(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 تیر 1390- شماره 19962

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انگشت موشكي ايران روي هزاران ماشه قرار دارد
رسانه هاي جهان : ايران كاملاً آماده است تهديد كنيد ، شليك مي كند
تاكيد رئيس دادگستري سا وه بر استقلال دستگاه قضايي
آيت الله سيدمحمدحسين حسيني هرندي به رحمت ايزدي پيوست
پيام روساي جمهور و مجلس به مناسبت سالروز بمباران شيميايي سردشت
رئيس مجلس شوراي اسلامي: وضعيت امروز انقلاب مرهون تلاش هاي امثال بهشتي است
اخبار ادبي و هنري



مرحله اول رزمايش عظيم پيامبر اعظم6 برگزار شد
انگشت موشكي ايران روي هزاران ماشه قرار دارد

سرويس سياسي-
رونمايي از انواع سيلوهاي موشكي، شليك موفقيت آميز 14موشك دوربرد زمين به زمين، پرتاب موفق موشك فاتح 110 و بازديد كارشناسان روسي از هواپيماهاي منهدم شده توسط سپاه از برنامه هاي اصلي مرحله اول رزمايش پيامبراعظم(6) بود.
در همين زمينه، سرهنگ پاسدار اصغر قليچ خاني سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم(6) در تشريح برنامه هاي اين رزمايش كه مرحله اول آن از روز دوشنبه آغاز و در روز سه شنبه نيز ادامه يافت گفت: تكنولوژي ساخت و اجراي سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك كاملا بومي بوده و به دست تواناي متخصصان و جوانان اين مرز و بوم ساخته شده است.
وي افزود: فناوري ساخت اين سيلوها از 15 سال پيش در اختيار فرماندهي موشكي نيروي هوا فضاي سپاه بوده و با تنوع و حجم بالا، بهره برداري از آن براي اولين بار در اين رزمايش در معرض قرار گرفت.
وي آمادگي دائم موشك هاي دوربرد به صورت عمود و آماده پرتاب بودن را از ويژگي هاي مهم اين سيلوها دانست و اعلام كرد: برخي از نسل هاي جديد اين سيلوها ايزوله شده هستند و كليه مراحل پرتاب موشك به طور هوشمند از راه دور كنترل شده و نيازي به حضور نيروي انساني در كنار سيلوها نيست.
سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم(6) تصريح كرد: نقش اين سيلوها به عنوان بخشي از يگان هاي واكنش سريع فرماندهي موشكي محسوب مي شود به طوري كه موشك ها همواره عمود و آماده پرتاب بر عليه اهداف پيش بيني شده هستند.
وي گفت: پيچيدگي ساخت سيلوهاي پرتاب موشك دوربرد به لحاظ اهميت همتراز با تكنولوژي ساخت موشك هاست.
رونمايي از انواع سيلوهاي موشكي
در همين حال، فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه نيز در پي رونمايي از انواع سيلوهاي موشكي زمين به زمين نيروي هوافضاي سپاه اظهار كرد: با توجه به اين كه موشك ها بصورت عمود داخل سيلوها قرار دارد و نياز به آماده سازي قبل از پرتاب نيست، لذا عملا پايگاههاي داراي سيلوهاي پرتاب به عنوان يگان واكنش سريع موشكي محسوب شده و در زمان بسيار كوتاه قادر به پرتاب آتش بر عليه نقاط تعيين شده خواهد بود.
سردار اميرعلي حاجي زاده تصريح كرد: فناوري استفاده از سيلو در اختيار چند كشور پيشرفته بوده و با استفاده وسيع از انواع آن ضمن سرعت عمل و واكنش سريع، امكان نگهداري طولاني در كليه شرايط آب و هوايي با كاهش آسيب پذيري را خواهيم داشت.
حاجي زاده افزود: توانمندي هاي ساخت انواع سيلوهاي پرتاب موشك از 15 سال قبل در اختيار سپاه بوده و در طي اين مدت به صورت وسيع در كل جغرافياي كشور توسعه يافته است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در پايان تصريح كرد: امكان استفاده از اين سيلوها تنها به عنوان يكي از حلقه هاي زنجير تاكتيك موشكي سپاه به شمار مي رود و با روشهاي مختلف با تكيه به شيوه هاي متنوع تكنيكي و تاكتيكي فراوان مورد استفاده قرار مي گيرد.
