(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 19 مرداد 1390- شماره 19996

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درخواست مجلس براي اعزام گزارشگر حقوق بشر به انگليس
رئيس جمهور: خبرنگاران مي توانند فضاي لازم براي رشد انسان ها را فراهم كنند
سعيدلو معاون بين الملل رئيس جمهور شد
صفارهرندي: اشاره رهبر انقلاب به نقاط قوت نظام پاسخ به برخي بي انصافي ها بود
شيخ الازهر: اجازه جدايي ميان كشورهاي اسلامي و ايران را نمي دهيم
كاظم جلالي: روابط حسنه ايران و عراق مانع مطالبه غرامت جنگي نمي شود
پاتريك سيل: مردم آمريكا چوپ دشمني اوباما با ايران را مي خورند
ارسال دومين محموله اهدايي هلال احمر براي قحطي زدگان سومالي
آمادگي لبنان براي صدور رواديد سه روزه به اتباع ايراني
آيت الله مكارم از فتواي جديد مفتي وهابي درباره حسني مبارك انتقاد كرد
اولين جلسه تحقيق و تفحص از سايپا برگزار شد
40درصد واحدهاي كشاورزي مشمول بسته هاي حمايتي مي شوند
معاون سياسي و امنيتي استاندار ايلام: عراق بسترهاي تردد انفرادي زائران را فراهم نكرده است
نفر سوم كنكور علوم انساني:علي رغم فشار سخت زندگي باتوكل به خدا اين موفقيت را به دست آوردم
تغيير در تعرفه پرداختي به آگهي ها در مطبوعات
اختصاص 100 ميليارد تومان براي گسترش فناوري
اخبار ادبي و هنري



به دنبال افزايش سركوب مردم مطرح شد
درخواست مجلس براي اعزام گزارشگر حقوق بشر به انگليس

سرويس سياسي-
نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس ضمن اعلام آمادگي براي اعزام گزارشگران حقوق بشري از سوي مجلس به انگليس، از دولت اين كشور خواست با كنار گذاشتن بهانه هاي واهي، زمينه حضور اين هيئت را فراهم كنند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي با اشاره به بازداشت شمار زيادي از جوانان معترض انگليسي و قتل يك جوان سياهپوست توسط نيروهاي امنيتي رژيم سلطنتي انگليس، گفت: مجلس شوراي اسلامي آمادگي خود را براي اعزام هيئت حقوق بشري به انگليس براي بررسي نقض حقوق بشر در اين كشور اعلام مي كند.
نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس افزود: از دولت انگليس و مسئولان سفارت اين رژيم در تهران مي خواهيم زمينه حضور گزارشگران حقوق بشري ايران را در انگليس فراهم كنند و بهانه واهي را كنار بگذارند.
ابراهيمي تصريح كرد: گزارشگران حقوق بشر اعزامي مجلس شوراي اسلامي قصد دارند با زندانيان سياسي انگليسي به گفت وگو بپردازند و درباره برخورد با معترضان گزارشي را تكميل و به مجامع بين المللي ارسال كنند.
در اين ارتباط كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي هم، قتل مارك دوگان جوان 29ساله سياهپوست انگليسي را توسط نيروهاي امنيتي رژيم سلطنتي انگليس محكوم و به انگليس توصيه كرد از هرگونه رفتار وحشيانه نسبت به مردم پرهيز كنند.
محمد كريم عابدي نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس در اين باره به فارس، گفت: رژيم انگليس براي پاسخ به اعتراض مردم كشورش در حمايت از يك جوان مقتول سياهپوست، اسب و سگ را به جان مردم انداخته و بيش از يكصد جوان ديگر را حبس كرده است كه اين جنايت بزرگ از ديدگان مجامع بين المللي مخفي مانده است.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي به عنوان نماينده واقعي ملت ايران ضمن اعلام حمايت از حقوق مردم انگليس، خود را ملزم به دفاع از مردم معترض انگليس مي داند و از رژيم سلطنتي انگليس مي خواهد هرچه سريعتر رفتار وحشيانه خود با مردم را پايان دهد.
سيدحسين نقوي سخنگوي كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه «وعده مقام معظم رهبري براي بروز بحران در حكومت هاي غربي، در حال عملي شدن است»، به حوادث اخير انگليس اشاره كرد و گفت: وقايع اين روزهاي شهر لندن انگليس صرفا يك بحران اجتماعي نيست و ريشه در بحران اقتصادي اين كشور دارد كه به شكل اجتماعي بروز كرده است.
وي با بيان اينكه آتش بحران در انگليس تنها در شمال اين كشور خلاصه نخواهد شد، تصريح كرد: مردم انگليس امروز به خاطر شليك عامدانه نيروهاي امنيتي انگليس به آقاي مارك دوگان شهروند سياهپوست اين كشور به خيابانها آمده اند و اعتراض مي كنند، در حالي كه رژيم انگليس بايد خود را براي روزهاي سخت تري آماده كند.
نقوي با بيان اينكه سياست هاي دوگانه انگليس درباره حقوق بشر و احترام به كرامت انسانها نزد ملتها محكوم است، گفت: رفتار وحشيانه پليس انگليس كه براي پاسخ به اعتراض مسالمت آميز حتي از انواع مختلف حيوانات كمك گرفته است، از سوي كشورهاي مستقل و غيرمتعهد محكوم خواهد شد.
در همين رابطه سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم خواستار خويشتن داري پليس انگليس در برخورد با تظاهركنندگان در منطقه تاتنهام شد.
رامين مهمانپرست در واكنش به تظاهرات گسترده شنبه شب در منطقه تاتنهام در شمال لندن كه در اعتراض به كشته شدن يك جوان سياهپوست توسط پليس انگليس آغاز شده است، از دولت انگليس خواست تا از هرگونه برخورد خشونت آميز پليس اين كشور جلوگيري كند و با انجام گفت وگو و بررسي درخواست هاي تظاهركنندگان موجب بازگشت آرامش شود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور ابراز اميدواري كرد كه نهادهاي مستقل حقوق بشري در راستاي رعايت آزادي هاي فردي و صيانت از حقوق شهروندي با انجام تحقيقات لازم، نسبت به روشن كردن چگونگي كشته شدن اين جوان سياهپوست اقدام كنند.

