(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول مرداد 1390- شماره 19980

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مزاح با چيزنامه ها
 2 كارخانه توليد لوله مسي و كنستانتره در كرمان به بهره برداري رسيد
برگزاري نشست مشترك روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان در تهران
واكنش احمدي نژاد به طرح گام به گام روسيه ايران گام اول را برداشته، حالا نوبت آژانس است
گزارش خبري كيهان برخورد با ضاربان ناهيان از منكر، مطالبه جدي مردم از دستگاه قضايي
نشست بعدي رژيم حقوقي درياي خزردر قزاقستان برگزار مي شود
جبهه پايداري انقلاب اسلامي : در چارچوب مكانيسم 8+7 فعاليت مي كنيم
تشريح تاكتيك هاي انتخاباتي جريان فتنه و جريان انحرافي
انتقاد احمد توكلي از تحريك بي رويه مطالبات اجتماعي از سوي دولت
عضو هيئت مديره خانه مطبوعات: جريان انحرافي در تلاش براي انحلال خانه مطبوعات ايران است
ايران و لبنان قرارداد نفتي امضا كردند



مزاح با چيزنامه ها

به نظر شما مردم از خواندن هر چيزنامه اي چه هدف خاصي را دنبال مي كنند؟! يعني مردم همين چيزنامه «كيهان» را مي خوانند كه چه بشود؟! با ذكر اين نكته كه به جز «كيهان» ساير اسامي به صورت تصادفي انتخاب شده اند، متن زير را بخوانيد، همه چيز دست گيرتان مي شود:
چيزنامه اطلاعات/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا ملتفت شوند روزنامه درآوردن خيلي هم كار سختي نيست، آن طور كه عده اي در بوق كرده اند!
چيزنامه همشهري/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا اگر «آگاهي» گيرشان نيامد، «آگهي» گيرشان بيايد!
چيزنامه جمهوري اسلامي/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا بفهمند آقاي هاشمي بالاخره كي ناگفته ها را مي گويند!
چيزنامه شرق/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا از مواضع «غرب» باخبر شوند!
چيزنامه كيهان/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا ملتفت شوند كه 200 سال بعد در چنين روزي، دقيقا قرار است چه اتفاقي بيافتد؛ آن هم براساس پيش بيني، نه پيشگويي!
چيزنامه فرهنگ آشتي/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا بدانند فلاني قبلا چه چيزهايي گفته بود كه ما نمي دانستيم!
چيزنامه وطن امروز/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا بدانند ملت اين بار قرار است به چه كسي جواب دندان شكن بدهند!
چيزنامه اعتماد/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا مطمئن شوند كه بايد اعتماد سران فتنه بي گناه را جلب كنند!
چيزنامه روزگار/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا پي ببرند كه سران فتنه چگونه روزگار قبل از انتخابات مي خواهند به نظام برگردند، اما بعد از انتخابات، ادعاي تقلب مي كنند!
چيزنامه ايران/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا از جديدترين نقطه نظرات آقاي جوانفكر، در ادامه مطلب همين صفحه، يك كمي گشادتر از ستون بالايي اش، مطلع شوند؛ باشد كه از ظلالت رهايي يابند!
چيزنامه جوان/ مردم اين چيزنامه را مي خوانند تا آگاه شوند كه دستگاه قضايي با هيچ كس شوخي ندارد؛ بيشتر با افسر جنگ نرم!
«بچه هاي آقاي چيز»

 



با حضور رئيس جمهوري
2 كارخانه توليد لوله مسي و كنستانتره در كرمان به بهره برداري رسيد

