(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 تیر 1390- شماره 19977

حديث دشت عشق
اتفاقات عجيبي كه پاي پرواز رخ داد
تيم هندبال بدون سرمربي به جام جهاني رفت !
اخبار كوتاه از فوتبال
انتقادات مدير پيشين تيم ملي كشتي آزاد از شرايط حاكم بر ورزش
برزگر: براي حضور در المپيك برنامه نداريم
سرپرست وزارت ورزش از تغيير ساختار مديريت خبر داد
عباسي : مشكلات مالي حل شده است
اعزام تيم كشتي آزاد به تورنمنت روماني
شگفتي ديگردر كوپا آمريكا برزيل هم پس از آرژانتين حذف شد
برگزاري مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم ملي ووشو
تيم ملي جودو با 4 جودوكار در مسابقات جهاني
پيكر ملي پوش قايقراني پيدا شد
پيكر زهرا فرجي، ملي پوش قايقراني پيدا شد.
صميمي در مجارستان اول شد، در ايتاليا سوم
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «مرتضي مهديزاده»
شهادت درآخرين سجده
پروردگارا تو را شكر مي كنم كه نوجواني ام را در هواي آكنده از مهر به اهل بيت و در ايران اسلامي و درزير پرچم نايب برحق آقا امام زمان و درجوار پدري فرهيخته و مادري پرهيزكار و درشهري هميشه مبارز و دركنارخانه خودت مسجد و درجويبار پايگاه لشكر خدا و درجمع دوستاني با خدا و خانواده اي با صفا و فرهنگي قراردادي. و اما پدرم، مادرم و برادران عزيزم شما كه اينگونه ابراهيم وار فرزندتان را به قربانگاه عشق و به باديه ستيز حق با باطل فرستاديد استوار باشيد و از قرباني شدن اين هديه تان با آغوش باز استقبال كنيد كه پيروزي با ماست.
دوستان و هم رزمانم و همه مردم بدانند آنزمان هنگام عروسي من با بزرگترين عشق يعني سعادت و شهادت آغاز مي شود.
اي پدر عزيز و مادر صبور و برادران خوبم من راهم را انتخاب كردم و تا آخرين قطره خونم برعليه ستمگران و منافقان تحت رهبري ولايت فقيه مبارزه مي كنم تا لحظه شهادت فرارسد. اين شهيد دردو سال آخر عمرش بيش از 200صفحه توصيه، شعر، وصيت و رهنمود ازخود بجاي گذاشت.
شهيد «مرتضي مهديزاده» در اوج مبارزات امام خميني درسال 1342 در رودسر به دنيا آمد و در سن 19سالگي درعمليات فتح المبين در رقابيه (2/1/61) درآخرين سجده نمازش معبود ش را زيارت كرد. شايان ذكر است پدر شهيد از هنرمندان و اهل علم، ادب و شعر مي باشد كه از كودكي با سه زبان خصوصاً انگليسي فرزندش را در راه چگونه زيستن آموزش مي داد.

 



اتفاقات عجيبي كه پاي پرواز رخ داد
تيم هندبال بدون سرمربي به جام جهاني رفت !

