(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 تیر 1390- شماره 19977

احمدي مقدم: تروريسم و موادمخدر دو روي يك سكه هستنند
ضاربان طلبه جوان امر به معروف دستگير شدند
دستگيري متهمان قتل قوي ترين مرد ايران در كرج
تلفات سيل شمال آذربايجان غربي به 3 نفر رسيد
افزايش 43 درصدي يارانه مراكز نگهداري از معلولان سالمندان و بيماران رواني
نجات 3 كوهنورد كرجي از مرگ
مصرف مخدرهاي روانگردان صنعتي در ميان جوانان نگران كننده است
سيل بخشي از بلده نور را فرا گرفت
انتشار وضعيت بهداشتي هتل ها در سايت وزارت بهداشت
دريا جان جوان اسلامشهري را گرفت
وزارت بهداشت: واردات دارو به شرط توليد آن در داخل انجام مي شود
عليرضا دبير: تبليغات غير اصولي در تهران پيگرد قانوني دارد
سارق ميلياردي در خدابنده دستگير شد
فردا خط يك مترو از جنوب تهران به انتها مي رسد
چهارشنبه هفته آينده انجام مي شود رسيدگي به پرونده قتل در پل مديريت
پاركينگ داران متخلف به دادگاه معرفي مي شوند



احمدي مقدم: تروريسم و موادمخدر دو روي يك سكه هستنند

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه مبارزه با موادمخدر نمي تواند تابع مسائل سياسي باشد، اظهار كرد: متاسفانه ما شاهد اين هستيم كه مسائل سياسي روي جريان مبارزه با موادمخدر سايه افكنده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در ديدار با مدير اجرايي دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد و معاون دبيركل اين سازمان با اشاره به اينكه كشورهاي غربي به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان لشكركشي كرده اند، تصريح كرد: حضور اين كشورها در افغانستان نه تنها براي اين كشور امنيت به دنبال نداشت بلكه باعث رشد تروريسم و توليد موادمخدر شد.
وي با بيان اينكه از زمان حضور بيگانگان در كشور افغانستان كشت موادمخدر در اين كشور افزايش چشمگيري داشته است، افزود: كشورهاي غربي به بهانه مبارزه با تروريسم از مبارزه با موادمخدر اجتناب مي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه تروريسم و موادمخدر دو روي يك سكه هستند، خاطرنشان كرد: گروه هاي تروريستي از كشت و ترانزيت موادمخدر تغذيه مي شوند.
احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه مبارزه با موادمخدر نمي تواند تابع مسائل سياسي باشد، اظهار كرد: متاسفانه ما شاهد اين هستيم كه مسائل سياسي روي جريان مبارزه با موادمخدر سايه افكنده است.
وي با بيان اينكه كشورهاي غربي به بهانه تحريم عليه ايران، از واگذاري و فروش امكانات مبارزه با موادمخدر به كشور ما جلوگيري مي كنند؛ گفت: ايران امكانات چنداني از اين كشورها نمي خواهد و آنها از تحويل اين امكانات جلوگيري مي كنند.
وي تصريح كرد: با اين حال ما منتظر كمك هاي اين كشورها نبوديم دست روي دست نگذاشتيم و بخشي از مشكلات و نيازهاي خودمان را با استفاده از دانش بومي كشورمان مرتفع كرديم.
احمدي مقدم با اشاره به كنترل الكترونيكي مرزهاي كشور يادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخير، مرزهاي كشورمان را با كشورهاي همسايه به سيستم هاي اپتيكي و الكترونيكي مجهز كرديم.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه پشتيباني فني در كنترل موادمخدر هزينه هاي قاچاقچيان را افزايش مي دهد، افزود: استفاده از تجهيزات الكترونيكي در مرزها كاهش تلفات جاني را نيز بدنبال دارد.
احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه كشورهاي اروپايي از مبارزات كشورمان با موادمخدر مستقيما منتفع مي شوند، اظهار داشت: هر نوع كمك كشورهاي اروپايي به ايران كمك به خودشان است و ما اين امكانات را رايگان از آنان درخواست نكرده ايم.

