(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مرداد 1390- شماره 19999

اژدهاي سد آيدوغموش در انتظار بلعيدن شناگران (نكته)
آغاز طرح تفسير كوتاه قرآن كريم در مساجد استان يزد
روز خبرنگار
تاكيد فرماندار اهواز مناسب سازي معابر شهري براي جانبازان در دستور كار شهرداري قرار گيرد
تجليل از چهره هاي برتر بسيج در گنبدكاووس
حسنوند: سالهاست از برنامه ريزي اقتصادي در انديمشك مي گذرد
بازديد از پروژه انتقال آب سبزكوه به چغاخور
پرداخت تسهيلات 25 ميليون توماني در بافت فرسوده يزد
وجود 4 زندان از عمده ترين مشكلات كرج است
كاهش 11درصدي مصرف انرژي در قزوين
كوتاه از ورزش شهرستانها



اژدهاي سد آيدوغموش در انتظار بلعيدن شناگران (نكته)

در گذر از حاشيه سد آيدو غموش در شهرستان ميانه، جاذبه هاي هوس انگيز سد شناگران رهگذر را به سمت و سوي خود مي كشد و شناگر با اطمينان به هنر شناگري خود تن به آب مي زند، غافل از اينكه خطرات سنگين و مهيبي غير از عمق آب در كمين مي باشد و آن «اژدهاي كمين كرده باتلاق» در كف و كناره سد است كه براي بلعيدن هر شناگر ماهري دهان گشوده است.
با ورود به آب درحالي كه هنوز عمق آن تا زانو نرسيده است بناگاه باتلاق شروع مي شود و هر حركتي باعث فرورفتگي بيشتر مي شود و خلاص شدن از آن نياز به مهارت و حوصله دارد.
درست است كه تابلوهايي براي هشدار رهگذران در حاشيه جاده نصب شده است؛ ولي اين نمي تواند وجود «باتلاق و خطر در كمين» را مورد توجه قرار دهد.
براي جلوگيري از تلفات بيش از پيش كه هر ساله اتفاق مي افتد ضرورت دارد مناطق باتلاقي كناره سد حصاركشي شده و بوسيله تابلوهاي هشداردهنده وجود باتلاق و خطرات آن اعلام شود؛ اميد است مسئولان اين مهم را مورد توجه قرار دهند.
حيدر جم

 



آغاز طرح تفسير كوتاه قرآن كريم در مساجد استان يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مسئول كانون مساجد يزد از آغاز اجراي طرح تفسير كوتاه قرآن كريم ويژه ماه مبارك رمضان در مساجد و كانون فرهنگي و هنري اين استان خبر داد.
علي حكيميان با بيان اينكه اين طرح با محوريت جزء يك قرآن در ماه مبارك رمضان اجرا مي شود؛ گفت: طرح ياد شده شامل 30 درس درخصوص تفسير جزء يك قرآن است كه محتواي آموزشي آن در قالب بسته اي شامل كتاب درسي، كتاب سؤالات و لوح فشرده آموزشي براي برگزاري كلاس هاي عمومي تفسير در اين ايام ارائه مي شود.
وي هدف از اجراي طرح مذكور ترويج و نهادينه كردن علوم قرآني در جامعه بيان كرد و افزود: اين دوره با هدف ارائه مفاهيم و نكات تفسيري جزء يك قرآن و بهره گيري از توانمندي هاي كانون هاي تخصصي قرآ ن و مراكز خانه نور و ايجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهيم قرآني در كنار تلاوت قرآن كريم اجرا مي شود.
مسئول كانون مساجد يزد با بيان اينكه رمضان فرصت مناسبي براي آشنا كردن جوانان با مفاهيم و معارفي قرآني است، اظهار داشت: اين طرح هر روز قبل از نماز مغرب و عشا در سطح كانون هاي مساجد اجرا مي شود.

 



