(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

سازمان وظيفه عمومي ناجا: متولدين 1340 تا 1372 وضعيت مشموليت خود را روشن كنند
انتخاب رشته كنكوري ها از امروز آغاز شد
كنترل ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري
اختصاص 50 ميليارد تومان براي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم
رئيس سازمان چاي كشور: مطالبات چايكاران پرداخت شد
برگزاري 5 راهپيمايي بزرگ خانوادگي در نفي اعتياد
تعداد مدارس نمونه دولتي در تهران افزايش يافت
گلزار 3 هزار شهيد مجازي شد
گناوه اي ها با 11 قايق يك كيلو ميگو هم صيد نكردند
حذف رشته روزنامه نگاري از كنكور 90
3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در بي غذايي مطلق
كشف بي سابقه محموله 9 تني مواد مخدر
ابتلاي 43 نفر به تب كريمه كنگو در كشور
دستگيري دو زن جيب بر در زنجان
حوادث كوتاه از كشور
سارقان كاميون هاي آمل دستگير شدند



سازمان وظيفه عمومي ناجا: متولدين 1340 تا 1372 وضعيت مشموليت خود را روشن كنند

سازمان وظيفه نيروي انتظامي با اعلام اين كه متولدين 1340 تا 1372 در شمول مقررات خدمت وظيفه عمومي قرار دارند تاكيد كرد اين افراد بايد وضعيت مشموليت خود را روشن كنند.
سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با اعلام اين خبر افزود: برابر ماده 2 و ماده 4 قانون خدمت وظيفه عمومي، هر فرد ذكور ايراني از 18 سالگي تمام، مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي شده و در 50 سالگي نيز از شمول اين مقررات خارج مي شود.
سازمان وظيفه عمومي در ادامه افزود: بنابراين در حال حاضر افراد متولد 1340 تا 1372 در شمول مقررات خدمت وظيفه عمومي بوده و بايد به وضعيت مشموليت آنان رسيدگي شود.
سازمان وظيفه عمومي افزود: برابر ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي، انجام برخي امور در مورد مشمولين وظيفه عمومي، مستلزم ارايه مدرك دال بر رسيدگي به وضع مشموليت آنان است.
وي اضافه كرد مواردي مانند شركت در آزمايشات رانندگي و اخذ گواهينامه، دريافت هرگونه وام، تحويل اصل گواهينامه هاي تحصيلي، صدور پروانه كسب و اجازه اشتغال مستلزم ارايه مدرك دال بر رسيدگي به وضع مشموليت افراد خواهد بود.

 



انتخاب رشته كنكوري ها از امروز آغاز شد

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز انتخاب رشته كنكور 90 خبر داد و گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا 23 مرداد ماه براي انتخاب رشته فرصت دارند.
دكتر سيدجلال طباطبايي تأكيد كرد: داوطلبان مي توانند به صورت الكترونيكي و يا از طريق پست دفترچه هاي انتخاب رشته را دريافت كنند.
وي افزود: تمامي داوطلبان لازم است ابتدا در فرم پيش نويس، كد رشته هاي مورد نظر خود را انتخاب كرده و پس از اطمينان از صحت آن، براي درج در فرم نهايي به صورت الكترونيكي اقدام كنند و دقت كنند كه تنها يك بار مي توانند انتخاب رشته اينترنتي انجام دهند.
طباطبايي گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تحصيلي كنكور 90، مي توانند كد رشته محل هاي مورد نظر خود را برابر ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته استخراج و به ترتيب تقدم علاقه مرتب كنند.
معاون اجرايي سازمان سنجش يادآور شد: داوطلبان پس از تائيد نهايي كد رشته هاي انتخابي شماره رمز 15حرفي توسط سيستم به عنوان رسيد دريافت مي كنند كه اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات در يك صفحه مجزا ارائه مي شود و داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه در صورت انتخاب رشته و دريافت رسيد 15 حرفي به هيچ عنوان اجازه تصحيح و يا انتخاب رشته مجدد را ندارند.
طباطبايي تأكيد كرد: داوطلبان پس از دريافت رسيد از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست كدرشته هاي انتخابي خود در فرم انتخاب رشته اينترنتي كه بالاي آن رسيد 15 حرفي و شماره پرينت درج شده است، يك نسخه پرينت تهيه و آن را تا زمان اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري كنند.

