(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988

در شهر ما
اجراي طرح 30 شب 30 سفره قدر در يزد
ايران در كيهان
5 هزار واحد مسكوني در البرز واگذار مي شود
طرح هاي عمراني شاهرود اعتبار گرفتند
اعزام 2800 دانشجو به مناطق محروم گيلان
جشنواره مجسمه شني در سواحل درياي چالوس برگزارشد
احداث بزرگترين هتل سلامت كشور در خرم بيد
مقاوم سازي 50 درصد خانه هاي بي دوام در استان اردبيل
اجراي طرح اوقات فراغت در مناطق محروم مازندران
كشف گربه وحشي پالاس دركاشان
انجام روزانه 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري صنعتي در قزوين
افتتاح مركز ويزيت در منزل بيماران رواني
پاي صحبت مردم
رئيس جهاد كشاورزي استان: 24درصد ارزش افزوده توليدات همدان از بخش كشاورزي است
مركز آموزشي امام صادق لارستان بيست و هشت ساله شد



در شهر ما

مشكل اول جوانان مهران
بيكاري همچنان بزرگ ترين ومهم ترين مشكل جوانان شهر مهران است. شهري مرزي با محروميت هاي مضاعف مواجه است و متأسفانه حمايت دولت و بخش خصوصي از سرمايه گذاري مولد و اشتغال زا در آن به طور برجسته و پررنگ مشاهده نمي شود.
به عنوان نمونه مي توان به كارخانه سيمان مهران اشاره كرد كه با گذشت4 سال از آغاز كلنگ زني آن تنها تابلويي از آن به يادگار مانده است و كارخانه فولاد اين شهرستان نيز گرفتار همين سرنوشت شده است كه اميد مي رود دولت مردان براي مردم اين شهر مقاوم و محروم اما پايدار و برخوردار از نيروهاي انساني مستعد گام هاي اميدواركننده اي بردارند كه فردا بسي دير است.
مجيد زرگري- خبرنگاركيهان در مهران

 



درماه مبارك رمضان صورت مي گيرد
اجراي طرح 30 شب 30 سفره قدر در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
با تمسك به سيره اميرمؤمنان حضرت علي(ع) همزمان با ماه مبارك رمضان 30 سفره قدر در 30 شب با حضور افراد متمكن و نيازمند در كنار هم برپا مي شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان با اعلام اين خبر گفت: همچنين 199 سفره ضيافت افطاري در خانه داوطلبان براي افراد تحت پوشش هلال احمر پهن خواهدشد كه اين امر توسط 29 پايگاه محلات و مساجد انجام مي شود.
به گفته كاظم مشرف ترويج سيره علوي اميرمؤمنان، ايجاد زمينه مشاركت داوطلبان و ترويج فرهنگ داوطلب محوري و...از جمله اهداف اين طرح است.
وي همچنين به اجراي طرح هماي رحمت در ايام ماه مبارك رمضان اشاره داشت و افزود: اين امر در راستاي دستگيري نيازمندان و برطرف نمودن نيازهاي آنان صورت مي گيرد.
مشرف اظهارداشت: تأمين نيازهاي دارويي خانواده هاي نيازمند روستايي و شهري نيز در قالب طرح هماي سلامت از ديگر برنامه هاي اين جمعيت در استان يزد مي باشد.

 



