(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 تیر 1390- شماره 19971

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گرگ و ميش تحولات يمن (يادداشت روز)
ساز و كار اجماع اصولگرايان در گزارش اختصاصي كيهان
حلوا(گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
افتتاح چند طرح بزرگ عمراني و صنعتي با حضور رئيس جمهور
پيوند دوباره فتنه سبز و بهائيت اين بار در تورنتو (خبر ويژه)
نشنال ريويو: بهار انقلاب هاي عربي بهار ايران و آيت الله خامنه اي است (خبر ويژه)
به خاطر يك مشت زالزالك! (خبر ويژه)
سعودي ها اطمينان داده بودند كه جلسه سرّي است (خبر ويژه)
نقشه سيا و پنتاگون براي هل دادن تركيه به ميدان مين سوريه (خبر ويژه)
نفوذي هاي جمهوري اسلامي در «فريدام هاوس» واشنگتن! (خبر ويژه)



گرگ و ميش تحولات يمن (يادداشت روز)

حدود يك ماه و نيم از زماني كه علي عبدالله صالح به عنوان معالجه، يمن را ترك كرد مي گذرد. او زماني وارد عربستان شد كه بيش از 70 درصد سرزمين يمن در اختيار مخالفانش قرار داشت و مخالفان در حال پيشروي به سمت مناطق باقي مانده بودند. وضعيت در يمن در فاصله اين 45 روز تفاوت عمده اي نكرده و حضور مردم در صحنه از يك سو و مقابله با مردم از سوي ديگر با همان گرمي ادامه دارد. البته در اين ميان تداوم حضور مردم و حتي گسترده تر شدن آن نشان داد كه عزم مردم براي سرنگوني رژيم حاكم بر يمن كاملا جدي است.
تصاويري كه دو روز پيش از تلويزيون دولتي «اليمن» پخش شد نشان مي داد كه علي عبدالله صالح بشدت بيمار است و در عين بيماري صندلي خود را در صنعا فراموش نكرده است. در عين حال ظاهر اسلامي و محلي او هم حكايت از آن داشت كه او غلبه قدرت مردم يمن بر قدرت هاي بين المللي و منطقه اي و نيز انگيزه قوي اسلامي در سقوط رژيم هاي ديكتاتوري و وابسته را فهميده است. صالح در عين اينكه مي داند، بركناري الاحمر از قدرت به دليل فساد و وابستگي اين خاندان به عربستان و آمريكا خواست اصلي مردم است از يمني ها خواست به خانه هاي خود برگردند و نمايندگان خود را براي مذاكره با نمايندگان او به كاخ رياست جمهوري بفرستند. پخش اين سخنان از رياض و تحت حمايت آل سعود هم نشان داد كه رژيم سعودي به بقاي خاندان الاحمر در قدرت تاكيد دارد و به هيچ وجه مايل نيست موقعيت خود را در اين كشور استراتژيك به خطر بياندازد. اعتراضات شديد مردم يمن پس از نطق صالح نشان داد كه طولاني شدن دوره انتقال قدرت آنان را خسته نكرده است. در خصوص تحولات يمن نكات قابل ملاحظه اي وجود دارد:
1- تاكيد دوباره بر بقاي الاحمر در قدرت به خوبي نشان داد كه عليرغم اينكه شش ماه از آغاز انتفاضه يمن مي گذرد، غرب و رژيم هاي وابسته به آن نتوانسته اند آلترناتيوي براي اين خاندان پيدا كنند چرا كه آلترناتيوي كه توامان مورد پذيرش مردم و غرب باشد وجود خارجي ندارد. اين در حالي است كه از يك سو غرب به خوبي مي داند امكان تداوم زمامداري الاحمر در يمن به سر آمده و از اين رو تاكيد آنها بر بقاي اين خاندان در حكومت را بايد ترفندي براي به دست آوردن زمان تلقي كرد و از سوي ديگر غرب مي داند كه آلترناتيو طبيعي هر رژيمي كه فرو مي ريزد «انتخابات» است. اين انتخابات به غير از اينكه باعث روي كار آمدن رژيمي مردمي و طبعا در نقطه مقابل منافع غرب و همگرايان منطقه اي آن مي شود در همان حال مي تواند به عنوان يك فرمول به ساير كشورهاي منطقه كه رژيم هايي وابسته به غرب دارند، تسري يابد و مطلوبيت هاي استراتژيك منطقه اي غرب را بشدت واژگون نمايد. از اين رو از منظر غرب، تداوم شرايط هرج و مرج گونه كنوني و سرپا نگه داشتن خاندان الاحمر مي تواند از سرعت تحولات بكاهد و مهار آن را آسان گرداند.
2- خاندان الاحمر- علي عبدالله صالح، احمد پسر صالح، شيخ صادق الاحمر (رئيس خاندان) و علي محسن الاحمر (چهره نظامي اين خاندان) به دليل وابستگي شناخته شده به آل سعود البته جايگاهي در ميان مردمي كه خواستار تغييرند ندارند اما شيخ صادق و علي محسن توانستند با بالا بردن تابلوي اعلام برائت از ديكتاتور يمن جايگاهي در ميان رهبران تظاهرات پيدا كنند. در طول اين مدت هرگاه جوانان انقلابي خواسته اند كار را يكسره نمايند و دولت موقت انتقالي را تشكيل دهند، شيخ صادق و علي محسن الاحمر بهانه هايي را آورده و كار را عقب انداخته اند. در اين ميان از آنجا كه شيخ صادق الاحمر رياست قبيله حاشد- كه شامل حدود 70 درصد از مردم مي شود- را بعهده دارد، رهبران جوان تظاهرات در مورد عبور از اين خاندان گرفتار ملاحظاتي مي باشند البته به ميزاني كه از اقتدار علي عبدالله صالح كاسته شده نفوذ قبيله اي خاندان هم دچار نزول شده بخصوص شيخ صادق در دو سال اخير در غياب پدر در رهبري اين قبيله ناتوان بوده و نافرماني در درون اين قبيله افزايش يافته است كما اينكه پيوستن رهبران طوايف و خاندان ها به اعتراضات و شركت آنها در روند سقوط نظام حاكم نشان دهنده موقعيت ضعيف شيخ صادق در رهبري قبيله حاشد مي باشد.