روز خبرنگار

تقدير ارگان هاي دولتي خوزستان از كيهان
اهواز- خبرنگار كيهان:همزمان با روز خبرنگار روابط عمومي ارگان هاي دولتي با ارسال پيام تبريك به دفتر كيهان از زحمات سرپرست و خبرنگاران روزنامه كيهان تقدير و تجليل به عمل آوردند. سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي، شركت آب و فاضلاب اهواز، اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، معاونت بهداشتي دانشگاه جندي شاپور اهواز، روابط عمومي استانداري اهواز، فرماندهي نيروي انتظامي خوزستان، شركت آب و فاضلاب خوزستان، شهرداري اهواز و مديرعامل شركت ملي حفاري ايران به نمايندگي از كاركنان اين شركت ضمن قدرداني از زحمات خبرنگاران و سرپرست روزنامه كيهان سالروز شهادت محمود صارمي و روز خبرنگار را به كاركنان دفتر كيهان در اهواز تبريك گفتند.
بالندگي جامعه
همدان- خبرنگار كيهان: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: روزنامه نگاران همچون روحانيان و معلمان در جامعه، غريب مانده اند.
آيت الله غياث الدين محمدي در ديدار جمعي از خبرنگاران و فعالان رسانه هاي استان همدان افزود: از آنجا كه هنوز بالندگي جامعه به حد بالايي نرسيده، لذا اولين وظيفه خبرنگار است كه نقاط قوت و ضعف افراد و جامعه و عموم مردم را به دقت شناسايي كند تا با رفع نقايص و تقويت نكات مثبت، بالندگي حاصل شود.
وي تأكيد كرد: عرصه قلم و خبررساني اگر به موقع و در جاي خود مورد استفاده قرار نگيرد، جامعه و اقشار آن را دچار لطمه خواهد كرد.
تجليل از خبرنگاران در قشم
قشم- خبرنگار كيهان: در مراسمي كه به مناسبت روز خبرنگار در جزيره قشم برگزار شد فرمانداري شهرستان قشم از خبرنگاران مستقر در اين جزيره تجليل به عمل آورد و به هر يك از خبرنگاران يك دستگاه چايي ساز اهدا كرد.
ضرورت تقويت خانه مطبوعات
سنندج- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت مديره موقت خانه مطبوعات استان كردستان در مراسم تجليل از خبرنگاران اين استان گفت: حضور فعال خبرنگاران در خانه مطبوعات و حمايت و پشتيباني مسئولان به خصوص استاندار مي تواند زمينه رفع مشكلات و تحكيم روابط دستگاه هاي اجرايي با رسانه هاي ارتباط جمعي را فراهم كند.
سليمان الله مرادي تأكيد كرد: تقويت خانه مطبوعات مي تواند با برطرف شدن مشكلات خبرنگاران و جامعه رسانه اي منجر شود.
وظيفه ذاتي خبرنگار
اسفراين- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از 10 خبرنگار شهرستان اسفراين رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر گفت: اطلاعات حقيقي، دقيق، وجدان اخلاقي و شرافت حرفه اي، رعايت احترام به حق فردي، حفظ حريم و اسرار خصوصي و شئون انساني، صداقت از خصوصياتي است كه از حرفه خبرنگاري جداشدني نيست. حسين هلاكويي افزود: رسالت خطير آگاهي بخشي، وظيفه ذاتي خبرنگار است.
رضايت از تلاش خبرنگاران
ورامين- خبرنگار كيهان: فرماندار ورامين گفت: مجموعه اجرايي منطقه از تلاش خبرنگاران 100 درصد راضي است. مهندس محسن منصوري افزود: به دليل تلاش بي وقفه خبرنگاران مي توان گفت كه هر روز، روز خبرنگار است.
انبيا؛ خبررسانان الهي
طبس- خبرنگار كيهان: اصحاب رسانه ها و مسئولان روابط عمومي تعدادي از دستگاه هاي دولتي با حضور در بيت امام جمعه طبس با وي ملاقات كردند. حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم مهاجريان گفت: پيامبران خبرنگاران و خبررسانان بين خدا و مردم بودند. وي افزود: برخي اوقات رسانه ها در بعضي از نقاط براي جذب مشتري بيشتر دنبال خبرسازي هستند و با شاخ و برگ دادن به بعضي از خبرها براي جامعه مشكل درست مي كنند.
فايده انتقادهاي كيهان
كيش- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از خبرنگاران كه در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش گفت: در دولت هاي نهم و دهم نقش خبرنگاران پررنگ تر از سال هاي گذشته بود. وي افزود: اگر انتقادها، سازنده شود چالشي در جامعه بوجود نمي آيد. به گفته برخي از مديران انتقادهاي روزنامه كيهان سرعت و عملكرد آنها را بالا برده است.
رزمندگان جنگ نرم
اراك- خبرنگار كيهان: استاندار مركزي و سپاه روح الله اين استان در بيانيه هاي جداگانه فرارسيدن روز خبرنگار را به فعالان اين عرصه تبريك، گفتند. استاندار در اين بيانيه خبرنگاران را قشري تأثيرگذار در انعكاس واقعيت ها و اطلاع رساني شفاف خواند و سپاه روح الله استان مركزي نيز در بيانيه خود اعلام كرد: خبرنگاران خط مقدم رويارويي با جنگ نرم دشمنان انقلاب و نظام هستند.
تشكر از فعاليت هاي خبري كيهان
بابل- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز خبرنگار مسئول كميسيون شوراي شهر بابل، مسئول روابط عمومي اين شورا، جانشين فرماندهي نيروي انتظامي و معاون اجتماعي اين نيرو از دفتر روزنامه كيهان بابل بازديد و از فعاليت هاي خبري اين نمايندگي تشكر كردند.
نظارت بر فعاليت مسئولان
¤ اليگودرز- خبرنگار كيهان: امام جمعه اليگودرز در مراسم تجليل از خبرنگاران گفت: بر اساس قانون مطبوعات نظارت بر كارهاي مسئولان يكي از وظايف اصلي خبرنگاران است كه لازم است با انتقادهاي سازنده خود در جهت برطرف كردن مشكلات و كمبودها اقدام كنند. حجت الاسلام والمسلمين حقيان تصريح كرد: خبرنگاران بايد اخبار و مشكلات را از ديد خودشان منعكس كنند نه بر اساس سليقه مسئولان. گفتني است بر اساس نظرسنجي كه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز انجام شد خبرنگار كيهان در اين شهرستان رتبه اول را در انعكاس مشكلات اليگودرز كسب كرده است.
ديده بانان جامعه
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تبليغات اسلامي گنبدكاووس خبرنگاران را ديده بانان جامعه خواند و گفت: خبرنگاران چون پل ارتباطي مردم و مسئولان هستند بايد خبرها را عادلانه و براي سالم سازي، رشد و ارتقاي سلامت جامعه منتشر كنند. همچنين فرماندار كلاله گفت: خبرنگاران مشكلات را با صداقت مطرح و همگام با خدمتگزاران نظام در راستاي تقويت داشته ها و كاهش كمبودها تلاش كنند. رئيس مجمع امور صنفي گنبدكاووس نيز بر ضرورت روشن ساختن نقش و جايگاه حرفه اي خبرنگاران در جامعه تأكيد كرد. فرماندار گنبدكاووس به مناسبت روز خبرنگار گفت: روشنگري، ارتقاي عقول جامعه و خنثي كردن توطئه هاي ضد فرهنگي دشمنان از جمله وظايف مهم خبرنگاران است.

