(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 مرداد 1390- شماره 19997

حديث دشت عشق
استقلال به تيم مرفاوي رسيد سرخپوشان به دنبال پيروزي نوبرانه در ليگ يازدهم
پيشنهاد لهستاني ها به قهرمان تكواندو ايران مهماندوست:
كرمي نبايد تجربه گرانبهايش را به راحتي انتقال دهد
تغييرات در سپاهان به سطوح مديريتي رسيد مديرعامل تيم قهرمان هم رفتني شد!
برتري تيم ملي بسكتبال مقابل مالزي
منفي اعلام شدن تست دوپينگ وزنه برداران ايران
حذف نماينده كشورمان از مسابقات جهاني بدمينتون
خواندني از ورزش ايران
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «اصغر حلاج»
عشق شوري در نهاد ما نهاد!
بسيجي شهيد «اصغر حلاج» در
26/3/1347 در آران متولد شد. خانواده مذهبي و مستضعف او را در سختي هاي زندگي آب ديده و سخت كوش كرده بود. با اين كه در دوران هجوم دشمن به سرزمين اسلامي ما، او نوجواني كم سن و سال بود ولي پختگي او آن چنان بود كه در همان سن نوجواني علاقه شديدي براي اعزام به ميدان هاي نبرد داشت.با اصرار فراوان توانست براي گذراندن آموزش نظامي داوطلبانه به عنوان يك بسيجي به مركز آموزش اصفهان اعزام شود و از آنجا به عنوان امدادگر رزمي در جبهه هاي جنگ حضور پيدا كند. عشق و تحرك بالاي او، آرامش را از او گرفته بود تا اين كه بعداز چهار نوبت اعزام به ميدان هاي جنگ، سرانجام در علميات كربلاي پنج در شلمچه درسال 1365 در آن رزم نابرابر به شهادت رسيد.

 



