(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

در شهر ما
ايجاد 100 هزار فرصت شغلي براي مددجويان درسال جاري
ايران در كيهان
دو طرح بزرگ گردشگري و توريسم درماني در گيلان اجرا مي شود
انتقاد امام جمعه دهلران از دانشگاه علوم پزشكي ايلام
امام جمعه شيراز: مشكل امروز ما فاصله گرفتن از مكتب شهادت است
بهره برداري از 104 پروژه در پيشوا
معاون عمراني استاندار گلستان: 10 درصد پروژه هاي عمراني به بسيج سازندگي واگذار مي شود
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان: تبريز به بيمارستان جامع تخصصي كودكان نياز دارد
رئيس زندان شهرستان: براي ساخت زندان جديد ملاير اعتبار نياز داريم
راه اندازي نخستين درمانگاه صلواتي در خلخال
صدور حكم قضايي عليه عوامل ساخت و ساز در اراضي دولتي البرز
اختصاص يك هزار و500 ميليارد ريال براي راه آهن تبريز- ميانه
مطالعه محور مواصلاتي شفت- طارم- زنجان 6 ساله شد
تجليل از دو پيشكسوت سلماسي



در شهر ما

وقتي تابلوها به جاي شهروندان مي رانند!
شهر قاين به عنوان مركز شهرستان قاينات از جمله شهرهايي است كه با جمعيت كمتر از 45 هزار نفر و وسعت نه چندان زياد، كمتر از تعداد انگشتان دست معابر اصلي و پرتردد دارد. اما همين تعداد معابر اصلي و پرتردد نيز در قرق تابلوهاي توقف ممنوع، موانع ترافيكي، حمل با جرثقيل و... است.
اما وجود اين شرايط در مقابل نبود پاركينگ و جاي پارك سرگرداني و بلاتكليفي زيادي را براي شهروندان قايني به ارمغان آورده است؛ طوري كه ناخواسته شهروندان را به سمت قانون گريزي و تخلف سوق مي دهد و آنان كه جايي براي پارك گير نياورند با مشكلات مضاعف و دو چنداني دست و پنجه نرم خواهند كرد.
در اين ميان كوچه هاي چند متري و معابر كم عرض فرعي منتهي به خيابانهاي اصلي در قاين نيز محل تاخت و تاز و فرار از پليس و انبوه سرعت گيرها و محلي براي پارك وسايل نقليه شده است؛ طوري كه مشكلاتي را براي محله هاي مسكوني و شهروندان بوجود آورده است.
پليس راهنمايي و رانندگي درون شهري قاين كه به تابلوها و موانع بسنده ندارد در بلوارهاي سيمان شهر و بامشاد كه حكم كمربندي و تخليه بار ترافيكي هسته مركزي شهر را دارند با استقرار دوربين كنترل سرعت سيار و شبيه به كمين، رانندگان را به هسته مركزي و محل هاي مسكوني رانده و نارضايتي شديدي را در محلات سبب شده است.
به اعتقاد شهروندان قايني شوراي ترافيك و شهرداري قاين نيز علي رغم اذعان به لزوم ايجاد پاركينگ در هسته مركزي شهر متاسفانه با وجود انجام طرح هاي مطالعاتي و نظرخواهي از مردم به يك پاركينگ قديمي كه البته با ورودي و ايمني غيراستانداردي انجام شده است بسنده كرده و صرفاً با نظاره افزايش روز افزون وسايل نقليه درون شهري و احساس نياز شهروندان به انتظار معجزه اي نشسته اند تا شايد محوطه هاي خاكي موقت، انبوه وسايل نقليه شهروندان را در كوچه ها ببلعند و تابلوها تا هميشه در قاين برانند و شهروندان نيز همچنان پياده در پي نيازهايشان در خيابانهاي شهر سرگردان باشند.
محمدرضا فرخي- خبرنگار كيهان در قاين

 



رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد:
ايجاد 100 هزار فرصت شغلي براي مددجويان درسال جاري

