(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988

شبيخون نيروي انتظامي به مخفيگاه هاي اراذل و اوباش
هشدار قوه قضائيه به رسانه ها در باره انتشار اخبار كذب حوادث
منتظري: ورود ديوان محاسبات به حسابرسي هاي دانشگاه ها قانوني شد
پس از تعقيب و گريز پليس راننده متخلف با 30 نمره منفي در زنجان متوقف شد
دهمين متهم فراري حادثه خميني شهر دستگير شد
لحظاتي قبل از اجراي حكم آمنه از قصاص مرد اسيدپاش گذشت
با نظر هيئت منصفه مطبوعات شكايت هاشمي رفسنجاني از اشتهاردي و بذرپاش معتبر شناخته نشد
هواي تهران 38 درجه سانتيگراد
مهار آتش سوزي 2 انبار كالا در خيابان فدائيان اسلام
دستگيري 2 نفر از عوامل گروهك پژاك در ماكو
كلاهبرداري چند صد ميليون توماني در نمايندگي مجاز خودرو
مجوز توليدكنندگان شيرخشك در صورت تبليغ لغو مي شود
طرح زوج و فرد يك ساعت كاهش يافت
استاندار تهران هشدار داد ورود باندهاي زمين خوار به دماوند
كشف 31 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در محور خرم آباد- انديمشك
دستگيري عامل شهادت مأمور انتظامي در كردستان



شبيخون نيروي انتظامي به مخفيگاه هاي اراذل و اوباش

نيروي انتظامي با شبيخون به مخفيگاه اراذل و اوباش پايتخت 120 تن را دستگير كرد.
فرمانده انتظامي پليس تهران بزرگ از دستگيري 120 تن از اراذل و اوباش تهران خبر داده و گفت: در راستاي طرح امنيت محله محور و برخورد با اراذل و اوباش و درخواست شهروندان شب شنبه بيش از 120 نفر از اراذل و اوباش پايتخت دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها وي با بيان اينكه اين افراد مانع برقراري امنيت مردم مي شدند، گفت: در پرونده اين افراد مزاحمت براي نواميس، پخش و توزيع موادمخدر و همچنين سرقت به چشم مي خورد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به حضور مردم در هنگام اجراي طرح گفت: در شب گذشته در برخي عمليات ها شاهد آن بوده ايم كه شهروندان قصد داشتند در دستگيري اراذل و اوباش همراه و كمك كننده پليس باشند اما مردم بايد بدانند كه همان قدر كه اراذل و اوباش را معرفي مي كنند، همكاري آنان كفايت مي كند و بايد اجازه دهند كه ماموران پليس نسبت به دستگيري اين افراد اقدام كنند چرا كه ممكن است اتفاقي رخ دهد.
وي با بيان اينكه شهروندان هنگامي كه اراذل و اوباش و خلافكاران را به پليس معرفي مي كنند اين اطلاعات به صورت محرمانه خواهد ماند گفت: پليس براساس قولي كه به مردم داده است در صورتي كه اراذل و اوباش پس از آزادي نيز اقدام به انجام اعمال غيرقانوني كنند با آنان برخورد خواهد كرد.
ساجدي نيا در ادامه افزود: شب گذشته يكي از اراذل و اوباش كه مدت دو سال متواري بود در عملياتي توسط ماموران پليس دستگير شد كه در اين عمليات يكي از ماموران پليس مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: هدفمان اين است كه تمامي اراذل و اوباش سابقه دار و شرور را دستگير كنيم حتي اگر آزاد شد، و باز هم به جامعه بازگردند.
ساجدي نيا درباره وضعيت شهر تهران گفت: خوشبختانه در سطح خوبي از امنيت قرار داريم كه البته اين موضوع را بايد از شهروندان پرسيد، زيرا آنها اقدامات پليس را مورد ارزيابي قرار مي دهند.
وي در خاتمه از شهروندان تهراني به واسطه همكاري با پليس در اجراي طرح هاي مختلف تشكر كرد.

