(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 مرداد 1390- شماره 19993

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني: مشروطه دچار سرقت سياسي شد
كدخدايي: اعضاي شوراي نگهبان هيچ گونه دخالت سياسي در انتخابات نخواهند داشت
بروجردي به مصر مي رود
عضو كميسيون امنيت ملي: محاكمه ديكتاتور مصر محاكمه سياست هاي آمريكا در منطقه است
كوثري: مجلس خبر احتمال آزادي 2 تبعه آمريكايي را پيگيري مي كند
آيت الله مصباح يزدي: نامزدهاي انتخاباتي مجال تملق به ديگران ندهند
آيت الله كعبي: اولويت اصلي كشور جهاد اقتصادي و حركت به سمت پيشرفت و عدالت است
دولت براي اصلاح آيين نامه داخلي مجلس 15 پيشنهاد ارائه كرد
شكست راهبرد آمريكا در قبال ايران به روايت گلف نيوز
درخواست 400 ميليارد توماني شهرداري اصفهان براي ساخت سالن اجلاس
آيت الله صافي گلپايگاني صادر كرد اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي زدگان سومالي
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران: شبكه توزيع كالا سالم سازي مي شود
همسر شهيد بابايي: فرهنگ غرب نتوانست شهيد بابايي را از ايمان و اصالت دور نگه دارد
اخبار ادبي و هنري



لاريجاني: مشروطه دچار سرقت سياسي شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مشروطه دچار سرقت سياسي شد و نتوانست بلوغ پيدا كند.
علي لاريجاني جمعه شب در نشستي با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت در سينما وتوس قم با اشاره به سالروز مشروطه اظهار داشت: ايرانيان از 100 سال پيش همواره پيشتاز دموكراسي و آزادانديشي در منطقه بوده اند، مسئله اي كه بسياري از كشورها امروز در گرو تحقق آن هستند.
وي با اشاره به نقش علما در شكل گيري نهضت مشروطه، علما و مراجع را پايه ريزان و پيوند عميق اين نهضت با توده مردم را به دليل همين پايه ريزي مرجعيت برشمرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ريشه ديگر اين نهضت را شيعي بودن رهبران نهضت برشمرد و تصريح كرد: شيعيان در طول تاريخ همواره دنبال حق و حقوق خود با جديت تمام بوده اند و اين ويژگي آنان به دليل اعتقاد به حقوق انساني است.
وي با بيان اينكه مشروطه دچار سرقت سياسي شد و نتوانست بلوغ پيدا كند، گفت: پس از مشروطه امام همان خط فكري را پيگيري و پايه هاي انقلاب عظيم اسلامي راريخت كه با درايت امام ديگر آن سرقت ها در حركت امام محقق نشد.
لاريجاني افزود: ايران همواره با مشقاتي از درون و بيرون در عرصه اقتصاد مواجه بوده است و بسياري از سنگ اندازي ها همچنان هم ادامه دارد اما دشمنان بايد بدانند كه اين تحركات در عزم جدي ملت ايران هيچ تزلزلي ايجاد نخواهد كرد.
وي خطاب به فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت، افزود: شما موفق هستيد زيرا مصمم هستيد و بدانيد كه نظام جمهوري اسلامي تصميم خود را براي نظام اقتصادي گرفته و نمي خواهد شرايط گذشته را تكرار كند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به انتقاد يكي از فعالان عرصه صنعت و معدن و تجارت استان در خصوص وضعيت پرداخت يارانه به صنعت كشاورزي گفت: حتي كشورهاي صنعتي و پيشرفته هم به صنايع يارانه پرداخت مي كنند.
وي تصريح كرد: بخش كشاورزي و صنعت نيازمند يارانه است و در برنامه اقتصادي كشور يارانه براي صنعت، كشاورزي و دامپروري پيش بيني شده كه پرداخت مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كار و توليد بايد در دست مردم باشد، به انتقاد از نحوه واگذاري شركت هاي دولتي پرداخت و گفت: اينكه برخي شركت هاي دولتي را در قالب سهام عدالت واگذار كنيم و به شركت هاي نيمچه دولتي تبديل شوند، معناي واقعي اصل 44 نيست و بايد گفت كه در اصل 44 برخي دچار سوءبرداشت هايي شدند.
وي افزود: دولت بايد رقابت را در عرصه توليد و صنعت به وجود بياورد و اين رقابت معناي حقيقي عدالت است، چرا كه عدالت به معناي پول پاشيدن نيست.