3- طي شش ماه گذشته، رژيم سعودي و غرب تلاش كرده اند تا «شوراي همكاري خليج فارس» را به عنوان تنها نهاد «حل منازعه» و فيصله دهنده جا بياندازند و در نهايت رهبران معترضين را به اين شورا و پذيرش نظرات شورا گسيل نمايند. در اين ميان «جفري فيلتمن»- معاون وزارت خارجه آمريكا در امور خاور نزديك- به عنوان مسئول پرونده يمن بارها به رهبران معترضين يادآور شده است كه آمريكا جابه جايي قدرت در صنعا را مي پذيرد مشروط بر اينكه رهبران نقش شوراي همكاري و به عبارتي نقش عربستان را در حل و فصل نهايي ماجرا بپذيرند. به بيان ديگر آمريكا و عربستان پذيرفته اند كه دوره حكومت صالح در يمن به پايان رسيده اما جابجايي قدرت به روش انقلابي و شيوه مردمي را خطر جدي ارزيابي مي كنند و براي مصون ماندن از آثار جدي آن بر شيوه مذاكره و توافق تأكيد مي نمايند.
4- بررسي وضعيت كنوني يمن به خوبي نشان مي دهد عليرغم آنكه حضور مردم در صحنه بسيار جدي و فزاينده است و حتي مي توان از اين منظر انقلاب يمن را فراگيرتر از انقلاب هاي مصر، تونس و ليبي دانست اما در عين حال عليرغم توافق همه مردم و سران گروههاي معترض به اسقاط نظام سياسي و برپايي نظامي مردمي و ديني، در مورد شيوه رسيدن و نحوه ارتباط با عوامل اثرگذار بر تحولات يمن توافق كاملي ميان آن ها وجود ندارد. سه گروه عمده جنوبي ها، حوثي ها و جوانان طي ماههاي اخير به توافقاتي رسيده اند ولي اين توافق در صحنه عملي چندان كارساز نبوده و به نظر مي آيد آنان هنوز اختلافات خود را درباره «يمن جديد» حل و فصل نكرده اند. نگاه به وضع داخلي و فكري اين سه گروه از چنين موضوعي حكايت مي كند از نظر ايدئولوژيكي حوثي ها خواستار حكومتي ديني هستند اما اين خواسته از سوي نيروهاي جنوب- به رهبري ابوبكر العطاس- مورد پذيرش قرار ندارد جوانان بر روش توافق با خاندان الاحمر وحضور بخشي از آنان در ساختار قدرت تأكيد مي كنند و حال آنكه اين موضوع مورد پذيرش جنوبي ها و حوثي ها نيست. اين اختلاف تا اندازه اي در بخش هاي ديگري از جامعه متكثر يمن نيز ديده مي شوند بعنوان مثال در «تعز» كه ناصريست ها كنترل شرايط را بدست دارند بر مقابله با ارتش تأكيد مي كنند و حال آنكه اين روش مورد پذيرش حوثي ها و جوانان نيست هر چند جنوبي ها از آن استقبال مي نمايند. اين روند به نوعي گروههايي كه تأثيرگذاري عمده اي در صحنه دارند نظير حوثي ها- كه بر 4 استان شمالي يمن تسلط دارند- و جنوبي ها- كه بر 6 استان مسلط مي باشند- را به حالت انتظار و انفعال كشانده است، اين موضوعي است كه رهبري حركت مردم را با كندي زياد مواجه كرده است.
5- همه شواهد و قرائن بيان گر آن است كه احتمالا دوره انتقال قدرت و حاكم شدن شرايط بلاتكليفي و تا حدودي هرج و مرج به طول بيانجامد و ممكن است اين دوره خطير و پرحادثه نزديك به يك سال به درازا بكشد اين البته شرايطي است كه عربستان و آمريكا كه هيچ گزينه «قابل قبول» براي ادامه حاكميت بر يمن در اختيار ندارند را وسوسه كرده و وارد ميدان مي كند. البته در عين حال مي توان گفت يمني ها در طول ماههاي اخير آرام آرام به سمت سطحي از توافق حركت كرده اند همين كه عليرغم مسلح بودن مردم به انواع سلاح هاي نيمه سنگين و سبك، درگيري داخلي چنداني در يمن به وقوع نپيوسته از بلوغ نسبي حركت و رهبران آن حكايت مي كند.
6- آمريكايي ها در آخرين اظهارنظرها و رايزني ها گفته اند تركيب آينده اولا بايد از طريق مذاكره و توافق مشخص شود ثانياً متضمن پذيرش شوراي همكاري بعنوان نهاد حل منازعه و داوري ثالثاً بايد تركيبي از مخالفان و موافقان حكومت فعلي باشد رابعاً حضور نيروهاي جنوب و حوثي ها در اين تركيب بايد حداقلي و غيرمؤثر باشد در واقع فرمول مشترك غرب و سعودي بر حضور احزاب سنتي- شش حزب تشكيل دهنده ائتلاف اللقاء المشترك- نظير حزب اصلاح كه در گذشته رابطه نزديكي با عربستان و آمريكا داشته و طي ماههاي اخير و با مشاهده دامنه وسيع اعتراضات مردمي به صفوف مردم پيوسته اند، تأكيد دارد و اين يعني مصادره انقلاب و ناكام گذاشتن آن اما تظاهرات دو روز گذشته در يمن به خوبي نشان از هوشياري مردم داشت. مردم يمن ضمن سردادن شعار عليه رژيم صالح در همان حال با شدت عربستان و آمريكا را آماج اعتراضات شديد خود قرار دادند. اين نشان مي دهد كه ميان تكاپوي آمريكا و وابستگان آن و آنچه در روي زمين- صحنه عملي- اتفاق مي افتد تفاوت زيادي وجود دارد.
7- يمن اهميت راهبردي فوق العاده اي دارد ولي جايي نيست كه پذيراي هر فرمولي باشد دقيقاً از اين روست كه عربستان به بحرين لشكركشي مي كند ولي در يمن به مراودات سياسي و اجبار از طريق اهرمهاي سياسي بين المللي و منطقه اي چشم مي دوزد. آمريكا نيز با توجه به موقعيت راهبردي يمن، در شرايطي كه چاره اي جز پذيرش تغيير ندارد به عربستان فشار مي آورد تا اينقدر روي بقاياي الاحمر- بطور خاص علي محسن الاحمر- پافشاري نكند و به خارج از اين خاندان فكر كند اما عربستان در شرايطي كه آلترناتيوي براي الاحمر ندارد به هرج و مرج چشم دوخته است از اين رو نبايد در نقش ويژه وابستگان سعودي در درگيري هاي اخير كه با دستور وارد شده اند ترديد كرد اين ها شامل نيروهايي از ارتش، گروههاي سلفي كه عمدتاً در بخش جنوبي منطقه يمن شمالي واقع شده اند و نيروهاي القاعده مي شوند اما به موازات اين هرج و مرج غرب نگراني جديدي پيدا كرده است همين چند روز پيش يك نهاد اطلاعاتي آمريكا پيش بيني كرد كه: «شرايط هرج و مرج مي تواند مخالفان آمريكا را به قدرت برساند و باعث انزواي نيروهاي وابسته به ايالات متحده شود.»
سعدالله زارعي

 



