(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 تیر 1390- شماره 19964

مغربي ها به همه پرسي قانون اساسي راي مثبت دادند
دولت اردن با گسترش اعتراض ها سقوط كرد
قذافي : حملات ناتو متوقف نشود اروپا را بمباران مي كنيم
خطيبان جمعه لبنان: حكم دادگاه حريري آمريكايي - اسرائيلي است
اوج گيري اعتراض ها در بحرين آل خليفه از فرانسه كمك خواست
هزاران مصري سفارت آمريكا را سنگباران كردند
حمله كماندوهاي يوناني به كاروان آزادي 2 حماس: غيرانساني است
راهپيمايي ميليوني در شهرهاي سوريه به حمايت از اصلاحات بشار اسد
رژيم سعودي و آمريكا در سياتل رزمايش مشترك برگزار مي كنند
12 كشته در ناآرامي هاي سياسي شهر كراچي
عراقي ها در تظاهرات بغداد پرچم آمريكا را آتش زدند
هشدار انقلابيون يمن به بيگانگان دخالت را متوقف كنيد
شبكه الجزيره خبر داد احتمال سقوط دولت يونان



مغربي ها به همه پرسي قانون اساسي راي مثبت دادند

بيش از 98 درصد از مردم مغرب به همه پرسي اصلاح قانون اساسي در اين كشور راي مثبت دادند.
اما مخالفان رژيم مغرب، از جمله «جنبش جوانان 20 فوريه»، اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسي اين كشور توسط پادشاه مغرب را ناكافي دانسته و همه پرسي قانون اساسي را تحريم كردند. «محمد ششم» پادشاه 46 ساله مغرب كه براي آرام كردن افكار عمومي و فرار از مشكلات سياسي اين كشور، ماه گذشته هيئتي را مامور تهيه مقدمات اصلاح قانون اساسي كرده بود، اصلاحات موردنظر خود را پس از آماده شدن به صورت پيش نويس آن به راي عمومي گذاشت.
اين در حالي است كه مخالفان دولت، محدود شدن اختيارات پادشاه و دخالت نكردن وي در قواي سه گانه در قانون اساسي را خواستار شده اند.

 



دولت اردن با گسترش اعتراض ها سقوط كرد

اعضاي كابينه معروف البخيت نخست وزير اردن در پي فشارها و اعتراضات مردمي مجبور به استعفاي دسته جمعي شدند.
رسانه هاي تركيه روز گذشته در خبري فوري اعلام كردند كه كابينه اردن دسته جمعي استعفا كردند.
اين در حالي است كه شهروندان اردني در روزهاي اخير بر شدت مخالفت ها و اعتراض هاي خود براي بركناري دولت افزوده، و تظاهرات گسترده اي در شش استان اين كشور برگزار كردند.تظاهركنندگان در اعتراض به راي اعتماد مجلس اردن به معروف البخيت نخست وزير بر لزوم انحلال مجلس كنوني تاكيد كردند.مردم اردن خواستار به دست گرفتن قدرت شدند و اعلام كردند كه ملت اردن توانايي اداره امور خود را دارد.عشاير اردن نيز همگام با تظاهركنندگان اعلام كردند كه خواستار تدوين قانون اساسي جديد و مبارزه با فساد هستند.

 