 



كنترل ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري

مديرمركز كنترل ترافيك شهر با بيان اينكه تعداد دوربين هاي نظارت تصويري در تهران طي چند سال اخير رشد قابل توجهي داشته است گفت: ترافيك تهران با 600 دوربين نظارت تصويري كنترل مي شود.
همايون فتاحي افزود: تا 5 سال پيش در تهران حدود 120 تا 130 دوربين نظارت تصويري وجود داشت اما طي سال هاي اخير با تاكيد مديريت شهري بر هوشمندسازي مديريت ترافيك، روند افزايش به كارگيري اين دوربين ها با سرعت پيگيري شد چنانچه امروز بيش از 600 دوربين نظارت تصويري در سطح شهر وجود دارد.
وي ادامه داد: مديريت و نظارت بر وضعيت ترافيك به صورت شبانه روزي در مركز كنترل ترافيك صورت مي گيرد و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دوربين هاي نظارت تصويري، تجزيه و تحليل رويدادهاي ترافيكي و تحقق مهندسي ترافيك صورت مي گيرد.

 



اختصاص 50 ميليارد تومان براي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم

معاون درمان وزارت بهداشت از اختصاص 50ميليارد تومان اعتبار براي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم و برخورد با پديده زيرميزي خبر داد.
دكتر حسن امامي رضوي افزود: با توجه به اينكه پزشكان متخصص به راحتي در مناطق محروم حاضر نمي شوند به علت كمبود پزشك در اين مناطق مي بايست امتيازات ويژه اي براي ترغيب آنان به ماندگاري در مناطق محروم در نظر گرفته شود.
وي گفت: وزارت بهداشت براي مهار پديده زيرميزي در مناطق محروم، تصميم گرفت پرداخت ثابت به پزشكان را در دستور كار خود قرار دهد و اين برنامه از سال گذشته به صورت جدي آغاز شد.
معاون وزير بهداشت ادامه داد: در واقع ما تصميم گرفتيم به جاي دريافتي غيرقانوني پزشك از مردم، به او پرداخت ثابت داشته باشيم تا به نوعي زحمات حضور پزشك در منطقه محروم جبران شده باشد.
وي، رقم پرداختي ثابت به پزشكان را در مناطق محروم بين 2 تا 9 ميليون تومان اعلام كرد و به مهر گفت: اين عدد در سال گذشته رقمي بالغ بر 100 ميليارد تومان بود كه در بودجه 89 ديده شد اما فقط 10ميليارد آن توسط دولت پرداخت گرديد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به عدد 10 ميليارد تومان براي پرداخت پزشكان در مناطق محروم، افزود: اختصاص اين اعتبار باعث شد خيلي از پزشكان در مناطق محروم بمانند.
امامي رضوي اظهار داشت: در بودجه سال 90 براي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم و برخورد با پديده زيرميزي 50ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

 



