(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20 مرداد 1390- شماره 19997

جاده هراز باز شد
كاهش 15درصدي تلفات جاده اي با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي
مدير بافت هاي تاريخي شهر تهران: خيابان فردوسي ساماندهي مي شود
 آتشفشان مرگبار
برخورد موتورسيكلت با خودرو جان 2 نفر را گرفت
نسل سراجي اعلام كرد 12 شهريور آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي
درخواست كتبي براي پاسخگويي قاليباف به شوراي شهر
بيمه عمر و حوادث سربازان افزايش مي يابد
در محور اصفهان اتفاق افتاد نجات 33 مسافر اتوبوس از ميان آتش
خط توليد خودروي معلولان متوقف شد
انفجار مخزن گاز در شاهين شهر 5 مصدوم برجاي گذاشت
اردبيلي ها دوباره لباس گرم پوشيدند
حوادث كوتاه از كشور
دامدار 120 ساله خرامه اي تاكنون دكتر نرفته است
جزئيات نخستين جلسه محاكمه متهمان باغ خميني شهر امروز اعلام مي شود
درگيري طايفه اي در آبادان قرباني داد



جاده هراز باز شد

رئيس اداره راه و ترابري استان مازندران گفت: جاده هراز با سعي و تلاش راهداران بازگشايي شده و هم اكنون عبور و مرور وسايل نقليه در آن ادامه دارد.
«علي نوري» در گفت وگو با ايرنا در آمل افزود: بارش باران كه از اواخر سه شنبه شب در بخشي از اين جاده آغاز شد، ريزش سنگ، جاري شدن سيلاب و مسدود شدن اين محور مواصلاتي را براي مدتي كوتاه به همراه داشت.
وي بيان داشت: نيروهاي تلاشگر راهداري بلافاصله به منطقه اعزام شدند و نسبت به پاكسازي اين جاده اقدام كردند تا مسافران با آرامش و آسايش، ادامه مسير داده و به مقاصد خود برسند و در حال حاضر در حال پاكسازي شانه هاي راه مي باشند.
نوري اضافه كرد: از اوايل بامداد چهارشنبه وضعيت اين محور مواصلاتي به حالت عادي بازگشت و تردد وسايل نقليه در محور مواصلاتي هراز در حال انجام است.
گفتني است؛ براساس اعلام اداره كل هواشناسي استان مازندران بارش پراكنده در برخي از نقاط استان كماكان ادامه خواهد يافت و از پنجشنبه با كاهش ناپايداري، هوا صاف تا نيمه ابري خواهد بود.

 



جانشين پليس راهور كشور خبر داد
كاهش 15درصدي تلفات جاده اي با اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي

جانشين پليس راهور كشور گفت: در مدت كوتاهي كه از اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي كشور مي گذرد، اين قانون تلفات جاده اي را به 15درصد كاهش داده است.
سرتيپ «تقي مهري» در ديدار با فرماندهي انتظامي استان زنجان، نقش پليس را در صحنه تصادفات نقش فرماندهي خواند و افزود: قانون جديد راهنمايي و رانندگي به پليس عزت و افتخار داد و اين امكان را فراهم كرد تا از فرصت طلايي پيش آمده استفاده كند.
وي، زنجان را يكي از استان هاي برتر و موفق در زمينه كاهش تصادفات درون و برون شهري در سال گذشته اعلام كرد و گفت: براساس بررسي هاي به عمل آمده پارسال زنجان در كنترل حوادث جاده اي كشور نقش خوبي ايفا كرده است.
مهري، خاطرنشان كرد: استان زنجان در يك شاهراه بزرگ غرب به مركز و جنوب شرق كشور نقش بسزايي دارد.
جانشين پليس راهور كشور، به عوامل مهم تصادفات جاده اي اشاره كرد و گفت: جاده، انسان و وسيله نقليه سه عامل مهم در وقوع تصادفات جاده اي هستند كه پليس به آنها بعنوان موضوعات اصلي مي پردازد.
مهري تاكيد كرد: تصادفات بايد به صورت مستمر مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد و براساس نتايج تجزيه و تحليل ها اقدام شود.
جانشين راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كشور اظهار اميدواري كرد كه ميزان وقوع تصادفات بيش از گذشته كاهش يافته و شاهد حتي مرگ يك نفر از هموطنانمان در اثر حوادث رانندگي نباشيم.
وي در ادامه افزود: در مدت كوتاهي كه از اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در كشور مي گذرد شاهد كاهش 15درصدي كشته ها بوده و مجروحان تصادفات نيز بصورت چشمگيري كاهش يافته است.

