(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 تیر 1390- شماره 19962

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقدمه اي بر توان استراتژيك موشكي ايران (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني: نمي گذاريم دانه درشت ها از چنگ قانون متواري شوند
وضو ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نمازجمعه اين هفته تهران به امامت حجه الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد
نوبت شوراي نگهبان ! (نكته)
با حكم احمدي نژاد علي نيكزاد به عنوان وزير راه و شهرسازي منصوب شد
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه:
اتهام هاي حقوق بشري فقط عليه كشورهايي مطرح مي شود كه مورد علاقه آمريكا نيستند
سناريوي اعتصاب غذا پيشنهاد مدحي 2 و 3 است (خبر ويژه)
اين فقط گوشه اي از جنايات رجوي است! (خبر ويژه)
اسرائيل قبل از همه ترسيد! (خبر ويژه)
پول بي زبان و پيمانكار بي نام و نشان (خبر ويژه)
موساد: دانشمندان ايراني را ما ترور كرديم صداي آمريكا: در تصادف كشته شده اند! (خبر ويژه)
گلايه برده هاي انگليسي از مرده هاي اپوزيسيون (خبر ويژه)



مقدمه اي بر توان استراتژيك موشكي ايران (يادداشت روز)

1- هرگونه بحث درباره برنامه موشكي ايران مستقيما با بحثي بزرگتر پيوند مي خورد و آن هم اين است كه چه عواملي ايران را به يك قدرت منطقه اي تبديل كرده است؟ به اين سوال معمولا چهار نوع پاسخ داده شده است. پاسخ اول اين است كه ايران يك قدرت منطقه اي است به اين دليل كه هيچ كشور ديگري در منطقه خاورميانه داراي ظرفيت هاي انساني، نهادي و جغرافيايي ايران نيست. پاسخ دوم اين است كه ايران تنها كشور منطقه خاورميانه است كه يك برنامه هسته اي مستقل و بسيار پيشرفته را از دل انواعي از محروميت ها و محدوديت ها با موفقيت توسعه داده است. از منظر مادي، برنامه هسته اي موجب شده ايران به يك منبع جديد و تقريبا تمام نشدني توليد انرژي و همچنين كالاهاي قابل صادرات به بازار فناوري هاي سطح بالا (مانند سوخت هسته اي) دست پيدا كند. از منظر سياسي هم برنامه هسته اي يك منبع تمام نشدني توليد اقتدار ملي است كه غربي ها به هيچ كشور ديگري در منطقه خاورميانه اجازه دست يابي به آن را نداده اند. پاسخ سوم اين است ايران يك قدرت منطقه اي است به اين دليل كه قلب محور مقاومت محسوب مي شود. در باره اين موضوع بين تحليلگران تقريبا هيچ اختلاف نظري وجود ندارد كه تا وقتي مسئله اي به نام مقاومت وجود دارد ايران قدرت اول منطقه باقي خواهد ماند و دقيقا به همين دليل هم هست كه آمريكا در دوران اوباما تصميم گرفته به هر قيمت ممكن نوعي سازش را در منطقه ايجاد كند. آمريكايي ها عقيده دارند كوتاه ترين راه براي پايين كشيدن ايران از جايگاه قدرت اول منطقه اين است كه با ايجاد سازشي ميان اسراييل واعراب، «مسئله مقاومت» منتفي شود. و پاسخ چهارم برنامه موشكي ايران است. اين نكته در ميان تحليلگران امور نظامي و راهبردي در غرب بي گفت وگو پذيرفته شده است كه ايران داراي پيشرفته ترين برنامه موشكي در منطقه خاورميانه است و هيچ كشوري در منطقه، حتي در بلند مدت قادر به پر كردن فاصله خود با ايران در اين حوزه نخواهد بود. مهم ترين سندي كه اين موضوع را تاييد مي كند گزارشي است كه رونالد برگس رئيس سازمان اطلاعات دفاعي آمريكا (DIA) در 19 اسفند 1389 (10 مارس 2011) منتشر كرد و در آن تاكيد شده است كه ايران پيشرفت چشمگيري در توسعه فناوري موشك هاي بالستيك داشته است كه لااقل در منطقه خاورميانه رقيبي براي آن وجود ندارد.
2- تبديل شدن اين اصل به يك اصل بديهي در ذهن تحليلگران نظامي غربي كه «ايران بزرگترين قدرت موشكي خاورميانه و يكي از معدود قدرت هاي موشكي جهان است»، داراي يك پيام راهبردي بسيار مهم است و آن هم اين كه برخلاف بسياري از قدرت هاي غربي كه برتري نظامي خود را از راه توسعه سلاح هاي «غير متعارف» (بويژه سلاح هاي هسته اي، ميكروبي و شيميايي) به دست آورده اند، ايران برتري نظامي خود را بر پايه سلاح هاي متعارف استوار كرده است. در دكترين دفاعي ايران، جايي براي سلاح هاي NBC Nuclear Biologic Chimistrical) باز نشده و به همين دليل شايد بتوان ادعا كرد ايران تنها كشوري در جهان است كه بدون تكيه بر سلاح هاي نامتعارف توانسته قدرت نظامي خود را تا حدي غير قابل رقابت در محيط اطرافش توسعه بدهد و البته بدون شك برنامه موشكي نقشي بي بديل در آن ايفا كرده است. پيام راهبردي اين موضوع آن است كه برخلاف آنچه آمريكايي ها تصور مي كنند ايران براي حفظ برتري منطقه اي خود هيچ نيازي به ساخت سلاح هسته اي ندارد. توسعه برنامه هسته اي غيرنظامي در كنار رشد برنامه موشكي و تركيب اين دو با نفوذ روز افزون منطقه اي، باقي ماندن در جايگاه قدرت اول منطقه را در بلند مدت تضمين خواهد كرد.
3- برنامه موشكي ايران از دو بخش تشكيل شده كه هر كدام ماموريت ويژه اي دارد. بخش اول، برنامه موشك هاي پدافندي ايران است كه اهدافي اساسي دفاع در مقابل تهاجم هوايي دشمن را تعقيب مي كند. پيشرفت هاي ايران در اين حوزه كه به طور كامل در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) تجميع شده بر دفاع از آسمان كشور متمركز است و يك سيستم رصد و رهگيري زمين پايه كاملا بومي را بوجود آورده است. كشورهاي غربي و برخي شركايشان تلاش هاي فراواني براي اخلال در شكل گيري اين سيستم به عمل آوردند ولي بومي شدن پايه هاي مهندسي اين سيستم امكان هرگونه ايجاد اختلال بيروني در آن را از بين برده است. به عنوان نمونه، وقتي روس ها در يك اقدام غيرقانوني پس از صدور قطعنامه 1929 در ژوئن 2010 اعلام كردند كه سامانه دفاعي اس 300 را به ايران تحويل نخواهند داد، ايران با يك برنامه