(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مرداد 1390- شماره 19998

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چالش اول حاملان انقلاب (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آيت الله مهدوي كني: 8+7 اصولگراست نه گروه گرا
سقوط (گفت و شنود)
عضو كميسيون امنيت ملي: عمليات سپاه تا بيرون راندن كامل پژاك از خاك كشور ادامه مي يابد
آسيب شناسي انتخابات مجلس از سوي حداد عادل
اصحاب فتنه و جريان انحرافي مهم ترين رقيب اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم
4وزير دولت اين هفته به مجلس مي روند
به ميزباني مجلس نشست دولت و مجلس در ماه رمضان برگزار مي شود
شهر آشوبي اوليورتويست ها 5 ماه پس از كمدي خياباني پرنس ويليامز (خبر ويژه)
روشنفكري كپك زده و بنگي در سوئد (خبر ويژه)
تعطيلات و طولاني شدن روز مسئله امنيت ملي در انگليس! (خبر ويژه)
افتضاحات تازه منافقين براي پاك كردن ننگ مزدوري و تروريسم (خبر ويژه)
سنگ پا كه نيست... شاه عربستان است (خبر ويژه)



چالش اول حاملان انقلاب (يادداشت روز)

حسينيه امام خميني(ره) هفته گذشته به فاصله 3 روز ميزبان 2 ديدار مهم بود. مسئولان ارشد نظام روز يكشنبه ميهمان افطار مقتداي انقلاب بودند و جمع بندي فرصت ها و تهديدهاي پيش روي كشور را در كنار برخي بشارت ها و تذكرها شنيدند. چهارشنبه گذشته نيز اين دانشجويان بودند كه به بركت افطار ماه مبارك رمضان، توفيق يافتند تا با مولاي خود مشتاقانه بگويند و بشنوند، اگرچه نه يك دل سير! كه گفت «كفاف كي دهد اين باده ها به مستي ما». در همين محفل بود كه جوانان شنيدند انقلاب قطعاً و برخلاف بقيه انقلاب ها بدون انحراف پيش مي رود و اينكه بايد به ميدان زورآزمايي عظيمي كه پيش رو قرار دارد، نگاه جبهه اي و هوشمندانه داشت.
ولي امر مسلمين از مسئولان مي خواست با انرژي و چابكي - و بدون موانع دست و پاگير- آستين همت بالا بزنند و از جوانان پرنشاط دعوت مي كرد در عين جواني و شادابي و هيجان، از ژرف انديشي و وسعت نظر و هوشمندي باز نمانند. اما چگونه مي شود به چالاكي و جسارت و همت و اراده، جوان بود و به درايت و ژرف نگري و بصيرت و بينش، چونان پيران دنيا ديده و سرد و گرم چشيده؟ چگونه مي شود از پس غبارها و پيچيدگي ها و تيره و تاري ها، مانند يك دوربين ديد در شب، صحنه را دقيق و عميق ديد و مشروط به كدام شرط است كه مي توان به سرعت يك كماندو و پارتيزان از جا جست، از تهديد شانه خالي كرد و از همان تهديد فرصتي براي غافلگيري دشمن ساخت؟ اين پرسش، امروز به مراتب از 8 ماه پيش كه طوفان انقلاب ها در خاورميانه، هنوز رژيم هاي خودكامه و دست نشانده غرب را دچار تلاطم نكرده بود يا حتي يكي دو ماه پيش كه نه در واشنگتن و نيويورك و نه در تل آويو و لندن و بيرمنگام طوفان هاي غريب اجتماعي، سياسي يا اقتصادي برنخاسته بود، خطيرتر به نظر مي رسد.
چه كسي باور مي كرد غول اقتصاد و سياست آمريكا اين بار از سمت مغز (دولت) به زمين بخورد؟ در باور چند تن از ناظران مي گنجيد پس از آن كه رهبر ارشد جمهوري اسلامي اعلام كرد بيداري ملت ها تا قلب اروپا خواهد رفت، جنبش هاي اجتماعي معترض از يونان به اسپانيا و ايتاليا و ايرلند و سپس به جزيره انگليس اردوكشي كند يا از تظاهرات 300هزار نفري مهاجران وامانده عليه رژيم اشغالگر در خيابان هاي تل آويو سردرآورد؟ تا همين يك ماه پيش در مخيله چند نفر مي گنجيد كه 16هزارنيروي پليس با وجود دستگيري 1500 نفر، در كار سركوب معترضان لندن عاجز بمانند و آقاي نخست وزير تهديد به آوردن ارتش در خيابان و اعلام حكومت نظامي كند؟ بيخود نبود كه ديلي تلگراف نوشت «آبروي ديرينه انگليس با اين اعتراض ها و آشوب ها از بين رفت» و بي دليل نبود كه پليس و دولت علناً وارد فاز دستگيري كاربران شبكه هاي اجتماعي نظير مسنجر بلك بري و تويتر به عنوان متهمان تحريك و سازماندهي اعتراضات شدند و دست به استفاده از گلوله پلاستيكي و جنگي بردند. اينكه ديويد كامرون پس از جلسه اضطراري كميته امنيت ملي مجلس عوام مي گويد مرخصي همه پليس ها لغو شده تا آشوب ها را كنترل كنند، براي فهم عمق ماجرا كافي است و چه تفاوتي مي كند كه شبكه بي بي سي به فوران يك جنبش اجتماعي عصيانگر اعتراف كند يا دنبال آسمان و ريسمان باشد كه «يكي از دلايل بالا بودن شركت كنندگان در آشوب ها و ناآرامي ها، تعطيلات تابستاني و طولاني بودن روز است»!! همچنين اتفاق كوچكي نيست عصيان چند صد هزار صهيونيست مهاجر اشغالگر عليه رژيم تل آويو با وجود فضاي ذاتاً امنيتي و پليسي اسرائيل. آيا بمب ساعتي از درون و عمق رژيم اشغالگر صهيونيست فعال نشده است؟ آيا اعانه هاي چند ده ميلياردي آمريكا و اروپا به رژيم صهيونيستي نيز نتوانسته بر بحران مليت، هويت، موجوديت، مشروعيت و كارآمدي در اين رژيم غلبه كند و پنجمين يا چهارمين ارتش بزرگ دنيا- بنا بر ادعاي خودشان- را سربازان و مهاجران اشغالگر عضو همان رژيم از هم خواهند دريد؟ هيچ كس در جهان امروز نمي تواند به سادگي از كنار چنين سؤال هايي عبور كند. چه كسي مي تواند انكار كند كه گوشه تا گوشه دنيا به جنبش درآمده و توده هاي ناچيز شمرده شده و ناديده گرفته شده به ويژه در غرب موضوعيت پيدا كرده اند.
در يك ميدان زورآزمايي بزرگ با ابعاد و مختصات جهاني، مسئوليت مهدي باوران منتظر كدام است؟ سنگيني و زمينگيري و بي عملي و ضعف اراده و قبيله بازي و گروكشي و حاشيه پردازي و رفتارهاي سياسي- فرهنگي زرد؟! يا تدارك براي فرو نشاندن آتش دل ستم ديدگان و مستضعفان؟ مي توان خون به جگر خوبان و ولي نعمتان و اصحاب جبهه حق و مردمان پا به ركاب اين جبهه كرد و مي توان بر همين دل هاي آزرده مرهم گذاشت و سوز سينه شان را فرو نشاند. مي توان قلب مولا و مقتداي خود را در كنار قلب مردمان ستمديده و زجركشيده خشنود ساخت يا آزرد. مي شود شجاعت و تهور يك مرد جنگي بيدار را به نمايش گذاشت يا وسط ميدان بزرگ رزم، در خوابي عميق فرو رفت. يا بدتر به طمع جمع آوري غنيمت، گرفتن سهم و احياناً تسويه عقده هاي ناگشوده، با دوستان گلاويز شد. و باز مي شود ميدان را خالي گذاشت و از مواجهه گريخت. خطبه تكان دهنده اي است از اميرمؤمنان(ع) در بحبوحه جنگ پرفراز و نشيب صفين آنجا كه مولاي متقيان از فرو نشستن سوز سينه خود خبر داد و فرمود «و قد رأيت جولتكم و انحيازكم عن صفوفكم... و لقد شفي و حاوح صدري ان رأيتكم بأخره تحوزونهم كما حازوكم ... و من جولان و سپس رانده شدن و فرار شما از صف هاي رزم را ديدم كه بي سر و پاها و فرومايگان خشن و باديه نشين شام شما را به عقب نشيني وادار كردند، در حالي كه شما بزرگان عرب و جاندانه هاي شرف و پيشروان و برجستگان آن هستيد. و سوزسينه من فرو نشست كه ديدم همان گونه كه آنها شما را عقب راندند، صفوف آنان را درهم شكستيد و آنان را از لشكرگاهشان با رگبار تير و نيزه عقب رانديد، آن چنان كه شتران تشنه از آبشخور خود رانده شوند و روي هم سوار شوند» (خطبه 107 نهج البلاغه). يوم الله نهم دي ماه 1389 در تهران، نمونه چنان قدرت نمايي هايي در برابر جبهه استكبار بود همچنان كه جنگ شامخ 33 روزه حزب الله لبنان و شكار ناوچه ها و مركاواها و سربازان رژيم صهيونيستي در آن نبرد ظاهراً نابرابر. امروز و هنوز در حالي كه ما به درستي سراغ افكار عمومي در انگليس و اروپا يا سرزمين هاي اشغالي نرفته ايم، اين همه غوغا برپا شده، تا فردا كه در اين حوزه نبرد نرم متمركز شويم، چه رويدادهاي شگرفي رقم بخورد.
حكايت گروكشي برخي رجال و طيف هاي سياسي در ميانه چنين ميدان بزرگي، حكايت همان عمله اي است كه وسط مرافعه دو مهندس، دنبال دسته بيل و لنگه كفش خود مي گشت! اينكه كساني در جهاني چنين مشتاق الگوي انقلاب و بازيابي كرامت، گير اين باشند كه مثلا در انتخابات آيا بايد متحد بود يا نه و اگر ائتلاف كرديم سهم هر رجل و طيف سياسي چه قدر است، هر چند كه در جاي خود قابل بحث باشد، نشانه آن است كه هنوز سطح و عمق چالش به درستي مشخص نشده است و الا فلان مدير شهري يا تقنيني همت خود را صرف سهام انتخاباتي نمي كرد حال آنكه به صراحت، نهي رهبر معظم انقلاب از ورود مسئولان در امور انتخاباتي را شنيده بود. يا فلان طيف سياسي به بهانه اينكه عمر و زيد و بكر را در جبهه بزرگ اصولگرايي نمي پسندند و به رويكرد سياسي شان- ولو به حق- ايراد دارد، پشت پا به اصل ضروري وحدت نمي زد. بايد ديد چگونه مي شود چالاكي و همت جواني را با بصيرت پيران دنياديده يكجا جمع كرد و به استقبال شايسته تحولات شتابان معاصر رفت؟ در اين باره سخن فراوان است اما شايد بتوان كليد پاسخ به اين پرسش را در طليعه همان كلام بلند اميرمؤمنان (كلمه قصار 147 نهج البلاغه) جست آنجا كه به كميل فرمود «اين دلها چونان ظرف است و ارزنده ترين آنها پر گنجايش ترين آنهاست». بايد ديد دل هاي ما ظرف كدام سوداهاست و لبريز كدام همّ و غم هاست؟ بايد ديد انباشته از عاشقي و پاكباختگي و ايثار و مجاهدت است يا گاراژ و بنگاه معاملاتي و زر و سيم و سهام و قدرت؟
