(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پرتاب به ميانه دهه 40 (يادداشت روز)
رهبرمعظم انقلاب طي سخنان مهمي در جمع كارگزاران نظام:
توانايي غلبه بر انواع تهديد ها يكي از اصلي ترين نقاط قوت نظام است
كمتر بيشتر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس جمهور امروز به كرمانشاه سفر مي كند
دستور آيت الله آملي لاريجاني براي رسيدگي مجدد به پرونده سقوط سي 130
شجاعت ايران مقابل دشمني هاي آمريكا به ملت ها جرأت انقلاب داد (خبر ويژه)
آيت الله خامنه اي به خوبي مسئله سازي هاي آمريكا را مديريت مي كند (خبر ويژه)
70 درصد ساكنان پادگان اشرف زنداني سران گروهك منافقين هستند (خبر ويژه)
خاك سردگور در قاب BBC و VOA و رسا (خبر ويژه)
وكيل مدافع ديكتاتور مصر از تل آويو رسيد (خبر ويژه)
انتقاد گزنده چين از اعتياد آمريكا به استقراض (خبر ويژه)



پرتاب به ميانه دهه 40 (يادداشت روز)

غلبه عوامل خودانگيخته بر عوامل برنامه ريزي شده و پيشي گرفتن ابتكارات از طراحي ها آرام آرام در حال تبديل شدن به مشخصه اصلي تحولات منطقه است. برخلاف پيش بيني بسياري از تحليلگران، تحولات منطقه نه كند شده و نه به انحراف رفته است. تنها ويژگي جديدي كه مشاهده مي شود اين است كه اين تحولات عميق تر شده و خود را با لايه هايي از معادلات سياسي و استراتژيك در منطقه درگير كرده است كه بسيار فراتر از آن چيزي است كه در يكي دو ماه اول تصور مي شد.
اكنون همه بازيگران دخيل در منطقه مي دانند كه با صحنه جديدي مواجه هستند. مشخصات دقيق اين صحنه هنوز مشخص نيست اما چارچوب هاي كلي معلوم شده است. به طور بسيار خلاصه قضيه از اين قرار است كه:
1- منابع اقتدار در منطقه خاورميانه تغيير كرده است. اكنون نه اقتدار نظامي امنيتي و نه حتي اقتدار رسانه اي تعيين كننده نيست، بلكه عاملي كه حرف اول را مي زند قدرت نرم شكل دهي به رفتار مردم از طريق شكل دهي به افكار آنهاست. بدون شك اگر آمريكايي ها ذره اي احتمال مي دادند كه از طريق قشون كشي نظامي مي توانند حتي اندكي جايگاه راهبردي خود در منطقه را بهبود ببخشند از اين كار دريغ نمي كردند. بمباران رسانه اي مداوم -كه نمونه بسيار جالب آن را در مورد سوريه بي امان در حال رخ دادن است- هم كمكي به حل مسئله نكرده است. چيزي كه آمريكايي ها به آن نياز دارند و آن را نمي يابند توان تاثيرگذاري روي افكار مردمي است كه حالا ديگر احساس مي كنند راه مستقل خود را پيدا كرده اند و توان پيمودن آن را هم دارند.
2- مسئله دوم اين است كه ارزش راهبردي مسائل هم در منطقه خاورميانه به سرعت در حال تغيير است. در زماني حدود 6 ماه مجموعه اي از مسائل كه كاملا اصلي و بلكه حياتي محسوب مي شدند كنار رفته اند و جاي آنها را مسائلي بسيار جديد و غريب گرفته است. آمريكا تا همين زمستان گذشته به سادگي مي توانست استدلال كند مسئله اصلي در منطقه ايران است و در مورد ايران هم هيچ موضوعي مهم تر از برنامه هسته اي آن نيست. اما حالا حتي مئير داگان ، رييس سابق موساد هم حاضر نيست چنين مهملي را بپذيرد. در عوض، مثلا اينكه در خيابان هاي قاهره چه مي گذرد، مردم مصر چگونه فكر مي كنند و... تا 6 ماه پيش موضوعاتي بود كه حداكثر برخي محققان دانشگاهي، ديپلمات هاي درجه دو و سه يا روزنامه نگاران به آن علاقه نشان مي دادند اما حالا بدون شك باراك اوباما و بنيامين نتانياهو بايد حتي در خواب هم به آنها فكر كنند.
3- و سومين مسئله اين است كه معناي اصطلاحات راهبردي مانند امنيت و ثبات به طور اساسي در حال تغيير است. بسياري از حاكمان منطقه خاورميانه بويژه ديكتاتورهاي وابسته عربي تا چند ماه پيش تصور مي كردند اگر هم تهديدي متوجه آنها باشد از بيرون مرزهاي آنهاست و شايد حتي ضروري مي دانستند كه تهديدي در بيرون مرزهاي خود ايجاد كنند تا در داخل امكان اعمال اقتدار بيشتري داشته باشند و ضمنا بتوانند روابط به شدت تحقيرآلود خود با آمريكا و صهيونيست ها را توجيه كنند. اكنون اما روشن شده است كه براي حاكمان وابسته منطقه امنيت نه از طريق انباشت سلاح حاصل خواهد شد و نه از راه تبديل شدن به غلام حلقه به گوش سفير آمريكا. بلكه تنها راه اين است كه براي مردم خود احترام قائل باشند، نظر آنها را به آنچه مقام هاي كاخ سفيد از آن طرف دنيا مي گويد ارجح بدانند و منابعي را كه متعلق به مردم است براي آنها صرف كنند و مسلما اين فرايندي است كه نمي توان آن را يك شبه آغاز كرد و به نتيجه رساند.
