(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 تیر 1390- شماره 19971

فراخوان مشمولاني كه سال 89 تاييديه معافيت گرفته اند
وزير بهداشت: محصولات تبليغي در شبكه هاي ماهواره اي مورد تأييد وزارت بهداشت نيست
شكايت از گراني كرايه ها به تعزيرات حكومتي مي رود
معاون اجتماعي نيروي انتظامي: پليس مرد حق برخورد با زنان بد حجاب را ندارد
درخت گردوي 500 ساله در شهميرزاد واژگون شد
تجهيز بزرگراه هاي پايتخت به دوربين ثبت سرعت
تصادف 9 خودرو در تونل توحيد
صاعقه، 368 رأس دام قزويني ها را از بين برد
متكديان شيراز ماهانه 3 ميليون تومان درآمد دارند
طي چند روز آينده مطالبات معوق چايكاران پرداخت مي شود
دماي هوا در خوزستان از 52 درجه گذشت
با خروج تجهيزات و ماشين آلات امدادي مسئولان كلاردشت 15 روز پس از سيل تنها ماندند
معاون دادستان تهران: قاتل دختر دانشجوبه پزشكي قانوني معرفي شد
رستوران گردان منطقه پاسداران آتش گرفت
لودرها ميدان گنجعلي خان كرمان را زير و رو كردند
جلوگيري از خروج انفرادي زائران عتبات عاليات



فراخوان مشمولاني كه سال 89 تاييديه معافيت گرفته اند

سازمان وظيفه عمومي در اطلاعيه اي مشمولاني كه گواهي كسر خدمت يا نامه بهزيستي را در سال 89 اخذ كرده و تاييديه آن تا پايان خرداد 90 به وظيفه عمومي ارسال شده را فراخواند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد كه مشمولاني كه داراي گواهي كسر خدمت (جبهه، جانبازي والدين و بسيج) تا پايان سال 89 بوده و تاييديه آن نيز حداكثر تا پايان تاريخ 31 خردادماه سال جاري در سيستم جامع وظيفه عمومي ثبت شده است، مشمول مقررات ايثارگران و امدادجويان در سال 1389 خواهند بود.
براساس اين اطلاعيه همچنين مشمولاني كه داراي فرزند معلول يا خانواده هايي كه داراي يك فرزند معلول هستند و در سال 89 براساس اين مقررات اقدام به اخذ گواهي كرده و تاييديه هاي صادره از سوي سازمان بهزيستي در اين مورد را نهايتا تا تاريخ 31خردادماه سال 90 به سازمان وظيفه عمومي ناجا تحويل داده اند يا اين كه در سيستم جامع وظيفه عمومي ثبت شده است نيز در سال جاري براساس آن مقررات مي توانند از اين معافيت بهره مند شوند.
بر اين اساس به اين دسته از مشمولان توصيه مي شود هرچه سريعتر براي ثبت درخواست خود به دفاتر پليس +10 مراجعه كنند.

 



وزير بهداشت: محصولات تبليغي در شبكه هاي ماهواره اي مورد تأييد وزارت بهداشت نيست

درج لوگوي وزارت بهداشت نشانه تأييد محصولات بهداشتي است.
وزير بهداشت گفت: محصولاتي كه در شبكه هاي ماهواره اي تبليغ مي شود به هيچ وجه مورد تأييد وزارت بهداشت نيست.
مرضيه وحيد دستجردي درباره تبليغات محصولات بهداشتي در شبكه هاي ماهواره اي گفت: محصولات بهداشتي تبليغ شده در شبكه هاي ماهواره اي مورد تأييد وزارت بهداشت نيستند و فقط محصولاتي مورد تأييد وزارت بهداشت است كه لوگوي اين وزارتخانه بر روي آن وجود داشته باشد. بارها درباره اين موضوع اعلام كرديم كه اين تبليغات خلاف علم است و عوارض زيادي براي مردم دارد.
وي در خصوص چاپ آگهي هايي در جرايد، فقط با ذكر يك تلفن اظهار داشت: طي مكاتباتي از وزير ارشاد خواستم كه به تمام مطبوعات اعلام كند قبل از درج هرگونه آگهي از محصولات بهداشتي، از داشتن مجوزهاي لازم وزارت بهداشت براي آن محصول اطمينان حاصل كنند.
وزير بهداشت افزود: اگر وزير ارشاد و دستگاه هاي مربوطه كه بر كار مطبوعات و رسانه هاي مكتوب نظارت دارند، به اين موضوع عمل كنند، به طور حتم ديگر شاهد اين گونه مسائل نخواهيم بود و مردم از دچار شدن به عوارض استفاده از اين گونه محصولات در امان خواهند بود.
وي گفت: به هيچ وجه محصولاتي كه در شبكه هاي ماهواره اي تبليغ مي شود، مورد تاييد وزارت بهداشت نيست و آنچه كه در نشريات داخلي تبليغ مي شود، اگر مجوز وزارت بهداشت داشته باشد، لوگوي وزارت بهداشت بر روي آنها وجود دارد.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: در غير اين صورت تخلف صورت گرفته است و اشخاص متخلف مورد پيگرد قانوني از سوي وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت.
وي با اعلام شماره تلفن 09678 از مردم خواست تا شكايات خود را در اين زمينه از طريق اين شماره تلفن به اطلاع وزارت بهداشت برسانند.