شليك 14 موشك زمين به زمين
از سوي ديگر؛ ديروز در ادامه اولين مرحله از رزمايش پيامبر اعظم(6) سپاه پاسداران، 14 موشك دوربرد زمين به زمين با موفقيت پرتاب شد.
اين 14 موشك به طور همزمان و به منظور اصابت به هدفي واحد بر روي زمين شليك شدند.
اين مرحله از رزمايش شامل پرتاب 9موشك زلزال، 2 موشك شهاب1، 2 موشك شهاب 2 و يك موشك شهاب 3 از نوع قدر S بود كه با موفقيت پرتاب شد.
اين موشك ها از نوع موشك هاي زمين به زمين، دوربرد و هوشمند هستند كه با حجم انبوه و قدرت تخريب بالا مورد آزمايش قرار گرفتند.
روز دوشنبه نيز در اولين بخش از مرحله اول رزمايش پيامبراعظم(6)، موشك فاتح 110 كه يك موشك جستجوگر و هوشمند است با رديابي هدف زميني مورد نظر با موفقيت پرتاب شد.
بازديد كارشناسان روسي از هواپيماي منهدم شده آمريكا توسط سپاه
همچنين فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حاشيه رزمايش پيامبر اعظم(6) در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشر شده مبني بر انهدام دو فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا توسط سپاه طي هفته هاي گذشته، گفت: اين كار در بخش آب هاي آزاد ولي در فضاي تحت كنترل كشور ايران اتفاق افتاده است.
سردار حاجي زاده افزود: كارشناسان روسيه درخواست بازديد و بررسي اين اتفاق را داشتند كه اخيرا اين بازديد انجام شد و كارشناسان روس هم از هواپيماهاي منهدم شده و هم از هواپيماهايي كه به صورت مهندسي معكوس از اين هواپيماها ساخته شده است، بازديد كردند.
وي با اشاره به اين كه برد موشك هاي ما تا 2 هزار كيلومتر است، اظهار كرد: اين مسئله بدين معني نيست كه ما تكنولوژي و فناوري توليد موشك هاي با برد بيش از 2 هزار كيلومتر را نداريم بلكه به برد بيش از 2 هزار كيلومتر نيازي نداريم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اضافه كرد: فاصله اسرائيل بيش از 1200 كيلومتر نيست و مي توان اين رژيم را مورد اصابت قرار داد. آمريكا نيز زحمت ما را كم كرده است؛ چرا كه پايگاه هاي اين كشور در اطراف ما با فواصلي در حدود 130، 200، 250 و نهايتا 700 يا 800 كيلومتر از خاك ماست و با همين موشك هايي كه در اختيار داريم مي توانيم كل اهداف آمريكا در منطقه را مورد هدف قرار دهيم. وي تاكيد كرد ايران مي تواند از دامغان و سمنان اسرائيل را هدف قرار دهد.
حاجي زاده با بيان اين كه موشك هاي سجيل و شهاب 3 از نوع قدر F داراي بردهاي 2هزار كيلومتر هستند، تصريح كرد: دشمنان فرامنطقه اي ما آمريكا و اسرائيل است و ما از ناحيه كشور ديگري احساس تهديد نمي كنيم. ما برد موشك هاي خود را براساس اسرائيل و اهداف آمريكا در منطقه پيش بيني كرده ايم و نيازي نمي بينيم كه برد موشك هاي خود را افزايش دهيم.
همچنان دست ما روي ماشه است
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه هم در حاشيه رزمايش پيامبراعظم(6) در جمع خبرنگاران گفت: همانطور كه در رزمايش قبلي نيز اعلام كردم همچنان دست ما روي ماشه است ولي تعداد اين ماشه ها بيشتر شده است.
سردار سلامي با اشاره به پيام اين رزمايش گفت: پيام ما ثابت است. يعني راهبرد ما دفاعي است، ولي تاكتيك هاي ما تهاجمي است.