با اينكه مخاطب بسياري از اين تغييرات بنيادين در اصل آمريكاست، اما بسياري از تحليلگران امور راهبردي در منطقه خاورميانه عقيده دارند نگراني هاي اسراييل بايد فوري تر و جدي تر باشد. صهيونيست ها كه پيش از اين تحولات تصور مي كردند ميوه آناپوليس آماده چيدن است و موجوديت آنها در آستانه به رسميت شناخته شدن است، به يكباره حس مي كنند كه به ميانه دهه هاي 40 و 50 پرتاب شده اند و نه فقط راهي براي خلاصي از آن نمي يابند بلكه اخيرا به اين فكر افتاده اند كه بايد خود را در يك درگيري طولاني مدت و فزاينده با اين وضعيت آماده كنند.
انقلاب هاي مردمي منطقه خاورميانه وضعيت راهبردي اسراييل را عميقا دگرگون كرده است. بدشانسي صهيونيست ها اين است كه بحراني چنين عظيم هنگامي آنها را در بر گرفته كه بي كفايت ترين دولت قابل تصور زمام امور را در دست دارد و به تعبير يكي از كارشناسان آمريكايي مي توان گفت اسراييل با بدترين حاكمان وارد بدترين دوران تاريخ خود شده است.
اگر بخواهيم بسيار خلاصه و فهرست وار بحث كنيم، بحران هاي راهبردي كه در اثر تحولات منطقه دامنگير صهيونيست ها شده چنين است:
الف: نخستين بحران بدون شك از جانب مصر شكل گرفته است. از آغاز تحولات منطقه به اين سو صهيونيست ها تلاش فراواني كرده اند كه بگويند اين حركت يك قيام كاملا سكولار است و اسلام گرايي و اسلام خواهي سهمي در آن نداشته است. حتي عاموس يادلين رييس سابق سازمان اطلاعات نظامي دولت غاصب صهيونيستي حدود 3 ماه پيش در مركز امنيت ملي دانشگاه تل آويو سخنراني كرد و در آن به صراحت گفت بهار عربي در نهايت به نفع اسراييل تمام خواهد شد چرا كه دولت هاي دموكراتيك نسبت به ديكتاتورها علاقه كمتري به جنگ دارند. اكنون وضعيت كاملا دگرگون شده است و تحليل هاي كساني مانند يادلين هيچ توجهي بر نمي انگيزد. اسراييلي ها درست مثل آمريكا وقتي به مصر نگاه مي كنند از همه حرف هايي كه در تمجيد دموكراسي زده اند پشيمان مي شوند. لايه هاي ديني و مذهبي انقلاب مصر تازه در حال آشكار شدن است و قدرت يابي روزافزون اخوان المسلمين هم به عنوان يك گروه سياسي و هم به عنوان يك نيروي پيش برنده و محرك اجتماعي ترديدي در اين باره باقي نگذاشته است كه آينده مصر فاصله عميق با گذشته آن خواهد داشت و اسراييل بايد كل آن دكترين امنيتي را كه مي گفت مرز صحراي سينا تا ابد امن خواهد ماند بازنگري كند.
ب: پس از مصر، دومين بحران اسراييل اين است كه در سوريه به يك بن بست كامل رسيده است. ترديدي نيست كه پروژه مشترك اسراييل، آمريكا و سعودي در سوريه به بن بست كشيده شده است. اسراييلي ها اميدوار بودند بتوانند به روشي سوريه را از ايران و حزب الله جدا كرده و به محور عربي سازش ملحق كنند اما تحولات اخير دمشق را هر چه بيشتر به متحدان ديرينه خود در محور مقاومت نزديك كرده است.
ج: سومين بحران مربوط به صحنه داخلي فلسطين اشغالي است. تحولات منطقه پس از دهه ها فضايي فراهم ساخت كه برخي از گروه هاي فلسطيني بتوانند بر محور ضديت با اسراييل به يكديگر نزديك شوند. اين حادثه ولو اينكه در كوتاه مدت داراي تبعات سياسي مشخصي نباشد، بي شك راهبرد بلند مدت اسراييل در ايجاد تفرقه ميان فلسطينيان را دچار آسيب هاي جدي كرده است. به هر ميزان كه جامعه فلسطيني حول محور ضديت با اسراييل انسجام بيشتري پيدا كند فشار آوردن به مقاومت و به هم زدن ميانه مردم و مجاهدان دشوارتر خواهد بود. دقيقا به همين دليل است كه برخي از تحليلگران امنيتي اسراييل مانند آلوف بن از هاآرتص به صراحت مي گويند منتظرند كه در آينده نزديك انتفاضه سوم آغاز شود و يقين دارند كه اين بار آنچه بر سر اسراييل خواهد آمد به هيچ وجه با گذشته قابل مقايسه نيست.
د: بحران بعدي درون اسراييل ريشه دارد. غاصبان سرزمين هاي مردم مظلوم فلسطين كه با نام شهرك نشين يا هر عنوان ديگري دهه هاست تلاش مي كنند خاطره نكبت 1948 را از ياد مردم منطقه ببرند، اكنون تازه در حال دريافتن اين نكته هستند كه خانه بر آب بنا كرده اند. ناآرامي هاي اخير اسراييل نشان داد كه صهيونيست ها نه فقط در دولت سازي بلكه در ملت سازي هم شكست خورده اند و به زودي بناي سستي كه برافراشته اند زير بار خود له خواهد شد. آلوف بن تحليلگر امنيتي روزنامه هاآرتص اخيرا در مقاله اي نوشته است كه مطمئن است انتفاضه سوم در سرزمين هاي اشغالي به راه خواهد افتاد اما اين بار احتمالا شهروندان جعلي اسراييل هم در آن مشاركت خواهند داشت.
هـ : و بحران پنجم بدون شك چيزي است كه اسرائيل آن را بسط مدل ايران تا بيخ گوش هاي خود مي خواند. در واقع هركس در اين ترديد داشته باشد كه «خاورميانه پسا انقلابي» ضد اسراييلي است از اين 8 ماه هيچ نياموخته است. اسراييلي ها مي دانند كه چيزي به نام گزينه ميانه وجود ندارد و هر تفكر ضداسراييلي ضرورتا از همدلي با ايران سر در خواهد آورد.
مهدي محمدي

 



