(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

جوانان مصري خطاب به نظاميان حاكم اين جمعه مي آييم
فتح و حماس در اجلاس قاهره روي 3 موضوع به توافق رسيدند
دعوت مردم يمن به ادامه تظاهرات سقوط رژيم نزديك تر مي شود
شورش در شمال لندن ده ها ساختمان و خودرو به آتش كشيده شد
زنداني شدن نخست وزير نارنجي اوكراين خشم غرب را برانگيخت
مخالف آل سعود ترور وزير كشور را نتيجه سركوب مردم عربستان دانست
نماينده پارلمان سوريه از توطئه آمريكا براي تجزيه سوريه پرده برداشت
هشدار روحاني برجسته بحريني به آل خليفه صبر مردم رو به اتمام است
افراد مسلح در پيشاور 18تانكر سوخت ناتو را آتش زدند
بازتاب اعتراض هاي ضد دولتي در اسرائيل نتانياهو بايد برود
مقتدا صدر: ادامه حضور اشغالگران را تحمل نمي كنيم
جلسه اضطراري در كاخ سفيد به دنبال هلاكت 31 تفنگدار آمريكايي
حملات پي در پي انقلابيون ليبي از 3 محور به واحدهاي نظامي قذافي



جوانان مصري خطاب به نظاميان حاكم اين جمعه مي آييم

يك روزنامه مصري از عزم جوانان انقلابي مصر براي برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در ميدان التحرير در روز جمعه خبر داد.
به نوشته روزنامه مستقل «مصري اليوم»، ائتلاف و جنبش هاي جوانان انقلاب مصر، با صدور بيانيه اي ضمن انتقاد از اقدام دولت موقت در حمله به افراد متحصن و بازداشت آنها، اين اقدام را نوعي مصادره انقلاب عنوان كرده است.
«عبدالرحمن سفير» از رهبران ائتلاف جوانان انقلاب گفت: تظاهرات روز جمعه كه تحت عنوان «جمعه دوستي مصر» برگزار مي شود، يك رويارويي حقيقي و سرنوشت ساز خواهد بود.
گروه موسوم به «انقلاب خشم دوم» نيز با صدور بيانيه اي از مردم مصر براي برگزاري تظاهرات روز جمعه در ميدان التحرير دعوت به عمل آورد و خواستار جلوگيري از به كار بردن خشونت بر عليه مردم شد.

 



فتح و حماس در اجلاس قاهره روي 3 موضوع به توافق رسيدند

هيئت هاي فتح و حماس با وجود حل نشدن مشكل مربوط به نخست وزير دولت آينده در سه مورد به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس در ديدار فتح و حماس كه در قاهره صورت گرفت رياست هيئت حماس را موسي ابومرزوق و رياست جنبش فتح را عزام الاحمد برعهده داشت.
دو طرف در اين ديدار بر اجراي توافقات آشتي ملي و پايان دادن به اختلافات تاكيد كردند، موضوع تشكيل دولت آينده در دستور كار اين نشست قرار نداشت به ويژه اينكه جنبش هاي فتح و حماس هنوز در مورد نخست وزير دولت آينده به توافق نرسيده اند.
جنبش حماس نخست وزيري سلام فياض را براي دولت آينده قبول ندارد و اعلام كرده كه با هركس ديگري به غير از فياض موافقت مي كند.

 



