(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سكولارهاي داغدار مصر ! (يادداشت روز)
معاون سياسي وزير كشور: احزاب خانوادگي و فولكس واگني مجوز فعاليت نمي گيرند
نجابت ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
غفوري فرد: آقاي هاشمي بايد درباره سكوت خود راجع به فتنه 88 پاسخگو باشد
وزير دفاع: اقدامات حفاظتي براي تامين امنيت دانشگاهيان كشور توسعه مي يابد
مي خواستيم اقتصاد ايران را فلج كنيم خودمان را شل و پل كرديم! (خبر ويژه)
بدبياري هاي آل سعود در منطقه با خروج اشغالگران عراق كامل مي شود (خبر ويژه)
آقا عكس نگير! مجلس ختم كه عكس گرفتن نداره! (خبر ويژه)
از گاوداران تا مادران شيرده همه به فلاكت اسرائيل پي برده اند! (خبر ويژه)
روابط آنكارا- تل آويو به دوره حاكميت لائيك ها برنخواهد گشت (خبر ويژه)



سكولارهاي داغدار مصر ! (يادداشت روز)

تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا هر چند طي هفت ماه گذشته با فراز و نشيب هايي همراه بوده اما آنچه كه همواره بيش از همه قابل تأمل و توجه ويژه است، حضور پررنگ و پايدار مردم و افكار عمومي در صحنه مبارزه عليه سياست هاي آمريكايي و رژيم صهيونيستي و حاكمان مستبد و مرتجع و دست نشانده بوده است.
گزارش هاي منتشره نشان مي دهد كه توده هاي مردم و انقلابيون كمترين ترديدي در ادامه مسير انقلاب ها به خود راه نداده اند و ذره اي از آرمان ها و تحقق خواسته ها و مطالبات شان عقب ننشسته اند. در اين ميان وضعيت مصر و انقلاب 25 ژانويه مردم اين كشور طي روزهاي اخير وارد فاز جديدي شده و همچنانكه در تجمعات و راهپيمايي ها و شعارها تجلي يافته به روشني نشان مي دهد انقلابيون مصري توانسته اند بر ترفندها و كارشكني هايي كه آمريكا و متحدانش براي دستبرد به قيام و انقلاب آنها تدارك ديده بودند فائق شوند.
در چند روز اخير دو رويداد مهم و بيرون از خواست آمريكا، غرب و رژيم صهيونيستي از سوي انقلابيون مصري در قاهره رقم خورده است.
ابتدا جمعه گذشته انقلابيون در تظاهراتي گسترده و ميليوني در ميدان التحرير خواستار برقراري حكومت اسلامي شدند. اتفاقي در خور توجه و پرمعنا تا جايي كه خبرنگار تلويزيون بي بي سي فارسي در ارتباط زنده از تجمع انقلابيون مصري در ميدان التحرير به اين شبكه گزارش مي دهد: «نكته جالبي كه در اين تجمع مي توان مشاهده كرد شعار «لاشرقيه، لاغربيه؛ اسلاميه اسلاميه» مي باشد كه يادآور شعار «نه شرقي، نه غربي انقلاب اسلامي ايران است.» همچنين يك روز بعد از طنين فرياد اسلامگرايان و اكثريت مردم مصر مبني بر به كرسي نشاندن حاكميت اسلامي بر مصدر حكومت، معاون وزير دادگستري مصر بطور رسمي اعلام مي كند چهارشنبه هفته جاري حسني مبارك محاكمه خواهد شد.
البته از 22 بهمن سال گذشته- كه از قضا مصادف با پيروزي انقلاب اسلامي ايران بود- در پي پيروزي انقلاب ملت مصر و سقوط دولت حسني مبارك سوگيري تحولات نشان مي داد مصري ها مصرانه خواسته ها و مطالبات شان را پيگيري مي كنند اما دو اتفاق اخير حكايت از آن دارد كه دو خواسته اصلي و برجسته آنها يعني از يك سو تشكيل حكومت اسلامي و از سوي ديگر؛ محاكمه و مجازات حسني مبارك در آستانه تحقق يافتن است كه علاوه بر آن حاوي نكات ديگري نيز هست:
1- اولين نشانه دو رويداد مورد اشاره اين است كه آمريكايي ها و صهيونيست ها در هدف گذاري شان براي مديريت و مصادره انقلاب ملت مصر كه به نوعي در ميان انقلاب ها و قيام هاي منطقه نقش تعيين كننده و ممتازي دارد شكست خورده اند.
آمريكايي ها با سقوط دولت مبارك از همان روزهاي نخست مواضع متغير و متضادي در پيش گرفتند بطوري كه در فاصله كمتر از 10 روز چهار مقام ارشد آمريكايي مواضع مختلف و ناهماهنگي را علني كردند. جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا حسني مبارك را همپيمان واشنگتن دانست و خواهان در قدرت ماندن او شد. به فاصله كوتاهي اوباما و كلينتون از انتقال قدرت سخن گفتند و جالب اينكه در همين چرخه موضع گيري هاي عجيب وغريب، «فرانك وايزنر» نماينده ويژه اوباما در امور مصر بار ديگر بر باقي ماندن «مبارك» در صحنه قدرت تاكيد كرد.
بعد از اين استيصال و سردرگمي مقامات آمريكايي، آنها كمتر به اعلام موضع درباره انقلاب مصر پرداختند و طبيعي بود كه تمام توان و ظرفيت خود را به كار گيرند تا خواسته هاي انقلابيون شكل نگيرد و شعله نكشد بنابراين آنچه كه بر اين مبنا و در راستاي اين فرمول روشن دنبال مي شد منحرف كردن انقلابيون مصمم مصري از بستر اصلي انقلاب و آرمان اصيل آن ها بود بخصوص كه مقامات تل آويو كه منافع گره خورده اي با آمريكايي ها دارند در تمامي اين مدت به عجز و لابه و واهمه از شكل گيري يك انقلاب اسلامي در مصر پرداخته بودند.
از همين روي، دو رويداد مورد اشاره به وضوح دلالت بر آن دارد كه آمريكايي ها قافيه را باخته اند.
اينجاست كه روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز با اشاره به تجمعات ميدان التحرير در جمعه گذشته و خواسته حكومت ديني در مطلبي با عنوان «اسلام گرايان در ميدان تحرير قدرت نمايي كردند» مي نويسد: «اسلامگرايان قوي ترين گروه سياسي اين كشور هستند و عرض اندام آنها به مثابه ضربه اي قوي به سكولارها [جريان مورد حمايت آمريكا] است. شعار مردمي تظاهرات ميليوني روز جمعه حمايت از اسلام و مخالفت با سكولارها و ليبرال ها بود... روز به روز بر قدرت اسلامگرايان افزوده مي شود.»