كارخانجات توليد لوله مسي شهيد باهنر كرمان و همچنين توليد كنستانتره شركت سنگ آهن گل گهر سيرجان با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، كارخانه توليد لوله مسي كه يكي از طرح هاي توسعه كارخانه مس شهيد باهنر كرمان براي توليد 3 هزار تن لوله با روش جديد و تكنولوژي روز دنيا است، با حضور رئيس جمهور، غضنفري وزير صنايع و بازرگاني، نامجو وزير نيرو و جمعي از مسئولان كشوري و استاني در جاده باغين - كرمان به بهره برداري رسيد.
اين كارخانه سالانه ظرفيت توليد 15 هزار تن لوله مسي را دارد و تمام توليد آن براي صادرات در نظر گرفته شده است و با افتتاح اين كارخانه براي 200 نفر به صورت مستقيم اشتغال زايي مي شود.
براي احداث اين كارخانه از سرمايه 26 ميليون يورويي صندوق ذخيره ارزي و مابقي آن تا سقف 700 ميليارد ريال از منابع جاري شركت صنايع مس شهيد باهنر تامين شده است.
تكنولوژي منحصر به فردي از ريخته گري خود لوله در اين كارخانه استفاده مي شود كه توانايي توليد لوله با شيار داخل را دارد.
صنايع مس شهيد باهنر يكي از كارخانجات منحصر به فرد ايران در نوع خود است و در زمينه توليد محصولات نوردي جايگاه برتري دارد.
محمد عباسي مدير مجتمع مس شهيد باهنر كرمان به برنامه ساخت كارخانه پولك زني براي توليد سكه طي قراردادي با بانك مركزي به عنوان يكي از طرحهاي ملي اشاره و بيان كرد: ماشين آلات راه اندازي اين كارخانه تهيه شده و در حال نصب است.
او افزود: عمليات ساخت كارخانه پولك زني در مجتمع مس شهيد باهنر در حال اجرا است و طي هشت ماه آتي به بهره برداري مي رسد.
همچنين رئيس جمهور كارخانه خط چهارم توليد كنستانتره «پليكام» شركت سنگ آهن گل گهر سيرجان با ظرفيت توليد 2 ميليون تن در سال را كه در كيلومتر 60 جاده سيرجان شيراز واقع شده است را به بهره برداري رساند.
اين كارخانه با هدف افزايش سطح توليد كنسانتره مجتمع گل گهر و بازيافت بار برگشتي مدار خردايش خطوط توليد موجود افتتاح شد.
براي احداث اين كارخانه و تكميل طرح يك ميليون و 488 هزار نفر ساعت نيروي انساني استفاده شده است.
اين كارخانه در زميني به مساحت 24 هكتار و زيربناي توليدي 40 هزار متر مربع احداث شده است.
با بهره برداري از اين كارخانه براي 200 نفر به صورت مستقيم و 600 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال زايي مي شود.
اين طرح با سرمايه گذاري يك هزار و 200 ميليارد ريال شامل 665 ميليارد ريال و 35 ميليون يورو شركت سنگ آهن گل گهر سيرجان به مرحله بهره برداري رسيده است.
به گزارش ايرنا، آيين رسمي ثبت جهاني باغ شاهزاده ماهان در استان كرمان به عنوان يكي از آثار ميراث فرهنگي كشور روز پنج شنبه با حضور رئيس جمهور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، باغ شاهزاده ماهان چندي پيش به عنوان نهمين باغ ايراني در فهرست ميراث فرهنگي جهاني در سازمان يونسكو به ثبت رسيده بود و امروز اين رويداد بطور رسمي جشن گرفته شد.
اين باغ يكي از تفرجگاه هاي اصلي مردم استان كرمان و يكي از مكان هاي گردشگري زيباي كشور به شمار مي رود و در فاصله 4 كيلومتري شهر ماهان و 30 كيلومتري كرمان واقع شده است.
احمدي نژاد در اين مراسم طي سخناني ثبت باغ شاهزاده ماهان را به عنوان يك اثر ارزنده هنري و فرهنگي، نشانه عظمت و بزرگي ملت ايران عنوان كرد.
وي افزود: ا كنون 7 طرح بزرگ در استان كرمان در دست انجام است اما با توجه به ظرفيت ها و توانايي هاي استان، از مسئولان اين استان مي خواهم با تلاش مضاعف تعداد اين طرح ها را به 15 طرح برسانند تا ضمن پيشرفت بيشتر در استان كرمان، شاهد ايجاد اشتغال بيشتر در اين استان باشيم.
رئيس جمهوري با اشاره به مشكل كم آبي استان كرمان و تاكيد بر ضرورت اصلاح روش هاي آبياري در كشور گفت: دولت دو طرح بزرگ آبرساني براي استان كرمان در دست دارد اما در كنار آنها بايد شيوه هاي آبياري مزارع نيز اصلاح شود.
سخنان سرپرست وزارت صنايع و معادن
سرپرست وزارت صنايع و معادن در مراسم بهره برداري از كارخانه خط چهارم توليد كنستانتره سيرجان گفت: هم اكنون 30 طرح صنعت و معدن در استان كرمان در حال اجرال است كه بين 20 تا 30 درصد پيشرفت دارند.
او ابراز اميدواري كرد: تا پايان سال جاري هفت طرح از اين تعداد به بهره برداري برسد.
سرپرست وزارت صنايع و معادن تصريح كرد: توليد آهن اسفنجي، كك و مس كاتدي از جمله طرحهايي هستند كه در استان كرمان در حال اجرا مي باشد.
وي ادامه داد: طي چند سال گذشته رتبه كشور در حوزه فولاد از 21 در جهان به رتبه 16 ارتقا يافته است.
مهدي غضنفري اظهار داشت: در بخش توليد سيمان نيز رتبه كشور از 14 به مرتبه 9 جهاني رسيده كه با بهره برداري از طرحهاي اخير اين رقم افزايش خواهد يافت.
وي گفت: ايران اسلامي در توليد مس كاتدي از رتبه 22 جهان به 18 ارتقا يافته و در توليد سنگ ساختمان نيز از رتبه پنجم به چهارم رسيده است كه اين مهم بيانگر تلاش و فعاليت دولتمردان در اين عرصه است.
سرپرست وزارت صنايع و معادن ادامه داد: ظرفيت 10 ميليون تني توليد فولاد خام نيز در آينده به 20 ميليون تن افزايش خواهد يافت. وي افزود: از سال 1384 تاكنون توليد موادمعدني از 150 ميليون تن در سال 1384 به 280 ميليون تن افزايش يافته است.

