(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22 مرداد 1390- شماره 19998

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: امام(ره) احكام سياسي و اجتماعي اسلام را احيا كرد
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
وقايع انگليس نشانه اي از حقانيت وعده هاي الهي است
امام جمعه قم: شوراي امنيت ، دفاع از حقوق بشر در انگليس را ناديده گرفته است
بخش بين الملل نوزدهمين نمايشگاه قرآن گشايش يافت
ولايتي: اعضاي جبهه پايداري پايبندي خود به نظام را نشان داده اند
بروجردي: طرح «گام به گام» نشانه حسن نيت روسيه است
تلاش براي ضربه زدن به صادرات نفت و گاز ايران پشت پرده انفجارهاي اخير
نگراني ايران نسبت به وقوع فاجعه انساني در سومالي
كارشناس سوري: آمريكا با حمايت از شورشيان به دنبال جدايي سوريه از ايران است
ساخت فيلتر اكسيژن زداي آنزيمي از آب هاي صنعتي در تبريز
رئيس سازمان بحران كشور: بحران خشكسالي در استان يزد جدي است
نظري جلالي: دوره كارداني ناپيوسته ايمني كار و حفاظت فني تصويب شد
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: اصلاح قانون كار مرحله نهايي خود را طي مي كند
برگزاري نخستين سالگرد حجت الاسلام والمسلمين سيدتقي موسوي درچه اي در شهر ري
نماينده رهبر شيعيان بحرين در ايران: پيروزي مردم بحرين قطعي است
پدر و پسر شاعر شهرضايي در يك روز به رحمت ايزدي پيوستند
فرمانده نيروي انتظامي كشور: طرح كامل انسداد مرزها در خراسان جنوبي اجرا شد
سي امين سالگرد آيت الله صدوقي و اربعين امام جمعه فقيد يزد برگزار شد
رئيس مجلس: سهم خواهي نبايد دغدغه انتخابات آينده مجلس باشد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مصباح يزدي: امام(ره) احكام سياسي و اجتماعي اسلام را احيا كرد

آيت الله محمدتقي مصباح يزدي تاكيد كرد كه امام خميني(ره) بخش عظيمي از احكام سياسي و اجتماعي اسلام را احيا كرده است.
وي كه چهارشنبه شب در سلسله مباحث وصاياي امام باقر(ع) به جابر در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم سخن مي گفت، افزود: بسياري از ما خصوصا قبل از انقلاب اسلامي، وظايف سياسي و اجتماعي را جزء دين نمي دانستيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: ما حتي به عنون مسلمان، دخالت در سرنوشت خود را به عنوان يك تكليف و واجب شرعي نمي دانستيم، ولي امام راحل به مردم فهماند كه علاوه بر مسائل فردي، مسائل واجب سياسي اجتماعي هم داريم كه اگر انجام ندهيم مانند اين است كه نمازو روزه خود را به جا نياورديم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: امام راحل بيشترين نقش را در ايجاد فرهنگ، فهم و معرفت نسبت به اسلام ايفا كرد، ايشان علاوه بر مردم كشور ما، ميليون ها مسلمان در كشورهاي ديگر را نسبت به احكام اسلام آگاه كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين نسبت به رسوخ برخي خرده فرهنگ ها در بين نسل سوم انقلاب هشدار داد و گفت: فرهنگي كه امروز در بين نسل جوان رسوخ كرده بسيار خطرناك است، هر كس كه به آنها مي گويد اين كار را نكنيد مي گويند «دلم مي خواهد»، «دوست دارم».
آيت الله مصباح يزدي يادآور شد: متاسفانه اين فرهنگ در فيلم ها آموزش داده مي شود.
وي همچنين نسبت به حذف كلمه «خداحافظي» و «خدا نگه دار» نيز در خداحافظي ها هشدار داد و گفت: متاسفانه كم كم كلمه خداحافظي و خدا نگه دار از فرهنگ ها برداشته مي شود و به جاي آن كلمه هاي «مواظب خودت باش» و «بعدا مي بينمت» و ادبيات سكولارها جايگزين مي شود.
وي ادامه داد: اين گرايش هاي الحادي، ويژگي دوران مدرنيته است و تفاوت آن با قبل از مدرنيته اين است كه در آن زمان مردم دنبال تكليف بودند ولي امروز حرف از حقوق است و مي گويند حقوق خود را مي خواهيم، مي گويند حقمان است و بايد حق خود را از خدا بگيريم.
آيت الله مصباح يزدي همچنين گفت: اگر اعتقاد به آخرت و زندگي بعد از مرگ را محكم كنيم مي توانيم ساير امور را حفظ كنيم.
وي گفت: همواره و بويژه در ايام ماه مبارك رمضان بايد از خود بپرسيم ما چه اندازه حيات حقيقي بعد از مرگ را جدي مي گيريم؟
آيت الله مصباح يزدي همچنين گفت: بسياري هنوز نسبت ميان دين و اخلاق را نمي دانند و تصور مي كنند كه دين تنها يعني نماز خواندن، روضه خواندن، انگشتر دست كردن و و اخلاق نيز به معناي خوب و خوش برخورد بودن است.
به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: امروز مسئله بسيار مهمي كه در سطح بالاي فلسفه دنيا مطرح است، اينكه فلسفه دين و اخلاق چه نسبتي با هم دارند؟ ما با برخي مسائل به سادگي برخورد مي كنيم در حالي كه مسائل بسيار عميق و پيچيده هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: هواي نفس دشمن اصلي انسان است و نبايد به واسطه ريا بسياري از اعمال و كارهاي خوب خود را باطل كنيم.

 



حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
وقايع انگليس نشانه اي از حقانيت وعده هاي الهي است

