(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 13 مرداد 1390- شماره 19991

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا هم تسليم محاكمه شد (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني: محاكمه ديكتاتورهاي مصر و تونس راه امت اسلام را نشان مي دهد
فعالان سياسي اصولگرا: جبهه پايداري باعث تقويت وحدت اصولگرايان مي شود
كفن (گفت و شنود)
در پاسخ به محمدرضا خاتمي شجوني: حزب منحله مشاركت براي ضدانقلاب ، نجيب است
كيهان و خوانندگان
خاتمي را اطرافيانش مديريت مي كنند! (خبر ويژه)
نفوذي هاي اطلاعات چند نفرند 1 ، 2 ، 3... يا 104 نفر؟! (خبر ويژه)
گاز گرفتن هاي بيهوده آمريكا موجب بازتوزيع ثروت در ايران شد (خبر ويژه)
استقبال ويژه از نيروهاي آمريكايي در بغداد مثل بيروت! (خبر ويژه)
اين ويرانه اي كه مي بينيد قبلا و رشكسته بود! (خبر ويژه)



آمريكا هم تسليم محاكمه شد (يادداشت روز)

تن دادن غرب، رژيم هاي وابسته منطقه و هيات حاكمه نظامي مصر به محاكمه حسني مبارك و خانواده اش بسياري از حقايق درباره ماهيت و محتواي انقلاب مردم مصر را برملا كرد و راه را بر بعضي چون و چراها و ابهام پراكني ها راجع به مقصد و مقصود مصري ها و ساير مردم مسلمان عرب منطقه بست. پيش از اين غرب با تاكيد بر جنبه هاي «رفرمي» با اصرار وانمود مي كرد كه مردم صرفا از طولاني شدن دوره حكومت امثال حسني مبارك و تبديل شدن رژيم هاي جمهوري به رژيم هاي فردي ناراحتند و اين ارتباطي با نوع رابطه اين حكومت ها با غرب و يا با مردم خود ندارد. رژيم هاي وابسته اي نظير عربستان سعودي و اردن هم وانمود مي كردند كه انقلاب مردم عرب تلاشي براي بهينه سازي ساختارهاي گذشته و رفع بعضي از زنگارها از آن است نه اينكه ارزش ها- و به عبارت دقيق تر ويژگي ها- ي آن را انكار نمايد. از اين رو اين كشورها روي مطلوب بودن چهره هايي نظير عمروموسي و محمد البرادعي در مصر، محمد الغنوشي در تونس، شاهزاده سلمان بن خليفه در بحرين و محسن صالح الاحمر در يمن تاكيد مي كردند ولي محاكمه حسني مبارك اين انگاره ها را باطل نمود، در اين خصوص نكاتي وجود دارد:
1-محاكمه حسني مبارك به هر جرم و دليلي كه صورت گيرد به هرحال محاكمه فرد و حكومتي است كه از سال 1354ش بدون چون و چرا در خدمت سياست هاي غرب و رژيم صهيونيستي بوده است. رژيم مصر در فاصله 1354 تا 1389 خدمت به جبهه غرب را تا آنجا خالصانه! دنبال كرد كه يك مقام رژيم غاصب تل آويو اين رژيم را صهيونيست تر از اسرائيل خواند و وجود امثال حسني مبارك و عمر سليمان را مهمترين تضمين بقاي رژيم صهيونيستي دانست.
محاكمه حسني مبارك بدون ترديد محاكمه حكومتي است كه منافع ملتش را قرباني منافع دشمنان اين ملت كرده است و البته داراي ابعادي سياسي، اقتصادي و امنيتي است دقيقا به همين دليل دو روز پيش يك تحليلگر ارشد رژيم غاصب اسرائيل اعلام كرد، با فروپاشي رژيم مبارك موقعيت منطقه اي اسرائيل به هيچ وجه قابل بازسازي نيست. اين محاكمه در واقع به رژيم هاي مشابه رژيم مبارك در منطقه مي گويد اتصال به غرب و خصومت ورزيدن با مردم مسلمان عاقبت وحشتناكي را براي سران وابسته به همراه مي آورد. محاكمه ديكتاتور وابسته مصر در قفس و به اتهام جنايت و فساد پايه هاي رواني حكومت هاي عربستان، اردن، مراكش و... را به لرزه انداخت و سران اين حكومت ها را از همين امروز براي انعقاد هر قراردادي با غرب دچار تأمل مي كند و اين يعني آغاز فروپاشي فوري غرب در منطقه آسياي غربي و شمال آفريقا.
2- حسني مبارك از اوايل دهه 1350- پس از مرگ جمال عبدالناصر- به نخست وزيري رسيد. او پيش از آن در دوره ناصر فرمانده نيروي هوايي بود. مصر در فاصله سالهاي 1327- زمان تاسيس رژيم صهيونيستي تا 1354 كه سادات به تل آويو رفت- برج ديده باني و اتاق فرماندهي جهان عرب در مواجهه با غرب و توسعه رژيم صهيونيستي بود اما از آنجا كه رهبري مصر از همه ظرفيت اين كشور و بخصوص ظرفيت نيروهاي اسلامگرا استفاده نكرد، نتوانست در برابر جبهه غرب مقاومت كند و پس از شكست در جنگ 1967عملا به انفعال رفت تا اينكه سادات تصميم گرفت درگيري مصر و غرب را براي هميشه خاتمه دهد لذا جنگ سري 1973 را طراحي كرد و موفق شد صحراي «سينا» و منطقه «تابا» را از اشغال نظامي اسرائيل آزاد كند ولي به زودي نظاميانش را از اين دو منطقه خارج كرد و همه چيز را به مذاكره دوجانبه محول نمود! از اين مقطع رژيم مصر به مهمترين نقطه كانوني غرب و رژيم صهيونيستي در منطقه عربي تبديل گرديد. فهمي هويدي محقق سرشناس مصري به درستي مي گويد بقاي رژيم صهيونيستي در سه دهه اخير و مقاومت آن در برابر موج اسلامگرايي مرهون خدمات ويژه دولت قاهره به تل آويو است.
محاكمه حسني مبارك، خانواده و وزير كشور او در واقع محاكمه تاريخي روندي است كه از 1354- زمان سفر سادات به تل آويو- شروع شده و تا 1389- در يك دوره 35 ساله- ادامه يافته است. اين محاكمه نشان داد كه اين دوره معكوس شده و به شديدترين وجه با واكنش مردم مواجه گرديده است.
