(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 تیر 1390- شماره 19962

تاخير 50 دقيقه اي مسافران مترو را كلافه كرد
دانشجويان در نامه اي خطاب به مهندس چمران:
افزايش بي رويه كرايه هادر تضادبا حمايت از قشر آسيب پذير است
بازديد اعضاي شوراي شهر از ايستگاه مترو تجريش
حوادث كوتاه از كشور
اعلام شرايط بهره مندي از معافيت سه برادري
آخرين توصيه ها به داوطلبان كنكور
هشدار درباره شنا در درياچه سدها
راه اندازي 100 كمپ جديد ويژه معتادان كشور
توقيف ساعتي خودروهاي متخلف
دستگيري جاعل نامه هاي شهرداري
بعد از 10 روز تلاش شبانه روزي جسد جوان مينودشتي از آب بيرون كشيده شد
راننده خودرو پس از سقوط جان سالم به در برد
مهارآتش سوزي واحد پتروشيمي كرمانشاه
آزار زنان محجبه
نوزاد فضايي
آتش سوزي در آزمايشگاه سري آمريكا



تاخير 50 دقيقه اي مسافران مترو را كلافه كرد

تاخير 50 دقيقه اي در اعزام قطار به ايستگاه متروي صادقيه سبب ازدحام شديد مردم بي نظمي و تاخير در رسيدن مردم به محل كار خود شد.
به گزارش فارس صبح ديروز از ساعت 7 تا ساعت 50/7 در حالي كه 2 قطار از كرج به ايستگاه صادقيه رسيده بود و انبوه مردم در اين ايستگاه، منتظر رسيدن قطار براي حركت به سمت ايستگاه ها منتهي به مسير فرهنگسرا بودند هيچ قطاري به ايستگاه صادقيه اعزام نشد و اين مسئله شلوغي شديدي را در ايستگاه صادقيه به وجود آورد.
بالاخره حوالي ساعت 50/7 دقيقه قطار بعد از 50 دقيقه وارد ايستگاه شد و به علت ازدحام و شلوغي شديد و همين طور هجوم مردم براي سوار شدن به مترو درگيري لفظي و فيزيكي بين برخي شهروندان به وجود آمد. با مداخله نيروي انتظامي نظم برقرار شد و قطار پر از مسافر توانست حركت كند. با توجه به تاخير طو لاني وضعيت در ايستگاه هاي معمولا خلوت طرشت و آزادي هم غيرعادي بود و تعداد زيادي از مسافران منتظر رسيدن قطار بودند، اما با توجه به پر بودن قطار سوار شدن مردم ممكن نبود و مجددا درگيري لفظي بين برخي از مسافران بوجود آمد.

 



دانشجويان در نامه اي خطاب به مهندس چمران:
افزايش بي رويه كرايه هادر تضادبا حمايت از قشر آسيب پذير است

