(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 تیر 1390- شماره 19971

سيرپرشتاب نگين سبز ايران به سوي نابودي (يادداشت خبرنگار)
استاندار خوزستان: آموزش و بهداشت اولويت مسكن مهر است
باغ هاي دولت آباد و پهلوان پور در يزد و مهريز ثبت جهاني شدند
ايران در كيهان
مدير جهاد كشاورزي شهرستان: كشاورزي كاشان با ادامه روند خشكسالي نابود مي شود
راه اندازي گنجينه شهدا، علما، مفاخر و مشاهير استان زنجان
سازمان منطقه آزاد كيش: وضعيت كنوني روزنامه ها و هفته نامه هاي جزيره مطلوب نيست
مديركل آموزش وپرورش استان: آموزش از راه دورپوشش تحصيلي همدان را افزايش داده است
پيوند 5 عضو مرگ مغزي به بيماران نيازمند
چاشم سمنان با 2ميليارد تومان آباد مي شود
مديركل آموزش و پرورش استان: كاهش اعتبارات عمراني همدان اجحاف درحق آموزش و پرورش است
درخشش دانشجوي بابلي در هلند
انتصابات جديد در شهرستانها
اجراي طرح آسماني ها در مساجد چهارمحال وبختياري
طلاي سازندگان وفروشندگان گيلان غيراستاندارد است
زرين شهري ها صاحب نانوايي الكترونيكي شدند



سيرپرشتاب نگين سبز ايران به سوي نابودي (يادداشت خبرنگار)

در زمان هاي نه چندان دور سرسبزي مازندران، گيلان و گلستان زبانزد عام و خاص بود و علاقه مندان ايراني و خارجي براي ديدن دريا و جنگل و حضور در دامان طبيعت به شمال سفر مي كردند؛ از مزاياي اين سفرها ارتقاي سطح معيشت مردم و رونق بازارهاي محلي و منطقه اي بود، اما اكنون آن رونق نسبي وجود دارد ولي سرسبزي، طراوت، شادابي و زلالي از دريا و جنگل رخت بربسته است. چرا ما بيكار نشسته و تماشاگر نابودي هويت، فرهنگ و طبيعت بي نظير خودمان هستيم. جنگل، هديه خدايي و نخستين دوست بشر به شمار مي رود؛ طوري كه هيچ يك از پديده هاي طبيعت به اندازه جنگل در زندگي آدميان نقش اساسي و سازنده ندارند. انسان آغازين تنها در پناه جنگل توانست به حيات و تولد نسل خود ادامه دهد، او نيازمندي هاي روزانه خود را از جنگل به دست مي آورد. بدين سان احترام به درختان و احساس دوستي نسبت به آنها پديده اي است كه منشأ بسيار ديرين در پندار انسان ها دارد.
متأسفانه پوشش هاي جنگلي مازندران درحال نابودي هستند و بيماري هاي خطرناك قارچي درختان را در وضعيت بحراني قرار داده است. دريا ديگر زلال نيست؛ دريا ديگر آبي نيست؛ چرا؟ امروز انبوه زباله هاي پلاستيكي غيرقابل تجزيه به طبيعت جنگل و دريا خسارت جبران ناپذيري وارد كرده است. مكان هاي ديدني و بكر شمال به ويلاهايي براي خوشگذراني برخي تبديل شده است. به عنوان نمونه همين ساخت وسازها، تجاوز به حريم رودخانه ها و از بين بردن جنگل باعث سيل اخير كلاردشت شده كه خسارت سنگيني به مردم اين شهر وارد كرده است. به راستي تا زماني كه تفكر تخريب در ذهن ها پرورش داده شود، نمي توان جز نابودي اين دسته از سرمايه ها، شاهد نتيجه ديگري بود. مسئولان ذي ربط استان براي جلوگيري از تخريب بيشتر طبيعت چه برنامه و راهكاري دارند تا بتوانند به مردم پاسخگو باشند تا شاهد حوادث تلخ ديگري براي هموطنان عزيزمان نباشيم؟
در اين ميان مي توان به چند راهكار اشاره كرد كه به نظر مي رسد مي تواند گام هاي موثري در حل بحران زباله در استان هاي شمالي ايران به عنوان نگين سبز كشورمان باشد.
- تلاش دولت در راه اندازي كارخانه توليد برق از زباله- كه اين روزها به علت كمبود اعتبار متأسفانه به طور جدي دنبال نمي شود- مهم ترين و اصلي ترين موضوعي است كه نيازمند عزم جدي دولت است.
- نگاه تجاري به زباله به عنوان طلاي كثيف و تلاش و تسريع در تفكيك زباله به ويژه از مبدأ كه مي تواند در سودآوري نيز موثر باشد؛ مخصوصا در ميان شهروندان شمالي كشور قابل توجه است. اين موضوع امروزه در كشورهاي جهان به طور جدي دنبال مي شود.
- انتخاب مكان هاي مناسب و كارشناسي شده براي جمع آوري و تفكيك زباله به طوري كه عوارض ناشي از آن نتواند به حوزه هاي زيست محيطي آسيب جدي برساند؛ موضوع ديگري است كه نيازمند توجه مسئولان است.
- فرهنگ سازي در ريختن زباله، استفاده از مواد قابل بازگشت و انتقال زباله به مكان هاي توصيه شده نيز مي تواند يك بحث جدي باشد كه در اين ميان نقش رسانه ملي و مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي مهم است.
- اما از آنجا كه سهم مسافران به ويژه تهراني ها در اين موضوع، قابل توجه است؛ ايجاد ايستگاه هاي بين راهي با هدف فرهنگ سازي، توزيع كيسه هاي زباله قابل بازگشت، دريافت عوارضي به عنوان تأمين هزينه بخشي از زباله هاي جمع آوري شده نيز مي تواند موثر باشد.
محمدرضا فرجي- خبرنگار كيهان در ساري

