(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مرداد 1390- شماره 19986

ضرورت ساماندهي كمك هاي مردمي
ايران رتبه يك دانش جنگلداري دنيا را در اختيار دارد
ايران در كيهان
احداث 935 واحد مسكوني براي مددجويان اردبيلي
48 پروژه بهداشتي در خراسان شمالي به بهره برداري رسيد
معاون وزير راه و شهرسازي: 17هزار و 740 واحد مسكن مهر در فارس آماده واگذاري است
صادرات فرش آذربايجان شرقي به 15كشور جهان
كاهش 50 درصدي خريد گندم در آذربايجان غربي
دانش آموز ممتاز بهشهري به 6 نفر زندگي دوباره بخشيد
فرصت دو ماهه استاندار مازندران به مديران حوزه راه و شهرسازي استان
در اعتراض به نپرداختن حقوق صورت گرفت تجمع بازرسان اداره بازرگاني اصفهان
برگزاري جشنواره گلدهي لاله تالابي در پايگاه حيات وحش صومعه سرا
برگزاري نمايشگاه طرح ضيافت در تمامي شهرهاي مازندران
صدور مجوز تأسيس دانشكده به روزنامه هاي خراسان رضوي



ضرورت ساماندهي كمك هاي مردمي

همگام با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بسياري از سنت هاي حسنه اسلامي ايران دركشور ساري و جاري شد.
از جمله اين موارد سنت حسنه كمك و جهاد مالي است كه در طول سه دهه گذشته در رفع بسياري ازمعضلات و مشكلات قابل توجه بوده است. دراين ميان سازمان ها، نهادها و حتي سازمان هاي مردم نهادي نيز به طور قانوني يا خارج از ضوابط قانوني اقدام به جمع آوري و هزينه اين كمك ها كرده اند.
اما آنچه قابل توجه است؛ ساماندهي و نظم بخشيدن به كمك هاي مالي مردم از سوي يك سازمان مشخص به طور متمركز است. طوري كه به طور هدفمند و خارج از افراط و تفريط هزينه شوند و به دست نيازمند واقعي برسد.
متاسفانه دراين خصوص مانند برخي از مسائل ديگر پديده موازي كاري به چشم مي خورد.
ساخت مدارس و مساجد با فاصله بسيار اندك، تزريق افراد نيازمند از چند كانال و عدم توجه به برخي نقاط محروم از جمله آثار اين موازي كاري مي باشد.
از جمله نمونه هاي قابل ذكر دراين خصوص مي توان به ساخت يك بيمارستان اشاره كرد كه فردي خير با هزينه اي ميلياردي بيمارستاني را براي بيماران سوانح و سوختگي درست كرده است كه به دليل عدم كارشناسي در محيط و تجهيزات، سال هاي متمادي بي استفاده مانده است.
اين درحالي است كه شهرستان بابل از كمبود فضاي ورزشي ويژه بانوان و سالن هاي ويژه برگزاري برنامه هاي فرهنگي و عروسي براي افراد نيازمند به عنوان مصاديقي دراين زمينه رنج مي برد.
بنابراين چنانچه اختصاص يك سازمان واحد نيز براي هدفمندسازي كمك هاي مردمي امكان پذير نباشد قطعاً تشكيل كارگروه هاي تخصصي از افراد صاحب نظر در هر شهرستان يا درون هر سازمان يا نهاد دولتي و خصوصي و مردم نهاد نيز مي تواند بخشي از آثار اين موازي كاري راكاهش دهد.
علي كفايي مهر
خبرنگاركيهان در بابل

 



