(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 تیر 1390- شماره 19979

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در ديدار معاون دبيركل سازمان ملل: مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم جدي و جهاني است
رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان كتابخانه ها و كتابداران سراسر كشور:
تيراژ كنوني كتاب شايسته كشور 75 ميليوني نيست
مصلحي: طراحي دشمن برجسته كردن مسائل فرعي و رها شدن مسائل اصلي است
سونامي در امپراطوري مرداك به دنبال قتل شاهد پرونده
با اذعان به ناتواني رژيم صهيونيستي داگان : مقابله با ايران كار اسرائيل نيست
يك پايگاه اينترنتي روسي: هدف آمريكا از پروژه ايران هراسي ماندن در عراق است
تغيير و تحولات جديد در خبرگزاري فارس و روزنامه جوان
قتل به خاطر يك بليت پليس آمريكا مسافر سياهپوست را كشت
وزير راه و شهرسازي خبر داد ساخت هزار كيلومتر خطوط ريلي در سال جاري
امام جمعه كوثر رئيس هيئت تنيس استان اردبيل شد
دانشگاه زنجان ميزبان مسابقات روباتيك ايران
كاهش 30 درصدي تخلفات اداري
برگزاري نمايشگاه تخصصي كشاورزي ، آبياري و صنايع وابسته در قائم شهر
طي 6 سال گذشته 800 هزار ميليارد ريال سهام شركت هاي دولتي واگذار شد
«سازمان رزمندگان» در كشور تشكيل مي شود
احداث روزانه 12 فضاي آموزشي در كشور
معاون وزير كار و امور اجتماعي: 5 هزار نيروي كار متخصص امسال به خارج اعزام مي شوند
تا پايان برنامه پنجم توسعه صورت مي گيرد برابري ايران و قطر از برداشت ذخاير پارس جنوبي
مراسم خاكسپاري آيت الله مهندسي در قم برگزار شد
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور در ديدار معاون دبيركل سازمان ملل: مبارزه با مواد مخدر نيازمند عزم جدي و جهاني است

رئيس جمهور از آمادگي كشورمان براي مبارزه جامع و همه جانبه بين المللي با مواد مخدر خبر داد و گفت: بايد دايره مبارزه با توليد و توزيع مواد مخدر از قالب هاي قبلي خارج شود تا بتوان تصميمات مفيد و موثرتري در اين راستا اتخاذ كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار يوري فدوتف معاون دبير كل و مدير اجرايي دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل با تاكيد بر اينكه مواد مخدر خطر بزرگي براي كل جامعه بشري محسوب مي شود و مبارزه با آن نيازمند عزم جدي و جهاني است، اظهار كرد: امروز ملت ايران به نمايندگي از بخش وسيعي از جامعه جهاني با نقل و انتقال مواد مخدر مبارزه مي كند و هيچ تفاوتي بين جوانان ايراني با جوانان اروپا و ساير نقاط جهان قائل نيست.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه به رغم اقدامات خوبي كه در زمينه مبارزه با توليد و توزيع مواد مخدر انجام شده اما در عمل توليد انواع مواد مخدر افزايش داشته است، خاطرنشان كرد: امروز مقابله با مواد مخدر علاوه بر اقدامات معمول، نيازمند اتخاذ تصميمات سياسي و اقتصادي در سطح منطقه اي و جهاني است.
احمدي نژاد كنترل كشت مواد مخدر در افغانستان و ساير نقاط را از راه هاي موثر در زمينه مقابله با مواد مخدر عنوان كرد و با اشاره به آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي كنترل كشت مواد مخدر، گفت: بي ترديد كشاورزان به طور عادي علاقه اي به كشت مواد مخدر ندارند اما نيازمند كشت جايگزيني هستند كه بازار فروش داشته باشد و زندگي شان تامين شود و مي توان اين كار را با سازماندهي و مديريت مناسب به اجرا درآورد.
رئيس جمهور همكاري واقعي نيروهاي ناتو را در موضوع كنترل و مبارزه با مواد مخدر خواستار شد و گفت: اگر فقط 10 درصد هزينه هاي جنگ افغانستان به كنترل كشت مواد مخدر در اين كشور اختصاص مي يافت، بخش وسيعي از كشت اين مواد و به تبع آن قاچاق مواد مخدر قابل كنترل است.
احمدي نژاد افزود: بي ترديد موضوع موادمخدر فراتر از چند كشاورز و قاچاقچي معمولي است و جريانات اقتصادي بزرگتري پشت اين موضوع قرار دارند كه بعضا در جهت اهداف سياسي از آن استفاده مي كنند لذا ضرورت دارد سطح مبارزه با مواد مخدر، متناسب با اقدامات اين جريانات ارتقاء يابد.
يوري فدوتف معاون دبير كل و مدير اجرايي دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل نيز در اين ديدار با قدرداني از اقدامات گسترده و قاطع جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر، اظهار كرد: ايران اقدامات مناسبي در زمينه كنترل و محدود كردن ورود مواد مخدر از طريق افغانستان و پاكستان داشته است و از بيشترين كشفيات در جهان برخوردار است به گونه اي كه هيچ كشوري نمي تواند در اين زمينه با ايران برابري كند.
وي افزود: جامعه بين المللي به خوبي آگاه است كه ايران هزينه هاي سنگيني در مبارزه با مواد مخدر مي پردازد و بايد نهايت تلاش خود را براي كمك و پشتيباني از اقدامات ايران انجام دهد كه در اين راستا دفتر مواد مخدر سازمان ملل مصمم است حمايت ها و پشتيباني هاي لازم را بخصوص در زمينه تامين تجهيزات براي كنترل مرزها به عمل آورد.
يوري فدوتف خاطرنشان كرد: اگرچه جمهوري اسلامي ايران تلاش هاي بسيار گسترده اي در مبارزه با مواد مخدر انجام داده اما يك كشور به تنهايي نمي تواند در مقابل تهديدهايي كه جنبه هاي بين المللي دارد، ايستادگي كند لذا مقابله با اين گونه تهديدات نيازمند همكاري هاي منطقه اي موثر و وسيع تر بين المللي است و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل نهايت تلاش خود را براي تقويت همكاري هاي منطقه اي با محوريت ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر انجام خواهد داد.
وي گفت: مساله قاچاق مواد مخدر به عنوان يك موضوع جهاني و بين المللي بدون برخورد با جريانات مالي و پولشويي به موفقيت مطلوب نخواهد رسيد و جمهوري اسلامي ايران اقدامات مناسبي در مبارزه با پولشويي انجام داده كه مي توان بعنوان الگو در اختيار ساير كشورها قرار داد.



