(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مرداد 1390- شماره 19998

حديث دشت عشق
سليمي ستاره ركودگيري ملي پوشان وزنه برداري بود
شكسته شدن ركورد رضا زاده و معرفي 12 وزنه بردار براي مسابقات جهاني
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي ايتاليا مقابل اسپانيا در ديداري دوستانه برتري آلمان برابر برزيل پس از 18 سال
براي حضور در مسابقات جهاني تيم واليبال نوجوانان ايران عازم آرژانتين شد
پيروزي باارزش تراكتورسازي در هفته سوم ليگ برتر فوتبال
دومين شكست پيروزي در ميان اعتراض شديد هواداران
بوكس قهرماني آسيا دو نشان نقره و برنز پايان كار تيم ايران
دو فرنگي كار درخواست آزمايش نمونه B ندادند راي نهايي دوپينگي ها تا 10 روز آينده اعلام مي شود



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رسول قدرخواه»
اين انتخاب سرخ برازنده شماست
شهيد «رسول قدرخواه»، سال 1344 در خانواده اي مذهبي تولد يافت و تحصيلات ابتدايي و راهنمايي خود را با موفقيت در خوراسگان به پايان رساند و جهت ادامه تحصيل راهي دبيرستان طالقاني اصفهان شد.
وي هنگامي كه از مدرسه باز مي گشت به محل كار پدر مي شتافت تا بتواند باري از دوش وي بردارد. هنگامي كه رسول وارد مبارزه با رژيم طاغوت شد 14 سال بيش نداشت و اين نشانه رشد فكري و سياسي وي بود. او همراه با دوستان خود اقدام به تاسيس كتابخانه مسجد محل نمود و در جلسات مذهبي كه بر عليه رژيم منحط پهلوي ترتيب مي يافت فعالانه شركت مي جست. در مدرسه راهنمايي نيز با وجود اختناق به مبارزه مي پرداخت و در همين رابطه هنگامي كه وي اقدام به پخش اعلاميه كرده بود چند روزي از مدرسه اخراج گرديد. رسول در مكتب الرضا و مكتب المقداد كه عمدتا از نوجوانان انقلابي و مسلمان تشكيل يافته بود شركت فعال داشت.
با شروع انقلاب به رهبري امام خميني، رسول سر از پا نمي شناخت و با شركت در تظاهرات و راهپيمايي ها به فرامين امام جامه عمل مي پوشاند. پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي رسول به عضويت بسيج درآمد و جزو ياران باوفاي شهيد احمد رباني بنيانگذار بسيج خوراسگان به حساب مي آمد. وي مدت شش ماه به كردستان رفت و پس از بازگشت به ادامه تحصيل و سازماندهي انجمن اسلامي پرداخت. تلاش خستگي ناپذير و اخلاق حسنه و برخورد منطقي و آرام او و احترام ناشي از اخلاق اسلامي از وي يك چهره دوست داشتني و به يادماندني ساخته بود، روح سركش او، او را به جبهه كشاند و مدت شش ماه در تيپ امام حسين(ع) قسمت رزمي مشغول به كار شد و در عمليات رمضان همراه با عموزاده خود (مفقودالاثر حميدرضا قدرخواه) شركت كرد و پس از آن در عمليات محرم شركت جست و پس از آن مجددا به درس خواندن پرداخت.
رسول در عمليات والفجر مقدماتي و پس از آن در عمليات والفجر4 نيز شركت كرد و در حالي كه حالتي عارفانه يافته بود در اين عمليات به لقاء پروردگارش دست يافت.

 



سليمي ستاره ركودگيري ملي پوشان وزنه برداري بود
شكسته شدن ركورد رضا زاده و معرفي 12 وزنه بردار براي مسابقات جهاني