 



ضاربان طلبه جوان امر به معروف دستگير شدند

ماموران پليس اطلاعات و امنيت تهران بزرگ ضاربان علي خليلي را شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري ها در پي حمله تعدادي از اراذل و اوباش در شب يك شنبه به طلبه جوان تهراني در محدوده كلانتري 144 جواديه تهران پارس موضوع در دستور كار ماموران پليس اطلاعات و امنيت و فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ قرار گرفت و در كمتر از 24 ساعت تمامي اشرار حاضر در حادثه شناسايي و دستگير شدند.
خليلي همچنان
در بخش ويژه بستري است
علي خليلي همچنان در بخش ويژه نگهداري مي شود. به گفته همراهان بيمار وي شب دوشنبه يك لحظه به هوش آمد و با مشاهده مادرش او را شناخت ولي دوباره از هوش رفت.
ديروز صبح پزشكان اطلاع دادند كه لوله كار گذاشته شده در بدن وي را بيرون آورده اند. همچنين پزشك معالج اعلام كرده است كه علي قادر به حركت دادن يكي از دستانش نمي باشد.
معاون وزير بهداشت
به مجلس فرا خوانده شد
رئيس كميسيون بهداشت مجلس گفت: طبق قانون تمام بيمارستان هاي دولتي و خصوصي موظفند تحت هر شرايطي بدون درخواست وجه بيماران اورژانسي را پذيرش كنند. عدم پذيرش طلبه جوان تخلف آشكار است و مجلس براي رسيدگي به اين مسئله معاون وزير بهداشت را براي جلسه فوق العاده امروز به مجلس فرا خواند.
شهرياري در پاسخ به اين پرسش كه اشد مجازات چيست و آيا اخراج متخلفان است، گفت: نه، وزارت بهداشت نمي تواند نيروهاي رسمي را اخراج كند اما مي تواند آنها را به كميته رسيدگي به تخلفات اداري معرفي و با آنها برخورد قانوني كند علاوه بر آن قوه قضائيه نيز مي تواند با وجود شاكي خصوصي يا حتي غير از آن با متخلفان برخورد شديدتري داشته باشد.
بازخواست از عوامل بيمارستاني
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعلام كرد: صبح ديروز بازخواست از 15 نفر عوامل بيمارستاني شامل سوپروايزر، مسئول كشيك، پزشك و دستيار كه از پذيرش طلبه ناهي از منكر خودداري كرده بودند، آغاز شد.
مسعود ياوري افزود: در صورت اثبات پذيرش نشدن طلبه جوان توسط اين عوامل بيمارستاني با توجه به حساسيت وزارت بهداشت قاطعانه با اين افراد برخورد خواهد شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه ستاد هدايت دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي به طور شبانه روزي، در مواقع اضطراري پاسخگوي اينگونه حوادث هستند، گفت: جاي سوال است كه چرا مسئولان بيمارستان تهران پارس بعد از آنكه نتوانسته اند از بيمارستان هاي دولتي پذيرش بگيرند، با ستاد هدايت دانشگاه تماس نگرفته اند؟

 