مهرماه سال 1383 كه مصادف با ايام ماه مبارك شعبان بود، مقتداي انقلاب همين كليد ظريف و دقيق را به دست پرسنل وزارت اطلاعات دادند و از جمله فرمودند «فمن يعمل مثقال ذره خيراً يره. به قدر سنگيني يك ذره- ذره كه مي دانيد چيست؟ همين چيزهايي كه در فضا و نور آفتاب معلقند و ديده مي شوند، ذره هستند- اگر شما كار كنيد، ضايع نمي شود. فرض كنيد كه شما ساعت كارتان تمام شده و 5 دقيقه اضافه مي مانيد كه نه مدير مي فهمد، نه بالادست مي فهمد، نه در سوابق اثر مي گذارد و نه اضافه كار مي دهند؛ اما خدا و كرام الكاتبين اين 5 دقيقه را مي بينند و آن را در پرونده شما ثبت مي كنند كه اين آقا بعد از ساعت خدمت چون ديد اين پرونده نصفه كاره است، پنج دقيقه بيشتر كار كرد. چنين چيزي را ما در هيچ جا غير از عرصه دين و ايمان ديني نداريم... يك جا پول خوبي سر راه شما قرار مي گيرد؛ يك رشوه، هديه، چشم روشني- اينها اسم هاي مختلفي دارد- و شما مي توانيد بدون اينكه هيچ برگه و اثر انگشتي جا بگذاريد، امضايي بدهيد و گرفتاري براي خودتان درست كنيد، اين پول را بگيريد و بگذاريد توي جيبتان اما محض رضاي خدا نمي گيريد... اين دل چيز عجيبي است؛ گاهي اوقات به وسيله اي كه انسان را به اوج آسمان و اوج معنويت مي برد، تبديل مي شود، گاهي هم به عكس، به سنگ سنگيني تبديل مي شود كه بسته مي شود به پاي انسان و انسان را تا اعماق دره فرو مي برد؛ غرق مي كند؛ پدر انسان را درمي آورد. اگر دل را به پول و به شهوت جنسي و به مقام و به اين چيزها داديد، اين همان سنگ سنگين است، دل ديگر نيست. در آن صورت؛ ده بود آن، نه دل كه اندر وي- گاو و خر بيني و ضياع و عقار. آن دلي كه انسان در آن عشق اتومبيل فلان جور دارد، آن دل نيست، گاراژ است، بنگاه معاملاتي است! آن دلي كه همه اش در آن ميل جنسي موج مي زند، ديگر دل نيست، عشرتخانه است. شاعر آن زمان كه ضياع و عقار و زمين و ملك و گاو و خر در زندگي نقش داشته، از اينها نام برده و مي گويد دلي كه اينها در آن باشد، آنجا طويله است! ده است! دل نيست؛ دل جاي خداست، جاي نور است».
چاره برنادلي و بصيرت(شهامت و همت و شعور)، رفع گير از خود است. كسي مي تواند نگاه ژرف جبهه اي داشته باشد كه اسير و درگير تمنيات شخصي و طايفه اي و باندي نباشد. گاه انسان تبديل به ميوه سردخانه اي مي شود؛ خوش رنگ اما از درون پوسيده. طراوت و بالندگي انقلاب اسلامي ما تا به امروز از طراوت «حاملان» آن تامين شده است، مردماني كه هرگز خود را نقطه پرگار حبّ و بغض ها نكردند و فضيلت ها و ارزش ها را جاي آن نشاندند.
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مدعيان حقوق بشر كجايند تا از حقوق طبقه ستمديده جامعه انگليس حمايت كنند كه اين همه نيروهاي مسلح با انواع و اقسام ادوات جنگي به مردم يورش مي برند؟ چطور يك زن قاتلي در ايران دستگير مي شود ماه ها در رسانه ها به كوبيدن عدم رعايت حقوق بشر مي دمند و حالا گويا كر و كور و گنگ هستند و حقايق را نمي بينند. شايسته است كيهان به اين موارد بپردازد.
سهرابي از خلخال
¤ روزنامه هاي زنجيره اي نمك گير لندن در تاريخ 19/5/90 هيچ اشاره اي به اغتشاشات و آشوب انگليس نكردند. فقط عكس دو دزد در حين سرقت را چاپ كردند كه وانمود كنند چند دزد تحركاتي ضد انساني در انگليس داشته اند و انگليس در آرامش به سر مي برد و اين كاملا آشكار مي سازد كه حقوق اينها از كجا به حسابشان واريز مي شود.
گل رنگي از قم
¤ هزينه ميليارد يورويي كه پادشاه انگلستان سال گذشته براي تشريفات ازدواج فرزند يا نوه اش از خزانه اين كشور كرد آتش زير خاكستري شد كه امروز در لندن شعله ور شده است. خود كرده را تدبير نيست.
حيدري
¤ چرا آقايان لاريجاني و باهنر اين قدر منت اصلاح طلبان را مي كشند و چرا به دنبال باج دهي به كساني هستند كه خيانتشان براي همه نيز آشكار است.
1304---0912
¤ در ام القراي اسلام تا كي بايد خون و دل خورد و شاهد هتك حرمت به مقدسات در قالب روزه خواري و بدحجابي در ماه مبارك رمضان بود. مسئولين چه پاسخي دارند؟ چرا ناجا نيروي ويژه آموزش ديده براي برخورد با اين ناهنجاري ها راه اندازي نمي كند؟
2066---0911
¤ از وزير محترم علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخواست مي شود نسبت به پالايش دانشگاه ها از اساتيد غرب زده و سكولار كه سعي مي كنند جوانان مومن ما را ضددين و سكولار ببار بياورند، اقدام نمايند.
5084---0911
¤ تعرفه ثبت تعهدات در دفاتر اسناد از تاريخ شنبه 15/5/90 دو برابر شده است. با اين گراني كه دستگاهها راه انداخته اند مردم چه كار بايد بكنند. چرا مسئولين پاسخگو نيستند؟
5479---0913
¤ روكش آسفالت خيابان انقلاب حدفاصل ميدان امام حسين(ع) و دروازه دولت خصوصا زيرپل خراب است. همچنين خيابان دماوند بين 30 متري نارمك تا پل خاقاني به سمت شرق روكش خرابي دارد و عدم عقب نشيني چند مغازه در اين بين تعريض خيابان را با مشكل مواجه كرده است. از شهرداري منطقه خواهشمنديم در اين خصوص اقدامي انجام دهد.
راننده مسير- ضيايي
¤ با توجه به سخنان رئيس جمهور محترم مبني بر فرياد زدن بي عدالتي ها در جامعه خواستم به ايشان عرض كنم آيا اين عدالت است كه بين جانبازان تفاوت قائل شويم يكي حقوق بگير حالت اشتغال و جانباز ديگري مستمري بگير باشد. لطف كنيد چاپ كنيد شايد مسئولين كمي به فكر ما بيفتند.
3966---0913
¤ ساختمان سازي و دادن مجوز ساخت و ساز توسط شهرداري در ماه مبارك رمضان آسايش مردم را سلب مي كند. لازم است شهرداري ها در اين خصوص تجديدنظر كنند.
4193---0912
¤ از وزير محترم بهداشت درخواست مي شود يا خود يا مشاوران امنيتي را برگزيند كه به طور سرزده از زيرمجموعه دانشگاه هاي پزشكي، بيمارستانها بازديد نمايند تا وضعيت آنها برايشان روشن شود و اقدام لازم را به عمل آورند والا با اعلام قبلي دردي دوا نمي شود.
دكتر مهاجري
¤ با توجه به شعار دولت الكترونيك و با توجه به راه اندازي مراكز متعدد براي تسهيل در امور مردم چرا به درخواستهاي الكترونيكي پاسخي داده نمي شود و وقتي هم پيگيري مي كنيم مي گويند در دست بررسي است. دو سال است كه نامه اي از طريق ايميل به دفتر رياست جمهوري ارسال نموده ام ولي هنوز پاسخي دريافت نكرده ام.
8732---0913
¤ صداي اعتراض نيروهاي شركتي اداره كل منابع طبيعي استان خراسان رضوي را به گوش مسئولين برسانيد. سه ماه مي شود كه حقوق نداده اند و مي گويند قانوني براي پرداخت پول به شما نداريم پس چرا براي كاركشيدن قانون دارند.
6082---0915
¤ در چند شهر خوزستان كه طرح پزشك خانواده به صورت آزمايشي در حال اجراء است بيمار تا 70 درصد پول دارو و هزينه درمان را خودش مي پردازد. يعني درست برخلاف اساسنامه طرح مذكور عمل مي شود.
7131---0917
پاسخ شركت آب و فاضلاب گيلان
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «نداشتن آب آشاميدني مردم شهر شلمان از توابع لنگرود» در صفحه 2 مورخه 2/5/90 روزنامه به آگاهي مي رساند: بدليل كاهش توليد آب 2 حلقه چاه در حال بهره برداري اين شهر به ميزان 42درصد و در نتيجه افت شديد فشار آب كه متعاقب فرا رسيدن گرماي بي سابقه و نيز برداشت هاي بي رويه از آب مزارع اطراف بوجود آمده است مشتركين نقاط دوردست و نيز بالادست در بعضي از ساعات روز بخصوص ساعات پيك مصرف دچار كم آبي يا بعضاً قطع موقت شوند كه بزودي با اتصال آب تصفيه خانه سنگر به مخزن 2 هزار مترمكعبي شلمان و نيز اتصال آن به شبكه آب شهري اين معضل مرتفع خواهد شد.
¤ متأسفانه هزينه پست در سال جديد 100 درصد افزايش داشته است، به طوري كه مسئولان پست نيز در اين خصوص پاسخ درستي نمي توانند بدهند. از مسئولان درخواست رسيدگي داريم.
فواد كاسب- تهران
¤ بي نظمي و عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در كوچه پس كوچه هاي شهر تهران اصلا پذيرفتني نيست. مسئولين محترم مي توانند با استخدام هزار نفر از جوانان بيكار نظم را به شهر برگردانند و حقوق آنها نيز از محل اخذ جرايم تأمين شود.
شفيعي
¤ برادرم در بيمارستان امام خميني(ره) ساري در حضور چندين پرستار به علت ساكشن نكردن به موقع، در برابر ديدگان ما در اثر خفگي جان خود را از دست داد. خواهش مي كنم اين پيام را چاپ كنيد تا شايد مسئولان نسبت به اين سهل انگاري برخورد مناسب كنند.
مريم سيداصغر- ساري
