(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 مرداد 1390- شماره 19997

ترجمه كتاب گزيده مقالات علامه شيخ آقا بزرگ تهراني
اجراي طرح «كتاب من» در كتابخانه هاي عمومي البرز
ترامواي اصفهان سال آينده به بهره برداري مي رسد
ايران در كيهان
ايجاد شهر خورشيدي در بهاباد تحقق يافت
درخشش دانش آموزان خراسان رضوي در مسابقات قرآن و معارف
تلاوت نور در تمامي مساجد اهل سنت و شيعه گنبدكاووس
پس از 12 سال سينما انديشه نهاوند راه اندازي شد
برگزاري جشنواره منطقه اي تئاتر صلح در اروميه
درخشش نوجوان مينودشتي در مسابقه نقاشي بلغارستان
دانشگاه پيام نور واحد چهاردانگه تعطيل شد
دو روستاي بخش الوار گرمسيري انديمشك برق دار شدند
معرفي برگزيدگان جشنواره منطقه اي موسيقي مناطق زاگرس نشين كشور
حمايت مركز فني و حرفه اي البرز از مشاغل خانگي
توليد مسابقه تلويزيوني رزم آوران در رشت
جراحي موفقيت آميز شكستگي مهره كمر در بيمارستان كيش



ترجمه كتاب گزيده مقالات علامه شيخ آقا بزرگ تهراني

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
كتاب گزيده مقالات الذريعه نوشته علامه شيخ آقا بزرگ تهراني توسط يك مترجم از رشتخوار ترجمه شد.
محمد چوپي رئيس اداره ارشاد اسلامي رشتخوار با اعلام اين خبر افزود: مترجم اين كتاب حميدرضا شيخي است كه يكي از مترجمان دانشور و تواناي كشور است و تاكنون كتب بسياري را از زبان عربي و عمدتاً با بن مايه مذهبي ترجمه و تقديم جامعه علمي كشور نموده است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رشتخوار افزود: حميدرضا شيخي كه هم اكنون در بنياد پژوهش هاي استان قدس رضوي مشغول پژوهش و فعاليت علمي هستند در طول دوره فعاليت در اين بنياد علمي كتب ذي قيمتي را در حيطه علوم اسلامي ترجمه كرده و در اختيار علاقه مندان به اين بخش قرار داده اند كه مي توان به كتب ارزشمندي كه به توسط ايشان ترجمه شده مي توان به مقالات الذريعه نوشته علامه شيخ آقا بزرگ تهراني اشاره نمود.
وي گفت: «يكي ديگر از كتاب هاي وي كتاب ارزشمند آشنايي با نهج البلاغه است كه اين كتاب را با مقدمه و نظارت آيت الله محمد واعظ زاده خراساني و به اشاره سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني (سمت) و با هدف مخاطب جامعه دانشجويي كشور تدوين و نوشته است.
چوپي همچنين از دگر كتبي كه وي با مشاركت ديگر نويسندگان روانه بازار كتاب كرده است مي توان كتابهاي، اسطوره هاي بنيانگذار سياست اسرائيل، اسلام و سياست، انسان شناسي از منظر قرآن و حديث، اهل بيت در قرآن و حديث، بهشت و دوزخ در قرآن و حديث، پروتكلهاي دانشوران صهيون، پيامبر اعظم از نگاه قرآن و حديث، هشتاد و هشت كلام از هشتمين امام حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، ورزش و جامعه و... را نام برد.

 



اجراي طرح «كتاب من» در كتابخانه هاي عمومي البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
طرح «كتاب من» به منظور رفع نياز اعضاي كتابخانه هاي عمومي استان و تجهيز كتابخانه ها به عناوين مختلف در استان البرز اجرا مي شود.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: براساس اين طرح اعضاي كتابخانه هاي عمومي استان مي توانند تا پايان سال، چهار كتاب پيشنهادي خود را به كتابداران كتابخانه هايي كه عضو هستند، معرفي كنند تا براي خريد اين كتب اقدام شود.
رمضانعلي محسني اظهار داشت: طرح خريد كتاب نويسندگان بومي استان يكي ديگر از طرح هاي سال جاري است و براساس اين طرح، نويسندگان بومي استان مشخص و از كتب هر نويسنده 50 تا 100 نسخه براي كتابخانه هاي عمومي تهيه مي شود.
وي، تامين 30 هزار جلد كتاب از طريق اهداي خيران را يكي ديگر از برنامه هاي سال جاري اين اداره كل عنوان كرد و گفت: به منظور جمع آوري كتاب هاي اهدايي خيران، هفت پايگاه در استان پيش بيني شده است.