تيم هندبال جوانان در حالي براي شركت در رقابت هاي جهاني يونان به اين كشور سفر كرد كه در يك اقدام نادر و كم نظير محمدناري، سرمربي اين تيم هنگامي كه به همراه ساير بازيكنان و مربيان براي سفر به يونان به فرودگاه امام خميني(ره) رفته بود، ناگهان از ادامه همكاري با تيم ملي منصرف شد و از فرودگاه برگشت.
تيم هندبال جوانان كه به دليل مشكلات اخذ رواديد و اجازه خروج از كشور چند بازيكن بدون در اختيار داشتن حدود 30 درصد از تركيب بازيكنان اصلي خود را براي حضور در مهم ترين رقابت هاي جهاني هندبال آماده مي كرد، از وجود سرمربي هم بي بهره ماند تا اميد كمي به موفقيت اين تيم در جام جهاني داشته باشيم.
علي حبيبي، مربي تيم ملي بزرگسالان با اظهار تعجب از اين واقعه از بيان هر گونه اظهارنظر خودداري كرد و تنها گفت: كاش فدراسيون و سرمربي جوانان زودتر مواضع خود را اعلام مي كردند. فكر مي كنم اگر تيم با اين شرايط همان نتيجه دوره قبل را تكرار كند به موفقيت بزرگي دست يافته است. اميدوارم ملي پوشان بتوانند كانادا را شكست دهند.
ناري: اگر كوزه گري در سفر يونان نبود همراه تيم مي رفتم
نقي ناري سرمربي مستعفي تيم هندبال جوانان در خصوص عدم همراهي تيم ملي به يونان اظهار داشت: اعلام كرده بودم كه دعا مي كنم اخراجم كنند، اما رياست فدراسيون جرأت اخراج كردن من را هم نداشت. وي ادامه داد: صلاح ديدم همراه تيم اعزام نشوم. اگر رئيس فدراسيون همراه جوانان اعزام نمي شد من در كنار ملي پوشان حضور پيدا مي كردم، اما زماني كه ديدم وي نام خود را به عنوان نفر اول نوشته است از همراهي تيم انصراف دادم تا در يونان بحثي بين ما پيش نيايد.
رقابت هاي هندبال قهرماني جوانان 2011 جهان كه از روز يكشنبه به ميزباني تسالونيكي يونا ن آغاز شده است با شكست تيم جوانان ايران در روز نخست رقابت ها همراه شد.
از گروه چهارم اين مسابقات تيم هندبال جوانان كشورمان در نخستين ديدارش از گروه چهارم به مصاف سوئد، تيم دوم رده بندي مردان جهان رفت كه در نهايت با شكست 47 بر 30 گام اول را در جام جهاني متزلزل برداشت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تمديد قرارداد هاشميان با پيروزي
وحيد هاشميان قرارداد خود را با پيروزي تمديد كرد. مهاجم فصل قبل تيم پيروزي ديروز با حضور در اين باشگاه با حبيب كاشاني جلسه اي را برگزار كرد تا درباره وضعيت خود در فصل آينده با سرپرست باشگاه صحبت كند. در اين جلسه هاشميان با پيروزي به توافق رسيد تا در فصل بعد هم در اين تيم توپ بزند. هاشميان پس از جلسه با كاشاني براي ثبت قراردادش به هيات فوتبال رفت.
دستمزد داوران فوتبال افزايش يافت
در حاشيه برگزاري كلاس توجيهي داوران فوتبال كه با حضور مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس كميته داوران اين فدراسيون، رضا غياثي و غلامرضا بهروان، رئيس سازمان ليگ آزادگان و ساير مسئولان فدراسيون فوتبال در كردان كرج برگزار شد، مهدي تاج از افزايش دستمزد داوران در رقابت هاي فصل آينده ليگ برتر خبر داد و افزود: مي دانم پول هايي كه در فوتبال براي بازيكنان و مربيان پرداخت مي شود قابل مقايسه با پرداختي داوران نيست، اما از آنجايي كه يك رقابت فوتبال بدون حضور داور برگزار نمي شود و حضور اين افراد تأثير به سزايي در برگزاري مسابقات دارد، دستمزد و حقوق داوران را براي رقابت هاي فصل آينده ليگ برتر افزايش داديم.
