(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 تیر 1390- شماره 19959

امامان جمعه و وعاظ استان مركزي تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند
درصدد مقابله با افزايش خودسرانه قيمت هستيم
ساخت بزرگترين مجتمع مسافربري كشور در استان البرز
كوتاه از ورزش شهرستانها
اختصاص 700 ميليارد ريال به ايجاد مشاغل خانگي در گيلان
در اردبيل 98 درصد خسارت حوادث طبيعي متوجه بخش كشاورزي است
حوزه علميه آيت الله قاضي دزفول به سطح دو ارتقا يافت
مجريان طرح بنياد بركت، در صورت افتتاح پروژه ها مابقي اعتبار را دريافت خواهند كرد
راه اندازي ايستگاه تحقيقات بلدرچين در ميبد
خسارت دامداران رشتخوار در بانك ها سرگردان است
مسجد صفوي كاظمين را نيشابوري ها مي سازند
برگزاري همايش روزجهاني بيابان زدايي در كوير ميقان استان مركزي
رفع تصرف 2 هزار متر مربع از اراضي دولتي در يزد
عريضه نويسان، پيشاني ورودي مردم به دادگستري
دختر چهارساله برنده اولين خودرو 206 جشنواره كيش شد
فروش ساختمان جهاد كشاورزي تنكابن همگام با پايتخت



امامان جمعه و وعاظ استان مركزي تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند

اراك-خبرنگار كيهان:
همايش مديران 30 مركز خدمات حوزه هاي علميه سراسر كشور در شازند برگزار شد.
در اين همايش رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه كشور گفت: امامان جمعه، طلاب و وعاظ كه تحت پوشش هيچ گونه بيمه اي نيستند از حداقل پوشش هاي بيمه اجتماعي و درماني برخوردار مي شوند.
آيت اله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي هم گفت: مركز خدمات حوزه هاي علميه مي تواند گام موثري در پشتيباني از اجراي برنامه هاي فرهنگي حوزه هاي علميه، طلاب، وعاظ و روحانيون بردارد.
شعباني فرد استاندار مركزي نيز گفت: براي اجراي برنامه هاي فرهنگي در دوره 5 ساله در استان حدود 160 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته، كه 20درصد آن براي توسعه فضاهاي سخت افزاري حوزه هاي علميه استان اختصاص خواهد يافت.

 



معاون سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان؛
درصدد مقابله با افزايش خودسرانه قيمت هستيم

زنجان- خبرنگاركيهان:
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: درصدد مقابله با افزايش خودسرانه قيمت هستيم نه افزايش منطقي آن.
سيدجواد تقوي در نشستي با حضور معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني استان، مديركل تعزيرات حكومتي استان، رئيس مجمع امور صنفي، رئيس بازرسي مجمع و همچنين روساي ادارات بازرگاني شهرستانهاي تابعه با بيان اين مطلب كه بازار نماد بروز و ظهور درآمد و هزينه مردم است، گفت: وزارت بازرگاني در قبال بازار وظيفه ايجاد رضايت و آرامش رواني هم در ميان مردم و هم در ميان اصناف و كسبه را عهده دار است و شاخص اين كاركرد نيز همان رضايتمندي موجود در جامعه است.
وي سال 90 را براي اجراي قانون هدفمندسازي فوق العاده مهم خواند و افزود: امروز در حالي در شرايط گذار از اين مرحله قرار داريم كه با دو چالش عمده روبرو هستيم، از يك طرف با هجمه افزايش قيمتها مواجه ايم و از يك طرف با چالش توليد.
تقوي با اشاره به اينكه بازرسي نوبه اي جاي خود را به بازرسي هدفمند خواهد داد، گفت: با آمارهاي ارائه شده در اين جلسه و با وجود بازرسي بيش از 32 هزار واحد در طول 2 ماه و تشكيل پرونده تخلفاتي تنها براي 5درصد از اين واحدها در استان زنجان كه نشان دهنده قانونمند عمل كردن 95 درصد مردم است بايد اين نوع بازرسي شكل سابق خود را به هدفمند شدن بازرسي ها تغيير دهد.