رهبرمعظم انقلاب طي سخنان مهمي در جمع كارگزاران نظام:
توانايي غلبه بر انواع تهديد ها يكي از اصلي ترين نقاط قوت نظام است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار روساي قواي سه گانه، رئيس مجلس خبرگان رهبري، اعضاي هيات وزيران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسئولان دستگاه هاي مختلف كشور، ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه در استان ها و فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح طي سخنان بسيار مهمي با اشاره به شرايط بسيار فوق العاده منطقه و جهان به تبيين شرايط و جايگاه فعلي كشور با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف پرداختند و تاكيد كردند: در بررسي شرايط كشور هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي در كنار يكديگر ديده شوند و از منفي گرايي يا مثبت گرايي مطلق نيز پرهيز شود.
رهبر معظم انقلاب از توانايي غلبه بر انواع تهديدها، اتحاد ميان مردم و نظام، پيشرفت با وجود تحريم ها و شرايط سخت، كسب اعتبار بين المللي و ثبات كشور به عنوان برخي از اصلي ترين نقاط قوت نظام ياد فرمودند.
معظم له در اين زمينه فرمودند، بنده با اين نظر كه از لحاظ بين المللي وضعيت كشور منفي است، مخالفم. وضع ما بسيار خوب است.
ايشان افزودند: امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور تاثيرگذار و متنفذ و محترم در فضاي بين المللي شناخته مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: نقطه روشن ديگر ثبات كشور است. ركود نداريم، حركت داريم، جوشش داريم.
رهبرمعظم انقلاب در ادامه سخنانشان تاكيد كردند كه در كنار نقاط قوت، نقاط ضعف هم در كشور وجود دارد.
ايشان افزودند: نقاط ضعف ما هم در زمينه هاي اقتصادي است و هم فرهنگي. بر بعضي از چالش ها نتوانسته ايم غلبه كنيم. حتي در همان تهديدهايي كه مستقيما از طرف دشمن است، اگر ما ضربه خورده ايم تقصير خود ماست.
رهبرمعظم انقلاب تصريح كردند: مشكل اينجاست كه يك جاهايي طبق وظيفه عمل نكرديم، يك جاهايي دلبستگي خود را زير پا نگذاشتيم. معظم له در ادامه افزودند: يكي از چيزهاي مهمي كه بايد از آن پرهيز كرد، مشاجرات سياسي است.
ايشان در ادامه فرمودند: سرگرم شدن به منش هاي اشرافي و رفاه طلبي، غفلت از روحيه جهاد و ايثار، غفلت از تهاجم فرهنگي دشمن، غفلت از نفوذ دشمن در فضاي رسانه اي كشور، بي مبالاتي نسبت به حفظ بيت المال، نيل به رفتارهاي قبيله اي در ميدان سياست و اقتصاد، اينها از نقاط ضعف ماست.
ولي امر مسلمين در بخش ديگري از سخنانشان فرمودند: در زمينه اقتصاد فعاليت هاي باارزشي انجام شده است، اما هنوز مسئله اشتغال، ساعات مفيد كار در كشور و مواردي از اين قبيل حل نشده است.
ايشان تاكيد كردند: فرهنگ كار بايد طوري باشد كه مردم آن را عبادت بدانند. بايد كار كرد. كشور با بيكاري و تنبلي و وادادگي پيش نخواهد رفت.
رهبر معظم انقلاب همچنين در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره مسائل اخير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا فرمودند: «بيداري اسلامي ملت هاي منطقه حادثه عظيمي است كه نظير آن از اول انقلاب تا امروز، در تاريخ جمهوري اسلامي سابقه نداشته است».
معظم له در پايان با بيان اين كه كشور ما ظرفيت 2برابر جمعيت كنوني يعني 150 ميليون نفر را دارد خاطرنشان كردند كه ديدن نقاط قوت ما را متوجه ظرفيت ها مي كند و توجه به نقاط ضعف اولويت ها را به ما نشان مي دهد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت ولي امر مسلمين اقامه و سپس حاضران روزه خود را در كنار رهبر معظم انقلاب افطار كردند.
مشروح ديدار رهبر معظم انقلاب با كارگزاران نظام، درشماره آتي روزنامه چاپ مي شود.

 



كمتر بيشتر (گفت و شنود)

