(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23 مرداد 1390- شماره 19999

حديث دشت عشق
بررسي هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال
صعود استقلال در كوير و سقوط پيروزي در پايتخت
اخبار كوتاه از فوتبال
به بهانه عدم حضور تيم ملي دررقابت هاي غرب آسيا
مشكلات مالي، تكواندو را هم به زانو درآورده است
مشكلات روحي رواني جوانان در مسابقات جهاني
داورزني: كار «ست كوويچ» تمام شد
تقابل زود هنگام بارسلونا و رئال مادريد ال كلاسيكوي اول در برنابئو
زنگي آبادي: اختلافي با ركابزنان نداريم
خواندني از ورزش ايران
آغاز مسابقات انتخابي تيم ملي تنيس روي ميز بدون برترين ها



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «جواد روحي»
خدايا! از مرگ در بستر وحشت دارم!
جمعه مصادف با ميلاد امام جواد(ع) روستاي مظفر كلاي آمل شاهد تولد كودكي بود كه در سن 12 سالگي عمامه را بدست آيت الله العظمي شيخ هاشم آملي بسر گذاشت و پيش نماز مسجدشان شد.
اهالي روستا با اينكه بيش از 60 نفر آنها بالغ بر 80 سال سن داشتند قبل از عمامه گذاري شيخ جواد او را حاج آقا و پشت سرش نماز مي خواندند. و او با همان سن كم نيمه هاي شب درب مسجد را باز مي كرد و تا اذان صبح با خدايش راز و نياز مي كرد و به همين خاطر در بين مردم تقوا، شب زنده داري، معرفت، شعور، مردم داري و با خدا بودنش حجت شد. خودش به حاج صمد 90 ساله گفته بود: «هرچه از خدا خواستم در نماز شب دريافت كردم.» در سن 13سالگي با عبا و عمامه عازم جبهه شد و در عمليات كربلاي 4 خاكريز سوم ام الرصاص در آبهاي نيلگون با لباس غواصي بجاي آب شربت شيرين شهادت نوشيد.
در وصيت نامه اش مي گويد خدايا! پايان عمرم را به شهادت ختم كن.
خدايا! از مرگ در بستر وحشت دارم.
و اما پدر عزيز و مادر مهربانم! بدانيد شما از عسل برايم شيرين تر هستيد ولي فرمان خدا اوجب است راضي باشيد تا شهيد شوم و اما برادرانم نگذارند اسلحه ام سرد شود!
و اما خواهرانم حجاب و عفاف شما خون مرا تا روز قيامت رنگين نگه مي دارد. عاقبت شيخ جواد روحي كه در آبان 1349متولد شده بود پس از 16سال در سال 1365بشهادت رسيد و درسال 1380 در گلستان مظفركلا آرام گرفت.

 



بررسي هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال
صعود استقلال در كوير و سقوط پيروزي در پايتخت