ريزي داخلي فشرده توانست سامانه دفاعي مرصاد را توسعه دهد كه عملا از همه قابليت هاي اس 300 از جمله رهگيري همزمان يكصد هدف برخوردار است. اما بخش دوم برنامه موشكي ايران كه در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 گوشه هايي از آن به نمايش درآمد با وجود اينكه ظاهرا يك برنامه تهاجمي است اما در واقع آن هم ماهيتي دفاعي دارد چرا كه صرفا به سمت اهدافي نشانه گرفته شده است كه دشمن رسما اعلام كرده از آنها براي حمله به خاك ايران استفاده خواهد كرد يعني سرزمين هاي اشغالي به اضافه پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه. بنابراين، اين ايده كه برنامه موشكي ايران يك تهديد منطقه اي و فرامنطقه اي است اساسا بي مبناست. اين برنامه فقط عليه كساني تهديد خواهد بود كه قصد تهديد ايران را داشته باشند. جالب است كه آمريكايي ها هم تا امروز قادر نبوده اند برنامه موشكي ايران را در عرض برنامه هسته اي به عنوان يك تهديد بين المللي توسعه بدهند. در سال 2010، كشورهاي عضو ناتو در اجلاس ليسبون زير بار استدلال هاي آمريكا و فرانسه در اين باره كه برنامه موشكي ايران تهديدي براي اروپاست نرفتند و نام ايران از فهرست تهديد هاي موشكي ناتو كه در سند راهبرد 10 ساله اين سازمان آمده است حذف شد. روس ها هم مدت هاست باور ندارند كه برنامه موشكي ايران خطرناك باشد و دقيقا به همين دليل در مقابل توسعه سپر دفاع موشكي مشترك آمريكا و ناتو ايستاده اند. استدلال روسيه اين است كه برنامه موشكي ايران با توجه به هدف گذاري هاي انجام شده آن ، هرگز تهديدي براي اروپا نخواهد بود پس اگر ناتو اصرار دارد رادارها و سامانه هاي دفاع موشكي را در نزديكي مرزهاي روسيه مستقر كند، لابد روسيه را هدف گرفته است؛ اقدامي كه روس ها گفته اند با استقرار سامانه هاي تهاجمي اسكندر در سن پترزبورگ به آن پاسخ خواهند داد. ايران ديروز هم به صراحت اعلام كرد با وجود اينكه به لحاظ فني هيچ مشكلي ندارد، اما به اين دليل كه اسراييل و تمامي پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه، در فاصله اي كمتر از 1200 كيلومتر از ايران قرار دارند، برد موشك هاي خود را به اندازه اي بيش از 2000 كيلومتر (برد موشك هاي شهاب3و سجيل) افزايش نخواهد داد.
4- برنامه موشكي ايران داراي برخي ويژگي هاي راهبردي است كه ماهيت و اهداف آن را تقريبا به طور كامل توصيف مي كند. اين ويژگي ها را به طور خلاصه مي توان چنين فهرست كرد:
ويژگي اول اين است كه برنامه موشكي ايران بر خودكفايي كامل داخلي متكي است و هيچ نوعي از وابستگي خارجي ندارد كه بتواند به عنوان نقطه آسيب پذيري آن در نظرگرفته شود. ضمن اينكه در برخي حوزه هاي خاص كه ايران علاقمند به تامين مواد يا قطعاتي از خارج بوده همانطور كه گزارش هاي سازمان ملل نشان مي دهد به آساني همه تحريم ها را دور زده و بسياري از كشورهايي كه به تحريم ها راي مثبت داده بودند هم دراين دور زدن مشاركت كرده اند. علاوه بر اين، ناظران بين المللي تاييد مي كنند كه برنامه موشكي ايران داراي نوعي ويژگي «پيشرفت مستمر» است كه همين ويژگي تكيه آن به منابع خارجي را منتفي مي كند چرا كه اگر برنامه اي به دانش يا فناوري خارجي متكي باشد، قادر به حفظ يك سرعت ثابت در روند پيشرفت خود نخواهد بود و قاعدتا از نوسانات ارتباطات خارجي تاثير مي پذيرد. جالب ترين نمونه در اين مورد، مربوط به هفته گذشته است كه موشك ماهواره بر سفير ايران موفق شد ماهواره رصد را در مدار قرار دهد. سال گذشته، وقتي همين موشك ماهواره اميد را در مدار قرار داد تعدادي از تحليلگران نظامي در آمريكا گفتند كه اين موفقيت ايران امري تصادفي بوده است. اما وقتي اين اتفاق به فاصله چند ماه يك بار ديگر تكرار شد همان تحليلگران اذعان كردند كه اگر اين امر تصادفي بود نمي توانست يك بار ديگر رخ بدهد.
ويژگي دوم برنامه موشكي ايران آن است كه اين برنامه يك برنامه نظامي صرف نيست. طراحي ماهواره برهاي بومي مهم ترين شاهدي است كه ثابت مي كند برنامه موشكي ايران اهداف غير نظامي مهمي را هم دنبال مي كند. موشك ماهواره بر سفير اساسا يك موشك بالستيك با سوخت جامد است كه عمود بر سطح زمين شليك مي شود اما اگر همين موشك به موازات سطح زمين يا با زاويه اي معين نسبت به آن شليك شود، تبديل به يك موشك دوربرد تهاجمي خواهد شد. بنابراين، اين نكته دقيقي است كه گفته شود ميان برنامه موشكي و ماهواره اي ايران پيوندي معنادار وجود دارد.
ويژگي سوم برنامه موشكي ايران اين است كه همانطور كه در بالا گفته شد روي اهداف منطقه اي تمركز كرده و هدف گذاري هاي تهاجمي فرامنطقه اي ندارد.
ويژگي چهارم برنامه موشكي ايران كه اهميتي فوق العاده دارد اين است كه ايران توان شليك انبوه موشك هاي بالستيك را به دست آورده است. اهميت اين موضوع از آن جهت است كه «توان شليك انبوه» يكي از مهم ترين سازوكارهاي دفاعي آمريكا و رژيم صهيونيستي يعني سامانه هاي دفاع موشكي را ناكارآمد مي كند. به لحاظ نظري، سامانه هاي دفاع موشكي همواره بر اساس اين فرض ساخته مي شوند كه بناست با شليك هاي منفرد مقابله كنند و هيچ سامانه دفاع موشكي وجود ندارد كه قادر به مهار شليك انبوه موشك ها باشد. درست است كه آمريكا و اسراييل نه در آسمان خود و نه در منطقه هنوز قادر به استقرار هيچ سامانه دفاع موشكي كارآمدي نشده اند (عمليات دفاع موشكي زمان پايه آمريكا در سال 2010، شكست خورد، سامانه دفاع موشكي آرو در اسراييل هنوز مستقر نشده و در خليج فارس هم تنها چند كشتي مجهز به سامانه دفاع موشكي ايجيس وجود دارد) اما پيام اين توانمندي ايران آن است كه حتي اگر چنين سامانه هايي مستقر هم بشود در مقابل شليك انبوه موشك ها از ايران كارايي نخواهد داشت.
مهدي محمدي