 



رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان كتابخانه ها و كتابداران سراسر كشور:
تيراژ كنوني كتاب شايسته كشور 75 ميليوني نيست

رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه هيچ ابزار پيشرفته ارتباطاتي و فرهنگي نمي تواند جايگزين كتاب شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي روز چهارشنبه در ديدار مسئولان كتابخانه هاي بزرگ و عمومي و جمعي از كتابداران سراسر كشور با اشاره به سابقه كهن و تاريخي ملت مسلمان ايران در توليد كتاب و كتابخواني، شرايط كنوني توليد و نشر كتاب و آمارهاي مطالعه كتاب در كشور را راضي كننده ندانستند و همه مسئولان دستگاههاي فرهنگي و مرتبط با موضوع كتاب و كتابخواني را به بازنگري جدي و حركتي جديد و فراگير براي ترويج كتابخواني و مطالعه كتاب هاي مفيد و سالم بويژه در ميان نوجوانان و جوانان فراخواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با تشكر و قدرداني از زحمات مسئولان كتابخانه ها و كتابداران، برگزاري چنين ديداري را اقدامي نمادين براي احترام به كتاب و كتابخواني بيان كردند و افزودند: با وجود پيشرفت هاي اخير در وسايل ارتباط جمعي و ارتباطات جديد و نوظهور، كتاب هيچگاه منزوي نخواهد شد و هيچ ابزار پيشرفته ارتباطاتي و فرهنگي نمي تواند جايگزين كتاب شود.
كتابخواني، يكي از موضوعاتي بود كه رهبر انقلاب اسلامي به تبيين ابعاد مختلف آن پرداختند و لازمه اهتمام به كتاب را ترويج كتابخواني همراه با تدبر دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه همه دستگاههاي آموزشي و فرهنگي براي ترويج كتابخواني همراه با تدبر، وظيفه دارند افزودند: از آموزش و پرورش و مدارس ابتدايي تا دستگاههاي ارتباط جمعي و تبليغاتي اعم از مطبوعات و صداوسيما در ترويج كتابخواني مسئول هستند.
ايشان فراگير شدن تبليغات كتاب و كتابخواني در دستگاههاي ارتباط جمعي و تبليغاتي را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: امروز براي برخي كالاها و محصولات كم اهميت و حتي مضر تبليغات گسترده اي در صداوسيما و مطبوعات مي شود اما براي كتاب كه محصولي با عظمت و باارزش است، تبليغ و تشويق مناسبي صورت نمي گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: كتابخواني بايد به يك عادت هميشگي در مردم بويژه جوانان تبديل شود و در سبد كالاهاي مصرفي خانواده سهمي قابل قبول پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه سخنان خود به موضوع كتابخانه ها و نقش مهم كتابداران براي راهنمايي كتابخوان ها اشاره كردند و افزودند: مهمترين و سنگين ترين وظيفه در كتابخانه ها، برعهده كتابداران است.
ايشان، با تاكيد بر اينكه كتابداران منبع و مرجعي براي راهنمايي مراجعين به كتاب هستند خاطرنشان كردند: يكي از نيازهاي كنوني، نظم مطالعاتي در ميان دوستداران كتاب است كه كتابداران با راهنمايي صحيح مي توانند اين خلأ را برطرف كنند.
رهبر انقلاب اسلامي نقش كتابداران در جهت دهي به مراجعان براي كتابخواني همراه با تامل را يادآور شدند و با اشاره به اهميت برنامه هاي مطالعاتي افزودند: يكي از نيازهاي مهم جامعه بويژه نسل نوجوان و جوان طراحي سير مطالعاتي در موضوعات مختلف و با تنوع مناسب است.
عرضه كتاب سالم و جلوگيري از ورود كتابهاي مضر، يكي ديگر از محورهاي سخنان حضرت آيت الله خامنه اي بود.
ايشان درباره اين موضوع خاطرنشان كردند: لزوما هر كتابي مفيد نيست و نمي توان بازار كتاب را آزاد گذاشت تا كتابهاي مضر وارد جامعه شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم ترويج كتابهاي خوب و سالم و جلوگيري از تغذيه معنوي ناسالم افزودند: گاهي در بازار كتاب، كارهايي به ظاهر فرهنگي ولي با مقاصد سياسي و انحرافي ديده مي شوند كه بايد به اين موضوع توجه جدي تري شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: توليد، ترجمه و نشر كتاب بايد برطرف كننده نيازها و خلأهاي فكري جامعه باشد.
رهبر انقلاب اسلامي همه دستگاههاي فرهنگي و تبليغاتي كشور را به حركتي جديد و فراگير در ترويج كتاب و كتابخواني فراخواندند و خاطرنشان كردند: تيراژ هاي چندهزاري و چاپ هاي مكرر كنوني كتاب، شايسته كشوري 75 ميليوني و با جمعيت گسترده جوان، نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به درصد بسيار بالاي باسوادي در كشور افزودند: بايد از اين فرصت براي گسترش توجه به كتابهاي مورد نياز جامعه و كتابخواني همراه با فكر و تدبر استفاده شود.
در ابتداي اين ديدار آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اقدامات انجام گرفته در عرصه كتاب و كتابخواني گفت: افزايش حدود 48درصدي كتابخانه هاي عمومي و 20 برابر شدن خريد كتاب در شش سال گذشته، آغاز برنامه مطالعاتي سند نهضت مطالعه مفيد و سند چشم انداز نهاد كتابخانه، برگزاري مسابقات متعدد كتابخواني و جشنواره هاي كتاب، برگزاري نمايشگاههاي عمومي و تخصصي كتاب، راه اندازي شبكه كتابخوانان حرفه اي، و آموزش و ارتقاي علمي كتابداران از جمله تلاش ها و اقدامات انجام گرفته است.
آقاي واعظي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور نيز گزارشي از وضعيت كتابخانه هاي عمومي و برنامه هاي فرهنگي اين نهاد ارائه كرد.

