(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 مرداد 1390- شماره 19985

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
و اينگونه معجزه مي شود
جليلي در همايش مبلغان: برخورد طلبكارانه ايران با قدرت هاي استكباري به الگوي جهان اسلام تبديل شده است
بهره برداري از ده هزار و 200 واحد مسكن مهر در زنجان
ضرغامي خبر داد راه اندازي 5 شبكه جديد تا پايان سال 90
روايت صالحي از نقش جريان انحرافي در سياست خارجي
در جشنواره دست هاي كوچك دعا دعاي دختر 6 ساله درباره رئيس جمهور اول شد
بازخواست ايران از كميسارياي عالي حقوق بشر درباره ترور دانشمندان ايراني
تاكيد شيخ الازهر بر ضرورت بهبود مناسبات كشورهاي عربي و ايران
ساخت هواپيماي فوق سبك و بدون سرنشين در اردبيل
بوستاني در كرج به نام روح الله داداشي نامگذاري مي شود
واردات برنج ممنوع شد
فرمانده نيروي انتظامي از كاهش جرايم در كشور خبر داد
تشييع پيكر 5 شهيد در قروه و خرم آباد
بهره برداري از 464 طرح صنعتي و معدني در سراسر كشور
از سوي رهبر معظم انقلاب آيت الله ناصري به عنوان امام جمعه يزد منصوب شد
قائم مقام وزير خبر داد اختصاص 250 استخر به آموزش و پرورش
اخبار ادبي و هنري



و اينگونه معجزه مي شود

رحيم مخدومي
شنبه اول مرداد امسال براي من شنبه شوك بود.
شوك آستين بالا زدن، تكاني خوردن و كاري انجام دادن.
يك وقت، كسي به تو مي گويد: آقا، بلند شو. تكاني بخور، كاري انجام بده.
شما در قبال اين حرف، تنها مي گويي چشم. سعي خودم را مي كنم.
يك وقت به جاي اين كه حرف بزند، خودش بلند مي شود، تكاني مي خورد، كاري انجام مي دهد.
اين جا ديگر شما نمي گويي چشم. بلند مي شوي!
حالا اگر همان شخص در وضعيتي به دور از انتظار تو بلند شود و كاري خارق العاده انجام دهد، چه مي كني؟
به فرض، فرماندهي كه كارش فرمان دادن است، پيش از همه، خود فرمان بري كند. يا پير بازنشسته اي كه وقت استراحتش است، بيشتر از يك جوان كار كند.
اين جاست كه مثل «از تو به يك اشارت، از ما به سر دويدن» تحقق پيدا مي كند.
حكايت شنبه شوك، چيزي شبيه همين فرضيه هاست.
حكايت سفر حضرت آقا به بندرعباس- يكي از گرم ترين شهرهاي ايران- در گرم ترين فصل ماه و سال، براي گفتن يك جمله؛ آن هم «خدا قوت».
آقا به خانواده نيروي دريايي گفته بود از تهران و جاهاي ديگر دل بكنند و كوچ كنند به خط مقدم دريا! اين كوچ، به گفتن آسان بود اما در عمل محاسبات فراواني را به هم مي ريخت و معادلات جديدي پديد مي آورد. با همه اين احوال، فرمان از جانب كسي صادر شده بود كه خود، پيش از همه فرمان بر بود. از همين رو خانواده ها چرب و شيرين پايتخت نشيني را وانهاده و زندگي جهادي را اختيار كردند.
پس شايسته بود خدا قوتشان هم خدا قوت جهادي باشد. خدا قوتي داغ و تازه از تنور درآمده، در تنوري ترين روزهاي بندرعباس، با حضور رهبري جانباز و هفتاد و دو ساله، كه اين دغدغه يكي از هزار و يك دغدغه اوست.
اين تصميم پهلوانانه يكي ديگر از فراوان تصميمات پهلوانانه اوست كه در طول انقلاب از ايشان فراوان ديده ايم.
فرمان بري فرماني است كه خود هميشه به نقل از پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) به همگان توصيه مي كند: «رحم الله امرء عمل عملاً فاتقبه»؛ رحمت خدا بر كسي كه كار را انجام دهد، انجام دادني محكم!
فرماندهي داشتيم در روزهاي نبرد. يك روز در خنكاي صبح فرمان داده بود همه با لباس برويم داخل آب. ابتدا فكر نمي كرديم كسي به حرفش گوش دهد. اما وقتي خودش، اولين فرمان بر فرمان خودش شد، بچه ها معطلش نكردند. لحظه اي بعد كل گردان در آب بود!
مي شد اين انرژي «خدا قوت» را در قالب يك پيام صادر كرد.
مي شد يكي از رجال مملكت، آن را در جمع پرسنل و خانواده ايشان- در همين ظل گرما- قرائت كند.
مي شد به همين شكل با سفر شخص حضرت آقا صورت بگيرد، اما نه در اين گرما. روز 9 آذر، روز نيروي دريايي است و هواي بندرعباس نسبت به حالا ملس و كيفوري است!
بله، همه اين ها مي شد، اما آنچه اتفاق افتاد نمي شد. به جاي تزريق انرژي «خدا قوت» تشريفاتي بي جان تزريق مي شد.
پس به من حق بدهيد كه آن شنبه استثنايي را شنبه شوك بنامم و تاكيد كنم كه آن براي من استثنايي بود، نه براي خالق آن استثنا كه شنبه تا شنبه اش يكي است، ولو ما ايراني ها - كه نزديك ترين امت او هستيم - اين استثناها را نبينيم و حقش را ادا نكنيم. بي جهت نيست كه سيدحسن نصرالله از فهم و قدرشناسي ما در اين خصوص گلايه مي كند. او از دور شماي كامل جبل النور را مي بيند ولي ما كه دامنه نشينيم، غرق در عيش و نوش و غفلت.
برخي مسئولان نظام كه نسبت به اين شيوه خدمت استثنايي به مردم بيگانه اند، تعجب مي كنند كه چرا واكنش مردم نسبت به آن ها منفي است. موقع قضاوت هم به اشتباه مي گويند ارزش ها رو به سراشيبي سقوط است، جوانان دين گريز شده اند كجايي اي امام كه يادت به خير! كجايي سال 57
به جاي اين كه بگويند كجايي «خودم» كه يادت بخير، كجايي چشمان روشن بين من كه حالا دچار سياه بيني شده اي؟ كجايي دل بي آلايشم كه حالا سخت و سنگين شده اي؟ در واقع خود را فراموش مي كنند. موقع قضاوت هم واقعيت ها را وارونه مي بينند. بيداري ملت را كه منجر به بيداري ملت ها شده، برعكس تحليل مي كنند. تعجب مي كنند از اين كه چرا آقا اين همه اميدوارانه راجع به ملت، جوانان و آينده صحبت مي كند. تعجب مي كنند از اشك شوق جوانان. در همين سفر به بندرعباس مادري را ديدند كه طلاهايش را فروخته و با پنج فرزندش از بندر جاسك راهي تهران شده بود تا آقا را ببيند. در آن جا متوجه مي شود آقا راهي بندرعباس است. با مشقت خودش را به بندر عباس مي رساند. بچه ها خيال مي كردند خواسته اي مادي دارد. اعلام آمادگي كرده بودند براي رساندن نامه يا خواسته اش به آقا. ولي او گفته بود بزرگ ترين خواسته من و بچه هايم زيارت خود آقاست.
اين عشق و اشك و ارادت براي كساني كه عشق و ارادت بچه رزمنده ها را فراموش نكرده اند، اصلا عجيب نيست.
فرمانده گروهاني داشتيم به نام «هادي حسن». در يكي از شب هاي كربلاي پنج، داشت ما را مي برد به دل خطر. ستون ما درون كانال حركت مي كرد تا از تير و تركش در امان باشد، اما او خود پهلوانانه روي ديوار كانال راه مي رفت. اينچنين بود كه يكي از شيرين ترين آرزوهاي ما هم كلامي با هادي حسن بود. تفاوت سني آن چناني با هم نداشتيم. با اين حال خجالت مي كشيديم با او حرف بزنيم. چرا كه خيال مي كرديم خيلي بزرگ تر از ماست. البته خيالمان بيهوده نبود. ما تازه اندكي از آن بزرگي را حس كرده بوديم؛ چرا كه او حالا صدرنشين بهشت است و ما براي گريز از جهنم دست و پا مي زنيم.
خدمت خالصانه و فداكارانه به مردم، اين چنين معجزه مي كند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ نويسنده و منتقد ادبيات دفاع مقدس و صاحب آثاري چون «فرمانده من»، «جنگ پابرهنه»، «مردان درد»، «نرگس» و.... وي در سفر رهبر معظم انقلاب به بندرعباس حضور داشته است.