ركوردگيري تيم ملي وزنه برداري با خط خوردن مرتضي رضائيان، ميلاد رستگار و بهادر مولايي، در كنار جابجايي ركوردهاي جهاني حسين رضازاده توسط بهداد سليمي به پايان رسيد.
در روزي كه محل تمرين تيم ملي وزنه برداري ميهمانان ويژه اي چون ذوالفقارنسب، حسين رضازاده، مرتضي زرين گل، داراب رياحي و برخي از مسئولان ورزشي استان زنجان را به خود مي ديد، ملي پوشان وزنه برداري سنگ تمام گذاشتند و اكثر آنها با مهار وزنه هايي كه تا قبل از آن موفق به مهارش نشده بودند تحسين حاضرين در سالن را برانگيختند.
در اين ميان ستاره بي چون و چراي ركوردگيري تيم ملي، بهداد سليمي- قويترين مرد جهان بود كه در حضور حسين رضازاده ركوردهاي يك ضرب و مجموع اين قهرمان سابق وزنه برداري را جابجا كرد. سليمي در حركت يك ضرب وزنه 215 كيلوگرم را بالاي سر برد تا براي چندين بار حد نصابي بالاتر از ركورد يك ضرب فوق سنگين دنيا را به نام خود ثبت كرده باشد. با اين حال اوج هنرنمايي سليمي در حركت دو ضرب بود، جايي كه او براي نخستين بار پشت وزنه 260 كيلوگرم قرار گرفت و با موفقيت آن را بالاي سر برد. با مهار اين وزنه سالن غرق در هياهو و تشويق شد و حسين رضازاده همچون كوروش باقري و ملي پوشان حاضر در اردو با در آغوش كشيدن سليمي اين موفقيت را به او تبريك گفتند.
سليمي در حالي حد نصاب مجموع 475 كيلوگرم را در ركوردگيري تيم ملي به نام خود ثبت كرد كه در اردوي زنجان با مشكلاتي از جمله عفونت لثه، خونريزي بيني و مصدوميت آرنج دست چپ دست به گريبان بود و به گفته كوروش باقري آنطور كه بايد نتوانست برنامه هاي مورد نظر كادر فني را اجرا كند. بنابر قوانين اين ركوردها در ليست ركوردهاي رسمي ثبت نمي شود.
رضائيان؛ ناكام بزرگ ركوردگيري
شايد كوروش باقري هم فكر نمي كرد در پايان رقابت 3 وزنه بردار دسته 69 كيلوگرم مجبور باشد روي نام مرتضي رضائيان دارنده مدال نقره بازيهاي آسيايي گوانگ جو خط قرمز بكشد، اما آسيب ديدگي اين وزنه بردار در حركت يك ضرب راهي جز اين پيش روي سرمربي تيم ملي نگذاشت.
در اين وزن سجاد بهروزي با مجموع 322 در جاي اول ايستاد و جابر بهروزي هم با مجموع 310 كيلوگرم دوم شد. به اين ترتيب مرتضي رضائيان پس از ميلاد رستگار و بهادر مولايي سومين وزنه برداري بود كه با نظر كوروش باقري از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شد تا فهرست 12 نفره اين تيم براي معرفي به فدراسيون جهاني وزنه برداري مشخص شود.
به اين ترتيب مجيد عسگري در 56 كيلوگرم، سجاد بهروزي و جابر بهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي و احد سنجابي در 85 كيلوگرم، اصغر ابراهيمي و سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم، محمدرضا براري و نواب نصيرشلال در 105 كيلوگرم و رضا عاشوري زاده، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در 105+ كيلوگرم 12 وزنه برداري هستند كه فدراسيون نام آنها را براي حضور در مسابقات جهاني پاريس معرفي خواهد كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري تمرينات پيروزي پشت درهاي بسته
براساس تصميم كادر فني تيم فوتبال پيروزي تمرينات آماده سازي اين تيم از امروز تا پيش از بازي با مس سرچشمه كرمان پشت درهاي بسته برگزار خواهد شد. كادر فني تيم فوتبال پيروزي اعلام كرد، تمرينات سرخپوشان تا بازي برابر مس سرچشمه، بدون حضور هوادار، خبرنگار، عكاس و فيلمبردار برگزار مي شود.اين تصميم به دنبال شكست سرخ پوشان مقابل شهرداري تبريز اتخاذ شده و ظاهرا بي ارتباط با اتفاقات و حواشي اين مسابقه نيست.
بابك معصومي در خاك آرام گرفت
صبح ديروز پيكر مرحوم «بابك معصومي» پس از سه سال مبارزه با سرطان در جوار آستانه امامزاده طاهر آرام گرفت.
پس از درگذشت ناصر حجازي و روح الله داداشي جامعه ورزش ايران باز هم در سوگ يكي ديگر از اعضايش نشست.
