(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 تیر 1390- شماره 19975

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسين شريعتمداري در اجتماع مردم اهواز:
كساني كه امروز ولايت فقيه را بر نمي تابند فردا به امام زمان(عج)هم پشت مي كنند
ايجاد شكاف سياسي و تنش هاي كاذب سناريوي جديد غرب عليه ايران
غزل عليرضا قزوه در استقبال از مطروحه رهبر انقلاب
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران: حرف در نظام ما حرف ولي امر مسلمين است
صالحي درگذشت برادر كرزاي را تسليت گفت
امام جمعه قم: داعيه مسئولان نظام نوكري امام زمان(عج) است
دبيرجديد هيئت عالي گزينش منصوب شد
ايران هفتمين كشور جهان در توليد مرغ است
واگذاري بخشي از ماموريت هاي بسيج به موسسات فرهنگي
رئيس مركز اسلامي هامبورگ: ايران قلب بيداري اسلامي در دنياست
سرپرست وزارت نفت: ثبات بر بازار جهاني نفت حاكم است
معاون اول قوه قضائيه: پيشگيري از وقوع جرم تنها از عهده قوه قضائيه برنمي آيد
اخبار ادبي و هنري
با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي عوامل سريال مختارنامه در شاهرود تجليل شدند
مراجع تقليد به مشهد سفر كردند
آيت الله صافي گلپايگاني: دنياي امروز براي شنيدن مطالب اسلام آمادگي دارد



حسين شريعتمداري در اجتماع مردم اهواز:
كساني كه امروز ولايت فقيه را بر نمي تابند فردا به امام زمان(عج)هم پشت مي كنند

