(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4 مرداد 1390- شماره 19983

پاكسازي تمامي اراضي آلوده به مين تا پايان سال آينده
ورود 125 دستگاه اتوبوس دو كابين خارجي به ناوگان
حمزه شكيب خبر داد تصميم شورا براي نمونه برداري از كيفيت هواي مترو
سارقان حرفه اي به دام افتادند
دكتر صدر اعلام كرد بهداشت و سلامت مردم اولويت پانزدهم دولت
انهدام باند وارد كننده هروئين فشرده در آذربايجان غربي
آتش سوزي پژو بر اثر نشت بنزين
حوادث كوتاه از كشور
مسافر مترو با چابكي از مرگ گريخت
آتش به 5 هكتار از باغ هاي بوشهر خسارت وارد كرد
در اليگودرز روي داد انگشت كوچك جوان قرباني بي دقتي پزشكان
دستگيري 2 كارمند متخلف بانك كرمانشاه به اتهام كلاهبرداري
طوفان قزوين درختان را از جاي كند
اعلام نرخ حق التدريس نيروهاي آزاد و آموزشياران نيمه وقت
دانشجويان متأهل مقرري مي گيرند
احترام به وقت نماز در باشگاه اسپانيايي



معاون وزير دفاع اعلام كرد
پاكسازي تمامي اراضي آلوده به مين تا پايان سال آينده

معاون مهندسي و پدافند غيرعامل وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: تنها 70 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين كشور پاكسازي نشده است كه براساس برنامه اين اراضي نيز تا پايان سال 91 پاكسازي خواهد شد.
سرتيپ «حسين باقري» در جريان ديدار با استاندار كردستان افزود: از مجموع چهار ميليون و 200 هزار هكتار مناطق آلوده به مين بيش از يك ميليون و 130 هزار هكتار آن پاكسازي شده است.
به گفته وي از آغاز عمليات مين روبي و پاكسازي ميادين و اراضي آلوده به مين كشور تاكنون بيش از هفت ميليون انواع مواد منفجره و مين، پاكسازي و خنثي شده است.
وي اظهار داشت: از ابتداي سال 82 كه مسئوليت پاكسازي مناطق آلوده به مين كشور به وزارت دفاع واگذار شده تاكنون 300 نفر از هموطنان غيرنظامي و 50 نيروي اجرايي نيز به دليل انفجار مين و مواد منفجره در سراسر كشور به خيل شهدا پيوسته اند. به گفته وي از مجموع كل پايگاه هاي آلوده به مين در كردستان تاكنون بيش از 93 درصد آن پاكسازي شده است.
وي گفت: هفت درصد باقي مانده نيز تا پايان سال جاري در صورت همكاري استانداري كردستان پاكسازي خواهد شد.
باقري در ادامه با اشاره به مصوبه 100 ميليارد ريالي سفر هيات دولت در ارتباط با پاكسازي ميادين مين در استان كردستان خواستار تامين اين اعتبار شد.

 



ورود 125 دستگاه اتوبوس دو كابين خارجي به ناوگان

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود 125 دستگاه اتوبوس دو كابين خارجي به ناوگان اتوبوسراني خبر داد.
سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: اين اتوبوسها هم اكنون به گمرك بندرعباس رسيده اند و پس از ترخيص به زودي وارد خطوط مي شوند.
تشكري هاشمي گفت: با توجه به گرم بودن هوا و تشديد ترافيك در برخي از ساعات روز با آغاز ماه مبارك رمضان، در تلاش هستيم كه اين اتوبوس ها را هر چه سريع تر وارد خطوط كنيم تا بتوانيم خدمات رساني مناسب تري به شهروندان در اين ايام داشته باشيم.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: با ورود اتوبوس هاي جديد دو كابين، ادامه مسير خط 4 اتوبوس هاي تندرو تا ترمينال جنوب، تقويت ناوگان در خط 10 اتوبوسهاي BRT و همچنين خط 2 اين سامانه، محقق خواهد شد تا ضمن ارتقاي خدمات رساني در خطوط اتوبوس هاي تندرو قادر باشيم كه حجم بيشتري از سفرها را تحت پوشش اين سامانه قرار داده و شاهد تسهيل ترافيك باشيم.
تشكري هاشمي با بيان اينكه قرارداد خريد 700 دستگاه اتوبوس دو كابين منعقد شده به مهر گفت: اين اتوبوسها تا پايان سال به مرور وارد خطوط خواهند شد. شهرداري تهران هزينه خريد آنها را متقبل شده است تا ضمن توسعه خطوط اتوبوسراني، ارتقاي كيفيت خدمات رساني نيز محقق شود.

