(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 تیر 1390- شماره 19959

براي تنظيم اجاره نامه سال 90 ارائه اجاره نامه سال قبل از سوي مالكان الزامي است
معاون پليس راهور ناجا: مهلتي در خصوص نصب كيسه هوا داده نمي شود
دانشگاه علامه پيكر مطهر 2 شهيد گمنام را در آغوش مي گيرد
احداث بزرگترين باغ پرندگان كشور در تهران
تعيين محل جديد براي استقرار فروشندگان مواد شيميايي
طرح ارتقاي امنيت اخلاقي در 10 استان كشور
پورمحمدي: وضعيت مترو را به دولت تذكر داده ايم
پيكر دو نفر از كانال آب قزوين خارج شد
بهره برداري از فاز اول خط 7مترو
225 كشته و زخمي در حوادث ترافيكي هفته گذشته
 توسعه دانشگاه ها كنكور 90 را به رقابت در تعيين رشته تبديل كرده است
انفجار مهيب در محله كن تهران
وزارت بهداشت: آب هاي جاري شهرها و چشمه ها آلوده اند
پسر بچه اي در زرين رود طعمه گرگ شد
طعم هاي غيرمجاز در آب ميوه هاي خارجي بدون برچسب وزارت بهداشت
طمع نظافتچي از او قاتل ساخت



براي تنظيم اجاره نامه سال 90 ارائه اجاره نامه سال قبل از سوي مالكان الزامي است

سرويس اقتصادي-
معاون وزير مسكن با بيان اينكه مالكان حق افزايش بيش از 7 تا 9درصدي اجاره بهاي واحد مسكوني خود را ندارند، گفت: مالكان براي تنظيم اجاره نامه سال 90 بايد اجاره نامه سال قبل خود را به مشاوران املاك ارائه كنند.
به گزارش روابط عمومي وزارت مسكن و شهرسازي، ابوالفضل صومعلو با تاكيد بر اينكه در حال حاضر دليلي براي افزايش نرخ هاي اجاره وجود ندارد، افزود: آن دسته از مستاجران استانهاي تهران و البرز كه با افزايش غير منطقي اجاره بهاي خود روبرو شده اند، مي توانند با پيامگير وزارت مسكن و شهرسازي تماس گرفته و موارد تخلف از قانون را اطلاع دهند.
وي با بيان اينكه با مالكاني كه اجاره بهاي واحد مسكوني خود را بيش از مقدار تعيين شده افزايش دهند، با آنها برخورد تعزيراتي مي شود، تصريح كرد: از اول تيرماه مالكان حق افزايش بيش از 7 تا 9درصدي واحد مسكوني خود را براي عرضه به بازار اجاره بها نخواهند داشت.
وي با اشاره به اينكه پيشنهاد چنين طرحي توسط وزير مسكن به وزارت دادگستري داده شد و به تاييد آن وزارتخانه رسيد، افزود: در راستاي اجرايي شدن اين طرح چنانچه مالكان خارج از عرف منطقي كه از نظر وزارت مسكن و شهرسازي براي سال 90 بين 7 تا 9 درصد تعيين شده، اقدام به افزايش اجاره هاي واحد مسكوني خود كنند از طريق سازمان تعزيرات با آنها برخورد قانوني خواهد شد.
معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: از بنگاه هاي معاملات املاك نيز درخواست شده است چنين مواردي را ثبت نكنند.
وي اجراي موفق اين طرح را در گرو همكاري مستاجران دانست و گفت: از آنجا كه مالكان براي اجاره واحد مسكوني خود از تاريخ فوق ملزم به ارائه قرارداد اجاره سال گذشته خود هستند، مستاجران در موقع عقد قرارداد بايد از مالكان بخواهند كه حتما اين قرارداد را نشان دهند.
صومعلو با تاكيد بر اينكه مالكان بايستي قرارداد اجاره سال قبل خود را ارائه نمايند، تصريح كرد: مستاجران در موقع عقد قرارداد بايد از مالكان بخواهند كه حتما اين قرارداد را نشان دهند.
صومعلو با تاكيد بر اينكه مالكان بايستي قرارداد اجاره سال قبل خود را ارائه نمايند، تصريح كرد: مستاجران در شهرهاي تهران و كرج هم مي توانند با شماره تلفني كه از سوي سازمان تعزيرات حكومتي اعلام شده و هم با شماره هاي پيامگير 8779354 و 82932976 وزارت مسكن و شهرسازي تماس گرفته و موارد تخلف از قانون ياد شده را گزارش دهند.
مصوبه افزايش 9درصدي اجاره بها به بنگاه ها
ابلاغ شد
مصوبه افزايش حداكثر 7 تا 9درصدي اجاره بها ديروز به تمام بنگاه هاي مسكن در تهران و كرج ابلاغ شد.
اتحاديه مشاوران املاك، رونوشت مصوبه افزايش 7 تا 9 درصدي اجاره بها توسط سازمان تعزيرات حكومتي را به تمام بنگاه هاي معاملات ملكي تهران و كرج ابلاغ كرد.
بنابراين گزارش، بنگاه هاي معاملات ملكي ملزم به نصب اين مصوبه هستند به طوري كه اين ابلاغيه براي موجر و مستاجر به راحتي قابل مشاهده باشد.
گزارش ها از برخي بنگاه هاي املاك تهران حاكيست كه برخي از بنگاه ها از اول تير ماه تاكنون هنوز موردي براي اجاره نداشته اند و برخي نيز عنوان مي كنند كه اين مصوبه، بنگاه هاي املاك را از نان خوردن خواهد انداخت.
اكبري يكي از بنگاه داراني است كه اعتقاد دارد اين مصوبه آنها را از نان خوردن انداخته و كار و كاسبي آنها را كساد خواهد كرد.
وي گفت: نصب مصوبه افزايش 7 تا 9 درصدي اجاره بها در داخل بنگاه از امروز الزاميست و هر مشاور املاكي كه اين مصوبه را از امروز نصب نكند جريمه خواهد شد.
وي ادامه داد: بنگاه هاي املاك حاضر هستند كه اجاره بها از اين اعدادي كه مصوب شده نيز كمتر شود چرا كه هرچه قيمت ها پايين تر باشد كار و كاسبي ما نيز رونق بيشتري مي گيرد.
وي اضافه كرد: مطمئن باشيد كه با اين مصوبه، موجر با مستاجر هماهنگ شده و با يكديگر به توافق مي رسند و براي اينكه از اين مصوبه فرار كنند قول نامه توافقي با هم مي نويسند.