 



كدخدايي: اعضاي شوراي نگهبان هيچ گونه دخالت سياسي در انتخابات نخواهند داشت

سخنگوي شوراي نگهبان هرگونه دخالت سياسي اعضاي اين شورا در انتخابات را رد كرد.
«عباسعلي كدخدايي» روز شنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا آيت الله جنتي در كارگروه وحدت اصولگرايان دخالتي دارد؟ تاكيد كرد كه وي در اين كارگروه هيچ دخالتي ندارد.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه يكي از اعضاي شوراي نگهبان در يكي از احزاب سياسي دست اندركار است و اين مسئله شبهاتي را ايجاد كرده است، اظهار داشت: شما نام فرد را ذكر كنيد كه خبرنگار از آيت الله محمد يزدي نام برد.
سخنگوي شوراي نگهبان پاسخ داد كه آيت الله يزدي برحسب مسئوليتي كه در جامعه مدرسين حوزه علميه قم دارد ممكن است اقدامات و هماهنگي انجام دهد اما ايشان از نظر شخصيت حقوقي در شوراي نگهبان هيچ دخالتي در بحث انتخابات نخواهند داشت.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين كه با تشكيل شوراي عالي حل اختلاف آيا كميته حل اختلاف بين مجلس و دولت كه زير نظر آيت الله «احمد جنتي» تشكيل شده بود به كار خود ادامه مي دهد؟ اظهار داشت: بنده در مقام سخنگوي شوراي نگهبان هستم، وظيفه اين كارگروه با ارسال گزارش آيت الله جنتي به رهبر معظم انقلاب پايان يافته است.
كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين كه برخي چهره هاي سياسي كه مي خواهند وارد انتخابات شوند تضمين سلامت در انتخابات را مي خواهند، آيا شما اين سلامت را تضمين مي كنيد؟ تصريح كرد: شوراي نگهبان براساس قانون اساسي عمل مي كند و در انتخابات گذشته هم اين شورا همين گونه عمل كرد.
وي ادامه داد: شوراي نگهبان در گذشته نسبت به سلامت انتخابات اطمينان داد و در آينده نيز همين گونه خواهد بود. معلوم نيست اين صحبت هايي كه شما مطرح مي كنيد چه مقدار صحت داشته باشد؟
يكي ديگر از خبرنگاران از كدخدايي پرسيد: آيا مشخص شده است كه چه تعداد از نمايندگان فعلي نمي توانند در انتخابات شركت كنند؟ كه كدخدايي پاسخ داد: هنوز اين موضوع مشخص نشده است.
اين خبرنگار در ادامه در مورد نامزدي نمايندگان ميان دوره اي مجلس در انتخابات آتي كه داراي مدرك ليسانس هستند، پرسيد.
سخنگوي شوراي نگهبان پاسخ داد: اين شورا پيش از اين هم اعلام كرد كه هر دوره مجلس براساس قانون اساسي 4 ساله است و كمتر از 4 سال يك دوره محسوب نمي شود.
وي همچنين در پاسخ به خبرنگار ديگري مبني بر اين كه برخي علاقه مندان انقلاب از حضور برخي چهره ها در انتخابات مجلس اظهار نگراني كرده اند، اظهار داشت: تدابيري كه شوراي نگهبان در انتخابات در نظر مي گيرد براساس اختيارات در قانون انتخابات است.
وي با بيان اين كه تلاش مي كنيم رفتار افراد را با قوانين موجود تطبيق دهيم، اگر رفتار افراد با قوانين مغايرت داشت اين افراد رد صلاحيت مي شوند و در غير اين صورت صلاحيت آنها تاييد مي شود.
هم چنين به گفته كدخدايي طرح استفساريه ماده (28) قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوب 1378 و اصلاحات بعدي كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ نهم مرداد ماه 1390 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است، در جلسه 12 مرداد شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

 



بروجردي به مصر مي رود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پس از ديدار مقامات قطر در دوحه، عازم مصر خواهد شد.
علاءالدين بروجردي به منظور تسليم پيام كتبي علي لاريجاني به همتاي قطري اش ديروز وارد دوحه شد.
بروجردي در اين سفر پيام كتبي و دعوت از محمد بن مبارك الخليفي براي شركت در پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين را به وي تسليم كرد.
قرار است بروجردي پس از ديدارش با مقامات قطر عازم مصر شود.
بروجردي در اين سفر با نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
محمد كوثري، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين سفر بروجردي را همراهي مي كند.