پيكر «بابك معصومي» كاپيتان اسبق تيم ملي فوتسال كه چند سالي با بيماري سرطان دست و پنجه نرم مي كرد، ديروز در ميان نزديك به پنج هزار نفر از علاقمندانش تشييع شد و در امامزاده طاهر استان البرز آرام گرفت.
مايلي كهن:با اين وضعيت از پيروزي مي روم
محمد مايلي كهن گفت: اگر وضعيت در پيروزي به همين منوال پيش برود، ديگر از فردا مدير فني نخواهم بود.
مدير فني تيم فوتبال پيروزي گفت: مدير فني يك وظايف تعريف شده اي در تيم دارد. من فقط به كادر فني مشورت مي دهم، اما اگر وضع به همين روال پيش رود ديگر كنار تيم نخواهم بود. ما نبايد علايق خودمان را به علايق مردم ترجيح دهيم و وقتي كه 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه هستند و ميليون ها نفر از تلويزيون بازي را مي بينند، بايد براي خوشحالي مردم كار كنيم.
مايلي كهن ادامه داد: من نمي گويم كه استيلي به حرف هاي من گوش دهد. استيلي يكي از نجيب ترين افراد فوتبال ما است و كاشاني هم همان طور كه قبلا گفتم يكي از بهترين مديران پيروزي پس از انقلاب است، اما هر دو اين افراد حجب و حياي خاصي دارند، مربي بدنساز ما اصلا در اردوي تركيه حضور نداشته و در حال حاضر هم يك خط در ميان سر تمرين ها حاضر مي شود، ما داريم مماشات مي كنيم، در حالي كه مماشات اصلا معني ندارد. وقتي كه منافع جمع در ميان است، بايد منافع شخصي را كنار بگذاريم.
پورغلامي: يك نفر به دادمان برسد
سرمربي تيم فوتبال ملوان بندرانزلي گفت: تيم ما مشكل مالي دارد و مسئولان توجهي به ما نمي كنند. نمي خواهم حيثيت فوتبالي ام زير سوال برود. فرهاد پورغلامي پس از برتري 4 بر صفر تيمش برابر مس سرچشمه در كنفرانس خبري حاضر شد و اظهار داشت: يك نفر به داد تيم ما برسد. هنوز پيش پرداخت سال گذشته خود را دريافت نكرده ايم و امسال هم كه هيچ پولي به ما داده نشده است. ديگر خسته شدم از بس پول قرض كردم و به بازيكنان دادم.
سرمربي تيم فوتبال ملوان بندرانزلي افزود: كسي به فكر ملوان نيست و به مشكلات بي توجه هستند. بازيكنان به احترام من تاكنون حرفي نزده اند و از طريق صالح نيا باخبر شدم كه به چند جا هم بدهكار هستيم. پورغلامي گفت: قبل از هر بازي با بازيكنان حرف مي زنم و به آنها دلداري مي دهم و آنها هم به احترام من گلايه اي نمي كنند.
فابرگاس با قراردادي 5 ساله به بارسلونا پيوست
روزنامه هاي انگليسي و اسپانيايي روز گذشته با انتشار خبرهايي جداگانه اعلام كردند كه سسك فابرگاس با عقد قراردادي 5 ساله از آرسنال جدا شد و به تيم بارسلونا پيوست. در سال هاي اخير آرسنال و بارسلونا بر سر اين انتقال اختلاف نظرهاي زيادي داشتند و در مورد ميزان مبلغ جابه جايي فابرگاس به نتيجه نرسيده بودند، اما بنا بر آخرين اخبار منتشره اين بازيكن مانند دوران كودكي اش به خانه اش برگشت تا براي بارسا بازي كند. توافق نهايي روز گذشته انجام شده و بارسلونا براي اين خريد بايد 39 ميليون يورو بپردازد و اين احتمال وجود دارد 5 ميليون يورو از دستمزد فابرگاس كاسته شود.
خانواده زرافشان: مشكل مالي نداريم
به دنبال درج اخباري مبني بر بيماري و مشكل مالي حاج اسماعيل زرافشان عكاس قديمي كيهان ورزشي براي بستري شدن در بيمارستان تماسي با همسر ايشان داشتيم. خانم زرافشان به محض برقراري تماس و در حالي كه عصبانيت در گفته هايش به وضوح مشهود بود گفت: نمي دانم اين خبر كذب از كجا سرچشمه مي گيرد. ما براي بستري كردن حاجي در شرايطي كه از بيمه تكميلي هم برخوردار است هيچ مشكلي نداشتيم. متاسفانه با درج اين خبر در يك خبرگزاري و دامن زدن آن از سوي بعضي ها كه شايد حسن نيت هم داشته باشند اسباب نگراني فرزندان و برخي از اعضاي خانواده او در داخل و خارج از ايران شده اند.ما ضمن تكذيب اين اخبار كه آبروي حاجي را كه عمري با آبرو و سربلندي زندگي كرده هدف قرار داده، پيگيري حقوقي اين ماجرا را حق خود مي دانيم.
سرويس ورزشي كيهان: براي عكاس قديمي مؤسسه كيهان كه در بستر بيماري به سر مي برد آرزوي سلامتي و تندرستي داريم.

