(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

حديث دشت عشق
پايان مسابقات قهرماني آسيا با كسب عنوان نايب قهرماني آيا كاراته نمره قبولي گرفت؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان كوپا آمريكا با قهرماني اروگوئه ياران فورلان پرافتخارترين تيم آمريكاي جنوبي شدند
تورنمنت چهارجانبه پرتغال
تيم ملي بسكتبال با يك امتياز كمتر چهارم شد
قرعه كشي رقابت هاي ليگ دسته اول برگزار شد حضور تيم هاي مدعي در گروه نخست
شيطنت ها باعث شد در كنفدراسيون آسيا كرسي ها را از دست بدهيم
زارع پور: زنگ خطر براي پينگ پنگ به صدا درآمده است
خواندني از ورزش ايران
مسابقات وزنه برداري معلولان- اردن تعداد مدال هاي طلاي وزنه برداران به عدد 7 رسيد
رئيس فدراسيون تكواندو راهي روسيه شد



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مهدي پرنده»
پرنده از قفس پريد!
مهدي پرنده، پرورش يافته در خانواده اي روحاني بود و پركشيده به فضاي قدس رباني. او در دامن مادري تربيت شده كه از پيش از ولادت فرزندش همواره با وضو بوده است. در هفت سالگي به همراه پدر و مادر و خواهر به صورت مخفيانه به كربلاي معلا مي رود. پس از بازگشت در سن سيزده سالگي به حوزه علميه خميني شهر راه پيدا مي كند. در هفده سالگي به قم مي رود و از محضر استادان فرزانه مدرسه فيضيه بهره مند مي شود.
اين طلبه مجاهد، خصوصيات اخلاقي ممتازي داشت. با اعضاي خانواده بسيار صميمي و مهربان بود و اهل معنويت و نماز شب. شهيد پرنده بنا بر تكليف الهي خويش و براي دفاع از اسلام و كشور اسلامي راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد و در عمليات طريق القدس در بستان شربت شهادت نوشيد و پيكر مطهرش در منطقه ماند كه تاكنون هيچ اثري از او نيست.
طلبه بسيجي شهيد «مهدي پرنده»، سال 1342 در خميني شهر متولد شد و در 12/9/1360 در عمليات طريق القدس به شهادت رسيد.

 



پايان مسابقات قهرماني آسيا با كسب عنوان نايب قهرماني آيا كاراته نمره قبولي گرفت؟!

