(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مجموعه بيانات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب با عنوان «گوهر ناب» منتشر شد
افتتاح طولاني ترين تونل دوقلوي كشوردر آزاد راه زنجان- تبريز
نوري مالكي: عراق از كشورهاي حامي منافقين شكايت مي كند
كمك رهبر معظم انقلاب اسلامي به قحطي زدگان سومالي
خبرنگار افشاءكننده اسرار عمليات هاي سيا عليه برنامه هسته اي ايران به دادگاه فرا خوانده شد
سخنگوي وزارت امور خارجه: دريافت غرامت از عراق در دست پيگيري است
سردار جزايري : تجهيز عربستان در راستاي حفاظت از منافع نظام سلطه در خليج فارس است
يك شبكه بين المللي فساد بهائيت شناسايي و منهدم شد
حسينيان : جبهه پايداري براي تكميل حلقه اصولگرايي تشكيل شده است
در نشست خبري اعلام شد: دستاوردها و طرح هاي جديد علمي جهاد دانشگاهي در سال 90
يادواره شهيد «بابانظر» در مشهد برگزار شد
خدايي اعلام كرد پايان شهريورماه ثبت نام قبولي هاي كنكور كارشناسي ناپيوسته
براي نخستين بار در دنيا توليد الياف شارژر الكتريكي در اصفهان
راه اندازي جبهه فرهنگي اسلامي براي مقابله با جنگ نرم دشمنان
وزير كشور: دانشمندان و نخبگان حفاظت مي شوند
از سوي كميته امداد سفره هاي اطعام براي 4 ميليون نيازمند و مددجو گسترده مي شود
عمليات اجرايي قطار سريع السير اصفهان- تهران از سر گرفته مي شود
جانباز 70 درصد نيشابوري به خيل همرزمان شهيدش پيوست
مديركل انتقال خون گيلان: شاخص اهداي خون در ايران بالاتر از آسياست
معاون اول قوه قضاييه: ايجاد يأس در مردم خلاف امنيت ملي است



مجموعه بيانات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب با عنوان «گوهر ناب» منتشر شد

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان مجموعه بيانات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب را با عنوان «گوهر ناب» منتشر كرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، يكي از موضوعات عيني و ملموس كه شايد هيچ كس نتواند به اندازه رهبر انقلاب در ارتباط با آن رهنمودهاي شفاف و روشن ارائه نمايد مسئله مهم و حساس حجاب است و در بررسي هاي به عمل آمده آشكار شد گفتار معظم له در اين موضوع برخلاف انتظار بسيار قابل توجه و حائز اهميت مي باشد.
بنابراين گزارش اين مجموعه شامل دو فصل مي باشد، كه در فصل اول به موضوعات متنوعي از جمله نقش زنان، پرچم انقلاب به دست زنان، گرايش غرب به حجاب اسلامي، حجاب برتر و موارد ديگر مورد تاكيد پرداخته شده و در فصل دوم نيز به مفهوم شناسي حجاب، حجاب در قرآن، فلسفه حجاب، آثار حجاب، احكام حجاب، حجاب و پيوند آن با حيا، نقش حجاب و پوشش مناسب در حفظ نهاد خانواده ها و به نتايج حجاب در استحكام و سلامت بخشي خانواده مي پردازد.
بنابر همين گزارش اين مجموعه نفيس مزين به جلد مناسبي از سمبل حجاب است كه به شمارگان زياد براي توزيع ميان دانش آموزان مدارس دخترانه سراسر كشور منتشر شده است.

 