 



معاون پليس راهور ناجا: مهلتي در خصوص نصب كيسه هوا داده نمي شود

معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا با اعلام اينكه هيچ مهلتي در خصوص نصب كيسه هوا داده نمي شود گفت: پرايد طبق برنامه زمان بندي اعلامي بايد عمليات نصب كيسه هوا را از اين ماه آغاز كند.
به گزارش ايسنا سرهنگ جهانگيري با اشاره به اينكه اولويت راهنمايي و رانندگي در سال 90 الزامي شدن نصب كيسه هوا است گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته تا پايان سال از بحث كيسه هوا نيز عبور خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه زمانبندي اجرايي براي نصب كيسه هوا با خودروسازان نهايي شده است افزود: از ابتداي امسال نصب كيسه هوا بر روي تمامي خودروها آغاز شده و هيچ خودرويي به جز پرايد نيست كه كار نصب كيسه هوا را آغاز نكرده باشد.
معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا با تاكيد بر اين كه هيچ مهلتي در خصوص نصب كيسه هوا به خودروسازان داده نمي شود و تنها براساس برنامه زمان بندي توافق شده عمل مي كنيم تصريح كرد: در عين حال خودرو پرايد مكلف است در ماه جاري عمليات نصب كيسه هوا را آغاز كند و در غير اين صورت شماره گذاري اين خودرو برابر قانون متوقف مي شود.

 



دانشگاه علامه پيكر مطهر 2 شهيد گمنام را در آغوش مي گيرد

همزمان با سالروز شهادت امام موسي كاظم(عليه السلام)، پيكرهاي مطهر و نوراني 2 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عمليات بيت المقدس (منطقه شلمچه) در دانشگاه علامه طباطبايي تشييع وخاكسپاري مي شوند.
زمان تشييع پيكر اين 2 شهيد سه شنبه هفتم تيرماه از ساعت 9 صبح و مسير تشييع، دهكده المپيك - مسجدامام رضا(عليه السلام) - ميدان دهكده - ميدان ورزش و نهايتا دانشگاه علامه طباطبايي خواهد بود.

