(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 17 مرداد 1390- شماره 19994

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بي اعتنايي شركت هواپيمايي هلند به تحريم هاي آمريكا عليه ايران
روايت سردار جعفري از نقش برجسته قرارگاه خاتم الانبياء در مديريت تحريم ها
براي شركت در همايش بين المللي حمايت از انتفاضه مصري ها به تهران دعوت مي شوند
كمك 800 ميليون ريالي رهبر انقلاب براي آزادي زندانيان نيازمند
جاسبي: مهدي هاشمي از طرف پدرش به خارج كشور رفته است
سردار نقدي: بسيج ،امر به معروف و نهي از منكر را با قدرت دنبال مي كند
دشمني با ايران بزرگترين اشتباه دولت اوباما است
مسئولان جهاد دانشگاهي با بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند
سردبير يك خبرگزاري هندي: تحريم هاي غرب نعمتي براي ايران است
رئيس اتحاديه نويسندگان عرب: رسانه هاي غربي درباره اوضاع سوريه اغراق مي كنند
الجريده: فعاليت شيعيان در مصر افزايش يافته است
آغاز برداشت برنج از 45 هزار هكتار اراضي شاليزارهاي مازندران
جريان نفت در خط لوله قلعه نار به اهواز از سر گرفته شد
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بسته حمايتي خبرنگاران امروز اعلام مي شود
آيت الله نوري همداني: مسلمانان به ياري مظلومان سومالي بشتابند
سرورالدين خبر داد اول شهريور، زمان اعلام نتايج نهايي آزمون دكتري 90
درخشش خردسالان تبريزي در جشنواره بين المللي نقاشي ژاپن
اخبار ادبي و هنري



بي اعتنايي شركت هواپيمايي هلند به تحريم هاي آمريكا عليه ايران

شركت هواپيمايي استورك فوكر هلند به جرم نقض تحريم هاي آمريكا بر ضد ايران، به پرداخت چندين ميليون يورو جريمه محكوم شد.
شركت هواپيمايي استورك فوكر هلند به جرم نقض تحريم ها بر ضد ايران طي سالهاي اخير از سوي دولت آمريكا به پرداخت ميليونها يورو جريمه محكوم شده است.
براساس اين گزارش شركت هواپيمايي استورك فوكر هلند بخشي از قطعات اصلي هواپيماهاي مسافربري را كه ساخت و توليد آمريكا بوده است به ايران منتقل كرده است.
دولت آمريكا به رغم ادعاهاي حقوق بشري خود فروش هرگونه هواپيماي مسافربري و قطعات آن به ايران را ممنوع كرده است.
مقامهاي شركت فوكر هلند نقض تحريم ها بر ضد ايران را به مقامهاي دولت آمريكا گزارش داده اند ولي اعلام كرده اند كارمندان اين شركت اطلاع دقيقي از تشديد تحريم ها بر ضد تهران نداشته اند.
هفته گذشته نيز مؤسسه مالي آي ان جي هلند به اتهام همكاري گسترده مالي و بانكي با ايران از سوي آمريكا به پرداخت ميليونها يورو جريمه محكوم شد.

 



در مراسم توديع مهندس قاسمي صورت گرفت
روايت سردار جعفري از نقش برجسته قرارگاه خاتم الانبياء در مديريت تحريم ها