3- محاكمه حسني مبارك و خانواده اش نشان داد كه آمريكا و اروپا نفوذ خود را در مصر- تقريبا- بطور كامل از دست داده اند. مبارك در حالي به دانشكده اي در قاهره براي محاكمه منتقل گرديد كه اولا شش ماه از كناره گيري اش سپري شده است و شش ماه كافي بود تا غضب مردم نسبت به يك حاكم وابسته تخليه شود كه نشد. ثانيا بيماري شديد مبارك بهانه خوبي بود تا آمريكا از نفوذ خودبراي تعليق و يا تعويق محاكمه مستبد وابسته مصر استفاده كند ولي موفق نشد و مبارك با حداكثر تحقير به محاكمه كشيده شد.اين در حالي است كه طي 6 ماه پس از سقوط مبارك، مقامات مختلف آمريكا حداكثر توان خود را براي جلوگيري از تحقير ديكتاتورهاي ساقط شده بكار بستند و فشارهاي شديدي به مقامات جديد اين كشورها وارد كردند. در طي اين مدت حداقل30 هيات ديپلماتيك آمريكايي و دهها هيات اروپايي به مصر آمدند و با شخصيت ها، احزاب و مراكز مختلف تماس گرفتند تا به قول خودشان روند با مدارا و روش مسالمت جويانه پيش برود كه اين خواسته اي حداقلي بود. وقتي همين مقدار هم اتفاق نيفتاد همه دريافتند كه از آن همه سلطه و نفوذ غرب در مصر- و در كشورهاي انقلابي ديگر- چيزي باقي نمانده است. از آن طرف محاكمه مبارك نشان داد كه نيروي جديدي وارد صحنه تحولات مصر شده كه هيچ چيز جلودار آن نيست و مي تواند بر نيروهاي دوره گذشته به راحتي غلبه كند.
4- از چند روز قبل از زمان آغاز محاكمه حسني مبارك، ارتش و نيروهاي امنيتي مصر بشدت با مردم در قاهره، اسكندريه و... درگير شدند و اين درگيري ديروز با آغاز محاكمه مبارك به اوج خود رسيد. اين درگيري بعضي از تحليل هايي كه مبتني بر نگاه مثبت به رفتار ارتش طي دوره انقلاب- 5 تا 22بهمن- بود را زير سؤال برد. بعضي از تحليل گران طي ماههاي اخير ادعا مي كردند كه يكي از اركان اصلي پيروزي مردم در مصر همراهي ارتش بوده و بعضي از اين ها حتي ادعا مي كردند برنده اصلي تحولات مصر ارتش بوده و نه مردم، بعضي هم تحليل مي كردند كه انقلاب مصر نشانه غلبه نيروهاي نظامي مصر تحت رهبري حسين طنطاوي بر نيروهاي امنيتي تحت رهبري عمر سليمان است به هر حال نارضايتي ارتش از محاكمه مبارك و درگيري هاي روزهاي منتهي به محاكمه مبارك به خوبي نشان داد كه هيچ كدام از اين تحليل ها درست نبوده اند. در واقع بايد گفت از آنجا كه 35 سال حكومت حسني مبارك بدون همراهي كامل ارتش اين كشور و دستگاه امنيتي آن ميسر نبوده است، محاكمه حسني مبارك و خانواده او هم به معناي محاكمه توأمان دستگاه سياسي، دستگاه نظامي و دستگاه امنيتي اين كشور مي باشد. واكنش خشن ارتش و كشته و زخمي كردن دهها شهروند مخالف مبارك نشان داد كه نظاميان مصري به همين درك رسيده اند. در عين حال اين نكته را هم بايد اضافه كرد كه ارتش در اين صحنه دچار يك «خطا»ي استراتژيك هم شد چرا كه جانبداري ارتش از مبارك براي او و ارتش نتيجه اي در بر نداشت و حال آنكه حمايت رسمي از خواست مردم مي توانست براي فرماندهان ارتش يك دستاورد به حساب آيد و البته خداوند هم كه مدبرالامور است حقايق را آشكار مي كند تا حق به حقدار برسد.
با توجه به مقابله ارتش با مردم از همين الان قابل پيش بيني است كه انقلاب مردم مصر به زودي از ارتش، شوراي عالي نظامي و دولت عصام شرف عبور مي كند. روزها و هفته هاي آينده براي ارتش مصر روزهاي انتخاب مي باشد، انتخاب بين مقابله با مردم و يا پيوستن به مردم. مي توان پيش بيني كرد كه شوراي عالي نظامي و فرماندهان ارشد به خواست مردم تن ندهند كما اينكه تاكنون بصورت مانع عمل كرده اند اما بدنه ارتش حتماً حكايت ديگري دارد. ارتش با اين وصف- دوگانگي راس و بدنه- دچار تشتت مي شود و به احتمال زياد تأثيرگذاري خود در مقابله با انقلاب مصر را از دست مي دهد.
5- غرب و رژيم صهيونيستي ديروز سوگمندانه محاكمه ديكتاتوري كه او را امين خود مي دانستند به نظاره نشستند و ناچار شدند بارها تصوير ديكتاتوري نزار و در قفس را از تلويزيون ها پخش كنند اين تصوير بخصوص براي دولت هايي مثل آمريكا، فرانسه و انگليس كه وانمود مي كردند سررشته تحولات را در دست دارند و از ميراث غرب در خاورميانه دفاع مي كنند، مفتضح كننده بود. حالا رقباي بين المللي آمريكا و تروئيكاي اروپايي همراه آن- يعني انگليس، فرانسه و آلمان- و نيز رقباي منطقه اي رژيم مبارك مي توانند «جهاني جديد» را به نظاره بنشينند جهاني كه در آن سيدحسن نصرالله در مواجهه با ارتش قوي اسرائيل پيروز شده و حسني مبارك در يك قفس به پاي ميز محاكمه كشيده مي شود غرب نه مي تواند مانع عزت نصرالله شود و نه مي تواند از ذلت مبارك جلوگيري كند. با اين وصف بايد به تحليل گراني نظير «گراهام فولر» حق داد كه مي گويد:«دوره تمدني غرب به پايان رسيده و دوره جديدي شروع شده كه در آن اسلام رشته امور را در دست دارد.»
در واقع صحنه محاكمه مبارك براي همه مخالفان سنتي و نو غرب يك فرصت بود طبعاً در اين ميان آن دسته از قدرت هاي بين المللي نظير روسيه، چين و هند كه منافع آنان آنچنان با غرب و به ويژه آمريكا گره نخورده است، مي توانند تصوير واقعي جهان آينده را كه در آن آمريكا قادر به حفظ موقعيت هاي خود نيست، نظاره كنند و وضعيت آينده خود را نه در اتاق هاي ديپلماسي رسمي بلكه در بستر ديپلماسي عمومي تنظيم نمايند. اين ديپلماسي عمومي يك مسير روشن دارد و آن تعامل با اسلام گرايي است. از رفتار ماههاي اخير روسيه و هند مي توان نشانه هايي از درك اين واقعيت را دريافت و راه زيادي نمانده تا همه كشورها وقوع تحول عمده در مناسبات بين المللي را درك نمايند.
6- محاكمه مبارك براي رژيم صهيونيستي بيش از همه دردآور و در واقع روز چهارشنبه براي اين رژيم به مثابه «عزاي ملي» بود مبارك اگرچه براي ملت مصر «اميل»- ديكتاتور- بود ولي براي رژيم غاصب اسرائيل «امين» بود و آنان به خوبي مي دانند كه با محاكمه مبارك ديگر رمقي در رژيم اردن و وابستگاني نظير محمود عباس باقي نمي ماند و از اين رو اسرائيل بايد خود را براي شرايط دشوارتر آينده آماده نمايد. به همين دليل بايد لرزه هاي شديد ناشي از محاكمه ديكتاتور وابسته مصر را در غرش هايي جستجو كرد كه اين رژيم بطور مصنوعي حواله مقاومت فلسطين در غزه و يا جنوب لبنان مي كند.
سعدالله زارعي

