(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

حديث دشت عشق
پايان هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال تقابل ستاره هاي نقل و انتقالات در نيمه شب آزادي
آغاز مسابقات جهاني بدمينتون از امروز مهرابي به مصاف حريف روسي مي رود
هندبال جام ملت هاي آسيا
ايران با كره جنوبي ژاپن و كويت همگروه شد
واليبال قهرماني جوانان جهان
سقوط ايران و ناكامي در راهيابي به مرحله نيمه نهايي
كوهنورد ايراني به تاريخ پيوست
جام جهاني تير و كمان - آمريكا ايران با يك مدال برنز هفتم شد
بعضي ها كه كاسه داغ تر از آش بودند،جوابشان را گرفتند معصومي: هنوز خودم را ملي پوش نمي دانم
اعزام تيم «ب» واليبال به قطر و قزاقستان
جام پيت لاسينسكي - لهستان
پايان كار فرنگي كاران با 2 مدال نقره و برنز
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عليرضا وجگويي»
هنوز چفيه و مهر و پلاك آئينه ا ست
شهيد عليرضا وجگويي، طلبه حقيقت جويي از مدرسه آيت الله يثربي كاشان بود كه در محضر علوم اهل بيت(ع) زانوي معرفت بر زمين زد و خوشه چين معارف الهي گرديد. اين شهيد والامقام با اوج گيري حركت خونبار اسلامي به اقيانوس انقلاب اسلامي پيوست و در جهت ساقط كردن حاكميت شاهنشاهي تلاش وافر نمود. هنگام ورود امام راحل(ره) به كشور نيز عضو كميته استقبال بود.
هنگامي كه خون آشامان بعثي عراق، آتش جنگ را در مرزهاي كشور اسلامي برافروختند، شهيد وجگويي به گروه جنگ هاي نامنظم شهيد چمران پيوست و به همراه اين گروه در شهرهاي سنندج، پيرانشهر، پاوه و ديگر شهرها به دفاع از كيان كشور اسلامي پرداخت. او از پيشگامان مبارزه دفاع مقدس بود و در همان اوايل جنگ مدال شهادت گرفت و روزي خوار خوان نعمت الهي گرديد.
طلبه بسيجي شهيد، «عليرضا وجگويي»، سال 1339 در كاشان متولد شد و در 20/7/1359 در محور سلمانيه - اهواز به شهادت رسيد.

 



پايان هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال تقابل ستاره هاي نقل و انتقالات در نيمه شب آزادي