قذافي : حملات ناتو متوقف نشود اروپا را بمباران مي كنيم

«معمر قذافي» طي پيامي از مخفيگاه خود، تهديد كرد كه اگر ناتو حملاتش به ليبي را متوقف نكند، ارتش وي اروپا را بمباران مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، قذافي جمعه طي پيامي به اجتماع هزاران نفري طرفداران خود در طرابلس، ناتو را تهديد به حمله متقابل كرد. وي گفت: ناتو وارد جنگي شده كه برايش پيروزي ندارد. قذافي افزود: اگر شما (كشورهاي اروپايي عضو ناتو) به حملات خود عليه خانه هاي ما ادامه دهيد، ما نيز مي توانيم همين كار را بكنيم، زيرا اروپا جاي دوري نيست.
ديكتاتور ليبي خطاب به اروپايي ها گفت: به اين جمعيت زنان و كودكان (تظاهركنندگان در طرابلس) نگاه كنيد.
آنها به دستور من اينجا جمع نشدند، بلكه به ميل خود آمدند. در اين جنگ شما با من مواجه نيستيد، بلكه با اين جمعيت مواجه هستيد.
قذافي با تاكيد بر اينكه هرگز قدرت را ترك نخواهد كرد، گفت: ملت ليبي جنگ را به درياي مديترانه و اروپا خواهد كشاند. اگر تصميم بگيريم، مانند ملخ و زنبور قادر به اين كار هستيم، اما توصيه مي كنيم قبل از اينكه فاجعه اي براي شما رخ دهد، عقب نشيني كنيد. وي افزود: رهبران ايتاليا، فرانسه و انگليس در دريا و خشكي درمانده شده اند. قذافي با اسم بردن از رئيس جمهور فرانسه و نخست وزيران ايتاليا و انگليس، گفت: دوستان بيچاره من در اروپا، به تظاهرات ميليوني ملت ليبي نگاه كنيد تا بدانيد اشتباه مي كنيد. قذافي همچنين، حكم دادگاه كيفري بين المللي عليه خود، فرزندش «سيف الاسلام» و «عبدالله السنوسي» رئيس دستگاه امنيتي ليبي را محكوم كرد. دادگاه مذكور دوشنبه گذشته اين سه تن را به جنايت عليه بشريت متهم كرد و خواستار دستگيري آنها شد. اتحاديه آفريقا در واكنش به اين حكم، اعلام كرد قذافي توسط دولت هاي آفريقايي تحت تعقيب قرار نمي گيرد.
سيف الاسلام نيز در واكنش به اين حكم، گفت؛ نه من و نه پدرم دستور كشتن معترضان را صادر نكرده ايم.
بمباران طرابلس
هواپيماهاي ناتو لحظاتي پس از سخنراني صوتي قذافي، چند نقطه در طرابلس را بمباران كردند. پس از اين انفجارها، بر فراز منطقه «باب العزيزيه» محل استقرار قذافي، ستوني از دود مشاهده شد. در ارتباط با تلفات احتمالي اين بمباران گزارشي نرسيده است.
برنامه اشغال ليبي
به گزارش خبرگزاري مهر، «ديميتري لوگوزين»، نماينده دائم روسيه در ناتو فاش كرد، ناتو و يا دست كم، برخي از اعضاي اين سازمان درباره اشغال ليبي، برنامه ريزي مي كنند. وي توضيحات بيشتري در اين مورد نداد.
اما «آندرس فوگ راسموسن»، دبيركل ناتو، گفت ناتو قصد ندارد به ليبي نيرو اعزام كند.

 



