(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 تیر 1390- شماره 19964

پهلوان زنده را عشق است! (نكته)
مسدود كردن نقاط كور دريا توسط فرمانداران شهرهاي ساحلي
كوتاه از ورزش شهرستانها
رشد 13درصدي ثبت آمار ولادت در شهرستان اهواز
كار ساخت خشت 6متري نينوا در شاهرود آغاز شد
استخر سرپوشيده اليگودرز ده ساله شد! (يادداشت خبرنگار)
برخورد با بدحجابان در كشور آغاز شده در يزد منتظر دستورالعمل هستيم!
بازگشت 26 ميليارد و 200 ميليون تومان به خزانه
مدير موسسه دزفول شناسي واژه هاي دزفولي بي معادل در زبان فارسي تبديل به كتاب مي شود
طرح فاضلاب گنبدكاووس ظرف دو سال آينده به بهره برداري مي رسد
رد لايحه شهرداري در مورد افزايش كرايه اتوبوس ها در تبريز
ممنوعيت اخذ ديركرد جريمه كميسيون ماده 100
مدارس ابتدايي استان اصفهان يك نوبته مي شوند
غيرممكني كه ممكن شد
اطلس اجتماعي استان همدان تدوين شد
واگذاري پروژه آزادراه قائم شهر- ساري به بخش خصوصي



پهلوان زنده را عشق است! (نكته)

ازسوي بازيكنان سابق تيم دريايي بابل و انجمن حمايت از ورزشكاران اين شهرستان مراسم با شكوه و درنوع خود كم نظيري با هدف تجليل از خير معروف بابلي «حاج چنگيزريسمانچيان» كه خدمات و كمك هاي مؤثري درحوزه ورزش و به ويژه فوتبال داشته است؛ با حضور اقشار مختلف مردم بابل برگزار شد.
جداي از برنامه هاي متنوع و جالبي كه درمراسم تجليل از پدر باشگاه داري بابل و شايد مازندران، پخش شد كه در نوع خود در سطح شهرستان كم سابقه و كم نظير بود؛ نكته قابل تأملي دراين مراسم مشاهده شد كه قابل يادآوري است و آن عدم استقبال مسئولان بابلي از اين نكوداشت بود.اين درحالي است كه بنا به ادعاي مسئول دعوت كننده اين مراسم، چند روز قبل از شروع مراسم از تمامي مسئولان شهرستان دعوت به عمل آمده است.
اما به راستي عدم همراهي مسئولان با مردم دراين نوع مراسم ها و حضور بسيار كم رنگ آنها در تقدير و تجليل از خيرين علاوه براينكه آثار ناخوشايندي به لحاظ اجتماعي و فرهنگ سازي به همراه دارد؛ درعدم همراهي افراد با هدف كمك و توسعه شهرستان نيز مؤثر است.
فردي كه به دور از تمامي مسائل سياسي و اجتماعي حاشيه اي، وقت، سرمايه وجواني خود را براي كمك به توسعه ورزش شهرستان صرف مي كند و به قول خودش «خواستم با ورزش ، جوانان منحرف نشوند.» آيا درهفتاد و اندي سالگي جاي تقدير و تشكر بابت نيم قرن خدمت به ورزش اين شهرستان از سوي مسئولان را نداشت؟
آيا مسئولان شهرمان نمي توانستند فرصتي كوتاه آن هم درعصر يك روز تعطيل به پاس خدمت اين پيرمرد ورزشي دراين جلسه اختصاص دهند؟
وقتي شهردار سلمانشهر وفرماندار آمل و پيشكسوتان فوتبال كشور درجلسه حضور داشتند و اين خير و حامي ورزشي، را مورد اكرام قراردادند، جاي مسئولان شهرمان بابل واقعا خالي بود.
بياييد تا پهلوان زنده است از او ياد كنيم كه پس از مرگ افراد و عدم حضور آنها در زندگي عادي تجليل و نكوداشت افراد آن تأثير حقيقي و واقعي را ندارد و ديگر آنكه كودكان و جواناني كه شاهد اين نكوداشت ها و بزرگداشت ها هستند؛ همواره به چشم تجربه و عبرت به اين رويدادها نگاه مي كنند و بهتر آن است كه تجربه هاي شيريني به ويژه با حضور مسئولان دراين نوع مراسم رقم بخورد.
علي كفايي مهر
خبرنگاركيهان دربابل