استقلال به تيم مرفاوي رسيد سرخپوشان به دنبال پيروزي نوبرانه در ليگ يازدهم

سرويس ورزشي-
هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال از امروز (پنج شنبه) با انجام چهار ديدار آغاز و جمعه با برگزاري پنج ديدار به پايان مي رسد.
سومين هفته از رقابت هاي ليگ برتر در حالي آغاز مي شود كه تنها چهار روز از پايان هفته دوم گذشته و هفته چهارم نيز به فاصله چهار روز پس از جمعه برگزار مي شود كه اين موضوع بر حساسيت رقابت ها مي افزايد.
تراكتورسازي- شاهين
امير قلعه نويي كه هميشه عادت داشت ليگ را با تيم هايش نااميد كننده آغاز كند، پس از شكست خانگي مقابل صبا در هفته نخست، در هفته دوم يك برد شيرين و ارزشمند در خانه ذوب آهن به دست آورد. تراكتورسازي اما همانند هفته نخست همچنان بايد بدون حضور تماشاگرانش به ميدان برود و اين نكته اي است كه شاهين را بيش از هر چيزي خوشحال خواهد كرد.
پيروزي- شهرداري تبريز
حميد استيلي همچنان مي گويد براي ديدن پيروزي واقعي تا هفته پنجم، ششم صبر كنيد. چيزي كه هست و براساس آنچه برخي پيشكسوتان پيروزي مي گويند اعتراض هاي هواداران در دو هفته نخست به حميد استيلي به خاطر نحوه انتخاب شدن او براي سرمربيگري اين تيم بود. شكي نيست كه استيلي با توجه به اين قضيه كار سختي در ليگ يازدهم در پيش دارد و اين موضوع زماني شدت بيشتري مي يابد كه خود استيلي تيم اين فصل پرسپوليس را بسيار قوي تر از فصل قبل مي داند. پس از شكست دو بر يك مقابل شاهين سرخپوشان بايد مقابل شهرداري صف آرايي كنند. ديدار در بوشهر براي سرخپوشان اصلا خوش يمن نبود، چرا كه آن ها مهرداد اولادي را هم در آن بازي مصدوم ديدند و هنوز مشخص نيست كه آسيب ديدگي اولادي تا كي طول خواهد كشيد.
از سوي ديگر شهرداري با يسيچ به استقبال پيروزي مي آيد. تبريزي ها با دو امتيازي كه از دو هفته نخست به دست آورده اند فعلا خود را بالاتر از پيروزي مي بينند. يسيچ در اين فصل بايد با تيمي جوان به مصاف رقباي قدرتمند خود برود. البته او با اطمينان از نمايش خوب شاگردانش مقابل پيروزي صحبت مي كند.
سپاهان- نفت آبادان
پس از دو هفته از آغاز ليگ، يك شوك بزرگ ديگر به قهرمان دو فصل گذشته ليگ برتر وارد شد. محمدرضا ساكت پس از 9 سال از مديرعاملي سپاهان كنار رفت تا كلكسيون تغييرات بزرگ و رفتن ستاره هاي اين تيم در فصل جديد كامل شود. پس از اين كه قلعه نويي به تراكتورسازي رفت و در پي او ستاره هاي سپاهان هم يكي يكي به تيم هاي ديگر كوچ كردند، اين بار نوبت ساكت بود كه سپاهان را تنها بگذارد. بايد ديد لوكا بوناچيچ با اين شرايط در فصل جديد چه خواهد كرد. نمايش زردپوشان تاكنون چنگي به دل نمي زده و هنوز نديده ايم كه سپاهان گوشه اي از قدرت گذشته خود را نشان دهد. غلام پيرواني و تيمش بهترين موقعيت را دارند كه با توجه به اين فعل و انفعالات در ميان سپاهاني ها نخستين سه امتياز خود را هر چند دشوار به دست بياورند.
مس كرمان- استقلال
استقلال كه در سال هاي گذشته هميشه عملكرد خوبي در كرمان داشته با انگيزه زياد پس از پيروزي مقابل داماش به مصاف شاگردان مرفاوي مي رود. فرهاد مجيدي بار ديگر روي دور گلزني افتاده و براي استقلال نيز در كنار داشتن يك رحمتي مطمئن، يك مجيدي آماده نيز كافي است. پرويز مظلومي مي داند كه گرفتن امتيازهاي هفته هاي نخست چقدر براي قهرماني در يك فصل اهميت دارد. به همين خاطر استقلال براي به دست آوردن پيروزي به كرمان مي رود. از سوي ديگر كرماني ها اميدوارند كه جورج مورات كم كم جاي ادينيو را در تيمشان بگيرد.
برنامه كامل ديدارهاي هفته سوم ليگ برتر به اين شرح است:
پنج شنبه 20/5/1390-
ساعت 22
¤ ملوان انزلي- مس سرچشمه(ورزشگاه تختي انزلي)
¤ سايپا كرج- ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ تراكتورسازي تبريز- شاهين بوشهر (ورزشگاه يادگار امام تبريز)
¤ پيروزي- شهرداري تبريز (ورزشگاه آزادي - ساعت 30/22)
جمعه 21/5/1390 ساعت 22
¤ فجر سپاسي شيراز- داماش گيلان (ورزشگاه حافظيه)
¤ سپاهان اصفهان- نفت آبادان (ورزشگاه فولادشهر)
¤ راه آهن شهرري- صباي قم (ورزشگاه اكباتان)
¤ فولاد خوزستان- نفت تهران (ورزشگاه تختي اهواز)
¤ مس كرمان- استقلال تهران (ورزشگاه شهيد باهنر كرمان- ساعت 30/22)

 



پيشنهاد لهستاني ها به قهرمان تكواندو ايران مهماندوست:
كرمي نبايد تجربه گرانبهايش را به راحتي انتقال دهد