¤ زندگي بافتن قالي است/ نه همان نقش و نگاري كه خودت مي خواهي/ نقشه را اوست كه تعيين كرده/ تو در اين بين فقط مي بافي/ نقشه را خوب ببين/ نكند آخر كار، قالي زندگيت را نخرند.
مريم پارسا كوهبنان كرمان
¤ از همين الان قابل پيش بيني است كه يكي از شيطنت هاي احتمالي فتنه گران در ايام انتخابات بمب گذاري در صفوف مردم و متشنج ساختن فضاي سالم انتخابات مي باشد. بايد مسئولين امنيتي كشور از قبل توطئه هاي دشمنان را شناسايي و خنثي نمايند.
9005-0913
¤ اگر مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان آن و همچنين دولت قصد دارند در قبال موج بيداري اسلامي به وجود آمده در منطقه فعال برخورد كنند پيشنهاد مي كنم طرح يا لايحه اي را به تصويب برسانند كه به موجب آن مقدمات شكل گيري يك سازمان بين المللي اسلامي منطقه اي متشكل از اعضاي كشورهاي اسلامي منطقه فراهم بشود تا نابودي اسرائيل غاصب هر چه سريع تر رقم بخورد.
گودرزي از اصفهان
¤ مترو تهران قبلا با رويت كارت منزلت كارت مترو صادر مي كرد اما مدتي است كه اين كار متوقف شده است. چرا؟
يك شهروند تهراني
¤ خدا را شكر مي كنم كه سريال بسيار بسيار بدآموز ساختمان پزشكان تمام شد.
سيداحمديان- تهران
¤ ماه از نيمه مي گذرد اما هنوز حقوق كارگران شركتي پارچين را واريز نكرده اند. چرا مسئولان به فكر اين قشر از كارگران شركتي نيستند.
خانم محمدي
¤ به راستي اگر نيروي انتظامي در قبال شكايت آمنه بهرامي از جوان اسيدپاش درخصوص تهديد به قتل قبل از حادثه اسيدپاشي اقدامي صورت مي داد و به گفتن اين جمله كه تا جرمي صورت نگرفته است اقدامي نمي توان كرد اكتفا نمي كرد، جامعه كمتر شاهد چنين اتفاقاتي بود.
مجيد ابراهيمي
¤ طرح گام به گام روسيه درباره پرونده هسته اي ايران همان طرح انگليس مكار است و شوراي عالي امنيت ملي و شخص آقاي جليلي بايد نسبت به اين موضوع با دقت نظر برخورد كند.
يك هم وطن
¤ مسئولان تامين اجتماعي همان طور كه بازنشستگان را بيمه تكميلي كرده اند كساني را هم كه بيمه اختياري دارند نيز با دريافت مبلغي بيمه تكميلي كنند.
كجال كاظمي- تهران
¤ از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در متلاشي كردن تيم تروريستي پژاك سپاسگزاري مي كنم و به آنها دست مريزاد مي گويم و از خدا برايشان توفيقات بيشتر آرزو مي كنم.
يك هم وطن
¤ نشست و برخاست در اتوبوس هاي جديد شركت واحد به علت كوچك بودن صندلي ها، براي مسافرين، همراه با مشقت است. لذا ممكن است عوارضي مثل ديسك كمر را براي مسافران به همراه داشته باشد لطفا رسيدگي بفرماييد.
محمدعلي- عبده اي
¤ براي كاري به معاونت فني منطقه 3 شهرداري در خيابان شريعتي مراجعه كردم ولي متأسفانه به دليل فعال نبودن آسانسور مجبور شدم در اين گرما 5 طبقه نيمه ساز ساختمان را با پاي پياده بالا بروم اما بعد از همه اينها به خاطر وصل نبودن كامپيوترها نتوانستم كارم را پيش ببرم. از مسئولان شهرداري خواهش مي كنم با بي برنامگي هاي خود مردم را به سختي نيندازند.
يك شهروند
¤ در كوي آزادگان لاهيجان قطعه زميني قرار داشت كه قرار بود شهرداري آن را تبديل به فضاي سبز كند. اما متأسفانه شهرداري آن را به سازمان بازرسي كل كشور فروخته و اين سازمان نيز در حال حاضر در حال ساخت مسكن براي كارمندان خود مي باشد. از سازمان بازرسي كل كشور كه خود در قبال اين گونه مسايل و تخلفات مسئوليت به گردن دارد انتظار مي رود نسبت به اين موضوع بررسي هاي لازم را بنمايد.
قاسمي- كوي آزادگان لاهيجان
¤ آيا خبرنگار مرد نيست كه در باد و طوفان در روي اسكله ها و مزارع و تپه ها براي تهيه گزارش و مصاحبه با مهندسين سدسازي و... اعزام شوند و حتما بايد خانم باشند كه نتوانند حجاب اسلامي را مراعات نمايند.
8157-0915
¤ از كيهان تقاضا مي شود در مورد انصاف مطالبي بنويسد شايد صاحبان منازل دلشان نرم شود و كمي انصاف به خرج دهند و مستأجران را اين قدر تحت فشار قرار ندهند و بدانند كه زندگي همه اش پول نيست.
4294-0938
¤ اسيدپاشي جوان بي منطق بر روي خانم آمنه بهرامي باعث نابينايي وي شد. در جريان فتنه 88 نيز اصلاح طلبان به سوي مردم متدين و انقلابي كه بارها آزمون خود را در پاي صندوقهاي رأي به منصه ظهور رسانده بودند اسيد پاشيدند كه اين بار به جاي مردم با بصيرت خودشان دچار نابينايي شدند.
وفايي از قم
¤ در شهرك اكباتان خودروهاي فرسوده زيادي مدت هاست كه رها شده و وقتي با 137 تماس گرفته مي شود بيان مي دارند كه به ما مربوط نيست از شهرداري سؤال نماييد كه پس پول پسماندهاي دريافتي از شهروندان را صرف چه مواردي مي كنيد؟
ايرانپور
¤ برنامه گزارش هفتگي كه هر هفته جمعه ها قبل از اذان ظهر از سيما پخش مي شود سه هفته اي است كه گزارش هاي مربوط به ديدار و سخنراني هاي مقام معظم رهبري را به طور خيلي غيرمتعارف و غيرمحترمانه و سبك انعكاس مي دهد. از مسئولين صداوسيما درخواست مي شود كه حرمتها را پاس بدارند و افراد احتمالاً نفوذي را از اين رسانه ملي و دانشگاه عمومي طرد نمايند.
اشرفي از شاهرود
¤ از شهرداري مناطق تهران درخواست مي شود با حصاركشي پاركها و نصب درهاي ورود و خروج نسبت به پاكسازي فضاي سبز كه بايد براي خانواده ها محيط آسايش و امنيت باشد اقدام نمايند و از ورود معتادان و اراذل و اوباش جلوگيري نمايند.
بجستاني
¤ در شهرستان نور هنگام فريضه ظهر براي اقامه نماز به نمازخانه اداره گاز رفتم نگهبان جوان، پس از مطلع شدن، با برخوردي زشت مرا از نمازخانه بيرون كرد. مي گفت چرا از او اجازه اقامه نماز دريافت نكرده ام؟!
9104-0912
¤ دولت خدمتگزار در آخرين سفر استاني به خراسان شمالي تبديل وام مجتمع مسكوني بسيجيان بجنورد را به وام مسكن مهر تصويب كرد ولي مسئولين امر به موضوع رسيدگي نمي كنند. درحال حاضر پرداخت اقساط وام مسكن بسيجيان كمرشكن شده است.
6350-0915
¤ بنده با همان طرح پرداخت يارانه ها در ابتداي هر ماه موافق هستم و تقاضا دارم دولت در اين مورد به برنامه و طرح قبل برگردد. چون سررسيد بيشتر مطالبات در اول ماه است.
4759-0914
¤ پيش بيني مي كنم منافقين و عوامل فتنه در ايام انتخابات آتي براي منحرف ساختن اذهان و افكار عمومي جامعه اقدام به درگيري هاي ساختگي و ايجاد تشنج در پاي صندوق هاي رأي خواهند كرد تا كل انتخابات تحت الشعاع قرار بگيرد و ضعيف برگزار شود. پس مسئولين امر بايد از هم اكنون به فكر باشند و چاره انديشي نمايند.
9005-0913
¤ مضامين بعضي از فيلم هايي كه شب هاي ماه مبارك از شبكه هاي سيما پخش مي شوند نزديك به عرفان هاي دروغين است و آدرس غلط به مخاطبين خود مي دهد.
8846-0912
¤ آيا درست است كه در ماه مبارك رمضان بعد از 14ساعت روزه داري هنگام افطار شاهد فيلم ها و سريال هايي با موضوع مرگ و قبرستان باشيم. چرا فيلم هايي با موضوعات ديني ولي شاد تهيه و پخش نمي كنند؟
9382-0914
¤ در بسياري چايخانه هاي سنتي در كنار مواد غذايي هر افيوني كه شما تصور بكنيد عرضه مي شود و جوانان را بدبخت مي كنند. از آن بدتر اينكه براي ردگم كردن در سر در آنها چند عكس از شخصيت ها و مسئولين كشور نصب كرده اند كه كسي به كار آنها مشكوك نشود. سؤال بنده اين است كه اداره اماكن نيروي انتظامي چه مي كند؟
يك شهروند تهراني
¤ شبكه 5 سيما كارتون «جوجه اردك زشت و من» را نشان داد كه در آن موش و جوجه زشت زير يك لباس زير زنانه پنهان مي شوند متأسفانه براي چندمين مرتبه است كه چنين انيميشن هاي مسئله دار پخش مي شود. با اين وصف چه انتظاري از نسل جديد كه با اين نوع برنامه ها سرگرم مي شوند داشته باشيم.
6392-0912
¤ تصويب طرح ها و لوايحي مثل تعطيلي پنجشنبه ها كه با فرهنگ سخت كوشي و پرتلاش بودن ما ايرانيان مغايرت دارد در شأن مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان آن نمي باشد.
گودرزي از اصفهان
¤ خدايا هركس به يادم هست تو به يادش باش. اگر كنارم نيست تو كنارش باش. اگر تنهاست تو پناهش باش و اگر غم دارد تو غمخوارش باش. ماه مبارك رمضان بر همگان مبارك.
0214-0918
¤ سازمان نظام مهندسي نرخ تعرفه نظارت بر ساخت و ساز را بدون حساب و به صورت يك طرفه چهل درصد افزايش داده است.درصورتي كه نظارت آنها نيز صرفاً يك امضاء است نه نظارت. از مسئولين امر درخواست مي شود نظارتي بر كار اين سازمان داشته باشند.
5954-0911
¤ چندين بار با منطقه برق فردوسي از طريق سامانه 121 نسبت به خاموشي سه چراغ روشنايي در ضلع جنوبي خيابان طالقاني (منشعب از خيابان شريعتي مقابل پلاكهاي 2 تا 8) كه چندين سال است در خاموشي به سر مي برند تماس گرفته و درخواست اقدام نموده ام. اما توجهي نشده است. از شركت برق منطقه تهران تقاضا مي شود اقدام نمايند.
ابيانه