اهواز-خبرنگاركيهان:
از پائيز سال 1378 تا سال 1388 برخي از برنامه ريزان شناخته شده كودتاهاي مخملي نظير جان كين، ريچارد رورتي، هابرماس، تموتي گارتن اش، مايكل ايگناتيف، آگنش هلمر به ايران تردد داشته و طي نشست هاي پي در پي با سران جبهه اصلاحات درباره كودتاي رنگي و براندازي نرم به رايزني نشسته بودند و در همين مدت، تعدادي از عوامل بعدي فتنه 88 نيز در سفرهاي خارجي با مراكز اطلاعاتي آمريكايي و اروپايي و نظريه پردازان و تدارك كنندگان كودتاي مخملي نظير جرج سوروس در تماس پيوسته بوده اند.
حسين شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه كيهان كه پنج شنبه شب به دعوت هيئت فاطميون اهواز -حديث كساء- در اجتماع مردم اين شهر حضور يافته بود با اشاره به ساختار جمهوري اسلامي ايران و نقش و جايگاه ولايت فقيه در آن گفت؛ نظام اسلامي ما در بستر حكومت جهاني حضرت بقيه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- شكل گرفته است و ابعاد جهاني آن كه امروزه به وضوح در ميان ملت هاي مسلمان ديده مي شود برخاسته از ساختار مهدوي جمهوري اسلامي ايران است. وي در ادامه گفت: امام راحل ما و خلف حاضر او در اداره حكومت اسلامي از نسخه اسلام ناب محمدي(ص) تبعيت مي كنند و اين همان نسخه عدالت گستر و ظلم ستيزي است كه مراد غايبمان بر آن تاكيد ورزيده و مي ورزند. بنابراين ولي فقيه قطب نماي حكومت مهدوي است و كساني كه امروزه از ولي فقيه پيروي نمي كنند در ادعاي انتظار خود صادق نيستند و يا نقشه راه را به غفلت گم كرده يا وانهاده اند. اين عده به هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) نيز، حاكميت ايشان را برنمي تابند، مگر آن كه توبه كرده و به خود آيند.
شريعتمداري، با انتقاد از كساني كه اصرار دارند شرايط كنوني كشور را «بحراني» معرفي كنند گفت؛ شرايط كنوني كشور به اين علت كه امروزه جمهوري اسلامي ايران پرچمداري خيزش هاي اسلامي منطقه را برعهده دارد، بسيار «حساس» است و اين حساسيت برخاسته از اوج اقتدار است. مديرمسئول كيهان اظهار داشت؛ در حالي كه آمريكا و متحدانش نگراني توأم با اضطراب خود از جلوداري ايران در انقلاب هاي اسلامي منطقه را انكار نمي كنند، شماري از پياده نظام از نفس افتاده آنها اصرار دارند حساسيت ناشي از جايگاه و نقش برجسته ايران اسلامي در معادلات منطقه اي و جهاني را «بحران» معرفي كنند و توضيح نمي دهند كه اگر ما دچار بحران شده ايم چرا دشمنان بيروني جيغ بنفش مي كشند؟! و نتانياهو با عصبانيت فرياد مي كشد كه «در خاورميانه به هر طرف نگاه مي كنيم، خميني و خامنه اي را مي بينيم» و «ديلي ميل» از فتح سرزمين فراعنه به دست انقلاب اسلامي ايران خبر مي دهد و دهها و صدها نمونه ديگر كه همه روزه شاهد آن هستيم. مديرمسئول روزنامه كيهان در ادامه به تشريح تحولات منطقه و مختصات كنوني خيزش هاي اسلامي در مصر، يمن، تونس، مراكش، اردن و موقعيت متزلزل آل سعود پرداخت و گفت؛ با توجه به اين شرايط آيا به نظر شما، رابرت گيتس حق ندارد كه از مديريت هوشمندانه تحولات منطقه توسط رهبرمعظم انقلاب عصباني باشد و از تبديل خاورميانه به عقبه استراتژيك جمهوري اسلامي ايران سخن بگويد؟
مديرمسئول كيهان، پس از تشريح جايگاه برجسته جمهوري اسلامي ايران و اوج اقتدار كنوني آن گفت؛ در اين حال و هوا، گروهها و جرياناتي نظير فتنه گران 88 و جريان انحرافي بسيار حقيرتر و بي مقدارتر از آنند كه بتوانند به اهداف شوم خود دست پيدا كنند و افزود؛ گروه انحرافي به خودي خود قد و قواره اي ندارد ولي متاسفانه در كانون قدرت نفوذ كرده و از منابع ثروت بهره مي گيرد كه خوشبختانه اين روزها حركت قانونمندي براي پيشگيري از سوء استفاده آنها در جريان است و نتايج مثبت و قابل توجهي نيز در پي داشته است.
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود، سران فتنه را به چوب كبريت هاي مصرف شده تشبيه كرد كه مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس آنها را با توهم آتش افروزي در ايران از قوطي بيرون كشيده و آتش زده اند و امروزه مانند همه چوب كبريت هاي سوخته از خاصيت افتاده اند و افزود؛ البته نبايد از اين نكته غافل بود كه ممكن است دشمن قوطي كبريت هاي ديگري نيز در آستين داشته باشد. مديرمسئول كيهان گفت؛ يكي از مضحك ترين اظهارات برخي از عوامل فتنه در اين روزها، شرط گذاري براي حضور در انتخابات است، دقيقا مانند آن كه كفش دزد براي پيشنماز شدن خود شرط و شروط تعيين كند! آنها به خوبي مي دانند بايد به جرم وطن فروشي، همكاري مستقيم با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس كه اسناد آن موجود است و به خاطر جنايت هاي فراواني كه مرتكب شده اند در انتظار مجازات هاي سنگين باشند و شرط گذاري آنها به يقين نوعي فرار به جلوست و با هدف به فراموشي سپردن جنايات خويش صورت مي پذيرد.
گفتني است در اين نشست حضرت آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه محترم اهواز نيز حضور داشت كه شريعتمداري در آغاز ضمن قدرداني از اين عالم بزرگوار و يار صديق و فداكار حضرت امام و رهبرمعظم انقلاب، گفت؛ سخن گفتن در محضر حضرت آيت الله جزايري، درس پس دادن است و بسيار دشوار و جسارت من در اين مجلس صرفاً از نوع امتثال امر است.
به گزارش خبرنگار كيهان از اهواز، شريعتمداري بعدازظهر پنج شنبه نيز در گردهمايي ناظران شوراي نگهبان استان خوزستان شركت كرد. مديرمسئول كيهان از شوراي نگهبان با عنوان، دروازه بان مراكز تصميم ساز و سياست پرداز نظام ياد كرد و با تشريح چرخه نظارت استصوابي گفت؛ نظارت استصوابي خدمت دوسويه به مردم و نظام است. زيرا اين شورا با كسب اطلاعاتي كه در اختيار عامه مردم نيست و به دليل حفظ حرمت اشخاص نبايد هم افشا شود، مانع از فريب مردم توسط افراد فاقد صلاحيت مي شود و از سوي ديگر با پيشگيري از ورود اين افراد به مراكز حساس نظام، امنيت كانون هاي تصميم ساز و سياست پرداز نظام را تضمين مي كند و دقيقا به همين علت هيچيك از دشمنان بيروني و جريانات فاسد و ضدانقلاب را نمي توان آدرس داد كه عليه نظارت استصوابي موضع نگرفته باشند.
مديرمسئول كيهان افزود؛ فتنه و انحراف در آغاز شكل گيري، نشانه هايي از خود بروز مي دهد كه با رصد كردن اين نشانه ها به آساني مي توان فتنه گران و منحرفان را قبل از ورود آنان به فاز عملياتي، شناسايي كرد و در ادامه به برخي از شاخصه ها براي كشف كانون هاي فتنه و انحراف اشاره كرد و درباره هر يك از آنها نظير «انگاره سازي»، «ائتلاف ناهمگن ها»، «پيوندهاي پشت صحنه»، «جنگ تابلوها»، «تفاوت تابلوها و شناسنامه ها» توضيحاتي داد و نمونه هايي از مصاديق هر يك از اين ترفندها در عرصه سياسي كشور و كليد كشف آنها را برشمرد.
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود گفت؛ اين روزها شاهد تحرك برخي از جريانات فتنه گر و منحرف براي حضور در انتخابات مجلس نهم هستيم و افزود؛ ابتدا بايد توجه داشت كه ترانه دو صدايي اين جريانات درباره شركت يا عدم شركت در انتخابات يك طرح فريب است. آنها با همه توان پاي صندوق هاي رأي مي روند و در انتخابات شركت مي كنند، چرا كه برخلاف آنچه به دروغ اعلام مي كنند، از سلامت انتخابات اطمينان كامل دارند بنابراين فرصت حمايت از نامزدهاي همسو با خود را از دست نمي دهند. مديرمسئول كيهان ادامه داد؛ جريانات فتنه گر و منحرف اين روزها براي حضور در انتخابات حركتي چند سويه را آغاز كرده اند. ابتدا مي كوشند، افرادي را كه كمتر شناخته شده اند و به قول خودشان از نظر سابقه بيروني «سفيد» هستند، به ميدان بفرستند تا رد صلاحيت نشوند و دوم، معرفي تعداد قابل توجه از افرادي كه مي دانند رد صلاحيت خواهند شد. معرفي اين عده با هدف رد صلاحيت آنها و سپس تبليغات خارجي روي آن صورت مي پذيرد. از اين عده در ضمن به عنوان پشتوانه براي گروه اول استفاده مي شود تا به گمان آنها، نظام براي پرهيز از فراواني رد صلاحيت شده ها، به پذيرش صلاحيت گروه اول تن بدهد! كه صد البته خيالي خام است و شوراي نگهبان نشان داده كه از قانون عدول نمي كند و محور سوم؛ معرفي افراد شناخته شده اي از ميان برخي مسئولان سابق در دولت هاي كارگزاران و اصلاحات است كه در جريان فتنه 88 موضع صريحي نداشته اند.
شريعتمداري گفت؛ اين در حالي است كه سكوت برخي افراد شناخته شده در فتنه 88 به مفهوم و معناي همراهي با فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 است و اين افراد صلاحيت نامزدي مجلس را ندارند. كساني كه در مقابل اهانت به حضرت امام(ره)، همراهي با اسرائيل و آمريكا، اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع)، ائتلاف با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و دهها جنايت ديگر ساكت بوده اند چگونه انتظار دارند به مجلسي كه عصاره فضيلت هاي ملت است راه يابند؟ مديرمسئول كيهان به دورخيز جريان انحرافي براي ورود به مجلس اشاره كرد و گفت؛ شناخت اين افراد نيز چندان دشوار نيست و افزود؛ به نظر مي رسد كه اين جريان در تعامل با فتنه گران براي تضعيف جبهه اصولگرايان تلاش مي كند. شريعتمداري در ادامه اين نشست به پرسش هاي حاضران پاسخ گفت.