 



در مراسم تجليل از خبرنگاران
رئيس جمهور: خبرنگاران مي توانند فضاي لازم براي رشد انسان ها را فراهم كنند

مراسم تجليل از طلايه داران عرصه خبر روز گذشته با حضور رئيس جمهور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.
در اين مراسم كه در محل ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، محمود احمدي نژاد در سخناني با يادآوري نقش و تاثيرگذاري رسانه ها بر روند حركت جامعه اظهار داشت: تلاش خبرنگاران بايد براي تحقق عدالت، محبت و كرامت در جامعه باشد.
احمدي نژاد يكي از عوامل تنظيم كننده روابط شبكه انساني را اطلاع رساني صحيح دانست و گفت: به همين دليل است كه مي گويند اطلاع رساني كار انبياء است و خبرنگاري كاري مقدس است چرا كه فضاي لازم براي رشد انسان ها را مهيا مي كند.
وي با تاكيد بر اين كه كار خبري بايد براي تقويت محبت باشد، افزود: ممكن است خبري منتشر شود كه مهم باشد اما منجر به تبعيض و ظلم شود، محبت ها را ضايع و كينه درست كند. علاوه بر آن، اين خبر ارزش ندارد.
رئيس جمهوري با طرح اين سوال كه چه كسي گفته اطلاع رساني ما بايد از غرب تبعيت كند؟ گفت: مگر آنها موفق هستند؟
احمدي نژاد افزود: اگر زماني عزت را در تخريب ديگران جستجو كنيم نقطه اول سقوط است.
وي تاكيد كرد كه براساس عدالت، محبت و كرامت، آزادي بيان بايد به حداكثر برسد و هركس حرفي دارد بايد بيان كند. اگر انساني در گوشه اي از دنيا احساس كرد كه به او تحميل مي شود نقطه شروع تضييع استعدادهاي انسان است.
احمدي نژاد در اين مراسم، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رساني تبريك گفت و با بيان اينكه بحث مسكن و بيمه خبرنگاران بايد فراهم شود، درباره هديه امسال به خبرنگاران افزود: علاوه بر قرآن ديجيتال كه قرار شد به خبرنگاران هديه شود، بايد هديه سال گذشته تكرار شود.
به گزارش ايرنا، احمدي نژاد به اختصاص آگهي هاي دولتي به همه روزنامه ها اشاره كرد و اظهار داشت: نرخ تعرفه آگهي افزايش يابد.
رئيس جمهوري تاكيد كرد: اينها همه بايد فراهم شود اما زماني باهم هستيم كه باور كنيم عزت و پيروزي ما در خدمت و عشق به ديگران است.
همچنين در اين مراسم سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از دستور رئيس جمهور براي حل مشكل مسكن خبرنگاران و اعطاي وام 30 ميليون توماني به 5 هزار خبرنگار خبر داد.

 



سعيدلو معاون بين الملل رئيس جمهور شد

رئيس جمهوري اسلامي ايران در حكمي علي سعيدلو را به عنوان معاون رئيس جمهور در امور بين الملل منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، متن اين حكم به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي علي سعيدلو
نظر به تجارب و خدمات ارزشمند و تعهد و روحيه خدمتگزاري بدينوسيله جنابعالي را به سمت معاون رئيس جمهور در امور بين الملل و به منظور پيگيري و برنامه ريزي مسئوليت هاي بين الملل رئيس جمهور منصوب مي نمايم.
اميدوارم با توكل بر خدا و در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) در انجام وظايف موفق و سربلند باشيد.
محمود احمدي نژاد

 



صفارهرندي: اشاره رهبر انقلاب به نقاط قوت نظام پاسخ به برخي بي انصافي ها بود

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران نظام اظهار داشت كه وقتي مي بينيم يك دغدغه بيش از 20 سال در كلام رهبري تكرار مي شود، ديگر نمي توان نام قصور را بر آن گذاشت.
«محمدحسين صفارهرندي» در اين باره افزود: تصور من اين است كه يكي از دلايلي كه مقام معظم رهبري در سخنان خود نقاط قوت و ضعف دستگاه هاي نظام را برشمردند، بي انصافي عده اي در ناديده گرفتن دستاوردهاي نظام در طول عمرش و به طور خاص در سال هاي اخير بوده است.
وي با بيان اينكه چشم بستن عده اي به روي برخي خطاها و نقاط ضعفي كه بخش هايي از نظام دچار آن است نيز دليل طرح اين نقطه نظرات بوده است، گفت: وجود اين دو مشكل در رفتار بعضي از مسئولان و يا جريانات سياسي سبب شد تا مقام معظم رهبري به ارائه تحليلي جامع از شرايط كشور بپردازد.
مشاور فرهنگي سپاه در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به بيان برخي از نقاط ضعف موجود در كشور توسط مقام معظم رهبري در سخنان اخير معظم له گفت: اين براي نخستين بار بود كه رهبر معظم انقلاب در كنار ليست كاميابي ها باب مفصلي را نيز درباره برخي نقاط ضعف ما باز كردند كه بعضي مسئولان و نيروهاي دروني انقلاب، عامل به وجود آمدنشان بودند، لذا بايد اين نقاط را در نظر بگيريم تا وسيله اي باشد براي تعيين اولويت هاي نظام در رويكردهاي آينده.
وي افزود: برخي از مواردي كه معظم له بيان كرده اند، حتي بيش از 20 سال قبل و در زمان امام راحل نيز تقبيح شده اند اما امروز وقتي مي بينيم كه اين موارد همچنان باقي هستند، ديگر نمي توان اسم قصور را بر آنها گذاشت بلكه بايد گفت جرم هستند زيرا تخلف و قصوري كه بارها تكرار شود، رنگ تعمد دارد.
صفارهرندي كه با فارس گفت وگو مي كرد در بخش ديگري از سخنانش گفت: مقام معظم رهبري در بخش بيان توانايي ها و دستاوردهاي نظام، بدون اينكه وارد ارائه ارقام و آمار اقدامات انجام شده، بشوند، ضمن تاييد بخش هايي از گزارش رئيس جمهور به شرايط بسيار خوب كشور در كسب يك جايگاه رفيع در منطقه اشاره كرده و موفقيت هاي داخل كشور را با آنچه به صورت بازتاب اين موفقيت ها در تحولات و خيزش هاي اخير منطقه تبلور يافته است، گره زدند.
مشاور فرهنگي فرماندهي كل سپاه پاسداران تصريح كرد: طرح اين نقاط قوت در حالي است كه بعضي ها طي روزهاي اخير از تريبون هاي مختلف و يا رسانه هاي مكتوب، مطالبي را با تكيه بر نگاه سوءظن مطرح كردند و انقلاب و نظام را فاقد دستاوردهاي ملموس نشان دادند؛ طرح اين نقاط قوت پاسخي به اين برخوردهاي توأم با بي انصافي بود.