 



برگزاري نشست مشترك روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان در تهران

سفير كشورمان در افغانستان از برگزاري نشست مشترك دو روزه روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان در تهران خبر داد.
فداحسين مالكي سفير كشورمان در افغانستان در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين خبر خاطرنشان كرد: نشست دو روزه روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان روز شنبه (اول مردادماه) با شركت 30 نفر از روساي كميسيون هاي مجلس و نمايندگان و مجلس سناي افغانستان و با حضور دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و روساي كميسيون هاي مجلس ايران در تهران برگزار مي شود.
وي افزود: اين سفر به ابتكار سفارت و با دعوت مجلس شوراي اسلامي در راستاي تقويت مشتركات و مناسبات دو كشور صورت مي گيرد و بيانگر اين است كه كشورهاي منطقه مي توانند با هم انديشي و بدون دخالت كشورهاي غربي در خصوص تحولات جاري و آتي تصميم گيري كنند.
برگزاري اجلاس اخير سه جانبه ميان روساي جمهور سه كشور در تهران نيز نشان داد كه مسائل كشورهاي همسايه در يك فضاي منطقه اي قابل حل و فصل است.
سفير كشورمان در كابل ادامه داد: روساي كميسيون هاي مجالس افغانستان در حاشيه اين نشست به استانهاي اصفهان و خراسان رضوي سفر خواهند كرد و از تعدادي مراكز صنعتي نيز بازديد مي كنند.
مالكي همچنين ترور زنجيره اي رهبران جهادي در آستانه برگزاري اجلاس بن دوم و واگذاري مسئوليت هاي امنيتي در برخي از ولايات به نيروهاي افغان را توطئه خارجي براي خدشه دار كردن وحدت، امنيت و به چالش كشاندن توانايي پليس افغانستان با هدف توجيه تداوم حضور خود در اين كشور دانست.

 



واكنش احمدي نژاد به طرح گام به گام روسيه ايران گام اول را برداشته، حالا نوبت آژانس است

رئيس جمهور كشورمان در واكنش به طرح جديد روسيه تاكيد كرد كه ايران گام اول را برداشته و حالا نوبت آژانس و 1+5 است كه گام متقابل خود را بردارند.
محمود احمدي نژاد، كه در مراسم ثبت جهاني «باغ شاهزاده ماهان» كرمان سخن مي گفت با اشاره به طرح پيشنهادي روسيه در رابطه با موضوع هسته اي كشورمان موسوم به طرح «گام به گام» گفت: بحث طرح گام به گام را مطرح كردند، بسيار خوب. ما گام خود را برداشته ايم و با آژانس همكاري كرده ايم، شما نيز گامتان را برداريد و يك برنامه ريزي كنيد و يك قدم شما برداريد و يك قدم ما.
رئيس جمهور با بيان اين كه ما گفته ايم كه نمي خواهيم بمب بسازيم، گفت: ما اين موضوع را بارها گفته ايم كه نمي خواهيم بمب بسازيم و اگر بخواهيم در اين زمينه از كسي واهمه نداريم.
وي با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ملت ايران افزود: آن ها از پيشرفت ملت ايران مي ترسند و صحبت هايي كه در مورد بمب اتم و مسايلي اين چنين مطرح مي كنند، دروغ است و صحت ندارد و در واقع آن ها از بمب اتم و موشك ايراني نمي ترسند، بلكه آن ها از پيشرفت ملت ايران و موجي كه ملت ايران مي تواند ايجاد كند، مي ترسند.
رئيس جمهور با اشاره به جوسازي كشورهاي غربي عليه پيشرفت هاي ايران، از جمله پيشرفت هاي موشكي كشورمان، گفت: آن ها دروغ مي گويند كه موشك هاي ايراني مي خواهد روسيه و برخي كشورهاي عربي را بزند، ما با روسيه دوستيم. كجاي تاريخ نشان داده است كه ملت ما تجاوزگر بوده است، لذا اين سخنان و مسايلي كه مطرح مي كنند، يك دروغ است.
احمدي نژاد گفت: موشك ما كارخانه گندله سازي و لوله مس است، موشك ما ماهواره است، موشك ما پيشرفت هاي صورت گرفته در زمينه سلول درماني و همچنين فرهنگ اسلام ناب محمدي است.
وي با اشاره به تحريم هاي غرب عليه ملت ايران و ادعاهاي دروغين كه آن ها مطرح مي كنند، گفت آن ها ما را تحريم كردند و مثلا قطعه هواپيما نمي دهند، اينها چه ربطي به بمب اتم دارد، ما نمي خواهيم بمب اتم بسازيم و اين را بارها گفته ايم.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه آنهايي كه در دنيا اكنون حاكم هستند، نمي توانند خود را جمع و جور كنند و در برابر قدرت و اراده ملت ايران عددي نيستند، گفت: مشخص است كه آن ها در برابر اراده ملت ايران جز شكست راهي ديگر ندارند و به دنبال اين هستند كه نگذارند ايران ساخته شود.

 



گزارش خبري كيهان برخورد با ضاربان ناهيان از منكر، مطالبه جدي مردم از دستگاه قضايي