 



عضو كميسيون امنيت ملي: محاكمه ديكتاتور مصر محاكمه سياست هاي آمريكا در منطقه است

پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، محاكمه ديكتاتور مصر را محاكمه سياست هاي آمريكا در منطقه دانست.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محاكمه حسني مبارك گفت: به اعتقاد ما اين محاكمه مبارك نيست بلكه در واقع مصري ها آمريكا را محاكمه مي كنند؛ آمريكايي كه در ساليان گذشته توسط ديكتاتور مصر اقدامات زيادي براي كمك به صهيونيست ها انجام داد.
وي افزود: آمريكا با كمك ديكتاتور مصر فلسطينيان را حتي از ابتدايي ترين حقوق شان محروم كرد لذا محاكمه حسني مبارك محاكمه سياست هاي منطقه اي آمريكا است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با فارس، تصريح كرد: محاكمه حسني مبارك و مقابله با سياست هاي آمريكا در واقع غلبه تفكر انقلاب اسلامي بر نظام سلطه است چرا كه نظام سلطه با استفاده از تدابير نظامي، جنگ نرم و دخالت هاي مكرر سعي كرد كه انقلاب اسلامي ملت مصر را منحرف كند اما امروز به وضوح همگان شاهد هستند كه آنها به بن بست رسيده اند.
سروري همچنين محاكمه حسني مبارك را درس عبرتي براي كشورهايي دانست كه هنوز حاكمان آنها بر طبل استبداد و ديكتاتوري كوبيده و تلاش مي كنند كه با وحشت، بازداشت و قتل عام جلوي خروش انقلابي ملت ها را بگيرند.
وي خاطرنشان كرد: محاكمه ديكتاتور مصر اين پيام روشن را براي ديكتاتورهاي دست نشانده دارد كه سرنوشت شوم محاكمه در انتظار ديگر ديكتاتورهاي منطقه است.
وي اظهار داشت: علي رغم اينكه آمريكا تمام تلاش خود را براي مديريت تحولات و انقلاب هاي منطقه به كار بست، امروز با پيروزي انقلاب ها تير استكبار به سنگ خورده است.
سروري با بيان اينكه ملت مصر اجازه نمي دهد كه آمريكا انقلاب اين كشور را منحرف كند، تاكيد كرد: محاكمه حسني مبارك پيام روشني هم براي ملل منطقه دارد و آن اينكه اگر ملتي در مقابل ظلم بايستد، به فضل خداوند نسيم پيروزي را لمس خواهد كرد.

 



كوثري: مجلس خبر احتمال آزادي 2 تبعه آمريكايي را پيگيري مي كند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از پيگيري صحت خبر احتمال آزادي 2 تبعه آمريكا در اين كميسيون خبر داد.
اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارنظر رسانه هاي غربي به نقل از دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد مبني بر احتمال آزادي دو تبعه آمريكايي در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: صحت و سقم خبر مذكور هنوز مشخص نيست، لذا كميسيون در حال پيگيري و بررسي است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، دلايل چنين اظهارنظري را مبهم اعلام كرد و گفت: كميسيون در اسرع وقت كسب اطلاعات كرده و به رسانه ها، اطلاع رساني خواهد كرد.
وزير خارجه كشورمان اما از سوي ديگر ابراز اميدواري كرد، محاكمه دو متهم آمريكايي، به گونه اي پيش رود كه در نهايت آزادي آنها را به همراه داشته باشد.
«علي اكبرصالحي» روز شنبه در كنفرانس خبري مشترك با «نسير باكو آريفاري» همتاي بنيني خود در پاسخ به سؤالي در اين رابطه، افزود: از قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران تشكر مي كنم كه با عدل و انصاف موضوع را پيگيري مي كند.
وزير امور خارجه اظهار داشت: انشاءالله در زمان مقرر عزيزان ما در قوه قضائيه اطلاعات لازم را در اين خصوص ارايه خواهند كرد. وزير امور خارجه ايران همچنين با اشاره به وضعيت اتباع ايراني بازداشتي در آمريكا از جمله شهرزاد ميرقلي خان گفت: از كانال هاي مختلف در حال پيگيري اين موضوع هستيم و نسبت به حل موضوع اميد فراواني وجود دارد.
صالحي افزود: خانواده خانم ميرقلي خان هم اكنون در آمريكا هستند تا با عزيزشان ملاقات كنند.