 



آيت الله آملي لاريجاني: نمي گذاريم دانه درشت ها از چنگ قانون متواري شوند

رئيس دستگاه قضايي تاكيد كرد كه به مردم اطمينان مي دهيم دانه درشت ها نتوانند از چنگ قانون و تيغ قوه قضاييه متواري شوند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه صبح ديروز در حاشيه تجديد ميثاق با آرمان هاي انقلاب و اداي احترام به بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين موضوع كه روز گذشته رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند اقتدار و اعتماد مردم به دستگاه قضايي 2 ركن اساسي براي اين قوه خواهد بود، گفت: گزارشي از اقدامات دستگاه قضايي به رهبر معظم انقلاب ارائه شد.
وي افزود: در گزارش مختصري كه ارائه داديم كارهايي كه انجام شده و قرار است در آينده انجام شود را عنوان كرديم كه اميدواريم در همين مسير اطمينان و اقتدار براي دستگاه قضايي باشد.
وي با اشاره به اين مطلب كه برنامه هاي ويژه اي داريم تا نظارت قوه قضائيه را مستمرتر از گذشته انجام دهيم، گفت: اين نظارت ها در 2 بعد درون سازمان و برون سازماني خواهد بود و برخورد قاطع و بدون تبعيضي با متخلفان خواهد شد.
آملي لاريجاني گفت: تلاش مي كنيم تا تعبيري كه امروز وجود دارد وعده اي معتقد هستند افرادي كه دانه درشت به حساب مي آيند حذف شوند و اطمينان مي دهيم به مردم كه نگذاريم اين افراد از چنگ قانون و تيغ قوه قضائيه متواري شوند.
رئيس دستگاه قضا با اشاره به اين مطلب كه مسير قوه قضائيه بايد براي همه يكسان باشد و شعار اصلي ما قانونمداري و حفظ حيثيت و آبروي همه شهروندان است، گفت: در محضر مقام معظم انقلاب ايشان تاكيد كردند كه وظيفه قوه قضائيه رسيدگي به اتهامات افراد است و نبايد صرف وارد شدن اتهام به فردي، او مجرم قلمداد شود.
به گزارش فارس، وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه همانطور كه در دو سال گذشته تاكيد كرده ام، نبايد به صرف اينكه فردي به دستگاه قضايي فراخوانده مي شود عكس وي در رسانه ها منتشر شود، گفت: به تعبير رهبر انقلاب برخي اوقات براي مخاطبان تفاوتي بين اتهام و مجرم بودن قابل تفكيك نيست كه به همين دليل بهتر است رسانه ها از انتشار چنين اخبار و مطالبي خودداري كنند.
آملي لاريجاني گفت: اميدوارم خط روشني كه قضاي اسلامي براي ما ترسيم كرده در كنار خط روشن امام راحلمان كه در صحبت هايشان مكررا براي قضات ترسيم كرده اند و در كلام مقام معظم رهبري تكرار شده از سوي ما طي شود.
رئيس دستگاه قضايي كشور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه پيش از اين عنوان شده بود مسئولان در سخنان و اظهارنظرهاي خود بايد راهكارهاي عملي ارائه دهند، گفت: به مسئولان گفته ايم كه بايد هرگاه سخن مي گويند راهكاري عملي براي رفع مسئله اي خاص را ارائه دهند.
وي افزود: بايد راهكارهاي عملي در سخنان مسئولان وجود داشته باشد و اميدوارم اين راه را تاكنون طي كرده باشيم.
وي تاكيد كرد: ما براي سهولت دسترسي مردم به حقوق خودشان برنامه هاي متنوعي طراحي كرده ايم.
گفتني است؛ ديروز و در آخرين روز هفته قوه قضاييه، رئيس دستگاه قضايي به همراه مسئولان عالي اين قوه با حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) با آرمان هاي ايشان تجديد ميثاق كردند.
همچنين مسئولان عالي قضايي با حضور در مزار شهداي هفتم تير و ديگر شهداي انقلاب اسلامي ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشتند.

 



وضو ! (گفت و شنود)