سومين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با رسيدن استقلال به يكقدمي صدر جدول و سقوط پيروزي به رده نازل هفدهم پيگيري شد.
هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي ملوان بندر انزلي، ذوب آهن اصفهان، تراكتورسازي تبريز، داماش گيلان، شهرداري تبريز، سپاهان اصفهان، صباي قم، فولاد خوزستان و استقلال تهران پيگيري شد. در هفته اي كه هيچ مسابقه اي با نتيجه تساوي به اتمام رسيد، پنج تيم ميهمان موفق به شكست ميزبان خود شدند.
در اين هفته صباي قم صدر جدول را از سايپاي البرز گرفت و استقلال به جاي اين تيم قمي بر سكوي دوم جدول تكيه زد. صعود سه پله اي فولاد خوزستان از رده ششم به سوم جدول و سقوط هفت پله اي سايپا از صدر به رده هشتم جدول از ديگر اتفاقات هفته اي بود كه شاهد سقوط آزاد پيروزي به رده هفدهم جدول بوديم.
اما در ديدارهايي كه در شب دوم از هفته سوم رقابتهاي ليگ برتر برگزار شد پيروزي تيم استقلال در كرمان و صدرنشيني تيم صبا كه با شكست راه آهن درتهران بدست آمد بيش از همه به چشم آمد. تيم استقلال در شبي كه خسرو حيدري را پس از كش و قوس هاي فراوان در اختيار داشت، موفق شد با درخشش اين بازيكن، گلزني مجدد مجيدي كه اين روزها در اوج آمادگي به سر مي برد و همچنين تعويض به موقع مظلومي تيم مس را در خانه اش شكست دهد. گل دوم استقلال در اين ديدار توسط اسماعيل شريفات كه تنها دقايقي از ورودش به ميدان نگذشته بود به ثمر رسيد. تيم صبا هم كه امسال نگاهها را به خود جلب كرده در هفته سوم هم دست به كار بزرگي زد و توانست با جوانان جوياي نام خود راه آهن را در خانه اش شكست دهد.
نتايج ديدارهاي جمعه شب هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ فجر شهيد سپاسي شيراز صفر- داماش گيلان1
گل: عليرضا نظيف كار (32)
¤ سپاهان اصفهان 2- نفت آبادان 1
گل ها: عماد محمدرضا (39) و فابيو جانواريو (45) براي سپاهان- فونيكه سي (55) براي صنعت نفت آبادان
¤ راه آهن شهر ري صفر- صباي قم 2
گل ها: عبدالكريم اسلامي (10) و اكبر صادقي (18)
¤ فولاد خوزستان 2- نفت تهران 1
گل ها: رضا نوروزي (48) و بختيار رحماني (1+90) براي فولاد- مجتبي زارعي (39) براي نفت
¤ مس كرمان 1- استقلال تهران 2
گل ها: محسن بياتي نيا (87) براي مس- فرهاد مجيدي (69) و اسماعيل شريفات (80) براي استقلال
هفت گلزن در تعقيب انصاري فرد
در هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور 21 گل از خط دروازه ها گذشت كه ميانگين
3/2 گل براي هر بازي است. در اين هفته محمد حسين ابراهيمي (تراكتورسازي تبريز)، فرهاد مجيدي (استقلال تهران)، مجتبي زارعي (نفت تهران)، رضا نوروزي (فولاد خوزستان)، ميثم بائو (شهرداري تبريز)، فابيو جانواريو (سپاهان اصفهان) و مهدي دغاغله (ملوان بندرانزلي) براي تيم هاي خود گلزني كردند و با 2 گل زده به يكقدمي صدر جدول گلزنان رسيدند كه با سه گل زده در اختيار كريم انصاري فرد است.
در اين هفته كريم انصاري فرد، مهاجم ملي پوش تيم سايپا از همراهي تيمش محروم بود و نتوانست نارنجي پوشان را در ديدار با ذوب آهن اصفهان همراهي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعضاي كميته فني باشگاه استقلال مشخص شدند
چهار پيشكسوت باشگاه استقلال به عضويت كميته فني اين باشگاه درآمدند. عليرضا منصوريان، اصغر حاجيلو، جواد قراب و اصغر شرفي به عضويت كميته فني باشگاه استقلال درآمدند. چندي پيش مسئولان اين باشگاه حسن روشن را به عنوان رئيس كميته فني انتخاب كردند. به گفته حسن روشن تا سه روز ديگر اين كميته كار خود را به صورت جدي آغاز خواهد كرد. سال گذشته مرحوم ناصر حجازي رياست كميته فني باشگاه استقلال را بر عهده داشت.
سرمربي فجر سپاسي: برخي نتايج ليگ درون زمين رقم نمي خورد
