(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول مرداد 1390- شماره 19980

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خروج از بحران منطقه اي هدف جنجال سازي اخير غرب درباره برنامه هسته اي ايران
شرط گذاري و جوسازي ممنوع ملاك قانون است
هيئت پارلماني ايران با سيدحسن نصرالله ديدار كرد
شهادت سردار عاصمي و 5 رزمنده سپاه در منطقه عملياتي سردشت
با حضور معاون رئيس جمهور بزرگترين نيروگاه خورشيدي در مشهد بهره برداري شد
امام جمعه قم خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با اراذل شد
صالحي: ايران در موضوع هسته اي به دنبال راه حل برد- برد است
پيكر مطهر 2 شهيد در ياسوج تشييع شد
اخبار ادبي و هنري
آغاز كار ساخت پل مشترك ايران و عراق در مرز باشماق مريوان
امام جمعه بندرعباس: رهبر معظم انقلاب هفته آينده به استان هرمزگان سفر مي كنند
معاون رئيس جمهوري: نظام اداري موجود پاسخگوي نيازهاي كنوني نيست
تعطيلي تمامي طرح هاي درياي مازندران در ماه رمضان
از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رئيسان 7 دانشگاه كشور معرفي شدند
آغاز طرح سرشماري نفوس و مسكن از استان البرز
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي:ايراني ها بيشتر از استانداردهاي جهاني،اسكناس همراه خود دارند
براي نخستين بار در خاورميانه آسفالت پليمري در ايران توليد شد
معاون سازمان نوسازي مدارس كشور: 189 هزار كلاس در كشور بايد بازسازي و مقاوم سازي شوند



گزارش خبري
خروج از بحران منطقه اي هدف جنجال سازي اخير غرب درباره برنامه هسته اي ايران

سرويس سياسي-
نصب نسل هاي جديد ماشين هاي سانتريفيوژ در سايت هاي هسته اي نطنز و فردو و همچنين انتشار خبر انهدام يك فروند هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آمريكا در قم موضوعاتي است كه رسانه ها و محافل غربي طي روزهاي گذشته جوسازي گسترده اي را پيرامون آنها به راه انداخته اند. در همين رابطه كارشناسان مطلع در تهران معتقدند اين جنجال سازي ها درباره وضعيت برنامه هسته اي ايران نيازمند ابهام زدايي است.
نسل جديد ماشين هاي سانتريفيوژ در نطنز
روز سه شنبه هفته گذشته «رامين مهمانپرست»، سخنگوي وزارت خارجه در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه ايران نصب نسل هاي جديد ماشين هاي سانتريفيوژ در تأسيسات هسته اي خود را با نظارت آژانس انجام مي دهد. پس از اعلام اين مطلب، رسانه هاي داخلي و خارجي بلافاصله نتيجه گرفتند كه اتفاق جديدي رخ داده و ايران تصميم جديدي درباره تأسيسات خود گرفته است. اين در حالي است كه آنچه اعلام شده در واقع بيان بخشي از گزارش فوريه 2011 آژانس بوده كه از جانب رسانه ها به عنوان يك خبر جديد تفسير شده است.
در پاراگراف 17از گزارش 4 فوريه 2011 آژانس آمده بود: «ايران در يك DIQ اصلاح شده براي PFEP كه در تاريخ 19 ژانويه سال 2011 به آژانس ارائه شد اعلام كرد كه قصد دارد دو آبشار سانتريفيوژ 164 تايي جديد (آبشار 4 و 5) را در منطقه تحقيق و توسعه نصب كند. به اين دو آبشار كه يكي از آن-ها شامل سانتريفيوژهاي IR-4 و ديگري شامل سانتريفيوژهايIR-M2 خواهد بود، UF6 طبيعي تزريق مي شود».
در گزارشي كه روز 11 اسفند 1389در اين باره منتشر شد، آمده است: «اين پاراگراف حاوي اطلاع بسيار مهمي است. آنچه آژانس در اينجا گفته در واقع اين است كه ايران براي اولين بار تصميم دارد ماشين هاي سانتريفيوژ نسل هاي 2 و 3 خود را كه توان تفكيك آنها چندين برابر ماشين هاي نسل اول و طراحي و استحكام آنها به مراتب پيشرفته تر و بي نقص تر است، وارد زنجيره هاي 164تايي كند. اهميت اين موضوع از آن روست كه اين، گام آخر براي وارد كردن ماشين هاي نسل 2 و 3 به بخش صنعتي نطنز است و مي توان احتمال داد به زودي از اين ماشين ها در تأسيسات صنعتي غني سازي در نطنز (تأسيسات زيرزميني) استفاده خواهد شد. ماشين هاي نسل 2 و 3 تا به حال در زنجيره هاي چند ده تايي در بخش پايلوت نطنز تست مي شد و هرگز تعداد آنها به 164- كه عدد استاندارد آبشارهاي نطنز است- نرسيده بود.»
بنابراين، خبر نصب سانتريفيوژهاي نسل 2 و 3 در نطنز به هيچ وجه جديد نيست و آژانس مدت هاست نه فقط از آنها مطلع است بلكه در گزارش هاي خود صريحاً به آنها اشاره كرده است. آنچه مي تواند جديد باشد، آغاز عمليات اجرايي نصب اين ماشين ها در قالب زنجيره هاي 164تايي است كه خبر تاييد شده اي درباره آن وجود ندارد.
آغاز نصب ماشين هاي سانتريفيوژ در فردو
موضوع ديگر درباره نصب ماشين هاي سانتريفيوژ جديد در فردو است. ايران قبل از سال 1390 به آژانس اطلاع داده بود كه قصد دارد نصب سانتريفيوژها را تا تابستان 90 در فردو انجام داده و به آنها گاز تزريق كند. اين موضوع در پاراگراف هاي 19 و 21 از گزارش فوريه 2011 مديركل گنجانده شده بود. آمانو در پاراگراف 19 اين گزارش مي نويسد: «ايران در سپتامبر 2009 به آژانس اطلاع داد كه در حال ساخت كارخانه غني سازي سوخت فردو (FFEP) در نزديكي شهر قم است ايران در DIQ دهم اكتبر 2009 خود بيان كرد كه هدف اين تأسيسات توليد UF6 با غناي تا 5 درصد از U-235 است و اين تأسيسات طوري ساخته شده است كه 16 آبشار، با مجموع تقريبي 3000 سانتريفيوژ را در خود جاي دهد. ايران در سپتامبر 2010، DIQ اصلاح شده را به آژانس ارايه كرد كه در آن اعلام كرد هدف FFEP اكنون شامل تحقيق و توسعه و نيز توليد UF6 با غناي تا 5 درصد U-235 است».
در پاراگراف 21 هم آمده است: «آژانس تاييد كرده است كه ساخت تأسيسات FFEP در حال انجام است. تا 19 فوريه 2011 هيچ سانتريفيوژي به اين تاسيسات وارد نشده است. نتايج نمونه هاي محيطي گرفته شده از FFEP تا فوريه 2010وجود اورانيوم غني شده را نشان نداد. ايران در 21 فوريه 2011 به آژانس اعلام كرد كه «تابستان امسال» مواد هسته اي را به آبشارها تزريق خواهد كرد.»
در آخرين گزارش آژانس كه در مي 2011 منتشر شد هم آژانس مجدداً تأكيد كرده است كه هنوز نصب هيچ ماشين سانتريفيوژ جديدي در فردو آغاز نشده است. منابع آگاه در تهران اعلام كردند كه اين موضوع همچنان به همان شكل سابق است و نصب ماشين هاي سانتريفيوژ جديد در فردو آغاز نشده است.
شايعه انهدام هواپيماي
بدون سرنشين آمريكا در نطنز
سومين خبري كه طي روزهاي اخير اعلام شد مربوط به انهدام يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي بر فراز نطنز بود كه منابع مطلع در گفت وگو با «ايران هسته اي» اين موضوع را تكذيب كردند.
روزنامه اردو زبان «خبرين» چاپ پاكستان مدعي شد: ايران چندي پيش يك فروند هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين را در آسمان استان قم منهدم كرده است.
اين روزنامه نوشته است كه هواپيماي بدون خلبان آمريكا نزديك تأسيسات غني سازي اورانيوم واقع در استان قم توسط ايران منهدم شده است.
كارشناسان مي گويند هدف از جنجال هاي اخير درباره بحث هسته اي ايران اين است كه برنامه در وضعيتي جهشي جلوه داده شود و به ويژه اسرائيلي ها مايلند تاكيد كنند ايران به نحو غيرطبيعي در حال افزايش توليد مواد غني شده و همچنين بهينه سازي ماشين هاي سانتريفيوژ خود است. هدف هم اين است كه برنامه هسته اي ايران از زير سايه تحولات منطقه خارج شده و مجدداً به عنوان تهديد شماره يك در منطقه مطرح شود. اين موضوعي است كه رسانه ها و مسئولان داخلي بايد نسبت به آن هوشيار باشند.

