(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مرداد 1390- شماره 19987

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو ستاد استهلال دفتر رهبري : رؤيت هلال ماه مبارك رمضان روز يك شنبه دشوار است
نگاه مثبت مجلس به 4 وزير پيشنهادي دولت
مركز تحقيقات امنيتي «استراتفور» آمريكا:واشنگتن در حال ورود به مرحله سازش با ايران است
صدر: فتنه گران حق شرط گذاري براي نظام را ندارند
دريادار سياري: زيرسطحي هاي نيروي دريايي براي ثبت ركورد جديد به ماموريت 90 روزه اعزام مي شوند
طرح ضيافت انديشه 90 با حضور 14 هزار دانشگاهي از سراسر كشور
نجات نفتكش ايراني هدي از چنگ دزدان دريايي
فايننشال تايمز: منافقين مقام هاي آمريكايي را با پول هاي كلان مي خرند
اميرعبداللهيان : نقش محور آمريكايي - صهيونيستي در اغتشاشات سوريه مشهود است
همزمان با پايان يافتن موضوع بدهي نفتي صالحي به هند سفر مي كند
پورموسوي مديركل سياسي وزارت كشور شد
دادگاه مديران مسئول سابق روزنامه هاي ايران و وطن امروز برگزار مي شود



عضو ستاد استهلال دفتر رهبري : رؤيت هلال ماه مبارك رمضان روز يك شنبه دشوار است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري گفت: مسئله رؤيت هلال در اول ماه پيچيدگي هاي بيشتري دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر، حجت الاسلام والمسلمين موحدنژاد در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اينكه رؤيت ماه مبارك رمضان در روز يكشنبه دشوار است افزود: دشوار بودن رؤيت هلال اول ماه مبارك رمضان به اين معني است كه تعداد بسيار كمي از گروه هاي رؤيت مي توانند ماه را ببينند، اما همان تعداد گزارش ها نيز هرچه كه باشد خدمت مقام معظم رهبري ارائه مي شود.
وي با بيان اينكه مبناي اعلام روز اول ماه مبارك رمضان، رؤيت هلال است افزود: اگر هلال ماه در روز يكشنبه رؤيت شود، طبق تقويم روز دوشنبه شروع ماه مبارك رمضان خواهد بود و آخر ماه نيز مشكلي نخواهيم داشت، يعني طبق تقويم، ماه مبارك رمضان سي روزه خواهد بود اما اگر يك روز ديرتر ديده شود، يعني سه شنبه اول ماه باشد، ماه رمضان 29 روزه خواهد بود.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري در ادامه گفت: رؤيت هلال در روز بسيار دشوار اما در همه مناطق كشور امكان پذير است و رؤيت بعد از غروب يكشنبه فقط در جنوب كشور امكان دارد و اين به توانايي ها و تجربه هاي گروه هاي رصدي و مناسب بودن شرايط جوي بستگي دارد. وي افزود: در ستاد استهلال بهترين كارشناسان رؤيت هلال وجود دارند و تلاش مي كنند كه رؤيت انجام شود، اما زودتر از آنچه كه در تقويم آمده است، ماه قابل رؤيت نيست.
موحدنژاد گفت: رويه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري نيز اين است كه نظريه كارشناسان اخذ مي شود و استهلال نيز انجام مي گيرد و پس از جمع بندي گزارش ها، نتيجه به اطلاع عموم مي رسد.
وي در ادامه افزود: رؤيت هلال آخر ماه مبارك رمضان و اول ماه شوال چندان مشكل نيست چرا كه كارشناسان رؤيت معتقدند زودتر از آنچه كه در تقويم آمده است، هلال ماه قابل رؤيت نيست.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري درباره يوم الشك بودن روز دوشنبه گفت: به كار بردن تعبير يوم الشك براي اين روز مناسب نيست و يوم الشك وقتي مطرح مي شود كه گزارش ها ضعيف و هوا ابري باشد و رؤيت ممكن نباشد به همين علت تعبير يوم الشك براي روز دوشنبه خوب نيست.
وي افزود: استهلال به جاي خود انجام مي شود و نتيجه كار كارشناسان نيز به موقع اعلام مي شود اما رويه و نظر مراجع بر اين است كه مردم آمادگي داشته باشند و روز آخر شعبان را به نيت شعبان روزه بگيرند كه اگر ماه رمضان اعلام شد خود به خود اين روز جزو روزه ماه رمضان حساب مي شود و اين رويه بهتر است.
موحدنژاد گفت: گزارش هاي ستاد استهلال دقيق و حساس است و با تجهيزات و افراد مجرب انجام مي شود و در سال هاي اخير ستاد استهلال بهترين منبع براي همه مردم و حتي دفتر مراجع بوده و اين اطمينان ايجاد شده است و حتي برخي از مراجع كه نظر متفاوتي از لحاظ فتوايي دارند به گزارش هاي ستاد مراجعه مي كنند و نظر ستاد براي آنها مهم است.