افتتاح طولاني ترين تونل دوقلوي كشوردر آزاد راه زنجان- تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
با حضور رئيس جمهور، طولاني ترين تونل هاي دوقلوي كشور و 16 هزار واحد مسكن مهر در آذربايجان شرقي افتتاح و جشن ثبت جهاني بازار بزرگ تبريز برگزار شد.
تونل هاي دوقلوي شبلي در انتهاي آزادراه زنجان- تبريز و در 25 كيلومتري كلانشهر تبريز احداث شده كه هر يك از آنها دو و نيم كيلومتر طول و 11متر عرض دارد.
براي احداث اين تونل ها يك هزار ميليارد ريال هزينه شده و با بهره برداري از اين تونل ها در واقع آزادراه زنجان- تبريز تكميل شد.
آزادراه زنجان- تبريز كه با عنوان آزادراه پيامبراعظم«ص» نامگذاري شده، قسمتي از آزادراه تهران- بازرگان محسوب مي شود كه عمليات احداث آن از سال 1375 آغاز شده است.
اين آزادراه به طول 285 كيلومتر نخستين آزادراه كوهستاني و يكي از عظيم ترين طرح هاي راهسازي كشور است.
مرحله نخست آزادراه زنجان- تبريز به طول 85 كيلومتر در سال 75 آغاز شد كه بعد از 10 سال از زنجان تا سرچم در سال 83 به بهره برداري رسيد. مرحله دوم اين محور نيز از سرچم تا بستان آباد 150 كيلومتر است و ساخت آن در سال 85 آغاز شد.
تاكنون براي كل محور 4 هزار ميليارد ريال هزينه شده و براي تكميل تاسيسات اين محور 110 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
افتتاح 16 هزار واحد
مسكن مهر
با حضور دكتر احمدي نژاد 16 هزار و16 واحد مسكن مهر در آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد.
رئيس جمهور ديروز صبح با حضور در شهر جديد سهند كليد 2 واحد از طرح مسكن مهر اين شهر را به صاحبان آنها تحويل داد.
از مجموع 16 هزار و16 واحد مسكوني مسكن مهر استان آذربايجان شرقي 4 هزار و213 واحد در شهر جديد سهند، 5 هزار و700 واحد در بافت هاي فرسوده استان، 2 هزار و205 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 3 هزار و899 واحد در شهرهاي با جمعيت بالاي 25 هزار نفر احداث شده است. براي احداث اين واحدها جمعا 5 هزار و900 ميليارد ريال تسهيلات مالي اعطا شده است.
ثبت جهاني بازار تبريز
ديروز همچنين جشن ثبت جهاني بازار بزرگ و تاريخي تبريز به عنوان بزرگترين بازار سرپوشيده جهان به قدمت هزار و100 سال با حضور دكتر احمدي نژاد برگزار و سند ثبت جهاني آن به دست رئيس جمهور امضا شد.
بازار تبريز با يك كيلومتر طول، بزرگترين بازار مسقف دنياست و در سال 54 ثبت ملي شده و اكنون به عنوان يازدهمين اثر ثبت جهاني ايران در نشست يونسكو در برزيل، مورد تجليل قرار گرفت و افرادي مانند ياقوت حموي، ابن بطوطه، ماركوپولو، حمدالله مستوفي، شاردن و تاورنيه، از آن ديدن كرده و مطالب جالبي درباره آن ثبت كرده اند.
در اين بازار هزار و100 ساله حدود 82 راسته، دالان، تيمچه، سرا و چهارسوق با 8 هزار دكان و 14 مسجد وجود دارد.
مسكن مهر تا رفع نياز كشور ادامه يابد
رئيس جمهور ديروز در مراسم جشن ثبت جهاني بازار بزرگ تبريز گفت: كار مسكن مهر بايد با سرعت و تا جايي جلو برود كه پاسخ به نياز مسكن در كشور به روز شود.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به افتتاح پروژه مسكن مهر كه ديروز در آذربايجان شرقي انجام شد افزود: اين كه جمعي از مردم كشور ما يك عمر در آرزوي داشتن يك سرپناه باشند زيبنده اين ملت و انقلاب و عظمت سرزمين ما نيست.
وي تاكيد كرد: همه توان كشور امروز بسيج شده، توان مالي، مديريتي و اجرايي كشور دست به دست هم داده اند كه ان شاءالله نياز مسكن كشور بسرعت پاسخ داده شود.
احمدي نژاد با بيان اين كه برنامه مسكن مهر در استان آذربايجان شرقي بسيار وسيع است، اظهار داشت: نزديك به 75 هزار واحد مسكوني در اين استان در دست ساخت است و تا پايان سال جاري نيز قرار است بيش از 16 هزار واحد مسكوني به متقاضيان تحويل گردد.
وي در ادامه از وزير راه و شهرسازي و استاندار آذربايجان شرقي خواست تا تعداد واحدهاي مسكوني مهر را كه قرار است تا پايان سال به متقاضيان تحويل داده شود، افزايش يابد و تلاش كنند تمام كساني كه در پروژه مسكن مهر ثبت نام كرده اند تا پايان سال و يا نهايتا تا پايان بهار سال آينده خانه دار شوند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به بهره برداري از فاز جديد پروژه آزادراه تهران- تبريز- بازرگان، اين پروژه را يكي از مهمترين پروژه هاي عمراني استان آذربايجان شرقي دانست و گفت: با افتتاح اين پروژه آرزوي مردم آذربايجان شرقي كه قصد سفر آسان به مناطق مركزي كشور را داشتند، برآورده مي شود و گردنه ها و پيچ و خم هاي جاده تبريز- تهران با بهره برداري از اين پروژه از ميان مي رود.
وي خاطرنشان كرد: اين آزادراه بسيار بزرگ و بي نظير در كشور با مشخصات فني بسيار بالا و با دو تونل 5/2كيلومتري با مجاهدت عظيم كارشناسان و متخصصان داخلي امروز به بهره برداري رسيد و هزينه اي بيش از 450 ميليارد تومان براي آن صرف شده است.
رئيس جمهوري، آزادراه ياد شده را طولاني ترين آزادراه كشور دانست و تصريح كرد كه قرار است اين آزادراه تا مرز بازرگان ادامه پيدا كند و عمليات اجرايي آن نيز بعد از ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد.
احمدي نژاد گفت: با ايجاد اين بزرگراه تا حد بسيار زيادي از مشكلات مسافريني كه در اين مسير تردد مي كنند، كاسته مي شود و مسيري كه در سالهاي گذشته بايد آن را در فاصله زماني 13 تا 14 ساعت طي مي كرديم به كمتر از نصف يعني 5/5 تا 6 ساعت كاهش يافته است.
«رمضان» امسال
ماه محبت به انسانها
رئيس جمهوري در پايان سخنانش با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان و با تاكيد بر اهميت عشق انسانها نسبت به يكديگر و نسبت به خداوند گفت: تقريبا در همه دعاهاي ماه مبارك رمضان فرازهايي كه مفهوم آنها درخواست خوبي ها و نيكي ها از خدا براي همه انسانها است، وجود دارد.
وي با بيان اين كه ما خلق شده ايم كه به اوج كمال انساني برسيم افزود: محبت به انسانها معيار سنجش نزديكي آنها به خدا و همچنين معيار سنجش حركت انسان در مسير كمال است.
رئيس جمهوري در ادامه پيشنهاد كرد ماه مبارك امسال ماه محبت و ماه عشق ورزيدن به انسانها نامگذاري شود.

