(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مرداد 1390- شماره 19986

شركت كنترل كيفيت هواي تهران: آلودگي هواي بيرون مترو 10 تا 20 برابر داخل مترو است
فرمانده نيروي انتظامي خبر داد پاكسازي كامل مرزها از وجود گروهك هاي تروريستي
از سوي ماموران انتظامي تهران بزرگ آتليه ها و آرايشگاه هاي متخلف پلمب شدند
به علت عدم پذيرش در داخل 97 درصد داوطلبان كنكور دكترا مجبور به خروج از كشور هستند
شكيب: طرح تفصيلي تهران قابليت اجرا ندارد
مديرعامل سازمان تاكسيراني خبرداد نوسازي 10هزار تاكسي تا پايان سال
درگذشت 3 دانشجوي بسيجي طرح جهادي در املش
با اجراي قانون جديد رانندگي آمار قربانيان حوادث 13 درصد كاهش يافت
حوادث كوتاه از كشور
كوتاه قدترين زوج مشكين شهري صاحب نوزاد شدند
جراحي رايگان 1200 بيمار داراي ناهنجاري فك و صورت
تهران 4 درجه خنك تر مي شود
ناكامي سارق سابقه دار در سرقت 50 ميليوني
طباطبايي اعلام كرد هفته آخر شهريور، زمان اعلام نتايج آزمون كارشناسي ناپيوسته
انتصاب
وهابي ها سمبوسه را حرام اعلام كردند!



شركت كنترل كيفيت هواي تهران: آلودگي هواي بيرون مترو 10 تا 20 برابر داخل مترو است

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران اعلام كرد: آلودگي هواي بيرون مترو 10 تا 20 برابر آلودگي هواي داخل مترو است.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، يوسف رشيدي گفت: اندازه گيري آلودگي هوا در داخل 7 ايستگاه مترو در شمال، مركز و جنوب شهر و مقايسه آن با آلودگي هواي بيرون مترو نشان مي دهد آلودگي هواي داخل مترو به مراتب از آلودگي هواي بيرون مترو كمتر است.
وي اظهار كرد: غلظت آلاينده منواكسيدكربن در داخل مترو معادل يك بيستم هواي بيرون مترو است و درباره ساير آلاينده هاي گازي نيز در هيچ نقطه اي از ايستگاههاي اندازه گيري شده، غلظت آلاينده ها بيشتر از محيط بيرون نبوده است.
رشيدي اضافه كرد: شركت كنترل كيفيت هوا به منظور اطمينان از كيفيت هوا در ايستگاههاي مترو اقدام به سنجش آلاينده هاي گازي در 7 ايستگاه شهرري، شوش، 15خرداد، دروازه دولت، هفت تير، شهيد بهشتي و ميرداماد كرده و نتايج اين اندازه گيري ها نشان دهنده آن است كه تمام ايستگاهها در وضعيت سالم قرار دارند و از نظر آلاينده هاي گازي هيچ گونه مشكلي ندارند.

 