سرويس سياسي-
جنايات مكرر اراذل و اوباش كه اين روزها امنيت اجتماعي را با مخاطره روبرو ساخته، مطالبه جدي آحاد ملت در برخورد قاطع با عوامل اين ناامني را به همراه داشته است.
در اين زمينه آيت الله مكارم شيرازي شامگاه پنج شنبه در صحن جامع رضوي در جمع دهها هزار نفر از زائران آستان قدس رضوي با اشاره به جنايات مكرر اراذل و اوباش و مخدوش شدن امنيت جامعه، افزود: با اين روش دستگاه قضايي، مشكلات امنيت جامعه حل نمي شود. ديروز چاقو در چشم طلبه جواني كردند و ضاربين به جزاي خود نرسيدند، امروز شاهرگ طلبه جوان ديگري را به خاطر امر به معروف و نهي از منكر بريدند و سپس شاهرگ حيات مرد نيرومند كشور را پاره كردند. با اين وضع بايد منتظر حوادث ناگوار ديگري باشيم.
وي اضافه كرد: مشكل مهم دستگاه قضايي ما دنباله روي از نظام ناسالم قضايي غرب است كه براي انتقال پرونده از كلانتري به دادگستري و سپس تشريفات انتخاب وكيل و توصيه وكيل به مجرم كه تمام اقرارهاي صريح و ثبت شده در مراحل اوليه را انكار كند و متهم ساختن مسئولين انتظامي به شكنجه، سپس رفتن در نوبت چند ماهه و بعد از مدتي صدور حكم بدوي و رفتن به دادگاه تجديدنظر و سرانجام صادر شدن يك حكم بي رمق بعد از ماهها كه نه تنها بازدارنده نيست بلكه اراذل و اوباش را جسورتر مي كند.
اين مرجع تقليد ادامه داد: با اين طرز كار هرگز نمي توان امنيت را در كشور برقرار كرد و اراذل و اوباش و اخلال كنندگان در امنيت را بر سر جاي خود نشاند، مخصوصا اگر جنايات آنها سازمان يافته و از سوي دشمنان باشد.
آيت الله مكارم شيرازي گفت: پيشنهاد ما اين است كه بايد شعبه قضايي به سبك دادگاههاي اميرمؤمنان علي(ع) با حضور چند مجتهد شجاع براي اين كار تشكيل شود و با دقت، ولي با سرعت و حذف تشريفات، حداكثر در عرض يك هفته اين مجرمان را به اشد مجازات اعمالشان برسانند تا بقيه عبرت بگيرند و حساب ببرند و مجلس محترم مشكلات قانوني آن را نيز حل كند.
وي توصيه كرد كه مسئولين قضايي آيه 59 و 60 سوره احزاب را حتما قرائت كنند، ببينند قرآن مجيد درباره مزاحمين نواميس مردم چه حكم كوبنده و قاطعي صادر كرده است.
سخنان آيت الله مكارم شيرازي بارها با تكبيرهاي پرشور از سوي حاضران تائيد مي شد و نشان مي داد همگي از اين وضع كنوني ناراحتند و منتظر اقدامات قاطعي براي امنيت اجتماعي هستند.
انتقاد از كوتاهي قوه قضاييه
سردار محمدرضا نقدي هم در جريان عيادت از علي خليلي طلبه جانباز ناهي از منكر، با ابراز تاسف شديد از عملكرد دستگاه قضايي و انتظامي، ريشه اين فجايع را افسارگسيختگي فرهنگي جامعه و رواج رفتارهاي فسادبرانگيز دانست و گفت: وقتي در جامعه با گسترش فساد و گناهان علني افراد فاسد برخورد نشود، نتيجه اش همين حوادث تلخي است كه براي عزيزترين فرزندان انقلاب اسلامي اتفاق مي افتد.
در اين ديدار، مادر طلبه بسيجي ناهي از منكر نيز با ابراز ناخرسندي از عملكرد قوه قضاييه، اظهار داشت: آقاي آملي لاريجاني چند ماه قبل گفتند كه حكم سلاح سرد تفاوتي با سلاح گرم ندارد؛ من از مسئولان قضايي مي پرسم چرا با حاملان سلاح سرد برخورد نمي كنند؟
وي با اشاره به حادثه مشابهي كه چندي پيش براي حجت الاسلام فروزش رخ داد، خاطرنشان كرد: از آن حادثه اي كه براي آقاي فروزش اتفاق افتاد زمان زيادي نمي گذرد اما هيچ حكمي براي عاملان آن صادر نشده است؛ اگر مسئولان عاملان آن حادثه را مجازات مي كردند، اكنون اين اتفاق براي فرزند من رخ نمي داد.
خانم مشتاق فر همچنين گفت: مي دانم وضعيت رسيدگي به پرونده ها در دستگاه قضايي چگونه است اما از مسئولان قضايي مي خواهم كه به اين پرونده با سرعت رسيدگي كنند.
بررسي ناامني ها
در نشست فوق العاده كميسيون قضايي مجلس
در اين ارتباط كميسيون قضايي مجلس هم درنظر دارد تا ناامني هاي اجتماعي اخير را در نشست فوق العاده اي با حضور مقامات انتظامي و قضايي بررسي كند.
رحيمي سخنگوي كميسيون قضايي مجلس در گفت وگو با فارس، با اشاره به ناامني هاي اجتماعي اخير گفت: اين هفته دادستان كل كشور، وزير دادگستري و فرمانده نيروي انتظامي براي ارائه توضيحاتي درباره ناامني هاي اخير در صحن علني مجلس حاضر خواهند شد.
وي افزود: پيش از آن و در روز يكشنبه نيز بررسي ناامني هاي اخير در دستور كار كميسيون قضايي قرار دارد و ما قصد داريم كه اين مسئله را در كميسيون به بحث و بررسي بگذاريم.
سخنگوي كميسيون قضايي مجلس تصريح كرد: احتمال دارد كه حتي براي بررسي اين مسئله جلسه اي فوق العاده برگزار و ناامني هاي اجتماعي را در اين جلسه بررسي كنيم.
رحيمي ميهمانان جلسه فوق العاده كميسيون متبوعش براي بررسي ناامني هاي اجتماعي را مسئولان انتظامي و قضايي عنوان كرد و گفت: احتمالا در اين جلسه، دادستان و فرمانده نيروي انتظامي استان تهران حضور خواهند يافت.