 



پاسخ آيت الله خاتمي به فتنه گران
شرط گذاري و جوسازي ممنوع ملاك قانون است

خطيب نماز جمعه تهران با تأكيد بر سه بعد «عدالت اقتصادي، سياسي و قضايي» در جامعه گفت: در اجراي عدالت هيچ كس نبايد براي خود حصار امني قائل شود و خود را معاف از قانون بداند چرا كه در حكومت اسلام، علي(ع) در محكمه حاضر و پاسخگوي مسائل مي شود.
به گزارش فارس آيت الله خاتمي در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران، 8 خصوصيت مدينه فاضله مهدوي را حاكميت دين و معنويت، حاكميت مستضعفان صالح، گسترش دانشها بويژه دانش ديني، رفاه و نعمت هاي مناسب، اخلاق و ديگر دوستي، رضايت مردمي، عدل و قسط و امنيت برشمرد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران دو ويژگي «عدالت مهدوي و امنيت در عصر ظهور» را مورد تأكيد قرار داد و گفت: انتظار زبان «قال» نيست بلكه زبان «حال» است؛ بنابراين منتظر بايد عملاً خود را آماده ظهور كند و نظام بايد به عنوان جامعه منتظر به سمت اين خصوصيات و بالاخص «عدالت» حركت كند، زيرا روح حكومتي كه انبيا به دنبال تحقق آن بودند عدالت بود.
آيت الله خاتمي سه بعد عدالت از جمله «عدالت اقتصادي، عدالت سياسي و عدالت قضايي» را در جامعه اسلامي مورد تأكيد قرار داد و بيان داشت: بايد به زندگي محرومان و پابرهنگان توجه بيشتري شود و با سوء استفاده كنندگان از اموال عمومي هر كه هست مقابله شود؛ در عدالت سياسي قانون بايد حرف اول را بزند نه سهم خواهي ها، باج خواهي ها، شرط گذاري ها و جوسازي ها؛ بنابراين نبايد اينها در تصميمات مسئولان تأثيري بگذارد. در عدالت اقتصادي و در اجراي عدالت هيچ كس نبايد براي خود حصار امني قائل شود و خود را معاف از قانون بداند، چرا كه در حكومت اسلام، علي(ع) در محكمه حاضر مي شود و پاسخگوي مسائل مي شود كه بايد از اين مجمل حديث مفصل را خواند.
وي مسئله مهم ديگر را «امنيت» عنوان كرد و افزود: امنيت، انسان را غرق در نشاط مي كند، لذا جامعه اسلامي داراي ويژگي «امنيت جاني، مالي، ناموسي و آرامش و رفاه مناسب» است و اين امنيت فقط مختص مسلمانان نيست و همه شهروندان در اين موضوع يكسانند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حمله اراذل به ناهيان از منكر در روزهاي اخير متذكر شد: هيچكس حق ندارد معترض ناهي از منكر شود، در قرآن كريم كساني كه معترض ناهيان از منكر مي شوند در كنار كفار و قاتلان انبياء قرار گرفته اند؛ با ذكر اين نكات از حوادث اين روزها كه بر سر ناهيان از منكر گذشته است داغ دل مؤمنان تازه مي شود، اما تقاضا مي كنم واقعيات را همانگونه كه هست ببينند لذا براساس تحقيقات اين كارها سازماندهي شده نبوده است و نبايد با ديدن اين صحنه هاي معدود، فضاي كشور را ناامن توصيف كرده و سياه نمايي كرد.
آيت الله خاتمي گفت: آنچه كه مسلم است ايران اسلامي امن ترين كشور جهان است و اين حوادث استثناست؛ در عين حال دستگاه قضايي نبايد از كنار اين مسائل سطحي بگذرد كه نخواهد گذشت و انتظار مي رود سرعت عمل همراه با موازين شرعي باشد كه اراذل و اوباش سرجاي خود بنشينند.
وي ادامه داد: به عنوان يك طلبه مي گويم كه برخورد اينچنيني با ناهيان از منكر بي ترديد مصداق محاربه است زيرا محارب كسي است كه امنيت عمومي جامعه را به هم مي ريزد، لذا اين برداشت بنده است و برداشت من در برداشت قاضي محترم تأثيري ندارد.
امام جمعه موقت تهران افزود: طبق گزارش ها، كوتاهي هاي برخي بيمارستان ها از پذيرش اين طلبه غيرتمند موجب تاسف شد. جان انسانها محترم است و طبق قانون، اورژانس بيمارستان ها بايد اينگونه مجروحان را به سرعت بپذيرد. وزير محترم بهداشت نيز تيمي را براي بررسي تشكيل داده است و بايد با متخلفان، بدون افراط، برخورد شود.
آيت الله خاتمي در بخش ديگر سخنان خود درباره خيزش هاي اسلامي منطقه با اشاره به حوادث مصر (موضوع ضد صهيونيستي انقلابيون و پيغام آمريكاييها)، گفت: آمريكا گفته كه اگر منافع اسرائيل به خطر بيفتد كمك ها را قطع مي كند كه اين نشان مي دهد آنها نقشه دارند كه رژيم صهيونيستي همچنان از منافع مصر بهره مند شود.
وي با ستايش مقاومت مردم بحرين، بيان داشت: حرف مردم بحرين يك حرف منطقي است، آنها مي گويند هر بحريني يك راي بايد داشته باشد اما آل خليفه اين حرف منطقي را با گلوله و شكنجه جواب مي دهد و در عين حال از مردم مي ترسند و اطراف كاخ ها را از ترس مردم ديوار حائل مي كشند؛ خيلي خنده دار است كه آل خليفه به شوراي نظامي مصر پيغام مي دهد كه به شوراي همكاري خليج فارس بپيوندند تا نيروهاي عربستاني اشغالگر وارد مصر شوند و انقلابيون اين كشور را سركوب كنند كه بايد به آنها گفت كه شما كلاهتان را نگهداريد تا باد آن را نبرد؛ شما و حكومت شما متزلزل و رفتني است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين با اشاره به مسئله يمن، مقاومت 6 ماه مردم يمن مقابل ديكتاتور كشورشان را ستودني توصيف كرد و افزود: آنها راه حل را فهميده اند لذا تنها راه پيروزي، ايستادگي و مقاومت است.