 



حمزه شكيب خبر داد تصميم شورا براي نمونه برداري از كيفيت هواي مترو

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر از تصميم اين شورا براي نمونه برداري از كيفيت هواي نقاط مختلف مترو خبر داد.
به دنبال بحث هايي كه درباره وضعيت هواي داخل تونل و بروز ناراحتي هايي براي برخي كاركنان مترو مطرح شده است حمزه شكيب گفت: تصميم گرفته ايم از مديرعامل شركت بهره برداري براي حضور در كميسيون عمران شورا دعوت كنيم. وي گفت: بر اساس گزارشي كه ارائه شده است سال ها است در شركت بهره برداري از سيستم كنترل سلامتي كاركنان و وضعيت هوا استفاده مي شود.
شكيب ادامه داد: موضوع ديگري كه مطرح شد اين است كه هواي داخل تونل اگر از هواي بيرون بهتر نباشد حداقل با شرايط بيرون يكسان است.
وي گفت: كميسيون عمران تصميم گرفته است شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران را موظف كند ظرف مدت يك ماه از نقاط مختلف مترو نمونه برداري كنند و آنها را براي شورا بياورد تا اين كميسيون آن را تحليل كند.

 



سارقان حرفه اي به دام افتادند

اعضاي باند پنج نفره سارقاني كه كلكسيوني از جرايم و سرقت هاي مختلفي را در كارنامه خود داشتند، دستگير شدند .
در پي شكايت تعدادي از شهروندان تهراني در محدوده سركلانتري چهارم تهران مبني بر سرقت از آنان به شيوه هاي مختلف كيف قاپي با خودرو و موتورسيكلت، زورگيري، سرقت خودروهاي ماكسيما و تويوتا و موتورسيكلت به شيوه عادي يا زورگيري رسيدگي به اين پرونده ها در دستور كار كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
با ثبت اين شكايت تحقيقات ماموران وارد مرحله جديدي شد و مأموران گشت كلانتري 136 فرجام در حين گشت زني در محدوده جنگل لويزان به سرنشينان يك دستگاه خودرو ماكسيما كه متوقف بوده مظنون شده و در استعلام به عمل آمده مشخص شد خودرو سرقتي است. در اين رابطه دو سرنشين به اسامي «محسن» و «سعيد» داخل اتومبيل ماكسيما دستگير و متهمان به همراه خودرو به كلانتري منتقل شدند .
تحقيقات ادامه داشت تا اين كه عوامل كلانتري190 در حين گشت زني به سرنشينان يك دستگاه خودرو تويوتا كمري مشكوك كه پس از استعلام از مركز، خودرو تويوتا سرقتي اعلام شد كه بلافاصله متهمان به نام هاي «حميد» و «اميرحسين» كه در حال استعمال موادمخدر در خودرو بودند، دستگير و به كلانتري انتقال داده شدند .
با توجه به دستگيري متهمان توسط مأموران گشت كلانتري و انتقال آنان به پايگاه چهارم، در ابتدا شاكيان خودروهاي ماكسيما و تويوتا به پايگاه دعوت كه آنان متهمان دستگيرشده را به عنوان همان سارقان خودروهاي خود شناسايي كردند.
در حالي كه تحقيقات از اين افراد ادامه داشت، مشخص شد كه اين افراد در سرقت هاي ديگري نيز دست داشتند.
همچنين علي رغم اين كه اين چهار متهم در دو عمليات جداگانه و در زمينه سرقت خودرو دستگيرشده بودند، معلوم شد اين چهار نفر از يك گروه از سارقان هستند .
كارآگاهان براي اطمينان تعدادي از مالباختگان را براي شناسايي به پايگاه دعوت كردند كه در اين راستا ده ها نفر از مالباختگان، متهمان را شناسايي كردند .
به گزارش ايسنا، در ادامه رسيدگي به اتهامات اين افراد متهم اصلي نيز كه جوان سابقه داري به نام « مجيد» بود، شناسايي و اين فرد در محدوده نظام آباد دستگير شد. با اين كه متهمان درابتدا سرقت خودرو را كنجكاوي اعلام كرده اما در ادامه اعتراف كردند كه با خودرو و موتورسيكلت به صورت 3 الي 5 نفره در خيابان هاي مختلف پرسه زده و با زاغ زني شهروندان، به شيوه هاي مختلف ازجمله سوار كردن مسافر و سپس زورگيري از وي در طول مسير، تصادف صوري موتورسيكلت، زورگيري از افراد در محل هاي خلوت، كيف قاپي با موتورسيكلت يا خودرو از آنان سرقت كرده و سريعاً محل سرقت را ترك مي كردند .
سرهنگ كارآگاه رضا موذن، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر گفت: مجيد 20ساله با توجه به سن و سال كم داراي سوابق متعدد دستگيري و زندان در سرقت منزل، كيف قاپي، زورگيري، سرقت داخل خودرو و خودرو است كه هر بار بعد از دستگيري، زندان، جريمه و آزادي از زندان، مجدداً با جمع آوري همدستان خود به ارتكاب جرائم مختلف روي مي آورد كه ساير متهمان در اين پرونده نيز هريك داراي چندين مرحله دستگيري و زندان هستند.