دعوت مردم يمن به ادامه تظاهرات سقوط رژيم نزديك تر مي شود

سرويس خارجي -
رهبر برجسته مخالفان يمن با اعلام اينكه پايان حاكميت علي عبدالله صالح نزديك است از انقلابيون اين كشور خواست با برپايي تظاهرات گسترده زمان سقوط نظام رانزديكتر سازند.
«محمد سالم باسندوت» رهبر برجسته مخالفان و رئيس كميته مقدماتي مذاكرات ملي يمن با اعلام مطلب فوق افزود، نظام صالح ديگر توانايي پايداري و مقاومت ندارد و به پايان رژيم او نزديك شده است.
وي تصريح كرد، باقيماندگان نظام به آخرين راهكارهاي خود براي ابقاي حكومت دست مي زنند ولي در مقابل اراده انقلابيون كوتاه مي آيند و توان مقاومت ندارند.
«باسندوت» از مردم خواست با تجمع در ميادين 18 استان يمن به تظاهرات وتجمعات خود بعد از سقوط نظام هم ادامه دهند تا به همه اهداف انقلاب برسند.
وي تصريح كرد: عبدربه معاون صالح هيچ اختياري از خود ندارد و اكنون فرزندان علي عبدالله صالح و برادر بزرگ وي كه فرمانده نيروي هوايي و ديگر برادرش كه فرماندهي نيروهاي گارد رياست جمهوري را برعهده دارند بر يمن حكمراني مي كنند ولي دوره حكومت آنان هم موقتي است و به سرنوشت صالح دچار مي شوند.
«خالد الانسي» يكي ديگر از رهبران انقلابيون يمن نيز تاكيد كرد، در حال حاضر تحركاتي از سوي نيروهاي طرفدار صالح صورت مي گيرد تا جنگ داخلي ايجاد شود و قبايل به جان يكديگر بيفتند ولي مردم يمن با هوشياري خود جلوي هر توطئه داخلي يا خارجي را خواهند گرفت.
وي تاكيد كرد، جوانان انقلابي يمني بر پيگيري انقلاب تعهد دارند.
«علي الصيراري» يكي از رهبران ائتلاف احزاب مشترك يمن نيز هدف از درگيري هاي اخير ميان قبيله حاشد و نيروهاي گارد رياست جمهوري را منحرف كردن اعتراضات از مسير مسالمت آميز خود و ضربه زدن به انقلاب دانست.
وي افزود، انقلابيون تاكنون با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز توطئه نيروهاي طرفدار ديكتاتور يمن را خنثي كرده اند چرا كه نيروهاي نظامي نمي توانند در فضاي مسالمت آميز انقلاب را سركوب كنند.
اين در حالي است كه سخنگوي رسمي اتحاديه جوانان جنوب يمن تاكيد كرد كه درگيري هاي مسلحانه نيروهاي طرفدار رژيم حاكم در استان هاي جنوبي يمن و حمله مسلحانه به تظاهرات و راهپيمايي هاي مسالمت آميز در اين منطقه باعث شده كه انقلابيون نيز مسلح شوند و از خود دفاع كنند.
درگيري هاي شديدي نيز بين نيروهاي طرفدار عبدالله صالح و انقلابيون مسلح در شهر تعز به وقوع پيوست كه افراد مسلح انقلابي ادوات نظامي طرفداران نظام صالح را به غنيمت گرفتند.
در جريان اين درگيري ها يك تن كشته شد و دو شهروند ديگر نيز مجروح شدند.
از سوي ديگر، منابع آگاه در يمن اظهار داشتند كه علي عبدالله صالح به زودي از بيمارستان مرخص خواهد شد اما فعلا در رياض به عنوان مهمان باقي خواهد ماند و به صنعا باز نمي گردد.
اين منابع افزودند، سفير آمريكا در صنعا از مذاكرات جديد در زمينه انتقال قدرت در يمن خبر داد.

 



عليه دولت نژادپرست انگليس صورت گرفت
شورش در شمال لندن ده ها ساختمان و خودرو به آتش كشيده شد

معترضان انگليسي در اعتراض به قتل يك سياهپوست و «خشونت هاي بي پايان پليس»، شمال لندن را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها نفر از جوانان اغلب سياهپوست انگليسي شنبه شب در اعتراض به كشته شدن يك مرد 29 ساله به مركز پليس «تاتنهام» يورش بردو چندين خودروي پليس را به آتش كشيدند.
در جريان اين ناآرامي پليس نيز با كمك هلي كوپتر، خودروهاي مخصوص و نيروهاي پياده و سواره خود با شدت به سركوب تظاهركنندگان پرداخت.
پايگاه خبري «بلومبرگ» با انتشار اين خبر نوشت، اين تظاهرات كه ابتدا به آرامي در حال برگزاري بود، در كمتر از چند ساعت به خشونت كشيده شد. پليس از ترس گسترش دامنه شورش ها به مناطق ديگر كشور، از هر حربه اي ولو سركوب وحشيانه استفاده مي كند. آخرين گزارش ها حاكي است، در جريان اين ناآرامي ها كه همچنان ادامه دارد، چندين اتوبوس، خودروي پليس، فروشگاه و ساختمان مسكوني به آتش كشيده شد و نزديك به 10 نيروي پليس نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شده اند.
خبرگزاري ايرنا نيز نوشت، پليس لندن با مشاهده وخامت اوضاع دستور تشكيل يك «ستاد فرماندهي اضطراري» را صادر كرده و به كمك راديو و تلويزيون به دنبال خاموش كردن آتش خشم انگليسي هاست.
شبكه خبري بي بي سي نيز با انتشار گزارش هايي از اين حادثه نوشت: بسياري از كساني كه در ناآرامي هاي «تاتنهام» شركت دارند معتقدند در حق آنها ظلم شده است. بي بي سي اين ناآرامي ها را در 10 سال گذشته بي سابقه عنوان كرد. غالب معترضان را سياهپوستان فقيري تشكيل مي دهند كه پليس انگليس را «نژادپرست» مي دانند.
شبكه خبري «سي ان ان» نيز با شورشي خواندن سياهپوستان انگليسي نوشت: شورشيان شمال لندن را به يك منطقه جنگي تبديل كرده اند.
پنجشنبه گذشته يك جوان 29 ساله و سياهپوست انگليسي با نام «مارك دوگان» به ضرب گلوله نيروهاي پليس «تاتنهام» كشته شد.براساس گزارش رسانه هاي محلي انگليس، واحد پليس لندن كه در تعقيب يك مظنون بوده، پس از صدور فرمان ايست به يك خودرو، اقدام به تيراندازي مي كند كه طي آن «دوگان» كشته مي شود.
پليس مدعي است، اين خودرو به فرمان ايست توجهي نكرده و به سمت آنها تيراندازي كرده است. جوانان انگليسي با تكذيب اظهارات پليس اعلام كردند، «دوگان» قرباني نژادپرستي پليس انگليس شده است. آنها خواستار مشخص شدن فوري نتيجه تحقيقات در اين زمينه هستند. «دوگان» پدر چهار فرزند بود.
آخرين خبرها حاكي است كه در جريان شورش شمال لندن 26 افسر پليس مجروح و 42 نفر نيز بازداشت شدند.