دستگيري متهمان قتل قوي ترين مرد ايران در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز از شناسايي و دستگيري قاتل روح الله داداشي قويترين مرد ايران به همراه 2 نفر ديگر از همدستانش در كمتر از 24 ساعت خبر داد.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي با بيان اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: در پي وقوع يك فقره درگيري خياباني در منطقه 45 متري گلشهر كرج و گزارش اين حادثه به پليس، بلافاصله ماموران به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: با بررسي و تحقيقات انجام گرفته از سوي ماموران مشخص شد كه سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد با فردي به نام روح الله داداشي كه از ورزشكاران و قهرمانان نامي كشور است درگيري لفظي پيدا كرده اند كه يكي از سه نفر سرنشين خودرو پرايد با شيء برنده اي كه در دست داشته به اين ورزشكار نزديك و با وارد كردن چندين ضربه به گلو و سينه وي روح الله داداشي را به قتل رساند.
اكبرشاهي تصريح كرد: به دنبال اين حادثه بلافاصله چندين اكيپ ويژه از ماموران مجرب پليس آگاهي شناسايي قاتل و 2 همدست او را در دستور كار خود قرار دادند.
وي اظهار داشت: با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و انجام تحقيقات گسترده اطلاعاتي، سرانجام ماموران در كمتر از 24 ساعت هويت و مخفيگاه 3 نفر سرنشين خودرو پرايد را شناسايي و طي 2 عمليات جداگانه هر سه متهم را در حالي كه قصد داشتند از استان تهران خارج و متواري شوند دستگير كردند.

 



تلفات سيل شمال آذربايجان غربي به 3 نفر رسيد

مديركل مديريت بحران استانداري آذربايجان غربي اعلام كرد: به رغم تلاش شبانه روزي امدادگران و كاركنان ستاد مديريت بحران استان، تلفات سيل، شنبه شب، در شهرستان هاي ماكو، چالدران و پلدشت به سه نفر رسيد.
جعفر ذوالفقاري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در جريان سيل 15 نفر مفقود شده بودند كه 12 نفر زنده نجات يافته اند.
وي اضافه كرد: بر اثر سيل بيش از 70 روستا در شهرستان هاي ياد شده در محاصره سيل قرار گرفتند كه در 50 روستا افزون بر 30 واحد مسكوني بين 10 تا 40 درصد خسارت ديده اند و دو پل ارتباطي نيز تخريب شده است و به بيش از 5 هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه خسارت وارد شده است.
وي يادآور شد: در زمان حاضر بيش از 100 امدادگر با آمبولانس و تجهيزات پزشكي و يك فروند بالگرد نيز در منطقه مستقر شده تا در صورت لزوم آسيب ديدگان و زخمي ها را به مراكز درماني منتقل كنند.
فرماندار شهرستان چالدران در اين رابطه گفت: بر اثر بارش شديد باران و تگرگ و جاري شدن سيل در اين شهرستان، دو نفر جان خود را از دست دادند كه يكي از آنها گرفتار سيلاب و ديگري بر اثر اصابت رعد و برق جان باخته است.
«احمدرضا قلي پور» افزود: در اين حادثه همچنين دو نفر مصدوم و به بيمارستان هاي شهرستان خوي منتقل شدند.
وي با بيان اين كه در اين حادثه براساس آمار اوليه 2 هزار و 500 راس دام تلف شده است، اظهار كرد: 3 هزار هكتار زمين كشاورزي و 150 واحد مسكوني نيز بين 30 تا 100 درصد خسارت ديده اند.
فرماندار چالدران افزود: سيلاب باعث تخريب 30 دهانه پل كوچك و بزرگ در اين شهرستان شده است.
در شهرستان شوط نيز سيلاب شهر شوط و 35 روستاي منطقه را فرا گرفت كه به گفته مردم در 50 سال اخير اين ميزان بارش و سيلاب بي سابقه بوده است.
به گفته «غلامرضا غني زاده» فرماندار شهرستان شوط، بر اثر بارش شديد باران و تگرگ و جاري شدن سيل يك نفر در اثر برق گرفتگي در اين شهرستان جان باخت و 101 راس دام نيز تلف و 86 واحد مسكوني روستايي نيز بين 20 تا 80 درصد تخريب شد.
«حميدرضا احمديان» فرماندار شهرستان ماكو هم گفت: بر اثر بارش شديد باران و تگرگ و جاري شدن سيل، خسارات زيادي به واحدهاي مسكوني، اراضي كشاورزي، تاسيسات برق و آبرساني شهري و روستايي، پل ها و جاده ها وارد و جاده ارتباطي ماكو- چالدران مسدود شد كه راهداران در تلاش براي بازگشايي اين جاده هستند.
«جعفر شيرزاد» مسئول ستاد بحران شهر ماكو نيز در اين رابطه گفت: هم اكنون آب شهر ماكو قطع و اختلالاتي در شبكه تلفن همراه ايجاد شده است. در شهرستان پلدشت به دنبال بارندگي شديد در 6 روستا سيل جاري شد.به گفته فرماندار پلدشت سيل به بيش از 50 واحد مسكوني و 200 هكتار از اراضي كشاورزي خسارات جدي وارد كرده است.
با توجه به گل آلود شدن آب ورودي به تصفيه خانه آب آشاميدني شهر ماكو اين تصفيه خانه به طور موقت از مدار خارج شده است.
براي تامين آب آشاميدني مردم شهر با استفاده از تانكرهاي آب رسان به ميزان 70 هزار ليتر عمليات توزيع آب در مناطق مختلف شهر ماكو در حال اجرا است.