فرمانده نيروي انتظامي خبر داد پاكسازي كامل مرزها از وجود گروهك هاي تروريستي

فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: مرزها با همكاري نيروهاي مسلح به طور كامل از وجود گروهك هاي تروريستي پاكسازي مي شود.
به گزارش ايسنا سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه مراسم صبحگاهي نيروي انتظامي آذربايجان غربي و در جمع خبرنگاران افزود: در سالها و دهه گذشته كنترل ما بر مرزها عمدتا يا دفاعي بود يا خيلي ضعيف، اما خوشبختانه با سرمايه گذاري كه در برنامه چهارم توسعه شد، بسياري از مرزها وضعيت مطلوبي پيدا كردند؛ خصوصا مرزهاي شرقي ايران.
وي تصريح كرد: امسال نيز تلاش مي شود در بخش كوچكي از مرزهاي شرقي كه كنترل كمتري بر آن وجود دارد، كنترل ما تقريبا در همه نقاط آن حاكم شود.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: برخلاف مرزهاي شرقي در شمال غرب كشور متاسفانه با گروهك هاي تروريستي كه از سوي آمريكايي ها و غربي ها حمايت مي شوند روبرو هستيم بنابراين اولويت بعدي را در اين مرزها قرار داده ايم و با روابط خوبي كه با كشور تركيه داشته ايم تقريبا طرحي كه ما در اينجا براي كنترل بر مرزها شروع كرده بوديم آنها نيز آغاز كرده اند و هم اكنون حضور خوبي دارند.
وي يادآور شد: با حركتي كه ما و طرف ترك داريم، امسال و يا تا سال آينده مرزهاي شمالغرب كشور وضعيت مطلوبي پيدا خواهند كرد.
احمدي مقدم اضافه كرد: يكي از مشكلات ما در مرز كشور با عراق، سختي ارتفاعات مرزي و فقدان راه دسترسي است و علاوه بر اين دولت عراق و اقليم كردستان اين كشور هيچ اعمال حاكميتي در مرزهاي خود ندارد كه اين كار ما را سخت كرده است.
وي افزود: دستگاه ديپلماسي بايد پيگير باشد تا دولت عراق و اقليم كردستان با مسئوليت بيشتري بر اين مرزها كنترل داشته باشند چرا كه خاك آنها مورد بهره برداري تروريست ها است.
به گفته احمدي مقدم، ما در بحث مبارزه با گروهك تروريستي پژاك در داخل خاك كشور با كوچكترين مشكلي روبه رو نيستيم، ولي استقرار اين گروهك ها در دو كيلومتري مرزهاي ايران و در خاك كشور همسايه، كار را براي ما از نظر ديپلماسي كمي دشوار كرده كه اين نشان ازضعف حضور دولت عراق در مرزها است.
احمدي مقدم در ادامه با اشاره به ارتباط فتنه 88 با افزايش جرائم در ايران، اظهار كرد: به علت تمركز نيروهاي نظامي در دفع فتنه و اقتدارشكني نيروهاي پليس در كانون هاي جرم خيز كشور فضاي مناسبي براي متخلفان صورت گرفت تا بعد از 4 سال باز شاهد افزايش جرائم در كشور شويم.
وي در رابطه با برخي حوادث اخير از جمله قتل روح الله داداشي، اذعان كرد: برخي حوادث اخير مبني براينكه مقتول فردي مشهور بوده است، بيانگر افزايش جرائم در جامعه نيست. پليس در تمامي حوادث اخير با سرعت عمل مناسب و بالا به وظيفه خود عمل كرده و مجرمان را تحويل مقامات قضايي داده است.

 



از سوي ماموران انتظامي تهران بزرگ آتليه ها و آرايشگاه هاي متخلف پلمب شدند

در راستاي اجراي طرح امنيت اجتماعي، نيروي انتظامي با آتليه ها و آرايشگاه هاي متخلف برخورد كرد.
در اين طرح ماموران پليس اماكن تهران بزرگ در عملياتي هماهنگ و به صورت لباس شخصي با ورود به آتليه ها و آرايشگاه هاي مردانه پايتخت با متخلفان برخورد و نسبت به پلمب و معرفي مراكز غيرمجاز به مراجع ذيربط اقدام كردند.
براساس اخبار رسيده در اين عمليات، مقادير زيادي كاتالوگ هاي غيرمجاز و تصاوير مستهجن و... از اين مراكز جمع آوري شد.
گفتني است تعدادي از اين آرايشگاه ها از آرايشگر مرد براي آرايش زنان استفاده كرده و برخي ديگر نيز با نصب پوستر هنرپيشه هاي خارجي داراي آرايش ها و پوشش هاي مبتذل، مشتريان خود را به اين نوع آرايش ترغيب مي كردند.
بنابر اظهارات سردار ساجدي نيا فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، با اجراي اين طرح به 49 آتليه تذكر داده شده و 13آتليه ديگر نيز پلمب شدند.
در بحث آرايشگاه هاي مردانه نيز ماموران ضمن بازديد از 127 واحد صنفي به 44 واحد تذكر داده و 26 واحد را پلمب كردند.
اجراي اين طرح كماكان ادامه خواهد داشت.