 



نشست بعدي رژيم حقوقي درياي خزردر قزاقستان برگزار مي شود

در پايان بيست و نهمين اجلاس گروه كاري ويژه تدوين كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر مقامات كشورهاي شركت كننده با صدور بيانيه اي نتايج اين اجلاس را مثبت ارزيابي و اعلام كردند اجلاس آتي در آستانه قزاقستان برگزار مي شود.
متن كامل اين بيانيه بدين شرح است:
بيست و نهمين نشست گروه كاري ويژه تدوين كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر در سطح معاونين وزراي امور خارجه كشورهاي ساحلي از تاريخ 19 لغايت 20 ژوئيه سال 2011 (29-28 تيرماه 1390) در مسكو برگزار شد.
هيات هاي نمايندگي جمهوري آذربايجان (به سرپرستي خ. خلف اف)، جمهوري اسلامي ايران ( به سرپرستي م.آخوند زاده)، جمهوري قزاقستان ( به سرپرستي ز. امنژولووا)، فدراسيون روسيه ( به سرپرستي آ. گالووين) و تركمنستان( به سرپرستي م. آتاجانف) در اين اجلاس شركت كردند.
آ. گالووين، نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور تحديد حدود و مشخص نمودن مرز دولتي روسيه با كشورهاي همجوار مشترك المنافع، رياست جلسه را برعهده داشت.
در مراسم افتتاحيه اين جلسه گ، كاراسين، دبير دولتي و معاون وزير امور خارجه فدراسيون روسيه سخنراني و خوشامدگوئي كرد.
وي به پيشرفت نائل شده توسط كشورهاي ساحلي خزر در مذاكرات تدوين رژيم حقوقي درياي خزر كه بايستي در خدمت تحكيم صلح و حسن همجواري وتوسعه همكاري هاي همه جانبه كشورهاي منطقه خزر باشد، تاكيد كرد. در جريان اجلاس، فعاليت مربوط به اجراي تصميمات اجلاس سوم خزر كه در تاريخ 18 نوامبر سال 2010 در باكو برگزار شد پيگيري و همچنين بررسي مفاد پيش نويس كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر ادامه داشت. طرف ها بر اهميت تسريع فعاليت مربوط به اجراي تصميمات اجلاس باكو تاكيد كردند. مسائل مربوط به آمادگي براي اجلاس چهارم خزر كه در روسيه برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
طرف ها نتايج بيست و نهمين اجلاس گروه كاري ويژه كه در محيط دوستي و حسن همجواري برگزار شده و نقش مهمي در دستيابي به حل و فصل مشترك رژيم حقوقي درياي خزر داشت را مثبت ارزيابي كردند. مقرر شد اجلاس آتي به طور نوبتي در آستانه برگزار شود. زمان برگزاري آن از طريق مجاري ديپلماتيك هماهنگ خواهد شد.

 