 



رئيس سازمان بهزيستي خبر داد
افزايش 43 درصدي يارانه مراكز نگهداري از معلولان سالمندان و بيماران رواني

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان بهزيستي از افزايش 43 درصدي مراكز نگهداري معلولان، سالمندان، بيماران رواني مزمن و عقب ماندگان ذهني از ابتداي سال جاري خبر داد.
به گزارش كيهان دكتر احمد اسفندياري ديروز در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت هفته بهزيستي برگزار شد، اظهار كرد: حق پرستاري معلولان ضايعه نخاعي و سالمندان رواني كه در كنار خانواده هايشان زندگي مي كنند از ابتداي امسال 43 درصد افزايش يافته است كه مابه التفاوت آن از ماه آينده پرداخت خواهد شد.
بنابر اظهارات رئيس سازمان بهزيستي يارانه هزينه نگهداري بيماران و سالمندان در مراكز روزانه از 75 هزار تومان به 110 هزار تومان و يارانه مراكز شبانه روزي نيز به ازاي هر نفر از 131 هزار تومان به 185 هزار تومان افزايش يافته است.اسفندياري در ادامه نشست خبري اش ضمن اشاره به پوشش بيمه هاي اجتماعي زنان سرپرست خانوار اظهار كرد: تا پايان سال جاري 55 هزار زن سرپرست خانوار به طور رايگان تحت پوشش بيمه هاي اجتماعي قرار مي گيرند.
به گفته وي 50 هزار نفر از مربيان مهدهاي كودك، 40 هزار نفر از پرسنل ساير مراكز زيرمجموعه بهزيستي و 85 هزار نفر از مددجويان و معلولاني كه اشتغال يافته اند نيز از پوشش بيمه اجتماعي برخوردار خواهند شد.
رئيس سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه در حال حاضر 174 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي هستند، عنوان كرد: بيمه اجتماعي تنها مشمول زنان 18 تا 45 ساله سازمان مي شود كه با سهميه ياد شده كل زنان سرپرست خانوار واجد شرايط از اين مزيت برخوردار مي شوند.
اسفندياري در ادامه اين نشست خبري از تحويل دو هزار و 267 واحد مسكوني به طور همزمان در سراسر كشور خبر داد و اظهار كرد: مراسم نمادين اين اقدام در كنار بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه براساس آخرين آمار، 170 هزار خانواده مددجو فاقد مسكن هستند اظهار كرد: تعداد افراد ثبت نام كننده در سامانه نهضت مسكن بيش از 180 هزار مورد بوده است كه بخشي از اين افراد قبلاً از تسهيلات مسكن استفاده كرده بودند.
وي درباره ناتواني پرداخت اقساط نهضت مسكن از سوي مددجويان و معلولان تحت پوشش سازمان توضيح داد: بسياري از اين خانواده ها هم اكنون مستأجر هستند و اجاره هاي بالايي پرداخت مي كنند، با اين وجود اگر مددكاران بهزيستي به اين نتيجه برسند كه مددجويي توان پرداخت اقساط را ندارد، قطعاً به وي كمك خواهيم كرد.