 



تاكيد فرماندار اهواز مناسب سازي معابر شهري براي جانبازان در دستور كار شهرداري قرار گيرد

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان اهواز در سومين جلسه شوراي مشورتي ايثارگران فرمانداري اهواز، يكي از مشكلات جانبازان و معلولان را فقدان امكانات لازم جهت تردد در معابر و اماكن عمومي شهر معرفي كرد.
عبدالعزيز فدعمي ضمن تأكيد بر لزوم مناسب سازي ساختمان هاي عمومي نظير ادارات و مراكز درماني براي جانبازان خاطرنشان كرد برنامه ريزي هايي جهت بهسازي بخشهايي از محدوده مركزي و پرتردد شهر اهواز در حال انجام است كه همسطح سازي سطوح معابر بخشي از اين پروژه هاست.
وي همچنين از جانمايي و نصب علائم راهنمايي و رانندگي مربوط به جانبازان و معلولين در مراكز پرتردد با همكاري پليس راهنمايي و رانندگي و شهرداري اهواز خبر داد.

 



تجليل از چهره هاي برتر بسيج در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
در همايش چهره هاي برتر بسيج شهرستان گنبدكاووس با حضور فرمانده سپاه نينوا گلستان با اهداي هدايايي از بسيجيان اين شهرستان تجليل شد.
سرتيپ محمدحسين بابايي وظيفه بسيج را ساختن جامعه اسلامي دانست وافزود: جامعه اسلامي جامعه اي است كه در آن يكرنگي و صميميت وجود داشته و ارزش افراد به ايمان و تقوي است.
فرمانده سپاه نينواي گلستان، داشتن روحيه انقلابي را لازمه بسيج دانست و گفت: بسيجي ها بايد مواظب باشند تا رفتار و كردار آنها در مسير پيامبر و ولايت فقيه باشد.
وي تشكيل سازمان جديد بسيج را در راستاي تكامل اين نهاد دانست و گفت: نظارت بر عملكرد مسئولان درهر رده خدمتي كه هستند، يكي از وظايف بسيج است.
سرتيپ بابايي، ولايت فقيه را شاخص و معيار عملكرد بسيجي ها دانست و گفت: دشمنان نقش و جايگاه ولايت امر را به خوبي تشخيص داده و تمام تلاش خود را براي تخريب اين جايگاه بكار بسته اند.

