(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 مرداد 1390- شماره 19986

حديث دشت عشق
20تيم صعودكننده امروز چشم به ريودوژانيرو دارند تمام بزرگان آسيا راهي مرحله گروهي شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات كشتي فرنگي جوانان جهان ايران با 2 نقره و يك برنز چهارم شد
فقط كساني كه شانس مدال دارند دوبنده تيم ملي را مي پوشند
19 مرداد ؛ ركوردگيري نهايي ملي پوشان وزنه برداري
تكواندو قهرماني پومسه جهان كسب 2 مدال برنز توسط ورزشكاران كشورمان
تيم ملي دووميداني با 6 ورزشكار در مسابقات جهاني
باز هم صغر سن، اين بار در بوكس



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد مرتضي سليماني (مسلميان)
بگذار پيكرم براي رضاي تو قطعه قطعه شود
خدايا! مرا عاشق خودت و عاشق عباداتت قرار بده.
خدايا! خداوندا خودت بهتر ميداني كه با حسينم(ع) عهد و پيمان بستم كه آنقدر در ميدان جنگ بمانم و بجنگم تا ظهور حضرت مهدي(عج) تا موقعي كه از تمامي گناهانم درگذري و اجر و مزد جهاد را بمن عطا كني.
بارالها! پس بگذار پيكرم براي رضاي تو قطعه قطعه شود تا از حسينم(ع) شرم نكنم. خدايا و تو اي يگانه معبودم! مرا در ميادين جنگ و ميدانهاي نبرد ثابت قدم و استوار بگردان. من خود راهي آگاهانه كه راه انبيا و ائمه معصومين است انتخاب كردم و جهاد را بر خود واجب الهي دانستم و به جبهه حق عليه باطل شتافتم تا فرمان الهي را به نحو احسن انجام دهم. پدر و مادرم! بدانيد كه مي دانيد، جهاد كردنم فقط براي رضاي خدا و فرمان الهي است.
برادران!امروز رمز امتحان الهي و روز آزمايش است.

 



20تيم صعودكننده امروز چشم به ريودوژانيرو دارند تمام بزرگان آسيا راهي مرحله گروهي شدند

