(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار فدوي: انتقال نيروي دريايي سپاه به بندرعباس خشم آمريكا را برانگيخته است
فرمانده معظم كل قوا : نيروهاي دريايي ارتش و سپاه مكمل يكديگر هستند
آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه شد
آيت الله مصباح يزدي: هيچكس در كشور قابل مقايسه با رهبر انقلاب نيست
صدر: بيگانگان به شدت از موج بيداري اسلامي ترسيده اند
در پاسخ به برخي جوسازي ها پورمحمدي: اسكله غيرمجاز در كشور وجود ندارد
توضيحات وزير اطلاعات درباره ترور شهيد رضايي نژاد
به رغم تحريم هاي آمريكا صادرات ايران به عمان 40 درصد افزايش يافته است
پس از داگان و يادلين اشكنازي هم به صف مخالفان حمله به ايران پيوست
نخستين محموله شير خام ايران به خارج صادر شد
تشييع پيكر شهيد در ملكان
رئيس حفاظت محيط زيست شهرستان خبر داد مشاهده يك نوع پرنده ناياب در چابهار
تا پايان امسال صورت مي گيرد فرآوري 20 ميليون تن محصول كشاورزي در كشور
واكنش منطقه آزاد قشم به يك خبر
مدير عامل شركت نفت و گاز پارس: 8 ميليارد دلار اوراق مشاركت در پارس جنوبي منتشر مي شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي: ولايت فقيه بهترين مرجع حل اختلاف است
شهيد داريوش رضايي نژاد در آبدانان به خاك سپرده شد
آيت الله جعفر سبحاني: ساخت و پخش فيلم با نمايش چهره معصومان ممنوع است
اخبار ادبي و هنري



سردار فدوي: انتقال نيروي دريايي سپاه به بندرعباس خشم آمريكا را برانگيخته است

فرمانده نيروي دريايي سپاه در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، دليل سفر رهبر معظم انقلاب به بندرعباس را تشريح كرد.
دريادار علي فدوي در پاسخ به اين كه به نظر شما دليل سفر رهبر انقلاب به بندرعباس و حضور ايشان در جمع پاسداران و خانواده هاي آنان چه بوده است؟ اظهار كرد: از زماني كه نيروي دريايي سپاه با دستور فرماندهي كل قوا به بندرعباس انتقال يافت، پاسداران و خانواده هاي نيروي دريايي درخواست ديدار با رهبر انقلاب در تهران را داشتند، اما آقا فرمودند كه من خودم مي خواهم به ديدار خانواده ها بروم.
در همين سفر كه به همراه امير دريادار سياري به محضر ايشان رسيديم، حضرت آقا خاطره اي را از ايام تبعيد خود در ايرانشهر نقل كردند و گفتند كه تابستان به قدري آن جا گرم بود كه ما حتي نمي توانستيم از يك طرف حياط خانه به سمت ديگر آن برويم. دماي هوا در سايه بيش از پنجاه درجه و در غير سايه بيش از شصت درجه بود. اما مردم ايرانشهر مي گفتند اين جا از چهابهار بهتر است. به دليل اين كه چابهار يك شهر ساحلي و شرجي است.
از اين جهت انتقال نيروي دريايي و خانواده هاشان به اين شهرهاي ساحلي كشور مايه تشكر رهبر انقلاب شد. ايشان گرم ترين زمان را براي اين سفر انتخاب كردند. ضمن اين كه اين روزها گرم ترين روزهاي بندرعباس در چند سال اخير است.
وي در ادامه در پاسخ به اين كه از نظر نظامي انتقال نيروي دريايي سپاه به بندرعباس چه ثمراتي براي نيروي دريايي داشته است؟ گفت: ما در هشت سال جنگ تحميلي و به ويژه در يك و نيم سال آخر كه با آمريكا در دريا رودررو بوديم، تجربه كرديم كه هر وقت فرماندهان و مسئولين در كنار رزمندگان هستند، از شرايط و روال متفاوتي برخوردارند. وقتي رزمنده در كنار خودش و در مقابله با دشمن، فرمانده خود را مي ديد و وقتي فرماندهاني مثل شهيد باكري، شهيد همت، شهيد علي رضاييان، شهيد مهدوي و ... در كنار رزمندگان خود شهيد شدند، اين نيرويي فراتر از آن چيزي به رزمندگان ما مي داد كه بتوان گفت يا به تصوير كشيد.
الان خط مقدم جمهوري اسلامي دريا است. فرماندهان كل قوا هم تاكيدات بسياري بر اين موضوع داشته اند. آمريكا به عنوان دشمن ما از يك توانمندي نظامي درياپايه برخوردار است و سال هاي طولاني با استفاده از توان دريايي خود اين روند سلطه را دنبال كرده است. اگر آن ها بخواهند حركتي كنند، احتمالا از دريا خواهد بود. بنابراين طبيعي است كه نيروي دريايي بايد در برابر دشمن به مقابله برخيزد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه اضافه كرد؛ بنده در اولين روز انتصاب به فرماندهي نيروي دريايي سپاه در همان جلسه اول به مجموعه نيروي دريايي گفتم كه ما ديگر جلسه دوم را در تهران برگزار نمي كنيم. پاسداران و خانواده هاشان هم مثل هميشه پاي كار بودند. بدون هيچ دغدغه اي بيش از يك سال است كه در منطقه حضور داريم و اين رزمندگان به همراه خانواده شان در خط مقدم هستند. در بقيه مناطق جنوبي نيز از چابهار تا اروندرود مستقر هستند. اين استقرار تاثير مستقيمي بر توان رزمي جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت. ضمن اين كه ارتش و سپاه با همراهي و كمك هم مي توانند تكميل كننده يكديگر باشند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه همچنين در پاسخ به اين كه انتقال كامل نيروي دريايي سپاه به جنوب كشور چه بازتابي را در پي داشت؟ خاطرنشان كرد: بلافاصله پس از استقرار ما در تنگه هرمز و خليج فارس، عكس العمل ها از بالاترين رده سياسي تا بالاترين رده هاي نظامي آمريكا آغاز شد.
آمريكايي ها بارها نگراني خود را در اين باره اعلام كرده اند كه نمي دانند در برابر نيروهاي ايراني در چه وضعيتي قرار گرفته اند.