 



حسنوند: سالهاست از برنامه ريزي اقتصادي در انديمشك مي گذرد

انديمشك- خبرنگار كيهان:
توزيع عادلانه بودجه در سطح شهرستان يكي از اهداف كميته برنامه ريزي است و اين امر در رفاه شهروندان بسيار مهم است.
فريدون حسنوند نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با بيان مطلب فوق گفت: برنامه پنجم از سال 90 آغاز شده اما در شهرستان برنامه ريزي براي دستيابي به معيارها و شاخص هاي اين برنامه از چند سال پيش شروع شد و اين امر را مي توان از اجراي طرح هاي مختلف شهرستان مشاهده كرد.
وي افزود: براي اينكه روند طرح ها در شهرستان يك مسير منطقي داشته باشد برنامه هاي بودجه در شوراي برنامه ريزي با دقت تعريف مي شوند.
حسنوند در پايان گفت: با توجه به اينكه به فرموده رهبري عزيزمان امسال سال جهاد اقتصادي نامگذاري شد بنابراين بايد مسئولان انديمشك با نگاه ويژه به موضوع اشتغال برنامه ها و طرح ها را پيگيري كنند.

 



ازسوي صداوسيماي مركز چهارمحال و بختياري صورت گرفت
بازديد از پروژه انتقال آب سبزكوه به چغاخور

شهركرد- خبرنگاركيهان:
جمعي از تهيه كنندگان راديويي، گزارشگران و خبرنگاران صداوسيماي مركز چهارمحال و بختياري از پروژه انتقال آب سبزكوه به چغاخور در بروجن بازديد كردند.
به گزارش خبرنگار ما دراين بازديد يك روزه قسمت هاي مختلف اين طرح از جمله خروجي تونل، سد چغاخور و... درشهرستان بروجن ديدن كردند.
درطي اين بازديد نماينده مجري طرح به بازديدكنندگان توضيحاتي ارائه كرد.
يحيي صالحي دراين بازديد گفت: با هدف ذخيره سازي و تنظيم رواناب حوزه آبريز سبزكوه و تأمين آب اراضي كشاورزي مستعد محدوده طرح و اهميت آن در اشتغالزايي و تثبيت جمعيت بومي منطقه، اين طرح از اهميت خاصي برخوردار است.
وي اضافه كرد: هدف از اجراي اين طرح جمع بندي آب حوزه سبزكوه به كمك يك سد و انتقال آن به كمك يك كانال و تونل به درياچه سد چغاخور مي باشد؛ تا با استفاده از امكانات سد آب تنظيمي در اختيار ذي نفعان قرارگيرد.
لازم به ذكر است سد چغاخور از نوع خاكي با هسته رسي است و تونلي به طول 10760 متر آب سبزكوه را به اين سد انتقال خواهدكرد.

 



در صورت داشتن پروانه ساختماني تعلق مي گيرد
پرداخت تسهيلات 25 ميليون توماني در بافت فرسوده يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت مسكن سازان از پرداخت تسهيلات 20 تا 25 ميليون توماني به صاحبان بافت هاي فرسوده در صورت داشتن پروانه ساختماني خبر داد.
خواجه رضايي گفت: از سوي وزارت مسكن و شهرسازي مبلغ 10ميليارد ريال براي ساماندهي سكونت هاي غيررسمي در سال 90 اختصاص يافته است.
وي در جلسه شوراي اسلامي شهر يزد افزود: شورا در زمينه احياي بافت فرسوده و مسايل مربوط به آن بايد مشاركت داشته باشد.
خواجه رضايي براي احياي بافت فرسوده، پيشنهادات و راهكارهايي چون اطلاع رساني به مردم، ايجاد انگيزه در بين مردم، اختصاص تسهيلات در اين بافت و تسريع در صدور پروانه و ايجاد دفاتر كارگزاري و غيره ارائه كرد.