 



آيت الله آملي لاريجاني: محاكمه ديكتاتورهاي مصر و تونس راه امت اسلام را نشان مي دهد

رئيس قوه قضائيه تأكيد كرد، محاكمه ديكتاتورهاي مصر و تونس راه امت اسلامي را نشان مي دهد چرا كه حركت هاي انقلابي مردم در كشورهاي اسلامي حركتي نيست كه با خشونت طرف مقابل سركوب و ساكت شود.
آيت الله صادق آملي لاريجاني، حركت هاي مردمي در كشورهاي اسلامي را خودجوش و اسلامي دانست و گفت: اين حركت ها براساس ارزش هاي انساني و الهي است و كساني كه ارزيابي ديگري دارند از اين حركت ها، بايد ارزيابي خود را اصلاح و چشم و گوش خود را براي ديدن واقعيت ها باز كنند تا به خوبي ببينند كه اين مردم چه مي خواهند و چه الگويي در مقابل چشمانشان وجود دارد.
آيت الله لاريجاني افزود: حركت هاي انقلابي مردم در اين كشورها حركتي نيست كه با خشونت طرف مقابل سركوب و ساكت بشود و محاكمه ديكتاتورهاي مصر و تونس هم خودش مزيد بر اين علت مسلمين شده است و راه امت اسلام را نشان مي دهد.
رئيس قوه قضائيه به بحران هاي مالي اروپا و آمريكا اشاره كرد و گفت: به سبب بحران هاي مالي در آمريكا و اروپا، تظاهرات و اعتصاباتي در اروپا رخ داده و خصوصاً شاهد تظاهرات يهوديان در سرزمين هاي اشغالي هستيم كه همه اينها نويدبخش اين است كه حكومت هاي ظالم وجبار كه با زور و فريب و ظلم، خودشان را استوار نگه داشته بودند ديگر نمي توانند باقي باشند و اميدواريم كه به زودي اين كشورها هم به سرنوشتي كه همه ظالمان تاريخ داشته اند، دچار شوند.
آيت الله لاريجاني همچنين به اقدامات گروهك هاي تروريستي عليه ايران اشاره كرد و گفت: منافقين و گروهك پژاك متأسفانه در كشورهاي اروپايي جولان مي دهند و حركت مذبوحانه اي را عليه جمهوري اسلامي شروع كرده اند كه بحمدا... با تلاش نيروهاي مسلح ما سركوب شدند و اين نشان مي دهد كه كشورهاي غربي كه ادعاي مبارزه با تروريسم دارند، ادعايي توخالي است.
رئيس قوه قضائيه با تقدير از نخست وزير عراق در برخورد با گروهك منافقين گفت: اميدواريم كه كشورهاي اروپايي هم به فكر بيفتند و رفتار دوگانه خودشان را تعديل بكنند و توقع نداشته باشند كه ادعاهاي آنها در مبارزه با تروريسم مورد قبول واقع شود آن هم در حالي كه خود اين كشورها حامي تروريسم هستند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با ابراز اميدواري نسبت به بهره مندي از مواهب ماه مبارك رمضان گفت: مناسب است در اين ماه همه خطبا، همه مبلغين و همه رسانه هاي عمومي بحث رحمت، عطوفت، گذشت و ايثار را در ميان مردم ترويج كنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به كاهش آمار جرايم در ماه رمضان و گرايش مردم به معنويات و ارزش ها گفت: در اين ماه مبارك، بستر بسيار خوب معنوي فراهم مي شود كه اميدواريم همه ما بتوانيم استفاده بيشتري از آن بكنيم و اين ماه را فرصت مناسبي در افزايش همدلي، نزديك كردن فاصله ها و برداشتن كينه ها قرار دهيم.
آيت الله لاريجاني افزود: ماه مبارك رمضان فرصت مغتنمي است تا با استفاده از بستر و فضاي معنوي اين ماه، تمام رسانه ها تلاش كنند تا تصويري كه از اين ملت ارائه مي شود، يك تصوير مطابق با واقعيت باشد. و واقعيت ملت ايران يك واقعيت ديني مبتني بر پاسداشت و احترام ارزش هاي الهي و معنوي است و همه ما شاهديم كه چه مقدار گذشت، ايثار و عطوفت در بين مردم كشور ما وجود دارد كه شايد در كمتر ملتي پيدا بشود، در حالي كه گاه مي شود تصويري كه از ملت عزيزمان عرضه مي كنيم تصويري خشن، ناملايم و افسرده است.
آيت الله لاريجاني تأكيد كرد: اگر رسانه هاي ما مي خواهند واقعيت را منعكس كنند بايد در كنار انتشار برخي حوادث و اتفاقات ناخوشايند روح معنوي و سرشار از گذشت، عاطفه و مهر و محبت ايراني مسلمان را نيز در آن حدي كه واقعاً معقول و صحيح است عرضه كنند.
آيت الله لاريجاني توجه به پرهيز از اسراف در ضيافت هاي افطار ماه رمضان را متذكر شد و گفت: اميدوارم كه تمام مردم و مسئولان و نهادها متوجه باشند كه در ضيافت هاي ماه مبارك رمضان از اسراف پرهيز شود و سفره هاي افطار رنگين نباشد، چرا كه به لحاظ اخلاقي در جامعه اي كه مستمند زياد وجود دارد، پهن كردن سفره هاي رنگين ضرورتي ندارد و چه بهتر كه به جاي آن از افراد محروم و كساني كه شايد براي افطارشان جز يك نان خالي ندارند دستگيري شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: حتي اگر از مال شخصي و حلالمان بخواهيم سفره هاي رنگين بيندازيم در حالي كه در كنارمان افراد محرومي هستند باز هم اين كار چندان اخلاقي، انساني و عاقلانه نيست و نهادها و سازمان هايي كه از اموال عمومي استفاده مي كنند، حتي آنهايي كه مجوز براي دادن افطار دارند نيز بايد به حداقل آن اكتفا كنند و از اموال عمومي طوري اسراف نكنند كه چهره مشوشي از نظام عرضه بشود.
گفتني است؛ در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي برنامه 5 ساله توسعه قضايي مورد بحث و بررسي قرارگرفت.