 



پيروزي ايتاليا مقابل اسپانيا در ديداري دوستانه برتري آلمان برابر برزيل پس از 18 سال

تيم هاي ملي فوتبال آلمان و ايتاليا در ديدارهاي دوستانه به ترتيب موفق به شكست تيم هاي برزيل و اسپانيا شدند.
در حساس ترين ديدار دوستانه چهارشنبه شب تيم ملي فوتبال آلمان در ورزشگاه مرسدس بنز شهر اشتوتگارت به مصاف تيم ملي برزيل رفت و موفق شد ميهمان خود را با نتيجه 3 بر 2 از پيش رو بردارد.
براي تيم ملي فوتبال آلمان در اين ديدار دوستانه باستين شون اشتايگر (61)، ماريو گوتسه (67) و آندري شورله (80) موفق به گلزني شدند و گل هاي تيم ملي برزيل توسط روبينيو (71) و نيمار داسيلوا (2+90) به ثمر رسيد.
تيم ملي فوتبال آلمان در حالي موفق به شكست برزيل شد كه آخرين بار در تاريخ 17 نوامبر 1993 در كلن با نتيجه 2 بر يك اين تيم را شكست داده بود. اين دو تيم تا به امروز 21 بار با هم بازي كرده اند كه سهم برزيل 12 پيروزي، چهار شكست و پنج تساوي بوده است.
ميروسلاو كلوزه مهاجم باتجربه تيم ملي فوتبال آلمان با حضور در ديدار مقابل برزيل براي يكصد و دهمين بار پيراهن اين تيم را بر تن كرد. او در دقيقه 46 ديدار دوستانه مقابل برزيل به جاي ماريو گومز وارد زمين شد.
ايتاليا از ديگر تيم هاي پيروز ديدارهاي دوستانه چهارشنبه شب گذشته بود كه موفق شد مقابل اسپانيا قهرماني جام جهاني 2010 به برتري برسد. لاجوردي پوشان كه در ورزشگاه «سن نيكولا» به مصاف اسپانيا رفته بودند، موفق شدند ميهمان خود را با نتيجه 2 بر يك شكست دهند. براي ايتاليا در اين بازي خانگي ريكاردو مونتوليوو (11) و آلبرتو آكويلاني (84) گلزني كردند و تك گل تيم اسپانيا نيز در دقيقه 37 توسط ژابي آلونسو از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.

 



براي حضور در مسابقات جهاني تيم واليبال نوجوانان ايران عازم آرژانتين شد

 



پيروزي باارزش تراكتورسازي در هفته سوم ليگ برتر فوتبال
دومين شكست پيروزي در ميان اعتراض شديد هواداران