 



استاندار خوزستان: آموزش و بهداشت اولويت مسكن مهر است

اهواز- خبرنگار كيهان:
ساخت مدرسه و مراكز بهداشتي در پروژه هاي مسكن مهر بايد در اولويت قرار بگيرند.
استاندار خوزستان با تأكيد بر اهميت آماده سازي زيرساخت آموزش و بهداشت گفت: اين زيرساخت ها بايد امسال ايجاد شود و برنامه ما اين است كه همزمان با اتمام پروژه هاي مسكن مهر، زيرساخت ها نيز به صورت كامل در اختيار متقاضيان قرار گيرد.
سيدجعفر حجازي در همايش تعاوني هاي مسكن مهر استان بر حل مشكلات زيرساختي پروژه هاي مسكن مهر تأكيد كرد و گفت: امسال براي تأمين اعتبارات زيرساختي مانند آب، برق و فاضلاب مشكلي نداريم.
وي از رفع مشكل وام بانكي شركت گاز خبر داد و اظهار داشت: مشكل وام بانكي شركت گاز حل شده و ديگر دغدغه اي براي تأمين منابع مالي ندارد.
وي با اشاره به موفق بودن پروژه هاي عمراني استان و لزوم تكميل آن ها، خاطرنشان كرد: اگر اعضاي تعاوني ها و اتحاديه ها در بخش آورد خود تلاش كنند كوتاهي نكنند، تا پايان سال اعضاي تعاوني ها شاهد بهره برداري تعداد زيادي از واحدهاي مسكن مهر خواهند بود.