 



زنداني شدن نخست وزير نارنجي اوكراين خشم غرب را برانگيخت

بازداشت نخست وزير دولت نارنجي اوكراين، خشم مقام هاي غربي را برانگيخت.
انتشار خبر بازداشت «يوليو تيموشنكو»، نخست وزير سابق اوكراين به اتهام «فساد مالي و سوءاستفاده از قدرت»، واكنش مقامات آمريكايي و اروپايي را به دنبال داشت.
خبرگزاري مهر به نقل از سايت وزارت خارجه آمريكا در «كيف» نوشت: سفارتخانه آمريكا روز شنبه با انتشار بيانيه اي ضمن انتقاد از بازداشت و زنداني شدن «تيموشنكو» خواستار آزادي فوري وي شد! در اين بيانيه آمده است، دستگيري نخست وزير سابق و غربگراي اوكراين موجب بروز «نگراني هاي بين المللي شده است! «كاترين اشتون» به همراه چند مقام سياسي اروپا نيز ضمن ابراز نگراني از دستگيري «تيموشنكو»، خواستار آزادي وي شدند.

 



مخالف آل سعود ترور وزير كشور را نتيجه سركوب مردم عربستان دانست

يك مخالف حكومت آل سعود حمله به شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وزير كشور عربستان را ناشي از خشم فراوان مردم و نتيجه سركوب مخالفت هاي مردمي در اين كشور دانست.
به گزارش شبكه خبري العالم، علي اليامي از مخالفان برجسته دولت عربستان با اشاره به ترور نافرجام وزير كشور و برادر پادشاه عربستان اظهار داشت: واقعيت اين است كه تيراندازي به سوي كاخ امير نايف بن عبدالعزيز در جده، جدا از اين كه از سوي چه كساني صورت گرفته، نتيجه خشم مردم از سياست هاي خاندان حاكم بر اين كشور است.
اليامي افزود: دامنه اعتراضات مردمي عليه حكومت آل سعود در حال گسترش است و حمله به امير نايف نيز در اين چارچوب انجام شده و برخلاف ادعاهاي رسانه هاي دولتي يا وابسته به آل سعود، نمي توان اين حادثه را كم اهميت دانست.
اين شخصيت عربستاني بر ضرورت اعطاي آزادي بيان به مردم عربستان از سوي حكومت آل سعود تاكيد كرد و گفت: سركوب مردم و زنداني كردن مخالفان باعث به وجود آمدن نارضايتي در ميان مردم و برخاستن موج خشونت به ويژه، اقدامات مسلحانه عليه حكومت خواهد شد.
همچنين «فواد ابراهيم» يك تحليلگر سياسي عربستان، تيراندازي به كاخ شاهزاده نايف را نشانه وجود درگيري هاي داخلي گسترده در داخل خاندان حاكم دانست.
وي گفت: بيش از 10 هزار زنداني سياسي در سلول هاي زندان هاي مخوف وزارت كشور و سازمان اطلاعات به رياست شاهزاده نايف به سر مي برند و اين مسئله بر شدت عمل او در ادامه سياست هايش مي افزايد.
اين تحليلگر عربستان متذكر شد: نايف و خانواده اش قدرت را در كشور به انحصار خود درآورده اند و همين مسئله باعث خشم مردم شده است.