مرحله دوم پلي آف جام جهاني 2014 برزيل بدون شگفتي تمام شد و تمام بزرگان آسيا راهي دور گروهي شدند.
با برگزاري مرحله دوم پلي آف جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا تيم هاي عربستان، ايران، قطر، ازبكستان، امارات، سوريه، عمان، اردن، عراق، سنگاپور، چين، كويت، تايلند، لبنان و اندونزي همراه ژاپن، كره جنوبي، استراليا، كره شمالي و بحرين به عنوان 20 تيم برتر قاره كهن راهي دور اول مرحله گروهي اين رقابت ها شدند.
با برگزاري 15 بازي پنج شنبه شب هفته گذشته شگفتي خاصي رقم نخورد و تنها اتفاقات اين شب را مي توان به شكست تيم ملي لبنان مقابل بنگلادش، توقف عراق مقابل يمن، توقف اردن مقابل نپال، شكست قطر مقابل ويتنام و توقف امارات مقابل هند اشاره كرد كه البته هر 5 تيم با توجه به عملكرد مناسب شان در ديدار رفت و كسب نتيجه لازم در دو ديدار رفت و برگشت راهي مرحله گروهي رقابت ها شدند.
ديگر اتفاق شب گذشته پيروزي حداقلي و يك بر صفر تيم ملي ايران مقابل مالديو آن هم در حالي بود كه روزگاري نه چندان دور تيم ملي، مالديو را با 17 و 9 گل بدرقه كرده بود.
نكته جالب اينكه تيم ملي با تركيب بازيكنان اصلي خود و تمام بزرگانش مقابل مالديو اين پيروزي ميليمتري و نه چندان دلچسب را كسب كرد و نكته عجيب تر آنكه مهاجمان كشورمان در طول 90 دقيقه اين ديدار به اندازه انگشتان يك دست هم روي دروازه مالديو موقعيت خلق نكردند و اگر فرصت طلبي خلعتبري در ثانيه هاي پاياني نيمه اول نبود چه بسا اين ديدار با نتيجه بدون گل به پايان مي رسيد.
در ساير ديدارها عربستان در خانه هنگ كنگ پرگل ترين پيروزي را با نتيجه 5 بر صفر در بازي هاي دور برگشت به ثبت رساند و كويت هم در ديدار مقابل فيليپين با گل بازيكن استقلالي اش يعني وليد علي به دور بعدي راه يافت. با پايان مرحله مقدماتي و حذفي رقابتهاي جام جهاني 2014 در منطقه آسيا، روز شنبه قرعه كشي اين رقابتها در شهر ريودوژانيرو برزيل برگزار خواهد شد تا 15 تيم صعودكننده از مرحله مقدماتي به همراه 5 تيم برتري كه از مرحله بعد به اين رقابتها اضافه خواهند شد در 5 گروه چهار تيمي رقابتهاي خود را براي حضور در مرحله بعدي آغاز كنند.
نتايج كامل دور برگشت مرحله دوم پلي آف جام جهاني 2014 در منطقه آسيا به شرح زير است: (اعداد داخل پرانتز نتايج مجموع دو ديدار رفت و برگشت و تيم صعودكننده به مرحله بعدي را نشان مي دهد)
¤ لائوس يك-چين 6(13 بر 3 به سود چين)
¤ فلسطين 2- تايلند2 (3 بر 2 به سود تايلند)
¤ مالزي يك-سنگاپور يك (6 بر 4 به سود سنگاپور)
¤ اندونزي 4-تركمنستان 3 (5 بر 4 به سود اندونزي)
¤ بنگلادش 2- لبنان صفر (4 بر 2 به سود لبنان)
¤ قرقيزستان صفر-ازبكستان 3 (7 بر صفر به سود ازبكستان)
¤ مالديو صفر- ايران يك (5 بر صفر به سود ايران)
¤ ميانمار صفر- عمان 2 (4 بر صفر به سود عمان)
¤ يمن صفر-عراق صفر (2 بر صفر به سود عراق)
¤ نپال يك- اردن يك (10 بر يك به سود اردن)
¤ تاجيكستان صفر-سوريه 4 (6بر يك به سود سوريه)
¤ هند 2- امارات 2 ( 5 بر 2 به سود امارات)
¤ويتنام 2- قطر يك(4 بر 2 به سود قطر)
¤ فيليپين يك - كويت 2 (5بر يك سود كويت)
¤ هنگ كنگ صفر- عربستان 5 (8 بر صفر به سود عربستان)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