 



گزارش خبري كيهان
نگاه مثبت مجلس به 4 وزير پيشنهادي دولت

سرويس سياسي-
استقبال نمايندگان مجلس از 4 وزير پيشنهادي دولت موضوعي بود كه از ساعات اوليه قرائت نامه رئيس جمهور در راهروهاي خانه ملت قابل مشاهده بود.
معرفي سردار قاسمي به عنوان وزير پيشنهادي نفت البته در اين ميان، بخش اعظم اين رضايتمندي در ميان وكلاي ملت را به خود اختصاص مي داد.
در همين راستا نايب رئيس مجلس هم از تمايل نمايندگان براي دادن رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي خبر داد.
شهاب الدين صدر در حاشيه همايش عدالت در سلامت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس در ادغام وزارتخانه ها گفت: نمايندگان تمايل دارند براي ساماندهي وزارتخانه ها به وزراي پيشنهادي رأي اعتماد دهند.
وي افزود: افراد مناسبي براي تصدي وزارتخانه ها معرفي شده اند و به نظرم مشكلي در دادن رأي اعتماد به آنان وجود نخواهد داشت.
صدر گفت: به علت شرايط كشور برخي از وزارتخانه ها دچار مشكلاتي در اجرا شده اند كه نظر نمايندگان سرعت در تعيين وزير براي كمك به دولت در اجراي وظايف است.
پيمان فروزش نيز در گفت وگو با ايرنا گفت: مجلس از اينكه آقاي رستم قاسمي مسئوليت تصدي وزارت نفت را پذيرفت، استقبال مي كند و نمايندگان قطعاً با رأي بالا او را براي اين وزارتخانه انتخاب خواهند كرد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: وزير پيشنهادي نفت هم داراي تحصيلات آكادمي و هم داراي تجربيات فني و اجرايي در اين حوزه است.
نماينده مردم زاهدان در مجلس درباره محمد عباسي، وزير پيشنهادي ورزش و جوانان هم گفت: اين وزارتخانه جديدالتأسيس در مرحله نخست نيازمند يك مدير است كه بتواند فرايند تشكيل آن را مديريت كند و از سوي ديگر نيازمند برنامه ريزي مناسب در بخش هاي مربوطه است و به نظر مي رسد عباسي با توجه به سابقه مديريتي خود، فرد مناسبي براي اين منظور باشد.
گفتني است جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي نيز قرار است چهارشنبه اين هفته برگزار شود. محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس در اين رابطه با فارس گفت: جلسه رأي اعتماد به رستم قاسمي، مهدي غضنفري، عبدالرضا شيخ الاسلامي و محمد عباسي وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارتخانه هاي «نفت»، «صنعت، معدن و تجارت»، «كار، تعاون و رفاه اجتماعي» و «ورزش و جوانان» چهارشنبه هفته جاري 12 مردادماه برگزار مي شود.
وي افزود: روز چهارشنبه براي رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي، 2 جلسه علني در دو شيفت صبح و عصر برگزار مي شود كه در اين جلسات طبق آيين نامه داخلي پارلمان، نطق ميان دستور نداريم و براي هر وزير پيشنهادي 2 مخالف و 2 موافق هر يك به مدت 15 دقيقه سخنراني خواهند كرد كه البته مي توانند تمام يا قسمتي از وقت خود را به نماينده ديگري بدهند.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس بر همين اساس يادآور شد: همچنين طبق آيين نامه داخلي، رئيس جمهور مي تواند به مدت يك ساعت به دفاع از آنان بپردازد.
«پس از پايان سخنراني موافقان و مخالفان و رئيس جمهور، وزير پيشنهادي به مدت 30 دقيقه فرصت بيان برنامه ها و سوابق خود و نيز دفاع از برنامه هايش را دارد.»