 



برگزاري همايش سراسري روز سربازان گمنام در وزارت اطلاعات
مصلحي: طراحي دشمن برجسته كردن مسائل فرعي و رها شدن مسائل اصلي است

وزير اطلاعات در همايش سراسري وزارت اطلاعات يكي از اهداف دشمنان را پرداختن به مسايل فرعي و رها كردن مسايل اصلي دانست.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي با اعلام اين مطلب در همايش سراسري وزارت اطلاعات و گراميداشت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) كه با حضور آيت الله جنتي و وزير كشور برگزار شد گفت: دوري از جنجال هاي سياسي در درون وزارت اطلاعات نهادينه شده است.
مصلحي در اين همايش با تاكيد بر اينكه در وزارت اطلاعات، بنيان كار بر تكليف محوري و تبعيت از ولايت فقيه استوار است، ابزار مهم تكليف محوري را بصيرت، دلدادگي، عبوديت و داشتن اعتقاد عميق به نظام جمهوري اسلامي برشمرد.
وزير اطلاعات تصريح كرد كه دوري از جنجال هاي سياسي درون وزارت اطلاعات نهادينه شده است.
در اين همايش كه با هدف ارج نهادن به تلاش ها و مجاهدت هاي خاموش پرسنل وزارت اطلاعات برپا شده بود، سخنرانان با اشاره به جايگاه و اهميت مقوله امنيت، ضرورت وجودي دستگاه اطلاعاتي كشور، وزارت اطلاعات را مهمترين، حساسترين و اساسي ترين ارگان حاكميتي در تقابل با سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي دشمنان بيان كرده و تداوم و تقويت بنيه اطلاعاتي را خواستار شدند.
آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان نيز در اين همايش گفت: هر مسئول و كارمندي در نظام اسلامي زير لواي قرآن، قانون و احكام اسلامي قرار دارد.
وي تاكيد كرد كه مجريان بايد طبق موازين و حدود الهي عمل كنند و ماموران نظام اسلامي بايد جزو افراد صالح باشند.
وي خدمات وزارت اطلاعات را خدمات ويژه و غيرقابل قياس با ساير مجموعه ها دانست و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) جانشان، وقتشان و هرچه را كه دارند، خالصانه براي خدمت به اسلام، انقلاب، رهبر و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ايثار مي كنند.
دبير شوراي نگهبان، منشأ توفيقات بدست آمده در وزارت اطلاعات را نصرت و ياري خداوند متعال دانست و گفت: گمنامي براي كاركنان وزارت اطلاعات يك افتخار و امتياز معنوي است.
آيت الله جنتي همچنين با تاكيد بر اينكه عمل به انجام تكاليف، در حقيقت ياري خداوند است خطاب به كاركنان وزارت اطلاعات گفت: همواره بايد در صراط مستقيم حركت كرده و افراط و تفريط نداشته باشيد.
راهبرد دشمن؛ كم رنگ كردن حضور مردم در عرصه هاي سياسي
وزير كشور نيز در اين همايش به نقش امنيت در توسعه و پيشرفت كشور اشاره كرد و گفت: نقطه اقتدار و قدرت انقلاب و كشور، مقوله حاكميت امنيت است.
مصطفي محمد نجار، وجود امنيت و احساس امنيت در كشور را محصول هماهنگي و تلاش شبانه روزي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي دانست و از مجاهدت هاي خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) قدرداني كرد.
رئيس شوراي امنيت كشور، راهبردهاي تهديدآميز دشمنان را اختلاف افكني بين اقوام، هدف قرار دادن توان علمي و دانايي ملت ايران، ترويج فساد و فحشا در بين نسل جوان، تداوم هجمه و جنگ نرم، تبليغات سوء در عرصه فضاي مجازي، هدف قرار دادن ارزش هاي ناب امام و انقلاب و كم رنگ كردن حضور مردم در عرصه هاي سياسي و اجتماعي برشمرد.

 