 



ساخت بزرگترين مجتمع مسافربري كشور در استان البرز

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

شترسواري در زرين شهر
زرين شهر-خبرنگار كيهان: مسابقات سواركاري استان اصفهان با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.
در اين دوره از رقابت ها در گروه اول شهرام فراهاني از اصفهان، محمد مهدي مرادي و حسن پناهي هر دو از زرين شهر اول تا سوم شدند. در گروه دو نيز محمد مهدي مرادي، قاسم توانگر و علي مبشري هر سه از زرين شهر مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در گروه سوم مهرداد عموعلي از شهرضا و جواد توانگر و علي عطاري هر دو از زرين شهر اول تا سوم شدند و در گروه چهارم هم محمد مهدي مرادي، قاسم توانگر و علي مبشري هر سه از زرين شهر سكوهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
مسابقات سواركاري كورس بهاره جام جهاد و تندرستي به مدت يك روز با حضور 19 چابكسوار از سراسر استان در چهار گروه در زرين شهر برگزار شد.
تيراندازان برتر اسفراين
اسفراين-خبرنگار كيهان: از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران اسفراين يك دوره مسابقات تيراندازي ويژه جانبازان در سالن تيراندازي اين شهرستان برگزار شد. در پايان مسابقات يوسف حسين پور، عليرضا گلي، حسين شمع آبادي بترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب و لوح افتخار و جايزه دريافت كردند. همچنين تيم كوهنوردي اين شهرستان به همراه امام جمعه، معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي و رئيس بنياد شهيد اسفراين ارتفاعات سياه خانه و آهنگران را فتح كردند.
بهره برداري از مجموعه ورزشي
اهواز-خبرنگار كيهان: سومين مجموعه ورزشي محله اي اهواز در كوي آغاجاري به بهره برداري رسيد.
معاون فرهنگي و امور اجتماعي شهرداري اهواز در آيين افتتاح مجموعه ورزشي محله اي شهيد غيور اصلي گفت: براي شهر اهواز 14 مجموعه ورزشي محله اي مناسب و استاندارد پيش بيني شده كه مجموعه شهيد غيور اصلي سومين مجموعه ورزشي از اين دسته است.
موسي شاعري وضعيت اهواز را به دليل كمبود و نداشتن زيرساخت هاي فرهنگي و ورزشي مناسب، بحراني توصيف كرد و افزود: درصدد هستيم 2 زورخانه در سطح اهواز احداث كنيم.
دانشگاه تفرش قهرمان شد
اراك-خبرنگار كيهان: تيم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامي تفرش قهرمان مسابقات كاركنان دانشگاه هاي منطقه سه كشور شد.
در اين دوره از مسابقات كه در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد، تيم دانشگاه اراك به مقام نايب قهرماني دست يافت و دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در جايگاه سوم ايستاد.
برگزاري مسابقه اتومبيلراني
ملاير-خبرنگار كيهان: براي نخستين بار مسابقه اتومبيلراني رالي كلاسيك (نقشه خواني درون شهري خانوادگي) به رانندگي خانم ها به همت شوراي اسلامي شهر و شهرداري ملاير برگزار شد. ايجاد فضاي شور و نشاط در بين جامعه بويژه بانوان و نهادينه كردن رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از اهداف برگزاري اين مسابقه بود.
فتح قله بينالود