دومين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امشب با برگزاري چهار مسابقه به اتمام مي رسد كه در حساس ترين بازي اين شب تيم هاي استقلال و داماش گيلان در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند.
بدون ترديد استقلال و داماش گيلان از بهترين تيم هاي فصل نقل و انتقالات ليگ برتر بوده اند كه نفرات شاخص فصل گذشته ليگ را به خدمت درآورده اند. در اين بين استقلال با صيد ملي پوشان فوتبال ايران لقب كهكشاني ها را از آن خود كرده و از مدعيان اصلي قهرماني است.
شاگردان پرويز مظلومي كه در هفته اول مقابل سپاهان اصفهان، قهرمان فصل گذشته ليگ برتر به نتيجه تساوي رضايت دادند، در مصاف خانگي با داماش گيلان به كمتر از پيروزي فكر نمي كنند. براي اين تيم كه مدعي عنوان قهرماني است، ديدارهاي خانگي از اهميت بالايي برخوردار است و پيروزي در آنها تضمين كننده رسيدن آبي پوشان به هدفي است كه به خاطر آن «ريخت و پاش» زيادي كرده اند.
مهمترين دغدغه مظلومي و دستيارانش تا پيش از برگزاري ديدار امشب مشكل خسرو حيدري است كه هنوز مشخص نيست چه زماني برطرف مي شود. مسئولان باشگاه استقلال كه با مشكلات مالي دست به گريبان هستند، در عمل به خواسته باشگاه سپاهان عاجز مانده اند كه اين مسئله باعث ممانعت از حضور خسرو حيدري در تركيب آبي پوشان شده است.
استقلال كه در مصاف با داماش گيلان بطور حتم جاسم كرار و اسماعيل شريفات را در اختيار نخواهد داشت، مقابل تيمي صف آرايي مي كنند كه امسال با هدف ايستادن در ميانه بالاي جدول پاي به ميدان رقابت با ليگ برتري ها گذاشته است. تقويت تيم فصل گذشته و جذب نفرات شاخصي چون مهدي مهدوي كيا، محمد محمدي، محمد غلامي و... نيز اقدامي در اين جهت است.
آبي پوشان گيلاني نيز همچون استقلال در هفته اول با نتيجه تساوي ديدار خود را به اتمام رسانده اند و در هفته دوم نتيجه مطلوب براي آنها كسب امتياز در ورزشگاه آزادي است.
صباي قم- سپاهان
بهترين تيم ديدارهاي هفته نخست ليگ، صباي قم بود كه موفق شد تراكتورسازي را در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز از پيش رو بردارد. اين تيم در هفته دوم از سپاهان مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر پذيرايي مي كند. سپاهان كه ستاره هايي چون رحمتي، عقيلي، حيدري و حاج صفي را از دست داده است، شروع خوبي در ليگ برتر نداشت و خوش شانس بود كه از استقلال يك امتياز گرفت.
شاگردان لوكابوناچيچ در هفته دوم به مصاف تيمي مي روند كه با غلبه بر تراكتورسازي ثابت كرد، در اين فصل حرف هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. تيم ويسي براي اينكه نشان دهد پيروزي مقابل تراكتورسازي اتفاقي نبوده به دنبال سه امتياز بازي خانگي مقابل سپاهان است.
نفت آبادان - فجر سپاسي
شايد هيچ علاقمند به فوتبالي نمي توانست غلامحسين پيرواني و فجرسپاسي را از هم جدا تصور كند. اما دست تقدير آنها را ناچار به جدايي كرد تا امشب و در هفته دوم ليگ برتر مقابل هم بايستند. سرمربي شيرازي صنعت نفت آبادان دوشنبه شب با زردپوشان خوزستاني مقابل تيمي مي ايستد كه عمري را در آن گذرانده است. او براي 90 و اندي دقيقه بايد به عشقش پشت كند و حتي مقابلش بجنگد، آنهم تا نهايت توان و با هدف پيروزي. دوئل پيرواني با تيم سابقش از اتفاقات جالب هفته دوم ليگ است.
برنامه ديدارهاي هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه: 17/5/90
¤ صنعت نفت آبادان- فجر سپاسي شيراز (ساعت 22- ورزشگاه تختي آبادان)
¤ صباي قم- سپاهان اصفهان (ساعت 22- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
¤ نفت تهران- مس كرمان (ساعت 22- ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ استقلال تهران- داماش گيلان (ساعت 30:22- ورزشگاه آزادي تهران)

 



آغاز مسابقات جهاني بدمينتون از امروز مهرابي به مصاف حريف روسي مي رود

كاوه مهرابي به عنوان تنها بدمينتون باز ايراني راه يافته به مسابقات جهاني 18مرداد مقابل حريفي از روسيه قرار مي گيرد.
مسابقات جهاني بدمينتون از 17 تا 24 مرداد با حضور بيش از 350 بدمينتون باز از 51 كشور در لندن برگزار مي شود. كاوه مهرابي، بدمينتون باز ايران عصر روز سه شنبه (فردا) به مصاف استانيسلاو پخو رنك 67 جهان از روسيه مي رود. مهرابي اكنون رنگ 82 جهان را در اختيار دارد.
اين رويداد ورزشي براي بدمينتون بازان جهان از حساسيت بالايي برخوردار است و به نوعي آخرين مصاف قهرمانان جهان قبل از المپيك 2012 به شمار مي آيد. اين مسابقات با بازي يك نفره مردان صبح امروز آغاز مي شود. در اولين بازي توفيق هدايت، قهرمان اندونزيايي مقابل رودريگو پاچو از كشور پرو قرار مي گيرد. لي چونگ وي مرد شماره يك جهان از كشور مالزي نيز در روز نخست به مصاف بدمينتون بازي از تايلند مي رود. خبرنگاران 230 رسانه جهان اين رقابت ها را پوشش مي دهند.