گفت: يكي از سايت هاي ضدانقلاب خطاب به سران فتنه نوشته است، شرايط كنوني ما و شما به فيلم اشك ها و لبخندها شبيه است.
گفتم: چطور مگر؟! چرا؟!
گفت: اين سايت نوشته است؛ وضعيت اپوزيسيون بعد از ماجراي انتخابات 88، گريه آور است و عقب نشيني و... كردن اصلاح طلبان براي بازگشت دوباره به نظام خنده دار است.
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: همين سايت نوشته است؛ هرچه در اظهارات خاتمي و ادعاهاي موسوي و كروبي بيشتر فكر مي كنيم از پرت و پلاگويي آنها بيشتر خنده مان مي گيرد و تازه ادعا مي كنند كه مي خواهند به ما راه كار ارائه كنند!
گفتم: چه عرض كنم؟!... شخصي كه ادعاي روانشناسي داشت در پاسخ به يكي از بيماراني كه به عذاب وجدان گرفتار شده بود، گفت؛ هرچي كمتر، بيشتر فكر كني، بيشتر دردش كمتر ميشه!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ موج بيداري اسلامي از يك سو و بحران فروپاشي عنقريب اسرائيل و اتحاديه اروپا و انگليس و آمريكا از طرف ديگر كمر فتنه گران داخلي و نوكران سنتي و تاريخي غرب در ايران و منطقه را شكسته و آن ها را در خود فرو برده است.
دقيقي- تهران
¤ روسيه با تباني انگليس خبيث و آمريكاي مستكبر طرح گام به گام را به پيش پاي ايران گذاشته است و آمريكا و انگليس نيز با جنگ زرگري به اصطلاح به مخالفت با آن برخاسته اند تا ايران اين طرح را بپذيرد . سه هدف در اين طرح دنبال مي شود كه مسئولين بايد با تيزبيني و هوشياري مانع موفقيت آنها شوند.
1- كند كردن پيشرفت هسته اي بويژه در بخش غني سازي در ابعاد صنعتي
2- در پوشش مذاكره و اعتمادسازي جاسوسان خود را به مراكز هسته اي براي جاسوسي اعزام نمايند.3- كاستن از حساسيت جهان اسلام كه در حال انفجار است و به طور هم زمان وارد آوردن فشار غيرمستقيم به ايران با اين هدف كه به جهان اسلام وانمود نمايد كه ما با ايران با آن سابقه انقلابي گري دست دوستي داده و وارد مذاكره مي شويم.
اصالت منش
¤ عوامل موثر در فتنه 88 حق شرط گذاري براي نظام را ندارند. آقاي دستغيب و خاتمي با آن اقدامات و خدمت به برنامه هاي دشمن در دو سال قبل طوري حرف مي زنند كه انگار از نظام طلبكارند!
حميدرضا احمدآبادي
¤ اگر سري به تيترروزنامه هاي زنجيره اي فتنه گران شنبه 15/5/90 بزنيد اقرار خواهيد كرد كه گويا پايگاه تبليغاتي رژيم صهيونيستي در ايران هستند وزارت ارشاد و دادگاه مطبوعات چرا هيچ عكس العملي در برخورد با اين روزنامه هاي زنجيره اي نمي كند.
عليمرداني
¤ كارگران شركتي پالايشگاه شازند هستيم پيمانكار مربوط نه تنها در ماه مبارك رمضان ساعت كار را كاهش نداده بلكه سرويس ناهار خوري را نيز فعال كرده است. مسئولين كجا هستند كه چنين هتك حرمت هايي در زيرمجموعه مديريتي آنها صورت مي گيرد.
5764---0912
¤ درباره پخش برنامه جشنواره كيش از تلويزيون اعتراضي دارم. آيا با توجه به اينكه مردم در اين ايام مقدس و مبارك بايد در منازل و مساجد به عبادت بپردازند آيا پخش اين گونه تبليغات با آموزه هاي ديني ما تضاد ندارد؟ آيا همه كساني كه در اين ايام به كيش مي روند نيت 10 روزه كرده اند.
حسيني- بيجاري
¤ بنده يك جانباز شيميايي شاغل در آموزش و پرورش هستم. الان بيش از يك سال است كه طبق مصوبه هيئت دولت هزينه درمان شيميايي ها بر عهده سازمان هاي مربوطه قرار گرفته است اما متاسفانه سازمان ما هيچ برنامه اي را براي اين موضوع تعريف نكرده است و جواب درستي هم دريافت نمي كنيم. لطفاً رسيدگي فرماييد.
زارع- تهران
¤ چند شب قبل با ديدن ايست بازرسي در يكي از خيابان هاي شهر خوشحال شدم چرا كه با راه اندازي مجدد اين طرح جلوي بسياري از خلاف كاري ها گرفته مي شود. لذا از بچه هاي بسيج محله تشكر مي كنم.
يك شهروند- تهران
¤ در حالي كه شهرداري پول ندارد بدهي خود را به پيمانكاران بدهد پس هزينه جشن هاي مختلف و پرهزينه اي كه به مناسبت هاي مختلف برگزار مي كند از كجا مي آورد. آيا نبايد شوراي شهر نسبت به هزينه هاي شهرداري نظارت كامل داشته باشد.
محمد- تهران
¤ با توجه به وجود برخي مدارس با امكانات حداقلي و فقير در گوشه و كنار كشورمان آيا واقعاً ضرورت داشت كه اجلاس رؤساي آموزش و پرورش كشور در تهران با هزينه دو ميليارد توماني برگزار شود؟ مسئولين چه پاسخي براي اقناع دانش آموزان چنين مدارسي دارند؟
5863---0911
¤ عده قليلي از افراد غافل جامعه كه اين روزها در ماه مبارك رمضان با روزه خواري علني خود حرمت شكني مي كنند واقعاً چهره شهر را زشت كرده اند. از آن بدتر چرا مسئولين مربوط عكس العمل درخوري نشان نمي دهند.
4130---0918
¤ از مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با اصلاح قانون شوراها از ورود افراد كم سواد و غيرمتخصص و بي تعهد دنياطلب به اين جايگاه جلوگيري نمايند.
0142---0913
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود نسبت به حقوق والدين شهدا تجديد نظر نمايند حقوق هاي دريافتي پاسخگوي نياز آنان نيست.
0016---0914
¤ حاصل زحمت شبانه روزي ما روستائيان مي شود 10 تا 12كيلو شيرگاو. ولي به علت نبود نظارت، ماشين جمع آوري شير هر كيلو 320تومان مي خرد. وقتي اعتراض مي كنيم مي گويند اگر نمي خواهيد شيرتان را نياوريد؟
يك شهروند از روستاهاي كرمانشاه.
¤ از مسكوت ماندن طرح پرداخت سهام عدالت و تامين بودجه طرح آتيه نوزادان توسط دولت كه بگذريم اخيراً بانك ها يارانه 5درصدي سهم دولت در وام هاي مسكن مهر را نيز نمي پردازند و از مشتري طلب مي كنند.
6350---0915
¤ عدم كنترل تورم و قيمت اجناس باعث شده قشر خرده فروش هاي سطح كشور كه تعدادشان كم نيست بيش از ساير اقشار آسيب ببينند. چون مجبور هستند در اين شرايط اجناس را گران تر از قيمتي كه فروخته اند بخرند و به زحمت و سختي زندگي خودشان را اداره بكنند.
1332---0919
¤ شدت گرما در استان هاي جنوبي كشور از جمله خوزستان بيداد مي كند و در ترددهاي شهري و بين شهري مدام از كولرگازي اتومبيل استفاده مي كنيم. بنويسيد سزاوار نيست سهميه بنزين اتومبيل در اين چند استان به اندازه سهميه ساير نقاط كشور باشد.
قنواتي
¤ وزير محترم آموزش و پرورش پاسخ بدهد تشويش خاطري كه در افكار فرهنگيان در اثر جلوگيري ايشان از اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد در اين وزارتخانه بوجود آمده چگونه قابل رفع شدن خواهد بود؟
9203---0912
¤ از طريق اين ستون اطلاع رساني شود كه مدرسه شهيد رابعي واقع در منطقه 19 آموزش و پرورش توسط يكي از نهادها پلمب شد و دانش آموزان اين مدرسه بلاتكليف مانده اند كه چه خواهد شد.
8027---0912
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 29/4/1390، با عنوان «نظارت بر اتوبوسهاي پولي» به اطلاع مي رساند: كليه رانندگان و اتوبوسرانان جمعي شركت واحد و شركتهاي خصوصي تحت پوشش موظف به ارائه خدمات حمل و نقلي از مبدا تا مقصد مي باشند. در اين رابطه چنانچه اتوبوس خاصي مورد نظر شهروند محترم مي باشد مراتب را با ذكر شماره اتوبوس ساعت، روز و محل وقوع تخلف توسط سامانه 1888 اعلام تا پيگيري هاي لازم بعمل آيد.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 1/5/1390، با عنوان «بليت اتوبوس علم و صنعت» به اطلاع مي رساند: افزايش كرايه اتوبوس هاي شركت واحد براساس نظريات كارشناسي بوده و در راستاي اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران انجام گرديده است.