¤ 25 نفر از كاركنان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي به قله بينالود صعود كردند
اين صعود كه به سرپرستي علي خوش روز و به مدت 2 روز صورت گرفت كوهنوردان پس از طي مسير صعب العبور توانستند قله 3250 متري بينالود را فتح كنند.
تجليل از بانوان ورزشكار
داراب-خبرنگار كيهان: در مراسمي از 30 نفر از بانوان، مربيان و رئيسان هيئت هاي ورزشي بانوان داراب تجليل شد و به آنان لوح تقدير و هدايايي اهدا شد.
نبرد 120 كشتي گير
زرين شهر-خبرنگار كيهان: مسابقات كشتي پيشكسوتان استان اصفهان با قهرماني تيم شهرداري چمگردان به پايان رسيد.
در اين دوره از رقابت ها كه با شركت 120 كشتي گير در قالب 20 تيم از سراسر استان در شهر چمگردان برگزار شد، تيم شهرداري چمگردان مقام اول را به خود اختصاص داد. همچنين تيم هاي هيئت كشتي اصفهان و كاشان نيز دوم و سوم شدند.
افتتاح سالن بدنسازي
¤در سالن بدنسازي شهيد باغباني و مهمانسراي ورزشگاه كارگران زرين شهر افتتاح شد.
سالن بدنسازي شهيد اسدالله باغباني با اعتبار 1250 ميليون ريال و زيربناي 325 متر مربع احداث شده است.
مهمانسراي ورزشگاه كارگران زرين شهر نيز با زيربناي 242 متر مربع و با اعتبار 349 ميليون ريال در محل ورزشگاه كارگران زرين شهر احداث شده است.
بانوان استان مركزي دويدند
اراك-خبرنگار كيهان: مسابقات دووميداني انتخابي بانوان استان مركزي، با شركت70 دونده در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در اراك برگزار شد. در رده بندي تيمي مسابقات، تيم اراك مقام نخست را به دست آورد و تيم هاي خمين و ساوه به ترتيب دوم و سوم شدند.
سنگ نوردان نيشابوري اول شدند
نيشابور-خبرنگار كيهان: مسابقات سنگ نوردي قهرماني منطقه اي خراسان با حضور سنگ نوردان و تيم هاي برتر در نيشابور برگزار شد.
اين مسابقات با حضور 35 سنگ نورد در رشته بولديرينگ از شهرستان هاي نيشابور، شيروان، بجنورد، سبزوار و فيروزه در سالن سنگ نوردي ايستگاه يك آتش نشاني نيشابور برگزار شد.
در رده نونهالان هاشم گوهرشادي، ابوالفضل مرشدلو و محمدرضا فتح آبادي از نيشابور به ترتيب اول تا سوم شدند و در رده آزاد نيز محمدرضا صالح آبادي، سعيد همتي و مجيد دارابي بر سكوي اول تا سوم ايستادند. در مجموع تيمي نيز آتش نشاني نيشابور قهرمان شد.
برتري تيم كشتي آليش گلستان
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: در مسابقات 3جانبه كشتي آليش استانها بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر تيم استان گلستان عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد.
اين مسابقات با 61 كشتي گير آليش از استانهاي گلستان، خراسان شمالي و سمنان در 5 وزن براي كسب عناوين برتر در سرسراي ورزشي توحيد روستاي تمر قره قوزي از توابع بخش مركزي كلاله برگزار شد.
در بخش انفرادي اين مسابقات سعيد خليلي از سمنان، عبدالباسط آق از گلستان، داوود عوض زاده از گلستان، مراد آرام از خراسان شمالي و ارازقلي دهقان از گلستان به ترتيب در وزن هاي 66، 73، 88، 90 و 90+ كيلوگرم اول شدند.
در بخش تيمي نيز استان گلستان عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد و تيم هاي خراسان شمالي و سمنان به ترتيب دوم و سوم شدند.