 



فرمانده معظم كل قوا : نيروهاي دريايي ارتش و سپاه مكمل يكديگر هستند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا صبح يكشنبه با حضور در قرارگاه مقدم نيروي دريايي ارتش-ناوگان جنوب، از نزديك در جريان فعاليتها و اقدامات يگانهاي دريايي ارتش در خليج فارس و درياي عمان و آبهاي آزاد قرار گرفتند.
به هنگام حضور رهبرانقلاب اسلامي در مركز كنترل فرماندهي ناوگان جنوب، فرماندهان منطقه دوم ولايت و منطقه سوم كنارك در ارتباط مستقيم تصويري، وضعيت مناطق عملياتي خود را تشريح كردند.
فرمانده كل قوا نيز از زحمات و تلاشهاي فرماندهان و نيروهاي اين مناطق، تشكر و قدرداني كردند. در ادامه بازديد حضرت آيت الله خامنه اي از قرارگاه مقدم نيروي دريايي ارتش-ناوگان جنوب، چگونگي استقرار يگانهاي دريايي ارتش در خليج فارس و درياي عمان و حوزه عملياتي آنها و نحوه آرايش يگانهاي دريايي فرامنطقه اي بيان شد.
عمليات يگانهاي ويژه نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد و حفاظت از كشتي هاي تجاري و نفتكش ها در مقابله با دزدان دريايي، بخش ديگري از توضيحات فرماندهان در مركز كنترل فرماندهي ناوگان جنوب بود.
فرمانده كل قوا همچنين با حضور در مركز ارتباطات قرارگاه مقدم، در پيامي راديويي به ناو جماران، از زحمات فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي ارتش در طراحي و ساخت ناو جماران تشكر كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس در جمع فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح مستقر در منطقه با اشاره به ظرفيت ها و عرصه هاي فراوان موجود براي پيشرفت بيشتر نيروهاي دريايي تاكيد كردند: گسترش حوزه تحرك و حضور نيروي دريايي در آبهاي آزاد و تامين زيرساخت هاي اين حضور، زمينه ساز تبديل شدن نيروي دريايي به يك نيروي راهبردي حقيقي است.
ايشان با اشاره به تاثيرات جهاني و پيام هاي عزت آفرين و اقتدار بخش حضور نيروي دريايي در باب المندب، خليج عدن، درياي سرخ و كانال سوئز افزودند: اين حضورها دشمن را به شدت دستپاچه و هراسناك كرد زيرا حضور مقتدرانه يگانهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آبهاي آزاد براي ملتها الهام بخش و اميدآفرين است.
رهبرانقلاب اسلامي تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران اهل تجاوز نيست ولي اهل حضور در آبهاي آزاد است زيرا آبهاي آزاد دنيا متعلق به همه و بستري براي انتقال فرهنگ است.
فرمانده كل قوا افزودند: نيروي دريايي با چنين مختصات راهبردي، براي سياست، عزت ملي و استقلال كشور نقش آفرين خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه را مكمل يكديگر خواندند و خاطر نشان كردند: دو نيروي دريايي داراي ابتكارات و نوآوريهاي خوبي هستند كه مي توانند تجربيات خود را به يكديگر منتقل كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر بر لزوم همكاري دستگاهها و سازمانهاي اجرايي با نيروهاي مسلح براي برطرف كردن نيازهاي پشتيباني نيروها و خانواده هاي آنان تاكيد كردند.
در ابتداي اين ديدار اميرسرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، حضور نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد و گسترش حوزه ماموريت خود را دستاوردي بزرگ دانست.
سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه نيز در سخناني با اشاره به انتقال ستاد نيروي دريايي سپاه به بندرعباس در مدت زمان كوتاه، گفت: نيروي دريايي سپاه با افزايش توانمنديهاي دريايي، موشكي و هوايي، امكان كنترل و نظارت خود را در خليج فارس گسترش و تعميق داده است.
همچنين امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در گزارشي از اقدامات اين نيرو گفت: تغيير و گسترش ماموريتها تا مدار 10 درجه، توسعه منطقه سوم دريايي كنارك، افزايش و ارتقاء پايگاههاي دريايي، اعزام ناو گروهها به آبهاي آزاد، نوسازي تجهيزات، ارتقاء سامانه هاي موشكي، و ارتقاء توانمنديهاي ارتباطي، جنگ الكترونيك و سايبري از جمله تلاشهاي انجام گرفته است.
سردار سرتيپ فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه نيز در گزارشي از فعاليتهاي اين نيرو گفت: برگزاري دوره هاي مختلف بصيرت براي كاركنان و خانواده هاي آنان، افزايش آمادگي هاي عملياتي، استقرار يگانهاي ويژه در برخي جزاير و مناطق حساس، افزايش سامانه هاي راداري، ارتقاء توان موشكي، و افزايش گشت هاي دريايي و هوايي از جمله اقدامات نيروي دريايي سپاه است.

 



طي حكمي از سوي رهبر معظم انقلاب
آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه شد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در حكمي آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي را به رياست هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه منصوب كردند.
«هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه» در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي تشكيل شده است.
متن حكم رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آيت الله جناب آقاي سيدمحمود هاشمي شاهرودي دامت بركاته
در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي، هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه به منظور بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط سه قوه تشكيل مي گردد و جنابعالي و آقايان: حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي، سيدمرتضي نبوي، عباسعلي كدخدايي و سيدصمد موسوي خوشدل به عنوان اعضاي آن هيئت عالي براي يك دوره پنج ساله انتخاب مي شويد. رياست هيات مذكور به عهده جنابعالي خواهد بود.
لازم است مسئولان عالي نظام خود در تعامل با يكديگر، روابط قوا را به نحو مطلوب تنظيم و اختلافات احتمالي را رفع كنند و كمال همكاري را با هيئت مذكور به عمل آورند.
از خداوند متعال توفيق همگان را خواستارم.
سيدعلي خامنه اي - 3 مرداد ماه 1390

 