كاروان 100نفره كاراته ايران در مسابقات قهرماني آسيا در چين با كسب 27 مدال رنگارنگ و عنوان نايب قهرماني رده بندي مجموع به كار خود پايان داد.
اين دوره از رقابت ها با حضور ورزشكاراني از 33 كشور آسيايي در شهر «گوانگجو» برگزار شد كه تيم كاراته ايران با كسب 27 مدال (11مدال طلا، 7 نقره و 9مدال برنز) به مقام نايب قهرماني رسيد. اين مسابقات براي نخستين بار در سه رده سني جوانان، اميد و بزرگسالان برگزار شد و در بخش مردان ايران 15مدال، (9مدال طلا، يك نقره و 5 برنز) كسب كرد. مسعود پرويز و علي نجفي در رده سني جوانان، محمد شايگان، سجاد حياتي، عماده مژاده اي و شاهين بلالايي در رده سني اميد و ذبيح الله پورشيب، سعيد فرضي و كوميته تيمي بزرگسالان مدال آوران طلايي مردان بودند.
حامد اكبري تنها مدال نقره مردان و مهدي سلطاني، امير مهدي زاده، محمد حسيني و مهدي عافيتي مدال هاي برنز مردان را به خود اختصاص دادند. در بخش بانوان هم كاروان ايران دو مدال طلا، پريسا وفايي و كاتاي تيمي اميد، 6 مدال نقره توسط (مائده نصيرپور، زكيه رحماني، مهتاب اسماعيلي، محدثه آقايي، حميده عباسعلي و كاتاي تيمي بزرگسال) و چهار مدال برنز توسط (كوميته تيمي بزرگسال، فائزه چيذري و زينب عزيزي) به خود اختصاص داد.
در مسابقات قهرماني آسيا تيم ژاپن با 14مدال طلا، 7 نقره و10 برنز قهرمان شد. تيم چين با 5 مدال طلا، 6 نقره و 5 برنز سوم شد. نتايج به دست آمده ملي پوشان را از جهات مختلفي مي توان بررسي كرد. درست است كه كاروان ايران در مجموع مردان و زنان عنوان نايب قهرماني را كسب كرد، اما در تفكيك رده هاي سني ملي پوشان ايران، جايگاه مطلوبي كسب نكرد. كاراته ايران در دوره گذشته مسابقات قهرماني جوانان و اميد در هنگ كنگ نتايج درخشاني كسب كرد و در هر دو رده قهرمان شد، اما در اين دوره جوانان و اميدهاي ايران در حد خود ظاهر نشد.
در رده سني بزرگسالان تيم مردان ايران نتوانست آن اقتدار دوره قبل مسابقات قهرماني آسيا كه در همين كشور چين برگزار شده بود را تكرار كند، چرا كه در دوره قبل تيم ايران 6 مدال طلا گرفته بود، اما در اين دوره تيم ايران سه مدال طلا كسب كرد.
عليرغم تمام اين توضيحات پناهي، رئيس فدراسيون كاراته كه همراه ملي پوشان در چين حضور دارد، نه تنها عملكرد ملي پوشان را ضعيف نمي داند برعكس معتقد است كاراته ايران بسيار خوب بود و جاي تقدير دارد. او اعتقاد دارد كه كاراته ايران دوران انتقال را سپري مي كند و به سمت جوانگرايي مي رود پس بايد تاوان اين جوانگرايي و پيشرفت را بدهيم كه همان كسب مدال هاي كمتر است.
حضور در چين غير از مسابقات قهرماني آسيا از جنبه ديگري براي كاراته ايران اهميت دارد چرا كه توانستيم پس از حدود پنج سال كرسي عضويت هيات رئيسه آسيا را از آن خود كنيم.
در سال هاي دورتر كاراته ايران ناظريان و سمندر را در كنفدراسيون آسيا داشت، اما مدتي به خاطر اختلافات مسئولان كاراته، ايران به عنوان يكي از قدرت هاي آسيا نماينده اي در اين كنفدراسيون و تصميم گيري ها نداشت. پيش از اعزام تيم به چين همه اهالي كاراته اعتقاد داشتند كه ايران به هر نحو ممكن بايد عضويت رئيسه را كسب كند، هرچند كه خيلي ها اميدي به كسب اين كرسي نداشتند، اما اين كرسي به دست آمد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