خطيبان جمعه لبنان: حكم دادگاه حريري آمريكايي - اسرائيلي است

خطيبان جمعه لبنان كيفرخواست دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري را صهيونيستي - آمريكايي خواندند.
به گزارش ايرنا، سيدعلي فضل الله خطيب جمعه بيروت در مسجد الامامين الحسنين در ضاحيه جنوبي بيروت با اشاره به كيفرخواست دادگاه حريري افزود: بر همگان روشن است كه چگونه كيفرخواست دادگاه حريري هماهنگ و مطابق اطلاعات منتشره از طرف رسانه هاي خبري صادر شده است.
سيدعلي فضل الله تاكيد كرد: همه لبناني ها از طريق پيگيري روند اين دادگاه از ابتدا تاكنون دريافتند كه اين دادگاه شروط تحقق عدالت را رعايت نمي كند و همه لبناني ها بايد با حفظ هوشياري و دقت در كارها اجازه ندهند، بعد از صدور كيفرخواست دادگاه حريري وضعيت داخلي كشور بحراني شود.
شيخ احمد قبلان خطيب جمعه برج البراجنه نيز در مسجد امام حسين(ع) گفت: از زمان تاسيس دادگاه حريري در لبنان روشن شد كه اين دادگاه به دنبال نابودي مقاومت است.
وي افزود: هدف دادگاه حريري شناسايي عاملان ترور نيست بلكه آنچه براي اين دادگاه اهميت دارد اين است كه چگونه مي تواند براي اسرائيل و آمريكا زمينه به زانو درآوردن مقاومت را فراهم سازد.
قبلان تاكيد كرد: لبناني ها به اندازه كافي به رشد و تشخيص رسيده اند كه كشور را از توطئه بزرگ رژيم صهيونيستي و آمريكا از طريق دادگاه حريري مصون بدارند.
شيخ محمد يزبك خطيب جمعه بعلبك نيز گفت: برنامه رژيم صهيونيستي و آمريكا از طريق دادگاه حريري عليه منطقه و لبنان به شكست خواهد انجاميد.
شيخ عفيف نابلسي خطيب جمعه صيدا در مجمع حضرت زهرا(س) نيز گفت: دادگاه حريري به لبنان و عدالت لطمه وارد كرده است.
وي با سياسي خواندن دادگاه حريري و زمان جديد صدور كيفرخواست افزود: اين دادگاه هيچ اقدامي در جهت تحقق عدالت انجام نداده است و فقط با برنامه ريزي از پيش تعيين شده خواسته تا به مقاومت ضربه وارد كند و با ايجاد خشونت و بحران مجدد در لبنان بار ديگر رژيم صهيونيستي بتواند بر منطقه مسلط شود.
نابلسي تاكيد كرد: من از تمامي لبناني ها مي خواهم با هوشياري نسبت به دام هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا، براي تقويت وحدت ملي خود تلاش كنند.
در همين رابطه «مروان شربل» وزير كشور لبنان با ابراز ترديد از اهداف صادركنندگان كيفرخواست پرونده ترور رفيق حريري در انتشار اسامي متهمان در رسانه ها هشدار داد كاري نكنيد اوضاع لبنان متشنج و منفجر شود زيرا نه از كيفرخواست و نه از لبنان اثري باقي نخواهد ماند.
وي تصريح كرد: براي ما سوال است چگونه اسامي متهمان در يك كيفرخواست محرمانه قبل از اينكه به مقامات لبناني تحويل داده شود در اختيار رسانه ها قرار گرفته است.
از سوي ديگر وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي خواستار حقيقت يابي دادگاه حريري و پرهيز از هرگونه برداشت هاي سياسي شد.
وزارت خارجه تصريح كرد: روسيه معتقد است سيستم قضايي بايد تحقيقات شفاف و سالم ارائه كند و از ملاحظات سياسي دوري كند.
رابرت فيسك تحليلگر انگليسي نيز با سخره گرفتن حكم دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري گفت، آنان ابتدا سوريه را متهم كردند اما وقتي نتيجه نگرفتند پاي حزب الله را به ميان آوردند.
فيسك طي مقاله اي در روزنامه اينديپندنت تصريح كرد: دادگاه بين المللي ترور حريري در مقاطع زماني مختلف افراد متفاوت را محكوم كرد تا بهتر بتواند از آن بهره برداري كند.
وي افزود: اين درحالي است كه دادگاه پيشتر چهار نظامي وابسته به حزب الله را دستگير كرده بود اما بعدا سازمان ملل اعلام كرد كه اين افراد بي گناه هستند و آنها را آزاد كرد.

 



در جمعه سرنوشت ساز و با حضور گسترده مردم صورت گرفت
اوج گيري اعتراض ها در بحرين آل خليفه از فرانسه كمك خواست