 



هشدار قوه قضائيه به رسانه ها در باره انتشار اخبار كذب حوادث

مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه از برخورد جدي با رسانه هايي خبر داد كه اخبار كذب حوادث را منتشر مي كنند.
حسن رحيمي از رسانه هاي گروهي اعم از رسانه ملي، خبرگزاري ها و مطبوعات خواست در انعكاس اخبار مربوط به حوادث و رخدادهايي از قبيل تجاوز به عنف هوشيارانه عمل كنند و ناخواسته گرفتار ترفند برخي جريان هاي معاند نظام در القاي فضاي ناامني اجتماعي از طريق انتشار خبرهاي كذب و دروغ نشوند.
وي در دوازدهمين جلسه هم انديشي مديران كل روابط عمومي سازمان ها، معاونت ها و مراكز تابعه قوه قضائيه با مشكوك دانستن انتشار برخي از اخبار نادرست و هشدار به رسانه ها در خودداري از انتشار اخبار غيرموثق گفت: تمام رسانه هاي متعهدي كه خود را ملزم به رعايت اخلاق حرفه اي رسانه اي و اطلاع رساني دقيق، شفاف و با هدف آگاهي بخشي جامعه مي دانند مراقب باشند كه در دام رسانه ها و مراكزي نيفتند كه قصدشان القاي احساس ناامني در كشور از طريق انتشار خبرهاي كذب و جعلي حوادث و يا انتشار اخبار تاريخ گذشته است.
مديركل روابط عمومي قوه قضائيه اعلام كرد: حتي اگر برخي رسانه هاي منعكس كننده اخباري از اين دست، مدعي بي اطلاعي از صحت و سقم چنين اخباري شوند و به اين مسئله استناد كنند كه منبع اوليه منعكس كننده، خبري كذب را منعكس كرده باز هم اتهام تشويش اذهان متوجه آنان است.
رحيمي با تاكيد بر عزم جزم دستگاه قضايي در برخورد با اراذل و اوباش و متعرضان به جان و مال و ناموس مردم از اراده دستگاه قضايي در برخورد جدي و قانوني با رسانه هايي خبر داد كه اخبار كذب را در بخش حوادث منتشر مي كنند و يا با جعل اخبار، مبادرت به ايجاد فضاي ناامني اجتماعي مي كنند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه بايد اذعان كنيم انتشار حجم زيادي از اخبار تجاوز به عنف و يا قتل و غارت كه در ميان آن حتي اخبار مربوط به حوادث ساليان قبل نيز ديده مي شود اين شائبه را تقويت مي كند كه گروهي معاند نظام اسلامي، قصدشان القاي وجود فضاي ناامني در كشور از طريق رسانه ها است كه البته بايد بدانند دستگاه قضايي و مردم شريف ايران اسلامي نيز به خوبي از ترفند آنان آگاه است و اجازه فضاسازي هاي رسانه اي از اين طريق را نخواهند داد.

 



منتظري: ورود ديوان محاسبات به حسابرسي هاي دانشگاه ها قانوني شد

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: براساس راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري به زودي طي مراحل قانوني ديوان محاسبات مي تواند وارد حسابرسي هاي دانشگاه هاي كشور شود.
تمام سازمان ها و نهادهايي كه از امكانات بودجه اي بيت المال استفاده مي كنند، مشمول اقدامات نظارتي ديوان محاسبات كل كشور هستند. با اين حال برخي از قوانين و دستورالعمل ها موجب شده گروهي از دستگاه ها و سازمان ها در حاشيه امن ديوان محاسبات قرار گيرند.
براساس مصوبات گذشته، دانشگاه ها اجازه ورود ديوان محاسبات را به معاونت مالي و اداري و محاسبات خود نمي دانند ولي حجت الاسلام محمد جعفر منتظري در گفت وگو با مهر از ابطال مصوبه قبلي دانشگاه ها مبني بر عدم ورود ديوان محاسبات به حسابرسي دانشگاه ها خبر داد.رئيس ديوان عدالت اداري گفت: براساس راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، ديوان محاسبات مي تواند دانشگاه هاي كشور را مورد حسابرسي قرار دهد. البته اين راي هيئت عمومي بايد ابتدا در روزنامه رسمي منتشر شود و پس از مراحل قانوني ابلاغ خواهد شد.