 



فعالان سياسي اصولگرا: جبهه پايداري باعث تقويت وحدت اصولگرايان مي شود

يك عضوجامعه مدرسين تاكيد كرد كه جبهه پايداري مطابق با معيارهاي اصولگرايي است و باعث تقويت آن مي شود.
حجت الاسلام عبداللهي با اشاره به حضور افراد شناخته شده در جبهه پايداري عنوان داشت: با توجه به اظهارنظرها و مواضع اعلام شده توسط اعضاي اين تشكل، جبهه پايداري جرياني جدا از جريان اصولگرايي نخواهد بود.
وي اعضاي اين جبهه را پايبند به اصول وحدت دانست و افزود: اين جبهه معيارهاي اصولگرايي را پذيرفته است و با كميته 8+7 همراه خواهد بود.
عبداللهي در گفت وگو با فارس، در مورد نقش جبهه پايداري در كمك به كميته 8+7 اظهار داشت: هر فرد يا گروهي كه ملزم به اصول و شاخص هاي بيان شده بوده و اين التزام را نه فقط در شعار بلكه در عمل نيز نشان دهد موجب تقويت وحدت و يكپارچگي در جامعه خواهد بود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: افرادي كه در جبهه پايداري حضور دارند اشخاص تازه كاري نيستند و موضع گيري هاي قبلي آن ها نيز مشخص است.
وي با بيان اينكه سوابق اين اشخاص در جامعه كاملا مشخص است، گفت: حضور اين جبهه در شرايط حاضر سبب همكاري بيشتر با كميته 8+7 و موفقيت اين كميته خواهد بود.
همچنين سيدمحمد علي بزرگواري، نماينده مردم كهگيلويه در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تشكيل جبهه پايداري گفت: با توجه به شناختي كه از تاسيس كنندگان جبهه پايداري داريم، مي توان گفت كه اين جبهه در راستاي جريان اصولگرايي حركت و به تقويت وحدت اصولگرايي كمك خواهد كرد.
وي با بيان اينكه اعلام برائت از جريان انحرافي براي حضور در جبهه اصولگرايي يك ضرورت است و از اين حيث نگراني خاصي در مسير فعلي وحدت اصولگرايان احساس نمي شود، گفت: برخي نگراني ها از دخالت خواص مردود فتنه 88 در مسير وحدت اصولگرايان وجود دارد كه اميدواريم 8+7 اين نگراني ها را نيز برطرف كند.
آيت الله حسن ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري نيز با اشاره به تشكيل كميته 8+7 اظهار داشت: ممدوحي تصريح كرد: اعضاي كميته 8+7 از رجل سياسي كشور هستند كه به عنوان مديران موفق بسيار نقش آفريني كرده اند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: محور كلي كميته 8+7 بر پايه اسلام و نظام اسلامي تعيين شده است كه همواره امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به آن سفارش كرده اند.
ممدوحي بيان كرد: هنگامي كه اهداف كلي اصولگرايان براي مردم تبيين شود آنها نيز با تكيه بر همان استدلال هاي عقلي دست به انتخاب مي زنند.
وي افزود:ليست واحدي از منتخبين اصولگرايان هنوز تدوين نشده است و جامعه اصولگرايان در جلسات مختلف در تلاش هستند نسبت به معرفي اسامي و تعداد كساني كه كانديداي شركت در انتخابات مجلس هستند اهتمام داشته باشند.
 



كفن (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: محاكمه تحقيرآميز ديكتاتور مصر بد جوري آل سعود و آل خليفه و بقيه ديكتاتورهاي منطقه را به هول و هراس انداخته است.
گفت: حق دارند! وقتي اصلي ترين حاكم دست نشانده آمريكا و اسرائيل در منطقه به اين سرنوشت دچار مي شود، چرا بقيه ديكتاتورها دچار وحشت نشوند؟
گفتم: آمريكا و متحدانش تا وقتي كه ديكتاتورها جان و رمقي داشتند، آنها را دوشيدند و حالا كه از رمق افتاده اند، آنها را به حال خود رها كرده اند.
گفت: ولي اوباما گفته است كه همكاري هاي حسني مبارك با آمريكا و اسرائيل را فراموش نمي كند!
گفتم: يارو به رهگذري كه به او در حمل يك بار سنگين كمك كرده بود گفت؛ از لطف شما خيلي ممنون، يك سري به مغازه من بزنيد، جنس خيلي مرغوبي براتون در نظر گرفته ام. و رهگذر كه حسابي به دلش صابون زده بود، پرسيد؛ ببخشيد! شغل شما چيه؟! و يارو گفت؛ كفن فروش!

 