وي با بيان اينكه موشك هاي ما داراي خصوصيات تهاجمي تاكتيكي راهبرد بازدارنده و دفاعي ماست، تاكيد كرد: ما آغاز كننده هيچ عملياتي نيستيم ولي واكنش هاي ما صرفا تهاجمي است.
جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به پرتاب موفقيت آميز تعدادي موشك دوربرد زمين به زمين در مرحله اول رزمايش پيامبراعظم(6) افزود: شليك موشك هاي دوربرد ما به سمت اهداف دريايي نيز به زودي انجام خواهد شد و به احتمال زياد شاهد پرتاب موفقيت آميز اين موشك ها خواهيم بود.
سلامي در ادامه با تاكيد بر رصد تحركات دشمن در منطقه اظهار كرد: ما به طور طبيعي اهداف و گسترش دشمن در منطقه و فراتر از منطقه را رهگيري و رصد مي كنيم و قدرت انجام عمليات هاي بازدارنده و واكنش هاي سريع، متقابل و انبوه را بر روي همه اهداف دشمن داريم.
وي در پايان درباره پيش بيني خود از آينده وضعيت سيستم دفاعي موشكي ايران گفت: آينده سيستم هاي دفاعي موشكي ايران با پيشرفت در كميت، دقت، سرعت عمل، كيفيت، مهارت و حرفه اي تر شدن همراه خواهد بود.
دومين روز از رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز با شليك موفق 14 فروند از موشك هاي زمين به زمين زلزال و شهاب در حالي به كار خود پايان داد كه اين رزمايش داراي دو دستاورد و يك نوآوري مهم در زمينه فناوري هاي موشكي بود كه در طول سالهاي اخير به همت متخصصان نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دست آمده است.
شليك موشك هاي زلزال
از لانچرهاي سه تايي
در اين رزمايش براي اولين بار موشك هاي زمين به زمين زلزال از روي لانچرهاي سه تايي شليك شد كه اين امر شليك تعداد بيشتري از موشك هاي زلزال در مدت زمان كم را امكان پذير كرده و موجب مي شود تا تعداد موشك هاي بيشتري براي شليك در آن واحد آماده شوند.
9 فروند از موشك هاي زلزال صبح امروز از روي سه لانچر سه تايي شليك شد.
استفاده از سيلوهاي پيچيده زيرزميني براي شليك موشك هاي بالستيك دوربرد
دررزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 همچنين براي اولين بار از سيلوهاي پرتاب موشك هاي بالستيك دوربرد از زيرزمين رونمايي شد.
با دستيابي به اين فناوري پيچيده كه بنا بر گفته فرماندهان نيروي هوا فضاي سپاه، طي 15 سال كار تخصصي به دست آمده است، مي توان انبوه موشك هاي دوربرد و بالستيك مانند شهاب را از نقاط زيرزمين به سمت اهداف از پيش تعيين شده پرتاب كرد.
تكثر و جانمايي هاي متنوع اين سيلوها به همراه سرعت عمل آماده سازي موشك در آنها مي تواند يكي از ابزارهاي مهم ايران براي يك ضربه متقابل و قاطع به هر متجاوز باشد.
با استفاده از اين سيلوها، امكان رديابي محل موشك ها از سوي ماهواره هاي دشمن وجود ندارد.
پرتاب همزمان 5 فروند از موشك هاي خانواده شهاب
به گزارش فارس رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 داراي يك نوآوري مهم نيز بود كه طي آن 5 فروند موشك از خانواده شهاب شامل دو فروند موشك شهاب 1، دو فروند موشك شهاب 2 و يك فروند موشك شهاب 3 (كلاس قدر اف) براي اولين بار به صورت همزمان شليك شدند.
موشك هاي شهاب از جمله مهمترين موشك هاي بالستيك جمهوري اسلامي ايران است كه مي توانند سرزمين هاي اشغالي و نيز تمام پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه را مورد هدف قرار دهند.
گفتني است، مرحله دوم اين رزمايش موشكي نيز 14 تيرماه با هدف قرار دادن اهداف متحرك دريايي توسط موشك هاي هوشمند و نقطه زن برگزار مي شود.