 



پس از تعقيب و گريز پليس راننده متخلف با 30 نمره منفي در زنجان متوقف شد

زنجان- خبرنگاركيهان:
راننده متخلفي كه سوار بر يك دستگاه خودروي سواري بي ام و با سرعت مرگبار 210 كيلومتر در حركت بود؛ توسط ماموران پليس راه زنجان متوقف شد.
رئيس پليس راه استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق درباره جزئيات خبر گفت: ماموران پليس راه زنجان روز جمعه حين كنترل سرعت خودروها متوجه حركت مرگبار يك دستگاه سواري بي ام و در محور آزادراه زنجان- قزوين شدند.
سرهنگ رشتياني افزود: با توجه به سرعت بالا و احتمال وقوع حادثه توسط اين خودرو، بلافاصله هشدارهاي لازم براي توقف صادر اما راننده متخلف بدون توجه به هشدارهاي پليس با سرعت مذكور به راه خود ادامه داد كه پليس به تعقيب خودرو مبادرت كرد.
وي گفت: حين تعقيب و گريز راننده علاوه بر تخلف سرعت غيرمجاز مرتكب جرائم متعددي همچون حركت در خلاف جهت، مارپيچ و سرپيچي از فرمان پليس را نيز مرتكب كه در نهايت توسط پليس متوقف شد.
رئيس پليس راه استان زنجان افزود: به اين راننده متخلف 30 نمره منفي تعلق گرفت كه در سوابق وي ثبت و خودرو اين راننده متخلف نيز متوقف شد.
وي با اشاره به توقيف 6278 خودرو، 2958 موتورسيكلت متخلف در چهار ماهه اول سال گفت: پليس با رانندگان متخلف و حادثه ساز بشدت برخورد مي كند.

 



دهمين متهم فراري حادثه خميني شهر دستگير شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري استان اصفهان گفت: دهمين متهم حادثه خميني شهر در منزل يك قاچاقچي در كرمان به دام افتاد.
غلامرضا انصاري با بيان اينكه متهم سابقه دار «حميد-ن» روز شنبه در كرمان و در منزل يك قاچاقچي گرفتار شده است افزود: نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات متهمان حادثه باغ خميني شهر 18 مردادماه جاري در شعبه 18 دادگاه كيفري استان اصفهان برگزار مي شود.وي به دستگيري يكي از فراريان زندان مركزي اصفهان در روزهاي گذشته نيز اشاره كرد و گفت: اين نشان مي دهد كه تلاش مشترك دستگاه قضايي استان و نيروي انتظامي مأمن و گريزگاهي براي متخلفان و قانون گريزان نخواهد گذاشت.

 



