(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988

حديث دشت عشق
قرعه كشي و برنامه ديدارهاي مقدماتي جام جهاني در آسيا شروع آسان با اندونزي در آزادي
طالبي زرين كمر طلايي شد دست 3 ملي پوش به مدال نرسيد
آغاز رقابت هاي واليبال جوانان جهان جوانان ايران به دنبال دومين مدال جهاني
حقوق ويژه كميته المپيك به مربيان ملي
مهماندوست ، بنا ، محمدي و باقري در ليست پنج ميليوني ها
كشتي جام زيلكوفسكي - لهستان گودرزي طلا گرفت و ملي پوش شد
پلمب دو باشگاه و تذكر به 6 باشگاه ديگر ازسوي فدراسيون پزشكي ورزشي
نوبت به فوتبالي ها هم خواهد رسيد
حقوق ماهيانه 200 هزار دلار براي حدادي
دعوت رسمي كميته بين المللي المپيك از ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي حريفان پيكان
در مسابقات واليبال باشگاه هاي جهان



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيد مجتبي شهشهان»
شهادت يار مي شناسد نه ديار
اخلاقي ستوده و اخلاص پسنديده، تواضعي بالا و وقاري زيبا، سخن گفتني آرام، ساده زيستي مثال زدني و خصايصي كه به گفته دوستانش انسان را به ياد خطبه همام امام اميرالمؤمنين (ع) مي اندازد و اين ها همه صفاتي بود كه او را پله پله تا ملاقات خدا پيش مي برد. پس از آنكه درمدرسه علميه درب كوشك به تحصيل علوم ديني مشغول شد، نمي توانست خود را بي بهره از ثواب مجاهدان راه حق ببيند و چنين شد كه عازم جبهه هاي نور عليه ظلمت گرديد و در ميان ملكوتيان جبهه به رزم با دشمن بعثي پرداخت. شهيد شهشهان با عناوين نيروي رزمي تبليغي و امدادگر درعمليات فتح آفرين فتح المبين شركت نمود و آخرين صفحه زندگي پربار خويش را در تپه هاي عين خوش ورق زد، چرا كه فهميده بود شهادت يار مي شناسد و نه ديار! طلبه بسيجي شهيد «سيد مجتبي شهشان»، سال 1342 دراصفهان متولد شد و در 2/1/1361 درعمليات فتح المبين به شهادت رسيد.

 



قرعه كشي و برنامه ديدارهاي مقدماتي جام جهاني در آسيا شروع آسان با اندونزي در آزادي