 



آيت الله مصباح يزدي: نامزدهاي انتخاباتي مجال تملق به ديگران ندهند

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) بر ضرورت پرهيز از تملق و تعريف و تمجيدهاي بي جا از ديگران به خصوص در دوران انتخابات تاكيد كرد.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در جلسه تفسير شب هاي ماه رمضان كه در دفتر مقام معظم رهبري در قم برگزار شد، به تشريح عكس العمل انسان ها در مقابل نكوهش و ستودن پرداخت و گفت: انسان ذاتاً به خوشنام بودن در اجتماع علاقمند است و از عيب جويي و استهزا ناراحت مي شود.
وي با بيان اين كه هيچ انساني مايل به ريختن آبروي خود نيست و از طرفي در روايات به پرهيز از خودنمايي و رياكاري تاكيد شده است، افزود: دستور اسلام اين است كه مجال تعريف به ديگران ندهيم و به بندگان نيز اجازه آشكارسازي اسرار ديگران و حتي فاش كردن گناه خود در مقابل ديگري را نداده است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ارتباط صحيح با ديگران را مايه قوام زندگي اجتماعي خواند و تصريح كرد: هيچ كس بدون برقراري ارتباط با ساير افراد قادر به تامين نيازهاي مادي و معنوي خود نيست.
وي ستارالعيوب بودن خداوند را از نعمت هاي بزرگ الهي دانست و تاكيد كرد: بايد به وسيله دعا شكرگزار اين نعمت بزرگ بود و اين در حالي است كه متاسفانه برخي فرقه ها در اين زمينه به خطا رفته و براي رسيدن به تكامل و سركوب هواي نفس خود، گناهان خويش را افشا كرده و سعي مي كنند علاوه بر اين كار سبب سوءظن ديگران نسبت به خود نيز بشوند.
عضو خبرگان رهبري ابراز داشت: شاد شدن در مقابل تعريف و تمجيد ديگران از صفات منافقان است كه متاسفانه در مواقع انتخابات نمايان تر مي شود.
وي ادامه داد: هرچند شاد بودن به واسطه پوشيده بودن عيوب توسط خداوند در مقابل ديگران كاري پسنديده محسوب مي شود، اما اگر اين مطلب در باور انسان اصالت وجودي پيدا كند امري نكوهيده است.
آيت الله مصباح يزدي نظام هاي اخلاقي بشري را مورد توجه قرار داد و گفت: در اين نظام ها عقل ملاك ارزيابي است و نوع تعريف ديگران براي افراد اهميت دارد؛ در برخي مكاتب مادي گراتر نيز تنوع سلايق مردم اعمال را قراردادي و نهايتاً منجر به فناي مباني اخلاق مي سازد؛ چرا كه ملاك نظر اكثريت است و اين حقيقي نيست.
وي پيمودن اين مسير را بسيار خطرناك خواند و افزود: در مكتب الهي تمامي كمالات متعلق به خداوند است و ملاك خوبي نيز در بندگي خداست؛ در اين نظام فطرت خداجوي بنده سبب علاقه به افراد مومن و يك فضيلت است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: تملق گويي ديگران شامل تعريف هاي بيهوده و بي تناسب با فرد، نسبت دادن فرد به يك نژاد، شهر يا اجدادش و يا حتي تعريف از وجود برخي نعمت هاي خدادادي چون استعداد از جمله مصاديق چاپلوسي و تملق است كه شايد نه تنها ملاك برتري نيست كه ممكن است موجب بدبختي افراد نيز بشود.
وي افزود: بعضي از افراد به واسطه صفات نيكوي اخلاقي كه خداوند به آنها ارزاني داشته كارهاي خير زيادي انجام مي دهند كه در اين موارد وسوسه هاي شيطان موجب مي شود انسان در مقابل تملق گويي ديگران به آساني تسليم شده و خوشحال شود.
آيت الله مصباح يزدي در پايان راهكار مقابله با شادي ناشي از اين نوع تعريف ها را تشريح كرد و گفت: پي بردن به گذرا بودن توان انجام كار نيك، عاقبت انديشي و... مي تواند در اين زمينه موثر باشد تا اين تعريف ها افراد را به سمت رياكاري سوق ندهد و زمينه سقوط وي را فراهم نكند.