سرمربي تيم فوتبال فجر سپاسي در خصوص بازي تيمش با داماش گيلان گفت: وقتي داور يك پنالتي صددرصد را براي ما نمي گيرد و پرتاب اوت را آفسايد مي گيرد، نتيجه درون زمين رقم نمي خورد. علي كلانتري ضمن انتقاد شديد از عملكرد داور بازي خاطرنشان كرد: ما در بازي نباختيم بلكه به داور باختيم. داور يك پنالتي صددرصد را براي ما نگرفت. در كجاي دنيا پرتاب اوت را آفسايد مي گيرند. ديگر چه كاري درون زمين مي توانستيم انجام دهيم. وي خاطرنشان كرد: عملكرد داور در چنين صحنه هايي روي تمركز بازيكنان ما تاثير گذاشته و آنها را عصبي كرده بود. به نظر من نتيجه درون زمين رقم نخورد. داور سه امتياز اين بازي را از ما گرفته و مانع از برد تيم ما شد.
اخراج بياتي نيا و دو بازيكن ديگر از مس
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان به دنبال شكست اين تيم برابر استقلال سه بازيكن نارنجي پوشان را كنار گذاشت. صمد مرفاوي در خصوص اخراج محسن بياتي نيا، مجيد خدابنده لو و كيوان امرايي گفت: بازيكناني كه طاقت نيمكت نشيني در تيم من را ندارد جايي در تيم نخواهند داشت. ضمن اين كه يكسري مسائل انضباطي را اين سه بازيكن رعايت نمي كردند كه در تصميم من تاثيرگذار بود. وي افزود: مشاجره اي كه بين من و بياتي نيا بعد از به ثمر رسيدن گل تيم ما توسط وي به وجود آمد به هيچ وجه در اين تصميم من تاثيرگذار نبود و اين بازيكنان به دليل مسائل انضباطي ديگر حق حضور در تمرينات را نخواهند داشت. ضمن اين كه مطمئن باشيد تيم مس از اين اخراج ها لطمه نمي خورد.
انتقاد بوناچيچ از برخي بازيكنان قديمي سپاهان
سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: برخي بازيكنان قديمي تيم غيرمسئولانه رفتار مي كنند. لوكا بوناچيچ پس از برتري 2 بر يك مقابل نفت آبادان گفت: تيم امسال سپاهان نسبت به سال قبل ضعيف شده است. برخي بازيكنان قديمي تيم غيرمسئولانه رفتار مي كنند. اميدواريم برخي بازيكنان كه فكر مي كنند قديمي تر و معروف تر هستند بهتر از اين عمل كنند. صراحتا مي گويم كه از
5 ،6 بازيكن قديمي تيم ام راضي نيستم.
بوناچيچ در مورد اين كه چرا اسامي آنها را نمي گويد گفت: اين يك موضوع داخلي است و نمي توانم اسامي را اينجا بگويم اگر نگاه فني به بازي كرده باشيد مي دانيد چه كساني را مي گويم. اين مربي در مورد تغيير و تحولات باشگاه گفت: به بازيكنان گفتم وظيفه شما فقط بازي كردن است و كاري به اين موضوع نداشته باشيد. اين مورد را به بازيكنان نزديك به ساكت گوشزد كردم و گفتم فقط فكر و ذكرشان به موفقيت سپاهان باشد.
دايي: مگر مي توانم به 60 هزار تماشاگر خط بدهم؟
سرمربي راه آهن گفت: با راه آهن قرارداد دارم و بازگشتم به پيروزي به هيچ عنوان اتفاق نمي افتد. علي دايي درباره درخواست هواداران براي بازگشتش به پيروزي عنوان كرد: به هيچ عنوان اين موضوع نمي تواند اتفاق بيفتد. در راه آهن هستم و قراردادي دو ساله با اين تيم دارم. مربي اي كه قرارداد دارد ديگر به فكر برگشت به نيمكت پيروزي نيست. از هواداران هم خواسته ام و باز هم مي خواهم فقط پيروزي را تشويق كنند. آنها بايد صبور باشند چون اين شعارها به هيچ عنوان نمي تواند به نفع پيروزي باشد. دايي در مورد اين كه فصل قبل گفته بود هواداراني كه عليه او شعار مي دادند خط گرفته اند و آيا مي توان گفت شعار عليه كاشاني و استيلي در فصل جديد خط دهي از طرف او است، اظهار داشت: ليدرهايي كه هوادار آقايان بودند فصل قبل بيانيه صادر كردند و معلوم بود اين كار چه كساني بود. امسال هم آنچه مي بينيد ليدرهاي منتخب آقايان هستند. در ضمن مگر من مي توانم به 60 هزار هوادار خط بدهم؟ مردم از پيروزي ناراضي نيستند و تيمشان را دوست دارند اما مردم از نحوه كنار رفتن من ناراضي هستند.
احكام جديد كفاشيان در فدراسيون فوتبال
در احكامي از سوي رئيس فدراسيون اعضاي هيئت تجديدنظر صدور مجوز حرفه اي و هيئت صدور مجوز حرفه اي باشگاه هاي فوتبال منصوب شدند.
به موجب اين احكام، عزيز الله محمدي و مهدي محمدنبي به عنوان دو عضو اصلي هيئت تجديدنظر منصوب شدند. علي كفاشيان به عنوان رئيس هيئت تجديدنظر در اين هيئت فعاليت مي كند. ضمن اين كه اعضاي هيئت بدوي صدور مجوز حرفه اي باشگاهي كشور هم با رياست علي كاظمي، مهندس مهدي به عنوان كارشناس مالي، براتي به عنوان كارشناس حقوقي و محمدرضا كسرايي به عنوان كارشناس فني فعاليت مي كنند.