سونامي در امپراطوري مرداك به دنبال قتل شاهد پرونده

با مرگ مشكوك «شان هور» خبرنگار سابق هفته نامه «نيوز آود ورلد» كه گفته مي شود در انتشار اخبار مربوط به رسوايي شنود غير قانوني مجموعه رابرت مرداك از شهروندان انگليسي دست داشته، دور جديدي از جنجالها در انگليس آغاز شده است.
جسد خبرنگار سابق نشريه «نيوز آود ورلد» كه درباره شنود تلفني غيرقانوني اين نشريه افشاگري كرده بود، در منزلش واقع در «واتفورد» لندن پيدا شد. با وجودي كه بسياري از رسانه ها خبر قتل اين خبرنگار افشاگر را منتشر كرده اند، پليس ضمن غير مشكوك خواندن مرگ هور، احتمال قتل وي را رد و اعلام كرده است: اين خبرنگار به اتهام اعتياد به مواد مخدر و مشروبات الكلي از سوي مقامهاي اخبار جهان اخراج شده بود و به خوبي مي دانست كه اظهاراتش مي تواند امپراطوري رسانه اي روبرت مرداك را به لرزه بيندازد.
«هور» در گفت وگو با رسانه هاي مختلف گفته بود كه خبرنگاران اخبار جهان از سوي «اندي كلسون» از سردبيران سابق اين هفته نامه و مسئول سابق روابط عمومي و رسانه اي نخست وزير انگليس تشويق مي شد تا به منظور كسب اطلاعاتي براي مطالب خود از شنود تلفني استفاده كنند در حالي كه اندي كلسون اعلام كرده است اطلاعي از شنود مكالمات و هك صندوق هاي صوتي نداشته است. اندي كلسون از سال 2003 تا 2007 سردبير هفته نامه اخبار جهان بود و اكنون در رأس فهرست متهمان شنود پيامهاي تلفني گروهي از هنرپيشه ها، ستاره ها، مردم عادي و سياستمداران اين كشور كه تعدادشان به بيش از 4 هزار نفر مي رسد، قرار دارد.
ديويد كامرون در سال 2007 پيش از انتصابش به عنوان نخست وزير انگليس، كلسون را به مقام مسئول امور ارتباطات و رسانه اي خود انتخاب كرده بود.
كلسون در همان سال (2007)، در پي زنداني شدن يكي از گزارشگران نشريه «نيوز آود ورلد» به اتهام شنود مكالمات تلفني كاركنان خانواده سلطنتي به بهانه كسب اخبار دسته اول، از سمت خود استعفا كرد.
خبر مرگ خبرنگار سابق نشريه «نيوز آود ورلد» در حالي منتشر شده است كه شايعات و رسوايي هاي اخير درباره عملكرد اين نشريه، كامرون را وادار كرده است با كوتاه كردن دوران سفرش به آفريقا، به منظور تشكيل جلسه فوري در پارلمان به كشور بازگردد.
در همين حال، «سر پل استفنسون» افسر عالي رتبه پليس انگليس و «جان يتس» كميسر پليس و معاون «استفنسون» در ارتباط با رسوايي هاي مربوط به شنود مكالمات تلفني مجبور به استعفا شدند.
براساس اين گزارش، «سر پل استفنسون» رئيس پليس لندن به خاطر آنكه «نيل واليس» معاون سابق سردبير نشريه «نيوز آود ورلد» را به عنوان مشاور خود استخدام كرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
بازجويي از پدرخوانده
روز سه شنبه ساعاتي پس از مرگ خبرنگار سابق هفته نامه اخبار جهان روبرت مرداك، مالك شركت رسانه اي نيوز كورپوريشن به همراه جيمز پسر خود و ربكا بروكس، مديرعامل سابق شركت نيوز اينترنشنال (شركت زير مجموعه نيوز كورپوريشن و مالك هفته نامه اخبار جهان) در برابر كميته پارلماني مجلس عوام انگليس حضور يافتند تا به سؤالات نمايندگان در مورد رسوايي شنود غيرقانوني تلفني پاسخ دهند. اين افراد در حالي در برابر تيغ تيز سؤال هاي نمايندگان قرار گرفتند كه دامنه اين رسوايي، پليس و دولت انگليس را هم در بر گرفته و تاكنون 2 مقام ارشد پليس لندن به همين خاطر استعفا داده اند. در 40 سالي كه از عمر امپراطوري رسانه اي روبرت مرداك مي گذرد نخستين باري است كه او مجبور به حضور در برابر يك كميته پارلماني و پاسخگويي به سؤالات آنها شده است. در حالي كه ميليون ها نفر در حال مشاهده پخش زنده جلسه پارلمان بودند، مردي با پرتاب بشقابي حاوي خمير سفيد رنگي او را مورد حمله قرار داد.
تصويرهاي تلويزيوني نشان دادند كه «وندي دنگ» همسر مرداك ضربه متقابلي به مهاجم وارد كرد. «جيمز» پسر مرداك نيز، از جاي خود جهيد تا به ياري پدرش بشتابد اما كار از كار گذشته بود و محتواي سفيد رنگ بشقاب روي شانه مرداك ريخت.
در اين درگيري به كسي آسيب نرسيد. با اين حال، مهاجم به وسيله پليس دستگير و با دستبند از صحنه خارج شد. حاضران نيز مجبور شدند سالن را ترك كنند. و جلسه بازپرسي 15 دقيقه بعد ادامه يافت.
فرستنده هاي تلويزيوني «اسكاي» و «سي ان ان» اعلام كردند كه مهاجم كمديني انگليسي به نام «جاني ماريلز» بوده است.
روبرت مرداك مالك بزرگترين زنجيره مطبوعاتي و راديو تلويزيوني جهان، به خاطر ماجرايي در كميسيون مطبوعات پارلمان انگليس مورد بازپرسي قرار مي گيرد كه از آن به عنوان «شنود گيت» نام برده مي شود. اما او گفته است كه اين فاجعه تقصير افرادي است كه وي به آنها اعتماد كرده است.
چهره هاي رسوايي شنود
روبرت مرداك: اين پيرمرد 80 ساله استراليايي مدير شركت رسانه اي نيوز است كه ده ها روزنامه و مجله و تلويزيون در سراسر جهان را اداره مي كند. در آمريكا تلويزيون فاكس نيوز و روزنامه هاي وال استريت ژورنال و نيويورك پست از رسانه هاي متعلق به مرداك هستند. سود سالانه امپراتوري رسانه اي او 30 ميليارد دلار است.
جيمز مرداك: پسر 38 ساله روبرت مرداك، جانشين بالقوه پدرش به حساب مي آيد.
كليف گودمن: خبرنگار ويژه پوشش اخبار دربار سلطنتي در نشريه اخبار جهان بود كه در سال 2007 به خاطر هك و شنود تلفني به حبس محكوم شد. دست او وقتي رو شد كه خبري از جراحت زانوي شاهزاده ويليام نوه بزرگ ملكه انگليس چاپ كرد.
اني كلسون: او كه تا 2 سال پيش سردبير نشريه اخبار جهان بود تاكيد مي كند كه از كار خبرنگارانش خبر نداشته و وقتي مطلع شده از مقامش استعفا داده است. او تا سال گذشته سخنگوي رسانه اي نخست وزير انگليس بود.
ديويد كامرون: نخست وزير انگليس اين روزها به دليل استخدام سردبير سابق اخبار جهان به عنوان مشاور و سخنگوي رسانه اي اش به شدت تحت فشار قرار دارد. او كلسون را در اين ماجرا بيگناه مي داند.
شان هور: او كه جسدش دوشنبه شب در خانه اش در لندن پيدا شد، يكي از خبرنگاران اخبار جهان بود كه براي نخستين بار فاش كرد شنود و هك مكالمات تلفني اقدامي رايج در اين نشريه بوده است.
ربكا بروكس: سردبير نشريه اخبار جهان و از دستياران ارشد مرداك كه هفته گذشته مجبور شد از مقامش استعفا دهد و بعد هم دستگير شد. بروكس اكنون به قيد وثيقه آزاد است.
سونامي مرداك در نيويورك
دامنه رسوايي شركت رسانه اي رابرت مرداك از لندن فراتر رفت و به آمريكا كشيده شد.
با درخواست چند چهره سرشناس كنگره آمريكا از جمله «جي راكفلر»، رئيس كميته بازرگاني سنا، تحقيق درباره احتمال شنود تلفن ها در آمريكا از سوي شركت هاي رسانه اي متعلق به رابرت مرداك آغاز شده است.
اعضاي كنگره از دستگاه هاي مرتبط با ماجرا خواسته اند احتمال نقض قوانين از سوي خبرنگاران شركت متعلق به مرداك را بررسي كنند.
شركت رسانه اي «نيوز كورپوريشن» در آمريكا، مالك رسانه هاي مهم و بزرگي مانند شبكه خبري فاكس نيوز، روزنامه وال استريت ژورنال، روزنامه نيويورك پست و چند شركت ديگر است.
تحليلگران رسانه ها بر اين باورند كه با ورود «اف بي آي» به اين ماجرا، شهرت رسانه هاي اين شركت به ويژه روزنامه وال استريت ژورنال ضربه خواهد خورد.
بنابه اين گزارش اين احتمال نيز هست كه رسانه هاي متعلق به اين سرمايه دار يهودي در آمريكا نيز اقدامات مشابهي را انجام داده باشند.

 