مشهد-خبرنگاركيهان:
تا پايان امسال قرار است 100 هزار فرصت شغلي جديد براي مددجويان بهزيستي سراسر كشور ايجاد شود.
رئيس سازمان بهزيستي كشور درمراسم تجليل از فرزندان برترخانواده بهزيستي كه همزمان با هفته بهزيستي درمشهد برگزار شد، افزود: استان خراسان رضوي درسال گذشته از سوي شوراي عالي اشتغال جزو استانهاي برتر در زمينه اشتغال براي مددجويان برگزيده شده است ازاين رو با ايجاد اين فرصت هاي شغلي جديد سهم اين استان نيز درسال جاري افزايش يافت.
دكتر احمد اسفندياري با بيان اين مطلب كه از اين پس از بهزيستي سهم بيمه كارفرما را دركارخانه ها و شركت هاي به كار گيرنده معلولين پرداخت خواهد كرد گفت: همچنين درسال جاري ارائه بيمه تامين اجتماعي براي مددجويان بهزيستي درحال اجراست.
وي اذعان كرد: ظرفيت استخدام هاي دولتي محدود است به طوري كه طبق چشم انداز 1404 قرار است تعداد پرسنل بهزيستي كشور از 25هزار نفر كنوني به 6 الي 7 هزار نفر كاهش يابد از اين رو بايد مددجويان بيشتر به سمت كارآفريني گرايش يابند.
وي تصريح كرد: از آنجا كه درحال حاضرتنها 10درصد از مددجويان و جامعه هدف سازمان بهزيستي داراي تحصيلات دانشگاهي مي باشند لذا با برنامه ريزي هاي صورت گرفته از سوي دولت و براساس قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه امسال تحصيل مددجويان بهزيستي در دانشگاه ها رايگان اعلام شده و قرار است كه از ترم تحصيلي جديد دانشگاهها به اجرا دربيايد.

 