سرويس ورزشي-
گروه بندي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 شنبه شب در برزيل انجام شد و تيم ملي فوتبال كشورمان با تيم هاي قطر، بحرين و اندونزي همگروه شد.
مراسم قرعه كشي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل شنبه شب در ماريناي ريودوژانيرو برزيل برگزار شد كه طبق قرعه كشي انجام شده در منطقه آسيا 20 تيم حاضر در اين رقابت ها به 5 گروه 4 تيمي تقسيم شده و حريفان خود را شناختند.
اين گروه بندي به شرح زير است:
¤ گروه اول: چين- اردن- عراق- سنگاپور
¤ گروه دوم: كره جنوبي- كويت- امارات- لبنان
¤ گروه سوم: ژاپن- ازبكستان- سوريه- كره شمالي
¤ گروه چهارم: استراليا- عربستان- عمان- تايلند
¤ گروه پنجم: ايران- قطر- بحرين- اندونزي
به اين ترتيب به نظر مي رسد با حضور 3 تيم مدعي در گروه سوم بايد اين گروه را گروه مرگ رقابت هاي مرحله اول گروهي مقدماتي جام جهاني نامگذاري كرد، هر چند كه گروه چهارم هم با وجود دو تيم مدعي گروه آساني نخواهد بود. اين مراسم در حضور كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان برگزار شد و نكته جالب اينكه نام كشورمان به عنوان آخرين گوي از گلدان قرعه كشي خارج شد.
ايران در گروه آسان
پس از مشخص شدن حريفان ايران در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني بسياري از كارشناسان در اظهار نظرات خود مدعي شدند كه ايران در گروه آساني قرار گرفته و قاعدتاً نبايد مشكل چنداني براي صعود به مرحله دوم مسابقات داشته باشد. مقايسه گروهي كه تيم ملي كشورمان در آن قرار گرفته با گروه هاي ديگر گواه اين ادعاست.
برنامه كامل بازي ها
برنامه كامل مرحله اول گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا كه در 6 هفته برگزار مي شود به شرح زير است:
برنامه رقابت هاي ايران در گروه پنجم، ساير ديدارهاي 4 گروه ديگر نيز طي همين روزها برگزار خواهد شد.
11 شهريور:
هفته اول
¤ ايران.................. اندونزي
¤ بحرين .................... قطر
15 شهريور:
هفته دوم
¤ قطر...................... ايران
¤ اندونزي................ بحرين
19 مهر:
هفته سوم
¤ ايران.................... بحرين
¤ اندونزي................... قطر
20 آبان:
هفته چهارم
¤ بحرين.................... ايران
¤ قطر................... اندونزي
24 آبان:
هفته پنجم
¤ اندونزي................. ايران
¤ قطر.................... بحرين
10 اسفند:
هفته ششم
¤ ايران..................... قطر
¤ بحرين .............. اندونزي
در مرحله اول گروهي 20 تيم برتر در پنج گروه چهار تيمي به مصاف هم مي روند تا از هر گروه 2 تيم به مرحله پاياني انتخابي جام جهاني كه در 2 گروه 5 تيمي برگزار مي شود، صعود كنند. در مرحله پاياني نيز 2 تيم اول هر گروه به صورت مستقيم به جام جهاني صعود و تيم هاي سوم در بازي پلي آف مقابل هم قرار مي گيرند تا نماينده آسيا براي ديدار با نماينده قاره اي ديگر در بازي پلي آف مشخص شود.
كي روش: مهمترين كار
اين است كه تمركز كنيم
كارلوس كي روش سرمربي پرتغالي تيم فوتبال ايران گفت با تمركز مي توان به دور بعدي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل راه پيدا كرد. فكر مي كنم در آسيا دو گروه مشكل دارد اما اين چه اهميتي دارد. آنچه مهم است اين است كه ما روي گروه خود تمركز كنيم.

 



طالبي زرين كمر طلايي شد دست 3 ملي پوش به مدال نرسيد

رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان در روز نخست تنها با يك مدال طلاي طالبي زرين كمر براي تيم ايران به پايان رسيد.
در روز اول اين رقابتها كه در سالن مركزي ورزش شهر بخارست آغاز شده است از 5 نماينده كشورمان تنها حامد طالبي زرين كمر در وزن 96 كيلوگرم صاحب مدال طلا شد.
بر اين اساس اين كشتي گير مازندراني پس از چهار پيروزي مقابل كشتي گيراني قدرتمند مانند حريف روس و گرجستاني در كشتي فينال نيز كاري كارستان كرد و در حالي كه در هر دو تايم كلينچ به نفع حريف گرجستاني وي بود در تايم دوم حريف را تسليم خود كرد و در تايم سوم و پاياني نيز اين حريف را براحتي شكست داد.
همچنين امير شريعتي عدل در وزن 74 كيلوگرم با ارائه كشتي هاي تدافعي نتوانست از قرعه خوب خود استفاده كند و پس از شكست مقابل حريف تركيه اي در ديدار رده بندي مدال را تقديم حريف آذربايجاني كرد. عليرضا حاتمي در وزن 50 كيلوگرم و بهنام احسان پور در وزن 60 كيلوگرم نيز نتوانستند در اين مسابقات صاحب مدالي شوند البته مربيان تيم ايران معتقدند در كشتي احسان پور با حريف تركيه اي ناداوري صورت گرفته است.
روسيه، آذربايجان، تركيه، بلغارستان، ايران، مولداوي و گرجستان به ترتيب با 34، 30، 27، 26، 19، 17 و 13 امتياز در پايان روز اول اين رقابتها در جايگاه هاي اول تا هفتم قرار دارند.تيم كشتي آزاد جوانان ايران سال گذشته در مجارستان با كسب 2 مدال برنز پنجم شد.