 



شكايت از گراني كرايه ها به تعزيرات حكومتي مي رود

معاون امور شهرداريهاي سازمان شهرداريها و دهياريها با بيان اينكه كرايه تاكسي ها غيرقابل تحمل شده است گفت: با شهرداري در خصوص كرايه ها مكاتبه مي كنيم و اگر به نتيجه نرسيديم به تعزيرات حكومتي شكايت مي كنيم.
به گزارش مهر حميدرضا صارمي با بيان اينكه در بخش اتوبوسراني و مترو به دليل مشخص بودن قيمت ها تخلفي وجود ندارد گفت: در حوزه تاكسيراني به طور چشمگيري تخلفات افزايش يافته است.
وي ادامه داد: در خصوص آشفتگي قيمت هاي تاكسيراني با شهرداري مكاتبه اي خواهيم داشت تا وضعيت دريافت بدون ضابطه كرايه تاكسي ها از شهروندان مشخص شود زيرا تاكسي ها حق ندارند چند برابر مصوبه كه توسط فرمانداري ابلاغ شده است كرايه دريافت كنند و در صورت ادامه اين رويه ناچاريم از تعزيرات حكومتي بخواهيم به اين مسئله ورود پيدا كند.
صارمي تاكيد كرد: شكايتها در حوزه كرايه هاي تاكسي بسيار زياد است و قيمت كرايه هاي تاكسي در ترمينال ها و فرودگاهها غيرقابل تحمل است.معاون امور شهرداريها با اشاره به نظارت هاي اين سازمان بر عملكرد تاكسيراني گفت: متاسفانه تاكسيمترها استفاده نمي شوند و اين نشان مي دهد مديريت مسلطي در تاكسيراني وجود ندارد.

 



معاون اجتماعي نيروي انتظامي: پليس مرد حق برخورد با زنان بد حجاب را ندارد

معاون اجتماعي نيروي انتظامي با اشاره به طرح امنيت اخلاقي سال جاري گفت: در اجراي اين طرح هيچ پليس مردي حق برخورد با زنان بدحجاب را ندارد.
سرتيپ دوم پاسدار بهمن كارگر افزود: اگر نمونه اي از برخورد پليس هاي مرد با زنان بدحجاب وجود داشته باشد مردم مي توانند گزارش دهند تا با فرد خاطي برخورد شود.
اين مقام مسئول در نيروي انتظامي ادامه داد: فقط يك نمونه از برخورد پليس مرد با زنان بدحجاب در تهران وجود داشت كه با فرد خاطي برخورد شد.
سردار كارگر تصريح كرد، طرح امنيت اخلاقي در سال جاري، محدودتر، تخصصي تر و هدفمندتر شده است و هر سال كه از اجراي اين طرح مي گذرد، نواقص آن اصلاح مي شود.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي افزود: در اين طرح با موارد عفاف ستيز، هنجارشكن و مانكني ها برخورد مي شود.
سردار كارگر به ايرنا گفت: البته پليس هاي مرد به عنوان محافظ يا راننده، همراه نيروهاي زن حضور دارند اما حق برخورد با زنان بدحجاب را ندارند.

 



درخت گردوي 500 ساله در شهميرزاد واژگون شد

درخت گردويي با قدمت بيش از 500 سال در شهميرزاد بر اثر طوفان شديد واژگون شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهميرزاد، اين درخت ظهر شنبه در شهميرزاد، خيابان ساري، جنب امامزاده يحيي(ع) قرار داشت كه بر اثر طوفان شديد واژگون شد.
درختان گردوي كهنسال كه بيش از 500 سال سن دارند، علايمي شبيه به گوي دارند كه نشان دهنده سن بالاي آنهاست.