فرمانده كل سپاه در حكمي، مظفري شمس را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) منصوب كرد.
پس از عزيمت رستم قاسمي به وزارت نفت، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري در حكمي ابوالقاسم مظفري شمس را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب كرد.
پيش از اين رستم قاسمي عهده دار اين سمت بود كه از سوي رئيس جمهور به عنوان وزير پيشنهادي نفت به مجلس معرفي شد و هفته گذشته با 216 راي مثبت از مجلس راي اعتماد گرفت.
ابوالقاسم مظفري شمس رياست هيئت مديره «شركت توسعه آب و نيرو ايران» و رياست «انجمن تونل ايران» را برعهده داشت.
سردار سرلشكر جعفري، همچنين صبح روز گذشته در مراسم توديع و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) با اشاره به سوابق و عملكرد درخشان رستم قاسمي به عنوان فرمانده اين قرارگاه در طول سالهاي اخير اظهار اميدواري كرد همانطور كه وي در اين قرارگاه عملكردي درخشان داشت، در وزارت نفت نيز بدرخشد چرا كه اين عملكرد مبناي انتخاب رئيس جمهور و اصرار وي براي تصدي وزارت نفت توسط قاسمي بود.
وي روحيه جهادگري، سخت كوشي و توكل بالا را از جمله ويژگي هاي رستم قاسمي در پذيرش مسئوليت دانست و افزود: اين عملكرد درخشان ايشان بود كه باعث شد ما او را در قرارگاه خاتم از دست دهيم اما خوشحاليم كه مي تواند در مسئوليت خطير ديگري مانند وزارت نفت منشأ خدمات بيشتري باشد چرا كه وزارت نفت منبع اقتصادي تعيين كننده و محوري براي كشور و نظام است.
جعفري ادامه داد: در وزارت نفت عليرغم تلاش هاي زيادي كه صورت گرفته، به اقرار آقاي رئيس جمهور كارهاي بسياري نيز زمين مانده است كه اميدواريم قاسمي بتواند اين مسئوليت را به خوبي به سرانجام برساند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه انتظارات خاصي در حوزه وزارت نفت وجود دارد، گفت: در آخرين جلسه اي كه با حضور آقاي رئيس جمهور و قاسمي برگزار شد، بحث هاي زيادي صورت گرفت و هم ما و هم آقاي رئيس جمهور نگران وضعيت قرارگاه خاتم بوديم چرا كه اين قرارگاه يكي از نهادهاي مهم در كمك رساني به دولت است و نقش تعيين كننده اي در بازسازي كشور دارد اما به دليل ضرورت انجام اقدامات مهم در حوزه مهمي مانند وزارت نفت اين تصميم گرفته شد و اميد زيادي به موفقيت قاسمي در وزارت نفت است.
وي با تاكيد بر نقش رستم قاسمي در دوره اخير فعاليت قرارگاه خاتم الانبيا(ص) افزود: توجه به دو موضوع توسعه كمي و كيفي در دستور اين قرارگاه بود كه همين ها موجب اعتماد نظام و دولت كه عمدتا كارفرماي قرارگاه هستند، شد.
جعفري ادامه داد: پروژه هاي قرارگاه عمدتا به موقع يا زودتر از زمان مقرر به نتيجه رسيد كه البته ورود به پروژه و قراردادهاي مهم و سنگين، ريسكي بود كه قاسمي پذيرفت و در مقاطعي كه نظام و دولت با مشكل بودجه روبرو بودند قرارگاه، پروژه ها را انجام مي داد.
وي با بيان اينكه در مجموع اين عوامل را مي توان رمز موفقيت قرارگاه خاتم دانست، اظهار داشت: اين قرارگاه عليرغم فشارها و تحريم هاي فراوان نقشي بي بديل در كمك به دولت براي ساخت كشور داشت و اين را به وضوح در مقطعي كه درگير جنگ نرم با دشمن در موضوعاتي مانند هسته اي بوديم، مي توان ديد.
جعفري افزود: البته اين به رسالت و نقش كلي سپاه برمي گردد چرا كه خيلي ها فكر مي كنند سپاه تنها مسئول دفاع مسلحانه در مقابل بيگانگان يا ناامني هاي داخلي است اما وظيفه سپاه به عنوان نگهبان انقلاب و دستاوردهاي آن تنها به دفاع فيزيكي محدود نمي شود چرا كه تهديدات سخت مربوط به دهه اول انقلاب بود و در دهه هاي بعد با هوشمندي مسئولين به خصوص رهبر انقلاب تغيير ماهيت تجهيزات دشمن بررسي و زمينه هاي دفاعي برابر آن فراهم شد كه رهبري در اين خصوص انتظارات فراواني از سپاه داشتند.
جعفري همچنين با اشاره به انتخاب ابوالقاسم مظفري شمس به عنوان فرمانده جديد قرارگاه خاتم الانبيا(ص) گفت: ماسعي كرديم فردي را با همين خصوصيات انتخاب كنيم كه سابقه عقلانيت، دانش و عملكرد درخشان ايشان در بخش هاي مختلف قرارگاه خاتم و يا سازمانهاي ديگر موجب شد تا ايشان را به اين سمت انتخاب كنيم.
وي با اشاره به شناخت مظفري شمس از قسمت هاي مختلف قرارگاه و هماهنگي با نيروهاي آن افزود: انتظار است همان روند رشد كه در سالهاي قبل در قرارگاه شاهد بوديم، با حضور ايشان ادامه پيدا كند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات مهم قرارگاه خاتم اين بود كه در بخش هايي كه بخش خصوصي توان انجام آن را داشت، وارد نمي شد و تنها به پروژه هايي مي پرداخت كه ديگر نهادها و بخش خصوصي به خاطر مسائل مختلف توان انجام آن را نداشتند و اين روند در آينده نيز ادامه پيدا خواهد كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان براي رستم قاسمي براي مسئوليت جديد در وزارت نفت و ابوالقاسم مظفري شمس در قرارگاه خاتم الانبيا(ص) آرزوي موفقيت كرد.
قرارگاه خاتم بايد
جايگزين شركت هاي بزرگ خارجي شود
رستم قاسمي فرمانده سابق قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) و وزير نفت كشورمان هم در مراسم توديع و معارفه فرماندهي قرارگاه كه با حضور فرمانده كل سپاه برگزار شد، گفت: كارهاي بسيار زيادي هنوز در كشور باقي مانده و تا سند چشم انداز از نظر زماني فاصله زيادي نداريم ولي از نظر كار حجم گسترده آن باقي مانده است كه با اين فاصله زماني كم قطعاً كار با روال عادي ما را به اهداف سند چشم انداز نمي رساند.
وي افزود: اگر به شاخصه هاي سند چشم انداز 20 ساله دست پيدا نكنيم، نمي توانيم ادعا كنيم قدرت برتر منطقه در آن مقطع زماني خواهيم بود.
فرمانده سابق قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) با بيان اينكه با روحيه جهادي و انقلابي و به كمك برادران متعهد وزارت نفت، سرعت پيشرفت اين صنعت را افزايش مي دهيم، گفت: همه افتخارم اين است كه به عنوان يك سرباز در سپاه بوده و خواهم بود و همه زندگي و وجود ما سپاه است ولي در حال حاضر به مكان ديگري مأمور شده ام.
قاسمي در خصوص ويژگي هاي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) اظهار داشت: قرارگاه امروز از توانمندي و نيروهاي متعهد و متخصص برخوردار است. همچنين ساختار و قوانين بسيار مناسب و خوبي دارد و با توجه به اينكه قرارگاه بزرگترين مركز پيمانكاري كشور است، ولي از سلامت كاري بالايي برخوردار است.
وزير نفت با اشاره به سرعت انجام پروژه ها در قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) گفت: عمر پروژه ها از متوسط 13 سال به حدود زير 10 سال رسيده ولي بايد باز هم تلاش كنيم كه به زمان استاندارد جهاني برسيم.
قاسمي خاطرنشان كرد: شاخصه اقتصادي ملي در پروژه ها بايد مدنظر قرارگاه باشد و پروژه هاي كشور را به قيمت واقعي به سرانجام برساند تا براي كشور گران تمام نشود. قرارگاه بايد سال به سال به عنوان جايگزين جهاد سازندگي نقش خود را در مناطق محروم ايفا كند.
وي در پايان اظهار داشت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) در پروژه هاي متوسط و كوچك شركت نمي كند زيرا بخش خصوصي داخلي به خوبي در حال رشد است و قرارگاه بايد جايگزين شركتهاي بزرگ خارجي شود.
به پروژه هاي كمتر از 100 ميليارد تومان وارد نمي شويم
فرمانده جديد قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه گفت: راهبردهاي سازندگي توسط مركز راهبردي سپاه تهيه شده و به تأييد مقام معظم رهبري رسيده است.
ابوالقاسم مظفري شمس پيش از ظهر يك شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده جديد قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: راهبردهاي سازندگي در سه حوزه مأموريت، صيانت و تعالي، بهره وري و كارآمدي تهيه شده و دغدغه هاي مقام معظم رهبري در آن مورد توجه قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: براساس همين راهبردها، خط مشي هاي لازم از جمله چگونگي فعاليت هاي اقتصادي، حد و مرز كارها و اولويت هاي كاري تدوين شده است و در همين راستا قرار است شوراي راهبردي قرارگاه زير نظر فرمانده كل سپاه تشكيل شود.
فرمانده جديد قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه همچنين بر وارد نشدن اين قرارگاه به پروژه هاي كوچك و متوسط كشور تأكيد كرد و گفت: ما به پروژه هاي كوچك و متوسط وارد نخواهيم شد تا رقيب بخش خصوصي محسوب نشويم. برهمين اساس قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء بنا ندارد كه به پروژه هاي كمتر از 100 ميليارد تومان وارد شود. ما بايد براي مردم كارآفرين باشيم و بيشتر به نقش نرم افزاري خود توجه كنيم و كارهاي سخت افزاري را برعهده مردم و بخش خصوصي بگذاريم.
مظفري در پايان بر اهميت انجام پروژه هاي قرارگاه خاتم با كيفيت بالا و سرعت مناسب تأكيد كرد و افزود: طولاني شدن انجام پروژه ها موجب بي اعتماد شدن مردم خواهد شد و ما بايد به اين مسئله توجه كنيم.