 



رئيس جمهور امروز به كرمانشاه سفر مي كند

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي از سفر امروز رئيس جمهور به كرمانشاه خبر داد.
محمد كرمي راد، در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس اعلام مسئولان، قرار است در سفر يك روزه دكتر محمودي احمدي نژاد به استان، طرح بزرگ سيمان سامان و نيز كارخانه كاشي كاژه در منطقه اسلام آباد غرب به بهره برداري برسد.
همچنين كارخانه تاير كورد كه توليدكننده نخ لاستيك است در اين سفر به بهره برداري خواهد رسيد و شركت پاك مايه نيز با حضور رئيس جمهور، كار خود را آغاز خواهد كرد.
اين دومين سفر احمدي نژاد در سال جاري به استان كرمانشاه است.

 



دستور آيت الله آملي لاريجاني براي رسيدگي مجدد به پرونده سقوط سي 130

پس از 6 سال از سقوط هواپيماي 130C حامل خبرنگاران، حكم صادره در خصوص برائت 8 نفر از متهمان، خلاف بيّن شرع تشخيص و تقاضاي اعاده دادرسي از رياست قوه قضاييه مورد پذيرش قرار گرفت.
در همين زمينه؛ محمد صالحي وكيل اولياي دم شهيد افشار در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: پس از صدور رأي از سوي شعبه اول دادگاه نظامي يك مبني بر برائت هشت متهم حاضر در كيفرخواست، رسيدگي به اين پرونده با ابلاغ ويژه به دو نفر از قضات دادگاه نظامي تهران به عنوان مستشار دادگاه تجديدنظر استان محول شد كه آنان نيز در نهايت، رأي بدوي را تاييد كردند و اين رأي قطعي شد.
وي افزود: از اين رأي ظرف موعد مقرر قانوني توسط مراجع نظارتي (دادسراي انتظامي قضات) از يك سو و موكلانم از سوي ديگر تقاضاي اعمال ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب مصوب 1385 از رئيس قوه قضاييه شد.
اين وكيل دادگستري گفت: رسيدگي به اين درخواست به قضات مستقر در حوزه نظارت قضايي ويژه كه به معاونت قضايي تغيير نام داده، سپرده شد كه پس از مطالبه جلدهاي متعدد پرونده و ملاحظه دقيق، سطر به سطر و صفحه به صفحه آن توسط سه نفر از قضات پركار آن مجموعه و تهيه گردشكار مفصل و نظريه مستند و مستدل، خلاف بيّن شرع و خلاف قانون بودن رأي صادره از سوي شعبه 34 دادگاه تجديدنظر استان تهران محرز و مسلم اعلام شد و تقاضاي پذيرش اعاده دادرسي از رياست قوه قضاييه صورت پذيرفت.
وي اضافه كرد: آيت الله آملي لاريجاني نيز با نظريه مشاوران قضايي مستقر در معاونت قضايي موافقت كرد و به جهت خلاف بيّن شرع بودن رأي شعبه 34 دادگاه تجديدنظر استان تهران با پذيرش اعاده دادرسي، رسيدگي مجدد را به شعبه ديگري از دادگاه نظامي يك تهران سپرد.
صالحي تصريح كرد: اين پرونده پس از وصول به سازمان قضايي نيروهاي مسلح توسط رئيس كل دادگاه ها به شعبه هفتم دادگاه نظامي يك ارجاع شد و در حال حاضر در نوبت رسيدگي قرار دارد.
وي با بيان اينكه قضات معاونت قضايي قوه قضاييه ايرادات متعدد ماهوي و شكلي از حكم صادره گرفته اند، تأكيد كرد كه رسيدگي مجدد به اين پرونده در محدوده كيفرخواست صادره از سوي دادسراي نظامي با حضور همان هشت متهم خواهد بود.
گفتني است؛ 15 آذر 1384 هواپيماي130C حامل خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران رسانه هاي داخلي كه به منظور پوشش خبري رزمايش «عاشقان ولايت» عازم چابهار بود دچار حادثه شد و تمامي 94 سرنشين آن كه 68 نفر از آنان اهالي رسانه بودند به همراه جمعي ديگر كه در شهرك توحيد (محل حادثه) حضور داشتند به شهادت رسيدند. در مردادماه سال 86 بر اساس رأي دادگاه نظامي تهران 8 متهم پرونده تبرئه شدند كه دادگاه تجديدنظر استان تهران نيز اين رأي را تاييد كرده بود.

 



شجاعت ايران مقابل دشمني هاي آمريكا به ملت ها جرأت انقلاب داد (خبر ويژه)