جبهه پايداري انقلاب اسلامي : در چارچوب مكانيسم 8+7 فعاليت مي كنيم

سرويس سياسي-
موسسان جبهه پايداري انقلاب اسلامي كه قرار است در روزهاي آينده اعلام موجوديت كند مي گويند اين جبهه يك جريان سياسي است كه در قالب اصولگرايي شكل مي گيرد و هدف آن تقويت اتحاد اصولگرايان است.
در ماه هاي گذشته فاصله گرفتن يك جريان سياسي نفوذ كرده در درون دولت از آرمان هاي انقلاب و در عين حال ضرورت مرزبندي با فتنه گران، دلسوزان و مدافعان انقلاب اسلامي را به سمت يك تشكل سياسي با عنوان «جبهه پايداري انقلاب اسلامي» سوق داد اما اكنون كه اين تشكل شكل گرفته اعضاي آن تاكيد مي كنند كه بخشي در مكانيسم 8+7 خواهند بود.
در جبهه پايداري انقلاب اسلامي افرادي از همكاران قبلي دولت هاي نهم و دهم كه به خاطر اعتراض به فعاليت جريان انحرافي از دولت كنار گذاشته شدند و همچنين برخي از اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس و برخي از اعضاء قرارگاه عمار حضور دارند. موسسين اين جبهه چندي پيش با آيت الله مصباح يزدي، آيت الله خوشوقت و آيت الله يزدي ديدار كرده اند.
حجت الاسلام روح الله حسينيان در بيان هدف تشكيل اين جبهه با بيان اين كه اصولگرايان با مشورت جناح هاي مختلف اصولگرايي در تلاشند به يك وحدت نظريه در انتخابات نهم مجلس برسند هدف از تشكيل جبهه پايداري را اينگونه بيان كرد: «ساماندهي مديريت جريان فرهنگي و انسجام هماهنگي و رابطه تشكيلاتي و نه به عنوان حزب و گروه سياسي.»
فاطمه آليا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم گفت: هدف از تاسيس اين جبهه تقويت هرچه بيشتر وحدت ميان اصولگرايان است كه از توصيه هاي مقام معظم رهبري نيز هست.
محمد كريم شهرزاد نماينده مردم اصفهان نيز در مورد اين تشكل مي گويد: در واقع وظيفه جبهه پايداري انقلاب اسلامي فراتر از يك كار مقطعي است و هدف آن يك اقدام تشكيلاتي ماندگار براي انسجام نيروهاست.
عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي افزود: «جبهه پايداري انقلاب اسلامي به دنبال عملياتي كردن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در عرصه هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است و ماموريت دارد كه در برابر مطالبات مردم در داخل كشور و همچنين نيازهاي منطقه و مسائل بيداري اسلامي پاسخگو باشد.»
وي بصيرت افزايي در جامعه، خودسازي و بالا بردن استقامت در مجموعه ها را از اهداف جبهه پايداري انقلاب اسلامي دانست و در اين زمينه توضيح داد: اميدواريم با تشكيل اين جبهه بتوانيم به عنوان يك يد واحده در برابر دشمنان خارجي انقلاب و نظام و كج انديشان داخلي ايستادگي كنيم.
اين عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس همچنين اضافه كرد: شعارهاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي «عقلانيت»، «معنويت» و «عدالت» حول محور ولايت فقيه است كه البته اين شعارها در عرصه هاي مختلف مي تواند معاني خاص خودش را داشته باشد؛ به عنوان مثال در عرصه جهاد اقتصادي، عرصه استكبارستيزي و نيز پاسخگويي به شكوفايي اقتصادي كشور و مقابله با فتنه گران و جريان انحرافي، بايستي اين شعارهاي اساسي را سيستم سازي كرده و زمينه هاي عملياتي شدن آنها را فراهم كنيم.
در همين حال موسسان جبهه پايداري مي گويند رابطه با خدا براساس اخلاص، رابطه با ولي خدا براساس تبعيت و رابطه با مردم براساس صداقت و خدمتگزاري، مرزبندي با فتنه 88، مرزبندي با گروه انحرافي و مرزبندي با خواص مردود جزء شاخصه هاي اصلي موسسين جبهه پايداري است.
حميد رسايي نماينده مردم تهران نيز در مورد مرزبندي هاي اين تشكل گفت: اين جريان از قبل هم وجود داشته و همان جرياني است كه در تحقق سوم تير 84 نقش آفرين بوده و بعد از آن نيز در انتخابات رياست جمهوري دهم و مقابله با فتنه 88 و فتنه جريان انحرافي تلاش كرده در مسيري حركت كند كه سياست هاي رهبري در آن متجلي باشد.
وي مهمترين مرزبندي اين جبهه را با اصلاح طلبان و دو جريان فتنه و انحرافي عنوان كرد و خاطرنشان كرد: اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي تلاش مي كنند در ادامه حركت خودشان اين مسير و مرزبندي را حفظ كنند.
رسايي افزود: بي ترديد همه دلسوزان و كساني كه در برابر اصلاحات آمريكايي و فتنه 88 و جريان انحرافي موضع صريح و شفاف داشته و با بصيرت عمل كرده اند نه تنها عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي به حساب مي آيند بلكه از موسسان اين جريان به حساب مي آيند.
مرزبندي هاي جبهه پايداري
با توجه به نقطه نظرات موسسين جبهه پايداري تشكيل و راه اندازي اين جبهه صرفا در رابطه با انتخابات نيست، بلكه اين جبهه با هدف انسجام تشكيلات تلاشگران حوزه پايداري گفتمان اصيل انقلاب اسلامي و با شعار عقلانيت، معنويت و عدالت حول محور ولايت فقيه تشكيل شده است.
در عين حال جبهه پايداري انقلاب اسلامي معتقد به ساز و كار علمايي چون حضرات آيات مهدوي كني و يزدي براي وحدت اصولگرايان در انتخابات آينده است.
درون اين مكانيسم دو نماينده براي حاميان گفتمان سوم تير در نظر گرفته شده كه اين نمايندگان از جبهه پايداري خواهند بود و احتمال افزايش تعداد آنها هم وجود دارد.
آخرين اخبار حاكي از اين است كه اولين همايش جبهه پايداري پنجشنبه ششم آبان اين هفته با دعوت از حضرات آيات مهدوي كني، يزدي و مصباح يزدي برگزار مي شود.

 



در گردهمايي جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي مطرح شد
تشريح تاكتيك هاي انتخاباتي جريان فتنه و جريان انحرافي