 



بازتاب رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص)
رسانه هاي جهان : ايران كاملاً آماده است تهديد كنيد ، شليك مي كند

سرويس سياسي -
گذشت چند ماه از آغاز سيل خيزش اسلامي متاثر از انقلاب اسلامي ايران و بالا رفتن موقعيت و جايگاه كشورمان در منطقه و جهان، پرتاب دومين ماهواره بومي با نام «رصد1» در 24 ارديبهشت ماه، اعلام رسمي فرستادن موجود زنده به فضا ظرف يك ماه آينده و اكنون نيز رزمايش بزرگ موشكي سپاه پاسداران، مجموع اين رويدادها باعث شده است كه رسانه هاي غربي در گزارش هاي متعدد اعلام كنند كه خاورميانه اكنون به صحنه نمايش اقتدار ايران تبديل شده است.
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز درباره رزمايش پيامبراعظم-6 نوشت: ايران روز دوشنبه انبارهاي زيرزميني موشكي خود را به نمايش گذاشت. اين امكانات باعث خواهد شد موشك ها و تاسيسات ايران در حملات آسيب نبينند.
اين روزنامه در ادامه افزود: تلويزيون ايران تصاويري از شمار نامشخصي از انبارهاي زيرزميني موشك را نشان داد و گفت در اين انبارها موشك هايي با برد متوسط و دوربرد نگهداري مي شوند كه براي پرتاب بسوي هدف هاي تعيين شده آماده هستند. گفته مي شود تخريب انبارهاي زيرزميني موشك دشوارتر از تخريب تاسيسات موجود بر روي سطح زمين است.
در ادامه اين گزارش آمده است: سال گذشته موسسه بين المللي مطالعات راهبردي به عنوان يك گروه بررسي كننده تحولات در لندن از وجود اسنادي درباره انبارهاي موشكي ايران خبر داد و اعلام كرد موشك هاي موجود در اين انبارها مي توانند عراق، اسرائيل، تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس را هدف قرار دهند. اين موسسه اعلام كرد مهمترين توجيه براي ساخت اين انبارها آمادگي براي بكارگيري موشك هاي بزرگتر بوده نه اين كه ايران بخواهد سپري صخره اي براي نيروهاي زيرزميني خود بسازد. موشك هاي بزرگ به محل استقرار ثابت مانند سكوهاي پرتاب يا سكو نياز دارند. اين در حالي است كه موشك هاي كوچك با سكوهاي متحرك هم قابل پرتاب هستند.
نيويورك تايمز در پايان با اشاره به قيام ملتهاي عربي نوشت: پس از اتفاقات اخير منطقه، رزمايش موشكي ايران نشان از تكميل اقتدار ايران در گستره خاورميانه دارد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با تحليل سخنان فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در آغاز اين همايش، اعلام كرد: ايران توان توليد موشك هاي با برد بيشتر را دارد. با اين حال قصد ندارد اين موشك ها را توليد كند زيرا هم اكنون اسرائيل و پايگاههاي آمريكا در خليج فارس در برد موشك هاي اين كشور قرار دارند.
آسوشيتدپرس در ادامه اين گزارش آورده است: سپاه پاسداران ايران كه نهادي قدرتمند در ايران به شمار مي رود و مسئول برنامه موشكي ايران است روز دوشنبه تمرين هاي نظامي خود را با پرده برداري از سيلوهاي موشكي زيرزميني هوشمند آغاز كرد. ايران اعلام كرده است موشك هاي ميان برد و دوربرد اين كشور در اين سيلوها نگهداري مي شوند و در صورتي كه ايران مورد حمله قرار گيرد آماده پرتاب هستند. اين سيلوها در صورت حمله آمريكا يا اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران يك دارايي استراتژيك براي اين كشور به شمار مي رود.
«قدرت نمايي در مقابل غرب» عنوان گزارشي بود كه خبرگزاري رويترز ديروز به رزمايش موشكي سپاه اختصاص داد.
رويترز در اين باره اعلام كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران روز سه شنبه در دومين روز رزمايش خود كه هدفش قدرت نمايي در برابر دشمنان اين كشور به ويژه اسرائيل و آمريكا است، چهارده موشك شليك كرد.
گرفتار شدن آمريكا در باتلاق عراق و افغانستان و در مقابل افزايش قدرت ايران بخش مهمي از اين گزارش را به خود اختصاص داد.
خبرگزاري رويترز افزود: ايران كه از دشمنان قديمي آمريكا است، از شكست هاي نظامي اين كشور در عراق و افغانستان، دلگرم شده است. عراق و افغانستان همچنان ميزبان تعداد زيادي از نظاميان آمريكايي هستند و اين كشور پايگاه هاي ديگري نيز در خليج فارس دارد كه ايران مي تواند آنها را هدف قرار دهد. حاجي زاده در گفتگو با تلويزيون روسيه هم با پخش گوشه هايي از رزمايش موشكي ايران اعلام كرد: ايران براي پاسخ به تهديدات دائمي آمريكا و اسرائيل نياز دارد تا هميشه آماده باشد و اين در شرايطي است كه نيروهاي آمريكايي در منطقه نيز حضور دارند.