ايران در كيهان

اعزام دانشجويان به اردوهاي جهادي
بابل- خبرنگاركيهان: دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل 40 نفر از دانشجويان پسر به اردوي جهادي اعزام شدند.
اين تعداد دانشجو درقالب طرح هجرت به احداث يك مدرسه دوكلاسه با عنوان حبيب ابن مظاهر اقدام خواهندكرد. دانشجويان مزبور به روستاي ليسه از توابع بندپي شرفي بابل اعزام شدند.
شروع عمليات بهسازي
مشهد- خبرنگاركيهان: مديركل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: در راستاي بهسازي محور شرياني مشهد- تهران و با هدف بهبود كيفيت مسير تردد زائران امام رضا(ع) پروژه عمليات بهسازي و روكش آسفالت 30 كيلومتر از بزرگراه كاهك سبزوار از تيرماه امسال آغاز شده است.
مهندس حسن احمدي نوري با تأكيد بر اهميت اين پروژه گفت: اجراي سريع و بهره برداري اين مسير، از اولويت هاي اداره كل راه و ترابري استان است كه با اعتباري بالغ بر 111 ميليارد ريال و در مدت حدود دوسال اجرا و تكميل خواهدشد.
توزيع اعتبارات شهرستاني
دهلران- خبرنگاركيهان: فرماندار دهلران در نشست كميته برنامه ريزي اين شهرستان با اشاره به اينكه امسال اعتباري بالغ بر 118 ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني در 18 فصل و 50 برنامه در دهلران هزينه مي شود، گفت: با توجه به درخواست دستگاه ها، رعايت الزامات استاني و شهرستاني و مديريت منابع از امور مهم و قابل توجه هستند.
دراين نشست، معاون برنامه ريزي استاندار ايلام از اعتبارات 112 ميليارد توماني استان در بودجه امسال خبر داد و گفت: بودجه تملك در سطح شهرستان ها 4 درصد كاهش داشته است.
دكترحشمت الله عسكري افزود: از اين مبلغ 250 ميليارد ريال براي مصوبات سفرهاي استاني، پروژه هاي نيمه تمام و فراشهرستاني هزينه مي شود.
وي گفت: براي اولين بار است كه اعتبارات شهرستاني توزيع مي شود و مديران بايد پيگير اعتبارات پروژه ها باشند.
فعاليت 2هزارو 500 شبكه ماهواره اي
شهركرد- خبرنگاركيهان: چهارمين طرح ولايت استاني چهارمحال و بختياري با حضور 440 نفر از دانشجويان دانشگاه هاي اين استان در دانشگاه شهركرد برگزارشد.
دراين مراسم رئيس دانشگاه شهركرد گفت: فعاليت دوهزارو500 شبكه ماهواره اي و فرقه هاي نوظهور از جمله ابزارهاي دشمنان عليه جامعه اسلامي است. دكتر اسماعيل اسدي افزود: طرح ولايت موجب تعميق مباني فرهنگي و ارزش هاي انقلاب خواهدشد.
بهره برداري از مجتمع خدمات رفاهي
لارستان -خبرنگاركيهان: مديركل سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان فارس از اخذ موافقت اصولي احداث هفت مجتمع خدمات رفاهي در راه هاي مواصلاتي لارستان-جهرم و لارستان-بندرعباس خبرداد و گفت: تا پايان امسال دو مجتمع از مجموع چهارمجتمع درمحور جهرم و يك مجتمع از سه مجتمع در محور بندر عباس به بهره برداري مي رسند.
مهندس خودست خدايي افزود: درسطح استان كه تا پيش از دولت نهم و دهم فقط 3مجتمع خدمات رفاهي بين جاده اي وجود داشت، درحال حاضر 80 طرح سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي براي احداث اين مجتمع ها، دردست پيگيري است كه 32مورد آن بين 20 تا 90 درصد دردست اجراست و 8 طرح تا پايان سال 90 به بهره برداري خواهد رسيد.
بهره برداري از دوطرح صنعتي
