(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 تیر 1390- شماره 19972

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس ستاد انتخابات كشور:
مدارك افراد مستعفي براي كانديداتوري در انتخابات تا روز ثبت نام دريافت مي شود
افتتاح 4 طرح بزرگ عمراني و صنعتي در آذربايجان غربي
راهبرد نيروي دريايي از تهديد محوري به توسعه محوري تغيير مي كند
طلبه و دانشجو در كنار هم به اردوي جهادي مي روند
نيروي انتظامي شهروند نمونه انتخاب مي كند
افتتاح اورژانس جديد بيمارستان شهداي تجريش
اواسط مردادماه داوطلبان آزمون ناپيوسته پودماني نتايج خود را در سايت ببينند
فرمانده نيروي انتظامي: حاشيه هاي تهران پناهگاه مجرمان است
از اول مهر آغاز مي شود پذيرايي از يك ميليون دانش آموز و معلم در اردوهاي راهيان نور
آغاز بهره برداري از طرح ملي ابررايانش دانشگاه صنعتي اصفهان
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: يارانه مطبوعات قطع نشده است
معاون رئيس جمهور: وضعيت حجاب در ادارات مطلوب است
امام جمعه موقت اهواز: قرار گرفتن دين در خدمت سياست خطرناك تر از جدايي اين دو است
اخبار ادبي و هنري



رئيس ستاد انتخابات كشور:
مدارك افراد مستعفي براي كانديداتوري در انتخابات تا روز ثبت نام دريافت مي شود

مرتضوي گفت افراد مستعفي مدارك خود را مي توانند تا سوم دي، روز ثبت نام نيز به مرجع قانوني ارائه كنند.
سيدصولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات درباره آخرين وضعيت استعفاي مديران و ارائه آن به ستاد متبوعش به فارس گفت كه تعداد استعفاهاي ارسال شده به ما همان هايي بود كه پيش از اين اعلام شد و فعلا استعفاي جديدي نيست.
وي استعفاها براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم را مربوط به دو بخش دولتي و خصوصي دانست و افزود: البته شايد كساني هم باشند كه استعفا داده اند اما آن را تاكنون اطلاع رساني نكرده اند.
مرتضوي ادامه داد: هيچ الزامي وجود ندارد كه حتما افراد مستعفي از 9 تير استعفا داده اند آن را الان تقديم كنند بلكه 3 دي روز ثبت نام نيز مدارك آنها توسط مرجع قانوني دريافت مي شود.
رئيس ستاد انتخابات كشور همچنين درخصوص رايانه اي برگزار كردن انتخابات گفت: تصميم وزارت كشور براي برگزاري انتخابات رايانه اي به صورت پايلوت (آزمايشي) در چند استان، همچنان پا برجاست.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد كه اطلاعيه شماره 3 ستاد انتخابات كشور پس از قطعي شدن موضوع مدارك تحصيلي منتشر خواهد شد.
استعفاكنندگان مي توانند
به عنوان سرپرست ادامه كار دهند
سخنگوي شوراي نگهبان نيز با اشاره به استعفاي برخي مديران دولتي گفت: كارمندان نظامي، نيروهاي اطلاعاتي، استانداران، فرمانداران و معاونان رئيس ديوان عالي كشور بايد براي شركت در انتخابات از سمت خود استعفا دهند در غير اين صورت اين افراد اجازه شركت در انتخابات را نخواهند يافت. عباسعلي كدخدايي با بيان اينكه هر نامزد انتخاباتي مي تواند در صورت امكان پس از برگزاري انتخابات در سمت قبلي خود مشغول به خدمت شود گفت: برخي از كساني كه استعفا داده اند نيز تا برگزاري انتخابات مي توانند به عنوان سرپرست در دستگاه محل خدمت خود همچنان بكار خود ادامه دهند.
وي با اشاره به اينكه روش شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت كانديداها بررسي رفتارهاي فردي است افزود: شوراي نگهبان براساس آنچه كه قانون اجازه داده رفتارهاي فردي افراد را بررسي كرده و در صورت مطابقت با شرايط مندرج در قانون انتخابات، صلاحيت افراد را تاييد يا رد مي نمايد.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اينكه نامزد شدن افراد وابسته به جناح هاي مختلف سياسي همچون اصلاح طلب ها يا اصولگرايان تاثيري در رد يا تاييد صلاحيت توسط شوراي نگهبان ندارد اظهار داشت: شوراي نگهبان فاقد نگاه حزبي بوده و ملاك تاييد صلاحيت فقط رفتارهاي فردي اشخاص است. كدخدايي با اشاره به عدم حمايت شوراي نگهبان از هر جريان سياسي خاص در كشور ادامه داد: شوراي نگهبان براساس موازين قانوني و با حفظ بي طرفي نسبت به بررسي صلاحيت كانديداها و نظارت بر انتخابات اقدام مي كند.
گفتني است طي حكمي از سوي مرتضي تمدن استاندار تهران، صفرعلي براتلو معاون سياسي-اجتماعي و سرپرست معاونت امنيتي انتظامي استانداري تهران هم به عنوان رئيس ستاد انتخابات استان در برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس منصوب شد.