 



براي شركت در همايش بين المللي حمايت از انتفاضه مصري ها به تهران دعوت مي شوند

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس امروز به منظور دعوت رسمي از مقامات و شخصيت هاي سياسي- مذهبي مصر براي حضور در كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين عازم قاهره مي شود.
علاءالدين بروجردي روز شنبه به منظور ديدار با مقامات و شخصيت هاي سياسي مذهبي عازم دوحه پايتخت قطر شده بود، ديروز دعوت نامه رسمي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي براي حضور در پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين را تقديم رئيس مجلس و برخي شخصيت هاي قطري كرد.
فرستاده رئيس مجلس همچنين به منظور تقديم دعوت نامه لاريجاني به مقامات و شخصيت هاي سياسي- مذهبي مصر، عازم قاهره مي شود.
گفتني است، پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين نهم و دهم مهرماه سال جاري مصادف با يكم و دوم اكتبر 2011 ميلادي به ميزباني مجلس شوراي اسلامي در تهران برگزار مي شود.

 



همزمان با جشن گلريزان آزادي زندانيان صورت گرفت
كمك 800 ميليون ريالي رهبر انقلاب براي آزادي زندانيان نيازمند

رهبر معظم انقلاب اسلامي همزمان با جشن گلريزان ويژه كمك به آزادي زندانيان نيازمند كشور، هشتصد ميليون ريال به ستاد ديه كمك كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز يكشنبه همزمان با بيست ويكمين جشن گلريزان، ويژه كمك به آزادي زندانيان نيازمند كشور، هشتصد ميليون ريال به ستاد ديه كمك كردند.
جشن گلريزان هر سال به همت ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند برگزار مي شود.

 



جاسبي: مهدي هاشمي از طرف پدرش به خارج كشور رفته است

سرويس سياسي-
رئيس دانشگاه آزاد تصريح كرد كه مهدي هاشمي از طرف رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد منصوب شده و به خارج از كشور رفته و به مديريت دانشگاه آزاد ربطي ندارد.
عبدالله جاسبي طي گفت وگويي درباره اتهامات دانشگاه آزاد در فتنه 88 ادعا كرد: هيچ وقت دانشگاه آزاد از هيچ كانديدايي در انتخابات رياست جمهوري حمايت نكرد و هميشه استراتژي دانشگاه آزاد اين بوده كه تابع ديدگاه ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري باشد و ما اين را در عمل نشان داديم.
وي كه با فارس گفت وگويي تفصيلي كرده با اين سؤال مواجه شد كه پس ميتينگ هايي كه در انتخابات سال 88 به نفع موسوي در دانشگاه آزاد برگزار شد چه بود؟ كه وي افزود: مطلقاً دانشگاه آزاد در اين بحث شركت نمي كرد و در هيچ كدام از ميتينگ ها چه موسوي و ديگران حضور نداشته و دخالتي نداشته است.
جاسبي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه حمزه كرمي و باستاني در دادگاه متهمان فتنه سال 88، دانشگاه آزاد را متهم به دخالت در حوادث پس از انتخابات كردند. اين اتهامات را شما مي پذيريد؟ گفت: خير ابداً. اصلاً ربطي به دانشگاه آزاد نداشت. آنها خودشان يك ديدگاه هايي داشتند البته بيرون از دانشگاه و بيرون از دانشگاه آزاد كارهايي كرده بودند كه به خودشان مربوط بود.
خبرنگار پرسيد،هنگامي كه مهدي هاشمي به خارج از كشور رفت، هيئت امناي دانشگاه آزاد اطلاعيه اي داد و اعلام كرد كه وي از طرف دانشگاه آزاد براي سركشي به واحدهاي خارجي اين دانشگاه، از كشور خارج شده اما شما در جمع خبرنگاران اين موضوع را تكذيب كرديد. بالاخره مهدي هاشمي از طرف دانشگاه آزاد ماموريت دارد يا خير؟ كه جاسبي پاسخ داد: ايشان از طرف رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد منصوب شده و به خارج از كشور رفته و به مديريت دانشگاه آزاد ربطي ندارد و من اين مطلب را گفتم و اكنون هم اين مطالب را باز اعلام مي كنم.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره تعيين تكليف دانشگاه آزاد گفت كه شما را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي حواله مي دهم.