وي همچنين به حمله مجدد صهيونيستها به كشتي آزادي اشاره كرد و گفت: اين دزدان سابقه دار بين المللي آنچه را كه اينها به عنوان كمك آورده اند ربوده اند و متأسفانه در مدت 4 ساله محاصره، سازمان هاي مدعي بين المللي سكوت كرده اند. بنابراين بشريت بايد به دنبال سازمان ملل واقعي باشد.
آيت الله خاتمي همچنين به وحشيگري پليس آمريكا و كشتن يك جوان سياه پوست به بهانه بليط ندادن كه مكرراً ديده شده است نيز اشاره كرد و گفت: براي مقامات آمريكا انسانيت هيچ ارزشي ندارد و شعار حقوق بشر آنها تنها يك شعار و ابزار است.
وي در ادامه از طرح يك فوريتي نمايندگان مجلس با 200 امضا براي تحريم 26 مقام آمريكايي تقدير و تشكر كرد و آن را اقدامي درست خواند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين به رسوايي رسانه اي در انگليس اشاره كرد و خاطرنشان كرد: خبرنگار افشاگر كشته شد و دنيا اينها را ديد، اين اعمال، ميخي بر تابوت ليبرال دموكراسي و حقوق بشر مورد ادعاي غرب است. براي آنها نه تنها حقوق مردم ديگر، حتي حقوق شهروندان خود نيز مورد احترام نيست و گويا آدم كشي براي انگليسي ها هنجاري نهادينه شده است.
وي همچنين با گراميداشت ياد شهيدان عمليات مرصاد گفت: اين شهيدان در مقطع پاياني جنگ بار ديگر كشور را از خطر نجات دادند. رزمندگان اسلام راه را بر منافقان كوردل بستند و جهنمي عظيم بر آنها ايجاد كردند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با گراميداشت ياد آيت الله طالقاني اولين خطيب نماز جمعه تهران يادآور شد: امام(ره) زبان او را مانند زبان ابوذر ناميد؛ وي با كوله باري از جهاد در راه خدا به ديدار خدا رفت.
خطيب نماز جمعه تهران همچنين در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به جايگاه نماز اظهار داشت: در آيات 24 الي 34 سوره معارج، 9 صفت براي بهشتيان بيان شده كه در اين صفات، اولين و آخرين صفت، نماز است.
وي با بيان اينكه انسان هاي نمازگزار از صفات رذيله به دور هستند تصريح كرد: خداوند در قرآن وعده داده كه نمازگزاران را همراه با تكوين به بهشت مي برد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: فردي در يكي از خطبه هاي حضرت علي(ع) بلند شده و پرسيد كه چرا دعا مي كنم ولي دعايم استجابت نمي شود كه حضرت در آنجا خطاب به آن فرد فرمودند دعاي تو به 8 دليل استجابت نمي شود كه از جمله آنها روراست نبودن با خدا، عدم تبعيت از سنت پيامبر، عمل نكردن به قرآن و انجام اعمال جهنم ساز است.
وي با اشاره به دليل پنجم اضافه كرد كه «شما مي گوييد خيلي مشتاق بهشت هستيد اما هر دم كارهايي انجام مي دهيد كه شما را از بهشت دور مي كند؛ اگر واقعاً ميل به بهشت داريد نبايد مانعي در بهشت رفتن ايجاد كنيد.»
آيت الله خاتمي با بيان اينكه در روايات 20 رفتار ذكر شده كه مانع از رفتن به بهشت مي شود بيان داشت: زورگويي، تكبر، بي غيرتي ناموسي، آزردن والدين، خوردن حق مردم، خيانت به مردم، بداخلاقي، ايستادن در برابر رهبر عادل و حرص به دنيا از جمله اين رفتارها هستند.
وي تصريح كرد: كليدواژه همه 20 رفتار گفته شده واژه قرآني «شرك» در آيه 72 سوره مائده است (كسي كه مشرك بشود خدا بهشت را برايش حرام كرده است).
اين استاد حوزه علميه قم افزود: بحث شرك بحث مفصلي است و همانطور كه توحيد ابعادي دارد، شرك نيز ابعادي دارد و نقطه مقابل توحيد در ذات، توحيد در شرك و توحيد در اطاعت، شرك دراطاعت است.
وي با بيان مفهوم «توحيد در اطاعت»، اظهار داشت: توحيد در اطاعت بيانگر اين است كه انسان موظف است فقط سخن خدا يا آنهايي را بشنود كه خداوند فرموده است و در غير اين حرف شنوي كردن از هر كس كه باشد طاغوت است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آيه 106 سوره يوسف كه خداوند در آن مي فرمايد «اكثر آنهايي كه دم از ايمان مي زنند مشرك هستند»، گفت: معناي اين آيه اين است كه اين افراد شرك در اطاعت دارند و در عين اينكه دم از خداوند مي زنند حرف شنوي از ديگري نيز دارند.
وي با بيان اينكه طاغوت درون، به مراتب خطرناكتر از طاغوت بيروني است، تصريح كرد: «دلم مي خواهد»، شرك است و گوينده چنين سخني فردي است كه هواي نفس، وي را به هر سمتي مي برد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به روايتي از حضرت امام محمد باقر(ع) كه فرمودند «معناي شرك سجده در برابر بت نيست»، اظهار داشت: هر معصيتي كه صورت مي گيرد اطاعت از غيرخدا و طاغوت درون است.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه هر حاكميتي كه مشروعيت الهي نداشته باشد طاغوت و بت بيروني است تصريح كرد: رسالت همه انبياء اين بود كه انسان ها مطيع طاغوت نباشند.