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح 4 طرح بزرگ عمراني و صنعتي در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس جمهور چهار طرح بزرگ ملي و صنعتي شامل فاز اول راه آهن مراغه- اروميه بزرگترين كارخانه توليد واكسن تب برفكي خاورميانه، كارخانه سيمان آذرآبادگان و طرح توسعه نيروگاه سيكل تركيبي افتتاح شد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در جريان سفر به استان آذربايجان غربي با حضور در ايستگاه راه آهن مياندوآب فرمان حركت اولين قطار مسافري در اين خط را صادر كرد.
اين فاز از راه آهن مراغه- اروميه با اعتباري بالغ بر 710 ميليارد ريال، شامل؛ يك ايستگاه اصلي در مياندوآب و يك ايستگاه مياني در ملكان از توابع استان آذربايجان شرقي احداث شده است.
همچنين همزمان با بهره برداري از راه آهن مراغه- مياندوآب، عمليات ريل گذاري فاز دوم اين پروژه حد فاصل مياندوآب- مهاباد نيز آغاز شد.
در اين مراسم، ايستگاه راه آهن مياندوآب نيز با حضور رئيس جمهور در زميني به مساحت 14 هزار متر مربع و با زيربناي 4 هزار و 155 متر مربع به بهره برداري رسيد.
رئيس جمهور در اين مراسم، به صورت ويدئوكنفرانس، سه طرح بزرگ صنعتي در آذربايجان غربي را شامل بزرگترين كارخانه توليد واكسن تب برفكي خاورميانه و سومين توليد كننده اين نوع واكسن در جهان، كارخانه سيمان آذرآبادگان و طرح توسعه نيروگاه سيكل تركيبي افتتاح كرد.
كارخانه توليد واكسن تب برفكي، با سرمايه اي بالغ بر 180 ميليارد ريال احداث شده و قادر است سالانه يك ميليون دوز برابر با 260 هزار ليتر واكسن تب برفكي توليد و به بازارهاي مصرف داخل و خارج از كشور ارائه كند.
اين كارخانه كه بزرگترين كارخانه توليد واكسن تب برفكي خاورميانه و سومين توليد كننده اين واكسن در جهان به شمار مي رود در زميني به مساحت 8/5 هكتار در مهاباد احداث شده است.
كارخانه سيمان آذرآبادگان در خوي نيز كه توسط رئيس جمهور از طريق ارتباط مستقيم تلويزيوني به بهره برداري رسيد، ظرفيت توليد روزانه 3 هزار و 300 تن سيمان را دارد كه توسط بخش خصوصي و با اعتباري بالغ بر يك هزار و 500 ميليارد ريال احداث شده است. از اين مبلغ يك هزار و 130 ميليارد ريال اعتبار به صورت وام دولتي، 380 ميليارد ريال از طريق وام بنگاه هاي زودبازده و 75 ميليارد ريال نيز از طريق فروش اوراق مشاركت تأمين شده است.
همچنين واحدهاي 5 و 6 نيروگاه سيكل تركيبي اروميه در زميني به مساحت 120 هكتار در 30 كيلومتري جاده اروميه- مهاباد احداث شده كه با 4 واحد گازي قادر است 636 مگاوات برق توليد كند.
با افتتاح طرح توسعه بخش گاز اين نيروگاه ظرفيت توليد برق به 956 مگاوات مي رسد و با افزايش ظرفيت توليد برق در استان امكان افزايش صادرات به كشورهاي همجوار نيز فراهم خواهد شد.
نيروگاه سيكل تركيبي اروميه از پيشرفته ترين نيروگاه هاي كشور است كه با هدف پايداري ولتاژ برق در منطقه شمال غرب كشور احداث شده است.
هيچ كس در زمين شيطان
بازي نكند
دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح چهار طرح بزرگ عمراني - صنعتي آذربايجان غربي در شهرستان مياندوآب گفت: همه شياطين عالم جمع شده اند تا مانع تحقق هدف ملت ايران و برافراشتن پرچم توحيد و عدالت در ايران باشند، لذا بايد همه مراقب باشند كه هيچ كس در زمين دشمن بازي نكند.
وي افزود: هر كس خواسته يا ناخواسته و به هر دليلي در مسير پيشرفت و ساختن ايران اسلامي خللي ايجاد كند بي ترديد در خدمت شياطين و دشمنان ملت ايران قرار دارد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در كشورمان هيچ مشكلي وجود ندارد اما دشمنان و بدخواهان به زور مي خواهند براي كشور مشكل ايجاد كنند كه بايد در مقابل آن هوشيار بود، تصريح كرد: اگر 75 ميليون انسان مؤمن، پاك، دلسوز و معتقد به آرمانهاي الهي انقلاب دست در دست يكديگر حركت كنند، خواهيم توانست همه معادلات جهاني را به نفع توحيد و عدالت اصلاح كنيم.
وي ساختن ايران را از بزرگترين عبادت ها دانست و گفت: امروز ايران در كانون توجه جهانيان قرار دارد چرا كه تمام خطوط مقاومت را شياطين و جبهه استكبار در هم شكسته اند و ملت ايران تنها نقطه اميد باقي مانده براي بشريت است.
رئيس جمهور ادامه داد: تنها ملتي كه مي تواند فرهنگ جايگزين و زندگي سعادتمند را به ملت ها عرضه كند، ايران و انقلاب عظيم اسلامي است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه هر فرهنگ و ملتي براي ماندگاري و اثرگذار بودن، نيازمند ارائه نمونه عيني و عملي براي زندگي سعادتمند است، خاطرنشان كرد: ملت ايران براي ماندگاري و اثرگذاري خود بايد در صحنه عمل نشان دهد كه مي تواند پيشرفت، رفاه، سعادت، كمال و آزادگي را به ملت ها عرضه كرده و در عرصه هاي علمي، صنعتي و كشاورزي قله هاي پيشرفت را فتح كند.
رئيس جمهور گفت: انقلاب و مكتب ملت ايران از اين شايستگي و توان برخوردار است كه ايران را بسازد و به عنوان الگوي عيني و متعالي در برابر بشريت قرار دهد.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دشمنان نمي خواهند اراده و توان ملت ايران در صحنه عمل خود را نشان دهد و نگران اثبات توانايي ملت ايران براي ساختن جامعه اي متعالي مبتني بر انديشه توحيدي و عدالت محوري هستند بنابراين از اين موضوع به شدت هراس دارند.
