(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد با تبريك روز خبرنگار :
جامعه خبري پرنشاط، با انگيزه و پايبند به ارزش هاي الهي و انساني است
هماهنگي كامل آيت الله مهدوي كني و آيت الله مصباح در امر وحدت اصولگرايان
تاكيد وزير امور خارجه بر پيگيري پرونده شهادت ديپلمات ها و خبرنگار شهيد در افغانستان
صالحي : همه چيز در نيروگاه بوشهر به خوبي پيش مي رود
به رغم تحريم ها سفير چين در تهران: حجم مناسبات تهران-پكن به ركورد تاريخي رسيده است
ساندي تايمز: اسرائيل در جنگ سايبري عليه ايران ناكام مانده است
معاون وزير كشور: 74 درصد كشور با مشكل خشكسالي مواجه است
يك مدرس دانشگاه لندن: ساخت سلاح هسته اي از سوي ايران توهم آمريكاست
مخوف ترين طرح اطلاعاتي آمريكا در خاورميانه با شكست مواجه شد
توقيف نفتكش «White Eagle» توسط نيروي دريايي ارتش
باطن شوم گناه و مال حرام



احمدي نژاد با تبريك روز خبرنگار :
جامعه خبري پرنشاط، با انگيزه و پايبند به ارزش هاي الهي و انساني است

رئيس جمهور كشورمان گفت : جامعه خبري الگوي انساني اطلاع رساني درست و حق طلبانه را در برابر چشم جهانيان به نمايش مي گذارد.
محمود احمدي نژاد عصر ديروز پس از جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: روز خبرنگار را به همه عزيزان تبريك مي گويم، آن ها كه حرمت انسان و انديشه و قلم را پاس مي دارند و زندگي خود را در راه رساندن پيام هاي آزادي بخش و اخبار احياگر انسان فدا مي كنند.
احمدي نژاد گفت : جامعه خبري هم چون گذشته پرنشاط، با انگيزه، هدف دار و پايبند به ارزش هاي الهي و انساني است و الگوي انساني اطلاع رساني درست و حق طلبانه را در برابر چشم جهانيان به نمايش مي گذارد .
رئيس جمهور كشورمان در پاسخ به اين سئوال كه اگر شما خبرنگار بوديد بهترين خبري كه به مردم ارائه مي داديد چه بود، گفت: خبرنگار خبر مي گيرد و خبر نمي دهد .
خبرنگاران از سر انصاف
و دلسوزي نقد كنند
وزير اطلاعات نيز در اين باره گفت: خبرنگار بايد بتواند واقعيت هاي جامعه را از سر دلسوزي به مسئولان و از مسئولان به مردم منتقل كند .
حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي عصر ديروز پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر نقد از سوي خبرنگاران اظهار كرد: نقد از سوي خبرنگاران زماني مناسب است كه از روي انصاف و دلسوزي و در جهت رشد و پيشرفت دستگاه هاي مختلف باشد .
وي هم چنين در پاسخ به اين كه خبرنگار بايد مردمي باشد يا با مسئولان، گفت: خبرنگار هم بايد مردمي باشد و هم با مسئولان.
هديه امسال رئيس جمهوري براي خبرنگاران در راه است
مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از هديه متفاوت رئيس جمهور به مناسبت روز خبرنگار امسال براي خبرنگاران كشور خبر داد.
پدرام پاك آيين درباره مراسمي كه روز سه شنبه با حضور رئيس جمهور به مناسبت روز خبرنگار برگزار مي شود و هديه ويژه اي كه احمدي نژاد براي خبرنگاران در نظر گرفته است، اظهار داشت: اداره كل مطبوعات داخلي با تمامي مديران عامل و مديران مسئول خبرگزاري ها و روزنامه ها مكاتبه داشته است كه از اين طريق اسامي خبرنگاراني كه در مراسم اين روز حضور خواهند داشت را دريافت كند تا از اين خبرنگاران به عنوان نمايندگان جامعه رسانه اي و خبري كشور دعوت شود.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، با بيان اينكه هديه در نظر گرفته شده از سوي رئيس جمهور براي مراسم روز خبرنگار امسال «متفاوت تر» از هديه سال گذشته است، خاطر نشان كرد: اين مراسم با حضور رئيس جمهور روز سه شنبه هجدهم مرداد برگزار مي شود.
مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: همچنين طي مراسمي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مركز امور زنان براي تجليل از خبرنگاران زن در روز دوشنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن سينمايي اين وزارتخانه از بانوان خبرنگار قدرداني مي شود.
وحيدي : هيچ نيرويي از بيرون نمي تواند براي مردم منطقه امنيت بياورد
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه هيچ نيرويي از بيرون نمي تواند براي مردم منطقه امنيت بياورد
سردار« احمد وحيدي » ديروز پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره سقوط هلي كوپتر آمريكايي ها در افغانستان و كشته شدن تعداد زيادي از سربازان گفت: قبلاً هم گفته ايم كه حضور بيگانگان نه تنها براي مردم منطقه امنيت نياورده بلكه براي خودشان هم مشكل ساز شده، آن ها سربازاني به اين منطقه گسيل كرده اند و تلفات مي دهند.
وحيدي افزود: هيچ نيرويي از بيرون نمي تواند براي مردم منطقه امنيت بياورد و بر همين اساس حضور نيروهاي آمريكايي را در منطقه مناسب نمي دانيم .