 



هيئت پارلماني ايران با سيدحسن نصرالله ديدار كرد

هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران روز پنج شنبه با دبيركل حزب الله لبنان ديدار كرد.
هيئت پارلماني ايران به رياست «محمدرضا باهنر» نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با سيد «حسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان ديدار كرد، در اين ديدار غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت نيز حضور داشت.
دو طرف در اين ديدار آخرين تحولات سياسي در لبنان و منطقه و همكاريهاي مورد نظر ميان ايران و لبنان را مورد بررسي قرار دادند.
هيئت ايراني در ديدار با نصرالله دستاوردهاي مقاومت بويژه در جنگ 33 روزه را ستود.
سيدحسن نصرالله نيز در مقابل از حمايت هاي ايران از لبنان و آرمان فلسطين از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون تشكر و قدرداني كرد.
گروه دوستي پارلماني ايران تاكنون با تعدادي از مقامات سياسي از جمله «ميشل سليمان» رئيس جمهور؛ «نبيه بري» رئيس مجلس و «نجيب ميقاتي» نخست وزير لبنان ديدار و گفت وگو كرده است.
از سوي ديگر همزمان با بازديد روز پنجشنبه هيات ايراني از مرزهاي جنوبي لبنان؛ اين منطقه شاهد برخي تحركات نظاميان رژيم صهيونيستي بود.
در اين بازديد هيئت ايراني به نماد شهيد چمران در منطقه صف الهوا و مجسمه شهداي مقاومت كه در خلال جنگ 33 روزه در بنت جبيل و عيناتا شهيد شدند؛ اداي احترام و از بوستان ايران در منطقه مرزي مارون الراس ديدن كردند.
همزمان با اين بازديد؛ حدود 20 كماندوي رژيم صهيونيستي از پايگاه اين رژيم در رويسه العلم مشرف بر مناطق آزاد شده عبور كرده و بدون گذر از مرز بيش از يك ساعت مشغول بررسي منطقه شدند.
همچنين با اين اقدام نظاميان صهيونيست هواپيماهاي بدون سرنشين اين رژيم نيز به مدت دو ساعت بر فراز آسمان منطقه مزارع شبعا و روستاهاي العرقوب به پرواز درآمدند.

 



در اثر برخورد با مين صورت گرفت
شهادت سردار عاصمي و 5 رزمنده سپاه در منطقه عملياتي سردشت

سرويسي سياسي-
سردار عاصمي، مسئول اطلاعات سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم به همراه 5 تن از همرزمانش به شهادت رسيدند.
سردار عباس عاصمي و 5 تن از همراهانش روز گذشته در منطقه عملياتي سردشت به شهادت رسيدند. اين اقدام تروريستي كه از سوي گروهك پژاك برنامه ريزي شده بود با انفجار يك مين در مسير خودروي آنها صورت گرفت.
در اين رابطه روابط عمومي سپاه پاسداران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در ادامه عمليات تعقيب و مقابله با گروهك تروريستي پژاك در شمال غرب كشور و در پي برخورد خودروي حامل تعدادي از رزمندگان اسلام با مين، سرهنگ پاسدار عاصمي و چند تن ديگر از پاسداران انقلاب اسلامي به شهادت رسيدند.
در اين اطلاعيه آمده است: حافظه تاريخي انقلاب و ملت ايران گواهي مي دهد كه پاسداران انقلاب اسلامي در 33 سال گذشته از همان روزهاي آغازين استقلال نظام اسلامي براي برقراري امنيت و آرامش در خطه غيور و شهيدپرور كردستان و آذربايجان غربي شهداي فراواني را تقديم اسلام و انقلاب كرده اند و بي ترديد جانفشاني و شهادت اين عزيزان بار ديگر رسوايي ضدانقلاب و ناكامي دشمنان فرامنطقه اي را رقم خواهد زد.
بنابراين گزارش اسامي شهداي اقدام تروريستي ضدانقلاب در منطقه مرزي آلواتان و سردشت بدين شرح اعلام شد:
برادر پاسدار عباس عاصمي، برادر پاسدار علي اكبر جمراسي، برادر پاسدار محمود احمدي تبار، برادر پاسدار موسوي نژاد، برادر پاسدار مهدي خبير و برادر پاسدار روح الله صحرايي.
گفتني است اين عمليات تروريستي در پي اقدام ضربتي و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي روزهاي گذشته بود كه به موجب آن مقر گروهك پژاك در منطقه سردشت متلاشي شد و ده ها تن از اشرار و تروريست هاي اين گروهك به هلاكت رسيدند.
در اين عمليات، رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) با هدف پاكسازي مرزي شمال غرب كشور از عوامل ناامني و مزاحمت براي مردم طي يك درگيري شديد در منطقه مرزي آلواتان سردشت، ده ها تن از اشرار را كشته و يا اسير كردند و مواضع آنان نيز منهدم و به تصرف درآمد.
در همين حال يك مقام آگاه در سردشت نيز اعلام كرده بود كه نيروهاي سپاه پاسداران در درگيري با عوامل گروهك پژاك در منطقه ميرآباد بخش وزينه سردشت كه از شنبه شب شروع و تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشت توانست با متلاشي كردن مقر مروان، تمام منطقه را از لوث وجود نيروهاي ضدانقلاب پاك و تا نقطه صفر مرزي تسلط پيدا كنند.
عوامل وابسته به پژاك، يك بسيجي را به شهادت رساندند
عوامل ضدانقلاب وابسته به گروهك پژاك يك بسيجي پايگاه مقاومت هيشور از توابع شهرستان سروآباد را در حين انجام ماموريت به شهادت رساندند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، سبحان فتح الهي به دليل مين گذاري عوامل گروهك پژاك در مسير حركت ماموريت اين بسيجي، در جاده برگشت اين روستا به سروآباد به فيض شهادت نائل آمد.
نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه سروآباد در مراسم تشييع اين شهيد بسيجي كه در مريوان انجام شد، گفت: اين اقدامات كور تروريستي در راستاي جبران ضرباتي است كه سپاه پاسداران در چند مدت اخير بر آنان وارد كرده است.
حجت الاسلام رهبري عنوان كرد: دشمنان و افراد فريب خورده استكبار بايد بدانند كه با اين اقدامات نتيجه اي جز پستي و رذالت را از خود به جاي نمي گذارند و مردم غيور كردستان هيچ گاه آنان را همراهي و حمايت نخواهند كرد.
وي افزود: مردم كردستان مردماني وفادار به نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه هستند و هرگونه اقدامات كور تروريستي را محكوم مي كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه شهرستان سروآباد افزود: اين افراد توان و جرات رويارويي با نيروهاي جان بركف نظامي و انتظامي و به ويژه سپاه پاسداران را ندارند و به همين دليل در اقدامي ناجوانمردانه اقدام به مين گذاري و ترور افراد مخلص بسيجي و سپاهي مي كنند.
گفتني است: پيكر پاك و مطهر سبحان فتح الهي بسيجي پايگاه مقاومت هيشور سروآباد با حضور مسئولان لشكري و كشوري و همچنين اقشار مختلف مردم شهرستان هاي مريوان و سروآباد در مريوان تشييع و در مزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.