2- با توجه به خواسته انقلابيون مصري درباره محاكمه و مجازات حسني مبارك كه قرار است به زودي جامه عمل بپوشد و همچنين تاكيد مردم مصر بر تشكيل حكومت اسلامي، به وضوح مي توان نتيجه گرفت كه آمريكايي ها در عرصه ديپلماسي عمومي -Public Diplomacy- نيز شكست خورده اند، چرا كه در ديپلماسي عمومي آمريكايي ها، آنها سعي داشتند با ابزارهاي غيررسمي بر افكار عمومي منطقه تاثير بگذارند و به اصطلاح به آنها جهت بدهند و به سمتي كه مي خواهند هدايت شان بكنند.
البته اين توضيح ضروري است كه ديپلماسي عمومي آمريكا تنها بر پايه پروپاگانداي رسانه اي و ارتباط آنها با حاكمان مرتجع عربي بوده و بنابراين از آنجايي كه با مردم و ملت ها ارتباط نداشته اند با افول حاكمان سرسپرده و دست نشانده با يك وضعيت بن بست در حوزه ديپلماسي عمومي مواجه شده اند.
نفرت و انزجار افكار عمومي منطقه از آمريكا و اذنابش كه خيزش و خروش اسلامي ملت هاي منطقه بهترين گواه آن است باعث شده است حتي مبالغ هنگفت و نجومي كه شوراي مديران پخش برنامه هاي برون مرزي آمريكا براي انحراف افكار عمومي مردم مصر هزينه كرده اند نيز كارگر واقع نشود.
شوراي مديران پخش برنامه هاي برون مرزي آمريكا (BBG) تنها در سال 0201 بيش از 070 ميليون دلار بودجه دريافت كرده بود تا ديپلماسي عمومي آمريكا را تقويت كند.
بودجه درخواستي «بي بي جي» حتي براي سال 2201 افزايش يافته است. اما علي رغم همه اين هزينه ها امروزه به وضوح مي توان ديد كه جريان سكولار مورد حمايت آمريكا در مصر جايگاهي ندارد و حسني مبارك متحد استراتژيك رژيم صهيونيستي و آمريكا در آستانه محاكمه و مجازات است و اين رويدادها مبتني بر خواست و اراده توده مردم به سرانجام رسيده است و اين به مفهوم آن است كه ديپلماسي عمومي آمريكا با شكست سنگيني روبرو شده است.
علاوه بر حجم انبوه كدها و نمونه ها در اين زمينه، اشاره به تحليل واشنگتن پست كه در شماره 4 روز پيش -82 ژولاي- اين روزنامه آمريكايي منتشر شده است نيز خواندني است. واشنگتن پست تصريح مي كند: «مردم مصر به دنبال سياست خارجه جديدي هستند كه با خطوط استراتژيك آمريكا فاصله دارد.»
3- نكته ديگري كه بايد به نكات قبلي علاوه كرد اين است كه دو رويداد مورد اشاره حاوي يك شكست ديگر براي آمريكايي ها است و آن اين كه قدرت روزافزون و فزاينده اسلامگرايان در مصر و از سوي ديگر به بند كشيدن مبارك براي محاكمه و مجازات به عنوان يك مهره آمريكايي- صهيونيستي، نشان مي دهد كه نقشه هاي آمريكايي ها براي به حاشيه راندن عنصر اسلام خواهي نقش بر آب شده است و طرح ها و پروژه هايي كه آنها در دهه گذشته به صحنه آورده اند تا ترور اسلام را عملياتي كنند به شكست انجاميده است. فراموش نمي شود كه آمريكا پس از حادثه خود ساخته 11 سپتامبر به افغانستان و عراق- در 1200 و 3200- قشون كشي كرده، دو طرح خاورميانه بزرگ و جديد را كليد زده، در ادامه دو جنگ 33 روزه و 22 روزه از سوي صهيونيست ها رقم خورده و پروژه «اسلام هراسي» و سپس «اسلام ستيزي» را نيز چاشني كار خود كردند و تمامي اين جنگ ها، طرح ها و پروژه ها هدفي جز حذف عنصر اسلام خواهي در گستره منطقه خاورميانه و جلوگيري از الگوگيري از انقلاب اسلامي ايران نبود ولي به ثمر نرسيد و اگر در ابتداي انقلاب مصر كمال الهلباوي عضو ارشد اخوان المسلمين گفت كه آرزوي ما تشكيل حكومتي اسلامي مانند جمهوري اسلامي است امروز صداي ميليون ها مصري بر پهنه منطقه طنين انداز شده است كه؛ «لا شرقيه، لا غربيه؛ اسلاميه اسلاميه».
4- و بالاخره بايد خاطر نشان كرد كه؛ اگر امروز علي رغم تمامي تلاش جبهه استكبار و نظام سلطه ملت بزرگ مصر خواستار حكومت اسلامي و اجراي شريعت اسلامي در صحنه اجتماع و سياست است اين اتفاق مبارك به بركت الگوگيري و الهام پذيري از انقلاب اسلامي ايران است. همچنانكه درصدر اين نوشته اشاره شد گزارش خبرنگار بي بي سي از راهپيمايي و تجمعات جمعه گذشته ميدان التحرير و اعتراف او مبني بر اينكه شعار «نه شرقي نه غربي انقلاب اسلامي» برگرفته از جمهوري اسلامي ايران است تنها نمونه اي غيرقابل انكار بر اين واقعيت است كه قيام هاي منطقه از جمله قيام مردم مصر در بستر بيداري اسلامي و با الهام پذيري از انقلاب اسلامي ايران شكل و قوام گرفته است.
محاكمه و مجازات حسني مبارك نيز تنها يك اقدام قضايي و در راستاي عدالت نيست بلكه گوياي يك حقيقت است كه نظم جديد منطقه بر پايه شاخصه هايي چون اسلامي بودن، ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي بودن و مردمي بودن در حال عينيت يافتن است و آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز ناتوان از منحرف كردن آن هستند و اگر جز اين بود امروز بايد جريان هاي سكولار و وابسته جولان مي دادند كه در گوشه انزوا خزيده اند و مجبورند كه صداي «اسلاميه، اسلاميه» را گوش دهند.
حسام الدين برومند