گروه 8+7 چگونه شكل گرفت
 ساز و كار اجماع اصولگرايان در گزارش اختصاصي كيهان

سرويس سياسي -
رايزني هاي اصولگرايان براي دستيابي به ساز و كار وحدت و همگرايي در انتخابات مجلس نهم بالاخره به سرانجام رسيد و تركيب اوليه مدل موسوم به 8+7 تقريبا نهايي شده است.
كميته 15 نفره كه اكنون مورد اجماع كليه احزاب و گروه هاي اصولگراست به اذعان طيف وسيعي از فعالين سياسي مي تواند بهترين و جامع ترين مدل حضور اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم باشد.
مدلي كه پيش از اين در قالب 6+5 در انتخابات مجلس هشتم هم با موفقيت تجربه شده بود.
بر اين اساس كميته 3 نفره كه مولود جلسات اصولگرايان با رئيس جمهور بود و البته روند پر فراز و نشيبي را تا به امروز طي كرد با افزوده شدن 4 عضو روحاني، به 7 نفر افزايش يافت و عنوان «كميته داوري و نظارت» را به خود اختصاص داد.
به گفته حجت الاسلام سالك، حضرات آيات سيدهاشم حسيني بوشهري و عباس كعبي از جامعه مدرسين و حجج اسلام سيدرضا تقوي و سيدمحمدحسن ابوترابي فرد از طرف جامعه روحانيت براي اين كميته معرفي شدند كه با تركيب اين 4 نماينده با كميته 3 نفره سابق، تركيب كميته 7 نفره مشخص شد.
وي همچنين افزود: مقرر شد كه اين كميته 7 نفره، فعاليت خود را تحت عنوان «داوري و نظارت» ادامه دهد.
اطلاعات دريافتي كيهان نشان مي دهد كه آيت الله يزدي نقش برجسته اي در نهايي شدن اين تركيب داشته است. وظيفه اين كميته اين خواهد بود كه بدون ورود به بحث مصاديق، در صورت بروز اختلاف و ناهماهنگي از موضع ناظر و حكم مسئله را ميان 8 عضو ديگر حل و فصل نمايد.
اطلاعات دريافتي خبرنگار كيهان نشان مي دهد تركيب نهايي اين كميته به اين شكل است كه دو نفر از جبهه پيروان خط امام و رهبري، دو نفر از جمعيت ايثارگران و اصولگرايان تحول خواه، يك نفر به نمايندگي از باقر قاليباف، يك نفر به نمايندگي از علي لاريجاني و دو نفر نيز به نمايندگي از گفتمان سوم تير در آن شركت خواهند داشت.
اگرچه تركيب نمايندگان حقيقي اين تشكل ها در كميته 8 نفره هنوز به طور كامل روشن نشده اما دراين زمينه پيشرفت هاي مهمي رخ داده است.
در كنار اين 7 نفر، گروه 8 نفره اي نيز از سوي اصولگرايان پيش بيني شد تا ضمن تقسيم عادلانه حضور همه طيف هاي اصولگرا در فرايند تصميم سازي، بتواند وجه اجرايي اين راهبرد را عهده دار شود.
در اين رابطه نيز سخنگوي جامعه روحانيت تصريح كرد كه كميته 8 نفره با تركيبي از سران اصولگرايي و با عنوان «كميته فعاليت هاي اجرايي حركت اصولگرايي» كار خود را آغاز خواهد كرد.
وي درباره تركيب اين كميته گفت: كميته 8 نفره تركيبي از جبهه پيروان خط امام و رهبري، جمعيت ايثارگران، جمعيت رهپويان و ساير جريان هاي مختلف اصولگرايي است.
هرچند گزينه هاي مطرح شده براي عضويت در كميته 8 نفره موسوم به اجرايي، هنوز قطعي نشده اما گمانه زني هاي فراواني در اين زمينه شكل گرفته و البته افرادي نيز به همين منظور از سوي احزاب مطرح شده اند.
درباره جبهه پيروان خط امام و رهبري موضوع تقريبا روشن است و سخنگوي اين جبهه اطلاعات لازم را اعلام كرده است.
كمال سجادي در اين رابطه از معرفي 4 نماينده اين تشكل براي عضويت در كميته وحدت اصولگرايي خبر داده و گفته است كه شوراي مركزي اين جبهه، محمدرضا باهنر، منوچهر متكي، محمد نبي حبيبي و محسن كوهكن را به اين منظور معرفي كرده است.
بنابراين گزارش قرار است در يك رقابت درون گروهي از اين 4 نفر، 2 نفر براي حضور در كميته 8 نفره انتخاب شوند.
براساس اخباري كه هنوز رسما تاييد نشده، ايثارگران و رهپويان، قرار است حسين فدايي و عليرضا زاكاني را به نمايندگي از خود عازم اين كميته كنند. نماينده علي لاريجاني و محمد باقر قاليباف هنوز روشن نشده است.
دو نفر باقي مانده براي تكميل اين 8 نفر، هم به گرايشات متمايل به گفتمان سوم تير تعلق دارد كه البته تا امروز زاويه خود را با جريان انحرافي به خوبي ترسيم كرده اند. در اين ميان هم گزينه هايي به طور جدي مطرح است كه البته هيچكدام رسما تاييد و اعلام نشده اند؛ شايد بتوان صفارهرندي و آقاتهراني و محصولي را به عنوان گزينه هايي مطرح كرد كه بيشترين شانس را براي معرفي شدن از جانب اين جريان دارند.