 



معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خواستار شد
مسدود كردن نقاط كور دريا توسط فرمانداران شهرهاي ساحلي

ساري-خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خواستار مسدود شدن نقاط كور دريا توسط فرمانداران شهرهاي ساحلي استان شد.
هادي ابراهيمي در جلسه ستاد طرح سالم سازي دريا گفت: طي سال جاري 17 مرد و 2 زن در درياي مازندران غرق شدند كه همگي آنان خارج از محدوده طرح سالم سازي دريا بوده اند.
وي با اشاره به اينكه در اين ميان تنها يك غريق، بومي منطقه بوده است، افزود: مسافران بايد به تذكر و هشدارهاي ناجيان غريق، متوليان طرح دريا و نيروي انتظامي مستقر در سواحل دريا توجه كنند.
ابراهيمي با اشاره به اينكه قريب دوميليون نفر در تعطيلات اخير به مازندران سفر كرده اند، گفت: در ساعات دو بعدازظهر تا هشت شب بيشترين آمار غريق در استان ثبت شده است.
وي با اشاره به وجود بيش از 200 نقطه كور و حادثه خيز در سواحل استان گفت: در طرح سالم سازي درياي مازندران طي تابستان جاري700 ناجي غريق داخل طرح هاي دريا و 600 ناجي غريق نيز خارج از طرح طي دو نوبت صبح و بعدازظهر به كار گرفته شده اند كه نسبت به سال گذشته به ميزان 200 نفر افزايش داشته است.
ابراهيمي افزود: بيش از 1300 نيرو از قواي انتظامي طي روزهاي عادي در سواحل دريا مستقر مي شوند.
وي در ادامه افزود: 17 پايگاه مجهز هلال احمر با 608 نفر روز در طرح هاي سالم سازي درياي مازندران مشغول خدمت رساني هستند.
معاون سياسي امنيتي استاندار خواستار مسدود كردن نقاط كور دريا از سوي فرمانداران در شهرهاي ساحلي شد و گفت: همه دستگاه ها موظفند تا پايان هفته آتي نسبت به رفع مشكلات طرح هاي سالم سازي دريا همت و همكاري كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