¤ به جناب آقاي دكتر علي مطهري عرض مي كنم شايسته است به پدر بزرگوارتان اقتدا كنيد. ابتدا فكر كنيد و بعد حرف بزنيد. اين چه طرز تفكري است كه اگر يك پاسدار متخصص و كارآمد وزير شود قدرت و سياست و ثروت ملي را در دست بگيرد فساد به بار مي آورد! ولي اگر كسي كه در بحرانهاي متعدد اوايل انقلاب و جنگ 8 ساله نبوده اين مشكل را به بار نخواهد آورد؟!
يك هموطن از كرج
¤ دبستان دونوبته «شهيد رابعي» خاني آباد نو با 750 دانش آموز هفته گذشته توسط بنياد شهيد پلمب شد و حال اولياي اين تعداد دانش آموز سرگردان به دنبال دبستانهاي منطقه هستند. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود والدين 750 دانش آموز را از حالت سرگرداني برهانند و مشكل يادشده را به طريقي مرتفع نمايند.
عليرضا عابديني- فرهنگي
¤ در سال گذشته ازدواج كرديم و توسط خود ستاد يارانه ها از خانواده جدا شديم با اينكه سه ماه است كه اين كار صورت گرفته ولي از معوقه يارانه ها خبري نيست از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل ما را حل نمايند.
1646-0919
¤ از مسئولين محترم صدا و سيما و شبكه هاي مختلف درخواست مي شود در برنامه هاي ديني از افراد داراي ظاهر مقيد به احكام شرعي استفاده كنند كه وقتي از فرايض ديني سخن مي گويند مورد توجه قرار گيرد. كسي كه صورت خود را با تيغ تراشيده به فتواي تمام مراجع تقليد مرتكب حرام بين شده است. او چطور از دين حرف مي زند و مي خواهد حرف او تأثير مطلوبي داشته باشد.
4138-0911
¤ بنده اهل ايلام هستم و حرفهاي آقاي قنبري در مجلس را اصلاً قبول ندارم حرفهاي وي حرف دل مدعيان دروغين اصلاح طلبي است نه حرف دل مردم.
8938-0937
¤ نامه وام دوميليون توماني نهاد رياست جمهوري را دو سال قبل تحويل كميته امداد امام خميني(ره) داده ام. هنوز موفق به دريافت اين وام نشده ام. مسئولين كميته امداد مي گويند پولش را نداريم هر كس نامه نوشته پول آن را نيز بدهد.
8133- 0912
¤ آب هاي سطحي خيابان شهيد اكبر مشهدي مدت 3 سال است كه به حال خود رها شده و ضمن ايجاد آلودگي باعث ترافيك نيز گرديده است از مسئولين شهرداري منطقه 16 تقاضاي رسيدگي داريم.
3446-0912
¤ آيا بهتر نيست بودجه اي كه هر ساله در آموزش و پرورش هزينه افطاري فرهنگيان در هر منطقه از كشور مي شود به اجراي طرح بازنشستگي پيش از موعد در اين وزارتخانه اختصاص پيدا كند؟
4156-0912
¤ خودروهاي تيبا كه بعد از گذشت 2 سال تحويل متقاضيان گرديده داراي چندين اشكال و نقص هستند .از جمله اينكه كيسه هوا ندارند، سوييچ آنها فاقد ريموت مي باشد، قيمت آن از مبلغ ده ميليون تومان بالا رفته و از همه مهم تر استانداردهاي روز در آنها رعايت نشده است. پيشنهاد بنده اين است كه يكي از مطبوعات زحمت تهيه گزارش جامع در اين مورد را بكشد و اطلاع رساني نمايد.
7437-0913
¤همه قسمت هاي سريال مختارنامه غيراز دو قسمت پاياني آن را با عشق و علاقه تماشا كردم. از آنجا كه شنيده بودم و در تاريخ خوانده بودم كه چگونه كوفيان درحق او نامردي مي كنند و در مظلوميت تمام شهيد مي شود طاقت ديدن پايان سريال را پيدا نكردم.
3944---0916
¤ اگر چنانچه محور ترك- نير (مابين ميانه و اردبيل) به همت مسئولين امر آسفالت شود مسافرين تهران- اردبيل مجبور نيستند كه فقط از جاده شمال استفاده كنند. در ضمن حدود 236 كيلومتر فاصله كوتاه تر مي شود كه صرفه جويي چشمگيري را در وقت و سوخت به دنبال خواهد داشت.
7525---0912
¤ كارگردان سريال ساختمان پزشكان گويا از فرهنگ و اخلاق مردم ايران فاصله پيدا كرده كه در برنامه و اثر تلويزيوني خود روبه طنزهاي پوچ، بي محتوي و در يك كلام در تضاد با اصول اخلاقي جامعه ايراني آورده است.
4517---0919
¤ با سريال مثلا طنز گونه اي كه با نام ساختمان پزشكان از شبكه سوم سيما پخش مي شود واقعا بايد اعتراف كرد كه جاي طنزهاي بامحتوا خالي است. متأسفانه به جاي اينكه برنامه هاي طنز تلويزيون هر روز كه مي گذرد كيفيت بهتري پيدا كنند برعكس بي محتوي تر مي شوند.
7802---0918
¤ در پارك نرگس واقع در خيابان دولتخواه در منطقه 19 شهرداري چون پيش بيني هاي لازم در آن نشده افراد مزاحم موتورسوار به راحتي از چهار سمت وارد پارك مي شوند و براي خانواده ها مزاحمت ايجاد مي كنند. اميدواريم با انعكاس مشكل در اين ستون به موضوع رسيدگي شود.
5249---0912
¤ روبه روي بيمارستان بقيه الله در خيابان ملاصدرا رستوراني به نام نرگس راه اندازي شده كه شكل ساختمان رستوران و سر در آن نماد معروف شيطان پرستي است. چرا بايد دراثر بي توجهي مسئولين شاهد ترويج فرقه شيطان پرستي و نمادهاي اين فرقه در جامعه اسلامي خود باشيم.
اسدي
¤ در بحث قيمت ها همه اذعان دارند كه نظارت دولت دراين زمينه ضعيف است. جاي آن داشت كه اين موضوع از موارد تذكر نمايندگان به مسئولين و وزراي مربوطه قرار مي گرفت و اقدامي انجام مي شد.
5013---0914
¤ پنج سال قبل با پرداخت 40 ميليون تومان براي يك واحد آپارتمان مجتمع مسكوني امام علي(ع) در يزد ثبت نام كرده ام. مدت يك سال نيز مي شود كه اقساط بانك را پرداخت مي كنم. با اين حال واحد مسكوني بنده تحويل نشده و بلاتكليف مانده ام. چرا حمايتي از ما نمي شود؟
9259---0913
¤ 18ماه است كه در ارتباط با يك مشكل قضايي به دادگستري ناحيه بيست انقلاب تردد مي كنم. هنوز دادگاهي تشكيل نشده و بي جهت پرونده را طول مي دهند. به كجا شكايت بكنيم تا رسيدگي بكنند.
0401---0912
¤ در پروژه 346 واحدي مسكن مهر شهرستان بابل هم تأخير زيادي صورت گرفت و هم برخلاف قراردادي كه بسته شده مبلغ چهارونيم ميليون تومان اضافه دريافت كردند. متأسفانه جوابگو نيز نيستند و بايد همه چيز را تحميلي بپذيريم.
2318---0911
¤ 530 نفر از كاركنان جهاد كشاورزي استان تهران هستيم كه مشكل مسكن داريم بنويسيد مسئولين و مديران مربوط علي رغم گذشت 20 سال از خدمت ما هنوز در حل اين گرفتاري كاركنان زير مجموعه خود موفق نشده اند.
8149---0912
¤ صاحبان يك شركت خدماتي و رفاهي به نام «شهر آفتاب» در محدوده حرم حضرت امام خميني(ره) هستيم كه توانستيم با گرفتن درجه ممتاز اين مجتمع را در جاده تهران- قم براي رعايت رفاه مسافرين اين مسير احداث بكنيم. جالب است بدانيد از دو سال و نيم قبل با فرمانداري شهرري و وزارت راه براي آسفالت جاده ورودي اين مجتمع كه 200 متر بيشتر نيست مكاتبه و پيگيري مي كنيم ولي هنوز از آسفالت خبري نشده است.
در ضمن گردوخاكي كه بلند مي شود دستگاه هاي هوشمند جايگاه سوخت گاز سي ان جي را از كار انداخته است چرا بايد به جاي تشويق مردم به سرمايه گذاري اين گونه سر راه آنان سنگ اندازي بشود.
اسماعيلي
¤ در شهرستان بهشهر ما ساكنين خيابان شهيد سراج از 24 ساعت فقط از 11 شب تا 6 صبح يعني 7 ساعت آب آشاميدني داريم. مسئولين اداره آب شهر هم به شكايت ها و اعتراض هايي كه مي كنيم ترتيب اثر نمي دهند. چرا؟
4951---0911
¤ روستاي پروريج از توابع بخش مركزي شهرستان ساري به شدت مشكل آب آشاميدني دارد و بعضي از خانواده ها به خاطر حل نشدن اين مشكل، تصميم گرفته اند روستا را ترك و به شهرهاي اطراف كوچ كنند. از مسئولين استان در خواست داريم به موضوع اهميت بدهند و براي حل آن مساعدت نمايند.
8396---0912
¤ چرا سريال هايي مثل «ستايش» و «آشپزباشي» با استفاده از پول بيت المال تهيه و قوانين و احكام شرعي را به زير سؤال مي برند و از سيماي جمهوري اسلامي نيز پخش مي شوند. چرا به شبهاتي كه به احكام دين وارد مي شود توسط كارشناسان پس از سريال و يا قبل از پخش پاسخ داده نمي شود. چقدر خوب است سريال هاي خوبي همچون مختارنامه نيز پس از پخش مورد نقد و نظر قرار گيرند.
5317---0939
¤ شايسته است كه خانم هاي شاغل در قوه قضائيه ، دادگاه ها و... به ويژه شاغلين در شوراي حل اختلاف از برترين حجاب اسلامي كه چادر است استفاده نمايند.
9005---0913
¤ چرا بايد جشنواره كيش تا 26 مردادماه كه نيمه ماه مبارك رمضان است، به طول بينجامد؟
4143---0912
¤ چرا در كشور ما فقط فوتباليست ها بايد از جوايزهاي ميليوني و ميلياردي برخوردار باشند و گويا ديگر صنوف جامعه از قبيل مخترعين، مهندسين، شهدا، جانبازان، كارگران، پزشكان مناطق محروم و جوانان بسيجي داراي خدمات ويژه ، مستحق دريافت جوايز كمتر از اينها نيز نيستند؟
4061---0917
¤ در استان اصفهان هيچ برخوردي با رانندگان متخلف خودرو و موتوسيكلت نمي شود. از مسئولين استان درخواست مي شود با شجاعت بيشتر قانون را اجرا نمايند.
5367---0919
¤ به عنوان فرزند شهيد از مسئولين مي خواهم اين قدر نسبت به ناهنجاري هاي اجتماعي از خود سعه صدر نشان ندهند تا موجبات شرمساري خود را در مقابل خانواده هاي شهدا فراهم نسازند و مديون خون شهدا نباشند.
9126---0912