يكي از مخالفان خارج نشين كه مدت ها با نشريات اصلاح طلب همكاري داشته، مي گويد انقلاب هاي عربي نتيجه رويارويي قدرتمندانه جمهوري اسلامي با انواع بحران سازي هاي آمريكا به ويژه حوادث پس از انتخابات سال 88 بوده است.
داريوش سجادي در وبلاگ خود (سخن) ضمن به كارگيري تيتري طعنه آميز (محوريت جنبش سبز در بهار عربي!) نوشت: اعتراف تلويزيون فارسي بي بي سي به تفوق اسلام خواهي در قيام مردمي مصر هر چند با تاخير همراه بود اما مي توان از چنين اعترافي، قدرت تحميل واقعيت به توهم اصحاب رسانه هاي مغرض را مستفاد كرد. هرچند اعتراف با تاخير بي بي سي عاري از شيطنت نبود. اين گزارش آنجا به شيطنت نزديك شد كه مقابل دوربين بي بي سي در اعتراف به ماهيت اسلامي بدنه مردمي قيام مصر، ناشيانه بند را آب داد و با آغشته كردن خبر مزبور به سليقه و داوري خود، اظهار داشت؛ بالاخره چيزي كه «همه» از آن «نگران» بودند، اتفاق افتاد و رهبري قيام مصري ها در اختيار اقشار مذهبي قرار گرفت(!)
سجادي نوشت: علي رغم اين مي توان اعتراف ولو از سر اكراه بي بي سي را به فال نيك گرفت چرا كه 6 ماه پيش تر ديگر خبرنگار بي بي سي از قاهره و از عمق ميدان التحرير، شيطنت آميز و بازيگوشانه تلاش كرد با يافتن يك دختر بي حجاب در ميانه معترضين در «التحرير» جنبش انقلابي مردم مصر را به نفع منويات هرهري مسلكانه و عشرت طلبي شخصي اش مصادره كند!
وي در تخطئه جريان موسوم به سبز نوشت: صرف نظر از ناتواني مغرضان در فهم انقلاب هاي منطقه يا نارفيقي ايشان با ديناميزم نه چندان پنهان در تحولات مزبور، يك واقعيت را نمي توان كتمان كرد و آن اينكه براي فهم چيستي و چرايي قيام هاي خاورميانه نبايد و نمي توان گوشه چشمي به تحولات سياسي- اجتماعي ايران نداشت. بلاترديد قيام هاي متاخر در خاورميانه را به نوعي مي توان ملهم از آني دانست كه از فرداي انتخابات رياست جمهوري بالغ بر 8 ماه غريد اما دولتش مستاجل بود. ليكن با فرض پذيرش چنين نسبتي بين جنبش سبز ايران و قيام هاي خاورميانه بلافاصله بايد اذعان داشت رابطه اين قيام ها با جنبش سبز قبل از «برهان استقراء» اتكاي بر «برهان خلف» دارد!
وي در توضيح ديدگاه خود نوشت: براي فهم نقش آفريني جنبش سبز در خيزش ضدديكتاتوري در خاورميانه بايد به نقش و جايگاه محوري جمهوري اسلامي ايران به عنوان نظامي برآمده از كانون يك انقلاب ضداستبدادي و ضداستكباري نزد حافظه تاريخي ملت هاي مسلمان در خاورميانه توجه كرد. صورت مسئله از انقلاب اسلامي سال 57 ايران در ذهنيت مسلمانان خاورميانه مبتني بر بهتي اوليه از انقلابي بود كه توانست در يك نظام دو قطبي جهاني، ضمن پيروزي بر «ديكتاتوري قدرتمند و وابسته پهلوي» مستقل و بدون اتكاي بر «ابرقدرت شرقي» سينه به سينه ابرقدرت غربي ايستاده و هماوردي كند. واكنش اوليه ملت هاي مسلمان خاورميانه آن هم در موقعيتي كه خود نيز نوعا مبتلا به حكومت هايي مشابه با ديكتاتوري پهلوي بودند «به تماشا نشستن فرجام چنان انقلاب و نظام جسور و ساختارشكني بود.»
سجادي يادآور شد: طي اين 3 دهه آمريكا به منظور «تنبيه ايران» و متقابلا «تنبه ديگران» به منظور اجتناب از الگوبرداري از رفتار ايران كوشيد هزينه هاي زيست مستقلانه و انقلابي ايران را تا آن اندازه بالا ببرد تا از سويي حكومت برخاسته از انقلاب اسلامي را در بلند مدت تضعيف و بلكه از طريق فرسودن انگيزه پايگاه مردمي اين انقلاب با تحميل مضايقه ها و مضيقه هاي امنيتي و معيشتي، حكام در تهران را به تسليم وادارد و همزمان اين هشدار را به گوش ملت هاي حاشيه اين نظام سركش برسانند كه: زنهار! در الگوبرداري از مدل خميني لاجرم از مكافات عمل غافل نشوند.
وي با برشمردن فهرست شكست هاي آمريكا مقابل ايران از جمله در فتنه سبز نوشت: بعد از 30 سال حاشيه نشيني و نظاره گري بر فرجام اين چالش نابرابر نهايتا ضمن محاسبه «هزينه- فايده» از ترديد خارج شد و به اين صرافت افتاد كه با توجه به توفيق انقلاب اسلامي در خروج ظفرمندانه از تمامي آوردگاههاي مبتلابه، ايشان نيز مي توانند! بر اين اساس جنبش سبز را به صراحت مي توان كانوني ترين آوردگاه جمهوري اسلامي نزد مسلمانان منطقه به حساب آورد.



 



آيت الله خامنه اي به خوبي مسئله سازي هاي آمريكا را مديريت مي كند (خبر ويژه)

رهبر عالي ايران مسائل حاشيه اي بسياري را كه آمريكا به راه مي اندازد، به خوبي مديريت مي كند.
روزنامه وال استريت ژورنال در تبيين اين تحليل خود نوشت: رهبر عالي ايران آيت الله سيدعلي خامنه اي مسائل جانبي بسياري را كه ما پديد مي آوريم به خوبي مديريت مي كند و به سرعت در جهت برنامه هسته اي خود با شتاب پيش مي روند در حاليكه ما در اين اوهام هستيم كه تحريم ها سلاح برنده است و مي تواند جلوي آنها را بگيرد.
اين روزنامه با اشاره به راه اندازي سانتريفيوژهاي پيشرفته در مراكز غني سازي ايران خاطر نشان كرد: دولت اوباما ماه هاست ادعا مي كند تحريم ها عليه ايران كارساز بوده اند. اما اگر دليل تحريم ها كم كردن يا توقف برنامه هسته اي ايران بوده است بنابراين تحريم ها به شكست فاحشي انجاميده اند. برخلاف ادعاهاي آمريكا در مورد تحريم ها، برنامه هسته اي ايران بسرعت در حال پيشرفت است. اگر تهران اين سانتريفيوژهاي پيشرفته را در فردو نصب كند، اين نشانگر پيشرفت پر سرعت ايران است. مارك دوبوويتز از كارشناسان موسسه حمايت از دموكراسي ها با اشاره به نقش مهم رهبري ايران در مديريت چالش ها مي گويد «وقتي مسئله مقابله با ايران پيش مي آيد، ما دوست داريم بگوئيم از آنچه كه در واقع هستيم موفقتر هستيم. اما آيا اين پيشرفت ما نمادين است يا واقعي؟ پاسخ به اين سوال در اين زمان مشخص اين است كه خير».