 



وجود 4 زندان از عمده ترين مشكلات كرج است

كرج-خبرنگار كيهان:
وجود چهار زندان در شهرستان كرج از عمده ترين مشكلاتي است كه انتظار مي رود با انتقال دو زندان به ديگر مناطق كشور ضريب امنيت منطقه افزايش يابد.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در نشست شوراي اداري اين شهرستان با بيان اين مطلب افزود: بايد به مقوله امنيت بويژه امنيت رواني توجه شود و با بر هم زنندگان امنيت فيزيكي و رواني جامعه به شدت برخورد كرد. عزيز اكبريان تصريح كرد: به منظور پيشگيري از جرائم بايد نسبت به انتقال دو زندان از كرج به ديگر مناطق كشور اقدام كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به بودجه عمراني شهرستان كرج در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: اين بودجه به رغم افزايش نسبت به سال گذشته براي رفع نيازهاي منطقه كافي نيست.

 



در پي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها صورت گرفت
كاهش 11درصدي مصرف انرژي در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قزوين از كاهش 11درصدي مصرف انرژي در اين استان خبر داد.
سيديوسف جبارزاده مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قزوين در نشست خبري با اظهار اينكه قبل از اجراي هدفمند كردن يارانه ها مشتركان استان قزوين بيش از 7 ميليارد تومان بدهي داشتند؛ گفت: بعد از اجراي طرح فوق اين بدهي به بيش از 23 ميليارد تومان رسيد و از اين ميزان بدهي بالغ بر 9 ميليارد تومان آن مربوط به شركت هاي صنايع و مابقي مربوط به ساير مشتركان اين استان بوده است.
جبارزاده با بيان اينكه موافقت نامه احداث مولدهاي مقياس كوچك بيش از 1500 مگاوات در استان قزوين اعلام شده است، افزود: امسال 40 موافقت نامه احداث مولد به قدرت 184 مگاوات و 10 پروانه احداث به قدرت 60 مگاوات صادر شده است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