آيت الله مصباح يزدي: هيچكس در كشور قابل مقايسه با رهبر انقلاب نيست

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به 60 سال فعاليت و شناخت خود از رهبر معظم انقلاب تأكيد كرد كه هيچ كس در كشور با ايشان قابل مقايسه نيست.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، در جمع مديركل و جمعي از كاركنان اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان در شهميرزاد، گفت: بعد از انقلاب اسلامي پيشرفت و رشد علمي زيادي در نظام ايجاد شده كه يك صدم آن را قبلاً نداشتيم.
وي با اشاره به اين كه هنوز زود است كه بتوانيم شخصيت حضرت امام(ره) و جانشين بر حق ايشان را بشناسيم، اظهار كرد: خداوند اين وجود عظيم را به خاطر اخلاص، پاكي، صداقت، تواضع، دلسوزي و خيرخواهي به ايشان داده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: با 60 سال فعاليت و شناخت از مقام معظم رهبري هنوز كسي را قابل مقايسه با ايشان در كشور نديدم.
عضو مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيداري اسلامي در برخي كشورهاي عربي گفت: تحولات منطقه در كشورهاي اسلامي به بركت انقلاب اسلامي بوده و عمده مشكلات اين كشورها نداشتن رهبري و ولايت است.
مدير مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در پايان با بيان اين كه مردم بيش از انتظار در صحنه هستند، خاطرنشان كرد: امام(ره) فرمودند: «مردم ما برتر از مردم حجاز و عراق هستند.»

 



صدر: بيگانگان به شدت از موج بيداري اسلامي ترسيده اند

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه بيگانگان به شدت از موج بيداري اسلامي در منطقه و احتمال سرايت گسترده آن به غرب در هراسند.
«سيد شهاب الدين صدر» ديروز در ديدار با «رفيع الله گل افغان» معاون پارلمان افغانستان ضمن نگراني از سلطه بيگانگان در افغانستان به اين نكته اشاره كرد كه تجربه جهاني نشان داده بعد از جنگ جهاني دوم آمريكا در هر منطقه اي كه نفوذ كرده ديگر خارج نمي شود، البته تاريخ افغانستان نشان داده كه ملت آزاده افغانستان زير سلطه هيچ ابرقدرتي نرفته اند.
صدر در ادامه به يكي از ترفندهاي بيگانگان اشاره كرد و گفت كه آنها در بين كشورهاي همسايه ايجاد اختلاف مي كنند تا بين كشورها فاصله بيفتد تا آنها بتوانند به نقشه هاي شوم خود و بهره كشي از ملت ها بپردازند.
بيگانگان با ايجاد وابستگي كشورها به خودشان دولت هاي دست نشانده را روي كار مي آورند، البته امروز به لطف خدا ملت ها بيدار شده و اين موج بيداري در منطقه براي از زير سلطه خارج شدن همين ملت ها هست.
نائب رئيس مجلس با بيان اينكه بيگانگان از موج بيداري اسلامي ترسيده اند، ادامه داد: امروز اگر كسي قرار باشد به داد ما مسلمان ها برسد، خود ما مسلمانان هستيم و نبايد هيچ اميدي به بيگانگان داشته باشيم.
در ادامه اين ديدار گل افغان ضمن تشكر از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران در طول 32سال، ملت ايران را ملتي واحد ناميد كه روي پاي خود ايستاده و قله هاي پيشرفت را طي مي كند.
گل افغان حضور بيگانگان در افغانستان را جبري دانست و اتمام مدت زمان حضور آمريكا در افغانستان را پايان سال 2014 اعلام كرد.

 



در پاسخ به برخي جوسازي ها پورمحمدي: اسكله غيرمجاز در كشور وجود ندارد

سرويس سياسي-
پس از چند روز جوسازي گسترده رسانه هاي خارجي و دنباله هاي داخلي آنها مبني بر قاچاق كالا در اسكله هاي غيرمجاز توسط برخي نهادهاي خاص، رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تكذيب اين شايعات اعلام كرد كه در كشور اسكله غيرمجاز وجود ندارد.
حجت الاسلام «مصطفي پورمحمدي» رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا سازمان بازرسي كل كشور در مورد اسكله هاي غير قانوني اقدامي انجام داده، اظهار داشت: اگر چنين اسكله هايي در كشور وجود داشته باشد، ما حتماً آن را پيگيري مي كنيم ولي چنين چيزي وجود ندارد.
وي افزود: مگر مي شود كه در كشور اسكله غيرقانوني وجود داشته باشد، بر اين اساس بايد گفت كه چنين چيزي صحت ندارد.
رسانه هاي ضدانقلاب مدعي شده اند كه استان هرمزگان با داشتن 40 اسكله غيرمجاز بيشترين سهم را در ميان اسكله هاي غيرمجاز كشور دارد. اين رسانه ها به نقل از يك عنصر مجهول الهويه مدعي شده اند كه اين اسكله ها در اختيار سپاه پاسداران براي انجام صادرات و واردات غيرمجاز قرار گرفته است. طي دو سال گذشته، نقش بي بديل سپاه پاسداران در خنثي كردن فتنه 88 باعث شده است كه رسانه ها و محافل غربي و ضد انقلاب از راه هاي مختلف در صدد انتقام جويي از اين نهاد مقدس باشند.
محور تحريم هاي قطعنامه 1929 شوراي امنيت كه چند ماه بعد از انزواي كامل فتنه گران صادر شد، سپاه و شركت هاي زيرمجموعه آن بود. در آن مقطع اپوزيسيون خارج نشين به مقامات غربي توصيه كرده بودند كه براي انتقام جويي از سپاه پاسداران به دليل مقابله با جنبش سبز - بخوانيد فتنه سبز- بايد نوك پيكان تحريم ها اين بار به سمت اين مجموعه باشد.
پس از ناكامي فتنه گران و كشورهاي غربي حامي آنان، تخريب چهره سپاه پاسداران و مقابله با اين نهاد از راه هاي مختلف در دستور كار اتاق هاي فكر ضد انقلاب قرار گرفته است. ادعاي جديد نيز بر همين مبنا قابل ارزيابي است.
اظهارنظر نسنجيده رئيس جمهور درباره وجود مبادي غير قانوني ورود كالا و ارز در كشور نيز يكي از عوامل اصلي تهاجم ضد انقلاب به سپاه بود.