در اولين گردهمايي ستادهاي انتخاباتي جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي كه پنج شنبه گذشته برگزار شد، تاكتيك هاي انتخاباتي جريان فتنه و جريان انحرافي تشريح شد.
حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در اين گردهمايي طي سخناني به برنامه جريان فتنه در انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و گفت: جريان فتنه سعي دارد در انتخابات مجلس نهم چند خط موازي را دنبال كند كه خط اول آنان تحريم است.
وي افزود: تطهير و بازگشت به نظام خط ديگري است كه جريان فتنه براي حضور در انتخابات مجلس نهم دنبال مي كند؛ آنها دنبال بازسازي و تطهير خود هستند و سعي دارند با ارائه يك ليست، كساني را كه در جريان فتنه شهرت چنداني نداشتند وارد مجلس كنند.
فدايي افزود: جريان فتنه سعي دارد از يك سو با بخشي از اصولگرايان ائتلاف كند و با اين ترفند در انتخابات حضور داشته باشد و از سوي ديگر به مظلوم نمايي خود بپردازد.
فدايي در ادامه به برنامه جريان انحرافي براي حضور در انتخابات مجلس پرداخت و گفت: هدف جريان انحر افي از حضور در انتخابات مجلس نهم، تصاحب حداقل دو سوم از كرسي هاي مجلس است؛ مهم ترين راهبرد جريان انحرافي ايجاد خط تضاد درون نيروهاي مردمي است.
فدايي تاكيد كرد: جريان انحرافي سعي دارد روي حوزه هاي انتخابي تك نماينده كه به حدود 175 حوزه در كشور مي رسد، تمركز كند و روش كار آنان اين گونه است كه از ظرفيت احمدي نژاد استفاده كنند؛ يعني وابستگي يك فرد را به احمدي نژاد پررنگ كنند.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با طرح اين سوال «فصل مشترك نظام سلطه، جريان فتنه و جريان انحرافي چيست؟»، اظهار داشت؛ بزرگ ترين فرصت براي دشمنان انقلاب اسلامي، ايجاد اختلافات داخلي در كشور است؛ دشمنان انقلاب اسلامي سعي دارد به هر شكلي كه مي توانند به اختلافات داخلي دامن بزنند.
وي افزود: تضعيف و تخريب نهادهايي همچون سپاه و بسيج و شوراي نگهبان، فرعي كردن مسائل اصلي، بحراني جلوه دادن وضعيت كشور و دميدن التهاب به جامعه و بزرگ نشان دادن خطرات براي گرفتن امتياز از نظام اسلامي از ديگر فصول مشترك نظام سلطه، جريان فتنه و جريان انحرافي است.
مدل 8+7 نتيجه مي دهد
در همين حال، عليرضا زاكاني دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي نيز در اين گردهمايي تاكيد كرد: هنگامي كه خروجي كميته 8+7 بيرون بيايد خود را تابع و حامي آن مي دانيم. آنچه براي ما مطلوب است، تشكيل يك ستاد واحد براي فعاليت در انتخابات مجلس است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مدل ايده آل براي وحدت در انتخابات كميته 8+7 است، گفت: همين مدل است كه مي تواند در انتخابات مجلس نهم نتيجه دهد. مهم اين است كه جبهه انقلاب به پيروزي برسد و سهم خواهي در انتخابات مجلس مطرح نباشد.

 



انتقاد احمد توكلي از تحريك بي رويه مطالبات اجتماعي از سوي دولت

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در مقاله اي نوشت كه رئيس جمهور نبايد بي محابا در آتش مطالبات مردم بدمد.
احمد توكلي افزود: كمي دقت در موضعگيري هاي آقاي رئيس جمهور نشان مي دهد كه ايشان مرتبا در حال افزايش مطالبات مردم از نظام است. در اين مسير ظاهرا قيدي هم به قانون و عقلانيت ندارد. در همين دو هفته تعطيلي مجلس لااقل سه مورد رامي توان مصداق اين رفتار ذكر كرد:
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور مبني بر واگذاري يك هزار متر زمين رايگان به هر خانوار ايراني براي احداث ويلا و اعلام 7 ميليارد دلار از موجودي صندوق توسعه ملي براي گسترش طرح مسكن مهر و چند مورد ديگر نوشت:
جلب رضايت خاطر عمومي از وظايف مسلم همه دولت هاست. شرط ضروري اين كار كاهش شكاف سطح مطالبات و امكانات است. هرچه اين شكاف كمتر باشد، رضايت خاطر عمومي بيشتر است و برعكس افزايش اين شكاف نارضايتي مردم را در پي دارد. معمولا مخالفان دولت ها براي انصراف اعتماد عمومي از دولت حاكم، بر مطالبات دامن مي زنند تا با افزايش اين فاصله از مقبوليت و مشروعيت دولت بكاهند.

 



عضو هيئت مديره خانه مطبوعات: جريان انحرافي در تلاش براي انحلال خانه مطبوعات ايران است