قهرماني تيم اسكواش زنجان در مسابقات شمال غرب كشور
زنجان- خبرنگاركيهان:
تيم اسكواش استان زنجان در مسابقات قهرماني شمال غرب كشور در دو بخش بانوان و آقايان با كسب سه طلا و چهار نقره موفق به كسب عنوان قهرماني اين رقابتها شد.
مسابقات قهرماني اسكواش شمال غرب كشور به ميزباني تبريز برگزار شد. در اين رقابتها كه استانهاي زنجان، اروميه، تبريز، اردبيل و كردستان شركت كرده بودند ورزشكاران، طي دو روز به رقابت با يكديگر پرداختند كه در خاتمه تيم زنجان موفق به اخذ سه طلا، و چهار برنز در دو بخش بانوان و آقايان شد و توانست عنوان قهرماني اين مسابقات را در بخش تيمي كسب كند.
گفتني است پس از تيم زنجان تيم هاي اروميه، تبريز، اردبيل و كردستان به ترتيب مقام هاي دوم تا پنجم را كسب كردند.
در اين مسابقات فاطمه خشنود مدال طلا و زهرا بيات مدال برنز را كسب كردند.
همچنين مهدي مهدي خاني مدال طلا، سينا افشاري مدال طلا، مسعود جوادي مدال برنز، امير محمد محمدي مدال برنز و محمدحسين محمودي مدال برنز را از آن خود كردند.
برتري وزنه برداران نونهال چهار محال و بختياري
اراك-خبرنگار كيهان: مسابقات وزنه برداري قهرماني نونهالان كشور رده سني 12-13 سال با شركت 164 ورزشكار كه در اراك جريان داشت با برتري تيم نونهالان چهار محال و بختياري پايان يافت و تيمهاي مركزي و فارس در سكوي دوم و سوم قرار گرفتند.
جودوكاران ساوه اي اول شدند
¤مسابقات انتخابي جودو نوجوانان و جوانان استان مركزي، كه با هدف شناخت نفرات برتر با شركت 60 جودوكار در اراك جريان داشت با برتري تيم ساوه در هر دو رده سني نوجوانان و جوانان پايان يافت.
در رده بندي تيمي، تيم نوجوانان خنداب و اراك به ترتيب در سكوي دوم و سوم قرار گرفتند. همچنين در رده بندي تيمي جوانان نيز پس از تيم ساوه تيم هاي اراك نايب قهرمان شد و تيم خنداب نيز مقام سوم را كسب كرد.
حضور موفق تيم هندبال چناران
چناران-خبرنگار كيهان: در مسابقات هندبال قهرماني نوجوانان استان خراسان رضوي كه در مشهد برگزار شد تيم هاي چناران و شهر جديد گلبهار به نمايندگي از شهرستان در اين دوره از مسابقات حضور يافتند. نوجوانان چناراني براي نخستين بار در اين مسابقات شركت يافته اند كه با موفقيت روبه رو شدند و مقام قهرماني را در گروه خود و در دور حذفي به دست آوردند.
درخشش كارگران گلستاني در مسابقات ورزشي
گرگان-خبرنگار كيهان: در پايان رقابتهاي ورزشي واليبال دسته اول كارگران كه با حضور 12 تيم از استانهاي سراسر كشور به مدت يك هفته در مجموعه ورزشي شهيد معتمدي تهران برگزار شد تيمهاي تهران، قزوين و گلستان به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
همچنين تيم تنيس روي ميز كارگران در استان گلستان در رقابتهاي تنيس روي ميز كارگران كشور كه در قزوين برگزار شد مقام سوم تيمي و مقام اول انفرادي اين دوره از رقابتها را به خود اختصاص داد.
تيم واليبال ساحلي كارگران استان گلستان در رقابتهاي واليبال كارگران كشور كه در بندر انزلي برگزار شد موفق به كسب مقام سوم اين دوره از مسابقات شد. تيم كوهنوردي كارگران گلستان هم به قله 4811 متري سبلان در استان اردبيل صعود كرد.
راهيابي به مسابقات قهرماني كشور
كيش -خبرنگاركيهان: چهارنفر از شناگران جزيره كيش به نام هاي مهران حميد، منوچهر سليماني، كمانگيرپور و پيام محمد غريب پس از يك دوره تمرينات فشرده بدنسازي به مسابقات قهرماني كشور اعزام شدند. همچنين دوره هاي آموزش غواصي در رده سني بالاي 12 سال در دو گروه آقايان و خانم ها دركيش برگزار شد.به كساني كه دوره آموزشي را با موفقيت پشت سربگذرانند مدرك غواصي بين المللي ارائه مي شود.
ساخت سالن ورزشي
برازجان -خبرنگاركيهان: كار ساخت 3سالن ورزشي دربخش بوشكان برازجان با حضور فرماندار امام جمعه و جمعي ديگر از مسئولان اين شهر آغاز شد. براي ساخت هريك از اين سالن ها 600ميليون تومان اعتبار تخصيص يافته است.
برگزاري مسابقات پرش با اسب
زنجان -خبرنگاركيهان: مسابقات پرش با اسب باشگاههاي استان زنجان در باشگاه سواركاري اين شهر با اعلام نفرات برتر خاتمه يافت.
اين رقابت ها درسه رده سني نونهالان،نوجوانان و جوانان برگزارشد كه در رده نونهالان هليا اسعدي با اسب هاي ماكسي و كاتل از زنجان مقام هاي اول و دوم و پيام حسني از زنجان مقام سوم را كسب كردند.