 



به بهانه عدم حضور تيم ملي دررقابت هاي غرب آسيا
مشكلات مالي، تكواندو را هم به زانو درآورده است

مشكلات مالي فدراسيون تكواندو ادامه دارد تا جايي كه مسئولان اين فدراسيون تصميم گرفتند به جاي تيم ملي نوجوانان، قهرمان ليگ نوجوانان با هزينه باشگاه به مسابقه هاي غرب آسيا اعزام شود.
حدود يك ماه پيش وقتي قرار شد تيم تكواندو و پومسه ايران به دليل مشكلات مالي به مسابقه هاي جهاني روسيه اعزام نشود، ملي پوشان حاضر شدند يك سوم هزينه اعزام را بدهند تا تكواندو ايران در آن رقابت ها شركت كند، هرچند تيم ملي در آن رقابت ها شركت كرد و مقام در خور شاني نگرفت و در مكان هشتم ايستاد.
پس از بازگشت آن رقابت ها بود كه پو لادگر، رئيس فدراسيون تكواندو اعلام كرد: اردوهاي تيم نوجوانان براي شركت در مسابقه هاي غرب آسيا و قهرماني جهان به دليل مشكلات مالي تعطيل است.فدراسيون تكواندو با تعطيلي اردوهاي نوجوانان و اميدها تمام تمركز خود را روي تيم ملي بانوان براي حضور در مسابقه هاي كسب سهميه المپيك لندن متوجه كرد.
فدراسيون تكواندو پس از سبك و سنگين كردن اين شرايط و به خاطر اين كه از يك سو به مسابقه هاي غرب آسيا هم اهميت بدهد و از سوي ديگر براي نوجوانان و تيم هاي باشگاهي انگيزه سازي كند، تصميم گرفت تيم باشگاهي «جوانه» (قهرمان ليگ نوجوانان) را به مسابقه هاي غرب آسيا اعزام كند.
اين تصميم از يك طرف براي تكواندو ايران تصميم درستي است، چرا كه سطح تكواندو ايران جهاني است و اگر تيم دوم يا سوم خود را هم به مسابقه هاي مختلف اعزام كند، مي توانند موفق باشند.