 



احداث بزرگترين باغ پرندگان كشور در تهران

كلنگ باغ پرندگان با حضور شهردار تهران و جمعي از مسئولان ديروز در پارك جنگلي لويزان به زمين زده شد.
دكتر قاليباف در اين مراسم گفت: مجموعه تفريحي و گردشگري باغ پرندگان به عنوان بزرگترين باغ خاورميانه در فضايي به مساحت 22هكتار به عنوان فاز اول عمليات اجرايي اين پروژه بزرگ در پارك جنگلي لويزان شروع شده است.
وي افزود: اين پروژه 80 هكتار است كه 22هكتار آن مربوط به باغ پرندگان و 80 هكتار ديگر آن پروژه هاي تفريحي، گردشگري و ورزشي است.
شهردار تهران گفت: شهروندان مي توانند در باغ پرندگان تهران كه به عنوان زيستگاه پرندگان مختلف ايراني و خارجي است از نزديك آنها را مشاهده كنند.
وي ادامه داد: اين مجموعه در 10 بخش شامل محدوده پرندگان آبچر كه با شرايط اقليمي تهران سازگارند، محدوده پرندگان گرمسيري، پرندگان شكاري، پرندگان با محدوديت پرواز و غيره است.
قاليباف در ادامه با اشاره به پروژه هاي ترافيكي منطقه 4 گفت: بزودي بزرگراه شهيد زين الدين تا بزرگراه بابايي بدون چراغ قرمز مي شود.
وي از ساماندهي محله خاك سفيد خبر داد و گفت: همچنين محل احداث پارك نهج البلاغه روي دره فرحزاد آينده بدي داشت كه با احداث اين پارك به مكان مناسبي تبديل شد.
در ادامه مهندس حسن كريميان شهردار منطقه 4 به شهردار تهران قول داد باغ پرندگان طي مدت يك سال تحويل شهروندان شود.
افزايش نرخ كرايه ها قانوني است
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه افزايش نرخ كرايه تاكسي، مترو و اتوبوس براساس مصوبه شوراي شهر اجرا شده است گفت: اين كار كاملا قانوني است.
محمدباقر قاليباف در حاشيه كلنگ زني احداث بزرگترين باغ پرندگان كشور در شرق تهران گفت: تفاهم بين شورا، فرمانداري و استانداري صورت گرفت و به گفته مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با رئيس جمهور نيز در اين باره صحبت شده و اين كار را تاييد كرده است كه نرخ ها افزايش يابد.
وي افزود: گاهي شنيده شده كه در اتوبوس، مترو و تاكسي بيش از حد مصوب از شهروندان هزينه دريافت شده است اينجا اعلام مي كنم كه به طور قطع چنين نبوده است. اين نرخ ها قانوني است و براساس مصوبه شوراي شهر است.
قاليباف اضافه كرد: در يك ماه و نيم گذشته به عنوان شهردار اعلام كردم كه دوست ندارم نرخ ها افزايش يابد.
وي تصريح كرد: در تمام دنيا دولتها به سيستم حمل و نقل عمومي سوبسيد مي دهند.
شهردار تهران با بيان اينكه با هدفمندي يارانه ها نرخ ها افزايش پيدا نكرد، گفت: سوخت افزايش يافت اما نرخ ها را ثابت نگه داشتيم و منتظر بوديم سياست هاي جبراني اعمال شود.
قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود از افتتاح بخشي از بزرگراه زين الدين تا مقابل دانشگاه امام حسين(ع) در مهر امسال خبر داد.
وي همچنين از اتصال مترو از جنوب به شرق تهران (ازگل) خبر داد و گفت: اين خط مترو اواخر سال 91 و ابتداي سال 92 آماده بهره برداري مي شود.
افزايش قيمت پايه بليت اتوبوس
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: براساس مصوبه اخير شوراي شهر قيمت پايه بليت اتوبوس از 25 به 42 تومان افزايش يافته است.
حمزه شكيب ادامه داد: براساس مصوبه شوراي شهر بايد به نرخ كرايه اتوبوس هاي ريالي بخش خصوصي 25 تومان افزوده شود؛ به عنوان مثال اگر در مسيري 125 تومان كرايه دريافت مي كرد با اجراي مصوبه شوراي شهر بايد 150 شود نه بيشتر در غير اين صورت تخلف صورت گرفته است و از مردم مي خواهيم گزارشات آن را به مراجع ذيربط اطلاع رساني كنند.
شكيب تصريح كرد: سال گذشته قيمت پايه بليت اتوبوس 25 تومان تعيين و مقرر شد براساس مسافت از 25 تا 100 تومان از مسافران كرايه دريافت شود با مصوبه اخير شوراي شهر اين رقم از 25 تومان به 42 تومان افزايش يافت؛ بر اين اساس شهرداري موظف است با راه اندازي كارت خوان هاي بليت الكترونيك براساس مسافت كرايه را دريافت كند.
به گزارش فارس رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران نيز گفت: براساس مصوبه شوراي شهر دريافت كرايه طولاني ترين مسير از مسافران ميان راهي اتوبوس خلاف مصوبه شورا است.
وي درباره افزايش نرخ كرايه هاي حمل و نقل عمومي براساس مصوبه اخير شوراي شهر و نابساماني هايي كه در اين زمينه ايجاد شده است، اظهار داشت: براساس مصوبه شوراي شهر مقرر شد كرايه اتوبوس هاي بي.آر.تي براساس مسافت دريافت شود، اين امر مستلزم وجود دستگاههاي كارت خوان الكترونيك بود كه شهرداري مدعي شد مي تواند ايستگاهها را به اين دستگاه مجهز كند.
وي ادامه داد: با وجود اين دستگاهها مسافران بايد ابتدا و انتهاي مسير خود از كارت الكترونيك استفاده كنند تا بر اساس مسافت طي شده از آنها مبلغي بين 25 تا 100 تومان كسر شود.سخنان شهردار تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر در حالي است كه چند روز پيش دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور گفته بود: دولت با اين افزايش بها مخالف است چرا كه حمايت دولت از شهرداري ها به گونه اي بوده كه هيچ افزايش قيمتي در ناوگان حمل و نقل عمومي كشور صورت نگيرد.
مجتبي شفيعي با تاكيد بر حمايت كامل دولت از شهرداري هاي سراسر كشور مي گويد: هيچ يك از شهرداري هاي كشور به جز شهرداري تهران اصراري بر افزايش قيمت بليت اتوبوسها ندارد.