 



گزارش خبري كيهان
هماهنگي كامل آيت الله مهدوي كني و آيت الله مصباح در امر وحدت اصولگرايان

سرويس سياسي-
روز گذشته كميته وحدت اصولگرايان با حضور نمايندگان گروهها و تشكل هاي مختلف دومين نشست خود را تشكيل داد.
فعالان سياسي اصولگرا ديروز گفتند اين جلسه كه دومين نشست اصولگرايان در قالب گروههاي 7+8 بود با هماهنگي آيات عظام مهدوي كني و مصباح يزدي انجام شده است.
در اين نشست كه به گفته سخنگوي جامعه روحانيت مبارز مباحث مربوط به وحدت و شيوه هاي آن مورد بررسي قرار گرفت و اعضاء شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايي (7+8) به شرح ذيل حضور داشتند:
1- حبيب الله عسگراولادي(عضو كميته سه نفره اوليه)
2-علي اكبر ولايتي(عضو كميته سه نفره اوليه)
3- غلامعلي حداد عادل(عضو كميته سه نفره اوليه)
4-آيت الله عباس كعبي(عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم)
5-آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري(عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم)
6- حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي(جامعه روحانيت مبارز تهران)
7- حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ابوترابي(جامعه روحانيت مبارز تهران)
8- محمدرضا باهنر (جبهه پيروان خط امام و رهبري)
9-منوچهر متكي (جبهه پيروان خط امام و رهبري)
10-عليرضا زاكاني (جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي)
11- حسن فدايي (جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي)
12-كاظم جلالي(نماينده علي لاريجاني)
13-حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي خاموشي(نماينده باقر قاليباف)
14- كامران باقري لنكراني(جبهه پايداري انقلاب اسلامي)
15- علي اصغر زارعي(جبهه پايداري انقلاب اسلامي)
هفت نفر اول مسئوليت كميته نظارت و داوري را بر عهده دارند و 8 نفر بعدي امور اجرايي را عهده دار خواهند بود.
اين جلسه هم مانند جلسه پنجشنبه هفته گذشته اصولگرايان، با محوريت جامعتين، آيت الله مهدوي كني (جامعه روحانيت مبارز)، آيت الله يزدي(جامعه مدرسين حوزه علميه قم) برگزار شد.
حضور رسمي جبهه پايداري
در 8+7
تشكيل جلسه دوم اصولگرايان روز گذشته در حالي برگزار شد كه كامران باقري لنكراني و علي اصغر زارعي به عنوان نمايندگان جبهه پايداري براي حضور در اين جلسه معرفي شده اند.
در همين حال، يك نماينده مجلس عضو فراكسيون اصولگرايان با بيان اينكه با پيوستن دو تن از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي به كميته 8+7 مشكل وحدت اصولگرايان حل شد گفت: همه افرادي كه خود را اصولگرا مي دانند محوريت و ريش سفيدي آيت الله مهدوي كني را قبول دارند و حتي با اين اتفاق خوب كه دو تن از اعضاي جبهه پايداري به كميته وحدت پيوستند مي توان گفت كه حتي شخص آيت الله مصباح يزدي هم محوريت آيت الله مهدوي كني را براي وحدت اصولگرايان قبول دارند.
حجت الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي در خصوص ارزيابي اش از عضويت دو تن از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در كميته وحدت اصولگرايان، اظهار كرد: معناي اين پيوستن اين است كه مشكل اصولگرايان به طور كامل حل شد.
وي افزود: خوشبختانه با اين اتفاق مي توان گفت كه مشكلات و موازي كاري جبهه پايداري انقلاب اسلامي با كميته وحدت اصولگرايان از بين رفت و از اين رو مي توان اميدوار بود كه در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي ليست واحد اصولگرايان را شاهد باشيم.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: همه افرادي كه خود را اصولگرا مي دانند محوريت و ريش سفيدي آيت الله مهدوي كني را قبول دارند و حتي با اين اتفاق خوب كه دو تن از اعضاي جبهه پايداري به كميته وحدت پيوستند، مي توان گفت كه حتي آيت الله مصباح يزدي هم محوريت آيت الله مهدوي كني را براي وحدت اصولگرايان قبول دارند.
در همين حال يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در خصوص ارزيابي اش از پيوستن دو تن از اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي به كميته 8+7 (كميته وحدت اصولگرايان)، اظهار داشت: اضلاع مختلف جريان اصولگرايي براساس هدف مشتركي كه دارند حركت مي كنند و اين اقدام نيز در همان راستاست.
زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايلنا، افزود: هدف مشترك اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم وحدت با ديگر جريان هاي اصولگرايي بود و به همين دليل هم ذيل كميته وحدت اصولگرايان كار مي كنند.
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب هم بر روي وحدت اصولگرايان تاكيد دارند و از اين رو تمام اصولگرايان به اين امر توجه ويژه دارند و معرفي دو چهره جبهه پايداري به كميته وحدت اصولگرايان نيز در همين راستا تعريف مي شود.
وي گفت: جبهه پايداري انقلاب اسلامي براساس هدف مشترك همه اصولگرايان كه همان وحدت باشد حركت خواهد كرد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به اهميت وحدت اصولگرايان در ميان روحانيت معزز در رابطه با وحدت اصولگرايان اختلافي ندارند و از اين رو مي توان گفت كه آيت الله مصباح يزدي و آيت الله مهدوي كني يك نقطه مشترك را دنبال مي كنند.
جبهه پايداري در جهت انسجام اصولگرايان
در همين رابطه يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي هم گفت كه جبهه پايداري انقلاب اسلامي مكمل وحدت اصولگرايان خواهد بود.
فاطمه آليا تأكيد كرد: اولويت اول جبهه پايداري اعلام موجوديت در آستانه انتخابات نيست بلكه اولويت آن انسجام نيروهاست و قرار است اعضاي جبهه پايداري در انتخابات هم فعال تر عمل كنند، اما هرگز فعاليت جبهه پايداري محدود به انتخابات نيست.
اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اين كه جبهه پايداري با مجموعه اصولگرايان همكاري داشته و خود را اصولگرا مي داند، اضافه كرد: اعضاي جبهه پايداري متعلق به جريان فكري هستند كه پيش از اين هم فعاليت مي كردند، ولي مي خواهند با اعلام انسجام، فعاليت خود را در سطح تهران و شهرستان ها منسجم تر كنند و اگر كساني در مجموعه اصولگرايان باشند كه در جريان فتنه 88 همكاري سكوت يا حمايت كرده اند نسبت به آنها اعلام موضع كنند.
آليا تصريح كرد: نيروهاي اصولگرا از جمله آقايان حداد عادل، حسينيان، آقا تهراني و مهدوي كني از جبهه پايداري خواسته اند تا در فرمول مربوط به وحدت اصولگرايان يعني 7+8 نماينده معرفي كنند.
اعلام حمايت 33 تشكل دانشجويي از جبهه پايداري
پس از اعلام موجوديت و معرفي نمايندگان جبهه پايداري انقلاب اسلامي به كميته وحدت اصولگرايان، 33 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور با انتشار بيانيه اي حمايت خود را از تشكيل جبهه پايداري انقلاب اسلامي اعلام كردند.
در قسمتي از اين بيانيه آمده است: اين جبهه چه از بعد ايجابي از جهت پيروي از ولايت فقيه و چه از بعد سلبي از جهت مرزبندي روشن با جريان فتنه و انحراف، داراي مواضع صريح و شفافي است و بيان اين مواضع از سوي افرادي كه خود در عرصه عمل كارنامه مقبولي را در جايگاه هاي مختلف به نمايش گذاشته اند، مؤيد صدق گفتار آنان است.
حضور و اعلام حمايت شخصيت هاي بزرگي همچون علامه مصباح يزدي كه به حق لقب عمار زمانه برازنده ايشان است نيز مزيد بر علت است تا دلسوزان انقلاب به دور از هرگونه شائبه به صراط مستقيم جبهه پايداري انقلاب اسلامي اطمينان حاصل نمايند.
در پايان اين بيانيه آمده است: دفاتر جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي كشور تأسيس و اعلام موجوديت جبهه پايداري انقلاب اسلامي را اتفاقي ميمون و مبارك تلقي نموده و به يقين وجود چنين پايگاهي را براي عده كثيري از اقشار اجتماعي اميدبخش و نويددهنده فعاليت هاي جدي در فضاي سياسي كشور مي دانند و از آن حمايت مي كنند.