 



نجات 3 كوهنورد كرجي از مرگ

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي گفت: امدادگران كوهستان اين جمعيت، سه كوهنورد را از مرگ نجات دادند.
«مرتضي سليمي» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: سه كوهنورد كرجي روز يكشنبه براي كوهنوردي به ارتفاعات كوه امجك از توابع شهرستان تفرش رفته بودند كه در غار گرفتار شدند.
وي ادامه داد: ساعت 21، يكي از كوهنوردان به مركز پليس 110 اطلاع داد و تيم امداد كوهستان استان با يك دستگاه پيكاپ، شش نفر امدادگر و تجهيزات كامل كوهستان به محل مورد نظر اعزام شد.
سليمي گفت: عمليات جست وجوي كوهنوردان به مدت دو ساعت و نيم به طول انجاميد و امدادگران، كوهنوردان را به سلامت از غار خارج كردند.

 



هشدار جدي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر
مصرف مخدرهاي روانگردان صنعتي در ميان جوانان نگران كننده است

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با هشدار نسبت به افزايش مصرف مواد مخدر در ميان جوانان گفت: قرص هاي روانگردان كيپ تاگون وارد ايران نشده است.
سردار حميدرضا حسين آبادي در گفت وگو با مهر تأكيد كرد: متأسفانه مصرف روانگردان ها و مواد مخدر صنعتي در ميان جوانان افزايش يافته و نگران كننده است به طوري كه كشفيات مواد مخدر صنعتي در سه ماهه نخست سال جاري بسيار افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه توليدكنندگان مواد مخدر صنعتي با وارد كردن مواد مورد نياز اقدام به توليد شيشه در داخل مي كنند تصريح كرد: پليس امسال 30 آشپزخانه خانگي توليد مواد مخدر صنعتي را كشف و متلاشي كرده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با رد ورود قرص هاي روانگردان كيپ تاگون تاكيد كرد: اين روانگردان ها در كشورهاي عربي توليد و مصرف مي شود و خوشبختانه اين رونگردان ها تاكنون وارد كشور نشده است.



 



سيل بخشي از بلده نور را فرا گرفت

رئيس شوراي اسلامي بخش بلده از توابع شهرستان نور از جاري شدن سيل بر اثر بارندگي و رگبار شديد در غرب اين شهر كوهستاني خبرداد.
حسن اورنگيان در گفت و گو با ايرنا در نوشهر افزود :عصر روز دوشنبه سيلاب به بخشي از تاسيسات شهري ، واحدهاي تجاري و منازل مسكوني روستاهاي واقع در غرب اين شهر خسارت وارد كرد.
وي با اشاره به سرازيرشدن آب رودخانه ها و كانالهاي آب اين منطقه افزود : سيل همچنين راههاي ارتباطي روستاهاي واقع در غرب شهر بلده را با مركز اين شهر قطع كرد.
به گفته وي نيروهاي راهداري منطقه در حال حاضر مشغول بازگشايي راهها و كمك رساني به سيل زدگان هستند.
شهر بلده با بيش از هشت هزار نفر جمعيت در جنوب غرب شهرستان نور واقع است.