 



به علت عدم پذيرش در داخل 97 درصد داوطلبان كنكور دكترا مجبور به خروج از كشور هستند

97 درصد داوطلبان كنكور دكترا براي ادامه تحصيل مجبور به خروج از كشور هستند.
حسن مسلمي نائيني مديركل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: امسال 140 هزار متقاضي در آزمون دوره دكترا شركت كردند كه كمتر از 2 تا 3 درصد پذيرفته مي شوند و 97 درصد مابقي براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مي روند.
وي خاطرنشان كرد: هنگامي كه ظرفيت پذيرش دانشجو در داخل كشور كافي نباشد، مردم منتظر گشودن ظرفيت ها و يا شركت در كنكور سال بعد نمي مانند و به خارج از كشور مراجعه مي كنند.
مديركل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم تصريح كرد: امسال 140 هزار متقاضي در آزمون دوره دكترا شركت كردند كه كمتر از 2 تا 3 درصد پذيرفته مي شوند، يعني 6 تا 10هزار متقاضي مي توانند در دوره دكتراي داخل كشور تحصيل كنند و مابقي در داخل كشور نمي مانند و براي تحصيل به خارج از كشور مي روند كه در اين ميان داوطلبان نخبه به كشورهاي اروپايي مراجعه مي كنند و ساير داوطلبان براساس اعتبار دانشگاه هاي كشورهاي خارجي به دانشگاه هاي مختلف ديگر مي روند.
وي تاكيد كرد: از ابتداي سال تحصيلي امسال براي دانشجوياني كه غيربورسيه هستند و در داخل كشور مشغول به تحصيل در دوره دكترا هستند، براي اينكه از فرصت شش ماهه استفاده كنند و براي تكميل مطالعات و تحقيقات به خارج از كشور مراجعه كنند، يك بليط رفت و برگشت به آنها اعطا مي شود كه پيش از اين تنها به نيمي از اين دانشجويان اختصاص مي يافت.

 



شكيب: طرح تفصيلي تهران قابليت اجرا ندارد

رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تأخير در ابلاغ طرح تفصيلي شهر تهران گفت: بعيد به نظر مي رسد اين طرح همچنان قابليت اجرا داشته باشد.
حمزه شكيب گفت: طرح تفصيلي شهر تهران به بهانه هاي مختلف اجرا نمي شود، اين طرح براساس ساختاري تدوين شده كه اكنون با توجه به تحولات بسيار زياد شهر تهران اين ساختار تقريبا متحول شده است.
به اعتقاد شكيب تا زماني كه طرح تفصيلي به صورت رسمي ابلاغ نشود، شهرداري هاي مناطق خود را ملزم به اجراي آن نمي دانند و شوراي شهر نيز نمي تواند عدم انطباق عملكرد مناطق با طرح تفصيلي را مورد سؤال قرار دهد.
شكيب با بيان اينكه بعيد مي دانم كه بتوانيم طرح تفصيلي را با آن آرزوهايي كه براي آن داشتيم اجرايي كنيم، خاطرنشان كرد: هرچه بيشتر زمان بگذرد مسئله اجراي طرح تفصيلي پيچيده تر و احتمال اجراي دقيق آن كمتر مي شود.
وي به ايسنا گفت: شهرداري تهران به بهانه هاي مختلف اين طرح را ابلاغ نمي كند.

