(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دور زدن ممنوع ! (يادداشت روز)
بهره برداري از 2 پروژه بزرگ اقتصادي در استان گلستان
رأي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ايران اسناد حمايت آلمان از گروهك هاي تروريستي را فاش كرد
نامه معرفي وزرا و لايحه افزايش تعداد نمايندگان اين هفته تقديم مجلس مي شود
مسابقه چه كسي درازگوش تر است به فينال رسيد (خبر ويژه)
اسرائيل نگران همان سونامي است كه رژيم آفريقاي جنوبي را غرق كرد (خبر ويژه)
خاكستري ها كم كم آفتابي مي شوند (خبر ويژه)
27 كشور اروپايي 27 سياست متفاوت در قبال ايران دارند (خبر ويژه)



دور زدن ممنوع ! (يادداشت روز)

اين روزها در پي بروز پاره اي از ناهنجاري هاي اجتماعي و درگرماگرم بازار گفت وگوها و تحليل ها پيرامون مقوله امنيت اجتماعي و مقابله با جرايم، آن چيزي كه بيش از همه به چشم مي آيد نبود يك «نقشه راه» - Road map- است.
در سوي مقابل با پيش كشيده شدن مباحثي درباره رويدادهايي چون قتل يك ورزشكار، ضرب و جرح يك طلبه جوان و ناهي از منكر و مسايلي از اين دست با حجم انبوهي از مصاحبه ها، سخنراني ها، شعارها، اقدامات تشريفاتي، توپ را در زمين يكديگر انداختن ها تا اظهارنظرهاي ناكارا و كليشه اي روبرو هستيم.
اگر برخي از رسانه هاي غربي كه در اختيار و سيطره دشمنان نشان دار نظام جمهوري اسلامي هستند از رويدادها و ناهنجاري هاي اجتماعي رخ داده در ايران سوءاستفاده كرده و از آب گل آلود ماهي مقصود خود را مي گيرند جاي هيچ گونه تعجب و انگشت بر دهان گزيدن نيست چه اينكه ماموريت دشمن، دشمني است.
به عنوان نمونه؛ در پي قتل روح الله داداشي از ورزشكاران كشورمان- كه هر 3 متهم به قتل وي در كمتر از 48 ساعت دستگير شدند- شبكه دولتي صداي آمريكا در تحليلي به اصطلاح جامعه شناسانه برخورد نيروي انتظامي با اراذل و اوباش و سلب كنندگان امنيت اجتماعي را باعث شدت يافتن اينگونه جرايم در كشور ارزيابي كرد!
هرچند اين گونه موضع گيري ها و به اصطلاح تحليل ها ناشي از بلاهت دشمنان جمهوري اسلامي است ولي باز هم خيلي عجيب به نظر نمي رسد بلكه جاي شكر دارد چرا كه به تعبير نوراني امام سجاد(ع): «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقاء» اما آنچه كه جاي تعجب و البته تأسف دارد نوع برخورد برخي از مسئولان و دست اندركاران مرتبط با حوزه امنيت اجتماعي است كه بجاي يافتن «راهكار» و تدوين يك «نقشه راه» پيرامون مقابله با ناامني هاي اجتماعي و كاهش جرايم، تنها به پند و اندرز روي آورده و مسئوليت قانوني خود را فراموش مي كنند! نكته ديگري كه بايد خاطر نشان ساخت؛ شيوه كم توجهي برخي از مسئولان نسبت به مسئوليت خويش است؛
الف: عده اي بدون آنكه به وظيفه و مسئوليت قانوني خود اشاره كنند بي محابا توپ را در زمين ديگري مي اندازند و مسئله جديدي را مطرح مي سازند.
هرچند شايد مسئله جديدي را كه به آن اشاره مي كنند درست و منطقي نيز باشد اما اين بدان معنا نيست كه در مورد مسئوليت اصلي و وظيفه ذاتي خودشان پاسخگو نباشند.
ب: برخي ديگر از مسئولان و متصديان امور نيز بجاي پاسخگويي نسبت به دايره مسئوليت شان تنها به اصطلاح هشدار مي دهند و سوال مي كنند كه چرا وضعيت اينطور است؟ براي چه شاخص ناامني رشد كرده است؟ و چرا... در حالي كه بر مبناي آنچه كه تمام عقلاي عالم بر آن اتفاق نظر دارند بايد قبل از هرچيز بجاي سوال و پرسش و ژست هاي هشداردهنده، پاسخگو و مسئول بماهو مسئول باشند، ضمن آن كه شاخصه هاي موجود به وضوح نشان مي دهد كه شاخص ناامني رشد نكرده است و اينگونه رخدادها در مقايسه با جمعيت 75 ميليوني كشور، نشانه رشد شاخص ناامني نيست، اگرچه مقابله با آن ضرورتي غيرقابل انكار است اما موضوع اصلي اين نوشته واكاوي راهكارهاست و از همين روي به ذكر سرنخ هايي دراين باره آنهم به ميزان گنجايش و پتانسيل اين ستون مي پردازيم.
1-روايت منقول و گرانسنگي است از امام علي(ع) كه مي فرمايند؛ شخص جاهل را نمي بيني مگر در موضع افراط يا در جايگاه تفريط.
مشكل اصلي در حل نشدن مسئله ناهنجاري ها و ناامني هاي اجتماعي گرفتار شدن برخي از نهادهاي مرتبط به رويكردي افراطي يا تفريطي است كه خروجي آن حركت در مسيري غير از «اعتدال» است.
گاه بر شدت يافتن مجازات ها تمركز شده و با رويكرد و نگاهي كيفري توجيه مي شود كه تنها شدت و قاطعيت مجازات هاست كه مي تواند «بازدارندگي» ايجاد كند بي آنكه به «علت ها» در شكل گيري جرايم و ناهنجاري ها توجه گردد.
گاهي هم تنها بر پيشگيري از وقوع جرايم و تلاش هاي فرهنگي طولاني و زمان بر تمركز مي شود و با عدم قاطعيت در مجازات ها، حاشيه امني را براي متجاوزان و مجرمان حرفه اي و قداره بندها و اشرار بوجود مي آورند.
اين رويكردها هم بنابر دوره مديريت ها و به سليقه مديران و مسئولان ارشد نهادهاي مرتبط با تغيير و دگرگوني روبه رو است.