 



ترامواي اصفهان سال آينده به بهره برداري مي رسد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان گفت: ترامواي اين شهر سال آينده به بهره برداري مي رسد.
عليرضا قاري قرآن در نشستي با خبرنگاران با اشاره به اجراي پروژه تراموا در خيابان امام خميني(ره) اصفهان افزود: مطالعات اوليه اجراي اين طرح انجام شده است و اين طرح در حال انعقاد قرارداد خريد واگن قرار دارد.
وي با بيان اين كه مرحله اول اين طرح از شهرك قدس تا ميدان جمهوري اسلامي است، اضافه كرد: هزينه ايجاد زيرساخت هاي تراموا بسيار بالاست ولي هزينه نگهداري آن پايين است از اين رو شهرداري اصفهان با وجود هزينه هاي بالاي زيرساختي اين طرح را در دستور كار قرار داده است.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان گفت: در صورتي كه در خريد تجهيزات از جمله واگن و ريل مشكلي ايجاد شود تا سال 91 بستر راه اندازي مرحله اول اين طرح فراهم مي شود.
وي اين پروژه را خاص و ويژه دانست و افزود: تراموا اولين تجربه كشور در اصفهان محسوب مي شود كه در اين زمينه مذاكراتي با كشورهاي اروپايي صاحب اين صنعت به عمل آمده است.

 