 



سردار رحيمي خبر داد
تجهيز بزرگراه هاي پايتخت به دوربين ثبت سرعت

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به راه اندازي مركز هوشمند كنترل ترافيك گفت: تمامي بزرگراههاي پايتخت تا پايان سال به دوربين ثبت سرعت مجهز مي شوند.
سردار حسين رحيمي اظهار داشت: در هفته جاري مركز كنترل هوشمند ترافيك با استفاده از دوربين هاي بزرگراهي در پليس راهور افتتاح مي شود، در اين مركز بلافاصله با تخلفات رانندگي برخورد شده و برگ جريمه در كمتر از سه روز به دست متخلفان مي رسد.
وي ادامه داد: هم اكنون 16 بزرگراه زير نظر پليس بزرگراه قرار دارند اما تا هفته آينده تمامي بزرگراه ها زير نظر اين پليس قرار مي گيرد. اين در حالي است كه تا پايان سال تمامي بزرگراه ها به دوربين ثبت تخلفات و سرعت مجهز مي شوند.
رئيس پليس راهور با اشاره به ممنوعيت تردد هوو در سطح شهر به مهر گفت: از روز گذشته مأموران اجازه تردد به خودروهاي هوو را نداده اند و از ورود اين خودروها به سطح شهر جلوگيري شد.

 



تصادف 9 خودرو در تونل توحيد

برخورد همزمان 9 دستگاه خودرو در تونل توحيد باعث زخمي شدن پنج تن شد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران در ساعت 82:32 شنبه شب از تصادف همزمان 9 دستگاه خودرو در مسير شمال به جنوب بزرگراه چمران در تونل توحيد مطلع شد و آتش نشانان ايستگاه 01 به محل حادثه اعزام شدند.
فرهاد امير سرداري، فرمانده آتش نشانان اعزامي به اين عمليات درباره جزييات اين خبر گفت: در جريان اين حادثه دو دستگاه كاميون و هفت دستگاه خودرو سواري با يكديگر برخورد كرده بودند كه اين رخداد موجب آسيب ديدگي پنج تن از سرنشينان خودروها و ايجاد خسارت مالي شد.
وي افزود: آتش نشانان پس از ايمن سازي محل حادثه افراد آسيب ديده را براي مداوا در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند و خودروهاي حادثه ديده را هم با جرثقيل به خارج از تونل منتقل كردند.

 



صاعقه، 368 رأس دام قزويني ها را از بين برد

بخشدار رودبار الموت شرقي از توابع استان قزوين از تلف شدن 368 رأس گوسفند بر اثر صاعقه خبر داد.
«صادق قندي» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين حادثه به دنبال بارندگي و سيل روزهاي اخير در روستاي هنيز تنكابن به وقوع پيوست و باعث مسدود شدن مسير سه هزار واقع در اين محور بر اثر بارندگي و سيل شد.
بخشدار رودبار الموت شرقي ابراز اميدواري كرد: با توجه به وضعيت نامناسب صاحبان دام هاي تلف شده كه تمامي سرمايه هاي خود را در اين حادثه از دست داده اند، بخش اعظمي از خسارت هاي اين دامداران از سوي ستاد حوادث غيرمترقبه تامين خواهد شد.
قندي يادآور شد: 8 كيلومتر از مسير منطقه سه هزار منتهي به تنكابن نيز در بارندگي روزهاي اخير كه بر اثر گل و رسوبات مسدود شده بود با كمك اداره كل راه و ترابري استان مازندران و پيمانكاران حاضر در اين مسير پاكسازي و بازگشايي شد.
به گفته وي، هم اكنون تردد وسايل نقليه در اين مسير براي خودروها، جهانگردان و مسافران عادي است.
گفتني است؛ بخش رودبار الموت شرقي با 85 روستاي داراي سكنه در 85 كيلومتري شمال شرقي قزوين واقع شده است.