 



جليلي در همايش مبلغان: برخورد طلبكارانه ايران با قدرت هاي استكباري به الگوي جهان اسلام تبديل شده است

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: امروز شاهد موفقيت هاي زيادي در كشور هستيم كه همه اينها تابعي از گفتمان امام، انقلاب و رهبري است.
سعيد جليلي پيش از ظهر ديروز در گردهمايي مبلغان حوزه علميه قم كه در مدرسه عالي دارالشفاء برگزار شد با اشاره به موفقيت هاي بي نظير نظام اسلامي در عرصه هاي گوناگون اظهار داشت: دشمنان دو حركت اساسي براي مقابله با انقلاب انجام داده و خواهند داد.
وي گفت: دشمنان در صدد هستند كه حركت انقلابي مردم ايران الگوي ساير كشورها قرار نگيرد و نتايج انقلاب در عمل ضعيف نشان داده شود.
جليلي با اشاره به روش هاي دشمنان ايران در اين زمينه ابراز داشت: نخستين حربه آنها جنگ فيزيكي و سخت افزاري با تمام قواست. وي افزود: هيئت مذاكره كننده ايراني اين مطلب را بارها به نمايندگان كشورهاي قدرتمند متذكر شده كه آنها از هيچ اقدامي عليه جمهوري اسلامي فروگذار نكردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: چنانچه اقدامي باشد كه تاكنون از سوي استكبار عليه ايران انجام نشده باشد نشان دهنده اين است كه امكان آن وجود نداشته وگرنه آنها تمام اقداماتي را كه در توانشان بود، انجام دادند.
جليلي تاكيد كرد: قدرت انديشه ديني مزيت نسبي ما در مقابله با دشمنان است به همين خاطر آنها، اين نقطه را شناسايي كرده اند و با ابرازهايي از جمله جنگ نرم در صدد مقابله با آن هستند.
وي با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد ترديد در جامعه ايران نسبت به مسيري كه در پيش گرفته اند، خاطرنشان كرد: هرگاه از مباني قدرت خود غافل شويم آنها در اجراي نقشه هاي خود موفق خواهند بود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه يكي از شيوه هاي جنگ نرم انكار يا كمرنگ جلوه دادن دستاوردهاي انقلاب است، ابراز داشت: آنها مي خواهند افرادي را كه نسبت به انقلاب و الگوگيري از آن مشتاق هستند نااميد كنند.
جليلي افزود: در اين قضيه رسالت مبلغان اهميت خود را نشان مي دهد زيرا همواره ملت ايران در جنگ هاي نرم پيروز ميدان بوده است اما با زاويه گرفتن از گفتمان انقلاب، دشمنان بر ما پيروز خواهند شد.
وي خواستار بررسي نتايج 32 ساله انقلاب اسلامي شد و خاطرنشان كرد: وظيفه همگان حفظ جايگاه كنوني و برطرف ساختن نقاط ضعف است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به موفقيت هاي بي نظير ايران اظهار داشت: بدون شك اين موفقيت ها تابعي از گفتمان امام، انقلاب و رهبري است.
وي تصريح كرد: هرگاه به طور جدي به اين گفتمان پايبند بوده ايم موفقيت هاي بيشتري كسب كرده ايم اما در مقابل هرگاه باور ما نسبت به اين گفتمان كاهش يافته، شاهد كمتر شدن موفقيت ها بوده ايم.
جليلي با تاكيد بر حقانيت انقلاب اسلامي در سياست خارجي تاكيد كرد: لازمه اين امر مدعي بودن در عرصه هاي جهاني است.
وي با اشاره به مباحثي چون انرژي هسته اي و خلع سلاح قدرت هاي بزرگ، تروريسم، حقوق بشر و مسئله فلسطين افزود: در تمام اين زمينه ها بايد از نقش متهم خارج شده و به عنوان مدعي در عرصه جهاني ظاهر شويم. دبير شوراي عالي امنيت ملي به موفقيت هاي اقتصادي ايران اشاره كرد و گفت: رهبري تاكيد زيادي بر مسئله پيشرفت اقتصادي بر اساس الگوي اسلامي ايراني دارند و به واسطه غلبه گفتمان خدمت، عدالت و استكبار ستيزي در چند ساله اخير شاهد موفقيت هاي زيادي در كشور هستيم. وي افزود: سال گذشته دشمن فشار زيادي از نظر اقتصادي به كشور وارد كرد و با تصويب قطعنامه 1929 سعي در اعمال بيشترين فشارهاي اقتصادي داشت اما در همين شرايط ايران بزرگترين جراحي اقتصادي در تاريخ خود را نيز به مرحله اجرا درآورد.
جليلي با اشاره به تشكيل قرارگاه عملياتي براي اعمال فشار اقتصادي به ايران خاطرنشان كرد: يكي از مقامات آمريكايي به عنوان فرمانده اين قرارگاه انتخاب شد و سفرهاي زيادي به كشورهاي طرف قرارداد ايران به ويژه كشورهاي همسايه ايران داشت تا آنها را متقاعد كند.
وي گفت: در مذاكرات ژنو اشتباه محاسباتي آنها را متذكر شديم و چند ماه بعد پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در مذاكرات استانبول، آنها خود به اين اشتباه معترف بودند.
وي خواستار حفظ اين ظرفيت ها شد و با اشاره به فتنه 88 ابراز داشت: برخي افراد در اوج بالندگي نظام سعي در به چالش كشيدن نظام از درون داشتند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: اگر افرادي نسبت به اين قضيه ترديد داشتند در آخرين روزهاي سال گذشته و در روز 25 بهمن ترديدشان برطرف شد و كشور با انسجام و اعتمادي كه رهبري تبيين كرده بود موفق به گذر از اين جريان شد.
وي با اشاره به اختصاص بودجه از سوي كنگره آمريكا براي مقابله با ايران در جنگ نرم افزود: اين مسئله بسيار جدي بود و چندي پيش كنگره امريكا از رئيس جمهور اين كشور در اين زمينه درخواست گزارش كرد.
جليلي اظهار داشت: دشمنان با تمام عوامل مي خواستند مانع تثبيت انقلاب شوند اما موفق به اين كار نشدند ضمن اينكه هم اكنون ايران بر خلاف خواسته آنها به عنوان قدرت منطقه اي نيز شناخته شده است.
وي با اشاره به صدور انقلاب ايران به ساير كشورهاي مسلمان خاطرنشان كرد: موازنه قدرت در منطقه به ضرر رژيم صهيونيستي در حال تغيير است و اين مسئله ظرفيت بزرگي براي ما ايجاد كرده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي وظيفه همگاني را حفظ اين ظرفيت ها دانست و تاكيد كرد: جايگاه قدرت نرم افزاري ايران، حوزه ها و فقه شيعه در پرتو ولايت فقيه است.
وي وظيفه حوزه را تبيين انديشه ديني در داخل و خارج كشور برشمرد و تصريح كرد: حفظ و گسترش حركت پرشتاب ايران رسالت همه ماست.