 



تعيين محل جديد براي استقرار فروشندگان مواد شيميايي

مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر از انجام مذاكرات با صنف شيميايي فروشان جهت استقرار آن ها در محل جديد خبر داد.
كمال عليپور با اعلام اين خبر گفت: در آذر سال 1388 بود كه بازار مصالح به شركت ساماندهي واگذار شد تا صنف شيميايي فروشان در آن مستقر شوند.
وي ادامه داد: مذاكرات متعددي جهت استقرار صنف شيميايي فروشان در بازار مصالح تا سال 89 صورت گرفت به طوري كه اين جلسات تا سال 90 نيز ادامه داشته است.
عليپور تصريح كرد: طي اين جلسات با توجه به درخواست هاي اتحاديه مبني بر ايجاد تغييراتي در بافت و سازه هاي بازار مذكور نقشه هاي اصلاحي لازم در اين خصوص تهيه شد و بازار با شكل مورد نظر در اختيار آنها قرار گرفت.
عليپور به فارس گفت با وجود مذاكرات متعدد اتحاديه براي حضور در بازار مصالح اعلام آمادگي نكرد.
وي تصريح كرد: در نهايت با عنايت به مشكلات امنيتي، ايمني، زيست محيطي و طرح هاي مديريت شهري در بافت محدوده استقرار شيميايي فروشان و ضرورت انتقال آنها، اين شركت طي برگزاري نشست مشترك با اتحاديه مربوطه موضوع جانمايي مكان ديگري مورد بررسي و اقدام قرار گرفت.
عليپور تصريح كرد: با توجه به خطرات ايمني استقرار اين صنف در داخل شهر به زودي مكان جديد با توافق طرفين مشخص خواهد شد.

 



از روز دوشنبه آغاز مي شود
طرح ارتقاي امنيت اخلاقي در 10 استان كشور

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور از آغاز طرح ارتقاي امنيت اخلاقي در 10 استان كشور از روز دوشنبه 6 تير خبر داد.
سردار احمدرضا رادان گفت: مرحله جديد طرح ارتقاي امنيت اخلاقي در استان هاي فارس، خراسان رضوي، اصفهان، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، گلستان، خوزستان، قم و كرمان اجرا خواهد شد.
وي به فارس گفت: در اين طرح با آلودگي صوتي، مزاحمت نواميس، سگ گرداني، بدحجابي و عفاف ستيزي برخورد مي شود.