 



اختصاص 700 ميليارد ريال به ايجاد مشاغل خانگي در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از تخصيص بيش از 5 هزار ميليارد ريال اعتبار بانكي به بخش تعاون كشور در سال جاري خبر داد.
مهدي سعادتي كه در جلسه مسئولان بخش تعاون در استان سخن مي گفت با اشاره به اينكه تمامي بانكهاي استان در كنار بانك توسعه تعاون در پرداخت تسهيلات به بخش تعاون اقدام خواهند كرد افزود: در اين راستا در سال 90 رشد پرداخت تسهيلات به بخش تعاوني در استان از 54 به 68 درصد افزايش خواهد يافت.
وي از اختصاص 700 ميليارد ريال اعتبار براي ايجاد مشاغل خانگي در استان خبر داد و گفت: 5 هكتار زمين به اداره كل تعاون استان واگذار شده است.
بنابر اظهار اين مقام مسئول 62 ميليون دلار هم براي ساماندهي پره هاي صيادي استانهاي شمالي كشور اختصاص يافته است.

 



در اردبيل 98 درصد خسارت حوادث طبيعي متوجه بخش كشاورزي است

اردبيل- خبرنگار كيهان:
حدود 98 درصد خسارت هاي ناشي از حوادث طبيعي سال جاري در استان اردبيل به بخش كشاورزي و دامي وارد شده است.
مديركل مديريت بحران استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: اين خسارت ها بر اثر خشكسالي- تگرگ- سيل و سرمازدگي به محصولات زراعي و باغي وارد شده است.
علي اسلامي گفت: سيل نيمه دوم ارديبهشت ماه در برخي از شهرستان هاي استان 160 ميليارد ريال خسارت برجاي گذاشت و تگرگ آخرين روز اين يك ماه در نمين منجر به وارد آمدن خسارت 7ميلياردي شد.
وي افزود: بارندگي در سال جاري نسبت به سال گذشته 5/27درصد و نسبت به بارش نرمال 5/11 درصد كاهش داشته و مي توان گفت كه به نوعي با مشكل خشكسالي و خسارت ناشي از آن استان روبرو مي باشد.
وي لزوم گرايش كشاورزان به بيمه مزارع و باغات را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در حال حاضر 320هزار هكتار از مزارع و 8800هكتار از باغات استان تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي مي باشد.
وي در پايان گفت: در سال جاري 12 زلزله كوچك و متوسط با بزرگي 5/2 تا 3/4 ريشتري در استان رخ داده كه خوشبختانه اين زمين لرزه ها هيچگونه خسارت جاني نداشته اند.

 



حوزه علميه آيت الله قاضي دزفول به سطح دو ارتقا يافت

دزفول - خبرنگار كيهان:
مدير حوزه علميه آيت الله قاضي دزفول از ارتقاي اين حوزه علميه به سطح دو با توافق و اعلام مركز مديريت حوزه هاي علميه استان خوزستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدعلي شاه آبادي» افزود: اين ارتقاء با پيگيري هاي امام جمعه دزفول و به دليل وجود پتانسيل هاي موجود تحقق يافت و مجوز رسمي آن نيز صادر شد.
وي تصريح كرد: با صدور اين مجوز به طور رسمي امكان تحصيل طلاب تا پايه هاي هفت و هشت در اين حوزه علميه فراهم شده است.
در حوزه علميه آيت الله قاضي شهرستان دزفول در شمال خوزستان بيش از 100 طلبه و پانزده مدرس فعاليت دارد و اين حوزه تنها حوزه علميه رسمي شهرستان محسوب مي شود.

 



معاون عمراني استاندار خوزستان:
مجريان طرح بنياد بركت، در صورت افتتاح پروژه ها مابقي اعتبار را دريافت خواهند كرد

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون عمراني استاندار خوزستان در جلسه اي كه به منظور بررسي روند اجراي طرح بنياد بركت جهت توسعه مناطق محروم و عشايري برگزار شد، از مجريان طرح خواست نسبت به اتمام پروژه ها تا پايان نيمه اول تيرماه سال جاري اقدام كنند.
خيرالله خادمي در اين نشست با اشاره به اينكه زمان تحويل طرح بنياد بركت كه با تخصيص دو سوم اعتبار با عنايت رهبر معظم انقلاب و يك سوم از محل اعتبارات استاني در راستاي توسعه مناطق محروم روستايي از سال گذشته در حال اجرا بوده، تا نيمه نخست تيرماه جاري به پايان خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري خوزستان، خادمي اجراي برخي پروژه هاي افزوده شده كه در تفاهم نامه طرح مذكور وجود نداشته اند را دليل اتمام اعتبار دستگاه هايي دانست كه در حال حاضر براي اتمام پروژه هاي باقي مانده نيازمند اعتبار هستند.