 



شيخ الازهر: اجازه جدايي ميان كشورهاي اسلامي و ايران را نمي دهيم

شيخ الازهر مصر با بيان اين كه هدف رژيم صهيونيستي جلوگيري از وحدت ميان كشورهاي اسلامي است تاكيد كرد كه نبايد اجازه دهيم تا ميان جمهوري اسلامي ايران و ديگر كشورهاي اسلامي جدايي ايجاد شود.
شيخ «حسان عبدالله» سخنگوي رسمي تجمع علماي مسلمين لبنان پس از ديدار اخير خود با شيخ الازهر گفت: ديدار اخير هياتي از تجمع علماي مسلمين با «احمد الطيب» شيخ الازهر با هدف بهره مند شدن از مواضع وي در قبال شيعيان بود كه اين امر در راستاي وحدت اسلامي و يكي از مهم ترين اهداف ما در حمايت از مقاومت در برابر اشغالگري رژيم صهيونيستي است.
شيخ عبدالله با اشاره به تلاش برخي افراد براي ايجاد فتنه ميان شيعيان و اهل تسنن گفت شيخ الازهر با صراحت تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي براي ملت مسلمان خواهان خير و خوبي نيست و مهم براي دشمنان اين ملت اين است كه ملت هاي اسلامي به قدرتي دست نيابند كه خطري عليه رژيم صهيونيستي باشد.
وي ادامه داد: براساس اعتقاد شيخ الازهر، ما بايد از اين ديدگاه به ايران نگاه كنيم كه اين كشور به افزايش قدرت و توان كشورهاي اسلامي كمك مي كند؛ حتي ايران نيز اعلام كرده كه توانايي ها و قدرت هاي اين كشور همان قدرت تمامي مسلمانان است.
شيخ عبدالله تصريح كرد: شيخ الازهر تاكيد داشت كه مشكل اينجاست كه برخي ها كه با آمريكا در ارتباط هستند اينگونه وانمود مي كنند كه قدرت ايران تهديدي عليه آنها است و با اين اقدام سعي مي كنند كه ترس و هراس ايجاد كنند.
در ماه گذشته ميلادي هيات هايي از ايران، حزب الله و همچنين گروهي از علماي مسلمين لبنان با شيخ الازهر ديدار وگفت وگو كردند.

 



كاظم جلالي: روابط حسنه ايران و عراق مانع مطالبه غرامت جنگي نمي شود

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد، روابط حسنه موجود ميان دو كشور ايران و عراق مانع مطالبه غرامت جنگي از سوي ايران نخواهد شد.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس در رابطه با اظهارنظر يكي از نمايندگان مجلس عراق مبني بر عدم پرداخت غرامت جنگي از سوي عراق به ايران گفت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال روابط حسنه اي كه امروز با دولت عراق دارد درباره دريافت غرامات جنگ تحميلي عراق عليه ايران سختگيري نكرده اما اين بدين معنا نيست كه غرامات ايران پرداخت نشود.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه اين اظهارات موضع رسمي دولت عراق نبوده و از سوي يك نماينده مجلس بيان شده است، افزود: براساس قطعنامه 598 شوراي امنيت سازمان ملل متحد، عراق آغاز گر جنگ، شناخته شده و مسئوليت پرداخت غرامات جنگ نيز برعهده اين كشور مي باشد لذا جمهوري اسلامي ايران با قاطعيت حق خود را مطالبه خواهد كرد.

 