 



سردار نقدي: بسيج ،امر به معروف و نهي از منكر را با قدرت دنبال مي كند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت بسيج با جديت امر به معروف و نهي از منكر را در دستور كار دارد.
سردار محمدرضا نقدي در جمع فرماندهان حوزه ها و پايگاههاي ناحيه مقاومت بسيج جماران، واقع در منطقه يك تهران گفت: اخلاص بسيجيان هر غيرممكني را ممكن مي كند. پيروزي در دفاع مقدس يك غيرممكن بود كه اخلاص بسيجيان آن را ممكن ساخت. امروز نيز بسيج با جديت امر به معروف و نهي از منكر ايجابي را در راستاي تسريع در تحول فرهنگي جامعه در دستور كار دارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، امر به معروف و نهي از منكر ايجابي را ستون فقرات حركت اجتماعي بسيج عنوان كرد و ادامه داد: كساني كه سبك زندگي غربي را برگزيده اند، مواضع تصرف شده ما توسط دشمن هستند كه بايد آنها را پس بگيريم. وي با تاكيد بر اين مسئله كه خودسازي در بستر انقلابي گري و جهاد در صحنه اجتماع محقق مي شود، افزود: بسيجي بايد همچون مولاي خود، اميرالمؤمنين(ع) در تمام صحنه ها از عبادت گرفته تا جهاد با دشمنان خدا، حاضر باشد. امروز نيز بسيجيان اشاعه منكرات و ترك معروفات توسط افرادي معدود را تماشاچي نخواهند بود و با امر به معروف و نهي از منكر ايجابي در جامعه نقش آفريني خواهند كرد.
سردار نقدي با انتقاد از ارائه چهره صرفا انتظامي از فريضه امر به معروف و نهي از منكر اظهار داشت: ارائه يك چهره صرفا انتظامي و سلبي از امر به معروف و نهي از منكر، ظلم به اين فريضه است. اكثر منكرات در جامعه با تذكر محبت آميز، مشفقانه و محترمانه اصلاح خواهد شد و تنها بخش بسيار كوچكي از منكرات است كه نيازمند برخورد انتظامي است كه در حوزه وظايف و اختيارات نيروي انتظامي قرار دارد.

 



سي ان ان تحليل كرد
دشمني با ايران بزرگترين اشتباه دولت اوباما است

سي ان ان در تحليلي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا را مغلوب رويارويي با ايران عنوان كرد.
پاتريك سيل(Patrick Seale) نويسنده، خبرنگار و كارشناس انگليسي در امور خاورميانه با نگارش مقاله اي كه در پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري سي ان ان منتشر شد، باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا را مغلوب رويارويي با ايران معرفي كرد.
اين نويسنده انگليسي، دشمني با ايران را بزرگترين اشتباه و شكست دولت باراك اوباما دانست.
پاتريك سيل افزود: همگان در دنيا اذعان دارند كه باراك اوباما در برابر سياستهاي افراطي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و دوستان اسرائيلي او در آمريكا يعني لابي صهيونيستي، نومحافظه كاران، و قانونگذاران به سادگي شكست خورده است.
سيل گفت: اوباما در يك زمينه بسيار وسيع ديگر، يعني روابط با ايران شكست خورده است. اوباما هنگامي كه وارد كاخ سفيد شد، وعده ارتباط با ايران را داد؛ ولي اين اهداف قابل توجه، بسيار زود با سياستهاي تهديد و تحريم ناپديد شد.
پاتريك سيل خاطرنشان كرد: رژيم اسرائيل و حاميانش با تشكيل ائتلافي ضد ايران، اين كشور را به عنوان تهديدي براي همه بشريت معرفي كردند.
وي يادآور شد: اسرائيل بارها به صورت آشكار تهديد كرده است كه به تاسيسات هسته اي ايران حمله مي كند. در همين راستا همه تلاش خود را به كار گرفت تا آمريكا را به جنگ عليه ايران وارد كند، همانطور كه نومحافظه كاران در سال 2003 توانستند با تحريف اطلاعات آمريكا را وارد جنگ با عراق كرده؛ و واشنگتن را در برابر پيامدهاي فاجعه بار آن قرار دهند.
اين نويسنده انگليسي در ادامه خاطرنشان كرد: هدف نومحافظه كاران علاوه بر صدام، استفاده از ارتش آمريكا عليه سوريه، حزب الله، ايران، مقاومت فلسطين و حتي مصر و عربستان بود.
سيل با اشاره به تبليغات منفي رژيم اشغالگر عليه ايران، افزود: طي هفته هاي اخير گزارشهاي متعددي درباره تصميم اسرائيل براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران منتشر شده است، ادعاهاي دروغي كه هدف از آن تحت فشار قرار دادن آمريكا براي اقدام عليه ايران است، تا ديگر نيازي به اقدام نظامي اسرائيل نباشد.
پاتريك سيل تاكيد كرد: بسياري بر اين باورند كه اسرائيل در پس پرده ترور شماري از دانشمندان هسته اي ايران قرار دارد. در عمليات سال گذشته، 2 نفر از دانشمندان ايراني كشته شدند و يكي از آنها نيز به شدت مجروح شد.
وي اذعان كرد: بنابراين عجيب نيست كه ايران به آمريكا و هم پيمانش يعني اسرائيل، به چشم دشمن مي نگرد.
پاتريك سيل افزود: اقدامات تروريستي مانند ترور افراد، نتايج كوتاه مدتي دارند كه معمولا پيامدهاي آن خوب نخواهد بود. جوامع حافظه بلند مدتي دارند؛ و نفرت به سادگي از بين نمي رود.
اين نويسنده انگليسي با اشاره به تسليحات و ذخاير گسترده سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد، نتانياهو در ادعاهاي خود درباره تهديدهاي ايران بشدت اغراق مي كند، زيرا حتي ايهود باراك گفته كه «ايران تهديدي براي اسرائيل نيست».