 



آغاز رقابت هاي واليبال جوانان جهان جوانان ايران به دنبال دومين مدال جهاني

شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان كه از امروز آغاز مي شود، اولين و آخرين فرصت براي جوانان ايراني است تا بتوانند سقوط دو سال پيش را جبران كرده و واليبال ايران را در اين رده سني دوباره صاحب مدال كنند.
ايران به عنوان نايب قهرمان آسيا در مسابقات واليبال قهرماني جوانان شركت مي كند، چون اين تيم در فينال آسيايي مقابل ژاپن شكست خورد و از قهرماني دوباره بازماند اگرچه همين تيم سه سال پيش در رده سني نوجوانان و در سريلانكا قهرمان شد و با طلاي آسيايي جواز حضور در مسابقات 2009 نوجوانان جهان را به دست آورد. در هر صورت تيمي كه دو سال پيش در رقابت هاي جهاني نوجوانان يك پله سقوط كرد و نايب قهرمان شد و پس از آن در رقابت هاي جوانان آسيا هم نتوانست از عنوان قهرماني دفاع كند و به نايب قهرماني بسنده كرد حالا مأمور جبران سقوطي است كه در دوره گذشته پيكارهاي جوانان جهان گريبانگير ايران شد.
دوره پيشين مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان در «پونه» (پونا) هند برگزار شد. ايران براي ارتقاي مدال برنز خود كه در سال 2007 و در كازابلانكا مراكش به دست آمد راهي هند شد اما در پايان اين مسابقات به پايين ترين رده ممكن نسبت به دوره پيشين رقابت هاي جهاني اكتفا كرد. تيم واليبال جوانان در مسابقات 1997 بحرين و 2003 تهران به عنوان هاي نهمي و ششمي بسنده كرد و در دوره پيشين هم به رده هفتم سقوط كرد و حالا تيم اعزامي امسال مأموريت گرفته تا نزول دو سال پيش را جبران كرده و به بهترين جايگاه ممكن راه يابد.
تنها مدال واليبال جوانان ايران از مسابقات قهرماني جهان در رقابت هاي 2007 مراكش و به رنگ برنز به دست آمد. اگر بازيكنان اعزامي به برزيل مدال آور به ايران باز گردند كه هيچ، در غير اين اكثر آنها نمي توانند عضويتي در تيم جوانان داشته باشند. اين روزها آخرين روزهاي جواني كردن براي شاگردان ست كوويچ است كه مأمور به جبران سقوط هستند اما سرمربي آنها قولي بابت قهرماني و حتي مدال آوري نداده است.
شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان 10 تا 19 مردادماه در ريودوژانيرو برزيل برگزار مي شود. تيم ايران در گروه D اين رقابت ها با صربستان، كانادا و بلژيك همگروه است.

 



حقوق ويژه كميته المپيك به مربيان ملي
مهماندوست ، بنا ، محمدي و باقري در ليست پنج ميليوني ها