 



آيت الله كعبي: اولويت اصلي كشور جهاد اقتصادي و حركت به سمت پيشرفت و عدالت است

عضو مجلس خبرگان رهبري اولويت اصلي كشور را جهاد اقتصادي و حركت به سمت پيشرفت و عدالت دانست.
آيت الله عباس كعبي عضو مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به توصيه هاي مقام معظم رهبري مبني بر توجه به اولويت ها، اولويت اصلي كشور در حال حاضر چيست، گفت: اولويت اصلي كشور، حركت به سمت پيشرفت و عدالت و تلاش براي تحقق سند چشم انداز 20 ساله است.
وي با بيان اينكه افقي كه در مقابل همه ما قرار دارد، ساخت تمدن اسلامي است، گفت: براي اينكه ما بتوانيم به اين هدف دست پيدا كنيم، بايد همواره به اولويت هايي كه مقام معظم رهبري آنها را تبيين و تعيين مي كنند، توجه كنيم كه از جمله اين موارد نامگذاري خاص براي هر سال است كه توسط معظم له صورت مي گيرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اولويتي كه امسال توسط مقام معظم رهبري بر آن تأكيد شده، بحث جهاد اقتصادي است و همه بايد تحقق آن را مد نظر داشته باشند.
آيت الله كعبي كه با فارس گفت وگو كرده است با بيان اينكه «اولويت هاي اصلي كشور همواره متناسب با رسالت اصلي انقلاب اسلامي گسترده مي شوند»، بر رصد فعاليت دشمنان و برخي توطئه هاي داخلي در تمام مقاطع تأكيد كرد و گفت: در عين حال همه بايد به گونه اي تلاش كنيم كه نظام حفظ شود و كشور به قله هاي بايسته اش برسد.
وي همچنين به بحث بيداري اسلامي نيز اشاره كرد و با اشاره به اينكه «اين مسئله افق نويني را پيش روي ملت ها باز كرده است»، گفت: ما نيز نبايد از اين نقطه عطف تاريخي غافل شويم و فقط به مسائل روزمره كشور فكر كنيم.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: درگيري در مسائل روزمره و بحث بر سر امور جاري كشور در هر عرصه اي نبايد مسير رشد و پيشرفت ملت ايران را متوقف كند.
آيت الله كعبي گفت: براي مثال بحث تشكيل هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه كه اخيراً توسط مقام معظم رهبري صورت گرفت، نشان دهنده اين است كه اولويت اصلي نظام، محقق شدن پيشرفت و عدالت در كشور است و برخي اختلافات جزئي نبايد سبب كند شدن اين حركت شود.

 



دولت براي اصلاح آيين نامه داخلي مجلس 15 پيشنهاد ارائه كرد

دولت براي اصلاح آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي 15 پيشنهاد ارائه كرد. حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني، معاون امور مجلس رئيس جمهور در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت پيشنهادات و اظهارنظرهاي دولت در خصوص طرح اصلاحي آيين نامه داخلي مجلس را تشريح كرد و اظهار داشت: اين پيشنهادات در راستاي تعامل هر چه بيشتر قواي مقننه و مجريه به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده و اميدواريم نمايندگان محترم با در نظر گرفتن اين موارد گام مؤثري هم در جهت اجراي فرامين مقام معظم رهبري بردارند و هم به تحقق هر چه بيشتر حقوق قواي سه گانه و آحاد ملت ايران جامه عمل بپوشانند. معاون امور مجلس رئيس جمهور در خصوص موضوعات پيشنهاد شده به مجلس تصريح كرد: صدور بيانيه و قطعنامه و اجرايي نمودن آنها، اعلام وصول و بررسي سؤال و استيضاح و اعمال برخي اصلاحات نظارتي، نحوه بررسي لايحه بودجه سالانه و تقديم متمم بودجه از سوي مجلس، بررسي و ارجاع گزارش تحقيق و تفحص به قوه قضائيه در قالب كيفرخواست و الزام رؤساي قواي مجريه و قضائيه به ارائه گزارش شفاهي در مجلس از جمله مواردي است كه دولت پيشنهاداتي را براي اصلاح آن به مجلس ارائه كرده است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني افزود: ماده 33 طرح اصلاح آيين نامه داخلي مجلس به تنهايي داراي 45 بند است كه بيش از 40 ماده آيين نامه داخلي به موجب آن اصلاح، حذف و ويراستاري شده است.
پيشنهادات دولت بايد
به صورت طرح تنظيم شود
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس نيز در گفتگو با مهر، درباره پيشنهادات ارائه شده از سوي دولت به مجلس براي تغيير آيين نامه داخلي مجلس گفت: اصلاح آيين داخلي مجلس توسط نمايندگان به تصويب مي رسد، لذا در اين رابطه ارائه لايحه پيشنهادي از طرف دولت معنا ندارد.
وي ادامه داد: ارائه پيشنهادات از طرف دولت براي اصلاح آيين نامه داخلي مجلس اشكالي ندارد اما اين پيشنهادات كاربردي و عملياتي نيست.
نماينده مردم چناران و طرقبه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين پيشنهادات زماني جنبه عملي پيدا خواهد كرد كه به صورت طرحي از جانب نمايندگان به كميسيون تدوين آيين نامه داخلي مجلس ارائه شود.