اسفراين - خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان استان خراسان شمالي و شهرستان اسفراين واحد آريا زرين فوم با توليد فوم پلي استايرن ضد آتش و بلوك هاي ساختماني با سرمايه گذاري ثابت دو ميليارد و 900 ميليون ريال با ايجاد اشتغال 18نفر در ناحيه صنعتي عباس آباد و واحد توليد رابيتس با سرمايه گذاري دو ميلياردو 800 ميليون ريال سرمايه ثابت و يك ميلياردو 600 ميليون ريال سرمايه درگردش با ايجاد اشتغال 12نفر دراسفراين افتتاح و به بهره برداري رسيد.
احداث مجتمع اداري در بهاباد
بهاباد- خبرنگاركيهان: مديركل مسكن و شهرسازي استان يزد اظهار داشت: درمرحله نخست طرح مجتمع اداري بهاباد، ساخت فرمانداري بهاباد با زيربناي 2200 مترمربع در 5 طبقه آغاز خواهد شد كه تاكنون 150 ميليون تومان اعتبار اوليه آن تأمين و بقيه آن از اعتبارات سال 90 اختصاص خواهد يافت.
رضا يادگاري افزود: عمليات اجرايي احداث ساختمان ادارات ديگر نيز با توجه به اولويت بندي انجام شده و تأمين اعتبار درسال 90 آغاز خواهد شد.
اين مجتمع اداري درحال حاضر در زميني به مساحت 6 هكتار و مجاور جاده كمربندي بهاباد ساخته خواهد شد.
توليد محصول سالم
رشتخوار - خبرنگاركيهان: مديرجهاد كشاورزي شهرستان رشتخوار گفت: براي اولين بار درسطح شهرستان رشتخوار، طرح توليد محصول سالم و ارگانيك محصول خربزه، سيب زميني و ذرت به مرحله اجرا درآمد.
مهندس محمدرستمي گفت: اين طرح درسطح حدود200هكتار از مزارع منطقه و با استفاده از كودهاي بيولوژيك و زيستي و مصرف حداقل و بهينه كودهاي شيميايي و سموم شيميايي با نظارت مستمر كارشناسان كشاورزي اجرا شده است.
وي افزود: از ويژگي اين محصول مي توان به زودرس بودن مقاومت نسبي دربرابر آفت و عملكرد نسبتا بالاي آن اشاره كرد.
ايجاد فرصت شغلي
¤ فرماندار رشتخوار با اشاره به سفر مديران استاندار خراسان رضوي رشتخوار طي سال گذشته گفت: تاكنون از 32 مصوبه سفر استاندار به رشتخوار 14مصوبه سفر اجرايي شده كه يكي از آنان تحقق 1700 شغل براي جوانان با اعتبار دو ميلياردو 850 ميليون تومان بود و امسال هم بيش از هفت هزار و 500 شغل براي جوانان اين شهرستان توسط مديران اجرايي شهرستان رقم خواهد خورد.
بهره برداري از مجتمع فرهنگي
قائم شهر- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور در روستاي خرماكلا قائم شهر برگزار شد بزرگ ترين مجتمع كانون هاي فرهنگي و هنري روستاها كشور افتتاح شد. اين مجتمع از محل كمك هاي مردمي و اعتبارات دولتي احداث شده و داراي بخش هايي همچون كتابخانه، سالن مطالعه، كلاس هاي آموزشي، مركز رايانه، دفتر پژوهش، سالن كنفرانس و اجتماعات است براي ساخت و تجهيز اين مجتمع بيش از دو ميليارد ريال هزينه شده است.
تجليل از جانبازان
تبريز- خبرنگاركيهان: در مراسمي كه در دانشگاه تبريز برگزار شد از 41 نفر جانبازان اين دانشگاه تجليل به عمل آمد. در اين مراسم مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه تبريز گفت: لازم است جانبازان به عنوان بدنه قوي و تأثيرگذار در دانشگاه حضور داشته باشند. وي افزود: جانبازان با حضور در ميدان، مديران را در اجراي برنامه ها و اداي دين نسبت به انقلاب و آرمان هاي شهدا ياري دهند.