 



انتشار وضعيت بهداشتي هتل ها در سايت وزارت بهداشت

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: وضعيت بهداشت 4 هزار هتل كشور بعد از بازرسي و رتبه بندي وزارت بهداشت براي اطلاع عمومي در سايت وزارت بهداشت منتشر مي شود.
كاظم ندافي افزود: طرح جديدي در وزارت بهداشت در حال بررسي و نهايي شدن است كه مطابق آن تمام هتل هاي كشور كه 4 هزار هتل هستند بازرسي مي شوند و اطلاعات مربوط به ميزان رعايت اصول بهداشتي در آنها احصا شده و طبق يك رتبه بندي علمي به اطلاع عموم مي رسد.
وي گفت: اين طرح با هماهنگي انجمن هتلداران كشور اجرا مي شود و جزئيات آن هفته آينده طي جلسه اي كه با مسئولان اين انجمن در كرج داريم نهايي مي شود.
ندافي ادامه داد: با اجراي اين طرح تمام هتل هاي كشور از نظر ميزان رعايت اصول بهداشتي و بهسازي بازرسي و رتبه بندي مي شوند و وضعيت آنها طي يك جمله كاملاً صريح و روشن به صورت آنلاين در يك سايت ويژه متعلق به وزارت بهداشت اطلاع رساني مي شود.
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت به فارس گفت: البته با توجه به اينكه به هتل هاي كشور براي رعايت ضوابط و استانداردهاي وزارت بهداشت از اسفند 89 يك مهلت 10 ماهه داده ايم به اين فرصت پايبند هستيم كه اعلام وضعيت نهايي هتل هاي كشور را بعد از اتمام اين مهلت و از حدود بهمن امسال آغاز مي كنيم.
وي ادامه داد: با اين وجود مردم مي توانند مشكلات بهداشتي هتل هاي كشور را مانند ساير اماكن عمومي كشور از قبيل اغذيه فروشي ها و استخرها با شماره 09678 به وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسيدگي شود.

 



دريا جان جوان اسلامشهري را گرفت

جوان 27 ساله اسلامشهري كه براي گذراندن تعطيلات به شمال سفر كرده بود در جلوي چشمان خانواده اش در درياي خزر غرق شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از محمودآباد، ميكائيل كريم زاده جوان 27 ساله اسلامشهري كه براي گذراندن تعطيلات به همراه خانواده به شمال سفر كرده بود در جلوي چشمان خانواده خود در درياي محمودآباد غرق شد.
اين جوان حادثه ديده كه قبل از شروع كار طرح سالم سازي دريا در سواحل محمودآباد مشغول شنا بود در دريا غرق شد.
پس از اطلاع خانواده و حضور ناجيان غريق ساحل اداره دارايي اين شهر و تلاش زياد آنها جنازه بي جان اين جوان توسط ناجيان از دريا خارج شد كه بلافاصله نيروهاي اورژانس 115 محمودآباد اقدامات ويژه براي احيا دوباره جان وي را انجام دادند كه بي نتيجه بود و پس از آن نيز به بيمارستان اين شهر اعزام شد.
تلاش پزشكان اين بيمارستان نيز ثمري نداشت و نامبرده با همه تلاش هاي صورت گرفته از جانب نيروهاي امدادي و پزشكي فوت كرد.پزشك كشيك اورژانس محمودآباد كه اقدامات پزشكي اين حادثه ديده را انجام داد در گفت وگو با فارس، علت فوت را خفگي ناشي از غرق شدن در دريا به پزشكي قانوني اعلام كرد.
علت اصلي اين حادثه عدم توجه حادثه ديده به ساعت شروع طرح دريا و نداشتن مهارت شنا در دريا اعلام شد.

 