 



پورمحمدي: وضعيت مترو را به دولت تذكر داده ايم

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در برابر خبرنگاران بار ديگر بر تذكر اين سازمان به دولت در خصوص وضعيت قطارها و بودجه مترو تاكيد كرد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي با اعلام اين مطلب تصريح كرد: اگر تخلف سازمانها سنگين باشد، موارد را بايد به دادگاه اعلام كنيم كه دادگاهها نيز به صورت خارج از نوبت آنها را بررسي مي كنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: طبق برآوردهاي به عمل آمده بيش از 50درصد از پيگيري ها و تخلفات سنگين در كشور از طريق گزارشات مردمي صورت گرفته است؛ البته اين طور هم نيست كه با هر گزارشي از طرف مردم و سازمان بازرسي كل كشور رسيدگي خود را آغاز كند، بلكه ما گزارشها را دسته بندي و گروه بندي كرده و طبق آن به شكايات رسيده از مردم در صورتي كه در صلاحيت سازمان باشد پاسخ مي دهيم. در غيراين صورت ما فقط اطلاع رساني مي كنيم.
وي درباره قانون مترو خاطرنشان كرد: درباره حمل و نقل، وضعيت قطارها و بودجه مترو به دولت تذكر داده ايم و اين تخلفات به مجلس و دستگاه قضايي نيز گزارش شده است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به سؤالي درباره منشأ تخلفات اداري- مالي نيز گفت: در دستگاه اداري بزرگ كشور طبعا تخلفات زيادي اتفاق مي افتد. در مواردي مي بينيم سوءاستفاده اي صورت نگرفته بلكه فقط رديفي جابه جا شده است. در اين صورت ديوان محاسبات بررسي مي كند ولي در مواردي كه سوءاستفاده اي صورت گرفته و برداشت شخصي شده باشد، دادگاه به تخلف فرد رسيدگي مي كند و مجازات جريمه و حبس را درنظر مي گيرد.
پورمحمدي تاكيد كرد: ما به دنبال سالم سازي محيط اداري و آسيب شناسي هستيم. اگر هزار مورد شكايت از سازمان از طرف مردم صورت بگيرد، ما به همه آن شكايات رسيدگي نمي كنيم بلكه به دنبال اين هستيم كه ببينيم آسيب جدي كجاست. دنبال رفع آسيب هستيم. يعني ما به دنبال اين هستيم كه ببينيم ضعف دستگاه اداري از كجاست؟ قانون ضعيف است، مدير بي تدبير است يا كارمند وظيفه اش را انجام نمي دهد؟
رئيس سازمان بازرسي كل كشورخاطرنشان كرد: دستگاههايي مانند شهرداري، نيروي انتظامي، سازمان ثبت، بهداشت و درمان و قوه قضاييه بيشترين شكايت ها را به خود اختصاص مي دهند زيرا بيشترين مراجعه كننده را دارند. اين به معناي آن نيست كه اين دستگاهها ضعيف تر از ساير دستگاهها عمل كرده اند.
وي با اشاره به وجود بي عدالتي در نظام عدالتي كشور گفت: از بخش هايي ماليات كم، از بخش هايي زياد و در مواردي حتي مالياتي اخذ نمي شود كه اين بي عدالتي است.
وي تصريح كرد: همه بايد ماليات را پرداخت كنند. بخش هايي از پرداخت ماليات مصونند؛ البته نظام مالياتي تلاش دارد هجوم خوب و قابل قبولي انجام دهد و سيستم ها و بانك ها را اصلاح كند و در كل به يك نظام واقعي اخذ ماليات را اعمال كند. پورمحمدي درباره وضعيت نامطلوب گمرك كشور هم گفت: در مواردي مانند وضعيت گمرك، فردي جنس وارد مي كند ولي آنقدر سخت گيري مي كنند به طوري كه يا جنس خراب مي شود يا فرصت عرضه آن در بازار گرفته مي شود يا هزينه هاي انبارداري بالا مي رود؛ لذا اشخاص نمي توانند جنس خود را وارد كنند و افرادي هم با برقراري برخي روابط، مجوز عبور را مي گيرند و با پرداخت كم عوارض نظام اقتصادي را مختل مي كنند. وي تاكيد كرد: بايد اراده جدي براي مقابله با فساد داشته باشيم. اين موضوع مهمي است كه در كشور مورد توجه آحاد شهروندان است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: تلاش هاي سازمان بازرسي در حدي اثرگذار بوده ولي در حد رضايت بخش نيست.