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به قيام مردم انگليس عليه حكومتشان گفت: انگليس كه دنيا را به چالش مي كشيد امروز خود گرفتار آن شده است، بنابراين شعله ور شدن انگليس نشانه اي از حقانيت وعده هاي الهي و بصيرت امام(ره) است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه دوم نمازجمعه عبادي سياسي تهران، با اشاره به تحولات اروپا ضمن بيان اينكه دنياي غرب در حال فروپاشي است اظهار داشت: امام خميني(ره) در فرمايشات خود فرموده بودند كه قرن حاضر قرن غلبه مستضعفان بر مستكبران عالم است.
وي با بيان اينكه هيچكس گمان نمي كرد كه انگليس كه خود دنيا را به هم مي ريخت اينگونه شعله ور شود گفت: اين شعله آغاز و نشانه اي از حقانيت وعده هاي الهي و بصيرت امام خميني(ره) است كه زمان تحقق آن اكنون است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با طرح اين سؤال كه اين حوادث به چه دليل اتفاق مي افتد، خاطرنشان كرد: نظام عالم بر پايه عمل و عكس العمل بنا نهاده شده است، بنابراين انگليس كه دنيا را به چالش مي كشيد امروز خود گرفتار آن شده است. لذا اگر كسي براي كسي ديگر چاه بكند خودش نيز در آن گرفتار خواهد شد. اين وقايع نتيجه جنايت هاي خود انگليسي ها در دنياست.
حجت الاسلام صديقي سران انگليس را رؤساي كمپاني هاي بزرگ خواند و گفت: بخش اعظمي از مردم اين كشور دچار فقر اطلاعاتي و فرهنگي هستند، سردمداران انگليس پول هاي زيادي را هزينه مي كنند تا كشورهاي ديگر را بر هم بريزند و اين سرمايه ها از جيب مردم هزينه مي شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به موضوع قحطي در سومالي اشاره كرد و يادآور شد: سازمان ملل متحد كه براي بسياري از كارهاي غيرضروري قطعنامه صادر مي كند و كشورهايي مانند سوريه و ايران را به امر صهيونيست ها تحت فشار مي گذارد امروز در سومالي كه جان ميليون ها انسان در خطر مرگ است كار چنداني نمي كند و اين در حالي است كه آمريكايي ها ذخاير كشورهاي آفريقايي را به غارت برده اند.
وي تأكيد كرد: كمك به مردم سومالي يك عزم جدي مي خواهد بنابراين همگان بايد به بيچارگان و درماندگان رسيدگي كنند تا خدايي ناكرده خود مبتلا به آن نشوند.
وي در ادامه سخنان خود به تذكرات و سخنان بسيار مهم رهبري در ديدار كارگزاران نظام اشاره كرد و متذكر شد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار فرمودند كه بايد هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي را در امور مورد توجه قرار داد. چرا كه توجه به نكات مثبت موجب كسب انرژي و موفقيت است. و ديدن نقاط منفي و ضعف براي شناخت اولويت ها لازم است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران يكي از نقاط قوت نظام جمهوري اسلامي ايران را غلبه بر انواع تهديدهاي دشمنان دانست و گفت: دشمنان به اشكال مختلف عليه نظام و انقلاب همواره توطئه مي كنند كه مردم با وفاداري به نظام و پيوند دائمي با آن از دستاوردهاي انقلاب خود پاسداري كردند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي پيوند مردم و نظام را در جمهوري اسلامي ايران بي نظير عنوان كرد و گفت: در هيچ كشوري مسئولان و مردم اينگونه با هم انسجام ندارند. لذا آنهايي كه مدعي اند اعتماد به مردم به نظام كم شده است و يا از ميان رفته است تفكراتشان شبيه تفكرات اعضاي جبهه ملي است كه امام در پاسخ به آنها فرمودند اينها خود به بن بست رسيده اند و گمان مي كنند كه مردم به بن بست رسيده اند.
وي ادامه داد: مردم همواره در 22بهمن و روز قدس با روز حماسي و دشمن شكن خود دشمنان را مأيوس كرده اند. امسال نيز ملت هميشه در صحنه بيش از سال هاي گذشته با حضور خود در راهپيمايي روز قدس وفاداري خودرا به نظام، امام و رهبري اعلام خواهند كرد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران بهترين شاهد و وفاداري مردم به نظام و انقلاب را روز حماسي 9 دي خواند و افزود: حضور مردم در روز 9 دي حمايت از روح و حقيقت نظام و حمايت از شخص ولي فقيه و عمود خيمه نظام بود. امروز همه مردم چشمان، دستان و اعضا و جوارح نظام هستند و نظام روح مردم است. بنابراين جدايي اين روح و جسم با ترفندهاي دشمنان ممكن نخواهد بود.
حجت الاسلام صديقي در پايان با اشاره به سالروز تشكيل حزب الله در لبنان خاطرنشان كرد: حزب الله لبنان به رهبري سيدحسن نصرالله بعد از انقلاب اسلامي ايران معجزه ديگر قرن است كه توانست در مقاومتي جانانه مقابل صهيونيست ها در جنگ 33روزه با تكيه بر ايثار و شهادت ايستادگي كند و يكي از ارتش هاي بزرگ دنيا را به عجز و ناتواني وادارد.
خطيب نمازجمعه تهران هم چنين در خطبه اول با اشاره به ويژگي هاي ماه مبارك رمضان اظهار داشت: تمام موجودات دائماً در محضر خداوند هستند و نور الهي نسبت به آنها بدون حجاب مي رسد لذا ذكر و سجود آنها دائمي است.
وي گفت: طبق آيات قرآن همه موجودات به نفع خود تسبيح پروردگار عالم را مي كنند و سرود عشق پروردگار مي خوانند اختلاف و كينه اي با هم دارند لذا اين حالت عرفان باعث مي شود همه باهم باشند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران افزود: بشر به دليل آزادي كه به او داده شد به دليل بار سنگين آن در دو راهي كه بايد بر شهوات و اميال حيواني خود غلبه كند در از خود گذشتن با مشكل مواجه مي شود بنابراين مجاهده لازم است.
حجت الاسلام صديقي با يادآوري اينكه خداوند انسان را بسيار دوست دارد، گفت: خداوند همه نعمت ها و امكانات را براي انسان گسترده است. از اين جهت خداوند يك ماه مقرر كرده است كه شبانه روز با خداوند باشيم. انسان كه در طول سال به دنبال جسم است يك ماه به انس جان با پروردگار باشد.
وي گفت: حقيقت ماه رمضان اعراض ما وصل به پروردگار است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در اين ماه ميزبان خود پروردگار است و همه چيز به صلاحديد صاحب اين ماه است. لذا ضعف هاي نفساني كه در طول سال متوجه انسان شده است بايد در حلول اين ماه جبران كند.
حجت الاسلام صديقي با تأكيد بر استفاده از فيوضات و نعمت هاي گسترده ماه مبارك متذكر شد: خداوند روزه را بر همگان نوشته است و همه بايد در اين ميهماني شركت كنند.
وي مهمترين عمل اين ماه را دوري از گناه و تقوا دانست و گفت: همه كارهاي بنده در اين ماه بايد براساس تقوا باشد، آنچه كه انسان را نابود مي كند 2 پايگاه دشمن يكي شهوت و ديگري غضب است.
خطيب موقت نمازجمعه تهران افزود: شخص روزه دار مي تواند طغيانها و عصيان هاي شهوت و غضب را كنترل كند لذا به همين دليل طبق توصيه ائمه و بزرگان روزه بايد به نحوي باشد كه طغيان اين غرايض را متعادل كند.
حجت الاسلام صديقي ادامه داد: مسئله مهم ديگر مسئله كنترل حقيقت انسان است. علاوه بر پرهيز از معضلات ظاهري روزه بايد از ابتلائات اعضا مانند چشم و گوش به معاني پرهيز كرد.
وي از برخي بدپوشش ها و بدحجابي ها در جامعه انتقاد كرد و گفت: اگر افراد در اين ماه تمرين كنند كه خود را كنترل كنند خداوند جان آنها را از آلايش ها پاك مي كند.