پاتريك سيل: مردم آمريكا چوپ دشمني اوباما با ايران را مي خورند

يك ديپلمات برجسته آمريكايي با انتقاد شديد از سياست هاي ضد ايراني باراك اوباما تاكيد كرد كه واشنگتن و تل آويو در پشت صحنه ترور دانشمندان ايراني قرار دارند.
«پاتريك سيل» با حضور در برنامه «جي پي اس» شبكه تلويزيوني سي ان ان گفت:
« در شرايط كنوني بر همه عيان است كه اوباما نتوانست بين اسرائيل و فلسطين صلحي برقرار كند مي توان گفت اوباما در اين عرصه شكست خورده است و علت ناكامي و شكست او، خود نتانياهو نخست وزير اسرائيل و حتي متحدين و دوستان اسرائيل در داخل آمريكا بودند».
سيل ادامه داد: «عرصه ديگر شكست اوباما در سياست خارجي، موضوع ايران است. اوباما به محض ورود به كاخ سفيد، هميشه دم از تعامل با نظام حاكم در ايران مي زد، اما همين رفتار و رويه در عرض مدتي نه چندان دور به تهديد، فشارهاي اقتصادي، تحريم و حتي تمايل به تغيير نظام مبدل شد. اسرائيل و همدستان آن در آمريكا، جو رسانه اي و رواني خيلي پرحجمي بر ضد ايران به راه انداختند و از ايران يك غول خيالي توصيف و تشبيه كردند كه حتما بايد نابود شود».
وي افزود: «اسرائيل بارها و بطور علني تهديد كرد تاسيسات هسته اي ايران را بمباران مي كند و خيلي هم تمايل داشت بتواند دولت اوباما را تحريك كرده و آنها را وارد جنگ با ايران بكند. در جنگ عليه عراق هم طرفداران اسرائيل به اين نتيجه رسيده بودند كه صدام حسين كه توانست در بيش از 8 سال جنگ با ايران دوام بياورد، احتمالا در پي تقويت قواي خويش است تا بلكه بتواند به فكر سرنگوني اسرائيل باشد، لذا دست اندركاران، تحريكات خود را مبذول داشته و لاجرم جنگ با عراق شروع شد».
وي به سوابق فضاسازي اسرائيل بر ضد ايران اشاره كرد و گفت: «با توجه به اتفاقات رخ داده در گذشته اسرائيل و همدستانش، پنداري وجود دارد كه قصد دارد بار ديگر دست به اقدامات و فضاسازي مشابهي بزنند و نمونه آن بلوف سياسي بزرگ ماه گذشته بود كه اسرائيل در ماه سپتامبر پيش رو، مي خواهد تاسيسات هسته اي ايران را بمباران كند. هدف واقعي رژيم صهيونيستي از اين گونه بلوف ها و صحبت ها فشار به آمريكا بر ضد ايران است تا بلكه واشنگتن وارد عمل شود».
اشاره سيل به سخنان رابرت بائر مامور سابق سيا در خاورميانه است كه گفته بود اسرائيل تا سپتامبر به ايران حمله خواهد كرد.
پاتريك سيل همچنين گفت: «برغم تبليغات منفي اسرائيل، همچنان براي بسياري عيان و مشخص است كه اسرائيلي ها در پشت ترور دانشمندان هسته اي ايران هستند. منشأ حمله سايبري به تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران نيز در آمريكا و اسرائيل است. با توجه به مسائل اتفاق افتاده و حتي آلوده كردن سيستم هاي رايانه اي بواسطه ويروس «استاكس نت»، ترديدي وجود ندارد كه ايران، اسرائيل و آمريكا را دشمن هاي درجه يك خود ببيند. اقداماتي مانند ترور و يا كارهاي مشابه، هيچگاه نتايج و عواقب خوبي نداشته اند و اين را بايد به خاطر داشت كه كشورها، حافظه طولاني مدتي دارند».
پاتريك سيل با واكاوي انگيزه هاي پشت پرده برخي چهره هاي حاكم در اسرائيل بر ضد جمهوري اسلامي ايران افزود: «نخست وزير اسرائيل خيلي مايل است جلب توجه كند كه بعد از هيتلر، نظام حاكم بر ايران، چنانچه مسلح به سلاح هسته اي شود، بزرگترين تهديد بالقوه ممكن بر ضد سرزمين يهودي خواهد بود. البته همه مي دانند كه نتانياهو واقعا حد اغراق را گذرانده است، چرا كه حتي ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل گفت، از طرف ايران هيچگونه تهديدي متوجه اسرائيل نيست».
اين ديپلمات آمريكايي تصريح كرد: «آنچه مسلم و احتمالا خود اسرائيل نيز آن را مي داند اين است كه ايران مسلح به سلاح هسته اي، باعث نابودي و محو شدن اسرائيل نخواهد شد، بلكه به نوع ديگر، بعنوان يك چالش براي اسرائيل ديده خواهد شد. يعني در آن موقع، ايران يك قدرت بازدارنده اي خواهد بود كه ديگر اسرائيل نمي تواند آزادانه و با خيال راحت به كشور همسايه و مجاور تعدي كند و همه مي دانند كه اسرائيل هميشه نمي خواسته است قدرتي بازدارنده در منطقه وجود داشته باشد تا مانع از عملكردهاي آن بشود».
پاتريك سيل در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره اوضاع افغانستان نيز گفت: «دولت هاي آمريكا بايد به اين درك برسند كه بحران افغانستان بدون حمايت هاي ايران حل شدني نيست. صحبت هاي هفته گذشته ديويد كوهن، معاون وزير دارايي آمريكا در بحث مبارزه با تروريسم مبني بر اينكه ايران با تروريست هاي القاعده در ارتباط است، دقيقا يادآور همان سخنان اشتباه نومحافظه كاران در سال 2003 ميلادي در قبال عراق است كه حتي تا به امروز عواقب آن را شاهديم».
اين ديپلمات آمريكائي به سران كاخ سفيد توصيه كرد كه بهتر است بجاي پيگيري تبليغات منفي، به گفته هاي رهبران تركيه و برزيل گوش دهند، كشورهايي كه توانسته بودند به موفقيت هسته اي با تهران دست بايبند تا سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران تامين شود.
پاتريك در پايان اين برنامه، اشتباه بزرگ ديگر دولت اوباما را افزايش دشمني با ايران دانست و گفت: »اوباما به توصيه هاي مشاوران بدخواه خود گوش داد و باعث شد تا دور جديدي از تحريم ها بر ايران اعمال شود. نتيجه اين شد كه ايران كماكان به كار خود ادامه مي دهد و اين آمريكا و مردم ماليات دهنده آمريكايي هستند كه بايد هزينه هاي سنگيني را در عراق و افغانستان بپردازند كه در صورت همكاري با ايران وضعيت اصلا اينچنين نمي شد».

 



ارسال دومين محموله اهدايي هلال احمر براي قحطي زدگان سومالي

دومين محموله 50 تني اهدايي جمعيت هلال احمر ايران كه شامل موادغذايي و دارويي مي شود عصر امروز از طريق فرودگاه امام خميني(ره) براي مردم قحطي زده سومالي ارسال شد.
دومين محموله اهدايي 50 تني جمعيت هلال احمر ايران با حضور دبيركل جمعيت هلال احمر امروز از فرودگاه امام خميني براي مردم قحطي زده سومالي بارگيري و ارسال شد.
اين محموله شامل 8 تن چادر، 8 تن دارو و مابقي موادغذايي مورد نياز قحطي زدگان سومالي است كه توسط يك هواپيما از ايران به مقصد موگاديشو سومالي ارسال شد.
محموله 50 تني اهدايي جمعيت هلال احمر شامل پكيج هاي غذايي 48 و 72 ساعت شامل موادغذايي نظير برنج، كنسروجات، خورشت، نان، چاي، بسكويت و مواد گرم كننده است.
ارسال دو محموله هوايي
و دريايي به سومالي
دبيركل جمعيت هلال احمر از ارسال دو محموله هوايي و دريايي اهدايي اين جمعيت براي مردم قحطي زده سومالي در روزهاي آينده خبر داد.
به گزارش فارس، ظاهر رستمي در حاشيه ارسال دومين محموله 50 تني جمعيت هلال احمر براي مردم قحطي زده سومالي كه عصر امروز از فرودگاه امام خميني به مقصد مگاديشو ارسال شد، اظهار داشت: محموله هاي سوم و چهارم جمعيت هلال احمر ايران از طريق دريا و هوا به اين كشور در روزهاي آينده ارسال خواهد شد.
وي با بيان اينكه تيم ارزياب جمعيت هلال احمر ايران كه به سرپرستي محمود مظفر هفته گذشته به سومالي اعزام شده بود هم اكنون توانسته هزار پكيج غذايي براي 500 خانوار سوماليايي را براي يك ماه تامين كنند، افزود: در ادامه ارسال نخستين محموله در تلاشيم در روزهاي آينده يك محموله 100 تني به صورت دريايي از طريق بندرعباس و يك محموله 40 تني ديگر به صورت هوايي به مقصد سومالي براي مردم قحطي زده اين كشور ارسال كنيم.
رستمي خاطرنشان كرد: محموله هاي اهدايي جمعيت اهلال احمر، موادغذايي و وسايل امدادي (چادر و اقلام دارويي) را شامل مي شود.