در رده نوجوانان وحيد نوروزي از ابهر مقام اول و سهيل شعباني از ابهر مقام دوم و پويا حسين خواه از زنجان رتبه سوم را به دست آوردند.
در رده نوجوانان: حسين خلخالي با اسب سر آمد و ملورين از زنجان مقام اول و دوم و احمدرضا كريميان از زنجان رتبه سوم را كسب كردند.
ثبت مسابقات اسكواش در فدراسيون جهاني
سرويس شهرستانها: رئيس فدراسيون كشوراز ثبت مسابقات بين المللي اسكواش جام ميلاد گرگان در تقويم فدراسيون جهاني خبر داد. مسعود سليماني افزود: ورزشكاران جوان و بزرگسال تيم ملي تا پايان سال در رقابت هاي بين المللي كه در ژاپن، هند، مالزي، اردن، اسكاتلند، انگليس، هلند وسريلانكا برگزار مي شود شركت مي كنند.
هم اكنون بيش از12هزار نفر در رشته اسكواش فعاليت دارند.
افزايش سرانه ورزشي بناب
بناب- خبرنگار كيهان: مديركل تربيت بدني آذربايجان شرقي سرانه فضاي ورزشي بناب را 57 صدم مترمربع اعلام كرد و گفت: سرانه فضاي ورزشي بناب از ميانگين كشور كه نيم متر است؛ 7صدم مترمربع نيز بالاتر است.
سيدمحمد شروين اسبقيان اضافه كرد: با افتتاح طرح هاي ورزشي درحال احداث شهرستان بناب، سرانه فضاي ورزشي اين شهرستان به 73صدم مترمربع افزايش خواهد يافت كه با استانداردهاي ملي مطابقت خواهد كرد.
وي گفت: فوتبال بناب در رده هاي مختلف سني جزو تيم هاي برتر استان بوده است. وي براي تعمير و تجهيز سالن ورزشي بانوان، بازسازي زمين چمن مجتمع ورزشي بناب تكميل پيست ورزشگاه بناب و حمايت از هيئت هاي ورزشي اين شهرستان قول مساعد داد.
درخشش كاراته كاهاي خوانسار
خوانسار- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني كاراته استان انتخابي كشور در سالن تختي دستگرد برخوار بين 18 باشگاه از شهرستان هاي استان اصفهان برگزار گرديد.
در اين مسابقات تيم كاراته بانوان شهرستان خوانسار با اعزام 20 كاراته كا توانست 4 مدال طلا، 5 نقره و 9 برنز را كسب نموده و به مقام دوم دست يابد.
فريبا كامراني، زهرا ملك محمودي و فاطمه يزداني با كسب مقام اول در بخش هاي كاتا و كوميته توانستند مدال طلاي اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند.
اين مسابقات در تمام رده هاي سني و كمربندي و در دو بخش كاتا و كوميته برگزار شد.
افتخارآفريني كاراته كاران فيروزآباد
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه كاراته قهرماني استان فارس سبك كيوكوشين ماتسوشيما با شركت تيم هايي از شهرستان هاي شيراز، فسا، جهرم، آباده، خرامه، كازرون، مرودشت، استهبان و فيروزآباد در شيراز برگزار شد. در پايان اين مسابقات در وزن 45 كيلوگرم محمود جمالي نژاد در وزن 70 كيلوگرم كامبيز مهرورز و در وزن 30 كيلوگرم محمدحسين كشاورز به ترتيب مقام هاي اول، اول و دوم استان را كسب كردند.
تبريز قهرمان رقابت هاي كبدي بانوان
بناب- خبرنگار كيهان: عنوان قهرماني رقابت هاي كبدي قهرماني جوانان و بزرگسالان آذربايجان شرقي به تيم كبدي بانوان تبريز رسيد.
در رقابت هاي كبدي قهرماني بانوان آذربايجان شرقي كه با حضور 5 تيم به ميزباني شهرستان بناب برگزار شد، تيم تبريز با برتري برابر تيم بستان آباد به مقام قهرماني رسيد.
تيم بستان آباد نيز در جايگاه دوم تيمي ايستاد و تيم هاي بناب ميزبان و مراغه مشتركا به مقام سوم دست يافتند.
نفرات برتر اين مسابقات از سوي كميته فني رقابت ها به همراه تيم منتخب آذربايجان شرقي به رقابت هاي قهرماني كشور كه مردادماه جاري برگزار خواهد شد، اعزام مي شوند.
تخريب استخر شناي رشتخوار
تربت حيدريه- خبرنگار كيهان: سالن سرپوشيده استخر شناي درحال تأسيس رشتخوار قبل از به بهره برداري رسيدن در معرض تخريب قرار گرفته است. در چند سال گذشته كلنگ احداث استخر شناي رشتخوار به زمين زده شد كه با گذشت اين مدت زمان هنوز پيشرفت چنداني صورت نگرفته است. اين استخر بايد 3 سال گذشته به بهره برداري مي رسيد كه متأسفانه هنوز اين مطالبه مردم محقق نشده است.
مدت يك سال است كه كار احداث متوقف شده است. كمبود اعتبار در اين استخر باعث شده است كه پيمانكار اقدام به جمع آوري كارگاه و تجهيزات خود كند. مدير آموزش و پرورش رشتخوار هم در جلسه شوراي آموزش و طرح اجباري شدن آموزش شنا در اين شهرستان به علت نبود استخر، خانواده ها را با مشكلاتي مواجه كرده و اداره آموزش و پرورش براي رفع اين كمبود بايد از شهرستان هاي هم جوار خود استفاده كند. تاكنون 120 ميليون تومان براي احداث استخر مذكور از سوي پيمانكار هزينه شده است كه اين بودجه كافي نيست.