 



امام جمعه قم: شوراي امنيت ، دفاع از حقوق بشر در انگليس را ناديده گرفته است

امام جمعه قم خطاب به شوراي امنيت گفت: چرا در مكان هاي ديگر و انگليس بحث دفاع از حقوق بشر مطرح نيست؟اين را بايد جهانيان و ملت ما بدانند كه شوراي امنيتي كه در آن مكان تشكيل شده در راستاي منفعت خودشان است و به فكر مردم محروم دنيا نيستند.
به گزارش فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بر كمك به مردم قحطي زده سومالي و كودكان اين كشور كه از بي غذايي تلف مي شوند تاكيد كرد و افزود: روزانه كودكاني را مشاهده مي كنيم كه در دامن مادران خود يا در راه پيدا كردن تكه ناني جان مي دهند.
امام جمعه قم برخورد غرب در راستاي تصميم به كمك به مردم سومالي مورد انتقاد قرار داد و ادامه داد: غربي ها براي بمباران كشورها و تخريب زيرساخت هاي كشورها سريع اعلام آمادگي و هماهنگي مي كنند اما براي كمك به فقراي جامعه اسلامي به عنوان بشر مي گويند آمادگي لازم براي اين كار را نداريم.
وي با اشاره به جريانات و رويدادهاي دنياي استكبار و غرب عنوان داشت: امروز آمريكا دچار بحران اقتصادي و انگليس دچار بحران خياباني شده است.
امام جمعه قم خاطرنشان كرد: از شمال تا جنوب كشور انگليس آشوب و آتش سوزي است و پليس ها نمي توانند جلوي هجمه جواناني كه تا پاي جان ايستادند، بگيرند.
وي تاكيد كرد: اين وقايع آثار باز شدن زخم كهنه تحقير و تبعيض بوده كه جوانان انگليس، يونان و اسپانيا را به خيابان كشانده است.
حسيني بوشهري با اشاره به برخورد خشن پليس بريتانيا بيان داشت: اگر يك دهم از اين اتفاقات در كشورهاي جهان سوم اتفاق مي افتاد شوراي امنيت چند قطعنامه براي دفاع از حقوق بشر صادر كرده بود.
وي با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب اسلامي در ديدار كارگزاران و مسئولان نظام بيان داشت: رهبري مسئله گفتمان واقع بيني را مطرح كردند، يعني بايد درباره نظام اسلامي پس از 32 سال مانند رهبري انديشيد.
حسيني بوشهري خاطرنشان كرد: اين به اين معناست كه تنها به نقاط مثبت به تنهايي و نقاط منفي بسنده نشود بلكه نقاط ضعف و مثبت با يكديگر مشاهده شود تا از يأس و نااميدي جلوگيري شده و برنامه ريزي مناسب انجام شود.
وي خاطر نشان كرد: رهبر پيشرفت هاي كشور را به عنوان ثبات نظام مطرح كردند ولي نبايد نقاط ضعف را ناديده گرفت، وارد شدن به مناقشات سياسي و فراموش كردن ويژگي هاي ديگر انقلاب از آسيب هايي است كه متوجه ما بوده است و غفلت ها و كوتاهي هاي فراواني در اين زمينه داشته ايم.

 



همزمان با رونمايي از دوره كامل تفسير قرآن استاد قرائتي
بخش بين الملل نوزدهمين نمايشگاه قرآن گشايش يافت

گروه ادب و هنر-
طي مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از فعالان قرآني داخلي و خارجي، بخش بين الملل نوزدهمين نمايشگاه قرآن كريم گشايش يافت.
در اين مراسم كه چهارشنبه شب در محل برپايي نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم واقع در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد همچنين دوره كامل تفسير قرآن كريم اثر حجت الاسلام محسن قرائتي رونمايي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آئين گشايش بخش بين الملل نمايشگاه قرآن سخنراني كرد و گفت: همه ساله در نمايشگاه قرآن مقدماتي فراهم شده تا آثار قرآني ارائه شوند و كشورهاي خارجي نيز حضور داشته باشند تا ما بتوانيم در زمينه فعاليت قرآني با آنها تبادل داشته باشيم.
سيدمحمد حسيني با اشاره به اينكه رهبري معظم انقلاب امسال به مدت چهار ساعت قرائت قاريان قرآن را استماع كردند، گفت: در اين ديدار رهبري هدف بسيار بلندي را ترسيم كردند كه در جمهوري اسلامي ايران بايد در آينده نزديك حدود 10ميليون حافظ قرآن داشته باشيم.
وي ادامه داد: دنياي غرب از تمام ابزارها در جهت اشاعه فرهنگ غربي استفاده مي كنند و هاليوود يكي از وظايف اصلي اش تخريب اسلام و مسلمانان است. با اين شرايط اين وظيفه ماست كه قرآن را به جهانيان معرفي كنيم.
وزير ارشاد گفت: ما آمادگي داريم در سطح كوچكتر از نمايشگاه قرآن در كشورهاي اسلامي با برپايي نمايشگاه به معرفي آخرين دستاوردهاي قرآني، نرم افزارها و فيلم ها بپردازيم.
وي با بيان اينكه ساخت و اكران فيلم «ملك سليمان نبي» در ايران تجربه بسيار موفقي بوده است، تصريح كرد: اين تجربه ها و دستاوردها را مي توانيم در اختيار جهان اسلام قرار دهيم. ايران اسلامي در برپايي نمايشگاه بين المللي پيش قدم بوده است. بطوري كه نمايشگاه كتاب، مطبوعات و رسانه هاي ديجيتال در كشور ما جنبه بين المللي دارد.
حسيني گفت: ما نياز داريم قرآن به تمام زبان هاي زنده دنيا ترجمه شود و ترجمه قرآن با ترجمه كتاب مقدس فاصله بسيار دارد. خوشبختانه اين حركت آغاز شده است.
گفتني است در بخش بين الملل نوزدهمين نمايشگاه قرآن كريم 20 كشور جهان حضور دارند.
رونمايي از تفسير قرآن
همزمان با مراسم گشايش بخش بين الملل نمايشگاه قرآن كريم همچنين دور كامل تفسير قرآن كريم اثر استاد حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رونمايي شد.
در مراسم رونمايي اين اثر قرآني نيز سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه، سردار رحيم صفوي مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا و حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور حضور داشتند.
سيدمحمد حسيني در ابتداي اين مراسم گفت: حجت الاسلام قرائتي از تعريف بي نياز است. اخيراً مقام معظم رهبري تعابير بلندي از اخلاص، پشتكار و استمرار آقاي قرائتي در كار بيان كردند وفرمودند آقاي قرائتي در رفع خلأهايي كه در جامعه وجود داشته باشد، پيشقدم بوده اند.
وي افزود: رهبري آقاي قرائتي را نمونه اي بسيار خوب و درس آموز دانسته كه يك فرد چگونه مي تواند برنامه ريزي كند و از تمام لحظات خودش استفاده كند.
در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام محسن قرائتي در سخناني كوتاه گفت: طي دو تا سه سال كه مشغول ضبط اين تفسير بودم؛ از خواندن روزنامه و تماشاي تلويزيون صرف نظر كردم.
وي افزود: تفسير قرآن بايد صنفي شود و براي هر صنفي تفسير خاص بايد نوشت، به عنوان نمونه، حتي براي افراد بي حوصله هم بايد تفسير نوشت!
قرائتي با بيان اينكه كودكان، كارمندان، دانشجويان و... هر يك نيازمند تفسير جداگانه و مخصوص به خود هستند، گفت: ما در آغاز اين كار هستيم. به عنوان نمونه، در زمينه حقوق اخيراً كتابي با رويكرد قرآني چاپ شده است كه جاي بسي اميدواري است.
گفتني است، دور كامل تفسير قرآن كريم اثر حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در قالب نرم افزار و به صورت سه هزار برنامه هفت دقيقه اي تدوين شده است.