كميته ملي المپيك در راستاي برطرف كردن دغدغه هاي مربيان ويژه، هفته آينده كمك مالي خود را به حساب آن ها واريز مي كند.
چندي پيش اعضاي هيأت اجرايي كميته ملي المپيك تصويب كردند كه براي رفع دغدغه هاي مالي و حمايت هر چه بيشتر از مربيان بزرگ ايراني تا بازي هاي المپيك لندن، حقوق ماهانه 3 تا 5 ميليون توماني براي آن ها در نظر مي گيرند تا هم آن ها تمركز بيشتري روي اردوهاي تيم ملي داشته باشند و هم تدبير خوبي براي پاسخ به اعتراضات برخي از آن ها نسبت به وضعيت معيشتي شان انديشيده شده باشد، چرا كه اين مربيان بزرگ بارها به تصميم مسئولان ورزشي در پرداخت پاداش اعتراض داشتند و فكر مي كردند كه سهم بيشتري در مدال آوري ملي پوشان داشتند و حق آن ها تمام و كمال پرداخت نمي شود. براين اساس، طبق مصوبه هيأت اجرايي قرار است، ظرف هفته آينده، حقوق چهار ماه معوق اين مربيان از فروردين سال 90 به حسابشان واريز شود.
مبالغ در نظر گرفته شده براي مربيان ويژه به شرح زير است:
رضا مهماندوست، محمد بنا، غلام محمدي و كورش باقري 5 ميليون تومان.
محسن كاوه، كمك مربي تيم ملي كشتي آزاد 5/3 ميليون تومان.
مجيد افلاكي و بيژن مقانلو از تكواندو، جمشيد خيرآبادي، ايرج اسفندياري فرد، حميدرضا اسماعيلي نژاد و رسول جزيني از كشتي فرنگي و مهربان، امير توكلي و ميرعمادي از كشتي آزاد، سه ميليون تومان.

 



كشتي جام زيلكوفسكي - لهستان گودرزي طلا گرفت و ملي پوش شد

روز نخست رقابت هاي كشتي جام زيلكوفسكي لهستان با كسب يك مدال طلا و دو مدال برنز تيم منتخب كشتي آزاد ايران به پايان رسيد.
جام زيلكوفسكي لهستان از روز شنبه و با شركت تيم هاي قدرتمندي نظير ايران و روسيه در شهر پوزنان لهستان آغاز شده است. بر اين اساس در روز اول اين رقابت ها عليرضا گودرزي كشتي گير وزن 84 كيلوگرم با شكست دادن احسان اميني و جمال ميرزايي ديگر نمايندگان ايران در اين رقابت ها و كسب مدال طلا اين مسابقات يك گام به كسب دو بنده تيم ملي در رقابت هاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك نزديك شد.
فرزاد جعفري در وزن 55 كيلوگرم و احسان اميني در وزن 84 كيلوگرم نيز در روز نخست اين مسابقات صاحب مدال برنز شدند. اميني با شكست ميرزايي صاحب مدال برنز شد و محمدزاده و يگانه جعفري نيز نتوانستند صاحب مدالي شوند.

 



پلمب دو باشگاه و تذكر به 6 باشگاه ديگر ازسوي فدراسيون پزشكي ورزشي
نوبت به فوتبالي ها هم خواهد رسيد

رئيس فدراسيون پزشكي - ورزشي از طرح نظارت بر باشگاه ها به منظور جلوگيري از استفاده مكمل هاي غيرمجاز خبرداد.
لطفعلي پور كاظمي اظهار كرد: به منظور پيشگيري از خطرات احتمالي عوارض مكمل ها طرحي براي نظارت بر تمام باشگاه ها و مجموعه ها شروع شده كه با همكاري سازمان تربيت بدني، حراست سازمان تربيت بدني و ادارات كل استان ها در حال انجام است.وي افزود: اين طرح از 15 روز پيش آغاز شد كه در مجموع افسران فدراسيون پزشكي ورزشي از 103 باشگاه بازرسي كرده اند كه 15 باشگاه در تهران و 88 باشگاه در استان هاي ديگر بوده است. در مجموع اين بازرسي ها دو باشگاه متخلف در استان هاي تهران و مازندران پلمب شدند و به 6 باشگاه هم تذكر داده شد.رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي ادامه داد: اين طرح نظارت بر باشگاه ها بر فوتبال هم خواهد رسيد و آن ها هم در امان نيستند، چرا كه آن ها هم يك باشگاه به حساب مي آيند. شايد در دور دوم و سوم بازرسي ها به نام هاي بزرگي هم برسيم.