 



متكديان شيراز ماهانه 3 ميليون تومان درآمد دارند

مسئول مجتمع اردوگاهي هدايت شيراز با اشاره به اينكه معتادان جمع آوري شده توسط اين مركز هر روز به طور متوسط 50 تا 100 هزار تومان درآمد دارند، گفت: متكديان به طور متوسط هر ماه 3 ميليون تومان درآمد دارند.
ضياالدين طباطبايي در حاشيه بازديد اصحاب رسانه از مجتمع اردوگاهي هدايت شيراز با بيان اين مطلب به خبرنگار فارس گفت: متكدياني كه در ساعات ابتدايي روز توسط كاركنان اين مركز جمع آوري مي شوند، بعضي اوقات نزديك به 50 هزار تومان پول همراه خود دارند. وي تصريح كرد: اين افراد حساب فراگير دارند و سعي مي كنند پول بسيار با خود حمل نكنند تا در صورت دستگيري دچار مشكل نشوند.طباطبايي افزود: مبالغي كه به همراه اين افراد است، صورت جلسه شده و به همراه شخص توسط ماموران اين مركز به مراكز مربوطه تحويل داده مي شوند.وي با اشاره به افزايش جريمه نقدي اين افراد طي چند ماه گذشته، گفت: در صورت تكرار تكدي گري، اين افراد معادل 90 هزار تا يك ميليون و 200 هزار تومان جريمه شده و در صورت عدم پرداخت اين مبلغ بدل از جريمه به حبس محكوم مي شوند.مسئول مجتمع اردوگاهي هدايت شيراز با اشاره به تعامل با اداره كار و امور اجتماعي و سازمان فني و حرفه اي، خاطرنشان كرد: افراد جمع آوري شده در صورتي كه مستعد و جوياي كار باشند، براي آموزش به سازمان فني و حرفه اي و براي دريافت وام خوداشتغالي به اداره كار و امور اجتماعي معرفي مي شوند.

 



طي چند روز آينده مطالبات معوق چايكاران پرداخت مي شود

رئيس سازمان چاي كشور گفت: 250 ميليارد ريال براي پرداخت مطالبات معوق خريد تضميني برگ سبز چاي از چايكاران شمال كشور تامين شده است.
«علي محرر» روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: با موافقت معاون اول رئيس جمهوري، اين ميزان اعتبار امروز از خزانه داري كل كشور به حساب بانك سپه (بانك طرف قرارداد پرداخت طلب چايكاران) واريز شد و چايكاران طي چند روز آينده مي توانند مطالباتشان را دريافت كنند.
وي ادامه داد: از آغاز خريد تضميني برگ سبز چاي از چايكاران شمال كشور (نيمه اول ارديبهشت ماه) تاكنون، حدود 40 هزار چايكار كه برگ سبز باغ هاي خود را تحويل كارخانه هاي چايسازي داده اند از دولت بابت خريد تضميني 250 ميليارد ريال طلبكارند.
رئيس سازمان چاي كشور يادآور شد: برابر مصوبات شوراي اقتصاد در سال جاري زراعي، دولت برگ سبز چاي درجه يك را از قرار كيلويي شش هزار ريال و درجه دو را كيلويي سه هزار و 300 ريال از چايكاران شمال كشور خريداري مي كند.
هر ساله از فرآوري برگ سبز باغ هاي چاي شمال كشور بيش از 30 هزار تن چاي خشك استحصال مي شود كه ميزان مصرف سالانه چاي خشك در كشور حدود يكصد هزار تن است.

 



دماي هوا در خوزستان از 52 درجه گذشت

شهرهاي مختلف استان خوزستان طي روز گذشته با گرماي بي سابقه مواجه شده اند به گونه اي كه دماي برخي شهرهاي استان خوزستان از مرز 52 درجه گذشت.
به گزارش خبرنگار مهر، اين گرما كه باعث خانه نشيني مردم نيز شد ديروز با هواي شرجي و رطوبت بالا نيز همراه بود هرچند براي مردم شهرهاي جنوبي خوزستان قصه جديدي نيست اما اين بار گرماي شهرهاي شمالي استان خوزستان را نيز گرفتار كرده به گونه اي كه شهرهاي شوشتر و گتوند به عنوان شهرهاي شمالي استان كه معمولا در فصل تابستان هواي مناسبي داشتند نيز با گرماي بيشتر از شهرهاي آبادان و خرمشهر مواجه شده اند.
گفته مي شود اين گرما تا پايان هفته ادامه خواهد داشت و تاكنون استانداري و فرمانداريهاي شهرهاي استان واكنشي درباره اين گرما كه شايد در صورت وقوع در استانهاي ديگر باعث تعطيلي مي شد نداشته اند.
سرپرست هواشناسي استان خوزستان در خصوص گرماي اخير در خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته دماي بيشتر شهرهاي استان خوزستان از مرز 50 درجه گذشت و باعث ايجاد گرماي فراوان در شهرهاي خوزستان شد.
نادر شفي خدايي افزود: در اين بين دماي شهرهاي شوشتر، گتوند، اهواز و رامهرمز 52 درجه گزارش شده است.