رئيس سازمان جنگل ها و مراتع كشور
ايران رتبه يك دانش جنگلداري دنيا را در اختيار دارد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جنگل ها و مراتع كشور گفت: ايران در زمينه تجارب و دانش جنگلداري رتبه اول دنيا را در اختيار دارد.
علي سلاجقه در همايش مديريت حريق در عرصه منابع طبيعي در كرمانشاه افزود: هم اكنون 6 ميليون هكتار اراضي جنگلي در كشور وجود دارد كه تقريبا 80 درصد هزينه عشاير را تامين مي كند.
وي گفت: در حال حاضر 150 ميليارد متر مكعب آب شيرين در مناطق زاگرس وجود دارد و با توجه به اين كه اين آب ها را نمي توانيم مهار و برداشت كنيم به سدسازي روي مي آوريم و در نهايت اين منابع آبي به زمين رسوب كرده و به كشورهاي حاشيه خليج فارس سرريز مي شوند و ما وارث 25 ميليارد تن خاك حاصلخيز كشاورزي پشت سدها مي شويم.
علي سلاجقه در ادامه تصريح كرد: اجراي طرح يارانه ها يك جراحي اقتصادي و اعمال آن لازمه كشور بود، لذا اگر در بحث زيرساخت ها و حفظ منابع طبيعي يارانه مناسب تعلق نگيرد منابع جنگلي و گياهي كشور از بين خواهد رفت.
وي افزود: ما مكلف هستيم در برنامه پنجم توسعه 8 ميليون هكتار آبخيزداري در كشور ايجاد كنيم.
وي گفت: طبق بررسي به عمل آمده مشخص شده كه 46 درصد آتش سوزي هاي جنگلي در كشور در استان هاي زاگرس رخ داده است كه امسال اين ميزان آتش سوزي 35 درصد نسبت به سال هاي قبل كاهش داشته است.
وي با اعلام اين خبر كه در حال حاضر 5 ميليون و 600 تن گياهان دارويي در مناطق زاگرس نشين توليد مي شود، تصريح كرد: يكي از مشكلات سازمان جنگل ها و مراتع كشور كمبود نيروي انساني است به طوري كه تا پايان سال آينده 41 درصد از نيروي انساني سازمان جنگل ها و مراتع از اين سازمان منفك خواهند شد.

 