 



5 هزار واحد مسكوني در البرز واگذار مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
بزودي پنج هزار واحد مسكوني در استان البرز تحويل متقاضيان درقالب طرح مسكن مهر خواهدشد.
استاندار البرز در جلسه توجيهي مديران ارشد اين استان گفت: از مجموع اين تعداد، يك هزار و 400 واحد در حلقه دره كرج و مابقي در مناطق مختلف اين شهرستان خواهدبود.
عيسي فرهادي افزود: شمار اين واحدهاي واگذارشده تا پايان مهرماه سال جاري به 10 هزار واحد مسكوني مي رسد.
اين مسئول، بحث هدفمندي يارانه ها، تكميل مترو كرج- هشتگرد، اتصال اتوبان همت به كلاك كرج و رفع مشكلات آزادراه كرج- تهران در زمينه ترافيك را از جمله اولويت هاي امسال عنوان كرد.

 



طرح هاي عمراني شاهرود اعتبار گرفتند

شاهرود- خبرنگاركيهان:
فرماندار شاهرود گفت 249ميليارد ريال اعتبار براي اجراي 290 طرح عمراني بين دستگاه هاي اجرايي شهرستان شاهرود توزيع شد.
مهدي بندرآبادي در جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان شاهرود با اشاره به 710ميليارد ريال اعتبارات تملك استاني سال جاري افزود: 35درصد از اين ميزان اعتبارات به شهرستان شاهرود تعلق گرفته است.
وي افزود: رقم اختصاص يافته نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار است. بندرآبادي گفت: بيشترين اعتبار در بحث تأمين آب آشاميدني روستايي، راه، كشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري است. وي افزود: براي توسعه فضاهاي آموزشي، فرهنگي، ورزشي و گردشگري شهرستان نيز اعتباراتي اختصاص يافته است.

 



اعزام 2800 دانشجو به مناطق محروم گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: امسال افزون بر 2800 نفر دانشجو در قالب 110 گروه جهادي عازم مناطق محروم 16 شهرستان استان شدند.
مهدي سعادتي در ديدار با دانشجويان بسيجي اردوهاي هجرت گيلان در روستاي ييلاقي برين بياچال رضوانشهر در سخناني بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ جهادي در جامعه تأكيد كرد.
وي هم چنين خدمت رساني به مردم مناطق محروم روستايي را از اهداف اصلي اردوهاي جهادي خواهد و گفت: جهادگران بسيجي در روستاها در بخشهاي مختلف عمراني، كشاورزي، ورزشي، بهداشت و درمان فرهنگي و ساير زمينه ها به مردم خدمت مي كنند.
عباس بايرامي مسئول سازمان بسيج دانشجويي گيلان هم در اين ديدار گفت: بسيج دانشجويي با همكاري سازمان بسيج سازندگي سپاه قدس گيلان از 25 تيرماه امسال تا 30 شهريورماه در مناطق محروم روستايي استان به كار و خدمت به مردم اين مناطق فعاليت دارند.

 



با حضور دختران نوجوان لبناني
جشنواره مجسمه شني در سواحل درياي چالوس برگزارشد

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: با حضور دختران نوجوان لبناني، جشنواره مجسمه شني در سواحل درياي چالوس برگزارشد.
قاسم عزيززاده گرجي، به خبرنگاركيهان گفت: اين جشنواره با هدف ايجاد خلاقيت هنري و ذهني و در راستاي برنامه هاي تدارك ديده شده براي دختران نوجوان گروه كشافه المهدي (پيش آهنگان مهدي) درنظر گرفته شد.
وي افزود: اعضاي اين گروه در دسته اي چندنفره به خلق مجسمه هاي شني و رقابت با هم پرداختند.
گرجي با اشاره به استقبال نوجوانان دختر لبناني از برگزاري اين برنامه اظهارداشت: نكته حائزاهميت در اين مسابقه نوع توليد آثار بود كه عمدتا برگرفته از مفاهيم ديني و اماكن زيارتي و همچنين مقاومت بود كه براي عوامل اجرايي و مسافرين حاضر در ساحل جالب توجه بود.
گفتني است: در پايان اين جشنواره طي ارزشيابي و داوري كارشناسان كانون سه گروه حائز رتبه برتر شدند كه از آنان در اختتاميه تقدير به عمل خواهدآمد.