 



مسئولان جهاد دانشگاهي با بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند

تعدادي از مسئولان ، معاونان و كاركنان جهاد دانشگاهي روز يكشنبه به مناسبت سالروز تشكيل اين نهاد با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند.
شركت كنندگان دراين مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ياد و خاطره معمار بزرگ انقلاب اسلامي را گرامي داشتند.
مسئولان و كاركنان جهاد دانشگاهي در ادامه با حضور در گلزار شهداي دوران دفاع مقدس و قرائت فاتحه ياد و خاطره آنها را گرامي داشتند.

 



سردبير يك خبرگزاري هندي: تحريم هاي غرب نعمتي براي ايران است

رئيس و سردبير يك خبرگزاري هندي، تحريم هاي غرب عليه كشورمان را به عنوان نعمتي براي مردم مسلمان ايران در تضمين استقلال و خودكفايي در زمينه هاي مختلف سياسي، نظامي و اقتصادي دانست.
«شيخ منظور احمد» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا در دهلي نو، گفت: تحريم هاي سازمان ملل و برخي از كشورهاي غربي مخصوصا آمريكا، هيچ تاثيري در روند پيشرفت اقتصادي و سياسي جمهوري اسلامي نداشته و من اين واقعيت را در طول ديدار سال گذشته خود از ايران به وضوح مشاهده و احساس كردم.
رئيس و سردبير خبرگزاري «عالمي سرويس اردو» در تشريح ديدگاه خود، گفت: «زندگي در ايران به طور عادي و بدون هيچ گونه مشكلي پيش مي رود و بايد گفت كه اعمال تحريم ها اثر معكوس داشته چون موجب تقويت نه تنها نهادهاي اقتصادي، نظامي و سياسي ايران بلكه اعتماد به نفس مردم اين كشور شده است.»
وي، از استقامت دولت و ملت ايران در برابر فشارهاي غيرقانوني و غيرمنطقي آمريكا روي ايران درباره موضوع هسته اي تمجيد كرده و گفت: «دولت ايران در برخورد با تحريم هاي غيرقانوني جهان غرب با مهارت تمام عمل و اثرات آنها را با اتخاذ سياست هاي اقتصادي و سياسي خنثي كرده است به طوري كه اكنون خيلي از شركتهاي بين المللي براي سرمايه گذاري و انجام تجارت با ايران صف كشيده اند.»
اين كارشناس امور سياسي هند، آمريكا را به ايجاد تيرگي در رابطه بين ايران و هند متهم كرد.
وي تصريح كرد: «ايران براي هند نه تنها يك كشور دوست و تاريخي بلكه يك منبع مهم انرژي براي تضمين استمرار رشد اقتصادي است و دهلي نو به هيچ وجه قادر به چشم پوشي از اين واقعيت نيست.»

 



رئيس اتحاديه نويسندگان عرب: رسانه هاي غربي درباره اوضاع سوريه اغراق مي كنند

رئيس اتحاديه نويسندگان عرب نسبت به بزرگ نمايي تحولات سوريه در رسانه ها انتقاد كرد.
«حسين جمعه» درباره اعتراضات سوريه و راه هاي برون رفت از آن گفت: در سوريه اعتراضات وجود دارد كسي منكر اين قضيه نيست در ابتدا خواسته هايي وجود داشت. معترضين خواهان اصلاحات داخلي و زندگي بهتر هستند كه به اين مطالبات پاسخ داده شد.
وي افزود: اصلاحاتي در سوريه انجام شده همچون تصويب قانون انتخابات سراسري و احزاب و همچنين گفت وگوهاي ملي نتيجه بخش خواهد بود. در بعد اقتصادي و اجتماعي نيز حالت فوق العاده در كشور لغو شده و ضمن فراهم شدن فرصت هاي شغلي و مبارزه با فساد افزايش حقوق نيز صورت گرفته است.
حسين جمعه كه با مهر گفت وگو كرده است اظهار داشت: در واقع نظام سوريه با ديگر نظام هاي عربي تفاوت دارد و اصلاحات انجام شده مهمترين اين تفاوت است. در شرايط كنوني آن طور كه در برخي رسانه ها پوشش داده مي شود خطري سوريه را تهديد نمي كند.
رئيس اتحاديه نويسندگان عرب درباره تصويب قانون احزاب نيز گفت: برگزاري گفت وگوهاي ملي و تصويب قانون احزاب بيانگر به رسميت شناختن مخالفان سياسي به ويژه اخوان المسلمين است.
وي خاطرنشان كرد: اما واضح است كه مخالفان سوري مقيم خارج اين خواسته ها را بهانه اي براي نابودي نظام سوريه قرار دادند چرا كه اين افراد در واقع به دنبال اين هستند كه نظام حاكم سوريه اولا از حمايت حزب الله و مقاومت دست بردارد و در ثاني با ايران قطع رابطه كند و اگر اين 2 محقق مي شد مشكلات اين مخالفان حل مي شد زيرا هدف اين افرادحمايت از رژيم صهيونيستي و تجزيه سوريه و تبديل آن به كشورهاي كوچك بر اساس طوائف و مذاهب مختلف است و طبيعتاً آمريكا، اسرائيل و برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به دنبال تحقق اين هدف هستند.
اين استاد دانشگاه دمشق در ادامه گفت: همچنين اين كشورها در پي برانگيختن اختلافات طايفه اي و مذهبي ميان طوايف شيعه و سني در سوريه هستند تا در نهايت رژيم صهيونيستي بتواند سياست هاي خود را در منطقه اجرا كند.
رئيس اتحاديه نويسندگان عرب درباره شمار واقعي زندانيان سياسي و آمار كشته شدگان در سوريه گفت: در حال حاضر زنداني سياسي در سوريه وجود ندارد و تمامي زندانيان سياسي آزاد شده اند و در مجموع از آغاز اعتراضات سوريه برخلاف آمار غيرواقعي كه رسانه هاي غربي و عربي اعلام مي كنند صدها نفر از نيروهاي ارتش، پليس و مردم كشته شده اند نه هزاران نفر.
وي در بخش ديگر سخنان خود درباره علت بزرگنمايي تحولات سوريه توسط برخي رسانه هاي غربي و عربي گفت: شبكه الجزيره فرزند بي بي سي انگليس، فرانس 24 و شبكه الحره آمريكا است. تمامي اين رسانه ها خواهان نابودي سوريه هستند اما ما به آنها اعلام مي كنيم كه سوريه هرگز از ايران و حزب الله جدا نخواهد شد. در واقع اين رسانه ها به دنبال برانگيختن اختلافات طايفه اي و مذهبي در سوريه هستند و مي خواهند وانمود كنند شيعيان و اهل سنت در سوريه همديگر را قتل عام مي كنند، اما اين مسئله واقعيت ندارد و از اساس دروغ است.
حسين جمعه اظهار داشت: تمامي كساني كه از آغاز اعتراضات تاكنون در سوريه كشته شده اند از تمامي طوائف بوده اند. در سوريه 8 طائفه وجود دارد و در واقع كشوري است كه طوائف مختلفي در آن زندگي مي كنند و اين رسانه ها تلاش مي كنند نظام طائفه اي در سوريه را از بين ببرند لذا با هدف برانگيختن اختلافات طائفه اي اخبار كاذبي را درباره سوريه منتشر مي كنند.