نتيجه آن مي شود كه بدون يك «نقشه راه» مناسب، شيوه و روش «آزمون و خطا» چاره كار مي شود!
تجربه سه دهه گذشته نشان مي دهد بايد هم بر مبناي قاعده «پيشگيري از وقوع جرم» در اين بستر حركت كرد و هم به موقع و بهنگام مجرمان و مزاحمين نواميس و اشرار و اراذل و اوباش كه سلب كننده امنيت اجتماعي هستند قاطعانه به مجازات اعمالشان برسند.
2- خارج از دايره انصاف است كه هرگاه بحث امنيت اجتماعي در پي بروز رخدادها و ناهنجاري هايي در جامعه به پيش كشيده مي شود تنها تيغ انتقادات به سوي دستگاه قضايي و نيروي انتظامي كشيده شود. ناگفته پيداست كه مسئوليت خطير و حساس قوه قضاييه و ناجا در چرخه «امنيت اجتماعي» بر كسي پوشيده نيست؛ اما بايد توجه داشت كه هر سه قوه و تمام نهادهاي مرتبط مسئول هستند و بايد نقش خود را در پيدايش هرچه پررنگ تر «احساس امنيت» براي آحاد مردم ايفا كنند.
به عنوان مثال در ناهنجاري هاي اجتماعي كه طي چند ماه گذشته در سطح جامعه رخ داده استفاده شايع از سلاح سرد مي باشد و اين در حالي است كه متاسفانه با خلأ قانوني در زمينه ممانعت از حمل سلاح سرد مواجه هستيم.
خب؛ اين سؤال را چه كسي بايد پاسخگو باشد كه چرا طي تمامي سال هاي گذشته براي اين مشكل و معضل اقدامي مناسب نشده است؟ تنها ماده 617 قانون مجازات اسلامي فعلي (مصوب خرداد 1375) تصريح مي كند؛ «هركس بوسيله چاقو يا هر نوع اسلحه ديگري تظاهر به قدرت نمايي كرده و در نزاع هاي خياباني از آن استفاده كند بنابر راي دادگاه به 6 ماه تا 2 سال حبس تعزيري يا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.»
بدين ترتيب روشن است كه اين ماده نمي تواند به تنهايي خلأ قانوني درباره استفاده از سلاح سرد را پر نمايد كه چرا طبق نص همين ماده بر حمل سلاح سرد ايرادي مترتب نيست.
باز هم به عنوان نمونه- و تنها نمونه- مي توان اشاره كرد به نبود قانون و خلأهاي قانوني كه باعث شده مشكلات و معضلات بصورت ريشه اي حل نشود. در همين زمينه بايد «لايحه پيشگيري از وقوع جرم» را يادآوري كرد. لايحه اي كه بيش از سه سال است بلاتكليف مانده است. طبيعي است در شرايطي كه پس از انقلاب اسلامي تاكنون، يك قانون جامع پيشگيري از وقوع جرم تصويب نشده است، ارگان ها و نهادها و هر يك از قوا بصورت جزيره اي و انفرادي عمل كنند و در نهايت خروجي موفقي كه مورد انتظار است به بار ننشيند و اين در شرايطي است كه امروزه همه كارشناسان و خبرگان متعهد و دلسوز بر اين گزاره گواهي مي دهند كه؛ «مقوله پيشگيري از وقوع جرم فرا قوه اي و نيازمند يك عزم ملي است.»
3- نقش رسانه ها و مطبوعات و متوليان فرهنگي در مقوله امنيت اجتماعي و كاهش جرايم و ناهنجاري ها نقشي بي بديل و برجسته است.
رسانه ها اگر رسالت خودشان را كه آگاهي بخشي به افكار عمومي و مقابله با انحرافات است به خوبي انجام دهند بدون ترديد جلوي بسياري از بسترها براي ارتكاب جرايم و بروز ناهنجاري ها را مسدود مي كنند و بالعكس اگر بخاطر منافع حزبي و گروهي بر مدار حاشيه سازي ها و فرصت طلبي ها و سياه نمايي ها بچرخند فضاي امني را براي سوءاستفاده كنندگان و كلاهبرداران حرفه اي در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اقتصادي فراهم مي كنند و بدين ترتيب در صحنه عمل به جاي نقد سازنده و ارايه راهكارهاي مناسب تنها با بزرگ نمايي حوادث و رويدادها، در زمين جنگ نرم دشمن به بازي گرفته شده اند.
4- و بالاخره بايد گفت؛ امروزه به اذعان دوست و دشمن نظام جمهوري اسلامي، جايگاه ايران اسلامي در معادلات سياسي منطقه اي و حتي فرامنطقه اي ممتاز، الگو و بي نظير است و از همين روي؛ رسانه هاي خبري دنيا با جديت به بزرگ نمايي برخي از رخدادهاي ناهنجار داخلي مشغولند و مخصوصا اين روزها روي تغافل مسئولان كشور در زمينه مقوله مهم و حياتي «امنيت اجتماعي» تمركز كرده اند. دستگاه قضايي در دوره مديريت جديد طي 2 سال گذشته به طراحي معاونتي به نام پيشگيري از وقوع جرم در قوه دست زده است. در حوزه مجازات مجرمان مفاسد اجتماعي نيز بارها و به كرات مسئولان ارشد قوه قضاييه بر قاطعيت و عدم تسامح تكيه كرده اند. نيروي انتظامي نيز طرح امنيت اجتماعي را براي چندمين سال پياپي به اجرا درآورده است. مجلس شوراي اسلامي هم تلاش دارد تا لوايح معطل مانده چه در زمينه ممانعت حمل سلاح سرد و چه پيرامون پيشگيري از وقوع جرم را هر چه زودتر به سر و سامان برساند.
و در اين چرخه دولت و نهادهاي مرتبط نيز هر كدام برنامه هايي در دستور كار قرار دارند اما از آنجايي كه خروجي ملاك ارزيابي است، اين تلاش ها هنگامي در افقي كلان و چشم اندازي روشن به نتيجه مي رسد كه همه مسئولان و نهادها هر چه زودتر در اقدامي انقلابي و در قالب يك يد واحده به صحنه بيايند و زمان را از دست ندهند.
حسام الدين برومند