رئيس جمهور اضافه كرد: اگر دلايل بازيهاي سياسي و تبليغاتي و طراحي هاي پيچيده و فشارهاي گوناگون دشمنان ريشه يابي شود اين نتيجه حاصل خواهد شد كه هدف اصلي تمامي اقدامات آنان اين است كه ملت ايران به قله هاي پيشرفت و عزت دست پيدا نكند.
وي ساختن و آباداني ايران و حل مشكلات موجود را مأموريتي تاريخي، مكتبي و انقلابي دانست و گفت: ملتي كه پيرو پيامبر گرامي اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد و اراده كند پرچم توحيد و عدالت را برافرازد اين شايستگي را دارد كه قله هاي پيشرفت را فتح كند از اين رو وجود فقر، عقب افتادگي، عدم برخورداري از عمران و آباداني، تبعيض و فاصله طبقاتي و برخي بداخلاقي ها و بي تقوايي ها در ايران زمين عيب محسوب مي شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران بايد در همه زمينه ها در بالاترين سطح پيشرفت و عزت قرار داشته باشد، گفت: آحاد ملت ايران به واسطه ايمان و عشق به عدالت و آزادگي بايد در مسير ساختن ايران و رفع مشكلات همت كنند و در اين مسير بايد هر كس وظيفه خود را به درستي و با دقت و براي رضاي خدا انجام دهد.
رئيس جمهور با بيان اينكه فرصت خدمتگزاري يك هديه الهي است، اظهار داشت: مسئوليت ها و سمت ها براي كسي ماندني نيست و تنها خدمتگزاري به مردم است كه انسان را تعالي مي بخشد.
وي اظهار كرد: برخي عناوين مديريتي به خودي خود هيچ ارزش و اعتباري ندارند بنابراين عزت حقيقي يك فرد مسئول در تلاش براي خدمت به مردم است.
دكتر احمدي نژاد گفت: امروز فرصت خدمت و ساختن كشور براي همه فراهم است، هر كس دلسوز كشور، ملت و انقلاب و آرمانهاي الهي آن است بايد از تمام همت خود براي ساختن ايران استفاده كند.
رئيس جمهور با بيان اينكه ملت ايران در سخت ترين شرايط به بالاترين دستاوردها در عرصه هاي مختلف دست يافته است، اظهار داشت: دشمنان با استفاده از روشهاي گوناگون از جمله تحريم و اعمال فشار سعي كردند تا مانع از پيشرفت ملت ايران شوند و امروز وقتي مي بينند با وجود تمامي طراحي هاي آنان دستاوردهاي عظيمي در ايران به دست آمده است از اين مسئله هراسانند كه اگر مانع تراشي آنان نباشد، ايران به چه جايگاه عظيمي مي توانست دست پيدا كند.
دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر لزوم وحدت و همدلي براي ساختن ايران گفت: اگر همه با هم باشيم دست خدا هم بالاي سرمان قرار خواهد گرفت و در اين صورت سرعت پيشرفت چندين برابر خواهد شد.
كاهش 10 درصدي مصرف برق در كشور
وزير نيرو گفت: ميزان مصرف برق در كشور بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها 10 درصد كاهش يافته است كه با همكاري و مشاركت مردم به دست آمده است.
نامجو در مراسم بهره برداري از چهار طرح بزرگ عمراني و صنعتي در آذربايجان غربي كه با حضور رئيس جمهوري برگزار شد از برنامه ريزي براي كاهش مصرف به ميزان 30 درصد در زمينه انرژي برق با انجام بهينه سازي و افزايش بهره وري در بخش كشاورزي، صنعت و عمومي خبر داد و افزود: اميد است با مراحل بعدي هدفمندسازي يارانه ها و همكاري مردم به اين آرزو برسيم.
وي همچنين با اشاره به كاهش تلفات انرژي برق به ميزان 5/16 درصد در سال گذشته گفت: در نظر داريم امسال اين ميزان را تا 15 درصد كاهش دهيم.
نامجو در عين حال از افزايش ميزان توليد انرژي هاي نو به ميزان يك هزار مگاوات خبر داد.
وزير نيرو گفت: برنامه ر يزي شده در دولت دهم كشور به دانش فني احداث نيروگاه هاي كلاس اف دست يابد.
تحقق اين امر، توفيق بزرگي خواهد بود كه به دست نيروهاي متخصص داخلي و با فناوري ايراني در كشور انجام مي شود.
وي اظهار كرد: در سال گذشته، چهار هزار و 964 مگاوات به ظرفيت برق كشور اضافه شد كه اين ميزان توليد در يك سال در طول تاريخ انقلاب اسلامي بي نظير است.
نامجو با اشاره به افزايش ظرفيت توليد برق كشور به 61 هزار و 927 مگاوات گفت: با دست يابي به اين ظرفيت، ايران در سال گذشته رتبه 16 جهان در اين زمينه را داشت.
وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته، ايران، 239 ميليون مگاوات ساعت برق توليد كرد كه در اختيار مصرف داخلي و كشورهاي همسايه قرار گرفت.
ايران نهمين توليد كننده
سيمان جهان
وزير بازرگاني نيز در مراسم افتتاح اين چهار طرح در مياندوآب گفت: ايران در ميان 153 كشور توليد كننده سيمان جهان رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.
مهدي غضنفري افزود: جمهوري اسلامي ايران از نظر توليد سيمان در منطقه، رتبه نخست و در آسيا حائز رتبه چهارم مي باشد. وي با اشاره به بهره برداري از كارخانه سيمان آذرآبادگان خوي به ظرفيت يك ميليون تن اظهار كرد: با اين افتتاح ظرفيت توليد سيمان در كشور از مرز 72 ميليون تن گذشت. وي خاطرنشان كرد: در سه ماهه اول امسال در كشور 17 ميليون تن سيمان توليد شده است كه در مقايسه با سال گذشته بيش از سه ميليون تن رشد نشان مي دهد. همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز رئيس جمهور قرار است روز پنج شنبه با سفر به تبريز قطعه نهايي آزاد راه تبريز- زنجان و تونل هاي دوقلوي شبلي را رسماً افتتاح كند.
گفتني است در اين سفر جشن جهاني شدن بازار تبريز با حضور دكتر احمدي نژاد و سفراي خارجي برگزار مي شود و كارخانه فولاد سهند و كشت و صنعت آذربايجان نيز به بهره برداري مي رسد.