 



باغ هاي دولت آباد و پهلوان پور در يزد و مهريز ثبت جهاني شدند

يزد- خبرنگار كيهان:
دو باغ ايراني دولت آباد يزد و پهلوان پور مهريز به اتفاق آرا در نشست يونسكو در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيدند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، با اشاره به اينكه اين آثار ثبتي در نوع خود بي نظيرند گفت: باغ دولت آباد يزد از بناهاي زيباي دوران زنديه است كه مجموعه اين باغ توسط محمد تقي خان سرسلسله خاندان خوانين يزد و در زمان كريم خان زند ساخته شده و پس از گذر سال هاي بسيار هنوز همچون نگين سبزي در دل كوير مي درخشد و داراي 5/8 هكتار وسعت است.
بهرام رضائي اظهار داشت: اين بنا مجموعه اي از چندين عمارت شامل: عمارت هشتي، كلاه فرنگي، بهشت آئين و تالار آينه، سردر اصلي و سردر جنوبي مي باشد و چشم گيرترين ويژگي اين بنا بادگير مرتفع آن مي باشد.
وي افزود: آنچه اين باغ را در ميان باغ هاي ايراني شاخص نشان مي دهد بادگير مرتفع آن است كه با 8/33 متر بلندترين بادگير جهان شناخته شده از ديگر خصوصيات اين بادگير هشت ضلعي بودن آن كه باعث مي شود باد در هر جهت به راحتي و به سرعت به قسمت زيرين هدايت شود، از سوي ديگر در زير اين بادگير حوضي قرار دارد به طوري كه با وزيدن باد به سطح آب حوض، هواي خنكي را در داخل بنا ايجاد مي كند.
رضائي در ادامه گفت: باغ پهلوان پور مهريز متعلق به دوره قاجار در محله مزويرآباد مهريز واقع شده كه در نوع خود در كل منطقه كم نظير و متعلق به يكي از تجار يزدي به نام علي پهلوان پور است.
رضايي با بيان اينكه مساحت باغ 5/3 هكتار و عمده ساخت و ساز صورت گرفته در آن شامل برج گلين و فضاهاي خدماتي مرتبط با آن در جبهه جنوب شرقي است، افزود: عمارت زمستان خانه در جبهه غربي، عمارت شربتخانه (كوشك) در بخش مركزي، فضاهاي خدماتي (اصطبل، انبار، سرايداري و...) و كارگاه ريسندگي و قالي بافي در جبهه جنوبي است.

 