 



سيزدهمين سالگرد شهادت اعضاي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف برگزار شد
تاكيد وزير امور خارجه بر پيگيري پرونده شهادت ديپلمات ها و خبرنگار شهيد در افغانستان

وزير امور خارجه كشورمان در مراسمي كه به مناسبت سيزدهمين سالگرد شهادت اعضاي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در مزار شريف و با حضور خانواده آنها و تني چند از مديران اين وزارتخانه در محل وزارت خارجه برگزار شد، از مقام ديپلمات ها و خبرنگار شهيد كشورمان در مزار شريف تجليل كرد.
علي اكبر صالحي، با بيان اينكه ياد و خاطره آنها هيچگاه از ذهن مردم ما پاك نمي شود، بر پيگيري پرونده شهادت اين ديپلمات ها و خبرنگار شهيد توسط وزارت امور خارجه تاكيد كرد.
همچنين انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه، با انتشار بيانيه اي در سالگرد شهادت 10 ديپلمات كشورمان به همراه خبرنگار شهيد محمود صارمي در شهر مزار شريف افغانستان با محكوم كردن اين اقدام تروريستي و ضدانساني طالبان، روز خبرنگار را گرامي داشت.
در 17 مرداد 1377 شبه نظاميان طالبان در يك اقدام تروريستي با ورود به كنسولگري ايران در مزارشريف 10 ديپلمات كشورمان به همراه محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي را به شكل وحشيانه اي به شهادت رساندند.

 



صالحي : همه چيز در نيروگاه بوشهر به خوبي پيش مي رود

وزير امور خارجه گفت: همه چيز در نيروگاه بوشهر به خوبي پيش مي رود و يك بار هم بخار به توربين هاي اين نيروگاه تزريق شده و تست هاي لازم انجام شده است .
علي اكبر صالحي ديروز پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه وقتي نام خبرنگار را مي شنويد چه واژگاني براي شما تداعي مي شود؟ گفت: صداقت، انصاف، دوستي، همراهي، همدلي و مقدم دانستن منافع ملي بر منافع سياسي .
علي اكبر صالحي در پاسخ به اين سئوال كه خبرنگار بايد طرفدار مردم باشد يا مسئولان گفت : خبرنگار بايد طرفدار حق و حقيقت باشد .
وي درباره احتمال تغيير سفير انگليس در ايران و واكنش ايران گفت: روابط ما با انگليس برقرار است و چنانچه با سفير جديد موافقت شود او به عنوان سفير به ايران خواهد آمد و ما هم چنان روابط خود را با اين كشور حفظ خواهيم كرد .
صالحي در بخش ديگري از گفت وگوي خود با خبرنگاران گفت: از رهبري تشكر مي كنيم كه موضوع سومالي را مطرح كرده اند و به صورت نمادين 20 ميليون تومان براي كمك به مردم قحطي زده اين كشور اختصاص دادند .
صالحي با بيان اين كه امروز پيشنهاد كمك به مردم قحطي زده سومالي را در هيات دولت مطرح كرده، تاكيد كرد: مقرر شد كه دولت تا سقف 25 ميليون دلار به صورت كالا به قحطي زدگان اين كشور كمك كند. هم چنين از صدا و سيما مي خواهم كه در برنامه هاي خود از مردم بخواهد كه با كمك هاي خود، به مردم قحطي زده سومالي ياري برسانند.
صالحي در بخش ديگري از گفت وگوي خود درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: همه چيز در اين نيروگاه به خوبي پيش مي رود و يك بار هم بخار به توربين هاي اين نيروگاه تزريق شده و تست هاي لازم انجام شده است . اميدوارم در آينده نزديك شاهد اتصال برق اين نيروگاه به شبكه سراسري باشيم و جناب آقاي عباسي نيز به زودي يك جشن كوچك برگزار مي كند و بعد از حصول از اطمينان كار اين نيروگاه، يك جشن بزرگ برگزار خواهد كرد .
وي درباره آزادي دو آمريكايي نيز گفت: با قوه قضاييه در تماس هستيم و الحمدالله قوه قضاييه با عدل و انصاف درباره اين پرونده تصميم گيري مي كند و اميدوارم هر چه زودتر اين پرونده بسته شود .