 



توضيحات وزير اطلاعات درباره ترور شهيد رضايي نژاد

وزير اطلاعات ترور رضايي نژاد را اقدامي كور دانست كه نقاط تاريك و مبهم بسياري دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران درباره ترور دانشجوي دانشگاه خواجه نصير گفت: اين ترور، ترور كوري است كه ما در حال بررسي آن هستيم و هنوز به نتيجه اي نرسيده ايم و برايمان نقاط تاريك و مبهمي دارد.
وي در ادامه درباره اين كه آيا سرويس هاي خارجي در اين ترور دست داشتند؟ گفت: اقدام سرويس هاي خارجي معمولاً علائمي دارد كه ما تاكنون چنين علائمي در اين ترور نديده ايم. ايشان يك دانشجو با ويژگي هاي خاص خود بوده و به شهادت رسيده است و هنوز معلوم نيست كه سرويسي پشت قضيه ترور ايشان باشد.
وزير اطلاعات همچنين اضافه كرد: دانشجوي ترور شده در پروژه هاي هسته اي نبوده است و ربطي به موضوع هسته اي ندارد.
پيگيري ترور رضايي نژاد
در كميته حقوق بشر مجلس
رئيس كميته حقوق بشر مجلس بعد از رسيدگي مسئله ترور اخير در كميته متبوعش خبر داد.
زهره الهيان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: كميته حقوق بشر مجلس در جلسه صبح سه شنبه خود موضوع ترور داريوش رضايي نژاد دانشجوي كارشناسي ارشد رشته برق كه توسط معاندين جمهوري اسلامي ترور شد را مورد بررسي قرار خواهد داد.
وي در ادامه افزود: حوادث اخير كشور نروژ و كشتار بيش از 90 نفر از شهروندان نروژي توسط يك مسيحي افراطي در يك اقدام نژادپرستانه از ديگر موضوعات مورد بحث در جلسه اين كميته خواهد بود.

 



به رغم تحريم هاي آمريكا صادرات ايران به عمان 40 درصد افزايش يافته است

سفير كشورمان در مسقط از افزايش 40 درصدي صادرات ايران به عمان طي دو سال گذشته خبر داد.
به گزارش فارس، «حسين نوش آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان گفت: براساس گزارش سازمان توسعه تجارت جمهوري اسلامي ايران، صادرات كالا از ايران به عمان طي سال هاي 88 و 89 حدود 40درصد رشد نشان مي دهد و اين گوياي افزايش تراز تجاري كشورمان طي سال هاي اخير است.
وي افزود: در بين اقلام صادراتي ايران به عمان، صادرات سيمان 282 درصد و ساير محصولات مهم از جمله هيدروكربن ها، شمش آهن، فولاد غيرممزوج به ميزان 100 درصد نسبت به دو سال گذشته رشد داشته است.
سفير كشورمان همچنين در مورد آخرين وضعيت قرارداد صادرات گاز جمهوري اسلامي به عمان نيز اظهار داشت: با توجه به اينكه بن بست قبلي مذاكرات با فعال شدن دور جديد مذاكرات مقامات دو كشور شكسته شده، خوشبختانه دو طرف به توافقات خوبي دست پيدا كرده اند و انشاء الله تا پايان سال جاري موافقتنامه صادرات گاز ايران به عمان نهايي و امضا خواهد شد.
نوش آبادي افزود: مسير صادرات گاز ايران به عمان با انشعاب از خط لوله سراسري هفتم گاز حدفاصل منطقه چابهار و مرز پاكستان، از مسير درياي عمان به كشور عمان منتقل خواهد شد.

 



تايم فاش كرد
پس از داگان و يادلين اشكنازي هم به صف مخالفان حمله به ايران پيوست

يك مجله آمريكايي در گزارشي با بررسي اظهارات اخير مقامات صهيونيستي درباره حمله به ايران، فاش كرد كه رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل نيز به صف مخالفان ايده حمله به ايران پيوسته است.
مجله «تايم» در اين باره نوشت:
علاوه بر مئير داگان» رئيس سابق موساد، افراد عالي رتبه ديگري نيز در تل آويو بوده اند كه در رابطه با حمله به ايران هشدارهايي را مطرح كرده اند كه از جمله آنها مي توان به «گابي اشكنازي» رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل اشاره كرد.
«مئير داگان» پيش از آنكه از رياست سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي كناره گيري كند، پس از 8 سال سكوت در آخرين گزارش خود توصيه اكيد كرد كه تل آويو نبايد متعرض ايران شود.
بدنبال اظهارات داگان و هشدارهاي وي در خصوص حمله به ايران، «گابي اشكنازي» يكي ديگر از سران بلندپايه اين رژيم نيز با ايده حمله به ايران به مخالفت برخاست.
رئيس سابق موساد يك بار ديگر چند ماه پيش نيز در كنفرانسي امنيتي با هشدار درباره درگير شدن با ايران اعلام كرد كه متوقف كردن برنامه هسته اي ايران آرزويي بيش نيست و در صورت حمله به ايران، اسرائيل به سمت نابودي پيش مي رود.
تايم افزود: تا اينجاي ماجرا خوب است، اما با مطرح شدن اين اظهارات در رسانه ها حقيقت جاي تأمل خواهد داشت، چرا كه مقامات اسرائيلي آن هم با اين هيبت در تل آويو در رابطه با چنين مسئله حساسي در ملأعام سخن نمي گويند مگر اينكه مشكلي جدي مطرح باشد.
اين گزارش ادامه داد: در نتيجه اين مسئله مطرح مي شود كه شايد تمام اينها بخشي از يك فريب كاملاً حساب شده باشد تا ايراني ها را وادار كند كه برنامه هسته اي خود را كه در حال حاضر با اتكا به تهديدها در رابطه با احتمال بمباران شدن سرسختانه دنبال مي كنند، كنار بگذارند.
نويسنده اين گزارش در ادامه تأكيد كرد: اما نكته اي كه اينجا مطرح مي شود، اين است كه حتي اگر اين ها همه فريبي بيش نباشد، كه البته در اين صورت هم بعيد است كه ايران نتواند در مقابل آن موفق عمل كند، و اسرائيل تصميم بگيرد در چند ماه آينده، شايد براي مثال تا 2 ماه آينده به ايران حمله كند، چنين حمله اي اگر فرض را بر اين بگذاريم كه در ماه سپتامبر صورت گيرد، شايد به نتانياهو به عنوان نخست وزير اسرائيل اجازه بدهد كه تاسيسات هسته اي ايران را نابود كند، اما در عين حال تلاش هاي تل آويو براي ممانعت از به رسميت شناخته شدن كشور مستقل فلسطيني در سازمان ملل را نيز به نابودي خواهد كشاند چرا كه راي گيري در سازمان ملل در اين رابطه قرار است در ماه سپتامبر انجام شود.
وي در پايان تأكيد كرد: اين ها همه ترديدهايي است كه در رابطه با حمله اسرائيل به ايران مطرح است. من هيچ دسترسي به كابينه اسرائيل براي مطلع شدن از طرح ها و نقشه هاي مطرح در اين كابينه در اين رابطه ندارم.