 



با حضور معاون رئيس جمهور بزرگترين نيروگاه خورشيدي در مشهد بهره برداري شد

سرويس شهرستان ها -
بزرگترين نيروگاه خورشيدي مجهز به سيستم ردياب خورشيدي در كشور طي مراسمي با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مشهد به بهره برداري رسيد.
اين نيروگاه خورشيدي مجهز به سيستم ردياب با استفاده از پانل هاي خورشيدي ساخت داخل و به دست متخصصين و كارگران كشورمان احداث شده است و قادر است برق ساختمان شركت برق منطقه اي خراسان را تأمين كند.
معاون رئيس جمهوري در مراسم بهره برداري از اين نيروگاه خورشيدي گفت: در حال حاضر استفاده از انرژي هاي خورشيدي بواسطه افزايش توليد كربن ناشي از اكسيدهاي حاصل از احتراق، به عنوان يك دغدغه جهاني مطرح است.
محمد جواد محمدي زاده ادامه داد: تخريب جنگل ها به مسائل مهم و نگران كننده اي تبديل شده است كه سلامت انسان و محيط را تهديد مي كند.
وي افزود: كشور ايران بايد در تدوين الگوي مناسب انرژي و اصلاح مصرف انرژي اقدام كرده و نسبت به رفع مشكلات زيست محيطي چاره انديشي كند.
محمدي زاده احداث نيروگاه خورشيدي مجهز به سيستم ردياب خورشيدي در خراسان رضوي را يكي از اقدامات مهم در راستاي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير عنوان كرد كه مي بايست به عنوان الگوي مصرف بهينه انرژي در تمامي بخش ها راه اندازي شود.
معاون رئيس جمهور گفت: طي 10 سال گذشته آلاينده هاي زيست محيطي از جمله انتشار گازهاي گلخانه اي، منواكسيد كربن و دي اكسيد كربن از افزايش چشمگيري در كشور برخوردار بوده است.
محمدي زاده تصريح كرد: اين گاز جزو سمي ترين و بدترين گازها است و بي رنگ بوده و ديده نمي شود.
وي در ادامه گفت: در دولت نهم به اندازه كل تاريخ گذشته خودرو توليد شده است به طوري كه سالانه شاهد توليد يك ميليون و 650 هزار خودرو بوده ايم و اگر نحوه احتراق اين خودروها مشكل داشته باشد اين باعث افتخار نيست چون افزايش سرطان هاي مختلف از جمله پوست و گوارش را در بين مردم گسترش داده ايم.
وي همچنين گفت: دي اكسيد كربني كه از احتراق سوخت حاصل مي شود نيز طي 10 سال از 278 ميليون تن به 487 ميليون تن رسيده است يعني افزايش حدود دو برابري را شاهد بوده ايم.
رئيس سازمان محيط زيست همچنين در همايش فرصت هاي كسب و كار در انرژي هاي تجديدپذير در محل شركت برق منطقه اي خراسان رضوي اظهار داشت: تا انتهاي برنامه پنجم توسعه تمام قيمت هاي حامل هاي انرژي واقعي سازي مي شود.
محمدجواد محمدي زاده با بيان اينكه با اين اقدام حركت بخش خصوصي به سمت توليد انرژي از طريق انرژي هاي تجديدپذير نيز افزايش مي يابد، به ويژگي هاي منحصر به فرد اين انرژي اشاره كرد و گفت: استفاده ساده، عدم آلايندگي محيط زيست و نبود مشكلات نوسانات انرژي هاي فسيلي از مهمترين اين ويژگي ها است.

 



امام جمعه قم خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با اراذل شد

امام جمعه قم از بروز جرايم خشن كه نشأت گرفته از روحيه عصبانيت هاي مهار نشده است انتقاد كرد و خواستار برخورد قاطع با اراذل و اوباش شد.
به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدسعيدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم اظهار داشت: مدتي است كه شاهد افزايش حوادث تاسف بار در جامعه هستيم كه نشان از روحيه عصبانيت هاي مهار نشده مردم دارد.
وي تصريح كرد: مردم از نيروي انتظامي و دستگاه قضايي توقع دارند كه با اراذل و اوباش به شدت برخورد كنند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم عزم همگاني براي كاهش پرخاشگري و ناهنجاري در جامعه اظهار داشت: در اين زمينه نقش الگوها بسيار موثر است. شما در جامعه الگوي مثال زدني همچون رهبر معظم انقلاب داريد و ايشان شخصيتي هستند كه دوست و دشمن فضايل و كمالات انساني و شرح صدر و تحمل ايشان را ستوده اند.
وي ادامه داد: ناسازگاري دوستان و آزار دشمنان هرگز رهبر معظم انقلاب را از عدل و انصاف و اخلاص دور نكرده است.
امام جمعه قم نقش صدا و سيما را در ترويج اخلاق حسنه و كاهش پرخاشگري در جامعه مهم دانست و تاكيد كرد: صدا و سيما با برنامه هاي گوناگون در داخل و خارج از كشور در راه تحقق آرمانهاي امام و رهبري گام برمي دارد ولي متوليان رسانه ملي بايد مواظب باشند كه اين فعاليت ها و خدمات با برخي فيلم ها خنثي نشود.
حجت الاسلام سعيدي گفت: چند شب گذشته در يكي از صحنه هاي يك سريال پربيننده مشاهده كردم كه فردي به همسرش گفت چه آرزويي داري؟ همسرش در پاسخ گفت دلم مي خواهد با اين دستها مادرت را خفه كنم.
امام جمعه قم با بيان اينكه اين حركت تصادفي نيست بيان داشت: مطمئنا شخصي اين فيلمنامه را نوشته و كارگردان هم آن را مشاهده كرده و با دقت و تامل اين حركت اجرا شده است كه متاسفانه تاثيرات منفي بر روي خانواده ها مي گذارد.
وي اظهار داشت: آموزش و پرورش بايد علاوه بر آموزش به پرورش دانش آموزان هم توجه داشته باشد و اقدام به ايجاد درس كنترل خشم و تحمل پذيري با كمك كارشناسان در مدارس كند.
حجت الاسلام سعيدي گفت: روزنامه ها هم بايد صفحه حوادث را به گونه اي تنظيم كنند كه ضمن اطلاع رساني درست باعث ترويج پرخاشگري در جامعه نشوند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نگراني رهبر معظم انقلاب از تيراژ كنوني كتاب در مقايسه با جمعيت كشور اظهار داشت: اميدواريم همه مسئولان اين فرمايشات رهبري را جدي بگيرند.
امام جمعه قم حمله رژيم صهيونيستي به كشتي فرانسوي كه قصد كمك رساني به مردم غزه را داشت را از حوادث تلخ اخير دانست.