 



نماينده پارلمان سوريه از توطئه آمريكا براي تجزيه سوريه پرده برداشت

نماينده پارلمان سوريه از توطئه آمريكا براي تجزيه سوريه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمد حبش سياست آمريكا در قبال سوريه را در راستاي خدمت به طرح هاي رژيم صهيونيستي دانست و تاكيد كرد، هدف آمريكا از مداخله در امور داخلي سوريه تجزيه اين كشور است.
وي افزود، وضعيت آمريكا و رژيم صهيونيستي در نبود نظام حامي مقاومت به مراتب بهتر خواهد بود.
وي با بيان اينكه واشنگتن هيچ وقت با ملت و دولت سوريه دوست نبوده است افزود: آمريكا سياست هاي خود را در منطقه خاورميانه براساس منافع استراتژيك رژيم صهيونيستي تنظيم مي كند و لذا همواره بدخواه سوريه بوده است.
حبش مواضع دولتمردان آمريكايي در قبال تحولات سوريه را مورد انتظار خواند و افزود: هنگامي كه جوهره سياست هاي واشنگتن در منطقه در راستاي سياست هاي صهيونيست ها باشد؛ انتظار شنيدن مواضع مثبتي از آمريكا نمي رود.
اين نماينده پارلمان سوريه با اشاره به لشكركشي آمريكا و كشورهاي غربي به كشورهاي عراق و افغانستان گفت: آمريكا كارنامه روشني از اقدامات نظامي خود در عراق و ليبي ارائه داده است و هيچ شهروندي راضي نمي شود كه چنين سرنوشتي در انتظار كشورش باشد.حبش گفت: اين دو كشور در مناطق دورتري نسبت به رژيم صهيونيستي قرار دارند. اين در حالي است كه سوريه در خط رويارويي با دشمن صهيونيستي قرار دارد. بنابراين د رصورتي كه مردم سوريه به واشنگتن چراغ سبز نشان دهند تصور اينكه چه بلايي بر كشورشان بياورد زياد سخت به نظر نمي رسد.
وي همچنين با بيان اينكه حوادث سوريه نشأت گرفته از توطئه خارجي است تصريح كرد، سوريه با اجراي اصلاحات همه نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب خواهد كرد.
از سوي ديگر، وزير خارجه سوريه نيز با تاكيد بر ادامه اصلاحات در اين كشور از برگزاري انتخابات پارلماني قبل از پايان سال 2011 خبر داد.
وليد معلم در ديدار با سفيران كشورهاي عربي و خارجي گفت، رهبران سوريه برگام برداشتن در مسير اصلاحات و موفقيت اقدامات اصلاحاتي بشار اسد رئيس جمهور كشور تاكيد دارند.
مدير كل موسسه وحدت مطبوعات و نشريات در سوريه نيز موضع آمريكا در قبال حوادث سوريه را انتقام جويانه توصيف كرد و گفت، آمريكا به دنبال آن است كه سوريه و تمام منطقه را گرفتار جنگ كند.
خلف المفتاح تصريح كرد، دو فرمان اخير بشار اسد نشان مي دهد كه گام هاي برداشته در مسير اصلاحات جدي است و سوريه پس از اين فرمان ها به ثبات بيشتري مي رسد.

 