 



70 درصد ساكنان پادگان اشرف زنداني سران گروهك منافقين هستند (خبر ويژه)

يك روزنامه بين المللي فاش كرد گروهك تروريستي منافقين بالابي و پرداخت پول درصدد خارج كردن خود از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكاست.
فايننشال تايمز نوشت: ژنرال هيوج شلتون رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در زمان كلينتون - كه متهم به دريافت رشوه از منافقين است- در كنفرانسي كه اخيراً در واشنگتن برگزار شد، به دفاع جانانه از سازمان مجاهدين - منافقين- پرداخت و از اين سازمان با عنوان يك نيروي منسجم در برابر جمهوري اسلامي ياد كرد، فايننشال تايمز مي نويسد؛ اما تحليل گران مي گويند سازمان دنبال لابي مالي است. وين رايت يك مقام امنيتي سابق آمريكا مي گويد سران سازمان سعي مي كنند با همين لابي مالي، بسياري را فريب دهند و چنين القا كنند كه يك سازمان قدرتمند مخالف حكومت ايران هستند در حالي كه نيستند.
اين روزنامه مي افزايد: مجاهدين (منافقين) به خاطر طرفداريشان از صدام حسين در جنگ ايران و عراق در دهه هشتاد، مورد انزجار مردم ايران اند. در سال 1991، اين سازمان همچنين به صدام كمك كرد كه شيعيان را در جنوب عراق و شورشيان كرد در شمال اين كشور را سركوب كند. به علاوه بسياري به اين سازمان به عنوان يك فرقه نگاه مي كنند كه اعضايش را شستشوي مغزي مي دهد. اعضاي سابق اين سازمان به نيروهاي حقوق بشر گفته اند كه سازمان، آن ها را مجبور به ازدواج يا طلاق مي كرده است. آن ها مجبور بودند حقوقشان را به سازمان بخشيده و در جلسات منظم شستشوي مغزي شركت كنند.
فايننشال تايمز يادآور شد: براساس مطالعات شركت تحقيقاتي رند (Rand) كه در سال 2009 زير نظر پنتاگون منتشر شده، 70 درصد كساني كه در اردوگاه اشرف زندگي مي كنند، برخلاف ميل شان در آن مكان نگهداري مي شوند.
انگليس در سال 2008، گروهك منافقين را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج كرد.

 



خاك سردگور در قاب BBC و VOA و رسا (خبر ويژه)

يك پايگاه مجازي وابسته به اپوزيسيون خارج نشين مي گويد ما در خارج شلوغ بازي هايي مي كنيم كه اسمش را نمي شود جنبش و حركت گذاشت و در داخل هم كه هيچ خبري نيست.
گويانيوز نوشت: از ماچه حركتي در اين 24 ماه ديده شد؟ دريغ از يك حركت درست و حسابي. نوشته ها را به خودمان لطف كنيم و حركت حساب نكنيم و شلوغ بازي در خارج را نيز!
سايت مذكور همچنين درباره مرگ فتنه سبز نوشت: از بس نشستيم و هي نوشتيم و خوانديم «به اميد روزي كه...»، «اميدواريم بالاخره» و...، ديگر انگار عادت كرده ايم به نشستن گرد رخوت و تنبلي بر روي تمام زندگي مان. قديمي ها براي ما جوان هاي سابق مي گفتند «خاك گور سرد است». مي گفتند به محض اين كه از قبرستان خارج شوي، مرده از يادت به سرعت فراموش خواهد شد.
همزمان شبكه بالاترين با احساس مشابهي نوشت: آيا به راستي، جنبش سبز تنها يك حركت اينترنتي بود؟ چرا چند نفر در خيابان حاضر مي شوند و بقيه دنبال اشتراك گذاري در فيس بوك و يوتيوب و... بودند؟ آيا جنبش فقط در اينترنت، سبزي داشت؟!
بالاترين در مطلب ديگر يادآور شده است: عرب ها دهها شبكه سياسي از جمله العربيه و الجزيره دارن در عوض ما هم تلويزيون پارس و كانال 1 و رسا و يه مشت كانالهاي سياسي با مديريت بي كفايت داريم آيا اگر اين رسانه ها مخاطب داشتند ديگه نيازي به فروش سكه و قالي و نقاب و پرچم وطن و اين چيزا داشتن؟ چرا بايد دلمون را خوش كنيم به Voa، bbc؟

 



وكيل مدافع ديكتاتور مصر از تل آويو رسيد (خبر ويژه)