ايران در كيهان

رتبه اول در محصولات دامي
مشهد- خبرنگار كيهان: مديركل دامپزشكي خراسان رضوي گفت: اين استان همواره در عرصه صنعت دام و طيور حائز رتبه نخست كشوري است.
وي در مراسم تقدير از برگزيدگان صنعت دام و طيور تصريح كرد: نيازهاي جامعه، توليدكننده را به سمت كيفيت محصول سوق مي دهد.
افزايش توليد فولاد
زرين شهر- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت ذوب آهن اصفهان در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: توليد اين شركت در سال گذشته به دو و چهارصد و پنجاه صدم ميليون تن رسيد. صفرعلي براتي گفت: براي افزايش ميزان توليد كارخانه طرح كوره سوم و آگلومراسيون اضافه كه 55 مگاوات آن وارد مدار شده و مابقي تا شهريور وارد مدار خواهد شد.
واگذاري مسكن به مددجويان
¤ همزمان با هفته گرامي داشت بهزيستي چهارواحد مسكوني با اعتبار 825 ميليون ريال به مددجويان شهرستان لنجان واگذار شد.
براي ساخت اين واحدهاي مسكوني اداره بهزيستي شهرستان لنجان 400 ميليون ريال هزينه كرده و مابقي توسط خود مددجو تامين شده است.
اين واحدهاي مسكوني بين 50 تا 70 متر مربع زيربنا دارند. اداره بهزيستي شهرستان لنجان تاكنون 89 واحد مسكوني را در طي سال هاي گذشته به مددجويان تحت پوشش خود واگذار كرده است.
احداث مسكن
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس اداره بهزيستي شهرستان نائين گفت: در نظر است 48 واحد ويلايي 120 مترمربعي در زميني به مساحت بيش از 5 هزار و 500 مترمربع با هزينه اي بالغ بر 15 ميليارد ريال ساخته شود.
وي ادامه داد: اين واحدهاي مسكوني با همكاري كانون معلولان شهرستان از واجدين شرايط ثبت نام شده و با برآورد بيش از يك ميليارد و 500 ميليون ريالي اعضا و همچنين با جذب حدود 200 ميليون ريال كمك هاي خيرين، در حال حاضر در مرحله انجام كارهاي مقدماتي است.
بهره برداري از 70 مدرسه
كاشان- خبرنگار كيهان: مسئول مشاركت هاي مردمي اداره كل نوسازي استان اصفهان گفت: امسال 70 مدرسه و طرح آموزشي با كمك خيران اين استان به بهره برداري مي رسد. محسن جعفرپور در حاشيه جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان آران و بيدگل افزود: امسال تعهد خيران در بخش مدرسه سازي در استان اصفهان بيش از 310 ميليارد ريال است كه دربرگيرنده تمام بخش ها، مناطق و نواحي اين استان است و اين تعهد نسبت به سال گذشته 10 ميليارد ريال افزايش داشته است.
برگزاري همايش فناوري نانو
شهرضا- خبرنگار كيهان: دبير همايش ملي دانش آموزي فناوري نانو در شهررضا گفت: 210 طرح به اين دبيرخانه ارسال شده كه از ميان آنها 85طرح انتخاب شدند كه در همايش ملي دانش آموزي فناوري نانو شركت كنند. محمدجعفر اميني افزود: در اين همايش 235 دانش آموز شركت كردند كه بيشتر آنها دختر هستند. محور اين همايش مقالات پژوهشي در زمينه نانومواد، نانوشيمي، نانوفيزيك، نانو مكانيك، نانوپزشكي، نانو نساجي و استانداردسازي فناوري نانو است.
افتتاح بخشداري
گرگان- خبرنگار كيهان: با حضور جمشيدي معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان، فرماندار و نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي «بخشداري جديد التاسيس لوه» شهرستان گاليكش به مركزيت «روستاي صادق آباد» افتتاح شد. در اين مراسم «سرهنگ پاسدار عليرضا آگاهي» برادر شهيد و اهل روستاي صادق آباد به عنوان بخشدار لوه معرفي شد.
بخش لوه شامل 24 روستاي كددار است و جمعيت آن براساس تقسيمات كشوري سال 85؛ هفده هزار نفر است و با توجه به ييلاقي بودن منطقه جمعيت آن شناور است كه به 25 هزار نفر هم مي رسد.
برپايي همايش
زنجان- خبرنگار كيهان: استاندار زنجان در نشست شوراي اداري استان گفت: دومين نمايشگاه زنجان در مسير توسعه برپا مي شود و در آن عملكرد دولت نهم و دهم براساس آمارهاي مختلف در معرض ديد عموم مردم قرار مي گيرد. دكتر رئوفي نژاد افزود: همچنين همايشي تحت عنوان مقيم تهران و خارج از كشور در سالن همايش هاي روزبه زنجان طي دو نوبت برگزار خواهد شد.
توليد 600تن ژلاتين
مشهد- خبرنگاركيهان: مديرعامل همياري شهرداري هاي استان خراسان رضوي در جريان بازديد از كارخانه توليد ژلاتين حلال آريا در مشهد گفت: اين كارخانه سالانه 600تن ژلاتين توليد مي كند كه ژلاتين توليدي آن در صنايع غذايي در بخش شيريني، شكلات، باستيل و در صنايع دارويي در توليد پوكه هاي كپسول، روكش قرص ها و تهيه ويتامين ها استفاده مي شود. مهندس محمدحسن پناه رضوي افزود: ژلاتين توليدي اين كارخانه در صنايع كبريت سازي، كاغذ و چسب نيز كاربرد دارد. وي با بيان اينكه ژلاتين در كشورهاي غيراسلامي از استخوان و پوست خوك تهيه مي شود گفت ژلاتين در ايران از دام هاي حلال تهيه مي شود.
طراحي نرم افزار تصادفات
¤ رئيس اداره ايمني و حريم راه هاي اداره كل مسكن و راه خراسان رضوي در نشست مشترك با پليس راه اين استان گفت: درحال طراحي و تكميل نرم افزار تصادفات هستيم تا بتوانيم با بررسي فني سوانح پيش آمده در محورهاي استان ضمن آگاهي از دلايل واقعي اين سوانح در راستاي برطرف كردن آنها كوشا باشيم. وي افزود: اجراي طرح هاي كوتاه مدت و زودبازده براي كاهش تصادفات در محورهاي پرسانحه استان از اولويت هاي اين اداره است.
ثبت نام 41هزار كلاس اولي
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل آموزش وپرورش مازندران ازثبت نام 41 هزار كلاس اولي در سال تحصيلي 91-90 خبر داد. محمدعلي اميري اخذ هرگونه وجه به هنگام ثبت نام از خانواده ها را ممنوع اعلام كرد و گفت: هيچ مدرسه اي مجاز به دريافت وجهي (به غير از وجوه كتاب و بيمه) نيست و مدارس دولتي بدون برگزاري آزمون ورودي، مصاحبه، شرط معدل موظف به ثبت نام دانش آموزان هستند.
صدور كالا
اراك -خبرنگاركيهان: مديركل تعاون استان مركزي گفت: تعاوني هاي اين استان درسه ماه نخست امسال بيش از 506 هزار دلار كالا را توليد و به خارج كشور صادر كرده اند. محسن مظفري افزود: اين توليدات شامل مواد شيميايي، انواع سنگ، آينه، سرويس هاي بهداشتي و كشش تيزابي، بود كه به كشورهاي هند، پاكستان، مصر، عراق، افغانستان، مجارستان، روماني و چين صادر شده است.
افزايش ناوگان حمل ونقل عمومي
سنندج - خبرنگاركيهان: رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور در سومين دوره آموزشي مديران عامل سازمان تاكسيراني سراسر كشورگفت: براساس آمار موجود در چند سال اخير بويژه از سال 84 به بعد ظرفيت تاكسي و اتوبوس دركشور به بيش از دو برابر رسيده است. محمد رويانيان افزود: قبلاً 140هزارتاكسي دركشور داشتيم هم اكنون به 340هزار تاكسي كارت سوخت داده ايم.