محروميت تراكتورسازي كاهش يافت
كميته استيناف فدراسيون فوتبال محروميت تراكتورسازي از برگزاري سه بازي بدون تماشاگر را به دو جلسه كاهش داد. پس از آنكه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال باشگاه تراكتورسازي را از برگزاري سه ديدار بدون حضور تماشاگران محروم كرد، مسئولان اين باشگاه از كميته استيناف فدراسيون خواستند تا اين محروميت را كاهش دهند.اسماعيل حسن زاده از تصميم جديد كميته استيناف خبر داد و گفت: با نظر اعضاي كميته استيناف محروميت تيم فوتبال تراكتورسازي از سه جلسه به دو جلسه كاهش پيدا كرده است.
سپاهان حيدري را بازيكن استقلال نمي داند
بر خلاف اينكه مسئولان باشگاه استقلال اعلام كردند باشگاه سپاهان حاضر شده با كاهش مبلغ رضايت نامه براي خسرو حيدري اين برگه را صادر كند ظاهرا ماجرا به اين شكل نيست و مسئولان سپاهان در صحبت هايي كه با استقلالي ها داشته اند از پرداخت مبلغ 250 ميليون تومان بابت صدور رضايت نامه تاكيد كرده اند. در حالي كه سپاهان با اين شرط حاضر شده رضايت نامه خسرو حيدري را براي باشگاه استقلال صادر كند هنوز مسئولان اين تيم پاسخي به باشگاه سپاهان نداده اند و به همين دليل سپاهاني ها اين عدم پاسخگويي را به منزله اينكه استقلالي ها اصرار چنداني براي حضور حيدري در تيمشان ندارند، گذاشته اند.
گلزني نكونام مقابل لاتزيو
پيروزي منچستريونايتد مقابل ليگ منتخب آمريكا از نتايج مهم ديدارهاي دوستانه ميان باشگاه هاي محتلف فوتبال جهان بود، اوساسونا هم به لطف گلزني نكونام لاتزيو را شكست داد. ديدارهاي دوستانه در نقاط مختلف جهان برگزار شد و تيم هاي مختلف وضعيت آمادگي شان را پيش از آغاز رقابت هاي فصل جديد فوتبال سنجيدند. تيم منچستريونايتد كه براي اردوي تمريني به آمريكا سفر كرده بود در ديدار مقابل تيم منتخب آمريكا با 4 گل به برتري رسيدند. آندرسون، پارك جي سونگ برباتف و ولبك گلزنان شياطين سرخ بودند. در ديگر ديدارها اوساسونا مقابل لاتزيو به ميدان رفت و با تك گل نكونام در دقيقه 73 حريف ايتاليايي اش را شكست داد. گالاتاسراي با 3 گل ليورپول را شكست داد و سويا هم با 3 گل خرز را از پيش رو برداشت.
داماد مارادونا با منچسترسيتي 5 ساله بست
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال آتلتيكو مادريد با قراردادي 5 ساله به باشگاه منچسترسيتي پيوست. سرخيو آگرو داماد مارادونا كه پيش از اين اعلام كرده بود، به هيچ وجه در آتلتيكومادريد بازي نمي كند، سرانجام با قراردادي 5 ساله به ارزش 38 ميليون پوند ( 63 ميليون دلار) راهي تيم دوم شهر منچسترشد تا در كنار هم بازي اش در تيم ملي آرژانتين فصل آينده به ميدان برود، هرچند وضعيت تورس مشخص نيست و ممكن است آپاچي در روزهاي آينده انگليس را ترك كند. اين انتقال پس از جابجايي تورس از ليورپول به چلسي گران قيمت ترين انتقال در تاريخ ليگ برتر انگليس است.
حضور ملي پوشان استقلال در تمرينات اين تيم
تمرينات تيم استقلال ازامروز پس از يك روز استراحت پيگيري مي شود. قرار است در اين تمرين ملي پوشان اين تيم حضور پيدا كنند. خسرو حيدري، آندرانيك تيموريان و مهدي رحمتي نفراتي هستند كه ديروز همراه تيم ملي از مالديو بازگشتند و از امروز در تمرين آبي پوشان شركت مي كنند.
باشگاه تراكتورسازي:
سازمان ليگ مدركي عليه قلعه نويي دارد، ارايه كند
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز گفت: مسئولين سازمان ليگ و فدراسيون هر وقت مدارك و مستنداتي دال بر تخلف در قرارداد امير قلعه نويي مشاهده كردند، اقدام قانوني به عمل آورند. حسين جعفري در پي جنجال به وجود آمده به دليل عدم حضور امير قلعه نويي در سازمان ليگ براي پاسخ گويي به شبهات در مورد مبلغ قراردادش، گفت: از اينكه از بين 18 مربي ليگ برتر چرا آقاي قلعه نويي سوژه اصلي انتخاب شده است، تعجب مي كنم چرا كه اگر چنانچه شبهات عقد قرارداد مد نظر دوستان در سازمان ليگ باشد اكثر قراردادهاي منعقد شده نيز دچار همين مشكل هست. قطعا تمام تيم هاي صدر جدولي در زمره اين مسائل هستند اما نبايد موضوع را بين دو نفر شخصي جلوه داد.
3 بازي تداركاتي براي تيم نوجوانان
اردوي تيم نوجوانان از ديروز در كمپ تيم هاي ملي آغاز شد و تا 12 مرداد ادامه خواهد داشت. شاگردان دوستي در اين اردو سه ديدار تداركاتي را برگزار مي كنند. اين تيم امروز در زمين باشگاه پيام به مصاف جوانان اين تيم مي رود. روز دوشنبه هفته آينده نيز اين تيم با جوانان پيروزي در زمين امام رضا بازي مي كند و چهارشنبه در كمپ تيم هاي ملي به مصاف تيم ديگري خواهد رفت كه تا به امروز نامش اعلام نشده است.