 



پيكر دو نفر از كانال آب قزوين خارج شد

قزوين - خبرنگار كيهان:
طي دو روز، دونفر جان خود را در كانال آب قزوين از دست دادند.
بنا به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني قزوين، ساعت 30/19 دقيقه سه شنبه 31 خرداد ماه، طي تماس با مركز فرماندهي اين سازمان از غرق شدن فردي در كانال آب روستاي باورس شهر محمديه خبرداده شد كه بلافاصله نيروهاي امدادي و نجات ايستگاه هاي 4 و 5 به محل اعزام و پس از 2 ساعت تلاش جسد خانم 25 ساله با هويت ناشناس را از آب خارج كردند.
در حادثه ديگر و در ساعت 25/8 صبح اول تيرماه مردي 39 ساله براي نجات گوسفند خود به داخل كانال آب روستاي نجف آباد رفته بود دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد كه پيكر اين فرد نيز پس از تلاش يك ساعته غواصان ايستگاه هاي 5، 4 و 3 مابين بلوار صنعت و اتوبان از آب خارج شد.
روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از شهروندان خواست در حد امكان در مكانهايي كه آب وجود داشته و مناطق ممنوعه است حضور نيابند و يا در صورت تفريح در چنين مناطقي مواظب كودكان خود باشند.

 



تا پايان سال 91 اجرايي مي شود
بهره برداري از فاز اول خط 7مترو

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه گفت: در صورت تامين به موقع اعتبارات فاز نخست خط 7 مترو تهران كه از ميدان صنعت آغاز مي شود و تا ورزشگاه تختي در جنوب شرقي تهران ادامه مي يابد تا پايان سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
هابيل درويش افزود: عمليات احداث خط 7 متروي تهران به وسيله 2 دستگاه حفار اتوماتيك (TBM) در حال اجرا است كه در صورت تامين اعتبارات هر يك از اين ايستگاه ها سالانه قادر به حفر 5 كيلومتر تونل هستند.
وي افزود: خط 7 مترو تهران از خطوط مهم مترو خواهد بود كه پيش بيني مي شود حجم انبوهي از مسافران را روزانه جابه جا كند.
مديرعامل شركت مترو خاطرنشان كرد: اين خط از منطقه سعادت آباد در شمال غربي شهر آغاز مي شود و با عبور از ميدان صنعت، برج ميلاد، بزرگراه شهيد چمران، ميدان توحيد، بزرگراه شهيد نواب، خيابان هلال احمر، خيابان مولوي تا بزرگراه شهيد محلاتي و ورزشگاه تختي ادامه مي يابد.وي به ايسنا گفت: خط هفت مترو تهران 27 كيلومتر طول دارد و 25 ايستگاه خواهد داشت.

 



225 كشته و زخمي در حوادث ترافيكي هفته گذشته

مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور، آمار هفته گذشته حوادث ترافيكي را 100 مورد تصادف، 66 كشته، 456 مجروح و 170 مورد اعزام آمبولانس اعلام كرد.
براساس اعلام اين مركز مهم ترين حادثه هفته گذشته واژگوني اتوبوس در اتوبان قم- تهران (پل شهيد كاظمي) اعلام شده است كه 3 كشته و 23 مجروح برجا گذاشت.
بنابر اين گزارش 9 دستگاه آمبولانس اورژانس پيش بيمارستاني به محل اين حادثه اعزام شدند كه اولين آمبولانس 9دقيقه پس از واژگوني اتوبوس به محل رسيده و پس از انجام اقدامات اوليه تخصصي فوريت هاي پزشكي مجروحان را به بيمارستان هاي 7تير، فياض بخش و سينا منتقل كردند.

 



با توجه به وجود 150 هزار صندلي خالي
 توسعه دانشگاه ها كنكور 90 را به رقابت در تعيين رشته تبديل كرده است

مقام عالي سازمان سنجش آموزش كشور تأكيد كرد: حتي اگر همه داوطلبان آزمون كنكور 90 قبول شوند باز هم 150 هزار صندلي خالي در دانشگاه هاي كشور وجود خواهد داشت.
دكتر محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با مهر با اشاره به ظرفيت پذيرش در كنكور سراسري سال 90 گفت: جمع داوطلبان امسال در واقع يك ميليون و 150 هزار نفر است كه با توجه به اينكه سال گذشته با احتساب ظرفيت 750 هزار نفري در دانشگاه هاي دولتي و غير انتفاعي و ظرفيت 550 هزار نفري در دانشگاه آزاد ظرفيتي حدود يك ميليون و 300 هزار نفر ايجاد شده است كه با توجه به تعداد داوطلبان امسال در صورت افزايش نيافتن ظرفيت دانشگاه ها باز هم 150 هزار صندلي خالي خواهيم داشت.
وي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي از ميان 10 تا 15 درصد ظرفيت پذيرش به 120 درصد ظرفيت دست يافته ايم كه امكان ورود افراد را به دانشگاه به رقابت در تعيين رشته تبديل كرده است.
در همين حال دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور آغاز توزيع كارت ورود به آزمون سراسري را اعلام كرد و گفت: داوطلبان از امروز تا روز چهارشنبه 8 تير ماه فرصت دارند كه ضمن دريافت كارت ورود به امتحان به رفع اشكالات احتمالي در فرصت باقي مانده بپردازند.

