(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرثيه اي براي پاسداران شهيد قم
محسني اژه اي : مجازات مرتكبان جرايم خشن تشديد مي شود
كدخدايي : نظر گرو ه ها در صلاحيت داوطلبان بي تاثير است
تاكيد گروه هاي مختلف اصولگرا بر پايبندي به مكانيسم 8+7
دبير شوراي نگهبان : برخي با افزايش راي مي خواهند مقابل ولايت صف آرايي كنند
سردار نقدي: ترور شهيد رضايي نژاد بي اساس بودن ادعاي شكاف بين نسل هاي انقلاب را اثبات كرد
كميته حقوق بشر مجلس به كمپين حمايت از قرباني امپراطوري مرداك پيوست
سومين هيئت مصري فردا به تهران مي آيد
«حافظ اسرار» رونمايي شد
سجادي: صالحي به دعوت لاوروف مردادماه به مسكو سفر مي كند
آغاز مذاكرات كارشناسي روسيه و آمريكا درباره طرح گام به گام لاوروف



مرثيه اي براي پاسداران شهيد قم

محمد خامه يار
من مثل همه آنان كه سردار شهيد حاج عباس عاصمي و حاج محمود احمدي تبار را سال ها از نزديك مي شناختند و چهار شهيد عزيز ديگري كه پيكرهاي خونين آنان را بر دوش گرفتند و در گلزار شهدا به خاك سپردند بر اين اعتقادم كه آن عزيزان در يك حادثه تروريستي به شهادت نرسيدند بلكه حضور در ملكوت اعلي براي آنان مقدر شده بود كه در اين دنياي پرهياهو و فارع از معنويت به سوي آسمان جاودانگي، پر و بال گشودند. من براي باور و اعتقادي كه دارم خود را با دلايلي قانع كرده ام.
اول اين كه: وقتي حاج عباس عاصمي براي خداحافظي پيش مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه قم رفته بود آن سيد بزرگوار دعا كرد كه پيروز بازگردند ولي حاج عباس تبسمي زد و گفت دعا كنيد شهيد شويم!
دوم اين كه: وقتي عباس خداحافظي كرد دستي بر كمر حاج محمود احمدي تبار زد و خاطره سفر عمره و حج تمتع را به ياد آورد و گفت با هم يك بار رفتيم عمره يك بار هم رفتيم سفر حج اين بار مي رويم كربلا!
نگاه مادر پير حاج محمود، متفاوت از نگاه هميشه او بود. متفاوت از نگاه هايي كه وقت خداحافظي در دوران دفاع مقدس به حاج محمود داشت. نگاهي از جنس وداع آخر. وقتي حاج محمود خداحافظي كرد و رفت، مادر آه سردي از سويداي وجود كشيد و خطاب به اطرافيان گفت محمود فقط دو روز ديگر مهمان ما خواهد بود...
سوم اين كه: همين سيزدهم رجب امسال بود. كه وقتي حاج محمود و حاج عباس از سفر بازگشتند حاج عباس، خوابي را براي يكي از دوستانش نقل مي كند كه اميرمومنان را در عالم رويا مي بيند و حضرت انگشتري را به او هديه مي دهد و خطاب به او مي فرمايد: تو از مايي...
چهارم: در يكي از محافلي كه چندي پيش برگزار شد فيلمبردار شروع مي كند از چهره افراد تصوير برداشتن. در ميان آن جمع، يكي از بچه ها فرياد مي زند از حاج عباس فيلم بگير. حاج عباس شهيد مي شود بعد دنبال فيلمش نگرديد...
پنجم؛ اينها يادگاران دفاع مقدس بودند و محب اهل بيت عليهم السلام. خادم حرم حضرت معصومه (س) و همه نيروهاي سپاه علي بن ابي طالب(ع). همه جا با هم بودند. آخرين نماز را به جماعت با هم خواندند و در حادثه تروريستي كه دست گروهك پژاك به آن آلوده شد، آنها بال در بال در آسمان شهادت پركشيدند و رفتند.
پدر شهيد مهدي خبير آمده بود بهشت معصومه(س) قم براي وداع با پيكر فرزندش و تا نگاه همرزمان آقا مهدي به او افتاد روي جنازه مهدي را پوشاندند. پدر آمد گفت چرا روي جنازه پسرم را پوشانديد، مي خواهم ببينم دسته گل و تنها پسرم را چه جور تقديم خدا كردم!... توي مراسم تشييع هم پدر مهدي تنها مي رفت. تسبيحي به دست داشت و آهسته ذكر خدا را زمزمه مي كرد. حتي پيراهن مشكي به تن نكرده بود.
و اينها دلايل مقدر بودن شهادت براي آنان بود و شايد خود به اين راز پي برده بودند و شايد ديگران!