 



ولايتي: اعضاي جبهه پايداري پايبندي خود به نظام را نشان داده اند

علي اكبر ولايتي اعضاي جبهه پايداري را مجموعه اي از افراد سابقه دار در انقلاب، مبارزه و دفاع مقدس و همه عرصه هايي كه نظام بدان ها نياز داشته است دانست.
وي در گفت وگو با هفته نامه «شما» گفت: اصل جبهه پايداري را قبول دارم، چرا نداشته باشم؟ همان طور كه بقيه هم براي خودشان گروه درست كرده اند، چه ايرادي دارد؟ اينها هم يك گروه اصولگرا هستند و در شرايط بسيار سختي كه داشتند، مواضع ولايي خود را حفظ كرده اند و پايبندي شان را به نظام نشان دادند. اين بزرگان و دوستان مجموعه اي از افراد سابقه دار در انقلاب، مبارزه و دفاع مقدس و همه عرصه هايي كه اين نظام بدان ها نياز داشته است، هستند.
ولايتي همچنين در اين گفت وگو تصريح كرد: بنده ارتباط تشكيلاتي با هيچ گروهي ندارم، نه با مؤتلفه، نه جبهه پايداري و نه با ايثارگران ولي همه اينها را اصولگرا مي دانم.
وي افزود: آن شايعه اي هم كه گفته شده بود آقاي دكتر صدر، آقاي مهندس محصولي و بنده داريم پشت صحنه جبهه پايداري كارهايي مي كنيم، درست نيست.
ولايتي همچنين اضافه كرد: در روزهاي اخير خبري منتشر شده است كه آقاي لاريجاني، بنده و آقاي كمال خرازي راه افتاديم بين اصولگراياني كه اختلاف جدي با هم دارند، التيامي بدهيم و اصلاح كنيم و سعي كنيم اختلافات برطرف شود و اين شكاف ها را ترميم كنيم، ولي موفق نشديم. اين خبر از اساس دروغ است. اصلا چنين چيزي تشكيل نشده و طبيعتا چنين تلاشي هم صورت نگرفته است.

 



بروجردي: طرح «گام به گام» نشانه حسن نيت روسيه است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طرح «گام به گام» وزير خارجه روسيه درباره برنامه هسته اي ايران را نشانه حسن نيت روس ها دانست.
«علاء الدين بروجردي» در خصوص طرح پيشنهادي «گام به گام» لاوروف به ايران اظهار داشت: ما اين ديدگاه وزير امور خارجه روسيه را كه براي كاهش تدريجي تحريم ها اظهار علاقه كرده، به عنوان يك حسن نيت تلقي مي كنيم.
وي افزود: البته روس ها هم توجه دارند كه جمهوري اسلامي ايران در اوج صداقت كليه ابهامات و سؤالات آژانس را پاسخ داده و آژانس بر پاسخ جمهوري اسلامي ايران صحه گذاشته است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه با «مهر» گفت وگو كرد، تصريح كرد: اگر پاسخ به سؤالات و رفع ابهامات يك اقدام براي رفع تحريم ها باشد، براساس آنچه كه آژانس تاكنون گفته و رسماً از سوي مديركل اعلام شده است، اكنون بايد تحريم ها كاهش يابد.
بروجردي تأكيد كرد: روسيه هم بي علاقه نيست كه بتواند يك نقش ميانجي را در اين زمينه ايفا كند اما طبيعي است اين اقدام زماني مي تواند عملي شود كه تمام واقعيت هاي صحنه در نظر گرفته شود.
وي يادآور شد: مهم ترين واقعيت اين است كه جمهوري اسلامي ايران اتمام ابهامات آژانس را پاسخ داده و آژانس بر اين پاسخ ها صحه گذاشته است.

 