 



به رغم تحريم ها سفير چين در تهران: حجم مناسبات تهران-پكن به ركورد تاريخي رسيده است

سفير چين در ايران اعلام كرد كه حجم مناسبات دو جانبه تهران-پكن ركوردي تاريخي را به دست آورده است.
«يوهونگ يانگ» در گفت -وگو با ايسنا درباره روابط اقتصادي دو كشور و حجم مبادلات گفت: از برقراري روابط سياسي دو كشور در سال 1971 تا به حال، به خصوص بعد از اجراي سياست درهاي باز اقتصادي و اصلاحات، همكاري هاي اقتصادي و تجاري از پيشرفت چشم گيري برخوردار است. در سال هاي اخير همكاري هاي اقتصادي و تجاري وارد دوره پرشتاب شده و همكاري ها در حوزه هاي مختلف رو به گسترش است. در ابتداي ايجاد روابط، حجم مناسبات دو جانبه فقط 5 ميليون و 980هزار دلار بود كه در سال 2010 ميلادي با چهار هزار و 900 برابر افزايش به 29 ميليارد و 400 ميليون دلار رسيده و ركورد تاريخي را به دست آورده است.
سفير چين در ايران با بيان اين كه حجم مناسبات دو كشور در چهار ماه اول امسال به 13 ميليارد و 280 ميليون دلار رسيد كه نسبت به دوره مشابه سال قبل 55درصد افزايش پيدا كرده است، خاطر نشان كرد: پيش بيني مي شود حجم مناسبات كل امسال از مرز 40 ميليارد دلار تجاوز كند. ايران به دومين شريك تجاري چين در منطقه آسياي غربي و آفريقاي شمالي و سومين عرضه كننده نفت خام به چين در دنيا تبديل شده است.
وي با اشاره به صادرات غيرنفتي ايران به چين ادامه داد: در سال هاي اخير به غير از نفت خام، صادرات آهن خام، شمش فولاد، قطعات فولاد، مس زائده، سنگ معدن كرومف سنگ آهن، كشمش، پسته و زعفران و ساير محصولات غيرنفتي ايران به چين نيز به تدريج رو به افزايش است. چين عمدتا مجموعه ماشين آلات و تجهيزات را به ايران صادر مي كند. علاوه بر محصولات سبك صنعتي، فلزات و مواد معدني، خودرو، محصولات شيميايي، محصولات نساجي، وسايل مهندسي، لوازم صنعتي و كشاورزي و محصولات غذايي و روغن نيز از چين به ايران صادر مي شود. در ضمن دو طرف در پيمانكاري پروژه ها و همكاري هاي فن آوري نيز از پيشرفت هاي فراواني برخوردار بوده اند.
وي در ادامه اظهاراتش افزود: در ماه ژوئن سال جاري هو جين تائو رئيس جمهوري خلق چين با محمود احمدي نژاد- رئيس جمهور ايران- در حاشيه اجلاس سازمان همكاري شانگهاي در شهر آستانه ديدار داشت كه در اين ديدار به تفاهمات مهمي رسيدند و جهت توسعه بيش از پيش روابط دو كشور را مشخص كردند. هم چنين، مقامات از وزارت امور خارجه چين، وزارت ارتباط بين الملل حزب كمونيست چين، وزارت راه آهن چين، وزارت نيروي انساني و تامين اجتماعي چين، فدراسيون بانوان سراسري چين، فدراسيون جوانان سراسري چين، انجمن دوستي ملي چين و تلويزيون مركزي چين (سي.سي.تي.وي) و مسئولان از استان جيانگ شي، استان خودمختار سين كيانگ و استان خودمختار مغولستان داخلي و غيره از ايران ديدار كرده و يا براي شركت در اجلاس هاي بين المللي به ايران سفر كرده اند.
سفير چين در تهران درباره موضع كشورش پيرامون برنامه هسته اي ايران نيز گفت: چين درباره موضوع هسته اي ايران دو نكته اصلي دارد؛ نكته اول سيستم بين المللي منع اشاعه سلاح هاي هسته اي بايد حفظ شد، نكته دوم بايد از صلح و ثبات منطقه خاورميانه دفاع كرد. ايران به عنوان امضاءكننده پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي از حق استفاده صلح آميز از انرژي اتمي برخوردار است و در عين حال بايد تعهدات بين المللي مربوطه را نيز عمل كند.