جنبش عدالتخواه دانشجويي در نامه اي به رئيس شوراي شهر تهران اعتراض خود را به افزايش ناگهاني هزينه هاي حمل و نقل اعلام و خواهان اصلاح وضعيت موجود شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در ابتداي نامه جنبش عدالتخواه دانشجويي خطاب به مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران آمده است:
اين روزها شاهد تصميمات غيرعقلاني و ناعادلانه برخي تصميم گيران شهري از جمله شوراي محترم شهر تهران مبني بر افزايش ناگهاني هزينه هاي حمل و نقل عمومي، بر خلاف ادعاهاي گذشته مبني بر افزايش حداكثر 15 درصدي اين هزينه ها هستيم به طوري كه پاسخ به اين سوال از سوي رئيس آن شورا كه نمايندگي اين قشر را به يدك مي كشند انتظار مي رود كه افزايش رسمي 68درصدي تا 250درصدي كرايه حمل ونقل شهري با كدام منطق عقلاني قابل توجيه است و جالب تر اينكه متاسفانه مسئولان محترم بعد از اين اقدام اشتباه در صدد اظهاراتي برمي آيند كه هر فردي با شنيدن آن به راحتي به پوچ بودن استدلال هاي ارائه شده پي مي برد. مجري از قانوني بودن مي گويد و قانونگذار از عدم اجراي قانون. اين چنين به نظر مي رسد كه گويي مسئولان شهر نصايح حضرت روح الله را در حمايت از قشر محروم و مستضعف جامعه كاملا فراموش كرده اند.
مگر فراموش كرده ايد كه امام خميني(ره) به شهردار وقت تهران اين گونه توصيه نمودند: « با توجه به اينكه بار سنگين انقلاب بر دوش قشر مستضعف است و آنها با امكانات كم و ساده قانع هستند، وظيفه داريم فعاليت و توجه را به نواحي محروم، خصوصاً جنوب شهر، كه در رژيم گذشته توجهي به آنها نشده، معطوف كنيم».
برهمگان آشكار است كه حمل و نقل عمومي با زندگي عموم مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه سروكار دارد و مرفهيني كه با عموم نمي چرخند را ك ي با حمل و نقل عمومي سر و كار؟ آيا بعد از اين گراني، اعضاي محترم شوراي شهر از خدمات حمل و نقل عمومي استفاده كرده اند تا سخنان مردم را به طور مستقيم استماع كنند؟
جناب آقاي چمران! فلسفه وجودي شما و همه مسئولان ، خدمت به مردم به خصوص طبقه مستضعف است بنابراين خلاف عدالت و انصاف است كه تصميمي گرفته شود كه منجر به آسيب رساندن به مردم خصوصا مستضعفان شود. لذا جنبش عدالت خواه دانشجويي اين اقدام را خيانت به راه و منش حضرت روح الله و رهبر انقلاب مي داند و از شما و ديگر اعضاي شوراي شهر مي خواهد تا اين وضعيت را اصلاح نموده و بيش از اين با صحبت هاي ضد و نقيض بر نگراني مردم نيفزاييد.

 



بازديد اعضاي شوراي شهر از ايستگاه مترو تجريش

صبح ديروز اعضاي شوراي شهر تهران از ايستگاه تجريش درخط يك متروي تهران بازديد كردند.
به گزارش رئيس شوراي شهر در حاشيه بازديد از ايستگاه تجريش گفت: مكاتباتي با وزارت كشور براي پرداخت يارانه به اتوبوس هاي گازسوز براي جبران ما به التفاوت افزايش قيمت گاز با اجراي هدفمندي يارانه ها صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر مهمترين مشكل ناوگان حمل و نقل عمومي به اتوبوس هاي گازسوز اختصاص دارد افزود: بخش خصوصي داراي اتوبوس هاي گازسوز اعلام كرده است كه با افزايش قيمت گاز از ليتري 10 به 300 تومان ادامه فعاليت برايش به صرفه نيست.
وي در عين حال به كمك هاي شركت واحد اتوبوسراني به بخش خصوصي در چند ماهه اخير اشاره كرد و افزود: خدمات پاركينگ و كارواش اتوبوس هاي بخش خصوصي رايگان ارائه مي شود و تعميرات اين اتوبوس ها نيز در صورتي كه در شركت واحد انجام شود از تخفيفات ويژه برخوردار خواهد شد.
به گفته چمران هفت ميليارد تومان اعتبار نيز براي بيمه رانندگان اتوبوس در بخش خصوصي اختصاص يافته است.
وي با تاكيد بر ضرورت كمك به اتوبوس هاي گازسوز از سوي دولت، اظهار كرد: مقرر شده است كه وزارت كشور براساس محاسبه اي مابه التفاوت بهاي سوخت اتوبوس هاي گازسوز در مقايسه با اتوبوس هاي گازوئيل سوز را به صورت يارانه بپردازد كه اين موضوع مترادف دو نرخي شدن گاز نيست.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز بر ضرورت بازنگري در برنامه كاري متروي تهران براي اتمام ايستگاه تجريش تا پايان تابستان تاكيد كرد.
حمزه شكيب در حاشيه بازديد از ايستگاه تجريش خط يك مترو تهران با بيان اينكه طول خط يك مترو 40 كيلومتر است كه تاكنون ابتدا و انتهاي آن به بهره برداري نرسيده است، عنوان كرد: شهرداري تهران متعهد شده است كه به زودي از ايستگاه كهريزك بهره برداري كند.
وي با بيان اينكه احداث سالن بليت و نيز مسيرهاي دسترسي به ايستگاه تجريش هنوز انجام نشده است، اعلام كرد: علاوه بر اين وجود اختلاف سطح بسيار زياد در اين ايستگاه با توجه به شيب اين منطقه موجب طولاني شدن روند كار شده است.وي با بيان اينكه ايستگاه تجريش به لحاظ زمين شناسي با ديگر ايستگاه هاي مترو كاملا متفاوت است، به وجود قنات هاي متعدد و آبهاي سطحي در اين منطقه اشاره كرد و افزود: مديرعامل مترو تهران اعلام كرده است كه اين ايستگاه شهريورماه به بهره برداري مي رسد.