 



راه اندازي ايستگاه تحقيقات بلدرچين در ميبد

يزد- خبرنگاركيهان:
معاونت بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي استان يزد از راه اندازي ايستگاه تحقيقات بلدرچين در ميبد در آينده اي نزديك خبر داد.
امير ثقفي با اشاره به اينكه استان يزد مقام نخست كشور را در توليد و پرورش بلدرچين داراست، اظهار داشت: بر افزايش توليد در اين زمينه برنامه ريزي هاي بسياري در معاونت بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي انجام شده است.
وي افزود: در همين راستا و به منظور علمي كردن توليدات كشاورزي، بر روي اصلاح نژاد بلدرچين اين ايستگاه تحقيقاتي به زودي در شهرستان ميبد راه اندازي مي شود.
ثقفي، ميبد را عمده ترين شهرستان پرورش دهنده بلدرچين در استان يزد اعلام و خاطرنشان كرد: هم اكنون 12واحد فعال پرورش بلدرچين در ميبد فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه به جز اين واحدها، فعاليت هاي پراكنده ديگري نيز در سطح اين شهرستان به صورت خانگي نيز انجام مي شود اظهار داشت: استان يزد سالانه يك ميليون و930 هزار قطعه بلدرچين پرورش مي دهد كه ميزان گوشت توليدي از اين تعداد، يك هزار و900 تن است.

 



خسارت دامداران رشتخوار در بانك ها سرگردان است

رشتخوار خاكشور- خبرنگار كيهان:
بيش از 800 ميليون تومان خسارت خشكسالي دامداران شهرستان رشتخوار خاكشور اختصاص يافته ولي در بانك ها سرگردان است.
عضو شوراي اسلامي استان خراسان رضوي گفت: دولت امسال بيش از 800 ميليون تومان به بحث خشكسالي براي تقويت دامداري در شهرستان رشتخوار اختصاص داده است كه متأسفانه به علت نداشتن پروانه دامداري اكثر دامداران شهرستان جهت تعهد بانكي، اين اعتبار در بانك هاي رشتخوار هنوز سرگردان و جذب نشده است.
بهمن فرخي در مراسم تجليل از توليدگران كشاورزي رشتخوار در سالن ارشاد با تأكيد بر روان سازي تسهيلات ارزان قيمت خشكسالي دامي در بانك هاي رشتخوار گفت: امسال خشكسالي به بخش دام و كشاورزي رشتخوار بالغ بر 60 ميليارد ريال خسارت زده است.
وي گفت: دامداران رشتخوار از دولت مي خواهند به جاي خريد دام و ارسال آنها به كشتارگاه با دادن وام مناسب و علوفه دامداران را تقويت كنند و آنان را از چرخه توليد و اشتغال خارج نكنند كه راهي شهرها شوند و دست به مهاجرت زنند.
عضو صنف كشاورزي رشتخوار در ادامه سخنانش همچنين از دولت خواست نسبت به خواسته هاي كشاورزان در خريد تضميني قيمت جو و گندم كه كشاورزان بسيار متضرر مي شوند، تجديدنظر كند.
به گفته وي رشتخوار در سطح استان خراسان مقام دوم از نظر خسارت خشكسالي را در بخش كشاورزي و دامي متحمل شده و با پي گيري مداوم فرماندار و مدير جهاد كشاورزي اميدواريم دولت و استاندار در تخصيص اعتبارات خشكسالي به شهرستان محروم و مظلوم رشتخوار با دقت بيشتر و مساعدت فراوان به داد كشاورزان برسند.
مدير جهاد كشاورزي رشتخوار هم در اين مراسم گفت: در سال جاري 366 ميليون ريال جهت بهبود و افزايش توليدات دام و طيور و توسعه آبزي پروري و اصلاح نژاد دام هزينه شده است.
مهندس محمد رستمي در جمع كشاورزان گفت در سال جاري تاكنون 9 پروانه فعاليت براي مركز جمع آوري شير؛ گوساله پرواري؛ گاو شيري و مرغ گوشتي براي دامداران رشتخوار در ظرفيت هاي مختلف صادر شده است.
وي نيز از توزيع 4 هزار تن علوفه و 6 هزار و 200 ميليون ريال تسهيلات دامي در سطح شهرستان خبر داد.