 



مركز تحقيقات امنيتي «استراتفور» آمريكا:واشنگتن در حال ورود به مرحله سازش با ايران است

مركز تحقيقات امنيتي استراتفور آمريكا در تحليلي با اشاره به بي اعتمادي دولت سعودي به كاخ سفيد اعلام كرد كه آمريكا در حال ورود به مرحله سازش با ايران است.
مركز تحقيقات امنيتي «استراتفور» يكي از مهم ترين مراكز تحقيقاتي امنيتي است كه به كاخ سفيد در برنامه ريزي ها و سياست سازي هايش در اقصي نقاط جهان، مشاوره مي دهد در بخشي از مقاله اي با عنوان «معماي غيرقابل حل آمريكا و عربستان: ايران در حال تغيير سياست هاي منطقه خليج فارس است»، نوشت: هنگامي كه اواخر ماه ژوئن شاهد كاهش حضور نظامي عربستان سعودي در بحرين بوديم و همزمان نيز ايراني ها را مي ديدم كه آنتن هاي خود را در رسانه هاي محلي تيز كرده بودند تا خبري از مذاكرات با رياض دريافت كنند، منابع ما به ما اطلاع دادند كه شرايط لازم براي برگزاري گفت وگوها ميان ايران و عربستان كم كم در حال فراهم شدن است. براي اينكه دليل اين موضوع را بفهميم بايد برداشت عربستان سعودي از موضع كنوني آمريكا در منطقه را بررسي كنيم.
براساس اين تحليل، در اين مرحله سعودي ها نمي توانند به طور كامل به نيات آمريكا اعتماد كنند. موضع آمريكا در عراق در بهترين حالت ممكن، كم اهميت است و رياض نمي تواند اين احتمال را ناديده بگيرد كه واشنگتن خود در حال ورود به مرحله سازش با ايران است و بنابراين عربستان سعودي را تنها خواهد گذاشت. آمريكا سه منفعت اصلي دارد كه عبارتند از: حفظ جريان نفت از طريق تنگه هرمز، كاهش قابل ملاحظه تعداد نيروهايي كه به مبارزه با شبه نظاميان سني اختصاص داده است (نيروهايي كه بنابه تعريف صورت گرفته در جنگ با ايران نيز هستند) و در نهايت نيز تلاش براي برقراري مجدد توازن قدرت در منطقه كه در نهايت مانع از اين خواهد شد كه هر يك از كشورها چه عرب و چه فارس كنترل تمام نفت در خليج فارس را برعهده گيرند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اشراف» در ادامه تحليل استراتفور آمده است:
موضع آمريكا در اين رابطه انعطاف پذير است و در شرايطي كه ايجاد تفاهم با ايران روندي دردسرآفرين است، اساسا چيزي وجود ندارد كه آمريكا را به عربستان متعهد كند. چنانچه آمريكا به اين نتيجه برسد كه هيچ گزينه خوبي در آينده نزديك براي رويارويي با ايران ندارد سازش آمريكا و ايران اگرچه آزاردهنده به نظر مي رسد، اما جاي بحث نخواهد داشت.
موضوع اصلي مذاكرات ميان آمريكا و ايران در آينده اي نزديك وضعيت نيروهاي آمريكايي در عراق است. ايران ترجيح مي دهد كه شاهد عقب نشيني كامل نيروهاي آمريكايي از مرزهاي غربي خود باشد، اما تاكنون نيز شاهد كاهش قابل ملاحظه اي بوده است.
مسئله مطرح براي هر دو طرف كه در حال پيشروي به جلو هستند نه تنها در رابطه با حجم بلكه در ارتباط با گرايش و آرايش نيروهاي باقي مانده خواهد بود. علاوه بر اين، اين مسئله نيز مطرح مي شود كه چقدر سريع اين نيروها مي توانند از يك نقش آسيب پذيرتر مشاوره اي و آموزشي به يك نيروي سد دفاعي در قبال ايران تغيير گرايش دهند.
اين موضوع نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد كه حضور نظامي آمريكا در عراق (به غير از احتساب حضور ديپلماتيك واشنگتن) مي تواند ذاتا در برابر امكانات متعارف و غيرمتعارف ايران آسيب پذير باشد.
ممكن است هنگامي كه مسئله طرح هاي ايران براي دولت عراق و يا امتيازات نفتي در جنوب شيعه نشين اين كشور مطرح مي شود، آمريكا تمايل داشته باشد تا درخواست هاي ايران را به رسميت بشناسد اما آمريكا همچنين مي خواهد از اين موضوع مطمئن شود كه ايران سعي ندارد از حد خود تجاوز كند و به تهديد ثروت نفتي عربستان سعودي بپردازد. آمريكا براي تقويت سازش با ايران بايد نيروي سد كننده خود را در مقابل ايران حفظ كند و اين جا است كه به نظر مي رسد مذاكرات با ايران به بن بست رسيده است.
بي اعتمادي رياض به واشنگتن
استراتفور افزود: در اين نزاع، تهديد خيانت براي تمامي طرفين، تهديدي جدي و واقعي به حساب مي آيد. ايران نمي تواند مطمئن باشد كه آمريكا زماني كه كاملا آزاد گذاشته شود، وارد اقدام نظامي عليه ايران نخواهد شد. آمريكايي ها نيز نمي توانند مطمئن باشند كه ايراني ها براي بدست آوردن ثروت نفتي عربستان سعودي تلاش نخواهند كرد (اگرچه تداركات نظامي مورد نياز براي چنين اقدامي احتمالا فراي قابليت هاي ايران در شرايط فعلي خواهد بود). و در آخر سعودي ها نيز نمي توانند مطمئن باشند كه در زمان نياز از آنها دفاع خواهد كرد. بويژه اگر آمريكا درگير موضوعات و مسائل ديگري شده باشد و يا با ايران رابطه اي برقرار كرده باشد كه ضرورت حفظ آن را نيز احساس مي كند.
تلاش رياض براي سازش با تهران
در پايان اين تحليل آمده است: هنگامي كه تمام اين ها با يكديگر اتفاق مي افتد، يعني تهديد به تصوير كشيده شده توسط ناآرامي ها در بحرين را در كنار موضع ناچيز آمريكا در قبال عراق و احتمال معامله واشنگتن با تهران به طور همزمان مطرح مي شود، ممكن است رياض با انتخاب محدودي مواجه شود و به دنبال سازش با ايران برود و دست كم تا زماني كه بتواند برداشت واضح تري از نيات آمريكا داشته باشد اين به اين معنا نخواهد بود كه سعودي ها به رابطه با رقيب تاريخي خود يعني فارس ها بيشتر از رابطه با آمريكا اطمينان دارند.