 



احداث بزرگترين هتل سلامت كشور در خرم بيد

شيراز- خبرنگاركيهان:
به منظور توسعه توريسم درماني در فارس بزرگترين هتل سلامت كشور در شهرستان خرم بيد احداث مي شود.
فرماندار خرم بيد با اعلام اين خبر گفت: تفاهم نامه ساخت اين هتل چندي پيش با كشور كره جنوبي به امضا رسيد.
داوود ايوبي اظهار داشت: اين هتل با مشاركت 50درصدي يك شركت ايراني و 50درصدي شركت كره جنوبي با اعتباري بالغ بر 500ميليون دلار احداث خواهد شد.
وي افزود: هتل سلامت تفاوت زيادي با بيمارستان دارد زيرا در هتل سلامت افرادي كه مي خواهند از سلامتي خود مطلع شوند به آن مراجعه مي كنند.
وي گفت: هتل سلامت بر پايه فن آوريهاي جديد احداث و از پيشرفته ترين امكانات پزشكي برخوردار خواهد بود.
وي به اشتغال زايي اين پروژه براي دو هزار و 500نفر اشاره كرد و افزود: محل اجراي اين طرح در 120كيلومتري شيراز و در 5كيلومتري شهر قادرآباد احداث مي شود. وي افزود: در 3 ماه آينده عمليات اجرايي پروژه آغاز مي شود.

 



مقاوم سازي 50 درصد خانه هاي بي دوام در استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
بيش از 50درصد از واحدهاي مسكوني كم دوام و بي دوام استان اردبيل در طول چهار سال گذشته مقاوم سازي شده است.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: از 99 هزار و 747 واحد مسكوني روستايي استان 80درصد كم دوام و بي دوام تشخيص داده شده كه بيش از نيمي از اين تعداد با پرداخت تسهيلات بانكي ارزان قيمت مقاوم سازي و بهسازي شده است.
احمد حاج عليزاده گفت: در سال جاري سهميه استان در بخش مقاوم سازي مسكن روستايي 7500 واحد مسكوني است كه اين امر با پرداخت تسهيلات بانكي به مبلغ 200 ميليون ريال به هر يك از صاحبان واحدهاي مسكوني روستايي اجراء خواهد شد.
وي با اشاره به تغيير روند اجراي طرح هادي روستايي گفت: استفاده از مصالح بومي مناطق روستايي و اجراي سنگفرش به جاي آسفالت در طرح هادي روستايي در دستور كار بنياد مسكن استان قرار دارد.
وي در پايان افزود: طرح هاي هادي در مناطق روستايي قرار گرفته در حريم شهرها توسط بنياد مسكن تنها در صورتي قابل اجرا است كه مجوزهاي لازم از سوي كارگروه مسكن و شهرسازي استان در زمينه اين مناطق صادر شود.

 



اجراي طرح اوقات فراغت در مناطق محروم مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فعاليت هاي اردويي اداره كل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح اوقات فراغت در مناطق محروم استان به صورت رايگان در حال اجراست.
حجت الاسلام والمسلمين قلي زاده در گفت وگو با كيهان گفت: بيش از 130 هزار دانش آموز مازندراني امسال در هزار و 300 پايگاه اوقات فراغت شامل 813 مدرسه، 362 مدرسه قرآني، 45 كانون فرهنگي، 90 فضاي ورزشي و... در طرح اوقات فراغت شركت مي كنند.
وي در ادامه افزود: طرح هجرت نيز يكي از بخش هاي اوقات فراغت است كه در 819 مدرسه استان با 4 ميليارد تومان اعتبار در حال اجراست و 15هزار دانش آموز كار بهسازي و تعميرات مدارس را اجرا مي كنند.
شايان ذكر است، اين طرح از 4 تيرماه در مدارس استان آغاز شده و تا 15 شهريور ادامه دارد.

 



كشف گربه وحشي پالاس دركاشان

كاشان -خبرنگاركيهان:
رئيس اداره حفاظت محيط زيست كاشان از كشف گربه وحشي پالاس درمنطقه حفاظت شده قمصر و برزك خبرداد.
محمود قهرماني گفت: مأموران اجرايي اداره محيط زيست كاشان موفق به كشف يك قلاده توله گربه پالاس شدند.وي افزود: اين توله گربه پالاس كه بر اثر درگيري با تعدادي كلاغ از ناحيه چشم آسيب ديده بود با سرو صداي زياد توجه مأموران را به خود جلب كرد و مأموران او را نجات دادند.
به گفته وي اين گربه براي انجام معاينات چشم و بيومتري به اداره حفاظت محيط زيست كاشان منتقل شد.وي با اشاره به اينكه گزارشهاي قبلي مبني بر وجود گربه پالاس در منطقه بدون سند بوده، تصريح كرد: با زنده گيري اين توله گربه وجود اين حيوان وحشي درمنطقه تأييد شد.گربه پالاس از راسته گوشتخواران و از خانواده گربه سانان است و ازجمله حيات وحش درخطر انقراض ايران است.