 



مدير بافت هاي تاريخي شهر تهران: خيابان فردوسي ساماندهي مي شود

مدير بافت هاي تاريخي شهر تهران با تاكيد بر ساماندهي و احياي بافت هاي قديمي شهر تهران از ساماندهي خيابان فردوسي خبر داد.
بهروز كاشف افزود: مكانيابي ها و تعاملات مربوط به ساماندهي خيابان فردوسي در حال انجام است و اميدواريم اين طرح به زودي اجرايي شود.
وي گفت: طراحي براي ساماندهي خيابان فردوسي به پايان رسيده و مراحل تصويب آن نيز اتمام يافته است.
كاشف با بيان اين كه هم اكنون ساماندهي خيابان فردوسي در دست برنامه ريزي است، اظهار كرد: براي ساماندهي اين خيابان نيز مانند خيابان لاله زار بايد هماهنگي هايي با ساكنان منطقه و شاغلان و كسبه محدوده انجام شود و با توجه به نظرياتي كه مطرح مي شود برنامه ريزي براي ساماندهي صورت گيرد.
وي به ايسنا گفت: در اين راستا تاكنون برخي از هماهنگي ها انجام شده است.

 



 آتشفشان مرگبار

تازه ترين تصاوير ماهواره اي ناسا نشان مي دهد كه آتشفشان مرگبار «كراكاتوا» بين جزاير جاوه و سوماترا در اندونزي مجدداً دود ساطع مي كند.
به گزارش «آناك كراكاتائو» كه همچنين با عنوان «كراكاتوا» نيز شناخته مي شود آتشفشاني در تنگه سوندا ميان جزاير جاوه و سوماترا در اندونزي است در دهه هاي گذشته به طور دوره اي فوران داشته است.
اين آتشفشان در 23 آگوست 1883 فوران آنچنان مهيبي كرد كه صداي انفجار آن تا فاصله 4 هزار و 800 كيلومتري نيز شنيده شد. در اثر اين فوران نزديك به 40 هزار نفر كشته شدند.اكنون تازه ترين تصاوير ماهواره اي 1-E0 ناسا نشان مي دهد كه از دهانه اين آتشفشان هنوز دود خاكستر قرمز رنگ ساطع مي شود.در اين فوران، خاكسترها تا ارتفاع بيش از 600 متر منتشر و موجب شد كه دهها هزار نفر از مردم بومي، محل زندگي خود را ترك كنند.

 