با اذعان به ناتواني رژيم صهيونيستي داگان : مقابله با ايران كار اسرائيل نيست

رئيس سابق موساد با اشاره تلويحي به ناتواني تل آويو در مقابله با قدرت روز افزون ايران در منطقه ادعان كرد كه اين كار از توان اسرائيل خارج است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت، در اين باره نوشت: «مئير داگان» در جمع اعضاي چند گروه شبه نظامي اسرائيلي كه از قبل از تاسيس اين رژيم فعال هستند، اعلام كرد كه تل آويو نبايد پيشگام مقابله با برنامه هسته اي ايران باشد.
«مئير داگان» كه در دوره اخير بيشترين مخالفت آشكار را با سران رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران انجام داده است، به سران اين رژيم توصيه كرد كه رهبري آمريكا را در مقابله با برنامه هسته اي ايران بپذيرند زيرا شايسته نيست اسرائيل پرچمدار مقابله با ايران باشد و اين كار، كار كشورهاي بزرگي مانند آمريكاست كه بايد حمله عليه ايران را رهبري كنند.
رئيس سابق موساد، با اشاره به ادعاي غربي ها و صهيونيست ها درباره تلاش ايران براي ساخت سلاح هسته اي، تاكيد كرد كه سلاح هسته اي ايران چالشي سخت براي اسرائيل است زيرا اسرائيل را با معضلاتي در قبال موجوديت اسرائيل قرار مي دهد.
وي پيش از اين با اعلام مخالفت شديد با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران و ايجاد ترديد درباره توان اسرائيل براي اقدام عليه ايران، اعلام كرده بود كه اقدام نظامي عليه ايران به جنگي فراگير در منطقه منجر مي شود.
داگان كه در جمع اعضاي شبه نظاميان «ايتسل»، «بلماح» و «ليحي» صحبت مي كرد به ارزيابي تحولات منطقه پرداخت.
رئيس سابق موساد با ابراز خوشحالي خود از بروز هر احتمالي براي سقوط بشار اسد، آن را بهترين حالت براي اسرائيل خواند و گفت: من شخصا خوشحال خواهم شد كه ببينم بشاراسد سقوط كرده است و اين،بزرگ ترين سود براي ما است.
وي با اشاره به مصر، مدعي شد كه وضعيت اين كشور رو به وخامت است و افزود: مصر اندك اندك متشنج تر مي شود و به سوي آشوب پيش مي رود. ما بايد اتفاقات مصر را دنبال كنيم.
داگان گفت: اگر ارتش مصر در قدرت باقي بماند يا اخوان المسلمون به قدرت برسند اين امر چالشي اساسي براي اسرائيل خواهد بود.
مقامات رژيم صهيونيستي پيش از اين در اعتراض به افشاگري داگان درباره ناتواني اسرائيل براي حمله به ايران، گذرنامه ديپلماتيك وي را ضبط كرده است.

 



يك پايگاه اينترنتي روسي: هدف آمريكا از پروژه ايران هراسي ماندن در عراق است

يك پايگاه اينترنتي روسي در تحليلي اعلام كرد كه آمريكا با ترساندن عراق از تهديد ايران، قصد خروج از خاك اين كشور را ندارد.
«ويكتور ميخين» كارشناس مسائل سياسي در مقاله اي كه در پايگاه اينترنتي «روسي نووايا پاليتيكا» به چاپ رسيده با اشاره به اين كه «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا طي سفر به بغداد اعلام كرده نيروهاي آمريكايي حق دارند بدون اطلاع مقامات عراقي عمليات نظامي مستقلي عليه جنگجويان انجام دهند و بايد به طور يكجانبه با اين تهديدها مقابله كنند، نوشت: با توجه به سخنان قبلي پانتا منظور وي در وهله نخست جنگجويان شيعه است اما مهمترين و دشوارترين هدف وزير دفاع آمريكا متقاعد ساختن بغداد به تمديد مدت حضور نيروهاي آمريكا پس از سال 2011 است. نويسنده در ادامه تاكيد مي كند كه آمريكايي ها براي متقاعد كردن دولت عراق به ماندن در اين كشور تلاش مي كنند با بزرگ نمايي خطر ايران به اين خواسته خود برسند.

 



تغيير و تحولات جديد در خبرگزاري فارس و روزنامه جوان

سرويس سياسي -
به زودي قرار است تغييرات جديدي در خبرگزاري فارس و روزنامه جوان بوجود آيد.
اطلاعات دريافتي كيهان حكايت از آن دارد كه حميدرضا مقدم فر مديرعامل خبرگزاري فارس جاي خود را به سيدنظام الدين موسوي خواهد داد. درباره مقدم فر گمانه زني هايي مطرح است؛ از يكسو شنيده شده است وي به معاونت فرهنگي سپاه خواهد رفت و عهده دار اين معاونت مي شود و از سوي ديگر؛ گفته مي شود احتمالا در انتخابات در پيش روي مجلس از حوزه هاي انتخابيه تهران يا كاشان كانديدا خواهد شد. مقدم فر در دوره مديريتش در خبرگزاري فارس تغيير و تحولاتي گسترده ايجاد كرد و به لحاظ كمي و كيفي كاركرد اين خبرگزاري را در فضاي رسانه ارتقاء داد.
سيدنظام الدين موسوي كه در حال حاضر مديرمسئول روزنامه جوان است ظرف چند روز آينده به عنوان مديرعامل جديد خبرگزاري فارس معارفه خواهد شد. وي كه از روزنامه نگاران با سابقه كشور است هفته پيش با كسب اكثريت آراء در هفتمين مجمع عمومي انجمن روزنامه نگاران مسلمان به عضويت در هيئت مديره اين انجمن برگزيده شد. موسوي مديريتي بسيار موفق در روزنامه جوان داشته است. همچنين از ودود حيدري به عنوان جايگزين سيدنظام الدين موسوي نام برده مي شود.

 



قتل به خاطر يك بليت پليس آمريكا مسافر سياهپوست را كشت

پليس آمريكا در ايالت سان فرانسيسكو فرد سياهپوستي را كه كرايه اتوبوس خود را پرداخت نكرده بود، دست كم 5 بار هدف تيراندازي قرار داد.
پايگاه اينترنتي «اينفووارز» فايل ويدئويي اين حادثه خشونت بار در ايالت سان فرانسيسكو آمريكا را در سايت خود قرار داده است.
در اين فيلم ويدئويي حمله خشونت آميز نيروهاي پليس آمريكا به يك مرد سياهپوست نمايش داده مي شود كه ظاهرا فقط به خاطر پرداخت نكردن كرايه اتوبوس هدف گلوله نيروهاي پليس قرار گرفته است.
نيروهاي پليس ايالت سان فرانسيسكو آمريكا به طرز فجيعي دست كم 5 مرتبه به اين فرد كه غرق در خون روي زمين افتاده است و هيچ دفاعي از خود ندارد، شليك مي كنند.
پليس آمريكا در توجيه اين اقدام خود گفته است كه اين فرد «كنت هاردينگ» مظنون به قتل بوده است، اما حتي اگر اين اتهام نيز صحت داشته باشد، نيروهاي پليس حق كشتن وي را در وسط يكي از خيابان هاي شهر نداشتند. و اين بهانه سند ديگري از جنايت آميز بودن اقدام پليس آمريكاست.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد ساخت هزار كيلومتر خطوط ريلي در سال جاري