 



انفجار مهيب در محله كن تهران

انفجار شديد بامداد ديروز در خانه مسكوني محله كن باعث تخريب بخشي از يك ساختمان و بروز آتش سوزي شد.
اين حادثه ناشي از انفجار سيلندر گاز پيك نيكي بود كه در چهارراه شيدا در محله كن اتفاق افتاد.
مسعود صادقي فرمانده آتش نشانان در مورد اين حادثه گفت: آتش نشانان با بكارگيري تجهيزات ايمني و خاموش كننده موفق شدند با مهار شعله هاي آتش از گسترش آن جلوگيري و آتش سوزي را خاموش كنند.
وي با بيان اين كه در اين حادثه يك نفر دچار سوختگي شده بود تصريح كرد: كارشناسان آتش نشاني چگونگي اين حادثه و علت آن را بررسي مي كنند.

 



وزارت بهداشت: آب هاي جاري شهرها و چشمه ها آلوده اند

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب هايي كه در طول مسير به صورت نهر و چشمه جاري شده اند، اغلب آلودگي ميكروبي دارند و يا به انواع تخم انگل ها آلوده اند.
دكتر زهرا عبداللهي با بيان اين مطلب افزود: بهتر است خانواده ها براي شست و شوي ظروف و ليوان هاي مورد استفاده در طول سفر از آبي كه از منزل با خود آورده اند، استفاده كنند، زيرا ممكن است آب هاي جاري به دليل سرازير شدن فاضلاب هاي صنعتي، انواع آلودگي هاي شيميايي را داشته باشند و سلامت بدن را به طور جدي به خطر بياندازند. وي افزود: توصيه مي شود در طول سفر حتماً آب معدني بنوشند و يا اينكه قبل از حركت و در منزل آب سالم را در چند بطري تميز ريخته و در يخدان حمل كنند.ش

 



پسر بچه اي در زرين رود طعمه گرگ شد

پسر بچه شش ساله اي در حين بازي در اطراف خانه خود در شهر زرين، بخش بزينه رود از توابع شهرستان خدابنده طعمه گرگ گرسنه شد.
به گزارش ايرنا، مسئول روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان زنجان، گفت: «محمدرضا بيگدلي» ساعت 21 شب روز سه شنبه هفته گذشته مورد حمله يك قلاده گرگ قرار گرفته و اهالي، ماموران نيروي انتظامي، سپاه و محيط زيست زنجان نيز بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، عمليات جست وجو شبانه را آغاز كردند كه حدود ساعت هفت صبح روز چهارشنبه متاسفانه تكه هايي از لباس و جمجمه سر اين كودك به دست آمد.
لطفي دهقان، افزود: تاكنون جست وجوها براي يافتن اين گرگ از سوي نيروي انتظامي، سپاه و اكيپ هاي محيط زيست، بي نتيجه مانده ولي با اين حال اكيپ هاي مسلح محيط زيست در محل مشغول گشت زني هستند.
وي اظهار داشت: فعلا آرامش در منطقه برقرار است و اينكه برخي ها ادعا مي كنند محيط زيست به خاطر جلوگيري از انقراض اقدام به رها كردن گرگ ها كرده است، صحت نداشته و شديدا تكذيب مي شود.
مسئول روابط عمومي اداره كل محيط زيست استان زنجان، از وقوع چنين حادثه تلخ و ناگواري، ابراز تاسف كرد و به روستاييان توصيه كرد مواظب كودكان خود باشند و اجازه ندهند به تنهايي در بيرون از خانه بازي كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اخيرا نيز در «روستاي قره محمد» بخش بزينه رود از توابع شهرستان خدابنده، يك پسر بچه پنج ساله مورد حمله يك قلاده گرگ قرار گرفته بود كه با فداكاري و شجاعت مادرش از چنگ گرگ نجات يافت.