رئيس سازمان چاي كشور: مطالبات چايكاران پرداخت شد

رئيس سازمان چاي كشور گفت: تاكنون 227 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران استان هاي گيلان و مازندران پرداخت شده است.
«علي محرر»گفت: تاكنون 91 هزار و 286 تن برگ سبز چاي به صورت تضميني به ارزش 363 ميليارد و 872 ميليون و 688 هزار ريال از كشاورزان چايكار استان هاي گيلان و مازندران خريداري شده و بقيه مطالبات پس از تامين اعتبار پرداخت مي شود.
وي اظهار داشت: از اين ميزان برگ سبز خريداري شده؛ 30 هزار و 637 تن برگ سبز درجه يك و 60 هزار و 18 تن برگ سبز درجه 2 است.
رئيس سازمان چاي، برگ سبز خريداري شده درجه دو را حدود 66درصد و درجه يك را بيش از 33 درصد ذكر و خاطرنشان كرد: از اين ميزان 20 هزار و 539 تن چاي خشك استحصال شده است.
وي ادامه داد: تاكنون بيش از 10 شركت خصوصي براي خريد چاي خشك كارخانه ها اعلام آمادگي كرده اند و با عقد قرارداد مستقيم با كارخانه ها به خريد چاي خشك توليدي كارخانه ها مشغول هستند.
محرر يادآور شد: امسال دومين سالي است كه دولت هيچگونه نقشي براي خريد چاي خشك از سوي كارخانه ها ندارد و تصدي گري در اين بخش كاملا به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي با اشاره به آغاز چين دوم برداشت برگ سبز چاي از اول تير ماه گفت: در فصل زراعي جاري 165 واحد چايسازي با سازمان چاي كشور قرارداد بستند كه 160 واحد چايسازي مشغول خريد تضميني از كشاورزان چايكار هستند.

 



برگزاري 5 راهپيمايي بزرگ خانوادگي در نفي اعتياد

مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاري 5 راهپيمايي بزرگ خانوادگي با محوريت جامعه سالم عاري از اعتياد در 5 استان كشور خبر داد.
حميد صرامي اظهار داشت: براساس مراتب ابلاغي مقرر است در همه استان هاي كشور راهپيمايي خانوادگي با محوريت جامعه سالم عاري از اعتياد و با بهره گيري از ظرفيت هاي دستگاه هاي استاني از هفته اول تير تا هفته اول مهر امسال برگزار شود.
وي افزود: در تير امسال 5 راهپيمايي خانوادگي در استان هاي خراسان جنوبي، كرمان، اردبيل، خراسان رضوي و كرمانشاه برگزار و در پايان مراسم به نفرات برتر جوايزي اهدا شد، ساير استان ها نيز پس از ماه مبارك رمضان و تا قبل از مهر براساس برنامه زمان بندي، نسبت به برگزاري اين مراسم اقدام خواهند كرد.
صرامي گفت: همچنين طبق مراتب ابلاغي به استان ها مقرر شد، همه استان ها نسبت به برگزاري همايش پيشگيري جامعه سالم عاري از اعتياد با هدف بررسي روش هاي سرعت بخشيدن به اقدامات پيشگيري، افزايش نرخ سطح پوشش كانون هاي هدف، تحقق برش استاني سند جامع پيشگيري و تقدير از دست اندركاران فعال عرصه پيشگيري از هفته اول تير ماه تا اول آبان ماه اقدام كنند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر وي ادامه داد: استان اصفهان در دهه اول مرداد امسال اقدام به برگزاري اين همايش كرده است و ساير استان ها نيز طبق جدول زمان بندي، بعد از ماه مبارك رمضان به برگزاري اين همايش اقدام مي كنند.

 



تعداد مدارس نمونه دولتي در تهران افزايش يافت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از ايجاد مدارس نمونه دولتي در مناطق 9 ، 11 و 14 تهران خبر داد در حالي كه پيش از اين مدارس نمونه دولتي در مناطق 15 به پايين شهر تهران فعاليت داشتند.
سيدمحمود حسيني در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: در سال تحصيلي جاري براي اولين بار مدارس نمونه دولتي در مناطق 9 ، 11 و 14تهران راه اندازي مي شوند و دانش آموزاني را كه در آزمون جزو ذخيره محسوب مي شوند، پذيرش مي كنند.در اين مدارس تمام دانش آموزاني كه در آزمون بالاي 60درصد نمره قبولي را كسب كرده باشند پذيرش مي شوند.
حسيني همچنين از ايجاد سه مدرسه جديد استعدادهاي درخشان «سمپاد» در تهران خبر داد و گفت: اين مدارس در منطقه 18 ، 13 و 6 راه اندازي شده اند و در برخي از مناطق نيز ظرفيت كلا س ها افزايش پيدا كرده است.