 



آيت الله مهدوي كني: 8+7 اصولگراست نه گروه گرا

آيت الله محمدرضا مهدوي كني تاكيد كرد كه معناي اصولگرايي اين است كه شاخص اقدامات ما اصول باشد نه افكار گروهي و خصوصي ما.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز طي سخناني در اولين جلسه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان (8+7) كه پنج شنبه 13 مرداد انجام شد، خطاب به اعضاي شوراي مركزي اين جبهه با بيان اينكه «از شما برادران عزيز كه از گروه هاي مختلف (البته اگر استفاده از لفظ گروه هاي مختلف صحيح باشد) به نداي جامعتين (جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز) پاسخ گفتيد تشكر مي كنم» گفت: اين پاسخ به نشانه تعهد شما به انقلاب، نظام و رهبري است. چرا كه جامعه روحانيت و جامعه مدرسين همواره در مسير امام، انقلاب و رهبري حركت كرده اند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد توجه كنيم كه اگر چه افراد حاضر در اين دو كميته (كه به عنوان 8+7 مقبول واقع شده) همچنين ما و آقاياني كه در مقام اجرا مسئوليت بيشتري خواهند داشت، به حسب ظاهر نماينده گروه ها هستند، اما شاخص و معيار عملكرد همه ما اصول منشور اصولگرايي بايد باشد، تصريح كرد: اگر ما از اين نمايندگي تفسير گروهي انجام دهيم، ممكن است بحث سهم خواهي مطرح شود كه درست هم نيست. ما در اين جمع، گروه گرا نيستيم، بلكه اصولگرا هستيم. هدف ما از گردهم آيي رسيدن به همان فكر جمعي است. نه اينكه به دنبال افزايش نفوذ خود و كاهش نفوذ ديگران باشيم. اگر اينگونه فكر كنيم، اصلا اصولگرا نيستيم.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: معناي اصولگرايي آن بود كه شاخص اقدامات ما اين اصول باشد، نه افكار گروهي و خصوصي ما. بنابراين اگر دو نفر از طرف يك گروهي آمدند، معنايش اين نيست كه فقط منعكس كننده نظرات آنها باشند. بنده، آيت الله يزدي و ديگر دوستاني كه در اين گروه هستند نيز نمي خواهيم خواسته ها و نظرات خود را به ديگران تحميل كنيم. فرض بر اين است كه اين افراد اگرچه منسوب به گروهي هستند، اما بي طرف هستند.
وي درباره معيار انتخاب افراد براي نمايندگي در مجلس اظهار داشت: ما بايد به گونه اي انتخاب كنيم كه تمام گروه هايي كه در كشور موثر هستند از اصناف مختلف، خانم ها، دانشگاهيان و غيره در مجلس حضور داشته باشند و اگر بتوانيم تركيبي از همه گروه ها داشته باشيم بسيار مناسب تر است. خلاصه به جاي اينكه بر مبناي وابستگي ها گزينش كنيم، مبناي ما انتخاب اصلح براساس اصول و شايستگي ها باشد.

 



سقوط (گفت و شنود)

گفت: اوضاع بحراني و آشفته انگليس بدجوري دولتمردان اين كشور را به وحشت انداخته است.
گفتم: حيوونكي ها حق دارند! مي خواستند با فتنه 88 به جمهوري اسلامي ضربه بزنند، آتش به جان خودشان افتاده است.
گفت: مردم آمريكا هم روز 17 سپتامبر را «روز خشم» اعلام كرده و قصد تظاهرات سراسري دارند.
گفتم: ديكتاتورهاي عرب هم كه يكي بعد از ديگري تق شان درآمده و تالاپ تالاپ زمين مي خورند.
گفت: اوباما گفته است، اين بحران ها اگرچه خطرناك هستند ولي آمريكا و اروپا نبايد اميد خود را از دست بدهند!
گفتم: يارو از پشت بام يك آسمانخراش 30 طبقه سقوط كرده بود به طبقه دهم كه رسيد، با خودش گفت؛ خوشبختانه تا اينجا كه به خير گذشت!!
 