 



حقوق ماهيانه 200 هزار دلار براي حدادي

بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس گريزليز به احتمال فراوان به تيم «فوشان در اليونز» چين خواهد پيوست.
حدادي در سال 2008 با انعقاد قراردادي سه ساله - با گزينه تمديد براي سال چهارم - به ارزش 8/4 ميليون دلار به ممفيس گريزليز پيوست با اين حال چندان نتوانست در تركيب ثابت اين تيم قرار بگيرد كه اين موضوع همواره نارضايتي اين ملي پوش ايراني را به همراه داشته است. حدادي چنانچه قبول كند كه به فوشان بپيوندد همبازي «استفان ماربوري» آمريكايي در اين تيم خواهد شد. اين دو، تنها بازيكنان غيرچيني فوشان در اليونز خواهند بود. پايه گزارش «اس بي نيشن»، حامد حدادي در صورت پيوستن به تيم بسكتبال فوشان حقوق ماهيانه 200 هزار دلار دريافت خواهد كرد. با حضور حدادي و ماربوري در فوشان، انتظار مي رود كه اين تيم به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ بسكتبال چين دست پيدا كند.

 



دعوت رسمي كميته بين المللي المپيك از ايران

«ژاگ روگ»، رئيس كميته بين المللي المپيك با ارسال دعوت نامه اي به طور رسمي از ايران براي حضور در سي امين دوره بازي هاي تابستاني المپيك دعوت كرد.
دعوت نامه حضور در بازي هاي المپيك تابستاني 2012 لندن همزمان با ايران براي ديگر كشورهاي دنيا نيز ارسال شده است. در متن دعوت نامه ارسالي براي ايران آمده است: «كميته بين المللي با رضايت مندي حضور كميته ملي المپيك ايران را در سي امين دوره بازي هاي المپيك كه از تاريخ 27 جولاي تا 12 اگوست 2012 در لندن انگليس برگزار مي شود، تاييد مي نمايد.» رئيس كميته بين المللي المپيك در مراسمي كه به مناسبت يك سال مانده تا المپيك 2012 در لندن برگزار شد بصورت رسمي از كميته هاي ملي المپيك 202 كشور جهان و ورزشكاران شان دعوت كرد تا در المپيك 2012 حضور داشته باشند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