 



معاون سياسي وزير كشور: احزاب خانوادگي و فولكس واگني مجوز فعاليت نمي گيرند

معاون سياسي وزير كشور گفت در آينده از تشكيل احزاب خانوادگي و فولكس واگني جلوگيري خواهد شد.
صولت مرتضوي ديروز اظهار داشت: قانون جديد احزاب به نحوي تدوين شده است كه احزاب و تشكل هاي علاقمند به راحتي بتوانند به فعاليت سياسي خود در بستر قانون ادامه دهند ضمن اينكه در پيش نويس قانون جديد، از تشكيل احزاب خانوادگي و فولكس واگني پيش گيري شده است.
معاون سياسي وزير كشور همچنين با اشاره به اقدامات برخي اعضاي مجمع روحانيون مبارز و تلاش جهت مخدوش كردن ذهن مردم نسبت به سلامت انتخابات و شائبه تقلب اذعان داشت: به لطف خدا در جمهوري اسلامي همه 29 انتخاباتي كه تاكنون برگزار شده در صحت و سلامت كامل و به تاييد و تصديق مردم صورت گرفته است لذا بيان شبهه تقلب در انتخابات وسيله انسان هاي ضعيف النفس و بريده از مردم است.
وي همچنين اظهار داشت: همواره كساني كه در آزمون همراهي مردم بازنده مي شوند دليل شكست خود را مسئولين نظام مي دانند، مسئوليت شكست خود را نمي پذيرند و به دنبال بهانه و فرافكني هستند.
مرتضوي همچنين افزود: غرض ورزان با طرح شائبه هايي مثل تقلب در انتخابات به دنبال انتقام گيري از نظام و مردم هستند و خدمات مسئولين را زير سوال مي برند.
وي همچنين با اشاره به پيش شرط هايي كه خاتمي و موسوي خوئيني ها براي نظام تعيين كرده اند، خاطرنشان كرد: خاتمي و حاميانش نمي توانند براي نظام پيش شرط تعيين كنند بلكه اين نظام و قانون است كه براي افراد تعيين شرط مي كنند. بنابر اين از آنجائي كه انتخابات طبق قانون ودر چارچوب تعيين شده برگزار مي شود،هيچ كس حق تعيين اگر و اما و شرط و شروط براي قانون و نظام را ندارد.
رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به اقدامات برخي افراد براي مخدوش كردن چهره وزارت كشور و زير سوال بردن سلامت انتخابات اظهار داشت: برخي از روي عدم آگاهي و برخي به واسطه غرض ورزي نظام را به تقلب در انتخابات متهم مي كنند در صورتي كه بر اساس قانون عمده ترين نقش در اجراي انتخابات را مردم ابقاء مي نمايند.
معاون سياسي وزير كشور با تاكيد بر اينكه بهترين ساختار برگزاري انتخابات دنيا در ايران اجرايي مي شود، تصريح كرد: از زمان ثبت نام كانديداها هيات اجرايي براي نظارت تشكيل مي شود و فرماندار، 30 نفر از معتمدين مردم را به هيات اجرايي معرفي مي نمايد كه در صورت تاييد صلاحيت آن ها 9 نفر از معتمدين بعنوان هيئت اجرايي مشغول به فعاليت مي شوند.
مرتضوي همچنين افزود: تعيين شعب اخذ راي و اجراي انتخابات بر عهده هيئت اجرايي حوزه هاي انتخابيه است ضمن اينكه فرماندار و رييس ثبت احوال نيز براي پشتيباني و اجرا به 9 نفر معتمد كمك مي كنند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: اعضاي شعب اخذ راي متشكل از آحاد مختلف مردم هستند و بخش اعظم كار توسط خود مردم انجام مي شود ،لذا ايجاد شايعه تقلب در انتخابات از سوي برخي افراد ناآگاه، مغرض و بيمار، جيره خوار و يا حتي خود دشمنان و بيگانگان مطرح مي شود.
رييس ستاد انتخابات كشور همچنين اذعان داشت: شوراي نگهبان بر فرايند برگزاري انتخابات نظارت دارد و اين نهاد مستقل نيز متشكل از 6 فقيه و مجتهد برجسته است كه توسط رهبر معظم انقلاب منصوب مي شوند و 6 حقوقدان توسط رييس قوه قضاييه تاييد و به مجلس معرفي مي شوندلذا شوراي نگهبان نظارتي عالي و جدا از هرگونه وابستگي به قوا دارد.
مرتضوي در ادامه اذعان داشت: كساني كه در نظم عمومي اخلال ايجاد كرده و اقداماتي عليه امنيت ملي انجام داده اند از سوي مسئولين امنيتي و اطلاعاتي پس از شناسايي مورد بازخواست و برخورد قانوني قرار خواهند گرفت.
معاون سياسي وزير كشور همچنين با تاكيد بر عدم امكان نفوذ افراد در بدنه وزارت كشور جهت مداخله در چگونگي برگزاري انتخابات اظهار داشت: ساز و كاري تعبيه شده است كه امكان هر گونه نفوذ در بدنه وزارت كشور را منتفي مي سازد لذا به لطف خدا هم مسئولين متعهد اند و هم نظارتي قوي بر دستگاه هاي اجرايي اعمال نمايند.
معاون سياسي وزير كشور تاكيد كرد: به مردم اطمينان مي دهيم كه جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد و وزارت كشور امين مردم است.