 



مسجد صفوي كاظمين را نيشابوري ها مي سازند

نيشابور- خبرنگار كيهان:
هزينه ساخت و مرمت صحن مسجد صفوي حرمين كاظمين(ع) را مردم نيشابور برعهده گرفتند.
معاون استاندار و فرماندار نيشابور در جلسه ستاد عتبات عاليات اظهار داشت: اهداي خيرات مردم نيشابور بايد نتيجه مطلوب و مشهودي را در عتبات عاليات داشته باشد و مردم شاهد چگونگي هزينه شدن هداياي خود باشند.
سيدجلال حسيني گفت: به همت ايرانيان به شهرهاي كربلا و كاظمين و سامرا توجهات خوبي شده است.
وي افزود: تا پايان خرداد 100 ميليون تومان هداياي مردم خير بخش مركزي اين شهرستان جمع آوري و به اين امر اختصاص مي يابد.

 



برگزاري همايش روزجهاني بيابان زدايي در كوير ميقان استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
همايش روز جهاني مقابله با بيابان زدايي در كوير ميقان و حاشيه تالاب ميقان در 20 كيلومتري اراك برگزار شد.
دراين همايش كه با هدف تنوير افكار عمومي و حساس نمودن برنامه ريزان به فرآيند بيابان زايي، تخريب سرزمين، خشكسالي، تهديد روزافزون و پيامدهاي مخرب اين فرآيند بر جوامع بشري برگزار شد. مديركل منابع طبيعي استان مركزي گفت: اين استان با مساحت بالغ بر 2 ميليون و 940هزار هكتار يكي از 18 استان بياباني كشور است.
مظفري افزود: شرايط اقليمي، بهره برداري هاي غيراصولي، ازدياد دام نسبت به ظرفيت مرتع و تبديل اراضي مرتعي به ديمزارهاي كم بازده و چراي خارج از فصل، باعث شده است كه بيش از 490 هزار هكتار از اراضي مرتعي شهرستان هاي زرنديه، ساوه، اراك، دليجان، محلات و كميجان به اراضي بياباني و كويري تبديل شود.
وي گفت: در استان مركزي 490هزار هكتار بيابان وجود دارد كه 440 هزار هكتار آن اراضي بياباني و 5 هزار هكتار آن اراضي كويري است.
وي افزود: تاكنون دربيش از حدود 55 هزار هكتار از بيابان هاي استان مركزي، عمليات اصلاح و احيا انجام شده است كه حدود 18 هزار هكتار آن در اطراف كوير ميقان است كه به عنوان منطقه اكوتوريسم مطرح است.

 



رفع تصرف 2 هزار متر مربع از اراضي دولتي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
ماموران مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي استان يزد از 2 هزار متر از اراضي دولتي رفع تصرف كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي يزد با اطلاع از تصرف اراضي دولتي در شهرستان يزد به همراه نماينده سازمان مسكن و شهرسازي به محل وقوع ملك مراجعه و مشاهده كردند افراد سودجو در ايام تعطيل و شبانه اقدام به حصاركشي و ساخت و ساز در اراضي دولتي كرده اند.
ماموران مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي يزد با هماهنگي مقام قضايي اقدامات لازم را انجام و متهم را شناسايي كردند. با دلالت وي به اداره آگاهي، از وي تحقيقات لازم صورت گرفت؛ كه متهم اعتراف كرد اراضي را از فرد ديگري خريداري كرده است؛ كه ماموران در پي روشن شدن حقيقت ماجرا و دقيق شدن مالكيت اراضي با همكاري دادگستري متوجه شدند برابر نظريه كارشناس ثبت، اراضي متعلق به دولت به نمايندگي مسكن و شهرسازي مي باشد.
گفتني است؛ پرونده در اين خصوص تشكيل و به همراه متهم به مرجع قضايي ارسال كه متهم با قرار كفالت آزاد شد و در اجراي دستور مقام قضايي از 2 هزار متر از اراضي دولتي رفع تصرف و با تسطيح محل، اراضي تحويل نمايندگان مسكن و شهرسازي شد.