در پاسخ به محمدرضا خاتمي شجوني: حزب منحله مشاركت براي ضدانقلاب ، نجيب است

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اين كه محمدرضا خاتمي با توجه به سوابق حزب متبوعش اصلا حق اظهارنظر در زمينه مسائل سياسي را ندارد تاكيد كرد كه حزب منحله مشاركت براي ضدانقلاب و آل سعود نجيب است.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني در واكنش به اظهارات محمدرضا خاتمي مبني بر نجابت جبهه مشاركت اظهار داشت: مشاركت براي ضدانقلاب نجيب است چرا كه در زمان فتنه وطن فروشي كردند و پول نيروهاي آل سعود را به خوبي استفاده كردند و در حال حاضر نيز غيرقانوني اظهارنظر مي كنند.
وي در گفت وگو با مهر، با بيان اين كه براساس قانون، حزب مشاركت منحل شده است تصريح كرد: اعضاي اين حزب منحله، حق اظهارنظر ندارند و نمي توانند حرف بزنند ضمن آن كه به خط امام(ره) خيانت كردند، البته اين سؤال مطرح مي شود كه چرا اين افراد هنوز آزاد هستند در صورتي كه بايد محاكمه شوند.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به انتخابات مجلس نهم افزود: آنها از هم اكنون خود را براي انتخابات آماده كرده اند اما به قدري ساده لوح هستند كه نمي دانند در اين دوره باز اقبال مردم به اصولگرايان خواهد بود و آنها بار ديگر رسوا خواهند شد.
دبيركل جامعه وعاظ تهران در ادامه با بيان اين كه حاميان سران فتنه با افتخار دست دوستي به نيروهاي ضدانقلاب دراز كرده اند خاطرنشان كرد: بنده اگر دادستان بودم به حساب اين تشكل ها و نيروهاي فتنه گر مي رسيدم اما حيف كه در اين جايگاه قرار ندارم.
اين فعال سياسي همچنين به طرح ديدگاه ها و نقطه نظرات فعالان سياسي در داخل كشور اشاره كرد و با بيان اين كه بايد تفكيكي بين انتقاد با مخالفت قائل شد افزود: حزب مشاركت و سران اين تشكل منحل شده به مخالفت با نظام پرداختند البته نبايد فراموش كرد كه ما نمي خواهيم در جمهوري اسلامي حق كسي بي خود ضايع شود اما تشكل هايي همچون مجمع روحانيون، مشاركت و مجاهدين انقلاب بايد از خجالت آب شوند.
دبيركل جامعه وعاظ تهران با بيان اين كه مشاركت هيچ فرقي با منافقين ندارد تصريح كرد: محمدرضا خاتمي و همفكران وي بدانند با اين موضع گيري ها مردم هيچگاه به سمت آنها كشيده نخواهند شد.
محمدرضا خاتمي دبيركل سابق حزب مشاركت اخيرا در گفت و گويي با يكي از رسانه هاي اصلاح طلب اين تشكل منحل شده را از نجيب ترين اپوزيسيون داخلي نظام معرفي كرده بود!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در مملكت اسلامي چرا بايد عده اي قليل و هنجارشكن به حدي جسور باشند كه در روزهاي ماه رمضان در معابر عمومي بدون هيچ واهمه اي سيگار بكشند. اين صحنه ها واقعاً آزاردهنده است و از مسئولان تقاضاي برخورد قانوني داريم.
تهراني
¤ وقتي عده اي دانسته يا ندانسته پليس كشور را تا حدي تضعيف مي كنند كه مامور مسلح قانون در مواجهه با شرارت فرد شرور از به كار بردن سلاح هراس دارد، چگونه مي توان امنيت قابل قبولي را در جامعه فراهم كرد.
5176---0190
¤ در برخي از سريال هاي صدا و سيما رابطه آزاد بين دختر و پسر و بي خيال بودن پدر و مادرشان نسبت به اين قضيه به تصوير كشيده مي شود. بايد عرض بكنم ما والدين واقعاً بابت محتواي بعضي فيلم ها و سريال هايي كه از رسانه ملي كشور پخش مي شود نگران هستيم و گذشته نشان داده كه اين نگراني بي جا و بي حساب نيست.
فاطمه كاظمي
¤ روي بعضي از برج ها در تهران شكل هرم به چشم مي خورد شايد خيلي ها نمي دانند كه اين هرم نماد فراماسونري است. ضرورت دارد در اين مورد به هم وطنان اطلاع رساني شود.
8596---0912
¤ با اجرا شدن طرح هدفمند كردن يارانه ها، مسئولين مرتب ادعا مي كنند كه قيمت ها را كنترل مي كنند ولي در عمل با افزايش سرسام آور نرخ خيلي از اقلام و اجناس رو به رو هستيم. پاسخ اين تناقض بوجود آمده چيست؟ به گفته مسئولين اقتصادي تورم تك رقمي شده بود اما اكنون به اذعان آنها از 15درصد گذشته است.
7781---0911
¤ دانشگاه آزاد تويسركان همدان هر سال ده ها مهندس الكترونيك و كامپيوتر تربيت مي كند در حالي كه اين شهر فاقد صنعت و كارخانه است و هر سال صدها مهندس بيكار بر شمار بيكاران آن اضافه شده معضلي بر معضلات خانواده ها افزوده مي شود كه شايسته است وزارت علوم و دانشگاه آزاد با توجه به استعداد و امكانات منطقه رشته داير كنند و دانشجو جذب نمايند. همچنين دولت محترم نيز در گسترش صنعت و اشتغال منطقه مساعدت بيشتري نمايد.
0046---0912
¤ چرا كارشناسي عمران ناپيوسته نمي تواند در آزمون محاسبات نظام مهندسي شركت كند؟ اما كسي كه كارشناسي پيوسته گرفته مي تواند شركت كند؟ در حالي كه تمام واحدهاي گذرانده اين دو مدرك يكي است. قابل توجه وزراي محترم راه و مسكن و علوم و رئيس نظام مهندسي.
3533---0913
¤ پليس راهور اعلام نموده كه موتورسيكلت هاي بالاي 10 سال عمر متوقف مي شوند. از سردار مؤمني درخواست مي شود جلوي اين بي عدالتي را بگيرند چرا كه اكثر موتورسواران را قشر محروم جامعه تشكيل مي دهند كه عمر اكثر وسيله نقليه آنها نيز بالاي 10سال است.
يك هموطن
¤ اخيراً دعوتنامه هايي براي خريد انشعاب فاضلاب به در برخي منازل در منطقه 13 ارسال شده كه براي اشتراك فاضلاب خود مبلغ هشتصد هزار تومان بايد به شهرداري پرداخت نمايند و اين فشار سنگيني را بر خانواده ها وارد مي نمايد اين در حالي است كه هنگام نصب انشعاب هاي فاضلاب پولهاي بي حساب و كتابي دريافت مي كردند. تعجب آور اينكه در تاريخ 10/5/90 ماموري اقدام به قطع آب برخي مشتركان مي نمود در حالي كه قبلاً اخطاري به آنها داده نشده بود آيا اين عمل در آستانه ماه مبارك رمضان صحيح است؟ و اصولاً كدام مرجعي برآورد هزينه هاي فاضلاب كرده است و كدام مرجع ديگري هزينه انشعاب را.
محمودي
¤ واگذاري مسكن مهر شهر جديد پرند قرار بود در خرداد ماه صورت گيرد ولي به دلايلي انجام نشد از وزير راه و شهرسازي درخواست مي شود علت عدم واگذاري در موعد مقرر را اعلام نمايند.
2845---0919
¤ در سال 85 به علت بيماري، مستأجري و داشتن 4 فرزند مبلغ چهار ميليون تومان از بانك ... وام دريافت نمودم كه به علت مشكلات تا سال 89 توان پرداخت اقساط آن را نداشتم در سال 89 به بانك مراجعه و درخواست پرداخت اقساطي بدهي خود را نمودم كه بانك اعلام نمود بايد يازده ميليون و دويست هزار تومان بابت وام و جريمه ديركرد بپردازيد. طي نامه اي به رئيس جمهور محترم درخواست بخشش ديركردم را نمودم كه رئيس جمهور محترم طي نامه اي از وزير اقتصاد درخواست ما را اجابت نموده و دستور عدم دريافت جريمه نمودند كه وزير نيز به بانك اعلام كرد ولي بانك زير بار نرفت و طي نامه اي به رئيس جمهور به دروغ اعلام نمودند كه با دريافت كننده وام هماهنگي و رضايتش جلب شد كه وام و جريمه ديركرد را بپردازند ولي بنده تا به حال 7 ميليون تومان پرداخت نموده ام و توان پرداخت بقيه را ندارم از رئيس جمهور محترم و وزير اقتصاد و دارايي استمداد مي طلبم. نامه هاي رئيس جمهور و وزير موجود است.
جانباز يوسف خاني
¤ موضوع استخدام فرزندان جانبازان 70 درصد در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد ولي از ابلاغ و اجراي اين مصوبه خبري نيست چرا؟
3416---0916
¤ آقاي رئيس جمهور در وعده اي كه در خصوص اشتغال زايي براي دو ميليون و پانصد هزار نفر در سال 90 داد هيچ اشاره اي به سهم 3 درصد معلولين نكرد. در آزمون هاي استخدامي هم كه برگزار مي شود معلولين جايي ندارند. اين قشر از جامعه به كجا پناه ببرد و مشكل خود را حل كند؟؟
4460---0916
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
با عنايت به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 25/4/1390 پيرامون «داير نمودن سرويس از تجريش و نوبنياد به سوهانك» به اطلاع مي رساند: خط 938 (م. اختياريه- سوهانك) از ميدان نوبنياد عبور مي نمايد و در اين محل داراي ايستگاه مي باشد و شهروندان محترم براي عزيمت از ميدان نوبنياد به سمت سوهانك و بالعكس مي توانند از اين ايستگاه و خط مذكور استفاده نمايند. در خصوص ميدان تجريش به سوهانك نيز شهروندان محترم مي توانند از طريق خط 938 (م. اختياريه- سوهانك) از سوهانك به پايانه ميني سيتي سفر نموده و سپس از طريق خط 950 (ازگل- بلوار صبا) و يا خط 2-11 (پايانه تجريش- شهرك قائم) به ميدان تجريش، ميدان قدس و بالعكس عزيمت نمايند.