 



نوري مالكي: عراق از كشورهاي حامي منافقين شكايت مي كند

نخست وزير عراق تاكيد كرد، كشورش از دولت هاي حامي گروهك تروريستي منافقين شكايت مي كند.
نوري مالكي روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: عراق از برخي دولت هايي كه براي صدمه زدن به اين كشور از گروهك تروريستي منافقين حمايت مالي كرده اند، شكايت مي كند.
وي افزود: اين كشورهاي غربي بودند كه قبلا گروهك منافقين را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دادند، بويژه آن كه اين گروهك در دوران رژيم صدام در سركوب ملت عراق دست داشتند.
يك دادگاه اسپانيايي اخيرا با صدور حكمي، نخست وزير عراق و 3 تن از فرماندهان امنيتي عراق را در ارتباط با حوادث اردوگاه اشرف مقر گروهك تروريستي منافقين احضار كرده است.
مالكي تاكيد كرد: عراق حكم اين دادگاه اسپانيايي را به رسميت نمي شناسد.
كميسيون حقوق بشر پارلمان عراق 24 ژوئيه تاكيد كرد، حكم دادگاه اسپانيايي تاثيري منفي بر فرايند سياسي دارد.
«محمد العكيلي» نماينده ائتلاف دولت قانون نيز در آن زمان تاكيد كرده بود، دادگاه اسپانيايي همه عراق را هدف قرار داده است.
«علي الشلاه» نماينده ائتلاف دولت قانون نيز در اين باره اظهار داشت كه گروهك تروريستي منافقين، با استفاده از روابط خود با كشورهاي اروپايي بدنبال ضربه زدن به عراق است.

 



كمك رهبر معظم انقلاب اسلامي به قحطي زدگان سومالي

رهبر معظم انقلاب به قحطي زدگان سومالي كمك هاي نقدي خود را ارسال كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي بروز فاجعه انساني در كشور سومالي دويست ميليون ريال به قحطي زدگان اين كشور كمك كردند.
اين مبلغ به حساب99999 جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي نزد بانك ملي ايران واريز شد.

 



خبرنگار افشاءكننده اسرار عمليات هاي سيا عليه برنامه هسته اي ايران به دادگاه فرا خوانده شد

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت: يكي از قضات فدرال آمريكا دستور داد جيمز رايزن گزارشگر روزنامه نيويورك تايمز به خاطر جلب همكاري يك افسر سابق سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در انتشار اطلاعات هسته اي عليه ايران در دادگاه حاضر شود.
رايزن نويسنده كتابي به نام «وضعيت جنگ» است كه در آن اطلاعاتي سري را درباره عمليات هاي سيا عليه برنامه هسته اي ايران افشاء كرده است.
دولت آمريكا ادعا مي كند استرلينگ، افسر سابق سيا، منبع اصلي فصلي از كتاب «وضعيت جنگ» نوشته جيمز رايزن در سال 2006 است. در اين فصل از كتاب، جزئيات مربوط به تلاش ناكام سيا در دوره رياست جمهوري بيل كلينتون موسوم به عمليات مرلين به منظور مانع تراشي در بلندپروازي هاي هسته اي ايران شرح داده شده است. در عمليات مرلين سيا قصد داشت با ارائه مخفيانه طرح هاي ناقص و گمراه كننده هسته اي به ايران از طريق يك واسطه روس، مانع از اجراي برنامه هاي هسته اي ايران شود.
اين خبرگزاري آمريكايي در انتهاي گزارش خود نوشته است: «برينكما كه دستور حضور رايزن را در دادگاه محاكمه افسر سابق سيا به عنوان شاهد صادر كرده است، پارسال حكم مشابهي را كه درخصوص اين پرونده براي رايزن صادر كرده بود، لغو كرد. آن زمان اين پرونده در اختيار هيئت منصفه بود. وي اعلام كرده بود با توجه به مدارك ديگري كه دولت در اختيار دارد، از جمله تعداد زيادي مكالمات تلفني ضبط شده رايزن و استرلينگ، براي صدور كيفرخواست عليه استرلينگ نيازي به شهادت رايزن ندارد».

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: دريافت غرامت از عراق در دست پيگيري است

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه اخذ غرامات جنگ از عراق در دست پيگيري است.
رامين مهمانپرست در گفتگو با مهر در پاسخ به اين سؤال كه در رابطه با دريافت غرامت از عراق بابت جنگ تحميلي پيشتر اعلام شده بود كه بعد از استقرار دولت در عراق اين موضوع در دستور كار قرار مي گيرد آيا اين اتفاق افتاده است؟ تصريح كرد: موضوع خسارات وارده به ملت ما از جنگ تحميلي رژيم صدام در دستور كار ما با مقامات عراقي قرار دارد و با توجه به شرايط و وضعيتي كه منطقه پيدا مي كند و ميزان تسلطي كه دولت عراق بر امور پيدا مي كند اين موضوع پيگيري خواهد شد.