تلاش براي ضربه زدن به صادرات نفت و گاز ايران پشت پرده انفجارهاي اخير

سرويس سياسي-
مديرعامل شركت انتقال گاز ايران با عمدي دانستن انفجار ديروز خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه اعلام كرد كه اين اقدام براي ضربه زدن به صادرات نفت و گاز كشورمان صورت گرفته است.
«رضا الماسي»، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خط لوله انتقال گاز ايران به تركيه بامداد ديروز در 100كيلومتري خاك تركيه منفجر شده كه همزمان با اين انفجار صادرات گاز ايران به تركيه قطع شده است.
وي افزود: پيش از اين انفجار، اين خط لوله توانايي انتقال 30 ميليون مترمكعب گاز به تركيه داشته كه با انفجار صورت گرفته صادرات گاز تا ترميم كامل خط لوله قطع شده است.
وي با بيان اينكه مسئوليت تامين امنيت خط لوله برعهده شركت گاز نيست و اين شركت مسئول نگهداري و ترميم ايمني خطوط لوله نيست اظهار داشت: تامين امنيت خطوط لوله برعهده نهادهاي امنيتي است كه اين وظيفه را برعهده گرفتند.
وي تصريح كرد: به دليل آسيب ديدن خط انتقال گاز درخاك تركيه زمان ترميم آن به اقدامات مقامات تركيه در اين زمينه بستگي دارد كه با ترميم اين خط لوله، انتقال گاز از سرگرفته مي شود.
الماسي اظهار داشت: با توجه به توانمندي هاي نيروهاي متخصص داخلي به نماينده تركيه در ايران براي مشاركت در ترميم خط لوله اعلام آمادگي شده است.
مديرعامل شركت انتقال گاز ايران افزود: انفجار اين خط لوله به دليل مسائل غيرفني و احتمالا عمدي بوده است.
وي با انتقاد از برخي از اخبار منتشره درباره فرسودگي 9 هزار كيلومتر خطوط لوله در كشور اظهار داشت: انتشار چنين اخباري بدون بررسي كارشناسي به دليل گذر خطوط لوله از كنارشهرها مي تواند باعث بوجود آمدن تبعات اجتماعي شود و چنين اخباري كذب است.
شايان ذكر است؛ اين براي سومين بار در دو سال گذشته است كه خط لوله صادرات گاز ايران در تركيه منفجر مي شود.
«محمد بوجارزاده» سخنگوي شركت ملي گاز ايران نيز در اين باره گفت: شركت بوتاش تركيه هنوز علت انفجار خط را اعلام نكرده است.
بوجارزاده تصريح كرد: سابقه اي كه طرف ترك از تعمير اين خط داشته است نشان مي دهد صادرات گاز ايران حداقل 3 تا 7 روز به اين كشور قطع خواهد بود.
يك مقام ترك نيز با تاييد خبر توقف واردات گاز از ايران اعلام كرد كه كار بازسازي و تعمير اين خط لوله حداقل يك هفته به طول خواهد انجاميد.

 



در نامه صالحي به دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي عنوان شد
نگراني ايران نسبت به وقوع فاجعه انساني در سومالي

وزير امور خارجه كشورمان در نامه اي به دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران نسبت به فجايع انساني در سومالي را به وي ابلاغ كرد.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان با ارسال نامه اي به «اكمل الدين احسان اوغلو» دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي نگراني عميق خود را از فاجعه انساني و شرايط اندوهناك در سومالي اعلام كرد.
وزير امور خارجه كشورمان ضمن تقدير از ابتكارات صورت گرفته توسط سازمان همكاري هاي اسلامي از تشكيل نشست آتي اين سازمان جهت هماهنگي به منظور انتقال كمك هاي انسان دوستانه كشورهاي مسلمان به سومالي حمايت كرد.
صالحي در اين نامه ضمن بيان ضرورت اتخاذ اقدامي فوري و ارائه كمك هاي حياتي، اقدامات و كمك هاي جمهوري اسلامي ايران براي مردم سومالي را به اطلاع دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي رساند.
وزير امور خارجه كشورمان پيش از اين نيز با ارسال نامه اي به «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل خواستار كمك هاي اين سازمان به حل بحران انساني در سومالي شد.
قدرداني دولت سومالي
از كمك هاي ايران
نخست وزير سومالي از كمك هاي غذايي، دارويي و زيستي ايران به مردم قحطي زده اين كشور قدرداني كرد.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، «محمود مظفر» كه سرپرستي تيم ارزياب جمعيت هلال احمر ايران در سومالي را بر عهده دارد، 18 مرداد در ديدار با «عبدوولي محمدعلي» نخست وزير سومالي گزارشي از كمك هاي غذايي، دارويي و زيستي هلال احمر ايران به مردم نيازمند و قحطي زده سومالي ارائه كرد.
نخست وزير سومالي نيز با قدرداني از اقدامات بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران و حمايت مردم و دولت كشورمان از مردم بحران زده سومالي گفت كه دولت و هلال احمر سومالي براي تسريع در توزيع كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران هرگونه همكاري و مساعدتي را انجام خواهند داد.
تيم اعزامي جمعيت هلال احمر ايران به سومالي تاكنون نيازهاي غذايي بيش از 500 خانوار سوماليايي را براي مدت يك ماه تامين كرده و يك محموله غذايي، دارويي و زيستي نيز روانه اين كشور كرده است.

 



كارشناس سوري: آمريكا با حمايت از شورشيان به دنبال جدايي سوريه از ايران است

يك كارشناس سوري با اشاره به شورش هاي اخير كشورش و حمايت هاي غرب و برخي كشورهاي منطقه از آنها اعلام كرد كه اين حمايت ها با هدف ايجاد فاصله و جدايي ميان دمشق و تهران صورت مي گيرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، وي درباره اقدام برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس در فراخواني سفرايشان از دمشق مثل عربستان، كويت و بحرين در اين زمينه گفت طرح آمريكا اين است كه با طرح تركي- خليجي، سوريه را در برابر دو گزينه قرار دهد يكي اينكه سوريه در كنار سلطه تركي سعودي قرار گيرد يا اينكه به ائتلاف تنگاتنگش با ايران ادامه دهد.
وي كه خواست نامش فاش نشود در ادامه گفت: برخي از سياستمداران آمريكايي سوريه ضعيف را ترجيح مي دهند و به متحدانشان در منطقه توصيه مي كنند از اين سياست حمايت كنند. اما وي درباره طرح تجزيه سوريه به چند منطقه داراي گرايش طائفه اي ديني، نژادي و عشايري، مشابه آنچه كه اخيرا در عراق اتفاق افتاد گفت: تجزيه بيشتر هدف اسرائيلي است تا آمريكا.
آمريكا شايد سوريه يكپارچه اما ضعيف را بر سوريه تجزيه شده ترجيح مي دهد زيرا تجزيه وضع نامعلومي را بوجود خواهد آورد و در حال حاضر نيز امر آساني نيست. حداكثر آنچه كه اسرائيل به آن چشم دارد تلاش براي تحريك اقليت هاي سوري مثل علوي ها براي ايجاد كشوري در ساحل است. اين امر سوريه را تضعيف مي كند زيرا آن را از ساحل محروم مي كند و ارتش را نيز تجزيه مي كند.
وي افزود: شايد حاميان اين طرح تلاش مي كنند روسيه را از طريق تامين منافعش در ساحل سوريه راضي كنند.

 



براي تخستين بار در جهان انجام شد
ساخت فيلتر اكسيژن زداي آنزيمي از آب هاي صنعتي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
محققين دانشگاه تبريز، براي نخستين بار در جهان موفق به ساخت نمونه نيمه صنعتي «فيلتر اكسيژن زداي آنزيمي از آب هاي صنعتي» شدند.
مجري اين طرح گفت: اين امر براساس تكنولوژي تثبيت آنزيم در بسته نانو حفره صورت گرفته است.
«افضل-كريمي» افزود، نمونه فوق با ظرفيت حذف اكسيژن به ميزان 100 ليتر در دقيقه ساخته و روش زيستي بي خطري در اين طرح ابداع شده است كه در آن، يك قند ساده طي اكسايش كاتاليز شده با آنزيم، اكسيژن محلول در آب را حذف مي كند.
وي تصريح ساخت: طرح، نمونه داخلي و خارجي ندارد و از نظر دوستداري محيط زيست و ايمني موفق و از نظر اقتصادي با روش هاي مشابه شيميايي قابل مقايسه مي باشد و با حمايت هاي مالي و راهبردي مركز حمايت از طرح هاي صنايع وزارت صنايع و معادن در آزمايشگاه پژوهشي بيوتكنولوژي وابسته به گروههاي شيمي كاربردي و مهندس شيمي دانشگاه تبريز به انجام رسيده است.