 



وزير اطلاعات فاش كرد
 ايجاد شكاف سياسي و تنش هاي كاذب سناريوي جديد غرب عليه ايران

وزير اطلاعات هشدار داد كه مهم ترين برنامه سرويس هاي جاسوسي و اطلاعاتي غرب و تمامي جريان هاي ضدانقلاب و برانداز ايجاد شكاف سياسي و تنش هاي كاذب در كشور است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي، ديروز پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران طي سخناني با بيان اين كه كشور ما طي سال هاي گذشته با يك هجمه جنگ نرم بسيار سنگين، مواجه بوده است، گفت: دشمن در بحث جنگ نرم، هدفي چون براندازي نظام را دنبال مي كند.
البته اين در حالي است كه برخي با يك سري تحليل هاي ساده لوحانه اين بحث را بر نمي تابند كه دشمن طرحي براندازانه دارد.
وزير اطلاعات، سلطه فرهنگي و سياسي كشور، استحاله نظام و هدف قرار دادن ايمان و اعتقادات مردم، جلوگيري از پيشرفت و سازندگي كشور هم چنين تسليم كردن مردم را از جمله اهداف دشمن در بحث جنگ نرم عنوان و اظهار كرد: در اين ميان از منظر دستگاه اطلاعاتي كشور امروز مهم ترين و اصلي ترين شيوه هاي تهاجم جنگ نرم دشمن، مواردي از جمله استحاله فرهنگي در جريان هاي سياسي، فرهنگي و اعتقادي است.
مصلحي افزود: در همين راستا طي دهه اخير اگر دقت كنيد خواهيد ديد كه خصوصا در دوره اصلاحات كه عده اي به دنبال اصلاحات آمريكايي بودند اين استحاله را مورد توجه قرار دادند. پس از آن با شكل گيري دولت نهم اين افراد به دامن استكبار رفتند.
وي ترويج تفكرات انحرافي و اباحه گري، ايجاد تشكيك در مباني تفكرات ديني، شبهه افكني در ميان مردم و دوستداران انقلاب و نظام، ترويج ياس و نااميدي در مردم را از ديگر اهداف دشمن در اين زمينه عنوان و اظهار كرد: با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اين كه بايد هميشه روح اميد را در جامعه دميد، اما عده اي از جمله خواص فريب خورده امروز به دنبال القاي ياس و نااميدي در كشور هستند.
وزير اطلاعات در ادامه با بيان اين كه رصد هوشمندانه و حرفه اي و به موقع حركت هاي دشمنان خارجي از جمله وظايف وزارت اطلاعات به شمار مي رود، گفت: بايد دانست امروز مهم ترين برنامه محوري آمريكا، انگليس و موساد، جريان هاي فتنه، ضد انقلاب و برانداز، ايجاد شكاف و انشقاق داخلي و تنش هاي كاذب در داخل نظام است و در واقع اين همان اصلي و فرعي كردن مسائل و پرداختن به مسائل فرعي و رها كردن مسائل اصلي است كه آنها مورد توجه قرار داده اند.
وي خاطرنشان كرد: امروز ايجاد انشقاق، نقطه مشترك همه دشمنان نظام قرار گرفته و شايد در كمتر مقطعي از تاريخ انقلاب تا اين ميزان اين موضوع در برنامه دشمنان قرار گرفته است.
چنان چه هركس حتي يك درجه با نظام زاويه داشته، هم اكنون در مجموعه دشمنان قرار دارد؛ به طوري كه مي توان به سهولت بر اين موضوع تاكيد كرد كه آبشخور اين برنامه ها يكي است.
تلاش دشمن براي جايگزيني مسائل فرعي به جاي مسائل اصلي
وزير اطلاعات هم چنين القاي تفكر جدايي دين از سياست، تهاجم تبليغات و جنگ رواني گسترده، ايجاد مشكلات اقتصادي در روند معيشت مردم از جمله تحريم ها، معارضه بين المللي در تمامي عرصه هايي كه فقط محدود به بحث هسته اي نيست، ايجاد غفلت در بين مردم و مسئولان و شكل دهي روحيه بي تعهدي و بي مسئوليتي و جابه جايي مسائل اصلي با فرعي نظام را از ديگر اهداف دشمن برشمرد و اظهار كرد: بايد دانست در فتنه 88 و پس از آن يكي از مسائلي كه دشمن روي آن سرمايه گذاري كرد اين بود كه مسائل فرعي جايگزين مسائل اصلي شود.
مصلحي در ادامه باتاكيد بر اين كه فتنه 88 تمام نشده است، گفت: بنده به عنوان مسئول اطلاعات كشور عرض مي كنم فتنه هم چنان در ابعاد مختلف طراحي هايي مي كند تا ضربه هاي خود را بزند و در اين بين بايد سران و هاديان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا كه اين طور نيست كه فقط فتنه يك لايه داشته باشد. فتنه بغير از لايه اي كه ما آن را در رسانه ها مي بينيم ابعاد ديگري دارد و مي خواهد كنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراين بايد آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه يك بخش بيروني و يك بخش داخلي دارد.
وي افزود: يك عده سران فتنه هستند و يك عده هاديان فتنه، به دليل غفلتي كه ما در يك مقطع خاص انجام داديم، اين فتنه باز سر برافراشت و طي جلسات، بحث و گفت وگوهايي در حال زنده كردن همان مباحث هستند. بنابراين اين موضوع هوشياري و احساس مسئوليت ويژه را مي طلبد.
به خصوص خواص بايد مراقب باشند كه مجددا در اين دام ها قرار نگيرند.
اشراف كامل دستگاه اطلاعاتي كشور بر سرويس هاي جاسوسي غرب
وزير اطلاعات همچنين دستگيري جاسوسان آمريكايي، اسرائيلي و انگليسي را از جمله اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و خطاب به مردم گفت؛ من به شما اين نويد رامي دهم كه با توجه به اشراف اطلاعاتي كه به مجموعه اينها در اطراف كشور داريم، تمامي اقداماتشان را رصد مي كنيم، اگرچه ممكن است از يك حفره اي به ما ضربه وارد شود، اما ما اشراف اطلاعاتي داريم.
وي افزود: اقدامات شبكه هاي جاسوسي و اطلاعاتي آمريكايي ها، رژيم صهيونيستي و اسرائيلي ها كه در اطراف كشور هستند را رصد مي كنيم و شاهد برهم ريختگي آنها هستيم.
موفقيت بزرگ كشور
در شبكه مجازي
مصلحي در ادامه با بيان اين كه فتنه 88 اگرچه لطمه، ضربه و هزينه داشته اما بركات و خيراتي نيز داشته است، گفت: در اين راستا از جمله موفقيت هاي بزرگ ما موفقيت در شبكه مجازي عليه دشمن بود. چنان چه وقتي اوباما يكي از موفقيت هايشان را بحث كيف اينترنتي نام برد، ما يك ماه قبل از اين كه آنها اين طراحي را داشته باشند، مطلع بوديم و حتي طراحي مقابل با آن را نيز انجام داده بوديم و چنين رويكردي دشمن را به استيصال كشانده و او اقرار مي كند كه نتوانسته از شبكه مجازي براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي استفاده كند.
انتشار مجموعه جديدي
از نفوذ در ضد انقلاب
در آينده نزديك
وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به پخش مستند «الماسي براي فريب» گفت: ما امروز توانسته ايم در مجموعه ضد انقلاب خارج نشين شكاف و ترديد ايجاد كنيم. با توجه به فيلمي كه از نفوذي هاي وزارت اطلاعات در مجموعه اپوزيسيون خارج از كشور ديديم، امروز شاهد اين شكاف و اختلاف هستيم و به كساني كه روزي در اين مملكت نماينده مجلس و وزير و ... بودند و فرار كردند و با ضدانقلاب همراه شدند گفته مي شود كه از كجا مي توان به شما اطمينان داشته باشيم كه شما نفوذي اطلاعات ايران نباشيد؟
وي با اشاره به همان فيلم پخش شده گفت: خود اين فرد نمي دانست كه طراحي كرده اند تا او را به اسرائيل ببرند ولي ما به محض اين كه متوجه شديم او را به كشور برگردانديم تا بهره برداري هاي خود را از او كرده باشيم.
مصلحي در ادامه گفت: در عمليات رواني كه به زودي داريم مجموعه هاي ديگري از نفوذ در جريان ضدانقلاب و به هم ريختگي هايي كه در ميان آنها به وجود آمده را اعلام مي كنيم.