ايران در كيهان

راه اندازي استوديوي تلويزيوني
اصفهان- خبرنگار كيهان: مديركل راه و ترابري استان اصفهان گفت: براي نخستين براي در كشور، استوديوي تلويزيوني مركز مديريت راه ها در اصفهان با اعتباري بالغ بر 150 ميليون تومان به بهره برداري رسيد.
«هوشنگ عشايري» در آئين بهره برداري از اين استوديوي تلويزيوني اظهار داشت: برقراري ترددي ايمن و روان نخستين اهداف بهره برداري از اين طرح است.
مديركل راه و ترابري استان اصفهان گفت: براي راه اندازي استوديوي تلويزيوني مركز مديريت راه ها در اصفهان بالغ بر 150 ميليون تومان هزينه شده است.
برپايي كلاس هاي قرآن
زرين شهر- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لنجان گفت در 10 كانون فرهنگي و هنري مساجد برتر اين شهرستان كلاس هاي آموزش قرآن داير شده است. در شهرستان لنجان 60 كانون فرهنگي هنري در مساجد درحال فعاليت هستند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنجان همچنين از طرق تشويق و ترغيب كودكان به نماز و توزيع كارت امتيازي ويژه كودكاني كه در نماز جمعه شركت مي كنند خبر داد.
پيشرفت
98 درصدي احداث مخزن
يزد- خبرنگار كيهان: عمليات ساخت مخزن ذخيره آب 10 هزار مترمكعبي خيرآباد شهر يزد كه از بهمن ماه سال 87 آغاز شده، با پيشرفت فيزيكي 98درصدي درحال اجراء است.
معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين مخزن با اعتباري افزون بر 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي و منابع داخلي، درحال احداث است و با بهره برداري از آن به ميزان 10 هزار مترمكعب به حجم مخازن ذخيره آب افزوده مي شود.
بهره برداري از جايگاه سوخت
اراك- خبرنگار كيهان: مديريت شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان مركزي، از بهره برداري پنجاه و سومين جايگاه سي-ان-جي در استان مركزي خبر داد.
حسين صادقيان گفت: اين جايگاه كه سيزدهمين جايگاه شهر اراك است كه با ظرفيت كمپرسور 1500 مترمكعب در ساعت و تعداد سه ديسپنسر قابليت تزريق سوخت روزانه 36 هزار مترمكعب و سوختگيري 2200 خودرو شبانه روزي به بهره برداري رسيد.
احداث 218 واحد مسكن
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديركل بنياد مسكن استان اردبيل گفت: 218 واحد مسكن توسط انجمن خيرين مسكن ساز در استان اردبيل احداث مي شود.
احمد حاج عليزاده در مراسم كلنگ زني پروژه 64 واحدي خيرين مسكن ساز شهرستان نمين افزود: اين تعداد واحد مسكوني در شهرستان هاي اردبيل- نمين، نيرو مشكين شهر و در زميني به مساحت 9200 مترمربع احداث مي شود.
افزايش اهداي خون
قشم- خبرنگار كيهان: مدير مركز خونگيري واحد قشم گفت در بعدازظهر آخرين روز از ماه شعبان يعني درشب ماه مبارك رمضان تعداد زيادي از صيادان و شهروندان قشمي با حضور در مركز خونگيري با اهداء خون خود به نيازمندان به استقبال ماه مبارك رمضان رفتند.
دكتر سيدمحمد مهدي حسيني افزود: در اين روز بيش از 9 هزار سي سي خون در اين مركز از شهروندان خونگيري شد كه نسبت به سال مشابه 20 درصد رشد داشته است.
رتبه نخست در توليد
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان گفت: سطح زيركشت باقلاي بهاره و پاييزه سال جاري زراعي افزون بر دو هزار و 389 هكتار است كه از آن 32 هزار و 300 تن باقلاي برداشت مي شود. وي افزود: استان گلستان از نظر توليد باقلا و همچنين توليد بذر مادر مقام اول را در كشور داراست.
اهداي خون به بيماران
¤ جمعي از پرسنل كميته امداد امام خميني(ره) استان گلستان مقدار 10 هزار و 800 سي سي از خون خويش را اهداء كردند تا برخي از مصدومان، بيماران هموفيلي و... از آن استفاده كنند. تعداد 24 نفر از اهداءكنندگان با شعار اهداي خون اهداي زندگي است از داوطلبان مستمر اهداء خون هستند.
احداث خانه معلم
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش رشتخوار خبر از آغاز عمليات پروژه آموزشي و رفاهي خانه معلم در اين شهرستان داد.
غلامرضا نيكپور در حاشيه آغاز عمليات پروژه آموزشي و رفاهي خانه معلم در جمع مسئولين اظهار داشت:
اين مكان با زيربناي 500 متر مربع در سه طبقه با كمك خيرين، همكاري ادار كل سازمان آموزش و پرورش و مساعدت هاي اداره كل نوسازي خراسان رضوي براي فرهنگيان احداث مي شود.
به گفته نيكپور، اين ساختمان داراي دو سالن پذيرايي، يك سالن آمفي تئاتر، يك سالن كنفرانس، دو باب نمازخانه و چند واحد مسكوني سوئيت است.
كمبود اعتبارات فعاليت هاي قرآني
¤ رئيس اداره ارشاد اسلامي رشتخوار گفت: در حالي كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از اختصاص بيش از هزار ميليارد تومان اعتبار به فعاليت هاي قرآني در سال 90 خبر داده اما از اين اعتبار فقط دو ميليون و 400 هزار تومان اعتبار به فعاليت هاي قرآني شهرستان 70 هزار نفري رشتخوار اختصاص يافته است.
محمد چوپي در جلسه دهمين جشنواره فعاليت هاي قرآني رضوي در فرمانداري رشتخوار گفت: با اين اعتبار ناكافي نمي توان گام هاي بلندي در عرصه هاي قرآني برداشت.
وي با اشاره به فعاليت بيش از 70 مسجد و حسينيه در ماه مبارك رمضان و 24 كانون فرهنگي مساجد براي امور قرآني و احكام در اين شهرستان خواستار افزايش اعتبارات قرآني در اين شهرستان شد.
افزايش اطعام نيازمندان
رشتخوار- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد رشتخوار با ذكر اينكه در ايام ماه مبارك رمضان بيش از 10 هزار خانوار اقشار آسيب پذير و تحت پوشش اين نهاد اطعام مي شوند گفت: امسال برنامه اطعام مددجويان زيرپوشش اين نهاد نسبت به سال قبل حدود دو برابر افزايش يافته است.
محمد آقاجاني در جمع خيرين رشتخوار، اظهار داشت: پارسال 5 هزار نفر طي ماه مبارك رمضان در شهرستان اطعام شدند.