 



مديرعامل سازمان تاكسيراني خبرداد نوسازي 10هزار تاكسي تا پايان سال

مديرعامل سازمان تاكسيراني از برنامه ريزي براي نوسازي 10هزار تاكسي با عمر بالاي 10سال خبر داد.
فضل الله اسلامي گفت: در صورت عدم مراجعه به موقع تاكسي داران اقدامات تنبيهي نظير ابطال كارت سوخت در نيمه دوم سال اعمال مي شود.
وي با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون 3 هزار دستگاه تاكسي با عمر بيش از 10 سال نوسازي شده است گفت:12شركت خصوصي در نقاط مختلف شهر تهران براي انجام اقدامات مربوط به نوسازي تاكسي ها در دسترس رانندگان تاكسي قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: وام اختصاص يافته به تاكسي هاي سمند 9 ميليون تومان و به پژو 405 مبلغ 10 ميليون تومان است.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه بهره وام بانكي نوسازي ناوگان تاكسي درسال گذشته 14درصد بوده است به ايسنا گفت: مقرر شده است كه درسال جاري ميزان بهره اين وام ها به 9 درصد كاهش يابد.

 



درگذشت 3 دانشجوي بسيجي طرح جهادي در املش

رشت و رودسر- خبرنگاران كيهان:
سه دانشجوي بسيجي طرح جهادي در حادثه سقوط از پل در منطقه شيشارستان شهرستان املش كشته شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان اين دانشجويان در هنگام انجام مأموريت در حادثه تصادف به شهادت رسيدند.
3 دانشجوي بسيجي طرح جهادي املش در هنگام مراجعت از مأموريت با موتورسيكلت از جاده منحرف و با سقوط از پل در منطقه شيشارستان اين شهر جان باختند.
عبدالرضا حاجي پور، مجتبي غياثي و ميثم دهقانپور دانشجويان دانشگاههاي رودسر و آستانه اشرفيه در ايام تابستان به منظور انجام كار فرهنگي و قرآني و نيز امور خدماتي در مناطق روستايي و محروم استان و شهرستان املش در طرح جهادي ثبت نام و به صورت رايگان خدمت مي كردند كه دچار حادثه شدند.
مراسم تشييع جنازه دانشجويان جان باخته با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري و مسئولان شهرستان املش و مردم محلي در اين شهر برگزار و در قطعه ايثارگران گلزار شهدا به خاك سپرده شدند.

 



با اجراي قانون جديد رانندگي آمار قربانيان حوادث 13 درصد كاهش يافت

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به كاهش 771 كشته و 5 هزار و 648 مجروح در تصادفات فصل بهار گفت: تعداد قربانيان تصادفات با اجراي قانون جديد 13 درصد كاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسكندر مؤمني با اشاره به اين كه براساس آمار پزشكي قانوني طي فصل بهار 5 هزار و 55 نفر در تصادفات رانندگي كشته و 76 هزار و 782 نفر مجروح شدند افزود: اين رقم در مقايسه با سال گذشته در بخش كشته ها 771 نفر كاهش معادل
2/13 درصد و مجروحان 5 هزار و 648 نفر كاهش معادل 9/6 درصد كاهش نشان مي دهد.
وي با بيان اين كه 93 درصد حمل بار و مسافر در كشور به صورت زميني صورت مي گيرد افزود: خوشبختانه با اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي كه حدود يك ماه و 20 روز اجراي آن در فصل بهار بوده است رانندگي مردم بهتر شده و آرامش در رانندگي افزايش يافته است.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به كاهش 11 كيلومتر بر ساعت متوسط سرعت خودروها در جاده هاي كشور با اجراي قانون جديد تصريح كرد: آمارها نشان مي دهد شمار تصادفات رانندگي در فصل بهار نيز در مقايسه با سال گذشته حدود 50 هزار مورد كاهش يافته است.
وي با اشاره به اين كه در فروردين ماه سال جاري كشته هاي تصادفات رانندگي 8 درصد، ارديبهشت 14 درصد و خرداد 16 درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، افزود: بايد رانندگي را امري جمعي قلمداد كنيم و مسير طول رانندگي را نيز جزء رانندگي بدانيم.
نمره منفي در گواهينامه ثبت مي شود
رئيس پليس ترافيك شهري راهور نيز گفت: نمره منفي تخلفات رانندگي براي شخص محاسبه مي شود و ربطي به خودرو ندارد.
سرهنگ محسن مهرايي اظهار داشت: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي رانندگان متخلفي كه مرتكب تخلفات حادثه ساز شوند علاوه بر اعمال قانون نمره منفي نيز دريافت مي كنند. براساس قانون رانندگان نمره منفي دريافت كرده و اين نمره در سوابق شخصي فرد ثبت مي شود.
وي ادامه داد: هيچ سابقه اي به جز جريمه به خودرو مربوط نشده و ساير جرايم در گواهينامه فرد ثبت مي شود.
آغاز بازگشت
مسافران تابستاني
معاون عمليات پليس راه كشور با اشاره به آغاز بازگشت مسافران قبل از ماه مبارك رمضان گفت: اكنون محورهاي كشور داراي بار ترافيك رواني است اما از عصر امروز ترافيك در جاده هاي شمالي و منتهي به تهران افزايش مي يابد.
سرهنگ پرويز سياح البرزي اظهار داشت: از عصر روز جمعه با بازگشت مسافران تابستاني روبرو هستيم. همزمان با ورود به ماه مبارك رمضان سفرهاي بين شهر تا 30 درصد كاهش يافته و به همين دليل بسياري از هموطنان كه به سفر تابستاني رفته اند امروز را براي بازگشت انتخاب كرده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