گفت: ديروز مجلس شوراي اسلامي در اقدامي تحسين برانگيز يكي از بزرگترين مشكلات مردم را حل كرد!
گفتم: هزاران آفرين، صد بارك الله. خب! حالا كدام مشكل بزرگ مردم را حل كرده اند؟
گفت: ديروز تصويب كردند كه يك دوره ناتمام نمايندگي هم يك مقطع تحصيلي حساب مي شود و تمام نمايندگان دوره كنوني مجلس قبل از پايان دوره نيز فوق ليسانس تلقي شده و مي توانند در انتخابات دور بعد نامزد شوند!
گفتم: اولا مطابق نص صريح اصل 63 قانون اساسي يك دوره نمايندگي 4 سال است، نه 3 سال و چند ماه، ثانيا مطابق اصل 98، تفسير قانون اساسي برعهده شوراي نگهبان است، نه مجلس و ثالثا؛ اصل 63 كمترين ابهامي ندارد كه نياز به تفسير داشته باشد.
گفت: چه عرض كنم؟! مجلس هشتم روي دست دانشگاه تقلبي «هاوايي» بلند شده. بدون تحصيل مدرك تحصيلي مي دهد! تازه، دوره همين مدرك تحصيلي غيرعلمي و عجيب و غريب را هم براي رقابت با كساني كه مدرك تحصيلي واقعي دارند، دستكاري مي كند و كاهش مي دهد و...
گفتم: يارو براي رقابت با مسجد محل، يك مسجد ساخته بود و بالاي سردر مسجد پلاكارد بزرگي نصب كرده و روي آن نوشته بود؛ مژده! مژده! نماز صبح، يك ركعت، بدون وضو، بعد از طلوع آفتاب! و براي رعايت حال متقاضيان نماز با لباس غصبي هم اشكالي ندارد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ از برگزاركنندگان اجلاس جهاني مبارزه با تروريسم تقاضا مي كنم كه با روشنگري هاي جدي غبار مظلوميت را از اسلام بزدايند چرا كه دشمنان هميشه كينه توزانه با معرفي كردن كشورمان به عنوان سرمنشأ تروريسم بر تبرئه خود و پوشاندن چهره كريه رژيم صهيونيستي و انگليس خبيث و آمريكاي جنايتكار تلاش كرده اند. بايد ايران از اين طريق اين واقعيت را كه ايران در سي سال گذشته بزرگترين قرباني تروريسم اعم از تروريسم دولتي صهيونيستي و غيردولتي و تروريست هاي وابسته به غرب بوده است به گوش جهان برساند. تقارن اين اجلاس با هفتم تير ماه و شهادت 72 تن از ياران انقلاب بزرگترين فرصت براي اين روشنگري بود.
جعفري از سيستان و بلوچستان و يك تماس مشابه
¤ تبليغات، تيغ دودمي است كه اگر به جامعه هدف كارگر نيايد مي تواند كاملا اثر معكوس داشته باشد. لذا اوج تبليغات منفي 30 ساله دشمنان عليه جمهوري اسلامي در فتنه 88 با شكست مواجه شد به طوري كه امروزه اثر معكوس اين تبليغات، در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا به صورت انقلابات مردمي به نفع ايران در حال رقم خوردن است.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ تحريم 32 ساله كشورمان توسط آمريكا و ديگر دشمنان نتيجه عكس داده است. آيا اين موضوع بيانگر اين حديث قدسي نيست كه فرمود خداوند به دو گروه به ديده تمسخر نگاه مي كند اول گروهي كه قصد دارند به هر طريقي يك فردي را پايين بكشند ولي اراده خداوند چيزي ديگري است و دوم گروهي كه تصميم مي گيرند فردي را به هر وسيله ممكن بالا بكشند ولي خداوند نمي خواهد.
7873---0912
¤ حوادث فتنه بعد از انتخابات سال 88 نشان داد كه اصل و جايگاه رفيع ولايت فقيه در نظام، فقط ضامن اسلاميت نيست بلكه حافظ جمهوريت نظام نيز مي باشد. اگر ايستادگي حضرت ايت الله العظمي خامنه اي در برابر زياده خواهي ها نبود چه بسا جمهوريت يعني آرا مردم قرباني ديكتاتوري اشرافيت مي شد.
2878---0919
¤ ما مردم به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي راي نداديم كه به جاي الگوي اخلاقي شدن براي ديگران شاهد زيرپا گذاشتن اصول اوليه اخلاق از سوي بعضي از آنان باشيم.
خلج از استان البرز
¤ در روزهاي ابتدايي اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها ميزگردهايي در تلويزيون درباره رفع شبهه از ابهامات موجود در اجراي اين طرح برگزار مي شد اما اكنون كه به خاطر بروز برخي مشكلات كه با اجرايي شدن اين قانون به وجود آمده است و بيشتر از گذشته نياز به اين ميزگردها است هيچ نشستي برگزار نمي شود. اميدواريم، دست اندركاران در اين رابطه تدابيري بينديشند.
شهرياري
¤ صدور بيمه طلايي فرهنگيان در حالي 2 ماه به تاخير افتاده است كه هر ماه حق بيمه از حقوق آن ها كسر شده است. از مسئولان آموزش و پرورش درخواست مي شود كه پاسخگوي هر دو مورد باشند.
ايرج اصغري لو- تهران
¤ در خصوص گزارش هايي كه درباره پركردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان مي نويسيد اين را هم در نظر داشته باشيد كه اجراي چنين طرح هايي نياز به بودجه دولتي دارد و آموزش و پرورش چند سالي است كه هيچ اعتباري در اين رابطه ابلاغ نمي كند. لذا فكر مي كنم كه در اين زمينه كوتاهي مي شود و بايد گزارش هايي نيز در اين رابطه به نگارش درآيد.
يك فرهنگي
¤ افزايش كرايه تاكسي ها شرايط را بويژه براي كساني كه در حاشيه شهر زندگي مي كنند دشوار كرده است تقاضا مي كنم كه تعداد اتوبوس هاي شركت واحد در اين مسيرها افزايش يابد.
اميد روحاني- تهران
¤ بنده از جمله كارمندان انتقالي از تهران به شهرستان هستم. اما متاسفانه تاكنون كه 6 ماه از آن روز مي گذرد هيچ كدام از وعده هاي داده شده محقق نشده است.
يك شهروند
¤ از چاپ ستون «صراط مستقيم» در پاورقي كيهان كه حاوي وصيت نامه الهي سياسي حضرت امام(ره) به همراه اسناد مربوط به حقانيت و مظلوميت شيعه است تشكر و قدرداني مي كنيم.
سليمان بلغار
¤از اقدام قاطع وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان تعزيرات حكومتي در تصويب قانون جديد اجاره مسكن و مهار خودسري برخي صاحب خانه هاي طماع سپاسگزاريم. اكنون منتظر اجراي قاطعانه اين قانون هستيم.
0767---0912
¤طبق قانون از كارافتادگي اگر از كارافتاده اي زير 20 سال سابقه كار داشته باشد از حقوق 15روز برخوردار مي شود درخواست ما اين است كه سقف سنوات را به 30 سال افزايش بدهند.
8539---0918
¤شوراي شهر تهران در افزايش نرخ كرايه اتوبوس هاي شركت واحد كاري به طول مسير نداشته و كاملا خلاف عدالت عمل كرده است. به عنوان مثال نرخ كرايه در مسير 30 كيلومتري 175 تومان شده در حالي كه در مسير خليج فارس تا ميدان آزادي كه 15 كيلومتر مي شود بايد 300 تومان بپردازيم.
قهرماني
¤يك مقام مسئول به داد بازنشستگان كشوري سال 88 به بعد برسد و توضيح بدهد چرا اين عده از كاركنان دولت از نظام هماهنگ پرداخت حقوق محروم شده اند.
0762---0910
¤يكي از هزار نفر كارگر شركتي كارخانه سيمان سپاهان اصفهان هستم كه قرارداد مستقيم و بدون واسطه در مورد ما به اجرا گذاشته نمي شود و حقوقمان ضايع مي شود لطفا اعتراض اين تعداد كارگر را به گوش مسئولين امر برسانيد و بخواهيد رسيدگي شود.
رنجبر
¤متاسفانه دولت در موضوع كنترل تورم بسيار كند عمل مي كند به طوري كه احساس مي شود كار را رها كرده و از اينكه قيمت ها بالا برود و سر و صداي مردم دربيايد احساس بدي ندارد!
8335---0935
¤پنجشنبه هفته گذشته در گلزار شهداي بهشت زهرا تعدادي دوچرخه سوار زن با سر و وضع زننده دوچرخه سواري مي كردند خطاب به مسئولين امر بنويسيد بي حرمتي به ارزشها و شهدا تا كجا؟
1036---0919
¤با توجه به افزايش قيمت مترو تقاضا مي كنم كه كارت منزلت بازنشسته ها و سالمندان را در اين رابطه فعال كنيد.
گزاني
¤پيشنهاد مي كنم با توجه به هدفمند كردن يارانه ها براي اينكه كيفيت نان بهتر شود نانوايي ها را درجه بندي كنيد چرا كه اين درجه بندي كيفيت باعث تلاش بيشتر نانوايي ها براي جلب رضايت مشتريان خواهد شد.
محمد قاسمي زاده-تهران
¤مبلغ عوارض اتوبان قزوين-رشت خيلي زياد است از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي داريم.
لقمان نظيري
¤در مقايسه با تامين بخش عظيمي از درآمد كشور از استان خوزستان عقب افتادگي در اين منطقه زياد است. تا كي قرار است فقط شعار داده شود و اقدامي موثر براي از بين رفتن محروميت ها صورت نگيرد.
9570---0916
¤مگر شوراي شهر تصويب نكرده بود كه كرايه اتوبوس ها 30درصد و مترو 20درصد گران خواهد شد پس چرا اتوبوس هاي بليتي 70درصد، اتوبوس هاي پولي 100 درصد و مترو 35 درصد گران شده است.
امير-تهران
 