پايگاه خبري نيوزمكس هم در خصوص رزمايش موشكي ايران كه با نام پيامبر اعظم 6 صورت مي گيرد نوشت: ايران گام هاي بزرگي در برنامه هاي موشكي خود برداشته است.
اين پايگاه خبري ادامه داد: ايران پيشرفت قابل ملاحظه اي در برنامه موشك هاي بالستيك خود طي سال گذشته داشته است و سه موشك جديد را رونمايي كرده كه در حال توليد هستند.
روزنامه آمريكايي «يواس اي تودي» نيز در اين باره نوشت: تلويزيون ايران تصاويري از انبارهاي عميق موشكي اين كشور را نشان داد و مدعي شد موشك هايي با برد متوسط و بلند در اين انبارها ذخيره شده و براي استفاده در زمان مواجهه با حملات آماده هستند. اين مقرها به عنوان امكانات راهبردي ايران براي مقابله با حملات آمريكا و اسرائيل عليه تأسيسات هسته اي آن ارزيابي مي شوند. سردار اصغر قليچ خاني يكي از سخنگويان مانور نظامي ايران گفت اين انبارهاي موشكي مانند واحد واكنش سريع عمل مي كند. وي گفت اين موشك ها در موقعيت عمودي قرار دارند و براي هدف قرار دادن اهداف تعيين شده در حال آماده باش دائم هستند. يكي از افسران مسئول برنامه موشكي در سپاه پاسداران قدرتمند ايران گفت ايران تعداد بيشماري انبارهاي موشكي زيرزميني ايجاد كرده كه شناسايي آنها براي ماهواره ها غيرممكن است.
رزمايش بزرگ موشكي سپاه پاسداران نه تنها از ديد رسانه هاي منطقه نيز ناديده گرفته نشد بلكه برخي از آن ها با مرتبط كردن اين رزمايش به تحولات اخير كشورهاي عربي اعلام كردند كه ايران هر روز جنبه اي از اقتدار خود را به نمايش مي گذارد.
روزنامه مليت چاپ تركيه نوشت: ايران با برگزاري اين رزمايش موشكي، قدرت خود را به همگان نشان داد.
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست هم در گزارشي تصريح كرد كه ايران با رو كردن ذخاير موشكي زيرزميني خود توان خود را در مراقبت از ذخاير موشكي در مراكز مخفي واقع در سراسر اين كشور به رخ جهانيان كشيد.
اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به برد 2000 كيلومتري اين موشك مدعي شد كه موشك مزبور چون از سوخت مايع استفاده مي كند در عمليات به زمان آماده سازي زيادي نياز دارد اما اذعان كرد كه اين موشك تمام خاك اسرائيل را تحت پوشش دارد.
روزنامه «الشرق الاوسط» هم در اين باره نوشت: جمهوري اسلامي ايران كه به علت فعاليت هاي هسته اي اش با غرب رويارو شده است، تمايل دارد كه دستاوردها و پيشرفت هايش در كسب توانمندي نظامي را هرچند وقت يكبار اعلام كند. الشرق الاوسط نوشت هدف ايران از اين اقدام اين است كه آمادگي اش براي مقابله با هرگونه حمله آمريكا يا اسرائيل را اعلام كند و در عين حال بگويد كه انبوهي از موشك ها را در اختيار دارد كه مي تواند اسرائيل و پايگاه هاي آمريكا در منطقه خاورميانه را هدف قرار دهد.
روزنامه الرأي كويت نيز در اين زمينه نوشت كه ايران بار ديگر با برگزاري مانوري قدرت خود را نشان داد. اين گزارش تأكيد كرد كه ايران در اين مانور از نسل جديد سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك كه با تكنولوژي پيشرفته اي ساخته مي شوند، رونمايي كرده است، ايران مي گويد كه اين سيلوها را در تمامي مناطق ايران با تعداد زياد مستقر كرده است.
پايگاه خبري الجزيره هم با اشاره به برگزاري مانور موشكي جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام اين خبر كه موشك هاي بالستيك جديدي به سپاه پاسداران تحويل شده است كه مي تواند اهداف نفوذ ناپذير را هدف قرار دهد، نوشت كه غرب بيشتر نگران موشك هاي شهاب 3 ايران است كه با برد دو هزار كيلومتري خود مي تواند هر نقطه از سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد.
عقيل الشيخ حسن نويسنده و تحليلگر عرب در مقاله اي در پايگاه خبري الانتقاد به تحليل رزمايش بزرگ پيامبر اعظم 6 پرداخت و نوشت: در شرايطي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي و متحدانشان در اوج ضعف و تزلزل بسر مي برند كه رهاورد ناكامي و شكست هاي نظامي آنها در جنگ هاي پس از 11 سپتامبر است و همچنين بحران مالي كه چون گردباد كشورهاي غربي را درمي نوردد و اين كشورها را در عرصه اقتصادي به زانو درآورده است و انقلاب هاي عربي كه صرف نظر از ماهيت و محتوايش جهان عرب را درگير خود ساخته... در راستاي تمام اين تغيير و تحولات جمهوري اسلامي ايران همچنان به يكه تازي خود در دو عرصه بين المللي و منطقه اي ادامه مي دهد و هر روز موفقيت ديگري به ليست موفقيت هاي گذشته خود اضافه مي كند.