 



سردار جزايري : تجهيز عربستان در راستاي حفاظت از منافع نظام سلطه در خليج فارس است

رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور مجهز كردن عربستان به پيشرفته ترين ماشين هاي جنگي امروز دنيا را در راستاي حفاظت از منافع نظام سلطه در حوزه خليج فارس دانست.
سردار سرتيپ سيد مسعود جزايري در گفتگو با مهر در خصوص تصميم دولت آلمان مبني بر تحويل 200 تانك لئوپارد2 به عربستان سعودي، اظهار داشت: غربي ها با مهندسي و اجراي پروژه ايران هراسي طي سالهاي اخير در صددند فريبكارانه خود را ناجي كشورهاي عربي منطقه معرفي كنند و از اين طريق آنها را هراسان و هولناك به خريد تسليحات و تجهيزات نظامي براي آمادگي براي آنچه خطر ايران مي خوانند، ترغيب و وادار سازند.
وي اضافه كرد: پشت پرده فروش تانك هاي لئوپارد2 آلمان ها به عربستان سعودي همين تحليل را تقويت مي كند كه آنها مي خواهند در راستاي يك جنگ تحميلي «آمريكايي-صهيونيستي» احتمالي از اين تانك ها عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده كنند.
معاون فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح، اين تلقي را توهم القايي غربي ها و صهيونيست ها به حاكمان كشورهاي عرب منطقه خواند و افزود: تصميم آلمانها براي تحويل جنگ افزارها و تجهيزات پيشرفته نظامي به عربستان به ارزش 1/8 ميليارد يورو گرچه با انتقادهايي از سوي تحليلگران و گروههاي حقوق بشري روبه روشده است اما اصرار بر اين كار نشان مي دهد فراتر از پروژه ايران هراسي چه بسا اهداف و مسائل ديگر را دنبال نمايند.
وي نگراني از شعله ورتر شدن آتش اعتراض و قيام هاي مردمي در داخل كشور عربستان را نيز از دلايل جدي رضايت حكومت شاهزاده ها به خريد ابزار و ادوات جنگي معرفي و خاطرنشان كرد: آل سعود بيمناك از گسترش انقلابي فراگير و مردمي در سراسر عربستان سعودي درصددند به دروغ احتمال استفاده از اين تانكها براي سركوب تظاهرات مردمي كه در پي دموكراسي و آزادي در تعيين سرنوشت خود هستند را در افكار عمومي و نزد آگاهان مستقل سياسي و حقوق بشري منتفي سازند و آن را به سمت مقابله با تهاجم خارجي و يا اقدام عليه يك تهديد بيروني نشانه روي كنند.
جزايري گسترش زرادخانه هاي نظامي عربستان را حاصل خيال بافي ها و دشمن تراشي هاي مجازي غربي ها به ويژه آمريكا، انگليس، فرانسه و برآوردهاي ساختگي آنها براي رياض دانست و تصريح كرد: آل سعود در صدد است اين اقدام را در راستاي بازدارندگي قواي نظامي خود توجيه كند اما تلاش براي مجهز شدن عربستان و برخي ديگر از كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به پيشرفته ترين ماشين هاي جنگي امروز دنيا، در راستاي حفاظت از منافع نظام سلطه و عطش سيري ناپذير آنان در غارت منابع انرژي حوزه خليج فارس است.

 



يك شبكه بين المللي فساد بهائيت شناسايي و منهدم شد

يك شبكه فساد بين المللي كه به صورت كاملاً سازمان يافته در داخل كشور فعاليت مي كرد، توسط دستگاه هاي اطلاعاتي - امنيتي كشور شناسايي و منهدم شد.
سران اصلي شبكه مذكور و تعداد قابل توجهي از عناصر فعال آن همگي عضو تشكيلات بهائيت مي باشند كه ضمن حضور در ضيافات و جلسات متعدد فرقه ضالّه بهائيت نظامت نشست ها را به عهده داشته و دوره هاي ويژه تبليغ فرقه را نيز گذرانده بودند.
اين شبكه از طريق شبكه هاي ماهواره اي ضداخلاقي مبادرت به عضوگيري و اشاعه فساد و فحشا در ايران مي كرد. سران شبكه به منظور انجام اين كار، تا مبلغ ماهانه 400 دلار آمريكايي از بيگانگان دريافت مي كردند.
به گزارش فارس، اعضاي اصلي شبكه در شهرهاي تهران، كرج، اصفهان، شيراز، مشهد، ياسوج و اوز لارستان بازداشت شده اند. سركرده اين گروه خانم «مليحه ر. » ناظم ضيافت و از عناصر اصلي طرح روحي (طرح تبليغات سيستماتيك فرقه بهائيت) در استان فارس بوده است كه ضمن ارتباط گيري با بيگانگان و شبكه ماهواره اي ضداخلاقي، اهداف ضدانساني فرقه را دنبال مي كرده است.
اشاعه فساد و فحشا، ترويج و تبليغ فرقه بهائيت از طريق جاذبه هاي جنسي، تأثير همجنس گرايي از جمله شيوه ها و اهداف بيت العدل و ساير سران اين فرقه صهيونيستي و ضالّه است.
مستندات تاريخي مورد تأييد فرقه بهائيت نيز مؤيد اين موضوع است كه فساد و فحشا بين سركردگان فرقه وجود دارد و كشف حجاب، بي بندوباري و اباحه گري از آموزه هاي فرقه ضالّه بهائيت است.

 