 



حوادث كوتاه از كشور

حفاري غيرقانوني
گرگان- فارس: به دنبال حفاري غيرقانوني زمين هاي حاشيه خيابان مسجد جامع شهرستان مينودشت انفجار مهيبي رخ داد كه طي آن دو نفر كشته و يك نفر دچار سوختگي شديد شد.
چهار نفر ديگر كه با اين پرونده ارتباط داشتند توسط نيروهاي انتظامي شهرستان مينودشت شناسايي و دستگير شدند.
زورگيران مسافرنما
رشت- خبرنگار كيهان: در پي شكايت فردي تحت اين عنوان كه در بين راه دو سرنشين سواري با زور و تهديد چاقو مقداري وجه نقد، تلفن همراه و گردنبند طلاي او را ربودند، موضوع در دستور كار قرار گرفت. پس از شناسايي و دستگيري يكي از زورگيران دو همدست وي نيز دستگير شدند.
زمين گيري شرور
پاكدشت- فارس: با هوشياري ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان پاكدشت يكي از اراذل و اوباش شرور منطقه ورامين كه سال ها به اتهام نزاع مسلحانه و شرارت تحت تعقيب پليس بود در پاكدشت شناسايي و دستگير شد.

 



اعلام شرايط بهره مندي از معافيت سه برادري

معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: با تمديد مقررات ايثارگران و مددجويان در سال 1390 افراد واجد شرايط مي توانند در سال جاري نيز از معافيت سه برادري بهره مند شوند.
به گزارش ايسنا سرهنگ حجت الله واعظي نژاد افزود: غيبت مشمولان مانع برخورداري آنان از اين معافيت نمي شود.
وي گفت: به ازاي هر سه فرزند خدمت كرده در يك خانواده يك فرزند معاف مي شود.
واعظي نژاد افزود: بر اين اساس اشخاصي كه خدمت دوره ضرورت را انجام داده و داراي كارت پايان خدمت هستند، كاركنان نظامي شاغل در نيروهاي مسلح (كاركنان پايور) كه از زمان نيل به اولين درجه آنان دو سال سپري شده و خدمتشان استمرار داشته باشد، كاركنان نظامي پيماني و كارمندان رسمي و پيماني نيروهاي مسلح مشروط بر آن كه حداقل نيمي از مدت تعهد آنان سپري شده و خدمتشان استمرار داشته باشد و چنانچه در خانواده اي سه فرزند آنان واجد اين شرايط باشند، فرزند چهارم مي تواند از اين معافيت بهره مند شوند.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: كاركنان بازنشسته نيروهاي مسلح، متعهدان خدمت شاغل در سازمانهاي دولتي (غيرنظامي) مانند قوه قضاييه، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان هواپيمايي كشوري، كشتيراني و... كه داراي كارت معافيت متعهدان خدمت باشند يا اينكه حداقل نيمي از مدت تعهد آنان سپري شده و خدمتشان در قالب تعهد استمرار داشته باشد، مي توانند از معافيت سه برادري برخوردار شوند.
وي افزود: بر اين اساس مشمولاني كه خدمت سربازي خود را در قالب اعضاي هيئت علمي دانشگاهها به اتمام رسانده اند و سربازان منقضي خدمت كه داراي گواهي ترخيص از خدمت هستند (افرادي كه هنوز كارت پايان خدمت آنان صادر نشده است) و سربازان حين خدمت (برادر سوم) در صورتي كه حداقل يك سال از خدمت دوره ضرورت آنان سپري شده و خدمتشان استمرار داشته باشد هم مشمول اين معافيت مي شوند.