 



صالحي: ايران در موضوع هسته اي به دنبال راه حل برد- برد است

وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران به دنبال راه حل برد- برد در موضوع هسته اي است و چنانچه غرب به اين راه حل اعتقاد دارد مي تواند سر ميز مذاكره حاضر شود.
«علي اكبر صالحي» در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت: ما به دنبال راه حل برد- برد هستيم، حال اگر غربي ها به اين راه حل اعتقاد دارند، سر ميز مذاكره حاضر شوند، ما آماده ايم؛ اگر هم اعتقادي ندارند به راه خود ادامه دهند چرا كه فشارها تا به امروز ما را آبديده تر كرده است.
صالحي اظهار داشت: 30، 50 يا حتي 200 سال براي كشوري مانند ايران يك برگ از تاريخ كشور است؛ حالا فرض كنيد اينها 30 سال ديگر هم به رويه خود ادامه دهند، ما كشوري نيستيم كه تسليم شويم.
وزير امور خارجه ايران به غرب توصيه كرد كه سر ميز مذاكره از موضع برابر حاضر شود تا طرفين مساله را حل كنند زيرا ايران كشور مستقلي است كه تصميم گرفته است هر هزينه اي را براي حفظ استقلال خود بپردازد.
هدف فشارهاي آمريكا بر ايران
صالحي در ادامه گفت: آمريكايي ها و بطور كلي غرب، از فشار به ايران كه فشاري سياسي به بهانه هسته اي است، چند هدف را دنبال مي كنند.
وي اضافه كرد: هدف اول اين است كه سعي مي كنند ايران را در مدار جريان فكري و سياسي خود درآورند و هدف دوم نيز اين است كه مي خواهند جمهوري اسلامي ايران را نسبت به موضوع فلسطين كه گمان مي كنند اكنون درباره آن در منطقه يارگيري كرده اند، با افكار خود همراه سازند.
وزير امور خارجه اظهار داشت: هدف سوم آنها نيز اين است كه مي خواهند به كشورهاي ديگر جهان تفهيم كنند، ايران كه آنقدر مقاومت كرد، بالاخره تسليم ما شد و به كشورهايي مانند برزيل، آفريقاي جنوبي، آرژانتين، مصر و تركيه و نيز ساير كشورهايي كه بالقوه مي توانند راه ايران را در موضوع هسته اي طي كنند، تفهيم كنند مبادا راه ايران را از جهت كسب فناوري هسته اي و چرخه سوخت هسته اي طي كنند وگرنه با فشارهايي مواجه مي شوند.
صالحي اضافه كرد: هدف چهارم هم اين است كه مي خواهند به دنيا بفهمانند اين اراده استكبار است كه دنيا را اداره مي كند و هيچ كشوري آن هم كشوري جهان سومي نمي تواند در مقابل اراده استكبار بايستد چرا كه اگر چنين باشد هيمنه استكبار از دست مي رود و ارزشي نخواهد داشت.
برطرف شدن سوءتفاهمات ميان تهران و رياض، مطرود بودن رژيم غاصب صهيونيستي، ارتقاي روابط ايران با ساير كشورهاي جهان بر مبناي «گفتمان همسطح» و برنامه هاي وزارت خارجه براي جذب نيروهاي جديد و متخصص از ديگر محورهاي مصاحبه علي اكبر صالحي است.

 



پيكر مطهر 2 شهيد در ياسوج تشييع شد

پيكر دو شهيد پاسدار كه در دفاع از مرزهاي غربي كشور به فيض شهادت نايل شدند، عصر پنج شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در ياسوج تشييع شد.
به گزارش مهر، شهيد سيدعبدالمحمد خرم روز و شهيد سيدحبيب الله آرام زاده از پاسداران تيپ مستقل 48 فتح ياسوج، سه روز پيش در درگيري با گروهك تروريستي پژاك به شهادت رسيدند.
در اين مراسم تشييع كنندگان پيكرهاي مطهر اين شهدا را با شعارهاي الله اكبر، مرگ بر منافق، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل تشييع و بر پيكر اين شهدا اقامه نماز كردند.
پيكر مطهر شهيد خرم روز در گلزار شهداي ياسوج به خاك سپرده شد و پيكر پاك شهيد آرام زاده نيز براي تشييع و خاكسپاري به زادگاهش شهرستان كهگيلويه انتقال يافت.

 



اخبار ادبي و هنري

توهين يك كارگردان تئاتر به دفاع مقدس!
يك كارگردان تئاتر عنوان «دفاع مقدس» را شعاري و غيرواقع بينانه توصيف كرد!
«م.ي» باتلاش براي كم اهميت و غيرحرفه اي جلوه دادن سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت، گفت: بعيد مي دانم نمايش هايي كه نگاه واقع بينانه اي نسبت به جنگ دارند، در اين جشنواره جايي داشته باشند!
گفتني است برخي شبه هنرمندان؛ تحريف ماهيت دفاع مقدس و هويت رزمندگان اسلام را با نگاهي تلخ و مأيوسانه، به عنوان بينشي واقع بينانه به جنگ القاء مي كنند.
«م.ي» قبلاً با به روي صحنه آوردن چند نمايش، سرنگوني نظام جمهوري اسلامي را به عنوان يكي از آرزوهاي خود مطرح كرد و بطور روشن از اراذل و اوباش حمايت نمود!
متأسفانه برنامه ويژه تئاتر شبكه چهارم سيما نيز، چند هفته گذشته به اين كارگردان درجه سوم تئاتر تريبون بخشيد!
متن صحبت هاي كارگردان ضد انقلاب را، روزنامه سينمايي باني فيلم به چاپ رسانده است. باني فيلم از جمله نشرياتي است كه مواضع شبه هنرمندان معاند با جمهوري اسلامي را بازتاب مي دهد و تلاش مي كند نمادهاي منحط فيلم- فارسي را احياء نمايد.
باني فيلم از جمله حاميان فيلم سازان درجه سوم طرفدار فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 به شمار مي آيد.
تماس اف بي آي با ستاره هاليوود درباره پرونده رسوايي
پليس فدرال آمريكا با جود لاو، بازيگر مشهور هاليوود و بريتانيا در مورد پرونده شنود تماس هاي تلفني از سوي روزنامه هاي روپرت مرداك تماس مي گيرد.
به گزارش خبر آنلاين، اين بازيگر مدعي شده تلفن همراه او توسط هفته نامه «نيوز آو دورلد» شنود مي شده است. پيشتر ثابت شده بود چاپ خبري در مورد اين بازيگر در سال 2003 در يكي از شماره هاي «نيوز آو دورلد» تنها با دسترسي اين نشريه به ويس ميل جود لاو ممكن بوده است. اگر صحت اين اتهام تائيد شود، شركت رسانه اي «نيوز كورپوريشن» روپرت مرداك با جريمه جدي روبرو خواهد شد.
فيلمبرداري از اغتشاش در ميدان هفت تير
سكانس تجمع غيرقانوني و اغتشاش فتنه گران در ميدان هفت تير از فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي صبح ديروز در اين ميدان فيلمبرداري شد.
به گزارش فارس، پس از چهار ماه پيش توليد، فيلم سينمايي «قلاده هاي طلا» به كارگرداني «ابوالقاسم طالبي» و به مديريت فيلمبرداري امير كريمي از اول خرداد سال جاري كليد خورده بود، ديروز در ميدان هفت تير با سكانس اردوكشي خياباني فتنه گران ادامه يافت.
«قلاده هاي طلا» لقب سياسي ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را به خود نسبت داده و اين روزها مراحل اردوكشي خياباني پيروان فتنه را فيلمبرداري مي كند؛ ديروز نيز در سكانس تجمعات غيرقانوني، سكانس تجمع در ميدان هفت تير تهران فيلمبرداري شد.
برگزاري جشنواره هنري راهيان نور
اختتاميه نخستين جشنواره فيلم رسانه راهيان نور «ققنوس» با حضور قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما، مشاور رئيس سازمان و رئيس بسيج صدا و سيما، دبير و داوران جشنواره و جمعي از هنرمندان، فيلمسازان، برنامه سازان و اهالي رسانه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجو، در اين مراسم سردار سليماني به قرائت پيام سردار محمدرضا نقدي، رئيس بسيج سازمان مستضعفين پرداخت كه در آن آمده بود: برگزاري نخستين دوره جشنواره ققنوس به همت قرارگاه رسانه اي راهيان نور بسيج صدا و سيما فرصت مغتنمي است كه به واسطه آن مي توان هنرمندان خوش ذوقي كه اين عرصه را يافته اند قدرداني و آثارشان را بازشناسي كرد.
بازديد نمايندگان مجلس از «سقوط يك فرشته»
تعدادي از نمايندگان مجلس به همراه قائم مقام سازمان صدا و سيما و تعدادي از مديران رسانه ملي از پشت صحنه تصويربرداري سريال «سقوط يك فرشته» بازديد كردند. به گزارش خبرنگار كيهان، اين سريال به كارگرداني بهرام بهراميان، با مضموني معنوي و ماورايي براي پخش از شبكه اول سيما در ماه مبارك رمضان در حال توليد است.
در اين بازديد، نمايندگان مجلس بخش هايي از سريال «سقوط يك فرشته» را تماشا كردند و تهيه كننده سريال توضيحاتي را درباره سريال ارائه داد.
موزه تلويزيون راه اندازي مي شود
معاون رئيس سازمان صدا و سيما در امور سيما از راه اندازي موزه سيما در آينده نزديك خبر داد.
علي دارابي در جريان بازديد از شهرك تلويزيوني، سينمايي غزالي با اعلام اين خبر گفت: موزه سيما تاريخ مصور تلويزيون در ايران خواهد بود.
دارابي اظهار داشت: در اين موزه مي توان دستاوردهاي خاطره انگيز سال ها فعاليت سيما را به نمايش گذاشت.
وي ابراز اميدواري كرد طرح موزه سيما هر چه زودتر راه اندازي شود.