برخورد موتورسيكلت با خودرو جان 2 نفر را گرفت

برخورد يك موتورسيكلت با خودرو در خيابان شهيد رجايي باعث مرگ راكبان موتورسيكلت شد.
ساعت 30:23 سه شنبه شب در خيابان شهيد رجايي نرسيده به بازار دوم (خيابان اكبر مشهدي) برخورد يك موتورسيكلت با خودرو موجب مرگ راكبان موتورسيكلت شد.
راننده خودرويي كه منجر به مرگ اين شهروندان شده بود گفت: يك موتورسيكلت كه راكبان آن يك زن و مرد ميانسال بودند با سرعت از لاين روبرو حركت مي كردند كه خودرويي از كنار به اين موتورسيكلت ضربه زد و هدايت موتورسيكلت از دست راكب خارج شده و با سرعت به زير خودروي پرايد من كه از لاين مخالف در حال حركت بودم آمد و منجر به مرگ زن و مرد شد.
به گزارش مهر يكي از شاهدان حادثه در اين زمينه گفت: پس از تصادف هنوز يكي از راكبان موتورسيكلت زنده بود و مي توانست صحبت كند براي همين با اورژانس كشور و پليس 110 تماس گرفتم و ساعت تماسم كه در تلفن همراهم ثبت شده است نشان مي دهد اين تماس راس ساعت 39:23 دقيقه بوده است اما پس از مدت 20دقيقه اورژانس تهران از راه رسيد و همزمان با اورژانس پليس هم سر رسيد. ماموران اورژانس پس از معاينه سريع به پليس اعلام كردند زن و مرد فوت كرده اند و ديگر كاري از دستشان برنمي آيد.
رئيس اداره تصادفات راهور تهران نيز گفت: 6 دقيقه بعد از اعلام حادثه به مركز پليس ماموران پليس راهور در محل حادثه حاضر شدند.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد يك دستگاه موتورسيكلت هوندا به رانندگي پسر جواني هنگام تردد در مسير جنوب به شمال خيابان رجايي با يك دستگاه پرايد كه در مسير شمال به جنوب در حركت بود برخورد مي كند.
سرهنگ وهاب زاده تصريح كرد: متاسفانه دو راكب موتورسيكلت به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست دادند. براساس اعلام كارشناسان راهور علت اين حادثه بي احتياطي و تجاوز به چپ موتورسيكلت بود.
برخلاف گفته هاي شاهدان عيني دكتر رضا دهقانپور رئيس اورژانس تهران با استناد به گزارش آمبولانس اعزامي و دستگاههاي جي پي اس به مهر گفت: زمان رسيدن آمبولانس به محل حادثه 10 دقيقه بوده است.
وي افزود: يكي از شهروندان ساعت 23و39 دقيقه و 47 ثانيه 18 مرداد با اورژانس تماس گرفته و گزارش حادثه را داده است و آمبولانس ساعت 23و 49 و 15ثانيه به محل حادثه رسيده است.
وي با تاكيد بر ثبت و ضبط تمامي مكالمات با اورژانس تهران، گفت: تمامي مستندات و شواهد موجود است. ضمن اينكه آمبولانس هاي اورژانس به سيستم جي پي اس مجهزند و حركت آنها در مونيتور مركز مشاهده مي شود.
رئيس اورژانس تهران با بيان اينكه ميانگين زمان رسيدن آمبولانس به محل حادثه در تهران 11دقيقه و30 ثانيه است، افزود: در مواردي نيروهاي اورژانس كمتر از اين زمان به محل حادثه مي رسند و بعضا با توجه به ترافيك و مشكلاتي كه خيابانهاي تهران دارند، ممكن است اين زمان بيشتر هم شود. همچنين زمان رسيدن آمبولانس به بيمارستان شهداي هفتم تير را 15 دقيقه بامداد اعلام كرد و گفت: تمامي تماسهاي مردمي با اورژانس ضبط و ثبت مي شود.

 



نسل سراجي اعلام كرد 12 شهريور آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از آغاز زمان ثبت نام آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي از 12 شهريور ماه خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به مهلت ثبت نام آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (PhD) از 12 شهريور تا 12 مهرماه، گفت: داوطلبان بايد براي ثبت نام به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir مراجعه كنند.
وي با اشاره به زمان بر بودن تهيه مدارك گفت: داوطلبان از هم اكنون مدارك خود را آماده و اسكن كنند تا در زمان ثبت نام دچار مشكل نشوند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به زمان برگزاري آزمون، گفت: آزمون دكتراي تخصصي روز پنجشنبه 5 آبان ماه برگزار مي شود.

 



درخواست كتبي براي پاسخگويي قاليباف به شوراي شهر

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: درخواست رسمي خود را براي حضور شهردار تهران در جلسه شوراي شهر جهت پاسخگويي درباره ميزان فروش تراكم به هيئت رئيسه شوراي شهر ارائه كردم.
حمزه شكيب افزود: در حال حاضر شهرداري در زمينه تهاترهايي كه انجام مي دهد به جاي پول نقد تراكم مي دهد.
وي با بيان اين كه موضوع براي برخي اعضاي شوراي شهر اثبات شده است، تصريح كرد: هم اكنون ميزان تراكم فروخته شده در شهرداري مشخص نيست و به عبارتي نوع رد و بدل شدن تراكم سيار است و پرسش اعضاي شورا اين است كه ميزان تراكم در دست مردم چه ميزان است.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: شوراي شهر مي خواهد بداند ميزان تراكم هاي فروخته شده معادل فروش تراكم يك سال شهرداري است يا بيشتر، اين تذكرات بارها در شورا مطرح شد ولي پاسخي دريافت نكرديم.
به گزارش فارس وي با بيان اين كه اعضاي شورا از ميزان دقيق تراكم فروخته شده در شهر بي اطلاع هستند، گفت: بنده بعد از طرح موضوع حضور قاليباف، شهردار تهران براي پاسخگويي درباره اين موضوع نامه خود را به صورت رسمي تنظيم و به هيئت رئيسه شوراي شهر ارائه دادم.