 



گلزار 3 هزار شهيد مجازي شد

مديركل واحد كارآفريني شهرداري تهران گفت: با آغاز اجراي طرح «شهر شهدا» تاكنون 3 هزار وب سايت شهيد با همت شهرداري منطقه 15 و همكاري بنياد شهيد مجازي سازي شده است.
مسعود آذرنوش در گفت وگو با ايسنا افزود: پروژه شهر شهدا طرحي است كه در پروژه عظيم مادر تخصصي شهر اينترنتي كه تحت نظارت شهرداري است، تعريف شده است.
وي گفت: در اين طرح براي هر يك از شهدا يك وب سايت طراحي شده است كه كاربران اينترنت با مراجعه به وب سايت اين شهدا از تصاوير مزار، خاطرات و وصيتنامه آنان بازديد كنند و اگر بنياد شهيد از اين طرح حمايت كند، آن را به تمام شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تعميم مي دهيم.

 



گناوه اي ها با 11 قايق يك كيلو ميگو هم صيد نكردند

مديرعامل تعاوني صيادان گناوه گفت: به دليل كمبود ذخاير صيدگاه ها صيادان ميگوي گناوه دست خالي از دريا باز مي گردند.
عبدالله بويراتي، شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در اولين روز از فصل صيد ميگو كه از دهم مرداد شروع شده 11 قايق صيادي عازم دريا شدند ولي نتوانستند يك كيلو ميگو صيد كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه صيد ميگو تجهيزات خاصي دارد و تامين آنها هزينه سنگيني را بر صيادان تحميل مي كند، اگر اين روند ادامه داشته باشد جامعه صيادي اين بندر با ضرر هنگفتي مواجه مي شود.
مديرعامل تعاوني صيادان گناوه عامل چنين وضعيتي را برداشت بي رويه دخاير آبزيان توسط شناورهاي بزرگ فرامرزي و به روش هاي غيرمجاز از جمله شيوه كف روب ترال دانست و گفت: چنين شناورهايي در تمام فصول سال از كشورهاي حوزه جنوبي خليج فارس وارد دريا مي شوند و بصورت غيرمجاز اقدام به صيد مي كنند.
بويراني اظهار داشت: تنها راه حمايت از صيادان بندرهاي كوچك و حفاظت از ذخاير دريايي ممانعت جدي از فعاليت شناورهاي بزرگ صيادي فرامرزي در دريا و جريمه سنگين براي چنين شناورهايي است كه از روش صيد ترال استفاده مي كنند.

 



جاي خالي 13 رشته دانشگاه علامه در دفتر انتخاب رشته
حذف رشته روزنامه نگاري از كنكور 90