 



صدر: فتنه گران حق شرط گذاري براي نظام را ندارند

نائب رئيس دوم مجلس با بيان اينكه مهره هاي دشمن حق شرط گذاري براي نظام ندارند گفت: در فضاي كنوني جامعه افرادي كه مهره بيگانه و از دايره انقلاب خارج شدند نمي توانند شرط بگذارند، اين افراد ديگر محرم و رازدار انقلاب نيستند.
«سيدشهاب الدين صدر» در همايش شوراي مركزي دبيران جامعه اسلامي كارگران در تبريز افزود: مقام معظم رهبري در يك سال گذشته بيش از 80 بار به موضوع فتنه اشاره كردند. اين موضوع مهمي است و اين اتفاق، اتفاق مهم تاريخ كشور ما است؛ در اين اتفاق افرادي لغزيدند، اشتباه كردند و در اين امتحان مردود شدند اما مردم هوشيارتر از گذشته شدند يعني اين حوادث ملت را آب ديده كرد. مردم امروز دشمني را از تمام وجود لمس كرده اند و فهميده اند كه دشمن از پا نايستاده و از راههاي ديگر استفاده مي كند. دشمن از بعضي مسئولين استفاده مي كند و آنها را مهره خودش مي كند آنها از جريان انقلاب خارج مي شوند و كار دشمن را مي كنند.
وي گفت: در فضاي كنوني جامعه افرادي كه مهره بيگانه شدند و از دايره انقلاب خارج شدند نمي توانند شرط بگذارند؛ اين افراد ديگر محرم و رازدار انقلاب نيستند و همان نامحرمان و نااهلاني هستند كه امام(ره) فرمودند انقلاب را به آنها ندهيم. امروز اين افراد مي خواهند شرط بگذارند كه دوباره به قدرت و مسئوليتهاي كليدي دست پيدا كنند. اما مردم با آنها خيلي حرف دارند. اين افراد بايد بروند و توجه كنند و بهاي هزينه و صدماتي كه به كشور زده اند را بپردازند تا شايد ملت و رهبري از آنها بگذرند و آنها زندگي عادي داشته باشند نه مسئوليتهايي در صدر نظام.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به سه سناريو دشمن اشاره داشت كه اين سه سناريو عبارت است از تضعيف اقتصادي، اختلاف در ميان مردم و مسئولين و سوم از بين بردن ارزشهاي اسلامي در جامعه است.
در همين حال احمد نجابت نيز درخصوص شروط برخي از فتنه گران براي شركت در انتخابات گفت: آقايان به جاي اعلام شرط، مرزبندي خود را با دشمنان و فتنه گران مشخص كنند، از سوي ديگر در اين 30 سال آمريكا براي ما شرط و شروطي نگذاشته كه الان برخي از چهره هاي دوم خردادي بر شروط حضور در انتخابات تاكيد مي كنند.
وي گفت: محمد خاتمي هنوز موضع گيري شفاف خود را در قبال نظام و فتنه گران اعلام نكرده ضمن آنكه كماكان حمايتش را از اغتشاشگراني كه فتنه 88 را رقم زدند اعلام مي كند و بر اين باور است كه بايد زندانيان سياسي را آزاد كرد در صورتي كه اين افراد در دادگاه حضور يافتند و به جرم خود اعتراف كردند.
اين فعال سياسي ادامه داد: اگر در حال حاضر آبرويي براي خاتمي مانده فقط به خاطر مرحوم پدر بزرگوارش است.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي همچنين درخصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان در اين دوره سناريوهاي مختلفي را دنبال مي كنند كه تحريم، حضور نيروهاي خاكستري و يا حتي حضور نيروهاي سابقه دار از مهمترين اين سناريوها است.
وي خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم يكي از اين سناريوها را اجرا مي كنند.
شايان ذكر است كه آقاي خاتمي در سخناني كه با استقبال گسترده رسانه اي خارجي و گروه هاي ضدانقلاب مواجه شد سه شرط براي حضور در انتخابات مطرح كردند كه عبارت بودند از؛ فراهم كردن انتخابات آزاد و سالم، پاي بندي همگان و بخصوص مسئولان به قانون اساسي و آزادي زندانيان و ايجاد فضاي آزاد براي احزاب و گروه ها.