حسينيان : جبهه پايداري براي تكميل حلقه اصولگرايي تشكيل شده است

عضو هيات موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: هدف از تاسيس اين جبهه تكميل جبهه اصولگرايي است.
حجت الاسلام حسينيان در واكنش به سخنان مطرح شده مبني بر اينكه تاسيس جبهه پايداري انقلاب اسلامي باعث انشقاق در جبهه اصولگرايي مي شود، اظهار داشت: ما براي اينكه يك كار جديدي را جدا از جبهه اصولگرايي انجام دهيم در عرصه حضور پيدا نكرده ايم.
وي افزود: ما براي كمال و تكميل كردن حلقه اصولگرايان جبهه پايداري انقلاب اسلامي را تشكيل داده ايم.
عضو هيئت موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال كه برنامه هاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي براي ايجاد وحدت حداكثري در جبهه اصولگرايي چيست؟ اظهار داشت: ما مشغول مذاكره هستيم تا انشاالله بتوانيم با حفظ اصول به يك اتحاد و وحدت در انتخابات برسيم.
حسينيان در پاسخ به اين سوال كه نماينده شما در كميته 7+8 چه كسي است؟ گفت: انشاالله اين مسئله روشن مي شود.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پايان تاكيد كرد كه حركت جبهه پايداري انقلاب اسلامي قطعا موازي با حركت جبهه اصولگرايي و كميته 7+8 نخواهد بود.
حسين فدايي هم در نشست كميته هاي سه گانه و اعضاي شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به تشكيل جبهه پايداري گفت: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اعتقاد دارد هر جمعيتي كه در ميان اصولگرايان بوجود بيايد اگر در راستاي گفتمان انقلاب اسلامي باشد بايد از آن حمايت كنيم، چرا كه در ميان متدينين سلايق متعددي وجود دارد.
وي افزود: اگر عده اي مشابه ما نبودند اينگونه نيست كه نبايد براي آنان حيات سياسي قائل شويم و هر گروهي كه بخواهد گفتمان انقلاب اسلامي را دنبال كند مورد حمايت جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: ما اين همت و تلاش جديد را كه تشكلي اعلام موجوديت كرد مثبت مي دانيم و آنها را ضلعي از اضلاع گسترده اصولگرايي مي دانيم و بنا نداريم آسيب ها و اشكالات را بزرگنمايي كنيم.
وي ادامه داد: آنچه كه همواره به عنوان بزرگترين شاخص نيست به عناصر و شخصيت ها مد نظر ما است موضوع ولايتمداري است و از اين منظر به افراد امتياز مي دهيم.
فدايي خاطرنشان كرد: ما تلاش مي كنيم جبهه متحد اصولگرايان شكل بگيرد و از جريان فتنه و انحراف بازدارنده شود و البته فصل تمايز ما با ديگران رعايت شاخص هاي ايجابي است چرا كه يك اصولگرا بايد ضد انحراف، ضد فساد و ضد فتنه باشد.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينكه معيار ما براي ارزيابي افراد شاخص هاي اصولگرايي كه در راس آن ولايتمداري قرار دارد است گفت: بايد با توجه به گفتمان، وجود قوت ها و ضعف ها و عناصري كه مي خواهيم با آنها وحدت كنيم جلو برويم و وحدت براي ما اين است كه اگر نقاط قوت بيشتر است دست در دست هم جبهه اصولگرايي را تقويت كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه مصلحت عمومي نظام در اين است كه در مقابل فتنه و انحراف و دشمنان ظرفيت افزايي كنيم گفت: آيت الله مصباح يزدي و موسسين جبهه پايداري فرمودند كه ما زير پرچم وحدت كار مي كنيم و هماهنگ با جريان وحدت عمومي اصولگرايان حركت مي كنيم.

 



در نشست خبري اعلام شد: دستاوردها و طرح هاي جديد علمي جهاد دانشگاهي در سال 90

رئيس جهاد دانشگاهي از تدوين سند راهبردي فعاليت هاي فرهنگي جهاد خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر محمدحسين يادگاري، ديروز در نشست خبري سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي كه با حضور معاونت هاي پژوهشكده هاي مختلف اين نهاد برگزار شد، گفت: يكي از تاكيدات ما در حوزه معاونت فرهنگي، تدوين سند راهبردي فعاليت هاي جهاد دانشگاهي است و معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي براساس اين سند در دانشگاههاي كشور و با همكاري دو وزارتخانه علوم و بهداشت اين سند را پيگيري خواهد كرد.
در ادامه اين نشست دكتر حاجي محمودي، معاون پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي گفت: حوزه پژوهش شامل 3 پژوهشگاه، 15 پژوهشكده، 2 پارك علم و فناوري، 10 مركز رشد، بيش از 120 مركز خدمات تخصصي نيروي انساني است كه وظيفه پشتيباني اين حوزه را برعهده دارند.
وي با اشاره به طرح هاي شاخصي كه در سال گذشته مورد بهره برداري قرار گرفت، اظهار كرد: در زمينه سيستم هاي مخابراتي اولين فرستنده راديويي موج متوسط MW توسط جهاد دانشگاهي ساخته شد و امروزه مي توان به جرات ادعا كرد فرستنده يك مگابايتي كه در دشت قزوين نصب است تنها دو موسسه ديگر در جهان توانسته اند به اين فناوري دست يابند.
حاجي محمودي ادامه داد: فرستنده دوكيلوواتي جهاد دانشگاهي در رنج FM نيز امسال در كشور مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: در اين فرستنده RDS نصب شده اين امكان را مي دهد تا پيام ها بصورت تله تكس ارسال شوند. يعني علاوه بر صوت، پيام هم ارسال مي شود.
معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي در ادامه ضمن اشاره به ساخت دكل هاي حفاري نفت گفت: تا آخر سال 3 دكل حفاري نفت تحويل وزارت نفت مي شود. كليه تجهيزات دكل هاي حفاري توليد داخل مي باشد و ساخت هر دكل قابليت اشتغال زايي 2 هزار نفر و جلوگيري از خروج مقادير زيادي ارز دولتي را به دنبال دارد.
دكتر ايماني خوشخو، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي نيز در ادامه اين نشست از اخذ مجوز ايجاد 40 رشته دكتري پژوهش محور توسط جهاد دانشگاهي خبر داد و گفت: در سال تحصيلي 91-90 در اين رشته دانشجو پذيرش مي شود.
وي آموزش هاي جهاد دانشگاهي را در 3 حوزه تخصصي، فوق تخصصي و كوتاه مدت علمي كاربردي و آموزش عالي عنوان كرد و اظهار كرد: جهاد دانشگاهي در هفت گروه علوم پزشكي، فني مهندسي، كامپيوتر، كشاورزي و منابع طبيعي، فرهنگ و هنر، زبان هاي تخصصي و علوم انساني آموزش هايي را ارائه مي كند.
دكتر ايماني ادامه داد: در سال 90 جهاد دانشگاهي با 10 دانشگاه و موسسه بين المللي ارتباط دوسويه خواهد داشت تا از تجربيات ديگر كشورها براي بالا بردن سطح دانش و توانمندي هاي دانشجويان استفاده كند.