ايران در كيهان

احداث موزه شهدا
كاشان- خبرنگار كيهان: رئيس بنياد شهيد كاشان گفت: موزه شهدا سال آينده به بهره برداري مي رسد و مكاني كه براي آن در نظر گرفته شده روبه روي خانه اخباري هاست. وي افزود: ميراث فرهنگي استان اصفهان تاكنون يك ميليارد ريال براي ساماندهي موزه شهداي كاشان اختصاص داده است كه در آن آثار شهدا، وسائل شخصي و دست نوشته هاي آنان نگهداري خواهد شد.
صدور پروانه بهره برداري
¤ رئيس اداره صنايع و معادن كاشان گفت: در سه ماه نخست امسال 12 پروانه بهره برداري براي واحدهاي توليدي و صنعتي اين شهرستان صادر و زمينه اشتغال 122 نفر فراهم شده است. مجيد برازنده افزود: اين واحدهاي توليدي و صنعتي در زمينه منسوجات، صنايع فلزي و غيرفلزي، برق و الكترونيك، فرش ماشيني و لوله هاي چدني فعاليت دارند و براي راه اندازي آنها 167 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
پيشرفت فيزيكي واحدهاي توليدي
قزوين- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت هاي صنعتي استان قزوين گفت: 153 واحد صنعتي 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و اگر بانك ها كمك كنند تعداد قابل توجهي از آنها به بهره برداري خواهند رسيد. عبدالقهار ناصحي افزود: شركت شهرك هاي صنعتي يك هزار قرارداد در شهرك هاي صنعتي دارد كه 50 درصد آنها به مرحله بهره برداري رسيده اند و بقيه در مرحله تحويل زمين، احداث ساختمان و نصب تاسيسات هستند.
راه اندازي سامانه ثبت تخلفات
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي مازندران گفت: تخلفات رانندگي در اين استان به صورت الكترونيكي در آينده نزديك به ثبت خواهد رسيد. سرهنگ رمضانعلي سوادكوهي افزود: با راه اندازي سامانه ثبت تخلفات الكترونيكي، دقت، صحت و عمل در بررسي تخلفات به خوبي انجام خواهد شد.
راه اندازي 28 مركز تابستاني
تبريز- خبرنگار كيهان: مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين استان گفت: 28 مركز ثابت، سيار و پستي كانون، براي تابستان جاري، برنامه هاي متنوعي در سطح استان آذربايجان شرقي، تدارك ديده اند.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي افزود: اين مراكز در قالب 24 مركز فرهنگي و هنري ثابت در شهرها و 3 كتابخانه پستي در تبريز، مرند و ميانه و يك كتابخانه سيار در تبريز، برنامه ها را در قالب كارگاه هاي هنري و ادبي، اجرا مي كنند.
ثبت آسياب انجيرك
يزد- خبرنگار كيهان: معاون اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: آسياب انجيرك مهريز در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
ذات الله نيك زاد افزود: اين آسياب متعلق به دوره قاجاريه و وقفي است و تا چند سال قبل همچنان كاربري آسياب را داشته است.
احداث تصفيه خانه
اهواز- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آبفا خوزستان از اجراي 130 كيلومتر شبكه جمع آوري و خط انتقال و احداث يك واحد تصفيه خانه فاضلاب در شهر شوش خبر داد.
محسن پويا با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات طرح فاضلاب شوش گفت: اين طرح درازمدت استاني كه از سال 87 در دستور كار شركت قرار دارد شامل احداث يك تصفيه خانه فاضلاب به روش لجن فعال و اجراي 131 كيلومتر شبكه جمع آوري و خطوط انتقال فاضلاب است.
وي هدف از اجراي اين طرح را جمع آوري، انتقال و تصفيه فاضلاب شهر شوش عنوان و خاطرنشان كرد: با تامين اعتبار مورد نياز اين طرح طي دوره اي 3 ساله تكميل و وارد مدار بهره برداري خواهد شد كه با اجراي آن بيش از يكصد و 16 هزار نفر از مزاياي آن بهره مند مي شوند.
همكاري فني و حرفه اي خوزستان با بسيج سازندگي
¤ معاون فني و آموزشي اداره كل آموزش فني و حرفه اي خوزستان از انعقاد تفاهمنامه همكاري آموزشي اين اداره كل با سازمان بسيج سازندگي سپاه وليعصر(عج) خبر داد.