 



آخرين توصيه ها به داوطلبان كنكور

اگر همه مدارك لازم به عنوان مجوز نشستن روي صندلي جلسه آزمون سراسري كنكور 90 را مهيا كرده ايد، امروز را به خود استراحت كامل بدهيد، شام سبك و مناسب بخوريد و به موقع بخوابيد تا فردا بتوانيد بدون كوچكترين كسري خوابي و با روحيه اي پرنشاط و بدون دغدغه در حوزه امتحاني خود حاضر شويد.
اين ها توصيه هايي است كه اكثر كارشناسان و روانشناسان به صورت كلي اما با توضيحات متفاوتي خطاب به داوطلبان شركت در آزمون هاي امتحاني بويژه آزمون هاي كنكور سراسري عنوان مي كنند: مثلا دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش كه سال ها در اين جايگاه تجربه بيش از 30 ساله در برگزاري كنكور را دارد براي كاهش بخشي از استرس هاي به وجود آمده توصيه كرده است كه داوطلبان يك روز قبل از آزمون از نزديك سري به حوزه امتحاني خود بزنند تا فرداي آزمون دغدغه پيدا كردن محل حوزه را نداشته باشند.
او همچنين تاكيد مي كند كه اگر هنوز نسبت به پرينت و مشاهده كارت خود اقدامي نكرده اند با ورود به سايت سازمان نسبت به اين كار اقدام كنند.
يادتان باشد آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني صبح فردا، آزمون گروه آزمايشي هنر بعدازظهر فردا و آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي صبح جمعه پس فردا، آزمون گروه آزمايشي زبان هاي خارجي بعدازظهر همان روز و بالاخره آزمون گروه آزمايشي علوم انساني صبح شنبه 11 تيرماه برگزار خواهد شد.
مسافرت ممنوع
روانشناسان هم معتقدند كه مبادا در آخرين روزهاي نزديك به آزمون اقدام به سفرهاي طولاني و حتي كوتاه آن هم در اين فصل گرما بكنيد چرا كه خستگي سفر و همچنين گرما مي تواند بخش مهمي از انرژي شما را كه با زحمات زيادي خود را براي اين آزمون آماده كرده بوديد بي خود و بي جهت هدر دهد. پس بهتر است اين توصيه را آويزه گوشتان كنيد.
مثلا دكتر حامد محمدي كنگراني عضو كميته رسانه انجمن روانپزشكان ايران در اين رابطه مي افزايد: استرس و اضطراب در اينگونه موارد امري طبيعي است و هركس بگويد من اصلا هيچ آشوبي در دلم نيست بدانيد كه كمي تا اندازه اي اين سخن واقعيت ندارد اما مهم دفع و كاهش آن است كه در اين رابطه توصيه مي شود، ضمن رعايت نحوه تغذيه و زود خوابيدن در شب كنكور مي توان بر آن غلبه كرد و بهتر است روز قبل از كنكور سري به محل امتحان بزنيد، با محيط آنجا آشنا شويد و ديگر اينكه مطالعه خود را متوقف كنيد و يا به طور كاملا محسوسي آن را كاهش دهيد.
دكتر نورگلدي يزداني هم معتقد است كه كنكوري ها بايد ميزان خواب شب قبل از روز كنكور را بر 8 ساعت تنظيم كنند و قبل از خواب يك ليوان شير ميل كرده و با وضو به رختخواب بروند و با تلاوت چند آيه از قرآن كريم در آرامش كامل بخوابند.يزداني مي گويد، امكان دارد زمان خواب برخي از افراد در شب قبل از كنكور به هم بخورد اما اين امر اصلا مشكلي ايجاد نمي كند و فقط بايد فرد آرامش خود را حفظ كند.
دكتر يزداني تأكيد مي كند كه حتماً روز برگزاري آزمون صبحانه مفيد و به اندازه كافي ميل شود كه مي توان ادعا كرد موادي از قبيل شير، خرما، لبنيات به همراه نان بر ديگر مواد غذايي قطعاً ارجحيت دارد.
در روز كنكور وسايل مورد نياز مانند پاك كن، دو عدد مداد و تراش به همراه داشته باشيد، يك ساعت قبل از شروع آزمون در محل حاضر شويد، به موارد اعلام شده از طريق بلندگو گوش كنيد، از شوخي بي مورد با دوستان كه باعث نشنيدن تذكرات مجريان آزمون شود حذر كنيد، چند نفس عميق بكشيد و با تلاوت چند آيه ديگر از كلام الله مجيد با نام و ياد خدا كه هميشه همراهتان بوده و هست پاسخ دهي به سؤالات را آغاز كنيد.
يادتان باشد مديريت زمان پاسخ دادن به سؤالات با شماست بنابراين سعي كنيد در كنار سؤالاتي را كه نسبت به پاسخ هاي آن ترديد داريد علامتي بگذاريد و سپس به سؤالات بعدي بپردازيد و اگر در انتهاي آزمون زماني براي مرور دوباره دفترچه سؤالات باقي بود در آرامش كامل به سؤالات علامت گذاري شده بپردازيد.
در پايان بر 2 نكته مهم و آرامبخش ديگر مي پردازيم:
اول اينكه مطمئن باشيد كه امنيت آزمون در طراحي سؤالات صددرصد تضمين شده و تاييد شده است به طوري كه در طراحي سؤالات از اساتيد زيادي در طول سال كمك گرفته شده به طوري كه ممكن است براي هر درس 3 هزار سؤال طراحي شده باشد و لذا اساتيد نيز نمي دانند كه از سؤال آن ها در كنكور استفاده شده است يا خير.
و دوم اينكه خيالتان از بابت حفظ حقوق داوطلبان در تصحيح برگه پاسخگويي راحت باشد چرا كه براساس اخبار دريافتي و تأكيد مسئولان سازمان سنجش پاسخنامه ها 3 بار تصحيح مي شود 2 بار توسط رايانه و در صورت وجود ترديد مجدد يك بار هم به صورت دستي تصحيح خواهند شد.
به هر حال ما رسانه ها نيز كه در اين مدت پر تب و تاب شما در اطلاع رساني به موقع اخبار و رخدادهاي مهم در سازمان سنجش درباره نحوه آزمون و تغيير شرايط ثبت نام و اعلام و شرايط جديد همواره خود را در كنار شما و با شما احساس مي كرديم از خداوند متعال مي خواهيم كه در اين روزها موفق و مويد باشيد.