پياده روي اليگودرزيها با خانواده
اليگودرز- خبرنگاركيهان: به همت هيئت ورزش هاي همگاني اداره تربيت بدني اليگودرز، همايش بزرگ پياده روي خانوادگي دراين شهر برگزارشد.
دراين مراسم شركت كنندگان مسافت 5 كيلومتري فرمانداري تا ميدان آزادگان را بصورت پياده طي كردند و در پايان به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.
تجليل از پدر باشگاه داري فوتبال
بابل- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور اقشار مختلف مردم، ورزشكاران و فوتباليست هاي كشور از چنگيز ريسمانچيان پدر باشگاه داري فوتبال كه درسال 1352 باشگاه فوتبال را تأسيس و حدود 50 سال به ورزش بابل خدمت كرد تجليل شد.
چنگيز ريسمانچيان با 72 سال سن از خيرين ورزش بابل است.
افزايش سرانه ورزش
گرگان- خبرنگاركيهان: استاندارگلستان گفت: سرانه ورزشي استان گلستان هم اكنون به 7درصد رسيده است.
جواد قناعت افزود: اعتبارات استان در حوزه ورزش از 10 درصد به 20 درصد در سال جاري افزايش يافته است. درمراسمي استخر سرپوشيده كوثر گرگان به متراژ 1550 مترمربع و هزينه اي بالغ بر 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي به بهره برداري رسيد.
ساخت مجموعه ورزشي كريكت در ساوجبلاغ
كرج- خبرنگاركيهان: يك قطعه زمين به مساحت 14 هزار و 400 مترمربع درشهر جديد هشتگرد براي ساخت زمين استاندارد راگبي در اختيار هيئت انجمن هاي ورزش استان قرارگرفت. همچنين نخستين زمين ورزش و مجموعه ورزشي اختصاصي كريكت در زميني به مساحت 22هزارمترمربع در شهرك هيو ساوجبلاغ احداث مي شود. هزينه ساخت اين مجتمع ورزشي را كنفدراسيون آسيا تأمين مي كنند.
قهرماني تيم فوتبال ساحلي سمنان
سمنان- خبرنگاركيهان: مسابقات فوتبال ساحلي جوانان كشور كه با حضور يازده تيم در بندرعباس آغاز شده بود با قهرماني تيم جوانان جاده نقره اي شب سمنان به پايان رسيد.
مهدي قادري، مرتضي كاظميان، محمد نياكان، امير خدابخش، حسين چهارپاشلو، حميدرضا مطلب، محسن دوست محمدي، فرشاد پازوكي، مرتضي براتي، مرتضي حزيني و حسن موسوي از بازيكنان اين تيم بودند.
برگزاري مسابقات ورزشي در قشم
قشم- خبرنگاركيهان: مسابقات سه گانه قهرماني جوانان و باشگاهي كشور در رشته شنا در دريا به متراژ 750 متر و دوچرخه سواري با 20 كيلومتر و دووميداني در 5 كيلومتر برگزارشد.
اين مسابقات با حضور 18 تيم در قالب 13 باشگاه و با حضور 84 ورزشكار برگزارشد.
پياده روي عمومي در فيروز آباد فارس
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: درآستانه بزرگداشت ياد و خاطره سرداران و 14هزار و600شهيد استان فارس و به منظور بزرگداشت ياد شهدا پياده روي عمومي درفيروزآباد برگزارشد.
دراين برنامه كه با همكاري اداره تربيت بدني و فرماندهي بسيج ناحيه مقاومت برگزارشد هزاران نفر از زنان و مردان درگروه هاي مختلف سني پس از اجتماع در بوستان ولي عصر(عج) از خيابان 22 بهمن تا آرامگاه شهداي گمنام در تپه نورالشهداء به پياده روي پرداختند. درپايان به قيد قرعه به تعدادي از شركت كنندگان هدايايي از قبيل دوچرخه، وسايل منزل و ادوات ورزشي اهداشد.
برتري بانوان قايقران زنجان
زنجان- خبرنگاركيهان: در اولين مرحله مسابقات كاپ يك كشوري روئينگ، بانوان قايقرانان زنجان، انزلي و تهران به ترتيب به مقام هاي اول تا سوم اين پيكارها دست يافتند.
اين مسابقات كه در پايگاه قهرماني سنگاچين انزلي برگزارشد در سه مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي مهسا جاور در رشته روئينگ وزن آزاد با كسب رتبه هاي نخست اين سه مرحله به مدال طلاي اين رقابتها دست يافت.
گفتني است در ادامه اين رقابتها نيز لادن نائبي از انزلي و مبينا بختياري از تهران به ترتيب به مقام هاي دوم و سوم اين پيكارها دست يافتند.
برگزاري مسابقات كشتي با چوخه ويژه دانش آموزان
اسفراين- خبرنگاركيهان: مسابقات كشتي با چوخه ويژه دانش آموزان مقطع راهنمايي روستاهاي اسفراين برگزارشد.
دراين دوره از مسابقات كه درسالن ورزشي روستاي سست و به ميزباني مجتمع شهيد طيبي 24 برگزارشد، 8 تيم از مدارس راهنمايي روستاهاي شهرستان شركت داشتند. اين دوره از مسابقات به صورت حذفي در وزن هاي 35، 40، 45، 50، 55 و55+ برگزارشد. اين گزارش حاكي است در بخش تيمي نيز مدارس لقمان حكيم مقام اول، شهيد آبگول مقام دوم و وحدت فرطان مقام سوم را ازآن خود كردند. در پايان مسابقات، به دانش آموزان برتر مدال اهدا شد.
درخشش واليباليست هاي خرمدره
خرم دره- خبرنگاركيهان: تيم واليبال دانش آموزان دختر شهرستان خرم دره توانست در مسابقات واليبال كه در استان زنجان برگزار شده بود مقام اول را براي پنجمين سال متوالي تصاحب كند. همچنين تيم فوتسال ابتدايي دختران اعزامي به مسابقات استاني نيز توانست به مقام سومي دست يابد.
بهره برداري از پروژه هاي ورزشي
اروميه- خبرنگاركيهان: چند پروژه ورزشي در آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.
اين پروژه هاي ورزشي كه با مساعدت سازمان تربيت بدني و استانداري آذربايجان غربي با مساحتي بالغ بر 5095 مترمربع و اعتباري بالغ بر 29540 ميليون ريال به بهره برداري رسيدند، شامل استخر سرپوشيده شهرستان سردشت با مساحت 1500 مترمربع، استخر سرپوشيده شهرستان ماكو با مساحت 1500مترمربع، سالن ورزشي شهرستان شوط با مساحت 1240 مترمربع و سالن ورزشي كلشان شهرستان سلماس با مساحت 855 مترمربع است.