 



ركن آبادي خبر داد
آمادگي لبنان براي صدور رواديد سه روزه به اتباع ايراني

سفير كشورمان در لبنان از اعلام موافقت رئيس جديد امنيت عمومي لبنان در خصوص صدور رواديد سه روزه براي زوار ايراني خبر داد.
غضنفر ركن آبادي در ملاقات با سرلشگر عباس ابراهيم، رئيس جديد امنيت عمومي لبنان با تبريك انتصاب وي پيشنهاد اعطاي رواديد براي اتباع ايراني در مبادي ورودي لبنان و همچنين صدور رواديد سه روزه براي زوار ايراني كه قصد دارند از طريق سوريه به كشور لبنان مسافرت نمايند، را ارائه كرد.
سرلشگر عباس ابراهيم، ضمن اعلام موافقت خويش آمادگي خود را جهت نهايي كردن اين موضوع اعلام كرد.

 



آيت الله مكارم از فتواي جديد مفتي وهابي درباره حسني مبارك انتقاد كرد

آيت الله مكارم با انتقاد از فتواي جديد مفتي وهابي درباره حسني مبارك، از آنها خواست در افكارشان تجديدنظر كنند.
آيت الله مكارم شيرازي بعدازظهر سه شنبه در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: يكي از مشكلات ما با جمعيت وهابي ها اين است كه وهابي ها انسان هاي عجولي هستند و يك حديث ضعيف از يك گوشه كتاب ما را مي بينند و در شبكه هاي ماهواره اي جنجال به پا مي كنند.
وي با اشاره به بهره مندي وهابي ها از پول نفت، خطاب به مفتي هاي وهابي گفت: برادر وقتي اين گونه حديث را ديدي عجله نكن، اول سئوال بپرس و اگر جواب نگرفتي طوفان به پا كن.
آيت الله مكارم شيرازي با بيان اينكه مفتي هاي وهابي گاهي اوقات بر اثر عجول بودن فتواهاي عجيبي صادر مي كنند، بيان داشت: يكي از مفتي هاي وهابي سال گذشته فتوا داد كه خوردن زولبيا در ماه رمضان بدعت و حرام است.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: اين افراد اصلا معناي بدعت را نمي دانند و مطالعات آنها درباره اسلام بسيار ضعيف است.
وي تصريح كرد: ما يك بدعت در عرف داريم به نام نوآوري كه تمام زندگي انسان در طول سال نو مي شود. بشر دائما در حال تحول و نوآوري است، آيا همه اينها بدعت است؟
وي با بيان معناي دقيق بدعت گفت: بدعت به معناي آن است كه چيزي كه جزو دين نيست را جزو دين قرار دهند.
آيت الله مكارم شيرازي با انتقاد از فتواي يكي از مفتي هاي وهابي درباره حسني مبارك، گفت: چند روز پيش يكي از مفتي هاي وهابي فتوا داد كه نبايد رئيس جمهور مصر را در قفس گذاشت و محاكمه كرد براي اينكه حسني مبارك امام آنهاست و در دو صورت مي شود جلوي كسي را گرفت كه اولا از نماز جلوگيري كند و دوم اينكه مرتد شود.
وي تاكيد كرد:معناي اين حرف آن است كه اگر كسي شروع به غارت و كشتار مردم كرد و تمام احكام اسلام غير از نماز را زيرپا گذاشت نبايد او را محاكمه كرد.
اين مرجع تقليد خطاب به وهابي ها گفت: برادران عزيز كه اين حرف ها را مي زنيد، اين حرف ها در اين زمانه خريدار ندارد و در افكارتان تجديدنظر كنيد. قرآن و احكام را بيشتر ياد بگيريد، اين چه برنامه اي است كه شما داريد.
آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: وهابي ها بدون اينكه به قرآن مراجعه كنند اظهاراتي درباره طولاني بودن عمر حضرت نوح و امام زمان(عج) بيان مي كنند و به آن مي خندند، در حالي كه بايد به افكارشان بخندند.

 



اولين جلسه تحقيق و تفحص از سايپا برگزار شد

عضو كميسيون صنايع مجلس با تشريح اولين جلسه كميته تحقيق و تفحص از سايپا گفت كه واگذاري سهام اين شركت به صورت عمودي صورت گرفته است.
حميدرضا فولادگر اظهار داشت: در نخستين جلسه كميته تحقيق و تفحص از سايپا مقرر شد مكاتباتي با دستگاه هاي مربوطه مانند سازمان خصوصي سازي، شركت بورس، كميسيون اصل 44، كميسيون اصل 90 مجلس، شوراي رقابت و مركز پژوهش هاي مجلس جهت دريافت اطلاعات مربوط به واگذاري بلوك 18 درصدي سايپا صورت گيرد.
وي ادامه داد: كميسيون اصل 44 اواخر سال گذشته گزارشي در مورد واگذاري سهام سايپا تهيه كرد كه هم اكنون نيز اين گزارش به كميته تحقيق و تفحص ارائه شده و اگر لازم باشد گزارش كامل تري نيز توسط اين كميسيون تهيه خواهد شد.
فولادگر با بيان اينكه واگذاري سهام سايپا به صورت عمودي صورت گرفته است، ادامه داد: در اين واگذاري، يك شركت پايين دستي نسبت به خريد سهام شركت بالادستي خود اقدام كرده تا به اين ترتيب مديران آن شركت توسط شركت زيردستي تعيين شوند.
وي در گفت وگو با فارس عنوان كرد: در نخستين جلسه كميته تحقيق و تفحص از سايپا اعضاي كميته درخواستي را مبني بر در اختيار داشتن دفتري در شركت سايپا تنظيم كردند تا براي انجام تحقيق و تفحص در اين دفتر مستقر شوند.