عضو كميسيون امنيت ملي: عمليات سپاه تا بيرون راندن كامل پژاك از خاك كشور ادامه مي يابد

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به عمليات گسترده اخير سپاه عليه گروهك تروريستي پژاك اعلام كرد كه عمليات تا بيرون راندن كامل اعضاي اين گروهك از خاك كشور ادامه مي يابد.
«محمدكريم عابدي» در اين باره تصريح كرد: گروه هاي تروريستي مانند پژاك هميشه مورد حمايت غرب و مثلث شرارت آمريكا، انگليس و اسرائيل بوده اند و حيات خود را در تهديد و ارعاب ادامه مي دهند.
وي افزود: گروهك پژاك به دليل سوءمديريت اقليم كردستان عراق، در اين منطقه مستقر شده و همواره مشغول تجاوز و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم مناطق مرزي ايران و عراق هستند.
نماينده طبس در مجلس اظهار كرد: اخيراً اين گروهك در مناطق مرزي و خاك مقدس جمهوري اسلامي ايران پايگاه هايي احداث كرده و با حمله به نيروهاي مرزي اوضاع اين مناطق را آشفته كرده و به همين دليل نيروهاي سپاه درصدد بيرون راندن آنها از سرزمين هاي مرزي ايران هستند.
وي كه با ايسنا گفت وگو كرده است، افزود: حكومت مركزي عراق و هم چنين حكومت اقليم كردستان عراق بايد براي سركوب گروهك تروريستي پژاك با ايران همكاري كنند.
عابدي در پايان تأكيد كرد: ايران تا بيرون راندن كامل اين گروهك تروريستي از مرزهاي ايران و كوتاه كردن دست آنان از كشورمان، تلاش هاي لازم را خواهد داشت.
كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين باره اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تا هر جايي كه نياز باشد از امنيت شهروندان خود دفاع خواهد كرد و حكومت مركزي عراق هم بايد براي مقابله با اين تروريست ها در كنار ايران قرار گيرد؛ چرا كه خود آنها هم زخم خورده گروهك تروريستي پژاك هستند.
همزمان با اقدامات مقتدرانه سپاه عليه مواضع گروهك تروريستي پژاك، تعداد اندكي از كردهاي مقيم اروپا و طرفدار اين گروهك كه تعداد آنها به 100 نفر هم نمي رسيد با فراخوان از طريق فيس بوك توسط گروه هاي ضد انقلاب در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو سوئيس تجمع كردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ظرف يك ماه گذشته عمليات گسترده و موفقيت آميز عليه مقرهاي اين گروهك تروريستي آغاز كرده است كه به گفته وزير اطلاعات، پژاك اكنون در آستانه نابودي قرار گرفته است.

 



آسيب شناسي انتخابات مجلس از سوي حداد عادل
اصحاب فتنه و جريان انحرافي مهم ترين رقيب اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم

غلامعلي حدادعادل، اصحاب فتنه و جريان انحرافي را مهم ترين رقيب اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم دانست و بر وحدت اصولگرايان تاكيد كرد.
وي كه پنج شنبه گذشته در همايش جامعه اسلامي مهندسين در دانشگاه امام صادق(ع) سخن مي گفت، با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس نهم خاطر نشان كرد: ما در سال 90 امتحان بزرگي را در پيش داريم و وظيفه داريم فرصت ها و تهديدات اين انتخاب را بشناسيم، چرا كه در اين انتخابات فرصت ها، تهديدها و نگراني هايي وجود دارد.
عضو كميته 7 نفره وحدت اصولگرايان، تهديد اول را طبق فرمايش مقام معظم رهبري «روح قبيلگي» عنوان كرد و گفت: مقام معظم رهبري در سخنراني اخير خود به صراحت اشاره كردند كه ما نبايد روح قبيلگي داشته باشيم، يعني گمان نكنيم هر كسي كه عضو جامعه، انجمن، تشكل و يا حزب ما بود،خوب است و هر كه نبود، بد است؛ اين خطري است كه همه ما را تهديد مي كند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس تهديد دوم را «دل بستن به دنيا» دانست و افزود: اينكه گمان كنيم نماينده مجلس شدن مايه آرامش ما خواهد شد، صحيح نيست، چرا كه اين دلبستگي ها مانند آب شور است كه هر چه از آن بنوشيم، هرگز سيري ندارد.
وي تهديد سوم را «اختلاف و تنازع و به جان هم افتادن» عنوان كرد و گفت: اينكه هر گروهي براي خود علمي بر پا كند و اسمي و تشكلي را درست كند و با مصاحبه كردن و پول خرج كردن به جان هم بيفتند، تهديد بزرگي است كه بايد از آن به خدا پناه برد تا شيطان به ما چنگ نيندازد.
وي در ادامه سخنان خود انتخابات نهم را متفاوت از انتخابات دوره هاي هفتم و هشتم دانست و افزود: در مجلس هفتم و هشتم اصولگرايان يك رقيب به نام اصلاح طلبان داشتند، ولي در اين مجلس گويا بايد با 2 جبهه كه يكي همان اصلاح طلبان و يا اصحاب فتنه و ديگري جريان انحرافي مقابله كنيم و بنابراين بايد به گونه اي اوضاع را مديريت كنيم و مراقب اين دو جريان باشيم.
حداد عادل با انتقاد از كساني كه به بهانه پرداختن به جريان انحرافي، جريان بزرگ فتنه را فراموش كرده اند، گفت: زماني كه صحبت جريان انحرافي پيش آمد، اصحاب فتنه بدشان نيامد كه تمام نيرو و توان ما صرف نقد جريان انحرافي شود تا در اين اوضاع فتنه گران مصون بمانند و اعمالي را كه در فتنه 88 و قبل از آن مي كردند، فراموش شود.
وي افزود: فتنه گران طوري فضاسازي مي كنند كه ظاهرا حرف هاي حق بزنند، اما آنها از آن اراده باطل دارند.
حداد عادل ادامه دارد: برخي اصحاب فتنه در اين اوضاع مي گويند كه ديديد شما از فلان شخص و جريان تعريف و تمجيد مي كرديد، در نهايت چه شد، لذا اين حرف آنها براي اين است كه خودشان مصون بمانند و پرونده سياهشان را سفيد كنند.
وي خطاب به فتنه گران گفت: ما با شما از يك منظر اختلاف اصولي داريم و با جريان انحرافي از طرف ديگر لذا هر دوي شما را در يك نقطه منحرف مي دانيم و آن تبعيت از ولايت فقيه است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ساز و كار 8+7 را خوب توصيف كرد و گفت: يك حسن اين تشكل اين است كه اتصال به روحانيت، مرجعيت و ولايت فقيه دارد و اصولگرايي همواره افتخارش ديانت برگرفته از مسير روحانيت انقلابي و مبارز بوده است و اين تشكل ارتباط و اتصال خود را از طريق آيات مهدوي كني و محمد يزدي تامين كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فرصت هاي انتخابات نهم اشاره كرد و گفت: در رأس همه فرصت ها «اطاعت از رهبري» است، يعني اگر ما در مسائل داخلي اختلافي نيز داشته باشيم، اگر بدانيم نظر رهبرمعظم انقلاب چه چيزي است، از آن اطاعت كامل مي كنيم، لذا بايد به اين نكته توجه كنيم كه رهبري معظم انقلاب مايل نيستند كه (از سوي ما اصولگرايان) در انتخابات مجلس نهم بيش از يك فهرست ارائه شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس متذكر شد: رأس هرم اصولگرايي اطاعت از ولي فقيه است، بنابراين اگر كسي بخواهد تحت عنوان اصولگرايي فهرست ديگري را بدهد و مردم را گيج و سرخورده كند، بايد در اصولگرايي بودن آن شك كرد.
وحدت اصولگرايان بي سابقه است
در همين حال، محمدرضا باهنر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين نيز در اين همايش تاكيد كرد كه وحدت فعلي اصولگرايان بي سابقه است.
وي تلاش هاي صورت گرفته اصولگرايان را بسيار مهم و البته داراي حواشي دانست و گفت: در چند ماه اخير رسانه ها مملو از خبرهاي مختلف درخصوص كميته 8+7 بودند كه افراد و گروه ها اظهارنظرهاي گوناگوني را در اين رابطه ابراز داشتند.
به گزارش فارس، باهنر فضاي سياسي به وجود آمده را در كشور داراي خوف و رجا توصيف كرد و گفت: از دوم خرداد 76 به اين طرف اين وحدت صورت گرفته ميان اصولگرايان بي سابقه بوده است. بنابراين اميدواريم بركات آن را شاهد باشيم و دغدغه ها كاهش يابد.

 



4وزير دولت اين هفته به مجلس مي روند

وزراي اقتصاد، كشاورزي، ارتباطات و صنعت، معدن و تجارت در جلسات اين هفته مجلس شوراي اسلامي حاضر مي شوند.
3وزير كابينه دولت براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان مجلس اين هفته به صحن علني پارلماني مي آيند و يك وزير ديگر نيز براي بررسي موضوع صنعت در جلسه روز سه شنبه مجلس حاضر مي شوند.
براين اساس، رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي پاسخگويي به سوال سيداحمد لطفي آشتياني نماينده اراك، كميجان و خنداب، سيدشمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي براي پاسخگويي به سوال احمد توكلي، الياس نادران و پرويز سروري نمايندگان تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر و صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي براي پاسخگويي به سوال مهدي سنايي نماينده نهاوند در جلسات اين هفته مجلس شوراي اسلامي حاضر مي شوند.
به گزارش فارس، همچنين مهدي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس اتاق بازرگاني به منظور بررسي وضعيت صنعت كه در دستور كار جلسه روز سه شنبه نمايندگان مجلس است، به صحن علني پارلمان مي آيند.