 



رشد 13درصدي ثبت آمار ولادت در شهرستان اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرماندار اهواز گفت: ثبت آمار ولادت در شهرستان اهواز در دو ماه نخست سال جاري 5/94 درصد بوده كه نسبت به دو ماه نخست سال گذشته 13درصد رشد داشته است.
مهندس عبدالعزيز فدعمي در جلسه ثبت وقايع حياتي شهرستان اهواز با اشاره به نقش مهم آمار در برنامه ريزي ها گفت: در هر برنامه ريزي اقتصادي، اجتماعي و عمراني نياز به آمار جمعيتي است تا برنامه ريزي مناسب و كاملي انجام پذيرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اهواز، وي با بيان اينكه عدم ثبت وقايع حياتي ولادت و فوت، ممكن است مشكلاتي را براي افراد به وجود آورد به فرهنگ سازي و اطلاع رساني مناسب در اين خصوص تأكيد كرد.
فرماندار اهواز همكاري مراكز بهداشت، بيمارستان ها، دهياري ها، پزشكي قانوني و شهرداري ها را در خصوص ثبت وقايع حياتي مهم برشمرد و خاطرنشان كرد اطلاعات مورد نظر بايد در اسرع وقت توسط اين دستگاه ها به ثبت احوال ارسال شود.

 