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
بهره برداري از 2 پروژه بزرگ اقتصادي در استان گلستان

گرگان- خبرنگار كيهان:
2 پروژه مهم نيروگاه برق علي آباد كتول و كارخانه سيمان پيوند در استان گلستان با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد.
نيروگاه علي آباد داراي 6 واحد گازي به ظرفيت اسمي هر كدام 162 مگاوات است كه ظرفيت عملي آنها با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه احداث نيروگاه، 153 مگاوات است.
تمام مراحل ساخت و بهره برداري نيروگاه بطور كامل توسط متخصصان ايراني و با استفاده از تجهيزات و نيز توان مهندسي كشور انجام شده است و امكان صادرات مازاد برق توليد شده آن وجود دارد.
هزينه احداث اين نيروگاه 500 ميليارد تومان است كه حدود 9 ميليون يورو آن از سوي بانك صنعت و معدن تأمين مالي شده است.
در طرح توسعه نيروگاه علي آباد كتول سه واحد بخار نيز اضافه خواهد شد و اين نيروگاه تبديل به سيكل تركيبي مي شود كه هم اكنون مطالعات مربوط به آن در دست انجام است.
با بهره برداري از اين نيروگاه بين 120 تا 150 موقعيت شغلي مستقيم و 400 موقعيت شغلي غيرمستقيم ايجاد مي شود.
راندمان بخش گازي نيروگاه علي آباد حدود 36 درصد است كه با راه اندازي سه واحد سيكل تركيبي به بيش از 50 درصد افزايش مي يابد و از سويي با راه اندازي سه واحد ياد شده اثرات زيست محيطي طرح كاهش مي يابد.
نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد در 5/6 كيلومتري شهر علي آباد كتول واقع شده است.
همچنين كارخانه سيمان پيوند كه در 6 كيلومتري شرق شهر گاليكش از توابع استان گلستان با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد، در زميني به مساحت 35 هكتار قرار دارد كه با ظرفيت توليد سالانه يك ميليون تن سيمان در مدت 5 سال ساخته شده است.
اين كارخانه با 177 ميليارد تومان اعتبار به بهره برداري رسيده كه 42 درصد آن سرمايه گذاري خارجي بوده است.
با بهره برداري از اين كارخانه براي 210 نفر به صورت مستقيم و يك هزار و 500 نفر به صورت غيرمستقيم شغل ايجاد شده است.
اين كارخانه در مجاورت معادن سنگ آهك به ظرفيت 50 ميليون تن با فن آوري هاي روز ساخته شده است.
سخنان رئيس جمهوري در مراسم افتتاح دو طرح صنعتي
رئيس جمهوري روز دوشنبه در مراسم افتتاح دو طرح صنعتي نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد كتول و كارخانه سيمان پيوند در شهرستان گاليكش استان گلستان بر ضرورت تغيير شيوه هاي آبياري و توسعه صنايع تبديلي به ويژه در اين استان تأكيد كرد.
وي بازدهي آبياري به شيوه هاي سنتي در كشور را به ميزان 30درصد در مقطع كنوني دانست و گفت: دولت سال جاري بودجه خوبي براي تغيير شيوه آبياري غرقابي و حتي در برخي موارد تا 85 درصد يارانه براي اين امر در نظر گرفته است.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري همچنين خاطرنشان كرد: با توسعه صنايع تبديلي مي توان ارزش افزوده محصولات كشاورزي را 2 تا 3 برابر افزايش داد.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود، طرح در دست اجراي ساخت راه آهن بين كشورهاي جمهوري اسلامي ايران، تركمنستان و قزاقستان كه 70 كيلومتر آن در استان گلستان قرار دارد را يادآور شد و گفت: راه آهن شرق خزر، شبكه حمل و نقل آسياي ميانه و خاورميانه را متحول مي كند و در نتيجه درآمد مردم منطقه افزايش مي يابد.
رئيس جمهوري، طرح راه آهن مشهد- گرگان را در دست مطالعه خواند و اضافه كرد: به محض اين كه طراحي اين خط آهن انجام شود، دولت پشتيباني خواهد كرد كه مراحل اجرايي ساخت آن به سرعت انجام شود.
رئيس جمهوري گفت: هر كس با هر شعار و تابلويي بخواهد عزم ملت را در مسير ساختن بر هم زند اگر نگوييم عنصر دشمن است حتماً يك عقب مانده سياسي به تمام معناست. وي گفت: خوشبختانه با اجراي طرح يارانه ها و پرداخت نقدي كسي محتاج نان شب نيست.
افزايش ظرفيت توليد سيمان
سرپرست وزارت صنايع و معادن گفت: با بهره برداري از كارخانه سيمان پيوند گلستان امروز ظرفيت توليد سيمان در كشور به 74 ميليون تن رسيده است.
«مهدي غضنفري» روز دوشنبه در مراسم افتتاح نيروگاه برق علي آبادكتول از توابع استان گلستان افزود: اين ميزان توليد باعث شده است كه ما در رقابت با كشورهاي منطقه و خاورميانه مقام نخست را داشته باشيم و حتي امسال از تركيه جلوتر باشيم.
وي اضافه كرد: ايران در آسيا به سبب توليد سيمان رتبه چهارم را دارد و در دنيا نيز نهمين كشور توليدكننده سيمان است.
مهندس غضنفري تصريح كرد: در طول ساليان اخير رتبه ايران در زمينه توليد اين محصول كه يكي از صنايع زيربنايي است و بسياري از پروژه هاي در دست ساخت و ساز بر پايه سيمان مي باشد چهار رتبه پيشرفت داشته است.
وي اظهار داشت: تلاش داريم با افزايش ظرفيت كارخانجات و ايجاد كارخانه هاي جديد ميزان ظرفيت توليد سيمان را به 80 ميليون تن برسانيم.
سرپرست وزارت صنايع و معادن ادامه داد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان سال 1394ظرفيت توليد سيمان كشور به 110 ميليون تن خواهد رسيد.
وي به كاهش قيمت سيمان اشاره كرد و گفت: از اين پس سيمان با برندهاي مرغوبتري به بازار عرضه مي شود.
وي در عين حال با اشاره به فرصت هاي فراهم شده براي افزايش توليد محصولات مختلف از جمله كشاورزي در كشور افزود: عيب است وقتي مي توان سيصد ميليون تن محصول كشاورزي توليد كرد فقط 120 ميليون تن توليد كنيم. از اين رو بايد همه دست به دست هم دهيم تا با تلاش و كوشش بيشتر كشور را ساخته و وقت خود را با مسايل بي ارزش تلف نكنيم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود بر عزم دولت بر ساخت سريعتر آزادراه حاشيه درياي خزر از گرگان به سمت رشت تاكيد كرد و گفت: اين طرح در سه استان شمالي در حال اتمام است و اميدواريم در تابستان امسال اين طرح را افتتاح كنيم.
وي يادآور شد: ايجاد مسير حركت يك قطار سريع السير نيز در كنار اين آزادراه پيش بيني شده است.
احمدي نژاد ظرفيت اشتغالزايي استان گلستان را يادآور شد و بر اهميت حركت مسئولان استان در مسير ايجاد صنايع تبديلي و ساير صنايع در استان با رعايت اصول زيست محيطي تاكيد كرد.