ستار زارع شاگرد دايي شد
ستار زارع هافبك پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان با عقد قرارداد يك ساله بصورت رسمي به تيم فوتبال راه آهن شهرري پيوست.سعيد چاه جويي مدافع پيشين تيم فوتبال ابومسلم هم با عقد قرارداد 2 سال به جمع شاگردان علي دايي ملحق شد. ميثم آقايي كه يكسال با تيم راه آهن قرارداد داشت، قراردادش را براي يك فصل ديگر هم تمديد كرد. راه آهني ها در روزهاي گذشته قرارداد حسن رودباريان، حسين پاشايي و مجيد باجلان بازيكنان اصلي خود را تمديد كرده و با حسين كاظمي و حسين كعبي بازيكنان فصل پيش استيل آذين قرارداد رسمي امضا كرده اند.
شمسايي به پيروزي پيوست
وحيد شمسايي كه سابقه بازي در تيم هاي پيمان، استقلال، لاتزيو ايتاليا، ارم كيش قم، تام ايران خودر و فولادماهان اصفهان را دارد، به دنبال توافق با مسئولان باشگاه پيروزي رسما به اين باشگاه تهراني پيوست.براين اساس وحيد شمسايي 35 ساله در فصل آتي مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي تيم پيروزي بازي خواهد كرد كه با تداركات گسترده آماده حضوري پرقدرت در اين رقابت هاست.
ديدار تداركاتي استقلال
استقلال امروز در ديداري تداركاتي به ميدان مي رود. تيم فوتبال استقلال به منظور آمادگي هرچه بيشتر جهت حضور در ليگ برتر يازدهم، امروز (سه شنبه) در ديداري دوستانه به ميدان مي رود. بر اين اساس آبي پوشان از ساعت 30:17 دقيقه به مصاف تيم فوتبال نفتون مي رود.
كي روش: بايد استراحت كنيم تا آماده بازي با مالديو شويم
كي روش سرمربي تيم ملي كشورمان پس از پيروزي يك بر صفر ايران برابر ماداگاسكار كه با تك گل سيد جلال حسيني بدست آمد، اظهار داشت: همانطور كه انتظار داشتم بعد از سه هفته كار سخت و سنگين تيم ملي بازي مقابل ماداگاسكار را آهسته آغاز كرد و سرعت در بازي تيم وجود نداشت. از نيمه دوم بازي به جهت سرعتي كه در كار بازيكنان وجود داشت، راضي هستم. در اين نيمه سرعت بازي بيشتر بود و بازيكنان تيم ملي به مراتب بهتر بازي كرد.سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با يادآوري اينكه بازي با ماداگاسكار تنها يك بازي تداركاتي بوده و نه چيزي بيشتر افزود: اينكه در يك بازي اينقدر موقعيت گل از دست بدهيم، قابل قبول نيست. بايد بعد از بازي با ماداگاسكار خوب استراحت كرده و خود را به خوبي آماده بازي نخست با مالديو كنيم كه شنبه آينده برگزار مي شود.
كفاشيان: فدراسيون فوتبال خانه آخر من است
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان گفت: فدراسيون فوتبال خانه آخر من بود و بعد از اينجا ديگر جايي نمي روم. من دوره هاي زيادي را در سازمان، كميته المپيك و غيره پشت سر گذاشته ام و قصد ندارم به فدراسيون دووميداني بروم. به آشتياني هم بگوييد راحت كارش را ادامه دهد، زيرا به دووميداني برنمي گردم. البته اگر زماني بيكار شوم به عنوان فرد كمك كننده حاضرم كمك كنم و اگر نيازي به كمك من بود دريغ نمي كنم اما مسئوليت نمي پذيرم.
خداحافظي كمك داور مطرح كشور از دنياي قضاوت
حيدر شكور كمك داور مطرح كشورمان كه 11 سال در ليست بين المللي حضور داشت، ديروز و در حاشيه برگزاري اردوي داوران در كردان كرج رسماً از قضاوت كناره گيري كرد.شكور سابقه حضور در دربي پايتخت را نيز در كارنامه دارد.گفتني است چندي پيش نيز خداداد افشاريان اعلام كرد كه ديگر سوت نخواهد زد.