 



با خروج تجهيزات و ماشين آلات امدادي مسئولان كلاردشت 15 روز پس از سيل تنها ماندند

شهردار كلاردشت گفت: با خروج بيشتر ماشين آلاتي كه براي كنترل سيل به منطقه آمده بودند، مسئولان كلاردشت 15 روز پس از وقوع سيل تنها ماندند.
عليرضا دادويي مقدم ديروز در گفت وگو با فارس در كلاردشت با اشاره به اينكه سيل در كلاردشت بيش از 55 ميليارد تومان خسارت به بار آورد، افزود: نبود مديران متخصص در زمان بحران و عدم وجود بانك اطلاعاتي از تجهيزات شهرستان و استان تيم هاي عملياتي در بحران را دچار سردرگمي مي كند.
وي اظهار داشت: اگر مديران متخصص زمان بحران در عرصه حاضر باشند از امكانات محدود نيز مي توان به كارگيري بهينه كرد و با برنامه ريزي دقيق از خسارات بيشتر جلوگيري كرد.
دادويي مقدم با اشاره به اينكه سيل در كلاردشت بيش از 55 ميليارد تومان خسارت به بار آورد، افزود: با گذشت بعد از 15 روز از وقوع سيل اكثر تجهيزات و ماشين آلاتي كه براي امدادرساني و كنترل سيل به منطقه وارد شده بودند توسط دستگاه هاي ذي ربط خارج شده اند و مسئولان كلاردشت با امكانات محدود و تجهيزات كم به نوعي تنها مانده اند كه نيازمند توجه است.
شهردار كلاردشت با اشاره به اينكه اين منطقه از كلاردشت در سال 78 به حوزه شهري الحاق شده و قبل از آن شهرداري هيچگونه نظارتي بر ساخت و ساز آن نداشته است، عنوان داشت: پس از الحاق اين منطقه به حوزه شهري، شهرداري توان تملك اين املاك را نداشته است.
وي با گله از مديريت آب منطقه اي كه در آن زمان نسبت به ساخت و سازها و احداث پل بر روي رودخانه سردآبرود بي تفاوت بوده است اين ساخت و سازها را عامل خسارت چند برابري به اين منطقه عنوان كرد.
شهردار كلاردشت همچنين ساخت ديوار حائل، پاكسازي و لايروبي رودخانه سردآبرود را براي جلوگيري از خطرات احتمالي آينده از آب منطقه اي خواستار شد.
وي تاكيد كرد: براساس درخواست هاي گذشته مردم و مسئولان كلاردشت وقوع اين سيل لزوم استقرار پايگاه هاي امداد ونجات، راهدارخانه و ايستگاه هواشناسي را بيش از پيش نشان داده است كه اميدواريم مسئولان امر در اين زمينه نيز اقدام كنند.

 



معاون دادستان تهران: قاتل دختر دانشجوبه پزشكي قانوني معرفي شد

سرويس اجتماعي-
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي امور جنايي از ارجاع پرونده جنايت در پل مديريت به روانپزشكي قانوني خبر داد.
مقارن ظهر چهارشنبه 15 تير ماه بود كه دختري دانشجو به نام مهسا در كنار پل مديريت توسط يكي از همكلاسي هاي پسر خود به نام كوشا به طرز وحشيانه اي با كارد سلاخي مورد هجوم قرار گرفت و كشته شد.
كوشا كه در خانواده اي فرهنگي رشد يافته است در اعترافات اوليه خود پس از دستگيري توسط مردم رد درخواست نامشروع خود مبني بر برقراري رابطه دوستي با مهسا را علت كينه ورزي و در نهايت قتل عنوان كرد.
گفتني است مقتول روز چهارشنبه براي اخذ نمرات ترم آخر تحصيل خود به دانشگاه رفته بود تا طبق برنامه قبلي براي ادامه تحصيل به اتفاق نامزدش به خارج از كشور بروند. كوشا طبق اظهارات اوليه براي اين كه دختر جوان را در حسرت جشن فارغ التحصيلي بگذارد به اين جنايت وحشتناك دست زده است.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي امور جنايي با گذشت نزديك به 4 روز از حادثه گفت: پرونده جنايت در پل مديريت به روانپزشكي قانوني ارجاع شده است.
فريدون اميرآبادي فراهاني ابراز اميدواري كرد اين پرونده تا 2 ماه آينده به نتيجه برسد.
وي افزود: بازسازي صحنه قتل هنوز انجام نشده ولي براي اين كار به زودي اقدام خواهد شد.
اميرآبادي گفت: اولياي دم از مراحل ابتدايي تحقيقات اعلام شكايت كرده و خواستار قصاص شده اند.
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي نيز كه قاتل و مقتول هر دو دانشجويان اين دانشگاه بودند گفت: اين جنايت در خارج از دانشگاه و در حوالي پل مديريت حادث شده و بايد دستگاه هاي مربوطه اين موضوع را پيگيري كنند.