جليلي با بيان اينكه حيات ديني همه انسان در گرو بهره گيري از معارف ديني است، اظهار داشت: بسياري از مسائلي كه بشر به آنها پناه مي برد نه تنها راه حلي به او ارائه نمي كنند بلكه موجب مشكلات بيشتري براي او مي شوند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به مذاكراتي كه هيئت هاي ايراني با نمايندگان كشورهاي خارجي داشتند، خاطرنشان كرد: آنها به ما مي گفتند كه در هر دوره از تاريخ خود به يكي از انديشه هاي مادي نظير ليبراليسم يا سازمان هاي بين المللي روي آورده اند اما به جاي حل مشكلات، همان انديشه ها موجب بروز مسائل و مصيبت هاي ديگري براي آنها شده است.
وي با بيان اينكه امنيت مورد نظر ما از نوع ساز و كار پليسي نيست، اظهار داشت: امنيت نظام اسلامي مبتني بر ايمان و عدالت بوده و بنابر اين قابل اتكا و اميدواري است.
جليلي پيشرفت هاي اقتصادي ايران را بر مبناي باورهاي قرآني دانست و تصريح كرد: اين پيشرفت ها با انديشه هاي غربي سازگار نيست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي جنگ نرم را تقابل اين دو تفكر دانست و گفت: تبيين اين انديشه ديني بر عهده حوزه هاي علميه و روحانيون به خصوص مبلغين است.
وي با بيان اينكه در تاريخ شيعه صحنه بروز انديشه ها ديني تنها در زمان انقلاب اسلامي رخ داده است، اظهار داشت: 32 سال از كار بزرگي كه امام و مردم ايران انجام داده مي گذرد و اين انقلاب پاسخ به دعوت خداوند و رسول اكرم اسلام بوده است. جليلي افزود: در حال حاضر دشمنان اسلام نمي خواهند حيات واقعي ملت ايران شكل بگيرد و آنها براي تثبيت نشدن انقلاب تلاش زيادي كردند.
جليلي با اشاره به اينكه مخالفان شجره طيبه انقلاب بيكار نخواهند نشست، افزود: موقعيت كنوني كشور متعلق به فرد خاصي نيست بلكه مربوط به گفتمان امام و انقلاب و رهبري است. جليلي با اشاره به نام گذاري دهه پيش رو به نام دهه پيشرفت و عدالت توسط رهبر انقلاب خاطرنشان كرد: هم اكنون انتظارات به گونه اي است كه پيشرفت ايران با تمام مناسبات عادلانه به صورت الگويي براي ساير كشورها درآمده است.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور صورت گرفت
بهره برداري از ده هزار و 200 واحد مسكن مهر در زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان
طي مراسمي با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي، 10 هزارو 200 واحد مسكن مهر استان زنجان به متقاضيان تحويل داده شد.
وزير راه و شهرسازي در اين مراسم گفت: مسكن از جمله موضوعاتي است كه بر اشتغال، كاهش تورم، سياست، تحكيم بنيان خانواده و پرورش نسل پاك و ساير ابعاد زندگي انسان اثر گذار است.
مهندس نيكزاد به تاكيد امام خميني(ره) در خصوص مسكن اشاره نمود و گفت: مبناي مسكن مهر همان سفارش امام بود كه فرمود زمين را به مردم بدهيد تا خانه ساخته شود و ريالي نگيريد.
وي در ادامه از تلاش و همت استاندار زنجان در مديريت ميداني مسكن مهر تقدير كرد و افزود: بحث مسكن مهر از مهم ترين برنامه هاي كاري همه استانداران در سراسر كشور است ؛ اما استاندار زنجان از جمله استانداراني است كه خود در وسط ميدان مسكن مهر موضوع را مديريت مي كند.
معاون اول رئيس جمهور نيز با بيان اين كه مسكن، اشتغال و ازدواج مهمترين آرزوي بشري است اظهار داشت: دولت نهم و دهم و شخص رئيس جمهور توجه ويژه اي به موضوع مسكن و اشتغال داشته و كارهاي اساسي به معناي واقعي در اين حوزه صورت گرفته است.
رحيمي افزود: در حال حاضر 2ميليون و 600 هزار واحد مسكوني در سراسر كشور تحويل داده شده و يا در حال تحويل است و ايجاد 2ميليون و 500 هزار فرصت شغلي در سال 90 نيز از تعهدات دولت است كه به آرزوهاي جوانان جامه عمل خواهد پوشاند.
وي با ابراز خرسندي از وضعيت پيشرفت مسكن مهر استان زنجان گفت: وضعيت ساخت و ساز و تحويل مسكن مهر استان ممتاز است و به همين جهت اعلام كرديم كه جشن خانه دار شدن همه واجدين شرايط مسكن مهر در دهه فجر سال 90 در استان زنجان برگزار خواهد شد.
معاون اول رئيس جمهور در جريان سفر به استان زنجان با حضور در پروژه 285 واحدي مسكن مهر دانشور زنجان از واحدهاي مسكوني اين مجتمع بازديد و با حضور در چند واحد آپارتمان كليد اين واحدها را به صورت نمادين به مالكان آنها اهداء كرد.
وي همچنين به صورت ويدئو كنفرانس پروژه هاي مسكن مهر در شهرستان هاي طارم، ابهر، خرم دره، خدابنده، ايجرود و ماه نشان را نيز مورد بهره برداري قرار داد.
گفتني است؛ تاكنون در مجموع 13 هزار و 729 خانوار متقاضي مسكن مهر استان زنجان طي 2 مـرحله واگذاري ، صاحب خانه شدند.
در پايان اين مراسم از مديران دست اندر كار مسكن مهر استان با اعطاي لوح سپاس قدرداني شد.
بهره برداري از بـزرگترين كـارخانه تـوليد اليـاف مصنوعي كشور در دليجان
به گزارش واحد مركزي خبر ، از سه طرح صنعتي وعمراني كه توسط معاون اول رئيس جمهور در شهرستان دليجان بـه بهره بـرداري رسيد ؛ مي توان به بهره برداري از بـزرگترين كـارخانه تـوليد اليـاف مصنوعي كشور با ظرفيت توليدي سالانه 45 هزار تن اشاره كرد.
بخش خصوصي براي ساخت اين كارخانه 10 ميليون دلار و 15 ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده است ؛ كه بـا بهره برداري از آن براي 300 نفر به طور مستقيم و هزار نفر به صورت غير مستقيم فرصت شغلي فـراهم مي شود .
همچنين بهره برداري همزمان از سه هزار و500 واحد مسكن مهر استان مركزي و ساختمان جديد فرمانداري دليجان بـا زير بناي 2 هـزار و 400 متر مـربع در زميني به مساحت 2 هزار متر مربع و با هزينه يك ميليارد تومان ديگر طرح هايي هستند كه با حضور محمد رضا رحيمي به بهره برداري رسيدند .
در اين سفر چنـد ساعته ، وزيـر راه و شهرسازي و سرپرست وزارت صنعت، تجارت و معدن معاون اول رئيس جمهور را همراهي كردند .