 



مشكلات روحي رواني جوانان در مسابقات جهاني
داورزني: كار «ست كوويچ» تمام شد

رئيس فدراسيون واليبال ضمن ابراز رضايت از عملكرد تيم واليبال جوانان در رقابت هاي جهاني برزيل در مورد دلايل حداقل صعود اين تيم گفت: عملكرد جوانان نيازمند آسيب شناسي است اما به طور حتم مشكل عمده اين تيم مسائل روحي و رواني بود.
محمدرضا داورزني عملكرد تيم واليبال جوانان در رقابت هاي جهاني برزيل و عنوان ششمي به دست آمده در اين مسابقات را ارزيابي كرد و اظهار داشت: براي بررسي عملكرد جوانان بايد همه عوامل را كنار هم قرار داد، بدون اينكه بخواهيم توجيهي داشته باشيم يا به دنبال راهي خلاف واقعيت باشيم. وي با بيان اينكه تيم جوانان ايران به عنوان بهترين تيم آسيايي به جمع هشت تيم برتر مسابقات جهاني صعود كرد، يادآور شد: البته انتظار ما بر اين بود كه نتايج و در نهايت رده بهتري كسب شود. اين انتظار در مورد همه تيم ها وجود دارد اما به هر حال بودند تيم هايي كه بهتر از ايران كار كردند، چون مشكلات كمتري داشتند.
وي با يادآوري دوباره اينكه عملكرد كلي تيم جوانان آسيب شناسي خواهد شد، به اين پرسش كه كادر فني چقدر در نتايج به دست آمده و حداقل صعود ايران تاثيرگذار بوده است، گفت: بعد از آسيب شناسي نقش تاثير مسائل فني و نقش كادرفني مشخص مي شود.رئيس فدراسيون واليبال به پرسشي ديگر مبني بر اينكه احتمال همكاري دوباره با «يوتسا ست كوويچ» چقدر است، اظهار داشت: قرارداد ست كوويچ تا پايان مسابقات جهاني بود. در واقع كار او و همكارانش تمام شده است. بعد از آسيب شناسي در مورد تيم جديد جوانان و تركيب مربيان آنها تصميم گيري مي كنيم.

 



تقابل زود هنگام بارسلونا و رئال مادريد ال كلاسيكوي اول در برنابئو

ديدار رفت سوپر جام فوتبال اسپانيا امشب به ميزباني رئال در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار خواهد شد.
تيم فوتبال رئال مادريد امشب در ديدار رفت از مرحله رفت سوپر جام اسپانيا در ورزشگاه خانگي سانتياگوبرنابئو ميزبان بارسلونايي خواهد بود كه فصل گذشته در دو مقطع مقابل اين تيم پيروز بوده است.
بارسا در رقابت هاي لاليگا از رئال پيش افتاد و دست اين تيم را از رسيدن به جام كوتاه گذاشت و در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا هم با حذف رئال، شرايط قهرماني خود در اين مسابقات را هموار كرد. البته رئال مادريد در تك ديدار جام حذفي مقابل بارسلونا پيروز شد.اين دو تيم در حالي امشب به مصاف هم مي روند كه بارسا با انبوهي از بازيكنان مصدوم در تركيب تيم خود مواجه است. ژاوي، جرارد پيكه و سرخيو بوسكتس شايد به اين بازي نرسند و كارلوس پويول قطعا شرايط بازي را ندارد. البته يك اتفاق جالب در بازي امشب در شرف روي دادن است. چنانچه ماجراي كشدار پيوستن سسك فابرگاس به بارسلونا به انجام برسد، اين بازيكن امشب با پيراهن تيم دوران كودكي اش مقابل رئال قرار خواهد گرفت. در تيم رئال مادريد هم سرخيو راموس و استبان گرانه رو احتمال دارد به بازي نرسند و نوري شاهين و حميت آلتينتاپ بي ترديد به بازي نمي رسند.
بارسلونا با 9 عنوان قهرماني به عنوان پرافتخارترين تيم اسپانيا در رقابت هاي سوپرجام هم به حساب مي آيد و رئال 8 بار فاتح اين جام شده است. ديدار برگشت اين دو تيم روز چهارشنبه در نيوكمپ برگزار خواهد شد.