 



راهبرد نيروي دريايي از تهديد محوري به توسعه محوري تغيير مي كند

در اولين همايش نيروي دريايي راهبردي تاكيد شد كه جمهوري اسلامي ايران راهبرد دريايي خود را از رويكرد تهديد محور به توسعه محور تغيير مي دهد.
اولين همايش نيروي دريايي راهبردي با حضور مقامات عاليرتبه كشوري و لشكري از جمله سرلشكر رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي، اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش و جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي سه گانه ارتش ديروز در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.
سرلشگر «غلامعلي رشيد» جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين همايش بر تعميق رويكرد توسعه اي نسبت به دريافت و برخورداري از يك نيروي دريايي راهبردي و قدرتمند تاكيد كرد و گفت: هيچ كشوري سراغ نداريم كه رويكرد دريايي توسعه محور داشته، ولي صاحب يك نيروي دريايي ضعيف باشد.
وي تصريح كرد: تاكنون دو ملاحظه اصلي مانع از توسعه راهبردي ما در دريا شده است كه ملاحظه اول، تكيه بيشتر بر رويكرد قاره اي و ملاحظه دوم، اتخاذ رويكرد تهديد محور به جاي رويكرد فرصت محور است. اين دو رويكرد تاكنون موانعي را بر سر راه توسعه راهبردي ما در دريا ايجاد كرده است و اين دو رويكرد بايد تغيير كند.
رشيد در پايان تاكيد كرد: برخورداري ا ز يك رويكرد توسعه محور در درياها مساله اي است كه بايد از ارتش، سپاه، ستاد كل نيروهاي مسلح و وزارت دفاع فراتر برود و به شوراي عالي امنيت ملي بيايد. دولت بايد در اين زمينه حمايت كند و ما در همين راستا پيشنهاد داده ايم كه سالانه يك جلسه خاص براي اين مساله برگزار شود تا پيشرفت خود در اين زمينه را ابراز و بررسي كنيم و دولت نيز براي حمايت وزارتخانه ها و سازمان ها از اين رويكرد ملي اقدام كند.
دكتر سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در اين همايش تاكيد كرد كه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران بايد در تمام آب هاي آزاد حضور مقتدرانه اي داشته باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه چند نكته در جمهوري اسلامي ايران اهميت بسزايي دارد، گفت: پايداري به حقوق ملت، تقابل با متجاوزان و خيرخواهي ايران براي همسايگان و ديگر مردم از نكاتي است كه در جمهوري اسلامي ايران حائز اهميت است.
جليلي با بيان اينكه ايران بهترين، پايدارترين و باثبات ترين كشور منطقه است، تصريح كرد: هيچ قدرتي نه مي تواند و نه بايد اهداف و منافع جمهوري اسلامي ايران را ناديده بگيرد و هرگونه ناديده گرفتن حقوق جمهوري اسلامي ايران در منطقه پشيماني و نتيجه صفر در پي خواهد داشت.
وي ادامه داد: مسيري كه تا امروز طي كرده ايم و مقاومتي كه دنبال كرده ايم، باعث شده دشمنان بدانند تقابل راهبردي براي آنها نتيجه ندارد و آنها را وادار به رقابت راهبردي كرده است.
امير دريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز به عنوان سخنران بعدي اين همايش گفت، سياست نظام در حوزه دريايي، مقتدر و راهبردي كردن نيروي دريايي است.
سياري درادامه با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر اين كه نيروي دريايي بايد يك نيروي راهبردي باشد، خاطرنشان كرد: در چهاردهم مهرماه 88 فرمانده كل قوا مطلب جديدي را فرمودند مبني بر اين كه نيروي دريايي يك نيروي راهبردي است و بدين ترتيب ما متوجه نگاه عميق ايشان نسبت به دريا شديم.
بر اين اساس 4 ماه كار را بررسي كرديم و طرحي تحت عنوان نيروي دريايي راهبردي آماده كرديم.
وي اضافه كرد: اين طرح، گام اول براي يك نيروي دريايي راهبردي است و ما اميدواريم كه برابر زمان بندي هاي پيش بيني شده بتوانيم كار خود را مطابق برنامه به پيش ببريم.
سياري در پايان تاكيد كرد كه گام نخست در تحقق نيروي دريايي راهبردي، ساخت تجهيزات نوين است.