سرويس خارجي-
همزمان با اوج گيري اعتراض ها در شهرهاي بحرين، وليعهد اين كشور در كاخ اليزه براي مهار اين ناآرامي ها از فرانسه كمك خواست.
در حالي كه تظاهركنندگان شعارهاي ضد دولتي سر مي دادند از طرف چماقداران آل خليفه مورد حمله قرار گرفتند. تظاهرات و اعتراضات مردم بحرين عليه رژيم آل خليفه و آل سعود در منامه در «جمعه سرنوشت ساز» با حمله چماقداران حكومتي و شليك گلوله هاي صوتي و گاز اشك آور به خشونت كشيده شد و در جريان آن دهها تن مجروح شدند.
نيروهاي نظامي رژيم بحرين همچنين با حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي تظاهرات جوانان در روستاهاي السنابس، النبيه صالح و السمله الشماليه را سركوب و عده بي شمار ديگري را مجروح كردند.
اين در حالي است كه وليعهد بحرين در كاخ اليزه با نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه ديدار كرد و از وي براي مهار ناآرامي ها كمك خواست.
شاهزاده سلمان بن حمد وليعهد بحرين در ماه گذشته نيز با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا ديدار كرد و براي سركوب مخالفان از وي كمك خواسته بود.
اوج گيري تظاهرات مردمي در بحرين وحشت رژيم آل خليفه را دوچندان كرده و مقامات بحريني را براي كمك خواستن از كشورهاي ديگر روانه اين كشورها كرده است.
از سوي ديگر، با به شهادت رسيدن يك شهيد ديگر كه در جريان اعتراضات مردمي مجروح شده بود تظاهرات مردمي وارد مرحله جديدي شده است.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضد حكومتي در خيابانهاي منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين اعلام كردند كه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت. با به شهادت رسيدن اين شهيد تعداد شهداي بحرين به 39 نفر افزايش يافت.
تظاهركنندگان همچنين خواستار خروج اشغالگران سعودي از خاك بحرين، پايان سركوب ها، سرنگوني نظام، لغو حكم هاي صادر شده توسط دادگاه نظامي عليه بازداشت شدگان شدند.
انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه در سايه محاكمه گروههاي مخالف در دادگاه نظامي دعوت به گفت وگو اقدامي بي ارزش است.
يكي از سران جنبش احرار بحرين در اين باره گفت، دعوت پادشاه بحرين براي گفت وگوي ملي در كشور جدي و واقعي نيست و براي فرار از فشارها صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد، مردم با رژيم آل خليفه به اين دليل مخالفت مي كنند كه اين رژيم سال هاست مردم را تحت ظلم و ستم قرار داده و با ديكتاتوري بر مردم حكومت مي كند.
شيخ عيسي قاسم از مراجع شيعيان بحرين نيز گفت، بحران هاي كنوني در كشور فقط با اصلاحات واقعي كه مردم را راضي كند حل و فصل خواهد شد.
وي درباره پيامدهاي ناديده گرفتن مشكل سياسي در كشور كه علت اساسي بحران است به رژيم بحرين هشدار داد.
در همين رابطه شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين ضمن اعلام مشاركت خود در مذاكره ملي بحرين تاكيد كرد اگر اين مذاكرات راه حل اساسي براي برقراري امنيت در كشور ارائه ندهد موضع خود را تغيير خواهد داد.

 



هزاران مصري سفارت آمريكا را سنگباران كردند

هزاران تظاهركننده مصري، سفارت آمريكا در قاهره را سنگباران كردند.
به نوشته روزنامه «المصريون» چاپ مصر، تظاهركنندگان در روز «جمعه قصاص» از ميدان التحرير به سوي سفارت آمريكا رفتند و با تجمع در مقابل آن اقدام به پرتاب سنگ به ساختمان سفارت كردند.
براساس اين گزارش، جوانان انقلابي مصر با در دست داشتن پرچم هاي سوريه و ليبي خشم خود را از دخالت كاخ سفيد در امور كشورهاي اسلامي ابراز كردند.
گزارش شاهدان عيني حاكي است، به دنبال پرتاب سنگ به ساختمان سفارت آمريكا در قاهره، نيروهاي امنيتي مستقر در آن، اقدام به آرايش جنگي كرده و تظاهركنندگان را از نزديك شدن به محوطه سفارت برحذر داشتند.
از سوي ديگر، «ائتلاف جوانان انقلابي مصر» اعلام كرد: با هدف شكستن نهايي محاصره نوار غزه، اول سپتامبر، تظاهراتي ميليوني را از ميدان التحرير قاهره به سوي گذرگاه رفح (مرز مصر و غزه) برگزار خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) «نهاد السعودي» سخنگوي اطلاع رساني ائتلاف جوانان فلسطيني حامي انقلاب مصر به نقل از يك عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصر اعلام كرد، پيش از اين نيز مردم مصر با برپايي تظاهرات در مقابل ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره خشم خود را از محاصره غزه اعلام و تهديد كرده بودند كه خود راسا براي شكستن محاصره چهارساله آن دست به كار خواهند شد.