با اين حال آنچه در اين ميان از اهميت ويژه اي برخوردار است اعتقاد و اعتماد عمومي اصولگرايان به اين مدل است كه توانسته تمامي اصولگرايان را پوشش داده و وحدت دامنه وسيعي از طيف هاي موجود در اين جريان را محقق سازد.
اجماع، ضرورتي گريزناپذير
اكنون ديگر ترديدي در اين موضوع وجود ندارد كه تنها نقطه اميد جريان فتنه براي عرض اندامي مجدد در عرصه سياسي كشور از حد گذشتن اختلافاتي احتمالي ميان اصولگرايان است كه به طور جدي در كمين آن نشسته اند.
تلاش چشمگير بزرگان اصولگرايي براي دستيابي به مدلي جامع در جهت انسجام بخشي به كنش سياسي اين جريان حاوي اين پيام براي بدنه اجتماعي است كه قوه عاقله اصولگرايان ضرورت پرهيز از اختلاف و تفرق در شرايط حساس فعلي را كاملا درك كرده است.
اصولگرايان امروز به اين جمع بندي رسيده اند كه لازم است با تمركز بر نقاط مشترك، زنجيره اي مستحكم را در برابر دو جريان فتنه و انحراف ايجاد كنند.
بخشي از اين ضرورت ناشي از فضاي داخلي كشور است. خصوصا از اين رو كه برخي از سران جريان فتنه به شدت به اين موضوع اميد بسته اند كه با متفرق شدن اصولگرايان، نوعي «اغتشاش گفتماني» در بين نيروهاي هوادار انقلاب ايجاد شود و در نتيجه گفتماني به نام اصولگرايي به پايان برسد.
بخش دوم اين ضرورت مربوط به طرف خارجي و طراحي هاي خطرناكي است كه براي آينده كرده است. اكنون در اين باره ترديدي وجود ندارد كه دشمن خارجي بيش از هر چيز در ماههاي آينده روي افزايش منازعه قدرت در ايران و در نتيجه آن افزايش نارضايتي داخلي تمركز كرده است كه طراحي مدلي براي اجماع اصولگرايان مي تواند بخش عمده اي از اين طراحي را خنثي كند.
جالب است كه اخيرا مصطفي تاج زاده نيز خطاب به فعالين اصلاحات تاكيد كرده است كه مراقب باشيد در تلاش هاي انتخاباتي خود، حساسيت مشترك اصولگرايان را براي اجماع بر مقابله با اصلاحات برانگيخته نسازيد. به اين ترتيب روشن است كه جريان فتنه در برنامه ريزي هاي آينده خود محاسبه جدي روي اختلافات دروني اصولگرايان كرده و بويژه اميد دارد كه طرح موضوع جريان انحرافي جبهه اصولگرا را به بن بست برساند.اما طراحي سازوكار جديد نشان مي دهد موضوع جريان انحرافي همانند مسئله فتنه 88 نه فقط به عاملي براي تفرق اصولگرايان تبديل نشده بلكه به وحدت آنها كمك هم كرده است.
جوسازي هاي ضدانقلاب
با توجه به روشن شدن دورنماي وحدت اصولگرايان، خيز انتخاباتي فتنه گران اين بار نيز از مدتها پيش از انتخابات، شروع شده است.
فتنه گران اين روزها فارغ از بهره گيري از تمام توان و امكانات خود در تلاشند تا زمينه را براي بازسازي دوباره فتنه 88 و مخدوش ساختن مشاركت مردم پاي صندوق ها، فراهم آورند. موج رسانه اي ايجاد شده پس از اظهارنظر فرمانده سپاه در خصوص اظهارات خاتمي و القاي توهم دخالت دولت در مهندسي انتخابات آتي همگي گوشه اي از اين تلاشها براي ضربه زدن به منافع ملي است.
اصلاح طلبان كه اين بار مي دانند كه توان برپايي مجدد غائله هاي خياباني و اثربخشي اجتماعي را نداشته و هرگز نخواهند توانست در ميان لايه هاي مردمي، جايگاهي براي خود دست و پا كنند، تمام همت خود را براي ايجاد چالش هاي سياسي در روند برگزاري انتخابات مصرف كرده اند.
اخبار ضد و نقيضي كه با همين هدف از سوي رسانه هاي ضدانقلاب مكرر منتشر مي شود، شاهد گويايي بر همين ماجراست. اصلاح طلبان، طي روزهاي اخير و در جريان رايزني هاي جريان اصولگرا براي نهايي كردن مدل 8+7، تلاش فراواني كردند تا با طرح نام آيت الله جنتي به عنوان يكي از گزينه هاي اصولگرايان در كميته وحدت، زمينه را براي وارد كردن اتهامات قديمي به شوراي نگهبان هموار كنند.
اين خبر اما به سرعت از سوي ترقي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه تكذيب شد. وي حضور آيت الله جنتي در جمع انتخاباتي آيات مهدوي كني و يزدي را شايعه عنوان كرد و گفت: اين شايعات براي جلوگيري اصولگرايان از موفقيت در كسب وحدت حداكثري طراحي شده است.
با اين حال مي توان ديد كه بازي «مخدوش سازي انتخابات» از هم اكنون مجدد آغاز شده كه جلوگيري از آن اين بار دقت نظر و هماهنگي بيشتري را در بخش اجرايي انتخابات طلب مي كند.