كار ساخت خشت 6متري نينوا در شاهرود آغاز شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
كار ساخت خشت 6متري نينوا در شاهرود آغاز شد.
پس از گذشت 2روز از رونمايي خشت 4متري امام علي(ع) توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در شاهرود، كار ساخت خشت 6متري نينوا با حضور اعضاي انجمن سفال و سراميك و هنرمندان بسيجي شاهرود آغاز شد.
سازنده اين خشت در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: ساخت خشت 4متري امام علي(ع) به ياد سريال امام علي(ع) و طرح خشت6متري نينوا به ياد فيلم مختارنامه آغاز شده است.
به گفته رضا نوري علت 4متري بودن خشت امام علي(ع) چهارگوشه كعبه و تولد حضرت علي(ع) در كعبه و علت 6متري بودن خشت نينوا 6گوشه بودن ضريح مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) است.
وي تصريح كرد: ركورد ساخت سفالينه ها و خشتهاي ظريف در ايران- متعلق به انجمن سفال شاهرود است و اين انجمن در 10سال گذشته جوايز متعدد از جمله جايزه دومين فستيوال بين المللي فجر را از آن خود كرده است.
وي گفت: نحوه ساخت مشبك هاي سفالي و خشت هاي ظريف در اختيار هنرمندان قرار گرفته است و از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواسته ام كه خشت نينوا به آستان مقدس سيدالشهدا اهدا شود.
رئيس انجمن سفال و سراميك شاهرود گفت: در ساخت كتيبه نينوا تكنيك هاي جديدي از هنر سفالگري به كارگرفته شده است و استفاده از لعاب هايي با پايه گياهي براي نخستين بار و استفاده از طلاي ترك و لعاب ترك از ويژگي هاي اين كتيبه است.
اين خشت به ابعاد 70/2*30/2 سانتي متر و به ضخامت 3سانتي متر با گل سبك ساخته مي شود و در آن 72نگين به نشان 72تن شهداي كربلا، نشاني از علم و بيرق بر روي سفال و عبارت السلام عليك يا اباعبدالله الحسين(ع) پرنده، سيب سرخي كه از زخمش خون جاري است با دو نماد از دستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) وجود دارد.
نوري از ساخت خشت و كتيبه 18متري به نام مبارك حضرت مهدي(عج) خبرداد.

 



استخر سرپوشيده اليگودرز ده ساله شد! (يادداشت خبرنگار)

يكي از پروژه هايي كه سالهاست مردم اليگودرز بويژه علاقه مندان به رشته ورزشي شنا انتظار افتتاح آن را مي كشند استخر سرپوشيده تربيت بدني اين شهر مي باشد.
عمليات اجرايي اين پروژه در زميني كه از سوي يكي از خيرين به تربيت بدني اهدا شد، در سال 1380 آغاز و سازمان جهاد كشاورزي استان لرستان نيز به عنوان پيمانكار پروژه انتخاب شد. اما پس از گذشت چند سال اين پروژه پيشرفت چنداني نداشت و متاسفانه تغيير پيمانكار هم نتوانست به روند اجراي پروژه سرعت ببخشد، تا جايي كه حوضچه اين استخر به دليل اينكه با استانداردهاي امروزي مغايرت داشت؛ تخريب و بازسازي شد.
اما جالب اينجاست كه مسئولان شهرستان همه ساله زمان بهره برداري از استخر سرپوشيده را دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر عنوان مي كنند!
هفته گذشته نيز رياست تربيت بدني اليگودرز در گفت وگو با مطبوعات عنوان كرد؛ كه استخر سرپوشيده پس از حل مشكلات و نقايص مربوطه در هفته دولت افتتاح مي شود.
اينجا سؤالات فراواني در ذهن جاي مي گيرد، به راستي علاقه مندان ورزش شنا در اين شهرستان در هفته دولت و يا دهه فجر سال هزار و سيصد و چند، شاهد افتتاح اين پروژه باشند؟! چه كسي پاسخگوي بروز مشكلات و نقايص اين طرح مي باشد و آيا براي هدررفت بيت المال تاكنون كسي را مواخذه كرده اند؟! تا كي بايد بانوان اين شهرستان براي شنا خطرات جاده را به جان بخرند و به شهرهاي ازنا، درود و خمين مراجعه كنند؟!!
به هر حال اميدواريم زماني كه رياست محترم تربيت بدني اليگودرز براي افتتاح اين پروژه مشخص كرده اند به سرنوشت وعده هاي سالهاي قبل دچار نشود.
عباس شاه علي- خبرنگار كيهان در اليگودرز

 



برخورد با بدحجابان در كشور آغاز شده در يزد منتظر دستورالعمل هستيم!