رئيس فدراسيون فوتبال به مالزي مي رود
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال به منظور حضور در نشست كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا ( AFC ) فردا (چهارشنبه) راهي كوالالامپور مقر اين كنفدراسيون خواهد شد.
قلعه نويي: تعهد نمي دهم چون سالم كار مي كنم
قلعه نويي سرمربي تيم تراكتورسازي در واكنش به احضار او به سازمان ليگ براي دادن تعهدي درباره رعايت قانون سقف قرار دادها گفت: من به هيچ كس تعهدي نمي دهم، چرا كه سالم كار مي كنم. من نيازي نمي بينم جايي رفته و به كسي تعهدي بدهم. مسئولان هر حرفي دارند به باشگاه بزنند. قانون سقف قرار دادها در هيچ جاي دنيا وجود ندارد و متاسفانه دوستان به جاي اين كه مشكلات فوتبال را حل كنند، صورت مساله را پاك مي كنند.
احضار استيلي به سازمان ليگ
رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ اظهار داشت: حميد استيلي سرمربي تيم پيروزي به دليل ارتباط با دو خبرنگار در زمينه نقل و انتقال بازيكن به سازمان ليگ دعوت شده تا توضيحات خود را در اين مورد ارائه كند.
بن همام: سپ بلاتر ديكتاتور است
محمد بن همام گفت: سپ بلاتر مانند ديكتاتوري است كه رقيبان خود در فيفا را اعدام مي كند. بن همام كه پس از دادن رشوه به فدراسيون هاي فوتبال حوزه درياي كاراييب محكوم به محروميت مادام العمر از فعاليت هاي ورزشي شده ،گفت كه در خصوص راي صادر شده اعتراض دارد و براي تغيير آن تلاش خواهد كرد. وي با تاكيد بر اينكه دادن هديه از سوي مقامات اجرايي فيفا كاري عادي است، گفت: من دوباره تاكيد مي كنم كه هيچ هديه نقدي به كسي نداده ام هرچند كه اين چيزها در فيفا عادي تلقي مي شوند. ساعت، يك هديه است اما اين بستگي به رسم و رسومات مردم دارد. شايد بعضي ها با اين رسم آشنا نيستند و آن را رشوه تلقي مي كنند و اين بستگي به اين دارد كه شما اهل كجا باشيد.
فتح الله زاده: ركورد دويدنم دنبال پول از سجادي بهتر است !
فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال تهران با اشاره به مشكلات مالي كه گريبان اين باشگاه را گرفته است به فرا رسيدن موعد چك هايي كه به بازيكنان داده است اشاره كرد و گفت: اينقدر دنبال پول دويده ام كه فكر مي كنم ركوردم از آقاي سجادي بهتر باشد! وي ادامه داد: در فصل نقل و انتقالات بازيكنان بين باشگاه ها تقسيم شدند. فكر مي كنم با عملكرد تيم ها در فصل نقل و انتقالات استقلال، پيروزي، تراكتورسازي و سپاهان مدعي قهرماني باشند.
بكهام در فوتبال آمريكا بازنشسته مي شود
كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال انگلستان قصد دارد دو سال باقيمانده از فوتبال خود را در تيم لس آنجلس گالكسي حضور داشته باشد. قرارداد بكهام 36 ساله تا سال آينده با تيم لس آنجلس گالكسي اعتبار دارد و اين بازيكن تصميم دارد يك سال ديگر، آن را تمديد كند و فوتبال خود را در همين تيم به پايان برساند.
موافقت الزمالك با پيوستن عمادرضا به سپاهان
باشگاه الزمالك مصر با انتقال مهاجم عراقي اش به سپاهان اصفهان موافقت كرد.تيم فوتبال الزمالك مصر كه براي صدور رضايت نامه عمادرضا در آخرين درخواستش از مسئولان سپاهان 500 هزار دلار طلب كرده بود با كاهش اين درخواست به مبلغ 300 هزار دلار با انتقال مهاجم عراقي به سپاهان موافقت كرد.
جلالي: تحقيق كنيد چرا هشت تيم ايراني در يك كمپ مستقر شدند؟!
سرمربي تيم فولاد به انتقادات خود از كمپ تركيه اي كه تيم هاي ايراني در آن اردو برپا مي كنند ادامه داد. مجيد جلالي گفت: من از يكسري اتفاقات در تركيه ناراحت هستم، اما از مسئولان تقاضا دارم كه بروند و تحقيق كنند كه به چه علت هشت تيم ايراني به يكباره در اين كمپ حاضر و اردو برگزار كردند. وي ادامه داد: تعجب من از حضور هشت تيم ايراني در اين كمپ زماني بيشتر مي شود كه بدانيم اين كمپ امكانات آنچناني هم ندارد و حتي اتاق هايش هم وضع نامطلوبي داشت، اما تيم هاي ايراني بازهم براي آن سر و دست مي شكنند.
آث ميلان به دنبال فابرگاس
رسانه هاي ايتاليايي از توافق باشگاه ميلان با قيمت پيشنهادي باشگاه آرسنال براي فروش سسك فابرگاس خبر دادند و حضور وي به جاي بارسلونا در سن سيرو را بسيار محتمل دانستند.پيش تر آدريانو گالياني نايب رييس باشگاه ميلان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرده بود كه به دنبال آقاي ايكس است، اما كسي متوجه نشد كه اين بازيكن كيست. اكنون يك منبع نزديك به باشگاه اعلام كرده است طي 10 يا 15 روز آينده آقاي ايكس كه همان سسك فابرگاس است، به ميلان خواهد پيوست و او در اواخر ماه آگوست ميلاني مي شود.
يك بازيكن پرتغالي در راه تراكتورسازي
تيم فوتبال تراكتورسازي درصدد جذب يك بازيكن پرتغالي است. محمد حسين جعفري مدير عامل باشگاه گفت: در تلاشيم تا يك بازيكن خارجي ديگر از سهميه خود را جذب كنيم. يك بازيكن پرتغالي روز چهارشنبه وارد تبريز خواهد شد تا بررسي هاي لازم صورت گيرد و اگر با حضور وي موافقت شود كارهاي قانوني نيز انجام خواهد شد.