نمازجمعه اين هفته تهران به امامت حجه الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد

مراسم نمازجمعه اين هفته تهران از ساعت 05/11 دقيقه روز جمعه در دانشگاه تهران به امامت حجه الاسلام والمسلمين صديقي اقامه خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي گواهي، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، بمناسبت «اولين يادواره شهداي روحاني تهران بزرگ «مطالبي بيان نموده و سپس حجت الاسلام والمسلمين محمدي، نماينده محترم ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه پيرامون «بيست وهشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم» پيش از خطبه ها سخنراني خواهد كرد.

 



نوبت شوراي نگهبان ! (نكته)

ديروز تعداد قابل توجهي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي - اكثريت حاضر در جلسه علني- با آزمون آساني از درس «قانون گرايي» روبرو بودند و متاسفانه از اين «آزمون آسان» موفق بيرون نيامدند. ماجرا مربوط به تصويب شرط غيرقانوني و عجيب و غريب «فوق ليسانس» براي نامزدهاي نمايندگي مجلس بود. شرطي كه آشكارا با نص صريح بندهاي 8 و 9 از اصل سوم و مفاد اصول نوزدهم و بيستم قانون اساسي مغايرت داشت ولي معلوم نيست چرا تصويب شده و چگونه از تاييد شوراي نگهبان نيز برخوردار شده بود! اما داستان ديروز از آنجا شكل گرفت كه مطابق اصل 63 قانون اساسي «دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي 4 سال است» و بيش از 90 نماينده كنوني مجلس كه مدرك تحصيلي آنان- به هر علت اعم از مجلسي يا علمي- ليسانس تلقي مي شود، مطابق شرطي كه خود وضع كرده اند حق نامزد شدن براي دوره بعدي را ندارند، چرا كه دوره كنوني در صورتي يك مقطع تحصيلي حساب شده و مدرك ليسانس مجلسي آنها را به فوق ليسانس مجلسي تبديل مي كند كه به تصريح اصل 63 قانون اساسي، دوره 4 ساله نمايندگي را طي كرده باشند. ديروز همين نمايندگان به اتفاق تعدادي ديگر- در مجموع 161 نفر- استفساريه اي را مطرح كرده و به تصويب رساندند كه براساس آن دوره ناتمام كنوني مجلس نيز يك دوره كامل محاسبه مي شود! و به نمايندگان ياد شده اجازه مي دهد به عنوان دارنده مدرك فوق ليسانس در انتخابات آتي نامزد شوند.
حالا به متن استفساريه توجه كنيد؛
«با توجه به اصل 63 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه هر دوره نمايندگي را 4 سال مي داند، آيا منظور قانونگذار در تبصره 3 ماده 28 قانون موضوع استفساريه از دوره نمايندگي، طي مدت چهارساله مي باشد يا شامل نمايندگان ميان دوره اي هم مي شود؟» و 161 نماينده به اين به اصطلاح «استفساريه»! رأي «بلي» داده اند!
اكنون بايد پرسيد؛
الف: مگر اصل 63 قانون اساسي تصريح ندارد كه «دوره نمايندگي مجلس 4 سال است»؟ پاسخ اين سؤال مثبت است، بنابراين چگونه مي توان با طرح يك استفساريه، قانون اساسي را به ميل خود دستكاري كرد؟
ب: در تبصره 3 ماده 28- مصوبه مجلس- نيز تصريح شده كه يك دوره نمايندگي، يك مقطع تحصيلي محسوب مي شود و تعريف يك «دوره نمايندگي» را هم اصل 63 قانون اساسي، با صراحت بيان داشته است ، بنابراين يك عبارت صريح و خالي از ابهام را چگونه مي توان با يك استفساريه تغيير داد و براي عبارت «يك دوره نمايندگي» تعريفي غير از آنچه قانون اساسي ارائه كرده است، تعيين كرد؟! توضيح آن كه در هيچيك از مفاد قانون نمي توان واژه ها، كلمات و «عبارات صريح» را به معاني و مفاهيمي كه با نص و ظاهر آنها مغاير است، تفسير كرد. مثلا آيا مي توان گفت؛ منظور قانون گذار از «مقطع تحصيلي» در تبصره 3 ماده 28، گواهينامه رانندگي تراكتور بوده است؟!
ج: مطابق اصل 98 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران «تفسير قانون اساسي برعهده شوراي نگهبان است» بنابراين، مجلس حق تفسير اصل 63 و يا هيچ اصل ديگري از قانون اساسي را ندارد. و از سوي ديگر مفاد اصل 63 كمترين ابهام و ايهامي ندارد كه نياز به تفسير شوراي نگهبان داشته باشد.
و اما... اكنون نوبت شوراي محترم نگهبان است كه مصوبه ديروز مجلس را به دلايل ياد شده و به علت مغايرت آشكار آن با نص صريح قانون اساسي، رد كند و اجازه ندهد كارنامه درخشان اين شوراي محترم كه مردم به پاسداري آن از قانون اساسي و آموزه هاي اسلامي چشم اميد دوخته اند، با اين «لكه سياه» مخدوش شود.
حسين شريعتمداري