 



دكتر صدر اعلام كرد بهداشت و سلامت مردم اولويت پانزدهم دولت

رئيس كل سازمان نظام پزشكي گفت: نگاه غلط به سلامت باعث شده تا بهداشت و سلامت به جاي قرار گرفتن در 5 اولويت اول، در اولويت پانزدهم قرار گيرد.
دكتر شهاب الدين صدر در مراسم افتتاح سيزدهمين همايش پزشكان عمومي سراسر كشور اظهار كرد:
يكي از مسائلي كه ما با آن روبه رو هستيم مباحث اقتصادي درمان است مانند تعرفه درمان. اتفاقات مهمي كه براي تعرفه ها در سال گذشته افتاد و با سر و صداي زيادي هم در رسانه ها مواجه شد اين بود كه تعرفه ها واقعي نيست و نكته ديگر اين كه نگاه غلطي است كه به حوزه سلامت وجود دارد.
وي در ادامه افزود: نگاه غلطي به سلامت وجود دارد و به جاي اين كه بهداشت و سلامت جزء 5 اولويت اول باشد در اولويت پانزدهم قرار داد و وقتي نوبت به سلامت مي رسد مي گويند خبري از بودجه نيست.
وي ادامه داد: ما كشور فقيري نيستيم بلكه سياست گذاري ها غلط است و كشور با تامين بودجه چند هزار ميلياردي لنگ نيست.
رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: امسال اعتبارات حدود 60 درصد در حوزه سلامت نسبت به سال 89 بيشتر شده است. يعني حدود 16 هزار ميليارد تومان شده است و اين اتفاق مهمي است براي حل مشكلات اقتصادي بخش درمان.
وي اضافه كرد: اكنون فرصت مناسبي است كه وزارت بهداشت براي حل مشكلات اقدام كند. بايد سلامت را جزو اولويت هاي اول كشور بدانيم براي اين كه اگر قرار است كاري در كشور صورت بگيرد اين مردم هستند كه بايد سالم و شاداب باشند و نبايد به سرمايه گذاري در بخش بهداشت و سلامت به عنوان سرمايه گذاري پرت نگاه شود بلكه سرمايه گذاري زيربنايي است.
صدر در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اميدواريم سرانه درمان از 8500 تومان سال گذشته به 15 تا 20 هزار تومان اصلاح شود. ما اگر ساز و كار گذشته را داشتيم و بيمارستان هاي خصوصي و دولتي با اعتبارات دولتي اداره مي شد مردم با هر وضعيتي كه مراجعه مي كردند دغدغه مالي نداشتند اما اكنون اين طور نيست. حتي در داخل بعضي از بيمارستان هاي دولتي بخش خصوصي دائر شده است.
وي اذعان كرد: ما مخالف سرمايه گذاري بخش خصوصي نيستيم بلكه رويكردها و كارشناسي ها بايد اصلاح شود.
صدر گفت: دولت بايد موانع را در راستاي ارتقاي سلامت بردارد نه اين كه مانع ايجاد كند. كسري بودجه بيمارستان هاي دولتي در سال گذشته 2 تا 3 هزار ميليارد تومان بوده است. نمي شود با يكسري اعلام هاي غيرواقعي جلوي سرمايه گذاري را گرفت.
رئيس سازمان نظام پزشكي اظهار داشت: اگر محاسبات حوزه سلامت سالم نباشد ما در حقيقت با دست خودمان مجوز تخلف را صادر مي كنيم. جامعه پزشكي پرونده پرافتخاري در خدمت و دلسوزي هستند مانند دوران دفاع مقدس.
وي اظهار داشت: وزارت بهداشت مسئول است و بايد براي انجام هر كاري ابتدا كارشناسي كند و بعد نتيجه را اعلام كند نه اين كه با اظهارنظر «يك فرد خاص» تصميم گيري شود. ما كار كارشناسي خود را انجام مي دهيم و تابع قانون هم هستيم همان طور كه مبناي تعرفه سال 90 كه دولت اعلام كرد و طبق همان تعرفه هايي است كه سال گذشته سازمان نظام پزشكي اعلام كرده بود. البته افزايش آن هم درست نيست و ملاحظات هم بايد در نظر گرفته شود.