 



رأي (گفت و شنود)

گفت: اردشير اميرارجمند مشاور فراري موسوي كه به غرب پناهنده شده بعد از اين كه يخ گروه موسوم به «شوراي هماهنگي سبز»! نگرفت، تابلوي گروه ديگري به نام «سفيران سبز اميد»! را بالا برده است.
گفتم: چرا گروه اول را نيمه كاره رها كرده است!؟
گفت: براي اين كه همه گروه هاي اپوزيسيون متوجه شده بودند كه اين گروه وجود خارجي ندارد و تنها عضو آن همين مشاور موسوي بوده است.
گفتم: خب! تق اين گروه جديد هم به زودي درمي آيد.
گفت: اتفاقا چند سايت ضد انقلاب هم به اين نكته پرداخته و با اشاره به مشكوك بودن اميرارجمند به همكاري با وزارت اطلاعات خطاب به او نوشته اند «مگر غير از خودت كس ديگري هم در اين گروه جديد عضويت دارد؟!»
گفتم: يارو در انتخابات شركت كرده و فقط 2تا رأي آورده بود. شب كه به خانه برگشت، زنش محكم توي گوشش زد و گفت؛ مرتيكه پدرسوخته، من كه به تو رأي ندادم، پس حتماً پاي يك زن ديگر در ميان است كه 2تا رأي آورده اي!!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آنچه كه تاكنون در مراحل مختلف به آن تاكيد شده اجراي مرّ قانوني براي تمامي افراد بدون هيچگونه تبعيض است. البته در فتنه سبز آمريكايي قصوري در قبال سران فتنه مشاهده شد اما در انتخابات پيش رو نيز شوراي محترم نگهبان مكلف است طبق قانون به وظيفه خود عمل نمايد. برخي اظهارات و شرايط كه از زبان برخي عوامل فتنه كه مزدبگير اجانب بوده و ارتباط مستقيم با جرج سوروس داشته اند نيز محلي از اعراب ندارد و بود و نبود آنها تاثيري در انتخابات نخواهد شد.
طالعي
¤ كوبيدن به طبل تقلب در انتخابات چند سالي است كه توسط عناصر مطرود و گوش به فرمان استكبار و خواص بي بصيرت، صورت مي گيرد. بويژه قبل از سال 88 براي انتخابات دهم رياست جمهوري و اخيرا نيز با توجه به در پيش رو بودن انتخابات مجلس شنيده مي شود كه همان صدا دوباره به گوش مي رسد. ولي با يك تفاوت كه بخشي از خواص مردود شده در فتنه 88 و برخي نمايندگان فعلي مجلس كه با توجه به عملكرد ناصواب خود احتمال قوي در راي نياوردن مي دهند سپر بلاي محركان فتنه 88 شده اند. لازم است شوراي محترم نگهبان توجه ويژه اي به عملكرد افراد بويژه پس از فتنه 88 در تاييد صلاحيت ها داشته باشد.
احمدزاده
¤ چرا صداوسيما خبر فوت حجت الاسلام مهندسي و همچنين مراسم تشييع اين مبلغ بزرگ اسلام را در بخش هاي خبري خود بازتاب ويژه اي نداد.
خانم محمدي
¤ دادگاه حريري ممكن است هيچ نوع احترامي به اسناد معتبر سيدحسن نصرالله قائل نشود و با زورگويي مقاصدش را به پيش ببرد. ولي خوب مي داند كه طي سالهاي اخير اقتدار اسلامي حزب الله بر همگان ثابت شده است و اين حزب خيلي بهتر از اينها مي تواند توان مقابله داشته باشد.
يك شهروند
¤ اي كاش مجلس با تصويب طرحي اجازه دفاع از جان و ناموس را به مردم بدهند تا جنايتكاران هنگام جنايت احساس امنيت نكنند.
0875---0915
¤ مشاهده پايان شرارت افراد شرور و عاقبت آنان مي تواند عامل بازدارنده باشد. صداوسيما با نشان دادن سرنوشتي كه در انتظار اوباش مي باشد نقش مهمي در اين مورد خواهد داشت و بايد نقش خودش را ايفا بكند.
1843---0912
¤ كساني كه نام پارسي را براي پول ملي كشور انتخاب و پيشنهاد داده اند گويا توجه ندارند كه با اين كار ندانسته آتش اختلاف قومي را شعله ور مي كنند و دود آن به چشم همه مردم مي رود.
2584---0914
¤ برخي از مراكز علمي كاربردي برخورد لازم را با بدحجاب ها و هنجارشكنان ندارند بخصوص مراكزي كه در حاشيه شهرها قرار دارند. لطفا در اين رابطه دستورالعمل جدي تري صادر شود.
م.الف
¤ كساني كه در گران كردن شير دولتي نقش اصلي را داشته اند آيا فكر اين را كرده اند كه اين تصميم عواقب خوبي براي سلامتي جامعه ندارد. كاهش 40درصدي مصرف شير خبر خوبي نيست. از دولت محترم تقاضا مي كنم كه در تعديل قيمت مواد لبني بويژه شير تدبيري بينديشد.
زينبي- كرمانشاه
¤ از آقاي مهندس چمران رئيس شوراي شهر تهران تقاضا مي كنم كه قدمي در شهر تهران بزنند تا ببينند كه در بسياري از مسيرها رانندگان اتوبوس ها، كرايه هاي بالاي 225 تومان از مسافران اخذ مي كنند. مثلا مسيرهايي مثل ميدان صنعت، انقلاب، چمران، 7 تير و...
طاهري
¤ ريشه بسياري نزاع هاي خياباني كه در ترافيك به وجود مي آيد عدم گذشت افراد است. حال آنكه با يك گذشت ساده و يك لبخند كوچك مي توان از وقوع يك حادثه تلخ تر و حتي يك جنايت بزرگ جلوگيري كرد.
كاشاني- تهران
¤ حذف ماده 103 بيمه تامين اجتماعي و افزايش نرخ بيمه از 30 هزار تومان به بيش از يكصد هزار تومان از ابتداي سال جاري امنيت شغلي تعداد زيادي از كارگران مشمول اين ماده را به خطر انداخته است. از رئيس جمهور تقاضا مي شود كه در اين خصوص دستور لازم را صادر فرمايند.
سيدمحمد موسوي و تعدادي از كارگران نكا مازندران
¤ تامين معيشت و امنيت سه قشر قاضي، پليس و معلم از موفقيت كشورهاي پيشرفته است. شايسته است مسئولين توجه ويژه اي به اين سه قشر تامين كننده امنيت كشور داشته باشند.
3994---0911
¤ از شوراي محترم شهر تهران درخواست مي شود كل هزينه هايي كه در خيابانهاي 15خرداد- ارك، ناصرخسرو طي 5-4 سال اخير توسط شهرداري تهران شده به مردم گزارش بدهند. مطمئنم كه فرداي قيامت مسئولان شهرداري نمي توانند پاسخگوي هزينه هاي هنگفت بي تدبيري هاي صورت گرفته باشند. چرا كه اين پولها ماليات و عوارض است كه از جيب هزاران نفر هزينه شده است.
احمدزاده
¤ توفيق حداكثري در اجراي طرح و قانون ارتقاي ارزش پول ملي و حذف چهار صفر در گرو آن است كه اشتغال زايي، رسيدگي به امور روستاهاي دورافتاده و همچنين كمك به آسيب ديدگان اجتماعي باذوق و ابتكار عمل ايراني، اسلامي مانند قانون هدفمندسازي يارانه ها در دستور كار قرار دهيد. زيرا با توجه به بن بست رسيدن واحد پول اروپايي يورو اين طرح ظرافت هاي خاص و ويژه اي را مي طلبد.
گودرزي اصفهان

 