يزد- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد اظهار داشت: شناسنامه دار شدن اراذل و اوباش استان يزد در راستاي اقدامات تأميني انجام شده است.
غلامحسين حيدري گفت: هم اكنون 65نفر از اراذل و اوباش استان يزد در راستاي اقدامات تأميني شناسنامه دار شده اند و هر روز از سوي مأموران نيروي انتظامي تحت نظر و كنترل هستند.
وي همچنين با اشاره به اينكه برخورد با بدحجابان و افراد هنجارشكن در برخي استان ها آغاز شده است، بيان داشت: در استان يزد نيز منتظر دستورالعمل هستيم؛ اما جايگاه استان يزد در مجموع با توجه به ساير استان ها بسيار متفاوت است.

 



بازگشت 26 ميليارد و 200 ميليون تومان به خزانه

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
بالغ بر 26 ميليارد و 200 ميليون تومان به خزانه برگشت شد.
سازمان بازرسي لرستان بالغ بر 26 ميليارد و 200 ميليون تومان به خزانه دولت برگشت داد.
مسعود صفري مديركل سازمان بازرسي استان لرستان افزود: 17 ميليارد و 800 ميليون تومان از مبلغ مذكور از محل لغو يك قرارداد غيرقانوني به حساب دولت برگشت داده شد و بيش از 8 ميليارد و 400 ميليون تومان مازاد پرداخت قراردادها توسط دستگاه هاي دولتي به حساب خزانه برگشت شد.
وي گفت: در راستاي انجام مأموريت هاي اين سازمان طي يك سال گذشته به 777 فقره پرونده رسيدگي شده كه 43 فقره از آنها مربوط به مأموريت هاي فوق العاده بوده است.
مديركل بازرسي لرستان با اشاره به استفاده از بازرسان افتخاري گفت: اصحاب مطبوعات بازرسان افتخاري اين سازمان هستند.
صفري كمبود اعتبار و نيرو را از مشكلات اين سازمان برشمرد و گفت: سازمان بازرسي لرستان با تعداد 27 نفر شاغل به 21 نفر ديگر نياز دارد و از نظر مالي نيز با كمبود 320 ميليون تومان اعتبار مواجه است.

 



مدير موسسه دزفول شناسي واژه هاي دزفولي بي معادل در زبان فارسي تبديل به كتاب مي شود

دزفول - خبرنگار كيهان:
مدير موسسه ذزفول شناسي از تلاش به منظور گردآوري واژگان دزفولي كه در زبان معيار فارسي معادل ندارند خبر داد و گفت: اين واژه ها در كتابي به چاپ خواهند رسيد.
استاد «محمدحسن عرب» افزود: در اين راستا يك گروه تحقيقي سه نفره تشكيل شده و تاكنون ده ها واژه شناسايي و ثبت شده است.
وي تصريح كرد: واژه هاي بي معادل به لغات و واژگاني گفته مي شوند كه در لهجه خوزي يا دزفولي وجود داشته اما در زبان معيار فارسي و رسمي كشور معادلي براي آن وجود ندارد.
استاد عرب لهجه دزفولي را لهجه اي بازمانده از زبان فارسي دري معرفي كرد كه اين زبان قرن ها پيش در كشور رواج رسمي داشته است.
به گفته اين محقق و نويسنده دزفولي، لهجه مزبور اكنون در چهار شهر دزفول، شوش، شوشتر و بهبهان همچنان مورد استفاده قرار مي گيرد و زبان محاوره بخشي از مردم اين شهرها به حساب مي آيد.

 