 



انهدام باند وارد كننده هروئين فشرده در آذربايجان غربي

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي گفت: در هفته جاري يك باند وارد كننده هروئين فشرده در آذربايجان غربي منهدم و 11 نفر نيز دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه، كريم اكبري پيش از ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضاي اين باند 9 نفر مرد و 2 نفر زن بودند كه براي بازجويي و شناسايي ساير همدستان احتمالي دستگير شدند.
وي افزود: محموله كشف شده از اين باند هروئين فشرده است كه ارزش آن به ازاي هر كيلوگرم بيش از 250 ميليون ريال برآورده شده است.
به گفته اكبري از اين باند 86 كيلوگرم انواع مواد مخدر به ارزش ريالي 30 ميليارد ريال كشف و ضبط شده است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: ارزش اموال اين افراد اعم از منقول و غيرمنقول نيز توسط كارشناسان به ميزان 50 ميليارد ريال محاسبه شده و هفت دستگاه خودرو نيز توقيف شده است.
وي در ادامه گفت: باند مذكور در پوشش خانواده با استفاده از خودرو گران قيمت در حال وارد كردن مواد مخدر از افغانستان به داخل كشور بودند كه با هوشياري مأموران پليس توقيف و بعد از بازرسي پرده از راز آنها برداشته شد.

 