 



دو طرح بزرگ گردشگري و توريسم درماني در گيلان اجرا مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از اجراي دو طرح بزرگ گردشگري و توريسم درماني در اين استان خبر داد.
مهدي سعادتي در جلسه مشترك با مسئولان استان در خصوص بررسي اجراي دو طرح بزرگ گردشگري و بهداشت و درمان در گيلان افزود: براي طرح بزرگ گردشگري كه در حال اجرايي شدن است از سوي سرمايه گذار خارجي اعتبارات ارزي و ريالي آماده شده و به زودي با رفع مشكلات زمين و دريافت پروانه ساخت اجراي آن در استان آغاز مي شود.
وي بر توسعه بخش گردشگري در استان با حضور و مشاركت مداوم بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت: تكميل زيرساختها و اجراي طرحهاي بزرگ گردشگري از محورهاي توسعه استان بشمار مي رود و در اين راستا از سرمايه گذاران حمايت مي كنيم.
استاندار گيلان تاكيد كرد: طرح بزرگ توريسم درماني نيز پس از بررسي و جانمايي زمين مورد نياز توسط سرمايه گذاران خارجي در اين استان اجرايي مي شود.
دكتر ابوالقاسم محله، پزشك گيلاني مقيم هامبورگ آلمان و مجري طرح توريسم درماني در اين استان هم در اين جلسه آمادگي خود را براي انتقال تجربيات خويش به زادگاهش گيلان و ارتقاي سطح علمي كشور و استان اعلام كرد.

 



انتقاد امام جمعه دهلران از دانشگاه علوم پزشكي ايلام

دهلران- خبرنگار كيهان:
امام جمعه دهلران از مانع تراشي و سنگ اندازي دانشگاه علوم پزشكي ايلام در جذب پزشك براي درمانگاه بقيه الله اين شهر انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن موسوي در اجتماع مردم شهرستان دهلران در مسجد جامع گفت: درمانگاه بقيه الله اين شهرستان خدمات مطلوبي به شهروندان ارائه مي دهد و با جذب پزشك متخصص دغدغه مردم اين شهرستان در زمينه پزشك متخصص و عدم مراجعه آنان به استان هاي همجوار را مرتفع كرده است.
وي افزود: اما به جاي اينكه دانشگاه علوم پزشكي اين مركز را مورد حمايت و تشويق قرار دهد، متأسفانه با مانع تراشي باعث جلوگيري از ارائه خدمات مطلوب و جذب پزشك متخصص است.

 



امام جمعه شيراز: مشكل امروز ما فاصله گرفتن از مكتب شهادت است

شيراز- خبرنگار كيهان:
مشكل و گرفتاري امروز ما فاصله گرفتن از مكتب شهادت است و راهي جز بازگشت به مكتب شهادت نداريم.
امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در كنگره شهداي امدادگر كشور در شيراز گفت: ايمان، اخلاص، معنويت، حركت جوانان، استقامت، فداكاري و صداقت همه در سايه اين است كه شهيد و شهادت را بشناسيم و آنچه امروز براي مقابله با جنگ فرهنگي سرمايه است شهادت است.
آيت الله «اسدالله ايماني» اظهار داشت: در مدت برگزاري كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس براساس آمار منتشر شده از سوي دستگاه قضايي و انتظامي شاهد كاهش آمار جرايم بوديم و در چند ماه اخير كه جامعه با فرهنگ شهادت ارتباط پيدا كرده بود جرايم به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا كرده بود.
وي با بيان اينكه بايد خميرمايه كار فرهنگي فرهنگ شهادت و فداكاري باشد گفت: اگر به جا و به موقع و صحيح از فرهنگ شهادت به عنوان دست مايه كار فرهنگي استفاده كرده بوديم و كار فرهنگي را به انحراف و ابتذال نكشانده بوديم امروز شاهد اين همه هنجارشكني در جامعه نبوديم.
وي تصريح كرد: جامعه ديني ما كه همواره با شهيد و شهادت همراه بوده نبايد اجازه دهد كه مكتب شهادت به فراموشي سپرده شود.