11 شهريور پايان مهلت براي رفع نواقص ورزشگاه ها
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ با اشاره به اينكه قرار است تا 11 شهريور همه نواقص ورزشگاه ها برطرف شود گفت: بر اساس الزامات AFC بايد نواقص ورزشگاه ها برطرف شود و ترازنامه مالي باشگاه ها به صورت شفاف به AFC ارائه شود. اصرار براي رعايت سقف قرارداد اين است كه هر چه سريع تر باشگاه ها در راستاي درآمدزايي بر اساس معيار AFC، درآمدشان بيشتر از هزينه باشد.
دايي: دوست ندارم برخي آقايان اسم من را بياورند
سرمربي پيشين تيم فوتبال پيروزي گفت: اصلا و ابدا دوست ندارم برخي آقايان در نشست مطبوعاتي خود اسم من را بياورند.علي دايي در خصوص اظهارات حبيب كاشاني در نشست مطبوعاتي روز شنبه باشگاه پيروزي افزود:اول بايد به آقايان بگويم اصلا و ابدا دوست ندارم برخي آقايان در نشست مطبوعاتي خود اسم من را بياورند. اين يادشان باشد. من نگفتم نمي آيم، مردم همه چيز را مي دانند. من گفتم فقط با هيئت مديره و مديرعامل قانوني كار مي كنم. شايد آقايان خيال كرده اند مدير عامل قانوني پيروزي هستند.
تيم ملي بدون بازي تداركاتي به مصاف اندونزي مي رود
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان تاكيد كرد، اين تيم به دليل فشرده بودن برنامه مسابقات ليگ برتر بدون بازي تداركاتي به ديدار اندونزي در مرحله انتخابي جام جهاني 2014 مي رود. عباس ترابيان ضمن بيان اين مطلب افزود: برنامه مسابقات ليگ برتر آنقدر فشرده است كه زمان براي برگزاري ديدار تداركاتي نداريم و بدون بازي دوستانه به مصاف اندونزي مي رويم.وي همچنين از آغاز تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان از سوم شهريورماه خبر داد.
اسپانيا و فرانسه در دشوارترين گروه
قرعه كشي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره اروپا برگزار شد و 53 تيم حاضر در اين مسابقات در 9 گروه تقسيم شدند. گروه بندي اين مسابقات به شرح زير است:
گروه A : كرواسي، صربستان، بلژيك، اسكاتلند، مقدونيه و ولز
گروه B : ايتاليا، دانمارك، جمهوري چك، بلغارستان، ارمنستان و مالت
گروه C : آلمان، سوئد، ايرلند، اتريش، جزاير فارو و قزاقستان
گروه D : هلند، تركيه، مجارستان، روماني، استوني و آندورا
گروه E : نروژ، اسلووني، سوئيس، آلباني، قبرس و ايسلند
گروه F : پرتغال، روسيه، رژيم اشغالگر قدس، ايرلند شمالي، آذربايجان و لوكزامبورگ
گروه G : يونان، اسلواكي، بوسني و هرزگوين، ليتواني، لتوني و ليتخن اشتاين
گروه H : انگليس، مونته نگرو، اوكراين، لهستان، مولداوي و سن مارينو
گروه I : اسپانيا، فرانسه، بلاروس، گرجستان و فنلاند
از بين اين 53 تيم، تيم هاي برتر گروه هاي مختلف بصورت مستقيم به مرحله نهايي جام جهاني 2014 صعود مي كنند. هشت تيم برتر كه عناوين دوم را در گروه هاي خود بدست آورده اند براي كسب چهار سهميه باقي مانده اروپا در مرحله پلي آف با هم رقابت خواهند كرد.
اعتراض به رايزني مديران تراكتورسازي براي تخفيف محروميت
رئيس كميته استيناف فدراسيون فوتبال گفت: مرجع اجرايي براي تخفيف محروميت هواداران تراكتورسازي نمي تواند به مرجع قضايي دستوري دهد. عليرضا صالحي در مورد تلاش هاي باشگاه تراكتورسازي براي بخشش دو جلسه اي محروميت هواداران خود و نامه نماينده اين شهر در مجلس شوراي اسلامي و ارسال نامه از سوي سرپرست وزارت ورزش اظهار داشت: تا اين لحظه نامه اي از وزارت ورزش به دست ما نرسيده است. در بحث قضايي اصلا دستور دادن معنايي ندارد و يك مرجع اجرايي به مرجع قضايي نمي تواند دستور بدهد.

 



معرفي حريفان پيكان
در مسابقات واليبال باشگاه هاي جهان

تيم واليبال پيكان در مرحله مقدماتي مسابقات قهرماني باشگاه هاي جهان با حريفاني از لهستان، كانادا و روسيه ديدار مي كند.
تيم واليبال پيكان شنبه شب با قهرماني در مسابقات باشگاه هاي آسيا به عنوان پنجمين تيم جواز حضور در پيكارهاي 2011 قهرماني باشگاه هاي جهان را به دست آورد.
مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان با حضور 7 تيم برتر جهان همراه با نماينده كشور ميزبان برگزار مي شود. «جاستر زبسكي» لهستان، «ترينيتي وسترن اسپارتانز «كانادا» و «زنيت كازان» روسيه، «ترنتينو» ايتاليا، العربي قطر، الاهلي مصر و پيكان ايران همراه با نماينده آمريكاي جنوبي از تيم هاي شركت كننده در اين رقابتها هستند. براساس گروه بندي اعلام شده از سوي مسئولان برگزار كننده اين دوره از رقابت ها تيم پيكان در گروه A با نمايندگان لهستان، كانادا و روسيه ديدار مي كند. پيكارهاي واليبال قهرماني باشگا هاي جهان 16 تا 22 مهرماه در دوحه قطر برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14