 



بيمه عمر و حوادث سربازان افزايش مي يابد

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از افزايش بيمه عمر و حوادث سربازان وظيفه خبر داد.
سردار موسي كمالي گفت: با توجه به اينكه سربازان ممكن است به دليل وقوع حوادث، مجروح و يا فوت شوند بايد بيمه مناسبي به آن ها تعلق گيرد.
وي با اشاره به حادثه اخير سرباز وظيفه «وحيد جمشيدي» كه در حين كمك رساني به حادثه ديدگان واژگوني يك خودرو دچار مجروحيت شده بود، افزود: بيمه عمر و حوادث براي سربازان در حال حاضر تا 5 ميليون تومان است كه بنا است اين ميزان افزايش يابد.
كمالي با بيان اينكه ميزان افزايش بيمه عمر و حوادث سربازان وظيفه هنوز مشخص نيست، ادامه داد: در اين باره با سازمان هاي بيمه گزار هماهنگي انجام خواهد شد تا بيمه عمر و حوادث سربازان بيشتر شود.
به گزارش ايسنا جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در عين حال تصريح كرد: در حال حاضر تمام سربازان و عائله تحت تكفل شان از بيمه درماني نيروهاي مسلح بهره مند هستند.
همچنين سردار كمالي درباره قانون وظيفه عمومي گفت: هنوز تصميمي در رابطه با بار مالي اصلاح قانون وظيفه عمومي ناجا گرفته نشده است.

 



در محور اصفهان اتفاق افتاد نجات 33 مسافر اتوبوس از ميان آتش

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مسافران يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه براثر نقص فني در يكي از محورهاي ارتباطي استان اصفهان دچار سانحه آتش سوزي شده بود، به طور معجزه آسايي نجات يافتند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: عصر روز 17 مرداد ماه سال جاري از وقوع آتش سوزي يك دستگاه اتوبوس مسافربري در كيلومتر 7 جاده نايين- يزد اطلاع حاصل شد كه مأموران پليس به همراه نيروهاي امدادي و آتش نشاني به سرعت به محل اعزام شدند.
سرهنگ علي نيكبخت افزود: در اين حادثه به هيچ يك از مسافران آسيبي وارد نشد و تمامي 33 مسافر اتوبوس مسافربري به طور معجزه آسايي از مرگ حتمي نجات يافتند.
نيكبخت اظهار داشت: راننده اتوبوس حين حركت متوجه آتش سوزي در موتور خودرو شد و بلافاصله اتوبوس را در كنار جاده پارك و تمامي مسافران را پياده كرد كه پس از پياده شدن آخرين مسافر ناگهان اتوبوس مذكور دچار آتش سوزي شده و به طور كامل مي سوزد.
وي علت اين حادثه را نقص فني اتوبوس عنوان كرد و افزود: متأسفانه اتوبوس هاي برخي از شركت هاي مسافربري بدون معاينه فني بوده و از سلامت و ايمني لازم برخوردار نيستند و همين امر موجب اين چنين اتفاقات در جاده ها مي شود.

 