قهرمان تكواندو ايران، آسيا و جهان كه براي سخنراني و شركت در كمپ آموزشي و فرهنگي نوجوانان به كره جنوبي رفته بود از پيشنهاد لهستان براي برپايي يك اردوي آموزشي و انجام مبارزه در اين كشور خبر داد.
يوسف كرمي اظهار كرد: در حاشيه كمپ كره جنوبي بود كه مسئولان لهستاني از من خواستند براي برپايي يك اردوي آموزشي پيش از يك دوره مسابقه مهم به اين كشور بروم كه به آن ها گفتم در اين رابطه با مسئولان فدراسيون ايران صحبت كنند و اگر آن ها موافقت كردند، من مي آيم. قهرمان تكواندو جهان در پاسخ به اين سؤال كه آيا خودش تمايل دارد در اين دوره آموزشي شركت كند، گفت: همه چيز را در اختيار فدراسيون گذاشته ام، اما اگر بروم هم تنها تدريس خواهم كرد و مبارزه نمي كنم، چرا كه برايم در اين برهه زماني خطرناك است.
وي با تأكيد بر اين كه از هم اكنون خود را در شرايط المپيك مي دانم گفت: سعي مي كنم از هم اكنون تمرينات، برنامه ها و به طور كلي تمام كارهايم را طوري طراحي كنم كه بتوانم در المپيك لندن 2012 نتيجه خوبي كسب كنم. در همين ارتباط سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: بايد به طور دقيق با او و مسئولان فدراسيون صحبت كنيم و بعد تصميم بگيريم اما اگر برنامه اش سه تا پنج روزه باشد مشكلي ندارد و مي تواند برود. قهرمانان ما به همين راحتي نبايد تجربه گرانبهاي خود را در اختيار ديگران قرار دهند. حضور طولاني مدت كرمي در اين دوره آموزشي اثر منفي روي خودش و اثر بسيار مثبتي روي حريفانش در المپيك مي گذارد.

 



تغييرات در سپاهان به سطوح مديريتي رسيد مديرعامل تيم قهرمان هم رفتني شد!

مدير عامل تيم قهرمان ليگ دهم فوتبال كشورمان مجدداً دستخوش تغييرات شد و اين بار مدير عامل اين باشگاه جاي خود را به عليرضا رحيمي داد.
محمدرضا ساكت مدير عامل باشگاه سپاهان پس از يك دهه فعاليت در اين باشگاه اصفهاني سرانجام از سمت خود كناره گيري كرد و جاي خود را به رحيمي پيشكسوت باشگاه سپاهان و رئيس سابق فدراسيون هندبال داد.
اين خبر براي نخستين بار توسط سايت باشگاه سپاهان مخابره شد و در توضيح آن آمده بود با توجه به استعفاي مورخ 5/5/1390 محمدرضا ساكت از سمت مديريت باشگاه فولاد مباركه سپاهان اين موضوع در جلسه مورخ 18/5/1390 هيئت مديره باشگاه فولاد مباركه سپاهان مورد تصويب قرار گرفت و نامبرده به عنوان نايب رئيس هيئت مديره اين باشگاه تعيين گرديد.
ساكت: تحت فشار كسي استعفا ندادم
اما ساكت در تشريح دلايل استعفاي خود گفت: فشار كاري و شرايط نامساعد جسماني ام باعث شد از مديريت سپاهان كناره گيري كنم. بحث تحت فشار بودن بنده به جهت استعفا تنها شايعه است و حقيقت ندارد و اميدوارم با دوستان بتوانيم دست در دست هم دهيم و دهه 90 را نيز همچون دهه 80 موفق پشت سر بگذاريم؛ بنده قرار نبود مديرعامل مادام العمر سپاهان باشم و كار اجرايي چند ساله مشكلاتي را براي خودم و خانواده ام ايجاد كرده بود.
موضوع سقف قراردادها مطرح نبود
هر چند ساكت مشكلات شخصي را دليل استعفاي خود دانست امان روز گذشته در محافل خبري موضوع اختلاف نظر وي با هيأت مديره سپاهان و موضوع رعايت سقف قراردادها مطرح شد كه حسيني رئيس هيأت مديره سپاهان با تكذيب اين موضوع اظهار داشت: استعفاي ساكت ارتباطي به اين موضوع ندارد، هر چند كه سقف قرارداد موضوعي است كه به نوبه خود اهميت زيادي دارد.
سپاهان ليگ يازدهم هيچ شباهتي به قهرمان ليگ نهم و دهم ندارد؛ پس از جدايي قلعه نويي و ستاره هاي سپاهان اين بار نوبت به ساكت رسيد تا از اين تيم كناره گيري كند. با تغيير و تحولات صورت گرفته در سپاهان حال اين پرسش مطرح مي شود كه آيا اين تيم مي تواند به مسير موفقيت آميز سال هاي گذشته خود ادامه دهد؟! مسلماً براي رسيدن به پاسخ اين پرسش بايد منتظر روزهاي آينده بود.