ايران اسناد حمايت آلمان از گروهك هاي تروريستي را فاش كرد

در حالي كه گروهك پژاك تاكنون جان بيش از 1200 نفر را گرفته اما سركرده آنها به رغم پذيرش كليه اين اقدامات تروريستي، آزادانه در اروپا تردد مي كند.
حضور عبدالرحمان حاجي احمدي رهبر پژاك در آلمان و حمايت جدي اين كشور از وي، موضوعي است كه اين روزها اعتراض بسياري از مسئولين جمهوري اسلامي را برانگيخته است.
به هر حال كشوري كه داعيه حمايت از حقوق بشر را داراست نمي تواند به اين جنايات واكنشي نداشته باشد.
وزير خارجه كشورمان نيز در همين ارتباط و در حاشيه جلسه هيأت دولت درباره تماس اخيرش با وزير امور خارجه آلمان با بيان اين كه در اين تماس كه روز شنبه انجام شد، بحث هاي مفصلي درباره مسائل مختلف منطقه و بخصوص در مورد افغانستان مطرح شد، اظهار كرد: من در اين تماس تلفني موضوع پژاك را مطرح كردم و اين كه اين گروهك آسيب هاي فراواني به ملت ما زده و مي زند و از آلمان دور از انتظار است كه فردي كه خود را رئيس اين گروهك مي خواند را در كشورش آزاد بگذارد كه بيانيه صادر كند و اقدامات گروهك خود را تشريح كند.
صالحي افزود: وزير خارجه آلمان نيز در اين مذاكره به ما گفت كه اگر سند و مدركي مبني بر تروريست بودن اين گروهك داريد آن را به ما ارائه دهيد تا پيگيري هاي لازم را انجام دهيم و ما هم به دنبال ارائه اسناد محكم خود در اين زمينه هستيم تا چنين افرادي كه دستشان به خون مردم آلوده است، در آلمان آزادانه به فعاليت هاي خود نپردازند.
حجت الاسلام والمسلمين مصلحي نيز در حاشيه جلسه هيأت دولت افزود: اين گروهك از جانب غرب حمايت مي شود و كشوري كه مسئول پژاك در آنجا ساكن است بايد پاسخگو باشد.
وي اضافه كرد: البته آنان در اين زمينه درخواست اسناد كرده اند كه ما در اختيارشان گذاشته ايم.
آقاي مصلحي افزود: طبيعي است اين گروهك كه ضربات شديدي خورده است اقدامات ايذايي و متقابلي صورت دهد اما آنها نمي توانند فعاليت گسترده اي كنند.

 



ميرتاج الديني خبر داد
نامه معرفي وزرا و لايحه افزايش تعداد نمايندگان اين هفته تقديم مجلس مي شود

معاون پارلماني رئيس جمهور اعلام كرد كه نامه معرفي وزراي وزارتخانه هاي جديد و لايحه افزايش تعداد نمايندگان مجلس سه شنبه يا چهارشنبه هفته جاري تقديم مجلس مي شود.
حجت الاسلام «سيدمحمدرضا ميرتاج الديني» در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره لايحه افزايش 20 نفر به تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: اين لايحه آماده شده است و با قيد يك فوريت به مجلس تقديم مي شود.
وي همچنين درباره معرفي وزرا به مجلس اظهار كرد: نامه معرفي وزرا آماده است و به همراه لايحه گفته شده در روز سه شنبه يا چهارشنبه به مجلس ارائه خواهد شد.

 



مسابقه چه كسي درازگوش تر است به فينال رسيد (خبر ويژه)

مقاله يك عضو حلقه جرس مبتني بر تخطئه تندروي و بي خردي اپوزيسيون جمهوري اسلامي و تاكيد وي بر اينكه همين تندروي ها باعث شد جمهوري اسلامي نيز شدت عمل به خرج دهد و قدرت عمل را از اپوزيسيون بگيرد، همچنان موجبات خشم و ابراز تنفر شديد را در محافل ضدانقلاب فراهم كرده است.