خط توليد خودروي معلولان متوقف شد

رئيس جامعه معلولان ايران از توقف توليد خودروي معلولان خبر داد و گفت: قرار بود دو هزار دستگاه خودرو براي معلولان توليد و مناسب سازي شود اما هنوز اين وعده مسئولان عملي نشده است.
علي همت محمودنژاد افزود: براساس توافق بهزيستي و سايپا، قرار شد دو هزار دستگاه خودرو براي معلولان مناسب سازي شود در حاليكه بيش از يك ميليارد تومان از سوي سازمان بهزيستي به عنوان يارانه مناسب سازي يا عادي سازي خودروهاي معلولان به اين شركت داده شده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون شركت سايپا فقط 750 خودرو تحويل داده است، تاكيد كرد: در بسياري از موارد حتي بالابر خودروها نيز نصب نشده است.
رئيس جامعه معلولان ايران گفت: متاسفانه سازمان بهزيستي نه تنها اين موضوع را پيگيري نمي كند بلكه به راحتي از كنار آن در حال عبور است و شركت سايپا نيز خط توليد خودروهاي ويژه معلولان در پارس خودرو را جمع كرده است.
وي از رئيس سازمان بهزيستي درخواست كرد مطالبه معلولان از شركت سايپا و همچنين ساز و كار ورود چهار هزار و 700 دستگاه خودروي معلولان را كه با معافيت مالياتي تا سقف 30 ميليون تومان در هيئت دولت به تصويب رسيده بود پيگيري كند.
به گزارش مهر محمودنژاد تاكيد كرد: بيش از سه سال از تصويب اين مصوبه مي گذرد اما معلولان هنوز در روياي تحويل خودروهاي خود هستند.
به گفته وي، متاسفانه برخي از مصوبات بسيار مهم دولت همانند 5/13ميليون ليتر بنزين در بروكراسي اداري در حال جان دادن است. محمودنژاد افزود: بهزيستي توان لازم براي تحقق مصوبات دولت در مورد معلولان را ندارد.

 



انفجار مخزن گاز در شاهين شهر 5 مصدوم برجاي گذاشت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
بر اثر انفجار مخزن گاز صنعتي در شاهين شهر اصفهان، 5 نفر از كارگران كارگاه دچار سوختگي شديد شدند.
حادثه مقارن ساعت 13 روز سه شنبه بر اثر انفجار مخزن گازهاي صنعتي در كارگاهي واقع در ميدان شهداي شاهين شهر، رخ داد كه 5 نفر دچار سوختگي شديد شدند.
مصدومان حادثه كه 5 مرد 22، 25، 30، 40 و 22ساله هستند بلافاصله توسط 2 واحد امداد اورژانس پيش بيمارستاني شاهين شهر به بيمارستان گلديس اين شهرستان منتقل شدند و سپس به دليل شرايط بسيار وخيم مصدومان، آنان را توسط 4 خودروي آمبولانس از فوريت هاي پزشكي و بيمارستان گلديس به بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان انتقال دادند.
در اين حادثه كه با حريق همراه بود 5 مامور آتش نشاني همراه با 2 دستگاه خودروي اطفاي سنگين و نيمه سنگين به مدت 27 دقيقه به خاموش كردن آتش پرداختند.
طبق آخرين اطلاعات بدست آمده حال 2 نفر از مصدومان به دليل سوختگي 100درصد وخيم گزارش شده است.
علت انفجار رعايت نكردن نكات ايمني گزارش شده است كه خسارات مالي به همراه داشته است.
اين كارگاه كه به صورت پيمانكاري فعاليت مي كند با توليد چند گاز مختلف گاز پرفشار توليد و به صنايع دفاعي شيراز ارسال مي كند.

 