 



فرماندار خبرداد
بهره برداري از 104 پروژه در پيشوا

ورامين -خبرنگاركيهان:
فرماندار پيشوا گفت: 104 پروژه با اعتباري بالغ بر 310 ميليارد ريال امسال به بهره برداري مي رسد.
مهندس ستاري درنشست با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اولين مجتمع ورزشگاهي پيشوا تا اوائل هفته دولت به بهره برداري خواهد رسيد. لذا به همين منظور 700 ميليون تومان براي راه اندازي آن درنظرگرفته شده است. وي با بيان اينكه 18هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي پيشوا مشغول تحصيل هستند گفت: قرار است تا پايان مهر ماه امسال دانشگاه پيام نور دراين شهرستان راه اندازي شود. فرماندار پيشوا با تاكيد بر گسترش كانون هاي فرهنگي درمساجد گفت: اين كانون ها بايد تا پايان سال به 110 كانون فرهنگي افزايش يابد.

 



معاون عمراني استاندار گلستان: 10 درصد پروژه هاي عمراني به بسيج سازندگي واگذار مي شود

گرگان- خبرنگاركيهان:
در سال جاري و با تأكيد استاندار، حدود 10 درصد از پروژه هاي عمراني استان گلستان به طرح بسيج سازندگي واگذار مي شود.
معاون عمراني و امور هماهنگي استانداري گلستان درجلسه ستاد عالي اردوهاي هجرت استان گلستان افزود: اين اقدام با هدف استفاده از ظرفيت هاي موجود در اين طرح بويژه تسريع در خدمات رساني به مناطق محروم استان اتفاق خواهد افتاد.
عبدالرضا دادبود اظهارداشت: با واگذاري برخي از پروژه هاي عمراني استان گلستان به اين طرح، رتبه خوبي را در استفاده از ظرفيتهاي طرح درسطح كشور كسب خواهيم كرد. در ادامه اين جلسه فرمانده سپاه نينواي گلستان نيز با بيان اينكه طرح بسيج سازندگي در استان گلستان عقب ماندگي هاي فراواني دارد، گفت: اين در حالي است كه ميزان پيشرفت پروژه هاي اين طرح در مقايسه با پيمانكاران از درصد مناسبي برخوردار است.
بابايي افزود: مي طلبد كه مديران دستگاهها با همت والا و توافق آنان، اين پروژه ها را پيگيري كنند.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرستان: تبريز به بيمارستان جامع تخصصي كودكان نياز دارد

تبريز- خبرنگاركيهان:
ايجاد و فعاليت يك بيمارستان جامع تخصصي كودكان در تبريز يك ضرورت و نياز اساسي است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: بيمارستان كودكان كنوني شهر، فرسوده بوده و ظرفيت اندكي دارد.
«عليرضا يعقوبي گل وردي» افزود: بيمارستان جامع و مدرن تخصصي كودكان در منطقه وجود ندارد و بايد در اين مورد تلاش كرد تا نيازها برطرف شود.
وي با اشاره به ارجاعات بيماران از شهرهاي استان به مركز آذربايجان شرقي، از اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از ارجاعات غيرضروري به تبريز خبر داد و اظهارداشت: توزيع تخت هاي بيمارستاني در استان مناسب نيست و در برخي از شهرها، تخت بيمارستانها غالبا خالي است ولي در تبريز در اغلب موارد بيماران در تخت هاي راهروهاي بيمارستان نيز بستري مي شوند.
دكتر يعقوبي يادآورشد: بيمارستان هاي تبريز، به دليل روند افزايش بيماري ها و مراجعان از استان هاي همجوار و كشورهاي خارج، قادر به پاسخگويي مناسب و شايسته به نيازها نمي باشند.
وي به خبرنگاران تصريح كرد: ساختار كليه بيمارستان هاي اين شهر به غير از بيمارستان تازه تأسيس امام رضا(ع) فرسوده است.
يعقوبي گفت: عمليات احداث بيمارستان 540 تختخوابي جايگزين بيمارستان امام(ره) آغاز شده و در بودجه امسال، مبالغي براي مطالعات لازم درنظر گرفته شده است.