 



تاكيد رئيس دادگستري سا وه بر استقلال دستگاه قضايي

ساوه -خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري شهرستان ساوه گفت: استقلال دستگاه قضايي از نظر ساختار اداري ، بودجه و اعتبارات مانع دخالت ديگر دستگاهها بر اين نهاد قضايي مي شود
رضا شاكرمي در نشستي خبري با خبرنگاران در ساوه به مناسبت هفته قوه قضاييه افزود: لازمه استقلال دستگاه قضايي ، وجود دستگاه اداري با تشكيلات اداري و بودجه مستقل است.
وي وظايف دادگستري را حول دو محور قضاوت و نظارت بيان داشت و گفت:حوزه قضاوت رسيدگي به دعاوي ،حل و فصل دعاوي ،احقاق حقوق عامه،سرعت و دقت و بي طرفي ،حفظ و حمايت از حرمت انسانها ، ايمن سازي و استقلال كادر قضايي و اصلاح مجرمين و در حول محور نظارت بر اجراي قوانين و دستگاههاي اجرايي مهمترين محور نضارت است .
شاكرمي تصريح كرد : با توجه به حجم ورودي پرونده ها به دادگستري ، تعداد جمعيت شهرستان و وجود قوميت هاي مختلف در اين منطقه تعداد شعبات رسيدگي كننده كافي نمي باشد .هر چند كه تعداد شعبات موجود نيز با كمبود قاضي مواجه مي باشد و فشار مضاعفي بر قضات ديگر شعبات وارد مي گردد .

 



آيت الله سيدمحمدحسين حسيني هرندي به رحمت ايزدي پيوست

هرند- خبرنگار كيهان:
آيت الله حاج سيدمحمدحسين حسيني هرندي از علماي اصفهان دار فاني را وداع گفت.
آيت الله حاج سيدمحمدحسين حسيني هرندي بر اثر شدت بيماري در سن 85 سالگي دار فاني را وداع گفت.
حسيني هرندي در سال 1315 در اصفهان متولد شد و از سن 12 سالگي وارد حوزه علميه اصفهان شد. آن مرحوم از محضر آيات عظام حاج آقا شيخ محمد طبيب زاده، حاج آقا شيخ عباسعلي اديب، حاج آقا شيخ احمد فياض، حاج آقا ميرسيدحسن مدرس بهره برد. وي پس از گذشت 3 سال به شهر مقدس مشهد عزيمت كرد و از محضر آيات عظام حاج آقا سيدمحمدرضا گلپايگاني، حاج آقا شيخ مرتضي حائري، حاج آقا محقق داماد، حاج آقا انصاري همداني، حاج آقا سيدمحمدباقر سلطاني خوشه ها چيد و به اصفهان مراجعت كرد و مدت دو سال نيز از محضر آيت الله سيدمحمدرضا خراساني استفاده كرد و به احياء و ترويج عقايد حقه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) پرداخت. وي خدمات فراواني از خود به يادگار گذاشته است.
از آثار بجا مانده ايشان مي توان از تاليفاتي چون حاشيه به بعضي كتب علمي ديوان اشعار محظوظ نام برد و در زمينه هاي عمراني نيز از تجديد بناي قدس الحسين شهر هرند، احداث فاطميه شهر هرند و احداث سجاديه هرندي ها در مشهد مقدس ياد كرد.
مراسم تشييع پيكر مطهر آن عالم رباني با حضور علماء و اقشار مختلف مردم از بيت ايشان واقع در خيابان احمدآباد اصفهان به طرف مسجد اميرالمومنين(ع) انجام شد و از آنجا به شهر هرند انتقال يافت و طي مراسم باشكوهي در بهشت حيدر(ع) اين شهر به خاك سپرده شد.