 



ضرغامي خبر داد راه اندازي 5 شبكه جديد تا پايان سال 90

رئيس سازمان صدا و سيما از افزايش حداكثر 4 يا 5 شبكه به شبكه هاي رسانه ملي خبر داد.
عزت الله ضرغامي با اشاره به وجود 2 هزار شبكه ماهواره اي تصريح كرد: تعداد اين شبكه ها چندان مهم نيست چون از يك سقف مشخص به بعد تعداد آنها چندان فرق نمي كند و مهم كاركرد آنهاست.
وي كه در اجلاس سالانه روساي آموزش و پرورش كشور سخن مي گفت با اشاره به تلاش رسانه ملي براي پوشش شبكه هاي تلويزيوني با كيفيت ديجيتال به ويژه شبكه هاي جهاني براي مردم خاطرنشان كرد: به آقاي حاجي بابايي قول داده ايم كه به عنوان هديه صدا و سيما مبدل هاي ديجيتال 14 شبكه تلويزيوني را در اختيار روساي مناطق آموزش و پرورش سراسر كشور قرار دهيم با اين توضيح كه نيمي از هزينه آن را رسانه ملي پرداخت مي كند و 50 درصد ديگر را نيز آموزش و پرورش تقبل مي كند همچنين تا پايان سال نيز 4 يا 5 شبكه به شبكه هاي رسانه هاي ملي افزوده مي شود. وي در ادامه با بيان اين كه يكي از تهديدات ماهواره ها بر روي بچه ها افزايش آنتروپي (ميل به بي نظمي) در ميان آنان است، گفت: دليل اين مشكل اين است كه يك نوجوان در هنگام استفاده از ماهواره هاي خارجي به دليل اين كه زبان بلد نيست و مدام از اين شبكه به آن شبكه مي رود تا برنامه هاي جذاب و موردنظر خود را پيدا كند پس از مدتي دچار بيماري مي شود و قدرت تمركز و انسجام فكري و روحي براي درس خواندن و اعتماد به نفس خود را از دست مي دهد. ضرغامي تصريح كرد: نوع كار صدا و سيما مواجهه با «مخاطب» انبوه است و به دنبال آن هستيم تا براي ارايه برنامه هاي مفيد به دانش آموزان حركت هاي جديدي را با آموزش و پرورش شروع كنيم.

 



در نشست مشترك كميسيون امنيت ملي مجلس و وزير خارجه مطرح شد
روايت صالحي از نقش جريان انحرافي در سياست خارجي

وزارت خارجه درباره سفرهاي خارجي مشايي به مجلس توضيح مي دهد

در نشست مشترك اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با وزير خارجه و معاونان وزارت خارجه، علي اكبر صالحي در پاسخ به سؤال يكي از نمايندگان مجلس روايتي از نقش جريان انحرافي در سياست خارجي عرضه كرد.
چهارمين نشست مشترك رئيس و اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با وزير امور خارجه و معاونان وي در محل وزارت خارجه برگزار شد.
كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در حاشيه اين نشست با حضور در جمع خبرنگاران جلسه مشترك اعضاي كميسيون متبوعش با وزير خارجه و معاونان وي را تشريح كرد.
جلالي با اشاره به پرسش هاي وكلاي ملت از صالحي افزود: سؤال اول را احمد توكلي نماينده تهران مطرح كرد مبني بر اينكه «نقش رحيم مشايي در سياست خارجي چيست؟» و در توضيحاتي نيز گفت كه «بنابر گزارش هاي موثق، مشايي در سمت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و نيز سمت رئيس دفتر رئيس جمهور محترم، دهها سفر خارجي داشته و بيش از آن ملاقات با مقامات خارجي عمدتا در خارج از كشور داشته است، تعداد اين سفرها و ملاقات ها و موضوع هر يك چه بود؟ آيا ملاقات با خارجيان با حضور نماينده رسمي وزارت امور خارجه صورت گرفته است؟ اگر جواب براي همه موارد مثبت نيست، وزارت خارجه چگونه از سير امور مربوط در جهت مصالح و سياست هاي تاييد شده مطمئن مي شده است؟»
به گفته سخنگوي كميسيون امنيت ملي، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه در پاسخ به پرسش توكلي گفت كه «در اين مدت كه من وزير خارجه هستم، سفرهاي مشايي در قالب همراهي با رياست محترم جمهور بوده است و سفري به تنهايي نداشت، اما در زماني كه معاون رئيس جمهور بود، سفرهاي متعددي داشته است.»
جلالي ادامه داد: صالحي در اين جلسه همچنين گفت كه «مشايي هيچ گونه دخالتي در دستگاه سياست خارجي و وزارت امور خارجه در زماني كه من وزير بودم، نداشته است و در زمان وزارت من هيچ گونه موازي كاري نشده است.»
وي بر همين اساس تصريح كرد: آقاي توكلي در ادامه سؤال از وزير امور خارجه پرسيد «در سفرهايي كه مشايي داشت، چه در دوران وزارت شما و چه قبل از آن، آيا در همه سفرها و ملاقات ها نمايندگان وزارت امور خارجه حضور داشتند يا خير؟ و آيا گزارش هاي آن موجود است؟»
جلالي گفت: در پايان اين پرسش و پاسخ مقرر شد ظرف چند روز آينده وزارت امور خارجه با بررسي گزارش هاي خود، پاسخ احمد توكلي را ارائه كند.
كاظم جلالي در عين حال تاكيد كرد: با عنايت به توضيحات صالحي وزير خارجه، قاضي پور نماينده اروميه در مورد سؤالات اول و سوم قانع شد و براي سؤال دوم مقرر شد اطلاعات بيشتري از وزارت امور خارجه در اختيار وي قرار گيرد.