 



پايان كوپا آمريكا با قهرماني اروگوئه ياران فورلان پرافتخارترين تيم آمريكاي جنوبي شدند

تيم فوتبال اروگوئه با گل زني زوج طلايي خود براي پانزدهمين بار قهرمان كوپا آمريكا شد تا به تنهايي عنوان پرافتخارترين تيم آمريكاي لاتين را دراختيار بگيرد.
ديدار پاياني چهل و سومين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آمريكاي جنوبي در بوينس آيرس برگزار شد كه درآن شاگردان اسكار تابارس با برتري قاطع سه بر صفر مقابل پاراگوئه به مقام قهرماني رسيدند.
دراين ديدار لوييس سوآرز در دقيقه 11 و ديگو فورلان در دقايق 41 و 90 براي اروگوئه گلزني كردند تا اين تيم كه پيش از اين با 14قهرماني به طور مشترك با آرژانتين پرافتخارترين تيم قاره آمريكاي جنوبي بود، تعداد قهرماني اش را به 15 برساند و به تنهايي صاحب اين عنوان شود.فورلان درپايان اين ديدار به خبرنگاران گفت: بردن اين جام براي من بسيار پراهميت است چرا كه پدر بزرگم آن را برده بود، پدرم آن را برده بود و حالا نوبت من بود كه اين جام را ببرم. سه نسل از خانواده من موفق به فتح اين جام شده اند و بنابراين نام فورلان به تاريخ پيوست.
لوييس سوآرز كه دراين ديدار گل اول را به ثمر رساند با وجود درخشش دراين رقابت ها نتوانست عنوان آقاي گلي را به دست بياورد و چرا كه پائولو گوئرو بازيكن تيم شيلي با هت تريك در ديدار رده بندي توانست با پنج گل عنوان «آقاي گلي» رقابت ها را به دست آورد. با اين حال سوآرز مهاجم تيم ملي اروگوئه و باشگاه ليورپول با 4 گلي كه دراين رقابت ها به ثمر رساند نقش زيادي درقهرماني شاگردان تابارس داشت و درپايان ديدار فينال جايزه بهترين بازيكن جام را به دست آورد. سوآرز در ديدار پاياني هم بهترين بازيكن ميدان شد. هموطن او سباستين كوتس، هم جايزه بهترين بازيكن جوان جام را به دست آورد.
جاستو ويلار هم كه توانست 4 ضربه پنالتي برزيل را مهار و باعث حذف اين تيم شود، هم عنوان بهترين دروازه بان جام را به خود اختصاص داد.

 



تورنمنت چهارجانبه پرتغال
تيم ملي بسكتبال با يك امتياز كمتر چهارم شد

تيم ملي بسكتبال ايران برابر پرتغال تن به شكست داد و چهارم شد.
تيم ملي ايران درآخرين ديدار در تورنمنت چهار جانبه پرتغال برابر تيم ميزبان صف آرايي كرد و در انتها با نتيجه 62 بر 56 تن به شكست داد و به مقام چهارم رسيد. ملي پوشان دركوارتر نخست برابر حريف اروپايي غافلگير شدند و با نتيجه 20بر 10 تن به شكست دادند، اما دركوارتر دوم با دفاع و ريباندهاي برنامه ريزي شده توانست حريف را متوقف كند با نتيجه 22بر 9 پيروز ميدان شود و نيمه دوم را با نتيجه 32 بر 29 به سود خود به پايان رساند.
ملي پوشان ايراني دركوارتر سوم نيز از پرتغال پيش بودند. كوارتر چهارم اين مسابقه درحالي آغاز شد كه ايران با نتيجه 45 بر 44 از حريف پيش بود اما در انتها به دليل آسيب ديدگي بازيكنان اين تيم پرتغال بود كه توانست با نتيجه 56 بر 62 به پيروزي برسد. در ديگر بازي نيز تيم روماني برابر آنگولا حاضر شد كه درانتها با نتيجه 92 بر 88 به برتري رسيد. با اين نتايج تيم ملي ايران با يك پيروزي و دو شكست با احتساب ميانگين امتيازي با يك امتياز كمتر نسبت به آنگولا و روماني درجايگاه چهارم قرارگرفت.