 



مسابقات كشتي فرنگي جوانان جهان ايران با 2 نقره و يك برنز چهارم شد

تيم كشتي فرنگي جوانان ايران با يك پله نزول نسبت به سال گذشته در مكان چهارم رقابت هاي كشتي فرنگي جوانان جهان قرار گرفت.
رقابت هاي كشتي فرنگي جوانان جهان در شهر بخارست روماني به پايان رسيد و تيم جوانان ايران با دو مدال نقره سامان عبدولي در 55 كيلوگرم و بابك دژباني در 120 كيلوگرم به همراه تك مدال برنز محمد نوربخش در 60 كيلوگرم، با 35 امتياز در رده چهارم قرار گرفت. تيم ملي كشتي فرنگي جوانان ايران سال گذشته بر سكوي سوم ايستاده بود.
در روز پاياني، عبدولي در حالي كه تايم اول فينال را پنج بر صفر از حريف ارمني خود برده بود، در تايم دوم ضربه شد و نقره گرفت. بابك دژباني ملي پوش وزن 120 كيلوگرم هم در فينال در سه تايم و به خاطر روي خوش نشان ندادن قرعه شانس، به گرجستان باخت و دوم شد. دژباني در اين رقابت ها عملكرد بسيار خوبي داشت.
گرجستان با دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز (49 امتياز) قهرمان جهان شد، آذربايجان با يك طلا و دو برنز (38 امتياز) عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد، روسيه با دو طلا و يك برنز (36 امتياز) سوم شد و ايران با 35 امتياز در مكان چهارم قرار گرفت.

 



فقط كساني كه شانس مدال دارند دوبنده تيم ملي را مي پوشند
19 مرداد ؛ ركوردگيري نهايي ملي پوشان وزنه برداري

ليست 12نفره تيم ملي وزنه برداري كشورمان هفته آينده و پس از ركوردگيري روز چهارشنبه 19مرداد مشخص خواهد شد.
كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران ضمن تائيد اين خبر در پاسخ به اين سؤال كه آيا نگران آسيب ديدگي شاگردانش به واسطه اين فشار بالاي تمرين نيست، گفت: به هرحال نگراني هميشه وجود دارد اما براي رسيدن به موفقيت در مسابقات جهاني پاريس چاره اي جز اين نيست. از نظر من كسي كه مي خواهد دوبنده تيم ملي را در آستانه مسابقات انتخابي المپيك بپوشد بايد اين شرايط سخت و دشوار را تحمل كند، چرا كه فقط در اين صورت است كه پس از انتخاب شدن مي تواند به كسب مدال جهاني بزرگسالان اميدوار باشد.»
وي يادآور شد: پاريس جاي تجربه اندوزي نيست و تيم ملي مي رود تا در حضور تمام قدرت هاي وزنه برداري دنيا نتيجه مطلوب بگيرد. به همين خاطر شك نداشته باشيد فقط كساني كه در ليست هشت نفره تيم ملي جاي خواهند داشت كه شانس مدال داشتند.
باقري در مورد پنج وزنه برداري كه قرار است از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شوند نيز اين گونه توضيح داد: ما طي 10 روز آينده تمرينات سنگين و پرفشاري را سپري خواهيم كرد، اما براي اين كه حقي از كسي ضايع نشود روز چهارشنبه 19مرداد را براي ركوردگيري از ملي پوشان درنظر گرفته ايم. به عبارتي وزنه هايي كه وزنه برداران در آن روز بالاي سر مي برند ملاك اصلي انتخاب آنها خواهد بود و پس از اين ركوردگيري ليست 12نفره تيم ملي را به فدراسيون جهاني وزنه برداري اعلام خواهيم كرد.