هشدار روحاني برجسته بحريني به آل خليفه صبر مردم رو به اتمام است

سرويس خارجي -
روحاني سرشناس بحريني با هشدار به رژيم آل خليفه اظهار داشت، صبر و تحمل مردم به پايان رسيده است.
شيخ «عيسي قاسم» طي سخناني به رژيم آل خليفه درباره پايان صبر و تحمل مردم هشدار داد و گفت، اين ملت ديگر تحمل استمرار فساد، انجام ندادن اصلاحات، سركوب، خشونت، دستگيري و ناآرامي را ندارد.
وي تاكيد كرد، ادامه سركوب ها و خشونت ها باعث فاجعه اي براي وطن خواهد شد كه همه بايد از مبتلا شدن به آن جلوگيري كنند.
روحاني برجسته بحريني اظهار داشت: ما ديگر نمي توانيم تحمل كنيم كه هزاران تن به دليل شركت در تظاهرات و تحصن از كار اخراج و از كسب روزي حلال محروم شوند كه نتيجه آن گرسنگي هزاران زن و كودك است.
وي افزود، اين ملت ديگر تحمل ندارد كه صحنه هاي دانشگاه ها از دانشجوياني كه براي خواسته هاي مشروعشان تظاهرات كردند خالي شود و توانايي ها و استعدادهاي ذهني آنان نابود شود.
شيخ عيسي قاسم تصريح كرد، اين ملت تحمل نخواهد كرد كه ثروت هاي اين كشور در دريا و خشكي در برابر ديدگان او به غارت برود و او ساكت باشد و از دردهاي خود سخن نگويد.
اين روحاني برجسته بحريني همچنين خاطرنشان كرد: آمريكا، اروپا و همه كشورهاي استكباري در پي چپاول ثروت هاي كشورهاي منطقه هستند و به ملت ها فكر نمي كنند بلكه به منافع خود فكر مي كنند و براي بقاي خود حكومت هايي را بر سر كار مي آورند كه همه چيز را براي ماندگاري خود هرچند براي يك روز مي فروشند.
وي تاكيد كرد، اين نوع حكومت ها هيچ گاه به فكر مردم نيستند و مسلم است كه با هر نداي مخالف و هر جنبشي كه خواستار استقلال باشد مقابله مي كنند.
شيخ عيسي قاسم گفت، ملت ها بايد به خود متكي باشند و با اتكا به عزم و اراده خويش سرنوشت خود را به دست بگيرند وگرنه به حكومت هاي دست نشانده و وابسته به غرب نبايد اميدوار بود.
اظهارات شيخ عيسي قاسم روحاني مخالف بحريني در حالي صورت مي گيرد كه تظاهرات مردم بحرين در شهرهاي مختلف همچنان ادامه دارد و نيروهاي امنيتي آل خليفه با همدستي نيروهاي آل سعود با تظاهركنندگان درگير مي شوند و فريادهاي حق طلبانه آنان را سركوب مي كنند.
مردم بحرين همزمان با شروع ماه مبارك رمضان بر دامنه مخالفت هاي خود افزوده اند و هر شب پس از برگزاري مراسم افطار به خيابان ها مي آيند و عليه حكومت آل خليفه شعار مي دهند.
از سوي ديگر حكومت بحرين با سوءاستفاده از تعطيلات تابستاني و ايام فراغت دانش آموزان، شمار زيادي از معلم ها و دبيران را به علت شركت در اعتراضات عليه خاندان حاكم از كار اخراج كرد.
كاظم شهابي فعال سياسي بحرين در اين باره گفت، اين اقدام نشان دهنده ميزان نگراني خاندان آل خليفه از آغاز اعتراضات جديد در مدارس و دانشگاه هاست.

 



افراد مسلح در پيشاور 18تانكر سوخت ناتو را آتش زدند

افراد مسلح ناشناس با حمله به يك كاروان بزرگ تداركاتي، 18تانكر سوخت ناتو را در حومه پيشاور پاكستان به آتش كشيدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، افراد مسلح ناشناس يكشنبه شب به يك كاروان حامل سوخت براي نيروهاي ناتو در افغانستان، در حومه پيشاور پاكستان حمله كردند و 18تانكر را به آتش كشيدند. به گفته رسانه هاي پاكستان، در زمان حمله افراد مسلح، اين تانكرها در يك پايانه متوقف بودند و شمار كل تانكرهاي ناتو در اين پايانه، به 28 دستگاه مي رسيد.
اين حادثه تلفات نداشته است. افراد مسلح با پرتاب بمب هاي دستي، اين تانكرها را به آتش كشيدند و با استفاده از موتورسيكلت، متواري شدند. تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.
تسليحات هسته اي
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شبكه «ان.بي.سي» فاش كرد، در صورتي كه آمريكا متوجه شود تسليحات هسته اي پاكستان به دست عناصر طالبان خواهد افتاد، واشنگتن درصدد كنترل اين تسليحات برمي آيد. هم اكنون پاكستان 100سلاح هسته اي در اختيار دارد. «پرويز مشرف»، رئيس جمهور سابق پاكستان در اين رابطه گفت؛ اگر از آمريكا چنين اقدامي سر بزند، به رويارويي كامل ميان دو كشور خواهد انجاميد.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري فارس، سفارت آمريكا در پاكستان از فعاليت مراكز فحشا، كاباره ها و همجنس گرايان حمايت مي كند.
انجمن وكلاي پاكستاني در اسلام آباد در حال بررسي اين پرونده است و قصد دارد در اين مورد، دادخواستي به دادگاه ارائه كند.
به نوشته روزنامه «امت»، چاپ كراچي، سفارت آمريكا مبالغ هنگفتي را براي رواج فساد در پاكستان هزينه كرده است حتي سرپرستي اين محافل را برعهده دارد. همجنس گرايان در پاكستان به راحتي مي توانند براي سفر به آمريكا و كانادا، ويزا دريافت كنند.
اين منبع بنا به گزارشات موثق آورده است: نخستين كاباره در دولت قبلي توسط يك مقام بلندپايه پاكستاني در اسلام آباد راه اندازي شد كه بنا به دلايلي موفق به ادامه فعاليت نشد. سپس سفارت آمريكا دخالت مستقيم خود را در اين زمينه آغاز و برنامه هاي خود را از شهرهاي كراچي و لاهور شروع كرد و همچنين سرپرستي اين مراكز فساد را برعهده گرفت.
امروز بر اثر پشتيباني سفارت آمريكا، تعداد اين مكان ها به 25 الي 30 مورد رسيده است.