 



با حكم احمدي نژاد علي نيكزاد به عنوان وزير راه و شهرسازي منصوب شد

رئيس جمهور در حكمي علي نيكزاد را با استناد به اصول هشتاد و هفتم و يكصد و سي و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي به سمت وزير راه و شهرسازي منصوب كرد.
متن حكم محمود احمدي نژاد به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس علي نيكزادثمرين
به استناد اصول هشتاد و هفتم و يكصد و سي و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به راي اعتماد مورخ 5/4/1390 مجلس شوراي اسلامي، جنابعالي به سمت «وزير راه و شهرسازي» منصوب مي شويد.
اميد فراوان دارم كه در عين هماهنگي و همكاري با هيئت وزيران و انجام وظايف قانوني خويش، در تحقق كامل برنامه هاي چهارگانه دولت شامل: عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا و پيشرفت و تعالي مادي و معنوي كشور توفيق يابيد.
محمود احمدي نژاد

 



دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه:
اتهام هاي حقوق بشري فقط عليه كشورهايي مطرح مي شود كه مورد علاقه آمريكا نيستند

دكتر محمد جواد لاريجاني در ديدار با دادستان حقوق بشر نيكاراگوئه همكاري كشورهاي آمريكاي لاتين براي مقابله با استفاده ابزاري از حقوق بشر را خواستار شد.
دبير ستاد حقوق بشر در ديدار با رافائل عمر كاپساس با اشاره به اينكه حقوق بشر به ابزاري براي آمريكا و غرب براي اعمال فشار سياسي بر كشورهاي مستقل تبديل شده، گفت: كشور ما و كشور شما مورد علاقه آمريكا و غرب نيستند و به همين دليل هميشه از ناحيه مسائل حقوق بشري متهم شناخته مي شوند.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه در ادامه با مهم خواندن تعاملات حقوق بشري و گسترش همكاري ها گفت: جمهوري اسلامي ايران با سي كشور جهان همكاري هاي دوجانبه حقوق بشري داشته و دارد كه از جمله تازه ترين گفت وگوهاي دوجانبه حقوق بشري آن با سوئيس، ژاپن و آفريقاي جنوبي بوده است.
جواد لاريجاني با بيان اينكه يكي از راه هاي جلوگيري از سوء استفاده كشورهاي غربي از مقوله حقوق بشر گسترش همكاري هاي دوجانبه و برگزاري نشست هاي تخصصي و مشترك است گفت: در بحث حقوق بشر بايد نكاتي را مد نظر داشت كه مهمترين آنها مسئله چند فرهنگي بودن دنيا، لزوم فراگير شدن حقوق بشر در همه زمينه ها و پرهيز از استاندارد دوگانه، كوتاه كردن دست تروريسم از استفاده از مكانيزم هاي بين المللي حقوق بشر و تقويت مكانيزم يو.پي.آر در شوراي حقوق بشر سازمان ملل است.

 



سناريوي اعتصاب غذا پيشنهاد مدحي 2 و 3 است (خبر ويژه)

«مهرداد- ج» يكي از ضد انقلابيون مقيم «لس آنجلس» كه براي برخي از شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي نيز گزارش تهيه مي كند در وبلاگ شخصي خود ضمن ابراز ترديد نسبت به اعتصاب غذاي تعدادي از زندانيان اوين و حمايت هاي سايبري از آنها، ابتدا تاكيد مي كند «آنچه مي نويسم نظر شخصي خودم است و به شبكه هاي تلويزيوني كه با آنها همكاري دارم ربطي ندارد» و سپس مي نويسد؛ «نمي دانم چه كساني پيشنهاد اعتصاب غذا داده اند. خود زنداني ها يا ما كه در آمريكا و اروپا پاي گود نشسته ايم؟ خواهش مي كنم كامنت ندهيد كه حالا چه وقت اين سؤال هاست؟ اتفاقا پاسخ همين سؤال خيلي مهمه. علت اعتصاب چيه؟ اعتراض به فوت خانم هاله سحابي دختر مرحوم عزت سحابي و اعتراض به فوت زنده ياد هدي صابر در زندان اوين. حالا اگر واقعن اعتصاب غذايي در كار باشه و به ادعاي كيهان اين خبر دروغ نباشه، هدف اعتصاب چيه؟ و اعتصاب كننده ها چه خواسته اي دارند؟ از رژيم مي خواهند كه هاله و هدي را زنده كند؟ يا مي خواهند بگويند كه اين دو فرشته سبز به دست رژيم شهيد شده اند. آخه چه كسي باور مي كند كه رژيم خانم هاله سحابي را در مراسم تشييع پيكر پدر مرحومش جلوي چشم همه اقوام و بستگان او مورد ضرب و شتم قرار داده و باعث فوتش شده باشد؟ بابا! ايهاالناس عقل هم چيز خوبيه. بابا! اين سايت جرس مال خود رژيمه. نگاه نكنيد كه شريعتمداري به عطاالله مهاجراني ميگه بهاءالله. داره رد گم مي كنه. وقتي سايت جرس مي نويسد هدي صابر به خاطر فوت خانم هاله سحابي اعتصاب غذا كرده بود و همين باعث فوت آن زنده ياد شده باور نكنيد. چطور ممكنه كه مرحوم هدي صابر در فاصله كمي بعد از اعتصاب غذا فوت كنه؟ آخه هنوز چيزي از اعتصاب غذاي زنده ياد هدي نگذشته بود كه باعث مرگش بشه! اگر مي گفتيم خانم هاله از مدتي قبل اعتصاب غذا كرده بود و در تشييع پيكر مرحوم عزت سحابي به علت ضعف ناشي از اعتصاب غذا و شوك ناشي از مرگ پدر، فوت كرده و هدي صابر تحت شكنجه به شهادت رسيده بيشتر قابل قبول بود»! مهرداد- ج در ادامه يادداشت خود نتيجه مي گيرد كه «اين سناريوي خود رژيم است و طوري تهيه شده و به ما تزريق كرده كه بعدا اپوزيسيون را بي عقل و انديشه و دروغگو معرفي كند» و مي نويسد «حالا متوجه شديد چرا جواب اين سؤال مهمه كه بدونيم چه كسي پيشنهاد اعتصاب غذا و سوژه آن را مطرح كرده است؟ چون كشف پيشنهاد دهنده يعني سرنخي براي پيدا كردن مدحي 2 يا شايد هم مدحي 3 و مدحي 4 و... چه مي دونم. فقط احساس مي كنم «مدحي»ها همه جا حضور دارند.