 



هشدار درباره شنا در درياچه سدها

شركت آب منطقه اي تهران طي اطلاعيه اي اعلام كرد: شهروندان تهراني از شنا كردن در درياچه سدها پرهيز كنند.
همه ساله با شروع فصل گرما و به ويژه در انتهاي هفته و روزهاي تعطيل برخي از شهروندان بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعيه هاي مكرر شركت آب منطقه اي تهران، در درياچه هاي سدهاي لتيان، لار، كرج و طالقان و نيز بند انحرافي و كانال هاي آبياري و زهكشي كرج، ورامين، رباط كريم و كردان مبادرت به شنا مي نمايند كه اين سهل انگاري و عدم توجه موجبات بروز خسارت هاي جاني و مالي فراواني را براي هموطنان فراهم مي گرداند.
شركت آب منطقه اي تهران ضمن تاكيد بر اين نكته كه تاسيسات ياد شده محل مناسبي براي شنا نيست، از هموطناني كه اين اماكن را براي تفرج انتخاب مي كنند درخواست دارد تا به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده عزيزشان به علائم هشدار دهنده و تذكرات ماموران توجه جدي كنند تا انشاءالله شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذير نباشيم.
بديهي است اين شركت و واحدهاي تابعه در صورت بروز هرگونه حادثه اي در مناطق فوق الذكر، هيچ گونه مسئوليتي به عهده نخواهند داشت.

 



بزودي صورت مي گيرد
راه اندازي 100 كمپ جديد ويژه معتادان كشور

سرپرست دفتر مداخله و بازتواني سازمان بهزيستي از راه اندازي 100 كمپ جديد ويژه معتادان در كشور خبر داد و گفت: در صورت تامين اعتبار تا پايان سال 15 كمپ ويژه زنان در كشور راه اندازي مي شود.
فرهاد اقطار در گفت وگو با فارس با اشاره به فعاليت سازمان بهزيستي در بخش درمان معتادان طي سال هاي گذشته اظهار داشت: هم اكنون بيش از 200 كمپ مجاز در كشور وجود دارد كه با نظارت سازمان بهزيستي فعاليت مي كنند ضمن اين كه افراد زيادي در اين كمپ ها براي درمان حضور مي يابند.
وي به آمادگي بهزيستي جهت تشكيل كمپ هاي جديد خبر داد و تصريح كرد: با رايزني هاي صورت گرفته به زودي حدود 100 كمپ جديد در كشور راه اندازي مي شود و چنانچه هر استان درخواستي را ارائه دهد در آن منطقه كمپ داير خواهد شد.
اقطار به وعده سال گذشته سازمان بهزيستي جهت تشكيل كمپ زنان اشاره كرد و افزود: در صورت تامين اعتبار تا پايان سال 15 كمپ ويژه زنان معتاد در كشور راه اندازي مي شود.
وي ادامه داد: براساس پروتكل جديد درماني حضور پزشك در مراكز ترك اعتياد اجباري است ضمن اين كه در تدوين پروتكل جديد نظرات تمامي NGO ها و سازمان هاي مردم نهاد دريافت شده است.