ايران در كيهان

نصب بنر با مضامين حجاب
آمل- خبرنگار كيهان: 25 تشكل مذهبي- اجتماعي آمل با نصب بنرهاي مفهومي با مضمون حجاب، ضمن تاييد عملكرد نيروي انتظامي در اجراي طرح عفاف و حجاب خواستار حساسيت بيشتر مسئولين شهري نسبت به فريضه عفاف و حجاب شدند.
در يكي از اين بنرها جمله اي از شهيد بهشتي به چشم مي خورد با اين مضمون كه، براي عبور و مرور مردم و وسايل نقليه چراغ قرمز نصب مي كنند، چطور براي عفاف و حجاب خط قرمزي نبايد وجود داشته باشد.
افزايش كانون هاي پيوند مهر
ساري- خبرنگار كيهان: مشاور استاندار مازندران در امور جوانان از رشد 120 درصدي كانون هاي پيوند مهر در استان خبر داد.
روح الله معافي در همايش جوان، خانواده، ازدواج آسان و سنت نبوي در سالن اجتماعات جمعيت هلال احمر مازندران افزود: هم اكنون كانون هاي پيوند مهر در 9 شهرستان مازندران ايجاد شده است و تا پايان امسال اين دفاتر در تمام 18 شهرستان مازندران راه اندازي مي شود.
وي با اشاره به اينكه هدف از ايجاد كانون هاي پيوند مهر، تسهيل و روان سازي ازدواج آسان در كشور است، تصريح كرد: مازندران داراي جمعيت جواني بوده كه نيازمند توجه بيشتر مسئولان است.
احداث تقاطع غيرهمسطح
گرگان- خبرنگار كيهان: ساخت اولين تقاطع غيرهمسطح گرگان و بزرگترين تقاطع غيرهمسطح شمال كشور در ميدان شهيد قندهاري گرگان آغاز شد.
براي اجراي اين طرح 90 ميليارد ريال اعتبار برآورد شده است فرماندار شهرستان گرگان گفت: اين تقاطع كه در ميدان قندهاري احداث مي شود، بزرگترين تقاطع غيرهمسطح سواره در شمال كشور خواهد بود.
بهره برداري از واحد توليد شير خشك
تبريز- خبرنگار كيهان: با صرف بيش از 120 ميليارد ريال اعتبار، مجهزترين واحد توليد شيرخشك كشور، در تبريز به بهره برداري مي رسد.
«مديرعامل صنايع شير ايران» گفت: اين واحد 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي افزود: ظرفيت روزانه اين واحد 10 تن شيرخشك و 100 تن پودر آب پنير است كه در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
عرضه 20 هزار قطعه بوقلمون
¤ امسال از ايستگاه تحقيقاتي بوقلمون كشور 20 هزار قطعه بوقلمون عرضه مي شود.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي ومنابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: در سال 88 حدود 3000 قطعه جوجه بوقلمون توزيع شده بود.
«حسن- منيري فر» افزود: در سال 89 اين تعداد به 9000 قطعه رسيد و امسال پيش بيني مي شود 20 هزار قطعه عرضه شود.
برگزاري همايش فرهنگي
همدان- خبرنگار كيهان: سومين همايش فرهنگي سراسري آزادگان اردوگاه تكريت 11 در همدان برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين همايش كه با حضور 450 نفر از آزادگان اردوگاه تكريت 11 عراق، از سراسر كشور در دانشگاه بوعلي سيناي همدان برگزار شد.
در اين مراسم ضمن اجراي برنامه هاي نمايشي كوتاه، چند تن از آزادگان اردوگاه تكريت 11 به بيان خاطرات خود از دوران اسارت پرداختند.
راه اندازي مركز توانبخشي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بهزيستي، سومين مركز جامع توانبخشي سالمندان استان گلستان در كلاله راه اندازي شد.
رئيس اداره بهزيستي شهرستان كلاله در حاشيه افتتاح اين مركز اعلام كرد: اين مركز
به وسيله بخش خصوصي با 150 ميليون ريال هزينه راه اندازي شده و در بخش هاي توانبخشي، فيزيوتراپي، پزشكي، روانشناسي و پرستاري به سالمندان خدمات ارائه مي كند.
«محمدرضا شهمرادي» افزود: دولت در قبال ارائه خدمت به هر سالمند در اين مركز، ماهيانه مبلغ 600 هزار ريال يارانه پرداخت مي كند.
وي گفت: طي يك ماه گذشته فعاليت غيررسمي مركز مذكور آغاز شده بود، به 80 نفر از سالمندان خدمات لازم ارائه شده است.
افتتاح مراكز غيردولتي
¤ همزمان با هفته بهزيستي هشت مركز غيردولتي تحت نظارت سازمان بهزيستي با حضور مردم، مسئولان و جمعي از مددجويان تحت پوشش بهزيستي در گنبد به بهره برداري رسيد. اين مراكز شامل مراكز اقامتي ميان مدت ترك اعتياد، مركز بازتواني اعتياد، مركز مشاوره و روانشناختي و مؤسسه خيريه انجمن دستاوردهاي معلولين است. به گفته مديركل بهزيستي استان گلستان سه مجتمع خدمات بهزيستي با هدف ايجاد جامعه سالم و عاري از اعتياد نيز در شهرستان گنبد راه اندازي شده است.
افزايش شهرك هاي صنعتي
قزوين- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين در همايش تجليل از صنعتگران نمونه استان گفت: در طول سه سال اخير تعداد شهرك هاي صنعتي فعال و در حال احداث از 7 شهرك و ناحيه صنعتي به 14 شهرك و ناحيه و فاز توسعه افزايش پيدا كرد.
عبدالقهار ناصحي اظهار داشت: در مدت ياد شده بيش از يك هزار هكتار اراضي شهرك هاي صنعتي مهيا شده كه بسياري از واحدها در آنها مستقر شده اند و مابقي نيز بعد از اتمام اين عمليات اجرايي، كار واگذاري به متقاضيان شروع خواهد شد.
ارتقاي بخش باغبهادران
زرين شهر- خبرنگار كيهان: نماينده مردم شهرستان لنجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح تبديل بخش باغبهادران به شهرستان كه چندين سال بود پيگيري مي شد اكنون به نتيجه رسيده و اين طرح در حال حاضر در مرحله تقسيمات كشوري قرار دارد.
محسن كوهكن افزود: طرح تبديل شهر فولادشهر به بخش نيز به دليل محدود بودن اين شهر از اطراف با مشكلاتي روبه رو است اما در آينده اي نزديك به اجرا درخواهد آمد.
لايروبي قنات
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي رشتخوار گفت: در سال جاري از محل اعتبارات خشكسالي با اعتبار 880 ميليون ريال تعداد هشت رشته قنات در شهرستان رشتخوار لايروبي و مرمت مي شود.
مهندس محمد رستمي در جمع كشاورزان درريز گفت: با اندك اعتباري كه هر ساله از سوي دولت براي لايروبي قنوات شهرستان اختصاص مي يابد، تاكنون از 86 رشته قنات موجود 53 رشته قنات با آبدهي 11 ليتر در ثانيه احيا شده است. وي افزود: در سال گذشته زراعي هم با اعتبار 600 ميليون ريالي اختصاص يافته از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي تعداد 4 رشته از قنوات اين شهرستان با اعتبار 460 ميليون ريال عمليات لايروبي انجام شد.