حذف غافلگيرانه 13 رشته از زيرمجموعه علوم انساني سال 90 از دفترچه هاي كنكور در حالي صورت گرفت كه پيش از اين هيچ خبر و تصميم قطعي در اين باره اعلام نشده بود.
قديمي مديركل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت علوم با ابراز بي اطلاعي از حذف 13رشته علوم انساني به ايسنا گفت: به دنبال اين هستيم كه توسعه علوم انساني را هدفمند كنيم بدين معنا كه توسعه رشته ها متناسب با نيازها باشد.
وي درباره حذف اين تعداد رشته علوم انساني از مجموع رشته هاي دانشگاه علامه طباطبايي نيز گفت؛ اينكه چرا دانشگاه علامه در اين رشته ها پذيرش نكرده است طبيعتاً خودش بايد پاسخگو نيازهايش باشد.
بيشتر از اين
توضيحي ندارم
شفيع آبادي معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي ضمن رد حذف برخي رشته هاي علوم انساني در عين حال گفت: در راستاي نيازهاي كشور در رشته هاي مورد نياز پذيرش دانشجو صورت مي گيرد و اين به معناي حذف نيست.
وي با تأكيد بر اين نكته كه در هر رشته اي كه مورد نياز بوده است دانشجو پذيرش مي شود گفت: در حال حاضر بيشتر از اين توضيحي ندارم.
عباسپور: بايد
از وزارت علوم استعلام شود
در همين حال علي عباسپور رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هم با اشاره به حذف 13رشته از زيرمجموعه علوم انساني در دانشگاه ها به ايسنا گفت: قبل از اينكه ظرفيت ها نهايي شود، با وزارت علوم وارد مذاكره مي شويم. تا دانش آموزاني كه با علاقه اين رشته را انتخاب كرده اند بتوانند در رشته مورد علاقه خود كه مبناي اسلامي دارد، ادامه تحصيل دهند.
وي افزود: با توجه به بازنگري كه قرار بود در رشته هاي علوم انساني بوجود آيد، تصميم براين بود كه تعداد رشته هاي علوم انساني كاهش يابد و كارگروهي نيز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي بازنگري و تدوين توسعه سياست هاي رشته هاي علوم انساني تشكيل شد.
وي گفت: اينكه در اين مقطع رشته هاي علوم انساني را محدود كرديم مي بايست به اطلاع دانش آموزان اين رشته مي رسيد، اين در حالي است كه مسئله علوم انساني فقط با حذف رشته هاي آن حل نمي شود، بر اين اساس انتظار داشتيم وزارت علوم سريع تر اين بازنگري ها را انجام مي داد و بر مبناي فرهنگ اسلامي دروسي مثل علوم سياسي و علوم اجتماعي يا مباني مديريت اسلامي و اقتصاد اسلامي را تعيين مي كرد كه در زمان فعلي كه زمان پذيرش دانشجو بود، دانشجويان را در اين رشته هاي جديد علوم انساني مورد پذيرش قرار مي داد.
جاي خالي
13 رشته علوم انساني
در دفترچه انتخاب رشته
براساس دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري سال 90 دانشگاه علامه طباطبايي اين دانشگاه براي سال تحصيلي آينده در رشته هاي راهنمايي و مشاوره، روابط عمومي، روانشناسي آموزش كودكان استثنايي، روزنامه نگاري، علوم اجتماعي (برنامه ريزي اجتماعي)، علوم اجتماعي (پژوهشگري اجتماعي)، علوم اجتماعي (تعاون و رفاه اجتماعي)، علوم تربيتي (آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني)، علوم تربيتي (تكنولوژي آموزشي)، علوم تربيتي (مديريت و برنامه ريزي آموزشي)، علوم سياسي، مددكاري اجتماعي، فلسفه، حسابداري، روانشناسي باليني، علوم اقتصادي (اقتصادبازرگاني)، علوم اقتصادي (اقتصاد صنعتي)، كتابداري و اطلاع رساني، مديريت بازرگاني، مديريت دولتي، مديريت صنعتي، مديريت گمركي و مديريت هتلداري دانشجو نمي پذيرد.

 



جمعيت هلال احمر ايران اعلام كرد
3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در بي غذايي مطلق

مسئول تيم اعزامي جمعيت هلال احمر ايران به سومالي گفت: 3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در بي غذايي مطلق در اين كشور به سر مي برند.
محمود مظفر در موگاديشو سومالي اظهار داشت: براساس تخمين ها 3 ميليون و 800 هزار سوماليايي در قحطي و بي غذايي مطلق به سر مي برند.
وي به نيازهاي غذايي كه به دليل خشكسالي، نباريدن باران و جنگ داخلي در اين كشور صورت پذيرفته است، اشاره كرد و گفت: براساس مشاهدات دام ها و كشاورزي مردم اين كشور به كلي از بين رفته است.
مظفر با بيان اينكه كمبود ويتامين و پروتئين و نبود امكانات بهداشتي و بي غذايي از عمده مشكلات مردم قحطي زده سومالي به حساب مي آيد، افزود: بيما ري هاي كودكان و مادران در اين كشور بسيار شيوع پيدا كرده است.
مظفر همچنين به كمپ 420 هزار نفري در مرز كنيا و سومالي كه كميته بين المللي صليب سرخ مشغول ارائه خدمات هستند، اشاره كرد و تصريح كرد: جمعيت هاي هلال احمر از جمله قطر و امارات نيز از امروز به سومالي ورود پيدا كرده اند و جمعيت هلال احمر امارات متحده عربي نيز مشغول ارائه خدمات بهداشتي در كمپ هاي مستقر شده است.
وي خاطرنشان كرد: به محض گرفتن مجوز براي ارسال محموله هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر كشورمان زمينه براي ارسال اين محموله پس از مذاكرات با مسئولان جمعيت هلال احمر سومالي فراهم شده است.