 



ساندي تايمز: اسرائيل در جنگ سايبري عليه ايران ناكام مانده است

يك روزنامه انگليسي در گزارشي از شكست آمريكا و اسرائيل در جنگ سايبري عليه ايران خبر داد.
روزنامه انگليسي «ساندي تايمز»، در گزارشي درباره توطئه هاي جديد رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران نوشت: در حالي كه اسرائيل در صدد آغاز حملات سايبري عليه ايران است، برخي از مقامات ارشد هشدار داده اند كه اين حملات با شكست مواجه خواهد شد.
اين روزنامه انگليسي در ادامه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي را پشت پرده حملات سايبري عليه ايران دانست و به اظهارات اخير وي در نشستي با كارشناسان سايبري اشاره كرد و نوشت: اسرائيل بايد به قدرت سايبري در جهان تبديل شود.
رژيم صهيونيستي با حمايت سرويس اطلاعاتي تاكنون يك سري عمليات هاي جاسوسي از جمله هك نسخه اي از صفحه اجتماعي «فيس بوك» در ايران و ديگر شبكه هاي اجتماعي را آغاز كرده است.
ساندي تايمز بسياري از تكنيسين هاي اسرائيلي و آمريكايي را پشت پرده ويروس كامپيوتري «استاكس نت» مي داند كه با هدف جلوگيري از پيشرفت برنامه هسته اي ايران در سال 2009 ايجاد شد.
يك منبع آگاه نظامي رژيم صهيونيستي اعلام كرده است: اسرائيل در حملات سايبري عليه ايران دو هدف را دنبال مي كند، يكي جلوگيري از پيشرفت برنامه هسته اي ايران و ديگري نابودي زيرساخت هاي اين كشور است تا بتواند فضاي سايبري جمهوري اسلامي ايران را فلج كند.
اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه به گفته «آنتوني كوردسمن» تحليلگر مركز مطالعات استراتژيك و بين الملل (CSIS) در واشنگتن، اسرائيل نمي تواند برنامه هسته اي تهران را متوقف كند.

 



معاون وزير كشور: 74 درصد كشور با مشكل خشكسالي مواجه است

معاون وزير كشور اعلام كرد كه بيش از 74 درصد مساحت كشور با مشكل خشكسالي و كمبود آب روبرو است.
«حسن قدمي» ديروز در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران در استان چهارمحال و بختياري خشكسالي را يكي از مشكلات تهديدكننده كشور برشمرد و اظهار داشت: كاهش بارندگي و تغيير اقليم در كشور به مشكلات خشكسالي ها افزوده است و در اين زمينه مديريت منابع آبي بيش از پيش مهم و حائز اهميت است. وي افزود: 42 بلاي طبيعي در دنيا شناسايي شده كه 32 بلا از اين تعداد در كشور ما نيز رخ مي دهد.
قدمي افزود: از مجموع بلاهاي رخ داده در كشور ما، خسارات ناشي از خشكسالي 10 برابر بيشتر از خسارات ناشي از زلزله و طوفان است.
سرپرست سازمان مديريت بحران كشور خاطر نشان كرد: خشكسالي مانند يك بيماري مزمني است كه پس از نشان دادن علائم خود معالجه آن بسيار دشوار مي شود، بر همين اساس تلاش و كوشش مسئولان در راستاي مقابله با عوارض اين پديده بيش از پيش لازم و ضروري است. وي با اشاره به تخصيص اعتبارات در راستاي پيشگيري و جبران خسارت هاي بلاياي طبيعي در كشور، گفت: در سال جاري افزون بر 8 هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار براي پيشگيري از خسارات ناشي از بلاياي طبيعي اختصاص داده شده است.

 



يك مدرس دانشگاه لندن: ساخت سلاح هسته اي از سوي ايران توهم آمريكاست

يك مدرس دانشگاه لندن، ادعاي برنامه غير صلح آميز هسته اي ايران از سوي رژيم صهيونيستي و آمريكا را توهم آنان دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه «يواس اي تودي» آرشين اديب مقدم مدرس دانشگاه لندن گفت: تحريم هاي ايالات متحده و اتحاديه اروپا عليه ايران در بخش هاي پزشكي، نفت و گاز، انرژي، صنعت خودرو وصنايع غذايي دليل محكمي است كه نشان مي دهد برنامه هسته اي ايران تنها توهم و بهانه اي براي اهداف خصمانه غرب با اين كشور است.
اديب مقدم گفت: بيش از هفت سال از جستجوهاي مداوم سازمان بين المللي انرژي اتمي و سازمان هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا و اسرائيل در ايران براي يافتن شواهد ساخت سلاح هسته اي در اين كشور مي گذرد. ولي تاكنون، حتي براساس آخرين گزارشات سيا و موساد هيچ مدركي دال بر تلاش ايران براي دست يابي به سلاح هسته اي نيافته اند.
وي افزود: بنابراين برنامه هسته اي در واقع مانوري استراتژيك از جناح دشمن براي حمله در ساير موضوعات و دخالت در امور ايران است.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: اين پافشاري ايران بر سياست خارجي مستقلش است كه از نظر سردمداران غربي مستوجب مجازات است نه برنامه هسته اي. اين اتهام براي مشروعيت بخشيدن به تحريم ها عليه ايران نيز استفاده مي شود.
وي تاكيد كرد: واقعيت اين است كه ايران يك ابرقدرت منطقه اي با نفوذ بالا در تمام نقاط مهم خاورميانه است و سياست تحريم بعنوان سياست مهار شكست خورده است.

 