 



شكست راهبرد آمريكا در قبال ايران به روايت گلف نيوز

روزنامه گلف نيوز درگزاشي شكست سياست خارجي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران را مورد بررسي قرار داد.
روزنامه «گلف نيوز» چاپ امارات در اين باره نوشت: هم اكنون همگان اين موضوع را پذيرفته اند كه تلاشهاي «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا براي ايجاد صلح ميان رژيم صهيونيستي و فلسطينيان توسط «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم و دوستان وي در آمريكا و نومحافظه كاران ناكام ماند.
اوباما همچنين در زمينه اي ديگر از سياست خارجي خود به خصوص در روابط با ايران شكست خورد. رئيس جمهوري آمريكا هنگام ورود به كاخ سفيد وعده همكاري را با جمهوري اسلامي ايران داد اما پس از مدتي اين همكاريها به تهديد و تحريم با هدف انزواي ايران و ضربه زدن به اقتصاد اين كشور تبديل شد.
گلف نيوز افزود؛ رژيم صهيونيستي و همپيمانان آن از ايران ديوي ساختند و آن را تهديدي براي تمام بشريت خواندند و درباره حمله به تاسيسات هسته اي اين كشور هشدار داده و آمريكا را نيز وارد جنگ عليه ايران كردند. نومحافظه كاران طرفدار اين رژيم نيز در سال 2003 ايالات متحده را به جنگ عليه عراق وا داشتند كه نتايج فاجعه بار اين جنگ همواره گريبانگير آمريكا است.
همچنين رژيم صهيونيستي در دو سال گذشته شماري از دانشمندان هسته اي ايران را ترور كرد و تصور مي كرد كه با كمك آمريكا و توسط ويروس كامپيوتري «استاكس نت» مي تواند تاسيسات هسته اي اين كشور را از كار بيندازد اما نتانياهو بايد بپذيرد كه برنامه هسته اي ايران صلح آميز بوده و تهديدي براي هيچ كشوري به شمار نمي رود.
گلف نيوز در ادامه اين گزارش نوشت: برنامه هسته اي ايران چالشي اصلي براي رژيم صهيونيستي به شمار مي رود و آزادي اين رژيم را در حمله به كشورهاي منطقه سلب مي كند زيرا صهيونيست ها همواره تلاش كردند تا كشورهاي همسايه به قابليت بازدارندگي دست نيابند.
از سوي ديگر آمريكا در باتلاق جنگ افغانستان و پاكستان گير افتاده است و مشخص است كه بدون حمايت ايران نمي تواند به تنش ها در افغانستان پايان دهد.

 



درخواست 400 ميليارد توماني شهرداري اصفهان براي ساخت سالن اجلاس

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان گفت: براي احداث سالن هاي اجلاس كشورهاي غيرمتعهد به 400 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
عليرضا قاري قرآن در نشستي با خبرنگاران با اعلام اينكه پروژه ساخت سالن هاي اجلاس يك پروژه فرامنطقه اي است كه توسط شهرداري اجرا مي شود، افزود: اگر بودجه تعهد شده در خصوص ساخت اين سالن ها تيرماه سال گذشته به شهرداري اختصاص مي يافت شهرداري دو سال فرصت براي احداث و تحويل اين سالن ها داشت.وي گفت: عليرغم تمام مشكلات، زمان مقرر براي تحويل اين مجموعه فقط يك سال فرصت باقي است اما شهرداري تلاش مي كند تا پروژه در مهلت باقي مانده به اتمام برسد.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان افزود: در كنار ساخت اين مجموعه فضاهاي عمومي مثل هتل، مراكز تجاري، فضاي سبز، ويلا و امكانات جانبي با بيش از 30 هكتار در حال احداث است.