 



كشف بي سابقه محموله 9 تني مواد مخدر

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از كشف 9 تن مواد مخدر توسط ماموران نيروي انتظامي در مسير بم- كرمان خبر داد.
علي عبداللهي گفت: ماموران نيروي انتظامي به خاطر اشراف اطلاعاتي خوب، موفق شدند يك محموله بسيار بزرگ مواد مخدر كه در يك كانتينر جاسازي شده بود را كشف كنند.
وي همچنين در خصوص بحث شناسايي و دستگيري عوامل ترور شهيد رضايي نژاد خاطرنشان كرد: دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي در اين خصوص در حال كار هستند كه به محض كسب نتيجه اطلاع رساني صورت خواهد گرفت.
به گزارش فارس معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور همچنين در پاسخ به وجود برخي شايعات در مورد وضعيت نامطلوب امنيتي در تهران اظهار داشت: براي تعيين ميزان امنيت شاخص هاي آماري وجود دارد كه بررسي آنها نشان مي دهد در 4 ماهه اول امسال نسبت به 4 ماهه سال گذشته جرائم خطرناك كه احساس امنيت را تغيير مي دهد، كمتر اتفاق افتاده است.

 



وزارت بهداشت خبر داد
ابتلاي 43 نفر به تب كريمه كنگو در كشور

رئيس اداره بيماريهاي مشترك ميان انسان و دام وزارت بهداشت شمار مبتلايان به اين بيماري از ابتداي سال تاكنون را 43 مورد اعلام كرد.
دكتر محمدرضا شيرزادي، با تاكيد بر لزوم ذبح دام در كشتارگاه هاي مجاز گفت: تعداد قطعي مبتلا به تب كريمه كنگو در كشور از ابتداي سال تاكنون 43 مورد بوده است. استان سيستان و بلوچستان با ثبت 24 مورد از اين بيماري، بيشترين شمار مبتلايان را در كشور به خود اختصاص داده است. در استان تهران نيز تاكنون يك مورد از اين بيماري گزارش شده است.
وي گفت: تب خونريزي دهنده كريمه كنگو از ابتداي سال تاكنون 9 قرباني در كشور داشته است.
دكتر شيرزادي، تب خونريزي دهنده كريمه كنگو را يك بيماري ويروسي عنوان كرد و گفت: اين بيماري توسط كنه ها ميان دام ها منتشر مي شود و انسان به دنبال گزش توسط كنه يا تماس با خون و ترشحات دام آلوده به آن مبتلا مي شود.
وي گفت: دوره كمون تب خونريزي دهنده كريمه كنگو معمولا كمتر از دو هفته پس از تماس با دام آلوده يا گزش كنه است و بيمار به طور ناگهاني به تب، سردرد، درد عضلاني و يا تظاهرات خونريزي دهنده مانند خونريزي پوست و بيني دچار مي شود. فرد مبتلا به اين بيماري هميشه تب دارد و در نهايت ممكن است به دليل نارسايي اعضا و خونريزي شديد جان خود را از دست بدهد.