 



نخستين محموله شير خام ايران به خارج صادر شد

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: نخستين بار در كشور از يكي از واحدهاي پرورش گاو شيري اين استان، شير خام به يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس صادر شد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان، «اميرحسين افيوني» اظهار داشت: ميزان توليد شير خام در استان اصفهان بالغ بر 800 هزار تن شير در سال است كه 35 درصد آن مازاد بر مصرف استان مي باشد.
وي افزود: اين مازاد شير ظرفيت توسعه صادرات شير استان اصفهان به كشورهاي متقاضي شير با كيفيت ايران، را نشان مي دهد.
به گفته وي استان اصفهان از نظر تعداد گاوداري هاي صنعتي در كشور جايگاه دوم را داراست و به طور ميانگين ميزان توليد شير خام هر دام در گاوداري هاي صنعتي 33 ليتر در روز است.
وي گفت: عقد قرارداد صادرات شير خام با رعايت استانداردهاي بهداشتي بين المللي با يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس منعقد و اولين محموله آن به ميزان بيست تن صادر شد.

 



تشييع پيكر شهيد در ملكان

پيكر مطهر سرباز شهيد «اكبر زماني» در شهر ملكان تشييع شد.
به گزارش ايرنا از ملكان پيكر اين شهيد با حضور همرزمان، ايثارگران، خانواده هاي معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در شهر ملكان تشييع و پس از اقامه نماز، به زادگاهش روستاي «يوزباشكندي» منتقل شد تا در كنار ديگر شهداي اين روستا آرام گيرد.
«اكبر زماني» شنبه شب هفته جاري در درگيري با گروهك تروريستي پژاك در منطقه مرزي سردشت به شهادت رسيد.
شهرستان ملكان با 105 هزار نفر در 150 كيلومتري تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده است.

 



رئيس حفاظت محيط زيست شهرستان خبر داد مشاهده يك نوع پرنده ناياب در چابهار

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان چابهار گفت: يك نوع پرنده كمياب از نوع خشك زي در تالاب فصلي ليپار شهرستان چابهار مشاهده شد.
اشرف علي حسيني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: كارشناسان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان چابهار موفق به مشاهده و عكسبرداري از دو قطعه پرنده كمياب به نام كوكوي تاجدار (ابلق) با نام علمي Clamator jacobinus در تالاب فصلي ليپار شدند. وي افزود: كوكوي تاجدار از راسته كوكوسانان Cuculiformes و تيره كوكويان Cuculidae است كه پراكنش آن در ايران به تعداد بسيار اندك محدود به جنوب شرقي، شبه قاره هند و افغانستان است. رئيس محيط زيست چابهار با تشريح مشخصات اين نوع پرنده بيان كرد: كوكوي تاجدار با 33 سانتي متر طول هم اندازه كوكوي معمولي بوده و به واسطه پر و بال سياه و سفيد و دم سياه دراز به آساني قابل تشخيص است.
حسيني تصريح كرد: پرهاي اصلي اين نوع پرنده از شاهپرهاي مياني به كناره ها، به تدريج كوتاه تر شده و كاكل نسبتا گرد با لكه هاي مشخص سفيد روي بال هايش كه در پرواز به خوبي نمايان بوده يكي ديگر از ويژگي هاي شناخت كوكوي تاجدار است.
وي خاطرنشان كرد: حاشيه جنگل ها، بوته زارهاي غيرمحصور، مناطق بي درخت، مراتع مرتفع و گاهي زمين هاي باز از محل هاي زيست اين نوع پرنده به شمار مي رود.

 



تا پايان امسال صورت مي گيرد فرآوري 20 ميليون تن محصول كشاورزي در كشور

سرويس شهرستان ها-
مدير كل دفتر صنايع تبديلي و تكميلي وزارت جهاد كشاورزي گفت: تا پايان امسال فرآوري 20 ميليون تن محصولات كشاورزي در كشور انجام مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي، عليرضا پوربصير در حاشيه بازديد از واحدهاي فرآوري محصولات كشاورزي شهرستان مرند در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه، ظرفيت فرآوري 24 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در كشور هدف گذاري شده است، اظهار داشت: تاكنون 3 هزار و 637 واحد با ظرفيت 18 ميليون و 474 هزار تن و اشتغالزايي 49 هزار و 34 نفر در بخش صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي در كشور راه اندازي شده است.
وي تعداد واحدهاي صنايع تبديلي و تكميلي در حال ساخت كشور را 2 هزار و 169 واحد اعلام كرد و با اشاره به اينكه در سه ماهه نخست امسال براي 143 واحد صنايع تبديلي و تكميلي مجوز صادر شده است، افزود: نيمي از محصولات كشاورزي توليدي در كشور وارد چرخه فرآوري صنايع تبديلي و تكميلي مي شود و تا پايان امسال در مجموع 3/2 ميليون تن برظرفيت فرآوري محصولات كشاورزي كشور افزوده مي شود.
پوربصير همچنين از افزايش 411 هزار تني ظرفيت فرآوري مواد خام كشاورزي در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد و گفت: امسال 53 واحد صنايع تبديلي و تكميلي با ايجاد اشتغال براي 878 نفر راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه امسال 78 ميليارد ريال كمك هاي فني و اعتباري براي راه اندازي واحدهاي صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي مصوب شده است، پيش بيني كرد كه اين اعتبارات با تلفيق تسهيلات بانكي به حدود 400 ميليارد ريال افزايش يابد.
مديركل دفتر صنايع تبديلي و تكميلي وزارت جهاد كشاورزي گفت: براساس برنامه پنجم توسعه يك هزار و 200 واحد فرآوري كشور بايد بازسازي شود.