 



احداث 935 واحد مسكوني براي مددجويان اردبيلي

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مدير كل بهزيستي استان اردبيل گفت: 935 واحد مسكوني براي موددجويان تحت پوشش بهزيستي استان در حال احداث است.
رويا احمديان در جشن شكرانه مسكن مددجويان افزود: در طول فعاليت دولت نهم و دهم 600 واحد مسكوني به مددجويان بهزيستي استان واگذار شده است در حالي كه تا سال 84 تعدادواحد مسكوني واگذار شده تنها 24 واحد بوده است.
وي با اشاره به تحقق تعهد اشتغال اين سازمان گفت: در سال گذشته 845 نفر از مددجويان بهزيستي استان اشتغال يافته اند.
وي افزود: تعهد امسال اين سازمان براي سال جاري ايجاد اشتغال براي 2608 نفر است كه اميد مي رود با همكاري كليه دستگاهاي اجرايي و مسئولان اين امر تحقق يابد.
وي در پايان توجه ويژه به رفع مشكلات زنان سرپرست خانوار، فرزندان مراكز نگهداري بچه هاي بي سرپرست و ورزشكاران تحت پوشش موفق در رقابت هاي جهاني را خواستار شد.

 



با حضور وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي
48 پروژه بهداشتي در خراسان شمالي به بهره برداري رسيد