مخوف ترين طرح اطلاعاتي آمريكا در خاورميانه با شكست مواجه شد

سرويس سياسي -
نيروهاي امنيتي سوريه مخوف ترين طرح امنيتي آمريكا در خاورميانه را كه براي براندازي نظام سياسي سوريه و تجزيه اين كشور تلاش مي كرد را كشف و با شكست مواجه كردند.
به گزارش مشرق اين عمليات پيچيده آمريكا كه موسوم به طرح «نيلوفر آبي» بود از سال 1999 در سوريه كليد اجراي آن زده شده بود و برخي از كشورهاي منطقه اي در اجراي اين طرح با آمريكا همكاري مي كردند.
كشف اين عمليات كه با خشم مقامات كاخ سفيد همراه شد، مشكلات زيادي براي آمريكائيها ايجاد كرده، زيرا آمريكائيها بر اين باورند كه با قرار گرفتن پيشرفته ترين دستگاههاي ارتباطي آمريكا در دست سوري ها امنيت هزاران جاسوس آمريكا در سراسر جهان با خطر مواجه مي شود.
بر همين اساس كشورهاي چين، روسيه از دولت سوريه خواسته اند كه دستگاههاي كشف شده اين سازمان جاسوسي را در اختيار آنان قرار دهد.
براساس اطلاعات منتشره اين عمليات را 18 كليد امنيتي اصلي آمريكايي در خاك سوريه اداره مي كرده و افسران ارشدي از كشورهاي عربي شامل امارات و اردن نيز در آن حضور داشتند، چند مستشار صهيونيست و تعداد ديگري از افسران عرب و اروپايي نيز در روند فرماندهي اين عمليات شركت كرده بودند. گفته مي شود كشف رمز برخي از دستگاههاي اين عمليات جاسوسي باعث دستگيري 30 جاسوس آمريكايي در ايران شده است.

 



در عمليات مقابله با قاچاق سوخت صورت گرفت
توقيف نفتكش «White Eagle» توسط نيروي دريايي ارتش

دريادلان نيروي دريايي ارتش از قاچاق سوخت توسط كشتي نفتكش «White Eagle» ممانعت كردند.
نفتكش White Eagle در حوالي بندر جاسك (2543 شمالي و 5630 شرقي) هنگام قاچاق سوخت توسط يگان گشت منطقه دوم دريايي ولايت شناسايي و متوقف شد.
كشتي نفتكش مذكور پس از اقدام به قاچاق سوخت با بي توجهي به اخطارهاي يگان گشت نيروي دريايي به سمت آبهاي كشور عمان فرار كرد كه با عكس العمل سريع دريادلان نيروي دريايي ارتش مواجه شده و تيم تصرف در حال حركت وارد كشتي نفتكش White Eagle شده كنترل آن را در اختيار گرفتند.
كاركنان اين نفتكش به منظور اخلال در مأموريت تيم تصرف نيروي دريايي ارتش موتورهاي نفتكش را غيرعملياتي كرده كه به همين سبب يك فروند يدك كش از منطقه دوم دريايي ولايت به موقعيت ياد شده اعزام و نفتكش White Eagle را به اسكله بندر جاسك منتقل كرد.
برابر اظهارات ملوانان اين نفتكش، فرمانده آنان قبل از حضور تيم تصرف نيروي دريايي ارتش با استفاده از يك فروند قايق متواري شد. نفتكش White Eagle طي ماه هاي اخير به عنوان كشتي مادر در زمينه قاچاق سوخت فعاليت گسترده اي داشته كه توسط يگان گشت منطقه دوم دريايي ولايت شناسايي و در نهايت پس از توقف به درياباني جاسك تحويل شد.

 