 



پيام روساي جمهور و مجلس به مناسبت سالروز بمباران شيميايي سردشت

سرويس شهرستان ها-
روساي جمهور و مجلس كشورمان به مناسبت سالروز بمباران شيميايي سردشت پيام هايي را صادر كردند.
در بخشي از پيام دكتر محمود احمدي نژاد كه در مراسم سالروز اين اقدام جنايتكارانه در سردشت توسط استاندار آذربايجان غربي قرائت شد آمده است:
امروز در دنيا شاهد بروز پديده اي شوم و شيطاني به نام تروريسم هستيم، بدون ترديد تروريسم ناشي از انحراف فكري و انحطاط اخلاقي و ميل به سلطه بر ديگران و نمودي از جهل و خودخواهي و خروج از دايره عدالت و ارزش هاي انساني است در حالي كه حاكمان، گروه ها و انسان هاي پايبند به عدالت و ارزش هاي حقيقي ديني و انساني هرگز به چنين اقدامات ضدبشري دست نزده اند.
رئيس جمهور در اين پيام تصريح كرده است جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه همواره مورد حملات تروريستي و آسيب ناشي از آن قرار گرفته است. منطقه سردشت به عنوان اولين منطقه در دنيا مورد هجوم و حمله شيميايي قرار گرفته كه قربانيان آن مردم غيرنظامي بوده اند.
در ادامه اين پيام آمده است از سلاح هاي شيميايي كه توسط كشورهاي غربي در اختيار حزب بعث عراق قرار گرفت براي كشتار دسته جمعي مردم مظلوم و بي دفاع منطقه سردشت استفاده شد، اين امر نمادي از تروريسم بين المللي به رهبري غرب است. وي در اين پيام افزوده است: به عنوان خادم مردم به اين صبر و شكيبايي آفرين گفته و تداوم عزت و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را مرهون زحمات و تلاش شما مردم مرزنشين دانسته و از خداوند متعال و حضرت وليعصر(عج) توفيق و عزت روزافزون شما را مسئلت دارم.
در پيام دكتر علي لاريجاني نيز آمده است: زخم مصدوميت اهالي اين شهر سرافراز نشانه اعتقاد و پايبندي مردم سردشت قهرمان به نظام جمهوري اسلامي، آرمان هاي امام و رهبر معظم انقلاب است و اين وظيفه همه ما را در رسيدگي به وضعيت آنان و پاسداشت ايثارگري و حماسه اي كه بر جاي گذاشته اند دو چندان مي كند.
وي در ادامه اين پيام آورده است: به طور يقين ياد و خاطره مظلوميت 116 شهيد و ايثار بيش از 5 هزار مجروح و مصدوم فاجعه تلخ بمباران شيميايي شهر دلاور سردشت هيچ گاه از حافظه تاريخ جاودانه دفاع مقدس و حماسه آفريني هاي اين ملت در مواجهه با دشمن بعثي پاك نخواهد شد.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: وضعيت امروز انقلاب مرهون تلاش هاي امثال بهشتي است