وزارت بهداشت: واردات دارو به شرط توليد آن در داخل انجام مي شود

مدير كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت گفت: سياست وزارت بهداشت براي واردات داروها آن است كه واردات آن دارو منجر به توليد آن در كشور شود.
دكتر محمدرضا شانه ساز افزود: تمام واردات دارو در كشور توسط توليدكنندگان دارو در كشور انجام مي شود و به اين ترتيب قرارداد توليد اين داروها را در داخل كشور منعقد مي كنند.
وي ادامه داد: سياست وزارت بهداشت در مورد واردات دارو به شرط توليد آن در داخل، امسال به ثمر نشسته و بسياري از برندهاي معروف دارو در دنيا تا پايان امسال پروسه توليدشان در كشور آغاز مي شود. اين موضوع مي تواند در رقابت مثبت با صنايع داروسازي و همچنين كيفيت داروها نقش بسياري را ايفا كند. همچنين در زمينه داروهايي با فناوري جديد به سرعت در حال كار هستيم.
شانه ساز ادامه داد: ديگر سياست وزارت بهداشت شكستن انحصار در زمينه توليد و يا واردات داروست. يعني اگر توليد و يا واردات دست يك شركت باشد، قيمت را نمي توان كنترل كرد هر چند كه آن دارو توليد داخل باشد. اگر انحصار در مورد توليد يا واردات دارو باشد قيمت از دست ما خارج مي شود و براي آن كه از كمبود آن دارو جلوگيري شود، ناچار به خريد خواهيم بود. با وجود انحصار در توليد يا واردات دارو، رقابت نيز در كيفيت بوجود نمي آيد.
مديركل نظارت بر داروي سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت تأكيد كرد: وزارت بهداشت هم از توليد داخل دارو حمايت مي كند و هم مخالف انحصار توليد يا واردات داروست. هدف از آن كه اجازه مي دهيم توليدكنندگان ديگر نيز جنس شان را وارد بازار كنند، شكستن انحصار است تا به اين ترتيب تأمين دارو با قيمت مناسب تري براي مردم امكان پذير باشد.

 



عليرضا دبير: تبليغات غير اصولي در تهران پيگرد قانوني دارد

عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي گفت: تبليغات غيراصولي و برچسب هايي كه به در منازل شهروندان چسبانده مي شود پيگرد قانوني دارد.
عليرضا دبير درباره تبليغاتي كه به صورت غيررسمي در سطح شهر انجام مي شود و زيبايي شهر را از بين مي برد، اظهار داشت: نصب هرگونه پوستر و تبليغات در فضايي خارج از نقاط در نظر گرفته شده پيگرد قانوني دارد.
وي ادامه داد: در رابطه با تبليغات و برچسب هايي كه به درهاي منازل چسبانده مي شود نيز مصوبه اي وجود دارد كه بر مبناي آن شهروندان مي توانند شكايت كنند تا با متخلفين برخورد شود؛ هماهنگي هاي لازم با شوراي حل اختلاف نيز صورت گرفته است.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران به فارس گفت: اقدام شوراي شهر در اين زمينه تعيين مصوبه بوده كه به قانون تبديل شده و بايد اجرا شود.

 



سارق ميلياردي در خدابنده دستگير شد

سارق هفده فقره چك به مبلغ يك ميليارد و 400 ميليون تومان، دو فقره چك سفيد، مدارك شناسايي و اوراق بهادار و... در شهرستان خدابنده دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان به نقل از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، فرمانده انتظامي شهرستان خدابنده اظهار داشت: ماموران كلانتري 11 اين شهرستان در خيابان «كمربندي» روبروي جاده «لاچوان» به فردي كه دو كيف دستي در دست داشت و در حال پرسه زني بود مشكوك شدند و وي را دستگير كردند.
وي خاطرنشان كرد: متهم در بازجويي هاي اوليه خود را «م-س» معرفي و اعلام كرد كه اعتياد به مواد مخدر داشته و كيف ها را از جاده «لاچوان» پيدا كرده است.
سعيدي ادامه داد: صاحب كيف ها با حضور در كلا نتري گفت، با خودرو خود به تعميرگاهي واقع در خيابان «كمربندي» بالاتر از چهار راه «شهرداري» مراجعه و خودرو را روبروي تعميرگاه پارك كردم.
وي افزود: چون زياد كار نداشتم شيشه هاي خودرو را نبستم ولي درها را قفل و براي چند دقيقه خودرو را ترك كردم بعد از ده دقيقه به خودرو مراجعه و مشاهده كردم درب سمت شاگرد باز شده و از داخل خودرو دو كيف به سرقت رفته است.
فرمانده انتظامي شهرستان خدابنده با اعلام اينكه در داخل يكي از اين كيف ها هفده فقره چك حامل به مبلغ يك ميليارد و 400 ميليون تومان موجود بود گفت: دو فقره چك امضا شده سفيد، سه فقره دسته چك مربوط به بانك هاي ملي و كشاورزي، مدارك شناسايي و اوراق بهادار، پنج عابر بانك متعلق به بانك هاي مختلف، پنجاه برگ جواز كسب و كارت فني و حرفه اي، رم و فيلم و عكس خانوادگي، دو مهر گاوداري و پرورش ماهي و... از ديگر مواردي بود كه در داخل كيف ها بود. در ادامه متهم دستگير شده نيز در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت كيف ها از داخل خودرو اعتراف كرد.