 



خاتمي را اطرافيانش مديريت مي كنند! (خبر ويژه)

تكليف خاتمي حتي با اطرافيانش و سايت باران معلوم نيست.
سايت دانشجونيوز وابسته به گروهك ادوارتحكيم كه برخي اعضاي آن هم اكنون در خارج كشور به سر مي برند، با انتشار خبر فوق از خاتمي خواست تكليف خود را مشخص كند. نويسنده تاكيد مي كند: صحبت از انتخابات آن هم در فضايي كه مخالفان هزينه هايي پرداخته اند، كاري پسنديده نيست. بنده از نزديك نظر شما را درخصوص شركت يا عدم شركت در انتخابات شنيده ام. لذا معتقدم خبر منتشر شده از سامانه شخصي شما، يك بداخلاقي سياسي و رفتاري فريب كارانه است. نمي دانم اين بداخلاقي را بايد پاي شما نوشت يا اطرافيان، اما در هر صورت مسئوليت از گردن شما برداشته نيست. هنگامي كه شما به صراحت از عدم شركت در انتخابات سخن مي گوئيد، يا به گفته هاي خويش اعتقاد داريد يا خير. اگر با اعتقاد اعلام موضع نموديد، چرا خبر منتشر شده، با بحث هاي طرح شده در تضاد بود؟ اگر به موارد مطرح شده در جلسه اعتقاد نداشتيد و گفتيد، فكر نمي كنيد شعور حضار را به سخره گرفتيد؟ آيا اين كار را توهين به ميهمانان خود نمي دانيد؟
وي همچنين نوشت: حتي اگر شما در مجلس اكثريت هم پيدا كنيد اين مجلس خيالي، همچون مجلس ششم ناتوان خواهد بود. شما نخست تكليف خود را با خود و به خصوص با اطرافيان خويش روشن سازيد. گويي نفوذ اطرافيان بر شما، به قدري زياد است كه صحبت هاي علني شما را نيز آن گونه كه خود مصلحت بدانند باز مي گويند. خواهش دارم درصدد اصلاح اين رديف اصلاح طلبان يا اصلاح مفهوم اصلاح طلبي برآييد!
نويسنده معتقد است: عده اي كه خود توان عرض اندام و جولان نداشته باشند، با پيش انداختن و اسطوره سازي سعي مي كنند استفاده خويش را ببرند! بازيچه دست اين تفكر نشويد كه خطري به مراتب بزرگ تر و عميق تر از نگاه بنيادگرايانه بر جاي خواهد نهاد.
انتشار اين نامه به خاتمي از سوي يكي از سايت هاي مرتبط با وي در حالي است كه پيش از اين كساني چون عماد باقي و هادي خانيكي تصريح كرده اند متن مصاحبه ها و سخنراني هاي خاتمي را آنها تنظيم مي كرده اند.

 



نفوذي هاي اطلاعات چند نفرند 1 ، 2 ، 3... يا 104 نفر؟! (خبر ويژه)