 



انتقادات مدير پيشين تيم ملي كشتي آزاد از شرايط حاكم بر ورزش
برزگر: براي حضور در المپيك برنامه نداريم

مدير پيشين تيم ملي كشتي آزاد گفت: ورزش ما براي حضور در رقابت هاي المپيك تفكر و برنامه المپيكي ندارد.
منصور برزگر سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد با بيان اين مطلب افزود: تفاوت كشتي ما با روس ها در امر آموزش است و ما برنامه و تشكيلات آموزشي منسجمي نداريم. البته تفاوت اصلي در سرمايه گذاري بسيار زياد روسهاست. قهرمان سال 1973 جهان در مورد شرايط حضور در رقابت هاي المپيك اظهار داشت: در كشور ما ورزشكارانمان المپيك و شرايط شركت در آن را نمي دانند و در كنار اين مهم تفكر و سرمايه گذاري دست اندركاران ورزش ما نيز المپيكي نيست. اما ساير كشورهاي صاحب ورزش مانند، روسيه، چين، ژاپن و كره جنوبي داراي برنامه هاي المپيكي هستند.
دارنده مدال نقره المپيك 1976 مونترال در پايان خاطرنشان كرد: چون ما تفكر و برنامه المپيكي نداريم در المپيك ها گرفتار حوادث شده و از سوي افراد با نفوذ كشورمان صاحب ورزش در رشته هاي مختلف از مدال هاي خوش رنگ دور مي شويم.

 



سرپرست وزارت ورزش از تغيير ساختار مديريت خبر داد
عباسي : مشكلات مالي حل شده است

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخاب وزير جزو اختيارات رئيس جمهور است و براي مشخص شدن وزير پيشنهادي به مجلس بايد منتظر نامه رسمي رئيس جمهو بود.
محمد عباسي درپاسخ به اين سوال كه آيا هفته آينده به عنوان وزير پيشنهادي دولت براي وزارت ورزش وجوانان به مجلس معرفي خواهد شد؟ تصريح كرد: معرفي وزير جزو اختيارات رئيس جمهور است و بايد منتظر نامه رسمي رئيس جمهور به مجلس براي مشخص شدن وزير پيشنهادي بود.
وي درخصوص برنامه هايش در وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: در مدتي كه سرپرست شده ام تلاش كردم شرايطي را كه مربوط به تغيير ساختار مديريت ورزش و تبديل شدن به وزارتخانه است مهيا كنم تا هر كس وزير ورزش شد، بتواند در راستاي اهداف نظام ورزش كشور را پيش ببرد.
عباسي در خصوص مشكلات مالي فدراسيون ها و هيئت هاي ورزشي تصريح كرد: اين مشكلات تقصير هيچ كس نبود، به دليل تغيير ساختار مديريت ورزش به وزارتخانه ، تا انتخاب سرپرست بعضي از امور معطل مانده بود از جمله مسايل مالي كه اكنون اين مشكلات حل شده است و ديگر نگراني از اين بابت وجود ندارد.

 



اعزام تيم كشتي آزاد به تورنمنت روماني

تيم منتخب كشتي آزاد ايران با هشت كشتي گير به تورنمنت روماني مي رود.
با لغو جام «حبيبي و موحد» مربيان تيم ملي كشتي آزاد تصميم گرفتند تا هشت كشتي گير جوان و آينده دار را به تورنمنت روماني اعزام كنند.
عباس دباغي در 60 كيلوگرم، محمد يوسفي در 66، سعيد رياحي در 84 وكميل قاسمي به همراه پرويز هادي در 120كيلوگرم و از جمله كشتي گيراني هستند كه قرار است به روماني اعزام شوند.از كادر فني تيم ملي تنها ابراهيم مهربان كنار تيم خواهد بود و عباس حاج كناري وپرويز سليمان پور به عنوان دو مربي سازنده به روماني خواهند رفت. جواد داداشي، محمد طهماسبي زاده و محمد شعبان زاده ديگر كشتي گيراني هستند كه احتمال دارد در روماني كشتي بگيرند. البته تنها مشكل پيش روي تيم ملي كشتي آزاد زمان كوتاه تا اين مسابقات براي گرفتن ويزا است. جام بين المللي يادواره «يون كورنينو» 16و 17 مرداد درشهر تارگوويست روماني برگزار مي شود.
حذف جام «حبيبي و موحد» از تقويم فدراسيون جهاني
خبر ديگر از كشتي اينكه درحالي كه قرار بود دومين دوره مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام «حبيبي و موحد» اين هفته درساري برگزار شود، به دليل استقبال نكردن تيم هاي خارجي اين تورنمنت لغو شد.
به دنبال همين موضوع فيلا اين جام را از تقويم فدراسيون جهاني حذف كرد و مشخص نيست آيا فيلا باز هم اين مسابقات را در تقويم جهاني خود قرار مي دهد يا خير. جام «حبيبي و موحد» دركنار جام «تختي» تنها تورنمنت هاي كشتي آزاد ايران در تقويم فيلا هستند كه لغو جام «حبيبي وموحد» براي كشتي ايران چندان خوشايند نخواهد بود.