 



فرمانده پليس راه كشور خبر داد
توقيف ساعتي خودروهاي متخلف

فرمانده پليس راه كشور گفت: رانندگاني كه اقدام به تخلفات غير حادثه ساز در جاده هاي كشور كنند خودروي آنها به صورت ساعتي در كنار جاده توقيف خواهد شد.
به گزارش مهر، سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: در طرح تابستاني امسال خودروهايي كه 2 تخلف حادثه ساز را به صورت همزمان انجام دهند تا 72 ساعت توقيف مي شوند.
وي گفت: همچنين پليس طرح ويژه اي را براي برخورد با سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ اجرا مي كند.فرمانده پليس راه كشور با اشاره به كاهش 16 درصدي تلفات رانندگي در ارديبهشت امسال اظهار داشت: در ارديبهشت سال جاري هزار و 525 نفر جان خود را در تصادفات رانندگي از دست دادند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 290 نفر كاهش يافته است.همچنين در اين مدت توانستيم تعداد تلفات حوادث جاده اي را 166 نفر كاهش دهيم.

 



دستگيري جاعل نامه هاي شهرداري

رئيس حراست كل شهرداري تهران از دستگيري جاعل نامه هاي جوابيه استعلام يكي از مناطق شهرداري تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا سيدحميد تنها با اشاره به جعل نامه هاي مربوط به يكي از مناطق شهرداري تهران و تهيه دو فقره جوابيه استعلام منطقه جعلي گفت: وكيل مالكي در يكي از مناطق شهرداري با جعل 2 فقره جوابيه استعلام منطقه و ارائه آن به دفترخانه اقدام به نقل و انتقال يك قطعه زمين كرده بود.
وي افزود: با توجه به اينكه زمين ياد شده مشكلاتي داشت و از نظر طرح تفصيلي امكان صدور مفاصا حساب عوارض نوسازي براي آن وجود نداشت و همچنين امكان نقل و انتقال آن نيز به طور معمول امكان پذير نبود، اين شخص با هدف كسب منافع هنگفت مالي اقدام به جعل جوابيه استعلام ها كرده بود كه به محض دريافت گزارش در اين خصوص، حراست كل شهرداري تهران اقدامات لازم را انجام و مشخص شد كه جوابيه ها جعلي بوده و از سوي منطقه صادر نشده است.
رئيس حراست كل شهرداري تهران خاطرنشان كرد: با تحقيقات ميداني و مقدماتي، مستندسازي مربوطه انجام شد و پس از طرح شكايت، متهم (ن-ي) براي طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
براين اساس، متهم از سوي دادگاه تجديدنظر استان تهران، به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول و همچنين كلاهبرداري و فروش مال به غير، به استناد ماده 46 قانون مجازات اسلامي، به تحمل 5 سال حبس تعزيري و رد مال به شاكي به مبلغ 170 ميليون تومان و پرداخت جزاي نقدي به همين ميزان به صندوق دولت محكوم شد.

 