 



يادواره شهيد «بابانظر» در مشهد برگزار شد

مشهد- خبرنگار كيهان:
سومين يادواره سردار شهيد محمدحسن نظر نژاد مشهور به «بابا نظر» با حضور خانواده هاي معزز شهداء، مسئولان كشوري و لشكري در فرهنگسراي غدير مشهد برگزار شد.
سرتيپ حاج اسماعيل قاآني در اين مراسم با بيان اين كه شهدا مفسران عملي قرآنند اظهار داشت: شهدا و شهيد بابانظر يك فرد نيستند، بلكه يك فرهنگ هستند. توجه به فرهنگ شهادت، توجه به فرهنگ ولايت و امامت است، زيرا ايشان براي حفاظت از دين و مكتب شان به درجه رفيع شهادت رسيده اند. سردار شهيد محمدحسن نظرنژاد از فرماندهان سپاه خراسان در سال هاي دفاع مقدس بود، كه در سال 1357 در يكي از ماموريت ها در ارتفاعات كردستان به شهادت رسيد.

 



خدايي اعلام كرد پايان شهريورماه ثبت نام قبولي هاي كنكور كارشناسي ناپيوسته

معاون سازمان سنجش آموزش كشور جزئيات ثبت نام پذيرفته شدگان كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي را اعلام كرد.
ابراهيم خدايي، معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي، گفت: پذيرفته شدگان كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي بايد در روزهاي 27 تا 31 شهريورماه با در دست داشتن مدارك لازم و با توجه به كد رشته محل قبولي، به مركز آموزشي ذيربط مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه در آزمون كارداني به كارشناسي دانشگاه جامع علمي كاربردي حدود 50 هزار و 635 داوطلب پذيرش شده اند، افزود: پذيرفته شدگان رشته هاي نيمه متمركز كنكور كارشناسي ناپيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي بايد براي شركت در مصاحبه يا آزمون عملي در يكي از روزهاي 16 تا 19مردادماه با در دست داشتن مدارك لازم به مركز آموزشي ذيربط مراجعه كنند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور به فارس گفت: پذيرفته شدگان بايد توجه داشته باشند كه عدم مراجعه در روزهاي تعيين شده براي انجام مراحل نهايي گزينش به منزله انصراف قطعي از گزينش در رشته ذيربط تلقي خواهد شد.

 



براي نخستين بار در دنيا توليد الياف شارژر الكتريكي در اصفهان

محققان دانشگاه صنعتي اصفهان لباسي بافتند كه وسايل الكترونيكي همراه مانند تلفن همراه يا پخش كننده هاي موسيقي را شارژ مي كند.
معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا اعلام كرد: به همت پژوهشگران دانشكده نساجي اين دانشگاه، نخستين بار در دنيا نوعي نخ هيبريدي سيمي طراحي و توليد شده است كه با خاصيت الكترومغناطيسي خود و بدون نياز به منبع خارجي، جريان الكتريسيته توليد مي كند.
«داريوش سمناني» افزود: با استفاده از اين الياف مي توان تلفن همراه، پخش كننده هاي موسيقي، دستگاه هاي بي سيم، راداري و تجهيزات سيار پزشكي را شارژ كرد.
عضو هيأت علمي دانشكده نساجي دانشگاه صنعتي اصفهان تصريح كرد: اين دستاورد علمي با توليد انواع منسوجات هوشمند براي استفاده از قابليت تبديل حركات فيزيكي اندام بدن به جريان الكتريسيته مي تواند برق مصرفي مورد نياز براي دستگاه هاي الكترونيكي همراه را تأمين كند.
به گفته وي، با تحقيقات صورت گرفته مشخص شد كه امكان بهبود شرايط نمونه ساخته شده براي دستيابي به مقادير بالاتر جريان الكتريكي نيز در اين دانش فني وجود دارد.
سمناني گفت: اين دانش فناوري توسط جواد يكرنگ دانش آموخته كارشناسي ارشد دانشگاه صنعتي اصفهان پس از حدود سه سال پژوهش به دست آمده است.