لحظاتي قبل از اجراي حكم آمنه از قصاص مرد اسيدپاش گذشت

«آمنه» كه قرار بود صبح ديروز چشمان «مجيد» را قصاص كند، در آستانه ماه مبارك رمضان از قصاص وي گذشت و چشمان خواستگار سابقش را به او بخشيد.
در حالي كه قرار بود بدون هيچ گونه اطلاع رساني خبري حدود ساعت 30:6 صبح روز يكشنبه «آمنه» در بيمارستان دادگستري تهران و با حضور پزشكان متخصص قانوني و داديار اجراي احكام دادسراي امور جنايي پايتخت، حكم قصاص «مجيد» را كه آبان ماه سال 83 مرتكب اسيدپاشي شده بود اجرا كند، از اجراي آن منصرف و چشمان مجيد را كه منتظر اجراي حكم قصاص بود دوباره به او بخشيد.
براساس گفته اطرافيان «آمنه» كه در بيمارستان حضور داشتند، «آمنه» از قصاص «مجيد» گذشت كرده است و اين حكم جنجالي اجرا نشده است.
پيش از اين قرار بود اين حكم ساعت 12 روز شنبه 24 ارديبهشت 1390 در بيمارستان دادگستري تهران اجرا شود و «مجيد» مورد قصاص از ناحيه دو چشم قرار گيرد كه ظاهرا به دلايلي اعلام نشده در ساعت پاياني شامگاه جمعه و براساس اعلام مسئولان اجرايي حكم، اجراي آن به تعويق افتاده بود.
مجيد، مجرم اين پرونده 7 سال پيش از خواستگاري از آمنه بهرامي و دريافت پاسخ منفي با پاشيدن اسيد به صورت آمنه، وي را براي هميشه نابينا و صدمات جبران ناپذيري به صورت آمنه وارد كرد.
آمنه بهرامي از سال 83 در خارج از كشور تحت درمان است كه تاكنون 19 عمل جراحي چشم و صورت را انجام داده است.
سرانجام پس از سال ها، اجراي حكم اين پرونده جنجالي متوقف شد و مجيد بايد مجازات حبس خود را تحمل كند.

 



با نظر هيئت منصفه مطبوعات شكايت هاشمي رفسنجاني از اشتهاردي و بذرپاش معتبر شناخته نشد

هيئت منصفه مطبوعات اعلام كرد با توجه به مخدوش بودن ماهيت شكايت دفتر هاشمي رفسنجاني از بذرپاش و اشتهاردي مديران مسئول سابق روزنامه هاي وطن امروز و ايران رسيدگي به اين پرونده امكان پذير نيست.
در اين جلسه كه شاكي آن نماينده حقوقي مجمع تشخيص مصلحت، عليزاده طباطبايي بود در جايگاه قرار گرفت و گفت: در ملاقاتي كه با آيت الله هاشمي رفسنجاني داشتم، ايشان فرمودند كه «در طول عمرم از هيچ كسي شكايت نكرده ام» اين شكايت نيز از طرف دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
وي افزود: اين روزنامه ها از اول مي دانستند كه خبر مورد شكايت دروغ بوده و با علم به اين مسئله اقدام به درج اين خبر كردند و در تكذيبيه اي كه براي آنان ارسال شده است نيز بر اين خبر تأكيد كرده اند.
عليزاده طباطبايي در ادامه گفت: هاشمي رفسنجاني مجتهد سياسي است و حتي اگر در تصميمات سياسي اش اشتباه كند، معفو (بخشيده) است اما چنين خبري قطعاً دروغ است.
وي در انتها گفت: اگر متهمان اعلام كنند كه خبر اشتباه است و عذرخواهي كنند، از شكايت خود مي گذريم.
در ادامه جلسه دادگاه، كاوه اشتهاردي مديرمسئول سابق روزنامه ايران اظهار داشت كه طرح هر ادعا و شكايت تنها از اصيل و يا وكيل او پذيرفته مي شود، در حالي كه اين شكواييه با امضاي آقاي محسن هاشمي رئيس دفتر وقف آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني است كه در اين دعواي حقوقي، سمتي ندارد.
وي در ادامه با ارائه مستندات حقوقي و رد سمت شاكي پرونده با ذكر تناقض هاي موجود در روند حقوقي پرونده و تفاوت شاكي در مرحله احضاريه، سيستم ثبت دادسرا، قرار دادسرا و اخطاريه دادگاه خواستار صدور منع تعقيب شد.
اشتهاردي همچنين با ذكر منابع خبري، مورد شكايت آقاي هاشمي رفسنجاني، عنصر معنوي اتهام را رد كرد و خواستار صدور حكم برائت شد.
مهرداد بذرپاش مديرمسئول سابق روزنامه وطن امروز نيز در دفاعيات خود با تأكيد بر مشخص نبودن شاكي پرونده و نبودن عنصر معنوي خواستار صدور حكم برائت شد.
در ادامه جلسه دادگاه، اشتهاردي در بيان آخرين دفاع با بيان اين كه ما قصد تشويش اذهان عمومي را نداشتيم كه عذرخواهي كنيم.
در ادامه اين جلسه هيئت منصفه مطبوعات با رد شكايت صورت گرفته اعلام كرد: با توجه به مخدوش بودن ماهيت شكايت دفتر هاشمي رفسنجاني از بذرپاش و اشتهاردي، رسيدگي به اين پرونده امكان پذير نيست.