 




حلوا(گفت و شنود)

گفت: مدعيان اصلاحات درباره انتخابات آينده مجلس بدجوري به جان هم افتاده اند.
گفتم: دعوا سر چيه؟!
گفت: يك عده مي گويند بايد در انتخابات شركت كنيم و يك عده ديگر مي گويند بايد انتخابات را تحريم كنيم!
گفتم: حالا چه كسي گفته كه قرار است به وطن فروشان و عوامل نشان دار آمريكا و انگليس و اسرائيل اجازه شركت در انتخابات داده شود؟!
گفت: چه عرض كنم؟! مثل اين كه يادشان رفته در جريان فتنه 88 چه جنايت ها و خيانت هايي مرتكب شده اند؟!
گفتم: شوهري به همسرش گفت براي ناهار حلوا درست كن! همسر گفت؛ پس نيم كيلو آرد بخر با 5 كيلو روغن! يارو با تعجب پرسيد 5 كيلو روغن براي نيم كيلو آرد؟ و همسرش گفت؛ مرد حسابي! هم من مي دونم و هم خودت مي دوني كه حلوايي در كار نيست، پس بذار چرب تر باشه!!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ رزمايش هفته گذشته در آبهاي آزاد خليج فارس و درياي عمان سرفصلي براي پايان دادن به حضور نكبت بار بيگانگان در خليج فارس است و رهايي مردم منطقه از كشتار و تجاوزي كه مدتهاست استكبار با اين حضور بر مسلمانان منطقه تحميل مي كند. اين رزمايش همچنين همراهي با بيداري اسلامي است كه منجر به پاكسازي سرزمينهاي اسلامي از لوث وجود آمريكايي ها و ديگر همراهان آنها خواهد شد.
طالعي
¤ غربي ها از شوراي انقلاب مردم يمن خواسته اند كه بپذيرند علي عبدالله صالح رئيس جمهور فراري به عربستان به عنوان يك شهروند به كشور يمن برگردد. با توجه به شيطنت هايي كه پشت اين سناريو وجود دارد پذيرفتن چنين درخواستي خيانت به انقلاب اين كشور و خون شهيدان انقلاب يمن است.
مرداني
¤ وقتي در علوم انساني كه در دانشگاهها تدريس مي شود تحول اساسي به وجود نيايد و به اساتيد ارزشي ميدان ندهند نتيجه كار همين مي شود كه در دانشگاههاي كشور دروس دانشجويان به چند واحد درس يا چند جزوه 30 تا 50 صفحه اي محدود بشود.
حسيني - كارمند دانشگاه
¤ در يكي از قسمت هاي سريال ساختمان پزشكان خانم منشي كه لباس عروس پوشيده بود با وقاحت تمام از آقايان حاضر در جلسه در مورد لباسي كه پوشيده بود نظرخواهي مي كرد. وقتي در رسانه ملي كشور عفت عمومي زير پا گذاشته مي شود از ديگران چه توقعي مي توانيم داشته باشيم؟
4020---0919
¤ زمستان سال جاري كه موعد انتخابات است مردم با حضور در پاي صندوقهاي راي خادمين خود را از بين افراد ساده زيست و ولايتمدار انتخاب مي كنند.
غفاري از دزفول
¤ صدا و سيما با پخش سريالهايي از قبيل «سراب» و عادي سازي روابط نامشروع مرزهاي حياي موجود در جامعه را تضعيف مي كند. واقعا كدام دختر محجبه و نجيبي در دانشگاه نام همكلاسي مذكر خود را با اسم كوچك صدا مي زند!
7740---0912
¤ شما را به خدا از برخورد با مفاسد بويژه ديشهاي ماهواره و بي بندوباري و بدحجابي خبر و گزارش تهيه و باعث دلگرمي عزيزان ناجا باشيد، شما بيش از همه در پيشگاه خداوند مسئول خواهيد بود.
2088---0915
¤ ضمن ارادتي كه به سردار جعفري دارم ، در مورد بازگشت خاتمي به عرصه سياسي پس از توبه و انزجار از جريان فتنه بايد عرض كنم كه گناه خاتمي بزرگ تر از برخي سران فتنه است چرا كه وي چشم فتنه و بسترساز فتنه بود او پس از ملاقاتهاي مخفي با امثال جورج سوروس و ... و بيست سال رايزني با كفر و شرك و نفاق اميد استكبار جهاني در داخل كشور است و تمام همكاران سابق وي يا به نوكري دشمنان تابلودار نظام در آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان و اسرائيل غاصب به سر مي برند و يا در حال محاكمه اند.
علي ايزدپناه
¤ كساني كه به بهانه جريان انحرافي كليت دولت را كوبيدند با اين كارشان آمريكا را خوشحال كردند چرا كه مي بينيم شخصيت هاي حامي فتنه و آنهايي كه سكوت اختيار كرده بودند در حال حاضر به جنب و جوش افتاده اند و به قول معروف جان گرفته اند.
3430---0936
¤ از مسئولين محترم صدا و سيما درخواست مي شود كه هر30 شبكه استاني را از طريق فرستنده ديجيتالي به طور همزمان و شبكه و كانال مستقل و جداگانه روي آنتن برده و قابل پخش و دريافت براي تمام مردم كشورمان قرار دهند.
0177---0910
¤ از رئيس محترم بازرسي كل كشور كه اعلام نمودند با هرگونه تخلفي به شدت برخورد مي كنند درخواست مي كنم سري به روستاي زيارت گرگان چه قبل از روستا و چه بعد از روستا بزنند و در ميان جنگل ها با تخريب درختان ملاحظه كنند كه چه كساني در زمين جنگل برج هاي آسمان خراش كاشته اند.
قربان احمدي
¤ آيا از وزير محترم آموزش و پرورش حق داريم سؤال بكنيم به چه دلايلي اضافه كاري كادر اجرايي مدارس و همچنين مديران جانباز در شيراز از سال گذشته تاكنون پرداخت نشده است؟
7739---0917
¤ از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه درخواست مي شود علت افزايش بيش از 140% كرايه ريالي بخش خصوصي بلوار ابوذر به بهارستان را اعلام كند و در صورت غيرقانوني بودن با متخلفين برخورد لازم را به عمل آورد.
جمعي از اهالي بلوار ابوذر
¤ به رغم تمديد بازنشستگي پيش از موعد توسط مجلس و دستور اجراي آن توسط دولت، آموزش و پرورش به دليل نبود بودجه از اجراي آن طفره مي رود از دولت درخواست حل مشكل ياد شده را داريم.
جمعي از فرهنگيان
¤ شهرداري منطقه 5 همزمان مجوز ساخت دو مجتمع بزرگ تجاري را جلوي بازار تره بار بلوار فردوس داده است و آنها نيز علاوه بر پياده رو قسمتي از خيابان را هم تصرف كرده اند و با توجه به مشكل ترافيك اين مسير كه حتي خودروها در يك لاين حركت مي كنند تكليف عابر پياده و بچه هاي خردسال و افراد مسن چه مي شود؟
4537---0912
¤ با وجود اطلاع مسئولين از قطعي و كمبود آب شرب رباط كريم، گلستان و اسلامشهر چرا هيچ اقدام عملي در جهت رفع يا كاهش مشكلات صورت نمي گيرد.
9455---0935
¤ خانه اي را كه سال گذشته و در اطراف شهرستان مشهد مي توانستيم با 6 ميليون تومان پول پيش و كرايه 20 هزار تومان اجاره بكنيم امسال با 100هزار تومان هم اجاره نمي دهند مسئولين كشور به جاي درگيري با يكديگر به فكر گره گشايي از مشكلات مردم باشند.
1384---0938
¤ طي سه سال گذشته چندين نامه الكترونيكي به دفتر رياست محترم جمهوري ايميل كرده ام هنوز به هيچ كدام از اين نامه ها جواب نداده اند تصور بفرماييد اگر نامه ها از طريق پست ارسال مي شد چه اتفاقي مي افتاد. شايد در دوره پانزدهم رياست جمهوري جواب مي دادند كه نامه هايم را دريافت كرده اند.
8732---0913
¤ 25 درصد افزايش بدي آب و هوا براي كارمندان قراردادي كار معين در استان خوزستان لحاظ نمي شود. آيا سزاوار است كارمندان قراردادي در جنبه هاي مختلف اين تسهيلات محروم باشند و زندگي سختي را بگذرانند.
7626---0916
¤ آب شرب محله شريف آباد شهر شيرود تنكابن در مازندران هم كيفيت خوبي ندارد و هم به صورت پي درپي قطع مي شود. از مسئولين محلي تقاضا داريم احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند.
1894---0912
¤ در خيابان شوش شرقي خيابان شهيد محمدعلي سعيدي ميوه فروش هاي دوره گرد كه اكثرا افغاني هستند آخر شب تمام آشغال ميوه ها را همراه با كاغذ و پوشال داخل جوي آب مي ريزند. بوي تعفن منطقه را برداشته است. آيا سزاوار است كه هر ساله عوارض هاي گوناگون به شهرداري بپردازيم ولي در طول سال عذاب بكشيم و زندگي راحتي نداشته باشيم.
اهالي محل
¤ در قبض هاي جديد برق كه ارسال شده برق خانگي 10 درصد و برق تجاري گاه تا 45 درصد گران شده است. وزير محترم نيرو چگونه مصاحبه مي كند و مي گويد آب و برق گران نشده و نمي شود؟
سنقري
¤ با توجه به مصوبه مجلس مبني بر شهر شدن روستاهايي كه بالاي 3500 نفر جمعيت داشته باشند روستاي ديزج شيخ سرجان از توابع بخش انزاب شهرستان شبستر آذربايجان شرقي قريب به 4 هزار نفر جمعيت دارد. چندين بار مسئولين استان بر تبديل شدن آن به شهر قول مساعد داده اند ولي تا به حال خبري نيست. از مسئولين محترم استان تقاضاي اقدام عملي در اين زمينه را داريم.
جمعي از اهالي روستاي ديزج شيخ سرجان

 



امروز در آذربايجان غربي صورت مي گيرد
افتتاح چند طرح بزرگ عمراني و صنعتي با حضور رئيس جمهور