 



حمله كماندوهاي يوناني به كاروان آزادي 2 حماس: غيرانساني است

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با صدور بيانيه اي جلوگيري دولت يونان از حركت ناوگان آزادي 2 را اقدامي غيرانساني دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، حماس در اين بيانيه اقدام دولت يونان را همسويي با فشارهاي صهيونيستي، مغاير با قوانين بين المللي و مشاركت در محاصره مردم تحت اشغال رژيم صهيونيستي دانست.
حماس از پارلمان اروپا و سازمان هاي مدافع حقوق بشر خواست يونان را تحت فشار بگذارند تا اين تصميم را لغو كند.
اين جنبش فلسطيني همچنين تصريح كرد، ادامه اين محاصره ظالمانه لكه ننگي بر پيشاني بشريت است و همسويي يونان با اين اقدام اين كشور را در جنايات رژيم صهيونيستي شريك مي كند.
گفتني است كماندوهاي يوناني با مسلسل وارد عرشه يكي از كشتي هاي ناوگان آزادي 2 كه از روز سه شنبه گذشته به سوي آب هاي غزه در حركت بود، شدند و از حركت اين كشتي به سوي نوارغزه جلوگيري كردند.
يكي از فعالان حاضر در كشتي آمريكايي ناوگان آزادي كه خود اسرائيلي است و تابعيت آمريكايي دارد در اين باره اظهار داشت: يك گروه از كماندوهاي يوناني با زور وارد كشتي شدند و اسلحه هايشان را به سوي فعالين حاضر در كشتي نشانه گرفتند و با تهديد ناخداي كشتي را مجبور كردند تا كشتي را به بندر آتن بازگرداند.
وي افزود، كماندوهاي يوناني با مسلسل كشتي را محاصره كردند. اين صحنه خيلي ترسناك بود. آنها به كشتي حمله كردند گويا براي جنگ آمده بودند.
به گزارش ايسنا، دولت يونان از حركت هفت كشتي از كشتي هاي ناوگان آزادي 2 به سمت غزه جلوگيري كرده است و وزارت دفاع يونان به گارد ساحلي اين كشور دستور داده تا از تمامي راه هاي ممكن براي جلوگيري از حركت اين ناوگان استفاده كند.
اين در حالي است كه بعد از فاجعه كشتي مرمره آبي كه در آن نظاميان رژيم صهيونيستي به اين كشتي حمله كرده و تعدادي از فعالان حاضر در كشتي را كشتند، رژيم صهيونيستي و يونان به يكديگر نزديكتر شده اند و هنگامي كه تركيه مشاركت نيروي هوايي رژيم صهيونيستي در مانور هوايي اين كشور را لغو كرد، يونان از اين رژيم دعوت كرد تا در مانور نيروهاي يوناني شركت كند.از سوي ديگر سرنشينان كشتي آمريكايي در برابر سفارت اين كشور در آتن تجمع كردند.به گزارش واحد مركزي خبر، تجمع كنندگان از دولت آمريكا خواستند نسبت به تصميم دولت يونان در جلوگيري از حركت اين كشتي به طرف نوارغزه به بهانه حفظ امنيت ملي اين كشور، موضع گيري كند.شركت كنندگان در اين تجمع انتقاد دولت آمريكا از كاروان آزادي را محكوم كردند و آن را به حمايت از محاصره دريايي نوار غزه متهم كردند.اين تجمع كنندگان همچنين از باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور خواستند به سكوت خود در مورد اين مسئله پايان دهد.