 



بازتاب اعتراض هاي ضد دولتي در اسرائيل نتانياهو بايد برود

سرويس خارجي -
رسانه هاي صهيونيستي و عربي تظاهرات نيم ميليون شهروند اسرائيلي در سرزمين هاي اشغالي را چالشي بزرگ براي نخست وزير اين رژيم ارزيابي كردند كه به فروپاشي دولت وي منجر خواهد شد.
اكثر روزنامه هاي اسرائيلي صفحه اول خود را به درج تصاوير و انتشار اخبار تظاهرات گسترده اسرائيلي ها اختصاص دادند و عكس هاي متعددي از خيابان هاي مملو از جمعيت اسرائيل به چاپ رساندند.
روزنامه ها آرتص با چاپ عكسي درباره اين تظاهرات بي سابقه نوشت، رژيمي كه به تجمع اعتراض آميزي به اين بزرگي اعتنا نكند محكوم به فروپاشي است.
اين روزنامه افزود، توده هاي مردم از خواب زمستاني بيدار شده اند و در اعتراض به بي عدالتي هاي اجتماعي بسيج شده اند.
روزنامه يديعوت آحارونوت مهم ترين روزنامه اسرائيل نيز نوشت، مردم خواستار تغييرات بنيادين هستند و نتانياهو نمي تواند صداي اعتراض مردم را ناديده بگيرد.
اين روزنامه افزود، معترضان با سر دادن شعارهايي مانند ما خواهان تغيير هستيم، استعفا، استعفا نتانياهو تو خوك هستي و بايد بروي خشم خود را نشان دادند.
آحارونوت همچنين افزود، تل آويو و ديگر شهرهاي اسرائيل تاكنون چنين تظاهرات عظيمي را به خود نديده بود، جمعيتي بيش از 500 هزار نفر به خيابان ها آمده بودند.
روزنامه معاريو هم نوشت، مردم قيام كرده اند در برابر مشكلات اجتماعي و اقتصادي به ستوه آمده و به خيابان ها ريخته اند.
روزنامه جروز الم پست يكي ديگر از روزنامه هاي اسرائيلي با اذعان به اين حقيقت كه تل آويو صحنه يكي از بزرگ ترين تظاهرات اعتراض آميز تاريخ خود بود نوشت. حضور انبوه تظاهركنندگان نشان داد كه نتانياهو به خواسته هاي معترضان بي توجه بوده و براي حل مشكلات مردم اقدامي صورت نداده است.
روزنامه حيوم كه به طور آشكارا از بنيامين نتانياهو حمايت مي كند تصاوير متعددي از تظاهرات مردم به چاپ رساند و نوشت، تشديد فشارهاي مشترك به مردم آنها را بيدار كرده و به خيابان ها كشانده است.
رسانه هاي منطقه اي و فرامنطقه اي نيز به پوشش گسترده اين تظاهرات پرداختند.
شبكه خبري فلسطين اليوم نيز در اين باره گزارش داد، به نظر مي رسد سپتامبري كه 11 سال قبل و در زمان آريل شارون باعث آغاز انتفاضه الاقصي شد بار ديگر مي خواهد ضربه اي ديگر را به رژيمي وارد كند كه خود را مافوق همه قوانين بين المللي مي داند.
فلسطين اليوم افزود، انزواي اسرائيل آغاز شده است.
روزنامه الاخبار نيز نوشت، اعتراضات شهروندان اسرائيلي به دليل بي توجهي سياستمداران به خواسته هاي معترضان است.
اين روزنامه افزود، صدها هزار نفر در شهرهاي مختلف اسرائيل تظاهرات كردند و در شعارهاي خود اظهار داشتند كه اينجا مصر است، ما خواهان برقراري عدالت هستيم، ما خواستار استعفاي دولت نتانياهو هستيم.
براساس گزارش هاي منتشر شده از سوي رسانه هاي خبري منطقه برخي از معترضان از سياست هاي نژادپرستانه اسرائيل نيز انتقاد كرده اند.
آنها حمايت مالي بيش از اندازه تل آويو از ساخت شهرك هاي يهودي نشين در مناطق اشغال شده فلسطين را عامل بحران مسكن مي دانند.
خبرگزاري شين هوا نيز با انتشار گزارش مفصلي از تظاهرات گسترده اسرائيلي ها اعلام كرد فقط در شهر تل آويو 200 هزار نفر در تظاهرات شركت كردند و شعارهايي درباره لزوم استعفاي كابينه رژيم صهيونيستي سردادند.
روزنامه نيويورك تايمز نيز خبر اين تظاهرات را به طور كامل پوشش داد و نوشت، مردم اسرائيل ديگر قادر به زندگي و تحمل شرايط سخت نيستند.
نيويورك تايمز افزود: يكي از شهروندان اسرائيلي در مصاحبه با اين روزنامه اظهار داشت، ما به دنبال تغيير نخست وزير نيستيم بلكه به دنبال تغيير نظام هستيم.