شهرام ملايي هزاروندي با اعلام اين خبر گفت: اين تفاهمنامه در قالب يك سند مشترك به منظور جلوگيري از هدر رفتن سرمايه ملي، ارتقاي بهره وري و هدايت نيروي كار به سمت صنعت، خدمات و كشاورزي منعقد شد.
وي هدف از انعقاد اين تفاهمنامه را توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و تربيت نيروي انساني ماهر در بخش هاي مختلف اقتصادي و روستايي و ايجاد مهارت و ارتقاي سطح علمي و مهارتي شاغلان در روستاها عنوان كرد.
استان برتر در صنايع دستي
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي استان كرمانشاه تصريح كرد: كيفيت بالاي آثار از نظر مصالح و نيز هنري كه در آن به كار رفته است باعث توجه ويژه مردم و متخصصان در نمايشگاه بين المللي صنايع دستي شد و نام كرمانشاه به عنوان استان برتر از لحاظ تنوع و كيفيت محصولات صنايع دستي معرفي شد، وي گفت: شناخت ويژگيهاي زيبايي شناسانه و انس و الفت با اين آثار باعث پيوندمان با پيشينه تاريخي ما مي شود.
صادرات فرآورده هاي دامي
مشهد- خبرنگار كيهان: مديركل اداره دامپزشكي خراسان رضوي گفت: اين استان در سه ماهه نخست امسال انواع دام و فرآورده هاي دامي به ارزش 11ميليون و 120هزار دلار به 35 كشور جهان صادر كرده است.
وي افزود: مقصد عمده اين صادرات كشورهاي آسياي مركزي و خليج فارس و اتحاديه اروپا بوده است.
رونمايي از طرح پرورش ماهي
يزد- خبرنگار كيهان: در سفري كه رياست سازمان شيلات ايران و جمعي از مسئولين اجرايي مرتبط با بخش آبزيان كشور به يزد داشتند طرح ملي پرورش ماهي «تيلاپيا» در مركز تحقيقات آب هاي شور داخلي بافق يزد رونمايي شد.
در مراسم افتتاحيه اين طرح رياست سازمان شيلات ايران گفت: پرورش ماهياني چون تيلاپيا كه مختص آب هاي داخلي بوده و با شرايط كم آب و سخت هم مي تواند سازگاري داشته باشد نقطه عطفي در جهت بالا بردن ميزان سرانه مصرف ماهي در كشور خواهد بود.
اهداي 15 سري جهيزيه
رشتخوار- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني رشتخوار گفت: به مناسبت فرا رسيدن اعياد ماه شعبان از سوي يك خير نيكوكار تعداد 15 سري جهيزيه به نوعروسان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) اين شهرستان اهدا شد و آنان به خانه بخت رفتند.
محمد آقاجاني افزود: اين تعداد جهيزيه به ارزش 600 ميليون ريال به نوعروسان تحت حمايت كميته امداد امام خميني شهرستان رشتخوار اهدا شده است.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان: كشاورزي كاشان با ادامه روند خشكسالي نابود مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
مدير جهادكشاورزي كاشان از وقوع فاجعه بزرگ خشكسالي و بحران مرگ تدريجي بخش كشاورزي در اين شهرستان خبر داد.
جواد امان پور در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ ترين مشكل در بخش خشكسالي، رسيدن اعتبارات پس از فصل تابستان است.
وي با اشاره به تخصيص اعتبار يك ميليارد و 600ميليون ريالي مديريت بحران استان اصفهان به بخش كشاورزي اين شهرستان در سال افزود: اختصاص اين اعتبار كمك بزرگي براي جلوگيري از فاجعه بزرگ خشكسالي و نابودي كشاورزي در اين شهرستان است.
به گفته وي، براي جلوگيري كامل از وقوع فاجعه بزرگ خشكسالي و مرگ تدريجي كشاورزي در كاشان مبلغ 20ميليارد ريال براي لوله گذاري، مرمت قنوات و تأمين آب موردنياز است.
مدير جهاد كشاورزي كاشان ميزان آبدهي 500رشته قنات اين شهرستان را در سال هاي نرمال 120ميليون مترمكعب دانست و اظهار داشت به علت خشكسالي، امسال بيش از 40درصد از اين ميزان آبدهي يعني حدود 48ميليون مترمكعب آب كاهش يافته است.
وي تأمين 40درصد از منابع آبي بخش كشاورزي شهرستان كاشان را از طريق قنوات و 60درصد آن را از طريق چاه ها اعلام كرد و افزود: در مجموع 420حلقه چاه عميق و نيمه عميق و 500رشته قنات اين شهرستان سالانه 300ميليون مترمكعب آب بخش كشاورزي را تأمين مي كند.