 



واكنش منطقه آزاد قشم به يك خبر

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «پس از واگذاري فرودگاه قديم جزيره، زيستگاه پرندگان مهاجر قشم هم چوب حراج خورد» در كيهان مورخ 22 تيرماه سال جاري، روابط عمومي و امور بين الملل منطقه آزاد قشم جوابيه اي به كيهان ارسال كرده است كه در پي مي آيد.
سازمان منطقه آزاد قشم براساس مستندات موجود نه تنها آسيبي به جنگل هاي حرا وارد نكرده، بلكه با تاكيد مديريت عالي سازمان اقدام به توسعه جنگل حرا در ساحل شمالي و كاشت بيش از يك ميليون نهال حرا در نقاط مختلف كرده است. ضمن آنكه زمين هاي واگذار شده در حريم جنگل حرا نبوده است و از 30 هكتار واگذاري، 10 هكتار آن به فضاي سبز، توسعه راه هاي مواصلاتي و امكانات رفاهي عمومي اختصاص خواهد داشت و مابقي اختصاص به ايجاد امكانات خدماتي از جمله رستوران و مراكز خدمات گردشگري و مسافري و رفاه شهروندان و ساكنين دارد.
اجراي اين پروژه در 3 فاز طراحي شده كه فازهاي 1 و 2 با ايجاد بيش از 10 هزار نفر اشتغالزايي مستقيم به بهره برداري رسيده است. در عين حال كليه مستندات و مدارك قانوني موجود است و در صورت نياز به اطلاع افكار عمومي رسانده خواهد شد.
لازم به يادآوري است: يكي از روش هاي توسعه شهرهايي كه در مجاورت دريا قرار دارند، استحصال دريا جهت ايجاد و توسعه راه هاي مواصلاتي و ارائه خدمات عمومي است كه در مركز استان هرمزگان در راستاي توسعه بلوار ساحلي شهر بندرعباس و اتصال آن به شاهراه هاي اصلي شاهد آن هستيم و باعث تعجب است كه هيچ اعتراض و مشكلي صورت نمي گيرد، اما در قشم، مغرضان و كارشكنان با جوسازي و تشويش افكار عمومي مانع آباداني و توسعه امكانات رفاهي براي مردم شريف و مومن جزيره مي شوند كه اين رويه غلط خيانت مسلم به ساكنان اين جزيره است. چرا هنگامي كه فاز اول اين پروژه اجرا شد، شاهد هيچگونه اعتراضي نبوده ايم؟ چرا در زمان استحصال دريا در بندرعباس براي ايجاد خط كمربندي و توسعه بلوار ساحلي، خبري منتشر نشد.

 



مدير عامل شركت نفت و گاز پارس: 8 ميليارد دلار اوراق مشاركت در پارس جنوبي منتشر مي شود