باطن شوم گناه و مال حرام

مهم ترين رخداد اين قرن، زوال يك حكومت ستم و استقرار نظام قسط و عدل است. همان كاري كه با ظهور رسول گرامي(ص) در حجاز پديد آمد، با قيام خلف صالح و فرزند صالح آن حضرت و عبدصالح امام راحل(رض) در ايران پديد آمد. اصل انقلاب را در آن شعارهاي اصلي اش بايد جستجو كرد؛ عده اي به عنوان كف روي آب در اين تظاهرات سيل گونه ميليوني مردم مسلمان ايران زمين حركت كردند و شعار آنها نان و مسكن بود ولي شعار رسمي مردم مسلمان ايران همان «لا شرقيه و لاغربيه و جمهوري اسلامي» بود كه عصاره «لااله الا الله» است و از همان شعار در متن قانون اساسي تعبيري ساخته شد كه نظام اسلامي برپايه «لااله الا الله» استوار است. وجود مبارك امير بيان(ع) مي فرمايد: رسول گرامي كه آمد براي آن بود كه «فبعث الله محمد(ص) بالحق ليخرج عباده من عباده الاوثان الي عبادته و من طاعه الشيطان الي طاعته»(1) اين هدف اصلي استقرار نظام اسلامي است كه قانون غير الهي حكومت نكند، شخص غيرمسلمان حكومت نكند، ارزشهاي غيراسلامي معتبر نباشد و مانند آن.
قصور و تقصير در كارگزاران حكومت رسول اكرم و اميرمؤمنان(عليهما السلام)
شما بنگريد ببينيد آيا در همان ده سالي كه رسول اكرم در مدينه حكومت تشكيل داد، مشكلات مالي بود يا نبود، مشكلات امنيتي بود يا نبود، جريان خالد بود يا نبود، آن رسول گرامي چه كسي را بست و چه كسي را اعدام كرد؟! بايد به اندازه كافي نيروي فداكار ارائه كرد بعد توقع داشت، البته اين كمبودها را هم مسئولين موظفند رفع كنند و بينهم و بين الله مسئولند اگر غفلت كنند! اين غفلتها در عصر خود رسول گرامي هم بود؛ نه تنها در زمان علي بن ابي طالب(ع) اين قصور و تقصير راه يافت بلكه در زمان خود پيغمبر هم بود.
باطن شوم گناه و مال حرام
عمده آن است كه بخش اساسي اش به ما برمي گردد- ما يعني روحانيون؛ ما يعني مبلغان؛ ما يعني نويسنده ها؛ ما يعني پيش نمازهاي جمعه و جماعت- ما بايد مردم را بسازيم تا مردم يا با برهان عقلي بفهمند يا معتقد بشوند كه گناه و رشوه و رابطه بازي، سم است. با سم نمي شود بازي كرد؛ آنكه رشوه مي خورد براي اين است كه ما نتوانستيم تفهيم كنيم كه رشوه سم است و قي كرده افعي است. اين از سخنان نوراني نهج البلاغه است؛ بعد از جريان عقيل، فرمود كسي شبانه آمد چيزي را به من نشان داد (حلواي شيريني بود) گفتم اگر صدقه و صله و امثال ذلك است كه به ما نمي رسد و اگر قصد ديگري داري، «امختبط انت»(2) مگر مخبطي. اين مال [يعني رشوه] كه در زمان علي هم بود و در زمان ما متأسفانه هم كم و بيش رايج است، فرمود اين رشوه، مثل قي كرده افعي است؛ اگر غذايي را افعي بخورد بعد قي بكند، اين غذا دو بار از مسير سم گذشت- انسان به قي كرده خود نگاه نمي كند [چه رسد به قي كرده افعي]- فرمود اگر چيزي را افعي بخورد بعد قي بكند، اين خمير دو بار از مسير سم گذشت، بعد كسي قي كرده افعي را به صورت يك نان دربياورد شما حاضريد بخوريد؛ رشوه همين است.
يا بايد انسان در بحثهاي عقلي راه پيدا كند، مسئله تجسم اعمال را بفهمد، كيفيت تبديل عرض به جوهر را بفهمد و اين راه خاك را طي كند؛ يا به نهج البلاغه ايمان بياورد كه علي [مانند پيامبر] (ما ينطق عن الهوي)(3) است. گاهي تعبير قرآن اين است كه ربا جنگ با خداست يعني در بين همه محرمات فقط ربا (فاذنوا بحرب من الله)(4) است و قتل انبيا اين چنين نيست، قتل نفس مؤمن اين چنين نيست يا اينها به عنوان تمثيل است نه تعيين؟ درباره رشا هم بشرح ايضاً، اين چنين نيست كه فقط رشوه قي كرده افعي باشد؛ ربا هم اين چنين است، مال وقف هم اين چنين است، اختلاس هم اين چنين است، حالا فرق مي كند، بعضي قي كرده افعي است بعضي قي كرده مار كوچك. اين فساد را چه كسي بايد ريشه كن كند؟ زندان، ده درصد و قانون بيست درصد از مشكل را حل مي كند، آن هفتاد درصد را مسجد، حسينيه، منبر، نماز جمعه و جماعت، خطبه ها خطابه ها و كتابها به عهده دارند، چون بسياري از مردم وقتي معصيت مي كنند فقط خدا با آنهاست نه از زندان خبري هست نه از قانون؛ كسي نمي داند.
ثمره مثبت و اثر منفي هنر بازيگري
خدا رحمت كند مرحوم علامه طباطبايي را! ايشان اصرار داشتند مي فرمودند از آن روزي كه فيلم آمد، قانون سازي هم رواج پيدا كرد. اين فيلم و هنر يك پيام مثبت دارد و يك آثار منفي؛ پيام مثبتش آن است كه از بالا شروع بشود يعني معقول را محسوس كند؛ چطور اديبان ما، آن معقول را به مسموع و محسوس جلوه مي دادند و چطور خود خدا آن ام الكتاب را آورد و آورد تا به سطح خواندن و نوشتن رساند كه: انك لتلقي القرآن من لدن حكيم عليم(5)بعد اينقدر نازل كرد و نازل كرد تا ليله القدر كه شد: انا انزلناه في ليله القدر (6) كه مي توانيم بخوانيم و ببينيم و اين هنر است كه معقول را محسوس كنند، هنرمند هم اين قدرت را دارد كه آن معارف عقلي را مجسم و متمتل بكند؛ اين پيام مثبت هنر است كه- بحمدالله- بعداز پيروزي انقلاب شكوفا شد و يك اثر منفي هم دارد و آن بازي است؛ گاهي حق به صورت باطل و گاهي باطل به صورت حق، به هر نحوي بت عيار در مي آيد! اين بازيگري و صورت سازي در كار روزانه بيگانگان هم بي اثر نيست؛ او هم، مقررات سازي مي كند، هم مضاربه حلال را با رباي حرام فاكتورسازي مي كند كه كلا هما في النار.
نقش ويژه مبلغان ديني در هدايت مردم