 



آيت الله صافي گلپايگاني صادر كرد اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي زدگان سومالي

يكي از مراجع تقليد قم در پيامي با اشاره به وقوع فاجعه دردناك قحطي در سومالي، اجازه مصرف ثلث سهم امام(ع) براي قحطي زدگان سومالي را صادر كرد.
به گزارش فارس از قم، در پيام اين مرجع تقليد آمده است: مناظر و تصاويري كه از مسلمانان قحطي زده كشور سومالي در رسانه ها نشان داده مي شود دل هر انساني را به درد مي آورد.
در ادامه اين پيام آمده است: اگر تمام مسلمانان جهان به وظيفه اسلامي خود عمل مي كردند به خصوص در اين ماه مبارك رمضان كه يكي از وظايف اصلي روزه داران اطعام به مستمندان است مسلما اين چنين وضعيت اسفبار براي آنان پديد نمي آمد. امروز همه مسلمانان بايد به كمك برادران و خواهران ديني خود بشتابند و كودكان معصوم و بزرگسالان را از مرگ حتمي نجات دهند.
در بخش ديگري از اين پيام اضافه شده است: اين هم براي ما يك امتحان بزرگ، محسوب مي شود. ملت مسلمان ايران كه هميشه در اين حالات سخت به مستمندان و محرومان، كمك شاياني كرده است اكنون هم ايثار كرده و حتي با كم كردن در مصارف روزانه خود حيات واقعي را به آنان هديه كرده و قلب مقدس مولايمان حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف را از خود خشنود كنند.
در اين پيام اضافه شده است: مؤمنين ايثارگر علاوه بر تبرعات شخصي خود مجازند از ثلث سهم مبارك امام عليه السلام بپردازند. از خداوند متعال مسئلت دارم رحمت بيكران خود را بر همه روزه داران و ايثارگران نازل بفرمايد و ما را از اين آزمايش بزرگ، سرافراز بيرون آورد.
شايان ذكر است آيت الله صافي گلپايگاني مبلغ پنج ميليون تومان براي كمك به قحطي زدگان سومالي اهدا كرد.

 



رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران: شبكه توزيع كالا سالم سازي مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
سالم سازي شبكه توزيع كالاهاي توليدي و وارداتي با همكاري استاندارد انجام مي شود.
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در كرج با اشاره به اقدامات مشترك استاندارد و سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: جلوگيري از توليد و عرضه كالاي غيراستاندارد با هدف سالم سازي شبكه توزيع كالاهاي توليدي و وارداتي در حال انجام است.
نظام الدين برزگري افزود: در اين راستا طرح مشتركي از خردادماه سال جاري براي كنترل بازار با همكاري سازمان حمايت و تعزيرات حكومتي آغاز شده است.
وي بيان كرد: انجمن هاي حمايت حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان با دارا بودن 80 هزار نفر عضو كمك مهمي براي اجراي طرح هاي مشترك استاندارد هستند.
بزرگري خاطرنشان كرد: تشكيل كميته هاي مشترك استاندارد و نظارت و بازرسي در 31 استان كشور براي ايجاد وحدت رويه بين بخش هاي مختلف نيز راهگشا است.

 



همسر شهيد بابايي: فرهنگ غرب نتوانست شهيد بابايي را از ايمان و اصالت دور نگه دارد

همسر سرلشكر خلبان شهيد عباس بابايي گفت: علي رغم اينكه شهيد بابايي تحصيل كرده غرب بود ولي فرهنگ غرب نتوانست ايشان را از اصالت و ايمان دور نگه دارد.
«صديقه حكمت» به مناسبت سالروز شهادت شهيد بابايي در گفت وگو با ايرنا به ويژگي هاي بارز اين شهيد گرانقدر اشاره كرد و افزود: اين شهيد بزرگوار هرچه پيشرفت مي كرد و به مقام بالاتري مي رسيد متواضع تر مي شد و اثري از غرور در وي ديده نمي شد.
وي اظهار داشت: با وجود اينكه قبل از انقلاب در آمريكا تحصيل كرده بود ولي فرهنگ غرب و ظواهر دنيا موجب دور نگه داشتن ايشان از اصالت و ايمان نشده بود.
حكمت اضافه كرد: شهيد بابايي هميشه در پوشش و رفتار و گفتار بي آلايش بود و بسيار ساده زندگي مي كرد و به معنويات توجه ويژه اي داشت.
وي ادامه داد: شهيد بابايي را كسي در لباس خلباني نديده بود و هميشه مثل يك آدم ساده و عادي رفت وآمد مي كرد وقتي شهيد شد خيلي از مردم حتي برخي مسئولان و بستگان هم فكر نمي كردند كه عباس يك چنين آدم شجاع و قهرماني باشد.
عضو شوراي اسلامي شهر قزوين افزود: امروز بعد از گذشت 24 سال از شهادت اين شهيد ارجمند گوشه هايي از شخصيت والا و ستودني ايشان براي مردم نمايان شده و با گذشت زمان ويژگي هاي منحصر به فردش شناخته مي شود.
همسر سرلشكر خلبان شهيد «عباس بابايي» در ادامه با بيان اين مطلب كه ثمره زندگي مشترك ايشان سه فرزند مي باشد يادآور شد: طي اين سالها سعي كردم تا در تربيت فرزندان، روحيه و اخلاق بزرگ منشانه و رفتار پدرشان را انتقال دهم و فرزندان آن شهيد به گونه شايسته تربيت شوند.
حكمت افزود: امروز نسل جوان ما بايد رهرو راه شهيدان باشند و آنگونه كه شايسته است اهداف آنان را بشناسند و در برابر تهاجم دشمنان ايستادگي كنند.
وي ادامه داد: انتقال تفكر شهدا به نسل سوم مهمترين وظيفه و بزرگ ترين رسالتي است كه بر دوش ما گذاشته شده و بايد فرهنگ ايثار، شهادت و حفظ اسلام و انقلاب به نسل جواني كه انقلاب و جنگ تحميلي را نديده اند، صورت گيرد.
گفتني است؛ شهيد سرلشگر عباس بابايي در سال 1329در قزوين به دنيا آمد و در 15 مرداد سال 1366 هنگام بازگشت از يك عمليات برون مرزي بر اثر اصابت گلوله دشمن به هواپيمايش به شهادت رسيد.
اين شهيد هنگام شهادت معاون عمليات فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود.