 



هواي تهران 38 درجه سانتيگراد

مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي گفت: دماي هواي تهران به 38 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
عبدالرضا اميدوار شهري درخصوص وضعيت هواي تهران در دو روز آينده گفت: آسمان تهران امروز صاف تا كمي ابري گاهي با وزش باد پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دماي هوا به ترتيب 38 و 27 درجه سانتيگراد خواهد بود.
مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي خاطرنشان كرد: آسمان تهران در روز سه شنبه صاف تا كمي ابري گاهي با وزش باد همراه است و بيشينه و كمينه دماي آن به 39 و 27 درجه سانتيگراد مي رسد.

 



مهار آتش سوزي 2 انبار كالا در خيابان فدائيان اسلام

آتش سوزي در 2 انبار كالا كه در ساعات پاياني شب شنبه رخ داد از سوي آتش نشانان مهار شد.
فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني درباره جزئيات اين حادثه گفت: سازمان آتش نشاني تهران در ساعت 26:23 شنبه شب در پي نخستين تماس با سامانه 125 از وقوع آتش سوزي در 2 انبار كالا واقع در خيابان فدائيان اسلام به محل حادثه اعزام شدند.
وي ادامه داد: نخستين گروه آتش نشانان در كمتر از 3 دقيقه خود را به محل حادثه رساندند كه با توجه به گستردگي دامنه آتش سوزي، آتش نشانان چندين ايستگاه ديگر نيز با تجهيزات و خودروهاي مورد نياز خود را به محل حادثه رساندند و عمليات خود را براي مهار و خاموش كردن شعله هاي آتش آغاز كردند.
معاون عمليات آتش نشاني تهران گفت: براساس بررسي و گزارش هاي اوليه مشخص شد سه سوله دچار آتش سوزي شده و انفجار پي در پي سيلندرهاي گاز CO2 و استيلن و پرتاب اشيا به اطراف كاملا ديده مي شد كه هرلحظه امكان رخداد حادثه بزرگتر و بحران وجود داشت.
وي افزود: آتش نشانان چند ايستگاه ديگر نيز به محل فراخوانده شدند كه با رسيدن آنها به محل حادثه و محاصره آتش سوزي از گسترش دامنه آن جلوگيري شد و تحت كنترل قرار گرفت. تيموري با اشاره به اين كه چيدمان بسيار ناايمن انواع كالاها اعم از لوازم خانگي، خودرويي و تجهيزات صنعتي همچنين سيلندرهاي گاز و ديگر مواد قابل اشتعال در اين مكان موجب گسترش دامنه آتش سوزي شده است افزود: شرايط دشوار محل و راه بندان سنگين كه در اطراف محل حادثه ايجاد شده بود همچنين تجمع افراد در محل حادثه باعث كندي روند اجراي عمليات مي شد كه با همكاري نيروهاي انتظامي، بسيج، شهرداري منطقه و نيروهاي امدادي شرايط عادي بر محل حادثه حاكم شد و آتش نشانان عمليات خود را براي كنترل اين آتش ادامه دادند.
وي با بيان اينكه آتش سوزي در حال حاضر كاملا تحت كنترل درآمده و شعله هاي آتش مهار و خاموش شده است، به ايسنا گفت: خوشبختانه اين حادثه با وجود گستردگي دامنه آتش سوزي تلفات جاني نداشت و تنها خسارت مالي برجا ماند.