 



غزل عليرضا قزوه
در استقبال از مطروحه رهبر انقلاب

عليرضا قزوه در لبيك به مطروحه رهبر معظم انقلاب، غزلي سرود. وي قبل از انتشار اين غزل بر روي وبلاگ خود آورده است:
غزل زير استقبالي است از مطروحه رهبر جانباز و اديب مان كه تقديم مقام جانبازان سرافراز مي شود.
بيت مطروحه ايشان چنين است:
«رندانه آخر ربودي جامي زخمخانه ي دل
خونين چو برگ شقايق، رنگين چو افسانه ي دل»
و سروده قزوه اين است:
فتوي زدل خواستم گفت بگذر به ميخانه ي دل
ايمان و امن و امان است شعر امينانه ي دل
دردي كش درد و داغم، جز غم نيامد سراغم
داغ است دردانه ي جان، درد است دردانه ي دل
فرق من و دل در اين بود او ماند و من رفتم از خويش
باري ست بر شانه ي من، بالي ست بر شانه ي دل
از بس شكستيم در خويش، آيينه بستيم در خويش
از شيشه هاي شكسته پر شد پريخانه ي دل
جمعي حقيقت نديده افسانه گفتند و خفتند
چيزي حقيقت ندارد مانند افسانه ي دل
دل را چراغان او كن، با اشك ها شستشو كن
بيرون شو از خانه ي جان، بيرون زن از خانه ي دل
مستان يكدست لبيك، تا باده اي هست لبيك
دست دلم را بگيريد، سر رفته پيمانه ي دل

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران: حرف در نظام ما حرف ولي امر مسلمين است

خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه بايد انسجام و اتحاد كامل را مورد توجه قرار دهيم كه اين موضوع نظام را با عزت بيشتري به پيش مي برد، گفت: در نظام ما حرف، حرف يك نفر يعني ولي امر مسلمين جهان است.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني خطيب موقت نمازجمعه تهران، خطبه دوم نمازجمعه ديروز تهران را به شرح حديثي از امام زمان(عج) كه از سوي علماي شيعه و سني نوشته شده و متواتر است، اختصاص داد و گفت: در اين حديث آمده «وقتي امام عصر(عج) در خانه كعبه ظهور مي كند و مشغول نماز صبح مي شود، عيسي بن مريم از آسمان نزول مي كند در حالي كه آب وضو از محاسن مبارك امام زمان (عج) مي چكد.»
وي درخصوص همين حديث ادامه داد: «وقتي حضرت مهدي(عج) مي خواهند تكبير بگويند حضرت عيسي وارد شده و پشت سر ايشان مي ايستد كه امام زمان(عج) عقب عقب برمي گردند و دست مباركشان را بين دو كتف حضرت عيسي گذاشته و مي فرمايند جلو بايستيد تا ما به شما اقتدا كنيم كه حضرت عيسي مي فرمايد شما جلو بايستيد چرا كه شما اميريد و من وزير.»
خطيب موقت نمازجمعه در تشريح اين فرمايش حضرت عيسي(ع) كه مي فرمايد «شما اميريد و من وزير»، با بيان اينكه اين تعبير جنبه استراتژيك و مسئله مهم سياسي است، خاطر نشان كرد: از آنجايي كه حكومت حضرت مهدي(عج) جهاني است و در حكومت جهاني يك نفر بايد حرف بزند، حضرت عيسي(ع) به امام زمان(عج) مي فرمايد «شما اميريد و من وزير.» اگر بنا باشد من جلو بايستم در دنيا مي گويند در حكومت اسلامي حرف را دو نفر مي زند.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: امام زمان(عج) به روايتي 7 و به روايتي ديگر 9 مشاور دارد كه نظرها را اخذ مي كند ولي حرف، حرف ايشان است تا وقتي در دنيا مي خواهند در مورد حكومت اسلامي بحث كنند، بگويند در اين حكومت حرف، حرف يك نفر است.
وي با بيان اينكه در جامعه ما نيز نظام، نظام اسلامي است، يادآور شد: اميدواريم به حق صاحب اين روزها يعني امام زمان(عج) اين حركت ما با همه نقص ها و ايراداتي كه داريم، دالان ورود به عصر حضرت امام زمان(عج) باشد و نظام ما به نظام ايشان وصل شود.
خطيب موقت نمازجمعه تهران تاكيد كرد: الان نيز در نظام ما حرف، مال يك نفر و آن ولي امر مسلمين جهان است چرا كه نبايد در دنيا اينگونه بگويند كه در نظام جمهوري اسلامي ايران حرف را دو يا 3 نفر مي زنند كه اين موضوع به نكته حضرت عيسي(اگر من جلو بايستم عمارت و حكومت امير تضعيف مي شود)، برمي گردد.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر لزوم عدم تضعيف حكومت اسلام گفت كه البته اين حرف به معناي آن نيست كه كسي نبايد اظهارنظر كند بلكه اظهارنظر علمي كه موجب تضعيف حكومت نشود، ممنوع نيست ولي بايد جايگاه نظام را در دنيا مورد توجه قرار داد.
وي در ادامه متذكر شد: ما كه از منتظران ظهور امام زمان(عج) هستيم بايد مثل آن حضرت و اركان اطراف ايشان حركت كنيم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينكه بايد انسجام و اتحاد كامل را مورد توجه قرار دهيم كه اين موضوع نظام را با عزت بيشتري به پيش مي برد، اظهارات سرپرست سازمان بهزيستي كشور را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: اميدواريم كه ملت، دولت و مجلس در كارهاي خود به فرزندان و كودكان معلول توجه بيشتري بكنند.
آيت الله امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نمازجمعه نيز طي سخناني گفت: تبليغاتي كه در عربستان توسط وهابي ها عليه مهدويت صورت مي گيرد، كاملا بي اساس است.
وي افزود: مهدويت، اصلي است كه مركز وحدت بوده و بايد به آن توجه كرد، در ميان اهل سنت و مسيحيت توجه به انتظار كمرنگ است اما در ميان شيعيان توجه به اين اصل پررنگ است، با اين حال گاهاً اقداماتي انجام مي شود كه اعتقادات پررنگ را هم سست مي كند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با تاكيد بر اينكه بايد به اصل انتظار با استفاده از مستندات مستدل پرداخته شود، تصريح كرد: نبايد در مورد اين اصل مقدس حركاتي انجام شود كه خلاف رضاي خداوند متعال است.