 



محسني اژه اي : مجازات مرتكبان جرايم خشن تشديد مي شود

سخنگوي قوه قضاييه از تصميم جدي دستگاه قضا براي برخورد قاطع با جرايم خشن و مصرف كنندگان و حمل كنندگان مواد مخدر خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه اي ديروز در شانزدهمين نشست خبري خود با رسانه ها ضمن محكوم كردن جنايت و ترور هاي اخير در كشور گفت : قوه قضائيه مصمم است كه نسبت به جرايم خشن از قبيل سرقت، تجاوز به عنف، آدم ربايي و هرگونه شرارتي از اين دست كه امنيت جامعه را به خطر بيندازد برخورد قاطع داشته باشد و رياست محترم قوه هم بارها به روساي دادگستري ها تاكيد كردند كه بايد نسبت به اين موضوعات خودشان شخصا پيگيري كنند تا پرونده ها به سرعت دنبال شود و در همين راستا از ديوان عالي كشور خواستم شعبات مخصوص تعيين شود تا خارج از نوبت به چنين پرونده هايي رسيدگي كنند. اين پرونده به دادگاه ارسال شده است.
محسني اژه اي افزود: در همين راستا طي چهار ماهه اول امسال 54 نفر محكوم شدند كه حكم 45 نفر از اين ها اجرا شده است. پرونده هاي ديگري هم پيگيري شده كه عمدتا به دادگاه رفته اند مثل پرونده خميني شهر و كاشمر كه در حال رسيدگي هستند. دو مورد پرونده ديگر در تهران هم به دادگاه رفته است .
وي تاكيد كرد : به اشرار هشدار مي دهيم كه مطمئن باشند ما در برخورد با كساني كه با سلاح سرد و چه با سلاح گرم امنيت مردم را به خطر مي اندازند اغماض نمي كنيم و طبق قانون و شرع اگر كساني با سلاح گرم و يا سرد موجب اخافه و وحشت مردم شوند به عنوان محارب با آن ها برخورد مي شود، بنابراين فرقي ميان سلاح سرد و سلاح گرم در خصوص اخافه الناس نيست .
رسانه ها از ايجاد التهاب
در كشور پرهيز كنند
محسني اژه اي خطاب به رسانه ها تاكيد كرد كه مواظب باشند در فرآيند انتقال مطالب و اطلاع رساني در جامعه التهاب ايجاد نكنند و گفت : حتي اگر در جايي ديديد صحبت هاي من باعث ايجاد التهاب مي شود بايد طوري آن ها انعكاس داده شوند كه از التهاب جامعه كم كند .
منع تعقيبي در پرونده كهريزك صادر نشده است
وي با رد مطالب منتشر شده مبني بر تبرئه قضاتي از پرونده كهريزك گفت: اين پرونده كه به علت رفع نقص به دادسرا بازگردانده شده بود هنوز به دادگاه بازنگشته است .
وي افزود: بر اساس آنچه در روزنامه ها آمده بود بعضي ها گفتند افرادي تبرئه شده و بعضي مطالب ديگري نوشتند اما درستش اين است كه قبلا يعني حدود دو سال پيش يا كمتر از آن نسبت به كساني كه در اين پرونده قاضي بودند شكاياتي شده بود. نسبت به اين پرونده در دادسرا قرار منع تعقيب صادر شده بود، به اين قرار اعتراض مي شود، دادگاه اعلام نقص مي كند و پرونده را به دادسرا برمي گرداند .
وي ادامه داد: يكي از نقص ها اين بود كه بايد از يكي از مراجع قانوني يا شبه قانوني استعلام كنيد كه آيا ادعاي متهم مورد تاييد قرار مي گيرد يا خير كه من قبلا اعلام كردم كه چون هنوز جواب استعلام نماينده پرونده هنوز باز مانده و به دادگاه برنگشته است، پس در واقع قرار منع تعقيبي هنوز صادر نشده است .
درباره ليست 250نفره
رئيس جمهور
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوي قوه قضاييه در موضوع ارايه ليست مفسدان اقتصادي از سوي رئيس جمهور گفت: به بعضي از اين موارد قبلا رسيدگي شده است، به بعضي هم نمي شود مفسد اقتصادي اطلاق كرد، افرادي بودند كه معوقات بانكي داشتند و برخي تخلف اقتصادي داشتند، بعضي هم كه متهم به فساد اقتصادي هستند پرونده شان در حال رسيدگي است.
حمايت كشورهاي عراق
و تركيه از اقدامات
ضد تروريستي ايران
خبرنگاري پرسيد كشورهاي عراق و تركيه از اقدامات ضد تروريستي ايران در داخل اين دو كشور و مرزهاي ايران حمايت كرده اند آيا اين يك سياست جديد است كه محسني اژه اي در پاسخ گفت: نه تنها كشورهاي همسايه ما يعني تركيه و عراق از اقدامات ضدتروريستي حمايت مي كنند بلكه ما معترضيم نسبت به ساير كشورها كه چرا آنها از اقدامات ضدتروريستي حمايت نمي كنند. چرا آن هايي كه علم مبارزه با تروريسم را گرفته اند اعلام انزجار نمي كنند لذا همكاري عراق، تركيه، ايران و هر كشور همسايه ديگر كه بخواهد عليه تروريست هاي جنايتكار اقدام كنند يك امر بسيار طبيعي، انساني و قانوني است .
وي ادامه داد: همين اقدام تروريستي كه در نروژ انجام شده است را چه كسي مي تواند حمايت كند و آن را محكوم نكند؟ آيا اگر بخواهند عامل اين جنايت را محاكمه كنند مي شود ضد حقوق بشر يا عين دفاع از حقوق بشر است؟
پرونده متهم به ايجاد التهاب در بازار ارز
در حال رسيدگي است
وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با دستگيري فردي كه متهم به ايجاد التهاب در بازار ارز است، گفت: نسبت به فردي كه در خصوص مسائل ارز بازداشت شده مساله در حال رسيدگي است كه جزئياتش در آينده مشخص مي شود و اينكه آيا اخلال در نظام پولي و ارزي كشور هست يا خير در حالي رسيدگي است .
تكذيب بازداشت بقايي
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه نشست خبري اش با نمايندگان رسانه هاي گروهي به برخي سوالات ديگر پاسخ گفت. او خبر بازداشت و سپس آزادي بقايي را نيز تكذيب كرد .
آتش سوزي در ساختمان
مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال پيگيري است
دادستان كل كشور همچنين در خصوص آتش سوزي در ساختمان مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: سيستم اطلاعاتي و قضايي پيگير موضوع هستند و در مورد اينكه كسي دستگير شده باشد يا خير، حضور ذهن ندارم.