 



دريادار سياري: زيرسطحي هاي نيروي دريايي براي ثبت ركورد جديد به ماموريت 90 روزه اعزام مي شوند

فرمانده نيروي دريايي ارتش از اعزام زيرسطحي هاي اين نيرو به ماموريت هاي 90 روزه براي ثبت ركوردي تازه خبر داد.
امير دريادار «حبيب الله سياري» با اشاره به انجام اولين ماموريت دوردست زيرسطحي يونس در آب هاي بين المللي گفت: اين زيرسطحي به رغم تمامي تحريم ها با همت متخصصان داخلي با آمادگي كامل ماموريت 68 روزه خود در آب هاي دوردست را با موفقيت پشت سر گذاشت.
امير دريادار سياري خاطرنشان كرد: اين زيرسطحي بدين ترتيب توانست ركورد جديدي را در زمينه طول مدت ماموريت زيرسطحي ها در آب هاي بين المللي كسب كند.
وي همچنين به سفر اخير فرمانده معظم كل قوا به منطقه يكم دريايي بندرعباس تاكيد كرد و افزود: معظم له در اين سفر از نزديك در جريان روند تعمير و نگهداري زيرسطحي ها قرار گرفتند و در اين خصوص رهنمودهاي مهمي نيز فرمودند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ضمن بازديد از اين مجموعه ها از ميزان آمادگي زيرسطحي ها براي انجام ماموريت هاي آينده سوال فرمودند كه به ايشان اعلام شد زيرسطحي ها هم اكنون نيز در صورت صلاح ديد آماده اعزام به ماموريت هستند.
امير دريادار سياري خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران هم اينك در نظر دارد تا در ماموريت بعدي ركورد 68 روزه حضور در آب هاي دوردست را به 90 روز ارتقا دهد.
زيرسطحي يونس طي ماموريت 68 روزه خود به درياي سرخ توانست ركورد دريانوردي زيرسطحي آلماني، «هانز شوفر» به مدت 65 روز را پشت سر بگذارد.

 



قريشي: از آغاز ماه مبارك رمضان برگزار مي شود
طرح ضيافت انديشه 90 با حضور 14 هزار دانشگاهي از سراسر كشور