 



فردا خط يك مترو از جنوب تهران به انتها مي رسد

فردا با آغاز بهره برداري از ايستگاه متروي كهريزك خط يك مترو از جنوب تهران به انتها مي رسد.
هابل درويش مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در گفت وگو با فارس گفت: تمامي اقدامات براي راه اندازي اين ايستگاه صورت گرفته و كار آماده عملياتي شدن است.
پيش از اين قلي ها مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران نيز با اشاره به اين موضوع كه ايستگاه كهريزك آخرين ايستگاه از توسعه جنوبي خط 1 مترو تهران است گفت، اين خط تكميل شده و مورد ست گرم و سرد قرار گرفته و آماده بهره برداري است.
درويش همچنين از ورود 85 واگن جديد تا 2 ماه آينده به چرخه خطوط متروي تهران خبر داد و گفت: قطعات اين واگن ها از گمرك ترخيص شده و هم اكنون در حال مونتاژ است.

 



چهارشنبه هفته آينده انجام مي شود رسيدگي به پرونده قتل در پل مديريت

سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران گفت: پرونده قتل در پل مديريت چهارشنبه هفته آينده به صورت فوق العاده رسيدگي مي شود.
محسن افتخاري، سرپرست دادگاه هاي كيفري استان تهران درباره زمان رسيدگي به پرونده قتل دانشجوي جوان در پل مديريت اظهار داشت: اين پرونده تعيين شعبه شده است و قرار است چهارشنبه هفته آينده به صورت فوق العاده رسيدگي شود.
وي ادامه داد: اين پرونده در شعبه 71 و به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.
به گزارش فارس پيش از اين عصر چهارشنبه 22 تير دادستان تهران اعلام كرده بود پرونده اتهامي عامل جنايت پل مديريت با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شده است.
جعفري دولت آبادي همچنين با توجه به جريحه دار شدن احساسات عمومي، از رئيس محاكم كيفري استان تهران خواست كه موضوع رسيدگي به اين پرونده به صورت فوق العاده در دستور كار شعبه رسيدگي كننده قرار گيرد.
وي ابراز اميدواري كرده كه اين پرونده ظرف 10 روز آينده منجر به صدور راي شود.
در حادثه كه در روز 15 تير امسال در حوالي پل مديريت تهران رخ داد مرد جواني دختر دانشجوي مورد علاقه خود را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و يك دختر جوان ديگر را به شدت مجروح كرد.

 



پاركينگ داران متخلف به دادگاه معرفي مي شوند

رئيس پليس راهور تهران از شناسايي و معرفي پاركينگ داران متخلف به دادگاه خبر داد و گفت: ترخيص خودرو تنها با اجازه پليس انجام مي شود.
سردار حسين رحيمي اظهار داشت: ترخيص خودرو صرفا از طريق ستاد مركزي امكان پذير است و هيچ پاركينگ داري حق ندارد بدون برگه اين ستاد خودرويي را ترخيص كند. اگر پاركينگ داري بدون اجازه پليس اقدام به ترخيص خودرو كند، مرتكب جرم شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14