 



سرتيپ علي فضلي پيشنهاد كرد
راه اندازي جبهه فرهنگي اسلامي براي مقابله با جنگ نرم دشمنان

فرمانده قرارگاه مركزي ستاد راهيان نور كشور گفت: براي مقابله با تهديدات و جنگ نرم دشمنان، بايد يك جبهه فرهنگي اسلامي راه اندازي شود.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «علي فضلي» شامگاه شنبه در همايش تجليل از عوامل اجرايي راهيان نور استان گيلان در اردوگاه سردار جنگل سپاه قدس گيلان در لنگرود به تذكرات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب طي دو دهه گذشته در خصوص تحركات فرهنگي دشمن عليه نظام اسلامي اشاره و اظهار كرد: معظم له در برهه هاي مختلف از اين تحركات با عناويني چون تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، ناتو فرهنگي و سرانجام با عنوان جنگ نرم نام برده اند.
وي خاطرنشان ساخت: سال گذشته حدود دو ميليون و 930 هزار نفر براي بازديد از مناطق جنگي كشور اعزام شدند كه در ميان آنها 20 هزار و 172روحاني وجود داشت كه به طور ميانگين هر 150 نفر به يك روحاني دسترسي داشتند.
وي اظهار داشت: سال گذشته 350 هزار نفر از فرهنگيان و دانش آموزان نيز به مناطق عملياتي اعزام شدند كه اين تعداد در سال جاري به حدود يك ميليون نفر افزايش يافته است.
فرمانده قرارگاه مركزي ستاد راهيان نور كشور زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهدا را ضروري دانست و ادامه داد: برنامه هاي مرتبط با اعزام زائران به اردوهاي راهيان نور، يك راه تأثيرگذار و ماندگار در جهت تداوم ارزش هاي انقلاب اسلامي است.

 



وزير كشور: دانشمندان و نخبگان حفاظت مي شوند

اراك- خبرنگاركيهان:
وزير كشور در اراك گفت: در صورت موافقت مجلس تعداد نمايندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر افزايش مي يابد.
مصطفي محمدنجار در سفر يك روزه خود به اراك در جمع خبرنگاران افزود: براساس اصل 64 قانون اساسي، وزارت كشور مي تواند هر 10 سال يك بار پيشنهاد افزايش 20 نماينده را به مجلس ارائه دهد كه امسال اين پيشنهاد در دولت و مجلس مطرح شده است كه در صورت موافقت مجلس تعداد نمايندگان از 290 كنوني به 310 نفر افزايش مي يابد.
وي گفت: با بررسي هاي انجام شده و اقدامات كارشناسي صورت گرفته در يك سال اخير شرايط تمام 31 استان كشور مورد ارزيابي قرار گرفته است كه در نهايت 20 استان از لحاظ رشد جغرافيايي و تقسيمات كشوري حائز شرايط شناخته شدند.
وزير كشور در بخش ديگري از سخنان خود از برنامه ويژه براي حفاظت از نخبگان و دانشمندان كشور خبر داد و گفت: دشمنان با ترور دانشمندان و نخبگان نمي توانند ضربه اي به كشور وارد كنند.
نجار با اشاره به موفقيت نيروي انتظامي در ايجاد امنيت داخلي و تحقق نظم در داخل طي دو سال اخير گفت: نيروي انتظامي در سركوب و برخورد با اشرار و اوباش و مقابله با جنگ نرم دشمنان موفقيت هاي بزرگي به دست آورده است و پليس امروز ايران، روزآمد و بومي بوده و مقتدر و كارآمد است.
«نجار» روز يكشنبه در مراسم صبحگاه نيروهاي انتظامي استان مركزي در اراك افزود: همه بايد قدردان نظام ولايي بوده و براي حفظ و تقويت جايگاه رفيع ولايت فقيه تلاش كنيم.
وزير كشور در اين سفر ساختمان جديد ستاد نيروي انتظامي استان مركزي را افتتاح كرد. اين ساختمان در زميني به مساحت يكصد هزار مترمربع و زيربناي 10 هزارمترمربع و صرف 8 ميليارد تومان اعتبار در مدت 5 سال احداث شده است.

 



از سوي كميته امداد سفره هاي اطعام براي 4 ميليون نيازمند و مددجو گسترده مي شود

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: همزمان با شروع ماه مبارك رمضان، با همكاري خيرين و كميته امداد، سفره هاي اطعام در سراسر كشور براي 4 ميليون و 500 هزار نيازمند، مددجو و محروم گسترده مي شود.
سعيد ستاري با اشاره به اينكه از نخستين روز از ماه مبارك رمضان با همكاري خيرين و امداد به 3 روش به نيازمندان و محرومان كمك خواهد شد، افزود: ارسال موادغذايي گرم ، خام و گستراندن سفره هاي اطعام از جمله 3 روش در نظر گرفته شده است.
وي تصريح كرد: سال گذشته حدود 4 ميليون و 200 هزار نفر از طرح هاي افطاري امداد در ماه مبارك رمضان استفاده كردند كه اين تعداد امسال به 4 ميليون و 500 هزار نفر افزايش يافته است.
ستاري به فارس گفت: اعتباري كه امسال براي برگزاري طرح سفرهاي اطعام براي نيازمندان و محرومان در نظر گرفته شده است 15 ميليارد تومان است به طوري كه براساس برنامه ريزي صورت گرفته، همه افراد تحت پوشش براي يكبار هم كه شده از طرح سفرهاي اطعام بهره خواهند برد.