تلاش ما بر رسيدگي سريع
به پرونده هاست
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي در خصوص عملكرد دفاتر پيشخوان قضايي گفت: در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اين اقدام به صورت آزمايشي شروع شده و در حال توسعه است. در ساير بخش هاي قوه قضاييه نيز بايد زيرساخت ها آماده و تكميل شود تا اين اقدام به خوبي توسعه يابد.
اگر نورچشمي هايي مي شناسيد كه خوردند و بردند
معرفي كنيد!
خبرنگار ديگري سوال كرد چرا قانون «از كجا آوردي؟» درباره سرمايه برخي افراد اجرا نمي شود؟ كه سخنگوي دستگاه قضايي پاسخ داد: اينكه در بانك و يا غير از بانك، اعمال نفوذي صورت گيرد، اين گونه اقدامات وجود دارد و موارد مطرح شده نيز دنبال مي شود. سازمان هاي نظارتي نيز اين موضوع را پيگيري مي كنند؛ البته خيلي اوقات گزارشاتي در مورد فرد يا افرادي ارائه مي شود كه پس از بررسي ها صحيح نبودن آن مشخص مي شود و اين در حالي است كه سازمان هاي نظارتي ماه ها بر روي آن كار مي كنند. اگر شما نيز از اين نورچشمي ها مي شناسيد كه بردند و خوردند، مدارك خود را ارائه دهيد، ما موضوع را بررسي مي كنيم. در خصوص قانون نيز اصلي در قانون اساسي وجود دارد. در خصوص آن نيز در مجلس قانون وضع شده است و آن قانون نيز افرادي را احصا كرده كه چه كساني شامل آن مي شوند.
ميزان مجازات پرونده هاي موادمخدر از نوع شيشه
محسني اژه اي در خصوص رسيدگي به پرونده هاي موادمخدر از نوع شيشه نيز اظهار كرد: در قانون، شيشه در رديف هروئين قرار گرفته است و اگر چنانچه مواد مخدر از قبيل هروئين، كراك و شيشه از 100 گرم به بالا بود چه براي بار اول و چه دوم و چه حمل و نگهداري آن اعدام به دنبال دارد. اگر اين موادمخدر را وارد زندان كنند حتي اگر زير 100 گرم هم باشد حكم آن اعدام است و اگر وارد زندان هم نكنند، بالاي 100 گرم هم نباشد، بار اول هم باشد و فقط نگهداري يا حمل كرده باشد حكم آن اعدام نيست بلكه حبس ابد است.
تروريست ها منتظر عواقب اقدامات خود باشند
به گزارش ايسنا ،از سخنگوي دستگاه قضايي در خصوص اهداف انجام ترورهاي اخير سوال شد كه وي گفت: ترور نيروهاي نخبه و دانشمندان ما كار چه كساني مي تواند باشد؟ چه كساني مي خواهند فردي دانشجو يا نخبه را ترور كنند؟ روحاني را از بين ببرند؟ اينگونه اقدامات از سوي كساني انجام مي شود كه با ماهيت جمهوري اسلامي مخالف هستند و نمي خواهند ببينند كه نظام ما با توجه به محدوديت ها در زمينه هاي مختلف قوي تر و محكم تر عمل مي كند و طبيعي است كه اينگونه اقدامات را انجام مي دهند و از نظر ما ترور يكي از پست ترين اقدامات است. بر اين اساس بايد منتظر عواقب اقدامات خود باشند.