 



برتري تيم ملي بسكتبال مقابل مالزي

پنجمين ديدار تيم ملي بسكتبال ايران در رقابت هاي جام ويليام جونز با پيروزي برابر مالزي همراه بود.
ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و مالزي به عنوان نخستين ديدار روز پنجم مسابقات ويليام جونز امروز چهارشنبه در چين تايپه برگزار شد كه طي آن ملي پوشان كشورمان با نتيجه 69 بر 49 صاحب برتري شدند. بعد از پيروزي برابر امارات و ژاپن اين سومين پيروزي تيم ملي بسكتبال ايران در اين رقابت هاست. شاگردان وسلين ماتيچ نتيجه ديدار برابر تيم هاي فيليپين و كره جنوبي را واگذار كرده اند. مسابقات بسكتبال جام ويليام جونز امروز با برگزاري چهار ديدار ديگر در چين تايپه پيگيري مي شود. در اين روز از رقابت ها تيم ملي بسكتبال ايران به مصاف چين تايپه مي رود. اين بازي به عنوان آخرين ديدار روز ششم برگزار مي شود.

 



منفي اعلام شدن تست دوپينگ وزنه برداران ايران

پزشكان و متخصصان آزمايشگاه كلن آلمان نتيجه تست دوپينگ 12 وزنه بردار ايران را منفي اعلام كردند.
ماموران ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از وزنه برداران زماني نمونه گيري كرده بودند كه آنها در اردوي آماده سازي تيم جوانان حضور داشتند. اين اردو خردادماه و به منظور حضور وزنه برداران جوان در مسابقات جهاني برگزار شده بود.
در جريان اين اردو ماموران نادو از 12 وزنه بردار تست دوپينگ گرفتند كه نتيجه همه آنها از سوي آزمايشگاه كلن منفي اعلام شده است.

 