 



رستوران گردان منطقه پاسداران آتش گرفت

رعايت نكردن اصول ايمني و سهل انگاري در سرويس و نگهداري تجهيزات منجر به آتش سوزي در رستوران گردان

 



لودرها ميدان گنجعلي خان كرمان را زير و رو كردند

ميدان تاريخي گنجعلي خان كرمان كه يكي از مهمترين مراكز جذب گردشگر در اين شهر محسوب مي شود بر اثر خاكبرداري به وسيله لودر به تلي از خاك تبديل شده است.
اين ميدان تاريخي طولي معادل 101متر و عرضي معادل 50 متر دارد كه در اذهان كرمانيان مملو از خاطره و صداي پتك مسگران و عطر زيره است.
اما طي هفته گذشته اين ميدان تاريخي شهر كرمان شاهد حضور چندين لودر بود كه كل كف اين مجموعه را زيرو رو كردند و هم اكنون ميدان گنجعليخان كرمان به تلي از خاك تبديل شده است.
دليل اين امر بهسازي كفپوش ميدان عنوان شده است اما كف ميدان در برخي جاها تا نيم متر خاك برداري شده است و درست در زمان جذب توريست و شروع ايام تعطيلات تابستاني مهمترين مقصد گردشگري شهر كرمان مملو از خاك شده است.رفت و آمد ماشينهاي سنگين در بازار شهر كرمان كه در اين ميدان واقع شده است نيز موجب بروز مشكلاتي براي مردم و كسبه و همچنين موجب ترك خوردگي سقف چارسوق بازار بر اثر لرزشهاي زمين شده است.
به گفته يكي از بازاريان شهر كرمان، بر اثر عمليات عمراني كه در ميدان گنجعليخان در حال انجام است بسياري از ابنيه تاريخي كرمان در حال تخريب هستند كه مي توان به عمارت مشرف بر همين ميدان اشاره كرد كه تمام سر در عمارت در حال ريزش است.
يكي از مهندسان ناظر اين طرح در گفت وگو با مهر اظهار داشت: كار خاكبرداري از مجموعه ميدان از يك هفته پيش آغاز شده است و با توجه به حجم كار تاكنون زمان مشخصي براي پايان طرح مشخص نشده است.گفتني است، بارها اين ميدان بازسازي شده است.

 



رئيس پليس گذرنامه ناجا خبر داد
جلوگيري از خروج انفرادي زائران عتبات عاليات

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا از خروج انفرادي افراد از مرزهاي زميني كشور خبر داد.
سردار محمود صادقي با بيان اين كه پليس از خروج انفرادي افراد از مرزهاي زميني جلوگيري مي كند افزود: از زائران عتبات عاليات درخواست مي شود به طور انفرادي به مرزهاي زميني مراجعه نكنند.
صادقي خاطرنشان كرد: زائراني كه قصد عزيمت به عتبات عاليات را دارند بايد از طريق آژانس هاي حج و زيارت براي سفر اقدام كنند.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا در ادامه از شهرونداني كه گذرنامه آنان مفقود شده است، خواست مفقوديت گذرنامه خود را به ادارات صدور گذرنامه اعلام كنند.
وي تصريح كرد: در ادارات صدور گذرنامه فرم هايي در اختيار مراجعه كنندگان قرار مي گيرد تا مشخصات خود را وارد كنند تا گذرنامه هاي آنان به عنوان گذرنامه فاقد اعتبار ثبت شود.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اين كه رسيدگي به گذرنامه هاي مفقود شده شش ماه به طول مي انجامد، تصريح كرد: موارد استثنايي وجود دارد كه افراد براي سفرهاي زيارتي، ماموريت هاي خارج از كشور يا براي معالجه، مي توانند با ارائه معرفي نامه از سازمان يا وزارتخانه هاي مربوطه در صدور گذرنامه مجدد آنان مساعدت مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14