 



راه اندازي گنجينه شهدا، علما، مفاخر و مشاهير استان زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
گنجينه شهدا، علما، مفاخر و مشاهير و دانشمنداني همچون شهيد شهرياري در سال جاري در ثبت استان زنجان راه اندازي مي شود.
مديركل ثبت احوال استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق در مصاحبه با خبرنگاران افزود: براي اداي دين در برابر اين بزرگان و آشنايي جوانان و نسل جديد اسناد هويتي اين عزيزان در اين گنجينه به معرض ديد عموم گذاشته مي شود.
سيديعقوب حسيني در ادامه به مزيت هاي الكترونيكي شدن ثبت احوال اشاره كرد و گفت: با الكترونيكي شدن ثبت احوال ديگر نيازي به آمارگيري به شكل گذشته نبوده و اين شرايط فراهم شده تا در هر لحظه شهروندان و برنامه ريزان بتوانند از طريق پايگاه اطلاع رساني و ارائه خدمات الكترونيكي اين سازمان آخرين آمار را به شكل دقيق دريافت كنند.
وي تعداد شناسنامه هاي مكانيزه صادر شده براي افراد بالاي 15 سال در سال گذشته را نيز 7100 مورد عنوان كرد و افزود: در حال حاضر در تمامي شهرستان ها شناسنامه مكانيزه صادر مي شود؛ اما براي افزايش تعداد صدور اين شناسنامه ها نيازمند خريداري تجهيزات بيشتري هستيم و در سال جاري صدور 20 هزار شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در سطح استان در دستور كار داريم اما به دليل كمبود تجهيزات، فراخوان براي تعويض همه شناسنامه ها داده نمي شود.
حسيني درخصوص زمان صدور كارت ملي هوشمند نيز گفت: اين كارت ها تا اواخر برنامه پنجم توسعه عملياتي شده و در سال آينده نيز به صورت پايلوت در استان قم صادر مي شود.
وي به فراواني نام ها اشاره كرد و گفت: در سال 89 در استان زنجان نام ابوالفضل و مهدي در بين پسران و فاطمه و زهرا در بين دختران بيشترين فراواني را به خود اختصاص داده اند.

 



معاون جديد امور فرهنگي و اجتماعي
سازمان منطقه آزاد كيش: وضعيت كنوني روزنامه ها و هفته نامه هاي جزيره مطلوب نيست

كيش- خبرنگار كيهان:
معاون جديد اجتماعي و امور فرهنگي سازمان مناطق آزاد كيش، وضعيت كنوني روزنامه ها و هفته نامه هاي محلي اين جزيره را مطلوب ندانست.
حجت الاسلام والمسلمين حسين زكريايي عزيزي گفت: اين طيف روزنامه ها و هفته نامه ها كه كارشان كپي كردن و الگوبرداري است، مطلوب و مناسب جزيره زيباي كيش نيست و بايد تحولات جديدي در كارهاي مطبوعاتي صورت بگيرد.
وي افزود: از آنجايي كه خودم رسانه اي هستم و خبرنگاران را در توسعه و پيشرفت مسائل فرهنگي و اجتماعي بسيار مؤثر مي دانم، از انتقادهاي به جا و سازنده استقبال مي كنم و آن را حق رسانه ها مي دانم.
زكريايي عزيزي در پايان از همه خبرنگاران حاضر در جلسه خواست براي توسعه و پيشرفت جزيره بيش از پيش فعاليت داشته باشند.

 



مديركل آموزش وپرورش استان: آموزش از راه دورپوشش تحصيلي همدان را افزايش داده است

همدان -خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش از راه دور، پوشش تحصيلي را در استان همدان افزايش داده است.
عباس حسني محتشم افزود: اجراي طرح آموزش از راه دور در استان بسيار مطلوب بوده و از جمله مزاياي آن، افزايش 1/2 درصدي پوشش تحصيلي درسال گذشته است.
وي ادامه داد: همچنين فعاليت مراكز آموزش از راه دور استان زمينه اشتغالزايي براي بيش از 546 نفر از طريق به كارگيري فارغ التحصيلان آموزش عالي فراهم آمده است.
حسني محتشم يادآور شد: اين فارغ التحصيلان به عنوان دبير و عوامل اجرايي در 40مركز مجري آموزش از راه دور استان به كارگرفته شده اند.

 



پيوند 5 عضو مرگ مغزي به بيماران نيازمند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
5 عضو يك بيمار مرگ مغزي در اصفهان به بيماران نيازمند اهدا شد.
«محمد منصوري» 20 ساله كه بر اثر سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود، از مركز آموزشي درماني آيت ا كاشاني اصفهان به مركز آموزشي درماني شهيد چمران اعزام شد.
اين بيمار پس از كسب رضايت خانواده اش مورد عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفت و قلب او به يك بيمار نيازمند اهدا شد. دو كليه اين جوان نيز به دو بيمار پيوند زده شد، كبد و لوزالمعده محمد منصوري نيز براي پيوند به بيمارستان نمازي شيراز فرستاده شد.