ماجراي اينكه چه كساني نفوذي وزارت اطلاعات در ميان اپوزيسيون مقيم خارج هستند و چه كساني نيستند، تمامي ندارد.
در اين زمينه انتشار نامه اي با صد امضا كه نفوذي بودن احمد باطبي را تكذيب مي كرد، باعث واكنش هاي گسترده عليه اين نامه شد. معترضان حرف هاي جالب توجهي درباره نامه و امضاها زده اند.
سايت سبزنامه ايرانيان وابسته به طيف اميرعباس فخرآور -كسي كه ارتباطات گسترده اي با باطبي داشته- در واكنشي نوشت: ارواح شخصيت هاي خيالي با امضاي نامه اي 102 نفره، خبرچين بودن باطبي را تكذيب مي كنند. در اين ميان ورود مشكوك محسن سازگارا به اين ماجرا در برنامه تفسير خبر صداي آمريكا و انتشار نامه معروف به «نامه 102 نفر از فعالين سياسي و حقوق بشري» توسط حسن زارع زاده، محسن سازگارا و احمد باطبي بسياري از دستها را رو كرده است و به حل معماي قديمي نفوذ وزارت اطلاعات در اپوزيسيون نزديك تر شده ايم. گروه تحقيق خبرگزاري رسمي كنفدراسيون دانشجويان ايراني سبزنامه ايرانيان، به بررسي نامه موسوم به 102 نفر پرداخته است. در بين اين اسامي بسياري از اسم هاي تخيلي كه هيچ وجود خارجي ندارند. همچنين استفاده از شگرد اطلاعاتي نخ نما شده تشابه اسمي و يا جعل امضاي افرادي كه روحشان هم از اين نامه باخبر نبوده است، ديده مي شود. تيم تحقيق ما در تماس با درويش رنجبر ديپلمات سابق، شيخ محمد هدايتي، آرش سبحاني، علي و حسين طبرزدي دريافت كه هيچ يك از اين افراد از اين نامه و استفاده شدن نامشان در پاي اين نامه خبر نداشت و حتي به دليل سوء استفاده از نامشان بسيار عصباني شدند. نام هايي كه وجود خارجي ندارند و هيچ سابقه فعاليت حقوق بشري و سياسي در هيچ كجا وجود ندارند در اين نامه عبارتند از بهاره ايراني، حامد تهراني، محمد حسين درويش، محسن دليري، علي ساعدي، غلام عباسي، بابك عباس زادگان، كيان كاوياني و بسياري ديگر را مي توان نام برد.
اين سايت وابسته به اپوزيسيون همچنين نوشت: اما از همه جالبتر امضاي حسن زارع زاده اردشير براي اثبات خبرچين نبودن احمد باطبي است. خانم تارا نيازي متن ايميلي را از زارع زاده منتشر كرد كه سندي غيرقابل انكار در اثبات خبرچيني باطبي و زارع زاده براي وزارت اطلاعات است. مرحوم اكبر محمدي در كتاب «خاطرات 18تير» بيش از 20 بار مستقيما اشاره مي كند كه احمد باطبي خبرچين وزارت اطلاعات است. در زمان چاپ اين كتاب خانواده محمدي تصميم مي گيرند تا نام احمد باطبي را حذف كرده و از عبارت «الف-ب» استفاده كنند. دست نوشته هاي اكبر محمدي اين قهرمان مقاوم جنبش دانشجويي ايران كه در سال 1385 در اثر اعتصاب غذاي طولاني مدت در زندان اوين جان سپرد، موجود است و با مراجعه به خانواده ايشان به راحتي قابل دسترسي است. سبزنامه ايرانيان عميقا به باطبي و زارع زاده خبرچين هاي خرده پاي وزارت اطلاعات توصيه مي كند به جاي سندسازي، جعل امضا، فرافكني و دست به دامن بنيانگذار سپاه پاسداران [سازگارا؟!] شدن، شرمگينانه براي يك دهه خبرچيني وزارت اطلاعات از همگان عذرخواهي كنند.
سايت بالاترين نيز در مطلبي به قلم يكي از مخالفان كه در لندن اقامت دارد و مدعي است 10 سال سابقه زندان داشته، نوشت: اين روزها در عالم اينترنت عريضه اي به امضاي صد و چهار نفر منتشر شده كه در آن شهادت داده اند احمد باطبي نفوذي وزارت اطلاعات در ميان محافل اپوزيسيون حكومت نيست. اين يكي از اتهاماتي هست كه رفقاي سابق احمد باطبي اكنون به وي وارد مي كنند.
از صد و چهار نفري كه پاي اين استشهاد محلي را امضا كرده اند، بيست نفرشان فعال اينترنتي و مبارز فيس بوكي- و عموماً بدنام و معروف به شيادي و [...] بازي و خل وضعي- هستند و مابقي شان هم يك عده جوان جغله علاف و بيكار و گرسنه و گمنامي هستند كه اخيراً به خارج از كشور آمده و پناهندگي سياسي گرفته اند و يا همچنان در مقابل دفتر پناهندگي سازمان ملل در تركيه لحاف پهن كرده اند و منتظرند تا از يكي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي جواب قبولي و پذيرش پناهندگي بگيرند. سه چهار نفر آدم موجه و ساده دل هم ظاهرا از سر رفاقت يا ترحم، اسمشان را زير اين عريضه نوشته اند. احمد باطبي اين نامه را با نام واقعي خودش در سايت بالاترين هم گذاشت اما جز خودش، تنها 7 نفر به آن جواب مثبت دادند.
وي همچنين با بيان اينكه امضاكنندگان در واقع خواسته اند بگويند نفوذي و خبرچين نيستند، نوشت: من واقعا نمي دانم آيا جمع كردن اين امضاها و نوشتن يك چنين استشهاد محلي، به قصد تحقير هر چه بيشتر اپوزيسيون حكومت بوده است يا واقعاً از سر دلسوزي براي آدمي كه در اذهان عمومي متهم به مزدوري و [...] بازي و همسر آزاري شده است؟ شريعتي مي گويد «مرد پاك را زندگي اش از او دفاع مي كند و تاريخ تبرئه اش». اما ظاهرا باطبي اعتماد و اعتقادي به تاريخ و زندگي اش نداشته و جهت دفاع و تبرئه خود، دست به دامان حضراتي شده است كه خودشان -عموماً- نه در مظان اتهام، بلكه در يقين جرم و فساد و بدنامي هستند. من مدتها پيش عرض كرده بودم كه دوستي و رفاقت ميان باندهاي مافيايي موسوم به فعالين حقوق بشر، فعالين حقوق زنان، روزنامه نگاران تبعيدي، و امثال اينها به درازا نخواهد كشيد و اين جماعت دير يا زود اختلاف پيدا خواهند كرد و به زد و خورد با يكديگر مي پردازند و به سادگي به روي هم چاقو كشي كرده و پته همديگر را روي آب خواهند انداخت.
بالاترين افزود: استشهاد محلي و عريضه اي كه علي افشاري و مادر زنش براي تبرئه احمد باطبي نوشته اند- و عده اي بدنام و يا گمنام و هيچكاره هم زيرش را امضا كرده اند- اولين عريضه حقارت بار در نوع خودش هست اما قطعا آخرين استشهاد محلي حضرات نخواهد بود. شيادها و شارلاتانها و تبهكاراني كه در خارج از كشور به نام دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و حقوق اقوام ايراني و روزنامه نگاران تبعيدي و امثال اينها دكان دو نبش باز كرده اند، چاره اي ندارند جز اينكه دير يا زود براي دفاع از خود در برابر ماهيت هاي افشا شده شان از فرط استيصال و بدبختي، راه احمد باطبي را در پيش بگيرند و با تحقير كردن بيش از پيش خود و نوشتن اين قبيل عريضه هاي خفت بار و نوميدانه و غم انگيز، به جاي دفاع از حقوق بشر، به دفاع از خود در برابر اتهاماتي از قبيل همدستي با گروه هاي مسلح و تروريستي، كلاهبرداري، مزدوري سازمانهاي اطلاعاتي و امنيتي، خريد و فروش موادمخدر، توطئه براي كشتن منتقدين خود، و امثال اينها بپردازند.

 



گاز گرفتن هاي بيهوده آمريكا موجب بازتوزيع ثروت در ايران شد (خبر ويژه)

تخمين زده مي شود كه كمتر از 5 درصد تحريم ها در جهان موثر بوده است.
استفن كارتر استاد حقوق دانشگاه ييل با ارائه تحليلي كه از سوي سايت «ديلي بيست» انتشار يافته، تاكيد كرد: تحريم ايران اساسا هيچ فايده اي ندارد و آمريكا صرفا اقدامي غيرانساني عليه مردم ايران مرتكب مي شود. تحريم ها به ندرت مي توانند يك حكومت يا حاميان قدرتمند آن را بي اعتبار كنند.
وي با تاكيد بر اين كه آمريكا در تحريم ها مي خواهد ملت ايران را گاز بگيرد، بر بي فايدگي اين اقدام تاكيد مي ورزد و مي نويسد: بالاترين تخمين ها در تحقيق هاي دانشگاهي جدي مي گويد تحريم ها در كمتر از يك سوم موارد، موفق بوده اند، برآوردهاي ديگر مي گويند شايد اين ميزان، به 5 درصد برسد، يعني يك بيستم از موارد تحريمي، نتيجه داده است.
كارتر افزود: علاوه بر اين، لازمه مديريت موثر مجموعه اي از تحريم ها، هماهنگي سرسختانه در اقدامات است. همان كشورهايي كه فكر مي كنيد براي اين تحريم ها در كنار شما هستند، دروغ مي گويند و دورتان مي زنند.
اين پژوهشگر دانشگاه ييل در پايان نوشت: در مورد ايران، تحريم ها آشكارا شكست خورده اند، مگر اين كه هدف از آنها اين بوده باشد كه دولت ايران وادار شود ثروت ملي را بازتوزيع كند. از سوي ديگر جمهوري اسلامي
همچنان برنامه هاي توسعه نظامي خود را سريع تر از قبل پيش مي برد.