 



راهپيمايي ميليوني در شهرهاي سوريه به حمايت از اصلاحات بشار اسد

سرويس خارجي-
مردم سوريه در حمايت از بشار اسد در چند شهر مختلف تظاهرات كردند و خواستار اجراي برنامه اصلاحات فراگير در كشور شدند.
مردم سوريه از اقشار و گروه هاي مختلف اجتماعي در يك تظاهرات ميليوني در حلب، دمشق، السويدا و ديگر شهرهاي سوريه شركت كردند و با سر دادن شعارهايي حمايت خود را از رياست جمهوري بشار اسد و برنامه اصلاحات فراگير وي ابراز كردند. افراد حاضر در اين راهپيمايي گسترده پرچمي به طول 1700 متري حمل مي كردند و از تمامي مردم خواستند با وحدت يكپارچه جلوي توطئه دشمنان را بگيرند.
تظاهركنندگان شعارهايي عليه شبكه خبري الجزيره سر دادند و تحريف حقايق سوريه توسط اين شبكه تلويزيوني و ديگر رسانه هاي خارجي را محكوم كردند. مردم سوريه به حالت نمادين لنگه كفش هايي به پلاكارد شبكه الجزيره پرتاب مي كردند.
اين در حالي است كه وزير خارجه روسيه بار ديگر تاكيد كرد كه هيچ ضرورتي براي تصويب قطعنامه در مورد سوريه وجود ندارد.
سرگئي لاوروف در يك كنفرانس مطبوعاتي با آلن ژوپه وزير خارجه فرانسه گفت: ضرورتي وجود ندارد تا شوراي امنيت قطعنامه اي عليه سوريه تصويب كند.
وي تاكيد كرد، اگر مخالفان نظام سوريه واقعا خواستار انجام اصلاحات در نظام سياسي و اجتماعي سوريه هستند چرا با دولت مذاكره نمي كنند و از انجام اين كار طفره مي روند؟

 



رژيم سعودي و آمريكا در سياتل رزمايش مشترك برگزار مي كنند

با موافقت ملك عبدالله يك اسكادران هوايي عربستان براي شركت در تمرينات مانور هوايي سياتل عازم آمريكا شدند.
به نوشته روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، يك اسكادران از هواپيماهاي جنگي عربستان روز جمعه، پايگاه هوايي شاهزاده سلطان در مركز اين كشور را براي شركت در تمرينات هوايي «روديو» ترك كردند.
به نوشته اين روزنامه سعودي، شركت اسكادران هوايي با موافقت مستقيم ملك عبدالله پادشاه و شاهزاده سلطان بن عبدالعزيز جانشين شاه عربستان به منظور تبادل تجربيات صورت گرفته است.
اين در حالي است كه كارشناسان مسائل دفاعي در منطقه بر اين باورند كه مشاركت عربستان در تمرينات هوايي سياتل در راستاي اجراي اهداف آمريكا در سركوب مبارزات ملت ها در منطقه خاورميانه انجام مي شود.
همچنين ارتش عربستان و به خصوص نيروي هوايي اين كشور بر مبناي الگوي آمريكايي سازماندهي و شكل گرفته است و همه ساله آمريكا درآمدهاي هنگفتي از محل فروش سلاح و تجهيزات نظامي به رياض به جيب مي زند. تاريخ برگزاري اين مانور اعلام نشده است.

 