 



دستگيري 2 نفر از عوامل گروهك پژاك در ماكو

پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: 2 نفر از عوامل گروهك تروريستي پژاك در ماكو دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اروميه خيبر تيبا ظهر ديروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 2 نفر از عوامل گروهك تروريستي پژاك كه شنبه شب در پمپ بنزيني در ماكو نارنجك پرتاب كرده بودند دستگير شدند.
وي تصريح كرد: افراد دستگير شده در اين جريان كه وابسته به گروهك هاي تروريستي بودند دستگير و پرونده آنها تشكيل شده است.

 



كلاهبرداري چند صد ميليون توماني در نمايندگي مجاز خودرو

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: متصدي يكي از نمايندگي هاي مجاز خودرو در سيستان و بلوچستان به جرم كلاهبرداري چند صد ميليون توماني شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، محمد عرب اظهار داشت: «محمد انور-الف» متصدي يكي از نمايندگي هاي مجاز خودرو در سيستان و بلوچستان كه پس از كلاهبرداري 860 ميليون و 624 هزار توماني از 78 متقاضي خودرو در استان متواري شده بود با تلاش شبانه روزي ماموران پليس آگاهي استان و همكاري ماموران پليس آگاهي مشهد و تهران شناسايي و دستگير شد.
وي افزود: متهم كه داراي چندين سال سابقه فعاليت در اين استان بوده با جلب اعتماد مشتريان و به بهانه فروش خودرو به آنان، وجه دريافتي بابت خريد خودرو را به حساب شخصي خود و برخي از وابستگان خود واريز و از واگذاري خودرو به آنان امتناع مي كرد.عرب در پايان تصريح كرد: محل اختفاي اين متهم در مشهد و تهران شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.

 



مجوز توليدكنندگان شيرخشك در صورت تبليغ لغو مي شود

رئيس اداره ترويج تغذيه با شير مادر گفت: تبليغات شركت هاي خصوصي توليدكننده شيرخشك و غذاي شيرخوار ممنوع شده و مجوز متخلفان بعد از 2 بار تذكر لغو خواهد شد.
حامد بركاتي افزود: سال گذشته وزير بهداشت طي ابلاغيه اي به روساي دانشگاه ها و بخش صنعت، تبليغات شركت خصوصي توليد غذاي كودك را به طور جدي منع كرد و با استفاده از مواد قانوني مراتبي به آنها تذكر داده شد كه اگر از اين امر تخطي كنند بار اول تذكر كتبي و شفاهي، بار دوم تذكر كتبي و بار سوم مجوز توليد اين شركت ها توسط معاونت غذا و دارو لغو مي شود.
به گفته وي مسئله ديگري كه بايد به آن توجه كرد اين است كه بسياري از شركت ها اسپانسر برگزاري همايش هاي تغذيه كودك مي شدند كه با ابلاغيه وزارت بهداشت تمام همايش هايي كه با اولويت شير مادر برگزار شود با تاييد كميته كشوري ترويج شير مادر مي توانند به طور رايگان از سالن همايش هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي استفاده كنند.

 



طرح زوج و فرد يك ساعت كاهش يافت

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از كاهش يك ساعته اجراي محدوده زوج و فرد در تهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به نزديكي ماه مبارك رمضان تاكيد كرد: در جهت رفاه حال روزه داران و توزيع بار ترافيك عصرگاهي طرح زوج و فرد در پايتخت از ساعت 19 با يك ساعت كاهش به ساعت 18 تغيير مي كند.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح از نخستين روز ماه مبارك رمضان آغاز و تا پايان اين ماه ادامه دارد از رانندگان خواست كه در اين خصوص مانند سال هاي گذشته همكاري لازم را با پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ داشته باشند.
وي درخصوص زمان اجراي «طرح ترافيك» در محدوده مركزي شهر در ماه مبارك رمضان به ايسنا گفت: در اين خصوص هيچ تغييري صورت نگرفته و همچنان اين محدوده از ساعت 30:6 تا 17 تحت كنترل پليس و دوربين هاي ثبت تخلف خواهد بود.