اردبيلي ها دوباره لباس گرم پوشيدند

اردبيل- خبرنگاركيهان:
كاهش دماي هوا در اردبيل موجب روي آوردن مردم منطقه به استفاده از لباس گرم در وسط تابستان شد.
به گزارش خبرنگار ما از روز سه شنبه با نفوذ ناپايدار سطوح مياني جو كه با ريزش هواي سرد عرض هاي شمالي همراهي مي شود روند كاهش دما در شهرستان اردبيل آغاز شد.
اين كاهش روند دما موجب آن گرديده است كه ديروز دماي اين شهرستان به 12درجه سانتيگراد بالاي صفر برسد كه در مقايسه با دماي اواخر هفته گذشته حدود 20درجه كاهش نشان مي دهد.
براساس اعلام كارشناسان هواشناسي اين وضعيت جوي تا پايان هفته در سطح نقاط سردسير استان اردبيل ادامه خواهد يافت.
كاهش دما در شهرستان اردبيل و برخي از نقاط سردسير استان موجب شد كه مردم به لباس هاي گرم روي آورند و در برخي از مناطق نيز از وسايل گرمازا استفاده كنند.
در صبح روز چهارشنبه بارش باران به دنبال كاهش دماي هوا طراوت خاصي به هواي منطقه بخشيد.
لازم به يادآوري است كه در هفته گذشته دماي هوا در شهرستان اردبيل به طور كم سابقه اي به 40درجه سانتيگراد بالاي صفر رسيده بود كه اين كاهش دما خوشحالي و رضايت ساكنين اين منطقه را به همراه داشته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري شكارچيان متخلف
اصفهان-خبرنگار كيهان: سرپرست اداره محيط زيست شهرستان اردستان گفت: دو شكارچي متخلف در زيستگاه هاي جنوب غربي اردستان توسط ماموران محيط زيست دستگير شدند.
حسينعلي دهقان افزود: از اين دو نفر 8 قطعه پرنده كبك به همراه يك قبضه سلاح و 51 عدد فشنگ كشف و پرونده تكميلي جهت رسيدگي به دادگستري شهرستان ارسال شد.
توقيف محموله تجهيزات ماهواره اي
چاراويماق-فارس: فرمانده نيروي انتظامي چاراويماق گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان موفق شدند خودروي حامل تجهيزات ماهواره اي را در اتوبان پيامبر اعظم متوقف و تعداد 300 عدد رسيور كشف كنند.وي افزود: بلافاصله پس از انجام عمليات كشف، زن و مردي با مراجعه به پاسگاه اعلام كردند كه محموله مورد نظر متعلق به آنهاست و با تشكيل پرونده به مقامات قضايي معرفي شدند.
امحاي 4تن شيرفاسد
سراب- فارس: رئيس اداره دامپزشكي سراب گفت: طي سال جاري 4 تن شير فاسد به دليل داشتن فاكتورهاي غيرمجاز در مصرف از چرخه توزيع در اين شهر خارج شد. به گفته رضا دادخواه طي ماه مبارك رمضان 800 كيلوگرم شير به دليل افزودن موادغيرمجاز از چرخه توزيع خارج و دور ريخته شد.
دستگيري 42 اخلالگر
مشهد-فارس: فرمانده نيروي انتظامي مشهد گفت: در راستاي پاكسازي مناطق آلوده و جرم خيز اين شهر در دوشنبه 42 نفر از سارقان، اخلال گران نظم و امنيت و قانون شكنان دستگير شدند.
احد كريمي افزود: توقيف 57 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف ديگر اقدامات ماموران انتظامي مشهد در راستاي طرح هاي فوق طي مدت ياد شده بود.
كشف 86 راس دام مسروقه
اراك-فارس: معاون فرماندهي انتظامي شهرستان ساوه گفت: به دنبال دريافت گزارشي مبني بر اينكه دو سارق احشام پس از انجام سرقت با يك دستگاه كاميون متواري و تحت تعقيب هستند دو اكيپ از ماموران اين شهر تمام محورهاي مواصلاتي به ساوه را تحت كنترل خود قرار دادند مصطفي ويسه اي افزود: ماموران كاميون مزبور را در آزادراه ساوه- همدان پيدا كردند كه به علت نقص فني رها شده بود. ماموران در بازرسي از اين كاميون 86 راس احشام مسروقه را كشف كردند و به مالباخته تحويل دادند.
كشف 10 هزار قوطي مشروبات الكلي
تبريز-فارس: رئيس پليس امنيت عمومي آذربايجان شرقي از انهدام باند انتقال مشروبات الكلي به تهران خبر داد و گفت: از اين باند 10هزار و 634 عدد بطري و قوطي مشروبات الكلي كشف و ضبط شده است عمودرزمگير افزود: دو تن از اعضاي اصلي اين باند به نام هاي «ع-ي» و «ع-ق» دستگير و پس از تكميل پرونده شان به مراجع قضايي معرفي شدند.
دستگيري مجرم اينترنتي
بجنورد-فارس: رئيس پليس فتا فرماندهي نيروي انتظامي خراسان شمالي گفت: به دنبال اطلاعات واصله از شهرستان جاجرم مبني بر راه اندازي سايت غيراخلاقي در فضاي مجازي، پليس فتا با يكسري اقدامات فني و اطلاعاتي، طراح سايت مذكور را شناسايي و دستگير كرد. محمد يلي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضايي در بازرسي از منزل متهم تعداد يك دستگاه كامپيوتر و يك دستگاه هارد اكسترنال كشف كه وي پس از مواجه شدن با مدارك و شواهد به راه اندازي سايت مزبور و بزه انتسابي اعتراف كرد.رئيس پليس فتا خراسان شمالي خاطر نشان كرد: متهم به همراه پرونده متشكله تحويل مقامات قضايي شد.