بجنورد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان شمالي گفت: از مصوبات دور سوم رئيس جمهوري به استان در حوزه بهداشت و درمان 48 پروژه با حضور وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي به بهره برداري رسيد.
ابوطالب شفقت در مراسم افتتاح طرح هاي بهداشتي و درماني بااشاره به توجه دولت به رشد شاخص هاي بهداشتي و درماني خراسان شمالي افزود: در گذشته اكثر شاخص هاي بهداشتي درماني استان نسبت به ميانگين كشوري پايين بود اما اكنون اكثر اين شاخص ها به متوسط كشوري نزديك شده است.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي كه براي افتتاح و كلنگ زني چند پروژه به بجنورد سفر كرده بود. عمليات اجرايي دانشكده پزشكي بجنورد با زيربناي 10 هزار متر مربع را آغاز كرد كه فاز اول آن تا 2 سال آينده با اعتبار بالغ بر 21 ميليارد ريال آماده بهره برداري مي شود.
همچنين وزير بهداشت و درمان از روند اجرايي بيمارستان 320 تختخوابي در حال ساخت بجنورد بازديد كرد كه با احداث آن و بيمارستان هاي مانه و سملقان و فاروج و شيروان 500 تخت به تعداد تخت هاي موجود اضافه مي شود و اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال براي ادامه پروژه پيش بيني شده است.
افتتاح سي تي اسكن و ام .آر.آي بيمارستان بجنورد از ديگر برنامه هاي وزير در خراسان شمالي بود كه براي مركز سي تي اسكن مبلغ يك ميليارد تومان و براي خريد دستگاه ام.آر.اي يك ميليارد و 400 ميليون تومان بالغ بر 270 ميليون تومان نيز براي احداث اين مركز هزينه شده است.
همچنين در اين سفر، روند احداث بخش سوختگي بيمارستان امام علي(ع) بجنورد مورد بازديد قرار گرفت، احداث اين بخش با 55 درصد پيشرفت فيزيكي از سال گذشته آغاز شده است كه با زيربناي 2500 متر مربع و در دو طبقه در حال اجراست و در نيمه اول سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
افتتاح دانشكده پرستاري و مامايي با هزينه حدود 6 ميليارد تومان در زميني به مساحت 7 هزار متر مربع، مسجد امام علي(ع) دانشگاه با هزينه 500 ميليون تومان در زميني به مساحت 750 متر مربع و سلف سرويس دانشجويي نيزاز ديگر برنامه هاي وزير بهداشت در خراسان شمالي بود.
همچنين همزمان 12 پايگاه اورژانس 115 در سطح استان افتتاح شد كه جمع اين مراكز در خراسان شمالي به 28 پايگاه فعال رسيد.
در اين سفر 4 دستگاه بي خطرساز زباله هاي عفوني و بيمارستان امام علي كه براي خريد و راه اندازي هر يك از اين دستگاه ها 500 ميليون ريال اعتبار صرف شده است، افتتاح شد.
با حضور وزير بهداشت و درمان همزمان 26 خانه بهداشت در مناطق روستايي با هزينه 776 ميليون ريال افتتاح شد.

 



معاون وزير راه و شهرسازي: 17هزار و 740 واحد مسكن مهر در فارس آماده واگذاري است

اوز- خبرنگاركيهان:
قبل از ماه رمضان 17740 واحد مسكن مهر در استان فارس آماده واگذاري است.
معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد ازطرح 608 واحدي مسكن مهر اوز افزود: طرح مسكن مهر در استان فارس ازپيشرفت خوبي برخوردار است و اين طرح با سرعت هرچه بيشتر ادامه دارد.
اصغر مهرآبادي اضافه كرد كه قبلا نيز 2500 واحد افتتاح و واگذارشده است و در هفته دولت نيز نزديك به 20 هزار واحد افتتاح و واگذار مي شود.
وي با بيان اينكه ثبت نام و ساخت مسكن مهر در سراسر كشور ادامه خواهدداشت گفت: طرح مسكن مهر علاوه بر اينكه مسكن ارزان قيمت و با كيفيت به مردم كشورمان تحويل مي دهد باعث اشتغالزايي هم شده است.
مديرعامل سازمان مسكن زمين مهر كشور تصريح كرد: به طور متوسط هر 52 مترمربع ساخت مسكن مهر براي يك نفر ايجاد اشتغال مي كند.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: خوشبختانه طرح 608 واحدي مسكن شهر اوز كه درقالب 17740 واحد مسكن مهر در استان فارس آماده واگذاري است يكي ازطرح هاي موفق و ممتاز كشور محسوب مي شود.
مهرآبادي يكي از دلايل متمايزبودن طرح مسكن مهر شهر اوز را ويلايي بودن آن ذكر كرد و افزود: رئيس جمهور بر ساخت مسكن ويلايي تأكيد بسيار دارد و مسكن مهر شهر اوز اولين طرح ويلايي در كشور است كه ساخته شده و به متقاضيان تحويل مي شود.