معاون فرهنگي سياسي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: طرح ضيافت انديشه با حلول ماه مبارك رمضان در 4 سطح اساتيد، نخبگان، دانشجويان و تكميلي آغاز مي شود.
حجت الاسلام محمد قريشي معاون فرهنگي سياسي،نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه طرح ضيافت انديشه از ماه مبارك رمضان آغاز مي شود، گفت: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در جهت توانمندي دانشگاه ها برنامه ضيافت انديشه سال 90 را با استفاده از تجربيات سال گذشته و با همكاري وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار مي كند.
وي گفت: طرح ضيافت انديشه با حلول ماه مبارك رمضان آغاز و در 4 سطح اساتيد، نخبگان، دانشجويان و تكميلي برگزار مي شود.
معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: سطح نخست برنامه ضيافت انديشه اساتيد دانشگاه است در اين طرح 3 هزار و 875 استاد ثبت نام كرده اند و قرار است كارگاه هايي براي تبادل نظر در موضوعات مختلف به مدت 10 روز در دانشگاه هاي منتخب كشور براي آنها برگزار شود.
حجت الاسلام قريشي با بيان اينكه 75درصد اساتيد شركت كننده در طرح ضيافت انديشه مرد و 25درصد زن هستند، گفت: 2 هزار و 12 نفر از وزارت علوم، 747 نفر از وزارت بهداشت، 358نفر از دانشگاه پيام نور، 618 نفر از دانشگاه هاي آزاد و 30 نفر از دانشگاه هاي غيرانتفاعي در طرح ضيافت انديشه اساتيد ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 1200نفر داراي مدرك دكتراي تخصصي ، 630 نفر داراي مدرك دكترا و هزار و 633 نفر مدرك كارشناسي ارشد دارند.
وي با بيان اينكه 120مدرس براي تدريس در طرح ضيافت انديشه اساتيد انتخاب شده اند، گفت: موضوعات معرفت ديني تعليم و تربيت با رويكرد دانشجوپروري در طرح ضيافت انديشه اساتيد مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد ضمن اينكه 7 هزار و 300 جلد كتاب نيز بين اساتيد توزيع مي شود.
معاون فرهنگي سياسي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با بيان اينكه طرح دوم ضيافت انديشه، ضيافت انديشه دانشجويي است، گفت: طرح ضيافت انديشه دانشجويي در برخي از استان ها برگزار مي شود اين طرح 10 پايگاه در سطح كشور دارد و 7 هزار نفر تا امروز در اين طرح ثبت نام كرده اند.
وي ادامه داد: كرسي هاي آزادانديشي، پاتوق هاي فرهنگي، جلسات نقد فيلم و جلسات فرهنگي از برنامه هاي ضيافت انديشه دانشجويان است كه به مدت 2 هفته برگزار مي شود.
معاون فرهنگي سياسي، نهاد مقام معظم رهبري با بيان اينكه ضيافت انديشه نخبگان با همكاري بنياد نخبگان و توسط دانشگاه شريف برگزار مي شود، گفت: در اين طرح 500 نفر ثبت نام كرده بودند.
وي گفت: ضيافت انديشه اساتيد و نخبگان به مدت 4 واحد درسي براي آن ها در نظر گرفته مي شود. ضمن اينكه اساتيد مي توانند براساس آئين نامه معرفت افزاي اساتيد گواهي شركت در اين دوره ها را دريافت كرده و براي ارتقاي فرهنگي و علمي خود آن را لحاظ كنند.

 



نجات نفتكش ايراني هدي از چنگ دزدان دريايي

دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در هجدهمين رويارويي خود با پديده شوم تروريسم دريايي طي سال جاري، كه سال جهاد اقتصادي نام دارد، نفتكش ايراني هدي را از چنگ دزدان دريايي نجات دادند.
به گزارش مهر، دزدان دريايي با دو فروند قايق تندرو مسلح به سلاح آرپي جي در ورودي تنگه باب المندب- در موقعيت 1263 شمالي و 25/432 شرقي- نفتكش ايراني هدي را مورد تهاجم قرار داده و سعي در ربودن آن داشتند كه با حضور به موقع ناو گروه پانزدهم نيروي دريايي مواجه شدند.
براساس اين گزارش، تكاوران نيروي دريايي ارتش در اين درگيري توانستند با به هلاكت رساندن يك تن از دزدان دريايي در حين تيراندازي با سلاح آرپي جي، نفتكش ايراني هدي را نجات داده و باعث متواري شدن دزدان دريايي شوند.