 



اين فقط گوشه اي از جنايات رجوي است! (خبر ويژه)

عضو سابق شوراي رهبري منافقين در ديدار با دختر بني صدر كه زماني همسر رجوي بوده است، گوشه اي از جنايات وي عليه زنان اين گروهك را افشا كرد. بتول سلطاني در اين ديدار گفت: «مسعود رجوي بعد از دادن هژموني به زنان و بركناري مردان در سطح كل شوراي رهبري و تصميم گيري هاي سازمان به مرور و بعد از طلاق هاي اجباري در اين سازمان اقدام به راه انداختن «حوض» و «رقص رهايي» كه رقص برهنه اعضاي زن شوراي رهبري در حضور وي مي باشد، پرداخت. خانم سلطاني براي خانم فيروزه بني صدر تشريح كرد كه مسعود رجوي حتي به تجاوز جنسي به زنان در سطوح بالاي فرماندهي و لايه اول زنان شوراي رهبري بعد از مريم و ادامه دادن اين روند با ساير زنان پرداخته است.»
گفتني است رجوي پس از فرار فضاحت بار به همراه بني صدر، در اقدامي فريبكارانه با فيروزه بني صدر ازدواج كرد. و با غروري احمقانه اعلام كرد كه مهريه اين ازدواج استقلال و آزادي ايران است!! اما چندي بعد رجوي راهي عراق شد و رسما به صورت مزدور در اختيار صدام قرار گرفت و به عنوان بخشي از ابواب جمعي ارتش عراق به جنايت آشكار عليه هموطنان خود دست زد.

 



اسرائيل قبل از همه ترسيد! (خبر ويژه)

اسراييل نخستين كشوري بود كه ترس خود را از مشاهده توانمندي خيره كننده موشكي ايران نشان داد. در حالي كه بيش از چند ساعت از شليك موشك هاي دوربرد ايران در رزمايش پيامبر اعظم 6 نمي گذشت و سپاه تنها بخش كوچكي از قابليت هاي خود را به نمايش گذاشته بود، ايگال پالمور سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد اين رزمايش نشان دهنده آن است كه سخنان اسراييل درباره تهديدآميز بودن فعاليت هاي ايران درست بوده است!
اين در حالي است كه ايران به صراحت اعلام كرده است برنامه موشكي خود را به عنوان پاسخي به تهديدهاي اسرائيل توسعه مي دهد و اين چيزي نيست كه آقاي پالمور تازه آن را كشف كرده باشد! ايران ديروز اعلام كرد فناوري موشكي خود را تا اندازه اي ارتقا داده كه بتواند از سمنان و دامغان (بخش هاي شرقي ايران) اسراييل را هدف قرار بدهد.
نكته جالب در اظهارات اخير اسراييلي ها اين است كه سعي كرده اند برنامه موشكي ايران را به عنوان تهديدي براي كل جهان نه تهديدي عليه اسرائيل مطرح كنند. اين در حالي است كه ايران ديروز به صراحت اعلام كرد با وجودي كه از توانمندي كافي برخوردار است، قصد ندارد برد موشك هاي خود را از 2000 كيلومتر فراتر ببرد چرا كه حتي برد 1200 كيلومتر هم براي هدف قرار دادن اسرائيل و پايگاه هاي آمريكا در منطقه كفايت مي كند.

 



پول بي زبان و پيمانكار بي نام و نشان (خبر ويژه)

پروژه عظيم ساخت سالن اجلاس هاي بين المللي در اصفهان در حالي آغاز شده است كه ابهامات فراواني درباره آن وجود دارد.
قرار است ايران در سال آينده ميلادي ميزبان اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد باشد و پروژه چند صد ميليارد توماني ساخت محل برگزاري اين اجلاس در اصفهان نيز كليد خورده است.
اين در حالي است كه پرونده ساخت پروژه مشابهي در كيش به ارزش 450 ميليارد تومان همچنان مفتوح و پيمانكار بدون مناقصه آن نيز متواري است.
سالن اجلاس سران كشورهاي غير متعهد ابتدا قرار بود در كيش ساخته شود. محمد علي محبي مديرعامل مناطق آزاد كيش درباره اين پروژه در نشستي خبري مي گويد: ساختمان اجلاس سران با 1096 صندلي VIP يكي از باشكوه ترين ساختمان هاي برگزاري همايش ها و اجلاس هاي بين المللي در منطقه خواهد شد و در آينده اي نه چندان دور، جزيره زيباي كيش به عنوان شهري ديپلماتيك شناخته مي شود. وي هزينه هاي ساخت اين سالن را 600 ميليون دلار ذكر مي كند.
نكته قابل توجه اينجاست كه هيچ اطلاعي درباره روند واگذاري پيمانكاري ساخت سالن اجلاس سران غيرمتعهدها وجود ندارد و شهردار اصفهان تنها در مصاحبه اي به واگذاري اجراي اين طرح به شهرداري اصفهان اشاره مي كند.
در آغازين روز خرداد ماه 89 در حاشيه همايش «سرمايه گذاران ايراني خارج از كشور» در شيراز پيشنهاد احداث مركز همايش هاي بين المللي در استان اصفهان و فارس مطرح شد.
پس از آن مهندسين مشاور از طرح وزارت مسكن با بررسي موقعيت دو استان، نهايتاً اصفهان را براي ميزباني اين اجلاس انتخاب كردند كه براساس توافقات انجام شده بين وزارت مسكن و شهرسازي با شهرداري اصفهان لايحه دو فوريتي احداث اين پروژه در تاريخ 22/4/89 به تصويب شوراي اسلامي شهر اصفهان رسيد.
براساس گفته هاي سقائيان شهردار اصفهان، توافقنامه كارگروه منتخب وزيران در اجراي اصل 27 قانون مركز اجلاس بين المللي آن در تاريخ 27/4/89 امضا شد و 6 مردادماه شهرداري اصفهان به عنوان دستگاه مجري اجراي پروژه، از طرف وزارت مسكن و شهرسازي انتخاب شد.
بنابر اعلام شهرداري اصفهان هزينه هاي برآورد شده براي اين پروژه، بدون احتساب هزينه زمين 236 ميليارد تومان است اما جالب اينكه در اظهارات شهردار و مسئولان اصفهان سخني از پيمانكار پروژه به ميان نمي آيد و ابهامات موجود در مشخص نبودن پيمانكار اين پروژه نگراني هايي درباره تكرار واگذاري بي قاعده پروژه هاي پرسود به افراد يا شركت هاي مافيايي و رانت خوار به وجود آورده است.