 



تكواندو قهرماني پومسه جهان كسب 2 مدال برنز توسط ورزشكاران كشورمان

اولين روز از رقابتهاي تكواندو قهرماني پومسه جهان با كسب دو مدال برنز و صعود مربي، تكواندوكار تيم ايران به جمع هشت نفر برتر همراه بود.
ششمين دوره مسابقات جهاني تكواندو در بخش پومسه يا همان اجراي فرم از صبح ديروز با حضور 417 تكواندوكار از 51 كشور جهان طي روزهاي هفتم تا نهم مردادماه در شهر «ولادي وستوك» روسيه آغاز شد.
تيم ايران در اولين روز اين مسابقات سه نماينده داشت كه دو مدال برنز حاصل تلاش اين دو نوجوانان شايسته ايراني بود. محمد نادري در بخش پسران و نگين گيل سمايي در بخش بانوان سه بار به اجراي فرم پرداختند كه در نهايت به مدال برنز دست پيدا كردند. همچنين در گروه سني 40 تا 50 سال سيد حسن زاهدي كه در اين دوره از مسابقات به عنوان سرمربي و كاپيتان، تيم ملي را همراهي مي كند به مقام پنجمي دست پيدا كرد.

 



تيم ملي دووميداني با 6 ورزشكار در مسابقات جهاني

تيم ملي دووميداني ايران با كسب 6 دونده زن و مرد در سيزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان كره جنوبي شركت خواهد كرد.
سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان بزرگسالان شهريورماه سال جاري در كره جنوبي برگزار مي شود كه تاكنون 6 ورزشكار ايران موفق به دريافت مجوز براي حضور در اين مسابقات شده اند.
احسان حدادي و محمد صميمي در پرتاب ديسك، هادي سپهرزاد در دهگانه، امين نيك فر در پرتاب وزنه، سجاد مرادي در دوهاي 800 و 1500 متر 5 دووميداني كار مرد كشورمان هستند كه با دستيابي به ركوردهاي فدراسيون جهاني جواز حضور در اين مسابقات را بدست آورده اند.
طبق قوانين هركشوري مي تواند از يك وايدكارت استفاده كند. فدراسيون دووميداني ايران با توجه به عملكرد خوب مريم طوسي در مسابقات قهرماني آسيا و قرارگرفتن وي در رده بندي دوم آسيا اين دونده دوهاي سرعت ايران را به عنوان تنها بانوي ورزشكار ايراني راهي اين رقابتها خواهد كرد.
سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان از 5 تا 12شهريورماه در «دايگو» كره جنوبي برگزار مي شود. تيم دووميداني ايران در دوره قبل اين مسابقات در آلمان با تركيب سجاد مرادي و ليلا رجبي در رقابتها حاضر شده بود.

 



باز هم صغر سن، اين بار در بوكس

چهار بوكسور از مسابقات نوجوانان ايران به دليل صغر سن از اين رقابتها محروم شدند.
مسابقه هاي بوكس نوجوانان ايراني با حضور 154 بوكسور در قالب 29 استان در استان گلستان برگزار شد كه با تصميم مسئولان برگزاري مسابقات سه بوكسور از استان كرمانشاه و يك بوكسور استان مازندران به دليل انجام تخلف صغر سن و استفاده از شناسنامه ديگران از مسابقات محروم شدند.
مسئولان برگزاري مسابقات ضمن محروم كردن اين بوكسورها، نامه توبيخ هيات بوكس استان را هم به استان هاي خاطي ارسال كردند.امتيازات كسب شده توسط خاطيان هم از تيمشان كسر شد. در دوره گذشته مسابقات كشوري هم چند بوكسور به دليل انجام اين تخلف و همچنين بي انضباطي و برهم زدن نظم عمومي محروم شده بودند كه در آن رقابتها هم يك سوي دعوا تيم استان كرمانشاه بود. در اين دوره از مسابقات نوجوانان ايران تيم خوزستان با 24 امتياز قهرمان شد، تيم توابع تهران با 28 امتياز دوم شد. تيم استان كرمانشاه با 18 امتياز در مكان سوم قرار گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14