 



استاندار تهران هشدار داد ورود باندهاي زمين خوار به دماوند

استاندار تهران از ورود باندهاي زمين خواري با عناوين مجعول به شهرستان دماوند خبر داد و گفت: اين شهرستان به يك مركز هجمه زمين خواران تبديل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از دماوند، «مرتضي تمدن» در آيين توديع و معارفه فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر زمين خواران براي چپاول زمين هاي شهرستان دماوند دندان تيز كرده اند.
وي با تاكيد بر مقابله اي قاطع با پديده زمين خواري خاطرنشان كرد: مسئولان شهرستان دماوند به ويژه فرماندار جديد اين شهرستان بدون هيچ ترسي با زمين خواراني كه هر يك خود را به جايي متصل كرده اند، مقابله اي سخت و بي رحمانه داشته باشد.
تمدن با اشاره به ورود باندهاي زمين خواري به دماوند گفت: نبايد به صغير و كبير باندهاي زمين خواري داراي عناوين مجعولي همچون طرح هاي گردشگري و پروژه هاي سرمايه گذاري اجازه داد تا بيت المال را به تاراج ببرند.
استاندار تهران افزود: البته مقابله با زمين خواري در مناطق مختلف كاري دشوار است و برخي مواقع انجام يك مورد از اين امور با هزاران پيغام همراه مي شود.
وي تصريح كرد: فرماندار مناطق مختلف استان تهران از جمله دماوند بايد دست مديراني را كه با مباحث رانت خواري، رانت جويي و زمين خواري مرتبط هستند، قطع و پس از احراز حقيقت در جمع افكار عمومي رسوا كنند.

 



كشف 31 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در محور خرم آباد- انديمشك
راننده متخلف 12 ميليون تومان جريمه شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
اداره تعزيرات حكومتي لرستان راننده يك تانكر ويژه حمل سوخت را به دليل عرضه خارج از شبكه 31 هزار ليتر گازوئيل به پرداخت 120 ميليون ريال جريمه در حق دولت محكوم كرد.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس در محور خرم آباد- انديمشك يك دستگاه تانكر نفتكش را كه با استفاده از بارنامه جعلي و بدون مجوز شركت نفت 31 هزار ليتر گازوئيل از شهرستان انديمشك به مقصد اصفهان بارگيري كرده بود، متوقف كردند. داريوش جودكي افزود: پرونده جهت برخورد قانوني در شعبه چهارم رسيدگي شد كه پس از اخذ اظهارات و دفاعيات متهم و انجام تحقيقات لازم، با رعايت وضعيت خاص متهم و تخفيف در مجازات وي، به پرداخت 120 ميليون ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم شد.

 



دستگيري عامل شهادت مأمور انتظامي در كردستان

فرمانده انتظامي استان قزوين از دستگيري يكي از عوامل مرتبط با شهادت مأمور انتظامي در شهر سقز كردستان خبر داد.
مسعود جعفري نسب در گفت وگو با فارس در قزوين بيان كرد: يكي از پرسنل خدوم انتظامي استان به شهادت رسيد سه نفر از عوامل اين قاچاق در استان دستگير شده بودند؛ ولي يك نفر نيز كه با اين افراد مرتبط بود در شهر سقز كردستان دستگير شد.
وي افزود: كساني كه در اين حادثه به هر طريقي نقش داشته اند بايد تاوان كار خويش را بدهند و برخورد قانوني لازم با آنها خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14