 



الجريده: فعاليت شيعيان در مصر افزايش يافته است

يك روزنامه كويتي با اشاره به سرنگوني رژيم مبارك در مصر اعلام كرد كه همزمان فعاليت شيعيان در اين كشور افزايش يافته است.
روزنامه الجريده، چاپ كويت در اين باره نوشت: اداره كل اوقاف قاهره به دستگاه هاي امنيتي مصر خبر داده است كه فعاليت شيعيان قاهره در ماه مبارك رمضان بويژه در منطقه 6 اكتبر رو به گسترش است.
اين روزنامه به نقل از دستگاه هاي امنيتي گزارش داد: افزايش فعاليت شيعيان در اين ماه با استقبال مصري ها و عرب هاي ساكن قاهره روبه رو شده است و اين تجمعات كه با جلسات دعا و برگزاري مجالس ديني و تقديم كمك هاي مالي به مستمندان همراه است تا سحرگاهان ادامه مي يابد.
اين گزارش ادامه داد: فعاليت شيعيان در سه روز اول ماه رمضان بسيار چشمگير بود. اين فعاليتها در دوازده مسجد متمركز شده است.
براساس اين گزارش اداره امنيت مصر در حكومت مبارك طي دو سال گذشته، 219 نفر با تابعيت مصري، عراقي و اردني را به جرم ترويج مذهب تشيع دستگير كرد و علاوه بر آن 9 فقره درگيري در خصوص منع ورود سلفي ها به مساجد شيعيان نيز تاكنون گزارش شده است.

 



آغاز برداشت برنج از 45 هزار هكتار اراضي شاليزارهاي مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران گفت عمليات برداشت برنج در بيش از 45 هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان انجام شد.
يحيي ابطالي به كيهان گفت: در بيش از 45 هزار هكتار از اراضي شاليزاري استان عمليات برداشت برنج انجام شد كه محصول برداشت شده حدود 200 هزار تن است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود در سال جاري بيش از يك ميليون و 400 هزار هكتار برنج از اراضي شاليزاري برداشت شود.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران يادآور شد: در سال جاري نشاي مجدد نسبت به سال گذشته 5 هزار و 300 هكتار افزايش يافته است.
ابطالي خاطرنشان كرد: عمليات نشاي مجدد از پرورش رتون براي 45 هزار هكتار از ارقام محلي تدارك ديده شده است.
وي افزود: توصيه ما به كشاورزان مازندران اين است كه د رراستاي اقتصادي شدن توليدات از كمباين هاي مخصوص و دروگرها به منظور برداشت برنج استفاده كنند.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي مازندران اظهار داشت: استفاده از ماشين هاي مخصوص برداشت برنج سبب كاهش هزينه ها و ضايعات مي شود.

 



جريان نفت در خط لوله قلعه نار به اهواز از سر گرفته شد

اهواز-خبرنگاركيهان:
با اتمام عمليات تعمير و ترميم خط لوله 20 اينچ قلعه نار به اهواز، جريان نفت در اين خط لوله از ساعت 11 صبح ديروز از سر گرفته شد.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: ابتدا نفت توليدي واحد بهره برداري لب سفيد وارد اين خط لوله شد و نفت واحد بهره برداري قلعه نار نيز تا ساعاتي ديگر وارد مدار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي نفت خيز جنوب، اين خط لوله در ساعت يك و 20 دقيقه بامداد روز جمعه 14 مرداد دچار حادثه و آتش سوزي مهيب شد كه پس از 12 ساعت عمليات بي وقفه مهار شد.
وي افزود: همزمان با مهار و كنترل آتش و اقدامات زيست محيطي براي جلوگيري از گسترش نفت در منطقه، عمليات بازسازي و ترميم اين خط لوله آغاز شده بود كه ديروز با اتمام كار، جريان نفت خام در اين خط از سر گرفته شد.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب خاطر نشان كرد: عمليات پاكسازي محل آتش سوزي و كنترل محيط همچنان توسط گروه هاي ايمني، بهداشت و محيط زيست(HSE) اين شركت، نيروها و تجهيزات سازمان بنادر و كشتيراني و شركت ترابري و پشتيباني نفت ادامه دارد.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: بسته حمايتي خبرنگاران امروز اعلام مي شود