 



آغاز كار ساخت پل مشترك ايران و عراق در مرز باشماق مريوان

عمليات اجرايي پل مشترك ايران و عراق با حضور دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق، فرماندار مريوان، مدير مرز باشماق عراق روز جمعه آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل دفتر فني استانداري كردستان در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پل گفت: با آغاز به كار اين پل از حجم ترافيك كاسته خواهد شد و با تسهيل رفت و آمد ميزان صادرات و مبادلات بين دو كشور افزايش خواهد يافت.
امير قادري افزود: احداث بخشي از اين پل توسط اقليم كردستان عراق و ساخت بخش ديگر آن توسط اداره كل راه و ترابري كردستان ايران انجام مي شود.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان كردستان نيز در اين مراسم گفت: ساختمان شماره دو پايانه مسافربري مرز باشماق نيز ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
نعمت الله خواجه اي افزود: سايت مسافري اين مرز نيز تا 12ماه آينده به بهره برداري مي رسد كه در آن محل هايي براي استقرار نمايندگان اداره گذرنامه و نيروي انتظامي پيش بيني شده است.
وي شرايط فعلي مرز باشماق را زيبنده ندانست و گفت: با ايجاد سر در مرز باشماق با چهار گيت خروجي و ورودي و ديگر طرح هاي در دست احداث شرايط مطلوب يك مرز رسمي ايجاد خواهد شد.

 



امام جمعه بندرعباس: رهبر معظم انقلاب هفته آينده به استان هرمزگان سفر مي كنند

نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از سفر هفته آينده رهبر فرزانه انقلاب به اين استان خبر داد.
به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در نمازجمعه اين هفته بندرعباس افزود: در اين سفر نظاميان و خانواده هاي آنان از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تفقد قرار مي گيرند، كه اين امر نشان دهنده توجه ويژه معظم له، به اين بخش هاست.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان، اين سفر را سومين سفر حضرت آيت الله خامنه اي به استان هرمزگان دانست و خاطرنشان كرد: تاكيد رهبر بزرگوار انقلاب به انجام اين سفر در فصل تابستان به گرمترين نقطه ايران گوياي دقت نظر ايشان نسبت به جزئيات است.

 



معاون رئيس جمهوري: نظام اداري موجود پاسخگوي نيازهاي كنوني نيست

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري، تحول در نظام اداري كشور را امري لازم و ضروري دانست.
به گزارش ايرنا، «لطف الله فروزنده» در جلسه شوراي اداري استان مازندران در ساري با بيان اينكه بررسي ها نشان مي دهد نظام اداري موجود جوابگوي نيازهاي كنوني نيست، گفت: ايجادتحول و اصلاحات در سامانه اداري كشور كاري سخت و زمان بر اما لازم و ضروري است.
وي با بيان اينكه دولت در راستاي ايجاد تحول و اصلاحات لازم در سامانه تحول اداري كشور مصمم است و به اين امر توجه ويژه و اساسي دارد، افزود: براي تحقق اين مهم و با هدف جلوگيري از حاكم شدن سليقه ها، بايد چارچوب مشخصي تدوين و به تدريج اجرا شود.
وي اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي قانون خدمات مديريت كشوري را در دست بررسي دارد و به رغم دقت هاي انجام شده اين قانون نياز به اصلاحات دارد.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري ادامه داد: در راستاي اجراي قانون خدمات مديريت كشوري، 10برنامه تدوين و تصويب شده كه در صورت محقق شدن كامل، بسياري از مشكلات رفع مي شود.
فروزنده همچنين بر لزوم توجه استانداران نسبت به راه اندازي بانك اطلاعاتي مديران در مناطق مختلف تأكيد كرد و گفت: در صورت اجراي اين طرح، آموزش مديراني كه نيازمند اين مهم هستند، ساماندهي مي شود.
وي افزود: دستگاه هاي اجرايي از محل صرفه جويي منابع مي توانند برابر قانون مبالغي را به عنوان فوق العاده شغل به كارمندان پرداخت كنند.

 



تعطيلي تمامي طرح هاي درياي مازندران در ماه رمضان

ساري-خبرنگاركيهان:
سخنگوي طرح سالم سازي طرح درياي مازندران گفت: تمامي طرح هاي درياي مازندران در ماه مبارك رمضان تعطيل خواهد بود.
كمال رستمعلي، سخنگوي طرح سالم سازي طرح درياي استان در گفت وگو با خبرنگار كيهان از به كارگيري نيروهاي هلال احمر براي كمك به حادثه ديده گان احتمالي در طول سواحل دريا خبر داد؛ و گفت: عليرغم تذكرات و هشدارهاي مكرر، متاسفانه طي چند روز گذشته، دو جوان 22 و 18 ساله، خارج از طرح سالم سازي دريا در شهرستان هاي رامسر و نور، حين شنا در منطقه ممنوعه غرق شدند و جان خود را از دست دادند.
وي افزود: 1300 ناجي غريق در داخل و خارج از طرح دريا به صورت دو نوبت صبح و بعد ازظهر مشغول فعاليت هستند.
سخنگوي طرح سالم سازي طرح درياي مازندران با اشاره به اينكه تا آغاز ماه مبارك رمضان، هموطنان از سراسر كشور جهت استفاده از دريا به اين استان مسافرت خواهند كرد؛ افزود: تدابير لازم در اين خصوص از سوي مديران ارشد استان و فرمانداران شهرهاي ساحلي انديشيده شده است.
رستمعلي از تعطيلي تمامي طرح هاي دريا، دو روز قبل از حلول ماه پرفيض و بركت رمضان خبر داد.