12 كشته در ناآرامي هاي سياسي شهر كراچي

تيراندازي طرفداران دو حزب رقيب به سوي يكديگر در كراچي پاكستان، 12 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شب شنبه ميان طرفداران دو حزب «تحريك» و «اهل سنت و جماعت» در شهر كراچي تيراندازي شديدي رخ داد. اين تيراندازي كه عليه مردم بي گناه حاضر در محل نيز صورت گرفت، 12 كشته و شمار زيادي مجروح برجاي گذاشت.
«ظفر مالك»، يك فرمانده پليس گفت: نيروهاي پليس بلافاصله در منطقه درگيري مستقر شدند و آرامش را به منطقه بازگرداندند. هر دو حزب يكديگر را به آغاز درگيري متهم مي كنند.
اين افسر پليس گفت: يك زن در اين درگيري ها كشته شده است و حزب تحريك نيز اعلام كرد: اين زن همسر يكي از اعضاي اصلي حزب است. ساعاتي بعد شوهر وي نيز در اين درگيري ها كشته شد. «مولانا تاج محمد حنفي» رئيس حزب اهل سنت و الجماعت گفت: يكي از كاركنان حزب ما به نام «فيصل» هدف گلوله مردان مسلح حزب «تحريك» قرار گرفت و كشته شد. وي افزود: در اين درگيري ها كه از سوي حزب «تحريك» آغاز شد، تعدادي از اعضاي حزب ما نيز زخمي شده اند.

 



عراقي ها در تظاهرات بغداد پرچم آمريكا را آتش زدند

جمعي از شهروندان عراقي با برگزاري تظاهرات در پايتخت اين كشور، خواستار پايان اشغال كشورشان شدند و پرچم آمريكا را آتش زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شماري از شهروندان عراقي جمعه گذشته در ميدان التحرير بغداد اجتماع كردند و با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي، زمزمه هاي تمديد اشغالگري را محكوم كردند. نيروهاي آمريكايي طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن بايد عراق را تا 11 دي ترك كنند. عراقي هاي خشمگين در اين تظاهرات، پرچم آمريكا را نيز به آتش كشيدند.
تظاهركنندگان از دولت عراق نيز خواستند مفسدان اقتصادي را از دستگاه هاي دولتي پاكسازي كند.
در حالي كه موعد مقرر خروج نيروهاي آمريكايي از عراق نزديك مي شود، حملات تروريستي نيز در اين كشور افزايش يافته است. شماري از دولتمردان و چهره هاي سياسي عراق به همين بهانه، خواستار تمديد حضور نيروهاي آمريكايي در عراق شدند.

 