 



زنگي آبادي: اختلافي با ركابزنان نداريم

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال حضور نداشتن برخي از قهرمانان بازي هاي آسيايي گوانگجو در اردوها و مسابقات اين رشته و شايعه محروميت آنها گفت: فدراسيون اختلافي با ركابزنان ندارد.
علي زنگي آبادي در پاسخ به اين پرسش كه «مدتي است برخي از ركابزنان مطرح بازي هاي آسيايي همچون فارسي نژاديان، ورپشتي و احمدي در ميادين داخلي و اردوهاي تيم ملي حاضر نيستند و شنيده مي شود اين نفرات از سوي فدراسيون محروم شده اند؟»، گفت: به هيچ عنوان اين حرف ها مطرح نيست. اين ها ورزشكاران ملي پوش ما هستند تنها ما در اين مدت تلاش كرديم از ركابزنان رده جوانان و اميد بيشتر استفاده كنيم تا آنها با كسب تجربه پشتوانه ما را بسازند.
وي در مورد اين كه شنيده مي شود برخي از اين محرومين دوپينگ كرده اند و برخي هم به خاطر انتقاد از پرداخت نشدن جوايز گوانگجو از حضور در مسابقات منع شده اند، هم افزود: اين طور نيست اين ورزشكاران دوپينگي نيستند. اگر هم انتقاد كرده اند به ما نبوده و به سازمان ورزش در خصوص جايزه 5 ميليون توماني شان بوده است. پرداخت اين جايزه برعهده فدراسيون نبوده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمد باقري معتمد تكواندوكار المپيكي كشورمان كه 11 روز قبل از حضور در يونيورسياد جهاني دانشجويان انصراف داده بود با تصميم مسئولان فدراسيون ورزش دانشجويي راهي چين شد.
¤ به درخواست مربي ايتاليايي تيم ملي جودو، دو مربي از اين كشور براي كمك به جودوكاران اعزامي به رقابتهاي جهاني به تهران سفر كرده اند. رقابتهاي جودو قهرماني جهان اول شهريورماه در پاريس آغاز خواهد شد.
¤ به گفته نايب رئيس هيئت كشتي استان زنجان عباس حاج كناري، به عنوان سرمربي تيم زنجان انتخاب شد تا هدايت اين تيم را در رقابت هاي امسال ليگ برتر كشتي آزاد باشگاه هاي كشور برعهده داشته باشد.
¤ تيم «ب» واليبال ايران امروز براي حضور در تورنمنت 4 جانبه قطر عازم اين كشور مي شود. در اين تورنمنت تيم هاي ملي مصر، ايران، اسلووني و قطر حضور دارند.

 



آغاز مسابقات انتخابي تيم ملي تنيس روي ميز بدون برترين ها

مسابقات دسته برتر و انتخابي تيم ملي تنيس روي ميز كشور در حالي از جمعه شب آغاز شد كه 10 نفر از پينگ پنگ بازان برتر كشور غايب بودند.
نوشاد عالميان، افشين نوروزي، نيما عالميان، محمدرضا اخلاق پسند، مهران احدي، ميديا لطف الله نسبي، واحد مالميري، محمد فرقداني، محسن خطيون و اكبر بهمني از بازيكنان برتر تنيس روي ميز ايران هستند كه در مسابقات دسته برتر و انتخابي تيم ملي شركت ندارند.
اين بازيكنان در مسابقات تيرماه هم به دليل مشكلات ايجاد شده غيبت داشتند. قرار بود اين بازيكنان همراه با 6 بازيكن برتر رقابت هاي دسته اول، برگزار كننده مسابقات دسته برتر و انتخابي تيم ملي باشند. در هر صورت اين رقابت ها از جمعه شب با حضور 15 بازيكن در آكادمي بين المللي تنيس روي ميز آغاز شد. در پايان شب نخست برگزاري مسابقات دسته برتر و انتخابي تيم ملي تنيس روي ميز حميدرضا طاهرخاني با پنج برد در صدر جدول قرار گرفت. عليرضا ملارجبي، مسعود يعقوبي و شهرام سربخشيان هر يك با چهار برد و يك باخت در رده هاي دوم تا چهارم ايستادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14