 



نجابت ! (گفت و شنود)

گفت: دبيركل سابق حزب مشاركت در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است؛ «اصلاح طلبان نجيب ترين اپوزيسيون هستند»!
گفتم: به خاطر اينكه آشكارا در خدمت آمريكا و اسرائيل و انگليس قرار گرفته بودند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! شايد به خاطر اينكه در جريان فتنه 88 با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و عبدالمالك ريگي ها و ماركسيست ها ائتلاف كرده بودند!
گفتم: شايد هم به خاطر پول هاي كلاني كه از ملك عبدالله پادشاه سعودي براي آشوب دريافت كرده بودند و يا ملاقات پنهاني كه با جرج سوروس صهيونيست داشته اند!
گفت: اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) در روز عاشورا، شعار به نفع اسرائيل در روز قدس و شعار به نفع آمريكا در 13 آبان هم مي تواند دليل ديگري بر نجابت آنها باشد!!
گفتم: چه دليلي براي اثبات نجابت آنها محكم تر از اين كه شيمون پرز آنها را سرمايه اصلي اسرائيل در ايران ناميده است!
گفت: آتش زدن مسجد و اهانت به حضرت امام(ره) و آدمكشي و... را از قلم انداختي!
گفتم: از دروغگويي پرسيدند؛ آيا در همه عمرت يك حرف راست زده اي؟ گفت؛ اگر بگويم آره، يك دروغ ديگر گفته ام!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ اگر مسئولين كشور مي خواهند ناهنجاري ها ريشه كن شده و ناامني از بين برود و ارزش ها و امنيت در جامعه حاكم شود راهش اين است كه در اشتغال زايي اولويت را به آقايان بدهند. با اشتغال هر مرد در جامعه زمينه ازدواج فراهم شده و بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي از بين مي رود.
3665---0912
¤ با رهبري بيعت مي كنيم تا فرمانبر لايق باشيم ولي به مسئولين راي مي دهيم تا فرمانبر لايق پيدا كرده باشيم. كارگزاران نظام بايد متوجه موضوع باشند كه بيعت مردم با رهبري و راي مردم به خودشان را با يكديگر مقايسه نكنند چرا كه در اين صورت به تحليل غلط و اشتباه فاحش خواهند افتاد و از صراط مستقيم منحرف مي شوند.
6333----0911
¤ به اعتقاد بنده انفجار در كشور نروژ كار خود دولت هاي اروپايي است. آنها به علت بحران مالي و اقتصادي در اروپا مجبورند دلار بدون پشتوانه وارد بازار بكنند و براي اينكه اذهان مردم در جاي ديگري مشغول شود اين انفجار را انجام داده اند.
بلوچ از كرج
¤اگر قرار باشد واحد جديد پول ملي كشور معادل ده هزار ريال براي تومان انتخاب شود در كتب درسي، محاسبات و اسناد حسابداري كه هر تومان معادل ده ريال حساب شده قطعا مشكلات زيادي را براي مردم بوجود خواهد آورد. بنابراين پيشنهاد مي شود كه براي انتخاب واحد جديد پول كشورمان تمام ابعاد كار كارشناسي در نظر گرفته شود.
ايراني
¤ گويا قرار شده است واقعه تاريخي- ورزشي ميزباني قطر در سال 2022 در جام جهاني فوتبال براي اولين بار در خاورميانه اسلامي رقم بخورد. از آنجا كه منطقه خاورميانه با خيزش و بيداري اسلامي و انتفاضه انقلاب اسلامي مواجه گشته كشور قطر به تنهايي قادر نخواهد بود كه از حيثيت منطقه اي تمام كشورهاي خاورميانه دفاع كند به نظر مي رسد بايد در اين مورد تجديدنظر صورت گيرد و چند كشور خاورميانه به صورت مشترك اين ميزباني را بر عهده بگيرند.
گودرزي از اصفهان
¤ شهرداري با كاروان شادي كه هر هفته روزهاي پنج شنبه در فلكه اول دولت آباد شهرري راه مي اندازد امنيت و آرامش را از ساكنين منطقه سلب كرده است. بنده سؤال مي كنم پخش موسيقي هاي مبتذل در اين مراسم هاي شهرداري چه فرقي با پخش موسيقي از داخل ماشين فلان جوان شهروند دارد كه آن را به خاطر آلودگي صوتي و ترويج گناه محكوم مي كنند ولي شهرداري آزاد است هر كاري كه بخواهد بكند.
علي نيا
 



غفوري فرد: آقاي هاشمي بايد درباره سكوت خود راجع به فتنه 88 پاسخگو باشد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه همه بايد درباره فتنه 88 موضع گيري شفاف داشته باشند در پاسخ به سوالي درباره سكوت هاشمي رفسنجاني در اين باره اظهار داشت: خود آقاي هاشمي بايد پاسخ بدهد كه چرا در اين باره سكوت كرده است.
غفوري فرد تاكيد كرد: هر كس كه مي خواهد به ملت ايران خدمت كند، بايد افتخار هم كند و طبيعي است نظام اسلامي از اصلاح طلبان هيچ شرطي را نمي پذيرد و فكر مي كنم بالاخره اصلاح طلبان وارد انتخابات مجلس شده و فعاليت مي كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: هيچ انشقاقي در حال حاضر ميان اصول گرايان وجود ندارد و مطمئنا اصول گرايان با وحدت كامل در انتخابات مجلس نهم حاضر مي شوند.
اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سوال كه آقاي هاشمي رفسنجاني خيلي وقت است كه سكوت اختيار كرده است. دليل آن را چه مي دانيد، اظهار داشت: از خود آقاي هاشمي بپرسيد. من نظريات وي را نمي دانم. نظرش را از خودش بپرسيد كه چرا سكوت اختيار كرده است اما فكر مي كنم به خصوص در بحث فتنه 88 همه بايد مواضع روشن اتخاذ كنند.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال كه اصلاح طلباني كه در فتنه 88 دست داشتند، آيا مي توانند در انتخابات مجلس نهم شركت كنند؟ گفت: طبيعي است كساني كه در فتنه 88 دخيل بودند صلاحيت شان رد خواهد شد. كساني كه مملكت را به آشوب كشيدند و مشكلاتي را براي ملت ايجاد كردند نبايد انتظار داشته باشند كه صلاحيت شان براي خدمت در مجلس شوراي اسلامي تاييد شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: البته در اين خصوص تصميم گيري با شوراي نگهبان قانون اساسي است و من نه توصيه اي دارم و نه تعيين تكليف مي كنم اما مشخص است كساني كه در فتنه 88 دست داشتند صلاحيت شان در اين انتخابات مجلس رد مي شود.