نجات يك كوهنورد از مرگ حتمي در سبلان
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل گفت: امدادگران اين نهاد يك كوهنورد آذربايجان شرقي را در كوه سبلان از مرگ حتمي نجات دادند. بهرام غريبي افزود: اين كوهنورد به همراه يك نفر ديگر در حال صعود به قله سبلان بودند كه از كوه پرت شده و مصدوم شد.
وي گفت: سه گروه امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر استان از شهرستان مشگين شهر و يك گروه پشتيبان از شهرستان نمين به محل هرم كسرا به همراه چهار دستگاه خودرو امداد و نجات اعزام شده و پس از ساعت ها تلاش ساعت 5/3 بامداد روز پنجشنبه موفق به يافتن اين كوهنوردان شدند.
وي افزود: اين كوهنوردان پس از كمك هاي اوليه امدادي و تثبيت امدادي به جان پناه سبلان انتقال يافتند.
دستگيري قاتل فراري در هرمزگان
رئيس پليس آگاهي هرمزگان از شناسايي و دستگيري يك قاتل متواري پس از پنج سال در بندرعباس خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، اصغر قطب زاده در جمع خبرنگاران در تشريح دستگيري اين فرد اظهار داشت: كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنايي استان در سال 88 نيابتي از پليس آگاهي شهرستان كهنوج واصل كه مفاد نيابت حاكي از آن بود كه متهمي به اتهام قتل دو نفر از كهنوج به سمت بندرعباس متواري شده است.
وي افزود: ماموران با به كارگيري منابع محلي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي و تجارب ارزنده خود مخفيگاه متهم را در بندرعباس شناسايي كردند كه در عمليات صورت گرفته توفيقي در دستگيري وي حاصل نشد تا اينكه در سوم تير ماه قاتل توسط عوامل انتظامي و با همكاري خانواده مقتول، در بندرعباس دستگير و به پليس آگاهي انتقال يافت.
آتش سوزي در جنگل هاي كازرون
رئيس منابع طبيعي شهرستان كازرون گفت: در اثر دو نوبت آتش سوزي كه ظرف كمتر از 24 ساعت در جنگل هاي مشرف بر روستاي دوسيران در بخش كوهمره نودان اين شهرستان رخ داد، 11 هكتار از جنگل هاي اين منطقه آسيب ديد. جهان زير والي، پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: نخستين نوبت اين آتش سوزي در شامگاه چهارشنبه روي داد و به رغم سخت گذر بودن منطقه حريق، با تلاش ماموران منابع طبيعي و نيروهاي مردمي اين آتش پس از پنج ساعت در 5/4 بامداد مهار شد.
وي افزود: نوبت دوم اين آتش سوزي پيش از ظهر پنجشنبه رخ داد كه مجدداً توسط نيروهاي مردمي و ماموران منابع طبيعي ساعت
30/14پنجشنبه اين آتش كاملاً مهار شد.
دستگيري سارق حرفه اي عابر بانك ها در شيروان
فرمانده انتظامي شيروان از دستگيري يك كلاهبردار حرفه اي و كشف 15 فقره سرقت وجه نقد از عابر بانك ها خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد عبد يوسفخاني اظهار داشت: اين كلاهبردار حرفه اي به 15 فقره سرقت از عابربانك ها اعتراف كرد.
وي اضافه كرد: در پي گزارش كلانتري 11 شيروان و شكايت فردي مبني بر اينكه ظرف سه روز مبلغ 20ميليون ريال از حساب وي برداشت شده، ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و وي را شناسايي و دستگير كردند.
خارج شدن 9 تن گوشت از چرخه مصرف انساني
در گرگان
شبكه دامپزشكي گرگان اعلام كرد: دو محموله گوشت قرمز غيرمجاز و فاقد مجوز در اين شهرستان كشف و از چرخه مصرف انساني خارج شد. به گزارش ايرنا براساس اعلام روز جمعه شبكه دامپزشكي شهرستان گرگان پس از دريافت گزارش هاي واصله اقدام به بازرسي و بازديد از مكان هاي مورد گزارش شده و در اين بازديدها دو محموله سنگين از انواع گوشت قرمز كشف شد و پس از ضبط موقت و ارسال نمونه به آزمايشگاه مركزي دامپزشكي تمامي اين محموله ها از لحاظ بهداشتي توسط كارشناسان اداره نظارت و شبكه دامپزشكي گرگان غيرقابل مصرف انساني تشخيص داده شد.