سايت ضدانقلابي بالاترين، ابراهيم نبوي نويسنده جرس را كسي معرفي كرد كه خطرناك تر از مارادوناست و گل به جبهه اپوزيسيون مي زند. بالاترين نوشت: همراهان جنبش سبز خواهشاً مارادونا را ول كنيد، يكي اين غضنفر را بگيرد. متاسفانه باز هم او گل به خودي زد و سخن زيدآبادي را كه توصيه كرده بود فقط طنز بنويسد و از جدي نوشتن خودداري كند، ناديده گرفت و اسباب خوشحالي روزنامه كيهان و سردبيرش حسين بازجو را فراهم كرد.
پايگاه خودنويس نيز ضمن انتشار يك كاريكاتور نوشت: از اتاق فكر اسب تروا بهتر از اين درنمي آيد. نوشته ابراهيم نبوي نه اتفاقي است و نه از سر ناآگاهي بلكه ربط مستقيم به هيجان ميزان مشاركت مردم در انتخابات دارد.
خودنويس، نويسنده جرس را متهم به دلقك بازي و سيرك بازي و درافشاني كرده و نوشت «اگر او قصد خودكشي داشت كامل موفق شد». خودنويس در عين حال كاريكاتوري را منتشر كرد كه در آن يك درازگوش به اسب تروا مي گويد «تو ديگه خيلي خري!».
نام اسب تروا با سناريوي مضحك مهاجراني و نبوي براي تسخير ميدان آزادي در 22بهمن 88 قرين شده است. ابراهيم نبوي در جريان دعوت به اغتشاش در بهمن ماه سال گذشته نيز با هيجان تمام معركه گيري مي كرد و مدعي بود جمعيت چند ميليوني خيابان ها را در برخواهند گرفت اما پس از سپري شدن وعده هاي دروغ، دچار نوعي افسردگي و احساس بيهودگي شد. برخي محافل ضدانقلاب به اعتبار همين رفتارهاي تند و پرنوسان و تمسخربرانگيز نويسنده جرس، وي را به غلط متهم مي كنند كه نفوذي جمهوري اسلامي است.
خودنويس درباره مواضع آشفته نويسنده جرس يادآور شده است: متاسفانه عده اي از ماها، فرق بين طنزنويس و يك انسان [...]، بي ادب و البته بي كاراكتر رو نميفهميم و به همين خاطر امكان داره كه بعضي از اين افراد، در شرايط بخصوصي از زمان، يك كم بادكنن و بزرگ شن، كه يقينا يك چيز موقتي خواهد بود و جاي مهمل گو و مزخرف باف، هميشه معلوم خواهد شد!
يه مشكل ديگه اينه كه يارو كه هجو ميگه، يابوش رم ميكنه و ورش ميداره و يكهو خودش رو در لباس مفسر ميبينه! انوقتم به كم راضي نيست كه مثلا مسابقات بين المللي يه قل و دو قل رو تفسير كنه، نه بابا يكراست ميره سراغ نتايج سياسي گرفتن از تحقيقات عميق جامعه شناسيش!
زنده باد ج.الف كه بايد با اين موجودات ارزان، و بدرد نخور و محصولات بي كيفيتشون سر كنيم.
فحاشي به طنزنويس فراري و شكستن همه كاسه و كوزه هاي ورشكستگي اپوزيسيون بر سر وي در حالي است كه اين مهره بخت برگشته پس از دو سال هيجان زدگي تند به اين نتيجه رسيده كه چيزي به اسم جنبش سبز وجود ندارد و اكثريت ملت ايران پاي جمهوري اسلامي ايستاده اند و به همين دليل با نظام بايد كنار آمد. وي همچنين به اين باور رسيده كه اپوزيسيون قدرت فهم و تحليل درست از شرايط را ندارد و كوركورانه در همان باتلاق هايي وارد مي شود كه طي 30 سال گذشته پا گذاشته اما عبرت نياموخته است.