 



رئيس زندان شهرستان: براي ساخت زندان جديد ملاير اعتبار نياز داريم

همدان - خبرنگاركيهان:
رئيس زندان ملاير گفت: براي ساخت زندان جديد ملاير اعتبارات كافي اختصاص نيافته است.
شعبانعلي فعلي در ديدار اعضاي شوراي تامين ملاير در زندان اين شهر، افزود: طولاني شدن مدت زمان ساخت زندان ملاير و افزايش جمعيت كيفري شهرستان، توجه ويژه اي را از سوي فرماندار و اعضاي شوراي تامين براي تخصيص اعتبارات لازم مي طلبد.
سپس خيريانپور فرماندار ملاير از كليه ادارات و دستگاه هايي كه به نوعي قادر به ارايه كمك براي حل مشكل ساخت زندان ملاير هستند خواست تا با تمام توان در اين راستا تلاش كنند.

 



راه اندازي نخستين درمانگاه صلواتي در خلخال

اردبيل - خبرنگار كيهان:
نخستين درمانگاه صلواتي در شهرستان خلخال راه اندازي شد.
اين درمانگاه كه نخستين درمانگاه صلواتي موسسه زنجيره اي صلواتي 313 گانه حضرت مهدي(عج) مي باشد كه در شهرستان خلخال مورد بهره برداري قرار گرفته است.
دكتر تموك افشار يكي از اعضاي اين موسسه در مراسم شروع به كار اين درمانگاه گفت: تمامي خدمات ارائه شده در اين درمانگاه كاملا رايگان و صلواتي بوده و محدوديتي براي مراجعه افراد اعم از غني و ندار وجود ندارد.
وي هدف از انتخاب عدد 313 براي نام اين موسسه را مورد اشاره قرار دارد و گفت: اين نام برگرفته از روايت 313 نفر ياران حضرت مهدي (عج) در زمان حكومت آن حضرت مي باشد.
وي در پايان افزود: بر اساس پيش بيني موسسه ابتدا 30 درمانگاه در 10 منطقه و ناحيه كشور راه اندازي و به تدريج اين تعداد به 313 درمانگاه در سراسر كشور افزايش خواهد يافت.

 



رئيس كل دادگستري استان خبر داد
صدور حكم قضايي عليه عوامل ساخت و ساز در اراضي دولتي البرز

كرج-خبرنگار كيهان:
حكم قضايي عليه عوامل ساخت وساز غيرمجاز در سطح 600 هكتار از اراضي دولتي در استان البرز صادر شده است.
رئيس كل دادگستري استان البرز با بيان اين مطلب افزود: به منظور رسيدگي سريع به تخلفات باندهايي كه در زمينه جعل اسناد، تصرف اراضي دولتي و اموال عمومي مرتكب جرم شده اند يك شعبه تخصصي قضايي در استان البرز تشكيل شده است.
محمدصادق مهدوي راد افزود: اكنون پرونده تمام موارد زمين خواري در استان البرز به صورت ويژه در دستور رسيدگي قرار دارد.
وي اظهار داشت: بر اين اساس تعدادي از مديران و اعضاي هيات مديره تعاوني هاي مسكن استان البرز كه در سال هاي گذشته اقدام به كلاهبرداري از مردم كرده اند براي آنان حكم قضايي صادر شده است.
مهدوي راد گفت: به منظور رسيدگي فوري به پرونده هاي قضايي، سامانه هاي الكترونيكي در مراجع قضايي استان البرز فعال است.
رئيس كل دادگستري استان البرز تصريح كرد: در اين راستا چند باند جعل اسناد در اين استان دستگير و خارج از نوبت به تخلفات آنان رسيدگي قضايي شده است.
وي خاطرنشان كرد: با اقدامات قضايي و همكاري و هماهنگي با دستگاه هاي امنيتي و انتظامي، اين استان براي باندهاي خلاف و افراد شرور ناامن شده است.