آتش سوزي پژو بر اثر نشت بنزين

نشت بنزين از اتصالات سامانه سوخت رساني خودروي پژو 405 و پاشيده شدن بنزين روي موتور داغ خودرو آن را به آتش كشيد.
به دنبال اين آتش نشانان ايستگاه 33 راهي محل آتش سوزي در مسير شرق به غرب بزرگراه فتح، ابتداي ميدان پاستوريزه شدند.
داود كرامتي فرمانده آتش نشانان با بيان اينكه اين آتش سوزي تنها موجب خسارت مالي شده و به كسي آسيب نرسيده است افزود: با شعله ور شدن خودروي سواري مالك آن همزمان با بكارگيري خاموش كننده دستي و تلاش براي مهار شعله هاي آتش از آتش نشانان درخواست كمك كرد كه آتش نشانان از نشت بنزين جلوگيري و شعله هاي آتش را مهار كردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سوانح رانندگي با 11كشته و مجروح
اراك- خبرنگاركيهان: در سه سانحه رانندگي در محورهاي مختلف استان مركزي دست كم 5 نفر كشته و 6 تن ديگر مجروح شده اند.
به گفته پليس راه علت اين سوانح بي احتياطي رانندگان و گردش به چپ بوده است.
انهدام باند سارقان
فرمانده انتظامي استان مركزي از انهدام شبكه پنج نفره سارقان خودرو در اراك خبر داد.
سرتيپ مجتبايي گفت: اين سارقان خودرو تحت پوشش ماموران ناجا با خودروهاي سمندال ايكس و پژو 405 و پرايد در 6 استان كشور اقدام به سرقت وجوه نقد شهروندان مي كردند.
دستگيري قاتل فراري
اصفهان- خبرنگاركيهان: سارق معتادي كه براي سرقت طلا از منزل مادر يك شهيد وي را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود كمتر از دو ماه پس از اين جنايت، توسط تيم اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي اصفهان شناسايي و دستگير شد. پرونده اين متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
واژگون شدن كاميون
سمنان- خبرنگاركيهان: يك دستگاه كاميون 10تن كه با بارماسه در محور فرعي معدن ذغال سنگ البرز شرقي در حال حركت بود واژگون شد كه راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
كارشناسان پليس راه علت حادثه را عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي اعلام كرده اند.
كشف خودروي مسروقه
¤ به دنبال سرقت يك دستگاه پرايد ماموران نيروي انتظامي مهديشهر با اجراي طرح مهار موفق شدند در كمتر از 4 ساعت خودروي مزبور را در شهر درجزين كشف كنند و به مالباخته تحويل دهند.
كشف 70 قبضه سلاح
لارستان- خبرنگاركيهان: معاون استاندار و فرماندار فرمانداري ويژه لارستان از كشف و ضبط حدود 70 قبضه انواع سلاح جنگي و شكاري غيرمجاز به صورت خود معرف، احضار و بازرسي از اول سال جاري تاكنون در اين شهرستان خبر داد.
علي محمد اميري گفت: با تلاش نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي، نظامي و انتظامي شهرستان لارستان علاوه بر اين مقادير سلاح كشف شده، 10 نفر از دارندگان سلاح غيرمجاز، دستگير و همراه با سلاح خود تحويل مقامات قضايي شهرستان شدند.
معدوم كردن مواد غذايي فاسد
بوشهر- فارس: مسئول واحد بهداشت محيط و حرفه اي شبكه بهداشت و درمان شهرستان دير گفت: بازرسان بهداشت محيط با انجام يك هزار و 842 بازديد بيش از 240 كيلوگرم مواد غذايي فاسد را معدوم كردند.صديقه ملك زاده افزود: تعداد 19 واحد صنفي متخلف به دادگاه يا اداره تعزيرات حكومتي معرفي و يك واحد رستوران نيز به علت عدم رعايت موازين بهداشتي 15 روز تعطيل شد.
آتش سوزي 10 تن گندم
بجنورد- فارس: فرمانده نيروي انتظامي شيروان گفت: برابر اعلام حوزه استحفاظي پاسگاه گليان مبني بر يك فقره آتش سوزي خرمن گندم در حدود 7 هكتار زمين زراعي در حوالي روستاي ملاباقر، ماموران بلافاصله براي بررسي موضوع در محل مورد نظر حاضر شدند.
يوسف خاني افزود: در محل مورد نظر مشخص شد كه حدود 10 تن محصول گندم دچار حريق شده و به طور كامل از بين رفته است.
برپايه اين خبر، ميزان خسارت وارده نيز 50 ميليون ريال برآورد شده است.

 



مسافر مترو با چابكي از مرگ گريخت

مسافر متروي شهرري كه بر اثر ازدحام جمعيت به چاله مترو سقوط كرده بود از مرگ حتمي نجات پيدا كرد.
به گزارش فارس جانشين پليس مترو در اين زمينه گفت: دختر دانشجوي 30 ساله كه بر اثر ازدحام جمعيت به داخل چاله حركت قطار مترو سقوط كرده بود با سرعت عمل و اعتماد به نفس در بين دو ريل قطار به حالت خوابيده قرار گرفت و با وجود اين كه قطار از روي ريل رد شد آسيبي به وي نرسيد و از مرگ حتمي نجات يافت.
رسول جمشيدي گفت: پس از عبور قطار، برق ايستگاه قطع و با تلاش ماموران مترو اين دختر دانشجو از چاله حركت قطار مترو خارج شد.
اين دختر دانشجو توسط اورژانس ايستگاه معاينه و پس از آن در حالي كه وضعيت رضايت بخشي داشت براي اطمينان بيشتر به بيمارستان هفت تير منتقل شد.

 



آتش به 5 هكتار از باغ هاي بوشهر خسارت وارد كرد

رئيس شوراي اسلامي چاهه از وارد شدن خسارت به 5 هكتار از باغ هاي اين روستا در جريان آتش سوزي اخير خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، عباس هوشمند در جمع خبرنگاران در تشريح جزئيات آتش سوزي در روستاي چاهه گفت: كشاورزان اين روستا كه منتظر برداشت محصولات خود بودند با وقوع اين آتش سوزي خسارت هاي فراواني متحمل شدند.
وي اظهار داشت: براساس برآوردهاي صورت گرفته، بر اثر آتش سوزي در باغ هاي روستاي چاهه، 265 اصله نخل و 45 اصله درخت ليموترش در آتش سوخته است.
هوشمند بيان داشت: براساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي استان، ميزان خسارت ريالي وارده بر اثر اين آتش سوزي بيش از 500 ميليون ريال برآورد شده است.
از ساعت 11 جمعه هفته گذشته، آتش سوزي در بخشي از باغ هاي روستاي چاهه آغاز شد و تا ساعت 18 همان روز ادامه داشت كه در جريان اين آتش سوزي بخشي از باغ ها و نخيلات اين روستا در آتش سوخت.