 



كدخدايي : نظر گرو ه ها در صلاحيت داوطلبان بي تاثير است

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: موضع شوراي نگهبان در خصوص انتخابات مجلس نهم مانند گذشته اجراي دقيق و صحيح قانون است.
عباسعلي كدخدايي در همايش روساي هيات هاي نظارت و دفاتر استاني شوراي نگهبان گفت: رؤساي دفاتر استاني و هيات هاي نظارت بايد با رعايت قانون و دقت به بررسي صلاحيت ها بپردازند و نسبت به داوطلبان، موضع بي طرف داشته باشند.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: ملاك ما در بررسي صلاحيت داوطلبان، رفتار مطابق قانون است و اگر رفتار افرادي مطابق قانون نباشد بايد بدون هراس جلوي آنها ايستاد.
عضو هيأت مركزي نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ضمن انتقاد از عدم تصويب قانون جامع انتخابات گفت: انتظار ما اين بود كه با تصويب قانون جامع انتخابات، ديگر شاهد تداوم برخي از مشكلات موجود در روند برگزاري انتخابات نباشيم.
كدخدايي تصريح كرد: به عنوان مثال در قانون جامع انتخابات بايد «شرايط احراز شايستگي هاي داوطلبان» نيز روشن مي شد تا روند بررسي صلاحيت ها دقيق تر باشد. متاسفانه دولت و مجلس براي رفع مشكلات قانون انتخابات، اقدام جدي نكردند.
سخنگوي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات افزود: نظر افراد و گروه ها در بررسي صلاحيت داوطلبان تأثيري نخواهد داشت.
كدخدايي در بخش ديگري از اظهارات خود ضمن تبيين ترفندهاي دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي گفت: طي 32 سالي كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد، دشمنان انقلاب اسلامي مدام طرح نويني را عليه نظام در پيش گرفته اند.
وي با اشاره به برخي از توطئه هاي اخير استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي گفت: دشمن سعي دارد در جهت ايجاد ترديد در اعتبار انتخابات اقداماتي را انجام دهد.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به فتنه 88 گفت: انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري سالم، صحيح و براساس قانون صورت گرفت و كساني كه ادعاهاي نادرستي را مطرح كردند، مستندات و مداركي براي ادعاهاي خود ارائه نكردند.

 