 



استاندار خبر داد
انجام روزانه 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري صنعتي در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين گفت: به طور ميانگين روزانه 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري صنعتي در استان صورت مي گيرد.
احمد عجم در حاشيه مراسم افتتاح چند واحد توليدي در شهرك صنعتي كاسپين در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: روند توسعه صنعت در استان قزوين بسيار مناسب و مطلوب مي باشد و معرفي ظرفيت هاي اقتصادي در بخش هاي مختلف به ويژه صنعت به طور جدي مورد اهتمام قرار دارد.
وي افزود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بالغ بر 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بخش صنعت انجام مي شود و بيش از هزار هكتار زمين قابل واگذاري به سرمايه گذاران در شهرك هاي صنعتي وجود دارد كه نشان از قابليت و توان استان در بخش صنعت دارد.
گفتني است؛ استاندار در اين مراسم، شركت توليدي ايده صنعت توليدكننده انواع كفش هاي طبي را با ظرفيت توليد روزانه سه هزار جفت كفش و با 50 ميليارد ريال سرمايه گذاري را كه زمينه اشتغال 87 نفر را فراهم آورده است افتتاح كرد. همچنين بهره برداري از شركت ايليا نوراديس توليدكننده محصولات گوشتي منجمد آماده و سبزيجات با ظرفيت توليد سالانه يك هزار و 400 تن و 19 ميليارد ريال سرمايه گذاري ريالي و 550 هزار دلار سرمايه گذاري ارزي و با اشتغالزايي 15 نفر از ديگر واحدهاي توليدي افتتاح شده توسط استاندار بود.

 



افتتاح مركز ويزيت در منزل بيماران رواني

يزد- خبرنگار كيهان:
مركز ويزيت در منزل بيماران رواني مزمن در استان يزد افتتاح شد.
مديركل سازمان بهزيستي استان يزد با اشاره به اينكه تاكنون هفت مركز ويزيت در منزل بيماران رواني در استان يزد ايجاد شده است، گفت: اين مراكز در يك تيم شش نفره شامل روانپزشك، روانشناس، مددكار، پرستار، كاردرمان و پزشك عمومي به صورت رايگان بيماران داراي مشكلات رواني مزمن را در منازل ويزيت مي كنند.
محمدحسين رحيمي نسب اظهار داشت: خدمات ويزيت در منزل بيماران رواني مزمن به صورت رايگان ارائه و اين ويزيت ها به طور ماهانه انجام و از مشاوره و داروي رايگان بهره مي برند.
وي تعداد بيماران رواني مزمن در استان را يك هزار و 650 نفر اعلام كرد و افزود: در حال حاضر 420 بيمار رواني مزمن از هفت مركز موجود خدمات دريافت مي كنند.

 