اروميه- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: امروز با حضور رئيس جمهوري، چهار طرح بزرگ صنعتي و توليدي به بهره برداري مي رسد.
وحيد جلال زاده در اروميه افزود: در اين سفر فاز 5 و 6 نيروگاه اروميه، واحد توليدي واكسن تب برفكي مهاباد، كارخانه سيمان آذرآبادگان خوي و راه آهن مراغه- مياندوآب به دست رئيس جمهوري افتتاح خواهد شد.
وي اضافه كرد: 2 فاز از نيروگاه سيكل تركيبي اروميه با 1800 ميليارد ريال سرمايه گذاري احداث و تكميل شده كه با بهره برداري از آن براي 20 نفر زمينه اشتغال فراهم مي شود.
استاندار آذربايجان غربي گفت: كارخانه توليد واكسن تب برفكي مهاباد بزرگترين كارخانه در سطح خاورميانه و سومين كارخانه در جهان است كه با 410 ميليارد ريال سرمايه گذاري زمينه اشتغال 25 نفر را فراهم مي كند.
وي افزود: با بهره برداري از اين واحد توليدي علاوه بر بي نيازي كشور به واردات اين محصول بخش مهمي از نياز كشورهاي منطقه نيز به اين دارو تأمين خواهد شد.
وي از كارخانه سيمان آذرآبادگان خوي نيز به عنوان سومين طرح افتتاحي رئيس جمهوري ياد كرد و گفت: اين واحد توليدي كه با يكهزار و 500 ميليارد ريال سرمايه گذاري احداث شده است، سالانه افزون بر يك ميليون تن سيمان توليد مي كند.
جلال زاده گفت: با بهره برداري از اين واحد و كارخانه سيمان بوكان و طرح توسعه سيمان اروميه حجم توليد سيمان در آذربايجان غربي به 4 ميليون و 200 هزار تن خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: در سفر رئيس جمهوري همچنين راه آهن مراغه- مياندوآب نيز مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
جلال زاده گفت: اين راه آهن بخشي از طرح بزرگ راه آهن مراغه به اروميه است كه در 48 كيلومتر طول احداث و تجهيز شده است.
به گفته جلال زاده تاكنون براي اجراي راه آهن مراغه- اروميه افزون بر يك هزار و 180 ميليارد ريال هزينه شده كه 710 ميليارد ريال آن مربوط به قطعه مراغه- مياندوآب مي باشد.
به گفته استاندار آذربايجان غربي با بهره برداري از اين طرح ها براي 250 نفر به صورت مستقيم و 400 نفر به طور غيرمستقيم زمينه اشتغال فراهم شده است.

 



پيوند دوباره فتنه سبز و بهائيت اين بار در تورنتو (خبر ويژه)

شركت كنندگان در يك نشست حمايت از بهائيت، خواستار حمايت از فتنه سبز شدند.
اين نشست با حضور شماري از عناصر ضدانقلاب بهايي يا مستخدمان سازمان صهيونيستي-انگليسي بهائيت در تورنتو كانادا برگزار شد و در آن از جمله رامين جهانبگلو، عبدالكريم لاهيجي، نگار متحده، دايان علايي، منصور فرهنگ، مهرانگيز كار، همايون كاتوزيان، فرزانه ميلاني، محمود صدري، كامران اقبال، ليلي پورزند، آرش نراقي،عليرضا نامورحقيقي، شهرام خلدي و... حضور داشتند. گفته مي شود محمد توكلي ترقي، مينا يزداني و تاد لوسون در برپايي اين كنفرانس سه روزه نقش داشته اند. مركز بهائيان در فلسطين اشغالي واقع است و اين فرقه مشخصا از سوي رژيم صهيونيستي و انگليس و آمريكا حمايت مي شوند ضمن اينكه ارتباط وثيقي با لژهاي ماسوني جهان دارند.
سخنراناني نظير جهانبگلو در اين نشست مدعي بخشايش و آشتي ملي و صلح و آشتي شدند و جهانبگلو تصريح كرد جنبش سبز نيازمند يك رهبري اخلاقي است. من معتقدم جنبش سبز اين سرمايه اخلاقي را ايجاد كرده است.
وي در حالي ملت ايران را فاجعه زده و درگير انواع زخم هاي تاريخي خواند و از بخشش سخن گفت كه سازمان اختاپوسي بهائيت پايه گذار انواع خشونت ها و سركوب ها و جنايت ها و چپاول ها به ويژه در دوره 25 ساله حاكميت پهلوي دوم بوده است. بسياري از سران ارشد ساواك و ارتش رژيم پهلوي، بهايي يا مطيع سران اين فرقه استعمار ساخته و انحرافي بودند و متهمان اول جنايات پهلوي هستند. برخي ديگر از عناصر بهايي با به دست گرفتن اركان سياست و اقتصاد و فرهنگ كشور در روزگار طاغوت، به شكل سازمان يافته و انبوه و مهندسي شده، به غارتگري و ويرانگري تمام بنيان هاي اقتصادي و فرهنگي كشور پرداختند و خود مقدمه سركوب و اختناق در روزگار پهلوي بودند.
يادآور مي شود در جريان حرمت شكني وقيحانه فتنه گران در روز عاشوراي سال 88، شماري از عناصر بهايي دستگير شدند. برخي از نويسندگان جريان فتنه سبز در خارج (نظير عبدالله كلانتري) همان ايام رسما از عبيدالله بن زياد و يزيد (لعنه الله عليهما) در مقابل امام حسين ستايش كردند، در حالي كه موسوي نيز حرمت شكنان را مردمان خداجو مي خواند! اين فرقه استعمار در ظاهر طرفدار جدايي دين از سياست است و خود را غيرسياسي معرفي مي كند اما در عمل جزو سياست زده ترين و افراطي ترين گروهك هاست.



 



نشنال ريويو: بهار انقلاب هاي عربي بهار ايران و آيت الله خامنه اي است (خبر ويژه)

يك نشريه آمريكايي نوشت: واشنگتن در حال واگذاري جنگ به ايران در چند جبهه است بي آن كه راهبردي براي شكست دشمن اصلي اش داشته باشد.
نشنال ريويو با بيان اينكه «ايران در چند جبهه در حال جنگ با آمريكاست» نوشت: «سپاه پاسداران، جنبش حماس، حزب الله لبنان و جهادي هاي افغانستان همه زير نفوذ تهران قرار دارند و در حالي كه بازي عراق پايان يافته است، آمريكا در اين بازي شكست خورده است. ايران از مدت ها قبل زمينه را براي خروج نيروهاي آمريكايي به اين شكل آماده كرده كه خروج از پيش برنامه ريزي شده اين نيروها را به مانند شكست آمريكا در عراق نشان دهد. اين امر تنها در عراق رخ نمي دهد، بلكه ايران نفوذ در افغانستان را نيز شدت بخشيده است. دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در اين راه بسيار به آنها كمك كرده است، خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان نه با توجه به شرايط واقعي افغانستان كه به دلايل سياسي روي مي دهد. به همين دليل دشمنان ما كه ايران اصلي ترين آنها را تشكيل مي دهد، مي توانند به هر شكلي كه بخواهند از آن استفاده كنند.»
اين گزارش حاكي است: در شرايطي كه نيروي هوايي آمريكا به دليل مخالفت هاي حامد كرزي رئيس جمهور افغانستان و دوست صميمي تهران فلج شده، مقابله با حملات بسيار دشوارتر از قبل است. نكته مهم تر آن كه كرزاي به دليل پروژه دولت دموكراتيك اسلامي آمريكا به اين مقام رسيده بود. سربازان آمريكايي چند ماه باقي مانده را بايد به دفاع از خود بگذرانند. كرزي و دولت ايران توانسته اند توافقنامه امنيتي و دفاعي تهران- كابل را نهايي كنند. در همين حال، جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق نيز در نشست اخير مبارزه با تروريسم ايران با آيت الله سيد علي خامنه اي رهبر عالي ايران ملاقات كرد و ترانه ضدآمريكايي خود را به بهترين شكل اجرا نمود.
نشنال ريويو مي افزايد: «سفر اخير معاون اول رئيس جمهوري ايران به عراق و ملاقات وي با نوري المالكي نخست وزير اين كشور موفقيت ديگري در زمينه پروژه دموكراسي اسلامي بود. دو كشور در حالي كه روابط فرهنگي، اقتصادي و امنيتي خود را تقويت مي كردند ماه گذشته را كه در آن 15 آمريكايي در عراق كشته شده اند، گرامي داشتند. با راهبرد اوباما در عراق ما بغداد را براي ايراني ها ساخته ايم و اكنون در حالي از آن خارج مي شويم كه بيشتر به دولت ايران نزديك است».
دو هفته نامه آمريكايي همچنين با اشاره به انقلاب هاي منطقه مي نويسد: «اگر آمريكا دشمن خود را آزادانه رها سازد و خود به تعريف و تمجيد از بهار عربي مشغول شود، به معناي فرارسيدن بهار ايران و آيت الله خامنه اي است. واقعيت ناخوشايند اين است كه اگر آمريكا راهبردي براي شكست دشمنانش مطرح نسازد، بايد با عواقب دشواري مواجه شود. زيرا آنها فرصت هاي بي شماري براي نشان دادن خود به دست مي آورند كه واشنگتن نه مي تواند آنها را حل كند و نه طرح قانع كننده اي براي آن ارائه دهد. اگر آمريكا نتواند در نبردهاي فعلي خود پيروز شود بايد هر چه زودتر به خانه بازگردد. شرايط فعلي با شرايط سال 1983 متفاوت نيست كه حزب الله پايگاه تفنگداران دريايي آمريكايي را منهدم كرد.
نشنال ريويو نوشت: ايران با آمريكا در جنگ است، اگر آمريكا نتواند اين جنگ را ببرد قطعا بازنده است.