محاكمه ديكتاتور خون آشام مصر، عواطف منوشه امير صهيونيست را جريحه دار كرد.
وي با دفاع از حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر و ابراز خشم نسبت به محاكمه وي در سايت راديو اسرائيل نوشت: به خيابانها ريختند و غريو شادي سر دادند كه قاتل در قفس متهمان نشسته و محاكمه جنايتكار آغاز شده و چنين سركوبگر خونريزي بايد به كيفر اعمال خويش برسد. در داخل تالار دادگاه فرد سالخورده و فرتوت و بيماري روي تخت در داخل قفس دراز كشيده و اين نمايش تكان دهنده را نظاره مي كرد و برايش دشوار بود بپذيرد كه تا همين چند ماه پيش رهبر پرقدرت كشورش بوده و جاه و مقامي در صحنه بين المللي داشته و مي كوشيده است تا آنجا كه مي داند به كشورش خدمت كند و در تامين رفاه مردمشان توفيق يابد.
وي با بيان اينكه حتي دولت موقت هم در كنار مبارك نايستاد، به انكار انقلاب مصر مي پردازد و مي نويسد: آيا برگزاري محاكمه حسني مبارك، واقعا مهمترين كاري بود كه دولت نظاميان مي بايست انجام مي داد؟ هيچ كار و برنامه اي فوري تر از آغاز اين محاكمه نبود؟ مي گويند اين خواسته مردم و تقاضاي معترضين بود! چه درصدي از مردم يا معترضين، اين محاكمه را با اين فوريت طلب كرده بودند؟
منوشه امير همچنين ادعا كرد: مبارك يك نظامي وطن پرست بود و نظامي از جبهه نمي گريزد و صحنه را خالي نمي كند، او مي توانست از مصر بگريزد و حتي در آلمان به بهانه معالجه بستري شود. بي ترديد كشورهاي بسيار ديگري هم بودند كه او را با آغوش باز مي پذيرفتند.
برخلاف اين ادعا، كشورهاي دنيا هيچ كدام- به استثناي رژيم به آخر خط رسيده آل سعود- از ترس مردم انقلابي حاضر نشدند بن علي ديكتاتور مخلوع تونس را در خاك خود بپذيرند همچنان كه محمدرضا پهلوي را حتي در انگليس و آمريكا نيز نپذيرفتند و او فقط توانست به نوكري چون خود در مصر (انورسادات) پناه ببرد.
منوشه امير مبارك را آزادمنش! توصيف كرد و افزود: نگاه كنيد كه چگونه از رئيس جمهوري پيشين خويش هتك حرمت كردند و او را در تخت بيماري، در تالار دادگاه توي قفس گذاشتند! آيا مبارك حيوان است؟
همكار راديو اسرائيل در پايان خاطرنشان كرده است: عبدالناصر عطش سيراب نشدني براي نابودي اسرائيل داشت اما انور سادات به جاي جنگ طلبي با اسرائيل به صلح رسيد. مبارك هم همين راه را ادامه داد اما آنها كه ادعا مي كنند او به خاطر اين سياست تاوان بدهد همان هايي هستند كه شعارشان «اسلام هوالحل» (اسلام راه حل همه مشكلات) است.
سايت راديو اسرائيل در گزارش ديگري درباره محاكمه مبارك نوشته است: آقاي مبارك چونان شيري در قفس [!] در حالي كه بر روي برانكارد بود، در جلسه اول دادگاه در كنار پسرانش حضور يافت؛ صحنه هايي دراماتيك كه عليرغم خشنود كردن بسياري از عوام در مصر، اشك شماري از نخبگان آن كشور را درآورده است و از اينكه حكومت جديد براي نجات خود، اين چنين آقاي مبارك و وزير كشور او را تحقير مي كند، زبان به گلايه گشوده اند. در اين ميان نظر به خيز برداشتن اسلامگرايان و افراطيون مصري براي تسلط بر ماحصل انقلاب اين كشور، فعالان سكولار و غيرمذهبي نگران شده اند.
خاطرنشان مي شود حسني مبارك در جريان محاصره غذايي و دارويي 5/1ميليون ساكن غزه از سوي رژيم صهيونيستي، نقش خائنانه اي را ايفا كرد و با بستن مرز رفح به صهيونيست هاي وحشي كمك كرد تا به مدت چند سال غزه را در محاصره كامل نگه دارند. مبارك در جريان 22 روز وحشي گري صهيونيست ها عليه مردم بي دفاع غزه هم در كنار رژيم صهيونيستي ايستاده بود و طبيعي است كه صهيونيست ها از خلع و ذلت وي ناراحت باشند چرا كه آينده تيره خود را در آينه همان محاكمه و همان قفسي مي بينند كه اكنون گريبان مبارك را گرفته است.

 



انتقاد گزنده چين از اعتياد آمريكا به استقراض (خبر ويژه)

دولت چين با لحني تند و گزنده، سياست اقتصادي آشفته آمريكا را به باد انتقاد گرفت.
شينهوا خبرگزاري رسمي دولت چين در ارزيابي بحران اقتصادي اخير در آمريكا كه پس از كش و قوس كنگره بر سر افزايش سقف بدهي ها و سپس سقوط ارزش سهام پديد آمد، نوشت: آمريكا بايد اين واقعيت تلخ را بپذيرد كه دوران زندگي با قرض سپري شده است.
اشاره شينهوا به مجوز كنگره آمريكا براي افزايش 2 هزار و چهارصد تريليون دلاري سقف استقراض دولت است. اين خبرگزاري دولتي در تحليل خود كه از سوي صداي آمريكا «گزنده» توصيف شده، تاكيد مي كند: آمريكا به وام و اتلاف وقت در مجادلات سياسي كوته بينانه معتاد شده است. چين كاملاً حق دارد از آمريكا بخواهد تا با حل مشكلات اقتصادي ساختاري خود، ايمني دارايي هاي دلاري چين را تضمين كند زيرا ناچار است اصل عاقلانه زندگي در چارچوب امكاناتش را بپذيرد.
در حالي كه بيشترين بدهي آمريكا (1200 ميليارد دلار) به چين است، شينهوا نوشت: آمريكا ديگر نمي تواند مانند سابق با قرض گرفتن، مشكلاتي را كه ناشي از تصميمات و اقدامات خودش است، برطرف كند. همچنين بايد واحد پولي جديدي انتخاب شود كه جايگزين دلار در ذخاير پولي جهان شود.
شينهوا معتقد است «آمريكا بايد كمربندهاي خود را محكم ببندد و براي معضل اعتياد به استقراض فكري بكند.
خبرگزاري رسمي چين نوشت «دولت ايالات متحده بايد اين واقعيت دردناك را بپذيرد كه روزهاي خوش گذشته كه مي توانست براي برون رفت از افتضاح خودساخته اش، استقراض كند، سرانجام به پايان رسيده است.»
خبرگزاري دولتي چين در ادامه هشدار داده است: اگر آمريكا اقدامات موثري انجام ندهد، ممكن است در آينده بيشتر از اعتبار آمريكا كاسته شود كه پيامدهاي «ويران كننده» آن بازارهاي جهاني را درخواهد نورديد. چين، به عنوان بزرگترين اعتباردهنده به تنها ابرقدرت جهان، حق خود مي داند كه از ايالات متحده بخواهد كه مشكلات ساختاري بدهي خود را سامان دهد و امنيت دارايي هاي دلاري چين را تضمين كند.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14