 



كوتاه قدترين زوج مشكين شهري صاحب نوزاد شدند

نارنج عباسي و ابراهيم دژكام كوتاه قدترين زوج مشكين شهري كه هر كدام داراي 110 سانتي متر قد و حدود 30 كيلوگرم وزن هستند صاحب نوزاد پسر شدند.
به گزارش ايرنا از مشكين شهر به گفته دكتر رويا مظلومي متخصص زنان و زايمان بيمارستان حضرت وليعصر(عج) مشكين شهر نوزاد اين زوج كاملا سالم بوده و داراي وزن، اندازه و قد مناسب و معمولي است.
وي افزود: مادر اين نوزاد بدون هيچ مشكلي دوران بارداري را طي كرده و پس از مدت زمان طبيعي فرزند خود را به دنيا آورده است.
اين زوج كه هر دو متولد سال 50 هستند تابستان سال گذشته با يكديگر ازدواج كرده اند و زيرپوشش كميته امداد امام خميني مشكين شهر قرار دارند. كميته امداد مشكين شهر به بركت تولد اين نوزاد يك دستگاه تلويزيون و يك دستگاه يخچال به اين خانواده هديه كرد.

 



از سوي اعضاي بسيج جامعه پزشكي در كهگيلويه انجام شد
جراحي رايگان 1200 بيمار داراي ناهنجاري فك و صورت