 



به خاطر يك مشت زالزالك! (خبر ويژه)

يكي از سران گروهك منحله فدائيان خلق، تحركات خاتمي براي حضور در صحنه انتخابات و بازگشت به حاكميت را «چاهي بر سر راه جنبش سبز» توصيف كرد.
علي كشتگر كه با رسانه هاي وابسته به سازمان سيا نظير گويانيوز و راديو فردا همكاري مي كند، در گويانيوز نوشت: آنچه خاتمي مي كند نه براي حفظ اعتماد عمومي بلكه براي جلب اعتماد نظام است.
وي همچنين تصريح كرد كه تحركات خاتمي موجب توهم زدايي از جنبش سبز خواهد شد. كشتگر از اصلاح طلبان خواست چاه سر راه جنبش سبز نگذارند و خودكشي نكنند.
همزمان سايت ضدانقلابي اخبار روز به روحيات فرصت طلبان طيف همسو با خاتمي حمله كرد و نوشت: سخن از شركت كردن يا شركت نكردن تعداد بيشتري، مثلاً، ده نفر يا صدنفر يا هزار نفر يا نمي دانم چند نفر در انتخابات اسفند ماه مجلس نيست. سخن از وادادن است. سخن از وفاداري است در برابر خيانت. سخن از خنجر است و پشت. و سخن از غربال است. غربالي كه نخاله را از سره، و ناخالص را از خالص، جدا مي كند. طبعاً روي چنين سخني با توده ها نمي تواند باشد. و نيز- در جهت معكوس آني با سفلگاني هم نمي تواند باشد كه چه در هيأت دوست، و چه در هيأت دشمن، چه در هيأت «راديكال» و سرنگوني طلب و برانداز، و چه در هيأت «اصلاح طلب»، و يا مثلاً در هيأت ناصح خيرخواهي كه به جز انديشه شر به سر ندارد، دشمني با جنبش را پيشه كرده اند، و هيچ فرصتي را براي ضربه زدن به آن از دست نمي دهند. روي چنين سخني نه با اين ها و نه با آن ها، بلكه با كساني است كه خود را سران و راهنمايان و سخنگويان «جنبش سبز»، به حساب مي آورند كه گفت «رهنمايي چه داني، تو كه ره نداني؟
نويسنده اخبار روز با تأكيد بر قصد فتنه سبز مبني بر براندازي نظام و در عين حال بن بست اين حركت ضد انقلابي نوشت: در غياب موسوي، رهنورد و كروبي، جمعي از «همرهان سست عناصر» با چشم هاي سرمه كشيده از خون دلمه شده و تن هاي كبود شده كشتگان و اسيران جنبش، به رژيم چشمك مي زنند و برايش ناز و عشوه و قر و غربيله مي آيند تا مگر نقشي هم به آن ها داده شود. جمعي از اينان آن قدر پست هستند كه براي رسيدن به اين هدف، و براي ابراز ندامت از گذشته، حتي از «جنبش سبز و همراهان آن نيز اعلام برائت مي كنند. من اينان را با همه پستي و دون مايگي اشان، بر ديگراني كه همچنان از «جنبش سبز» سخن مي گويند و حتي خود را سخنگوي آن نيز مي نمايانند، اما درصدد قباي ننگ بر تن جنبش پوشانيدن هستند ترجيح مي دهم. آن دسته نخست، به انفعال خود به رياكاري خود، و به خنجر از پشت زدن خود، معترف، و اي بسا مفتخر است؛ و اين دسته دوم اما نه. به قول سعدي؛ هرگز ايمن ز مار ننشستم- كه بدانستم آنچه خصلت اوست
زخم دندان دشمني بتر است- كه نمايد به چشم مردم، دوست!
نويسنده در پايان تأكيد مي كند: مي خواستم نام مقاله را به خاطر يك مشت زالزالك» بگذارم اما فاجعه را جدي تر از اين حرف ها يافتم. كشته نداديم، كه سازش كنيم.
جالب اينجاست كه نويسنده در اروپا اقامت دارد و اساساً قواره اش به هزينه دادن و كشته شدن و مبارزه نمي خورد!

 



سعودي ها اطمينان داده بودند كه جلسه سرّي است (خبر ويژه)