 



عريضه نويسان، پيشاني ورودي مردم به دادگستري

اگر گذرتان به دادگستري شهرتان افتاده باشد قطعا مرداني را ديده ايد كه با ميز و صندلي و سايباني در كنار ديوار دادگستري به انتظار مراجعان نشسته اند.
بله اينها عريضه نويساني هستند كه زير چشم فرشته عدالت سالهاست قلم مي زنند و به تدريج خود تبديل به وكيل تجربي شده اند، اينان تمام قوانين را به مرور زمان ياد گرفتند و با اولين طرح شكايت از سوي مردم رسيدگي حقوقي، كيفري و... آن را مي دانند و به شاكيان راهنمايي مي كنند چه بكنند و چه نكنند. حتي گاهي مواقع خود عريضه نويسان مشكل پيش آمده را قبل از ورود به دادگاه حل مي كنند و شده است كه دعواي دو نفر زن و مرد را طوري حل كرده اند كه كار به طرح شكايت نرسيده است. صنعت عريضه نويس به 60 الي 70 سال پيش برمي گردد و در عدليه آن زمان كه دادگستري و اداره ثبت و اسناد با هم بودند افرادي بودند كه نويسندگي مي كردند و به مرور زمان اين افراد تبديل به عريضه نويسان شدند و تاكنون دارند كار مي كنند. اين افراد در واقع به عنوان پيشاني ورود مردم به دادگستري تلقي مي شوند، منتها هيچ ارتباط اداري و وابستگي به دادگستري ندارند و دادگستري اخيراً در اقدامي جالب آنان را ساماندهي كرده و برايشان كارت صادر كرده است و حتي آموزش هايي نيز در طول كار به آنان مي دهد. با هم گفت وگو با اين افراد را مي خوانيم.
گفت وگو با عريضه نويسان:
عليرضا شاكري نوا كه متولد 1314 است مي گويد بيش از 50 سال است كه نويسندگي مي كند و از عريضه نويسان قديمي كشور است. وي تقريبا تمامي قوانين كشور را مو به مو مي داند. و خاطرات تلخ و شيريني از عريضه نويسي دارد. وي مي گويد سالها در كنار ديوار دادگستري در سرما و گرما و باران و برف عريضه نويسي كرديم كه خوشبختانه با مساعدت دادستان و رياست دادگستري بابل برايمان مكاني در كنار دادگستري در نظر گرفتند كه حداقل ما را از سرما و گرما نجات دادند كه جاي قدرداني از اين عزيزان دارد.
سيدمحسن پروانه كه از سال 1360 به كار عريضه نويسي مشغول است. مي گويد: يكي از مشاغل سخت عريضه نويسي است چون عريضه نويس در ارتباط مستقيم با مردم است و افراد ما را محرم اسرار خود مي دانند و ناگفته هاي خودشان را براي عريضه نويسان طرح مي كنند و آنگاه عريضه نويسان براي آنان براساس درخواستشان شكايت تنظيم مي كنند ما دراينجا هدفمان نوشتن عريضه و تنظيم شكايت و گرفتن حق الزحمه نيست. بلكه در اينجا عريضه نويساني داريم كه افراد را راهنمايي مي كنند و گاهاً آشتي مي دهند و نمونه هاي فراوان دارم از جمله خودم دو زوج جوان را آشتي دادم و ديگر كارشان به شكايت نرسيد. دادگستري بابل هم ما را آموزش مي دهد و برايمان كلاسهاي توجيهي مي گذارد و اخيرا هم كارت نويسندگي صادر كرده است. وي در خاتمه گفت: بايد مسئولان دادگستري كشور عريضه نويسان را به رسميت بشناسند و بدانند كه عريضه نويسان از بدنه دادگستري هستند و از الآن به فكر تحول در عريضه نويسي كه همانا جذب عريضه نويسان جوان و آموزش به اين افراد است، فكري بكنند.
عباس بزرگ پور كه تقريبا در ميان عريضه نويسان بابل كه 12 نفر هستند و بالاترين تعداد عريضه نويسان استان مازندران را دارند، مي گويد من ديپلم هستم و بدليل اينكه در دوران سربازي در دادگستري خدمت مي كردم و دائي بنده هم عريضه نويس بودند به اين كار علاقمند شدم و در اينجا حدود 10سال است كه كار مي كنم و سعي كرده ام كه به طور روزانه نيز مطالعه ايي در اين زمينه داشته باشم. تا بتوانم با مسائل و مشكلات مردم از لحاظ انواع قوانين راهنمايي بكنم. وي گفت افرادي كه اين جا هستند تمامي قوانين كيفري، حقوقي و موارد مرتبط را بلد هستند و در واقع عريضه نويسي اولين ورودي افراد براي رسيدگي به مسائل شان در دادگستري است و اين شغل ريشه در تاريخ اين ملت دارد كه افراد به عريضه نويسان اعتماد داشتند و مسائل خود را به طور شفاف و بي رودربايستي مطرح مي كنند. وي در خاتمه گفت بايد مسئولان دادگستري به عريضه نويسان مانند يك بدنه نگاه كنند و مشكلاتي از قبيل بيمه، مسائل رفاهي و غيره را با مساعدت حل و فصل كنند و وقتي در اين مكان داريم زيرنظر دادگستري كار مي كنيم انتظار مساعدت بيشتري نيز از آنان داريم.
گزارش از علي كفائي مهر
خبرنگار كيهان در بابل