 



از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رئيسان 7 دانشگاه كشور معرفي شدند

تبريز- خبرنگاركيهان:
شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به رياست رئيس جمهوري، رئيسان 7 دانشگاه كشور را معرفي كرد.
«دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي» گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه اخير خود «عليرضا- يعقوبي»، «محمدحسين اعرابي» و «كوروش ساكي» را به ترتيب براي دانشگاههاي علوم پزشكي تبريز، كاشان و اروميه تعيين كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، «محمدرضا مخبر دزفولي» افزود: «قاسم كريمي» و «عباس قرباني» نيز به سمت رئيسان علوم پزشكي بيرجند و دانشگاه گلستان انتخاب و «مسعود صدري نسب» به رياست دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر و «محسن افشارچي» براي رياست دانشگاه زنجان معرفي شدند.
وي تصريح كرد: در اين جلسه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيرو مباحثي كه براساس حكم جديد رهبر معظم انقلاب در جلسه پيش از آن مطرح كرده بودند، به بررسي عملكرد شورا در دوره گذشته پرداختند.

 



آغاز طرح سرشماري نفوس و مسكن از استان البرز

دبير ستاد سرشماري كشور گفت: البرز نخستين استاني است كه مقدمات اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن سال 90 كشور در آن آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا «طه نوراللهي» پنج شنبه در گردهمايي توجيهي مديران ارشد استان البرز براي طرح سرشماري نفوس و مسكن سال 90 در محل استانداري افزود: با توجه به تازه تاسيس بودن استان البرز، طرح سرشماري نفوس و مسكن كشور در اين استان از اهميتي ويژه برخوردار است.
وي گفت: اين سرشماري با توجه به اطلاعات ارائه شده نقش موثري در رشد اقتصادي و برنامه ريزي ها خواهد داشت.
نوراللهي اضافه كرد: دوم لغايت 22 آبان ماه امسال براي اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن در كشور پيش بيني شده است.

 



عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي: ايراني ها بيشتر از استانداردهاي جهاني، اسكناس همراه خود دارند

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: ايراني ها 90 برگ بيشتر از استانداردهاي جهاني، اسكناس همراه خود دارند.
«عزت الله يوسفيان ملا» در گفت وگو با ايرنا گفت: اين وضعيت مناسب نيست و افراد بايد از حمل اسكناس كه ضرورت آن در دنياي امروز كاهش يافته خودداري كنند.
وي، اقدام دولت در بررسي براي حذف چهارصفر از واحد پول ملي كشور را اميدواركننده و در جهت ساماندهي اقتصاد كشور دانست و ادامه داد: حذف چهار صفر از واحد پولي كشور به معناي ساماندهي فعاليت هاي اقتصادي كشور است و همه افراد جامعه بايد دولت را در اين اقدام مهم كمك كنند.
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دولت تركيه با حذف شش صفر از واحد پولي خود توانسته به خوبي آن را مديريت و ساماندهي بكند، افزود: حذف چهار صفر از واحد پولي ما بايد با مديريت درست و اصولي همراه شود و عرف مبادلات اقتصادي اكنون پذيراي اين اقدام هم هست و مردم هم بايد در اجراي اين طرح ملي كه با كار كارشناسي دولت همراه بوده است همراهي خوب و همه جانبه اي داشته باشند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ادامه داد: تجديدنظر درخصوص صفرهاي پول ملي، نياز جدي است. يوسفيان ملا، يكي از اثرات مثبت حذف صفر از واحد پولي كشور را كاهش حجم اسكناس و مسكوكات بيان كرد و افزود: ايجاد ثبات روحي و رواني از نظر اقتصادي در جامعه و كاهش حمل و نقل آن، از ديگر آثار مثبت اين طرح است.
وي افزود: با حذف صفر از واحد پولي كشور مي توان هزينه چاپ آن را نيز كاهش داد.

 



براي نخستين بار در خاورميانه آسفالت پليمري در ايران توليد شد

براي نخستين بار در خاورميانه و كشور پديده ساخت آسفالت پليمري به نام گوگاس توسط متخصصان مشهدي در يك واحد صنعتي خصوصي در اين شهر صورت گرفت.
مدير پروژه آسفالت پليمري در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: گوگرد حاصل از پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد به دليل ايجاد آلودگي زيست محيطي با قيمت پايين به خارج از كشور صادر مي شد اما اكنون اين گوگرد در فرآيند توليد گوگاس استفاده مي شود و اين محصول با صدور به خارج از كشور درآمد ارزي قابل ملاحظه اي براي كشور به همراه دارد.
پيمان دادرس افزود: مزيت آسفالت پليمري نسبت به آسفالت معمولي در استحكام و طول عمر بيشتر و مصرف قير كمتر است.
وي تاكيد كرد: توليد اين آسفالت به گونه اي است كه سالانه موجب صرفه جويي يك ميليارد و پانصد ميليون دلاري در صنعت آسفالت كشور مي شود.
دادرس تصريح كرد: هم اكنون كشورهاي حاشيه خليج فارس با خريد اين صنعت از كشورهاي آمريكايي و اروپايي هزينه زيادي براي خريد آسفالت پليمري مي كنند كه محققان كشور توانستند با بومي سازي اين صنعت نياز داخل را برآورده سازند.
مدير پروژه آسفالت پليمري اظهار داشت: اين طرح به صورت آزمايشي در يك جاده روستايي به طول 22 كيلومتر در شهرستان خواف انجام شد كه نتايج بسيار موفقيت آميزي به همراه داشته است.

 



معاون سازمان نوسازي مدارس كشور: 189 هزار كلاس در كشور بايد بازسازي و مقاوم سازي شوند

معاون سازمان نوسازي مدارس كشور گفت: 189 هزار كلاس درس در كشور نيازمند بازسازي و مقاوم سازي است.
«باقر مسلمي» چهارشنبه در سفر به زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين تعداد 113 هزار كلاس نيازمند تخريب و بازسازي و 76 هزار كلاس نيازمند مقاوم سازي هستند. وي افزود: بازسازي و مقاوم سازي اين تعداد كلاس درس بايد تا پايان برنامه پنجم توسعه محقق شود. مسلمي با اشاره به اين كه امسال نخستين سال اجراي برنامه پنجم توسعه است گفت: به منظور بازسازي و مقاوم سازي كلاس هاي مدارس كشور امسال 920 ميليارد تومان اختصاص يافته است.
وي گفت: اين طرح بايد تا پايان سال 92 در سراسر كشور اجرايي شود تا ديگر مدارسي به نام مدارس غيراستاندارد وجود نداشته باشد.
معاون توسعه مديريت، پشتيباني و مشاركت هاي مردمي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور گفت: اكنون ميانگين سرانه فضاي آموزشي در كشور براي هر دانش آموز 120 سانتري متر مربع است كه وضع مطلوبي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14