 



صالحي درگذشت برادر كرزاي را تسليت گفت

وزيرخارجه كشورمان در پيامي درگذشت برادر رئيس جمهور افغانستان را تسليت گفت.
علي اكبر صالحي در پيامي ترور احمد ولي كرزاي برادر كرزاي رئيس جمهور افغانستان را تسليت گفت.
وي در اين پيام عنوان كرد: خبر تاسف بار ترور برادر جنابعالي مرحوم آقاي احمد ولي كرزاي رئيس شوراي ولايتي قندهار باعث تاثر فراوان شد.
صالحي همچنين نوشت: مايلم مراتب تسليت خود را به مناسبت مصيبت وارده به جنابعالي عرض نموده و براي ايشان از درگاه خداوند متعال غفران الهي و براي بازماندگان صبر واجر مسئلت نمايم.
گفتني است «احمدولي كرزاي» روز سه شنبه در يك حمله انتحاري در ولايت قندهار كشته شد.

 



امام جمعه قم: داعيه مسئولان نظام نوكري امام زمان(عج) است

امام جمعه قم گفت: داعيه اصلي امام و مسئولان نظام جمهوري اسلامي از ابتدا نوكري دستگاه امام زمان(عج) بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام محمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در شبستان امام خميني(ره) برگزار شد با اشاره به در پيش بودن نيمه شعبان به معناي مهدويت اشاره كرد و افزود: مهدويت تحليل آرمان هاي بلند الهي و تداوم حركت انبيا در حاكميت، توجه و بندگي خدا و نشر اخلاق و عدالت بوده و نجات انسانها از يوغ بردگي و نظام سلطه است.
وي خاطرنشان كرد: اراده خداوند بر حاكميت مستضعفان قرار داده شده و در آيات فراواني خداوند متعال وعده حكومت جهاني بر مبناي حاكميت ديني و الهي همراه امنيت و صلح پايدار بر مؤمنان داده است.
امام جمعه قم با بيان اينكه جامعه مهدوي آرمان بلند انبيا و اوصياي الهي است، بيان داشت: اين جامعه با ظهور حضرت بقيه الله الاعظم(عج) تحقق پيدا مي كند.
وي تصريح كرد: داعيه اصلي امام و مسئولان نظام جمهوري اسلامي از ابتدا نوكري دستگاه امام زمان(عج) و تلاش علمي و جهادگونه براي تعجيل در فرج امام زمان(عج) بوده است.
سعيدي با اشاره به فرازي از سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: درباره موضوع مهدويت بايد از كارهاي عاميانه، غيرمعتبر و براساس تخيلات پرهيز كرد و فعاليت هاي عالمانه و دقيق در حوزه مهدويت را افزايش داد.
سعيدي تاكيد كرد: استادان و علما در عرصه مهدويت مسئوليت مضاعف دارند و لازم است در راستاي ايجاد منظومه فكري منظم بر اساس آيات و روايات اقدام كنند.

 



دبيرجديد هيئت عالي گزينش منصوب شد

رئيس جمهور درحكمي احمد عليزاده را به عنوان دبيرهيئت عالي گزينش كل كشور منصوب كرد.
درحكم دكتر محمود احمدي نژاد آمده است:
جناب آقاي احمد عليزاده
نظر به تعهد، تجارب وسوابق ارزشمند جنابعالي و دراجراي ماده 5 آيين نامه اجرائي قانون گزينش كشور به عنوان «دبيرهيئت عالي گزينش» منصوب مي شوند.
توفيق جنابعالي را در دستيابي به اهداف متعالي و خدمتگزاري به مردم عزيز ايران اسلامي در ظل عنايات امام عصر (عج) از خداوند متعال خواستارم.
گفتني است عليزاده جايگزين علي ثمري شد كه به دليل انتقاد شديد از جريان انحرافي هم از سمت دبيري هيئت عالي گزينش و هم از سمت امام جماعت مسجد سلمان رياست جمهوري بركنار شده است.
ثمري اخيراً در مصاحبه اي گفته است كه بارها نسبت به تردد منحرفان در اطراف رئيس جمهور هشدارداده بود.

 



ايران هفتمين كشور جهان در توليد مرغ است

دبير انجمن توليدكنندگان جوجه يك روزه كشور گفت: ايران هفتمين كشور برتر جهان در صنعت توليد مرغ و جوجه است.
به گزارش فارس از آمل، حسن مهرباني يگانه در نشست صنعتگران و توليدكنندگان جوجه يك روزه و گوشت سفيد در آمل اظهار داشت: ايران هفتمين كشور برتر دنيا در صنعت توليد مرغ و جوجه است.
وي افزود: ايران اسلامي با يك ميليون و 650 هزار تن توليد سالانه در گوشت سفيد مرغ در رتبه هفتم دنيا جاي گرفته و هر ساله 100 هزار تن نيز بر اين مقدار افزوده مي شود.
مهرباني يگانه در بيان مشخصات اصلي بازار گوشت سفيد و تخم مرغ يادآور شد: بازار رقابت در اين صنعت زياد است و صنعت طيور در بازار رقابت كامل كار مي كند.

 



رئيس سازمان بسيج مستضعفين خبر داد
واگذاري بخشي از ماموريت هاي بسيج به موسسات فرهنگي

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از واگذاري بخشي از ماموريت هاي اين سازمان به موسسات فرهنگي به شرط حفظ كيفيت و قوت خبر داد.
به گزارش فارس از گرگان، محمدرضا نقدي در نشستي صميمي با فعالان فرهنگي استان گلستان با بيان اينكه ساختار جديد پايگاه ها هفته گذشته ابلاغ شد، اظهار داشت: براي ايجاد اين ساختار از تمام فرماندهان حوزه هاي كشور در همايش مشهد نظرخواهي شد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در تلاش هستيم شبكه اينترانت در سطح پايگاه هاي بسيج ايجاد كنيم تا به صورت آنلاين از نظرات آنها استفاده كنيم.
وي همچنين در جلسه ستاد عالي اردوهاي هجرت استان گلستان اظهار داشت: داشتن انگيزه بالا براي انجام كار خير، ظرفيتي است كه بايد از آن در اجراي طرح ها و پيشبرد اهداف بسيج سازندگي استفاده شود.
وي افزود: تفاوت برنامه ريزي هاي بسيج با برنامه ريزي ساير نهادهاي ديگر در اين است كه پروژه هاي بسيج معمولا فراتر از سطح مورد انتظار عملياتي مي شود.
نقدي از طرحي جديد مبني بر دعوت به همكاري جامعه پزشكي كشور با بسيج خبر داد و افزود: قصد داريم با استفاده از گروهي دانشجوي بسيجي با تمام پزشكان كشور مصاحبه به عمل آوريم تا در صورت مايل بودن بتوانند با طرح هاي امدادي و درماني بسيج همكاري كنند.