 



در اليگودرز روي داد انگشت كوچك جوان قرباني بي دقتي پزشكان

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
به دليل فقدان امكانات پزشكي و تعلل در رسيدگي به وضعيت مجروح، انگشت كوچك جوان 20ساله اليگودرزي قطع شد.
همايون داوودي دانشجوي 20 ساله اليگودرزي به علت گيركردن دست چپش لاي در حياط دچار حادثه شد و به بيمارستان امام جعفر صادق(ع) اليگودرز انتقال يافت و با وجود اينكه بيمار در وضعيت اورژانس بود در يك اقدام عجيب در بخش بستري شد.
پدر اين جوان با مراجعه به دفتر كيهان گفت: پس از چهار ساعت پسرم را به اتاق عمل منتقل كردند و اظهار داشتند كه مشكل دست مجروح با چند بخيه رفع مي شود اما ساعتي بعد گفتند: كه بايد رضايت بدهي انگشت پسرت را قطع كنيم.
وي گفت: اگر به موقع به داد فرزندم مي رسيدند نياز به قطع انگشت وي نبود اما متاسفانه عدم امكانات پزشكي و تعلل در رسيدگي به وضعيت مجروح باعث شد اين اتفاق رخ دهد.
پدر اين مصدوم افزود: اگر در همان ابتدا پزشك مذكور شرايط دست فرزندم را به من اعلام مي كرد وي را به يكي از شهرهاي همجوار اعزام مي كردم.
شايان ذكر است: از سوي خانواده اين جوان آسيب ديده شكايتي عليه مقصران حادثه تقديم دادستاني اليگودرز شده است.

 



دستگيري 2 كارمند متخلف بانك كرمانشاه به اتهام كلاهبرداري

فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: دوكارمند متخلف بانك كه با استفاده از مدارك جعلي اقدام به دريافت يك ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات وام ازدواج كرده بودند، با تلاش مأموران پليس آگاهي استان كرمانشاه دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرتيپ كشوري درباره دستگيري 2 كارمند متخلف بانك در كرمانشاه اظهار داشت: در پي وصول اخبار و اطلاعاتي به آگاهي انتظامي استان مبني بر كلاهبرداري 2 نفر از رئيسان شعب يكي از بانك هاي شهر كرمانشاه، پيگيري موضوع در دستور كار تيمي از مأموران مجرب اداره مبارزه با جرايم اقتصادي، جعل و كلاهبرداري پليس قرار گرفت.
وي اظهار داشت: تحقيقات مأموران حاكي از آن بود كه 2 نفر از رئيسان سابق شعب يكي از بانك ها، با سوء استفاده از موقعيت شغلي و تصوير مدارك ارباب رجوع، اقدام به تشكيل پرونده و دريافت 87 فقره تسهيلات وام ازدواج 20 ميليون ريالي، به ارزش يك ميليارد و 740 ميليون ريال كرده اند.
كشوري عنوان كرد: متهمان احضار و در بازجويي به بزه انتسابي اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه ادامه داد: تاكنون 38 فقره از تسهيلات مذكور به همراه جرايم تأديه و تأخير آن از متهمان وصول شده است.
وي در پايان اذعان داشت: پرونده به مرجع قضايي ارسال و براي متهمان قرار مناسب قانوني صادر شد.

 



طوفان قزوين درختان را از جاي كند

طوفان شديد در شهر قزوين دهها درخت را در بوستانها از جاي كند و هزاران شاخه شكسته شده را به اطراف پرتاب كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از سطح شهر قزوين، طوفان شديد در قزوين به خودروهاي در حال حركت و پارك شده نيز خسارت وارد كرد.
همچنين اين طوفان كه سرعت آن را هواشناسي استان 108 كيلومتر در ساعت اعلام كرد باعث افتادن تابلوهاي بعضي فروشگاهها، «بنرهاي» تبليغاتي، فرو افتادن دكلهاي فشار قوي برق و كابلهاي مخابراتي شد.
تاكنون از ميزان خسارات احتمالي اين طوفان گزارشي منتشر نشده است.