 



وزير دفاع: اقدامات حفاظتي براي تامين امنيت دانشگاهيان كشور توسعه مي يابد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به تلاش دشمن براي مقابله با دانشمندان و دانشجويان گفت: اقدامات حفاظتي براي تامين امنيت دانشگاهيان كشور توسعه مي يابد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه دشمنان نظام اسلامي از ترور دانشمندان و دانشگاهيان كشورمان چه اهدافي را دنبال مي كنند گفت: دشمنان تاكنون ترور اساتيد دانشگاه هاي كشورمان را دنبال مي كردند اما امروز ترورهاي خود را به حوزه دانشجويان كشورمان رسانده اند و اين اقدامات نشان مي دهد كه آنان با يك ملت مواجهند.
وي با اشاره به اين كه دشمن سعي دارد به مقابله با دانشمندان، دانشجويان و دانشگاهيان كشورمان بپردازد، افزود: طبيعتا دشمن تلاش دارد در كشور ايجاد رعب و وحشت كند و از دسترسي به پيشرفت هاي علمي در ايران اسلامي مانع شود.
وحيدي خاطرنشان كرد: خون هاي اين شهيدان پيامي دارد و آن پيام، تلاش و فعاليت بيشتر در عرصه هاي علمي و فناوري است و مطمئنا دشمنان در رسيدن به اهداف خود ناكام خواهند ماند.
وزير دفاع در پاسخ به اين سؤال كه تاكنون براي امنيت دانشمندان كشورمان چه اقداماتي انجام داديد، تصريح كرد: دوستان ما در مسئوليت هاي حفاظتي به اين موضوع توجه دارند اما حجم بالاي دانشمندان و نخبگان كشورمان به گونه اي است كه براي تك تك آنان حفاظت فيزيكي خاص شايد نتوان گذاشت، البته دشمن با در بسته مواجه شده و در واقع به سنگ مي كوبد كه دانشمندان و دانشجويان كشورمان را از ما مي گيرد.
وي تاكيد كرد: دشمن با اين اقدامات خود به اهداف خود نخواهد رسيد و خون اين شهيدان موجب فوران احساسات و جوشش هاي علمي خواهد شد.
وحيدي اظهار داشت: مسئولان امنيتي كشور مطمئنا تلاش هاي خود را براي امنيت دانشمندان و دانشگاهيان كشور توسعه خواهند داد و اميدواريم هر چه زودتر تروريست هاي وابسته به موساد و يا ديگر دستگاههاي اطلاعاتي خارجي شناسايي و مورد برخورد قرار گيرند.
در همين حال وزير علوم ترور دانشمندان و دانشجويان ايراني را نشانه زبوني دشمن و واهمه آنان از گسترش علم در ايران دانست و گفت: وزارت علوم آماده همكاري با دستگاه هاي امنيتي براي تامين امنيت دانشمندان است.
كامران دانشجو در پاسخ به اين كه تدابير براي حفاظت و تامين امنيت بيشتر براي نخبگان علمي و دانشمندان كشورمان به كجا رسيده است گفت: وزارت علوم مسئوليت دارد كه دانشگاه ها بتوانند علم، توليد علم، پژوهش و تحقيقات را در حوزه كاربرد هدايت كنند اما هر كاري كه دستگاه هاي امنيتي در راستاي كمك به امنيت دانشمندان، دانشجويان و دانشگاهيان كشورمان از وزارت علوم بخواهند انجام مي دهيم.

 



مي خواستيم اقتصاد ايران را فلج كنيم خودمان را شل و پل كرديم! (خبر ويژه)