به هر تقدير ما يا بايد از راه خصوصي كه آن بسيار كم است يا راه عمومي، مردم را بسازيم كه مردم با سرنوشت خودشان بازي نكنند؛ نه كارمند رشوه بگيرد نه ارباب رجوع رشوه بدهد كه هر دو مهمان قي كرده افعي اند. اين حرفها حرفهاي ماه مبارك رمضان است؛ نه از راديو و تلويزيون اين كار برمي آيد نه از پيام هاي ديگر. اين، حضور در مسجد طلب مي كند، اين مناجات مي خواهد. اين نقش مستقيم واعظان و خطبا و گويندگان طلب مي كند. آنچه را انسان دراين رسانه هاي گروهي مي بيند درصد ضعيفي در او اثر مي گذارد؛ شما نماز جمعه را در تلويزيون مي بينيد، آن حالتي كه به شما با مشاهده چهره تلويزيون دست مي دهد قوي تر است يا آن حالت كه در متن حادثه حاضريد؟ با اين حالت نمي شود آن حالت را ارزيابي كرد. اين مشكلات را بايد- به لطف الهي- ماها كه داعيه اين لباس را داريم و در بركرده ايم تلاش كنيم تا رفع شود، خواه مسئولين ما خواه مردم ما همه نيازمند موعظه اند.
معناي رشوه معنوي
فتوايي را فقيه بزرگي به نام مرحوم آقا سيدمحمد كاظم طباطبايي صاحب عروه الوثقي (رض) دارد- عروه الوثقي سيد سه جلد است جلد اولش چون كار مجمعي و گروهي بود سكه قبولي خورد و رواج پيدا كرد، جلد دوم و سوم به رواج جلد اول نيست- مرحوم سيدطباطبايي صاحب عروه در جلد دوم عروه الوثقي در بحث رشوه مطلبي دارد كه تن آدم را مي لرزاند. او مي گويد اينكه رشوه حرام است در آن ترديدي نيست اما آيا رشوه معنوي هم مثل رشوه مادي حرام است يا نه. رشوه معنوي مثل اينكه كسي قبل از اينكه سمت قضا بگيرد مثلا، صل علي برايش نمي گفتند و براي او تكريم و تجليل و احترام زايدي مردم قائل نبودند اما الان كه اين سمت را گرفته است مردم از او تجليل به عمل مي آورند. يك وقت براي آن است كه او آدم عادل عالم وارسته اي است، جزء خدمتگزاران نظام اسلامي است كه اين گونه از تكريمها و تجليلها عبادت است اما يك وقت شخصي براي اينكه كاري به دست اوست (اين يك اصل) و عده اي هم او را براي اينكه پرونده زير دست اوست، بيش از گذشته احترام مي كنند، تجليل و تكريم مي كنند (اين دو اصل) و او هم باورش مي شود و اين تجليلها و تكريم ها را مي پذيرد (اين سه اصل)، آيا اين هم رشوه است يا نه، فرمود: «و جهان قولان اقواهما نعم» يعني اقوا اين است كه اين هم رشوه است. حالا معلوم شد كه صراط مستقيم از مو باريك تر و از شمشير تيزتر است يعني هم تشخيصش از مو سخت تر است و يك محقق موشكاف طلب مي كند تا بفهمد، و هم رفتنش از روي لبه تيز و بران شمشير حركت كردن سخت تر است؟ كدام يك از ماهاست كه در اين امتحان سرفراز درآمديم؟
قوت سند خطبه شعبانيه
اميدواريم كه- ان شاءالله- همه ما اصلاح بشويم! و بهترين اصلاح هم توجه به آن خطبه نوراني رسول اكرم(ص) است؛ عده زيادي اين را نقل كردند؛ مرحوم شيخ بهايي اين را با سند متصل به خاص خود نقل كرده است تا امام رضا(ع)، از آن به بعد اين حديث ديگر سلسله الذهب است؛ مرحوم شيخ بهايي به اسناد خود تا وجود مبارك امام هشتم نقل كرد و امام هشتم از امام هفتم، او از امام ششم، تا مي رسد به اميرالمؤمنين كه مي فرمايد رسول خدا چنين خطبه اي را ايراد كرد كه «ايهاالناس انه قد اقبل اليكم شهر الله بالبركه و الرحمه و المغفره »؛ ماه خدا آمد، به استقبال ماه خدا برويد، «شهر هو عندالله افضل الشهور و ايامه افضل الايام و لياليه افضل الليالي و ساعاته افضل الساعات هو شهر دعيتم فيه الي ضيافه الله و جعلتم فيه من اهل كرامه الله»(7)؛ فرمود در اين ماه مهمان خداييد، ديگر در كنار سفره رشوه افطار نكنيد، در كنار سفره ربا اين حرب من الله افطار نكنيد. تاجر عزيز بدان با فاكتورسازي، حرام خدا حلال نمي شود! در كنار سفره خدا به جنگ خدا نرويد؛ فرمود به فكر فقرا باشيد، رابطه خود با خدا را در سحرها با تلاوت قرآن و در روزها با نيت هاي پاك مستحكم بكنيد، به ايتام و مستمندان برسيد. اين كميته امداد از بهترين كميته هاست، آن را تقويت كنيد نگذاريد مستمندي در كشور علي بن ابي طالب باشد. رسول اكرم به اصحابش خطاب كرد فرمود: «اكرموا ضعفائكم فانما ترزقون و تنصرون بضعفائكم»(8)؛ مگر نمي دانيد خدا به بركت همين ضعيفان به شما كمك مي كند. بگذاريد دعاي اينها شامل حال شما بشود؛ به اينها برسيد. فرمود افطاري بدهيد ولو به نصف خرما(9). نگذاريد كسي بي افطار بماند نگذاريد كسي بدون سحر بماند؛ قرآن را در اين ماه خيلي بخوانيد، اگر يك آيه بخوانيد معادل آن است كه يك ختم قرآن داشته باشيد.
ماه رمضان، ابتداي سال سالكان الي الله
اين اول سال است «غره » الشهور است(01) سال قبلي تمام شد؛ سال سالكين از ماه رمضان شروع مي شود. مي بينيد در دعاهايي كه مربوط به اين اواخر ماه شريف شعبان است مشابه همان دعايي كه در آخر ماه مبارك رمضان آمده است، اين هست: «اللهم ان لم تكن غفرت لنا فيما مضي من شعبان فاغفر لنا فيما بقي منه»(11)، چون آخر سال است و ما به سال جديد مي رسيم و لذا در دعاها و در روايات، ماه مبارك رمضان به عنوان «غره الشهور» نام گذاري شده است، لذا در آخرهاي شعبان اين دعا را گفتند مرتب بخوانيد كه خدايا! تا الآن اگر از ما نگذشتي از الآن بگذر كه ما با بدن پاك و روح پاك به ضيافت تو بياييم. وجود مبارك حضرت امير هم فرمود كه هر چيزي زكاتي دارد و زكات بدن، روزه گرفتن است.(21)

بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در خطبه دوم نماز جمعه قم- 22/11/2731
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-نهج البلاغه، خ 741.
2-نهج البلاغه، خ .224
3-نجم، 3
4-بقره، 9.27
5-نمل، .6
6-قدر، 1.
7-وسائل الشيعه، ج 01، ص 313.
8-ارشاد القلوب، ج 1، ص 23.
9-مستدرك الوسائل، ج 7، ص 653.
01-الكافي. ج 4، ص 66.
11-وسائل الشيعه، ج 01، ص 103.
21-نهج البلاغه، حكمت 631.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14