 



در جشنواره دست هاي كوچك دعا دعاي دختر 6 ساله درباره رئيس جمهور اول شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
25 دعاي برتر كودكان ايراني از بين بيش از 25 هزار و 220 دعا انتخاب شدند.
در اختتاميه «ششمين جشنواره دست هاي كوچك دعا» در تبريز كه براي آن بيش از 25 هزار دعا ارسال شد و 710 دعا به مرحله داوري راه يافت، «هيرا اسفندياري» 6 ساله از تبريز اول شد.
هيرا در دعاي خود، درباره رئيس جمهور گفت و «مبينا- رنجبر» و «عطاء الله- حسين زاده» از مشكين شهر و تبريز با 8 و 7 سال سن، به صورت مشترك دوم شدند و «پرستو- ترابي كهريز» 12ساله از اروميه و «ساغر- خان وردي لو» 9 ساله از همدان نيز بطور مشترك، سوم شدند.
بيشترين شركت كنندگان اين جشنواره مربوط به استان هاي آذربايجان شرقي، اردبيل، اراك، كردستان و سمنان بودند.
كودكان، در جشنواره تبريز با لباس هاي محلي شركت كرده بودند و تركيب جالبي از لباس هاي آذربايجان، كردستان، قشقايي، عشاير اردبيل، ايلام، شيراز و افغانستان به چشم مي خورد.
در بين كودكان دعاخوان جشنواره، پسر 5 ساله اي در دستان خواهر بزرگتر به روي صحنه آمد و با صداي معصوم خود دعاي فرج را خواند و از خداوند طلب شفا كرد كه با «آمين» حضار و تأثر شديد آنان همراه بود. دختر بچه اي هم از اروميه، براي درياچه اروميه، از خداوند طلب آب كرد تا در آن شنا كند.
ترس از رئيس جمهور
تا سربلندي مادر
گفتني است جالب ترين دعاي اين جشنواره مربوط به هيراي 6 ساله بود كه مقام اول را نيز به خود اختصاص داد. او در دعاي تحويل سال گفته بود: خدايا! من وقتي به دستشويي مي روم با آب خيلي بازي مي كنم و از ترس رئيس جمهور، دستانم را زير آن مي برم تا فكر كنند دستانم را مي شويم. خدايا! مرا به خاطر اين شيطونيام ببخش!
عطاء الله حسيني هم كه دوم شد چنين نوشته بود: خدايا كمك كن درس هايم را خوب بخوانم تا بتوانم سر مادرم را مثل سر زرافه بلند كنم!
محدثه جهانگيرزاده، 7 ساله از شهرستان اصلاندوز استان اردبيل چنين گفت: خدايا! من خيلي دوست دارم به مشهد بروم. خدايا خودت پدرم را ياري كن تا تمام قرض هايش را بدهد و شرمنده مردم و امام رضا(ع) نشود. آخر، من و پدرم به حرم آقا نذري هستيم و ...
«بيا با اسباب بازي هاي من بازي كنيم»، دعاي محمد صفاري، كوچكترين كوچك بزرگ انديش در ميان برگزيدگان اين جشنواره بود كه با لحن شيرين كودكانه اش از خدا خواسته بود همبازيش باشد!

 



جواد لاريجاني خبر داد
بازخواست ايران از كميسارياي عالي حقوق بشر درباره ترور دانشمندان ايراني

دبير ستاد حقوق بشر كشورمان از ارسال نامه خود به كميسارياي عالي حقوق بشر در ژنو خبر داد كه در آن خواسته شده است تا خانم پيلاي به سازمان ملل گزارش دهد كه چرا دانشمندان ايراني بوسيله صهيونيست ها شهيد مي شوند.
محمدجواد لاريجاني با اشاره به ترور داريوش رضايي نژاد نخبه علمي كشورمان گفت: در اين باره نامه اي را به خانم پيلاي، كميسارياي عالي حقوق بشر در ژنو فرستاديم و قوياً از وي خواستيم درباره اين موضوع به سازمان ملل گزارش دهد كه چرا دانشمندان ايراني بوسيله صهيونيست ها و رژيم هاي متخاصم شهيد مي شوند.
وي در بيان علت روي آوردن دشمنان به ترور نخبه هاي علمي كشور ما گفت: دشمنان ملت ما انتظار داشتند بعد از سي و اندي سال جمهوري اسلامي ايران كشوري عقب افتاده، ضعيف و تو سري خور باشد اما با ناباوري ديدند از لحاظ مدني ايران در خاورميانه تنها كشوري است كه همه امورش براساس انتخابات داغ است.
لاريجاني افزود: در فتنه 88 تلاش دشمنان اين بود كه اين شتاب را بگيرند و اين نظام مدني را برهم زنند و اساس كل فتنه نيز همين بود كه البته موفق نشدند.
وي ادامه داد: دشمنان جمهوري اسلامي ايران ديدند كه ايران نه تنها از لحاظ نظام مدني مثل ستاره اي در خاورميانه مي درخشد بلكه از نظر علمي و فناوري به افق هايي دست پيدا كرده است كه قابل پيش بيني از سوي غرب نيست.
لاريجاني گفت: در همه حوزه ها به ويژه در بخش هاي فضايي، فناوري صلح آميز هسته اي و دانش نظري و در ابعاد بسيار گوناگون امروز ايران از نظر توليدات علمي كشور نخست خاورميانه است و اين امر برايشان بسيار دردناك بود.
وي افزود: سياست ترور نخبگان علمي براي گرفتن شتاب پيشرفت ماست و اگر چه اين سياست سبعانه وقيحانه و ضد همه معيارهاي بشري است اما ريشه اش در پيشرفت و شتاب عظيمي است كه ملت ايران ايجاد كرده است.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان با بيان اينكه اين توطئه نيز شكست مي خورد گفت: شتاب علمي ما چيزي نيست كه بتوان با اين سياست ها از آن جلوگيري كرد و آنها بسيار ابله و شايد مستاصل اند و نمي دانند با جمهوري اسلامي ايران كه در حال رونمايي شدن است چه برخوردي كنند.
وي افزود: پاي بعضي از كشورهاي غربي كه مدعي حقوق بشر هستند در اين موضوع آلوده است، اينهايي كه بر عليه تروريست شعار مي دهند بدانند اين وقيح ترين نمونه تروريست در دنيا و تاريخ است چون هدفش را دانشمندان انتخاب كرده است كه نزد همه ملت ها محترم هستند و اينها افراد شريف در معيار همه ملت ها را هدف تروريست قرار دادند.
لاريجاني اضافه كرد: پايتخت هاي كشورهايي كه مدعي مبارزه با تروريسم هستند خانه امن تروريست هاست به ويژه رؤساي پژاك كه اخيراً از سوي رزمندگان ما ضربه اساسي خوردند در آلمان مورد حمايت هستند و همچنين اين قضيه در مورد منافقين نيز صدق مي كند.
وي گفت: اين كشورها بايد به ملت هاي خود پاسخ دهند كه چرا دانشمندان و دانشجويان ايراني را هدف اهداف تروريستي قرار مي دهند و اگر روزي اين پرده كنار برود كه خواهد رفت معلوم مي شود چه جانوران خطرناكي بر اين كشورها حكومت مي كردند.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان با ضعيف خواندن عكس العمل بين المللي در قضيه ترورهاي نخبگان علمي افزود: كشورهايي كه ساكت اند بايد بدانند هر وقت نرخ رشد علمي آنها به درصدي از نرخ ايران برسد چنين كارهايي در مورد آنها نيز اتفاق خواهد افتاد. وي افزود: امروز جامعه بين المللي بايد عليه اين جنايت يك صدا شود و سازمان ملل مسئوليت دارد گزارش رسمي تهيه كند كه چرا اين دانشمندان ايراني و با سياست چه كشوري كشته مي شوند.
مشاور رئيس قوه قضائيه گفت: اين در حالي است كه شوراي امنيت قطعنامه صادر مي كند، اسم دانشمندان ما را اعلام مي كند و عده اي تروريست كه از سيا و موساد پول مي گيرند عمل مي كنند و اين يك بازي كاملاً آشكار و روشني است كه البته بايد در اين زمينه گام هاي بسيار فعالي برداشته شود.