 



اسرائيل نگران همان سونامي است كه رژيم آفريقاي جنوبي را غرق كرد (خبر ويژه)

نوام چامسكي منتقد و تحليلگر آمريكايي مي گويد همان سونامي كه رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي را نابود كرد، در حال حركت به سمت رژيم اسرائيل است.
وي در تحليلي كه از سوي ماهنامه «اين ديز تايمز» منتشر شده، ماجرا را چنين توضيح مي دهد: ماه مه امسال [ارديبهشت] در جلسه اي غيرعلني با حضور شمار زيادي از سران تجاري اسرائيل، عيدان عوفر، ابرمرد شركت هاي مادر (هلدينگ) هشدار داد «ما به سرعت داريم به آفريقاي جنوبي تبديل مي شويم. تك تك خانواده هاي اسرائيل ضربه را حس خواهند كرد.» نگراني اصلي آنها به جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر [شهريور] برمي گردد؛ جلسه اي كه در آن دولت خودگردان فلسطين قصد دارد تقاضاي به رسميت شناخته شدن كشور فلسطين را مطرح كند.
چامسكي ادامه مي دهد: دان گيلرمن سفير پيشين اسرائيل در سازمان ملل، به شركت كنندگان در همايش مذكور هشدار داد كه «از صبح فرداي روزي كه كشور فلسطين به رسميت شناخته شود و اين مسئله اعلام شود، روند دردناك و غم انگيزي شبيه آنچه در آفريقاي جنوبي گذشت، در كشور ما آغاز خواهد شد.» منظور او اين بود كه اسرائيل نيز به دولتي منزوي تبديل مي شود.
تحليلگر آمريكايي به ابعاد ديگري از اظهارات صهيونيست ها در جلسه سران تجاري اسرائيل اشاره مي كند و مي افزايد: صاحبان پول و زور، دولت اسرائيل را تشويق كردند كه طرح هايي مشابه پيشنهادهاي عربستان سعودي (اتحاديه عرب) و توافق غيررسمي ژنو 2003 را آغاز كند؛ توافق هايي كه در آنها مذاكره كنندگان رده بالاي فلسطيني و اسرائيلي جزئيات راههاي حل بحران بين دو كشور را ارائه دادند.
چامسكي درباره سونامي در انتظار رژيم صهيونيستي توضيح مي دهد: در ماه مارس ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل اقدام آتي سازمان ملل را يك «سونامي» خواند. هراس آنها از اين است كه دنيا اسرائيل را نه تنها به خاطر تن ندادن به قوانين بين المللي كه براي اعمال جنايتكارانه اش در كشوري اشغال شده كه توسط سازمان ملل به رسميت شناخته شده است محكوم كند. سوزان رايس سفير آمريكا در سازمان ملل مي گويد هيچ تهديدي بزرگتر از به رسميت شناختن كشور فلسطين توسط اعضاي سازمان ملل نيست. مطبوعات اسرائيلي مي گويند در اين صورت جنگ و خشونت پيش خواهد آمد.
چامسكي همچنين به سابقه معارضه آمريكا و اسرائيل با دموكراسي در فلسطين مي پردازد و يادآور مي شود: در فوريه 2006 پس از آن كه گزينه نامناسبي مثل حماس در انتخابات فلسطين- انتخاباتي كه آزادي و سلامت آن تاييد شده است- برنده شد، ايالات متحده و اسرائيل غزه را محاصره كردند. اين حصر در ژوئن 2007 پس از شكست يك كودتاي نظامي با پشتيباني آمريكا براي سرنگون كردن دولت منتخب شدت يافت. در ژوئن 2010، كميته بين المللي صليب سرخ- كه به ندرت چنين گزارش هايي صادر مي كند- محاصره غزه را به عنوان «يك مجازات دسته جمعي» كه «نقض آشكار» قوانين بشردوستانه بين المللي است محكوم كرد. اين محاصره جنايت آميز، نتيجه ادامه سياست آمريكا- اسرائيل از سال 1991 تاكنون است؛ سياستي كه غزه را از كرانه باختري جدا و به اين ترتيب تضمين كرد كه كشور فلسطيني هرگاه درآينده تشكيل شود، در عمل در محاصره قدرت هاي متخاصم- اسرائيل و ديكتاتوري اردن- قرار خواهد گرفت.