بعد از 10 روز تلاش شبانه روزي جسد جوان مينودشتي از آب بيرون كشيده شد

جسد حسين قاسمي پس از 10 روز تلاش و پيگيري بي وقفه مسئولان و خانواده مرحوم عصر دوشنبه از آب بيرون كشيده شد.
به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، با پيگيري مسئولان و خانواده اين جوان گروه هاي زيادي از غواصان سراسر كشور در منطقه حاضر شده اند كه تلاش آنها در بيرون آوردن جسد از عمق آب نتيجه اي در برنداشت تا اينكه عصر دوشنبه ششم تيرماه 1390 با حضور گروهي از غواصان زبده و استفاده از نورافكن هاي قوي مختص زيرآب، جسد نامبرده بيرون كشيده شد و تحويل خانواده مرحوم شد.
مرحوم حسين قاسمي 20 ساله ساكن شهرستان مينودشت بود كه عصر جمعه 27 خرداد به هنگام شنا در چشمه گل شهرستان راميان دچار حادثه و غرق شد.
تلاش براي بيرون آوردن نامبرده از همان ساعات اوليه ادامه داشت تا اينكه عصر دوشنبه غواصان موفق به بيرون آوردن جسد از آب شدند.
اضافه مي شود در بيرون آوردن اين جسد يكي از غواصان ماهر و پرتلاش امداد و نجات به نام بهمن پرورش از كارشناسان دادگستري و ساكن استان كرمانشاه كه به صورت رايگان امدادرساني مي كند و كارنامه موفقي هم در اين زمينه دارد نقش به سزايي داشت.
استخر طبيعي گل راميان و آبشارهاي شيرآباد فندرسك كه در فصول گرما مورد توجه مردم منطقه و به خصوص نوجوانان و جوانان است و براي شنا كردن مورد استفاده قرار مي گيرد همواره آبستن حوادثي از اين قبيل بوده و افراد زيادي در اين دو منطقه غرق شده اند.
از اين رو شايسته است مسئولان به فكر چاره اي باشند يا از شنا كردن در اين آب ها جلوگيري كنند و يا اينكه با مستقر كردن تعدادي ناجي غريق حداقل در فصل تابستان اين مناطق را پوشش دهند و از حوادث ناگوار و تلخ جلوگيري كنند.
ضمن اينكه ايجاد استخر در سطح شهرستان و مناطق تابعه به منظور استفاده علاقه مندان به شنا هم قطعا مي تواند آمار مراجعه كنندگان به اين مناطق ناامن را كاهش دهد و به نوعي تلفات ناشي از غرق شدن را كاهش دهد.

 



راننده خودرو پس از سقوط جان سالم به در برد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
يك شهروند خرم آبادي از خطر مرگ ناشي از سقوط در گودال 5 متري جان سالم به در برد.
وي هنگامي كه با خودرو پژو 206 خود از خيابان بلوار شهيد رفيع پور حركت مي كرد ناگهان در داخل گودال فاضلاب سقوط كرد و به عمق حدود 5 متري افتاد.
در اين حادثه خودرو وي بر اثر سقوط از ارتفاع زياد و اصابت به بدنه و ته گودال بشدت مچاله شد اما به تنها سرنشين آن حتي به اندازه يك خراش، آسيبي وارد نشد.
سعيدي نيكي شهروند حادثه ديده به خبرنگار كيهان گفت: بعدازظهر دوشنبه هنگامي كه عازم منزل بودم، بر اثر فقدان علائم هشدار دهنده در محدوده گودال و لغزندگي خيابان به دليل پراكنده شدن خاك و ريگ ناشي از حفاري به ته گودال سقوط كردم.
وي گفت: حدود يكساعت از زمان تماس با پليس 110 گذشته بود اما ماموران پليس و راهنمايي و رانندگي در محل حاضر نشدند.

 



مهارآتش سوزي واحد پتروشيمي كرمانشاه

بخشدار بيستون از مهارآتش سوزي واحد پتروشيمي كرمانشاه خبر داد.
«نورالدين فرزادي پور» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين آتش سوزي كه بر اثر نشت روغن از يكي از كمپرسورهاي سايت پتروشيمي ساعت 5/1 بامداد رخ داد با تلاش نيروهاي آتش نشاني كرمانشاه، بيستون و هرسين و پرسنل پتروشيمي ساعت سه بامداد مهار و از توسعه آتش سوزي به انبارها و بخشهاي ديگر اين واحد توليدي جلوگيري شد.