 



با مشاركت يك كنسرسيوم اروپايي
عمليات اجرايي قطار سريع السير اصفهان- تهران از سر گرفته مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
با اجراي پروژه قطار سريع السير اصفهان- تهران زمان سفر از اصفهان به تهران به 90 دقيقه مي رسد.
در صورت ابلاغ رئيس جمهور و براي نخستين بار با مشاركت يك كنسرسيوم اروپايي و سرمايه گذاري بخش خصوصي، عمليات اجرايي قطار سريع السير اصفهان- تهران از سر گرفته مي شود.
با گذشت چند سال از ميخ كوبي عمليات اجرايي پروژه قطار سريع السير اصفهان به تهران و با توجه به حرف و حديث هاي فراوان بر سر راه عبور اين قطار از دو مسير اصفهان- كاشان، قم به تهران و مسير اصفهان- دليجان، قم به تهران مقرر شده است تا اين پروژه از مسير دليجان- قم به تهران اجرايي شود. اين در حالي بود كه ميخ كوبي كاشان به همت اداره راه و ترابري براساس نظريه كارشناسان وقت صورت گرفته بود.
اين پروژه كه به دلايل مختلفي از جمله مسائل مالي در هيئت دولت معطل مانده بود با پذيرش اصفهان براي برگزاري اجلاس كشورهاي غيرمتعهدها در آبانماه 91، به عنوان يكي از ضروريات در برنامه هاي دولت بشمار آمد.
در تابستان سال گذشته براي نخستين بار درخواست ورود قطارهاي سريع السير توسط يك كنسرسيوم بخش خصوصي به وزارت راه اعلام شد و اين درخواست در اوايل سال جاري در قالب يك تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازي و شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور تهيه و به امضا رسيد.
دولت كه خود حامي اجراي اين پروژه است از سال 86 تاكنون بالغ بر 200 ميليارد تومان براي اجراي عمليات زيرسازي اختصاص داده است كه تاكنون 80درصد اين اعتبار محقق شده است.
با ورود بخش خصوصي و سرمايه گذاري در اين پروژه بالغ بر 4/8 ميليارد يورو معادل 120 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح در نظر گرفته شده است.
قطار سريع السير اصفهان- تهران 250 كيلومتر در ساعت سرعت دارد و از انرژي خورشيدي استفاده مي كند.
يك منبع آگاه در اين زمينه اعلام كرد قطار سريع السير اصفهان- تهران در ابتدا با 4 قطار كه هر يك 6 تا 8 واگن خواهند داشت اقدام به انتقال مسافران خواهند كرد كه در صورت نياز قابل توسعه است.

 



جانباز 70 درصد نيشابوري به خيل همرزمان شهيدش پيوست

غلامعلي محيطي جانباز 70درصد نيشابور، سرانجام پس از تحمل سال ها رنج و مشقت، شنبه شب به خيل شهيدان پيوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از نيشابور، موسي سليماني ظهر ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسيجي غلامعلي محيطي جانباز 70درصد در منطقه عملياتي والفجر3 به تاريخ 9/5/62 بر اثر اصابت تركش خمپاره و موج انفجار به درجه رفيع جانبازي نايل آمد.
سليماني ادامه داد: اين شهيد كه متولد سال 1335 است سرانجام پس از تحمل سال ها رنج و مشقت، شنبه شب به خيل شهيدان پيوست.
وي با بيان اينكه اين شهيد داراي شغل آزاد بوده است، اضافه كرد: از وي چهار فرزند پسر كه دو نفر ايشان روحاني هستند، به يادگار مانده است.
مدير بنياد شهيد و امور ايثارگران نيشابور افزود: مراسم تشييع شهيد محيطي امروز ساعت 9 صبح از مسجد صاحب الزمان(عج) در خيابان امام خميني(ره) تا مسجد جامع نيشابور بر دوش هم سنگران و مردم قدرشناس برگزار مي شود.
وي يادآور شد: محل دفن شهيد، گلزار شهداي بهشت فضل خواهد بود.

 



مديركل انتقال خون گيلان: شاخص اهداي خون در ايران بالاتر از آسياست

رشت - خبرنگار كيهان:
شاخص اهداي خون در ايران بالاتر از آسيا

 



معاون اول قوه قضاييه: ايجاد يأس در مردم خلاف امنيت ملي است

همدان- خبرنگاركيهان:
هر حركتي كه به يأس و نااميدي مردم بيانجامد خلاف امنيت ملي است.
معاون اول قوه قضاييه با بيان مطلب فوق در مراسم توديع و معارفه رئيس كل دادگستري استان همدان گفت: گره گشايي، رفع مشكل مردم و رفع محروميت از چهره مردم بسيار ارزشمند است و زمينه افزايش اعتماد عمومي به كارآمدي نظام را فراهم مي كند و كارآمدي نظام نيز نقش مهمي در افزايش امنيت عمومي دارد.
سيدابراهيم رئيسي افزود: هر حركتي كه به افزايش اميد مردم كمك كند در ارتقاي امنيت موثر است بنابراين همه مسئولان نقش بسيار مهمي در اين زمينه دارند.
وي رسيدگي سريع و دقيق به پرونده ها را از رويكردهاي مهم قوه قضاييه برشمرد و گفت: رسيدگي سريع و دقيق به پرونده ها به طور عموم و به ويژه پرونده هايي كه قلوب و احساسات مردم را جريحه دار كرده است از رويكردهاي اساسي دستگاه قضا است.
معاون قوه قضاييه از توطئه و ايجاد ناامني در كشور پرده برداشت و گفت: دشمن به دنبال توطئه و ايجاد ناامني در اقصي نقاط كشور است و امروز دشمن با توليد مواد مخدر صنعتي و با حمايت هاي غرب سعي در فروپاشي جامعه اسلامي را دارد.
رئيسي با تاكيد بر اقتدار قوه قضاييه در برخورد با ناامني ها گفت: دستگاه قضايي مصمم است اين كشور را كه كشوري امن است همچنان امن نگه دارد و هركس كه بخواهد كشور را ناامن كند اجازه نفس كشيدن هم به او نخواهد داد.
در پايان مراسم با اهداي لوحي از خدمات نصرت الله اعتماد مديركل سابق دادگستري همدان تقدير به عمل آمد و حكم جديد محمدرضا مترقب مديركل جديد به وي تقديم شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14