گزارش خبري كيهان
تاكيد گروه هاي مختلف اصولگرا بر پايبندي به مكانيسم 8+7

سرويس سياسي-
پيشرفت چشم گير فرآيند وحدت اصولگرايي، امروز نتايج قابل توجهي را به دنبال داشته و اجماع تمامي گروه هاي اصولگرا بر ساز و كار 8+7، زمينه مناسبي را براي ادامه همين روند فراهم كرده است.
با قطعي شدن اعضاي 7 نفره كميته داوري و تكميل اكثر گزينه هاي گروه 8 نفره، تمامي اضلاع بدنه اصولگرايي توانسته اند به طور جدي پايبندي خود را به اين مكانيسم به اثبات برسانند.
حرف و حديث درباره برخي جبهه هاي تازه تأسيس نيز به خوبي فيصله پيدا كرد و كوچكترين خللي به اين روند فزاينده وحدت وارد نساخت.
در اين رابطه حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني، حجت الاسلام روح الله حسينيان، غلامحسين الهام و صادق محصولي به عنوان نمايندگان جبهه پايداري نيروهاي انقلاب اسلامي عصر روز يكشنبه با آيت الله مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز تهران ديدار و گفت وگو كردند.
اين نمايندگان در اين ديدار با يادآوري نقل قول هاي مطرح شده از آيت الله مهدوي كني در برخي از رسانه ها مبني بر نارضايتي از اعلام موجوديت، فعاليت و برگزاري همايش جبهه پايداري، نظر ايشان را جويا شدند. آيت الله مهدوي كني با تكذيب اين نقل قول ها تأكيد كرد: منظور من وحدت ميان اصولگرايان بود و توصيه كردم كه اين جبهه نيز با ساير اصولگرايان همكاري كند نه اينكه تشكيلات موازي ايجاد كند. در عين حال، تمام جريان هاي سياسي نشست و همايش برگزار و سخنران دعوت مي كنند كه در مورد جبهه پايداري نيز مانعي ندارد.
در ادامه اين جلسه نمايندگان جبهه پايداري نيروهاي انقلاب اسلامي نقطه نظرات و پيشنهادهاي خود را در مورد تعداد، نحوه چينش اعضا و تركيب نهايي كميته اصولگرايان عنوان كردند و يادآور شدند كه پيشنهادهايشان در جهت تحقق وحدت واقعي اصولگرايان است.
آيت الله مهدوي كني نيز نمايندگان حاضر از جبهه پايداري در اين جلسه را برادران انقلابي، دلسوز و متدين خواند و بر ادامه فعاليت اين جريان تاكيد كرد.
وي همچنين تشكيل كميته اصولگرايان را منوط به اعلام نظر نهايي جبهه پايداري در مورد نمايندگان خود در اين كميته دانست و تصريح كرد كه در اسرع وقت اين كار انجام شود.
جبهه پايداري البته پيش از اعلام موجوديت نيز دو نماينده در اين كميته داشت كه تحت عنوان حاميان گفتمان سوم تير از آنها ياد مي شد. با اين فرض به نظر مي رسد هيچ مشكلي در تعيين نمايندگان و تشكيل اين كميته وجود نداشته باشد.
محسن رضايي و اعضاي جبهه ايستادگي هم توانستند از سوي ديگر، پايبندي خود را به سازوكار 8+7 اعلام كنند. اين اقدام البته با پيشنهاد رضايي و با تاييد تلويحي آيت الله مهدوي به سرانجام رسيد.
رضايي در مطلبي كه در سايت شخصي اش منتشر كرد، با اعلام اينكه جمعي كه با محوريت آيت الله مهدوي كني دور هم جمع شده اندافراد شايسته اي هستند، افزود: اگر اضافه شدن افرادي به اين جمع، تصميم گيري اصول گرايان را سخت مي كند نبايد به اضافه شدن افراد جديد اصرار كرد ولي اين مساله هم نبايد بهانه اي براي كنار گذاشتن بقيه اصول گرايان از تصميم گيري ها شود.
وي ادامه داد: پيشنهادم اين است كه در اين صورت لزومي ندارد كه اعضاي (8+7) تنها نماينده يك جريان باشند بلكه هر كدام از پانزده نفر مي توانند نماينده چند جريان باشند.
دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: «اصرار بر تعلق اين پانزده نفر به جريان هاي خاص مي تواند نوعي قوم گرايي را تقويت كند در حاليكه اگر هر كدام از آقايان، نماينده چند جريان باشند اصول گرايي تفسير عملي و واقعي به خود مي گيرد و سهم خواهي حذف مي شود.»
رضايي خاطر نشان كرد: به نظر من تمام پانزده نفر مي توانند نماينده همه جريانات اصول گرا باشند و براي اينكه هر شخص و جرياني بتواند نظرات خود را به درون كميته منتقل كند مي تواند يكي از اعضاي فعلي را به عنوان نماينده خود تعيين كند.
وي افزود: مهم تعامل و مشاركت همه جريانات اصول گرا در تصميم گيري هاست و اين مساله بدون حضور در كميته (8+7) امكان پذير نيست.
رضايي پيشنهاد داد: حضور در كميته يا به صورت نماينده اختصاصي صورت مي گيرد يا نماينده عام، به اين معني كه هر فردي از كميته، بتواند نماينده چند جريان سياسي از اصولگرايان باشد.
در همين حال آيت الله مهدوي كني در گفتگو با مهر، درباره عدم حضور نماينده محسن رضايي در كميته هشت نفره اصولگرايان اظهار داشت: وي مي تواند نظرات و ديدگاه هاي خود را به كميته اصولگرايان اعلام كند و درباره اين نظرات تصميم گيري مي شود.
وي خاطر نشان كرد: حتي رضايي مي تواند كانديداهاي مورد نظر و شاخص هاي مدنظر خود را اعلام كند تا كميته اصولگرايان آن را مورد بررسي قرار دهد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز در ادامه درباره درخواست برخي از رجال سياسي براي پيوستن نمايندگان آنها به كميته هشت نفره گفت: اگر بخواهيم براين اساس حركت كنيم بايد به تعداد مجلس شوراي اسلامي نماينده در كميته اصولگرايان معرفي كنيم.
از سوي ديگر اعضاي شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين هم در جلسه هفتگي خود بر ضرورت پايبندي به ساز و كار جامعتين و كميته 8+7 تاكيد كردند.
همين يكپارچگي در اعلام پايبندي به كميته 15 نفره البته روند تكميل گزينه ها را هم تسريع بخشيده است. جبهه پيروان امام و رهبري در اين ميان شهاب الدين صدر را به عنوان يكي از گزينه هاي قطعي خود معرفي كرده، اما گزينه دوم آنها همچنان مشخص نيست.
حجت الاسلام خاموشي هم به عنوان نماينده قاليباف قطعي شده اما لاريجاني هنوز نتوانسته نماينده اي را در اين كميته بنشاند، البته اين پرسش نيز همچنان بي جواب مانده كه وي به عنوان يكي از سران قوا مي تواند در فعاليت هاي انتخاباتي فعاليت كند يا خير؟ به هر حال به نظر مي رسد با اين پيشرفت قابل توجه شكل گيري و تكميل اين كميته، پيش بيني فدايي به موقع محقق شود. وي هفته گذشته گفته بود كه احتمالا جلسه 15 نفره كميته وحدت اصولگرايي تا دو هفته ديگر برگزار شود.