همزمان با تشديد تنش ميان كنگره و دولت آمريكا بر سر تعيين سقف تازه بدهي هاي اين كشور، نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد 90 درصد مردم ايالات متحده معتقدند وضعيت اقتصادي اين كشور بحراني است.
براساس نتايج اين نظرسنجي كه از سوي شبكه خبري پي بي اس و روزنامه واشنگتن پست انجام گرفته، از هر 5 نفر، يك نفر يافتن شغل مناسب را امري دشوار مي دانند و 09 درصد شهروندان آمريكايي شرايط را بحراني ارزيابي مي كنند. 56 درصد مردم با سياست هاي دولت در زمينه اشتغال مخالفت كرده اند. همچنين به نسبت 9 ماه پيش، مخالفان سياست هاي اقتصادي اوباما 6 درصد افزايش يافته اند.
ديگر نتايج نظرسنجي مذكور حاكي است تعداد ليبرال دموكرات هايي كه از مديريت رئيس جمهور آمريكا حمايت مي كردند از 35 درصد در سال گذشته به 13 درصد كاسته شده است. نتايج نظرسنجي همچنين به از نارضايتي مشترك نسبت به جمهوري خواهان و دموكرات ها حكايت مي كند.
«جاستين روبن مدير اجرايي سازمان رو به پيشرفت مي گويد: «بسياري از مردم از روند بي نتيجه مباحثات حزبي درخصوص سقف بدهي هاي آمريكا نااميد شده اند.»
اين نظرسنجي نشان مي دهد اكثريت مردم همچنان جرج بوش رئيس جمهور سابق را در ايجاد نابساماني اقتصادي مورد سرزنش قرار مي دهند، چرا كه زندگي آنان به دليل ركود اقتصادي به مشكلات زيادي دچار شده است.
در همين حال نظرسنجي موسسه «پيو» هم حاكي از افزايش نارضايتي مردم آمريكا از عملكرد اوباما پس از ناتواني در حل بحران بدهي هاست. در حالي كه 25 درصد آمريكايي ها در نظرسنجي ماه (ارديبهشت) از انتخاب مجدد اوباما حمايت كرده بودند، اين رقم اكنون به 14 درصد سقوط كرده است.
كنگره و دولت تا روز سه شنبه (پس فردا) فرصت دارند تا درباره بن بست پيش آمده بر سقف بدهي هاي آمريكا به توافق برسند. گزارش ها نشان مي دهد كسري بودجه آمريكا در سال جاري، 5/1تريليون دلار است.
كاخ سفيد تنها ساعاتي پس از تصويب طرح كاهش كسري بودجه و افزايش سطح بدهي هاي دولت توسط مجلس نمايندگان اين كشور، آن را رد كرد تا آمريكا همچنان با يك بحران جدي مالي و اقتصادي روبرو باشد. مجلس نمايندگان ايالات متحده آمريكا سرانجام پس از كش و قوس بسيار تنها با اختلاف 8 راي طرح پيشنهادي جان بينر، رئيس جمهوريخواه اين مجلس را به تصويب رساند.
براساس اين دولت موظف مي شد كه هزينه هاي خود را به ميزان 791 ميليارد دلار در طول ده سال كاهش دهد و همچنين سقف بدهي هاي دولتي به ميزان 090 ميليارد دلار افزايش مي يافت.
به گزارش دويچه وله اگر تا روز سه شنبه (2 اوت) توافقي بر سر بودجه در آمريكا ميان دموكرات ها و جمهوريخواهان صورت نگيرد، دولت آمريكا در برابر اين تصميم قرار خواهد گرفت كه هزينه هاي جاري دولت را به گونه اي راديكال كاهش دهد. به گفته كاخ سفيد، وزارت دارايي آمريكا مشغول آماده ساختن طرحي در اين زمينه است.
بانك هاي بزرگ آمريكايي هشدار داده اند كه ناتواني دولت آمريكا براي پرداخت يا تنزل جايگاه اعتبار مالي آن، «ضربه اي وحشتناك» به ثبات بازارهاي مالي، ارز و اقتصاد وارد مي كند.
كريستين لاگارد، رئيس صندوق بين المللي پول نيز هشدار داده است كه در صورت ادامه بحران بودجه در آمريكا، دلار مي تواند نقش خود را به عنوان ارز اصلي در معاملات بازارهاي جهان از دست بدهد.
همچنين رابرت زوليك رئيس بانك جهاني با ابراز ناخرسندي از وضعيت موجود در سيستم سياسي آمريكا گفت: ايالات متحده با آتش بازي مي كند، كاخ سفيد اعلام كرده مخالف مصوبه مجلس نمايندگان است و آن را وتو مي كند.
هيلاري كلينتون مي گويد: اقدام كنگره مي تواند باعث كاهش كمك هاي مالي آمريكا در خارج شده كه به نوبه خود برنامه هاي سياسي و استراتژيك واشنگتن در مناطق حساس دنيا را تضعيف مي كند. بنابراين ما در مقابل اقدام كنگره مي ايستيم و رئيس جمهور را به وتوي مصوبه اخير تشويق كرديم.
روزنامه وست دويچه الگماينه چاپ آلمان هشدار داد: بحران اقتصادي جديد آمريكا مي تواند به اغتشاش و هرج و مرج در بازارهاي جهاني منجر شده و آمريكا را وارد مرحله سخت ركود اقتصادي كند.
رسانه هاي چيني با حمله به ايالات متحده، هشدار داده اند كه اگر آمريكا نتواند ديون خود را پرداخت كند اقتصاد جهاني بار ديگر در ركود فرو خواهد رفت. چين بزرگترين دارنده اوراق بهادار آمريكا است كه ارزش آن بالغ به 6101 تريليون دلار مي شود.
روزنامه خلق، ارگان حزب كمونيست چين، با هشدار نسبت به پرداخت نشدن احتمالي ديون و بدهي هاي دولت آمريكا نوشت: اگر اين اتفاق بيفتد دلار آمريكا ضربه خواهد خورد و موجب روانه شدن سيل خروشاني، از پول نقد در اقتصاد جهاني خواهد شد كه به نوبه خود باعث تورم در كشورهايي نظير چين مي شود.

 



بدبياري هاي آل سعود در منطقه با خروج اشغالگران عراق كامل مي شود (خبر ويژه)