گروهي از اعضاي بسيج جامعه پزشكي متشكل از 14 فوق تخصص جراحي پلاستيك (مركز آموزشي، درماني و پزشكي 15خرداد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي) در اعزام به شهرستان هاي دهدشت و بويراحمد به درمان بيماران با ضايعات لب، سوختگي ها، برجستگي مادرزادي گوش، تومورهاي صورت و... پرداختند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور، اين تيم پزشكي كه به سرپرستي دكتر عبدالجليل كلانتر هرمزي به استان كهگيلويه و بويراحمد اعزام شده بودند، مجموعا 200 بيمار داراي ناهنجاري فك و صورت را شناسايي كردند و به جراحي رايگان بيش از 20 بيمار در محل شدند و تعداد 200 نفر هم به تهران و استان هاي ديگر جهت جراحي ارجاع داده شد. جراحي هاي انجام شده شامل ضايعات لب، صورت، سوختگي، تومور صورت و اسكارهاي تصادفي بوده است.
گفتني است درپي استقبال بيش از حد بيماران، مقرر شد اعضاي بسيج جامعه پزشكي كانون بيمارستان 15خرداد، در اولين فرصت، دومين سفر خود را برنامه ريزي كنند و مجددا به مناطق محروم اعزام شوند.

 



تهران 4 درجه خنك تر مي شود

مشاور پيش بيني آب و هواي كشور گفت: دماي هوا در پايتخت 4 درجه كاهش مي يابد.
پرويز رضازاده در گفت وگو با برنا افزود: براساس نقشه هاي هواشناسي پيش بيني مي شود دماي هوا در پايتخت طي امروز و فردا با كاهش 4 درجه اي همراه باشد. وي همچنين براي اغلب نقاط كشور نيز كاهش دما را پيش بيني كرد. رضازاده گفت: براي هيچ نقطه كشور نيز هفته آينده بارش باران پيش بيني نمي شود. مشاور پيش بيني آب و هواي كشور در پايان افزود: پديده گرد و غبار در مناطق شرقي كشور، استان سيستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد و در نوار غربي نيز هموطنان با غبار محلي صبحگاهي مواجه هستند.

 



ناكامي سارق سابقه دار در سرقت 50 ميليوني

سارق سابقه داري كه فرش هاي ابريشم و مقداري پول و جواهرات را به ارزش 50 ميليون تومان به سرقت برده بود توسط ماموران دستگير شد.
روز 11ارديبهشت امسال زن جواني با مراجعه به كلانتري 103گاندي به ماموران گفت: شب گذشته خانه پدرومادرم واقع در خيابان آفريقا مورد سرقت قرار گرفته و حدود 50 ميليون تومان طلا و فرش ابريشم و غيره از آن به سرقت رفته است.
در تحقيقات كارآگاهان و مراجعه آنها به محل وقوع سرقت مشخص شد كه در كنار منزل محل ارتكاب سرقت، يك ساختمان نيمه ساز وجود دارد كه هنوز فرد يا خانواده اي در آن سكونت نداشته و ساختمان نيز فاقد هرگونه نگهبان است؛ كارآگاهان در ادامه تحقيقات و با شناسايي نحوه ورود سارق يا سارقان به داخل ساختمان اطلاع پيدا كردند كه پنجره بالكن خانه فاقد هرگونه حفاظ بوده و سارق يا سارقان نيز فقط با شكستن شيشه پنجره به راحتي وارد خانه شده و اقدام به سرقت اموال باارزش داخل خانه از قبيل 7 تخته فرش ابريشم و دست باف، محتويات داخل گاوصندوق حاوي مقادير زيادي طلا و جواهرات و ارز خارجي و غيره جمعا به ارزش تقريبي 50 ميليون تومان كرده و از همان مسير ورود به داخل خانه نيز به همراه اموال مسروقه خارج شده اند.
با شناسايي مالك ساختمان و انجام تحقيقات از او مشخص شد كه تا حدود يك ماه پيش در اين ساختمان يك نگهبان به نام جمال مشغول به كار بوده كه به علت اعتيادبه مصرف مواد مخدر و تردد افراد معتاد به اين ساختمان، به واسطه جمال، و شكايت برخي همسايگان كه از رفت و آمد افراد معتاد به محله و مصرف مواد در ساختمان ابراز نارضايتي و شكايت كرده بودند صاحب ملك جمال را اخراج و تصميم داشته تا به جاي او فرد قابل اعتمادي را استخدام كند و به همين علت، در طول يك ماه گذشته، اين ساختمان فاقد نگهبان بوده است.
با شناسايي جمال به عنوان مجرم سابقه دار بلافاصله تصوير آن در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت؛ كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود و در شرايطي كه هيچگونه آدرس يا نشاني مشخصي از متهم تحت تعقيب وجود نداشت، سرانجام با انجام يك سلسله تحقيقات و اقدامات پليسي موفق به شناسايي محل تردد متهم در حوالي خيابان آذربايجان شدند؛ كارآگاهان كه اطمينان داشتند متهم در اين منطقه تردد و حضور دارد، اين منطقه را تحت مراقبت هاي نامحسوس خود قرار دادند.
به گزارش فارس سرانجام عصر روز 2 مرداد جمال 35 ساله در حين تردد در خيابان كارون شناسايي، دستگير و در بازرسي از ساك دستي همراه متهم مقاديري طلا و جواهرات مسروقه را نيز كشف كردند.
با مراجعه كارآگاهان به مخفيگاه متهم و در بازرسي از اين محل تمام اموال سرقت شده كشف شد.