 



فايننشال تايمز: منافقين مقام هاي آمريكايي را با پول هاي كلان مي خرند

يك روزنامه انگليسي در گزارشي از تلاش گروهك تروريستي منافقين در پرداخت رشوه هاي ميليوني به مقامات آمريكايي براي جلب حمايت آنها در راستاي خارج شدن از فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا خبر داد.
روزنامه انگليسي فايننشال تايمز نوشت گروهك منافقين ميليون ها دلار در تلاش براي حذف نام خود از فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا هزينه مي كند و با اين اقدام گروهكي از افراد برجسته آمريكايي در زمينه امنيت ملي آمريكا را به عنوان طرفداران خود گرد هم آورده است.
اين گزارش افزود: ده ها نفر از مقامات سابق آمريكايي در حوزه هاي سياسي از «جان بولتون» سفير سابق آمريكا در سازمان ملل گرفته تا «هاوارد دين» سياستمدار ليبرال آمريكايي ده ها هزار دلار از اين گروه دريافت كرده اند تا در نشستي كه توسط حاميان منافقين در آمريكا برگزار مي شود، سخنراني كنند.
بنابراين گزارش، واشنگتن در سال 1997 گروهك منافقين را در فهرست سازمان هاي تروريستي خود قرار داد، اما اين گروه در سال 2001 اعلام كرد كه بايد نام آن از اين فهرست خارج شود.
اين نشريه انگليسي همچنين تاكيد كرد: گروهك منافقين همچنين شركت لابي گر «آكين گامپ استرائوس هائروفلد» را به خدمت گرفته است تا اعضاي كنگره آمريكا را به حمايت از اهداف آنها ترغيب كند. علاوه بر اين، اين شركت چندين تبليغ و آگهي بالاي 100 هزار دلار در روزنامه هاي آمريكا را نيز در اين رابطه به خود اختصاص داده است.
بنابراين گزارش، وزارت خارجه آمريكا قرار است ماه آينده ميلادي در رابطه با درخواست منافقين براي خروج از فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا بيانيه اي را صادر كند.
فايننشال تايمز در ادامه نوشت: برخي گروه هاي مرتبط با منافقين نيز به منظور پيشبرد هدف اين گروهك از بيش از 40 نفر از مقامات سابق آمريكا خواسته اند تا به نمايندگي از اين گروه سخنراني كنند. «رودي جولياني» شهردار سابق نيويورك، «جيم جونز» نخستين مشاور امنيت ملي «باراك اوباما»، «ولسي كلارك» ژنرال بازنشسته ارتش آمريكا و «تام ريج» نخستين وزير امنيت ملي آمريكا از جمله اين افراد هستند.
بنابراين گزارش، «لي هميلتون» رئيس دموكرات سابق كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا و «مايكل موكاسي» وزير دادگستري دوره آخر رياست جمهوري «جرج بوش» هر دو به روزنامه فايننشال تايمز اعلام كرده اند كه مبالغي را براي سخنراني در مراسمي در حمايت از منافقين دريافت كرده اند.
«جان بولتون» سفير سابق آمريكا در سازمان ملل نيز اعلام كرد: من اين واقعيت را كه مبالغي را دريافت كرده ام، البته مساله مهمي نبود.
اين گزارش افزود: هيچ يك از اين افراد فاش نكردند كه چه مبلغي را دريافت كرده اند، اما «اد رندل» فرماندار سابق پنسيلوانيا اعلام كرد كه 20 هزار دلار براي انجام يك سخنراني يازده دقيقه اي دريافت كرده است و چنانچه به اين كار اعتقاد نداشت حتي اگر 50 هزار دلار هم دريافت مي كرد، اين كار را انجام نمي داد.
در همين حال نامزد اسبق رياست جمهوري آمريكا با نگارش نامه اي خطاب به دادستان كل اين كشور با انتقاد از رويه تبعيض آميز موجود در برخورد با گروه هاي تروريستي از فعاليت آزادانه منافقين در اين كشور و عدم برخورد سيستم قضايي اين كشور با حاميان آمريكايي اين فرقه به شدت انتقاد كرد.
دنيس كوچينيچ در اين نامه ضمن ابراز نگراني و انتقاد از نحوه تحقيقات وزارت دادگستري آمريكا و در پي آن سركوب فعالان ضدجنگ، به قانون اين كشور كه منافقين را به عنوان يك گروهك تروريستي معرفي مي كند، اشاره كرده و خواستار برخورد با حاميان منافقين در آمريكا شد.
اين نماينده دموكرات كنگره آمريكا در نامه خود به «اريك هولدر» ضمن تاكيد به عدم دخالت خود در وظايف وزارت دادگستري و دادستاني آمريكا، نگراني خود را در مورد تحقيقات وزارت دادگستري در رابطه با فعالان ضدجنگ در شهرهاي مختلف ابراز داشت.
اين نماينده كنگره آمريكا همچنين اضافه كرد: البته هر كس مي تواند هر گونه كه مي خواهد نظر بدهد اما تعجب من از وزارت دادگستري است كه به هيچ عنوان در مورد حمايت اين افراد از سازمان كه در ليست تروريستي آمريكاست واكنشي قانوني صورت نمي دهد.
وي در ادامه گفت: طبق قوانين وزارت دادگستري كه در زمان تصدي مايكل موكاسي در سمت دادستان كل آمريكا نيز وجود داشته، حمايت از سازماني كه در ليست تروريستي آمريكاست جرم است.