پاي صحبت مردم

شهرها را به موقع آب وجارو كنيد
رفت و روب خيابانها، معابر اصلي و فرعي و كوچه هاي شهرستان شوشتر معمولا در روز انجام مي شود كه دراين زمينه مشكلاتي براي شهروندان به وجود مي آورد.
كارگران شهرداري شهرستان شوشتر در مواقعي از روز صبح ها و گاهي بعد ازظهرها نسبت به جارو كردن خيابانهاي اصلي و معابر اقدام مي كنند، كه اين موضوع باعث برخاستن گرد و خاك شده و بهداشت عمومي مردم را به مخاطره مي اندازد.
جمعي از صاحبان مغازه ها ضمن ابراز گلايه نسبت به رفت و روب خيابان ها و معابر اصلي توسط كارگران شهرداري اظهار داشتند؛ موقعي كه درب مغازه هايمان را مي خواهيم باز كنيم، كارگران رفت و روب را شروع مي كنند و گرد و خاك ايجاد شده روي اجناس مغازه مي نشيند و سلامت شهروندان و خريداران را به خطر مي اندازد. آنان در ادامه افزودند: كارگران شهرداري بايد از ساعت 24شب به نظافت و روب و روب خيابانها بپردازند يا ساعت 5 صبح نسبت به رفت و روب خيابانها اقدام كنند كه وقتي مردم صبح زود به خيابان آمدند؛با خيابانها و كوچه هاي تميز مواجه شوند.
عبدالحميد گل افشان - خبرنگاركيهان درشوشتر
تابستان گرم و سرگرداني خانواده ها در بابل
تعدادي از ساكنان كوي روشن واقع درخيابان گنج افروز روبه روي بيمارستان آيت الله روحاني ضمن مراجعه به نمايندگي كيهان خواستار رسيدگي سريع اداره برق به مشكلات قطع برق آنان شدند.
اين عده يادآور شدند كه درگرماي تابستان كه حتي با كولر و پنكه هم گذران آن سخت است؛ متاسفانه ما ساعت ها برق نداريم و شب ها به دليل رفتن برق كه ساعت ها به طول مي انجامد خانواده ها مجبورند شب ها را درسر كوچه ها سپري كنند.
اداره برق بابل مشكل ضعيف بودن سيم و خرابي ترانس و استفاده بالاي برق را علت اين مسئله مي داند كه سالهاست قصد تقويت آن را دارند كه هنوز عملياتي نشده است.
گفتني است ساكنان اين كوي خواستار رسيدگي سريع مسئولان استاني براي تقويت برق اين منطقه شدند.

 



رئيس جهاد كشاورزي استان: 24درصد ارزش افزوده توليدات همدان از بخش كشاورزي است

همدان -خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: 24درصد ارزش افزوده توليدات استان از بخش كشاورزي به دست مي آيد.
عليرضا رنجبر ضرابي درجلسه شوراي هماهنگي سازمان جهاد كشاورزي استان، افزود: استان همدان حدود 5/4 درصد از كل توليدات كشاورزي كشور را توليد مي كند اما سهم آن از ارزش افزوده اين بخش 9/3 درصد است.
وي ادامه داد: اين ارقام نشان مي دهد كه 6 درصد از توليدات كشاورزي ما، ارزان تر از قيمت واقعي به خارج از استان عرضه مي شود.رنجبر ضرابي اضافه كرد: با اين حال استان جايگاه ويژه اي در بخش هاي مختلف كشاورزي در كشور دارد كه كسب رتبه ششم در زراعت، رتبه نهم در توليدات دامي و رتبه سيزدهم در توليدات باغي از آن جمله است.

 



مركز آموزشي امام صادق لارستان بيست و هشت ساله شد

اوز -خبرنگاركيهان:
طي مراسمي بيست و هشتمين سال راه اندازي مركز آموزشي امام جعفر صادق (ع) لارستان دوره زنده ياد حاج غلامعباس جهانگيري در تابستان امسال را ه اندازي شد.
محمد زارع مدير مركز آموزش امام جعفر صادق (ع) لارستان طي سخناني شرايط پذيرفتن دانش آموزان قرآن آموز را قبولي سوم راهنمايي و اول دبيرستان روستا، كل حداقل معدل داشتن 15 عدم تحصيل درمدارس شهر و شبانه روزي ها و قبولي درگزينش سهميه بندي روستايي عنوان كرد و اظهار داشت: اين مركز به همت سردار شهيد نجفعلي مفيد راه اندازي شده است و حامي و ياور مركز زنده ياد حاج غلامعباس جهانگيري بود.
زارع تصريح كرد: امسال نيز طبق روال هر سال 50نفر از دانش آموزان ممتاز روستايي را دراين مركز جذب كرده ايم كه خيرين بزرگواري دراين امر خداپسندانه سهيم هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14