 



به ميزباني مجلس نشست دولت و مجلس در ماه رمضان برگزار مي شود

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه زمان برگزاري جلسه مشترك دولت و مجلس در نشست روز يكشنبه هيئت رئيسه مجلس نهايي خواهد شد.
حسين سبحاني نيا در گفت وگو با «مهر»، درخصوص تاريخ نشست هم انديشي و همدلي دولت و مجلس در ماه رمضان گفت: توافق قبلي در هيئت رئيسه اين بود كه در اولين هفته بعد از تعطيلات نمايندگان مجلس تاريخ نشست مشترك دولت و مجلس مشخص شود و لذا تاريخ آن در هفته پيش رو نهايي خواهد شد.
سبحاني نيا با بيان اينكه اين نشست به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد، افزود: نشست دولت و مجلس به احتمال زياد در هفته پاياني مرداد يا هفته اول شهريورماه برگزار خواهد شد.

 



شهر آشوبي اوليورتويست ها 5 ماه پس از كمدي خياباني پرنس ويليامز (خبر ويژه)

«هنوز 5 ماه از نمايش ازدواج اشرافي شاهزاده ويليامز و رژه كمدي- تراژيك كالسكه هاي وي در خيابان هاي لندن نگذشته بود كه اليورتويست هاي فقير شهر با شهرآشوبي، فخرفروشي ابلهانه اشرافيت باكينگهام به جهان را به ديوار كوبيدند.»
سجادي از مخالفان مقيم كانادا با انتشار مطلب فوق در وبلاگ خود نوشت: همه حرف اين «اليور تويست»ها مطالبه «كاسه آشي» بيشتر از جيره تخصيصي شان از يتيم خانه ليبرال دمكراسي آقاي «بامبل» بود! هر چند بهاي اين زياده خواهي ضرب و شتمي سنگين از جانب «عمو بامبل» باشد! درد و رنج غالب اين جوانان دل آزردگي است. آنها نسبت به «آينده خود» و «بي آيندگي خود» بشدت مأيوس و سرخورده هستند. هر چند «ديويد كامرون» نخست وزير انگلستان در نامگذاري جوانان پرخاشگر خيابان هاي لندن از واژه «آشوبگران و غارتگران» بهره برد. اما اين به معناي مخدوش كردن صورت قضيه است چنانچه آن شهر آشوبان را ساده انگارانه منتسب به صفات رذيله و متهم به اراذل و اوباش و آشوبگري و هرج و مرج طلبي كنند.
وي اضافه مي كند: آقاي كامرون چنانچه ارزني درايت داشته باشد بايد به فراست دريابد كه اينك وقت آن رسيده تا همچون آقاي «براون» اقدام به پسرخواندگي «اليور تويست»هاي انگلستان كند. در غير اين صورت چاره اي ندارد تا به لوازم طبيعي «بي پاياني تاريخي» جنگي تن دهند كه سالها پيش بنيان گذار جمهوري اسلامي از آن تحت عنوان جنگ «فقر و غنا» نام برد.



 



روشنفكري كپك زده و بنگي در سوئد (خبر ويژه)

يك سايت اينترنتي وابسته به گروهك ها از انفعال رسانه هاي ضدانقلابي در سوئد خبر داد و آنها را به معتاداني تشبيه كرد كه به حشيش دل بسته اند.
ايران گلوبال ضمن گزارشي نوشت: در كوتنبرگ سوئد، 25 راديو محلي وابسته به اپوزيسيون وجود دارد كه از دو فركانس پخش مي شوند. مدتي است هرگاه پيچ راديو را باز مي كنيم، صداي برنامه هاي راديو فردا به گوش مي رسد.
از بيست و پنج كانال موجود، 9 كانال راديو فردا را پخش مي كنند و چند كانال هم كه كمي خجول ترند، فاكت از آنها مي آورند. «انفعال» حاكم بر گروه هاي مختلف موجب شده كه اسب سركش طبع حبابي و مجازي در ميان عناصر روشنفكري پارادوكسي بخوابد و چشمه دست ريزشان بخشكد. بر طبق كلامي عاميانه «آدم بايد مال اين حرف ها باشد!» طبق اصل اول روشنفكري همه سر به آخور ناجيان بزرگ خم نموده اند.
ايران گلوبال با بيان اينكه «هزينه هر ساعت راديو در سوئد سيصدو پنجاه كرون(هفتاد دلار) مي باشد و دولت سوئد هم به تازگي هوشيار شده است و كمك انجمني براي كانال هاي راديويي نمي كند.»، نوشت: روشنفكري كپك زده راه به خانه سالمندان دارد. ز انديشه و خيال فرو روب سينه را- سبزك (حشيش) بنه زدست و نظر كن به سبزه زار[!!]

 



تعطيلات و طولاني شدن روز مسئله امنيت ملي در انگليس! (خبر ويژه)

دولت انگليس از پليس آمريكا براي مهار و سركوب جنبش و آشوب اجتماعي اخير در لندن و ديگر شهرهاي اين كشور كمك خواست.
به گزارش دويچه وله، «نخست وزير محافظه كار انگليس كه به خاطر ناآرامي ها به شدت زير فشار قرار دارد، قول داد زمينه هاي واقعي اين ناآرامي ها را مورد بررسي قرار دهد. وي گفت كه دولت بريتانيا براي بررسي اين مسائل از آمريكا كمك خواهد گرفت. شهرهايي مثل بوستون مشكلات مشابهي دارند و بيل براتون رئيس پليس پيشين لس آنجلس و نيويورك مي تواند كمك كند.»
اين گزارش حاكي است سياست سختگيرانه دولت محافظه كار بريتانيا، مورد پشتيباني اپوزيسيون نيز قرار گرفته است. ادميليباند رئيس حزب كارگر در نشست ويژه پارلمان گفت؛ «ما همه در كنار هم ايستاده ايم. اين برخوردها همه ما را دستخوش حيرت كرده است. جايي براي بخشش نيست و ما آن را تحمل نمي كنيم.»
نخست وزير انگليس تهديد كرده است: براي بازگرداندن آرامش به شهرهاي آشوب زده ممكن است ارتش را وارد خيابانها كند.
نخست وزير انگليس همچنين از احتمال بستن شبكه هاي اجتماعي نظير توييتر و فيس بوك و ايجاد محدوديت در فضاي اينترنت خبر داد.
ديويد كامرون گفت: هركسي كه اقدامات وحشتناك اخير را نگاه كند از اينكه چگونه آنها از طريق شبكه هاي اجتماعي خود را سازماندهي مي كنند؛ متعجب خواهد شد.
وي افزود: دولت با سرويس هاي امنيتي؛ پليس و شركت هاي اينترنتي و مرتبط با شبكه هاي اجتماعي در حال همكاري و رايزني است تا موضوع بستن اين شبكه ها را بررسي كند.
در حالي كه بيش از 16 هزار پليس براي برقراري حالتي از حكومت نظامي و جلوگيري از احياي آشوب هاي هفته گذشته بسيج شده اند، مرخصي تمام نيروهاي پليس نيز لغو شده است.
اين اتفاقات كه عمق و ريشه داري اغتشاشات اخير را در شهرهاي مختلف مي رساند مانع از توجيه تراشي شبكه BBC نشد. اين شبكه مي گويد « يكي از دلايل بالا بودن تعداد شركت كنندگان در ناآرامي ها، تعطيلات تابستاني و طولاني بودن روز است! بي بي سي مجددا همين شركت كننده با تعداد بالا در ناآرامي ها را دزد و غارتگر توصيف كرد. به عبارت ديگر بي بي سي معتقد است مردم انگليس براي تعطيلات خود، امكانات گذران اوقات فراغت پيدا نكرده اند و احتمالا به خاطر سر رفتن حوصله شان در روزهاي طولاني تابستان، يك جنبش بزرگ اجتماعي را كه حتي به صحنه آمدن ارتش و خدمت نظامي را نيز باعث شده، تدارك كرده اند!
بي بي سي مي افزايد: وقتي مردم مي بينند كه كسي جلوي كارهاي خلاف ديگران را نمي گيرد آنها هم انگيزه پيدا مي كنند دست به غارت بزنند.
گفته مي شود در جريان ناآرامي هاي اخير دست كم 320 ميليون دلار خسارت به اقتصاد انگليس وارد شده است.