 



طلبه و دانشجو در كنار هم به اردوي جهادي مي روند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از آغاز اعزام طلاب و دانشجويان به اردوهاي جهادي تابستاني خبر داد.
سردار محمدرضا نقدي در مراسم افتتاحيه اردوهاي جهادي كه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با بيان اين كه انسان براي تكامل و رسيدن به قله كرامت آفريده شده است، اظهار كرد: انبياء و پيامبران الهي مسير تكامل را براي انسان آموزش داده اند و در حالي كه عده اي در اين مسير تلاش مي كنند براي خودسازي و رسيدن به خدا در گوشه اي مشغول عبادت يا علم آموزي شوند بايد توجه داشته باشيم كه راه رسيدن و نزديكي به خداوند در ديدگاه پيامبران تنها مسير انزوا نيست. نقدي افزود: حركت جهادي تنها به معناي انقلاب نيست، انقلاب به معناي جوشش ناگهاني براي انهدام طاغوت و يا تنها حركت در عرصه جهاد و جنگ نظامي نيست. بلكه در عرصه هاي ديگر نيز مي توان حركت جهادي داشت كه بايد براي رضاي خدا باشد.
نقدي با بيان اين كه مصداق برجسته حركت براي تعالي، علي(ع) است، گفت: امروز نسل پرافتخاري كه روبروي ماست نتيجه تعاليم علي(ع) و اهل بيت است كه آموختند براي حركت به سوي خدا بايد جهاد كرد چه جهاد انقلابي چه دفاعي و چه جهاد براي سازندگي. رييس سازمان بسيج مستضعفين با يادآوري اين كه كساني كه نتوانستند در دوران دفاع مقدس حضور پيدا كنند امروز حسرت مي خورند، اظهار كرد: آن ها كه امروز نمي توانند در اردوهاي جهادي حضور پيدا كنند بعدها حسرت خواهند خورد چرا كه مقام معظم رهبري در وصف اردوهاي جهادي فرمودند حضور جوانان در مناطق محروم تجسم عيني آيه هاي قرآن است.
وي با تاكيد بر اين كه بايد شور و شوق عمل خير و كار پسنديده در ميان مردم ايجاد شود، تصريح كرد: ما براي جمع شدن مان دليل داريم و آن اين است كه بايد براي عمل خير در بين مردم ايجاد شور و شوق كرد و مردم بايد بدانند امسال يك ميليون جوان در مناطق محروم خدمت مي كنند و بايد اين كار به نمايش گذاشته شود تا شور خدمت در ميان مردم بيشتر شكل گيرد.
نقدي با اشاره به اين كه در سال جهاد اقتصادي قرار داريم، افزود: امسال اردوهاي جهادي نشاط بيشتري دارند و برنامه هاي جديدي پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: در سالي كه گذشت نزديك به هزار گروه جهادي دانشجويي داشته ايم اما امسال تعداد آنها به به 1800 گروه رسيده است و تقريبا دو برابر شده كه نشانه استقبال از اين اردوها است، اما استقبال تنها در اين حد نبوده و بيشتر از اين بوده، اما به خاطر اينكه ظرفيت هاي حمايتي ما كم بود نتوانستيم از استقبال ها استفاده كنيم و اميدواريم با حمايت دولت و مجلس بستر بيشتري براي حضور خودجوش داوطلبان در اين عرصه فراهم كنيم.
نقدي در پايان گفت: بايد از ولي امر مسلمين تشكر كنيم كه زماني دولت وقت بحث جهاد سازندگي را تبديل به كار دولتي و اداري كرد ولي ايشان اين برنامه را بار ديگر مطرح كردند و شور و شوق در جوانان احيا شد.

 



نيروي انتظامي شهروند نمونه انتخاب مي كند

مديركل مشاركت عمومي معاونت اجتماعي نيروي انتظامي گفت: جشنواره شهروند برگزيده براي انتخاب شهروند نمونه برگزار مي شود.
سرهنگ جعفر شرافتي پور افزود: طرح جشنواره شهروند برگزيده با همكاري مردم، سازمان هاي مردم نهاد و سازمان هاي دولتي از سوي نيروي انتظامي در سراسر كشور برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه يكي از برنامه هاي نيروي انتظامي در حوزه «مشاركت» اجراي «جشنواره شهروند برگزيده» است، افزود: اين جشنواره با هدف زمينه سازي براي دستيابي به مشاركت واقعي در جامعه در راستاي تحقق امنيت پايدار صورت مي گيرد.
سرهنگ شرافتي پور با اشاره به اينكه براي ايجاد فضاي واقعي مشاركت در جامعه مي بايست مرزهاي مسئوليت افراد روشن باشد، تصريح كرد: اين امر در گرو آگاهي بخشي، فرهنگ سازي و ايجاد انگيزه در افراد براي قبول مسئوليت هاي بيشتر در حوزه مسائل اجتماعي خواهد بود.
مديركل مشاركت عمومي معاونت اجتماعي نيروي انتظامي، به مهر گفت: جشنواره شهروند برگزيده براي پاسخ به چنين نيازهايي طراحي شده و به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 



افتتاح اورژانس جديد بيمارستان شهداي تجريش

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از افتتاح اورژانس جديد بيمارستان شهداي تجريش خبر داد.
محمدرضا رزاقي ديروز در حاشيه مراسم افتتاح اورژانس جديد بيمارستان شهداي تجريش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اورژانس جديد بيمارستان شهداي تجريش به عنوان يك اورژانس جديد بازگشايي مي شود زيرا در گذشته اين بيمارستان داراي بخش اورژانس با مساحت 800 متر مربع بوده است و اورژانس جديد در مساحتي بالغ بر 950 متر مربع در دو طبقه، طبقه پايين براي پذيرش افراد اورژانسي و طبقه بالا براي پشتيباني اين افراد صورت مي پذيرد.
وي تصريح كرد: اين اورژانس جديد با هزينه بالغ بر 2 ميليارد تومان با همت وزارت بهداشت، خيرين سلامت و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ساخته شده است.
رزاقي ادامه داد: اين اورژانس جديد با 31 تخت پذيرش، 6 تخت آي سي يو (ويژه) و يك تخت ايزوله، بيماران را در سه بخش فوريت ها از جمله قرمز، نارنجي و سبز كه هر كدام به معناي خاص پزشكي است تقسيم مي شود كه براساس اين تقسيم بندي درمانهاي لازم براي آنان انجام مي شود.