 



صادرات فرش آذربايجان شرقي به 15كشور جهان

تبريز-خبرنگاركيهان:
طي 3ماه امسال 33 ميليون دلار فرش دست بافت از آذربايجان شرقي به بيش از 15كشور جهان صادر شد.
رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت؛ فرش دست بافت استان به تركيه آمريكا، برزيل، كانادا، ژاپن، استراليا،روسيه، فرانسه، اسپانيا، آلمان، آذربايجان، لبنان، امارات، عراق و سوريه صادر شده است.
صادق نجفي، يادآور شد: گران ترين فرش هاي جهان متعلق به ايران و آذربايجان شرقي است.
به گفته وي فرش اين استان به برخي از كشورهاي حوزه آفريقا و آمريكاي جنوبي نيز صادر مي شود.
وي تصريح كرد: حتي وسعت و عمق كپي برداري و تقلب در دنيا از فرش ايران،نتوانسته است به جايگاه فرش آذربايجان شرقي لطمه خاصي بزند و كيفيت فرش هاي اين استان بسيار بالا و قوي است.

 



كاهش 50 درصدي خريد گندم در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
ميزان خريد گندم تضميني گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در آذربايجان غربي 50 درصد كاهش يافت.
خريد گندم در آذربايجان غربي از دهم تير ماه در 18 مركز شركت غله و 105 مركز تعاون روستايي آغاز شده است و تا اواخر مرداد ادامه خواهد داشت.
تاكنون بيش از 33 هزار و 383 تن گندم مازاد بر نياز بصورت تضميني از كشاورزان خريداري شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد كاهش يافته است.
از اين مقدار 26 هزار و 483 تن توسط شركت بازرگاني دولتي و 7 هزار و 200 تن توسط تعاون روستايي خريداري شده كه بيشترين خريد با 9 هزار تن مربوط به گندمكاران شهرستان تكاب است.
تاخير دربرداشت گندم و ورود كارخانه هاي آردسازي براي خريد گندم با كيفيت از علل كاهش خريد گندم در استان مي باشد.
استان آذربايجان غربي مقام نخست ذخيره سازي گندم را به خود اختصاص داده است به طوري كه ظرفيت ذخيره سازي اين محصول استراتژيك در 7 سال گذشته تاكنون به بيش از 3 برابر افزايش يافته است.
سالانه 300 هزار تن گندم در آذربايجان غربي مصرف مي شود.

 



دانش آموز ممتاز بهشهري به 6 نفر زندگي دوباره بخشيد

ساري- خبرنگار كيهان:
دانش آموز بهشهري با اهداي اعضاي پيكر خود به
6 انسان نيازمند زندگي دوباره بخشيد.
روح الله زارع كه در سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شد؛ همزمان با ولادت حضرت مهدي(عج) در بيمارستان امام خميني تهران پس از اهداي قلب، كليه ها، كبد، ريه و ديگر اعضاي خويش به سراي باقي شتافت.
زارع از دانش آموزان ممتاز سال چهارم رشته رياضي دبيرستان شاهد شهرستان بهشهر بود كه با كار خداپسندانه خانواده اش از طريق اهداي عضو به 6 نفر زندگي دوباره بخشيد.
پدر و مادر روح الله از خيرين و چهره هاي فرهنگي شهر هستند.
مراسم تشيع جنازه روح الله زارع با حضور فرهنگيان، دانش آموزان و همكلاسي هايش در بهشت فاطمه بهشهر برگزار و به خاك سپرده شد.

 