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به راه اندازي سامانه سمان ويژه خبرنگاران از ثبت نام 13 هزار خبرنگار تاكنون در اين سامانه خبر داد.
«محمد جعفر محمدزاده» شنبه شب در سمنان به خبرنگاران گفت: تاكنون 13 هزار نفر در اين سامانه ثبت نام كرده اند كه مدارك هشت هزار نفر از آنان تاييد شده است و بقيه در حال انجام است.
وي با اشاره به مهلت مجدد سه روزه براي ثبت نام در اين سامانه از تمديد اين مهلت به صورت دوره اي و مقطعي خبر داد.
وي به تدوين آئين نامه حرفه خبرنگاري و ارائه آن به دولت اشاره كرد و اظهار داشت: در اين آئين نامه حرفه خبرنگاري و همه مشاغل خبري به روشني تعريف شده است و بر اين اساس راحت تر مي توان به ساماندهي خبرنگاران و رفع مشكلات آنان پرداخت.
محمدزاده با بيان اينكه امسال براي رفع مشكلات زيرساختي و اساسي خبرنگاران برنامه جدي تري داريم، تصريح كرد: در اين زمينه يك بسته نيز به رئيس جمهوري پيشنهاد شده است كه در مراسم روز خبرنگار اعلام مي شود.
وي همچنين از ارسال اصلاحيات قانون نظارت بر مطبوعات به دولت در دو هفته گذشته خبر داد.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه براي دريافت مجوز مطبوعات از گذشته يك صف چهار هزار نفره داشتيم، اضافه كرد: هر هفته كل متقاضيان دريافت مجوز مطبوعات هر استان بررسي و تعداد متقاضيان به صفر مي رسد.
وي افزود: در اين مورد تاكنون تعداد متقاضيان 13 استان كشور به عدد صفر رسيده است و تلاش مي شود كليه متقاضيان استانهاي باقي مانده نيز تا پايان سال پاسخ دهي شوند.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار اميدواري كرد سال 91 سالي باشد كه پاسخگويي به متقاضيان صدور مجوز مطبوعات به روز انجام شود.

 



آيت الله نوري همداني: مسلمانان به ياري مظلومان سومالي بشتابند

يكي از مراجع تقليد از مسلمانان جهان خواست تا در ماه مبارك رمضان به ياري مردم مظلوم سومالي بشتابند.
به گزارش فارس از قم به نقل از دفتر آيت الله نوري همداني، وي با ابراز تاسف از وضعيت به وجود آمده در كشور مسلمان سومالي از عموم مسلمانان جهان دعوت كرد تا به وظيفه اسلامي خود عمل كرده و در اين ماه ضيافت الهي كه اطعام مستمندان از ثواب و اجر بسياري برخوردار است به ياري برادران و خواهران خود بشتابند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اجازه داد تا مومنين علاوه بر تبرعات شرعي خود ثلث از سهم مبارك امام(ع) را به اين امر مهم اختصاص دهند تا اين عمل پسنديده مورد توجه الهي قرار گرفته و بركت و رحمت خويش را بيش از پيش شامل عموم مسلمين فرمايند.

 



سرورالدين خبر داد اول شهريور، زمان اعلام نتايج نهايي آزمون دكتري 90

به گفته رئيس سازمان سنجش آموزش كشور اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون دكتري سال 90 تا اول شهريورماه اعلام مي شود.
محمدحسين سرورالدين گفت: دانشگاه ها نتايج مرحله مصاحبه و گزينش علمي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت آزمون دكتري را به سازمان سنجش اعلام كرده اند و اسامي پنج هزار و 600 نفر از پذيرفته شدگان اين آزمون، نهايي شده است. وي در مورد نحوه افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دكتري تا سقف 10 هزار نفر كه از جمله خواسته هاي رئيس جمهور و شوراي عالي انقلاب فرهنگي است گفت: تحقق اين موضوع در صورتي است كه ظرفيت پذيرش دانشجوي دكتري در آزمون امسال، پنج هزار و 600 نفر تعيين شده بود لذا پيشنهاد شده است كه اين تفاوت پذيرش از طريق برگزاري دومين آزمون دكتري سال 90 در آذرماه، جبران شود و نزديك به پنج هزار نفر نيز در اين آزمون پذيرفته شوند تا به سقف 10 هزار نفر برسيم.
وي تاكيد كرد: در صورت عملي شدن اين راهكار، پذيرفته شدگان اين آزمون، جزو ورودي هاي ترم بهمن 90 محسوب خواهند شد.
به گزارش ايرنا شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تيرماه امسال، افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دكتري سال 90 را از پنج هزار و 600 نفر به 10 هزار نفر به تصويب رساند.
هدف از اين تصميم، ايجاد فرصت هاي برابر و استفاده از استعدادهاي كشور براي حضور در دوره هاي دكتري با توجه به استقبال بسيار زياد داوطلبان تحصيلات تكميلي، عنوان شد.

 



درخشش خردسالان تبريزي در جشنواره بين المللي نقاشي ژاپن

تبريز- خبرنگار كيهان:
5 كودك تبريزي با كسب جوايز نقاشي بين المللي ژاپن، رتبه هاي برتر اين مسابقات را از آن خود كردند.
نيكي امين سبحاني، نيايش حسن زاده، ال آي نايب زاده، علي رضا ابراهيمي و مهيا نودانش، جوايز مسابقه بين المللي نقاشي كودك و نوجوان كاناگاواي ژاپن را از بين 20 هزار اثر ارسالي از كودكان و نوجوانان دنيا را كسب كرده و رتبه هاي برتر نقاشي «كاناگاوا» را به دست آوردند.