 



در ديدار با يك هيئت ايراني
تاكيد شيخ الازهر بر ضرورت بهبود مناسبات كشورهاي عربي و ايران

سرويس سياسي-
شيخ الازهر مصر در ديدار با هيئت ايراني بر بهبود مناسبات كشورهاي عربي و جمهوري اسلامي تاكيد كرد.
احمد الطيب، شيخ الازهر روز سه شنبه با دو هيئت از مقامات ايراني و حزب الله لبنان ديدار و گفت وگو كرد. روزنامه الشرق الاوسط در اين زمينه گزارش داد شيخ الازهر در ديدار با هيئت ايراني بر اهميت دوستي و احترام بين همه اقوام و مذاهب و جلوگيري از فتنه و اختلاف بين پيروان اديان توليدي و خودداري از تعرض به حقوق ديگران تاكيد كرد. وي همچنين در اين ديدار نسبت به بهبود روابط كشورهاي عربي و ايران ابراز اميدواري كرد و آن را موجب تحقق سياست حسن همجواري و دوستي برادرانه دانست. شيخ الازهر همچنين قول داد تا دعوت سفر به ايران كه از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي مطرح شد را مورد بررسي قرار دهد.
گفتني است، رئيس هيئت ايراني را ناصر سوداني نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي بر عهده داشت كه پيام علي لاريجاني حاوي دعوت رسمي از شيخ الازهر را تسليم وي كرد. همچنين در ديدار شيخ الازهر با هيئتي از حزب الله لبنان به رياست شيخ حسن عزالدين، طرفين مهمترين تحولات كشورهاي عربي را مورد بررسي قرار دادند.
لاريجاني شيخ الازهر را به كنفرانس بين المللي مقاومت در تهران دعوت كرده است.

 



ساخت هواپيماي فوق سبك و بدون سرنشين در اردبيل

دانشجويان رشته الكترونيك آموزشكده فني و حرفه اي سماء دانشگاه آزاد اردبيل موفق به طراحي و ساخت هواپيماي فوق سبك شدند.
به گزارش ايرنا از اردبيل «امين شيخ نوازجاهد» مجري طرح درباره ساخت اين هواپيما گفت: اين هواپيما براي پروژه هاي تحقيقاتي، اعم از نقشه برداري، آمايش سرزمين، عكسبرداري، فيلم برداري از اهداف از قبل پيش بيني شده كاربرد دارد و مي تواند بدون سرنشين ماموريت هاي محوله را انجام دهد.
وي درباره مشخصات فني اين طرح افزود: اين هواپيما با موتور 10 سي سي و با سوخت تركيبي الكل متانول و روغن قرچك و با يك باك پر حدود 45 دقيقه با حجم 380 سي سي پرواز مي كند.
وي بيان كرد: وزن تقريبي اين هواپيما سه كيلوگرم و سرعت آن 90 كيلومتر در ساعت است و قابليت اوج گيري تا ارتفاع 300 متري را دارد.
اين هواپيما با همكاري سعيد اصغريان دانشجوي رشته الكترونيك آموزشكده فني و حرفه اي سماء اردبيل طراحي وساخته شده و پرواز آزمايشي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته است.

 



بوستاني در كرج به نام روح الله داداشي نامگذاري مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
شهردار كرج از نامگذاري يك بوستان در اين شهر به نام «روح الله داداشي» خبر داد.
سيدعلي آقازاده گفت: به پاس افتخارآفريني هاي مرحوم «روح الله داداشي» قوي ترين مرد ايران و جهان، يك بوستان به نام اين ورزشكار در كرج نامگذاري مي شود. وي افزود: اگرچه از دست دادن اين ورزشكار بسيار تلخ بود اما براي زنده نگه داشتن ياد او تصميم گرفته شد تا بوستاني به نام وي نامگذاري شود.
مرحوم روح الله داداشي هفته گذشته در جريان يك درگيري خياباني به قتل رسيد. ماموران نيروي انتظامي كرج متهمان به اين قتل را دستگير و تحويل مقامات قضايي دادند.

 



واردات برنج ممنوع شد

معاون مديركل دفتر برنج وزارت جهاد كشاورزي گفت: طبق اعلام وزير جهاد كشاورزي به وزارت بازرگاني از اوايل مرداد جاري تا اواخر مهرماه امسال واردات برنج به كشور ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ماسال، سيدابراهيم موسوي در مراسم نخستين برداشت مكانيزه برنج در اين شهرستان وضعيت توليد برنج در كشور را خوب دانست و با بيان اينكه 21 استان كشور برنج خيز هستند، افزود: گيلان دومين استان توليدكننده برنج در كشور است.
معاون مديركل دفتر پنبه، حبوبات و نباتات صنعتي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه امسال توليد برنج در كشور افزايش داشته، خاطرنشان كرد: امسال بالغ بر يك ميليون و 100 هزار تن شلتوك در گيلان توليد مي شود و به همين نسبت نيز در كشور شاهد افزايش 10 درصد توليد برنج هستيم.
اين مسئول مناسب بودن آب و هوا را دليل بر مطلوبيت وضعيت محصول برنج در كشور دانست و ادامه داد: پيش بيني مي شود از كشت برنج در 635 هزار هكتار مزارع شاليزاري كشور مقدار 3 ميليون و 400 هزار تن شلتوك برداشت شود كه 66 درصد آن تبديل به برنج سفيد مي شود.
موسوي با بيان اين كه در حال حاضر 81 درصد نياز به برنج كشور با توليد داخلي تامين شده است ابراز داشت: با اقدام هايي كه صورت مي گيرد مي توانيم تا چند سال آينده تمام نياز كشور به برنج را در داخل تامين كرده و در اين زمينه خودكفا شويم.
وي مازندران را استان نخست در توليد برنج كشور ناميد و تصريح كرد: در اين استان ارقام پرمحصول بيشتر كشت مي شود و در گيلان نيز كشت ارقام پرمحصول برنج در حال توسعه است و اين دو استان به تنهايي 80 درصد نياز برنج كشور را تامين مي كنند.
اين مسئول اضافه كرد: طبق اعلام وزير جهاد كشاورزي به وزارت بازرگاني، از اوايل مردادماه جاري تا اواخر مهرماه امسال هيچگونه واردات برنج به كشور انجام نمي شود و پس از آن نيز واردات بايد براساس تعيين سقف از طرف وزارت جهاد كشاورزي انجام شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي از كاهش جرايم در كشور خبر داد