 



دبير شوراي نگهبان : برخي با افزايش راي مي خواهند مقابل ولايت صف آرايي كنند

دبير شوراي نگهبان با هشدار نسبت به قدرت طلبي برخي منحرفان گفت: به عنوان يك وظيفه شرعي و امر به معروف، بايد براي روشن كردن مسائل و افزايش بصيرت مردم تلاش كرد.
آيت الله احمد جنتي طي سخناني در همايش روساي هيات هاي نظارت و دفاتر استاني شوراي نگهبان با گراميداشت ايام مبارك شعبان و توضيح فرازهايي از مناجات شعبانيه و با تاكيد بر استقبال از ماه مبارك رمضان تصريح كرد: اميدواريم در روزهاي باقيمانده ماه شعبان بتوانيم خود را براي ماه مبارك رمضان آماده كنيم.
وي ادامه داد: طي اين 32 سال، شوراي نگهبان اقداماتي انجام داده است كه اميدواريم مورد رضايت خداوند متعال باشد و لازم است با بررسي عملكرد گذشته اگر اشتباهي صورت گرفته است، براي جبران آن بكوشيم.
رئيس هيات مركزي نظارت بر انتخابات افزود: بايد نسبت به آينده نيز هوشيار باشيم و اگر با وجود سعي و تلاش، لغزشي صورت گرفت و عمدي نبود، خداوند متعال با نظر عفو به آن مي نگرد.
آيت الله جنتي با اشاره به اهميت انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي و به خصوص اهميت انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد نقش خود را درست و دقيق انجام دهيم تا انتخابات بهتر از گذشته برگزار شود.
وي افزود: اين نظام برپايه شعائر الهي تشكيل شده است و بايد با انجام درست وظايف خود، به تقويت نظام كمك كنيم تا ان شاءالله رفتار ما مورد توجه خداوند و رضايت مردم و خانواده هاي شهدا واقع شود.
آيت الله جنتي با اشاره به اهميت ولايت در آموزه هاي اسلامي گفت: همانگونه كه از نماز و روزه انسان سوال خواهد شد در خصوص ولايت پذيري انسان هم سوال خواهد شد و اگر انسان در اين خصوص مشكلي داشته باشد نماز و روزه انسان هم مقبول نخواهد بود.
دبير شوراي نگهبان در ادامه به تبيين علل دشمني استكبار جهاني و برخي از عوامل آن، با سه نهاد ولايت، روحانيت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: دشمن براي از بين بردن مسأله ولايت و يا ناكارآمد ساختن آن تلاش مي كند.
وي افزود: توطئه ديگر دشمن برخورد با روحانيت است و عوامل دشمن مي كوشند روحانيت را منزوي سازند.
آيت الله جنتي گفت: دشمن با سپاه نيز دشمني مي كند چون سپاه را موجب تقويت نظام مي داند.
آيت الله جنتي با تأكيد بر اهميت روشنگري گفت: به عنوان يك وظيفه شرعي و امر به معروف، بايد براي روشن كردن مسائل و افزايش بصيرت مردم تلاش كرد. البته بصيرت مردم را بايد كساني بالا ببرند كه خود بصيرت دارند و راه را پيدا كرده اند.
آيت الله جنتي تصريح كرد: براي برخي افراد و جريان ها تنها رأي مهم است و مي خواهند با افزايش رأي خود، براي صف آرايي در برابر ولايت و روحانيت اقدام كنند.
وي با اشاره به وقايع صدر اسلام و امدادهاي الهي به مسلمانان در جنگ بدر، افزود: بايد با توكل به خداوند متعال و درخواست نصرت الهي تلاش كنيم و نتيجه امور را نيز به خداوند متعال تفويض كنيم.
رئيس هيأت مركزي نظارت بر انتخابات افزود: بايد تلاش كنيم كار ما در امر نظارت بر انتخابات، وفق قانون و بدون اشتباه باشد و اگر ديگران هم دچار اشتباه مي شوند با تذكر، آنها را به راه درست راهنمايي كنيم.
وي افزود: تاييد بي جاي افراد فاقد صلاحيت و يا رد صلاحيت نابه جاي افراد، گناه است و بايد به عنوان وظيفه شرعي، پاسخگوي عمل خود باشيم.
وي ياد آور شد: اگر امور را به خدا واگذار كنيم خداوند ما را از خطا حفظ مي كند.