 



اخبار ادبي و هنري

مجموعه تلويزيوني شهيد بابايي
پايان ماه مبارك رمضان آماده پخش است
مديرعامل موسسه فرهنگي هنري شاهد گفت: 10 قسمت از سريال «شوق پرواز» مراحل پاياني تدوين را سپري مي كند كه با تحويل آن به تلويزيون، تا پايان ماه مبارك رمضان آماده پخش خواهد بود.
ناصر دهقاني پوده در گفت وگو با توانا اظهار داشت: فيلمبرداري «شوق پرواز» به مدت 13 ماه به طول انجاميد و از سال 1389 به جلوه هاي ويژه اين سريال پرداخته شد؛ هم اكنون نيز 10 قسمت از اين سريال 22 قسمتي مراحل پاياني تدوين را پشت سر مي گذارد و تا پايان ماه مبارك رمضان در اختيار تلويزيون قرار مي گيرد.
مديرعامل موسسه فرهنگي هنري شاهد بيان كرد: اين سريال در شهرهاي قزوين، بوشهر، اصفهان، دزفول، تبريز و تهران و نقاطي كه شهيد بابايي زندگي و خدمت كرده، فيلمبرداري شده است.
مجموعه تلويزيوني «شوق پرواز» با تحقيق و پژوهش پيرامون زندگي اين سردار شهيد از سال 1385 آغاز شد. فيلم نامه اين سريال تلويزيوني كه روايت زندگي سرلشگر خلبان شهيد «عباس بابايي» معاون عمليات نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است، دوبار بازنويسي شده است.
مخالفت با پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» در عراق
در پي افزايش شبكه هاي پخش كننده سريال «معاويه و حسن و حسين» از 10 شبكه به 13 شبكه و تلاش برخي شبكه هاي عراقي براي پخش اين سريال، مقامات عراقي به شدت با پخش اين سريال مخالفت كردند.
از عراق خبر مي رسد، كميته اوقاف و امور ديني عراق اعلام كرد: سريال «معاويه و حسن و حسين» كه توسط شبكه هاي ماهواره اي در حال پخش است داراي مغالطات تاريخي و متضمن توهين به امامان حسن و حسين(ع) است.
از سوي ديگر، سيدعليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت ارشاد در گفت وگويي درخصوص انتشار اخباري مبني بر حضور تعدادي از گريمورهاي ايراني در سريال «معاويه و حسن و حسين»، گفت: همه عوامل حرفه اي سينماي ايران براي همكاري با هر پروژه اي در خارج از كشور حتما و يقينا بايد با اداره كل نظارت و ارزشيابي هماهنگي كنند و خلاصه اي از موضوع پروژه و عوامل اصلي سازنده را به اطلاع برسانند. وي افزود: ما اين موضوع را به صنوف هم اطلاع داديم و آيين نامه آن را هم آماده كرديم. عدم انجام اين كار قانوني نيست و مي تواند به آينده شغلي اين افراد صدمه بزند. سجادپور ادامه داد: گفته شده يك تعداد ايراني با عوامل سريال «معاويه و حسن و حسين» همكاري داشتند ولي اينكه اين گريمورها شناخته شده اند يا خير، فعلا اظهارنظر نمي كنم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14