 



ايجاد شهر خورشيدي در بهاباد تحقق يافت

بهاباد- خبرنگاركيهان:
سرپرست فرمانداري بهاباد از ايجاد شهر خورشيدي جامع در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما سرپرست فرمانداري بهاباد اين مطلب را در جلسه اي كه با حضور مشاور بنياد ملي نخبگان، مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي در قالب يك كارگاه آموزشي يك روزه با نام «مباني استفاده از انرژي خورشيدي» در بهاباد برگزارشد؛ اعلام كرد.
ابوالقاسم دهقان ضمن تقدير و تشكر از اساتيد و مديران شهرستان، آمادگي مسئولان و مردم را براي ايجاد شهر خورشيدي جامع براساس نظر خبرگان و كارشناسان و حمايت مسئولان سطوح استاني و ملي را اعلام كرد و گفت امروزه دستيابي به انرژي خورشيدي مورد توجه جهاني قرارگرفته و با وجود داشتن پتانسيل موجود خدادادي در اين شهرستان، اين امر در بهاباد تحقق خواهديافت.
مشاور بنياد ملي نخبگان كشور و عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف گفت: امروزه يكي از بزرگ ترين معضلات بشر كمبود سوخت هاي فسيلي و آلودگي هاي زيست محيطي آن مي باشد كه با پيشرفت روزافزون فن آوري در جهان استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مثل انرژي خورشيدي به عنوان سرآمد انرژي هاي موجود در اختيار بشر قرارگرفته چرا كه دسترسي به آن آسان و مقدار آن نيز نامحدود است و استفاده از انرژي خورشيد هيچ گونه آلودگي براي محيط زيست ندارد.

 



درخشش دانش آموزان خراسان رضوي در مسابقات قرآن و معارف

مشهد-خبرنگاركيهان:
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي، از درخشش دانش آموزان پسر اين استان در مسابقات كشوري قرآن و معارف اسلامي خبر داد.
محمدابراهيم محمدي اظهار داشت: دراين دوره از رقابتها كه به ميزباني استان مركزي و در شهرستان اراك برگزار شد، در رشته قرائت در مقطع راهنمايي رضا گلشاهي از ناحيه 3 مشهد و در مقطع متوسطه هادي فصيحي از ناحيه يك مشهد توانستند به رتبه نخست كشوري دست يابند.
وي افزود: در رشته قرائت و در مقطع دبيرستان (پايه دوم) عماد عليزاده از تربت جام و همچنين در رشته نهج البلاغه و در مقطع دبيرستان (پايه اول) محمد شيخي توانستند به رتبه نخست كشور نايل آيند.
محمدي اذعان داشت: دررشته مفاهيم نيز، احمدرضا افشاري از ناحيه 3 مشهد توانست مقام نخست اين دوره از رقابتها را از آن خود كند.

 