 



موساد: دانشمندان ايراني را ما ترور كرديم صداي آمريكا: در تصادف كشته شده اند! (خبر ويژه)

با انتشار خبر كشته شدن 5 متخصص روسي نيروگاه بوشهر در سقوط هواپيماي اين كشور، سايت دولتي صداي آمريكا تلاش كرد با استفاده از اين خبر، ترور دانشمندان هسته اي ايران توسط عوامل سيا و موساد را نيز ناشي از سانحه هوايي و تصادف جاده اي بخواند!
سايت دولتي صداي آمريكا، با اشاره به خبر سقوط هواپيماي روسي و كشته شدن 5 دانشمند اين كشور كه در پروژه نيروگاه بوشهر فعاليت داشته اند، نوشت: «به گفته منابع امنيتي گرچه پيش از اين دانشمندان اتمي ايراني در تصادفاتي توجيه نشده [!] و يا در سقوط هواپيما [!] كشته شده اند، زمينه اي رسمي و حاكي از سوءظن در مورد سقوط اين هواپيما وجود ندارد و تحقيقات راجع به علل سقوط آن در چارچوب خطاي انساني و نقص فني انجام مي گيرد.»
البته صداي آمريكا توضيح نداد چگونه ترور دانشمندان هسته اي ايران از سوي سرويس هاي اطلاعاتي «موساد» و «سيا»، يك تصادف توجيه نشده يا سقوط هواپيما بوده است؟!
مدتي پس از ترور دانشمندان هسته اي ايران روزنامه هاآرتص و سايت وزارت خارجه اسرائيل هر دو ترور دانشمندان هسته اي ايران را جزو موفقيت هاي مئير داگان رئيس پيشين موساد خوانده و به اين ترتيب به صراحت اعتراف كردند كه موساد در اين ترورها نقش داشته است.
هاآرتص در مقاله اي به قلم يوسي ملمان نوشت: «كه داگان موفق شده از طريق ترور دانشمندان هسته اي ايران به برنامه ايران ضربه بزند».
سايت فارسي وزارت خارجه اسرائيل نيز در همان ايام در يادداشتي كه به تجليل از داگان اختصاص داده بود تاكيد كرد: «كشته شدن اسرار آميز شماري از دانشمندان اتمي ايران نيز به عنوان عامل ديگري در راه تعويق برنامه هاي اتمي ايران معرفي شده است. برخي منابع مي گويند كه سازمان هاي اطلاعاتي ايالات متحده، بريتانيا و اسرائيل در اين زمينه همكاري تنگاتنگي داشته و دارند».
از ديگر سو، راديو زمانه نيز با اشاره به ترور استاد شهرياري فاش كرد: «اسرائيلي ها براي اين كار يك برنامه دارند كه خودشان به بخشي از آن اعتراف كرده اند. اين برنامه اي است كه از سال 2005 شروع شده و در ادامه آن، خود اسرائيلي ها گفته اند كه ما دانشمندان، تكنيسين ها و برنامه هاي اتمي ايران را تعقيب مي كنيم و خيال كند يا متوقف كردن آن را داريم.»

 



گلايه برده هاي انگليسي از مرده هاي اپوزيسيون (خبر ويژه)

در حالي كه آمريكا تلاش مي كند فتنه گران را با دوپينگ اينترنت زنده نگه دارد و در هفته پيش پروژه اينترنت چمداني را براي حمايت از فتنه گران كليد زد، پايگاه انگليسي بي بي سي خواهان عبور فتنه گران از جنگ اينترنتي و رسيدن به «عمل سياسي» و مخالفت خياباني شد.
بي بي سي فارسي كه طي دو سال گذشته تلاش كرده بود از خاكستر فتنه براي نظام طوفان بسازد و فقط ناكامي درو كرده است، روز گذشته به ناكارآمدي استفاده فتنه گران از اينترنت اعتراف كرد و نوشت: «افراد معترض به انتخابات رياست جمهوري دو سال پيش در ايران و منتقدان حكومت اين كشور، تاكنون از روش هاي مختلفي، از تظاهرات خياباني گرفته تا كمپين هاي اينترنتي، وبلاگ نويسي، تهيه و انتشار فايل هاي ويديويي با موبايل، براي اعتراض استفاده كرده اند، اما گروهي از منتقدان تاكيد مي كنند كه اين كار بيشتر موجب بي عملي معترضان شده، به طوري كه آنها را صرفا به يك كاربر معترض در مقابل كامپيوترها بدل كرده است و فوايد آن بسيار كمتر از زيانش در پيشبرد اهداف معترضان بوده است.»
بخش فارسي بي بي سي كه به شيوه موذيانه اي مخالفان را به عمل سياسي دعوت كرده و قصد آمدن مردم به كف خيابان ها آن هم در آستانه انتخابات مجلس را دارد اين پرسش را مطرح كرد كه: نظر شما در اين باره چيست؟ آيا شما با اين نظر موافقيد كه بهره گيري از فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي معترضان را به كاربران بي عمل اينترنتي تبديل كرده است.
گفتني است روزنامه آمريكايي «يو.اس.اي.تودي» طي مقاله اي به قلم رابرت آدامز اعتراف كرده بود كه به علت وفاداري مردم ايران به نظام حكومتي خود، حضور اپوزيسيون در خيابان ها ناممكن است ولي تهيه گزارش و خبر از طريق سايت هاي اينترنتي ايرانيان مقيم آمريكا و اروپا- بخوانيد گزارش هاي جعلي- مي تواند براي افكار عمومي منطقه كه به ايران چشم دوخته اند مفيد باشد!!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14