حذف نماينده كشورمان از مسابقات جهاني بدمينتون

كاوه مهرابي در دور نخست مسابقات جهاني بدمينتون با متحمل شدن شكست برابر نماينده روسيه از دور اين رقابت ها كنار رفت.
مهرابي تنها نماينده ايران در رقابت هاي جهاني بدمينتون بود كه سه شنبه شب نخستين ديدار خود را در اين رقابت ها به «استانسيلاو پاخوف» واگذار كرد و از دور مسابقات كنار رفت. مهرابي كه براي كسب سهميه بازي هاي المپيك لندن آماده مي شود در اين بازي با نتيجه 2 بر صفر (21 بر 18) و (21 بر 12) متحمل شكست شد. مسابقات جهاني 2011 بدمينتون از روز دوشنبه با حضور 350 ورزشكار از 51 كشور در لندن آغاز شد. اين رقابت ها تا 24 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ آرش ميراسماعيلي جودوكار پرافتخار كشورمان كه طي سال هاي 2001 تا 2007 موفق شده به دو مدال طلا و دو نشان برنز جهان دست يابد، حالا جزو 20 قهرمان برتر تاريخ اين رشته رزمي به شمار مي رود كه بيشترين نشان جهاني را به نام خود ضرب كرده است.
¤ تيم واترپلوي زير 20 سال ايران روز سه شنبه به اردوي مجارستان رفت تا مرحله ديگري از اردوي آمادگي خود را براي حضور در جام جهاني يونان پشت سر بگذارد.
¤ صفايي رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان كه دچار مشكل قلبي شده بود پس از انجام معاينات لازم از بيمارستان مرخص شد.
¤ نماينده وزن 91 كيلوگرم ايران با غلبه بر حريف پاكستاني به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بوكس قهرماني كنفدراسيون آسيا راه پيدا كرد و مدال برنز خود را قطعي ساخت.
¤ رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي پس از گذشت يك سال از مصدوميت «نونا پسانين» نسبت به پيگيري هاي درماني و روند بهبودي وي ابراز رضايت كرد و گفت: شرايط اين دونده به حدي رسيده كه مي تواند در ايران معالجات خود را دنبال كند.
¤ براساس حكمي از طرف محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ايران، علي توفيق به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان ايران انتخاب شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بررسي صلاحيت مديران جديد باشگاه ها
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال از بررسي وضعيت مديران جديد بعضي از باشگاه ها كه به عنوان سرپرست معرفي شده اند، در جلسه آتي هيئت رئيسه سازمان ليگ خبر داد. عزيزمحمدي گفت: متاسفانه شاهديم در انتصاب مديران جديد بعضي از باشگاه ها كه به عنوان سرپرست معرفي شده اند، هيچكدام از مراحلي را كه عنوان كردم رعايت نشده و از اين نظر مورد تاييد سازمان ليگ نيستند.
خريد تازه استقلال از مصر مي آيد
به نوشته سايت كوره ، ابراهيم سعيد ستاره سابق الاهلي و الزمالك و الاسماعيلي و كنوني تيم الاتحاد السكندري مصر روز سه شنبه نمابر رسمي از سوي باشگاه استقلال ايران براي حضور در اين تيم دريافت كرده است. ابراهيم سعيد در گفت وگو با اين سايت گفت: پيشنهاد استقلال ايران را به طور جدي بررسي خواهم كرد. از پيشنهاد آن ها خوشحال شدم. استقلال از بزرگ ترين باشگاه هاي ايران به شمار مي آيد و طرفداران زيادي دارد. اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا بازي مي كند و اين بهترين فرصت براي خودنمايي و عرض اندام است. ابراهيم سعيد 31 ساله كه در پست هافبك بازي مي كند، بعد از اعلام ترك باشگاه الاتحاد با پيشنهادهاي زيادي از باشگاه هاي داخلي و خارجي روبه رو شده است.
اتوئو با روبرتو كارلوس همبازي مي شود