يكي از اعضاي هيئت مديره خانه مطبوعات كشور گفت: با نزديك شدن به انتخابات امسال، جريان انحرافي درصدد در دست گرفتن خانه مطبوعات ايران براي بهره برداري سياسي از اين تشكل صنفي و فرهنگي و در صورت به نتيجه نرسيدن تعطيلي اين تشكل است.
ابوالحسن ميري در گفت گو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص اخباري مبني بر وضعيت كنوني و اظهارنظرهايي پيرامون تعطيلي خانه مطبوعات ايران، اظهار داشت: مطرح شدن اين موضوع در مصاحبه رسانه اي يكي از اعضا به عنوان دبيرخانه مطبوعات پشت صحنه هايي دارد كه به جريان انحرافي و فتنه برمي گردد.
وي بيان كرد: خانه مطبوعات ايران صداي 3 هزار نشريه محلي در كشور است كه متأسفانه بعد از تحولاتي كه در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفت، حمايت لازم از سوي معاونت مطبوعات كشور انجام نشد و حمايت هاي قبلي نيز كه شخص وزير و معاون مطبوعاتي وقت وزير ارشاد از خانه داشت، به حالت تعليق درآمده است.
عضو هيئت مديره خانه مطبوعات ايران يادآور شد: اقليتي در هيئت مديره خانه مطبوعات از حاميان فتنه و كساني كه در مقابل فتنه سكوت كردند، هستند و برخي از آنها نيز با جريان قدرت و ثروت ارتباط دارند.
وي يادآور شد: اين اقليت به دنبال اين بوده كه افراد ارزشي و اصولگرا كه دغدغه اصلي آنها حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي، نظام ولايت فقيه است را به هر وسيله اي كنار بزند؛ اما اين افراد ارزشي محكم ايستاده و فضا را در اختيار آنها قرار ندادند؛ اين جريان پس از نااميدي، به بهانه هاي مختلف تغيير در مديريت را پيگيري كرد و يكي از كساني را كه معاون دفتر يكي از مسئولين نظام بوده را به عنوان مديرعامل خانه مطبوعات مطرح كرد كه با توجه به نگاه وي، باز هم افراد ارزشي در مقابل اين انتخاب موضع گرفتند.
ميري بيان كرد: اعضاي هيئت مديره و افراد ارزشي خانه مطبوعات به دنبال اين نبودند كه خانه مطبوعات به عنوان يك تشكل صنفي و فرهنگي، به تشكل دولتي تبديل شود بعد از اين تغيير و تحولات مشاهده شد كه در پشت صحنه به دليل نزديك شدن به انتخابات مجلس فشارهايي از سوي جريان انحرافي به خانه مطبوعات وارد شد.
وي افزود: در مصاحبه هايي از آقايان مشاهده مي شود كه آنها جريان انحرافي را به ما نسبت مي دهند كه متأسفانه عملكرد آقايان و موضع گيري هاي آنها پيوند اين اقليت با جريان انحرافي را نشان مي دهد.
نايب رئيس خانه مطبوعات سيستان و بلوچستان بيان كرد: جريان انحرافي به دنبال اين است كه نشريات محلي استان ها و شهرستان هاي كشور را براي انتخابات مجلس در دست بگيرند؛ به همين دليل فضايي را در خانه مطبوعات ايجادكرده اند تا نيروها استعفا داده و جرياني كه خودشان مي خواهند، حاكم شود و سفرهاي استاني برخي مسئولان مطبوعاتي را مي تواند د رهمين راستا مطرح كرد.
ميري افزود: برخي از اعضاي هيئت مديره كه در اقليت قرار دارند در چند روز اخير جوسازي هايي عليه هيئت مديره خانه مطبوعات به راه انداختند و ما از اين دوستان مي خواهيم بازگردند تا تجربه تلخ انجمن صنفي روزنامه نگاران كه اصلاحات در پشت جريان بود، دوباره تكرار نشود.
وي افزود: برخي خبرگزاري هاي جريان اصلاح طلب پشت صحنه را طوري وانمود كردند كه اعضاي هيئت مديره ارزشي با جريان انحرافي در ارتباط هستند، اما از جايي كه اكثريت اعضاي خانه مطبوعات از نيروهاي ارزشي و اصولگرا هستند، از مواضع خود كوتاه نمي آيند. اين فشارها با هماهنگي برخي مسئولان مطبوعاتي كه به دنبال مديرعاملي خانه مطبوعات ايران بودند، انجام مي شود.

 



ايران و لبنان قرارداد نفتي امضا كردند

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست چاپ فلسطين اشغالي تصريح كرد كه بيروت با امضاي تفاهم نامه با تهران، تحريم ها بر ضد ايران را نقض مي كند.
اين روزنامه اسرائيلي ديروز در پايگاه اينترنتي خود نوشت: يك منبع دولتي در لبنان به روزنامه ديلي استار چاپ بيروت گفت هيئت دولت اين كشور روز چهارشنبه تفاهم نامه اي را مبني بر كمك ايران به بيروت براي اكتشاف نفت و گاز به تصويب رساند. در همين حال، وليد الداعوق، وزير اطلاع رساني لبنان به خبرنگاران گفت: هيئت دولت اين تفاهم نامه را كه ميان وزراي انرژي ايران و لبنان امضا شده بود تصويب كرد. كابينه لبنان نزديك به اعضاي ائتلاف هشتم مارس وابسته به حزب الله لبنان است.
بنا بر گزارش شبكه ماهواره اي المنار متعلق به اين جنبش اسلامي، ارزش اين قرارداد پنجاه ميليون دلار است. يك سايت اينترنتي لبناني مدعي شد: لبنان با امضاي اين قرارداد تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد جمهوري اسلامي را نقض مي كند و ممكن است از جانب اين سازمان بين المللي محكوم شود.
به گزارش روزنامه ديلي استار، يك هيئت پارلماني از ايران به مرز لبنان و اسرائيل سفر كرده و از دروازه فاطيمه كه به تازگي بسته شده است بازديد كرد. اين هيئت پنج نفره همچنين از خيام، بازداشتگاه سابق اسرائيل در جنوب لبنان ديدن كرد. اين بازداشتگاه در جريان حملات هوايي جنگ سال 2006 به شدت آسيب ديد و از آن زمان به بعد حزب الله از آن به عنوان موزه اي براي نمايش خودروهاي نظامي به غنيمت گرفته شده در اين جنگ استفاده مي كند. به گزارش اين روزنامه اين هيئت ايراني از تعدادي از شهرها در جنوب لبنان نيز بازديد كرد.
ايران چهل تا پنجاه پروژه از جمله ساخت جاده هاي جديد و مساجد را در جنوب لبنان انجام داده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14