فرمانده نيروي انتظامي كشور از آمار رو به رشد كشفيات پليس و كاهش جرايم در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم ظهر ديروز در جمع خبرنگاران از افزايش توان فني كشفيات نيروي انتظامي خبر داد و اظهار داشت: توان پليس جمهوري اسلامي در سال هاي اخير در كشف جرائم پيشرفت كرده و پليس به تجهيزات فني پيشرفته كشف جرايم مجهز شده است.
وي تصريح كرد: پليس جمهوري اسلامي ايران يك پليس مدرن است و با در اختيار داشتن تجهيزات پيشرفته و آزمايشگاه هاي مجهز، هم سطح پليس هاي پيشرفته دنياست.
وي با اشاره با آمار رو به رشد كشفيات پليس، خبر از كاهش جرايم در سطح كشور داد و گفت: نيروي انتظامي با بهره گيري از نيروي انساني متخصص و با ايمان خود در سطح كشور موفق شده ميزان كشفيات را به 85 درصد برساند.
فرمانده پليس كشور افزود: امسال شاهد افزايش كشف جرايم در تمام حوزه ها هستيم و توانسته ايم با استفاده از تجهيزات پيشرفته و آموزش هاي نوين توان كشف پليس را ارتقا دهيم.
وي ادامه داد: امسال شاهد افزايش كشف 87درصدي درجرائم قتل و بيش از 90 درصدي جرايم جنايي كشور هستيم كه ركورد بي سابقه اي براي كشور محسوب مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي در مورد ممنوعيت سلاح سرد گفت: متاسفانه امروز با گسترش عمدي خشونت با فيلم هاي خارجي كه گاهي توسط صدا و سيما نيز پخش مي شود، مفهوم مجرم و جرم نيز تغيير كرده است، به طوري كه در گذشته اراذل و اوباش به افرادي كه مرتكب قتل و جرم مي شدند، اطلاق مي شد ولي امروز جواناني كه هيچ گونه سابقه كيفري ندارند در نخستين تجربه استفاده از چاقو مرتكب قتل مي شوند.
وي با اشاره به برخي انتقادها از طرح ممنوعيت سلاح سرد، اضافه كرد: برخي مي گويند با اجراي اين قانون براي حمل كارد آشپزخانه از مغازه به منزل نيز بايد مجوز گرفت، اما مصاديق سلاح سرد مانند قمه، قداره، شمشير و چاقوي ضامن دار در اين قانون آمده است كه اين انتقادها را از ميان برمي دارد.
احمدي مقدم با تاكيد بر ممنوعيت حمل سلاح هاي غيرمتعارف افزود: اين طرح در مجلس هفتم به جريان افتاد و مسكوت ماند كه اميدواريم در مجلس هشتم دراين باره تصميم گيري شده و به تصويب برسد اما ما در عين حال معتقديم با وجود اينكه چنين قوانيني قدرت بازدارندگي دارد ولي بايد كارفرهنگي در اولويت فعاليت ها باشد. فرمانده نيروي انتظامي در عين حال مبارزه با گسترش و ترويج خشونت و جمع آوري اوباش و اراذل را از برنامه هاي نيروي انتظامي اعلام كرد و گفت: مبارزه قاطع و بي امان با جرايم خشن در دستور كار نيروي انتظامي قرار گرفته و پليس با حمل كنندگان سلاح هاي غيرمتعارف سرد برخورد قانوني قاطع خواهد كرد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي در سطح كشور تصريح كرد: در حوزه امنيت اخلاقي فعاليت تشديد يافته، چون امنيت اخلاقي پيش نياز امنيت اجتماعي است.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: در حوزه امنيت اخلاقي نيز ناجا فعاليت هاي خود را تشديد كرده و در ماه رمضان با توجه به نيازي كه در جامعه براي حفظ حريم اخلاقي روزه داران وجود دارد اين فعاليت ها بيشتر مي شود. وي گفت: درخصوص ماه مبارك رمضان اطلاعيه اي صادر شده و مثل سال هاي گذشته اقدامات پليس براي برخورد با روزه خواري انجام خواهد شد.
احمدي مقدم افزود: در برخي سال ها اجازه داده مي شد تا رستوران ها به درب منازل غذا بفرستند ولي اين اجازه بهانه اي شد تا در مسير و گاهي در رستوران ها نيز غذا سرو كنند، به همين دليل امسال تصميم گرفته شد تا رستوران ها از سحر تا افطار تعطيل باشند، مگر رستوران هاي بين راهي و هتل ها كه با هماهنگي با اداره اماكن امكان پخت و پز در اين مدت را خواهند داشت.

 



تشييع پيكر 5 شهيد در قروه و خرم آباد

پيكر 5 تن از شهداي حادثه تروريستي منطقه اشنويه آذربايجان غربي سه شنبه بر دستان مردم داغدار و شهيدپرور شهرستان قروه تشييع شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استاني و شهرستاني برگزار شد، پيكر شهيد اسماعيل كرمي اهل سريش آباد، شهيد علي رضايي اهل طوغان و شهيد حبيب الله عبدالملكي اهل قلعه قروه پس از تشييع در زادگاهشان به خاك سپرده شدند.
فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان در مراسم تشييع پيكر اين شهيدان گفت: شهادت اين عزيزان بار ديگر رسوايي ضدانقلاب و ناكامي دشمنان را رقم زد.
سردار محمدحسين رجبي افزود: ما در جهت برخورد قاطعانه با دشمنان با قدرت مبارزه خواهيم كرد و در خط ولايت بودن و ولايت مداري، سفارش اين شهيدان است و بوي شهادت عزيزانمان، مردم ما را راسختر مي كند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد پيكر سردار شهيد علي پرورش از فرماندهان سپاه قدس كه در غرب كشور و سرهنگ خدارحم سگوند هنگام جمع آوري مين به فيض شهادت نائل آمده بودند توسط مردم خرم آباد تشييع و به خاك سپرده شدند.

 



وزير صنايع و معادن اعلام كرد
بهره برداري از 464 طرح صنعتي و معدني در سراسر كشور

اراك - خبرنگار كيهان:
وزير صنايع و معادن در جريان افتتاح واحد توليدي الياف پلي استر در دليجان گفت: 464 پروژه صنعتي و معدني در سراسر كشور آماده بهره برداري است.
مهدي غضنفري افزود: نيمي از اين تعداد تا پايان سال جاري به بهره برداري رسيده و نيمي ديگر در حال افتتاح است.
وي گفت: دومين بسته حمايتي صنايع كشور به منظور بازسازي و تكميل صنعت بزودي به اجرا گذاشته مي شود و به صورت نمادين به يكصد بنگاه كه نمايندگان سراسر كشور هستند اعطا مي شود.
وزير صنايع و معادن افزود: به منظور فعال كردن صندوق توسعه ملي و به دستور رئيس جمهوري دولت 5 ميليارد دلار در اختيار بانك صنعت و معدن قرار خواهد داد. غضنفري گفت: اين اعتبار صرف پروژه هاي جديد، نيمه تمام و همچنين سرمايه در گردش مي شود.

 



از سوي رهبر معظم انقلاب آيت الله ناصري به عنوان امام جمعه يزد منصوب شد

يزد- خبرنگار كيهان:
آيت الله محمدرضا ناصري از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد منصوب شد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا خاني رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان يزد با اعلام اين خبر گفت: نماز جمعه هفتم مرداد به امامت آيت الله ناصري برگزار مي شود.
همچنين بنا به گزارش خبرنگار ما جلسه معارفه امام جمعه جديد يزد با حضور مسئولان كشوري، استان و مردم مؤمن يزد در محل تربيت معلم شهيد پاك نژاد اين شهرستان روز جمعه برگزار مي شود.
گفتني است؛ آيت الله ناصري متولد 1323 يزد است كه در اوايل انقلاب عهده دار دادستاني يزد و بعد از آن به حكم امام خميني«ره»، نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد و امام جمعه شهركرد شد.
آيت الله ناصري 25سال امامت جمعه شهركرد را بر عهده داشت و بعد از رحلت حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي امام جمعه فقيد يزد، به اين سمت منصوب شد.