 



چاشم سمنان با 2ميليارد تومان آباد مي شود

سمنان -خبرنگاركيهان:
استاندار سمنان در بازديد از دهستان چاشم گفت: 2 ميليارد تومان اعتبار براي عمران و آباداني اين دهستان اختصاص يافته است.
عباس رهي كه به اتفاق معاون عمراني استانداري و جمعي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان و مسئولان ادارات مهديشهر و شهميرزاد ازدهستان چاشم ديدن مي كرد، گفت: براي رفع مشكلات راه، كشاورزي و رفع محروميت و همچنين عمران و آباداني اين منطقه 33 مصوبه در دور سوم سفر هيئت دولت به استان سمنان به تصويب رسيد.
وي افزود: اين دهستان از مناطق بسيار زيبا وگردشگري استان داراي روستاهاي چاشم،پـا قلعه، لرد رودبارو كمرود خطير كوه است كه مردم اين روستاها بسيار محروم و عقب مانده و فاقد امكانات رفاهي مناسب هستند كه بايد در رفع مشكل برق، آب و كشاورزي اهالي اين روستاها تلاش مضاعف داشته باشيم.
وي بر تكميل جاده چاشم به دو آب كه راه ارتباطي استان هاي سمنان و مازندران است تاكيد كرد و ازگازرساني به چاشم خبرداد.

 



مديركل آموزش و پرورش استان: كاهش اعتبارات عمراني همدان اجحاف درحق آموزش و پرورش است

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: كاهش اعتبارات عمراني سال جاري آموزش و پرورش استان، اجحاف درحق آن است.
عباس حسني محتشم، در شوراي آموزش و پرورش استان همدان افزود: محدوديت اعتبارات باعث مي شود كه بيشتر پروژه هاي ما امسال راكد بماند.
وي ادامه داد: از آنجا كه هنگام توزيع اعتبارات عمراني درحق آموزش و پرورش اجحاف شده است، لذا تقاضاي تجديدنظر در جلسه شوراي برنامه ريزي استان جهت افزايش اعتبارات مذكور را داريم.
حسني محتشم يادآور شد: براي رسيدن به حدنصاب 46درصدي سهميه دانش آموزان رشته هاي فني حرفه اي و كاردانش مصوب برنامه پنجم توسعه، بايد تجهيزات و امكانات هنرستان ها و مدارس مربوطه، ارتقا يابد كه اين امر در گرو تامين و تخصيص و جذب 20درصد اعتبارات عمراني است.

 



درخشش دانشجوي بابلي در هلند

بابل- خبرنگار كيهان:
مقاله نرجس عباس زاده به عنوان مقاله برتر در همايش بين المللي هلند شناخته شد.
برپايه اين گزارش مقاله علمي اين دانشجو كه در سال ششم رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بابل در حال تحصيل مي باشد؛ در هجدهمين همايش بين المللي دانشجويان علوم پزشكي كه در كشور هلند برگزار شد به عنوان يك مقاله برجسته تحقيقي در سال 2011 شناخته شد.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