 



رئيس سازمان بحران كشور: بحران خشكسالي در استان يزد جدي است

رئيس سازمان بحران كشور گفت: بحران خشكسالي در مناطق مختلف استان يزد بسيار جدي است و همت همه مردم و مسئولان را طلب مي كند.
به گزارش ايرنا، «حسن قدمي» در جلسه ستاد بحران استان يزد افزود: براي حل اين معضل، همه مسئولان و مديران اجرايي مرتبط بايد با همكاري مردم اقدام كنند.
قدمي اظهار داشت: متاسفانه به رغم بروز اين پديده طي سال هاي اخير، دير به فكر چاره انديشي و حل معضل برآمده ايم.
معاون وزير كشور همچنين استفاده بهينه از امكانات موجود و داشتن طرح و برنامه مناسب و عملي را راهكاري براي حل و فصل خشكسالي استان يزد عنوان كرد.
وي گفت: امسال بيش از هشت هزار و 200ميليارد تومان اعتبار براي مقابله با بلاياي طبيعي در سطح كشور اختصاص يافته است.
قدمي با بيان اينكه 74درصد كشور با مشكل خشكسالي مواجه است، اضافه كرد: همه تلاش دولت و مسئولان در جهت كمك به خسارت ديدگان و حل و فصل مشكلات مي باشد.
در ابتداي اين جلسه هم استاندار يزد طي سخناني به ارائه گزارش كاملي از وضعيت خشكسالي در بخش هاي مختلف استان پرداخت.
«محمدرضا فلاح زاده» اظهار داشت: بروز پديده خشكسالي طي 20 سال اخير در مناطق مختلف استان زندگي را بسيار بر مردم مومن و سختكوش در مناطق مختلف سخت كرده است.
وي اضافه كرد: مردم برخي از مناطق استان بخاطر كم آبي و تداوم خشكسالي بسيار متضرر شده و همه زندگي خود رااز دست داده اند.
قدمي گفت: ما شرمنده مردم مومن و ولايتمدار يزد هستيم و از دولت انتظار مي رود براي حل اين معضل نسبت به تخصيص اعتبارات لازم اقدام عملي و جدي داشته باشد.

 



نظري جلالي: دوره كارداني ناپيوسته ايمني كار و حفاظت فني تصويب شد

شوراي برنامه ريزي دانشگاه جامع علمي كاربردي ايجاد دوره كارداني ناپيوسته ايمني كار و حفاظت فني را تصويب كرد.
ابراهيم نظري جلالي معاون وزير تعاون، كار و رفاه در خصوص اين مصوبه گفت: ايمن كردن محيط كار براي سلامت كارگران و صيانت از سرمايه گذاري هاي انجام شده در توليد از چالش هاي مهم پيش رو است.
وي تاكيد كرد: به همين منظور نياز به افرادي با اطلاعات و شناخت لازم در سطوح مختلف علمي براي عهده داري مسئوليت حفظ و صيانت از نيروي انساني و سرمايه است.
نظري جلالي افزود: در اين ميان مسئول ايمني كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار نقش كليدي و اساسي را عهده دار بوده و برگزاري اين دوره به صورت تخصصي براي مسئولان ايمني كميته هاي حفاظت فني سراسر كشور علاوه بر افزايش سطح آگاهي آنان، امكان حضور بيشتر افراد آموزش ديده در كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار فراهم مي شود.
اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، تاكيد كرد: اين دوره ها از طريق ادارات كار و امور اجتماعي استان ها و با هماهنگي دانشگاه جامع علمي كاربردي برگزار مي شود.

 



وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: اصلاح قانون كار مرحله نهايي خود را طي مي كند

وزير تعاون، كار و رفا ه اجتماعي درخصوص تغيير قانون كار در كشور اظهار داشت: اكنون اصلاح اين قانون مراحل نهايي خود را طي مي كند.
عبدالرضا شيخ الاسلام ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در نوشهر با بيان اين مطلب افزود: در اين باره جلسات متعددي در شوراي عالي كار با حضور نمايندگان جامعه كارگري و كارفرمايي تشكيل شده است كه اميدواريم شاهد تحولات چشمگيري در راستاي ايجاد اشتغال و رفع موانع و مشكلات فراروي جامعه كارگري در كشور باشيم.
وي يكي از رويكردهاي كلي دولت در اصلاح اين قانون را تلاش براي توسعه سرمايه گذاري در جهت اشتغال دانست و گفت: رفع موانع و بهبود فضاي كسب و كار، افزايش بهره وري، توسعه آموزش نيروهاي مهارتي آماده بازار كار، حمايت هاي همه جانبه از جامعه كارگري در بعد فرهنگي، رفاهي و ورزشي را از جمله پيامدهاي مثبت اجرايي شدن اين مهم در كشور است.

 



برگزاري نخستين سالگرد حجت الاسلام والمسلمين سيدتقي موسوي درچه اي در شهر ري

درچه- خبرنگار كيهان:
مراسم نخستين سالگرد حجت الاسلام والمسلمين سيدتقي موسوي درچه اي در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظيم حسني برگزار شد.
در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم و علما و روحانيون شهر ري، تهران، قم، اصفهان و درچه حضور داشتند حجت الاسلام رضوي ساده زيستي و علاقه مندي آن مرحوم به امام خميني و زهد و تقوي را از ويژگي هاي حجت الاسلام والمسلمين سيد تقي موسوي درچه اي نام برد و افزود: آن فقيد سعيد قبل از پيروزي انقلاب اعلاميه هاي حمايت از امام خميني و انقلاب اسلامي را كه به امضاي علما و فضلاي قم رسيده بود را در بين مردم توزيع مي كرد و به اطلاع عموم مي رساند.
وي گفت: حجت الاسلام والمسلمين درچه اي نقش زيادي در پيروزي و كمك به جبهه هاي جنگ را از خود بروز داد و هيچ گاه دنبال پست و مقام نبود و تا پايان عمر خويش دست از حمايت از رهبري انقلاب و رهبر معظم انقلاب برنداشت.