 



اخبار ادبي و هنري

هنرمندان مصري پاسخ سريال موهن عربي را مي دهند
گروهي از هنرمندان مصري اعلام كردند در سريالي راديويي با عنوان «الا رسول الله(ص)» به سريال «معاويه و حسن و حسين» پاسخ مي دهند.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين، پس از اعتراضات وسيع به سريال «معاويه و حسن و حسين» كانون بازيگران مصر اعلام كردند در سريالي راديويي با عنوان «الا رسول الله(ص)» حقايق مسئله شهادت دو سبط نبي مكرم اسلام امام حسن و امام حسين عليهما السلام را ارائه مي دهند.
اشرف عبدالغفور مسئول اين كانون با اشاره به اين سريال راديويي اعلام كرد: اين سريال در پاسخ به سريال «معاويه و حسن و حسين» كار خواهد شد.
وي افزود: اين سريال شامل راي و موضع الازهر به عنوان مهمترين مرجع اسلامي در اهل سنت است كه بايد مورد احترام قرار گيرد و نبايد به فتاواي خارج از اين الازهر مراجعه كرد.
عبدالغفور تاكيد كرد: مصر و مردم مصر داراي طبيعتي خاص هستند و حب اهل بيت(ع) در ميان آنان از دوست داشتن چيزهايي ديگر متفاوت است.
بنابراين گزارش در اين سريال راديويي كه نوشته فتحي الابياري و به كارگرداني رضا سليمان خواهد بود، اشرف عبدالغفور، وجدي العربي، محمد وفيق، مديحه حمدي، و حسين ابراهيم بازي خواهند كرد.
ادبيات پايداري ايران در جهان معرفي مي شود
مجموعه اي از آثار ادبيات داستاني با مضمون پايداري و دفاع مقدس در كشورهاي خارجي معرفي و عرضه مي شوند.
آژانس ادبي حوا با تهيه كاتولوگ انگليسي از كتاب هايي در موضوع دفاع مقدس قصد دارد اين آثار را در نمايشگاه هاي بين المللي كتاب همچون نمايشگاه فرانكفورت معرفي نمايد. به همين منظور با همت اين آژانس ادبي برخي از كتاب هاي دفاع مقدس در موضوع زمان انتخاب، چكيده نويسي و به زبان انگليسي ترجمه و در تيراژ محدودي چاپ شده اند.
در اين ليست، نام 32 عنوان كتاب از كتاب هاي دفاع مقدس همچون «داستان شهر جنگي» حبيب احمدزاده، «سفر به گراي 72 درجه» احمد دهقان، «اسماعيل، اسماعيل» محمود گلابدره و «فال خون» داوود غفارزادگان ديده مي شود.
گفتني است، آژانس ادبي حوا با همكاري جمعي از كارشناسان نشر بين الملل، نويسندگان، مترجمان و تصويرگران برجسته ايراني در سال 98 با دريافت مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كار خود را آغاز كرده است.
فراستي: پس از انقلاب
فقط 01 فيلم داريم كه مي توان به آن سينما گفت
مسعود فراستي منتقد سينما معتقد است در 03 سال اخير حدود 01 فيلم وجود دارد كه مي توان آن را به معناي كامل سينما ناميد.
به گزارش خبر آنلاين، فراستي گفت: «تا وقتي فرم نداريم حرف هم نداريم و به همين دليل است كه معتقدم ما سينمايي نداريم كه بتوانيم حرفي با آن بزنيم. اگر در مدت دو سه سال از يكي دو فيلم خوشم بيايد دليل داشتن سينما نيست، معناي آن فقط اين است كه اين يكي دو فيلم درآمده است.»
او ادامه داد: در كل اين 03 سال مي توانم از حدود 01 فيلم نام ببرم كه به سينما نزديك هستند و باقي فيلم ها را نمي فهمم. يعني ما صاحب يك سينماي ملي اينجايي كه بتواند حرف امروز را منتقل كند، نيستيم.
فراستي درباره دلايل نبود اين سينما اظهار داشت: به نظر مي رسد عالم دوستان ما عالم نيست، آنان يك تجربه جدي در گذشته داشتند و براساس آن پيش مي روند. اساسا به نظر من مهمترين تجربه جدي بعد از انقلاب جنگ است، گروهي از فيلمسازان اين جنگ را در ذهن داشتند و صاحب يكي دو فيلم شدند و به اندازه همان فيلم ها قضيه را درك كردند.
نمايش فيلم هاي قرآني در نمايشگاه قرآن كريم
همزمان با برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، فيلم هاي قرآني و ديني توليد شده پس از انقلاب در غرفه معاونت سيما نمايش داده مي شود. همچنين پس از نمايش فيلم، نشست هايي با حضور هفت تن از عوامل فيلم و مجري كارشناس برگزار مي شود. در اين نشست ها بازديدكنندگان علاوه بر بحث هاي تخصصي مي توانند سؤالات خود را درباره آن فيلم ها از عوامل بپرسند.
شكايت از علي رفيعي به خاطر اقتباس بدون مجوز
يك نويسنده در پي آن چه اقتباس بدون مجوز از نمايشنامه اش در فيلم «آقا يوسف» مي خواند، از دكتر علي رفيعي به خانه تئاتر و خانه سينما شكايت برده است.
ياراحمدي به ايسنا توضيح داد: سال 98 مطلع شدم آقاي دكتر علي رفيعي در تدارك ساخت فيلمي با عنوان «آقا يوسف» هستند كه فيلم نامه اين اثر اقتباسي از موقعيت اصلي نمايشنامه «شب آخر جهان» نوشته اينجانب است. از آنجا كه اقتباس ايشان بدون كسب اجازه از مولف بوده است، لازم دانستم براي احقاق حقوق قانوني خود مطالبي را به اطلاع شوراي داوري خانه تئاتر و شوراي داوري خانه سينما برسانم و براساس قوانين مربوط به مالكيت معنوي و حقوق مولف خواهان رسيدگي به تخلفات ايشان شوم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14