 



اميرعبداللهيان : نقش محور آمريكايي - صهيونيستي در اغتشاشات سوريه مشهود است

مديركل خليج فارس و خاورميانه وزارت خارجه حضور سفير آمريكا در تظاهرات شهر «حما » را يكي از نشانه هاي آشكار دخالت محور آمريكايي- صهيونيستي در امور سوريه دانست و گفت: مردم و حكومت سوريه با هوشمندي مراقب ن

 



همزمان با پايان يافتن موضوع بدهي نفتي صالحي به هند سفر مي كند

سفير كشورمان در دهلي نو اعلام كرد كه با حل شدن موضوع پرداخت بهاي نفت ايران از سوي هند، علي اكبر صالحي به اين كشور سفر خواهد كرد.
«سيد مهدي نبي زاده»، سفير ايران در دهلي نو درگفت وگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: مقامات بانكي دو كشور مذاكرات خود را ادامه مي دهند و پس از آن وزير خارجه كشورمان به هند سفر مي كند كه تاريخ آن هنوز نهايي نشده است.
نبي زاده ادامه داد: در مورد مسير پرداخت بدهي هاي نفتي با دو، سه كشور از جمله تركيه رايزني هايي انجام شده است كه پس از نهايي شدن اعلام مي شود.
وي در مورد تصميم عربستان براي فروش نفت اضافي به هند به جاي نفت ايران گفت: هر كشوري مي تواند براي تأمين انرژي مورد نياز خود با كشورهاي ديگر مذاكره كند و اگر احتمال دهد ميزان وارداتش از يك كشور ممكن است كاهش يابد بايد با كشورهاي ديگري مذاكره كند اما اينكه كشور جايگزين تا چه حد توان و ذخاير لازم را داشته باشد و آن كشور تا چه حد بخواهد خود را نيازمند يك كشور كند نكات قابل توجهي هستند. البته مدنظر هيچ كشوري از جمله هند نيست كه بخواهد نيازهاي خود را صرفاً از يك كانال تأمين كند و خود را وابسته به يك كشور كند. ضمن اينكه مسائلي كه در مورد حضور عربستان مطرح مي شود بيشتر فضاسازي رسانه هاست.
وي گفت: مقامات بانكي دو كشور در تلاش هستند كه راه پرداخت هاي مالي را پيدا كنند و ما نسبت به يافتن راهي اميدوار هستيم.

 



پورموسوي مديركل سياسي وزارت كشور شد

وزير كشور در حكمي پورموسوي را به عنوان مديركل سياسي وزارت كشور منصوب كرد.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در حكمي محمدعلي پورموسوي را به عنوان مديركل سياسي وزارت كشور منصوب كرد.
محمود عباس زاده مشكيني كه از ابتداي دولت نهم مديركل سياسي وزارت كشور بود براي شركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي استعفا داد.
در كارنامه فعاليت محمدعلي پورموسوي معاونت سياسي اجتماعي استانداري خوزستان ديده مي شود.

 



امروز و با شكايت مجمع تشخيص
دادگاه مديران مسئول سابق روزنامه هاي ايران و وطن امروز برگزار مي شود

دادگاه رسيدگي به اتهامات مديران مسئول سابق روزنامه هاي ايران و وطن امروز، در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي شود.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، در ادامه رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي، نهم مرداد را براي رسيدگي به اتهامات مدير مسئول سابق روزنامه ايران و مديرمسئول سابق روزنامه وطن امروز با حضور هيئت هاي قضايي و منصفه مطبوعات تعيين كرده است. براساس كيفرخواست صادر شده از دادسراي ويژه فرهنگ و رسانه، اتهام مديران مسئول روزنامه هاي ايران و وطن امروز گزارش خلاف واقع و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي اعلام شده است.
شاكي پرونده روزنامه ايران نيز مجمع تشخيص مصلحت اعلام شده است. پيش از اين دادگاه رسيدگي به اتهام مديرمسئول سابق روزنامه ايران ارديبهشت ماه تعيين شده بود كه با تقاضاي استمهال مديرمسئول سابق روزنامه، وقت رسيدگي به اين پرونده تجديد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14