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه پرونده متقاضيان مسكن در سال 92 بسته خواهد شد؛ گفت: در سال جاري يك هزار كيلومتر خط ريلي و راه آهن در كشور به بهره برداري مي رسد.
به گزارش ايرنا، «علي نيكزاد» در جمع خبرنگاران در شهركرد افزود: در حال حاضر 10 هزار كيلومتر خطوط ريلي و راه آهن در كشور در دست بهره برداري است.
وي گفت: در حال حاضر هفت هزار و 500 كيلومتر خط ريلي و راه آهن در دست احداث است كه از اين ميزان سالانه يك هزار كيلومتر خط ريلي بهره برداري مي شود.
وزير راه و شهرسازي يادآور شد: وزارت راه و شهرسازي بنا دارد براساس افق برنامه چشم انداز بيست ساله نظام در 1404 افزون بر 25 هزار كيلومتر خط ريلي و راه آهن احداث شود.
نيكزاد يادآور شد: خط ريلي و راه آهن مباركه به سفيد دشت و شهركرد به طول 86 كيلومتر است كه اعتبارات لازم براي اين پروژه در طول سال هاي احداث تخصيص خواهد يافت.
وزير راه و شهرسازي همچنين در آيين بهره برداري از 3082 واحد مسكوني چهار محال و بختياري افزود: تا پايان دولت دهم در سال 92 ديگر هيچ متقاضي مسكن و خانواده اي دغدغه تامين مسكن در ايران نخواهد داشت.
بنابراين گزارش علي نيكزاد در نخستين نشست شوراي راه و مسكن چهار محال و بختياري در سالن شهيد جعفرزاده افزود: در برخي از استان ها از جمله سمنان، ايلام و زنجان ساخت وسازهاي مسكن مهر از شتاب خوب و مطلوبي برخوردار است و جشن مسكن و خانه دار شدن مردم برگزار مي شود.
به گفته وي، با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي دولت احمدي نژاد تا دو سال آينده كسي دغدغه تامين مسكن نخواهد داشت.
بهره برداري از 200 هزار
واحد مسكوني در هفته دولت
در همين رابطه معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در گفت وگو با ايرنا در شهركرد گفت: تا پيش از ماه مبارك رمضان نيز 30 هزار واحد مسكوني مهر در سطح استانها بهره برداري مي شود.
احمد اصغري مهرآبادي گفت: در زمان حاضر يك ميليون و 800 هزار واحد مسكن مهر در كشور در دست احداث است كه از اين تعداد يك ميليون واحد را سازمان ملي زمين و مسكن كشور مديريت و هدايت مي كند.
وي يادآور شد: از اين تعداد واحد مسكن مهر در سطح بافت هاي فرسوده كشور بيش از 370 هزار واحد در شهرهاي جديد ايجاد خواهد شد.

 



امام جمعه كوثر رئيس هيئت تنيس استان اردبيل شد

حجت الاسلام والمسلمين لطف الله عبداللهي امام جمعه شهرستان كوثر در جنوب استان اردبيل به عنوان رئيس هيئت تنيس روي ميز اين استان انتخاب شد.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين عبداللهي در جريان برگزاري مجمع انتخاباتي هيئت تنيس روي ميز استان اردبيل كه با حضور دبير فدراسيون تنيس روي ميز ايران برگزار شد، از 19 راي حاضران 18 راي را به خود اختصاص و رياست اين هيئت را براي چهار سال بر عهده گرفت.
عبداللهي نخستين روحاني در استان و شايد كشور است كه در راس يك هيئت ورزشي قرار گرفته است.
اين روحاني يكي از فعالان ورزشي بويژه در ورزش هاي همگاني است.

 



دانشگاه زنجان ميزبان مسابقات روباتيك ايران

دبير مسابقات كشوري روباتيك از برگزاري مسابقات روباتيك با حضور بيش از 200 تيم در مرداد سال جاري در دانشگاه زنجان خبر داد.
«فرزاد خوش خطي» در گفت وگو با ايرنا، با بيان اينكه اين مسابقات از دوم الي چهارم مرداد ماه سال جاري با حضور اكثريت استانها و دانشگاه هاي كشور برگزار مي شود؛ افزود: بيش از 800 شركت كننده در هشت رشته روباتيك در اين مسابقات حاضر خواهند شد.
وي گفت: رشته هاي روبات هاي جنگ جو، مسيرياب، مين ياب دستي، مين ياب اتوماتيك، آتش نشان، نمايشي و امدادگر واقعي، از جمله بخش هاي اين مسابقات هستند.
خوش خطي، به حضور داوران برجسته و اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي كشور و زنجان در اين مسابقات اشاره و اظهار داشت: در صورت تصويب، دانشگاه زنجان دبيرخانه برگزاري مسابقات روباتيك كشوري خواهد شد.

 



كاهش 30 درصدي تخلفات اداري

دبير هيئت عالي نظارت بر تخلفات معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از كاهش 30 درصدي تخلفات كاركنان دستگاه هاي دولتي در 2 سال اخير خبر داد.
به گزارش ايرنا، احمد نجابت ديروز در همايش منطقه اي «ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با فساد» در تبريز گفت: سال 87 براي 15هزار تخلف اداري راي محكوميت صادر شده بود كه سال 89 به 11 هزار مورد كاهش يافت.
وي اظهار داشت: تخلفات سال 87 از تذكر آئيني تا اخراج و انفصال و مسائل اخلاقي و مالي بود و هزار راي اختلاس و رشوه هم صادر شده است.
نجابت با اشاره به آموزش هاي ارائه شده اعلام كرد: در سال 88 اين آمار به 13 هزار و 500 راي رسيد و با تداوم آموزش ها در سال 89 به 11 هزار راي كاهش يافت كه 85 درصد آنها راي تاخير و غيبت خارج از ضوابط بود.
وي ميانگين رضايت مردم از سيستم اداري را كمتر از 60 درصد اعلام كرد و گفت: هيئت عالي نظارت راهكارهاي آموزش، اصلاح امور، پيشگيري و برخورد از طريق 550 هيئت بدوي و تجديد نظر را در دستور كار دارد.

 



با حضور 80 شركت داخلي و خارجي انجام شد
برگزاري نمايشگاه تخصصي كشاورزي ، آبياري و صنايع وابسته در قائم شهر

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه تخصصي تجهيزات كشاورزي، نهاده ها، آبياري و آبرساني و صنايع و ماشين آلات وابسته با حضور 80 شركت داخلي و خارجي در قائم شهر گشايش يافت.
در اين نمايشگاه كه با همكاري سازمان جهاد كشاورزي مازندران برپا شده شركت كنندگان داخلي و خارجي جديدترين محصولات و دستاوردهاي بخش كشاورزي را به معرض تماشاي بازديدكنندگان قرار دادند.
به گزارش خبرنگار ما حضور 17 شركت و نمايندگي از كشورهاي مختلف جهان و برپايي كارگاه هاي آموزشي در حوزه آب، كشاورزي، نهاده ها، تحقيقات برنج و ماشين آلات براي كارشناسان و مروجان و كشاورزان و بهره برداران از ويژگي هاي اين دوره از نمايشگاه بين المللي و تخصصي در حوزه كشاورزي است كه با استقبال خوبي روبرو شده است.
گفتني است؛ نخستين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، نهاده ها، آبياري و آبرساني، ماشين آلات و صنايع وابسته تا پايان تيرماه همه روزه از ساعت 15 تا 21 براي بازديد علاقه مندان در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مازندران در قائم شهر دائر خواهد بود.