 



سردار نقدي: ترور شهيد رضايي نژاد بي اساس بودن ادعاي شكاف بين نسل هاي انقلاب را اثبات كرد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اعلام كرد كه ترور رضايي نژاد، تبليغات پوچ دشمن را كه مي كوشيد با القاي شكاف بين نسل ها، انقلاب را منحصر در نسل اول جلوه دهد به اثبات رساند.
محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ترور دانشجوي نخبه با تاكيد بر اين مسئله كه طراح اصلي اين جنايت فجيع، رژيم حاكم بر آمريكاست، گفت: طراح اين قبيل جنايات رژيم حاكم بر آمريكاست كه به خاطر آسيب پذيري اش در برابر واكنش هاي انقلابي، اجراي جناياتش را به رژيم صهيونيستي كه يك موجوديت بسته و محدود دارد واگذار مي كند.
وي با اشاره به اين مطلب كه هيچ دادگاه عادلي در جهان حاضر نيست به جنايات آمريكا و رژيم صهيونيستي رسيدگي كند، تاكيد كرد: امروز براي اين كه بتوانيم امنيت را در داخل كشور ايجاد كنيم، چاره اي نداريم جز اينكه رژيم صهيونيستي را از صفحه روزگار محو كنيم و تنها در اين صورت است كه دانشمندان ما با امنيت كامل مي توانند به جهاد علمي خود بپردازند.
نقدي در خصوص علت اقدامات مذبوحانه آمريكا و رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن نخبگان علمي كشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامي در نزد ملت هاي جهان به عنوان يك الگوي متعالي شناخته مي شود و آنچه كه بر سرعت الگو شدن ما در جهان افزوده است، پيشرفت هاي شگرف علمي است كه با تلاش دانشمندان جوان كشورمان حاصل شده است. ملت هاي جهان هنگامي كه مي بينند جمهوري اسلامي علي رغم همه تحريم ها و دشمني هاي قدرت هاي زورگو، مستقلا به عظيم ترين پيشرفت هاي علمي دست يافته است، انگيزه شان براي مبارزه با آمريكا بيشتر مي شود و استكبار جهاني با ارتكاب چنين جناياتي به خيال خام خود مي كوشد دانشمندان ما را از جهاد علمي شان منصرف كند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين مطلب كه شهيد رضايي نژاد اولين شهيد نسل سومي است كه هدف ترور صهيونيست ها قرار گرفته است، تصريح كرد: اين ترور، تبليغات پوچ دشمن را كه مي كوشيد با القاي شكاف بين نسل ها، انقلاب را منحصر در نسل اول جلوه دهد به اثبات مي رساند.

 



كميته حقوق بشر مجلس به كمپين حمايت از قرباني امپراطوري مرداك پيوست

10 عضو كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي به كمپين حمايت از «شان هور» خبرنگار مقتول هفته نامه «نيوز آود ورلد» (قرباني امپراطوري مرداك) پيوستند.
زهره الهيان نماينده و مردم تهران و رئيس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به تشكيل كمپين حمايت از «شان هور» خبرنگار مقتول هفته نامه «نيوز آو د ورلد»- قرباني امپراطوري مرداك- گفت: همه 10 نماينده اي كه عضو كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي هستند، در حمايت از شان هور به اين كمپين پيوستند.
وي در اين باره افزود: شان هور به دليل افشاي شنود مكالمات و مفاسد گروه تحت امر رابرت مرداك كشته شد؛ گروهي كه مستقيماً تحت حمايت و هدايت صهيونيست ها به قتل رسيد.
رئيس كميته حقوق بشر مجلس تصريح كرد: اعضاي كميته حقوق بشر اين اقدام جنايتكارانه و قتل خبرنگار افشاگر را محكوم كرده و از جوامع بين المللي مي خواهد كه بدون ملاحظات سياسي نقض حقوق بشر در انگليس را بررسي و گزارشي به افكار عمومي ارائه كند.
براساس اين گزارش، كمپين حمايت از «شان هور» خبرنگار مقتول هفته نامه «نيوز آو د ورلد»- قرباني امپراطوري مرداك- روز گذشته توسط گروهي از مدافعان حقوق بشر و خبرنگاران ايراني تشكيل شده و ضمن حمايت از شان هور خبرنگار افشاگر انگليسي به دليل انجام رسالت خبرنگاري، از مجامع بين المللي چرايي قتل اين خبرنگار را مورد مطالبه قرار داده است.
اين كمپين در آدرس اينترنتي seanhoarblogfacom قابل مشاهده است.
72 تيرماه «شان هور» خبرنگار سابق هفته نامه «نيوز آود ورلد» كه گفته مي شود در انتشار اخبار مربوط به رسوايي شنود غيرقانوني مجموعه «رابرت مرداك» از شهروندان انگليسي دست داشت، در خانه اش به قتل رسيد و به اين ترتيب دور جديدي از جنجال ها در انگليس آغاز شد.
هور 74 ساله «اندي كولسون» سردبير سابق نيوز آود ورلد را به مشاركت در اين فعاليت غيرقانوني متهم كرده بود.