 



آزار زنان محجبه

يك وبلاگ نويس وابسته به حزب جمهوريخواه در آمريكا به دليل آزار و اذيت زنان محجبه مسلمان بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاري ها، به تازگي سميناري با هدف پايان دادن به تبعيض نژادي و تسامح ديني در شهر «مينوپوليس» در آمريكا براي وبلاگ نويسان برگزار شده است كه برخلاف روال آن «جان هيو كيلمور» از طرفداران حزب جمهوريخواه، با آزار و اذيت زنان و دختران مسلمان و گرفتن عكس از آنها، اقدام كرده است.
اين آمريكايي نژادپرست، زنان و دختران مسلماني كه حجاب را انتخاب كرده اند به عنوان خارجي تهديد به اخراج از آمريكا كرده است.
به گزارش شبكه خبري «آمريكن بلاگ»، جان هيو كه از سوي پليس بازداشت شده، معتقد است محجبه ها موجب تخريب وجه آمريكا در جهان شده اند و بايد اخراج شوند.

 



نوزاد فضايي

يك زن مصري نوزادي به شكل موجودات فضايي به دنيا آورد.
به گزارش روزنامه كويتي «الوطن»، اين زن مصري كه نامش فاش نشده است، نوزادي شبيه، موجودات فضايي و همانند فيلم هاي تخيلي علمي به دنيا آورده است. به گفته دكتر سيداخرس پزشك زنان و زايمان در مصر، اين جنين كه از يك مادر 22ساله به دنيا آمده به دليل اختلالات كروموزمي ناشي از ازدواج فاميلي، به وجود آمده است.
اين پزشك مصري تصريح كرد: اين نوع نارسايي در ميان هر يك ميليون زايمان اتفاق مي افتد و «تستك هيگرما» ناميده مي شود.براساس اين گزارش، همسر اين زن مصري پسر عموي وي است.

 



آتش سوزي در آزمايشگاه سري آمريكا

آتش سوزي در آزمايشگاه ملي «لوس آلاموس» موجب تعطيلي اين مجتمع تحقيقات سري هسته اي شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه از لس آنجلس، با وجود تخليه ساكنان شهر نزديك اين مجتمع هسته اي واقع در شمال غربي سانتافه در نيومكزيكو و رسيدن شعله هاي آتش به اين مركز سري؛ مسئولان آن اصرار دارند كه هيچ گونه نشت مواد خطرناك؛ از جمله راديو اكتيو، صورت نگرفته و هيچ آلودگي محيط زيستي به وجود نيامده است.
اين مجتمع كه در جنگ جهاني دوم براي توسعه فناوري سلاحهاي هسته اي تأسيس شده در حال حاضر حدود 12 هزار كارمند دارد.
اين در حالي است كه براساس گزارش هاي جديد، سه چهارم تأسيسات هسته اي آمريكا با مشكل نشت مواد راديو اكتيو مواجه هستند كه اين امر به آلودگي آب آشاميدني نيز منجر شده است.
چندي پيش روزنامه واشنگتن پست از نشت مواد راديواكتيو در دست كم 48 سايت هسته اي در سراسر آمريكا طي سال هاي گذشته خبر داد.
روزنامه «واشنگتن پست» نوشت تحقيقات اخير نشان مي دهد كه حداقل در 48 مورد از سايت هاي هسته اي آمريكا «تريتيوم» كه يك ماده راديو اكتيو است، نشت كرده است.
طبق اسناد كميسيون انرژي هسته اي آمريكا، تريتيوم كه شكل راديو اكتيو از گاز هيدروژن است از لوله هاي پوسيده اين نيروگاه هاي هسته اي وارد زمين شده است و ميزان و شدت اين نشت رو به افزايش است.
نشت مواد راديو اكتيو از دست كم 37 مورد از اين تأسيسات هسته اي شامل انباشت هاي تريتيوم مي شود كه برخي اوقات از استاندارد آب آشاميدني صدها مرتبه فراتر مي رود.
بنا بر اين گزارش، در سه سايت هسته اي كه دو مورد آن در ايلينوي و يكي ديگر در مينه سوتا واقع هستند، مواد راديو اكتيو نشت كرده وارد چاه هاي آب در نزديكي منازل شده اما به حدي نرسيده اند كه استاندارد آب آشاميدني را نقض كنند.
براساس اين گزارش، طي سال هاي گذشته همچنين گزارش هاي بسياري درباره نفوذ تريتيوم به آب هاي سطحي در سراسر آمريكا نيز منتشر شده است.
تريتيوم ماده اي است كه به سرعت در خاك نفوذ مي كند و هنگامي كه مشخص مي شود در منطقه اي وجود دارد، نشان دهنده وجود مواد راديو اكتيو قويتر است كه همزمان با اين ماده وارد خاك يا آب شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14