 



طباطبايي اعلام كرد هفته آخر شهريور، زمان اعلام نتايج آزمون كارشناسي ناپيوسته

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با تاكيد بر برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته از اعلام نتايج نهايي آزمون در هفته آخر شهريورماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه آزمون كارشناسي ناپيوسته با رقابت 372 هزار و 929 داوطلب در روز پنجشنبه برگزار شد، گفت دراين رقابت داوطلبان مرد با تعداد 207 هزار و 911 نفر از زنان پيشي گرفتند.
وي با بيان اينكه آزمون كارداني آموزشكده هاي فني حرفه اي و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي غيردولتي با رقابت حدود 398هزار داوطلب درحال برگزاري است، به پذيرش 125هزار و 92داوطلب دراين آزمون اشاره كرد و گفت: از اين تعداد 34هزار و 65داوطلب در دوره روزانه، 15هزار و 27 داوطلب در دوره شبانه و 76هزار نفر در موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي پذيرفته مي شوند.
معاون سازمان سنجش از اعلام نتايج نهايي آزمون كارداني در دهه اول شهريورماه خبر داد.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي دكتر محمد رزاقي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، دكتر الهه وحيد دستجردي به سمت رياست دانشكده دندانپزشكي منصوب شد. پيش از اين نامبرده سمت معاونت پژوهشي دانشكده دندانپزشكي اين دانشگاه را برعهده داشت.

 



وهابي ها سمبوسه را حرام اعلام كردند!

يك گروه وهابي كه كنترل بخش هايي از كشور سومالي را برعهده دارد، در حكمي عجيب مصرف سمبوسه را به عنوان يك غذاي مسيحي حرام اعلام كرد!
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي ميل، اين گروه كه از رسيدن كمك هاي سازمان ملل متحد به مردم گرسنه سومالي نيز جلوگيري مي كنند، پيشتراستفاده از نوعي اسنك را كه در تمام قاره آفريقا مصرف مي شود، حرام اعلام كرده بودند!
نيروهاي اين گروه كه در برخي مناطق سومالي حاكميت دارند، در اقدامي عجيب سوار بر وانت با بلندگو حرمت استفاده از اين نوع غذاها را براي مردم گرسنه سومالي جار زدند!
به نوشته ديلي ميل، گروه مزبور روابط ويژه اي نيز با سازمان القاعده دارند كه يك روزنامه كنيايي نيز اين احكام صادر شده را به نقل از ساكنان روستاي «افگويه» در فاصله 20 كيلومتري موگاديشو تأييد كرد. وهابيت از مذاهب جعلي است كه خود را به اسلام منتسب مي كند. خرافات حاكم بر اين مذهب و خشك مغزي پيروان و رهبران آن تاكنون به غربي ها كمك فراواني كرده است تا در بدنام كردن دين مبين اسلام بكوشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14