 



نماينده رهبر شيعيان بحرين در ايران: پيروزي مردم بحرين قطعي است

نماينده شيخ «عيسي قاسم»، رهبر شيعيان بحرين، از پيروزي نزديك مردم اين كشور كه ثمره مبارزه هاي آنهاست خبر داد.
«شيخ عبدالله دباق» كه رياست حوزه علميه بحريني هاي مقيم قم را نيز برعهده دارد، روز پنجشنبه به ايرنا گفت: به دليل اصرار مردم بر حقوق خود و تسليم نشدن در برابر آزارها و شكنجه ها و همچنين فشارهاي بين المللي، دولت بحرين در برابر خواست مردم كمي عقب نشيني كرده است.
وي ادامه داد: مردم بحرين نشان داده اند كه هيچ دولتي نمي تواند در برابر اراده و خواست مردم در يك كشور مقاومت كند.
وي اظهار داشت: اخيرا 147 نفر از زندانيان سياسي بحرين آزاد شدند كه چنر نفر از نمايندگان مستعفي مجلس از جمله زندانيان آزاد شده اند.
وي ادامه داد: در روزهاي آينده قرار است چند اجتماع بزرگ در كشور بحرين برگزار شود و مردم به ميدان «لوءلوء» بازگردند و يك تجمع ديگر نيز از طرف جمعيت «وفاق وطني» برنامه ريزي شده است كه به زودي برگزار مي شود.
دباق خاطرنشان كرد: فشارهاي بين المللي روي دولت بحرين زياد شده و آنها هراس دارند كه حاكمان اين كشور به دادگاه بين المللي فرا خوانده شوند.
وي ادامه داد: بخش وسيعي از مردم به دنبال ساقط شدن نظام هستند و برخي ديگر مي گويند يك مجلس مستقل با صلاحيت براي اداره كشور تاسيس شود.
دباق گفت: با وجود حمايت هاي زياد برخي كشورها از حاكمان بحرين، جمهوري اسلامي از مردم اين كشور حمايت كرده و از نظر اطلاع رساني حمايت هاي بسيار خوبي از مردم ما داشته است.

 



پدر و پسر شاعر شهرضايي در يك روز به رحمت ايزدي پيوستند

استاد «آشفته شهرضايي» از شعراي شهرضا به دليل كهولت سن و پسر شاعرش به نام استاد «پريش شهرضايي»، به دليل بيماري قلبي و كليوي روز پنجشنبه زندگي دنيوي را بدرود گفتند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضا روز پنج شنبه به ايرنا گفت: استاد «بهرام سياره» متخلص به «پريش شهرضايي» پس از 67 سال زندگي، صبح امروز در شهرضا درگذشت.
«ولي الله توكلي» افزود: استاد سياره در سال 1323 در شهرضا متولد و در سال 1363 و در سن 40سالگي سرودن اشعار را به صورت رسمي آغاز كرد.
وي گفت: دو ديوان از اين شاعر به چاپ رسيده كه در مدت كوتاهي پس از انتشار با استقبال علاقه مندان مواجه و كمياب شد.
توكلي ادامه داد: سبك اشعار پريش شهرضايي آميخته اي از اصفهاني و عراقي بود و خميرمايه كلامش توحيد، عاشقانه زيستن، آزادگي و بي نيازي است.
به گفته وي در پي اين ضايعه، پدر استاد پريش شهرضايي، نيز درگذشت.
وي افزود: حدود ساعت 11صبح پنجشنبه استاد «قاسم سياره» متخلص به «آشفته شهرضايي» پس از 87 سال زندگي به ديدار حق شتافت.
وي اظهار داشت: قاسم سياره متولد سال 1303 در شهرضا بود و سرودن شعر را از 18سالگي آغاز كرد كه از جمله سروده هاي او مي توان به كتابهاي «ديوان آشفته»، «دوگاه» و «خوشه» اشاره كرد.
توكلي يادآور شد: اين شاعر در سال 1389 به عنوان چهره برتر فرهنگي ادبي استان اصفهان معرفي شد.

 



فرمانده نيروي انتظامي كشور: طرح كامل انسداد مرزها در خراسان جنوبي اجرا شد

فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: در خراسان جنوبي طرح انسداد مرزها به طور كامل اجرا شده است.
به گزارش ايرنا سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم روز پنج شنبه در حاشيه بازديد از هنگ مرزي خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش قيمت ترياك از 40 دلار به 200 دلار افزود: اين افزايش قيمت تشويق جدي براي كشاورزان افغان است كه از مشكلات اقتصادي رنج مي برند.
وي با اشاره به اينكه اقدامات و تلاشهايي براي سبك كردن مواد مخدر به هرويين و كراك در افغانستان شده افزود: امسال در خراسان جنوبي كشفيات هرويين و كراك نسبت به پارسال از افزايش چند برابري برخوردار است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه روند كاهش كشف مواد مخدر و افزايش كشف هرويين و كراك در كشور احساس مي شود گفت؛ در مجموع كشفيات كل مواد مخدر در كشور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از كاهش زيادي برخوردار بوده است.
وي همچنين در صبحگاه مشترك فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي نيز گفت: گسترش گروهكهاي تروريستي، ورود سلاح، مواد مخدر، مشروبات الكلي، ترويج بي بند و باري اخلاقي، خشونت و توسعه ناامني در منطقه از جمله برنامه هايي است كه دشمن براي بر هم زدن ثبات و امنيت در كشور دنبال مي كند.
وي اضافه كرد: پيش بيني مي شود در پايان برنامه پنجم توسعه، نيروي انتظامي از نيازهاي فيزيكي و مادي عبور كرده و به مرحله حرفه اي ، نرم افزاري و امنيت نرم در برابر تهديدات و تهاجم فرهنگي دشمن برسد.

 



سي امين سالگرد آيت الله صدوقي و اربعين امام جمعه فقيد يزد برگزار شد

يزد-خبرنگار كيهان:
مراسم سي امين سالگرد عروج شهيد محراب آيت الله صدوقي(ره) و همچنين اولين اربعين امام جمعه فقيد يزد چهارشنبه شب در روضه محمديه (حظيره) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمعي از مسئولان كشوري، استاندار، بيت شهيد محراب و خانواده امام جمعه فقيد يزد، مجمع نمايندگان مجلس، ائمه جمعه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ياد و خاطره شهيد محراب و فرزند ايشان گرامي داشته شد.
در اين مراسم در ادامه حجت الاسلام والمسلمين «ناصر نقويان» به خصوصيات اخلاقي و برخي از خدمات ارزنده شهيد محراب و همچنين فرزند ايشان امام جمعه فقيد يزد اشاره كرد.
گفتني است؛ پخش كليپ درخصوص زندگي نامه، خدمات، مبارزات و همچنين تلاش هاي صادقانه امام جمعه فقيد يزد مرحوم محمدعلي صدوقي(ره) از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.
امام جمعه فقيد يزد روز 11 تير ماه سال جاري بر اثر بيماري در بيمارستان لاله تهران درگذشت.
سالروز درگذشت وي با سالروز شهادت پدر بزرگوارشان آيت الله صدوقي مصادف شد و مراسم چهلمين درگذشت وي نيز به تاريخ قمري با شهادت آيت الله صدوقي مصادف شده است.