 



دختر چهارساله برنده اولين خودرو 206 جشنواره كيش شد

كيش- خبرنگاركيهان:
يك گردشگر چهارساله برنده اولين خودرو چهاردهمين جشنواره تابستاني كيش با عنوان لبخند خليج فارس شد.
بنابراين گزارش در هفته نخست افتتاح چهاردهمين جشنواره تابستاني كيش كه با استقبال چشمگير مردم از سراسر كشورمان روبرو شده است، مهسا اخلاصي نژاد دختربچه چهارساله از كهنوج و صبا قلي زاده از تهران پس از قرعه كشي از ميان شركت كنندگان هركدام يك دستگاه پژو 206 برنده شدند و چندين نفر نيز جوايز نقدي را از دو ميليون تا ده ميليون ريال برنده شدند.

 



سرپرست فرمانداري ويژه تنكابن خبرداد
فروش ساختمان جهاد كشاورزي تنكابن همگام با پايتخت

تنكابن- خبرنگاركيهان:
معاون استاندار و سرپرست فرمانداري ويژه تنكابن از فروش ساختمان جهاد كشاورزي اين شهرستان همگام با فروش ساختمان شيشه اي اين وزارتخانه در تهران خبرداد.
سيدقدير رضايي ضمن تشكر از اقدام وزير كشاورزي در فروش كاخ شيشه اي اين وزارتخانه به عنوان دومين شخص داوطلب اعلام كرد اگر قرار شد ساختمان جابه جا و نقل مكان شده جهاد كشاورزي تنكابن را هم مي فروشيم تا صرف توسعه كشاورزي و خدمت به كشاورزان شود.
رضايي با بيان اينكه تنكابن در توليد گوشت مورد نياز كشور نقش برجسته اي دارد به نقش اين شهرستان بر رفع نيازمندي هاي درون استاني و برون استاني تأكيد كرد.
وي از سركشي مديران كل بنا به تأكيد استاندار در اين شهرستان خبرداد و افزود: سركشي مديران كل به اين شهرستان بايد مرتب انجام شود و استاندار نيز نسبت به حضور مديران در شهرستان نظارت خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14