 



اواسط مردادماه داوطلبان آزمون ناپيوسته پودماني نتايج خود را در سايت ببينند

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي در اواسط مرداد خبر داد.
دكتر سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه نتايج نهايي آزمون كارشناسي ناپيوسته پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي اواسط مرداد ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg اعلام مي شود، در خصوص ظرفيت پذيرش در اين آزمون، گفت: حدود 44 هزار و 411 داوطلب در اين آزمون پذيرفته مي شوند.
وي با اشاره به برگزاري اين آزمون در 92 ارديبهشت ماه در 13 شهرستان كشور با رقابت 810 هزار و 528 داوطلب در مراكز استان ها، گفت: از اين تعداد 16 هزار و 950 نفر معادل 75 درصد داوطلب زن و 64 هزار و 677 نفر معادل 34 درصد داوطلب مرد در آزمون شركت كرده بودند.

 



فرمانده نيروي انتظامي: حاشيه هاي تهران پناهگاه مجرمان است

سرويس اجتماعي -
فرمانده نيروي انتظامي گفت: تهران بيشترين جمعيت را دارا است و تشكيل حاشيه ها پناهگاهي براي مجرمان شده كه پليس بايد براي پيشگيري و برخورد با اين مجرمان با قاطعيت رفتار كند.
به گزارش كيهان سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم افتتاح ساختمان جديد نيروي انتظامي با اشاره به اين نكته كه تهران پايگاه اصلي منتظران ظهور است، گفت: دشمنان در تلاش هستند امنيت پايتخت را از بين ببرند از اين رو بايستي در اين زمينه تلاش مضاعف شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس بايستي با مستندسازي طرح امنيت اخلاقي از برخورد با بيگناهان جلوگيري كند.
احمدي مقدم گفت: عده اي كه با گشت ارشاد مخالفت كرده و از كار فرهنگي سخن گفتند اعتقادي به مبارزه با مفاسد اجتماعي و اخلاقي نداشتند.
وي گفت: از نظر پليس نيز اولويت با كار فرهنگي است و نيروي انتظامي نيز خود را در اين زمينه موظف مي داند.
احمدي مقدم گفت: 95 درصد افرادي كه در اين طرح تذكر گرفته اند مجددا مرتكب خطا نمي شوند.
وي گفت: اگر كلانتري ها در اين امر دخالت مي كردند نمي توانستيم طرح امنيت اجتماعي را اجرا كنيم چرا كه نيروهاي گشت امنيت اخلاقي آموزش هاي لازم را با حدود شرعي و اخلاقي فرا گرفته اند.
احمدي مقدم با تاكيد بر اين نكته كه پليس در فتنه سال 88 آزمون سختي را پشت سر گذاشت خطاب به نيروهاي حاضر در مراسم رژه گفت: امروز شما توسط كساني مورد تحسين قرار گرفته ايد كه در آغازين روزهاي فتنه در برابر نيروي انتظامي مقاومت مي كردند.
وي افزود: خوشبختانه كساني كه آن روز رودرروي پليس بودند امروز ما را تحسين مي كنند چرا كه مردم به خدوم بودن نيروهاي پليس اعتقاد دارند.
احمدي مقدم گفت: مجرمان در طول دوران فتنه جري شده بودند اما با بازگشت آرامش به جامعه در يك سال گذشته شاهد بهبود وضع تهران هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين مراسم گفت: بيشتر موتورسيكلت سواران يا مقررات را رعايت نمي كنند يا گواهينامه و مدارك لازم را به همراه ندارند.
وي افزود: موتورسيكلت آرام آرام به حاشيه مي رود و اين موضوع در طول 3 سال آينده ساماندهي خواهد شد.
احمدي مقدم افزود: آمار كشته هاي موتورسيكلت نسبت به سال هاي گذشته يك چهارم كاهش يافته است.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه يكي از مسئولان درباره استاندارد بالاي حجاب در كشور سخن گفته است با اعلام اينكه بيان حرف اميدوارانه اشكالي ندارد، افزود: وضعيت حجاب در كشور نسبت به زمان آغاز طرح بهبود يافته است.
فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر فعاليت شركت هايي كه در قالب اعزام دانشجويان به خارج از كشور از آنان طلب پول مي كنند، گفت: فعاليت اين گونه شركت ها مصداق جعل و كلاهبرداري است و ماموران در پليس فتا و پليس آگاهي نسبت به شناسايي ارائه دهندگان اين گونه آگاهي ها فعاليت مي كنند و اين شركت ها شناسايي و با آنان برخورد مي شود و مردم بايد دقت كنند كه فريب اين گونه افراد را نخورند و رسانه ها در افزايش آگاهي مردم نيز بايد تلاش و همكاري كنند.

 



از اول مهر آغاز مي شود پذيرايي از يك ميليون دانش آموز و معلم در اردوهاي راهيان نور

مناطق جنگي كشور از ابتداي مهر امسال پذيراي 900 هزار دانش آموز پايه دوم متوسطه و 100 هزار معلم خواهد بود.
صبح ديروز اعضاي شوراي هماهنگي و پشتيباني سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كه با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار شد راه اندازي اردوهاي راهيان نور از ابتداي سال تحصيلي را در اولويت فعاليت هاي بسيج دانش آموزي قرار دادند.
گفتني است براساس مصوبه اين شورا طرح مشكلات ويژه معلمين زن مركز استان (ترويج حجاب و عفاف)، طرح هاديان بصير ويژه كليه معلمين مرد مركز استان، آموزش مربيان درس آمادگي دفاعي مدارس با هماهنگي گرمارودي، سرپرست مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم(ص) به صورت دوره هاي ضمن خدمت و طرح آيه هاي تمدن (ميان مدت و كوتاه مدت) با رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان برگزار خواهد شد.