 



قرعه كشي رقابت هاي ليگ دسته اول برگزار شد حضور تيم هاي مدعي در گروه نخست

قرعه كشي رقابت هاي ليگ دسته اول در حالي روز گذشته در محل آكادمي فوتبال برگزار شد كه اكثر تيم هاي مدعي صعود به ليگ برتر در گروه اول قرار گرفته اند.
آئين قرعه كشي مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور صبح ديروز در هتل آكادمي فوتبال برگزار شد كه طي آن 28 تيم شركت كننده در دو گروه 14 تيمي قرار گرفتند.
گروه بندي اين مسابقات به اين شرح است:
گروه يك
پيكان تهران، استيل آذين سمنان، ابومسلم مشهد، گسترش فولاد تبريز، مس رفسنجان، فولاد يزد، صنعت ساري، اتكا گلستان، داماش تهران، پيام شيراز، ايرانجوان بوشهر، شهرداري اراك، شهرداري بندرعباس و سايپا قائمشهر
گروه دو
پاس همدان، آلومينيوم هرمزگان، برق شيراز نساجي مازندران، شهرداري ياسوج، نفت مسجد سليمان، شيرين فراز كرمانشاه، تربيت يزد، گل گهر سيرجان، كاوه تهران، ماشين سازي تبريز، داماش دورود، استقلال جنوب و نيروي زميني
همچنين قرار است فصل جديد مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور از روز جمعه 11 شهريور ماه جاري آغاز شود.
حذف تيم هاي بدهكار
اما بهروان رئيس سازمان ليگ آزادگان پس از برگزاري مراسم قرعه كشي اظهار داشت: متاسفانه تعدادي از تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات به افراد حقيقي و حقوقي بدهكار هستند و اگر مطالباتشان را پرداخت نكرده و نتوانند رضايت طلبكارانشان را جلب كنند، قطعا از حضور در رقابت ها محروم خواهند شد. بهروان از فرصت دو هفته اي به باشگاه هاي بدهكار خبر داد و اظهار داشت: اگر تيم ها نتوانند بدهي خود را پرداخت كنند و از حضور در مسابقات محروم شوند، مسلما تعداد تيم هاي حاضر در اين مسابقات كاهش مي يابد كه در اين صورت يا قرعه كشي را مجددا تكرار كرده و يا رقابت ها را در قالب يك گروه برگزار مي كنيم.

 



شيطنت ها باعث شد در كنفدراسيون آسيا كرسي ها را از دست بدهيم
زارع پور: زنگ خطر براي پينگ پنگ به صدا درآمده است

رئيس فدراسيون پينگ پنگ گفت: كسب عنوان نهمي در رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا و نزول 2 پله اي ما بهترين زنگ خطر براي فدراسيون بود و نشان مي دهد كه بايد استعداديابي را از هم اكنون آغاز كنيم.
محمد زارع پور در نشست مطبوعاتي روز گذشته خود به مواردي در خصوص پينگ پنگ اشاره داشت كه گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ سياست اصلي فدراسيون رشد و پيشرفت در تمامي زمينه ها است نه اينكه براي زنگ تفريح در رقابت ها حاضر شويم. هر فدراسيوني مشكلاتي دارد و طبيعتا بايد آنها را برطرف كرد. اعضاي جديد كميته فني پس از عيد كار خود را آغاز كردند و به جز 3 نفر كه انصراف داده بودند ساير افراد كار خود را محكم ادامه مي دهند.
¤ در فدراسيون ما بازيكن سالاري وجود ندارد و بازيكنان فقط مشكلات را بيان مي كنند و ما هم درصدد برطرف كردن آنها هستيم.
¤ مقام نهمي در رقابت هاي قهرماني آسيا بهترين زنگ خطر براي فدراسيون پينگ پنگ بود كه بداند بايد استعداديابي را گسترش دهد و بازيكنان بيشتري را در اين عرصه وارد كند.
¤ قبول دارم كه اين موارد در نتيجه گيري تيم ملي تاثير داشته زيرا باعث مي شد آنها از آمادگي خارج شوند و به مسابقات مختلف اعزام شوند اما موضوعي كه وجود دارد اين است كه ما نبايد تك ستاره داشته باشيم و در گذشته نوشاد و نيما عالميان در اين تيم حضور داشتند. بايد صدها نوشاد و نيما بسازيم تا بتوانيم در مسابقات مختلف نتيجه بگيريم.
¤ تشخيص فدراسيون اين است كه چه افرادي را و چه زماني براي انتخابات معرفي كنند. در انتخابات اخير كنفدراسيون آسيا براي كميته قوانين شيطنت هايي باعث شد كه ما اين كرسي را از دست بدهيم. هرچند كه بايد بگويم حضور اين افراد هم خيلي مفيد نبوده است.
¤ فواد كاسب يكي از مربيان باتجربه و كاركشته در پينگ پنگ است. كم حاشيه ترين فرد است و ارادت خاصي به او دارم. برخي مسائل است كه نمي توانم باز كنم و در زمان خود اين مسائل را مطرح خواهم كرد اما نكته اي است كه بايد بگويم اين است كاسب به علت درگيري و كاري كه در جاي ديگر داشت خودش خواست كه از فدراسيون برود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كشتي گيران متهم به دوپينگ در نشست با مسئولان فدراسيون كشتي ادله و دفاعيات خود را ارائه كردند، اما هيچ كدام از آنها تا به حال درخواست آزمايش نمونه B نداشته اند. اين دو كشتي گير تا 8 مرداد مهلت دارند تا درخواست آزمايش نمونه B خود را ارائه كنند در غير اين صورت وادا در مورد آنها راي صادر خواهد كرد. هزينه اين آزمايش حدود يك و نيم ميليون تومان است كه خود كشتي گيران بايد آن را پرداخت كنند.
¤ يوسف كرمي قهرمان تكواندو المپيك پكن، دارنده مدال برنز المپيك آتن و قهرمان چندين دوره مسابقات آسيا و جهان به دعوت فدراسيون جهاني تكواندو و فدراسيون كاراته كره جنوبي براي سخنراني در كمپ ورزشي و شركت در تمرينات همراه نوجوانان حاضر در اين كمپ شنبه هفته آينده عازم سئول مي شود.