 



مقتدا صدر: ادامه حضور اشغالگران را تحمل نمي كنيم

رهبر جريان صدر هشدار داد هر نظامي آمريكايي كه پس از پايان سال جاري ميلادي در عراق بماند، حتي اگر نام خود را «مربي» بگذارد، اشغالگر محسوب مي شود و مورد حمله مردم عراق قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاريها، در حالي كه مقامات بغداد با آمريكايي ها سرگرم مذاكره در مورد باقي ماندن شمار نامعلومي از مربيان نظامي آمريكايي پس از پايان سال 2011 (11دي) در عراق هستند، «مقتدا صدر» تهديد كرد كه اين نظاميان حتي اگر مربي هم باشند، مورد حمله قرار مي گيرند. مقتدا صدر در بيانيه خود گفت كه مربيان نيز «اشغالگر» محسوب مي شوند و مورد حمله قرار مي گيرند.
آمريكا در حال حاضر 37 هزار نظامي در عراق مستقر كرده است. مقتدا صدر گفت: هر نيروي آمريكايي كه در خاك عراق (پس از 11دي) باقي بماند، به مثابه اشغالگر ظالم تلقي مي شود و بايد در قبال او، دست به مقاومت نظامي زد.
رهبر جنبش صدر به دولت بغداد هم هشدار داد كه اگر به حضور آمريكايي ها رضايت دهد، با مقاومت (نظامي) اين جنبش مواجه خواهد شد.
اخيرا رهبران گروههاي سياسي عراق با ماندن مربيان آمريكايي در عراق (پس از11دي) موافقت كرده بودند و دولت بغداد را نيز مامور كرده بودند كه در اين مورد با آمريكايي ها مذاكره كند.
آزادي فرمانده شكنجه گر
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، دادگاههاي آمريكا «چارلز گرينر»، فرمانده نظاميان آمريكايي مستقر در ابوغريب را آزاد كردند. اين فرد در ماجراي شكنجه زندانيان ابوغريب، فرمانده زندانبانان آمريكايي بود و مستقيما در شكنجه افراد دست داشت.
به گفته «ربكا استيد» سخنگوي ارتش آمريكا، گرينر پس از سپري كردن شش سال و نيم زندان، به خاطر رفتار خوبي كه در زندان داشت، آزاد شده است!
دادگاههاي آمريكايي اين جنايتكار را فقط به 10 سال زندان محكوم كرده بودند. گرينر رهبري يك گروه شش نفره اي را برعهده داشت كه ضمن بدرفتاري با زندانيان و شكنجه آنها، با استفاده از دوربين، زجر زندانيان تحقير شده را به تصوير هم مي كشيدند. جرم اين افراد در سال 2004 در پي انتشار عكس هاي موهن از زندانيان ابوغريب از پرده بيرون افتاد.
گرينر 42 ساله و نظامي پيشين آمريكايي در جريان بازجويي ها درباره اتهاماتش گفته بود كه از افسران اطلاعات ارتش دستور داشته تا با ستيزه جويان دربند عراقي، اين بدرفتاري ها را به كار برد و آنها را شكنجه كند. قرار است مقام هاي آمريكايي رفتار و كردار گرينر را تا 25 دسامبر سال 2014 زير نظر داشته باشند تا او دست از پا خطا نكند. برملا شدن رفتار نادرست نظاميان آمريكايي در ابوغريب، توجه جهاني را نسبت به نوع بازجويي و روش هاي غيرانساني به كار رفته توسط ارتش آمريكا و اداره اطلاعات و جاسوسي اين كشور برانگيخت.