 



آغاز بهره برداري از طرح ملي ابررايانش دانشگاه صنعتي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بهره برداري از طرح ملي ابر رايانش شيخ بهائي دانشگاه صنعتي اصفهان در مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات اين دانشگاه آغاز شد.
دبير شوراي بهره برداري طرح با اشاره به تصويب آئين نامه بهره برداري از اين مركز گفت: اين ابررايانه داراي يك شبكه ارتباطي 40 گيگابيتي براي محاسبات پردازشي بسيار سريع، دو شبكه گيگابيت براي مديريت سامانه و اجراي محاسبات و يك شبكه براي پايش سخت افزار است.
احمد سوهان كار اضافه كرد: در حال حاضر سامانه ابر رايانه، مجهز به سرويس دهنده ذخيره سازي است.
مدير بهره برداري اين پروژه ملي ادامه داد: براي پشتيباني از قابليت خواندن و نوشتن سريع نرم افزارهاي كاربردي در حين اجرا از يك فايل سيستم موازي ديگر و سه سرور اختصاصي با ديسك هاي سخت پرسرعت SAS 15000 دور با حجم بيش از 700 گيگابايت و قابل ارتقا استفاده شده است.
وي از اعلام آمادگي دانشگاه صنعتي اصفهان براي انعقاد قرارداد و به منظور ارائه خدمات اين مركز به متقاضيان سراسر كشورخبر داد.
شايان ذكر است، مركز ملي ابر رايانش شيخ بهائي دانشگاه صنعتي اصفهان در ايام دهه فجر سال گذشته توسط رئيس جمهوري افتتاح شد.

 



معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: يارانه مطبوعات قطع نشده است

يارانه كم شده داريم، اما يارانه قطع شده نداريم و چنان چه مدير مسئولي با قطع يارانه مواجه شده، اطلاع دهد.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست با خبرنگاران، روزنامه نگاران و كانون هاي آگهي تبليغاتي گلستان افزود: تاكيد بر اين بوده كه نشريه اي كه حق گرفتن يارانه را دارد، از دريافت يارانه محروم نشود و البته سطح كمي و كيفي در پرداخت يارانه لحاظ مي شود.
محمد جعفر محمدزاده با بيان اين كه كاش يارانه ها از مطبوعات برداشته و صرف زيرساخت ها (در بخش مطبوعات) شود، تصريح كرد: يارانه مبلغي است كه سالانه براي كمك به مطبوعات پرداخت مي شود و از اين پس، معيار پرداخت يارانه ها شاخص هاي كمي و كيفي مطبوعات خواهد بود.
وي تاكيد كرد: سال گذشته اعتبار يارانه مطبوعات در بودجه، 44 ميليارد تومان بود كه 33 ميليارد تومان آن محقق شد و امسال نيز ميزان يارانه ها همان 44 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه اميد است همه اين مبلغ تخصيص يابد.
محمدزاده يادآور شد: در راستاي كيفي سازي فعاليت ها، تلاش مي شود تا از امسال جشنواره و نمايشگاه مطبوعات را كه هر سال با هم برگزار مي شد، به صورت جداگانه برگزار كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات اهالي مطبوعات خاطرنشان كرد: فضاي مطبوعاتي مشكلات فراواني دارد و حل آن ها به تنهايي امكان پذير نيست.
وي اضافه كرد: همه بايد براي حل مشكلات اين بخش دست به دست هم دهيم و در سايه شناخت عميق و كارشناسي موضوعات و آسيب شناسي جدي مطبوعات، برنامه هاي درست را اجرا كنيم تا اثر آن در فضاي مطبوعاتي ديده شود.
محمدزاده با تاكيد بر پرهيز از خط بندي هاي سياسي در حل مشكلات صنفي مطبوعات اظهار داشت: آن قدر فضاي سياست بر مطبوعات سنگيني كرده كه سال ها طول مي كشد آن فضا را درست كنيم.
وي با تاييد مشكلات اصحاب مطبوعات گفت: با توجه به اين كه تعريف درستي از خبرنگاري و آمار درستي از خبرنگاران نداريم، در برخي مواقع همچون پرداخت هديه رئيس جمهوري، بحث بيمه و معافيت مالياتي خبرنگاران دچار مشكل مي شويم و سامانه «سمان» تا حدودي مي تواند برخي از اين مشكلات را حل كند.

 



معاون رئيس جمهور: وضعيت حجاب در ادارات مطلوب است

حفظ حجاب و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب جزو قوانين اداري كشور است و هم اكنون حفظ حجاب در ادارات مطلوب است.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري در گفت گو با ايرنا افزود: بانوان شاغل در ادارات هم اكنون توجه ويژه اي به بحث حجاب و رعايت پوشش اسلامي دارند.
دكتر لطف الله فروزنده گفت: حجاب و عفاف يكي از ضروريات دين مبين اسلام است به همين دليل توجه ويژه اي به ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از سوي بانوان شاغل ادارات و نهادها و سازمان ها شده است.
وي يادآور شد: همه مسئولان قائل به حضور بانوان در فعاليت هاي اجتماعي با حفظ حجاب و عفاف هستند.
به گفته وي، با راه اندازي «طرح سلمان» آموزش هاي لازم در راستاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، با ارتقا سطح دانش و بينش و بصيرت مي توان فرهنگ اسلامي را بيش از گذشته در سطح ادارات توسعه داد.
وي گفت: رعايت ارائه اصول خدمت به مردم، توجه و رعايت صرفه جويي در بيت المال و توجه به سلامت اداري و پرداختن به شعائر ديني با آموزش هاي لازم در سطح ادارات مورد توجه قرار گرفته است.