 



طعم هاي غيرمجاز در آب ميوه هاي خارجي بدون برچسب وزارت بهداشت

يك كارشناس بهداشت عمومي در دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: آب ميوه هاي خارجي بدون برچسب فارسي وزارت بهداشت حاوي رنگ ها و طعم هاي غيرمجاز بود و براي سلامتي خطرناك مي باشد.
بهنوش فخري پور افزود: اين آب ميوه ها به صورت قاچاق وارد كشور مي شود و نظارتي در بهداشتي بودن اين محصولات صورت نمي گيرد.
وي با بيان اينكه بيماريهاي روده اي در فصل گرما شيوع فراواني دارد ادامه داد: مصرف اين نوع آب ميوه ها مي تواند فرد را دچار اسهال، تهوع، دل درد و استفراغ كند.
وي تصريح كرد، شهروندان پيش از خريد آب ميوه حتما به برچسب تاييد وزارت بهداشت، تاريخ توليد و انقضاي آن دقت كنند.
اين كارشناس بهداشت عمومي خاطرنشان كرد، بهتر است شهروندان براي رفع تشنگي در فصل گرما، آب ميوه هاي طبيعي مانند شربت آب ليمو، خاكشير و آب آلبالو در منزل خود تهيه كنند.
وي گفت: برخي از اماكن عمومي بدون رعايت موازين بهداشتي از ميوه هاي كپك زده و نشسته براي تهيه آب ميوه استفاده مي كنند كه مصرف آن مي تواند عامل ابتلا به بيماريهاي روده اي باشد.
فخري پور خاطرنشان كرد، اين آب ميوه ها در مجاورت با فضاي آزاد دچار آلودگي مي شود كه شهروندان بايد از مصرف آن خودداري كنند.

 



طمع نظافتچي از او قاتل ساخت

مرد جوان نظافتچي به خاطر سرقت طلاهاي منشي مطب دندانپزشكي وي را با روسري اش خفه كرد.
ساعت 14روز سه شنبه 31 خرداد از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110وقوع يك فقره قتل در يك مطب دندانپزشكي واقع در خيابان وليعصر، خيابان هاشمي فر به كلانتري 129جامي اعلام شد.
با حضور بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران به همراه كارآگاهان اداره قتل و بررسي صحنه تشخيص هويت پليس آگاهي مشخص شد معصومه 25ساله منشي مطب به علت خفگي با روسري به قتل رسيده است.
در ابتداي بررسي ها معلوم شد طلاجات متعلق به معصومه به سرقت رفته است. دكتر دندانپزشك در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: مطبم طبقه بالاي منزل خاله ام است. برابر برنامه قبلي، روزهاي سه شنبه هر دو هفته يك بار مطب به علت نظافت تعطيل بود و در اين روز نظافتچي از يك شركت خدماتي به مطب مي آمد و من در اين روز مطب نبودم.
به گزارش فارس در ادامه بررسي ها معلوم شد يكي از نظافتچي هاي شركت خدماتي مربوطه به نام سعيد 37 ساله چند بار به اين مطب براي نظافت اعزام شده است.
با اين اطلاعات، كارآگاهان شناسايي سعيد را در دستور كار جدي خود قرار دادند. در اين رابطه با شناسايي محل سكونت اين فرد در يكي از مسافرخانه هاي محدوده ميدان راه آهن مشخص شد وي چند روزي است كه به اين مسافرخانه مراجعه نكرده است و آدرس مشخصي هم ندارد.
در ساعت 8 دوم تير متهم مورد نظر در يكي از مسافرخانه هاي اطراف ميدان امام خميني(ره) شناسايي و دستگير شد.
وي در بازجويي ها به قتل منشي اعتراف كرد و گفت: در اين روز با تماس تلفني منشي، حدود ساعت 9 صبح به مطب رفتم. طلاهاي خانم منشي مرا وسوسه كرد.خواستم با سرقت از مطب و طلاهاي وي از آنجا فرار كنم و به هيچ وجه قصد كشتن او را نداشتم. اما با تهديدش، وي قصد ايجاد سر و صدا براي كمك داشت كه با روسري اش او راخفه كردم و پس از سرقت طلاها، وجه نقد، عابر بانك و گوشي تلفن همراه، به سرعت از آنجا فرار كردم. با توجه به اين كار رمز عابر بانك روي كارت بود مبلغ 150هزار تومان از حسابش برداشتم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14