 



استقبال ويژه از نيروهاي آمريكايي در بغداد مثل بيروت! (خبر ويژه)

رسانه هاي آمريكايي معتقدند ايران در حال بيرون كردن اشغالگران از عراق است همان طور كه نيروهاي آمريكايي را از بيروت بيرون انداخت.
نشريه «فوربز» در اين باره از قول يك فرمانده آمريكايي حاضر در عراق نوشت: ايراني ها با ما در اينجا همان كاري را مي كنند كه در بيروت شاهد آن بوديم. آنها ما را از بغداد هم بيرون مي كنند.
فوربز معتقد است: اين اولين بار نيست كه مقامات آمريكايي نسبت به موقعيت خود در عراق اظهار نگراني مي كنند و گناه به خطر افتادن جايگاه خود را به گردن ايراني ها مي اندازند. تابستان سال گذشته نماينده تازه منصوب آمريكا براي عراق «جيم جفري» اعلام كرد تهران يا مستقيم و غيرمستقيم در تجهيز شبه نظاميان عليه نيروهاي آمريكايي در عراق از سال 2003 تاكنون دخيل بوده است.
فوربز خاطرنشان كرد: دولتمردان عراقي كنترل امور سياسي را در اختيار گرفته و به نظر مي آيد با افول نفوذ سياسي آمريكا در عراق، اين طالع ايران است كه بيشتر مي درخشد. آيا واشنگتن با اوج گيري موضوع خروج نيروها از عراق، بغداد را در يك سيني زرين تقديم تهران مي كند؟
همزمان روزنامه كريستين ساينس مانيتور در تحليلي نوشت: آمريكا در آستانه خروج نيروها از عراق، نگران گسترش نفوذ ايران است. اكنون با نزديك شدن به زمان خروج نيروها، نگراني مقام هاي آمريكايي درباره گسترش فزاينده نفوذ ايران بيشتر شده است.
اين روزنامه مي افزايد: برخي از مقامات استدلال مي كنند حضور آمريكا در عراق، اين كشور را به ميدان پرستيزه زرد منطقه تبديل كرده و برانگيزاننده جنگ سطحي ميان باقي مانده نيروهاي آمريكايي و شبه نظاميان است.
كريستين ساينس مانيتور با اشاره به مخالفت دولت عراق با ابقاي نيروهاي آمريكايي مي نويسد: زيباري وزير خارجه عراق اعلام كرده امكان اينكه يك توافقنامه جديد با آمريكا بتواند از تصويب پارلمان بگذرد بسيار بعيد به نظر مي رسد. او گفت كه عراق به احتمال قوي، توافقنامه هاي محدودتري را با آمريكا در سطح وزارت دفاع امضاء خواهد كرد كه براساس آن مربيان و مشاوران آمريكايي در عراق باقي بمانند.
ژنرال مارتين دمپسي فرمانده جديد ارتش آمريكا در جلسه توجيهي سناي آمريكا اعلام كرد مبارزه شبه نظاميان در عراق شدت بيشتري يافته و بسيار شبيه به بمب گذاريهاي سال 1983 عليه سربازخانه تفنگداران آمريكايي در سال 1983 در بيروت است كه منجر به خروج نيروهاي آمريكايي از لبنان شد.
نسبت دادن اعتراض هاي مردمي عليه اشغالگران به ايران در حالي است كه طبق آخرين نظرسنجي مؤسسات آمريكايي، نفرت عمومي از كاخ سفيد و دولت واشنگتن به طرز بي سابقه اي در كشور هاي خاورميانه شدت يافته است.

 



اين ويرانه اي كه مي بينيد قبلا و رشكسته بود! (خبر ويژه)

سردبير فعلي راديو زمانه، سردبير پيش از خود را متهم كرد كه اين راديو - سايت را در معرض ورشكستگي قرار داده بود.
فريد حائري نژاد به بهانه پنجمين سال تاسيس اين رسانه ضدانقلابي وابسته به دولت هلند نوشت: 5 سال پيش فرح كريمي كه در آن زمان نماينده حزب سبزها در پارلمان هلند بود به مخالفان اطلاع داد راديو زمانه به عنوان رسانه اي مستقل به جمع رسانه هاي فارسي زبان افزوده شده است.
وي با اشاره سربسته به ماجراي اخراج توهين آميز مهدي جامي سردبير سابق راديو زمانه و از همكاران بي بي سي نوشت: متاسفانه به دليل زيرساخت هاي اداري و مالي، به تدريج راديو زمانه در پايان سال دوم فعاليت اش در آستانه ورشكستگي كامل قرار گرفت، چنانكه تغيير مديريت يك نياز مبرم و حياتي براي نجات زمانه بود. اين امر كه هنوز هم به دليل برخي ملاحظات كمتر كسي به گونه اي جدي بدان پرداخته، به تنش ها و بحث هايي نه چندان سازنده دامن زد. پيش از آن كه من سردبيري زمانه را به عهده بگيرم، اين تنش ها و بحث ها متاسفانه از دايره همكاران «زمانه» بيرون رفته و در وبلاگ ها و سايت هاي شخصي انعكاس مي يافت.
اشاره وي به درز اظهارات توهين آميز مديران هلندي راديو زمانه از سوي برخي همكاران اين رسانه است. هلندي ها در پاسخ اعتراض همكاران راديو - سايت گفته بودند شما برده ما هستيد و ما هر وقت كه بخواهيم اخراج تان مي كنيم.
اظهارات حائري نژاد مبني بر اين كه راديو زمانه در سال دوم به ورشكستگي كامل رسيده بود و ادعاي بعدي وي مبني بر اين كه اكنون اين رسانه رونق گرفته، در حالي است كه راديو زمانه دوران نيمه تعطيلي خود را مي گذراند، هر چند كه تلاش بي حاصلي كرد با ترويج علني الحاد، همجنس بازي، فساد اخلاقي و انواع ترديدها نسبت به ارزش هاي اخلاقي و اسلامي مشترياني دست و پا كند.
زمانه اخيرا در گزارشي اذعان كرد كه از چند ده هزار ايراني مقيم هلند، به اندازه انگشتان 2 دست در تجمعات مخالف جمهوري اسلامي شركت نمي كنند.
بنابراين معلوم است كه راديو زمانه در خلع سلاح اپوزيسيون كاملا موفق عمل كرده است!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14