 



هندبال جام ملت هاي آسيا
ايران با كره جنوبي ژاپن و كويت همگروه شد

قرعه كشي پانزدهمين دوره جام ملتهاي آسيا در عربستان برگزار شد و ايران در گروه نخست با تيم هاي كره جنوبي، ژاپن، كويت و اردن قرار گرفت.
مراسم قرعه كشي يازدهمين دوره رقابت هاي هندبال جام ملت هاي آسيا ديروز برگزار شد كه در پايان تيم ها حريفان خود را در اين رقابت ها شناختند. در اين مسابقات كه در 2 گروه برگزار خواهد شد، تيم هاي حاضر از ششم تا نوزدهم بهمن ماه در شهر جده عربستان به مصاف هم مي روند و در پايان 3 تيم نخست راهي مسابقات جهاني اسپانيا مي شوند.گروه بندي اين مسابقات بدين شرح است:
گروه A :ايران - كره جنوبي - ژاپن - كويت - اردن
گروهB : عربستان سعودي - قطر - بحرين - امارات - ازبكستان

 



واليبال قهرماني جوانان جهان
سقوط ايران و ناكامي در راهيابي به مرحله نيمه نهايي

مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان در حالي با برگزاري ديدارهاي روز پاياني مرحله يك چهارم نهايي پيگيري مي شود كه تيم ايران هيچ شانسي براي صعود به مرحله نيمه نهايي ندارد.
دومين روز از مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي واليبال قهرماني جوانان جهان روز شنبه برگزار شد كه طي آن تيم ايران در گروه E و در مصاف با روسيه متحمل شكست سنگين 3 بر صفر شد. آمريكا و اسپانيا نيز ديگر ديدار اين گروه را برگزار كردند كه طي آن آمريكا صاحب برتري 3 بر 2 شد. در ديگر گروه مرحله يك چهارم نهايي مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان تيم صربستان حريف آسيايي خود هند را از پيش رو برداشت. برزيل ميزبان و مدافع عنوان قهرماني نيز در مصاف با آرژانتين متحمل شكست 3 بر يك شد.
در پايان اين ديدارها تيم واليبال جوانان ايران با متحمل شدن دومين شكست و همچنين پيروزي آمريكا برابر اسپانيا از رده سوم جدول رده بندي گروه E به رده چهارم سقوط كرد و شانس خود را براي صعود به مرحله نيمه نهايي از دست داد. اين در حالي است كه در فاصله يك روز مانده به پايان ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي راه يابي تيم هاي روسيه، آمريكا و آرژانتين به جمع چهار تيم برتر قطعي شده است.

 



كوهنورد ايراني به تاريخ پيوست

عظيم قيچي ساز تنها كوهنورد ايراني لقب گرفت كه توانسته است به هفت قله بالاي هشت هزار متر صعود كند.
اين كوهنورد اهل استان آذربايجان شرقي كه چند روز پيش توانست قله
« گاشربروم 1» را فتح كند نخستين كوهنورد ايراني لقب گرفت كه توانسته است به 7 قله بالاي 8 هزار متر صعود كند.
عظيم قيچي ساز تاكنون توانسته است قله هاي اورست به ارتفاع 8848 ، برودپيك به ارتفاع 8047، دائولاگيري به ارتفاع 8167 ، نانگاپاربات 8126 ، گاشربروم يك به ارتفاع 8068 وگاشربروم دو به ارتفاع 8035 و كانچن چونگا به ارتفاع 8586 را فتح كند.
در جهان 14 قله بالاي 8 هزار متر وجود دارد كه تاكنون تنها حدود 35 نفر در جهان توانسته اند به اين 14 قله صعود كنند.

 



جام جهاني تير و كمان - آمريكا ايران با يك مدال برنز هفتم شد

تيم ملي تيراندازي با كمان ايران با تك نشان برنز كامپوند مردان در رده هفتم مسابقات جام جهاني آمريكا ايستاد.
با پايان يافتن سومين مرحله از رقابتهاي جام جهاني تيراندازي با كمان در «اوگدن» آمريكا رده بندي نهايي تيم هاي شركت كننده مشخص شد. به اين ترتيب تيم ايران با تك نشان برنز تيم كامپوند مردان در رده هفتم ايستاد.
در اين مسابقات، تيم ميزبان آمريكا با 7 مدال طلا، دو نقره و يك برنز در رده اول ايستاد. ايتاليا با يك طلا، يك نقره و دو برنز دوم و اوكراين با يك طلا، يك نقره و دو برنز در رده سوم ايستاد. تيم هاي چين، هند، كانادا هم در رده هاي بعدي قرار گرفتند.
تيم ايران با كسب يك مدال برنز توسط تيم كامپوند مردان و 9 عنوان تك رقمي از رده چهارم تا نهم، در مكان هفتم اين مسابقات ايستاد. تيم هاي دانمارك و مكزيك هم يك مدال برنز كسب كرده اند.