افشاي نشست خيانت آلود شماري از عناصر ضد انقلاب تجزيه طلب با بودجه سفارت عربستان در لندن، نوري زاده را به واكنش واداشت.
در نشست ياد شده برخي عناصر تجزيه طلب و تروريستي از جمله سران گروهك كومله حضور داشتند و نوري زاده در همان نشست كه اخبار آن به بيرون درز كرده، پيشنهاد مي كند ايران تجزيه شود و استان خوزستان- كه آن را استان عربستان مي نامد- به سعودي ها واگذار شود! افشاي اين سخنان آن هم در نشستي با بودجه و كمك مالي سعودي ها، باعث اعتراض حتي در ميان برخي محافل ضد انقلاب شد.
نوري زاده در پي لو رفتن ماجرا ضمن مصاحبه اي گفت: نشست مذكور در لندن «در بسته» بود و قرار نبود بحث ها عمومي شود. ما جلسه را پشت درهاي بسته برگزار كرديم و قرار بود بحث ها به بيرون درز پيدا نكند، چون وقتي قابل انتشار شد، سر و صدا ايجاد مي كند.
وي اضافه كرد: جلسه به اين دليل باز نبود كه هدف سياسي پشت آن نبوده است. چون اين جلسه دردشناسي[!!] بود. اين كنفرانس ربطي به كنفرانس پاريس و ماجراي سردار مدحي نداشت.
منابع مطلع ضمن تصريح بر اين كه نوري زاده در نشست محفلي مذكور، از تجزيه خوزستان و واگذاري آن به رژيم سعودي سخن گفته، مي گويند نوري زاده به واسطه راه اندازي اين نشست چند هدف را دنبال مي كرده است: اول، سركيسه كردن سعودي ها كه در بهار انقلاب هاي منطقه، اوضاع وخامت آلودي دارند و به همين دليل آماده سركيسه شدن هستند و دوم، رفع اتهام جاسوسي براي وزارت اطلاعات ايران به واسطه دعوت از گروه هاي تجزيه طلب(پس از لو رفتن همكاري با محمدرضا مدحي). به عبارت ديگر نوري زاده عمدا سران كومله و... را دعوت كرده و حرف هاي تند خارج از قواره خود زده تا ضديت او با جمهوري اسلامي، احراز رفع اتهام جاسوسي براي وزارت اطلاعات شود!! برخي محافل ضد انقلاب با اشاره به لو رفتن محتواي مذاكرات نشست هايي نظير نشست پاريس و لندن و... كه ويژگي مشترك آنها حضور نوري زاده بوده است، هشدار داده اند كه وي حلقه مكمل نفوذي هايي چون مدحي و... براي جمع آوري اطلاعات از عمق نشست هاي اپوزيسيون است. جاسوسي چندجانبه نوري زاده براي سرويس هاي مختلف صرفا در قبال پول و بعضا با اهداف متناقض، بدگماني نسبت به وي را در ميان محافل اپوزيسيون تقويت كرده است اگرچه از نگاه وزارت اطلاعات افرادي چون نوري زاده به هيچ وجه قابل اعتماد نيستند مگر آنجا كه تصاوير و اسنادي را جمع آوري كنند.

 



نقشه سيا و پنتاگون براي هل دادن تركيه به ميدان مين سوريه (خبر ويژه)

وزير دفاع آمريكا(رئيس سابق سازمان سيا) به طور مخفيانه به تركيه سفر كرده بود.
هفته نامه لبناني «الوطن العربي» كه گرايش ضد حزب الله دارد، ضمن انتشار خبر فوق نوشت لئون پانه تا در اين سفر مخفيانه 5 روزه با اعضاي بلندپايه سازمان امنيت تركيه و برخي سران نظامي اين كشور ديدار كرده است. موضوع اين سفر در درجه اول، بحران سوريه و راه هاي مقابله با تحولات آتي بوده است.
نشريه مذكور مي افزايد: آمريكايي ها پيشنهاد كرده اند بخشي از خاك سوريه توسط تركيه با همكاري و مشاركت قطر و فرانسه اشغال شود و آمريكا به طور غيرعلني با آنها همكاري و از آنها حمايت كند. تركها به دو دليل حاضر به پذيرش اين طرح نبودند، يكي آن كه خواهان درگير شدن با ايران نيستند و دوم اين كه به هيچ وجه تمايل ندارند كه اروپايي ها و به ويژه فرانسه در امور منطقه دخالت كنند.
الوطن العربي همچنين نوشت: چنين طرحي در حال حاضر بعيد به نظر مي آيد، زيرا ايران به سادگي از حمايت سوريه به عنوان متحد ديرينه و استراتژيك خود دست نخواهد كشيد.

 



نفوذي هاي جمهوري اسلامي در «فريدام هاوس» واشنگتن! (خبر ويژه)

رديابي عناصر نفوذي وزارت اطلاعات در محافل ضدانقلاب و حتي موسسات آمريكايي فعال عليه جمهوري اسلامي وارد فاز تازه اي در ميان اپوزيسيون شده است.
پايگاه اينترنتي «سبزنامه» وابسته به شماري از عناصر ضدانقلاب همكار با موسسات نومحافظه كار اخيرا با اشاره به حذف نام ايران از فهرست «25كشور سركوبگر» در فهرست موسسه آمريكايي فريدام هاوس (خانه آزادي)، برخي عناصر افراطي فراري از ايران را متهم كرد كه صرفا درصدد سودجويي از «خانه آزادي» هستند و كاهلي يا نفوذي بودن آنها باعث حذف نام ايران از فهرست مذكور شده است.
اين سايت وابسته به اميرعباس فخرآور- فردي كه خود مظنون به همكاري با جمهوري اسلامي است و برادرش چندي پيش با وزارت اطلاعات همكاري كرده و به ايران برگشته- مي نويسد: پروانه وحيدمنش، فريبا داوودي مهاجر، اكبر عطري، مريم معمار صادقي، محسن سازگارا به همراه اعضاي خانواده اش كه حالا سنگر خانه آزادي را فتح كرده و به كسب درآمد از اين سنگر مشغولند، مستقيما بايد پاسخگوي دليل حذف نام جمهوري اسلامي از ليست حكومت هاي سركوبگر باشند.
به نظر ميرسد پنج سال پيش كه اينها در لايه هاي خانه آزادي نفوذ نكرده بودند، گزارش هاي اميدوارانه تري عليه جمهوري اسلامي از طرف اين موسسه شهر واشنگتن منتشر مي شد. رفتار مشكوك برخي افراد و جريانات در فلج كردن موسسات بين المللي در چند مورد ديگر هم ديده شده و رو به گسترش مي باشد. محسن سازگارا به عنوان پژوهشگر مهمان در انستيتوي بوش نفوذ كرده و بخش امور ايران را در اين موسسه از كار مي اندازد. بسيجي خوش شانسي [باطبي!!] كه در ماجراي 18 تير تي شرت خون آلود بالا برد، رياست افتخاري موسسه ناراضيان اينترنتي را دريافت كرده و بلافاصله بخش امور ايران در اين موسسه هم تعطيل شد. همين گروه ظرف 5 سال گذشته تمام تلاش خود را به كار برده اند تا زهر برنامه هاي بخش فارسي صداي آمريكا را بگيرند و راديو فردا را به طور كامل خنثي كنند.
سبزنامه در پايان نوشت:آيا بايد باور كنيم گروهي مرتبط با جمهوري اسلامي تلاش مي كنند تا اقدامات بين المللي عليه جمهوري اسلامي را كم رنگ كرده و مشروعيت از دست رفته را به آنها بازگردانند يا اينكه فقط سوءاستفاده هاي شخصي و منافع يك گروه كوچك به هم پيوسته چنين خيانتي را صورت مي دهند؟
يادآور مي شود چند ماه پيش فريدام هاوس اعلام كرد سايت فارسي «گذار» را به خاطر مشكلات مالي تعطيل مي كند. اين سايت توسط كساني چون فاطمه حقيقت جو و همسرش و همچنين علي افشاري اداره مي شد و عملا به حالت نيمه تعطيل درآمده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14