تلاوت نور در تمامي مساجد اهل سنت و شيعه گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
طرح «تلاوت نور» در تمامي مساجد گنبدكاووس با حضور قاريان شهرستاني و استاني برگزار مي شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس گفت: دراين طرح يك ختم قرآن در طول30 روز ماه مبارك رمضان در مساجد اين شهرستان انجام مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي فتحي افزود: دراين طرح كه اكثرا پس از نماز مغرب و عشاء برگزار مي شود، درهريك از مساجد يك قاري شهرستان يا استاني به تلاوت قرآن خواهد پرداخت و حاضرين نيز استماع خواهند نمود.
به گفته وي، آيين تلاوت قرآن در مسجد «حجتيه» شهر گنبدكاووس نيز در ماه مبارك رمضان هر روز از ساعات 12 تا 13 برگزار مي شود.
فتحي افزود: علاوه بر اجراي تلاوت نور، حداقل چند محفل انس با قرآن نيز در مناطق روستايي و شهر گنبدكاووس با حضور قاريان برتر كشوري و استاني و يك محفل انس با قرآن نيز با حضور قاري بين المللي از كشور مصر «محمود شحات انور» در محل امامزاده يحيي بن زيد(ع) برگزار خواهد شد.
وي همچنين گفت: در ايام ماه مبارك رمضان مجموعا 54 روحاني به مساجد روستاها و شهر گنبدكاووس اعزام شده اند كه 21 نفر آنان اعزامي از حوزه علميه قم و بقيه نيز روحانيون بومي منطقه هستند.
گفتني است؛ در شهرستان گنبدكاووس مجموعا 316 مسجد اهل سنت و 98 مسجد اهل تشيع وجود دارد.

 



پس از 12 سال سينما انديشه نهاوند راه اندازي شد

همدان -خبرنگاركيهان:
سينما انديشه نهاوند، پس از 12سال محروميت اين شهر ازسالن سينما راه اندازي شد.
درمراسم افتتاح اين سالن سينمايي، محمدحسين تركمن، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان گفت: راه اندازي يك سالن سينما براي مردم نهاوند كار بسيار بزرگي نيست اما مي تواند خلأ نداشتن سينما را براي اين شهر پركند.
وي افزود: حدود 12سال نهاوندي ها از داشتن سينما محروم بودند كه با تلاش مسئولان شهرستان و استان، سرانجام سينما انديشه درسانس بعد ازظهر كار خود را آغاز كرد.
وي ادامه داد: احداث يك مجتمع فرهنگي تفريحي براي اين شهرستان نيز در دستور كار قرار دارد كه نياز به سرمايه گذاري بخش خصوصي است تا كار آغاز شود.
مهدي سنايي، نماينده مردم نهاوند در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم، گفت: شهرستان نهاوند با دارا بودن تمدن 6 هزار ساله، نيازمند فضاهاي فرهنگي بيشتري است تا علاوه بر توسعه و ارتقاي فرهنگي، به پركردن اوقات فراغت جوانان نيز كمك كند.
وي افزود: شهر ما به يك مجتمع بزرگ فرهنگي نياز دارد كه اميدواريم با پيگيري مسئولان شهرستان جهت جذب سرمايه گذاري، اين طرح عظيم فرهنگي به اجرا دربيايد.
يادآور مي شود، پس از بسته شدن سينما فرهنگ نهاوند با قدمت60سال و به دليل نداشتن صرفه اقتصادي، اين شهرستان مدت 12سال، فاقد سينما بود و سينماي جديد انديشه نيز درسالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با صرف 500 ميليون ريال هزينه راه اندازي شده است.

 



برگزاري جشنواره منطقه اي تئاتر صلح در اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
دبير اين جشنواره گفت: اين جشنواره از جمله جشنواره هايي است كه از طريق بخش خصوصي با حمايت بخش دولتي برگزار مي شود.
بابك لطفي افزود: اين جشنواره در دو بخش نمايش خواني و صحنه اي برگزار شد كه از 36 اثر شركت كننده در مرحله بازبيني 2 اثر در بخش نمايش خواني و 4 اثر در بخش صحنه اي از آذربايجان غربي و كردستان به جشنواره راه يافتند.
وي اظهار كرد: در پايان جشنواره يك اثر برگزيده و به بقيه آثار در بخش هاي بازيگري مرد و زن و كارگرداني، طراحي صحنه و موسيقي جوايزي اهدا خواهد شد.
اين جشنواره از ششم مرداد ماه به مدت 4 روز در خانه جوان اروميه برگزار شد.