 



شگفتي ديگردر كوپا آمريكا برزيل هم پس از آرژانتين حذف شد

برزيل نيز مانند آرژانتين با جام ملت هاي آمريكاي جنوبي وداعي زودهنگام داشت.
بامداد دوشنبه در ادامه رقابت هاي كوپا آمريكا دو ديدار از دور يك چهارم نهايي انجام شد. در اين دو مسابقه ونزوئلا و پاراگوئه موفق به شكست حريفان سرشناس خود شيلي و برزيل شده و به دور نيمه نهايي راه پيدا كردند.
برزيل، پرافتخارترين تيم فوتبال جهان با در اختيار داشتن پنج عنوان قهرماني جام هاي جهاني در ضربه هاي پنالتي برابر پاراگوئه دو بر صفر تن به شكست داد و از جام ملت هاي آمريكاي جنوبي كنار رفت.
دو تيم در پايان وقت قانوني و اضافه مسابقه نتوانسته بودند، دروازه يكديگر را باز كنند تا سرنوشت بازي در ضربه هاي پنالتي تعيين شود. در پايان ضربه هاي پنالتي اين پاراگوئه بود كه توانست برتري دو بر صفر را به دست آورده و راهي دور نيمه نهايي شود.
نكته جالب در ضربه هاي پنالتي آن بود كه بازيكنان سلسائو هيچ يك از چهار پنالتي زده خود را گل نكردند و حتي سه ضربه آن ها راهي خارج دروازه شد! در ديگر مسابقه دور يك چهارم نهايي ونزوئلا دو بر يك از سد شيلي عبور كرد.
به اين ترتيب تيم هاي ملي فوتبال پرو، اروگوئه، ونزوئلا و پاراگوئه توانستند به دور نيمه نهايي جام ملت هاي آمريكاي جنوبي راه پيدا كنند. در اين مرحله كه فردا شب (چهارشنبه) برگزار مي شود اروگوئه با پرو مسابقه مي دهد و ونزوئلا به ديدار پاراگوئه خواهد رفت.

 



برگزاري مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم ملي ووشو

برگزاري مرحله نهايي رقابت هاي انتخابي تيم ملي ووشو تركيب تيم ملي در اوزان مختلف را مشخص خواهد كرد.
در بخش آقايان تنها دو بازي انتخابي در اوزان 75- و 80-كيلوگرم باقي مانده است كه در وزن 75- كيلوگرم جواد آقايي و اميد زارع رفيع براي دومين بار براي پوشيدن پيراهن تيم ملي به مصاف هم مي روند، ضمن اين كه در وزن 80 كيلوگرم نيز اميرفضلي و معين تقوي با هم پيكار خواهند داشت.
در بخش آقايان 8 وزن در اردو حضور دارند كه طبق برنامه كادر فني، تنها 6 وزن به رقابت هاي جهاني تركيه اعزام خواهد شد. اوزان 52- و 90- كيلوگرم در پايان مرحله دوم انتخابي حذف شدند.