 



رئيس مركز اسلامي هامبورگ: ايران قلب بيداري اسلامي در دنياست

رئيس مركز اسلامي هامبورگ آلمان گفت: ايران اسلامي به عنوان قلب هدايت بيداري اسلامي در دنيا مطرح است.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، آيت الله رضا رمضاني در مراسم يادواره شهيد ميثم محمد بيگلو در مهديه رشت بيداري اسلامي به وجود آمده در منطقه را غيرقابل پيش بيني خواند و تصريح كرد: سياستمداران در راس حكومت هاي غربي نتوانستند تحول به وجود آمده در دنياي اسلام را پيش بيني كنند و اين نكته طلايي است.
وي توجه به وظايف در اين عصر را ضروري خواند و گفت: اگر مي خواهيم عدالت در جهان محقق شود بايد هزينه آن را بپردازيم.
آيت الله رمضاني دفاع از ولايت را پايه و اصل بيان كرد و اظهار داشت: هيچ زماني نبايد در اين امر مسامحه كرد اما عقلانيت و دوري از افراد و تفريط از نكته هاي اساسي است.
رئيس علماي اروپا با بيان اينكه قوه عاقله نظام بايد عقلانيت را هدايت كرده و روش و راه امام(ره) را تفسير كند، تصريح كرد: از جريان فكري انقلاب بايد بدون افراط و تفريط دفاع كرد.
وي ميزان و معيار را ولايت بدون افراط و تفريط خواند و گفت: جلوي تفكر انحرافي و كساني كه عليه نظام نقشه مي كشند بايد ايستادگي كرد.
آيت الله رمضاني با تاكيد بر اينكه ولايتمداري بايد در تمام سطوح نشان داده شود، خاطر نشان كرد: ورودي هاي دشمن را بايد به دقت بشناسيم.
براساس همين گزارش آيت الله رضا رمضاني در جمع مديران استان در سالن اجتماعات استانداري گيلان با بيان اينكه مطالبات زيادي وجود دارد، اظهار داشت: مطالبات فرهنگي رهبري آنگونه كه بايد اجرايي نشده است و بسياري از منويات اين مطالبات و مورد توجه رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار نگرفته است.
وي با بيان اينكه آسيب ها تنها از داخل منشا نمي گيرد، افزود: غرب به شدت در اين زمينه كار مي كند و براي جدايي مردم از ولايت و دين و سياست بودجه هايي را اختصاص داده است.

 



سرپرست وزارت نفت: ثبات بر بازار جهاني نفت حاكم است

سرپرست وزارت نفت گفت: با وجود تلاش هاي آمريكا و اروپا و همراهي برخي اعضاي اوپك از جمله عربستان در كاهش قيمت نفت، ثبات بر بازار جهاني نفت حاكم است.
محمد علي آبادي روز پنجشنبه در حاشيه جلسه بررسي مسائل و مشكلات بخش نفت و گاز استان اردبيل، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قيمت نفت در حال ثبات و بدون نوسان بوده و هيچ افزايش يا كاهشي در آن مشاهده نمي شود.
وي بيان كرد: وضعيت و فضاي ملتهب اروپا و آمريكا و مشكلات اقتصادي آنها باعث تشديد تلاش آنها بر تاثيرگذاري در قيمت نفت و كاهش آن است اما بازار تاكنون به رغم برخي تكروي ها در اوپك از اين تلاشها تاثير نپذيرفته و در آرامش و سكون است.
وي گفت: موضع ما در اوپك مشخص است و معتقد به تصميم و حركت جمعي در اين سازمان مي باشيم.
علي آبادي با اشاره به اقدامات وزارت نفت در اكتشاف منابع جديد نفت در كشور گفت: سياست ما اجراي طرح اكتشاف و توليد نفت است و حتي در مناطقي از كشور كه توليد نفت بسيار گرانتر از مناطق جنوبي ما باشد مطالعات لازم را در زمينه اكتشاف و استخراج نفت انجام خواهيم داد.
به گفته وي، وزارت نفت بدنبال اكتشاف و استخراج منابع نفت در منطقه مغان و در حاشيه درياي خزر است.
سرپرست وزارت نفت درباره تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بر مصرف سوخت در كشور گفت: با اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها 10 درصد در مصرف گاز و برق در كشور صرفه جويي شده است.
علي آبادي همچنين به موضوع پروژه پتروشيمي اردبيل اشاره كرد و افزود: در مصوبات سفرهاي استاني دولت تامين خوراك مورد نياز براي اين پروژه تصويب شده و تسهيلاتي نيز به بخش خصوصي كه مجري اين طرح است، ارايه شده است.
وي ادامه داد: با پيگيري نمايندگان و مسئولان استاني مشكل پتروشيمي حل شده و اين طرح بزرگ در استان اجرايي مي شود.
سرپرست وزارت نفت در سفر كوتاه به استان اردبيل در نشستي با حضور استاندار، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و برخي از مسئولان مسائل و مشكلات بخش نفت و گاز استان را مورد بحث و بررسي قرار داد.
رئيس سازمان اوپك خاطرنشان كرد: در حال حاضر وضعيت استحصال و فروش نفت در كشور مطلوب است به طوري كه ما هيچ نفت مازاد منتظر فروش نداريم.
اين مسئول با يادآوري اينكه در حال حاضر 60 ميليون بشكه نفت بر روي درياهاي ايران موجود است، افزود: به دليل سياست هاي اقتصادي آمريكا و اروپا كشورهايي مانند چين و هند نيز با مشكل مواجه شدند.
وي گفت: التهابي كه در بازارهاي جهان وجود دارد ناشي از مشكلات اقتصادي اروپا و آمريكاست كه به نظر مي رسد هيچ افزايش قيمتي را در نفت شاهد نخواهيم بود.
سرپرست وزارت نفت بيان داشت: عربستان به خاطر برخي سياست هاست كه در همراهي با برخي كشورها قصد دارد قيمت نفت را كاهش دهد.
علي آبادي ادامه داد: امروز نفت يك كالاي تكي است كه قيمت آن را نه تنها ما تعيين نمي كنيم بلكه افزايش و كاهش قيمت ها منوط به قيمت بازار است.