كيش- خبرنگار كيهان: طي احكام جداگانه اي از سوي رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش «حسين زكريايي عزيزي» به سمت معاون فرهنگي و اجتماعي و «فرشاد براتي» به سمت مديركل روابط عمومي اين سازمان منصوب شدند.
رشت- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين «جهاني» به عنوان مسئول جديد حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهادكشاورزي گيلان معرفي شد.
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي «مسلم پورقاسميان» به عنوان فرماندار جديد اراك معرفي شد.
كرج- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان بازرسي كل كشور، سعيد دهقان به سمت مديركل بازرسي استان البرز منصوب شد.
¤مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان البرز «محمد قاسمي» را به سمت سرپرست واحد بقاع متبركه اداره اوقاف و امورخيريه اين استان منصوب كرد.
اسفراين- خبرنگار كيهان: براساس راي شوراي شهر اسفراين مهندس محسن لعل قادري به عنوان شهردار جديد اين شهر انتخاب شد.
اراك- خبرنگار كيهان: براساس حكمي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي، حميدرضا مرادي به سمت معاون فني اين اداره كل منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي مديركل بنياد مسكن استان مركزي، منوچهر احساني به عنوان مدير جديد بنياد مسكن شهرستان دليجان منصوب شد.
¤ طي مراسمي دكتر ياسر ميراسماعيلي به عنوان مدير جديد شبكه دامپزشكي شهرستان دليجان معرفي شد.
خرمدره- خبرنگاركيهان: براساس حكم مديركل ثبت احوال استان زنجان رفيعي به عنوان رئيس جديد اداره ثبت احوال شهرستان خرمدره منصوب شد.
شهركرد- خبرنگاركيهان: طي حكم فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران سرهنگ حسين پورقيصري به سمت رئيس پليس راهور چهارمحال و بختياري منصوب شد.
اصفهان- خبرنگاركيهان: طي حكمي ازسوي فرمانده انتظامي استان اصفهان سرهنگ عرب عامري به عنوان فرمانده انتظامي شهرستان تيران و كرون منصوب شد.
بادرود- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه درحسينيه مركز بادرود برگزارشد حجت الاسلام والمسلمين قاسمي به عنوان امام جمعه جديد اين شهرستان معرفي شد.

 



اجراي طرح آسماني ها در مساجد چهارمحال وبختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال وبختياري از اجراي طرح اوقات فراغت موسوم به طرح آسماني در 256 كانون فرهنگي هنري مساجد استان خبر داد.
حسين گنجي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باعنوان آسماني ها در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان برگزار مي شود.
وي افزود: اين طرح در 256 مركز كانون فرهنگي هنري مساجد و در 40رشته با موضوعات ورزشي، فرهنگي، هنري، عقيدتي، علمي، اردويي و مهارتي به مدت 2ماه از 4تير تا چهارم شهريور ماه سال جاري اجرا مي شود.
گنجي با بيان اينكه توزيع شهرستاني كلاس هاي آموزشي به صورت عادلانه و متناسب با نياز هر شهرستان درنظر گرفته شده است؛ افزود: از تعداد 256 مركز آموزشي، 25مركز در شهرستان بروجن، 28 مركز در فارسان، 32مركز در لردگان، 20مركز در كوهرنگ، 28مركز در اردل، 26مركز در كيار و مابقي در شهركرد فعال هستند.

 



طلاي سازندگان وفروشندگان گيلان غيراستاندارد است

رشت-خبرنگاركيهان:
ازيك هزار و 200واحد طلا فروشي و طلاسازي گيلان تنها يك واحد آن استاندارد است.
اين مطلب رامديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان در نشست اعضاي ستاد هماهنگي صنايع و معادن استان دررشت اعلام كرد و افزود: درهمين ارتباط امسال اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال براي استاندارد سازي و متنوع سازي 3واحد طلافروشي و طلاسازي در شهرهاي رشت، بندرانزلي و صومعه سرا درنظرگرفته شده است.
محمد علي يوسفي افزود: با هماهنگي اتحاديه زرگران، مجامع امور صنفي، اداره بازرگاني و استانداري گيلان طلا فروشي ها و سازندگان و فروشندگان طلا دراين شهر ساماندهي مي شوند.

 



زرين شهري ها صاحب نانوايي الكترونيكي شدند

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
نخستين نانوايي الكترونيكي در زرين شهر فعاليت خود را آغاز كرد.
به گفته دبير تعزيرات آرد و نان شهرستان لنجان اين واحد نانوايي با سرمايه گذاري بخش خصوصي كار خود را آغاز كرده است.
رحمان رحيمي، فروش نان به صورت پيامك و تلفني، عرضه نان آزاد، پيك نان موتوري، كارت پول نان و نوبت دهي به صورت ديجيتالي را از خدمات اين نانوايي برشمرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14