 



طي 6 سال گذشته 800 هزار ميليارد ريال سهام شركت هاي دولتي واگذار شد

مشاور رئيس كل سازمان خصوصي سازي از واگذاري بيش از 867 هزار ميليارد ريال ازسهام 585 شركت دولتي طي شش سال گذشته در قالب خصوصي سازي خبر داد.
مشاور رئيس كل سازمان خصوصي سازي در گفت وگو با ايرنا با اعلام اين خبر افزود: خصوصي سازي در كشور از سال 84 و همزمان با ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 توسط رهبر معظم انقلاب سرعت چشمگيري يافت.
امين حسيني با اشاره به اينكه شكوفايي اقتصادي كشور در گرو خصوصي سازي واقعي است اظهار داشت: سازمان خصوصي سازي در راستاي انجام مأموريت اصلي خود يعني واگذاري سهام متعلق به دولت از سال 1380 تاكنون توانسته است از مجموع 867 هزار ميليارد ريال سهام 585 شركت دولتي، 7/35 درصد آن يعني 309 هزار و 907 ميليارد ريال را به بخش خصوصي واگذار كند.

 



«سازمان رزمندگان» در كشور تشكيل مي شود

دبير شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران گفت: سازمان رزمندگان براي نخستين بار در كشور و با هدف توسعه فرهنگ ايثار و شهادت تشكيل مي شود.
به گزارش ايرنا، «غلامرضا ياوند عباسي» روز سه شنبه در جلسه شوراي مشاورين امور ا يثارگران استان در سنندج گفت: اين سازمان با هدف پشتيباني از دستگاه ها در توسعه ايثار و شهادت، نظارت بر اجراي صحيح قوانين مربوط به ايثارگران و خدمت رساني عزتمند به آنان تشكيل مي شود.
وي با بيان اينكه با تاسيس اين سازمان، رزمندگان در جايگاه واقعي خود قرار مي گيرند، اظهار داشت: همچنين با تشكيل اين سازمان رزمندگان شاغل و بازنشسته و فاقد شغل نيز مورد توجه قرار مي گيرند.
به گفته وي، در حال حاضر 37 هزار رزمنده زير پوشش خدمات سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار دارند كه با تشكيل سازمان رزمندگان 97 هزار رزمنده زير پوشش اين سازمان قرار مي گيرند.
دبير شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران گفت: فرزندان شاهد ديپلم، زير ديپلم و جانبازان بالاي 50درصد طبق ابلاغيه دولت مي توانند در ادارات و دستگاه هاي دولتي استخدام شوند.

 



احداث روزانه 12 فضاي آموزشي در كشور

در دولت نهم روزانه 12 فضاي آموزشي با بيش از هفت هزار و 700 متر وسعت ساخته شده است.
به گزارش ايرنا، معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور در حاشيه ديدار مديرعامل بنياد بركت از پروژه هاي در دست ساخت اين بنياد در شهرستان ديواندره گفت: تنها در دولت نهم دو و نيم برابر ساير دولت هاي جمهوري اسلامي به امر مدرسه سازي اعتبار اختصاص يافته، كه نشان دهنده توجه ويژه دولت به مدرسه سازي است.
مرتضي رئيسي گفت: تاكنون خيرين مدرسه ساز بيش از 970 ميليارد تومان به مدرسه سازي در كشور كمك كرده اند.
معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به خدمات ارزنده بنياد بركت در راستاي مدرسه سازي در مناطق محروم كشور افزود: افتتاح صدمين مدرسه بنياد بركت در استان كردستان هديه رهبر معظم انقلاب به نظام تعليم و تربيت كشور است.
وي اظهار داشت: در اين راستا بنياد بركت پيرو منويات رهبر معظم انقلاب، يك هزار مدرسه در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته احداث خواهد كرد.

 



معاون وزير كار و امور اجتماعي: 5 هزار نيروي كار متخصص امسال به خارج اعزام مي شوند

معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزير كار و امور اجتماعي گفت: با ايجاد سازمان ملي مهارت، گواهينامه هاي استاندارد كه زمينه اعزام نيروي كار به خارج از كشور را فراهم مي كند، صادر مي شود و امسال 5 هزار نيروي كار متخصص به خارج از كشور اعزام مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، محمدحسين فروزان مهر در كارگروه اشتغال استان كرمان اظهار داشت: يكي از اهداف برنامه چشم انداز 1404 رسيدن جامعه اسلامي به اشتغال پايدار با دو ويژگي ايجاد فرصت هاي شغلي برابر براي همه و شغل داراي پايداري مناسب است.
وي گفت: طبق برنامه چشم انداز 1404 نرخ بيكاري بايد تا پايان طرح به هفت درصد برسد، يعني سالانه يك ميليون و 100 شغل بايد ايجاد شود كه نخستين مسئله آن تجهيز منابع است.
وي اذعان داشت: 137 هزار ميليارد تومان در قالب هشت سطح منبع درآمدي در اختيار استان ها قرار مي گيرد كه 32 درصد آن مربوط به بانك ها است.
وي با بيان اينكه تمام ميزان اشتغال تعهد شده، شغل جديد نيست، تصريح كرد: يك ميليون و 100 مورد آن شغل جديد، 900 هزار مورد مربوط به افرادي كه شغل خود را از دست دادند و 400 هزار مورد مربوط به جابه جايي شغلي است.
فروزان مهر تصريح كرد: از 8 هزار و 600 ميليارد تومان پيش بيني بانك مركزي براي منابع قرض الحسنه در زمينه مشاغل خانگي مجوز 3 هزار و 220 ميليارد تومان را دريافت كرديم.
وي خاطرنشان كرد: از اين ميزان تسهيلات 2 هزار ميليارد تومان آن مربوط به مشاغل خانگي و يك هزار و 220 ميليارد تومان مربوط به خوداشتغالي بود.