فرصت دو ماهه استاندار مازندران به مديران حوزه راه و شهرسازي استان

آمل- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار مازندران براي جبران كم كاري هاي اعمال شده درخصوص ساخت پل هاي روگذر در كمربندي جنوبي و شمالي آمل به مديران راه و شهرسازي استان تا پايان شهريور فرصت داد.
عيسي هاشمي حيدري در تذكر جدي و آخرين دستور به مديران راه و ترابري اين استان تاكيد كرد: پل هاي روگذر ميدان امام حسين(ع) در كمربندي جنوبي و پل اوجي آباد در كمربندي شمالي آمل تا پايان شهريورماه جاري بايد افتتاح شود.
وي در جلسه شوراي اداري شهرستان آمل گفت: در اسفندماه پارسال درخصوص راكد ماندن اين دو پل حياتي در شهرستان آمل تذكر جدي به مديران اداره كل راه و ترابري مازندران و پيمانكاران پروژه داده شد و آنها قول افتتاح اين دوپل را در سوم خردادماه همزمان با آزادسازي خرمشهر داده بودند كه تاكنون اين دو پروژه حتي به مرحله افتتاح نرسيد.
هاشمي حيدري افزود: درهر صورت تا شهريورماه براي افتتاح اين دوپل روگذر به مديران راه و ترابري و پيمانكاران فرصت داده شده تا جبران كم كاري كنند.
معاون عمراني استاندار مازندران گفت: در صورت عدم تعهد به زمان تكميل پروژه معاونت عمراني استانداري براي اين دوپل روگذر كه چندين سال از زمان قانوني براي افتتاح آن گذشته، تعيين وضعيت خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: پروژه هاي عمراني در مازندران نبايد به بهانه هاي تاخير در اختصاص اعتبار، كم كاري هاي پيمانكاران و ضعف مديران مربوطه نيمه كاره رها شود و دود اين كم كاري ها به چشم شهروندان برود.
معاون عمراني استاندار مازندران با اشاره به كم بودن اعتبارات جاده هراز گفت: مگر مي شود با 10 ميليارد تومان اعتبار براي جاده هراز كاري صورت داد.

 



در اعتراض به نپرداختن حقوق صورت گرفت تجمع بازرسان اداره بازرگاني اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بازرسان اداره بازرگاني استان اصفهان به دليل نپرداختن سه ماه حقوق معوقه خود و مسائل عديده كاري و معيشتي، در محل نمازخانه اين سازمان دست به تحصن زدند.
تجمع كنندگان در اين تحصن كه جملگي از نيروهاي بسيجي و تحصيل كرده بودند خواستار حقوق ماه هاي ارديبهشت، خرداد و تيرماه خود شدند كه كسي در اين رابطه جوابگو نبود.
اين افراد از بلاتكليفي و عدم تمديد قراردادها، گرفتن 50 ميليون ريال سفته از هر يك از بازرسان توسط شركت بين المللي نگارنصر جهت تضمين عدم شكايت به اداره كار، پركردن اجباري فرم استعفا قبل از بستن قرارداد، نحوه ساعات كار به صورت 4 ساعت صبح و 4 ساعت عصر با 5/3 ساعت استراحت بين آن و به كارگيري آنان در ايام تعطيل به صورت شبانه روزي و همچنين دستمزدهاي پايين گلايه داشتند.
تجمع كنندگان همچنين اعلام مي داشتند شركت نگار نصر قول داده بود نسبت به تغيير وضعيت آنان از قراردادي به دايمي و همسان سازي حقوق بازرسان تهراني به شهرستان ها اقدام كنند كه در اين باره نيز بدقولي كرده است.
حميدرضا خشنود معاون نظارت و بازرسي اداره بازرگاني اصفهان در حضور معترضان به زمان تمديد قراردادها و پايان دادن به بلاتكليفي بازرسان هيچ اشاره اي نكرد و گفت: قرار بود قراردادها استاني شود و بخشي از حقوق بازرسان توسط استانداري و بخشي توسط بازرگاني پرداخت گردد كه استانداري اعلام كرد اعتباري براي اين بخش وجود ندارد.

 