 



اعلام نرخ حق التدريس نيروهاي آزاد و آموزشياران نيمه وقت

نرخ حق التدريس نيروهاي آزاد و آموزشياران نيمه وقت نهضت سوادآموزي براساس افزايش ضريب حقوق كاركنان اعلام شد.
به گزارش فارس در دستورالعمل صادره از سوي معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها، سازمان هاي تابعه وزارتخانه ، دانشگاه شهيد رجايي و مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم(ص)، آمده است: با توجه به افزايش ضريب حقوق كاركنان، نرخ حق التدريس ساعتي نيروهاي آزاد و آموزشياران نيمه وقت نهضت سوادآموزي، از تاريخ اول فروردين ماه 90 براساس جدول ارائه شده قابل پرداخت است.
براساس اين جدول، نرخ حق التدريس نيروهاي «تمام وقت» با مدرك «ديپلم» 28 هزار و 630 ريال، «فوق ديپلم» 33 هزار و 460 ريال، «ليسانس» 37 هزار و 800 ريال، «فوق ليسانس» 42 هزار و 840 ريال و «دكترا» 47 هزار و 880 ريال خواهد بود.
همچنين نرخ حق التدريس نيروهاي «غيرتمام وقت» با مدرك «ديپلم» 26 هزار و 950 ريال، «فوق ديپلم» 31 هزار و 500 ريال، ليسانس» 35 هزار و 700 ريال، «فوق ليسانس» 40 هزار و 600 ريال و «دكترا» 45 هزار و 500 ريال خواهد بود.اين دستورالعمل مي افزايد: نرخ حق التدريس براي نيروهاي تمام وقت و آموزشياران نيمه وقت داراي مدرك تحصيلي كمتر از ديپلم به ترتيب 27 هزار و 580 ريال و 25 هزار و 900 ريال تعيين مي شود.

 



دانشجويان متأهل مقرري مي گيرند

معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم از تهيه پيش نويس طرح ازدواج دانشجويي خبر داد.
غلامرضا خواجه سروي اضافه كرد: كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از ما درخواست كرد تا طرح تشكيل ازدواج پايدار دانشجويان را به مجلس ارائه دهيم. پيش نويس اين طرح هم اكنون تهيه شده و سايرمراحل آن درحال انجام است.
معاون وزير علوم به مهمترين تسهيلات اين طرح كه شامل دومورد است اشاره كرد و گفت:«يكي از مهمترين تسهيلاتي كه لازمه ازدواج دانشجويي است، مقرري است كه توسط آن زندگي دانشجويان اداره شود و ديگري تهيه مسكن دانشجويان است.»
وي افزود:«درتهيه اين طرح، تاكيداتي داشتيم كه اجراي آن حتما اتفاق بيفتد و در مراجع مرتبط با بودجه و برنامه كشور شرايط اين دو مولفه در دانشگاهها فراهم شود.»
خواجه سروي به زمينه سازي فرهنگي در طرح در دانشگاهها اشاره كرد و گفت:«زمينه سازي فرهنگي براي آماده سازي اين طرح در دانشگاهها نياز است و ما در اين راستا نيازمند مصوبه مجلس هستيم.»
به گفته خواجه سروي دردانشگاهها نيز قوانين و مقرراتي براي اجراي اين طرح وجود دارد.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم خاطرنشان كرد:«اين طرح تا شهريور ماه به مجلس و دولت ارائه مي شود.»

 



احترام به وقت نماز در باشگاه اسپانيايي

مدير فني باشگاه «سويا» تمرينات اين تيم را طوري ترتيب داده كه با وقت نماز دو بازيكن مسلمان اين باشگاه تداخل نكند.
مدير فني باشگاه، تمرينات را در 5 روز هفته در صبح و عصر تدارك ديده است به طوري كه با زمان اذان ظهر و مغرب تداخلي پيش نيايد.
گفتني است، اين باشگاه دو بازيكن مسلمان به نام هاي «عمر كانوته» و «محمود دابو» دارد كه البته «كانوته» پيش از اين هم با پوشيدن لباس فلسطيني ها در بازي هاي تيم، شهرت جهاني پيدا كرده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14