 



درخشش نوجوان مينودشتي در مسابقه نقاشي بلغارستان

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
دختر نوجوان مينودشتي عضو كانون پرورشي فكري كودكان و نوجوانان موفق به دريافت ديپلم افتخار مسابقه بين المللي نقاشي بلغارستان شد.
«زهرا قزل سفلي» نوجوان 13 ساله مينودشتي يكي از 11 كودك و نوجواني ايراني است كه موفق به دريافت ديپلم افتخار سيزدهمين دوره مسابقه نوازاكورا شده است.
در اين مسابقه 2 هزار و 48 اثر از 25 كشور جهان شركت داشتند و يك ديپلم افتخار نيز به امور بين المللي كانون به دليل مشاركت در اين مسابقه اهدا شد.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان 15 اثر اعضاي خود را به اين رقابت بين المللي هنري ارسال كرده بود.

 



دانشگاه پيام نور واحد چهاردانگه تعطيل شد

چهاردانگه- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر چهاردانگه اعلام كرد: دانشگاه پيام نور واحد چهاردانگه بدون اطلاع مسئولان و مردم شهر از اول مردادماه جاري فعاليت خود را تعطيل كرده است.
رحمان خاكي وطن در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اين واحد دانشگاهي كه تنها مركز آموزش عالي شهر چهاردانگه است، از سه سال پيش با پيگيري ها و حمايت هاي هيئت امنا و هيئت موسس اين واحد دانشگاهي راه اندازي شد. انتقال اين دانشگاه سبب ايجاد مشكلات زيادي براي دانشجويان شده است.
وي گفت: براساس توافقات به عمل آمده، تاكنون دستگاه هاي متعهد، به تعهدات خود عمل كرده، ولي دانشگاه بدون هيچ علت و دليلي، اقدام به تعطيلي اين واحد كرده است و تلاش هاي متوليان امر در جهت بازگشايي و راه اندازي مجدد اين واحد به نتيجه اي نرسيده است.
خاكي وطن تصريح كرد: خانواده هاي دانشجويان، مسئولين محلي و... از دست اندركاران دانشگاه پيام نور انتظار دارند نسبت به رفع مسائل و مشكلات بوجود آمده، اقدام كنند تا مجددا اين واحد دانشگاهي فعاليت خود را از سر بگيرد.

 



دو روستاي بخش الوار گرمسيري انديمشك برق دار شدند

انديمشك-خبرنگاركيهان:
بهره برداري از دو طرح برق رساني به روستاي «منجشك دشت لاله» و «زالي آب» بخش گرمسيري از توابع شهرستان انديمشك به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار كيهان در انديمشك، براي تامين برق روستاي منجشك دشت لاله 450متر شبكه فشار متوسط آلومينيومي و يك دستگاه ترانس 50 كيلووات به كار رفته است.
همچنين برق روستاي زالي آب نيز با احداث يك هزار و 200متر شبكه فشار متوسط آلومينيومي و نصب يك دستگاه ترانس 50كيلو ولت انجام شده است.
شركت توزيع نيروي برق خوزستان براي برق رساني به روستاهاي ياد شده كه در مناطق سخت گذر و كوهستاني شهرستان انديمشك واقع شده اند 400 ميليون ريال هزينه كرده است و با اجراي اين دو طرح حدود يكصد خانوار ساكن اين روستاها از روشنايي برق بهره مند شدند.

 