 



خاكستري ها كم كم آفتابي مي شوند (خبر ويژه)

فعالان وابسته به جبهه اصلاحات انتشار فهرستي اوليه از اسامي نامزدهاي اين جريان براي انتخابات مجلس را نه رد و نه تكذيب مي كنند.
به تازگي فهرستي از برخي مديران دولت هاي اصلاحات و سازندگي و برخي اصلاح طلبان ديگر در منابع خبري منتشر شده كه اسامي محمدرضا عارف، بيژن زنگنه، اسحاق جهانگيري، محسن هاشمي، حبيب الله بيطرف، علي اكبر محتشمي پور، مرتضي الويري، صادق خرازي، مرتضي حاجي، محمدجواد حق شناس، الياس حضرتي، هادي خانيكي، هادي خامنه اي، علي محمد حاضري، فاطمه راكعي، محمدرضا راه چمني، عيسي كلانتري، الهه كولايي، مجيد انصاري و رسول منتجب نيا را شامل مي شود.
الياس حضرتي كه نامش در اين فهرست وجود دارد، مي گويد من در جريان نيستم ولي رايزني ها ادامه دارد و به همين دليل اين ليست را نه تأييد و نه تكذيب مي كنم.
حضرتي اضافه كرد: در صورت تحقق شرايط لازم براي حضور در انتخابات تصميم نهايي را خواهيم گرفت.
هادي خامنه اي هم با اظهار بي اطلاعي از انتشار اين ليست آن را نه تاييد و نه تكذيب كرد.
اما علي محمد حاضري در گفت وگو با ايلنا اظهار داشت: فكر نمي -كنم جريان اصلي اصلاحات در فضاي بي اعتمادي فعلي، به تصميم و جمع بندي نهايي براي حضور در انتخابات برسد.
حاضري با اظهار بي اطلاعي از ليست منتشر شده اعلام كرد كه نظر خاصي در مورد ليست مورد نظر ندارد.
فرج كميجاني رئيس سابق شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نيز گفت: افراد مطرح شده در ليست اعلام شده براي ما محترم هستند ولي طرح اين مسائل ساخته و پرداخته ذهن كساني است كه بدشان نمي آيد به جاي اصلاح طلبان تصميم بگيرند.
محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت نيز گفته است: در حال حاضر اصلاح طلبان مشغول فعاليت هستند و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نيز براي تصميم گيري درخصوص نحوه حضور اين جناح در انتخابات آينده جلسات خود را برگزار مي كند.
اين نماينده اصلاح طلب مجلس هشتم افزود: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات طي هفته هاي اخير جلسات و نشست هايي برگزار كرده اما به اين دليل كه هنوز به جمع بندي كامل و دقيقي نرسيده فعلا سكوت اختيار كرده است.
وي گفت: آنچه همه اصلاح طلبان بر آن اتفاق نظر دارند اين مساله است كه بدون تغيير شرايط كنوني، شايد حضور اصلاح طلبان در انتخابات محلي از اعراب نداشته باشد.
اين سخنان در حالي است كه تابش پيش از اين به خبرگزاري فارس گفته بود شرط حضور در انتخابات اعلام برائت از فتنه گران است.

 



27 كشور اروپايي 27 سياست متفاوت در قبال ايران دارند (خبر ويژه)

سفير سابق ايتاليا در تهران معتقد است سياست خارجي 27 كشور عضو اتحاديه اروپا درباره ايران كمتر به اشتراك نظر مي رسد.
روبرتو توسكانو كه ارتباطاتي را با برخي گروههاي ضدانقلاب دارد در مصاحبه با وبلاگ «ايران در جهان» و درباره نقش اتحاديه اروپا در قبال ايران گفت: همسو كردن 27 سياست خارجي متفاوت باعث شده كه اتحاديه اروپا نقشي كوچكتر از ظرفيت واقعي اش به عهده بگيرد. درباره ايران بايد گفت كه به سختي مي توان ويژگي خاصي را در سياست اروپا ديد. مسئله اين است كه مواضع اروپا محافظه كارانه است.
وي با ابراز تاسف از اينكه غرب نتوانست در دوران رياست جمهوري خاتمي پرونده اتمي ايران را ببندد، گفت: در سال 2005-2004 هنوز دريچه فرصتي بود كه بر سر مسئله اتمي به توافق رسيد. در دولت ايران در آن زمان يعني در دوره خاتمي اين احتمال وجود داشت كه با مذاكرات نرم تر بتوان دولت ايران را به اتخاذ موضعي انعطاف پذيرتر و همسو با موضع سه كشور و آمريكا وادار كرد؛ قطعا آمريكا هم در تمام جريان، پشت سر سه كشور اروپايي حضور داشت ولي با دولت كنوني ايران وضعيت بسيار دشوارتر شده است. برداشت من اين است كه تنها راه خلاصي از اين ماجرا اين است كه گروه 1+5 به جاي فشار درباره غني سازي بر مطالبه ضمانت هاي بيشتر و كاراتر از دولت ايران براي اينكه برنامه هسته اي به جاي اهداف غيرنظامي به سوي پيشبرد مقاصد نظامي مورد بهره برداري قرار نگيرد، تمركز كند.
توسكانو امكان درگيري نظامي با ايران را نيز رد كرد و گفت: پس از فاجعه عراق، كار ناتمام و احتمالا غيرممكن افغانستان و وضعيت احمقانه ليبي كه در آن «ناتو» با تمام قدرتش از شكست يك حكومت خرده پاي درجه دوم در يك كشور كوچك ناتوان مانده، اميدوارم كه هيچ كس چنان ديوانه نباشد كه سوداي حمله نظامي به ايران را در سر بپروراند. حتي يكي از سران پيشين موساد كه قطعا نمي توان وي را طرفدار ايران و يا چيزي چون «كبوتر صلح» دانست، به تازگي گفته كه چنين كاري يك ديوانگي تمام عيار است. در واقع حمله، براي حكومت كنوني ايران بهترين هديه است. فراموش نكنيم كه با حمله صدام به جمهوري اسلامي نوپا چه اتفاقي پيش آمد؛ حكومت زير پرچم احساسات ملي گرايانه خود را تثبيت كرد.
وي در بخشي ديگر از مصاحبه خود مي گويد؛ « به سختي قابل تصور است كه اتفاقي كه در تونس يا قاهره افتاد در تهران هم پيش آيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14