رژيم عربستان سعودي شديداً از خروج اشغالگران عراق هراسان است.
به نوشته روزنامه آلماني ولت، تصميم آمريكا براي خروج نظاميان خود از عراق، موجب نگراني عربستان سعودي شده كه هراسان است نفوذ بيشتر ايران را در پي داشته باشد.
اين روزنامه نوشت: عربستان سعودي فرصت نفوذ را در عراق بعد از سقوط صدام حسين از دست داد و اكنون با تصميم واشنگتن به عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق نگران افزايش نفوذ تهران است. پيش از اين هم پيمانان رياض در منطقه از جمله حسني مبارك، بن علي و علي عبدالله صالح سقوط كرده اند و پايه هاي هم پيمانان ديگر در بحرين، مغرب و اردن نيز با اعتراضات مردمي به لرزه درآمده است.
روزنامه ولت آلمان با بيان اينكه پادشاه عربستان نگران ايران در مقابل دروازه هاي خود است، افزود: با اينكه آمريكا و حكومت هاي پادشاهي خليج فارس از ايران واهمه دارند، ولي عربستان سعودي از تشكيل يك عراق دمكراتيك با اكثريت شيعه نيز نفرت دارد. اين نگراني فقط به خاطر قدرت ايران نيست، بلكه به اين دليل است كه قشر بزرگي از جمعيت عربستان سعودي شيعه بوده و اغلب در مناطق نفت خيز اين كشور زندگي مي كنند.
ولت مي نويسد: آمريكا بعد از سقوط صدام حسين بر عربستان براي حضور سياسي و اقتصادي در عراق فشار وارد كرده بود. مقامات سعودي اين فشارها را ناديده گرفتند. عربستان به اين دليل قصد برقراري تماس با عراق را ندارد كه اين كشور و ديگر كشورهاي منطقه مانند اردن عملاً هيچ نفوذي بر بغداد نداشته و ميدان را به ايران واگذاركرده اند.
روزنامه آلماني اضافه مي كند: عربستان نگران بازگشت عراق به جايگاه خود در توليد نفت بعد از حل مشكل زيرساختي در صنايع نفت است. رياض نگران است كه قيمت هاي بالاي نفت موجب تقويت اقتصاد عراق و ايران
و گسترش نفوذ آنها در منطقه شود.

 



آقا عكس نگير! مجلس ختم كه عكس گرفتن نداره! (خبر ويژه)

«برنامه برگزار شده از سوي اردشير امير ارجمند تحت عنوان سفيران سبز اميد بيشتر به مجلس ترحيم شبيه بود تا يك نشست سياسي و تخصصي».
وبلاگ ضد انقلابي «خودنويس» به نقل از يكي از شركت كنندگان در مراسم ترتيب يافته از سوي امير ارجمند و رجب مزروعي نوشت: آنچه من ديدم بيشتر به يك مجلس ترحيم مي مانست تا نشست! با همان بي نظمي ها با حضور حداكثر بيست تا سي نفر از بچه هاي سبزي كه اخيراً به فرانسه آمده اند، همچون مزروعي و همه راه ها به سراج ميردامادي ختم مي شد. امير ارجمند متكلم وحده بود.»
نويسنده گزارش با بيان اينكه «اميرارجمند حاضر به مصاحبه نشد و خبرنگاران را به سراج ميردامادي (از مديران وزارت كشور در دوره خاتمي) ارجاع مي داد،» مي افزايد: با نيم ساعت تأخير رسيدم اما وارد سالن كه شدم، سه چهار نفر بيشتر نيامده بودند. جلسه با دو ساعت و بيست دقيقه تأخير آغاز شد. موضوع دعوت، نشست چهار روزه «سفيران سبز اميد» در پاريس بود كه براساس دعوتنامه اي براي برخي از روزنامه نگاران ارسال شده بود. اما آنچه كه من ديدم بيشتر به يك مجلس ترحيم مي مانست تا نشست! با همان بي نظمي ها؛ مجلس ختمي با حضور حداكثر بيست تا سي نفر از بچه هاي سبزي كه اخيراً به فرانسه آمده اند روح الله شهسوار جلسه را آغاز و شرح مختصري از اهداف برپايي اين نشست را ارائه كرد. اهدافي كه چيزي از آن مشخص نبود. اهدافي گنگ همراه با شعارهايي كه بيشتر به محفل هاي شبانه دوستان شبيه بود تا يك نشست تخصصي. امير ارجمند هم يك سري حرف هاي كلي زد بي آن كه راجع به نشست مطلبي بيان كند.
گزارشگر خودنويس با تأكيد بر عدم استقلال رأي و سردرگمي اردشير اميرارجمند مي نويسد: مادام كه سراج ميردامادي نبود، جلسه هم جلسه نبود با وجود اين كه امير ارجمند زودتر آمده بود يكي از روزنامه نگاران با سابقه نزد امير ارجمند رفت و از وي خواست كه با او گفتگو كند. اما امير ارجمند باز هم گفت كه بدون اذن سراج ميردامادي كاري نمي كند. آن روزنامه نگار با سابقه نيز قيد اين گفتگو را زد و من شنيدم كه به دوستش مي گفت پس هدف از اين دعوت «با اصرار» صرفاً گرفتن «بيعت» بوده است!
اين گزارش حاكي است: موضوع ديگري كه در اين مجلس ترحيم واضح بود، تلاش مذبوحانه براي امنيتي جلوه دادن فضا بود! اينكه عكس نگيريد، فيلم نگيريد و قس عليهذا. وقتي علت را جويا شدند گفتند برخي از ميهمانان به ايران رفت و آمد دارند و نبايد چهره هاي شان ديده شود. ما كه در بين آن 25 تا 30 نفر چهره خاصي نديديم، و تقريباً همه از برو بچه هاي سبزي بودند كه در اين يكي دو ساله به فرانسه آمده بودند به علاوه برخي روزنامه نگاران ديگر چون آقاي شاهيد و اديب زاده و نوشابه اميري و هوشنگ اسدي [سلطنت طلب] و... به هر حال كسي اجازه نداشت از شركت كنندگان فيلم و عكس بگيرد. مسأله بعد كه به نظرم بسيار هم مهم بود متكلم وحده بودن امير ارجمند بود كه ظاهراً قرار بود وي فقط سخنراني كند و برود و به سؤالات روزنامه نگاران پاسخ ندهد! حالا چرا پيش از اين مراسم اصرار داشته اند كه روزنامه نگاران بيايند الله اعلم!
خودنويس در پايان يادآور شده است: اين نشست بيش از هر چيز به يك محفل خصوصي و تا حدودي به يك جمع مافيايي شبيه بود. فرصت هيچ مخالفتي را هم ندارند.
در قسمت كامنت هاي اين گزارش نوشته شده است: اگر يك روز يكي دستش به اين دانه درشتهاي سبزها در خارج مثل آقا امير و آقا رجب و آقا دامادي رسيد؛ بپرسند كه هزينه زندگي و فعاليت هاي حضرات از جمله تداركات مسافرت ها به اينور و اونور دنيا از چه محلي تأمين مي شود.
گفته مي شود فيلم و تصاويري از نشست مذكور به روش نامعلومي، در اختيار يكي از مراكز امنيتي در ايران قرار گرفته است.