 



40درصد واحدهاي كشاورزي مشمول بسته هاي حمايتي مي شوند

وزير جهاد كشاورزي گفت: خوشبختانه از اوايل امسال كارهاي مربوط به بسته هاي حمايتي بخش كشاورزي سرعت پيدا كرده و اميدواريم تا پايان سال بتوانيم حداقل 40درصد واحدهاي زيرمجموعه بخش كشاورزي را تحت پوشش قرار دهيم.
صادق خليليان درباره تلاش دولت براي ارائه تسهيلات و وام به بخشهاي زيرمجموعه هاي كشاورزي پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: خوشبختانه هم اكنون در تمام زيرمجموعه هاي بخش كشاورزي، واحدهايي كه مشمول بسته هاي حمايتي هدفمندسازي يارانه ها مي شوند، پرداخت وام جريان پيدا كرده است.
وي خاطرنشان كرد: به طور طبيعي اوايل كار به دليل مشكلات هماهنگي ها ميان سيستم بانكي و واحدهاي توليدي كه بايد فهرست آنها تهيه مي شد، مقداري زمان صرف شد اما خوشبختانه از اوايل سال كارها روند عادي خود را طي مي كند و سرعت پيدا كرده است.
خليليان افزود: به همين ميزان هم كه تاكنون تسهيلات دريافت كرده اند، نشان دهنده اين است كه روند كار رو به توسعه است و من اميدوار هستم تا پايان سال بتوانيم حداقل 40درصد واحدهاي زيرمجموعه بخش كشاورزي را كه مشمول بسته هاي حمايتي مي شوند تحت پوشش قرار بدهيم.

 



معاون سياسي و امنيتي استاندار ايلام: عراق بسترهاي تردد انفرادي زائران را فراهم نكرده است

معاون سياسي و امنيتي استاندار ايلام گفت: عراق بسترهاي لازم براي تردد انفرادي زوار را فراهم نكرده است.
حجت الاسلام والمسلمين صحبت الله رحماني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: بر اين اساس در شرايط كنوني اعزام زائران به صورت انفرادي از مرز بين المللي مهران با توجه به مصوبه شوراي عالي امنيت كشور ممنوع است.
وي تصريح كرد: با رايزني و توافق هاي صورت گرفته با مسئولان عراقي زوار فقط در قالب كاروان هاي حج و زيارت مي توانند به عراق سفر كنند.
معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام گفت: در غير اين صورت مرزبانان كشور عراق از ورود زوار انفرادي كشورمان به خاك عراق جلوگيري كرده و اين مهم سبب ايجاد مشكلاتي براي زوار و مسئولان استان ايلام مي شود.
اين مسئول اضافه كرد: اكنون تردد در مرز مهران بدون هيچ محدوديتي در حال انجام است و روز به روز بر ميزان تردد زوار افزوده مي شود.

 



نفر سوم كنكور علوم انساني: علي رغم فشار سخت زندگي با توكل به خدا اين موفقيت را به دست آوردم

بابل-خبرنگاركيهان:
نفر سوم كنكور سراسري در رشته علوم انساني گفت: توكل به خدا و برنامه ريزي مناسب عامل موفقيت بنده بود.
عبدالله عباسي فيروز جاهي متولد 1372 بندپي بابل به عنوان نخستين عضو از خانواده شش نفره براي نخستين بار در كنكور سراسري شركت كرد و موفق به كسب مقام سوم كنكور سراسري در رشته ادبيات و علوم انساني شد.
وي گفت: امسال براي نخستين بار در كنكور سراسري شركت كردم و موفق به كسب اين عنوان شدم. عباسي درباره استفاده از كلاس هاي كمك آموزشي افزود: سال سوم در اين كلاس ها و در زمان پيش دانشگاهي هم در آزمون هاي آزمايشي شركت كردم.
وي همچنين بيان كرد: مرگ پدر بزرگ ترين مشكل زندگي ما بود طوري كه با شش برادر و خواهر مسئوليت سنگين خانواده بر دوش مادر و برادر بزرگ خانواده افتاد كه با اين شرايط سخت نيز از حمايت اين دو ياور بزرگ برخوردار شدم.
وي در خاتمه گفت: براي موفقيت بايد به چند اصل مهم انگيزه و هدف به همراه برنامه ريزي دقيق، تمرين و تلاش و مهمتر از همه توكل به خدا توجه كرد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در روز خبرنگار وعده داد
تغيير در تعرفه پرداختي به آگهي ها در مطبوعات