 



تا پايان برنامه پنجم توسعه صورت مي گيرد برابري ايران و قطر از برداشت ذخاير پارس جنوبي

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه سهم ايران و قطر در برداشت گاز از اين ميدان مشترك برابر مي شود.
سيدپيروز موسوي چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداري از فازهاي در دست اجراي پارس جنوبي تا پايان برنامه پنجم توسعه 800 ميليون مترمكعب گاز در روز از اين ميدان استحصال مي شود كه برداشت مساوي براي اين دو كشور همسايه است.
وي اظهار داشت: طرف قطري هم اينك از اين ميدان مشترك پارس جنوبي نفت استخراج مي كند كه وزارت نفت نيز برنامه هاي جامعي براي برداشت نفت از اين ميدان آغاز كرده است.
موسوي اضافه كرد: 70 درصد تجهيزات به كار رفته در اين منطقه توسط متخصصان ايراني ساخته مي شود و مابقي نيز با شرايط ويژه اي با توجه به تحريم هاي اعلام شده از خارج وارد مي شود اما هيچ كدام از شركت هاي خارجي در پروژه هاي توسعه اي اين ميدان حضور ندارند.
وي يادآور شد: حضور شركت هاي خارجي در پارس جنوبي به عنوان شركت هاي سرمايه گذار مانند آريا ساسول در اين منطقه تاييد مي شود اما تمام پروژه هاي توسعه اي در پارس جنوبي توسط متخصصان داخلي اجرا مي شود.
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: پارس شمالي اكنون در اولويت وزارت نفت نيست و براساس سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب در سال 84 اين وزارتخانه نگاهش را بر برداشت گاز از ميدان مشترك گازي پارس جنوبي بين ايران و قطر متمركز كرده است.

 



مراسم خاكسپاري آيت الله مهندسي در قم برگزار شد

پيكر آيت الله مهندسي، صبح ديروز از مقابل مسجد امام حسن عسكري(ع) در قم تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، پيكر آيت الله محمدمهدي مهندسي، از كارشناسان برنامه سمت خدا، ساعت 10 صبح ديروز از مقابل مسجد امام حسن عسكري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشييع شد.
به دنبال عروج عرفاني استاد حوزه علميه قم، حضرت حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدمهدي مهندسي، طي اطلاعيه مشتركي از سوي نماينده ولي فقيه و امام جمعه آباده و فرمانداري آن شهرستان روز چهارشنبه 29 تيرماه در آباده عزاي عمومي اعلام شد.
حجت الاسلام والمسلمين مهندسي از اساتيد حوزه و كارشناس مذهبي رسانه ملي و راديو معارف و همچنين عضو هيات مديره مجمع عالي حكمت اسلامي بود كه بر اثر عارضه قلبي در بيمارستان كسري، دار فاني را وداع گفت.

 



اخبار ادبي و هنري

«دعا» از منظر رهبر انقلاب منتشر شد
كتاب «دعا از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي» به همت انتشارات انقلاب اسلامي منتشر شد.
اين كتاب مجموعه اي از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي درباره دعا و نيايش است كه توسط عليرضا برازش تدوين شده است.
كتاب مذكور، در پنج فصل تنظيم شده كه «معاني دعا، اجابت وذكر»، «اهميت دعا و ذكر»، «شرايط دعا، شروط اجابت»، «فوايد و دستاوردهاي دعا» و «در دعا از خدا چه بخواهيم؟»، «نمونه هايي از كتاب ها و دعاهاي برجسته» عناوين اين فصل ها هستند.
مردم شناسي تاريخي عاشورا نوشته شد
بررسي مردم شناسي تاريخي عاشورا در كتابي به قلم ابراهيم فياض نوشته شد.
اين كتاب «تأملاتي درباره مردم شناسي» نام دارد و به جز مبحث مردم شناسي عاشورا مباحث ديگري همچون «بم از منظر مردم شناسي»، «مردم شناسي ملاصدرا»، «مردم شناسي وهابيت»، «مردم شناسي حوزه علميه قم» و ... را در برمي گيرد.
انتقاد نويسنده انگليسي
از بسته شدن كتابخانه ها در اين كشور
«فليپ پولمن» نويسنده انگليسي صاحب مدال كارنگي و خالق سه گانه «نيروي اهريمني» به مخالفان بسته شدن كتابخانه ها در انگليس پيوست و عملكرد دولت انگليس در اين زمينه را بدوي خواند.
پولمن مي گويد: دولت با اين كارش تمدن ما را به سوي نابودي خواهد برد و ما در مقابل نابود شدن تمدنمان به دست دولت انگليس مبارزه مي كنيم.
به گزارش فارس به نقل از تلگراف، اين نويسنده معتقد است كه اينترنت نمي تواند جايگزين مناسبي براي كتابخانه ها در اين كشور باشد.
دولتمردان انگليس در ماه هاي گذشته طرحي را مبني بر بسته شدن برخي از كتابخانه هاي عمومي و تخصصي انگليس در شهرهاي مختلف ارائه كردند تا به اين وسيله هزينه هاي عمومي تحميل شده به دولت را كاهش دهند.
استقبال گسترده هنرمندان خارجي از جشنواره هنر مقاومت
دبير بخش بين الملل دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت گفت: ارسال بيش از 200 اثر هنري در بخش هايي چون نقاشي، طراحي، كاريكاتور، عكس و پوستر، نشان دهنده استقبال كم نظير هنرمندان از جشنواره جهاني هنر مقاومت است.
رضا خزعلي، با اشاره به تعداد آثار رسيده عنوان كرد: تاكنون حدود 250 اثر از 40 هنرمند از كشورهايي چون عربستان، چين، ژاپن، فرانسه، انگليس، كويت، قطر، بلغارستان، فلسطين، سوريه، دبي، لبنان و... به بخش بين الملل جشنواره ارسال شده كه پيش بيني مي شود با توجه به مهلت ارسال آثار كه پايان شهريور اعلام شده، تعداد آثار ارسالي به بيش از پيش بيني صورت گرفته نيز برسد.
دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت، آذر سال جاري در تهران و ساير استان هاي كشور برگزار مي شود.
افزايش تقاضاي آثار انقلابي و اسلام گرا در تونس
ناشران و مديران مؤسسه فرهنگي- انتشاراتي تونس پس از انقلاب مردمي اين كشور از افزايش تقاضا براي انتشار كتاب ها و آثار متنوع اسلامي خبر مي دهند.
به گزارش فارس به نقل از الاهرام، مخاطبان كتاب و خوانندگان آثار مكتوب در تونس پس از پيروزي انقلاب مردمي در اين كشور و از ميان برداشتن سانسور كتاب هاي اسلامي تمايل بيشتري به مطالعه آثار انقلابي و اسلام گرا دارند و خواسته آنها از ناشران اين است كه انتشار اين قبيل آثار را در برنامه هاي خود بگنجانند.
بسياري از ناشران عرب در تونس نيز از افزايش تقاضا براي انتشار آثار سانسور شده توسط حكومت غيرمشروع «بن علي» در تونس خبر مي دهند و معتقدند با پيروزي انقلاب و آرامشي كه در حال حاضر در تونس حاكم است توجه مردم به كتاب ها و آثار مكتوبي كه درباره اسلامگرايي در تونس به رشته تحرير درآمده، زياد شده و ميزان فروش اين آثار در مقايسه با گذشته چندين برابر شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14