 



دستگيري دو زن جيب بر در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
دو زن سابقه دار كه در اتوبوس شهري اقدام به جيب بري و سرقت از اقلام شهروندان زنجاني مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، رئيس پليس آگاهي زنجان درباره جزئيات اين خبر گفت: چندي پيش ماموران آگاهي گزارشاتي از وقوع جيب بري در چند دستگاه اتوبوس در داخل سطح شهرستان زنجان دريافت كردند.
سرهنگ «مصطفي طلوعي» خاطرنشان كرد: وصول چند گزارش مشابه به پليس آگاهي باعث شد موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران مبارزه با سرقت قرار گيرد.
وي با بيان اين كه اين سرقت ها در داخل اتوبوس و از زنان مسافر صورت مي گرفت، افزود: طولي نكشيد كه تحقيقات پليسي با توجه به شيوه هاي مشابه در سرقت نشان داد كه سرقت توسط دو زن سابقه دار صورت مي گرفته كه چندي پيش به اتهام سرقت راهي زندان شده بود.
طلوعي اظهار داشت: با شناسايي متهمان، دستور بازداشت آنان صادر شد و سارقان به پليس آگاهي زنجان منتقل شدند.
وي افزود: در ادامه با ارائه دلايل و شواهد متهمان لب به اعتراف گشودند و به چهار فقره جيب بري و سرقت اسناد و مدارك، وجوه نقد و طلاجات از شهروندان در داخل اتوبوس ها اعتراف كردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 2 هزار عدد مواد محترقه
اصفهان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر استان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر تهيه و توزيع مواد محترقه در يك واحد صنفي واقع در يكي از مناطق شهر اصفهان، ماموران پليس امنيت عمومي اين شهرستان در بازرسي از اين واحد صنفي تعداد 2 هزار و 160 عدد ترقه و 2 كيلوگرم مواد محترقه و آلات و ادوات ساخت و توليد مواد محترقه كشف و ضبط كردند.
سرهنگ حسن ياردوستي افزود: در اين رابطه فردي به نام «ناصر-الف» دستگير شده است.
قتل به خاطر اختلافات خانوادگي
نيشابور-خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نيشابور گفت: بدنبال نزاع ميان دو نفر در يكي از خيابان هاي اين شهر ماموران نيروي انتظامي به محل حادثه اعزام شدند. در تحقيقات ماموران مشخص شد. اين درگيري بين داماد و برادر زن به علت اختلافات خانوادگي رخ داده است، سرهنگ محمدحسن اميري افزود: در اين درگيري برادر زن به قتل رسيد و ماموران نيروي انتظامي قاتل را در كمترين زمان دستگير كردند تا پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شود.
رودخانه قرباني گرفت
رشت-خبرنگار كيهان: دو مسافر بي احتياط قرباني دريا و رودخانه در استان گيلان شدند.
بگزارش خبرنگار ما اين دو مسافر نسترن 24 ساله اهل و ساكن كرمانشاه و اباذر 22 ساله اهل و ساكن قزوين نام داشتند كه در ساحل جفرود انزلي و رودخانه رودبار به شنا پرداختند اما به دليل بي احتياطي و عدم آشنايي به فن شنا غرق شدند.
در حال حاضر تلاش براي كشف هر دو جسد مغروقين ادامه دارد.

 



سارقان كاميون هاي آمل دستگير شدند

آمل- خبرنگار كيهان:
باتلاش ماموران پليس آگاهي آمل دو نفر سارق كه پس از سرقت كاميون ها آنها را اوراق كرده و به فروش مي رساندند، شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي آمل با اعلام اين خبر گفت: در پي اعلام سرقت چند كاميون در سطح شهرستان رسيدگي به موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
سرهنگ محمدصادق پهلوان افزود: پس از بررسي هاي لازم و پيگيري هاي شبانه روزي ماموران موفق شدند يك نفر را در اين زمينه دستگير كنند.
وي اظهار داشت: متهم دستگير شده به نام «علي- ز» در تحقيقات و بازجويي ها به سرقت دو دستگاه كاميون نيز اعتراف كرد و گفت كه پس از سرقت خودروها را اوراق كرده و قطعاتشان را به فروش مي رسانده است.
پهلوان در ادامه گفت: با اعترافات متهم يك نفر همدست وي نيز به نام «علي- ج» شناسايي و دستگير شده تلاش براي شناسايي و دستگيري همدستان احتمالي اين سارقان و كشف ديگر سرقت ها ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14