تيم فوتبال پيروزي هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را در حالي با شكست مقابل شهرداري تبريز پشت سر گذاشت كه بيش از 60 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي تهران از پايان نيمه اول شعارهاي تند خود عليه حميد استيلي و حبيب كاشاني را آغاز كردند.
در اين مسابقه كه در حضور حدود 65 هزار نفر تماشاگر برگزار مي شد، ميثم بائو در دقيقه 47 (نيمه دوم) و رويا غفوري در دقيقه 59 براي شهرداري و نيز علي كريمي در دقيقه 90 براي پيروزي گلزني كردند.
تيم پيروزي در نيمه نخست مسابقه كنترل بازي را در دست داشت و حملاتي را روي دروازه حريف ترتيب داد كه راه به جايي نبرد، اما در دقيقه 43 ميثم بائو از شهرداري با استفاده از فرصتي كه در ضدحمله بدست آورد، جدي ترين خطر را روي دروازه سرخ پوشان ايجاد كرد.
اما پيروزي شروع خوبي در نيمه دوم نداشت و تنها پس از دو دقيقه گل اول بازي را دريافت كرد. بازيكنان اين تيم كه به شدت تحت تاثير شعارهاي تند هوادارانشان قرار گرفته بودند با استرس كار را دنبال كردند تا اينكه 12 دقيقه بعد گل دوم را خوردند تا اميدهايشان براي جبران ناكامي هفته گذشته كمرنگ تر شود. در مقابل تيم شهرداري كه از ابتداي مسابقه با رويكردي تدافعي به ميدان آمده و دل به استفاده از ضدحملات بسته بود، در ادامه تمام تلاش خود را روي حفظ گل هايش بكار بست و تاپايان مسابقه تنها در آخرين دقيقه قانوني بازي نتوانست دروازه اش را بسته نگه دارد.
در نهايت بازي با نتيجه دو بر يك تمام شد تا قرمزپوشان پايتخت كه در هفته دوم ليگ هم با نتيجه سه بر يك مغلوب شاهين بوشهر شده بودند با قبول اين شكست همچنان يك امتيازي باقي بمانند.
در ساير ديدارها تيم ملوان در اولين ديداري كه مقابل هوادارانش به ميدان رفته بود موفق شد در مصاف با مس سرچشمه جشنواره گل به راه بياندازد و با چهار گل حريف خود را از پيش روي بردارد با اين نتيجه زنگ خطر براي مس سرچشمه با قبول؛ سومين شكست پياپي به صدا درآمد.
در كرج تيم ذوب آهن مقابل سايپا به برتري يك بر صفر دست يافت تا تقابل مجيد صالح سرمربي سايپا كه فصل گذشته به عنوان مربي در كنار منصور ابراهيم زاده فعاليت مي كرد به سود استاد تمام شود.
تيم تراكتورسازي هم كه دومين بازي خانگي را در غياب تماشاگرانش در تبريز تجربه مي كرد توانست با يك گل تيم شاهين بوشهر را شكست دهد و جمع امتيازات خود را در بالاي جدول به عدد شش برساند. نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤ ملوان بندرانزلي 4 - مس سرچشمه كرمان صفر
گل ها: محمد نزهتي (1)، علي جراح كار (49)، مهدي دغاغله (53) و زوران زلاتكوسكي (3+90)
اخراج: حسن هوري (33) از مس سرچشمه
¤ سايپاي البرز صفر - ذوب آهن اصفهان 1
گل: محمد قاضي (85)
¤ تراكتورسازي 1 - شاهين بوشهر صفر
گل: محمدحسين ابراهيمي (28 -پنالتي)
اخراج: وحيد طالب لو (75) از شاهين

 



بوكس قهرماني آسيا دو نشان نقره و برنز پايان كار تيم ايران

تيم ملي بوكس بزرگسالان ايران با كسب يك مدال نقره و يك برنز به كار خود در مسابقه هاي قهرماني آسيا پايان داد.
در آخرين روز از مسابقه هاي بوكس قهرماني بزرگسالان آسيا در سئول كره جنوبي و در وزن 91 + كيلوگرم عبدالمجيد سپهوند با نتيجه 18 بر 13 مغلوب نماينده قزاقستان شد و به مدال نقره قناعت كرد.
محمد نوري در وزن 81 كيلوگرم مدال برنز ايران را در اين دوره از رقابت ها به خود اختصاص داد. تيم ملي ايران با چهار بوكسور در اين دوره از رقابت ها شركت كرده بود كه امين بخشي زاده و محمد مهدي پور از دور رقابت ها حذف شدند. تيم بوكس ايران در دوره گذشته اين رقابت ها يك مدال نقره و دو مدال برنز كسب كرده بود.

 



دو فرنگي كار درخواست آزمايش نمونه B ندادند راي نهايي دوپينگي ها تا 10 روز آينده اعلام مي شود

دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در مورد وضعيت پرونده دو تن از كشتي گيران فرنگي كار ايران كه نمونه دوپينگ A آن ها مثبت اعلام شده بود، گفت: طي 10 روز آينده راي نهايي صادر مي شود.
لطفعلي پوركاظمي اظهار كرد: جلسه اوليه براي اين كشتي گيران در ايران برگزار شد و ما مدرك و مستندات لازم را براي آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ «وادا» فرستاديم. اگر تمام كار ما طبق روال پيش برود راي نهايي «وادا» طي 10 روز آينده به فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) ارسال مي شود.
فيلا هم اين راي را بلافاصله به فدراسيون كشتي ايران ارسال خواهد كرد. مشخص نيست مدارك و مستندات ارائه شده از سوي اين ورزشكاران براي مصرف مواد قانوني بوده يا نه و يا اين كه آن ها را تبرئه مي كنند يا خير. دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ ادامه داد: اين دو فرنگي كار درخواست آزمايش روي نمونه B را نكرده اند و تنها از طريق ارائه مدارك پزشكي كارشان را دنبال مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14