 



سومين هيئت مصري فردا به تهران مي آيد

سومين گروه از هيئت هاي تجاري، ديني و مردمي مصر فردا وارد تهران مي شود.
به نوشته روزنامه مصري «الاهرام»، هيئت تجاري شامل 12 تن از تجار مصري و نمايندگان شركت هاي بزرگ گردشگري كه به ايران سفر كرده اند اميدوارند از 30 ميليون گردشگر ايراني كه توان خريد خوبي نيز دارند، حداقل سهم سه ميليون نفري را از آن خود كنند.
هيئت ديني مصري نيز وارد شهر مشهد شده و قرار است تا در تهران به هيئت تجاري ملحق شود؛ هيئت سوم هم هيئت فني است كه عصر روز چهارشنبه (فردا) وارد تهران مي شود.
به نوشته الاهرام اين سومين هيئت مردمي مصري است كه بعد از انقلاب 25 ژانويه مصر عازم تهران مي شود.
در همين راستا «مجتبي اماني» رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره در گفت وگو با روزنامه اليوم السابع گفت كه انقلاب 25 ژانويه در مصر پيروزي بزرگي براي تمامي انسان هاي شريف و جوياي حق و حقيقت است.
وي با بيان اين كه ايران به دنبال تقويت روابط با مصر در تمامي زمينه ها از جمله شراكت در بخش سرمايه گذاري است، بر اهميت روابط تهران - قاهره اشاره كرد و گفت: نقش ايران در منطقه عربي نقشي بارز و برجسته است.

 



«حافظ اسرار» رونمايي شد

كتاب «حافظ اسرار» روز گذشته طي مراسمي در سراي اهل قلم رونمايي شد.
اين كتاب به عنوان «ارج نامه عارف واصل علامه سيدابوالحسن حافظيان» مقاله هايي را در بيان كرامات و ويژگي هاي عرفاني علامه حافظيان دربر دارد.
در اين آيين رونمايي، حجت الاسلام و المسلمين دكتر فاطمي نيا، حجت الاسلام و المسلمين سيدعباس موسوي مطلق، دكترعلي موسوي گرمارودي و عبدالقائم شوشتري، سخنراني كردند.
در اين اثر، مقالاتي از محمدرضا حكيمي، علي حكيمي، حكيمه دبيران و مرتضي عطايي خراساني درباره علامه حافظيان گرد آمده اند. همچنين بخشي از اين مقاله ها به بررسي و رمزگشايي كتاب «لوح محفوظ» علامه حافظي با موضوع علم اعداد اختصاص دارد.

 



سجادي: صالحي به دعوت لاوروف مردادماه به مسكو سفر مي كند

سفير كشورمان در مسكو اعلام كرد كه به دنبال دعوت وزير خارجه روسيه از همتاي ايراني خود براي سفر به اين كشور، صالحي مردادماه به مسكو سفر خواهد كرد.
«رضا سجادي» در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: وزير خارجه روسيه سه روز را براي انجام اين سفر در مردادماه پيشنهاد داده است كه در صورت نهايي شدن آن از سوي وزارت خارجه، اين سفر انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اهميت سفر وزير خارجه كشورمان به روسيه افزود: از آن جا كه حدود سه سال است سفري از جانب وزير خارجه كشورمان به روسيه انجام نشده است، قطعاً مي توانيم اين سفر را نقطه روشني در روابط دو كشور تلقي كنيم.
سجادي ادامه داد: در اين سفر دو طرف در مورد مسائل مورد علاقه دوجانبه، موضوعات منطقه اي و تحركات بين الملل گفت وگو خواهند كرد.
اين ديپلمات ايراني تصريح كرد: اگر لاوروف علاقه مند باشد ممكن است توضيحاتي در مورد طرحي كه درباره موضوع هسته اي ايران داشته است بدهد. تاكنون ما هيچ توضيحي راجع به جزئيات طرح «گام به گام» روسيه دريافت نكرده ايم.
سفير ايران در روسيه در مورد آخرين نامه اي كه از سوي روسيه به وزير خارجه كشورمان ارائه شده است، گفت: اين نامه در سفر مديركل وزارت خارجه روسيه در حوزه خليج فارس و خاورميانه به وزير خارجه تسليم شد كه در مورد مسائل منطقه اي بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14