 



جلسه اضطراري در كاخ سفيد به دنبال هلاكت 31 تفنگدار آمريكايي

رئيس جمهور آمريكا در پي كشته شدن 31نيروي ويژه اين كشور در افغانستان، جلسه امنيتي اضطراري در كاخ سفيد تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، در پي سقوط يك هلي كوپتر نظامي «شنوك» در شرق افغانستان و به هلاكت رسيدن 31نيروي ويژه آمريكايي در اين حادثه، «باراك اوباما» در كاخ سفيد يك جلسه اضطراري با حضور فرماندهان ارشد نظامي و امنيتي تشكيل داد. در اين جلسه كه «لئون پانتا»، وزير دفاع، «مايكل مولن» رئيس ستاد مشترك، «تام دانيلون» مشاور امنيت ملي و «بيل دالي» رئيس ستاد حضور داشتند، راههاي كاهش تلفات در افغانستان و چگونگي خروج آمريكا از اين بحران، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. جمعه شب شبه نظاميان طالبان يك فروند هلي كوپتر آمريكايي ها را در استان «وردك» سرنگون كردند. اين حمله به مرگ 31نظامي آمريكايي و هفت نظامي افغان انجاميد.
رسانه هاي غربي اين حادثه را مرگبارترين حادثه براي آمريكايي ها از سال 2001 تاكنون ذكر كردند.
اوباما براي اينكه در مقابل اين واقعه از خود واكنشي نشان دهد و به اصطلاح، خانواده هاي قربانيان را آرام كند، گفت: مرگ اين افراد يادآور از خودگذشتگي هاي فوق العاده ارتش آمريكا است. وزير دفاع آمريكا نيز اين افراد را شجاع خواند و گفت، راه اين افراد ادامه مي يابد. اما شبكه سي ان ان، جمعه را روز ناكامي بزرگ براي ارتش آمريكا دانست.

 



حملات پي در پي انقلابيون ليبي از 3 محور به واحدهاي نظامي قذافي

انقلابيون ليبي با تصرف منطقه راهبردي «بئر الغنم» در 80 كيلومتري پايتخت اين كشور مستقر شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، انقلابيون ليبي در پيشروي خود به سمت طرابلس، توانستند منطقه راهبردي «بئر الغنم» واقع در كوهستان غرب اين كشور را به تصرف خود درآورند و تا 20 كيلومتري شهر «صرمان» رسيدند. فاصله آنها تا شهر طرابلس نيز 80 كيلومتر گزارش شده است. پيشروي در ساير جبهه ها نيز ادامه دارد، به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي،«محمد زواوي» يك سخنگوي مخالفان در بنغازي گفت: در تمامي جبهه هاي اطراف شهر «البريقه» ما پيشروي جديدي را آغاز كرده ايم و در سه محور در حال حمله به مواضع نيروهاي قذافي هستيم. وي گفت: به زودي مي توانيم البريقه را تحت كنترل خود درآوريم، اما نمي خواهيم نيرويي را از دست بدهيم. وي همچنين، از انبوه مين هاي كار گذاشته شده توسط نيروهاي قذافي در اطراف شهر «البريقه» خبر داد و گفت، به همين دليل، پيشروي براي تصرف اين شهر به كندي انجام مي گيرد.
«مصطفي عبدالجليل»، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي نيز ضمن تاكيد بر وحدت انقلابيون، اظهار داشت: تلاش ها براي سرنگوني قذافي بايد ادامه يابد.
ساير رويدادها
¤هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا طي نامه اي به قذافي نوشت: معمر، تو را برادرانه به آغوش مي كشم، زنده باد مردم ليبي، زنده باد قذافي.
¤طبق يك آمار رسمي از سوي دولت انگليس، اين كشور ماهانه بيش از يك ميليون پوند در جنگ ليبي هزينه مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14