ساري- خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از تغيير در تعرفه پرداختي به آگهي ها در مطبوعات كشور خبر داد.
سيدمحمد حسيني در مراسم گراميداشت روز خبرنگار كه در سالن پيامبر اعظم دانشگاه علوم پزشكي مازندران در ساري برگزار شد، با بيان اينكه بايد از نشريات محلي حمايت شود، اظهار داشت: لازم است اين روحيه حمايت در استان ها ايجاد شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: خبرنگاري بايد با انگيزه، عشق، ايمان و تعهد همراه باشد در غير اين صورت سبب بروز آسيب در جامعه مي شود.
وي ادامه داد: براي پيشرفت و تعالي كشور، اصحاب رسانه و مسئولان بايد در كنار هم قرار گيرند و از هم جدا نباشند.
وي با بيان اينكه كار خبرنگاران در حكم عبادت است؛ گفت: خبرنگاري از مشاغل سخت، حسنه و با مشاغل ديگر متفاوت است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اگر كمبود يا ضعفي در جامعه وجود دارد خبرنگاران بايد پيگير آن بوده و در جهت حل مشكلات گام بردارند.
حسيني به ابلاغ و نهايي شدن برنامه پنجم توسعه كشور اشاره كرد و گفت: يكي از كارهاي خوب خبرنگاران مطرح كردن مطالبات است كه اجرايي شدن مطالبات، همكاري رسانه ها با مسئولين را مي طلبد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه بسياري از مشكلات موجود در جامعه به دليل عدم رعايت حقوق افراد است افزود: بايد به روحيه احسان و نيكي به ديگران بيش از گذشته پرداخته شود.
وي با اشاره به اين كه بحث آزادي بيان اولين ارزشي است كه در اين راستا به ذهن مي رسد؛ افزود: در قانون اساسي به اين مساله اهتمام شده در صورت عدم آزادي در كشور نمي توانيم شاهد رشد و شكوفايي در كشور باشيم.
حسيني يادآور شد: در بحث رسانه هاي مجازي اولين جلسه صنفي رسانه هاي مجازي تشكيل شده كه بايد مورد پيگيري بيشتري قرار گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه آيين نامه مربوط به حوزه رفاهي و امكانات خبرنگاران تدوين و تقديم مجلس شده است گفت: در اين آيين نامه جايي نيز براي سايت ها و خبرگزاري ها در قانون مطبوعات لحاظ شده است، در حالي كه در گذشته چنين نبود.
حسيني با اشاره به اينكه بحث انحصار آگهي هاي تبليغاتي در سال جاري برطرف شده است؛ افزود: چندين سال است كه نرخ تعرفه ها تغيير نكرده كه بايد در اين خصوص چاره انديشي صورت گيرد.
وي اظهار داشت: در بحث وام هيچ گونه محدوديتي براي خبرنگاران وجود ندارد و تا 10 هزار نفر از خبرنگاران مي توانند از صندوق حمايت از خبرنگاران، نويسندگان و هنرمندان در سال جاري وام دريافت كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: شرايط 5 سال كار خبرنگاران درخصوص بيمه لغو و به جاي آن فعال بودن خبرنگار در نظر گرفته مي شود.
حسيني يادآور شد: سامانه بانك اطلاعاتي خبرنگاران راه اندازي شده كه خبرنگاران مي توانند با مراجعه به اين سامانه اطلاعات را وارد كنند كه پس از بررسي امتيازبندي مي شود.
وي ادامه داد: درخصوص وام مسكن منتظر دستور رئيس جمهوري هستيم تا خبر نهايي در اين خصوص اعلام شود.
به گزارش ايرنا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در حاشيه اين مراسم گفت: امسال نيز همچون سال گذشته كمك هاي وزارت ارشاد به صندوق حمايت از خبرنگاران، افزايش مي يابد.
حسيني با بيان اينكه توجه به مطبوعات و خبرنگاران بايد بيشتر شود، اظهار داشت: اعتبارات و ميزان حمايتهاي صندوق حمايت از خبرنگاران در حوزه بيمه تكميلي و مسكن را پيگيري مي كنيم.
وي با اشاره به تاكيد رئيس جمهوري در مورد رفع مشكل مسكن خبرنگاران افزود: در روزهاي آينده خبرهاي خوشي در اين مورد منتشر خواهد شد و با دستور رئيس جمهوري، بخش اعظمي از مشكلات خبرنگاران رسانه هاي گروهي در اين بخش مرتفع مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هزينه انتشار نشريات در سالهاي اخير افزايش چشمگيري يافته است، گفت: بر اين اساس تعرفه درج آگهي ها در نشريات را افزايش خواهيم داد تا كمكي در اين زمينه صورت گرفته باشد.
«حسيني» با اشاره به اينكه انحصار آگهي هاي دولتي رسانه ها امسال برداشته شده است، گفت: پيگير تصويب نرخ تعرفه جديد آگهي ها در نشريات هستيم.
وي افزود: دولت به استانداران نيز تكليف كرده از محل منابع داخلي نسبت به اعتلا و كمك به نشريات استان اعتباراتي تخصيص دهند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به حمايتهاي دولت از حوزه سينما اشاره كرد و گفت: براي بازسازي سالنهاي سينما، تسهيلات لازم در نظر گرفته شده است.
«حسيني» با اشاره به اينكه دولت احداث سينماها را به بخش خصوصي و شهرداري ها محول كرده است، افزود: دولت همچنان حمايت هاي خود را از سينماگران ادامه خواهد داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور شركت در مراسم تجليل از روز خبرنگار، به مازندران سفر كرده بود.

 



اختصاص 100 ميليارد تومان براي گسترش فناوري

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تزريق 100 ميليارد تومان از منابع صندوق نوآوري و شكوفايي در توسعه فناوري در سال جاري خبر داد و گفت: تقويت حضور نيروي ماهر در بازار كار براي افزايش بهره وري و توليد رقابتي از نتايج توسعه فناوري است.
محمد حسين فروزان مهر در گفتگو با مهر، گسترش و احياي طرح «استاد شاگردي» را يكي از برنامه هاي اصلي و مورد پيگيري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد و گفت: اين موضوع هم اكنون در دستور كار پيگيري است.
معاون توسعه اشتغال و سرمايه انساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: از اين طريق مي توان اميدوار بود كه يك ظرفيت عظيمي براي توسعه فرصت هاي شغلي در كشور فراهم شود.
فروزان مهر خاطرنشان كرد: هم اكنون در حوزه توسعه فعاليتهاي دانش بنيان و توسعه اقتصاد در حوزه كارآفريني نيز گامهاي بسيار مناسبي برداشته شده است.
اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيان داشت: هم اكنون 100 ميليارد تومان موجودي در صندوق نوآوري و شكوفايي است كه به امر گسترش فناوري اختصاص خواهد يافت.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: از اين طريق مي توان اميدوار بود كه طي سال جاري تقاضاي اقتصاد به جذب نيروي كار ماهر افزايش پيدا كند.
به گفته فروزان مهر، افزايش حضور نيروهاي ماهر در بنگاه ها و واحدهاي توليدي كشور باعث ايجاد شرايط بهبود راندمان توليد مي شود. افزايش بهره وري نيروي كار و توليد محصولات رقابتي رهاورد گسترش مهارت و فناوري در كار و توليد خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: توسعه صادرات و افزايش زمينه ايجاد ثروت ملي از طريق رشد توليد ناخالص داخلي فضاي كلي اقتصادي كشور، رهاورد و نتيجه ديگري است كه انتظار داريم از تقويت اين حوزه به دست آيد.