 



افتضاحات تازه منافقين براي پاك كردن ننگ مزدوري و تروريسم (خبر ويژه)

ابعاد تازه اي از رسوايي هاي سياسي و مالي منافقين در آمريكا فاش شد.
چند روز پس از افشاگري روزنامه فايننشال تايمز، روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور تأييد كرد: تعداد زيادي از مقامات سابق آمريكايي كه در سخنراني هايي خواستار حذف نام اين سازمان از فهرست گروه هاي تروريستي شده اند، هر كدام ده ها هزار دلار از سازمان پول گرفته اند. اين افراد بسيار به ندرت در مورد گذشته خشن و ضدآمريكايي اين گروه سخن مي گويند و تصويري كه از آنها ارائه مي دهند نه تصوير تروريستي بلكه تصوير جنگجويان آزادي كه «داراي ارزشهايي مانند ارزشهاي ما» مي باشند مقامات رسمي مطلع مي گويند ميليونها دلار پول براي اين كار پرداخت شده است.
سازمان مي گويد كه در سال 2001 خشونت را نفي كرد و اين بعد از پذيرفتن 350حمله در سالهاي 2000 و 2001 مي بود ولي اف بي آي در گزارش 2004 خود مي گويد «در حال حاضر اين گروه به گونه اي فعال مشغول ريختن طرح و اجراي عمليات تروريستي مي باشد.» اين اطلاعات از طريق رديابي مكالمات اين گروه در مراكز فرماندهي عراق و فرانسه و لس آنجلس بدست آمده است و سازمانهاي اطلاعاتي فرانسه و آلمان نيز بر اطلاعات اف بي آي صحه گذاشته اند.
يك مقام وزارت خارجه آمريكا درباره چگونگي سخنراني هاي برخي مقامات سابق به نفع منافقين مي گويد: آژانس سخنراني سازمان به فرد مورد نظر تلفن مي كند و مي گويد شما براي 20 دقيقه سخنراني، 20هزار دلار مي گيريد. آنها يك تيم مي فرستند تا به شما بگويند در سخنراني چه بگوييد. برخي افراد حتي تا صدهزار دلار هم دريافت كرده اند. در نيمه ماه ژوئن به همين شيوه پول خرج كردن، عده اي را در پاريس جمع كردند كه بادكنك و كاغذرنگي در دست داشتند لي هاميلتون، مسئول مشترك كميسيون يازده سپتامبر، در مصاحبه با ساينس مونيتور تاييد كرد پول خوبي از سازمان مجاهدين گرفته است. او مي گويد: مي دانيد كه قول و قرارهاي دموكراتيك سازمان فقط در روي كاغذ وجود دارد و من قاضي نيستم. فرماندار سابق پنسيلوانيا، اد رندل كه از طريق ماهواره ده دقيقه پيام به گردهم آيي مجاهدين فرستاده بود، پذيرفت كه براي آن بيست هزار دلار دريافت كند.
كريستين ساينس مانيتور اين را هم نوشت كه ليست كساني كه پول از سازمان براي سخنراني گرفته اند طولاني است؛ كساني مانند ژنرال پيتر پترائوس، رئيس سابق ستاد مشترك آمريكا، وسلي كلارك، فرمانده سابق ناتو و جيمز جونز، مشاور سابق امنيتي اوباما. سخنراناني مانند رئيس سابق سيا، جيمز ووسلي، پورتر گاس، مايكل هيدن و چند نفر ديگر تاييد كردند كه از سازمان براي سخنراني پول گرفته اند.
روزنامه آمريكايي در عين حال تصريح مي كند: مجاهدين [منافقين] بعد از رفتن به عراق به سرعت جزء ماشين جنگي صدام درآمدند و در حملات گسترده به ايران شركت داشتند و نيز بعد از حمله بوش پدر به عراق و قيام مقاومت شيعيان و كردها بر ضد ارتش عراق، صدام از اين نيرو در سركوبي شيعيان و كردها كمك گرفت. علت اصلي دشمني پايدار مردم عراق با اين سازمان به علت همين شركت در اين كشتار و سركوبي مي باشد. در سال 2003 نيروهاي آمريكايي كمپ اشرف را تصرف كردند ولي آن را از بين نبردند. علت اين بود كه بازهاي دولت بوش بر اين نظر بودند كه از آنها ميتوانند براي حمله به ايران استفاده كنند.
اين روزنامه همچنين فاش كرد 23 تن از اعضاي سازمان تروريستي منافقين به بهانه جمع آوري كمك مالي براي زلزله زدگان بم اقدام به اخاذي در آمريكا كرده بودند كه حساب 17 نفر از آنها بسته شد.

 



سنگ پا كه نيست... شاه عربستان است (خبر ويژه)

انتشار پيام مضحكي از سوي شاه عربستان تحت عنوان حمايت از مردم سوريه و انتقاد از دولت بشار اسد، باعث شد طيفي از مطبوعات غربي و عربي، او را به چالش بكشند. ملك عبدالله در پيامي تند، به تخطئه عملكرد دولت سوريه در حوادث اخير اين كشور پرداخته بود.
روزنامه انگليسي گاردين در واكنش به اين اقدام عجيب و غريب شاه عربستان نوشت: اينكه ملك عبدالله خواستار اصلاحات در سوريه شود هيچ بويي از واقعيت نداشته و عربستان كه خود رژيمي ديكتاتوري است،چيزي براي آموختن به سوريه در چنته ندارد.
اين روزنامه با اشاره به جلوگيري عربستان از هرگونه اعمال اصلاحات در كشور خود، پناه دادن به ديكتاتوري چون زين العابدين بن علي و دفاع ملك عبدالله از حسني مبارك و همچنين لشكركشي به بحرين با هدف سركوب قيام مردمي در اين كشور را مورد اشاره قرار داد و نوشت: به نظر نمي رسد جان شهروندان سوري براي سعودي ها ارزشي داشته باشد و يا اين كشور نگران پيشبرد دموكراسي در سوريه باشد!
گاردين با تأكيد بر نقش منفي عربستان سعودي در جريان انقلاب هاي عربي نوشت: اكنون به نظر مي رسد كه عربستان نقش منفي خود را در سوريه نيز بروز مي دهد.
گاردين تائيد مي كند: آنچه سعودي ها از آن در هراسند نه كشتار مردم سوريه بلكه نفوذ تشيع در اين كشور و بالاخص نفوذ ايران است. سعودي ها به اين اميد هستند كه بين ايران و سوريه شكاف ايجاد كنند.
تظاهر شاه عربستان به حمايت از مردم سوريه در حالي است كه وي خود دستور قتل عام تظاهركنندگان بحريني از سوي نظاميان اشغالگر سعودي را صادر كرد. وي همچنين در ماجراي تجاوزهاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان و غزه در جريان دو جنگ 33و 22 روزه، به پشتيباني مالي و رسانه اي و سياسي از صهيونيست ها پرداخت و آن روز اساساً به فكر مردم عرب لبنان و فلسطين يا بحرين و يمن نبود.
همزمان با انتشار تحليل روزنامه گاردين، روزنامه كويتي الرأي نيز به ارزيابي موضع نچسب شاه عربستان پرداخته و مي نويسد: آقايان طوري از بشار اسد و نظام سوريه انتقاد مي كنند، گويي كه اپوزيسيون آن افراد بهتر و مقبول تري هستند. اصلاً مشخص نيست كه چرا رهبران عربي منطقه از ملك عبدالله، پادشاه عربستان گرفته تا محمد ششم، پادشاه دورترين كشور غرب عربي يعني مغرب همگي وقتي در تنگنا قرار مي گيرند، از شيعيان مايه مي گذارند. هيچ روشن نيست كه اگر شيعيان اين اندازه حائز اهميتند و مهم هستند پس چرا حقوق اوليه شان مورد توجه قرار نمي گيرد. پادشاه عربستان كه از وضعيت حقوق بشر در سوريه انتقاد مي كند و آن را نگران كننده مي داند چرا نگاهي به وضعيت حقوق بشر در كشور خودش نمي كند؟ آيا آقاي پادشاه مي داند كه شيعيان كشورش در چه وضعيت اسفناكي به سر مي برند؟
الراي مي افزايد: شيعيان خوب مي دانند وقتي حاكمان عرب در تنگناي شديد قرار مي گيرند اين شيعيان هستند كه بايد در صف قرباني هاي سياست هاي آنها قرار بگيرند. پادشاهان عرب برعكس مصر و تونس همواره شعار داده اند كه اگر قرار است سرنگون شويم بايد همه با هم از مردم گرفته تا تمامي امكانات كشور همه با هم نابود شويم. همواره گفته اند كه همه با هم سوار يك قايق هستيم و در درياي مشكلات شناوريم و اگر بنا باشد غرق شويم بايد همه باهم غرق شويم! مسئولان و مقام هاي شوراي همكاري خليج فارس به گونه اي نسبت به بحران سوريه هشدار مي دهند كه فراموش كرده اند كه عامل اصلي اين بحران كه تا به اين جا رسيده و احتمال آن كه آتشش دامن همه را بگيرد، بسيار وجود دارد، خودشان هستند كه از سياست هاي تنش زا در منطقه حمايت كردند و به سركوب آزادي خواهان قبل از هر جايي در خاك خودشان اقدام كردند.
در ادامه اين يادداشت آمده است: امروز پيام هاي هشدارآميز شوراي همكاري به سوريه در حالي فرستاده مي شود كه شيعيان در منطقه در وضعيت بسيار بدي به سر مي برند، در بحرين به جرم اين كه حقوق مساوي با اهل سنت مي خواهند به مسلخ اعدام سپرده مي شوند و در عربستان مهر سكوت دردناك بر دهانشان زده مي شود. در حالي كه شيعيان خليج فارس از اهالي خود منطقه هستند. آنها هم مثل ديگران شهروندند. حق آب و خاك دارند و صاحب تاريخي طولاني در منطقه اند. آنها هم به فكر وحدت و يكپارچگي كشورشان هستند و افق آينده را در زندگي مسالمت آميز با برادران اهل تسنن مي بينند.
اين روزنامه عربي در پايان نوشت: سؤال اين است كه آيا شيعيان منطقه چيزي كمتر از ديگر مردمان عرب دارند كه حتي يك بيانيه ساده در دفاع از حقوقشان صادر نشده و به گونه اي رفتار مي شود كه گويي ريختن خونشان مباح است؟ آقاي پادشاه شيعيان بحرين و كشورتان مستحق دلجويي نيستند؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14