برگزاري جشنواره گلدهي لاله تالابي در پايگاه حيات وحش صومعه سرا

سرويس شهرستان ها:
نخستين جشنواره گلدهي لاله تالابي با هدف توسعه و ترويج اين گياه و جلوگيري از نابودي آن در تالاب ها، در پايگاه حيات وحش سلكه شهرستان صومعه سرا برگزارشد.
دراين جشنواره كه در پايگاه پرندگان حيات وحش سلكه بخش تولمات صومعه سرا برگزارشد، نماينده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: از مجموع 23 هزار هكتار از تالاب غرب گيلان: 16هزار هكتار در صومعه سرا واقع شده كه 18 روستاي اين شهرستان را دربرمي گيرد.
سيدكاظم دلخوش افزود: 900 ميليارد ريال براي احيا، توسعه، لايروبي و نصب رسوب گير به تالاب شهرستان صومعه سرا اختصاص يافته كه بخش اصلي اين اعتبار جذب شده و بخش هاي بعدي جذب و به كار گرفته مي شود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان نيز در سخناني اظهارداشت: نيلوفر تالابي و لاله تالابي دونوع گياه با ارزش و شگفت انگيز در تالابهاي استان گيلان هستند كه بسيار مورد توجه مردم، مسافران و گردشگران ايراني و خارجي قرارمي گيرد.
«امير عبدوس» هدف از برگزاري اين جشنواره را توسعه و ترويج گياه لاله تالابي و جلوگيري از نابودي آن در تالاب ها عنوان كرد.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان با اشاره به اينكه اخيرا لاله تالابي بر اثر برخي بي توجهي ها رو به انقراض است، افزود: فاضلاب شهري و صنعتي از دشمنان اصلي اين گياه ارزشمند مي باشد كه به سمت تالاب هاي صومعه سرا و انزلي سرازير شده است.
اين مراسم با اجراي موسيقي سنتي فولكلور، نمايش محلي و اهداي جوايز همراه بود.

 



برگزاري نمايشگاه طرح ضيافت در تمامي شهرهاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني مازندران از برگزاري نمايشگاه طرح ضيافت در تمامي شهرهاي استان خبر داد.
عباسعلي وفايي نژاد رئيس سازمان بازرگاني مازندران به خبرنگار كيهان گفت: در آستان ماه مبارك رمضان به منظور تأمين مايحتاج مردم نمايشگاه عرضه مستقيم كالا با عنوان طرح ضيافت ويژه ماه مبارك رمضان با همكاري مجامع امور صنفي، شركت هاي توليدي و كارخانجاتي كه در زمينه مواد غذايي فعاليت دارند، برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: در اين نمايشگاه ها محصولاتي نظير ميوه، برنج، قندوشكر، روغن، مرغ، خرما، مواد پروتئيني، گوشت سرد و گرم، مواد شوينده، انواع نوشيدني ها، ماهي و انواع كنسرو و ديگر كالاهاي اساسي عرضه مي شود و از لحاظ قيمت و كيفيت مورد تأييد بازرگاني است و بازرسان اين سازمان بر نحوه فروش غرفه داران نظارت دارند.
وفايي نژاد بيان داشت: در كليه شهرستان هاي استان اين نمايشگاه ها در اواسط مرداد ماه سال جاري دائر مي شود كه بيش از 380 غرفه مهم ترين كالاهاي مورد نياز مردم استان را تأمين خواهند كرد.

 



صدور مجوز تأسيس دانشكده به روزنامه هاي خراسان رضوي

مشهد- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي خراسان رضوي از راه اندازي دو دانشكده جامع علمي كاربردي فني و حرفه اي در مشهد و گناباد خبر داد.
سيدجلال خواب نما در نشست خبري اين سازمان گفت: دانشكده جامع علمي كاربردي مشهد از مهرماه راه اندازي و در رشته هاي جوشكاري، ماشين ابزار و برق صنعتي دانشجو جذب مي كند.
وي با بيان اينكه دانشكده جامع علمي كاربردي گناباد نيز با ظرفيت 180 نفر از شروع سال تحصيلي جديد دانشجو جذب مي كند، تصريح كرد: اين دانشكده در رشته اتومكانيك،برق و جوشكاري فعاليت خواهدكرد.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي خراسان رضوي نيز در اين نشست از راه اندازي رشته كارشناسي و كارشناسي ارشد خبرنگاري در مشهد خبرداد و اظهارداشت: به روزنامه هايي كه بيش از 200 نفر نيرو داشته و متقاضي آموزش باشند، مجوز تأسيس دانشكده جامع علمي كاربردي داده خواهدشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14