قهرماني تيم شهيد شكوهي كردستان
سنندج- خبرنگار كيهان: پنجمين دوره ليگ برتر هنرهاي فردي ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني كشور كه با شركت چهار تيم ماكادام شرق تهران، مقاومت بسيج تهران، هيئت سيستان و بلوچستان و شهيد شكوهي كردستان در رشته هاي ميل گيري سنگين، سنگ گيري سنگين، كباده، چرخ تيز، چرخ چمني، 2 ميل بازي و 3، 4 و 5 ميل بازي برگزار شد با قهرماني تيم شهيد شكوهي كردستان به پايان رسيد. در ديدار نهايي اين رقابت ها دو تيم آسفالت ماكادام شرق تهران و شهيد شكوهي كردستان به مصاف هم رفتند كه به قهرماني تيم شهيد شكوهي كردستان منجر شد.
واگذاري استيل آذين به سمنان
سمنان- خبرنگار كيهان: نماينده مردم سمنان در مجلس از واگذاري تيم فوتبال استيل آذين به سمنان خبر داد و گفت: به زودي جوانان و ورزشكاران اين استان شاهد حضور يك تيم ورزشي در ليگ يك خواهند بود. كواكبيان تصريح كرد: بحث ورزش براي استان ها و جوانان و ورزشكاران بحثي مهم است و مسئولان بايد با فراهم كردن امكانات و زيرساخت ها از جمله زمين در حمايت همه جانبه از اين تيم تلاش كنند.
قهرمان ليگ برتر شمال شرق كشور شناخته شد
مشهد- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال بسيج پالايشگاه گاز شهيد هاشمي نژاد، با برتري مقابل نماينده خراسان جنوبي قهرمان ليگ برتر فوتسال بسيج شمال شرق كشور شد.
تيم فوتسال بسيج اين پالايشگاه، در هفته پاياني مسابقات ليگ برتر فوتسال بسيج پايگاه هاي گاز شمال شرق كشور، ميزبان تيم خراسان رضوي بود. در اين بازي كه در سالن ورزشي ايثار شهرك شهيد مهاجر سرخش برگزار شد، تيم ميزبان توانست با نتيجه 6 بر 3 حريف خود را شكست دهد.
گفتني است: تيم هاي شهيد ارجمند گاز استان خراسان رضوي، شهيد محبوب عمليات انتقال و گاز خراسان جنوبي نيز رتبه هاي دوم تا چهارم اين مسابقات را كسب كردند.
راه اندازي مدرسه فوتبال در انديمشك
انديمشك: خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش انديمشك از راه اندازي مدرسه فوتبال در اين شهرستان براي سال تحصيلي جديد خبر داد.
اكرام امين زاده گفت: به منظور شكوفايي استعدادها و توانايي هاي ورزشي دانش آموزان انديمشكي از سال تحصيلي آينده مدرسه فوتبال راه اندازي مي شود.
وي افزود: اين مدرسه براي نخستين بار در شهرستان و با مجوز اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گشايش مي يابد.
وي اضافه كرد: در اين مدرسه كه با نام مدرسه نشاط فعاليت خواهد داشت با استفاده از مربيان مجرب و دوره ديده تكنيك هاي ورزش فوتبال به دانش آموزان پسر مقطع اول راهنمايي آموزش داده مي شود.
برگزاري مسابقات كيبل اسكي در كيش
كيش- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقات كيبل اسكي در سواحل جزيره كيش برگزار شد.
در اين مسابقات 23 نفر از جوانان بومي جزيره كيش و گردشگران در 4 بخش مختلف شامل و يك برد، و يك اسكيت، منواسكي و كمبواسكي به رقابت پرداختند كه به نفرات اول تا سوم جوايزي اهداء شد.
گفتني است نخستين مركز كيبل اسكي جزيره كيش به طول 860 متر و عرض 160 متر با 5 برج در آبهاي ساحلي جزيره كيش نصب شده است.

بانوان زنجاني عازم مسابقات جهاني كره جنوبي مي شوند
زنجان- خبرنگار كيهان:
تيم بانوان تكواندوكار استان زنجان با كسب چهار نشان طلا و 2 نقره، در مسابقات قهرماني هان مادانگ كشور؛ جواز حضور در رقابت هاي جهاني كره جنوبي در سه رده سني مختلف را كسب كرد.
در مسابقات قهرماني هان مادانگ بانوان كشور كه در اصفهان برگزار شد ورزشكاران زنجاني در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان و جوانان موفق به اخذ 4 نشان طلاي تيمي در پومسه استاندارد رده هاي سني 19 تا 30 سال، 13 تا 15 سال، 7 تا 12 سال و فرم ابداعي 19 تا 30 شدند همچنين در ادامه اين رقابت ها تيم اعزامي استان زنجان دو نشان نقره در پومسه استاندارد رده سني 19 تا 30 سال و فرم ابداعي 7 تا 12 سال را كسب كرد.
گفتني است تيم استان زنجان با كسب 4 مقام قهرماني و 2 مقام نائب قهرماني در سه رده سني مختلف عازم مسابقات جهاني كره جنوبي در اين رده هاي سني خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14