 



معاون اول قوه قضائيه: پيشگيري از وقوع جرم تنها از عهده قوه قضائيه برنمي آيد

تبريز-خبرنگاركيهان:
هرچند همواره پيشگيري از جرم وظيفه قوه قضائيه محسوب شده است، اما اگر همكاري مسئولان نباشد، موفقيت در اين خصوص ميسر نخواهد بود.
معاون اول قوه قضائيه با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: در جامعه اي كه اسلام افتخار آن بوده و پرچمدار انتظار است، وجود آمار بالاي جرايم زيبنده نيست.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي كه در مراسم اختتاميه دومين كارگاه علمي-كاربردي پيشگيري از وقوع جرم شمالغرب كشور در تبريز سخن مي گفت افزود: هيچ دستگاه اجرايي و يا ارگاني بدون داشتن ماموريت خطير پيشگيري از وقوع جرم وجود ندارد و هر يك از ادارات و بخش ها بايد در حيطه مسئوليت ها و وظايف خود به اين امر عنايت خاص داشته باشد.
وي گفت: اينكه طبق قانون اساسي پيشگيري از وقوع جرم وظيفه قوه قضائيه است، باعث نمي شود كه ساير بخش ها و ادارات نسبت به آن احساس مسئوليت نداشته باشند بلكه همه بايد با دغدغه خاصي به نقش خود در اين ارتباط عمل كنند.
به گزارش فارس معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه از تشكيل شوراي پيشگيري از وقوع جرائم در دادگستري ها خبر داد.
محمدباقر ذوالقدر در اختتاميه كارگاه پيش گيري از جرم در تبريز افزود: در 10 استان كشور كه در آنها دو كارگاه پيشگيري از وقوع جرم برگزار شده، ملزم به تشكيل شوراهاي پيشگيري از جرم هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

«جدايي نادر از سيمين» بهانه حمله نشريه انگليسي به ايران
يك نشريه انگليسي در دفاع تمام قد از فيلم جدايي نادر از سيمين آن را واكنش به خفقان حاكم بر ايران دانست!
به گزارش جهان، هفته نامه صهيونيستي تايمز جدايي نادر از سيمين را مستمسك حمله به نظام جمهوري اسلامي ايران و اسلام قرار داده و مي نويسد: به اين معضل زندگي انسان دوره مدرن، نيروهاي يك حكومت سركوب گر، قوانين سخت گيرانه مذهب و نابرابري زنان با مردان را نيز بيفزاييد. داستان زندگي اين خانواده در آپارتمان هاي خفه و شعبه هاي دادگستري پيش مي رود و تصادف خانمان براندازي در داستان اتفاق مي افتد. بگذاريد هر شخصيتي نسخه متفاوتي از حقيقت را بازگو كند و مثل يك كارآگاه به لايه هاي دروني شخصيت هاي پوست انداخته نفوذ كنيد. اين همان كاري است كه كارگردان ايراني فيلم، اصغر فرهادي در فيلم جدايي نادر از سيمين انجام داده است.
تايمز با تشبيه سينماي ايران به سينماي دوران اختناق شوروي، مي افزايد: فرهادي با نبوغ خود اجازه مي دهد كه شخصيت ها از زبان خودشان براي خود سخن بگويند. اين شخصيت ها بيشتر فرياد مي زنند و كمتر تماشاگر را با تلميح و اشاره ميان كلمات گم مي كنند. آنان بيننده را در جايگاه قضاوت مي نشانند.
بازداشت خانگي شاعر بحريني بعد از آزادي
شاعر بحريني كه به يك سال حبس محكوم شده بود روز پنجشنبه اعلام كرد: آزاد شده است اما تحت بازداشت خانگي به سر مي برد.
به گزارش واحد مركزي خبر، آيات القرمزي 20 ساله كه بعدازظهر چهارشنبه هفته پيش از زندان آزاد شد گفت به درخواست ها براي اجراي اصلاحات دموكراتيك در اين كشور ادامه مي دهد.
وي يك ماه پيش به سبب سرودن شعري در تمسخر حاكمان ديكتاتور و آمريكايي بحرين و درخواست براي استعفاي پادشاه اين كشور و همنوايي با اعتراضات شيعيان، در ماه فوريه و مارس به يكسال حبس محكوم شده بود.
قرمزي به خبرگزاري رويترز گفت:«من اميدوارم بحرين بتواند از اين بحران عبور كند و به مسيري براي آينده اي بهتر، بدون تبعيض يا فرقه گرايي وارد شود.» گروه هاي حقوق بشر اعلام كردند: قرمزي يكي از 200 نفري است كه پس از گذراندن چندين ماه حبس از زندان آزاد شده است.
وي پس از آزادي اش گفت: هدف ضرب و جرح قرار گرفته است.
رونمايي سالانه 100 كتاب دفاع مقدس
معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گفت: سالانه 100 عنوان كتاب دفاع مقدس در كشور رونمايي مي شود.
به گزارش مهر، سرهنگ حسن رسولي منفرد در حاشيه برگزاري نشست سالانه مديران ادبيات و انتشارات ادارات كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سراسر كشور افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 30 عنوان كتاب رونمايي شده و در ايام هفته دفاع مقدس نيز 30 عنوان و تا پايان سال نيز مابقي عناوين به چاپ خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: سال گذشته توجه خاصي به كتب پژوهشي ادبي و غيرادبي داشتيم و در سال جاري نيز چاپ كتابهاي پژوهشي مرتبط با موضوعات درسي دانشگاهي مدنظر قرار گرفته است بصورتي كه در امسال هفت عنوان كتاب براي رشته كارشناسي ارشد ادبيات پايداري و دفاع مقدس چاپ شده كه در تمامي دانشگاههايي كه اين رشته تحصيلي را دارند تدريس مي شود.
انتقاد از ترجمه آثار مورد تأييد آمريكا در ايران
يك مترجم با انتقاد از انتخاب آثار براي ترجمه از سوي برخي مترجمان، گفت: برخي مترجمان آثاري را براي ترجمه برمي گزينند كه سردمداران و سرمايه داران آمريكايي به جامعه جهاني معرفي كرده اند و بنده ترجمه آنها را صلاح نمي دانم. محمدعلي قرباني، مترجم و سردبير نشريه رشد جوان در گفت وگو با توانا افزود: براي انتخاب ترجمه آثار زبان اسپانيولي چندي پيش به كشور تركيه سفر كرده و به ديدار ناشران مسلمان اين كشور از جمله نشر «سمرقند» رفتم؛ آنها از ما گله مند بودند و مي گفتند كتاب هايي كه در ايران ترجمه مي شود براي كساني است كه آمريكائي ها آنها را برگزيده اند.
«يوسف پيامبر(ع)» در پنج سينما به نمايش درخواهد آمد
فيلم سينمايي «يوسف پيامبر(ع)» به كارگرداني فرج الله سلحشور در طرح «اكران ويژه ماه رمضان» در پنج تالار سينما به نمايش درخواهد آمد.
مدير پخش حوزه هنري در گفت وگو با فارس گفت: روز گذشته طي توافق با آقاي سلحشور، پخش فيلم سينمايي «يوسف پيامبر(ع)» به حوزه هنري سپرده شد و ما قصد داريم فيلم را در ماه مبارك رمضان و در طرح «اكران ويژه رمضان» (نوبت هاي ويژه) در پنج تالار سينما به نمايش درآوريم.
غلامرضا فرجي افزود: در ابتدا فيلم را در پنج تالار سينما استقلال، بهمن، سپيده، آزادي و شاهد در نوبت هاي ويژه طرح (نوبت فوق العاده) به نمايش خواهيم گذشت. با بررسي آمار فروش دو سه روز اول نمايش از وضعيت استقبال مخاطب آگاه خواهيم شد و تالارهاي نمايش فيلم را بر مبناي استقبال مخاطب افزايش خواهيم داد و اميدواريم فيلم با استقبال گسترده اي مواجه شود و بتوانيم نمايش روزانه فيلم را هم در تالار سينماها داشته باشيم.