بنابر وعده يك مسئول وزارت نيرو
طرح فاضلاب گنبدكاووس ظرف دو سال آينده به بهره برداري مي رسد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با تخصيص اعتبار پيش بيني شده طرح ملي فاضلاب گنبدكاووس ظرف دو سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مدير كل دفتر برنامه ريزي تلفيقي و راهبردي وزارت نيرو در جريان بازديد از پروژه تصفيه خانه فاضلاب گنبدكاووس ضمن اعلام مطلب فوق افزود: حدود 38 ميليارد تومان براي اجراي اين طرح اعتبار پيش بيني شده است.
محسن بختيار گفت: اين پروژه باتوجه به مسايل و مشكلات زيست محيطي منطقه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
وي با اشاره به عقب افتادگي اجراي تصفيه خانه فاضلاب شهر گنبدكاووس خاطر نشان كرد: باتوجه به اينكه اين طرح بسيار طولاني شد ان شاءالله با تدابير صورت گرفته و استفاده از فرصتهاي لازم توسط همكارانمان در شركت آبفاي گلستان هرچه سريعتر اين طرح به اتمام برسد.
مدير كل دفتر برنامه ريزي تلفيقي و راهبردي وزارت نيرو همچنين از مردم شهر گنبدكاووس خواست تا با كمك به همكاران شركت آب و فاضلاب استان گلستان با اتصال انشعابات فاضلاب به صورت همزمان زمينه هاي انجام عمليات اجرايي تصفيه خانه فاضلاب در اين شهر را فراهم كنند.
اعتبار تخصيص يافته براي اجراي پروژه تصفيه خانه فاضلاب آزادشهر نسبت به سال گذشته 3 برابر شده كه با برنامه زمانبندي كه براي اجراي اين طرح مشخص شد حدود 3 سال مي باشد.

 



رد لايحه شهرداري در مورد افزايش كرايه اتوبوس ها در تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
لايحه سه فوريتي شهرداري تبريز در مورد افزايش كرايه اتوبوس هاي شركت واحد در شوراي اسلامي تبريز، رد شد.
اين لايحه براي بررسي بيشتر به كميسيون خدمات شهري شورا ارجاع شد و در آينده نزديك دوباره مطرح مي شود.
گفته مي شود اگر شوراي شهر تبريز با نظر شهرداري موافقت كند، كرايه ها به طور ميانگين هزار و 80 ريال خواهد شد و مبناي آن نيز براساس بعد مسافت تعيين مي شود.

 



فرماندار كرج خبر داد
ممنوعيت اخذ ديركرد جريمه كميسيون ماده 100

كرج-خبرنگاركيهان:
اخذ هرگونه وجه بابت ديركرد جريمه كميسيون ماده 100 توسط شهرداري ها غيرقانوني بوده و وجاهت قانوني ندارد.
فرماندار كرج با بيان اين مطلب افزود: در اين راستا شهرداري هايي كه اقدام به اخذ اين مبالغ كنند از طريق مراجع ذي صلاح مورد پيگيري قرار گرفته و با افراد خاطي برخورد قانوني خواهد شد.
مهدي ايران نژاد تصريح كرد: در صورت تخلف مالك شهرداري ها مي توانند مبالغي را به عنوان جريمه دريافت كنند و در صورت عدم پرداخت آن در زمان مقرر علاوه بر اصل جريمه نسبت به دريافت ديركرد نيز اقدام كنند.

 



مدارس ابتدايي استان اصفهان يك نوبته مي شوند

كاشان - خبرنگاركيهان:
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان از يك نوبته شدن مدارس ابتدايي اين استان درسال جاري خبر داد.
قاسم سلماني، درحاشيه افتتاح كانون هاي تابستاني اوقات فراغت درشهرستان كاشان گفت: يكي از كارهاي محوري كه امسال به صورت ويژه دنبال مي شود يك نوبته شدن مدارس ابتدايي استان درشيفت صبح است.
وي افزود: با يك نوبته شدن دانش آموزان مقطع ابتدايي، آنها امكان بهره برداري بيشتري از فرصت هاي زنده و با نشاط صبح را دارند.
وي تصريح كرد: يك نوبته شدن تمام مدارس ابتدايي استان اصفهان از برنامه هاي اين اداره كل است.
به گفته وي، با يك نوبته شدن مدارس مقطع ابتدايي استان اصفهان از شنبه تا چهارشنبه يك ساعت به زمان تحصيل دانش آموزان اضافه مي شود و روزهاي پنج شنبه نيز اوقات فراغت دانش آموزان خواهد بود.