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه راه نمايندگان مجلس راه روحانيت و خدمت به مردم است اظهار داشت: كساني كه در رفع مشكلات مردم در تلاشند راه افرادي مانند شهيد بهشتي را دنبال مي كنند.
علي لاريجاني در مراسم گراميداشت سالروز شهادت حجت الاسلام طباطبايي نژاد (نماينده دوره اول مجلس) و شهداي هفتم تير كه در مسجد جامع شهرستان اردستان برگزار شد، اظهار داشت: شهيد بهشتي و يارانش نمونه بارز افراد انقلابي هستند.
وي گفت: حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي نژاد نماينده شهر اردستان در دوره سخت مجلس و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ايستادگي بزرگي كردند كه در نطقشان نيز به وضوح مشاهده شد و تمام اين سخنان عمق دردي كه آن زمان به مردم وارد شد را نشان مي داد.
رئيس مجلس با بيان اين كه غرب و آمريكا با تمام وجود در مقابل مقاومت ايران ايستادگي مي كردند، اضافه كرد: با توجه به اين شرايط و با توجه به اين كه 2 سال از پيروزي انقلاب گذشته بود و رئيس جمهوري و مجلس و قوه قضائيه شكل گرفته بودند آمريكا و غرب دسيسه هاي زيادي را مي خواستند به كشور وارد كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلمنامه «موسي كليم الله» در دست فقها و علما
«فرج الله سلحشور» از ارائه متن فيلمنامه اوليه مجموعه «موسي كليم الله» به علما و فقها براي ارزيابي كار توسط آنها خبر داد.
فرج الله سلحشور در گفت وگو با فارس اظهار داشت: سيناپس (فيلمنامه اوليه بدون ديالوگ ها) مجموعه «موسي كليم الله» پس از يك سال تحقيق و پژوهش يك تيم هفت نفره متشكل از علما، محققين، مورخين، اسلام شناسان و مشاورين هنري به سرپرستي خودم به نتيجه رسيد.
كارگردان «يوسف پيامبر(ع)» در خاتمه گفت: منتظريم تا نظرات فقها و علما را جمع آوري كنيم تا بتوانيم در زمان نگارش فيلمنامه نظرات آنها را به كار گيريم و از نظرات استفاده كنيم. مجموعه تلويزيوني «موسي كليم الله» در 70 قسمت 55 دقيقه اي توسط فرج الله سلحشور به رشته تحرير درخواهد آمد.
همكاري سازمان سيا، هاليوود و دولت كانادا عليه ايران
جزئيات تازه اي از فيلم ضدايراني جديد هاليوود منتشر شد. بن افلك فيلم سينمايي «آرگو» را با موضوع خروج شش آمريكايي از ايران در سال 1980 كارگرداني و خودش در نقش اصلي فيلم بازي مي كند.
به گزارش خبر آنلاين، اين فيلم درباره همكاري سازمان سيا، هاليوود و دولت كانادا براي خروج 6 آمريكايي از ايران در جريان تسخير سفارت آمريكا در سال 1979 است. بن افلك در «آرگو» نقش توني مندز، مامور سابق سازمان سيا و استاد تغيير چهره را بازي مي كند كه پس از تشكيل يك استوديوي فيلمسازي جعلي به ايران آمد و شش آمريكايي را كه در سفارت كانادا در تهران پنهان شده بودند، از كشور خارج كرد. جرج كلوني و گرانت هسلو اين درام سياسي را از طريق شركت خود «اسموك هاوس» تهيه مي كنند. فيلمنامه را كريس تريو بر مبناي مطلبي با عنوان «چگونه سيا از يك فيلم علمي تخيلي جعلي براي نجات آمريكايي ها از تهران استفاده كرد» نوشته جاشوا بيرمان نوشته كه آوريل سال 2007 در مجله «ويرد» منتشر شد.
فعاليت راديو نمايش آغاز شد
رئيس رسانه ملي گفت: راديو نمايش بايد در خدمت مردم و جريان ساز باشد و مطالبات مردم را به شيوه و بيان خود آن ها بازگو كند. به گزارش برنا، عزت الله ضرغامي رئيس رسانه ملي در مراسم افتتاح راديو نمايش با تبريك راه اندازي اين راديو به خانواده راديو اظهار كرد: راديو نمايش شبكه مادر و دانشگاهي براي هنرهاي نمايشي در عرصه هاي مختلف است كه مي تواند الگوي خوبي براي ساير فعاليت ها و اقدامات نمايشي باشد.
ژالو علو چهره ماندگار راديو نيز در سخناني گفت: مهندس ضرغامي لطف كرد و راديويي كه مدت ها غريب افتاده است را از غربت درآورد. دوستان زحمت بسياري براي راديو كشيده اند و با يك اشاره ضرغامي نيز همه چيز درست شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14