 



با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي عوامل سريال مختارنامه در شاهرود تجليل شدند

مراسم نكوداشت سريال مختارنامه در شاهرود با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شاهرود، علي لاريجاني در اين مراسم مختارنامه اظهار داشت: ميرباقري جزو معدود هنرمنداني است كه فيلمي را كه مي سازد با آن فيلم زندگي مي كند و همين موضوع باعث شده است تا آثاري كه وي خلق مي كند، ماندگار شود.
لاريجاني اظهار كرد: ساخت سريال مختارنامه اگر از سر عشق و همتي بلند نبود، امكانپذير نمي شد.
وي گفت: انتظار مردم از سياسيون وقت تلف كردن نيست و مردم انتظار دارند كه آنها در راستاي توسعه كشور گام بردارند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آثار هنري ميرباقري داراي يك بعد تاريخي است، گفت: وي با آثار هنري خود موضوع هاي ديگري را بيان مي كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سريال مختارنامه دو ديدگاه را براي مردم باز كرد، گفت: عده اي سربازان اين دنيا هستند كه به آن دل بسته اند و خداوند مي فرمايد نابيناها در اين دنيا در آخرت هم نمي بينند.
وي با بيان اينكه پيشنهاد ميرباقري براي احداث شهرك سينمايي در شهرستان شاهرود پيشنهاد مناسبي است، تصريح كرد: نمايندگان مردم در مجلس اين موضوع را پيگيري مي كنند.
مراسم رونمايي از تمبر يادبود داود ميرباقري با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در شاهرود برگزار شد.
مراسم نكوداشت داود ميرباقري، كارگردان سريال مختارنامه و ساير مسئولان اين سريال با حضور علي لاريجاني در سالن همايش دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.
در اين مراسم، رئيس مجلس شوراي اسلامي يادبودي را به پاس زحمت هاي ميرباقري در توليد سريال مختارنامه به وي اهدا و از ديگر بازيگران آن از جمله فريبرز عرب نيا بازيگر نقش مختار تقدير كرد.
حميد يزداني مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شاهرود با بيان اينكه بخش عمده اي از اين فيلم در روستاي طرود واقع در 120 كيلومتري جنوب شاهرود تصويربرداري شده است، افزود: سكانس هايي از جمله نهر علقمه، خيمه گاه، نماز ظهر عاشورا و جنگ دلاورانه حضرت ابوالفضل العباس(ع) اين سريال در چشم اندازهاي روستاي كويري طرود و نخلستان آن تصويربرداري شده است.

 



مراجع تقليد به مشهد سفر كردند

همزمان با سالروز ميلاد يگانه منجي عالم بشريت، مشهد مقدس ميزبان مراجع تقليد جهان تشيع است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، همزمان با برگزاري مراسم جشن هاي اعياد شعبانيه و مراسم ميلاد يگانه منجي عالم بشريت مهدي موعود (عج) مراجع تقليد جهان تشيع به مشهد مقدس سفر كرده اند.
بر اساس اين گزارش حضرات آيات مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و سبحاني به مشهد مقدس مشرف شده اند.
همچنين آيت الله نوري همداني از ديگر مراجع تقليد شنبه 25 تيرماه 90 وارد مشهد مقدس مي شود.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: دنياي امروز براي شنيدن مطالب اسلام آمادگي دارد

يك مرجع تقليد گفت: دنياي امروز دنيايي است كه براي شنيدن مطالب اسلام آمادگي دارد و امروز مي بينيم كه آموزه هاي قرآني نسبت به 1400 سال پيش پيشرفت بيشتري داشته است.
به گزارش فارس از مشهد، آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار با جمعي از روحانيان و طلاب حوزه علميه شهيد صدوقي قم با اشاره به آمادگي جهان براي شنيدن حرف هايي از جنس اسلام و قرآن، اظهار داشت: علوم قرآني از 1400 سال قبل تا به امروز هر روز گسترده تر شده و دنيا براي شنيدن مطالب ما آماده است.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: وظيفه رساندن مطالب اسلام برعهده طلاب و روحانيان است كه بايد آن را به تمام جهانيان بشناسانند.
صافي گلپايگاني با تاكيد بر وجود فرقه هاي منحرف همانند بهائيت، صوفي گري و عرفان هاي هندي در كشور افزود: بايد با كسب هرچه بيشتر اطلاعات نسبت به شناخت مناسب اين فرقه ها و مذاهب توجه شود تا بتوانيم با قرارگرفتن بر روي خط ولايت و ائمه معصوم(ع) حركت حق را به دنيا نشان دهيم.
اين مرجع تقليد بر اهميت آموختن هرچه بيشتر علم و گسترش علوم و معارف ديني براي توسعه اسلام در جهان تاكيد كرد و افزود: بايد اول خود مطالبي را كه داريم فرا گيريم تا بتوانيم اين موضوعات را به دنيا برسانيم.
صافي گلپايگاني وظيفه امروز روحانيان و طلابي كه خود را وابسته به ولي عصر امام مهدي(عج) معرفي مي كنند، رسيدن به مراتب و مدارج بالا در علوم قرآني دانست و خاطرنشان كرد: بنابه فرموده حضرت رسول اكرم(ص) يك ساعت مذاكره درعلم و درس دين برابر است با ثواب قرائت كل قرآن كريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14