معرفي برگزيدگان جشنواره منطقه اي موسيقي مناطق زاگرس نشين كشور

شهركرد- خبرنگاركيهان:
پنجمين جشنواره منطقه اي موسيقي مناطق زاگرس نشين كشور با معرفي نفرات برتر در فرهنگسراي بروجن به كار خود پايان داد.
براساس رأي هيئت داوران در بخش گروه نوازي گروه «تزرو»، به سرپرستي مهدي شفيعي از چهارمحال و بختياري «لاوژ» به سرپرستي رضا صلواتي و مشكات به سرپرستي مهرنوش بختياري از اصفهان و گروه قره داغ به سرپرستي رضا شهنازي از آذربايجان شرقي با اهداء لوح تقدير مورد قدرداني قرارگرفتند.
در همين بخش در گروه «ايليا» از چهارمحال و بختياري و «آوا» از كرمانشاه حائز رتبه سوم جشنواره شدند.
رتبه دوم بخش گروه نوازي به گروه «شاپور خواست» از لرستان تعلق گرفت.
در بخش تك نوازي ميان داوران لوح سپاس و جايزه نقدي را به پاس زحمات طولاني مدت به استادان عباس زند از فارس و نعمت بهاروند از لرستان اهداء كرد همچنين در بخش مقام خواني هيئت داوران با لوح تقدير و جايزه نقدي از غلام عباس فرهادي از چهارمحال و بختياري و زكريا نيك نفس از كردستان تقدير بعمل آورد.
در بخش سازهاي كوبه اي لوح سپاس و جايزه نقدي به علي حيدري نوازنده دهل تقديم شد.
در بخش سازهاي كششي و بادي از هنرمند پيشكسوت حسين قويدل نوازنده ني جفتي از بوشهر تقدير شد.
هيئت داوران با اهداء لوح سپاس به شاهرخ بزم نوازنده كرنا از كهگيلويه و بويراحمد، دربخش سازهاي كوبه اي حسن سالم نوازنده كمانچه از لرستان، كاظم موسوي نوازنده ني از چهارمحال و بختياري و محسن كيهان نژاد نوازنده سرنا از لرستان تقدير كرد.

 



حمايت مركز فني و حرفه اي البرز از مشاغل خانگي

كرج-خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان البرز از حمايت مشاغل خانگي و اقداماتي در اين خصوص خبر داد.
محمود محمدحسن در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: حمايت از مشاغل خانگي از مهم ترين برنامه هاي فني و حرفه اي است و برنامه ريزي در اين خصوص صورت خواهد گرفت.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان البرز تصريح كرد: چين از جمله كشورهايي است كه مشاغل خانگي در آن بسيار مورد توجه قرار دارد و اين امر كمك كرده است تا اين كشور از نظر ميزان اشتغال در وضعيت مطلوبي باشد.
محمدحسن گفت: فني و حرفه اي دوره هاي آموزشي مختلفي را برگزار مي كند اين امر به افزايش ميزان اشتغال در آينده كمك خواهد كرد كه هدف آن تنها ارتقاي مهارت و دانش متقاضيان است.

 



توليد مسابقه تلويزيوني رزم آوران در رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
تهيه و توليد مسابقه تلويزيوني رزم آوران 2 در مركز آموزشي سيدالشهداي نيروي دريايي سپاه زيباكنار رشت آغاز شد.
اين برنامه كه توسط گروه بسيج و مناسبت هاي انقلاب اسلامي صداوسيماي مركز گيلان در دست ساخت است قرار است براي پخش از شبكه هاي سراسري صداوسيما در هفته دفاع مقدس آماده شود.
تهيه كننده و نويسنده اين مجموعه برنامه محمد جعفري و كارگردان آن علي حلوي است كه در 10 قسمت 35دقيقه اي در دست توليد است.
مهندس سعادتي استاندار گيلان كه از جريان ساخت اين مسابقه تلويزيوني ديدن مي كرد زبان هنر را راهكاري مناسب براي تقويت ارزشهاي اسلامي در جامعه دانست و تاكيد كرد: ساخت اين برنامه تلويزيوني كه در گذشته با استقبال هم روبه رو شده كاري ارزشمند براي انتقال مفاهيم والاي دفاع مقدس به نسل جوان است.

 



جراحي موفقيت آميز شكستگي مهره كمر در بيمارستان كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در يك عمل جراحي دشوار، شكستگي مهره كمر يك جوان بيمار 25 ساله با كمك كادر درماني بيمارستان جزيره كيش با موفقيت انجام شد.
بنابراين گزارش، در اين عمل جراحي و بي سابقه، دكتر مدرس نژاد متخصص ارتوپد و فلوشيب تومور استخوان با كمك كادر درماني بيمارستان كيش، شكستگي مهره كمر جوان بيمار را با موفقيت عمل كرد.
اين جوان بيمار پس از اين عمل جراحي ظرف 48 ساعت با وضعيت جسماني مساعد از بيمارستان مرخص شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14