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس از انتشار 8 ميليارد دلار اوراق مشاركت در پارس جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، موسي سوري گفت: تا امروز از محل مجوزهاي قبلي 7/2 ميليارد يورو اوراق مشاركت براي پارس جنوبي فروش رفته و منابع مالي حاصله به پيمانكاران داده شده و براساس برنامه ريزي، تا پايان سال در مجموع حدود 8 ميليارد دلار اوراق به شكل هاي ارزي و ريالي منتشر خواهد شد.
سوري با تأكيد بر اين كه كار در ميدان مشترك پارس جنوبي پيچيده و سنگ اندازيها مستمر است، يادآور شد: كارشكني دشمن در بخش كالا دور از انتظار نيست، اما در درون عده اي از رسانه ها با اين اهداف همسو شده و شروع به جنگ رواني كرده اند و حتي نمي آيند از نزديك شاهد پيشرفت هايي باشند كه در فازهاي جديد رخ داده است.
وي از پيشرفت 60 درصدي در فازهاي 13، 22، 23 و 24 خبر داد درباره آخرين وضعيت فازهاي 13، 22، 23 و 24 كه قرار است هر يك روزانه 56 ميليون متر مكعب گاز ترش توليد كنند خاطرنشان كرد: اين فازها جزو فازهاي 35 ماهه اند و هم اكنون نيز اين فازها ممكن است طبق برنامه 4 درصد عقب باشند، اما تا پايان امسال اين فازها به پيشرفت 60 درصدي خواهند رسيد.
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس تصريح كرد: تا سه سال آينده روزانه 800 ميليون متر مكعب گاز از پارس جنوبي توليد خواهد شد، از اين رو 5/1 سال قبل از پايان برنامه پنجم ايران به اين ميزان توليد خواهد رسيد و سهم ما با حريف قطري برابر مي شود. مجري طرح هاي نيروگاهي شركت نفت و گاز پارس نيز از احداث دومين نيروگاه برقي متمركز در پارس جنوبي با سرمايه گذاري 600 ميليون يورويي خبر داد.
محمد مهدي توسلي پور خاطرنشان كرد: قرارداد طرح ساخت نيروگاه پارس 2 به منظور تأمين برق هشت فاز جديد پارس جنوبي به زودي منعقد مي شود.
وي تصريح كرد: با برنامه ريزيهاي انجام شده، دومين نيروگاه متمركز طرح هاي پارس جنوبي با سرمايه گذاري شركت هاي ايراني و به ظرفيت توليد 1000 مگاوات برق به روش سيكل تركيبي در منطقه پارس دو (اختر) احداث مي شود.
وي اضافه كرد: اين قرارداد به ارزش تقريبي 600 ميليون يورو به روش O.O.B (احداث، مالكيت و بهره برداري) كمتر از دو ماه آينده با شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران و پس از اخذ مصوبات هيئت مديره شركت ملي نفت ايران به امضا مي رسد تا با راه اندازي آن برق پالايشگاه فازهاي 11، 12، 13، 14، 19 و 22 تا 24 پارس جنوبي و پروژه هاي آبيگر را تأمين كند.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي: ولايت فقيه بهترين مرجع حل اختلاف است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دعواي سياسي به درد مسائل اصلي مردم نمي خورد و نبايد به دنبال حاشيه سازي سياسي باشيم زيرا ولايت فقيه بهترين مرجع حل اختلاف است.
«علي لاريجاني» كه براي شركت در مراسم يادواره شهداي فيروزكوه به آن شهرستان سفر كرده بود، يكشنبه شب در گفت وگو با ايرنا، اظهار داشت: در كشوري كه ولايت مطلقه فقيه وجود دارد، در صورت وجود اختلاف، اين مسئله توسط رهبري و با توجه به اختيارات قانون اساسي به ايشان، حل مي شود.
وي با بيان اين كه نبايد با كينه ورزي اختلاف ايجاد كرد، افزود: مجلس جايگاهي است كه راه درست را نشان مي دهد و اگر كسي اختلاف دارد بايد تابع قانون باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد اگر هم در اجرا مشكلي وجود داشته باشد، نظر رهبري نظر نهايي است.
وي افزود: عامل ترقي تفكر ديني در جامعه روحانيت هستند و جوانان نيز بايد همين راه را دنبال كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، ابراز اميدواري كرد امروز با تبعيت و دنباله روي از افكار رشد يافته و نوين حوزه ها، تلاش نماييم تا فرهنگ اسلامي را با همان اصالتش بياموزيم و در زندگي شخصي و اجتماعي خود محقق نماييم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دموكراسي در منطق آمريكايي ها تا آنجا كه در خدمت منافعشان باشد، مفيد است.
لاريجاني افزود: دنياي امروز دنياي زورگويي است و هر از چند گاهي زبان ها متفاوت مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها به دنبال دموكراسي نيستند، بلكه فقط به دنبال منافع خود هستند و استراتژي آمريكا به هيچ عنوان تغييري نكرده است.
وي تصريح كرد: عزتمندي انقلاب اسلامي ايران به دليل پايداري و مقاومت در برابر زياده خواهي آمريكا است كه امروز منجر به بيداري اسلامي در منطقه و شمال آفريقا شده است.
وي با انتقاد از افرادي كه معتقدند بايد تابوي مذاكره با آمريكا را بشكنيم، گفت: اين (عدم مذاكره) استقامت و پايداري در برابر آمريكا است.
لاريجاني افزود: اگر امروز براي منافع اصلي كشور همانند مسائل هسته اي، ايستادگي كنيم، مشاجره و سنگ اندازي آمريكايي ها شروع مي شود.
وي ادامه داد: فراز و فرود زيادي در دولت هاي قبلي داشتيم كه تنها رهنمودهاي ولايت فقيه ما را در مسير نگه مي داشت، مردم را اميدوار مي كرد و در صحنه مي آورد تا براساس منطق ديني در حوزه سياست، فرهنگ و غيره حركت كنند.

 



شهيد داريوش رضايي نژاد در آبدانان به خاك سپرده شد

پيكر شهيد «داريوش رضايي نژاد» در زادگاهش آبدانان به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مراسم استقبال از پيكر شهيد داريوش رضايي نژاد در فرودگاه شهداي ايلام برگزار شد و مردم استان ايلام بار ديگر با آرمان هاي انقلاب اسلامي و آرمان هاي والاي شهدا تجديد ميثاق كردند و انزجار خود را از استكبار جهاني و دشمنان ملت ايران به نمايش گذاشتند.
براساس همين گزارش، مراسم تشييع و خاكسپاري پيكر پاك اين نخبه شهيد ديروز در زادگاهش شهرستان آبدانان ايلام برگزار شد همچنين مراسم گراميداشت سومين روز شهادت اين دانشجوي نخبه نيز توسط دانشگاه صنعتي خواجه نصير در تهران برگزار مي شود.
شهيد داريوش رضايي نژاد، بعدازظهر شنبه، در خيابان بني هاشم واقع در شرق تهران در يك حادثه تروريستي از سوي افراد ناشناس هدف شليك گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.
اين نخبه شهيد آبداناني دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه خواجه نصير در رشته برق و گرايش قدرت بود كه با معدل بالاي 18، اولين ترم تحصيل خود را پشت سر گذاشته بود.

 



آيت الله جعفر سبحاني: ساخت و پخش فيلم با نمايش چهره معصومان ممنوع است

آيت الله سبحاني در پيامي نسبت به ساخت فيلمي كه چهره معصومان در آن به تصوير كشيده شده است، هشدار داد و از مسئولان كشورهاي اسلامي خواست تا نسبت به اين مسئله موضع گيري كرده و اجازه ساخت و پخش چنين فيلمي را ندهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله جعفر سبحاني در پاسخ به سؤالي در خصوص اين كه آيا نمايش فيلمي در كشورهاي اسلامي كه در آن كساني در نقش پيامبر و امامان معصوم(ع) ظاهر مي شوند، جايز است يا خير، مطالب زير را عنوان كرد.
1- سؤال ياد شده سابقه ديرينه دارد. موقعي كه فيلم حضرت محمد(ص) در غرب ساخته شد و فردي به صورت پيامبر ظاهر شد، مراجع بزرگوار شيعه در عراق و ايران ساخت اين فيلم و نمايش آن را تحريم كردند و شيخ ازهر فتواي تاريخي خود را در تحريم آن صادر كرده و اجازه ندادند حتي تصوير خيالي آن حضرت به نمايش گذارده شوند و بنابراين در ارائه فيلم، آن بخش را حذف كردند.
نكته اين ممنوعيت روشن است، انبيا عظام و اولياي الهي هر چند به ظاهر بشرند، اما در كنار آن از ويژگي هاي روحي و معنوي خاصي برخوردارند كه هيچ انساني نمي تواند اين بخش را به نمايش بگذارد.
2- كساني كه مي خواهند با صورت يكي از معصومان ظاهر شوند، مسلما در زندگي معصوم نبوده و نقاط ضعف فراواني داشته اند، چگونه ممكن است اين افراد با اين ويژگي جاي معصوم بنشينند و سخن بگويند و رفتار آنها براي بيننده فيلم درس و آموزنده باشد.
آيت الله سبحاني از مسلمانان و دولت هاي اسلامي خواست از مقام شامخ انبيا و اولياي خدا دفاع كرده و اجازه توليد چنين فيلم هايي را ندهند.
اين مرجع تقليد در پايان تاكيد كرد: سياستمداران پشت توليد فيلم هاي مزبور قرار دارند كه هدفشان رسيدن به مقاصد دنيوي و احتمالا برافروختن فتنه در كشورهاي اسلامي است.