 



از گاوداران تا مادران شيرده همه به فلاكت اسرائيل پي برده اند! (خبر ويژه)

منوشه امير دلايل به هم ريختگي اقتصادي در رژيم صهيونيستي را كه باعث اعتراض هاي عمومي شده، كشف كرد.
وي ضمن مقاله اي كه از سوي وبسايت راديو اسرائيل منتشر شده، از درآمد بسيار بالاي اسرائيل خبر داد بي آن كه اذعان كند اين پول عمدتا به واسطه كمك هاي كلان چند ده ميليارد دلاري آمريكا و صهيونيسم بين المللي تامين مي شود. وي سپس به تظاهرات اعتراض هاي عمومي اخير در اسرائيل پرداخته و در توجيه علت آشفتگي اقتصادي اسرائيل مي نويسد: معترضان چند مطلب را ناديده مي گيرند اول اينكه بيش از يك سوم از درآمد و بودجه ساليانه اسرائيل صرف امور نظامي مي شود. واقعيت دوم كه هزينه هاي كلان براي اسرائيل دارد آن است كه اسرائيل مهاجرپذير است و هر سال بايد براي تازه واردها مسكن و كار تامين كند كه اين نيز هزينه كلاني دارد (منظور منوشه امير يهودياني است كه از آفريقا و اروپا و آسيا به فلسطين اشغالي منتقل مي شوند تا جمعيت نداشته رژيم اشغالگر قدس تامين و ملتي كه وجود خارجي ندارد ساخته شود).
همكار راديو اسرائيل اضافه كرد: به اين دو واقعيت كه در برخي سال ها حدود دو سوم از بودجه اسرائيل را مي بلعد، بايد واقعيت سومي را نيز افزود و آن اين كه اسرائيل ده ها ميليارد دلار به كشورهاي خارجي بدهكار است و صدها ميليارد شكل(واحد پول اسرائيل) به مردم خود بدهي دارد كه بازپرداخت اقساط و بهره آن نيز بخش مهمي از بودجه كشور را مي بلعد.
وي همچنين اذعان كرده كه اعتراضات اخير «از گاوداران تا مادران شيرده و از اجاره نشينان تا پزشكان و حتي سياستمداران» را شامل مي شود.

 



روابط آنكارا- تل آويو به دوره حاكميت لائيك ها برنخواهد گشت (خبر ويژه)

يك كارشناس صهيونيست در امور استراتژيك معتقد است با وجود برخي تحركات براي بهبود مناسبات تركيه و اسرائيل، اين روابط بهبودپذير نيست.
بينحال عنباري معتقد است: تنها چاره اسرائيل اين است كه منتظر بماند تا لائيك هايي چون حزب جمهوري در تركيه دوباره به قدرت برسند و روابط به دوره تورگوت اوزال برگردد.
عنباري به روزنامه الوطن گفته است: «آنچه در رسانه ها درباره عادي سازي روابط اسرائيل و تركيه زده مي شود و اينكه به زودي هر دوي آنها به سمت روابط استراتژيك سابق بازخواهند گشت بسيار مبالغه آميز است به گونه اي كه حتي اگر نتانياهو هم رسما از اردوغان بابت كشته شدن 9 تبعه ترك عذرخواهي كند و بگويد حاضر است كه بابت آن غرامت بپردازد باز هم روابط تل آويو- آنكارا بهبود نخواهد يافت.»
اين تحليلگر صهيونيست گفت: «امكان دارد نتانياهو از تركيه براساس يك سياست تاكتيكي عذرخواهي كند ولي اين بدان معنا نيست كه مصالح آنكارا و تل آويو با يكديگر تعارض نداشته باشد براي اينكه مانورهاي سياسي تركيه بسيار گسترده تر از هر كشور عربي مانند مصر است كه با اسرائيل توافق نامه هاي سياسي و امنيتي دارد. تركيه تلاش مي كند كه به يك كشور قدرتمند با نفوذ بالاي منطقه اي در منطقه تبديل شود و حتي اگر بگوييم به فكر تبديل شدن به يك ابرقدرت منطقه اي است چندان راه دوري نرفته ايم و اين مسئله مي تواند از نقش اسرائيل بكاهد و باعث شود تا تل آويو به فكر رقابت با آنكارا بيفتد، چرا كه تركيه مي تواند روابط خود را با تهران بسيار عميق كند و همزمان روابط خوبي را نيز با كشورهاي منطقه خليج فارس به وجود آورد در حالي كه اسرائيل نمي تواند چنين رويكردي را اتخاذ كند.
اين كارشناس صهيونيست معتقد است: آنچه تل آويو از نظام پس از مبارك در مصر مي خواهد با آنچه تركيه از آنها مي خواهد كاملا متفاوت است. آنكارا با اخوان المسلمين در مصر براساس يك برنامه مشترك همكاري نزديك دارد و مي خواهد در آينده روابطش را به گونه اي كه اسرائيل دوست ندارد، گسترش دهد.
با اين حال غالب كارشناسان اسرائيلي بر اين اعتقادند كه بهتر است دولت نتانياهو با اردوغان رويكرد آشتي جويانه اتخاذ كند چرا كه در صورت استمرار سردي روابط اين اسرائيل است كه زيان خواهد ديد. آنها مي گويند حتي ممكن است نتانياهو دست به دامن باراك اوباما، كه روابط خود را با آنكارا در وهله اخير گسترش داده، شود و از آن بخواهد كه به اردوغان فشار بياورد كه بدون هيچ گونه پيش شرطي، درخواست غرامت و عذرخواهي اي روابطش با تل آويو را بهبود بخشد.
به تازگي يكي از مشاوران اردوغان از امكان بهبود روابط با اسرائيل و حتي سفر اردوغان به تل آويو خبر داده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14