 



قائم مقام وزير خبر داد اختصاص 250 استخر به آموزش و پرورش

قائم مقام وزير آموزش و پرورش و رئيس تربيت بدني سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار لازم براي ساخت 250 استخر به آموزش و پرورش اختصاص يافته است.
كيومرث هاشمي در حاشيه سفر به اردبيل و در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: با اجراي طرح سباح رئيس جمهور براي ساخت 250 استخر اعتبار لازم را به آموزش و پرورش اختصاص دادند و در همين راستا قرار است يك هزار و 750 سالن ورزشي احداث شده و در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد.
قائم مقام وزير آموزش و پرورش يكي از سياست هاي اصلي وزارت آموزش و پرورش را در توسعه ورزش مقطع راهنمايي احداث مدارس تخصصي اعلام كرد و گفت: سال گذشته براي 60 مدرسه مجوز صادر كرديم و امسال نيز قرار است 500 مدرسه تخصصي ساماندهي شود.
هاشمي اظهار داشت: با تخصصي كردن مدارس در مقطع راهنمايي دانش آموزان در رشته هاي مورد علاقه خود مشغول به تحصيل و فعاليت مي شوند.
رئيس تربيت بدني سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه ساله علاوه بر مسابقات درون كلاسي، درون مدرسه اي و درون منطقه اي در فصل تابستان، المپيادهاي ورزشي برگزار مي شود تا برترين ها انتخاب شوند.
وي در مورد برنامه هاي اين وزارتخانه براي توسعه ورزش مقطع متوسطه افزود: در 5/1سال گذشته ورزشكاران دانش آموز ما در مسابقات بين المللي، جهاني و آسيايي درخشش بي نظير داشتند و افتخارات بي شماري نصيب تيم هاي ورزشي شده است.
اين مسئول يكي از اولويت هاي اصلي در ورزش مدارس را توجه به رشته هاي پايه در دوران ابتدايي اعلام كرد و گفت: با نهادينه كردن ورزش قهرماني در مدارس آينده ورزشي كشورمان تضمين و سلامت جوانان مان پايدار مي ماند.
رئيس مركز تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش از راه اندازي ليگ واليبال و فوتسال دانش آموزان كشور خبر داد.
هاشمي گفت: اين ليگ از مهر ماه آغاز مي شود و قرار است با حضور حسين شمس سرمربي سابق تيم ملي فوتسال ليگ فوتسال آموزشگاهي كشور با رونق و كيفيت مطلوب اجرايي شود.
وي ادامه داد: براي راه اندازي ليگ واليبال نيز از مسئولان انجمن واليبال كشور دعوت كرديم تا در برگزار اين ليگ ما را ياري كنند.
وي با اشاره به هزينه 30ميليارد توماني در اجراي طرح سباح افزود: در اين طرح حداقل براي هر دانش آموز 30 هزار تومان هزينه شده در حالي كه هيچ جاي دنيا چنين رقمي در حوزه دانش آموزي هزينه نمي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

همكاري سينماي ايران و مصر براي مقابله با هاليوود
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ملاقات با هيئت سينمايي مصري عنوان كرد كه اين دو كشور بايد به جنگ سينماي هاليوود بروند.
به گزارش مهر، جواد شمقدري معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد اسلامي ديروز با هيئت هنرمندان سينمايي مصر در موزه سينما ملاقات كرد.
شمقدري خاطرنشان كرد: در دنيا عليه كشورهاي اسلامي نبردهايي در جريان است. هاليوود سال هاست كه در اين نبرد يك طرفه در حال تاختن است. امروزه ما سينماگران مصري و ايراني بايد در اين زمينه ها تجهيز شويم. هاليوود و سينماي غرب سال ها است كه در حال تحريف فرهنگ ما هستند. اين جنگ فرهنگي بسيار مهمتر از جنگي است كه در عراق و افغانستان در جريان است. هاليوود مي خواهد زندگي ما مسلمانان را با الگويي آمريكايي تغيير دهد.
بعد از سخنان شمقدري نماينده هيئت مصري به بيان ديدگاه هاي خود پرداخت.
افتتاح شبكه كتابخوانان حرفه اي
و رونمايي سند نهضت مطالعه مفيد
در مراسمي با حضور رئيس دفتر مقام معظم رهبري در كتابخانه مركزي پارك شهر تهران، نخستين شبكه كتاب خوانان حرفه اي كشور افتتاح و سند نهضت مطالعه مفيد رونمايي شد.
به گزارش فارس، همايش تجديد مطلع و كتاب و كتاب خواني به همراه افتتاح از نخستين شبكه اجتماعي كتاب خوانان حرفه اي كشور و رونمايي از سند نهضت مطالعه مفيد برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، منصور واعظي دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، مجدالدين معلمي معاون توسعه كتاب و كتابخواني حضور داشته و به سخنراني پرداختند.
نخستين شبكه اجتماعي كتاب خوانان حرفه اي كشور با اهداف خاصي به منظور ارتقاي سرانه مطالعه و همه گير شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تهيه شده است. اين شبكه انجمن اينترنتي براي كتابداران، ناشران و نويسندگان است كه در كاربران متناسب با گروه سني به تبادل كتاب در آن اقدام مي كنند.
سلحشور: سريال «يوسف پيامبر(ع)»
در انقلاب مصر تأثيرگذار بود
كارگردان «يوسف پيامبر(ع)» گفت: كارشناسان اين اثر را براي انقلاب مصر تأثيرگذار خواندند و پخش آن در تاجيكستان يك ميليون نفر به جمعيت نمازگزاران نمازجمعه افزوده است.
فرج الله سلحشور كارگردان «يوسف پيامبر(ع)» روز گذشته در نشستي خبري از تهيه نسخه سينمايي از روي اين سريال خبر داد و گفت: در سريال ما به تفسير سوره حضرت يوسف پرداخته ايم در صورتي كه نسخه سينمايي اصل مطلب قرآن كريم است و ما عيناً آيات را ترجمه كرديم.
سلحشور با اشاره به اينكه فيلم در بيش از 100 كشور دنيا به نمايش درآمده اظهار كرد: اين فيلم در بعضي از كشورها تا هفت بار به نمايش درآمده است. ما از كشورهاي تاجيكستان، افغانستان، آذربايجان، تركيه، مصر، عراق و فرانسه مهمان براي تهيه گزارش و خبر داشتيم كه نشان از استقبال مردم دنيا دارد.
به گزارش برنا، كارگردان «يوسف پيامبر(ع)» با بيان اينكه تأثيرات مثبت اين فيلم را در كشورهاي مختلف ديده است، توضيح داد: به طور مثال طي گفت وگويي كه با وزير تاجيكستان داشتم به طور متوسط در حدود يك ميليون نفر به جمعيت افرادي كه به نمازجمعه مي روند، افزوده شده، همچنين در آذربايجان با وجود هجوم آمريكا و صهيونيست اين سريال توانسته مذهب را دوباره زنده كند.
در اين نشست جمال شورجه، مشاور كارگردان «يوسف پيامبر(ع)» نيز در سخنان كوتاهي خاطرنشان كرد: از زمان نگارش فيلمنامه در فكر تهيه نسخه سينمايي بوديم و از كمك آقاي زندباف كه زحمت بسياري كشيدند تا نسخه سينمايي تهيه شود، سپاسگزارم، مجموعه «يوسف پيامبر» كه بيش از دو هزار دقيقه بود، با همت و زحمت آقاي زندباف تبديل به نسخه دو ساعت و 15 دقيقه اي شده است.
گفتني است، نسخه سينمايي «يوسف پيامبر(ع)» در ماه مبارك رمضان اكران خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14