 



تيم ملي جودو با 4 جودوكار در مسابقات جهاني

فدراسيون جودو اسامي چهار جودوكار را براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان به فدراسيون جهاني اعلام كرده است.
رقابتهاي جودو قهرماني جهان به ميزباني فرانسه در سالن «پير دوكوبرتن» شهر پاريس برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران با چهار جودوكار در اين دوره از رقابتها به روي تاتامي خواهد رفت.
علي معلومات در وزن 73- كيلوگرم با رنكينگ 61 امير قاسمي نژاد در وزن 81- كيلوگرم با رنكينگ 74 جواد محجوب در وزن 100- با رنكينگ 72 و محمدرضا رودكي در وزن 100+ كيلوگرم با رنكينگ 63 به اين دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.
رقابتهاي جودو قهرماني جهان 35 روز ديگر با حضور بيش از 800 جودوكار در پاريس برگزار خواهد شد. محمدرضا رودكي جودوكار وزن به اضافه 100 كيلوگرم با 2 پله صعود به جايگاه 63 رسيده است. آرش ميراسماعيلي ملي پوش سابق ايران نيز كه پيش از اين رتبه 57 جهان را در اختيار داشت به دليل نتايج نامناسب اخير به رتبه 60 نزول كرد.

 



پيكر ملي پوش قايقراني پيدا شد
پيكر زهرا فرجي، ملي پوش قايقراني پيدا شد.

علي ملااحمدي مديركل تربيت بدني آذربايجان غربي افزود: پس از جست وجوي سه روزه توسط گروه هاي امداد و نجات بالاخره ديروز پيكر زهرا فرجي ملي پوش قايقراني كشورمان در پشت سد شهر چاي اروميه پيدا شد.
وي گفت: جسد وي حدود ساعت 30/12 از آب بيرون كشيده شد. مديركل تربيت بدني آذربايجان غربي در پاسخ به اين سؤال كه دلايل وقوع اين حادثه چه بوده است؟ تصريح كرد: علت همان مواردي است كه قبلا گفته شده است. اين يك پرونده قضايي است و نتيجه قطعي آن نيز بايد پس از تشكيل پرونده و نظر قاضي ارائه شود.
زهرا فرجي ظهر روز جمعه 24 تيرماه جاري به همراه ديگر ملي پوش قايقراني كشورمان رويا عباسي بر اثر واژگوني جت اسكي در پشت درياچه سد شهر چاي اروميه دچار سانحه شد كه در اين حادثه رويا عباسي توسط اهالي منطقه نجات پيدا كرد. ولي اثري از زهرا فرجي نبود تا اين كه ديروز، پيكر بي جان وي توسط غواصان هيات غريق نجات و امدادگران هلال احمر پيدا شد. قرار بود زهرا فرجي روز شنبه 25 تيرماه به مسابقات زير 23 سال جهان در هلند اعزام شود كه به علت عدم صدور ويزا اين سفر لغو شده بود.

 



صميمي در مجارستان اول شد، در ايتاليا سوم

محمد صميمي در مسابقات پرتاب ديسك مجارستان و جايزه بزرگ ايتاليا به ترتيب در مكان اول و سوم ايستاد.
در ادامه برنامه هاي تداركاتي دووميداني كاران كشوران محمد صميمي پس از غيبت در رقابت هاي قهرماني دووميداني آسيا (ژاپن) با سفر به اروپا در دو مسابقه شركت كرد.
وي در اولين ميدان در رقابت هاي بين المللي مجارستان با پرتابي به ميزان 63 متر و 25 سانتي متر در رده نخست ايستاد. محمد صميمي يكشنبه شب و در دومين مسابقه تداركاتي اش در قاره اروپا در رقابت هاي جايزه بزرگ ايتاليا شركت كرد و توانست در رده سوم قرار بگيرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي تير و كمان جانبازان و معلولان ايران در رقابت هاي جهاني ايتاليا با كسب 2 مدال طلا، يك نقره و يك برنز و كسب 6 سهميه پارالمپيك 2012 لندن به كار خود پايان داد.
¤ اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به دليل امكانات نامناسب مجموعه انقلاب بار ديگر به خانه كشتي منتقل شد.
¤ نوشاد و نيما عالميان به پيشنهاد مسئولان فدراسيون تنيس روي ميز براي شركت در پروتور جهاني چين پاسخ منفي دادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14