 



دامدار 120 ساله خرامه اي تاكنون دكتر نرفته است

دامدار 120 ساله در روستاي منصورآباد شهرستان خرامه فارس تاكنون به دكتر مراجعه نكرده است.
روابط عمومي فرمانداري خرامه اعلام كرد: گل خانم جاويدي داراي سه فرزند پسر و 70 نوه، نتيجه و نبيره است و همچنان در سلامت كامل به دامپروري مشغول است.
گل خانم جاويدي اظهار داشت: از دوران احمد شاه تاكنون را به ياد مي آورم و زمان رضا خان كه چادرها را از سر زن ها بيرون آوردند يادم هست.
وي گفت: من از كار و تلاش خسته نمي شوم و راز سلامتي خود را خوردن شير، پنير، كره و ماست مي دانم و تاكنون هم به دكتر مراجعه نكرده ام.
وي افزود: توصيه اي كه براي جوانان دارم اين است كه در راه خدا و رهبري قدم بردارند و نان حلال بخورند.
روستاي منصورآباد در 30 كيلومتري شمال غربي شهر خرامه واقع شده است و اهالي ساكن در اين روستا اكثرا عشاير و به شغل دامپروري مشغول هستند.شهرستان خرامه در فاصله 70 كيلومتري شرق شيراز واقع شده است.

 



جزئيات نخستين جلسه محاكمه متهمان باغ خميني شهر امروز اعلام مي شود

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان اصفهان جزئيات نخستين جلسه محاكمه متهمان باغ خميني شهر را امروز اعلام مي كند.
براساس پيگيري هاي خبرنگاران از جزئيات و روند محاكمه متهمان باغ خميني شهر كه در شعبه 18 دادگاه عمومي دادگستري استان اصفهان به طور غيرعلني برگزار شد روابط عمومي اين دادگستري اعلام كرد امروز در نشستي با رئيس كل دادگستري استان اصفهان جزئيات اين دادگاه تشريح خواهد شد.
براساس اين گزارش، دادگاه محاكمه متهمان باغ خميني شهر از صبح سه شنبه آغاز شده و تا پايان وقت اداري چهارشنبه نيز با حضور 10 متهم اين پرونده، وكلاي متهمان، شاكيان پرونده همراه با وكيلان و تعدادي از بستگانشان ادامه داشت.
به گفته غلامرضا انصاري رئيس كل دادگستري اصفهان، با توجه به نياز به برخي از تحقيقات اضافي دادگاه تا روز چهارشنبه ادامه يافت.
وي با بيان اينكه دادگاه منافي عفت طبق قانون به صورت غير علني برگزار مي شود، گفت: بعد از اتمام محاكمه متهمان، جزئيات قابل انتشار دادگاه را در نشستي خبري كه امروز برپا مي شود به اطلاع عموم مردم مي رسانيم.
به گزارش خبرنگار ما، متهمان اين پرونده به اتهام تجاوز دسته جمعي به گروهي از زنان و دختران در يك باغ در اطراف خميني شهر محاكمه مي شوند كه هنوز 4 نفر از آنان فراري هستند.

 



درگيري طايفه اي در آبادان قرباني داد

اهواز- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب آبادان از وقوع يك فقره قتل در يك درگيري بر سر زمين زراعي خبر داد.
اصغر مهرنيا گفت: در يك درگيري طايفه اي كه در يكي از روستاهاي شهرستان آبادان به وقوع پيوست، دو طرف اقدام به شليك گلوله با استفاده از سلاح شكاري به سوي يكديگر كردند كه بر اثر آن يك نفر به قتل رسيد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري آبادان، وي افزود: با دستور بازپرس اين دادسرا، 20 نفر دستگير و با صدور قرار لازم، روانه زندان شدند. در ادامه تحقيقات، قاتل شناسايي شد و به زندان انتقال يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14