 



مسابقات وزنه برداري معلولان- اردن تعداد مدال هاي طلاي وزنه برداران به عدد 7 رسيد

وزنه برداران ايران در سومين روز از مسابقات بين المللي وزنه برداري معلولان اردن موفق به كسب سه مدال طلا و يك نقره ديگر شدند.
در رقابتهاي يكشنبه علي حسيني در دسته 75 كيلوگرم با پرس وزنه 220 كيلوگرمي موفق به كسب مدال طلا شد و وزنه برداراني از تركمنستان و عراق به ترتيب دوم و سوم شدند. همچنين سيدحامد صلحي پور در دسته 5/82 كيلوگرم با مهار وزنه 218 كيلوگرمي، هم در رده جوانان و هم در رده بزرگسالان موفق به كسب دو مدال طلا شد. برپايه اين گزارش، علي صادق زاده در دسته 90 كيلوگرم با حريفاني از امارات متحده عربي و عراق به رقابت پرداخت و با مهار وزنه 215 كيلوگرمي به مدال نقره دست يافت. وزنه برداران ايران تا پايان روز سوم مسابقات كه در دو رده سني جوانان و بزرگسالان برگزار مي شود، موفق به كسب هفت مدال طلا و سه نقره شده اند.

 



رئيس فدراسيون تكواندو راهي روسيه شد

رئيس فدراسيون تكواندو براي شركت در جلسه شوراي اجرايي فدراسيون جهاني تكواندو و مشاهده مسابقات تكواندو پومسه قهرماني جهان به روسيه رفت.
سيدمحمد پولادگر به عنوان نايب رئيس آسيا، عضو هيئت اجرايي فدراسيون جهاني و عضو كميته ارزيابي هوگوهاي الكترونيكي شب گذشته راهي كشور روسيه شد. در حاشيه ششمين دوره مسابقات جهاني پومسه كه به ميزباني روسيه برگزار مي شود طبق برنامه ريزي فدراسيون جهاني تكواندو جلسه شوراي اجرايي نيز با حضور تمامي اعضاي خود برگزار خواهد شد.
جلسه شوراي اجرايي فدراسيون جهاني تكواندو ساعت 10 صبح روز پنج شنبه برگزار مي شود كه قرار است در خصوص مسائلي چون تغييرات در قوانين پومسه و كيوروگي و همچنين كيفيت «هوگوهاي الكترونيكي» مطرح و مورد بررسي قرار بگيرد. در جلسه شوراي اجرايي قوانين جهاني در خصوص ميزباني مسابقات 2013 كيوروگي و 2012 پومسه نيز تصميم گيري نهايي صورت مي گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14