 



اخبار ادبي و هنري

برنامه گروه هاي فشار براي اجبار معاونت سينمايي
در اكران فيلم كيارستمي
گروه هاي فشار فعال در عرصه فرهنگ، معاونت سينمايي را تحت فشار قرار داده اند تا يك فيلم مبتذل و غيرقابل اكران در ايران را در سينماهاي كشور اكران عمومي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم عباس كيارستمي به رغم فقدان ارزش هاي هنري و سينمايي و با وجود پوشش نامناسب بازيگر اصلي آن ژيلوت پينوش، در قالب طرح هنر و تجربه قرار است كه اكران شود. اين فيلم با وجود مشكل تصويري و داشتن مضموني مبتذل و سخيف و از سوي گروه هاي فشار فعال در عرصه فرهنگ به معاونت سينمايي اجبار شده تا اكران شود.
خانه سينما نيز چند روز پيش اين فيلم را براي تهيه كنندگان سينما نمايش داد. اميدواريم مسئولين محترم سينمايي ارشاد در برابر اين گروه فشار از اجراي قانون و اصول فرهنگي نظام كوتاه نيايند.
ايران «مختارنامه» ساخت، ما هم «الحسن و الحسين» را ساختيم
تهيه كننده و مشاور مذهبي سريال توهين آميز «الحسن و الحسين» در مصاحبه هايي با حمله به رسانه هاي ايراني و سريال هاي تلويزيوني ايران، اعلام كردند: ايران «مختارنامه» ساخت ما هم سريال «الحسن و الحسين» را ساختيم.
محمد العنزي تهيه كننده اين سريال در گفت وگو با روزنامه عربستاني الرياض با توهين به مسلمانان گفت: مردمي كه با اين سريال مخالفت كرده اند هيچ دليل و بينه اي بر اين امر ندارند.
به گزارش فارس، وي مدعي شد: ما در سريال «الحسن و الحسين» آنچه كه جامعه لياقت آن را داشته در قصه اي معتدل و راست كه تاريخ حقيقي را بيان مي كند، ارائه داده ايم.
«شيخ حسن الحسيني» مشاور اين سريال كه وهابي است و برنامه «الريحانه» را در شبكه وهابي صفا اجرا كرده است، نيز در گفت وگو با شبكه ام بي سي عربستان، شيعيان را متهم به سب صحابه كرده و با حمله به ايران گفت: آنان فعاليت هايي در راستاي فكر خود انجام مي دهند و براي سريال مختارنامه 50 ميليون دلار(!) خرج كرده اند و سريال «الحسن و الحسين» هشت ميليون دلار بوده است.
نمايش دكور سريال هاي مذهبي و تاريخي در نمايشگاه قرآن
ماكت موزه سيما همزمان با برپايي نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در غرفه معاونت سيماي جمهوري اسلامي ايران برپا شده است.
سميرا رستمي نماينده معاونت سيما گفت: هم اكنون در غرفه كوچك موزه سيما ابزار، دكور صحنه فيلم هاي مختلف، آكسسوار سريال هاي مذهبي همچون مردان آنجلس، مختارنامه، امام علي(ع)، تنهاترين سردار، يوسف پيامبر(ع) و... قرار دارد. به گفته رستمي، بازديدكنندگان نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، همزمان با ارائه ايده هاي مختلف براي راه اندازي هر چه بهتر اين موزه مي توانند از نزديك ابزار و دكور فيلم هاي تاريخي- مذهبي را تماشا كنند.
وي با بيان اينكه موزه سيما تاريخ مصور تلويزيون در ايران خواهد بود، تصريح كرد: با راه اندازي موزه سيما مي توان دستاوردهاي خاطره انگيز سال ها فعاليت سيما را مشاهده كرد.
دستور براي حل مشكل اتهام سرقت هنري در سينما
معاون امور سينمايي طي دستوري به مديركل نظارت و ارزشيابي خواست تا سريعا راهكاري مطرح و ارائه شود تا هيچكس نتواند به اين راحتي ديگران را متهم به سرقت هنري و ادبي بنمايد.
متن دستور معاون امور سينمايي به عليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت و ارزشيابي بر سينماي حرفه اي به اين شرح است: طي يك ماه اخير سه نفر مدعي شده اند كه فيلم هاي ساخته شده براساس نوشته آنان است، فارغ از صحت و سقم اين ادعاها به نظر مي رسد طرح اين گونه مباحث كه بعضا هم درستي آنها مورد تأييد واقع نمي شود بيش از آنكه هدفشان استيفاي حقوق معنوي و مادي اثر باشد، جو بي اعتمادي و بي نظمي و هرج و مرج را در اذهان عمومي القا مي كند لذا سريعا راهكاري مطرح و ارائه شود تا هيچكس نتواند به اين راحتي ديگران را متهم به سرقت هنري و ادبي بنمايد. و هر كس كه ادعايي دارد بدون آنكه از فضاي رسانه اي و اطلاع رساني هايي كه بيشتر به نوعي خوراك ژورناليستي است بهره ببرد در يك جمع كارشناسي ادعاي خود را مطرح و در صورت تاييد اوليه اجازه داشته باشد در فضاي رسانه اي و افكارعمومي به طرح ادعاهاي خود بپردازد و الا اين رفتار به عنوان يك اقدام ناشايست و غيراخلاقي از سوي مراجع ذيصلاح قابل اعتراض و دعواي حقوقي باشد.
تجديد چاپ دو كتاب شهيد آويني
دو عنوان از كتاب هاي شهيد آويني توسط انتشارات واحه تجديد چاپ شد.كتاب «آغازي بر يك پايان» و «رستاخيز جان» دو كتابي هستند كه مجموعه مقالات شهيد سيدمرتضي آويني را در حوزه هاي سياست، فرهنگ و هنر دربر دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14