 



اختصاص يك هزار و500 ميليارد ريال براي راه آهن تبريز- ميانه

سرويس شهرستانها:
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: در بودجه سال جاري كشور يك هزار و500 ميليارد ريال براي اجراي پروژه راه آهن تبريز- ميانه اختصاص يافته است.
محمدحسين فرهنگي افزود: رقم مذكور كه در قانون بودجه سال جاري درنظر گرفته شده است، به دليل كاهش كلي اعتبارات عمراني شايد با كاهش 10 تا 15درصدي در مرحله جذب مواجه شود.
وي اظهار داشت: با اين حال رقمي كه دولت و مجلس براي پروژه راه آهن تبريز- ميانه درنظر گرفته اند، قابل توجه است.
فرهنگي اضافه كرد: اعتبار تخصيصي فوق، طي سال هاي اخير بالاترين سقف بوده است.
وي گفت: علاوه بر اين رقم اعتباري معادل 500 ميليارد ريال نيز براي دو خطه كردن خط آهن تبريز- ميانه پيش بيني شده است.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي، گشايش رديف هاي مستقل براي برخي از طرح هاي آذربايجان شرقي را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به بخش صنعت، كشاورزي، خدمات و حوزه هاي اجتماعي از جمله ويژگي هاي بودجه سال جاري است.
فرهنگي، اجراي عمليات اجرايي كارخانه خودروسازي در تبريز را از جمله تصميمات درست دولت دانست كه مي تواند روند صنعتي شدن و توسعه و رشد اقتصادي منطقه را به دنبال داشته باشد.

 



مطالعه محور مواصلاتي شفت- طارم- زنجان 6 ساله شد

طارم- خبرنگار كيهان:
محور مواصلاتي شفت- طارم- زنجان كه مصوبه دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به زنجان است؛ پس از 6 سال همچنان در دست مطالعه قرار دارد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان طارم با بيان اين مطلب، گفت: با بهره برداري از اين محور صدها روستاي اين منطقه از بن بست خارج مي شود؛ زيرا اين محور تاثير زيادي در توسعه و شكوفايي شهرستان هاي فومن - شفت- طارم خواهد داشت.
جواد صفري با اشاره به اينكه اين پروژه مصوبه دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به استان زنجان است؛ و مقرر شد يك ميليارد تومان اعتبار براي برنامه هاي مطالعاتي آن اختصاص يابد؛ افزود: با گذشت 6 سال هنوز شاهد هستيم كه ساخت اين محور همچنان در دست مطالعه است و اقدام ديگري در اين زمينه انجام نشده است.
وي در ادامه اظهار داشت: محور شفت- طارم- زنجان يكي از راه هاي ارتباطي مهم استان هاي شمالغرب به استان گيلان مي باشد و به همين دليل ايجاد اين محور در خروج شهرستان هاي فومن- شفت- طارم از بن بست ضروري به نظر مي رسد.
صفري به نقش اين محور مواصلاتي در كاهش بار ترافيكي آزادراه قزوين- رشت تأكيد كرد؛ و افزود: اين محور براي هفت استان غربي و شمال غربي كشور به عنوان يك طرح ملي مي تواند نقش بسيار راهبردي داشته باشد كه اجراي آن همت و تلاش مسئولان در سال جهاد اقتصادي را مي طلبد.

 



تجليل از دو پيشكسوت سلماسي

اروميه- خبرنگاركيهان:
در مراسمي كه با حضور مسئولان استاني و محلي شهرستان سلماس برگزار شد از شاعره نامدار، نيمتاج سلماسي و نيز پيشكسوت نمونه صنعت برق ايران مهندس تيمور لكستاني تجليل شد.
آ قايي نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي با تجليل از مرحومه نيمتاج سلماسي افزود: حس وطن دوستي و حب به ميهن در آثار خانم نيمتاج سلماسي در دوره حساس و پرفراز و نشيب مشروطيت موج مي زند كه از او يك شاعره ملي و قهرمان ساخته است.
حجت الاسلام كريمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي هم تجليل از بزرگان ادب، هنر و علم و معرفي آنها به نسل جوان را ضروري عنوان كرد.
در ادامه اين مراسم با اهداي لوح به مهندس لكستاني و خانواده نيمتاج سلماسي از آنها تجليل شد.
مرحومه نيمتاج سلماسي در سال 1285 هجري قمري در سلماس متولد شد و انتشار اشعارش در زمان مشروطيت وي را مشهور كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14