هشدار انقلابيون يمن به بيگانگان دخالت را متوقف كنيد

سرويس خارجي-
ده ها هزار تن از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور خواستار سرنگوني علي عبدالله صالح، بركناري عاملان فساد و كوتاه شدن دست بيگانگان به ويژه عربستان سعودي از امور داخلي كشورشان شدند.
هزاران نفر از مردم صنعا و ديگر شهرهاي يمن در يك راهپيمايي گسترده شركت و خواستار محاكمه مفسدان رژيم علي عبدالله صالح، سرنگوني نظام، تشكيل شوراي انتقالي و پايان يافتن دخالت عربستان در كشورشان شدند.
تظاهركنندگان با تجمع در ميادين اصلي شهرهاي يمن شعارهاي انقلابي سر دادند و پلاكاردهايي در دست داشتند كه خواسته هاي اصلي خود را عنوان مي كردند.
انقلابيون يمني تاكيد كردند كه اين تظاهرات تا پيروزي نهايي انقلاب ادامه خواهد داشت.
اين تظاهرات همزمان شده بود با تهديد اعضاي «اللقاء مشترك» مبني بر اين كه ظرف ساعات آينده براي انتقال قدرت گام هاي جدي اتخاذ خواهند كرد.
در همين رابطه مسئولان نظامي اعلام كردند كه پسر علي عبدالله صالح اقدام به دستگيري ده ها تن از افسران ارتش كه اكثرشان از نيروهاي گارد رياست جمهوري هستند كرده است.
اين اقدام در پي جدا شدن اكثر نيروهاي ارتش و افسران نظامي از يكي از يگان هاي نظامي اصلي بوده كه علي عبدالله صالح براي حفظ قدرت خود بر آنها تكيه بيشتري داشته است.
از سوي ديگر، يكي از رهبران جوانان انقلاب يمن درباره توطئه هاي خارجي عليه انقلاب مردم يمن هشدار داد.
امين الكمالي گفت، بايد در تشكيل شوراي انتقالي به منظور مديريت امور كشور شتاب كرد، به ويژه اين كه اوضاع يمن نابسامان است و نياز ضروري براي تشكيل اين شورا احساس مي شود.
الكمالي خاطرنشان كرد: ميليون ها نفر از جوانان يمن هر روز با آمدن به خيابان ها بر ادامه راه انقلاب تاكيد مي كنند. ملت يمن بايد با فشارها و دخالت هاي خارجي مقابله كنند تا بتوانند وارد مرحله سياسي آينده شوند.
وي اظهار داشت: هدف از فشارهاي بين المللي مقابله با مطالبات انقلاب يمن است. البته اين امر فقط به يمن اختصاص ندارد، زيرا همه انقلاب هاي جهان عرب از جمله مصر و تونس با اين فشارها روبه رو هستند.
اين رهبر انقلابي افزود: مقابله با دخالت هاي خارجي نيازمند پايداري بيشتر است، بويژه يمن كه با توطئه هاي خارجي عليه مردم و انقلاب روبه رو است.
الكمالي گفت: رژيم علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن، كشور را به محلي براي دخالت هاي خارجي ها تبديل كرده است.
اين در حالي است كه ده ها دانشجو يمني مقيم آلمان در تظاهراتي بعد از ظهر جمعه در برابر سفارت عربستان در برلين از رياض خواستند دست از حمايت علي عبدالله صالح بردارد و طرح شوراي همكاري خليج فارس را لغو كند و انقلاب ملت يمن را به رسميت بشناسد.
تظاهركنندگان پرچم هاي يمن را در دست داشتند و دخالت همسايگان يمن در امور داخلي اين كشور را محكوم كردند.
«نايف الشرعبي» عضو هيئت موسس كميته هاي مردمي يمن نيز طي اظهاراتي علت تاخير در پيروزي انقلاب يمن را دخالت رژيم سعودي دانست و خواستار مقابله با آن شد.
وي افزود، باقيمانده هاي رژيم صالح به كمك رژيم مداخله گر سعودي همچنان تلاش مي كنند يمن را وارد جنگ داخلي كنند اما مردم در برابر اين تلاش ها ايستاده اند.

 



شبكه الجزيره خبر داد احتمال سقوط دولت يونان

شبكه خبري الجزيره از احتمال سقوط دولت بحران زده يونان طي چند ماه آينده خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، به نقل از شبكه خبري الجزيره، بحران اقتصادي حاكم بر يونان به حدي جدي است كه هيچ كس نمي تواند زماني را براي پايان آن پيش بيني كند، لذا اين احتمال وجود دارد كه دولت فعلي يونان حداكثر طي چند ماه آينده سقوط كرده و مخالفان، قدرت را در اين كشور عضو منطقه يورو به دست گيرند.
اين گزارش مي افزايد، اگرچه اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول براي ارائه كمك هاي بيشتر به اين كشور اعلام آمادگي كرده اند اما، اين كشور هيچ مكانيسمي براي باز پرداخت اين كمك ها ندارد.الجزيره سپس گزينه هاي پيش روي دولت را برشمرده و مي افزايد، حزب حاكم يونان يا بايد با تصويب رياضت هاي اقتصادي، عواقب خشم مردم اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي را به جان بخرد، يا تصميم بگيرد بدهي هاي سر به فلك كشيده خود به صندوق بين المللي پول را ندهد.در حالت اول امنيت و ثبات يونان و در حالت دوم آينده و اعتبار اتحاديه اروپا با خطرات جدي رو به رو مي شود. گفتني است يونان به اندازه 150درصد توليد ناخالص داخلي خود بدهي دارد و دريافت وام از صندوق بين المللي پول نيز بر اين بدهي ها مي افزايد. اين سوال مطرح مي شود كه آيا كشوري كه درصد قابل توجهي از جوانانش بيكار هستند، خواهد توانست بار بدهي هاي دولت را به دوش بكشد؟!يادآور مي شود، دولت يونان با تصويب و اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي و تحميل اين رياضت ها بر مردم، قصد فايق آمدن بر بحران بدهي و بيكاري را دارد.



 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14