 



رئيس مجلس: سهم خواهي نبايد دغدغه انتخابات آينده مجلس باشد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: فضاي سياسي كشور بايد براي كسب و كار، دل نشين و اميدوار كننده باشد.
به گزارش ايرنا «علي لاريجاني» پنج شنبه شب در همايش نقش اصناف در بهبود فضاي كسب و كار در سالن همايش اداره اصناف قم افزود: اگر در كشور مناقشات سياسي رواج يابد، خواسته هاي اقتصادي مردم در اولويت هاي بعدي قرار مي گيرد.
وي اظهار داشت: دغدغه براي انتخابات مجلس آينده و سهم يابي در آن توسط برخي از افراد نبايد در كار باشد و بايد از فرصت كار كردن و خدمت براي مردم به نحو احسن استفاده كنيم.
وي ابراز داشت: كشور عراق بازار بسيار مهمي براي محصولات توليدي ايران به شمار مي رود و بايد فضاي كاري مناسب را براي صادرات در آن كشور ايجاد كنيم.
لاريجاني ادامه داد: مسئولين كشور در روابط سياسي با همسايگان بايد در بيان مطالب دقت كرده و از ابراز سخنان تخريب كننده پرهيز كنند.
وي گفت: رابطه با همسايگان بايد همراه با ثبات و پايداري باشد چرا كه براي صيانت از آباداني كشور لازم است تا در امور ديپلماسي دقت داشته باشيم.
همايش يك روزه نقش اصناف در بهبود فضاي كسب و كار با حضور نمايندگان مختلف اصناف توليدي و توزيعي، صادركنندگان و واردكنندگان استان قم برگزار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراضات انگليس توليد سريال بي بي سي را
نيمه كاره گذاشت
اعتراضات لندن باعث شد در توليد يك سريال شبكه بي بي. سي اختلال ايجاد شود.
به گزارش فارس به نقل از سايت سينمايي اسكرين ديلي، عوامل سريال «شرلوك هلمز» عصر روز پنجشنبه هنگام ضبط دومين قسمت از اين سريال، به خاطر ناآرامي خيابان هاي لندن، مجبور شدند تا صحنه فيلمبرداري را نيمه كاره رها كنند.
بي بي سي، تهيه كننده اين سريال نيز مجبور شد تا اين قسمت از سريال را به صورت ناقص و طي مدت زماني كوتاه تر از معمول پخش كند.
كتاب ديدار شاعران با رهبر معظم رونمايي شد
كتاب «شب پانزدهم» با موضوع ديدار شاعران در 14شهريور سال 1388 با رهبر معظم انقلاب اسلامي چهارشنبه 19 مرداد در تالار مهر حوزه هنري رونمايي شد.
در اين مراسم حجت الاسلام زماني، عباس براتي پور و عليرضا قزوه سخنراني كردند و سيدعلي موسوي گرمارودي و ناصر فيض شعر خواندند.
تأكيد معاون سيما بر نمايش هرچه بهتر پرچم كشورمان
در تلويزيون
معاون رئيس سازمان صدا و سيما در امور سيما از مديران شبكه ها خواست از پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران در مجموعه هاي نمايشي، فيلم و ساير ساختارهاي برنامه سازي هنرمندانه بهره گيري كنند.
دكتر علي دارابي، پرچم را نماد هويت، استقلال و شناسنامه تاريخ و تمدن ملت، سرزمين و كشور توصيف و اهتمام شبكه ها را براي استفاده بهينه از آن خواستار شد. همچنين معاون سيما، حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي را به عنوان ولايت فقيه و رهبري كه ركن ركين نظام اسلامي و نماد مقبوليت و مشروعيت نظام و نماد مردم سالاري ديني اند، توصيف كرد و جانمايي بهترين تصاوير آنها را در برنامه ها خواستار شد.
انتقاد از اعمال نفوذ اوباما در هاليوود
يك دادستان جمهوريخواه آمريكا از اوباما به خاطر صدور مجوز براي دسترسي تهيه كنندگان هاليوود به اطلاعات محرمانه امنيتي درباره قتل بن لادن انتقاد كرد.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، «پيتر كينگ»، يك دادستان حزب جمهوريخواه، از دولت اوباما به خاطر صدور مجوز براي تهيه كنندگان هاليوودي براي دسترسي به اطلاعات محرمانه امنيتي در رابطه با قتل بن لادن به شدت انتقاد كرد و گفت: اوباما و دولت اش با اين كارشان در واقع امنيت ملي را به خطر انداخته اند.
وي افزود: به خوبي مطلع هستم كه چگونه فيلمسازان هاليوودي به اپراتورهاي مخفيانه ارتش و همچنين دفترهاي مخفي سازمان سيا دسترسي دارند.
كاخ سفيد با مسخره خواندن اين ادعا، گفته است كه به هيچ وجه به فيلمسازان اجازه داده نشده كه به هر چيزي دسترسي داشته باشند.
«جي كارني»، مشاور مطبوعاتي كاخ سفيد در مصاحبه با خبرنگاران گفت:زماني كه مردم از جمله شماهايي كه در اين اتاق جمع شده ايد روي مقاله ها، كتاب ها، مستندات و فيلم هايي در رابطه با رياست جمهوري كار مي كنيد و تقاضاي صحبت با دفاتر دولت را داريد، آن وقت ما تمام سعي خودمان را مي كنيم تا مشاوره لازم را به فرد مورد نظر بدهيم تا مطمئن شويم كه حقايق آن گونه كه هست گفته شود، البته ما درباره اطلاعات طبقه بندي شده بحث نمي كنيم.
فراخوان طراحي تمبر 1404
مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري در راستاي برگزاري جشنواره بزرگ هنري ايران 1404 از طراحان، هنرمندان و گرافيست ها براي طراحي تمبر اين جشنواره دعوت كرد.
محورهاي اصلي و موضوعي اين جشنواره، رفاه، امنيت قضايي، تامين اجتماعي، فرصت هاي برابر، خانواده دور از فقر، محيط زيست مطلوب و جامعه اخلاقي و متكي بر ارزش هاي اسلامي در نظر گرفته شده است. پايان مهر 1390مهلت شركت در اين جشنواره است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14