 



بعضي ها كه كاسه داغ تر از آش بودند، جوابشان را گرفتند معصومي: هنوز خودم را ملي پوش نمي دانم

قهرمان وزن 120 كيلوگرم مسابقات كشتي آزاد زيلكوفسكي لهستان گفت: هنوز خودم را ملي پوش نمي دانم و هر تصميمي كه گرفته شود ، خواهم پذيرفت.
فردين معصومي اظهار كرد: درست است كه در جام «زيلكوفسكي» قهرمان شدم، اما فعلا هيچ چيز مشخص نيست و ملي پوشان معرفي نشده اند.
وي ادامه داد: من وظيفه كشتي گرفتن بود كه اول هم شدم، از فدراسيون و مربيان هم به خاطر فرصتي كه به من دادند تشكر مي كنم.
معصومي همچنين گفت: بيرون گود نه برنده ام نه بازنده، بلكه نتيجه بايد داخل ميدان مسابقه مشخص شود، جام زيلكوفسكي برايم حياتي و بسيار خوب بود، بعضي ها هم كه كاسه داغ تر از آش شده بودند، جوابشان را گرفتند.
دارنده مدال هاي نقره و برنز جهان در مورد شكست بلال ماخوف روس گفت: بلال ماخوف 20 تا 25 كيلوگرم اضافه وزن پيدا كرده و كمي هم مصدوم است، كشتي گرفتن با اين وضعيت براي او كمي مشكل شده است.
معصومي در پايان از اظهارنظر در مورد عملكرد محمدرضا آذرشكيب خودداري كرد و گفت: اگر ملي پوش شوم كشتي هاي خوبي در استانبول خواهم گرفت.

 



اعزام تيم «ب» واليبال به قطر و قزاقستان

تيم «ب» واليبال به عنوان نماينده ايران در تورنمنت بين المللي قطر و جام رياست جمهوري قزاقستان شركت مي كند.
تورنمنت بين المللي قطر 24 تا 28 مردادماه در دوحه برگزار مي شود. اسلووني و مصر نيز از تيم هاي شركت كننده در اين تورنمنت هستند.
تيم «ب» واليبال بلافاصله پس از حضور در اين تورنمنت عازم قزاقستان مي شود تا در رقابت هاي جام رياست جمهوري اين كشور شركت كند. اين مسابقات 31 مردادماه تا 5 شهريورماه برگزار مي شود. تيم «ب» واليبال با سرمربيگري ناصر شهنازي در تورنمنت بين المللي قطر و جام رياست جمهوري قزاقستان شركت مي كند.

 



جام پيت لاسينسكي - لهستان
پايان كار فرنگي كاران با 2 مدال نقره و برنز

تيم منتخب كشتي فرنگي ايران با كسب يك مدال نقره و يك مدال برنز به كار خود در جام پيت لاسينسكي لهستان پايان داد.
در پايان روز دوم رقابتهاي بين المللي جام پيت لاسينسكي لهستان كه با حضور كشتي گيران سرشناس دنيا در شهر رادوم لهستان برگزار شد، عبدالمحمد پاپي فرنگي كار وزن 60 كيلوگرم كشورمان پس از سه پيروزي مقابل كشتي گيران استوني، فنلاند و آمريكا در مرحله نيمه نهايي به حريف بلاروسي باخت. پاپي در ديدار رده بندي با شكست كشتي گير تركيه اي با اجراي سالتو باراندازهاي زيبا به مدال برنز دست يافت. مهدي علياري در وزن 96 كيلوگرم نيز از دور رقابتها كنار رفت.
بر اين اساس بشير باباجان زاده در وزن 120 كيلوگرم صاحب مدال نقره شد و طالب نعمت پور و امير قاسمي منجزي در اوزان 84 و 120 كيلوگرم حذف شدند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پس از انحلال تيم واليبال داماش و عدم حضور اين تيم در ليگ برتر، سيدمحمد موسوي عراقي سرعتي زن تيم ملي كه به عضويت اين تيم درآمده بود با حضور در هيئت واليبال اصفهان قرارداد خود را با تيم گيتي پسند به امضا رساند.
¤ كيانوش رستمي ملي پوش دسته 85 كيلوگرم ايران با نظر كورش باقري اردوي وزنه برداري را زودتر از موعد مقرر ترك كرد تا به مداواي زانوي آسيب ديده خود بپردازد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14