 



اخبار ادبي و هنري

تلاش براي آتش زدن دكور فيلم «قلاده هاي طلا»
تهيه كننده فيلم «قلاده هاي طلا» اعلام كرد فيلمبرداري اين فيلم از سر گرفته شده و توليد آن هرگز متوقف نخواهد شد.
محمد خزاعي به مهر گفت: طبيعي است با توجه به حساسيتي كه موضوع اين فيلم دارد، مشكلاتي برايش به وجود بيايد، اما به هر حال قرار است با فيلمبرداري بعضي سكانس ها در خارج از تهران مشكل حل شود.
وي همچنين درباره سنگ اندازي هاي پيش آمده براي توليد اين فيلم گفت: زماني كه صحبت از فيلم سياسي مي شود خيلي ها گمان مي كنند ما بودجه فراواني داريم و شرايط ويژه اي را پشت سر مي گذاريم، اما مشكلات مالي ما كم نيست، گروهي مي خواستند دكور ما را آتش بزنند، اين ها با منطق سازگار نيست، اگر اين نوع نگاه به همه سينما سرايت كند خطرناك است و بايد مانع تكثير چنين نگاهي بشويم. يا اينكه در سايت هاي ضد انقلابي سعي دارند با بيانيه دادن و دعوت به تجمع در محل فيلمبرداري ما مانع از توليد فيلم شوند.
وي ادامه داد: داستان اين فيلم از انتخابات شروع مي شود و به حوادث بعد از آن مي پردازد و مسائل تازه اي را مطرح مي كند، پيشداوري هايي درباره اين فيلم در سايت هاي ضد انقلاب و بعضي رسانه ها مي شود اما اين ها مغرضانه است و نبايد با پيش داوري درباره فيلمي صحبت كرد. عده اي تلاش دارند اين فيلم ساخته نشود، اما «قلاده هاي طلا» روشنگري مي كند و به ايجاد فضاي همدلي در كشور كمك مي نمايد.
سلام كردن در شبكه سازمان «ام آي شش» انگليس حرام است!
مجريان شبكه ماهواره اي «من و تو» وابسته به سازمان تروريستي «ام آي شش» انگلستان، براي مبارزه با فرهنگ اسلامي به مخاطب هاي خود سلام نمي كنند! به گزارش جام، شبكه انگليسي من و تو در ادامه روند ضد اسلامي خود اين بار در برنامه جواب كه به پرسش هاي بينندگان اين شبكه پاسخ مي دهد در جواب سؤال بيننده اي كه پرسيده بود چرا در شروع برنامه ها سلام نمي دهيد بيان كرد: «سعي ما بر پارسي گوئي است. چون اگر گويش كشورمان را بخشي از فرهنگمان بدانيم همان طور كه وقتي يك بناي تاريخي از بين مي رود آزاردهنده است از بين رفتن زبانمان (يعني سلام گفتن) مي تواند وحشتناك باشد. در نتيجه واژه هايي كه متعلق به خودمان است را بيشتر بايد بكار بگيريم و اين گونه ميهن پرستي خودمان را نشان بدهيم!»
گفتني است شبكه من و تو متعلق به فرزندان يك ايراني ضد انقلاب است كه در كانادا عهده دار اداره يك سايت مستهجن مي باشد. اين شبكه وقتي ايجاد شد كه پس از رسوايي و دروغگويي هاي بي بي سي در دوران فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، ميزان مخاطبان اين شبكه خبري كاهش يافته بود. در واقع وزارت خارجه انگليس شبكه من و تو را به منظور جلب مخاطب كلان راه اندازي كرد تا سياست هاي ضد ديني و ضد ايراني بي بي سي به گونه اي ديگر دنبال شود.
جايزه ادبي جلال كليد خورد
چهارمين دوره جايزه ادبي جلال با برگزاري نخستين جلسه هيئت علمي اين جايزه كليد خورد.
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين نشست كه با حضور دبير و اعضاي هيئت علمي (روز يكشنبه دوم مرداد) شركت كرده بود طي سخناني، جايزه جلال آل احمد را بهانه اي براي كشف استعدادهاي عظيم نهفته در نسل جوان و پويا در عرصه زبان و ادبيات ملي و ديني كشور دانست.
بهمن دري گفت: داوري ها بايد براساس معيارها و شاخص هاي تعيين شده صورت گيرد و آثار بايد از حيث ارزشمندي محتوايي و ساختاري، واجدشرايط ارزش هاي ملي و ديني باشد.
چهارمين دوره جايزه ادبي جلال آل احمد آذر سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.
هنرمندان مصري به ايران مي آيند
هيئتي متشكل از 20 هنرمند و سينماگر مصري به دعوت معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز به تهران مي آيند.
اين اقدام در راستاي گسترش فعاليت هاي فرهنگي و سينمايي كشورمان در سطح بين الملل و با توجه به فراهم شدن بستر مساعد جهت بسط فعاليت هاي فرهنگي- هنري با كشور مصر از سوي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام مي شود. جواد شمقدري معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از اين در نشست خبري خود از آغاز همكاري هاي سينمايي با كشور مصر خبر داده بود.
ساخت «اخراجي ها4» قطعي شد
مسعود ده نمكي قصد دارد جديدترين فيلم سينمايي خود را بسازد.
به گزارش فارس، اين فيلم كه با دو نام «اخراجي ها4» و «رسوايي» در بانك فيلمنامه ثبت شده است، طي روزهاي آينده براي دريافت پروانه ساخت به شوراي صدور پروانه ساخت ارائه مي شود.
هم اكنون فيلمنامه اين فيلم كه مضموني اجتماعي دارد، آماده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14