ستاره كامروني تيم اينتر در آستانه حضور در ليگ روسيه و همبازي شدن با روبرتو كارلوس قرار گرفته است! مدير برنامه هاي ساموئل اتوئو با بيان اين كه كار انتقال موكلش به تيم روسي آنژي ماخاچكالا نهايي شده، عنوان كرد: با باشگاه آنژي تقريبا به توافق نهايي رسيده ايم و اميدواريم دو باشگاه اين انتقال را به پايان برسانند. در صورت نهايي شدن اين انتقال، اتوئو فصل آينده با قراردادي به ارزش 20 ميليون يورو در ليگ روسيه توپ خواهد زد.
مهاجم عراقي از آمدن به بوشهر سر باز زد
حسام ابراهيم، مهاجم گل زن عراقي كه با شاهين بوشهر قرارداد امضا كرده بود، از آمدن به اين تيم خودداري و قراردادش را فسخ كرد.حسام ابراهيم مهاجم عراقي الميناء روز سه شنبه اعلام كرد كه قرارداد خود را با شاهين بوشهر فسخ كرده است. وي دلايل اين كار را بيان نكرد.
فابرگاس 24 ساعت تا پيراهن بارسلونا فاصله دارد
كاپيتان تيم فوتبال آرسنال يك گام ديگر به بارسلونا نزديك تر شد تا هواداران متعصب كاتالاني در انتظار 24 ساعت آينده و نهايي شدن قرارداد باشند . به نظر مي رسد تصميم فابرگاس مهم ترين موضوع در سر گرفتن اين انتقال باشد. در حالي كه باشگاه آرسنال اعلام كرده بود مبلغ 29 ميليون يورو به هيچ وجه براي واگذار كردن فابرگاس كافي نيست، هافبك توپچي ها با اعلام اين كه از 5 ميليون يورو طلبش از آرسنال خواهد گذشت زمينه را براي انتقال فراهم كرده تا لندني ها هم به اين انتقال راضي شوند.
غيبت اولادي در دو بازي پيروزي
چشمه سري پزشك تيم پيروزي در خصوص آخرين وضعيت مصدوميت مهاجم اين تيم گفت: مهرداد اولادي پس از ضربه مستقيم از سوي بازيكن تيم شاهين، با آسيب ديدگي استخوان و ماهيچه (پارگي ليگامان مچ پا) مواجه شد كه پس از عكسبرداري و معاينات مربوطه در حال درمان است و احتمالا دو بازي آينده پيروزي را از دست خواهد داد، اما تلاش مي كنيم با درمان ويژه هر چه زودتر وي را آماده مسابقه كنيم.
كميته انضباطي ادعاي باشگاه استقلال را رد كرد
دبير كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت باشگاه استقلال از مدير فني پيروزي را رد كرد. حسين عبداللهي اظهار داشت: برخلاف اعلام مسئولان استقلال، اين باشگاه تا به امروز شكايتي از محمد مايلي كهن را تسليم كميته انضباطي نكرده است. نكته جالب توجه اين موضوع آنجاست كه اميري معاون ورزشي استقلال در واكنش به صحبت هاي دبير كميته انضباطي گفت: ما شكايت خود را چند روز قبل ارائه كرديم و نمي دانم كه چرا دبير كميته انضباطي ابراز بي اطلاعي مي كند.
پيروزي مهاجم خارجي جذب مي كند
تيم فوتبال پيروزي تهران كه از دو بازي خود در ليگ برتر يك امتياز بدست آورده، به دنبال جذب يك مهاجم خارجي است. بعد از مصدوميت مهرداد اولادي و همچنين عدم گلزني مهاجمان در دو ديدار اخير، سرخپوشان جذب بك مهاجم خارجي را در دستور كار خودشان قرار داده اند.قرار است در فرصتي معين مهاجم مورد نظر كادر فني به پيروزي بيايد تا سرخپوشان از اين بابت ديگر دغدغه اي نداشته باشند.
فهرست مربيان برتر دهه گذشته فوتبال جهان
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال، مربيان برتر يك دهه اخير فوتبال جهان را معرفي كرد. فدراسيون بين الملل تاريخ و آمار (IFFHS) روز گذشته فهرست مربيان برتر يك دهه اخير فوتبال را اعلام كرده كه طي آن آرسن ونگر، مربي فرانسوي آرسنال، در صدر اين رده بندي قرار دارد. فهرست مربيان برتر فوتبال دهه به اين شرح است:1- آرسن ونگر 2- سرآلكس فرگوسن 3- خوزه مورينيو 4- فابيو كاپلو 5- گاس هيدينك 6- كارلو آنچلوتي 7- لوييز فيليپه اسكولاري و مارچلو بيلسا.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14