 



غيرممكني كه ممكن شد

عمليات اجرايي سدباغكل خوانسار در سال 1382 دركيلومتر2 جاده خوانسار اصفهان برروي رودخانه باغكل آغاز شد. اين سد براي تأمين آب آشاميدني شهر خوانسار به منظور مهار سيلاب هاي حوزه آن و تأمين آب قسمتي از اراضي كشاورزي توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) از محل اعتبارات ملي استاني با حداكثر گنجايش مخزن 6 ميليون مترمكعب و از نوع خاكي باهسته رسي احداث شده است. سد باغكل در 22بهمن سال89 آبگيري شد و به زودي با حضور وزير نيرو افتتاح مي شود.
از ابتداي شروع كار تا آبگيري آن بسياري با جبهه گيري سياسي پر شدن اين سد را غيرممكن دانسته و از مسئولان مي خواستند با سطل آن را پر كنند. اما با آبگيري دو ماهه آن شاهد ذخيره بيش از 2ميليون مترمكعب آب در پشت سد هستيم كه كماكان درحال افزايش است و مسئولان دولت نهم و دهم ثابت كردند جوسازي هاي سياسي تأثيري در خدمتگزاري به مردم ندارد و خواستن توانستن است.
خوانسار- خبرنگاركيهان

 



اطلس اجتماعي استان همدان تدوين شد

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: اطلس اجتماعي استان همدان تدوين شده و آماده بهره برداري است.
علي اكبر فاميل كريمي در نشست شوراي اداري استان افزود: در راستاي اجراي طرح تحول اجتماعي، اطلس اجتماعي استان تهيه و تدوين شده كه بسترسنجي بزه ها و ناهنجاري ها و ثبت روزانه آنها، از اهداف تهيه آن به شمار مي رود.
وي ادامه داد: در اين اطلس با انجام يك مقياس بندي براي مسائل اجتماعي، اطلاعات لازم در اختيار مديران دستگاه هاي مرتبط قرار مي گيرد.
فاميل كريمي اضافه كرد: 32 آيتم از جرائم و بزه هاي ارتكابي در استان به طور روزانه در اطلس اجتماعي ثبت مي شود.
وي تأكيد كرد: ارتقاي امنيت اجتماعي مبحث مهم و بسيار گسترده اي است كه معاونت سياسي اجتماعي با وظيفه سنگيني كه برعهده دارد موظف به پاسخگويي مستمر است.

 



واگذاري پروژه آزادراه قائم شهر- ساري به بخش خصوصي

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
فرماندار قائمشهر از واگذاري پروژه كنارگذر آزادراه جنوب شرقي قائم شهر به ساري با هدف تسريع در اجرا خبر داد.
علي پيرفلك در گفت وگو با كيهان اظهارداشت: اين پروژه كه در امتداد طرح چهاربانده شدن رودهن به قائم شهر و براي روان سازي بار ترافيكي بخش مركزي مازندران از منطقه هفت تن قائم شهر آغاز و به سمسكنده ساري منتهي مي شود با مشخصات فني 76 مترعرض داراي 42 كيلومتر طول است كه 13 كيلومتر آن در حوزه قائم شهر و 29كيلومتر در حوزه ساري واقع شده است.
وي علت توقف و كندي و تعلل اين پروژه مهم ارتباطي را مشكلات و محدوديت و كمبود اعتباري اعلام كرد كه با واگذاري آن به بخش خصوصي اين طرح ظرف مدت سه سال اجرا و آماده بهره برداري خواهدشد.
فرماندار قائمشهر افزود: با ايجاد آزادراه قائمشهر- ساري بخش عمده ترافيك درون شهري ساري و قائم شهر در حوزه حمل و نقل و مسافر به دليل حجم بالاي عبور و مرور وسايط نقليه ناشي از ترانزيت و شرايط گردشگرپذيربودن منطقه به نحو قابل ملاحظه اي كاهش خواهديافت.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14