 



امام جمعه موقت اهواز: قرار گرفتن دين در خدمت سياست خطرناك تر از جدايي اين دو است

اهواز - خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت اهواز گفت: خطرناك تر از بحث جدا بودن دين از سياست اين است كه دين در خدمت سياست قرار بگيرد و مقدسات و ارزش هاي ديني در خدمت سياست قرار گيرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيدابوالحسن حسن زاده در دوره آموزشي تبيين مصوبات فرهنگي نظام با تاكيد بر مهندسي فرهنگي، ماهيت انقلاب را يك ماهيت فرهنگي دانست و اظهار داشت: آنچه كه حضرت امام(ره) و عموم مردم به آن توجه داشتند، مسائل فرهنگي در سطح كلان خود بود. پس از پيروزي انقلاب اسلامي برخي از مسائل فرهنگي، بينش ها و نگرش ها تغيير كردند و ديگر مانند گذشته نبود.
وي افزود: بخش ديگر اين تغييرات در روابط بين مردم و دولت مردان به وجود آمد اما همه اين ها كافي نبود و امام(ره) دستور تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي را صادر كردند و رهبر معظم انقلاب نيز در سال 81 بحث مهندسي فرهنگي را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ كردند.
حسن زاده گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 87 سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه را به رئيس جمهور ابلاغ كردند كه در اين سياست ها بيشترين تاكيد بر مسائل فرهنگي بود و آنچه رهبر بر آن تاكيد داشتند، ورود فرهنگ در بحث اقتصاد و سياست است وروح فرهنگ بايد بر همه اين ها حاكم باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

تبرئه يزيد در سريال عربي!
جديدترين اطلاعات از سريال «معاويه و حسن وحسين» حكايت از تبرئه يزيدبن معاويه از قتل امام حسين(ع) در اين سريال دارد.
به گزارش فارس، جديدترين اطلاعات از سريال «معاويه و حسن و حسين» كه با نزديك شدن پخش اين سريال منتشر شده، حاكي از فتنه اي بزرگ است. از جمله تبرئه يزيدبن معاويه از قتل امام حسين(ع)، ارائه صلح امام حسن مجتبي(ع) به شكل نادرست و تبرئه معاويه از نقض صلح نامه و نشان دادن برتري وي در برابر امام علي(ع) و امام حسن مجتبي(ع)، يكسان نشان دادن امام حسن و امام حسين عليهما السلام با معاويه و يزيد، سفيد و مطهر نشان دادن تصوير معاويه و يزيد، تحريف و شبهه اندازي در حقايق و مسلمات شيعه و تحريف مذهب شيعه اثني عشري و تنزل جايگاه حسنين(ع) با به تصوير كشيدن آن دو حضرت(ع) و نشان دادن آن دو امام معصوم(ع) بدون هيبت و بدون هرگونه وقار و قداست.
اين سريال قرار است از شبكه mbc پخش شود و در عين حال سازندگان سريال در حال مذاكره با شبكه هاي مراكشي، سوداني، اردني، فلسطيني و تونسي براي پخش اين سريال هستند.
معلم دامغاني: هر كس از قبيله اش قهر مي كند جهاني مي شود
رئيس فرهنگستان هنر گفت: امروز هر كسي از اهل ايل و طايفه خود قهر كند، به چهره بين المللي مبدل مي شود؛ من اين چهره ها را نه به رسميت مي شناسم و نه دوست دارم.
علي معلم دامغاني در بخش ديگري از گفت وگو با فارس بيان داشت: برخي كلمه آزادي را براي رسيدن به يك لاابالي گري بي قيد و شرط مطرح مي كنند، آزادي اينجا سرسپردگي به خداوندي است كه اصولاً هر كه سرسپرده او نيست او از همه اسيرتر و بنده تر است، آزاده ترين انسان هاي روي زمين سرسپرده خدا هستند كه وقتي به آنها مي گويي در مقابل اين ارزش تعظيم كن او گويد من جز در برابر خدا تعظيم نمي كنم، اگر كسي مي خواهد آزاده محض باشد بايد موحد باشد.
فيلم جديد شورجه درباره فلسطين به زودي توليد مي شود
«جمال شورجه» پس از ساخت فيلم موفق «33 روز» درباره جنگ سي و سه روزه لبنان، فيلم سينمايي «و مسيح شاهد بود» را در لوكيشن بيت لحم با بازيگران عرب زبان كليد مي زند.
«جمال شورجه» در اين باره خبر داد: مضمون فيلم سينمايي و «مسيح شاهد بود» درباره فلسطين است و به تازگي پروانه ساخت آن به تهيه كنندگي «محمود فلاح» صادر شده است كه فيلمبرداري در سوريه و لبنان انجام مي شود.
كارگردان «33 روز» در ادامه به فارس، گفت: بازنويسي فيلمنامه اين اثر را «منعم سعيدي پور» انجام داده و به غير از يكي، دو بازيگر ايراني، اغلب بازيگران اين كار هم عرب زبان خواهند بود.
كارگردان «باشگاه سري» ادامه داد: فيلم سينمايي و «مسيح شاهد بود» هم اكنون در مرحله پيش توليد است و شورايي متشكل از فيلمنامه نويسان لبناني، فلسطيني و ايراني در مرحله بازنويسي نسخه نهايي فيلمنامه هستند.
شورجه در ادامه در مورد موضوع فيلم سينمايي «و مسيح شاهد بود» نيز گفت: داستان اين فيلم در بيت لحم اتفاق مي افتد و منطقه اي كليسايي و توريستي را تصوير مي كند كه اين منطقه اشغالي در دست اسرائيلي ها است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14